abonnement Unibet Coolblue
pi_208339668
Ik heb een bordeauxdog 3 jaar oud. Die nog nooit gebeten had hiervoor
nu heeft mijn volwassen dochter met mijn hond gelopen en nu heeft hij een andere hond gebeten ze had hem niet aan de lijn
De mensen van die hond zijn niet naar mij toegekomen maar zijn meteen naar de politie gegaan
De politie is bij mij geweest
Nu kreeg ik ern brief van de gemeente dat mijn hond een muilkorfverplichting krijgt.
Dit is zo verschrikkelijk wat kan ik nu nog doen om daar onderuit te komen
Ze zeggen dat hij een gevaarlijke hond is .
Ik mag nu nog een zienswijze insturen , wat zet ik daarin? Want ik wil geen muilkorfverplichting

[ Bericht 100% gewijzigd door murp op 12-03-2023 08:57:10 ]
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_208339702
Hmm als je zelf niet kunt bedenken wat daar in moet, dan wellicht hebben ze gelijk...?
pi_208339721
Dat doettie anders nooit hoor!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_208339725
Het is niet hypothetisch. Jouw hont heeft een andere hont gebeten. Daarom moet jouw hont verplicht een muilkorf dragen. Geheel terecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door laforest op 12-03-2023 08:35:42 ]
  Moderator zondag 12 maart 2023 @ 08:17:25 #5
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_208339757
Het is vooralsnog een eenmalig incident. In veel gevallen/gemeenten komt er eerst iemand een kijkje nemen en volgt een waarschuwing. Bij herhaaldelijke incidenten kan een muilkorfplicht volgen. Even uitzoeken hoe dit in jouw gemeente is vastgelegd.

Daarnaast: wat was de aanleiding? Als je hond van 3 jaar nog nooit heeft gebeten en nu plots wel, zal er waarschijnlijk iets vooraf zijn gegaan.
F.K.A. SuperwormJim
pi_208339837
De aanleiding is dat die persoon zelf een hond heeft waar die hond van mij altijd mee speelt, en nu hadden ze een vreemde hond meer bij zich een vacantieoppas hond
Nu weet ik ook wel dat een hond niet moet bijten , maar ik vind na een keer bijten een muilkorfplicht wel ver gaan

[ Bericht 13% gewijzigd door murp op 12-03-2023 09:00:14 ]
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
  Forum Admin zondag 12 maart 2023 @ 08:58:31 #7
58651 crew  murp
murp
pi_208340060
Als je niet normaal wil reageren, reageer dan niet.
pi_208340112
Is de andere hond gewond geraakt?
Persoonlijk vind ik na 1 keer bijten met verwondingen een muilkorfplicht niet heel raar.
pi_208340221
Liep je dochter in een losloopgebied?

Zo nee: dan komt het niet aan de lijn hebben natuurlijk nog bovenop het bijten.

Was de andere hond wel gewond?
Want er is 'bijten' en bijten. Veel baasjes kennen helaas het verschil niet tussen een echte aanval en een strijd met wederzijds respect om de rangorde te bepalen.
Als een hond echt bijt als aanval, zijn er eigenlijk altijd verwondingen. Een hond die op straat ineens een aanval kan inzetten, ja die hoort een muilkorf te dragen.

Bij een respectvolle strijd om de rangorde lijkt het er soms ontzettend ruig aan toe te gaan, maar blijven de honden ongedeerd. Als er geen verwondingen zijn na zo'n strijdt, kent de hond blijkbaar juist goed de grenzen en is na één zo'n incident wat mij betreft geen muilkorf nodig.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 maart 2023 @ 09:18:06 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208340259
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 08:30 schreef ikmoetdrieten het volgende:
De aanleiding is dat die persoon zelf een hond heeft waar die hond van mij altijd mee speelt, en nu hadden ze een vreemde hond meer bij zich een vacantieoppas hond
Nu weet ik ook wel dat een hond niet moet bijten , maar ik vind na een keer bijten een muilkorfplicht wel ver gaan
Nu was het een hond die gebeten werd, volgende keer is het een klein kind...zeker bij zo'n loeisterke hond die uiteindelijk ooit toch bedoeld is geweest als jacht- en vechthond. Daarom gaat het juist niet te ver om een muilkorf te verplichten bij dergelijke gevaarlijke honden(rassen)...
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 12 maart 2023 @ 09:19:42 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208340284
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 08:30 schreef ikmoetdrieten het volgende:
De aanleiding is dat die persoon zelf een hond heeft waar die hond van mij altijd mee speelt, en nu hadden ze een vreemde hond meer bij zich een vacantieoppas hond
Nu weet ik ook wel dat een hond niet moet bijten , maar ik vind na een keer bijten een muilkorfplicht wel ver gaan
Ik niet. 1 keer bijten is voldoende.

Blijkbaar kan je je hond niet vertrouwen als een ander met hem gaat lopen, en als een vreemde hond in beeld komt. Dus eerste heb je zelf in de hand door voortaan altijd zelf uit te laten. Het tweede ga je dagelijks tegenkomen en alleen daarom al is een muilkorf de juiste maatregel.
Resistance is futile.
  zondag 12 maart 2023 @ 09:25:15 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208340355
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nu was het een hond die gebeten werd, volgende keer is het een klein kind...zeker bij zo'n loeisterke hond die uiteindelijk ooit toch bedoeld is geweest als jacht- en vechthond. Daarom gaat het juist niet te ver om een muilkorf te verplichten bij dergelijke gevaarlijke honden(rassen)...
Ik vind overigens ook dat kleine hondjes gemuilkorfd moeten worden als ze ook maar 1x een andere hond bijten.
Resistance is futile.
pi_208340395
Maar nu even wat anders , als mijn dochter mijn hamer mee neemt en ze slaat daar iemand anders mee dan ben ik toch niet verantwoordelijk? Ze is volwassen .
Nu neemt mijn dochter mijn hond mee ,en laat de hond los , waarom zou ik daar verantwoordelijk voor zijn ?
Geef haar ern boete , en zeg dat ze de hond niet meer mag uitlaten ,
Maar nu krijg ik een muilkorfverplichting
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 maart 2023 @ 09:29:22 #14
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208340419
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:25 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik vind overigens ook dat kleine hondjes gemuilkorfd moeten worden als ze ook maar 1x een andere hond bijten.
Ja hoor, zeker als dat uit het niks is. In het geval van verdediging (dus een andere hond viel aan) ben ik er minder voorstander van, maar verder prima.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208340431
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:25 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik vind overigens ook dat kleine hondjes gemuilkorfd moeten worden als ze ook maar 1x een andere hond bijten.
Nou die kleine hondjes bijten veel vaker ,
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_208340471
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:28 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Maar nu even wat anders , als mijn dochter mijn hamer mee neemt en ze slaat daar iemand anders mee dan ben ik toch niet verantwoordelijk? Ze is volwassen .
Nu neemt mijn dochter mijn hond mee ,en laat de hond los , waarom zou ik daar verantwoordelijk voor zijn ?
Geef haar ern boete , en zeg dat ze de hond niet meer mag uitlaten ,
Maar nu krijg ik een muilkorfverplichting
Echt, doe normaal he.. Het is jouw hond! Jij bent verantwoordelijk voor hem.

Man man, sommige mensen moeten gewoon een verbod krijgen op honden, zeker op dit soort honden.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 maart 2023 @ 09:32:19 #17
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208340476
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:28 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Maar nu even wat anders , als mijn dochter mijn hamer mee neemt en ze slaat daar iemand anders mee dan ben ik toch niet verantwoordelijk? Ze is volwassen .
Nu neemt mijn dochter mijn hond mee ,en laat de hond los , waarom zou ik daar verantwoordelijk voor zijn ?
Geef haar ern boete , en zeg dat ze de hond niet meer mag uitlaten ,
Maar nu krijg ik een muilkorfverplichting
Nee, de hond krijgt een muilkorfverplichting. We gaan er voor het gemak van uit dat het jouw hond is, dus ben jij in principe verantwoordelijk voor het fatsoenlijk opvoeden van die hond (en fatsoenlijk opvoeden zorgt er onder meer voor dat 'ie niet bijt).

Maar binnen hoeft 'ie die muilkorf toch niet? Dus alleen buiten, waar mensen en andere dieren doodsangsten uitstaan voor zo'n vechthond. Nou ja, prima, dan is de kans dat de hond nog iemand bijt beduidend kleiner, hebben anderen er dus beduidend minder last van (dat is het belangrijkste) en mag 'ie thuis gewoon zijn ding doen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208340483
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:30 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Nou die kleine hondjes bijten veel vaker ,
Ik word liever gebeten door een chihuaha dan door een bordeauxdog.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 maart 2023 @ 09:33:21 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208340496
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:32 schreef mootie het volgende:

[..]
Echt, doe normaal he.. Het is jouw hond! Jij bent verantwoordelijk voor hem.

Man man, sommige mensen moeten gewoon een verbod krijgen op honden, zeker op dit soort honden.
Een soort uitfasering van bepaalde types honden (een verbod, maar natuurlijk wel zonder het afmaken van al bestaande honden, er mogen dan gewoon geen nieuwe meer bij) zou sowieso geen slecht idee zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208340497
Ik word hier dus heel boos van.
  zondag 12 maart 2023 @ 09:33:41 #21
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208340499
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:28 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Maar nu even wat anders , als mijn dochter mijn hamer mee neemt en ze slaat daar iemand anders mee dan ben ik toch niet verantwoordelijk? Ze is volwassen .
Nu neemt mijn dochter mijn hond mee ,en laat de hond los , waarom zou ik daar verantwoordelijk voor zijn ?
Geef haar ern boete , en zeg dat ze de hond niet meer mag uitlaten ,
Maar nu krijg ik een muilkorfverplichting
De hond is verantwoordelijk want die heeft gebeten. Dus moet de hond voortaan een muilkorf om. Dat jij je nu gestraft voelt doet daar niks aan af. Klachten daarover dus bij je hond indienen. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_208340509
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:32 schreef mootie het volgende:

[..]
Echt, doe normaal he.. Het is jouw hond! Jij bent verantwoordelijk voor hem.
Je hebt zeker zelf geen hond

Man man, sommige mensen moeten gewoon een verbod krijgen op honden, zeker op dit soort honden.
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_208340514
Maar, heeft hij de andere hond verwond of niet?
pi_208340547
Even voor de duidelijkheid een bordeauxdog staat helemaal niet op de lijst met gevaarlijke honden
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 maart 2023 @ 09:39:44 #25
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208340596
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:37 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Even voor de duidelijkheid een bordeauxdog staat helemaal niet op de lijst met gevaarlijke honden
Maar zou dat best wel mogen, gezien de oorsprong als jacht- en vechthond. Nota bene om onder meer met beren te vechten :D

Maar goed, dat is het punt natuurlijk niet hier. Het punt is met name dat je hond buiten nu een muilkorf om moet. Jammer en oprecht triest voor jou en je hond, maar wel heel mooi en prettig voor de rest van de wereld, en niet iets waar je zomaar onderuit gaat komen lijkt me (en hoop ik).

Binnen en in je goed afgesloten tuin enzo kan hij dan lekker z'n ding doen zónder muilkorf, ik neem aan dat daar ook genoeg ruimte is om lekker te spelen (tenminste, met zo'n formaat hond lijkt me wel dat 'ie thuis ook gewoon ruim de ruimte heeft) ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208340621
Als ik de reacties van ts lees lijkt het mij volkomen terecht dat die hond een muilkorf moet
No bitch to me
pi_208340631
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:42 schreef TornadoDK het volgende:
Als ik de reacties van ts lees lijkt het mij volkomen terecht dat die hond een muilkorf moet
Leg dat eens uit? Je kent mij
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_208340648
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:42 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Leg dat eens uit? Je kent mij
Ik vermoed dat hij bedoelt dat je niet de verantwoordelijkheid neemt voor het verwonden van een andere hond door jouw hond.
pi_208340672
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:44 schreef mootie het volgende:

[..]
Ik vermoed dat hij bedoelt dat je niet de verantwoordelijkheid neemt voor het verwonden van een andere hond door jouw hond.
Ik neem mijn verantwoordelijkheid daar helemaal voor,
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_208340693
Geldt de muilkorfplicht dan voor heel Europa?
  zondag 12 maart 2023 @ 09:49:08 #31
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208340697
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:28 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Maar nu even wat anders , als mijn dochter mijn hamer mee neemt en ze slaat daar iemand anders mee dan ben ik toch niet verantwoordelijk? Ze is volwassen .
Nu neemt mijn dochter mijn hond mee ,en laat de hond los , waarom zou ik daar verantwoordelijk voor zijn ?
Geef haar ern boete , en zeg dat ze de hond niet meer mag uitlaten ,
Maar nu krijg ik een muilkorfverplichting
Als dit je denkniveau is kan je naar mijn mening zowel de verantwoordelijkheid voor die hamer als de hond niet aan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208340703
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:46 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Ik neem mijn verantwoordelijkheid daar helemaal voor,
Nee, want het is de schuld van je dochter toch? En het is oneerlijk dat ie nu een muilkorf moet dragen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 maart 2023 @ 09:53:27 #33
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208340735
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:46 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Ik neem mijn verantwoordelijkheid daar helemaal voor,
Gelukkig, dan hoeft men zich ook niet druk te maken om het eventueel aanvechten van dit en kunnen mensen in de buurt wat geruster een rondje wandelen, zonder bang te moeten zijn voor een iets te enthousiaste vechthond. En jouw hond kan thuis lekker z'n gang gaan én jij loopt minder risico dat je hond in beslag genomen wordt vanwege een volgend incident, win-win-win ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208340736
Muilkorfplicht is vervelend, maar je kunt je hond wel aanleren dat het geen straf hoeft te zijn. (Koop wel echt eentje met zo’n rasterwerk waardoor ze kunnen ademen, geen stoffen snuitjes ed). Dus ga oefenen met belonen en maak het iets neutraals/leuk voor hem. Is nooit verkeerd om aan te leren, scheelt ook weer stress als jouw hond een keer zo gewond raakt en door pijn niet te behandelen is zonder muilkorf.

Maar even terug naar het voorval.
Was de andere hond gewond? Was het spel, een lichte correctie of echt een aanval? Dat vind ik wel verschil maken voor het risico op herhaling met ernstig letsel tot gevolg.

Daarbij wel de vraag: waarom liep je dochter met je hond als ze zich niet aan de afspraken houdt? Dat is wel iets om in het vervolg écht goed over na te denken.
Ik ben in tegenstelling tot velen hier helemaal niet zo bang voor dit type hond (ik werk dagelijks met honden, alle rassen en formaten) maar ze hebben wel een goede leider nodig, en moeten niet zelf de regels gaan bepalen en andere honden gaan corrigeren (of erger). Daar zijn ze echt te groot en sterk voor.
pi_208340739
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:42 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Leg dat eens uit? Je kent mij
Je vergelijkt je hond met een mens, je neemt geen verantwoordelijkheid voor wat er gebeurt, je vindt dat 1x wel moet kunnen...

En het feit dat je alle vragen over verwondingen negeert icm muilkorfplicht doet mij vermoeden dat het ook een flinke beet was.
No bitch to me
pi_208340748
Kijk ik neem mijn verantwoordelijkheid mijn hond mag niet bijten . Hij mag ook niet los
Maar dat is mijn vraag niet
De vraag is , wat kan ik in mijn zienswijze vermelden , naar de gemeente toe zodat ik geen muilkorfverplichting krijg.
Ik vind dat verschrikkelijk
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 maart 2023 @ 09:54:57 #37
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208340753
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:53 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben in tegenstelling tot velen hier helemaal niet zo bang voor dit type hond (ik werk dagelijks met honden, alle rassen en formaten) maar ze hebben wel een goede leider nodig, en moeten niet zelf de regels gaan bepalen en andere honden gaan corrigeren (of erger). Daar zijn ze echt te groot en sterk voor.
Maar juist als je veel met allerlei soorten honden werkt kun je ongetwijfeld snappen dat veel mensen wél een bepaalde angst ontwikkelen, wat bepaald niet geholpen wordt door het gedrag van vaak typische vechthonden :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208340764
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:54 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Kijk ik neem mijn verantwoordelijkheid mijn hond mag niet bijten . Hij mag ook niet los
Maar dat is mijn vraag niet
De vraag is , wat kan ik in mijn zienswijze vermelden , naar de gemeente toe zodat ik geen muilkorfverplichting krijg.
Ik vind dat verschrikkelijk
‘Doet ie anders nooit!’

Maar even serieus, ik denk dat je niks kunt aanvoeren. Je hond heeft een andere hond aangevallen. Met verwondingen tot gevolg, neem ik aan.
Dan is een muilkorf de enige oplossing en is proberen je onderuit te wurmen geen goed plan.
  zondag 12 maart 2023 @ 09:57:58 #39
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208340777
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 08:30 schreef ikmoetdrieten het volgende:
maar ik vind na een keer bijten een muilkorfplicht wel ver gaan
En na hoeveel keer bijten gaat een muilkorfplicht niet ver?
Huilen dan.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 maart 2023 @ 09:58:22 #40
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208340779
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:54 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Kijk ik neem mijn verantwoordelijkheid mijn hond mag niet bijten . Hij mag ook niet los
Maar dat is mijn vraag niet
De vraag is , wat kan ik in mijn zienswijze vermelden , naar de gemeente toe zodat ik geen muilkorfverplichting krijg.
Ik vind dat verschrikkelijk
"Beste gemeente,

mijn excuses voor het voorval, vooral richting het slachtoffer. Ik beloof bij dezen dat ik mijn best ga doen om mijn hond op te voeden, zodat er niet meer gebeten wordt, en zal uiteraard altijd zorgen dat hij buiten met een muilkorf én strak aan de lijn loopt. Thuis heeft de hond genoeg ruimte in en rond het huis, en is de ruime tuin stevig afgeschermd, zodat hij daar wel rond kan lopen. Dat kan en mag zonder muilkorf, neem ik aan?

Met vriendelijke groet,
ikmoetdrieten

PS: pootje van Moppie"
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 12 maart 2023 @ 10:02:14 #41
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208340813
Heywoodu en z'n hondenbias :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_208340821
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:53 schreef Candaasje het volgende:
Muilkorfplicht is vervelend, maar je kunt je hond wel aanleren dat het geen straf hoeft te zijn. (Koop wel echt eentje met zo’n rasterwerk waardoor ze kunnen ademen, geen stoffen snuitjes ed). Dus ga oefenen met belonen en maak het iets neutraals/leuk voor hem. Is nooit verkeerd om aan te leren, scheelt ook weer stress als jouw hond een keer zo gewond raakt en door pijn niet te behandelen is zonder muilkorf.

Maar even terug naar het voorval.
Was de andere hond gewond? Was het spel, een lichte correctie of echt een aanval? Dat vind ik wel verschil maken voor het risico op herhaling met ernstig letsel tot gevolg.

Daarbij wel de vraag: waarom liep je dochter met je hond als ze zich niet aan de afspraken houdt? Dat is wel iets om in het vervolg écht goed over na te denken.
Ik ben in tegenstelling tot velen hier helemaal niet zo bang voor dit type hond (ik werk dagelijks met honden, alle rassen en formaten) maar ze hebben wel een goede leider nodig, en moeten niet zelf de regels gaan bepalen en andere honden gaan corrigeren (of erger). Daar zijn ze echt te groot en sterk voor.
Ik

Mijn dochter vertelde het mij pas later maar die vrouw waar de hond van was isnog extra met een paraplu op zijn hoofd blijven slaan en hard ook volgens mijn dochter wat ook niet bevordelijk is voor het bijten en loslaten van mijn hond , de andere hond was niet echt gewond dat viel heel erg mee
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_208340835
De andere hond was dus gewond.
  zondag 12 maart 2023 @ 10:05:31 #44
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208340845
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:54 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Hij mag ook niet los
Tijd om je dochter dan wat beter af te richten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 maart 2023 @ 10:06:17 #45
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208340850
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:02 schreef Dven het volgende:
Heywoodu en z'n hondenbias :')
Nee hoor, alleen tegen agressieve en/of slecht opgevoede honden. Helemaal niks mis met van die typische lieve honden die juist totáál niet bekend staan als problematisch of lastig, of honden die altijd strak opgevoed zijn en in de hand worden gehouden en zich dus netjes gedragen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208340860
Ik zou even kijken wat er in de wet- en regelgeving hierover staat. Dan kan je je bezwaar beter beargumenteren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208340867
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:04 schreef mootie het volgende:
De andere hond was dus gewond.
Maar dat kwam natuurlijk door die andere vrouw die met de paraplu bleef slaan anders had deze bordeauxdog natuurlijk meteen losgelaten en waren de 2 hondjes vrienden voor het leven geworden. :D
  zondag 12 maart 2023 @ 10:10:08 #48
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208340892
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:53 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben in tegenstelling tot velen hier helemaal niet zo bang voor dit type hond (ik werk dagelijks met honden, alle rassen en formaten) maar ze hebben wel een goede leider nodig, en moeten niet zelf de regels gaan bepalen en andere honden gaan corrigeren (of erger). Daar zijn ze echt te groot en sterk voor.
Fijn voor jou, ik behoor tot de overgrote groep mensen in Nederland die alleen maar last heeft van honden. Ik durf te beweren dat80% van de mensen hun honden (totaal) niet onder controle heeft. Ik zie het bij een vriend van me, die steeds weer achter de hond aan moet als die wegrent, of zoals gister bij NLdoet dat er ineens een hond over ons clubterrein heenrent terwijl er kinderen rondlopen en er een vuurtje brand. En dan zo'n heerlijke laconieke eigenaar die zegt, ja, hij vind het gezellig hier! En controle? Nul. Het koste hem 10 minuten om z'n hond weer mee te krijgen :X

Flikker lekker een eind heen met je kuthond denk ik dan.

En dan ben ik nog niet begonnen over de keren dat een hond mij besprong (en 1 keer zelfs aanviel) terwijl ik een rondje aan het lopen ben. Denk maar niet dat ook maar 1 van de eigenaren excuus voor zoiets aanbied. In de gedachte van een hondeneigenaar is dat heel normaal gedrag.

Kort samengevat, hou je beest onder controle en als je dat niet kan, hou hem in huis.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208340895
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:04 schreef mootie het volgende:
De andere hond was dus gewond.
Jij hebt vast geen hond
Als een hond met zijn tanden een andere hond bijt krijg je gaatjes ook met een klein hondje krijg je dat , meer niet
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
  zondag 12 maart 2023 @ 10:13:32 #50
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208340933
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:10 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Jij hebt vast geen hond
Als een hond met zijn tanden een andere hond bijt krijg je gaatjes ook met een klein hondje krijg je dat , meer niet
Ben je nou aan het trollen of ben je oprecht zo simpel dat je een aantal kleine gaatjes niet als een probleem ziet?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208340936
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar dat kwam natuurlijk door die andere vrouw die met de paraplu bleef slaan anders had deze bordeauxdog natuurlijk meteen losgelaten en waren de 2 hondjes vrienden voor het leven geworden. :D
als je zelf een hond zou hebben dan zou je wel iets anders reageren , reageer dan niet
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_208340945
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:03 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Ik

Mijn dochter vertelde het mij pas later maar die vrouw waar de hond van was isnog extra met een paraplu op zijn hoofd blijven slaan en hard ook volgens mijn dochter wat ook niet bevordelijk is voor het bijten en loslaten van mijn hond , de andere hond was niet echt gewond dat viel heel erg mee
Dit maakt je verhaal niet beter. Zo lijkt het alsof je hoofd meerdere keren gebeten heeft en niet wilde loslaten.

Goed dat jij bij die vrouw bent langsgeweest om te praten over het incident. Ik raad je aan om iemand anders dat bezwaarschrift te laten opstellen
  zondag 12 maart 2023 @ 10:14:31 #53
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208340951
Oja, en dan ben ik nog niet begonnen over de keren dat je lekker aan het fietsen bent en aangevallen wordt door een hond, vanuit het niets. Of loslopende honden op het fietspad in het donker.

En die eigenaren zijn dan heel verbaasd dat je daar nogal boos om kan worden :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208340998
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zou even kijken wat er in de wet- en regelgeving hierover staat. Dan kan je je bezwaar beter beargumenteren.
Nu heb ik dat al geprobeerd om op te zoeken maar er staat wel dat elke gemeente verschillend is , na 1,2 of soms na 5 keer een muilkorfverbod
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
  zondag 12 maart 2023 @ 10:19:22 #55
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208341005
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Fijn voor jou, ik behoor tot de overgrote groep mensen in Nederland die alleen maar last heeft van honden. Ik durf te beweren dat80% van de mensen hun honden (totaal) niet onder controle heeft. Ik zie het bij een vriend van me, die steeds weer achter de hond aan moet als die wegrent, of zoals gister bij NLdoet dat er ineens een hond over ons clubterrein heenrent terwijl er kinderen rondlopen en er een vuurtje brand. En dan zo'n heerlijke laconieke eigenaar die zegt, ja, hij vind het gezellig hier! En controle? Nul. Het koste hem 10 minuten om z'n hond weer mee te krijgen :X

Flikker lekker een eind heen met je kuthond denk ik dan.

En dan ben ik nog niet begonnen over de keren dat een hond mij besprong (en 1 keer zelfs aanviel) terwijl ik een rondje aan het lopen ben. Denk maar niet dat ook maar 1 van de eigenaren excuus voor zoiets aanbied. In de gedachte van een hondeneigenaar is dat heel normaal gedrag.

Kort samengevat, hou je beest onder controle en als je dat niet kan, hou hem in huis.
Tijdens mountainbiken is het ook vaak feest. Heb je zo'n beest dat achter je kuiten aanzit en moet je maar gokken of hij wel of niet een hapje wil nemen.

"Hij bijt niet hoor!" Ja ja, hoe moet ik dat weten dan? En dat zeggen ze allemaal. Echt tyf op.

Veel mensen zijn hun hond niet waard. TS is hier een uitstekend voorbeeld van: ze heeft een bijtende hond, en in plaats van zich druk te maken over de veiligheid van andere mensen en dieren gaat het alleen maar over IK IK IK.
Huilen dan.
pi_208341015
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Tijdens mountainbiken is het ook vaak feest. Heb je zo'n beest dat achter je kuiten aanzit en moet je maar gokken of hij wel of niet een hapje wil nemen.
Even je voet van de pedalen halen en de hak in de snuit zetten; helpt prima.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 12 maart 2023 @ 10:21:27 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208341024
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:10 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Jij hebt vast geen hond
Als een hond met zijn tanden een andere hond bijt krijg je gaatjes ook met een klein hondje krijg je dat , meer niet
Als ik jou met een pistool door je hoofd schiet dan heb je ook alleen maar een klein gaatje in je hoofd. Meer niet.

Alsjeblieft zeg :') .
Huilen dan.
pi_208341026
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:14 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, en dan ben ik nog niet begonnen over de keren dat je lekker aan het fietsen bent en aangevallen wordt door een hond, vanuit het niets. Of loslopende honden op het fietspad in het donker.

En die eigenaren zijn dan heel verbaasd dat je daar nogal boos om kan worden :')
Dat is de vraag niet
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_208341037
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:21 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Dat is de vraag niet
Maar wel de oorzaak: honden
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 12 maart 2023 @ 10:23:22 #60
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208341040
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Tijdens mountainbiken is het ook vaak feest. Heb je zo'n beest dat achter je kuiten aanzit en moet je maar gokken of hij wel of niet een hapje wil nemen.

"Hij bijt niet hoor!" Ja ja, hoe moet ik dat weten dan? En dat zeggen ze allemaal. Echt tyf op.

Veel mensen zijn hun hond niet waard. TS is hier een uitstekend voorbeeld van: ze heeft een bijtende hond, en in plaats van zich druk te maken over de veiligheid van andere mensen en dieren gaat het alleen maar over IK IK IK.
Ik heb een keer een man beloofd dat ik de volgende keer niet meer stop voor zijn hond. Ik heb 'm ook gezegd dat ik niet expres over zijn hond heen zal rijden, maar dat ik niet meer uit de weg ga. Hijj werd toen ook heel boos op mij :')

Die had een tekkel die ALTIJD los over straat liep.

En net als jou een keer een hond die uit het niets keihard achter me aan kwam rennen en hapte, gelukkig miste hij. Het baasje hoorde je met een paniekstemmetje roepen Bello! Bello! Kom terug :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208341045
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:14 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, en dan ben ik nog niet begonnen over de keren dat je lekker aan het fietsen bent en aangevallen wordt door een hond, vanuit het niets. Of loslopende honden op het fietspad in het donker.

En die eigenaren zijn dan heel verbaasd dat je daar nogal boos om kan worden :')
Dat is de vraag niet [quote7s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:19 schreef Isdatzo het volgende:


[..]
Tijdens mountainbiken is het ook vaak feest. Heb je zo'n beest dat achter je kuiten aanzit en moet je maar gokken of hij wel of niet een hapje wil nemen.

"Hij bijt niet hoor!" Ja ja, hoe moet ik dat weten dan? En dat zeggen ze allemaal. Echt tyf op.

Veel mensen zijn hun hond niet waard. TS is hier een uitstekend voorbeeld van: ze heeft een bijtende hond, en in plaats van zich druk te maken over de veiligheid van andere mensen en dieren gaat het alleen maar over IK IK IK.
[/quote]
Ik heb geen vraag of er mensen last hebben van loslopende honden als je fietst
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_208341049
Serieus, ik heb jaren een hond gehad maar zou mijn hond voor geen goud bij jou achterlaten.

Ten eerste, je hond is fout doordat je dochter fout is. Dat de hond daar niets aan kan doen is jammer.
Ten tweede, dat jouw hond een andere hond bijt kan, dat gebeurd ook wel eens bij mensen. Echter, er is blijkbaar actie ondernomen waardoor JOUW hond een muilkorf moet dragen! En logisch! dus muilkorfen dat beest.
Ten derde, je kunt ook gewoon zeggen, ja kut, het is gebeurd, my bad, en die muilkorf is kut, maar je mag blij zijn dat het geen spuitje is geworden maar nee, hier loop je te klagen, het is een schatje, doet nooit wat... nou dat valt dus nogal tegen.

Je kunt allicht proberen om te kijken of je met een cursus wel van de muilkorf afkomt maar ik verwacht van niet!

Nu mis ik mijn beste viervoetervriend weer een beetje meer :'(
Just say hi!
  zondag 12 maart 2023 @ 10:24:06 #63
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208341051
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:20 schreef blomke het volgende:

[..]
Even je voet van de pedalen halen en de hak in de snuit zetten; helpt prima.
Als ze te dichtbij komen zoiets inderdaad, maar ik heb er tegenwoordig de sport van gemaakt om zo'n beest zo ver mogelijk mee het bos in te krijgen. Succes met je hond zoeken ^O^ .
Huilen dan.
  zondag 12 maart 2023 @ 10:24:26 #64
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208341054
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:20 schreef blomke het volgende:

[..]
Even je voet van de pedalen halen en de hak in de snuit zetten; helpt prima.
Dit heb jij nog nooit gedaan, want dan ga je zelf namelijk ook op je bek.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 12 maart 2023 @ 10:24:30 #65
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_208341057
Gelukkig geen kind te grazen genomen door zo'n wolf.
pi_208341066
Lijkt me een prima middel.
  zondag 12 maart 2023 @ 10:25:21 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208341069
.
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:23 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Dat is de vraag niet
quote:
afbeelding ] Op zondag 12 maart 2023 10:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Tijdens mountainbiken is het ook vaak feest. Heb je zo'n beest dat achter je kuiten aanzit en moet je maar gokken of hij wel of niet een hapje wil nemen.

"Hij bijt niet hoor!" Ja ja, hoe moet ik dat weten dan? En dat zeggen ze allemaal. Echt tyf op.

Veel mensen zijn hun hond niet waard. TS is hier een uitstekend voorbeeld van: ze heeft een bijtende hond, en in plaats van zich druk te maken over de veiligheid van andere mensen en dieren gaat het alleen maar over IK IK IK.
Ik heb geen vraag of er mensen last hebben van loslopende honden als je fietst
En toch krijg je dat van me te horen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208341071
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:23 schreef blomke het volgende:

[..]
Maar wel de oorzaak: honden
Maar niet mijn vraag ga een topic openen dan over honden
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_208341081
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:32 schreef mootie het volgende:

[..]
Ik word liever gebeten door een chihuaha dan door een bordeauxdog.
Als ik met mijn grote hond wandel (type "grote knuffelbeer en allemansvriend"), heb ik liever niet dat 80% van alle kut keffertjes agressief gedrag naar mijn hond vertoont. Terwijl mijn hond gewoon rustig aan de lijn loopt in vriendelijke houding.

En als zo'n kutkeffertje ook nog los loopt en een baasje dan tegen mij durft te zeggen dat ik even moet wachten, meldt ik rustig dat ze hun agressieve hondje aan de lijn moeten houden en dat ik als mijn hond aangevallen wordt ik genoodzaakt ben om de riem los te laten, zodat mijn hond zich vrij kan verdedigen.

En nee, mijn vriendelijke knuffelbeer loopt nooit los. Hij wil te enthousiast iedereen begroeten en dat is ook in een losloopgebied niet handig.
pi_208341095
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dit heb jij nog nooit gedaan, want dan ga je zelf namelijk ook op je bek.
[..]
Ik heb geen vraag of er mensen last hebben van loslopende honden als je fietst
En toch krijg je dat van me te horen
[/quote]

Heb het met hardlopen ook regelmatig. Niet zelden scheld ik de eigenaar helemaal verrot als er weer zo’n kutbeest mijn kant opspringt.
  zondag 12 maart 2023 @ 10:28:15 #72
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208341098
POLL

Zo, kan TS zien wat de gemiddelde FOK!ker er van vind.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 12 maart 2023 @ 10:29:18 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208341106
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:23 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Ik heb geen vraag of er mensen last hebben van loslopende honden als je fietst
Jouw topic gaat over mensen die hun (al dan niet bijtende) hond niet onder controle hebben. Dat jij de relevantie van deze reacties niet ziet is tekenend, maar niet verrassend.
Huilen dan.
  zondag 12 maart 2023 @ 10:31:04 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208341119
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:28 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Heb het met hardlopen ook regelmatig. Niet zelden scheld ik de eigenaar helemaal verrot als er weer zo’n kutbeest mijn kant opspringt.
Heb je ooit gehad dat een eigenaar spijt betuigt?

Zoals die vriend van me ook, die hond is onctroleerbaar (wel een lieverd, daar niet van), maar als ik dan zeg dat ik vind dat die hond niet onaangelijnd los moet lopen omdat ze haar niet onder controle hebben krijg je allerlei dooddoeners. En toen de hond een keer naar een fieters toe rende was het de schuld van de fietser, want op dat pad mag je niet fietsen.

Die vinden het dan gek dat ik dat belachelijk bedrag vind :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 12 maart 2023 @ 10:33:15 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208341143
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Heb je ooit gehad dat een eigenaar spijt betuigt?

Zoals die vriend van me ook, die hond is onctroleerbaar (wel een lieverd, daar niet van), maar als ik dan zeg dat ik vind dat die hond niet onaangelijnd los moet lopen omdat ze haar niet onder controle hebben krijg je allerlei dooddoeners. En toen de hond een keer naar een fieters toe rende was het de schuld van de fietser, want op dat pad mag je niet fietsen.

Die vinden het dan gek dat ik dat belachelijk bedrag vind :D
Bekend fenomeen zodra mensen aangesproken worden op het gedrag van hun huisdieren, of kinderen :') . Niet voor rede vatbaar.
Huilen dan.
pi_208341148
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Heb je ooit gehad dat een eigenaar spijt betuigt?

Zoals die vriend van me ook, die hond is onctroleerbaar (wel een lieverd, daar niet van), maar als ik dan zeg dat ik vind dat die hond niet onaangelijnd los moet lopen omdat ze haar niet onder controle hebben krijg je allerlei dooddoeners. En toen de hond een keer naar een fieters toe rende was het de schuld van de fietser, want op dat pad mag je niet fietsen.

Die vinden het dan gek dat ik dat belachelijk bedrag vind :D
Ik zal het je sterk vertellen, pas nog te horen gekregen van een hondeneigenaar dat ik dan maar op een afgesloten terrein moet hardlopen :') 8)7
pi_208341152
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:25 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Als ik met mijn grote hond wandel (type "grote knuffelbeer en allemansvriend"), heb ik liever niet dat 80% van alle kut keffertjes agressief gedrag naar mijn hond vertoont. Terwijl mijn hond gewoon rustig aan de lijn loopt in vriendelijke houding.

En als zo'n kutkeffertje ook nog los loopt en een baasje dan tegen mij durft te zeggen dat ik even moet wachten, meldt ik rustig dat ze hun agressieve hondje aan de lijn moeten houden en dat ik als mijn hond aangevallen wordt ik genoodzaakt ben om de riem los te laten, zodat mijn hond zich vrij kan verdedigen.

En nee, mijn vriendelijke knuffelbeer loopt nooit los. Hij wil te enthousiast iedereen begroeten en dat is ook in een losloopgebied niet handig.
Dit
De meeste mensen met die kleine hondjes vinden het ook nog heel grappig als ik ze vraag of ze de hond niet vast willen doen want dat ik het niet grappig vind als mijn hond elke keer in zijn poten wordt gebeten
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
  zondag 12 maart 2023 @ 10:34:15 #78
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208341155
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Bekend fenomeen zodra mensen aangesproken worden op het gedrag van hun huisdieren, of kinderen :') .
Met kinderen heb ik minder moeite. Die hebben we nodig voor de samenleving. Jij en ik waren vroeger vast ook niet altijd voorbeeldkinderen. Al ligt daar ook wel een grens, maar die ligt een stuk hoger dan hoe ver honden mogen gaan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 12 maart 2023 @ 10:35:14 #79
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_208341167
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:31 schreef kanovinnie het volgende:
Heb het met hardlopen ook regelmatig. Niet zelden scheld ik de eigenaar helemaal verrot als er weer zo’n kutbeest mijn kant opspringt.

Ik heb altijd een vlindermes bij me tijdens het hardlopen of mountainbiken. Puur om mezelf te verdedigen. Ik heb er 1 keer mee gestoken. Dat baasje was woest. Pech gehad.
pi_208341170
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:33 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Dit
De meeste mensen met die kleine hondjes vinden het ook nog heel grappig als ik ze vraag of ze de hond niet vast willen doen want dat ik het niet grappig vind als mijn hond elke keer in zijn poten wordt gebeten
Dan moet je daar melding van maken en krijgen die honden ook een muilkorf(je). Met de kennis van nu heb ik dan ook 'ja' gestemd.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  zondag 12 maart 2023 @ 10:36:03 #81
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208341176
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Met kinderen heb ik minder moeite. Die hebben we nodig voor de samenleving. Jij en ik waren vroeger vast ook niet altijd voorbeeldkinderen. Al ligt daar ook wel een grens, maar die ligt een stuk hoger dan hoe ver honden mogen gaan.
Ik was absoluut geen voorbeeldkind _O- , maar ik hoop in elk geval niet dat mijn ouders anderen de schuld gaven van mijn streken :') .
Huilen dan.
  zondag 12 maart 2023 @ 10:37:04 #82
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208341193
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:35 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
Ik heb altijd een vlindermes bij me tijdens het hardlopen of mountainbiken. Puur om mezelf te verdedigen. Ik heb er 1 keer mee gestoken. Dat baasje was woest. Pech gehad.
Dat is maar een klein gaatje toch? Moet kunnen volgens TS.
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:33 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Dit
De meeste mensen met die kleine hondjes vinden het ook nog heel grappig als ik ze vraag of ze de hond niet vast willen doen want dat ik het niet grappig vind als mijn hond elke keer in zijn poten wordt gebeten
Dit komt omdat de meeste hondeneigenaren egocentrische aso's zijn.

Ivo lijkt dat niet te zijn, jij en je dochter zijn dat wel.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208341196
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:28 schreef kanovinnie het volgende:
[poll=5297]

Zo, kan TS zien wat de gemiddelde FOK!ker er van vind.
👍
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_208341199
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar juist als je veel met allerlei soorten honden werkt kun je ongetwijfeld snappen dat veel mensen wél een bepaalde angst ontwikkelen, wat bepaald niet geholpen wordt door het gedrag van vaak typische vechthonden :+
Ik begrijp de angst wel, maar ik denk deze ook heel vaak niet leidend zou moeten zijn in het maken van beslissingen. Want het is ook wel heel vaak angst voor het onbekende /vooroordelen die lang niet altijd terecht zijn. En met ideeën over hoe een hond opgevoed zou moeten worden die niet altijd het meest effectief/diervriendelijk zijn, en regelmatig achterhaald. (Omdat men dan bijvoorbeeld naar Cesar Milan gekeken heeft. En die technieken graag toegepast ziet worden. )

Ter illustratie: (Tijdelijke) muilkorfplicht ben ik in dit soort gevallen niet per se op tegen, kan een hoop ellende voorkomen en hoeft met de juiste muilkorf niet heel beperkend te werken voor de hond. Zolang ie maar goed kan blijven ademen en z’n neus gebruiken. Heeft soms wel invloed op het kunnen omgaan met andere honden en mensen; andere mensen schrikken van zo’n muilkorf en ontwijken zo’n dier eerder. Dus TS zal daar actief mee aan de slag moeten; zorgen dat zijn hond genoeg sociaal contact blijft houden.

Maar ik ben geen voorstander van strak aan na de lijn houden. (Dat betekent niet dat ik ze enkel los zou willen zien lopen). Meeste incidenten gebeuren namelijk door toenemende spanning op de lijn en aan het einde van de lijn. En het ziet er misschien veiliger uit voor omstanders, zo’n grote hond kort gehouden, maar is het is juist vaak een opmaat voor ellende.

Overigens wel eens dat er met honden te vaak ernstige incidenten plaatsvinden. Elke druif kan natuurlijk een hond in huis nemen. Maakt niet uit of je er opvoeding en energie in wil steken of niet, of je enige ervaring hebt, of je ruimte en tijd voor zo’n die hebt . En het blijven honden, geen machines. Dus daar moet je wel goed op bedacht blijven, in het begin, maar ook na 3, 6 of 15 jaar.

Hoeveel tijd en energie TS in de opvoeding heeft gestoken weet ik niet, wellicht is dat gewoon in orde. Ik ken Bordeaux doggen ook niet als heel moeilijke of agressieve types. Maar in dit geval is er een gevecht geweest omdat iemand waarschijnlijk dacht dat ze de situatie wel onder controle had, of er niks zou gebeuren, maar dit kennelijk niet goed heeft ingeschat. (Dochter). En een hoofdverantwoordelijke (TS) die ook de situatie verkeerd heeft ingeschat (dochter laten lopen met de hond).

Het kan ook nog eens zo zijn dat het heel geen heftig gevecht was, en de situatie door alle omstanders verkeerd is ingeschat. Maar dat is wat lastig te achterhalen natuurlijk.
pi_208341214
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Heb je ooit gehad dat een eigenaar spijt betuigt?

Zoals die vriend van me ook, die hond is onctroleerbaar (wel een lieverd, daar niet van), maar als ik dan zeg dat ik vind dat die hond niet onaangelijnd los moet lopen omdat ze haar niet onder controle hebben krijg je allerlei dooddoeners. En toen de hond een keer naar een fieters toe rende was het de schuld van de fietser, want op dat pad mag je niet fietsen.

Die vinden het dan gek dat ik dat belachelijk bedrag vind :D
Als je gaat fietsen in een honden losloop gebied ben je ook een mongool, dan ook niet zeiken als je een tak tussen je spaken krijgt
No bitch to me
  zondag 12 maart 2023 @ 10:41:13 #86
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208341246
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:38 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Als je gaat fietsen in een honden losloop gebied ben je ook een mongool, dan ook niet zeiken als je een tak tussen je spaken krijgt
Zoals bij dit fietspad? Want daar zie ik toch echt een losloopgebied bord.
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i16384!8i8192
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208341248
Oh we waren al een halve pagina verder.

Moment.

Ik lees hier iets over gaatjes? Dat is dus gewoon doorgebeten.
pi_208341265
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:38 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Als je gaat fietsen in een honden losloop gebied ben je ook een mongool, dan ook niet zeiken als je een tak tussen je spaken krijgt
Veel van die losloopzones liggen juist in gebieden waar fietspaden liggen, fietsers een tak tussen hun spaken willen steken omdat hun hond totaal niet met de vrijheid van loslopen kan omgaan dan ben je echt een randdebiel. :D
  zondag 12 maart 2023 @ 10:44:15 #89
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208341278
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Veel van die losloopzones liggen juist in gebieden waar fietspaden liggen, fietsers een tak tussen hun spaken willen steken omdat hun hond totaal niet met de vrijheid van loslopen kan omgaan dan ben je echt een randdebiel. :D
En zelfs al zou je ergens fietsen waar dat strikt gezien niet mag (wat iedereen uiteraard wel eens doet), dan is het nog niet goed als een hond aanvalt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 12 maart 2023 @ 10:44:26 #90
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208341282
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:38 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Als je gaat fietsen in een honden losloop gebied ben je ook een mongool, dan ook niet zeiken als je een tak tussen je spaken krijgt
Volgens mij ben jij hier de mongool: ook in een hondenlosloopgebied is het niet oké dat honden fietsers achterna gaan. Als jij je hond niet onder controle hebt, en vervolgens mij een stok tussen de spaken steekt, dan sta ik niet in voor wat er met jouw tandjes gebeurt.
Huilen dan.
  zondag 12 maart 2023 @ 10:44:54 #91
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208341289
En dan hebben we nog geeneens gesproken over stikstof en meststoffen depostie door honden in kwetsbare natuurgebieden
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208341308
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Zoals bij dit fietspad? Want daar zie ik toch echt een losloopgebied bord.
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i16384!8i8192
Dan zou ik toch even bij de gemeente klagen :D heel bizar. In mijn omgeving is 1 losloopgebied gewoon een rondje wat verder ook nergens anders heen leidt en toch moeten daar perse fietsers komen altijd :')
No bitch to me
pi_208341314
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:37 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik begrijp de angst wel, maar ik denk deze ook heel vaak niet leidend zou moeten zijn in het maken van beslissingen. Want het is ook wel heel vaak angst voor het onbekende /vooroordelen die lang niet altijd terecht zijn. En met ideeën over hoe een hond opgevoed zou moeten worden die niet altijd het meest effectief/diervriendelijk zijn, en regelmatig achterhaald. (Omdat men dan bijvoorbeeld naar Cesar Milan gekeken heeft. En die technieken graag toegepast ziet worden. )

Ter illustratie: (Tijdelijke) muilkorfplicht ben ik in dit soort gevallen niet per se op tegen, kan een hoop ellende voorkomen en hoeft met de juiste muilkorf niet heel beperkend te werken voor de hond. Zolang ie maar goed kan blijven ademen en z’n neus gebruiken. Heeft soms wel invloed op het kunnen omgaan met andere honden en mensen; andere mensen schrikken van zo’n muilkorf en ontwijken zo’n dier eerder. Dus TS zal daar actief mee aan de slag moeten; zorgen dat zijn hond genoeg sociaal contact blijft houden.

Maar ik ben geen voorstander van strak aan na de lijn houden. (Dat betekent niet dat ik ze enkel los zou willen zien lopen). Meeste incidenten gebeuren namelijk door toenemende spanning op de lijn en aan het einde van de lijn. En het ziet er misschien veiliger uit voor omstanders, zo’n grote hond kort gehouden, maar is het is juist vaak een opmaat voor ellende.

Overigens wel eens dat er met honden te vaak ernstige incidenten plaatsvinden. Elke druif kan natuurlijk een hond in huis nemen. Maakt niet uit of je er opvoeding en energie in wil steken of niet, of je enige ervaring hebt, of je ruimte en tijd voor zo’n die hebt . En het blijven honden, geen machines. Dus daar moet je wel goed op bedacht blijven, in het begin, maar ook na 3, 6 of 15 jaar.

Hoeveel tijd en energie TS in de opvoeding heeft gestoken weet ik niet, wellicht is dat gewoon in orde. Ik ken Bordeaux doggen ook niet als heel moeilijke of agressieve types. Maar in dit geval is er een gevecht geweest omdat iemand waarschijnlijk dacht dat ze de situatie wel onder controle had, of er niks zou gebeuren, maar dit kennelijk niet goed heeft ingeschat. (Dochter). En een hoofdverantwoordelijke (TS) die ook de situatie verkeerd heeft ingeschat (dochter laten lopen met de hond).

Het kan ook nog eens zo zijn dat het heel geen heftig gevecht was, en de situatie door alle omstanders verkeerd is ingeschat. Maar dat is wat lastig te achterhalen natuurlijk.
Normaal is er niets aan de hand we hebben hem aan de riem, we laten hem uit komen we honden tegen dan mag hij soms (los) om te spelen , en komen we een hond tegen die we niet kennen dan zien we wel hoe de honden op elkaar reageren en gaan soms met een boog om elkaar heen , want niemand , wil graag dat zijn hond even lekker gaat vechten tenminste ik niet .
We wonen op het platteland dus ruimte genoeg om te lopen
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
  zondag 12 maart 2023 @ 10:49:23 #94
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208341326
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:47 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Dan zou ik toch even bij de gemeente klagen :D heel bizar. In mijn omgeving is 1 losloopgebied gewoon een rondje wat verder ook nergens anders heen leidt en toch moeten daar perse fietsers komen altijd :')
Jij denkt dat een losloop gebied betekend dat je hond daar alles maar mag doen, ook daar moet je dat beest onder controle houden.

Kan je dat niet? Lekker in je huiskamer houden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208341327
Heb je niet ergens de angst dat het weer kan gebeuren? Het blijft een dier he.
Twiddel
pi_208341336
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:47 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Normaal is er niets aan de hand we hebben hem aan de riem, we laten hem uit komen we honden tegen dan mag hij soms (los) om te spelen , en komen we een hond tegen die we niet kennen dan zien we wel hoe de honden op elkaar reageren en gaan soms met een boog om elkaar heen , want niemand , wil graag dat zijn hond even lekker gaat vechten tenminste ik niet .
We wonen op het platteland dus ruimte genoeg om te lopen
Honden bijten nooit "zomaar" "ineens" "uit het niks" "terwijl er normaal niks aan de hand is". Als ie nu wel gebeten heeft ,en blijkbaar verwond "maar niet heel erg", heb je echt in het verleden Heel Erg Veel Signalen gemist en is je hond dus een gevaar.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_208341340
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Volgens mij ben jij hier de mongool: ook in een hondenlosloopgebied is het niet oké dat honden fietsers achterna gaan. Als jij je hond niet onder controle hebt, en vervolgens mij een stok tussen de spaken steekt, dan sta ik niet in voor wat er met jouw tandjes gebeurt.
Tuurlijk jochie :') ik heb het over een gebied wat specifiek is gemaakt voor honden als jij daar dan perse moet fietsen en denkt dat je mijn hond omver kan fietsen of trappen dan mag je blij zijn als het alleen je spaken zijn.
No bitch to me
pi_208341344
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:47 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Normaal is er niets aan de hand we hebben hem aan de riem, we laten hem uit komen we honden tegen dan mag hij soms (los) om te spelen , en komen we een hond tegen die we niet kennen dan zien we wel hoe de honden op elkaar reageren en gaan soms met een boog om elkaar heen , want niemand , wil graag dat zijn hond even lekker gaat vechten tenminste ik niet .
We wonen op het platteland dus ruimte genoeg om te lopen
Dat klinkt prima, maar echt gaatjes in een andere hond natuurlijk niet.

Ik zou voor nu meegaan in de muilkorfplicht, en eens informeren bij de politie of er over een bepaalde tijd evaluatie kan plaatsvinden? (Kynoloog erbij om te beoordelen?)
  zondag 12 maart 2023 @ 10:53:02 #99
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208341355
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:50 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Tuurlijk jochie :') ik heb het over een gebied wat specifiek is gemaakt voor honden als jij daar dan perse moet fietsen en denkt dat je mijn hond omver kan fietsen of trappen dan mag je blij zijn als het alleen je spaken zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:38 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Als je gaat fietsen in een honden losloop gebied ben je ook een mongool, dan ook niet zeiken als je een tak tussen je spaken krijgt
Je zegt hier, een losloopgebied. Niet jouw specifieke gebied.

Ben je de broer van TS? Jullie lijken uit hetzelfde hout gesneden te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door kanovinnie op 12-03-2023 11:04:09 ]
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 12 maart 2023 @ 10:54:11 #100
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208341366
Waar zijn eigenlijk die gebieden die specifieke voor honden zijn? Want tenzij priveterrein is het altijd gedeelde ruimte toch?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208341386
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Dat klinkt prima, maar echt gaatjes in een andere hond natuurlijk niet.

Ik zou voor nu meegaan in de muilkorfplicht, en eens informeren bij de politie of er over een bepaalde tijd evaluatie kan plaatsvinden? (Kynoloog erbij om te beoordelen?)
Ik ben wel eens gebeten door een klein hondje dan heb je toch ook gaatjes in je hand ?
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
  zondag 12 maart 2023 @ 10:57:37 #102
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208341395
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:50 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Tuurlijk jochie :') ik heb het over een gebied wat specifiek is gemaakt voor honden als jij daar dan perse moet fietsen en denkt dat je mijn hond omver kan fietsen of trappen dan mag je blij zijn als het alleen je spaken zijn.
Werkt jouw geheugen wel helemaal lekker? Je had het over een hondenlosloopgebied. Het is heel gebruikelijk dat daar gewoon wandel- en fietspaden doorheen lopen.

Dus nogmaals: houd je huisdier onder controle. En in jouw geval misschien nog wel belangrijker: houd jezelf onder controle. Mafkees.
Huilen dan.
pi_208341401
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
[..]
Je zegt hier, een losloopgebied. Niet jouw specifieke gebied.

Ben je de boer van TS? Jullie lijken uit hetzelfde hout gesneden te zijn.
Ik woon gewoon in een huis hoor
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
  zondag 12 maart 2023 @ 11:00:12 #104
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208341417
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:58 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Ik woon gewoon in een huis hoor
Dus?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208341437
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dus?
als ik op het platteland woon , dan betekend het niet dat ik boeren ken
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
  zondag 12 maart 2023 @ 11:03:46 #106
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208341441
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:03 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
als ik op het platteland woon , dan betekend het niet dat ik boeren ken
Oh, ik bedoelde broer.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208341465
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Oh, ik bedoelde broer.
Dat zou kunnen maar mijn hond loopt niet achter fietsers aan gelukkig niet anders kreeg ik er dat ook nog bij
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_208341473
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:56 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Ik ben wel eens gebeten door een klein hondje dan heb je toch ook gaatjes in je hand ?
Ja, en dat is dus iets wat gewoon niet OK is, niet bij een kleine hond, niet bij een grote hond.
Want dan bijten ze dus echt door.

Dus als je echt gaatjes van tanden ziet, was het geen waarschuwende snap meer, of een schram van het ruw spelen, maar echt correctie/agressie die te ver is gegaan.

Daarvoor hoeft van mij een hond echt niet gelijk een spuitje, maar de onderliggende oorzaak moet je wel aan gaan pakken. Terug naar de basis, en in dit geval dus met muilkorf erbij. Want de volgende keer gaat het misschien wel echt mis, wanneer je hond ontdekt dat hij met z’n tanden kan/mag corrigeren. Dat kan dieper, dat kan harder en dat kan woester. (Dit klinkt als een slechte porno referentie . :') )
  zondag 12 maart 2023 @ 11:07:41 #109
217702 Lonaa
Honger!
pi_208341475
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:06 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Dat zou kunnen maar mijn hond loopt niet achter fietsers aan gelukkig niet anders kreeg ik er dat ook nog bij
Nee, gelukkig bijt ie alleen andere honden.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_208341485
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:07 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Nee, gelukkig bijt ie alleen andere honden.
Als jij dat gelukkig vind dat zegt veel over jou ja
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
  zondag 12 maart 2023 @ 11:13:27 #111
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208341521
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:07 schreef Candaasje het volgende:
Dat kan dieper, dat kan harder en dat kan woester. (Dit klinkt als een slechte porno referentie . )
:9

En jij kan dus ook wel met riemen overweg?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 12 maart 2023 @ 11:16:55 #112
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_208341550
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:50 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Tuurlijk jochie :') ik heb het over een gebied wat specifiek is gemaakt voor honden als jij daar dan perse moet fietsen en denkt dat je mijn hond omver kan fietsen of trappen dan mag je blij zijn als het alleen je spaken zijn.
Als je je hond netjes aan de lijn hebt hoeft niemand je hond omver te fietsen of te trappen. Als dat soort situaties zich wel voordoen in het losloopgebied is het misschien verstandig om hem gewoon aan te lijnen ondanks het feit dat het een losloopgebied is.

De wereld draait niet alleen om jou en je hond, dat in tegenstelling tot wat de gemiddelde hondeneigenaar denkt.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_208341575
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
:9

En jij kan dus ook wel met riemen overweg?
~O>


Goed, sorry, we dwalen af :D
pi_208341636
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:16 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Als je je hond netjes aan de lijn hebt hoeft niemand je hond omver te fietsen of te trappen. Als dat soort situaties zich wel voordoen in het losloopgebied is het misschien verstandig om hem gewoon aan te lijnen ondanks het feit dat het een losloopgebied is.

De wereld draait niet alleen om jou en je hond, dat in tegenstelling tot wat de gemiddelde hondeneigenaar denkt.
Wielrenners een MTBers kunnen er ook wel wat van.


Maar goed, laten we ons (wandelaar/fietser en hond) allemaal gedragen zoals je jezelf ook in een winkel gedraagt; je houdt wat afstand, bijt en trapt elkaar niet, schreeuwt niet als een idioot, draagt wanneer je een gevaar vormt voor omstanders een mondkapje/muilkorf, en als er dan nog iemand je bespringt of tegen je op begint te rijden, mag je hem van mij best een hoek verkopen.

Het klinkt toch vrij eenvoudig zou je zeggen.
  zondag 12 maart 2023 @ 11:27:23 #115
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208341655
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:24 schreef Candaasje het volgende:
Wielrenners een MTBers kunnen er ook wel wat van.
Hoe bedoel je dat? Ik mag toch verwachten dat zolang je als fietser op de daarvoor bestemde paden rijd, of dat nou een fietspad/weg als wielrenner is, of een MTB route als MTB'er, er weinig is waar je de schuld van kan krijgen op het moment dat je een vervelende ontmoeting met een hond hebt?

Als je als fietser door een roedel honden heen fietst die midden op een grasveld iets doen is het een ander verhaal.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208341668
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:18 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Nu heb ik dat al geprobeerd om op te zoeken maar er staat wel dat elke gemeente verschillend is , na 1,2 of soms na 5 keer een muilkorfverbod
daarom schreef ik ook regelgeving erbij....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 12 maart 2023 @ 11:37:02 #117
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_208341755
Al die muilkorfschreeuwers hier. :N

Niemand hier, behalve ts, kent de hond in kwestie, is op de hoogte van de aanleiding van het incident en heeft zicht op de ernst van de verwondingen (als je ze al zo kunt noemen).

Ondertussen heeft ts nog steeds geen antwoord op de vraag in de op.
F.K.A. SuperwormJim
pi_208341756
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dat? Ik mag toch verwachten dat zolang je als fietser op de daarvoor bestemde paden rijd, of dat nou een fietspad/weg als wielrenner is, of een MTB route als MTB'er, er weinig is waar je de schuld van kan krijgen op het moment dat je een vervelende ontmoeting met een hond hebt?

Als je als fietser door een roedel honden heen fietst die midden op een grasveld iets doen is het een ander verhaal.
Dat de wereld enkel om hen draait doelde ik op. Er kruisen hier wat fiets/MTB routes de wandelpaden (niet per se hondgerelateerd) en dat is wel regelmatig uitkijken geblazen.

Geldt lang niet voor allemaal natuurlijk, gelukkig niet, maar zo is het ook wel met honden. De kwaaien verknallen het voor de goeden. En ook daarvan zijn er gelukkig veel meer dan van die eersten. :)
  zondag 12 maart 2023 @ 11:38:46 #119
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208341772
quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:37 schreef SwJ het volgende:
Al die muilkorfschreeuwers hier. :N

Niemand hier, behalve ts, kent de hond in kwestie, is op de hoogte van de aanleiding van het incident en heeft zicht op de ernst van de verwondingen (als je ze al zo kunt noemen).

Ondertussen heeft ts nog steeds geen antwoord op de vraag in de op.
Dat heeft ze helemaal niet, want ze was niet bij het incident.

Feit dat je al bezig bent om te de verwondingen te downplayen spreekt ook boekdelen. :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208341777
quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:37 schreef SwJ het volgende:
Al die muilkorfschreeuwers hier. :N

Niemand hier, behalve ts, kent de hond in kwestie, is op de hoogte van de aanleiding van het incident en heeft zicht op de ernst van de verwondingen (als je ze al zo kunt noemen).

Ondertussen heeft ts nog steeds geen antwoord op de vraag in de op.
Er zaten gaatjes in een andere hond. Dat is ernstig genoeg om zeer serieus te nemen om een volgende keer te voorkomen.
pi_208341782
quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:37 schreef SwJ het volgende:
Al die muilkorfschreeuwers hier. :N

Niemand hier, behalve ts, kent de hond in kwestie, is op de hoogte van de aanleiding van het incident en heeft zicht op de ernst van de verwondingen (als je ze al zo kunt noemen).

Ondertussen heeft ts nog steeds geen antwoord op de vraag in de op.
Jup. Het is niet alsof een objectieve partij heeft besloten dat die hond een muilkorf moet dragen. En de TS is ook absoluut niet aan het bagatelliseren en neemt het gedrag van haar hond erg serieus.

/s

Maar hej, als antwoord op TS' vraag: geen idee. En zelfs als ik het wel zou weten zou ik het niet delen met de eigenaar van een bijtende hond.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 12 maart 2023 @ 11:40:39 #122
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_208341796
Je krijgt de keuze:
1. Muilkorfplicht voor de hont
2. Geen muilkorf maar bij een volgend incident laat de dierarts de eigenaar van de hont inslapen.
  Moderator zondag 12 maart 2023 @ 11:41:02 #123
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_208341802
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:39 schreef probeer het volgende:

[..]
Jup. Het is niet alsof een objectieve partij heeft besloten dat die hond een muilkorf moet dragen. En de TS is ook absoluut niet aan het bagatelliseren en neemt het gedrag van haar hond erg serieus.

/s
Welnee. Gaatjes. Heb je ze gezien? Was het zelfverdediging? Wat was de aanleiding.

Iedereen met 1% kennis over het voorval begint meteen zn mening te schreeuwen.

Dat is de vraag van ts niet. TS heeft niet gevraagd "wat is jullie mening hierover?". Lekker constructief ook weer.
F.K.A. SuperwormJim
pi_208341839
quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:41 schreef SwJ het volgende:

[..]
Welnee. Gaatjes. Heb je ze gezien? Was het zelfverdediging? Wat was de aanleiding.

Iedereen met 1% kennis over het voorval begint meteen zn mening te schreeuwen.

Dat is de vraag van ts niet. TS heeft niet gevraagd "wat is jullie mening hierover?". Lekker constructief ook weer.
Nogmaals, speciaal voor jou, omdat je er moeite mee lijkt te hebben.

De politie kwam langs, de gemeente heeft de situatie beoordeeld en vond het ernstig genoeg om een muilkorf te verplichten.

Maar nee, jij neemt liever het verhaal van een compleet subjectieve partij als waarheid aan; een 'het valt allemaal wel mee'-hondenbezitter.

Maar hej, als antwoord op TS' vraag: geen idee. En zelfs als ik het wel zou weten zou ik het niet delen met de eigenaar van een bijtende hond.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 12 maart 2023 @ 11:46:33 #125
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208341850
quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:41 schreef SwJ het volgende:

[..]
Welnee. Gaatjes. Heb je ze gezien? Was het zelfverdediging? Wat was de aanleiding.

Iedereen met 1% kennis over het voorval begint meteen zn mening te schreeuwen.

Dat is de vraag van ts niet. TS heeft niet gevraagd "wat is jullie mening hierover?". Lekker constructief ook weer.
Jij doet toch niet anders hier? Wat is jouw constructieve bijdrage dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208341878


[ Bericht 100% gewijzigd door Dunnevandale op 12-03-2023 11:50:26 ]
pi_208341883


[ Bericht 100% gewijzigd door Dunnevandale op 12-03-2023 11:50:12 ]
pi_208341995
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:10 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Jij hebt vast geen hond
Als een hond met zijn tanden een andere hond bijt krijg je gaatjes ook met een klein hondje krijg je dat , meer niet
Ik heb er 2, die bijten geen ‘gaatjes’ in andere honden. Die zijn aangelijnd.
pi_208342024
Misschien kan je eronder uit als de hond met goed gevolg een magtest doorstaat.
Maar aangezien hij wel geknokt heeft is het de vraag of hij die test wel doorkomt.

Mogelijk mag je er ook een gedrags specialist bij halen. Is ook als de korf moet blijven een aanraden. Je hond is namelijk wel de grens over gegaan en heeft daarmee een succes ervaring gehad.
Kans op herhaling is redelijk aanwezig. Je hond zal sneller overgaan tot een knokpaetij hierdoor. Er is dus werk aan de winkel Om dat te voorkomen.

Iig zal je tot die tijd aan de korf plicht moeten voldoen.
Gelukkig kan je dat vrij snel op een fijne manier aanleren. Met een hoop koekjes is het zo gebeurd en zal de hond de korf prima vinden.
  zondag 12 maart 2023 @ 12:07:11 #130
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208342032
quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:37 schreef SwJ het volgende:
Al die muilkorfschreeuwers hier. :N

Niemand hier, behalve ts, kent de hond in kwestie, is op de hoogte van de aanleiding van het incident en heeft zicht op de ernst van de verwondingen (als je ze al zo kunt noemen).

Ondertussen heeft ts nog steeds geen antwoord op de vraag in de op.
De houding van TS (vaag zijn over de situatie, het gebrek aan reflectie, het egoïstische uitgangspunt, etc.) zijn JUIST de redenen om een groot voorstander te zijn van de opgelegde muilkorfplicht. TS laat zien niet geschikt te zijn als baasje.
Huilen dan.
pi_208342058
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:56 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Ik ben wel eens gebeten door een klein hondje dan heb je toch ook gaatjes in je hand ?
Dat heet dus doorbijten…

En dat is nooit ok.
pi_208342070
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:06 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Dat zou kunnen maar mijn hond loopt niet achter fietsers aan gelukkig niet anders kreeg ik er dat ook nog bij
Kan ook niet, hij is aangelijnd toch? |:)
pi_208342102
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:54 schreef kanovinnie het volgende:
Waar zijn eigenlijk die gebieden die specifieke voor honden zijn? Want tenzij priveterrein is het altijd gedeelde ruimte toch?
Wij hebben in het dorp een omheind en zodanig aangegeven 'hondenspeelveld'. Natuurlijk is dat formeel gezien gedeelde ruimte, maar als je daar gaat rondlopen en je wordt omver gelopen door een paar rennende, spelende en stoeiende honden is dat mijns inziens toch echt het gevolg van zelf niet goed opletten.

Want hoewel het een plek is in de openbare ruimte, is het wél een aangewezen plek waar honden vrij mogen ravotten, zonder strak onder appél te staan. Als bezoeker van die openbare plek dien je gewoon bewust te zijn van de aanwezige honden en hun wilde speelgedrag. Net zoals je ondersteboven gereden kan worden door een skateboarder wanneer je zomaar een skate-parkje doorkruist zonder rekening te houden met degenen die de openbare plek voor het beoogde doel gebruiken.

Er zijn wel meer plaatsen met een omheind hondenspeelveld.
pi_208342123
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:09 schreef mootie het volgende:

[..]
Dat heet dus doorbijten…

En dat is nooit ok.
Dit.
  zondag 12 maart 2023 @ 12:15:54 #135
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208342128
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:13 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Wij hebben in het dorp een omheind en zodanig aangegeven 'hondenspeelveld'. Natuurlijk is dat formeel gezien gedeelde ruimte, maar als je daar gaat rondlopen en je wordt omver gelopen door een paar rennende, spelende en stoeiende honden is dat mijns inziens toch echt het gevolg van zelf niet goed opletten.

Want hoewel het een plek is in de openbare ruimte, is het wél een aangewezen plek waar honden vrij mogen ravotten, zonder strak onder appél te staan. Als bezoeker van die openbare plek dien je gewoon bewust te zijn van de aanwezige honden en hun wilde speelgedrag. Net zoals je ondersteboven gereden kan worden door een skateboarder wanneer je zomaar een skate-parkje doorkruist zonder rekening te houden met degenen die de openbare plek voor het beoogde doel gebruiken.

Er zijn wel meer plaatsen met een omheind hondenspeelveld.
Oja, volgens mij is er bij ons ergens ook zo'n gebied. Op die plekken heb je ook helemaal gelijk. Daarom kom ik daar niet :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Spellchecker zondag 12 maart 2023 @ 12:52:15 #136
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208342442
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:28 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Maar nu even wat anders , als mijn dochter mijn hamer mee neemt en ze slaat daar iemand anders mee dan ben ik toch niet verantwoordelijk? Ze is volwassen .
Nu neemt mijn dochter mijn hond mee ,en laat de hond los , waarom zou ik daar verantwoordelijk voor zijn ?
Geef haar ern boete , en zeg dat ze de hond niet meer mag uitlaten ,
Maar nu krijg ik een muilkorfverplichting
Die hamer doet niks uit zichzelf.

Een hamer met een hond vergelijken 8)7
pi_208342604
quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:41 schreef SwJ het volgende:

[..]
Welnee. Gaatjes. Heb je ze gezien? Was het zelfverdediging? Wat was de aanleiding.

Iedereen met 1% kennis over het voorval begint meteen zn mening te schreeuwen.

Dat is de vraag van ts niet. TS heeft niet gevraagd "wat is jullie mening hierover?". Lekker constructief ook weer.
Als ik had geweten dat sommigen zo zouden reageren, was ik nooit aan mijn vraag hier begonnen.
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_208342621
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:02 schreef mootie het volgende:

[..]
Ik heb er 2, die bijten geen ‘gaatjes’ in andere honden. Die zijn aangelijnd.
Ik had het over gaatjes omdat ik dacht dat bijtwonden te heftig zouden klinken voor sommige personen , maar het maakt niet uit he
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_208342632
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:10 schreef mootie het volgende:

[..]
Kan ook niet, hij is aangelijnd toch? |:)
Lees het eerst maar eens goed door dan
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
  zondag 12 maart 2023 @ 13:49:59 #140
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208343225
Man man wat een topic :')

TS je hond liep los, en heeft een andere hond aangevallen. Daarom legt de gemeente een sanctie op.

'gebeten' en 'had de andere hond vast en kreeg tikken met een paraplu' matchen niet heel echt met elkaar.

Is de hond op cursus geweest?

Welke gemeente woont TS? Zodat we na 3 paginas eens de APV kunnen opzoeken voor de regels :')
Dum de dum
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 12 maart 2023 @ 13:50:18 #141
408813 crew  trein2000
pi_208343230
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:56 schreef mootie het volgende:

[..]
‘Doet ie anders nooit!’

Maar even serieus, ik denk dat je niks kunt aanvoeren. Je hond heeft een andere hond aangevallen. Met verwondingen tot gevolg, neem ik aan.
Dan is een muilkorf de enige oplossing en is proberen je onderuit te wurmen geen goed plan.
Nou ja er zitten toch best wat elementjes in de casus? Ik zou iets schrijven in de categorie “eenmalig gebeurd, door dochter (wat nu nooit meer gaat gebeuren).” Dus het gevaar kwam door specifieke omstandigheden die niet meer voorkomen ergo geen gevaar meer.En dan is het aan de gemeente om te beslissen of ze dat voldoende vinden om het gevaar af te wenden.

[ Bericht 4% gewijzigd door trein2000 op 12-03-2023 13:56:16 ]
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zondag 12 maart 2023 @ 13:56:00 #142
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_208343319
We weten nu wel dat het beter is dat TS ervoor zorgt dat de hond zich gedraagt. Dat is niet de vraag. Dus laten we die discussie afsluiten.
  zondag 12 maart 2023 @ 14:06:33 #143
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_208343465
- nvm -
pi_208343518
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:56 schreef noodgang het volgende:
[modbreak]We weten nu wel dat het beter is dat TS ervoor zorgt dat de hond zich gedraagt. Dat is niet de vraag. Dus laten we die discussie afsluiten. [/modbreak]
verwijder de gehele vraag maar , ik ben er ook klaar mee,
Ik dacht dat ik misschien wel een paar ideeen zou krijgen hier wat ik in mijn zienswijze naar de gemeente kon sturen , ik heb al meer dan 50 jaar honden 20 jaar paarden , maar zoals ik het hier lees , kan ik er niets mee, ben onderhand nergens meer geschikt voor .
Moet onderhand naar de psychiater
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
  zondag 12 maart 2023 @ 15:07:16 #145
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208344329
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:28 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Geef haar ern boete , en zeg dat ze de hond niet meer mag uitlaten
dit is 'n goed argument, als je duidelijk maakt dat 't aan je dochter ligt en dat ze de hond niet meer mag uitlaten en als je zelf ervoor zorgt dat je hond ALTIJD aangelijnd houdt dan kan je er misschien onderuit komen.

als 'n klein hondje bijt dan is 't geen probleem maar als 'n grote hond bijt dan staat iedereen gelijk op zijn achterpoten, en ergens is dat begrijpelijk want de beet van 'n grote hond heeft veel meer impact.

hij heeft 'n vreemde hond gebeten terwijl hij los liep dus dat zijn 2 redenen dat er 'n mogelijkheid was tot bijten.
ten eerste moet je duidelijk maken dat je je hond altijd aangelijnd zal houden imo.
succes !
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_208344461
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 14:10 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
verwijder de gehele vraag maar , ik ben er ook klaar mee,
Ik dacht dat ik misschien wel een paar ideeen zou krijgen hier wat ik in mijn zienswijze naar de gemeente kon sturen , ik heb al meer dan 50 jaar honden 20 jaar paarden , maar zoals ik het hier lees , kan ik er niets mee, ben onderhand nergens meer geschikt voor .
Moet onderhand naar de psychiater
Ik vermoed dat de meesten die hier nu gereageerd hebben er eigenlijk ook wel klaar mee zijn?

Jouw topic hier en jouw reacties eronder geven mij een beetje het idee dat het eigenlijk iedereens schuld is behalve die van jou?

Okay goed, jij hebt dan geen schuld aan het bijtincident zelf, maar je hebt wel de eindverantwoordelijkheid want is het is jouw hond.

Je mag je nog gezegend voelen dat het niet zo uit de hand gelopen is en de andere hond behandeld moest worden bij de dierenarts, of is dat anders nog wel het geval? (Dan kan je ook nog hiervoor de rekening gepresenteerd krijgen, en terecht.)

Ik zou verder gaan met die muilkorf, en mijn excuus aan gaan bieden bij de andere eigenaar.

Je geeft wel om je dieren zo te lezen, in het geval van een nieuw bijtincident kan het zomaar zijn dat jij je hond verbeurd verklaard ziet worden en dan is het euthanasie, zou je dit er voor over hebben, nee toch?

En ik zou je dochter even flink aanspreken, want die heeft hier ook wel enig schuld aan, sowieso voor het pas later vermelden van het incident.

Het zal je gebeuren, ben jij voorzichtig met dat dier en dan zal een ander even de boel voor je verzieken.
pi_208344464
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 13:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja er zitten toch best wat elementjes in de casus? Ik zou iets schrijven in de categorie “eenmalig gebeurd, door dochter (wat nu nooit meer gaat gebeuren).” Dus het gevaar kwam door specifieke omstandigheden die niet meer voorkomen ergo geen gevaar meer.En dan is het aan de gemeente om te beslissen of ze dat voldoende vinden om het gevaar af te wenden.
Dat weten we natuurlijk allemaal niet he…

Ik zou eerder door het stof gaan, en zeggen dat ik met de hond op cursus ga.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 12 maart 2023 @ 15:22:33 #148
408813 crew  trein2000
pi_208344536
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 15:16 schreef mootie het volgende:

[..]
Dat weten we natuurlijk allemaal niet he…

Ik zou eerder door het stof gaan, en zeggen dat ik met de hond op cursus ga.
Eenmalig staat in de OP. En de toezegging over dochter kan TS toch gewoon doen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 12 maart 2023 @ 15:44:18 #149
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_208344771
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:28 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Maar nu even wat anders , als mijn dochter mijn hamer mee neemt en ze slaat daar iemand anders mee dan ben ik toch niet verantwoordelijk? Ze is volwassen .
Nu neemt mijn dochter mijn hond mee ,en laat de hond los , waarom zou ik daar verantwoordelijk voor zijn ?
Geef haar ern boete , en zeg dat ze de hond niet meer mag uitlaten ,
Maar nu krijg ik een muilkorfverplichting
De politie neemt dan ook de hamer in en vernietigd hem.
Ik denk niet dat je wil dat ze dat met jouw hond doen?

Je komt er nog goed mee weg.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 12 maart 2023 @ 15:50:18 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208344851
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:28 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Maar nu even wat anders , als mijn dochter mijn hamer mee neemt en ze slaat daar iemand anders mee dan ben ik toch niet verantwoordelijk? Ze is volwassen .
Nu neemt mijn dochter mijn hond mee ,en laat de hond los , waarom zou ik daar verantwoordelijk voor zijn ?
Geef haar ern boete , en zeg dat ze de hond niet meer mag uitlaten ,
Maar nu krijg ik een muilkorfverplichting
Los van het feit dat de vergelijking absurd is, hebben ze met deze verplichting de hamer in een tas gedaan, ongeacht wie er mee rondloopt.

Zal lekker zijn zeg, als een ander jouw hond uitlaat en het beest misdraagt zich, dat het beest zelf dan niet onder controle hoeft te worden gehouden.
Hij heeft gebeten, hij moet een muilkorf, ongeacht wie er mee loopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208345027
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 14:10 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
verwijder de gehele vraag maar , ik ben er ook klaar mee,
Ik dacht dat ik misschien wel een paar ideeen zou krijgen hier wat ik in mijn zienswijze naar de gemeente kon sturen , ik heb al meer dan 50 jaar honden 20 jaar paarden , maar zoals ik het hier lees , kan ik er niets mee, ben onderhand nergens meer geschikt voor .
Moet onderhand naar de psychiater
Je kunt iets opschrijven over wat je gaat doen om herhaling te voorkomen als een cursus, alleen nog zelf de hond uitlaten etc

Daarnaast zeggen dat het je erg spijt. Misschien helpt het
  zondag 12 maart 2023 @ 16:03:19 #152
189961 ex
aperture science
pi_208345063
Bedankt voor het topic TS. Ik dacht dat honden die bijten (en de onverantwoordelijke baasjes) en los liepen er altijd mee weg kwamen maar mooi om te zien dat er (soms) wel gevolgen zijn. Groetjes, iemand met een kleine oude hond die 2x gebeten is door 'doet die anders nooooit' honden.
The cake is a lie!
  zondag 12 maart 2023 @ 16:04:40 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208345087
quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:37 schreef SwJ het volgende:
Al die muilkorfschreeuwers hier. :N

Niemand hier, behalve ts, kent de hond in kwestie, is op de hoogte van de aanleiding van het incident en heeft zicht op de ernst van de verwondingen (als je ze al zo kunt noemen).

Ondertussen heeft ts nog steeds geen antwoord op de vraag in de op.
TS was ook niet direct op de hoogte van de situatie, dochter die het beest los had laten lopen had het in eerste instantie niet eens verteld.
Ik gok pas nadat er een brief kwam...

En dan vindt TS het gek dat die mensen naar de politie zijn gegaan?
Die mensen vinden het waarschijnlijk gek dat TS geen excuses heeft aangeboden voor de gebeurtenissen en zelf niet naar hen toe gegaan is.
Want TS weet prima over welke mensen en welke hond het gaat, dus als dochter gelijk open kaart had gespeeld had TS wellicht kunnen voorkomen dat die mensen naar de politie gingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Spellchecker zondag 12 maart 2023 @ 16:30:27 #154
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208345486
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 15:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Los van het feit dat de vergelijking absurd is, hebben ze met deze verplichting de hamer in een tas gedaan, ongeacht wie er mee rondloopt.

Zal lekker zijn zeg, als een ander jouw hond uitlaat en het beest misdraagt zich, dat het beest zelf dan niet onder controle hoeft te worden gehouden.
Hij heeft gebeten, hij moet een muilkorf, ongeacht wie er mee loopt.
Sowieso beter tegenwoordig. Kan hij ook geen gebakken spons meer eten.
  zondag 12 maart 2023 @ 16:55:21 #155
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208345759
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:30 schreef maily het volgende:
Kan hij ook geen gebakken spons meer eten.
_O-

Dat is een broodje aap.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208345933
Een van mijn honden is doodgebeten door zo'n "eerste keer bijter". Sinds ik weer een hond heb (en dat is alweer 13 jaar) heb ik een mes op zak tijdens het uitlaten. En nóg loop ik liever met een boog om bepaalde hondenrassen heen.


Laatst werd hier op het veld een labradorpup gegrepen door een herder. Die hond had al eerder gebeten en had eigenlijk een muilkorf moeten dragen. Die heeft een spuitje gehad. Dus ik zou je aanraden vooral niet met je 'lieve hond' zonder muilkorf te gaan wandelen. Straks bijt 'ie oeps, dat doetti eanders nooit toch weer, en dan heb je (terecht) geen hond meer.
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 12 maart 2023 @ 17:36:04 #157
3542 Gia
User under construction
pi_208346323
Onze hond heeft ook een keer een andere hond gebeten. Onze hond wilde kennismaken met de andere hond, tijdens onze verhuizing. Zij kwamen langs onze openstaande poort gelopen en de andere hond begon te blaffen, waardoor die van ons er naartoe ging. Hierop begon de baas van de andere hond te trappen naar onze hond waardoor een gevecht ontstond tussen de honden. De andere hond beet ook, maar slaagde er niet in onze hond te verwonden. Beide grote honden. De andere hond had een verwonding aan zijn flank. Uiteraard hebben wij de kosten voor de dierenarts betaald en dit aan de verzekering op gegeven. Er is verder geen politiewerk van gemaakt.
Onze hond heeft daarna ook nooit meer een andere hond gebeten. Doorgaans snuffelt hij een keer aan een andere hond en loopt weer door. Maar wij hebben hem wel altijd aan de lijn. Dat is namelijk verplicht.
pi_208346627
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:28 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Maar nu even wat anders , als mijn dochter mijn hamer mee neemt en ze slaat daar iemand anders mee dan ben ik toch niet verantwoordelijk? Ze is volwassen .
Nu neemt mijn dochter mijn hond mee ,en laat de hond los , waarom zou ik daar verantwoordelijk voor zijn ?
Geef haar ern boete , en zeg dat ze de hond niet meer mag uitlaten ,
Maar nu krijg ik een muilkorfverplichting
Dit is wel vrij dom geredeneerd.
Daarnaast: jij krijgt geen muilkorfplicht; die krijgt je hont
  zondag 12 maart 2023 @ 17:56:42 #159
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208346646
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nee hoor, alleen tegen agressieve en/of slecht opgevoede honden. Helemaal niks mis met van die typische lieve honden die juist totáál niet bekend staan als problematisch of lastig, of honden die altijd strak opgevoed zijn en in de hand worden gehouden en zich dus netjes gedragen.
Nee, echt gozer. Je hebt zelf bijna een muilkorf nodig. Er zit geen eerlijk woord meer tussen. Dat blijkt zelfs uit deze reactie.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 12 maart 2023 @ 17:58:57 #160
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208346689
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 17:07 schreef Messina het volgende:
Een van mijn honden is doodgebeten door zo'n "eerste keer bijter". Sinds ik weer een hond heb (en dat is alweer 13 jaar) heb ik een mes op zak tijdens het uitlaten.
Kan je toch mooi een ander hont doodsteken nadat hij jouw kreng doodgebeten heeft :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 12 maart 2023 @ 18:39:38 #161
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_208347427
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:28 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Maar nu even wat anders , als mijn dochter mijn hamer mee neemt en ze slaat daar iemand anders mee dan ben ik toch niet verantwoordelijk? Ze is volwassen .
Nu neemt mijn dochter mijn hond mee ,en laat de hond los , waarom zou ik daar verantwoordelijk voor zijn ?
Geef haar ern boete , en zeg dat ze de hond niet meer mag uitlaten ,
Maar nu krijg ik een muilkorfverplichting
Ga jij met een muilkorf rondlopen dan? :')
All she wants and needs is just a little taste..
pi_208347487
Kad> hont
pi_208348763
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:28 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Maar nu even wat anders , als mijn dochter mijn hamer mee neemt en ze slaat daar iemand anders mee dan ben ik toch niet verantwoordelijk? Ze is volwassen .
Nu neemt mijn dochter mijn hond mee ,en laat de hond los , waarom zou ik daar verantwoordelijk voor zijn ?
Geef haar ern boete , en zeg dat ze de hond niet meer mag uitlaten ,
Maar nu krijg ik een muilkorfverplichting
Huh, wtf did I just read? :{

Meen je dit nu serieus? :o
pi_208349707
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:42 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Leg dat eens uit? Je kent mij
Je komt behoorlijk dommig over in je taalgebruik en redeneringsvermogen. Dan valt er maar één conclusie te trekken.
pi_208349821
Wat een treurnis in dit topic, wat mij betreft moeten mensen eerst een examen doen als ze een hond willen hebben.
pi_208350914
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:54 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Kijk ik neem mijn verantwoordelijkheid mijn hond mag niet bijten . Hij mag ook niet los
Maar dat is mijn vraag niet
De vraag is , wat kan ik in mijn zienswijze vermelden , naar de gemeente toe zodat ik geen muilkorfverplichting krijg.
Ik vind dat verschrikkelijk
Beloven dat je hond altijd kort én aangelijnd houdt en dat je gaat investeren in gedragscursus.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208351015
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:33 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Ik zal het je sterk vertellen, pas nog te horen gekregen van een hondeneigenaar dat ik dan maar op een afgesloten terrein moet hardlopen :') 8)7
Tip aan jou en voor iedereen die last/bang is voor honden.

Koop pepperspray en andere wapens om die tegen de aanvallende partij in te zetten. Dergelijke middelen maken je minder bang of nemen de angst totaal weg. En ik spreek uit ervaring :)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208351240
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2023 21:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tip aan jou en voor iedereen die last/bang is voor honden.

Koop pepperspray en andere wapens om die tegen de aanvallende partij in te zetten. Dergelijke middelen maken je minder bang of nemen de angst totaal weg. En ik spreek uit ervaring :)
Ik ben niet bang voor honden, maar eerder voor de sommige naïviteit van de eigenaren. 9 van de 10 keer is het een kutkeffertje wat mij maar 1x hoef te bijten en dan nooit meer zal bijten.

De andere 10% van de keren weegt niet op tegen onhandigheid van hardlopen met een wapens vs de mogelijke schade die een hond aan kan richten.
pi_208351913
Ugh, vooruit dan ...

Allereerst dien je in die brief / dat bezwaar te erkennen dat jij fout zit. Jij bent de eigenaar, dus jij bent verantwoordelijk. Niet je dochter, niet de hond. Jij was degene die je hond meegaf aan een ongeschikt persoon (qua uitlaten dan he, je dochter zal vast en zeker beter zijn op andere vlakken). Dan doe je uitvoerig uit de doeken hoe jij er voor gaat zorgen dat dit nooit weer gebeurt. Oa dat alleen jij het uitlaten op je gaat nemen, dat er constant aangelijnd zal worden, en bewijs van deelname aan een gedragscursus (dus niet alleen een belofte dat je dat heus gaat doen). En dat je zelf initiatief toont om de getroffen partij schadeloos te stellen (ipv wachten op een mogelijke rekening van hun verzekering), ze desgewenst op de hoogte houdt van de maatregelen omtrent je hond, en wellicht zelfs bereid bent om hun veiligheidsgevoel te vergroten door niet meer uit te laten waar zij hun hond uitlaten.

Maar goed, dat vereist zelfreflectie en inzicht van je eigen fouten en schuld, en gezien je houding in dit topic is dat amper aanwezig. Ik (we?) krijg dan ook amper het idee dat je daadwerkelijk hiervan leert en je aanpast en al dat, en meer dat je gewoon aan het vissen bent naar wat je kan zeggen om je er onderuit te lullen, zonder je er daadwerkelijk aan te houden.

Edit:

Mocht je er dan ook nu weer met de pet naar gooien, en je hond bijt nog eens iemand, dan wordt de hond dus waarschijnlijk ingeslapen. Besef je dat goed, want dat is dan volledig jouw schuld.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 12-03-2023 22:47:19 ]
"Pools are perfect for holding water"
  Spellchecker zondag 12 maart 2023 @ 22:50:10 #170
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208352125
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 20:45 schreef 111210 het volgende:
Wat een treurnis in dit topic, wat mij betreft moeten mensen eerst een examen doen als ze een hond willen hebben.
En een jaar wachttijd.

Minstens.
  zondag 12 maart 2023 @ 23:33:28 #171
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208352684
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 22:39 schreef probeer het volgende:
Ugh, vooruit dan ...

Allereerst dien je in die brief / dat bezwaar te erkennen dat jij fout zit. Jij bent de eigenaar, dus jij bent verantwoordelijk. Niet je dochter, niet de hond. Jij was degene die je hond meegaf aan een ongeschikt persoon (qua uitlaten dan he, je dochter zal vast en zeker beter zijn op andere vlakken). Dan doe je uitvoerig uit de doeken hoe jij er voor gaat zorgen dat dit nooit weer gebeurt. Oa dat alleen jij het uitlaten op je gaat nemen, dat er constant aangelijnd zal worden, en bewijs van deelname aan een gedragscursus (dus niet alleen een belofte dat je dat heus gaat doen). En dat je zelf initiatief toont om de getroffen partij schadeloos te stellen (ipv wachten op een mogelijke rekening van hun verzekering), ze desgewenst op de hoogte houdt van de maatregelen omtrent je hond, en wellicht zelfs bereid bent om hun veiligheidsgevoel te vergroten door niet meer uit te laten waar zij hun hond uitlaten.

Maar goed, dat vereist zelfreflectie en inzicht van je eigen fouten en schuld, en gezien je houding in dit topic is dat amper aanwezig. Ik (we?) krijg dan ook amper het idee dat je daadwerkelijk hiervan leert en je aanpast en al dat, en meer dat je gewoon aan het vissen bent naar wat je kan zeggen om je er onderuit te lullen, zonder je er daadwerkelijk aan te houden.

Edit:

Mocht je er dan ook nu weer met de pet naar gooien, en je hond bijt nog eens iemand, dan wordt de hond dus waarschijnlijk ingeslapen. Besef je dat goed, want dat is dan volledig jouw schuld.
In een bezwaar bij de eerste zin zeggen dat de sanctie gegrond is :')

En daarna allemaal redenen aanhalen en uitleggen waarom de sanctie gegrond is.

Succes verzekerd! (nee natuurlijk niet) wat een gezever.

Nog maar een keertje: TS welke gemeente val je onder, of, op basis van welk wetsartikel is jou deze sanctie opgelegd?

De enige manier om er waarschijnlijk onderuit te komen is op cursus (ook dat had ik al gevraagd) met de hond te gaan, hem aan de lijn te houden en mogelijk een evaluatie naar het gedrag van de hond.
Dum de dum
pi_208352735
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 23:33 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
In een bezwaar bij de eerste zin zeggen dat de sanctie gegrond is :')

En daarna allemaal redenen aanhalen en uitleggen waarom de sanctie gegrond is.

Succes verzekerd! (nee natuurlijk niet) wat een gezever.
Jup. Dat heet 'inzicht geven over je eigen fouten en daarmee besef van je verantwoordelijkheid geven, om vervolgens om coulance te vragen'.

Werkt zelfs ten dele in het strafrecht, waar spijt van en inzicht in het eigen handelen vaak een lagere straf opleveren.

En ook een ambtenaar is vaak een stuk vergevingsgezinder dan wanneer je stug blijft volhouden dat het niet jouw schuld is (maar van je dochter) en je hond heus geen gevaar is. Dan ziet die ambtenaar alleen maar dat je het niet begrepen hebt en dus niet te vertrouwen bent om te voorkomen dat het nog eens voorkomt.

Daarbij geef je op de manier die ik voorstel niets toe wat niet al door de politie vastgesteld is en dus bij de betreffende ambtenaar bekend.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 12-03-2023 23:53:28 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_208352892
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 22:39 schreef probeer het volgende:
Ugh, vooruit dan ...

Allereerst dien je in die brief / dat bezwaar te erkennen dat jij fout zit. Jij bent de eigenaar, dus jij bent verantwoordelijk. Niet je dochter, niet de hond. Jij was degene die je hond meegaf aan een ongeschikt persoon (qua uitlaten dan he, je dochter zal vast en zeker beter zijn op andere vlakken). Dan doe je uitvoerig uit de doeken hoe jij er voor gaat zorgen dat dit nooit weer gebeurt. Oa dat alleen jij het uitlaten op je gaat nemen, dat er constant aangelijnd zal worden, en bewijs van deelname aan een gedragscursus (dus niet alleen een belofte dat je dat heus gaat doen). En dat je zelf initiatief toont om de getroffen partij schadeloos te stellen (ipv wachten op een mogelijke rekening van hun verzekering), ze desgewenst op de hoogte houdt van de maatregelen omtrent je hond, en wellicht zelfs bereid bent om hun veiligheidsgevoel te vergroten door niet meer uit te laten waar zij hun hond uitlaten.

Maar goed, dat vereist zelfreflectie en inzicht van je eigen fouten en schuld, en gezien je houding in dit topic is dat amper aanwezig. Ik (we?) krijg dan ook amper het idee dat je daadwerkelijk hiervan leert en je aanpast en al dat, en meer dat je gewoon aan het vissen bent naar wat je kan zeggen om je er onderuit te lullen, zonder je er daadwerkelijk aan te houden.

Edit:

Mocht je er dan ook nu weer met de pet naar gooien, en je hond bijt nog eens iemand, dan wordt de hond dus waarschijnlijk ingeslapen. Besef je dat goed, want dat is dan volledig jouw schuld.
Constructief doch beklaagde goede spiegel voorgehouden. Amen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 13 maart 2023 @ 00:39:20 #174
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208352929
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 23:42 schreef probeer het volgende:

[..]
Jup. Dat heet 'inzicht geven over je eigen fouten en daarmee besef van je verantwoordelijkheid geven, om vervolgens om coulance te vragen'.

Werkt zelfs ten dele in het strafrecht, waar spijt van en inzicht in het eigen handelen vaak een lagere straf opleveren.

En ook een ambtenaar is vaak een stuk vergevingsgezinder dan wanneer je stug blijft volhouden dat het niet jouw schuld is (maar van je dochter) en je hond heus geen gevaar is. Dan ziet die ambtenaar alleen maar dat je het niet begrepen hebt en dus niet te vertrouwen bent om te voorkomen dat het nog eens voorkomt.

Daarbij geef je op de manier die ik voorstel niets toe wat niet al door de politie vastgesteld is en dus bij de betreffende ambtenaar bekend.
De gevangenis zit ook vol met mensen die spijt hebben.

Als TS de korf eraf wilt, zal TS moeten aantonen dat het niet hoeft.

Mooie praatjes heeft de volgende die gebeten wordt weinig boodschap aan.
Dum de dum
pi_208353325
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 00:39 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
De gevangenis zit ook vol met mensen die spijt hebben.

Als TS de korf eraf wilt, zal TS moeten aantonen dat het niet hoeft.
Klopt. Maar dat gaat alleen maar lukken door aan te tonen dat die hond succesvol een erkende gedragscursus oid afgelegd te hebben. En qua tijd lukt dat niet voordat die muilkorf om moet, wat neem ik aan (en verdomme ook hoop ook) onmiddellijk is. Zo'n cursus gaat alleen wellicht uitmaken in een verzoek om hem er weer af te krijgen.

Tot die tijd kan je eigenlijk alleen maar om coulance vragen. En daar heb je het meeste kans op door inzicht te geven van je eigen fouten. Wat ook later, met zo'n succesvol afgelegde cursus, prima helpt. Want in elke honden-bijt-situatie, zo ook in deze, is het toch echt niet alleen het gedrag van de hond wat moet veranderen of als veilig beschouwd moet worden. Ook dat van TS als eigenaar.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 13 maart 2023 @ 09:21:00 #176
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208354447
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 04:19 schreef probeer het volgende:
Tot die tijd kan je eigenlijk alleen maar om coulance vragen.
Zucht, en als die hond die het nooit doet het voor een 2e keer doet dan zijn de rapen gaar :')

Het hele verhaal gaat niet om TS die het wel of niet snapt of een spiegel voorgehouden moet of welke emotie os subjectieve meuk er dan ook bij gehaald wordt.

Er is een incident geweest. De hond van TS heeft een andere hond aangevallen. Klaar. Wat er daar heeft afgespeeld en hoe boeit totaal niet meer.

Er is geen bezwaar, zonder objectieve feiten waaruit blijkt dat de hond geen risico (meer) vormt, wat die muilkorfplicht gaat voorkomen. Mag ik hopen.
Dum de dum
  maandag 13 maart 2023 @ 10:13:22 #177
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_208354936
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 09:21 schreef Fe2O3 het volgende:
Zucht, en als die hond die het nooit doet het voor een 2e keer doet dan zijn de rapen gaar
De betrefende ambtenaar moet eigenlijk kiezen tussen:

• TS coulance geven, onder allerlei voorwaarden van de regels afwijken en hopen dat het inderdaad niet meer voorkomt. Gevolg: Heel veel gezeur en problemen (mogelijk reprimande van de baas) als de hond van TS opnieuw de fout in gaat.
• gewoon de regels rondom dit soort incidenten volgen.

Ik zou echt niet weten wat TS zou moeten aandragen voordat de ambtenaar voor de eerste optie gaat.

Een gedragscursus, zoals @probeer voorstelt, is altijd een goed idee. Je wilt niet dat je hond in huis (of daar waar ie een keer aan je aandacht ontsnapt en ongekorft buiten loopt) opnieuw de fout in gaat.

quote:
De mensen van die hond zijn niet naar mij toegekomen maar zijn meteen naar de politie gegaan
Dat lijkt me de enig juiste route, als ze naar je toe waren gegaan hebben gezegd dat je je hond voortaan moet muilkorven had je ze waarschijnlijk uitgelachen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Speekselklier op 13-03-2023 10:24:19 ]
Tot nooit .......
  maandag 13 maart 2023 @ 10:37:08 #178
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_208355154
Ter info:
quote:
Vooral het woord muilkorf is nogal beladen. Wie aan een muilkorf denkt, denkt haast automatisch al aan iets naars: blaffen, bijten, je hond de mond moeten snoeren. Veel mensen vinden het omdoen van een muilkorf of snuitje bij hun hond dan ook al bij voorbaat vervelend. Dat gevoel slaat over op je viervoeter. Die peilt het gedrag van zijn eigenaar en denkt: nee, dit wordt vast niet leuk…

Maar maak van het woord ‘muilkorf’ of ‘snuitje’ nu eens ‘feestneus’? Er zullen weinig mensen vrolijk kijken als je tegen je hond zegt: kom, nu je muilkorf om. Maar als je daar van maakt: hup, zet je feestneus op, dan zul je zien dat dit in eerste instantie verbazing, maar ook een (glim)lach oplevert. Dat breekt de spanning, iets waar honden erg gevoelig voor zijn. Het is de toon die de muziek maakt!
.
bron: https://www.doggo.nl/arti(...)n-9-simpele-stappen/
Tot nooit .......
pi_208355962
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 22:50 schreef maily het volgende:

[..]
En een jaar wachttijd.

Minstens.
Idd, kijk naar al die sneue droeftoeters die in corona allemaal puppys hebben aangeschaft en toen bedachten dat het achteraf toch niks was en ze massaal in het asiel hebben achtergelaten
  Spellchecker maandag 13 maart 2023 @ 12:10:42 #180
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208356231
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 11:46 schreef 111210 het volgende:

[..]
Idd, kijk naar al die sneue droeftoeters die in corona allemaal puppys hebben aangeschaft en toen bedachten dat het achteraf toch niks was en ze massaal in het asiel hebben achtergelaten
:'( :r
pi_208356921
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:54 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Kijk ik neem mijn verantwoordelijkheid mijn hond mag niet bijten . Hij mag ook niet los
Maar dat is mijn vraag niet
De vraag is , wat kan ik in mijn zienswijze vermelden , naar de gemeente toe zodat ik geen muilkorfverplichting krijg.
Ik vind dat verschrikkelijk
Uit je zienswijze zal moeten blijken dat je hond niet bijtgevaarlijk is.

De politie zal een en ander hebben vastgelegd over het incident, wat staat daar in?
Wat hebben je dochter en de tegenpartij verklaard over het incident en de hond?
Kun je dit zo uitleggen dat er een andere verklaring voor het bijten door je hond is dan dat je hond bijtgevaarlijk is?

En kun je iets vertellen over je hond waaruit blijkt dat deze niet bijtgevaarlijk is?
(en het bijten dus iets heel uitzonderlijks moet zijn)
Kun je dit door een onafhankelijke deskundige laten bevestigen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_208366461
quote:
Ik geloof niet dat jij al een keer met een hond hebt gelopen die 55 kilo is en een muilkorf op moet wat hij niet gewend is
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
  maandag 13 maart 2023 @ 22:56:06 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208366489
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:53 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat jij al een keer met een hond hebt gelopen die 55 kilo is en een muilkorf op moet wat hij niet gewend is
Wat gaat de hond doen dan? Bijten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208366498
quote:
99s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:13 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
De betrefende ambtenaar moet eigenlijk kiezen tussen:

• TS coulance geven, onder allerlei voorwaarden van de regels afwijken en hopen dat het inderdaad niet meer voorkomt. Gevolg: Heel veel gezeur en problemen (mogelijk reprimande van de baas) als de hond van TS opnieuw de fout in gaat.
• gewoon de regels rondom dit soort incidenten volgen.

Ik zou echt niet weten wat TS zou moeten aandragen voordat de ambtenaar voor de eerste optie gaat.

Een gedragscursus, zoals @:probeer voorstelt, is altijd een goed idee. Je wilt niet dat je hond in huis (of daar waar ie een keer aan je aandacht ontsnapt en ongekorft buiten loopt) opnieuw de fout in gaat.
[..]
Dat lijkt me de enig juiste route, als ze naar je toe waren gegaan hebben gezegd dat je je hond voortaan moet muilkorven had je ze waarschijnlijk uitgelachen.
Mijn dochter heeft het mij niet meteen verteld he , dus ik wist nergens vanaf
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_208366504
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wat gaat de hond doen dan? Bijten?
Zorgen natuurlijk dat dat ding afmoet , en mijn hond weet natuurlijk niet wat er nu ineenkeer gebeurd , dat het ook een naar en vervelend gevoel is voor mijn hond
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_208366572
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:58 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Zorgen natuurlijk dat dat ding afmoet , en mijn hond weet natuurlijk niet wat er nu ineenkeer gebeurd , dat het ook een naar en vervelend gevoel is voor mijn hond
Wees blij dat het geen spuitje is.
pi_208366613
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:58 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Zorgen natuurlijk dat dat ding afmoet , en mijn hond weet natuurlijk niet wat er nu ineenkeer gebeurd , dat het ook een naar en vervelend gevoel is voor mijn hond
Ook daarvoor kun je denk ik wel hulp krijgen.

Ben het met je eens dat het geen prettig ding is, maar als het de openbare ruimte veiliger maakt dan is het wel beter.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 13 maart 2023 @ 23:10:52 #188
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208366673
Asociale hondeneigenaar kan niet omgaan met de gevolgen van het eigen asogedrag. Dat zie je normaal nooit!
pi_208366785
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:58 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Zorgen natuurlijk dat dat ding afmoet , en mijn hond weet natuurlijk niet wat er nu ineenkeer gebeurd , dat het ook een naar en vervelend gevoel is voor mijn hond
Als jij hem op een goeie manier laat wennen aan de muilkorf zal hij de muilkorf niet als straf of vervelend beschouwen. Je moet dat ding natuurlijk niet in een keer om zijn bek douwen, je moet hem er rustig aan laten wennen. Stap voor stap opbouwen.
pi_208366959
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:58 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Zorgen natuurlijk dat dat ding afmoet , en mijn hond weet natuurlijk niet wat er nu ineenkeer gebeurd , dat het ook een naar en vervelend gevoel is voor mijn hond
Een goed passende korf is echt niet zo vervelend.

Neem morgen dus even de tijd een goede te bestellen. Een goede irriteert niet en is open genoeg voor de hond om nog een koekje te krijgen en te eten. Of te drinken.


En neem ook de tijd morgen om het omdoen van dat ding tot een feestje met een hoop lekkers te maken.
Zelf ook niet negatief over doen, geen gemopper en arme ziel zeggen tegen de hond.

Als je dat goed doet staat je hond over twee dagen blij bij de korf te wachten en duwt zijn neus er zelf in.

Denk je dat je niet goed weet hoe dit aan te pakken?
Bel dan morgenochtend als eerste een goede honden trainer en vraag of je vandaag nog langs kan komen voor hulp en tips.
Dat is echt geen schande ofzo, ze helpen meestal graag. Het is niet raar dat je hier geen ervaring mee hebt, een beetje hulp bij hoe pak ik dit aan is niet verkeerd.

Die trainer/gedragsspecialist heb je toch ook nodig als je gaat voor de korf weer weg.
Je gaat op zn minst een gedegen beoordeling van de hond nodig hebben.
En die maakt meer kans van slagen als je hond niet vooraf al in de stress zit.
pi_208366967
quote:
11s.gif Op maandag 13 maart 2023 23:10 schreef PiyeReloaded het volgende:
Asociale hondeneigenaar kan niet omgaan met de gevolgen van het eigen asogedrag. Dat zie je normaal nooit!
Ik stop maar weer met reageren , want deze reaktie slaat weer nergens op, goedenavond maar weer
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
  Spellchecker maandag 13 maart 2023 @ 23:41:59 #192
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208366984
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:53 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat jij al een keer met een hond hebt gelopen die 55 kilo is en een muilkorf op moet wat hij niet gewend is
De hond moet eraan wennen.
3 kilo of 55 kilo.

Kleine stapjes.
pi_208367056
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 23:41 schreef maily het volgende:

[..]
De hond moet eraan wennen.
3 kilo of 55 kilo.

Kleine stapjes.
Precies, als je de hond er rustig aan laat wennen en elke keer beloond als hij een stapje verder is gegaan (dus eerst ruiken aan de muilkorf, dan zijn snuit er een stukje in steken, dan zijn snuit er helemaal in, etc. En zo stapje voor stapje opbouwen) dan zal hij er geen enkel probleem mee hebben om hem te dragen.
  Spellchecker maandag 13 maart 2023 @ 23:50:30 #194
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208367068
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 23:49 schreef madam-april het volgende:

[..]
Precies, als je de hond er rustig aan laat wennen en elke keer beloond als hij een stapje verder is gegaan (dus eerst ruiken aan de muilkorf, dan zijn snuit er een stukje in steken, dan zijn snuit er helemaal in, etc. En zo stapje voor stapje opbouwen) dan zal hij er geen enkel probleem mee hebben om hem te dragen.
^O^
pi_208367086
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 22:50 schreef maily het volgende:

[..]
En een jaar wachttijd.

Minstens.
En strenge regels voor invoer vanuit buitenland, zodat je niet allerlei volk hebt wat naar broodfok in België gaat want wil zo graag een pomeriaan/Shiba inu/ander mode ras.
pi_208367106
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 23:50 schreef maily het volgende:

[..]
^O^
Maar ja, dat kost wel wat tijd, moeite en geduld.. En het vermogen om, ondanks dat je het onrechtvaardig vindt, jezelf eroverheen te zetten en het belang en welzijn van je hond voorop te zetten..
pi_208367127
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 23:49 schreef madam-april het volgende:

[..]
Precies, als je de hond er rustig aan laat wennen en elke keer beloond als hij een stapje verder is gegaan (dus eerst ruiken aan de muilkorf, dan zijn snuit er een stukje in steken, dan zijn snuit er helemaal in, etc. En zo stapje voor stapje opbouwen) dan zal hij er geen enkel probleem mee hebben om hem te dragen.
Nou ja, de hond heeft nu een korf plicht en moet toch uit.

Normaal zou je er een dag of 7 voor uit trekken (geen random aantal dagen, heeft met conditionering te maken), maar in dit geval zit je met het moet nu.
pi_208367165
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 23:39 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Ik stop maar weer met reageren , want deze reaktie slaat weer nergens op, goedenavond maar weer
Volgens mij reageren sommigen heel constructief :)

quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 23:39 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Een goed passende korf is echt niet zo vervelend.

Neem morgen dus even de tijd een goede te bestellen. Een goede irriteert niet en is open genoeg voor de hond om nog een koekje te krijgen en te eten. Of te drinken.

En neem ook de tijd morgen om het omdoen van dat ding tot een feestje met een hoop lekkers te maken.
Zelf ook niet negatief over doen, geen gemopper en arme ziel zeggen tegen de hond.

Als je dat goed doet staat je hond over twee dagen blij bij de korf te wachten en duwt zijn neus er zelf in.

Denk je dat je niet goed weet hoe dit aan te pakken?
Bel dan morgenochtend als eerste een goede honden trainer en vraag of je vandaag nog langs kan komen voor hulp en tips.
Dat is echt geen schande ofzo, ze helpen meestal graag. Het is niet raar dat je hier geen ervaring mee hebt, een beetje hulp bij hoe pak ik dit aan is niet verkeerd.

Die trainer/gedragsspecialist heb je toch ook nodig als je gaat voor de korf weer weg.
Je gaat op zn minst een gedegen beoordeling van de hond nodig hebben.
En die maakt meer kans van slagen als je hond niet vooraf al in de stress zit.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Spellchecker dinsdag 14 maart 2023 @ 00:01:47 #199
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208367167
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 23:57 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Nou ja, de hond heeft nu een korf plicht en moet toch uit.

Normaal zou je er een dag of 7 voor uit trekken (geen random aantal dagen, heeft met conditionering te maken), maar in dit geval zit je met het moet nu.
TS heeft vast wel een tuin waar de hond los en muilkorfloos mag rennen.
  Spellchecker dinsdag 14 maart 2023 @ 00:02:44 #200
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208367173
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 00:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Volgens mij reageren sommigen heel constructief :)
[..]

Allemaal niet wat TS wil horen ...
pi_208367186
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 23:57 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Nou ja, de hond heeft nu een korf plicht en moet toch uit.

Normaal zou je er een dag of 7 voor uit trekken (geen random aantal dagen, heeft met conditionering te maken), maar in dit geval zit je met het moet nu.
Dat snap ik, dat maakt het wel lastig. Maar ook daar is een mouw aan te passen, zorg dat je gedurende die periode de hond uitlaat op plekken waar geen andere honden komen en waar het risico dat er iets gebeurt nihil is.
pi_208367191
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 00:02 schreef maily het volgende:

[..]
Allemaal niet wat TS wil horen ...
Ja zoiets inderdaad. Mijn inziens is TS gewoon een zorgzame eigenaar van een grote forse hond die enorm sterk is, (een) moment van onachtzaamheid heeft er toe geleid dat een andere hond verwond is geraakt zodanig dat TS verplicht wordt om een muilkorf te dragen. Nu moet er gereflecteerd worden op waar het allemaal fout is gegaan, en tot hiertoe is TS daar niet in geslaagd.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208367200
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 00:01 schreef maily het volgende:

[..]
TS heeft vast wel een tuin waar de hond los en muilkorfloos mag rennen.
Ook dat inderdaad, ik neem aan dat hij niet in een appartementje woont bordeauxdog..
pi_208367266
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 00:01 schreef maily het volgende:

[..]
TS heeft vast wel een tuin waar de hond los en muilkorfloos mag rennen.
Als de hond even op eigen terrein kan blijven zou dat top zijn. Dat zou het een stuk makkelijker maken.

Er moet wel voor gewaakt worden dat de hond dan wel zijn ei kwijt kan. Anders heb je een gefrustreerde bom energie aan de lijn later.

Al met al klinkt het vooral alsof de TS niet weet hoe dit stressloos aan te pakken. Dat is niet gek als je ineens iets nieuws voor je neus krijgt.
Maar zo'n halve worsteling om dat ding om te krijgen en voorkomen dat de hond tijdens het lopen steeds bezig is dat ding eraf te krijgen is niet best.
Ik snap wel dat de TS daar wat overstuur van raakt.

Daarom de tip hulp erbij te halen. Dat geeft rust en dat kan de TS, samen met de hond, nu wel even gebruiken.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 06:33:54 #205
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_208367649
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:53 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat jij al een keer met een hond hebt gelopen die 55 kilo is en een muilkorf op moet wat hij niet gewend is
Maar eh, niet boos op mij wordeb. Ik probeerde je gewoon een link te geven met tips over muilkorven.

Als jij niet in staat bent om te lopen met dat beest als hij een muilkorf om heeft, geloof ik niet dat jij je hond onder conttole hebt.
Tot nooit .......
  dinsdag 14 maart 2023 @ 07:03:13 #206
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_208367745
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:57 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Mijn dochter heeft het mij niet meteen verteld he , dus ik wist nergens vanaf
Zit ik een heel verhaal te tikken en is dit het enige dat je er uit haalt? Dat je dochter het je niet verteld heeft is niet de rede dat ze je hond muilkorven hoor.

Stop eens met dat slachtoffer gedrag.
Dit is je niet overkomen doordat de ander naar de politie is gestapt.
Dit is je niet overkomen doordat je dochter het je niet heeft verteld.
Dit is je niet overkomen doordat je dochter hem uit liet.
Dit is je niet overkomen doordat het een vreemd hondje was.
Dit is je niet overkomen doordat die mensen hem met een paraplu wilde verjagen.

Dit heeft je hond helemaal zelf veroorzaakt, hij heeft gewoon een andere hond gebeten.
Zie die muilkorf nou ook niet als een straf maar als een manier dat ie veilig over straat kan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Speekselklier op 14-03-2023 11:56:53 ]
Tot nooit .......
pi_208368344
Hont in laten slapen, geen muilkorf meer nodig 👍
  dinsdag 14 maart 2023 @ 08:52:30 #208
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208368373
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 23:39 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Ik stop maar weer met reageren , want deze reaktie slaat weer nergens op, goedenavond maar weer
Asociale hondeneigenaar kan niet omgaan met kritiek. Dat zie je normaal nooit!
  dinsdag 14 maart 2023 @ 09:38:42 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_208368822
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:54 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Kijk ik neem mijn verantwoordelijkheid mijn hond mag niet bijten . Hij mag ook niet los
Maar dat is mijn vraag niet
De vraag is , wat kan ik in mijn zienswijze vermelden , naar de gemeente toe zodat ik geen muilkorfverplichting krijg.
Ik vind dat verschrikkelijk
Het zou oneerlijk zijn als jij een muilkorfverplichting krijgt, aangezien het de hond was die een andere hond beet.

Ik vraag me af of je dochter misschien het verhaal wat minder erg gemaakt heeft dan het was. Heb je de mensen van die andere hond gesproken? Heb je voorgesteld de dierenartskosten te vergoeden?
Overigens zou ik er ZELF voor kiezen mijn hond te muilkorven als deze een andere hond gebeten heeft. Simpelweg om te voorkomen dat het nog een keer voorkomt en het beest straks afgemaakt wordt daardoor.

Als je op zoek gaat naar een goede hondentrainer, dan hoeft een muilkorf ook helemaal geen probleem te zijn voor je hond. Sowieso lijkt een hondentrainer me een goed idee voor de hond (en jou en je dochter) om weer even de puntjes op de i te zetten.

quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:47 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Dan zou ik toch even bij de gemeente klagen :D heel bizar. In mijn omgeving is 1 losloopgebied gewoon een rondje wat verder ook nergens anders heen leidt en toch moeten daar perse fietsers komen altijd :')
Hier is een van de fietspaden het losloopgebied. Dus ja, daar fietsen bijna altijd fietsers en ja, daar moet je hond gewoon die fietsers met rust laten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208397011
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 09:38 schreef Troel het volgende:

[..]
Het zou oneerlijk zijn als jij een muilkorfverplichting krijgt, aangezien het de hond was die een andere hond beet.

Ik vraag me af of je dochter misschien het verhaal wat minder erg gemaakt heeft dan het was. Heb je de mensen van die andere hond gesproken? Heb je voorgesteld de dierenartskosten te vergoeden?
Overigens zou ik er ZELF voor kiezen mijn hond te muilkorven als deze een andere hond gebeten heeft. Simpelweg om te voorkomen dat het nog een keer voorkomt en het beest straks afgemaakt wordt daardoor.

Als je op zoek gaat naar een goede hondentrainer, dan hoeft een muilkorf ook helemaal geen probleem te zijn voor je hond. Sowieso lijkt een hondentrainer me een goed idee voor de hond (en jou en je dochter) om weer even de puntjes op de i te zetten.
[..]
Hier is een van de fietspaden het losloopgebied. Dus ja, daar fietsen bijna altijd fietsers en ja, daar moet je hond gewoon die fietsers met rust laten.
Dochter heeft in eerste instantie niet eens verteld wat er gebeurd was. Dus het is inderdaad vrij aannemelijk dat ze het aandeel van de hond van TS heeft afgezwakt in het verhaal en de reactie van de eigenaresse van de andere hond heeft overdreven.

quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:57 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Mijn dochter heeft het mij niet meteen verteld he , dus ik wist nergens vanaf
Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd waarom dochter het niet gelijk verteld heeft..
pi_208406350
Ik heb mijn zienswijze ingediend, en daarin oa gevraagd of ik met hem op cursus mag , omdat toen hij puppy was er geen cursussen waren door Corona
De mevrouw van de gemeente belt mij daar volgende week over terug, naar welke cursus ik het beste naar toe kan gaan
Ik heb gezegd dat het heel fout van ons was om hem los te laten , en dat dat niet weer gebeurd
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_208406456
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 22:04 schreef madam-april het volgende:

[..]
Dochter heeft in eerste instantie niet eens verteld wat er gebeurd was. Dus het is inderdaad vrij aannemelijk dat ze het aandeel van de hond van TS heeft afgezwakt in het verhaal en de reactie van de eigenaresse van de andere hond heeft overdreven.
[..]
Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd waarom dochter het niet gelijk verteld heeft..
Omdat ik een scooter heb , voor mooi weer ritjes , en zij die stiekem had meegenomen om de hond even uit te laten , maar ze mocht helemaal niet op die scooter want ze heeft geen rijbewijs
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_208406546
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:33 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Ik heb mijn zienswijze ingediend, en daarin oa gevraagd of ik met hem op cursus mag , omdat toen hij puppy was er geen cursussen waren door Corona
De mevrouw van de gemeente belt mij daar volgende week over terug, naar welke cursus ik het beste naar toe kan gaan
Ik heb gezegd dat het heel fout van ons was om hem los te laten , en dat dat niet weer gebeurd
Ben benieuwd, als er geen geschiedenis verder bekend is dan zou ik het overwegen.
Hopelijk meen je ook wat je schrijft.

Ik ben benieuwd naar de uitslag.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208407143
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:33 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Ik heb mijn zienswijze ingediend, en daarin oa gevraagd of ik met hem op cursus mag , omdat toen hij puppy was er geen cursussen waren door Corona
De mevrouw van de gemeente belt mij daar volgende week over terug, naar welke cursus ik het beste naar toe kan gaan
Ik heb gezegd dat het heel fout van ons was om hem los te laten , en dat dat niet weer gebeurd
Hij is rond de 2 jaar?

Dan begint hij volwassen te worden en is het mogelijk dat zijn houding naar andere (meer dominante iig) honden veranderd.

Hou er dus echt wel rekening mee dat meneer waarschijnlijk veel minder gaat pikken van andere honden dan voorheen.
pi_208407260
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:39 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Omdat ik een scooter heb , voor mooi weer ritjes , en zij die stiekem had meegenomen om de hond even uit te laten , maar ze mocht helemaal niet op die scooter want ze heeft geen rijbewijs
Zit de hond dan achterop de scooter? En moet hij dan een helm op?
  donderdag 16 maart 2023 @ 14:52:38 #216
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_208407374
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:39 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Omdat ik een scooter heb , voor mooi weer ritjes , en zij die stiekem had meegenomen om de hond even uit te laten , maar ze mocht helemaal niet op die scooter want ze heeft geen rijbewijs
Een dochter die zonder rijbewijs op jouw scooter stapt, bedoel je, vervolgens je hond los laat lopen terwijl ze weet dat dat niet mag.

Jouw probleem is groter dan een muilkorf. Ik zou je daar vooral op richten
Tot nooit .......
  Spellchecker donderdag 16 maart 2023 @ 14:53:14 #217
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208407385
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:43 schreef Questular het volgende:

[..]
Zit de hond dan achterop de scooter? En moet hij dan een helm op?
In zo'n mandje :+
pi_208407418
quote:
99s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:52 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Een dochter die zonder rijbewijs op jouw scooter stapt, bedoel je, vervolgens je hond los laat lopen terwijl ze weet dat dat niet mag.

Jouw probleem is groter dan een muilkorf. Ik zou je daar vooral op richten
Kom op zeg...
Dat heet gewoon een puber.

Hond is nog vrij jong, puber zag wat zou gebeuren gewoon niet aankomen.
  donderdag 16 maart 2023 @ 14:57:46 #219
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_208407449
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:55 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Kom op zeg...
Dat heet gewoon een puber.

Hond is nog vrij jong, puber zag wat zou gebeuren gewoon niet aankomen.
Ik heb het dan ook vooral dat ze zonder rijbewijs de scooter van pa jat om een rondje te gaan rijden.
Tot nooit .......
pi_208407503
quote:
99s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:57 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik heb het dan ook vooral dat ze zonder rijbewijs de scooter van pa jat om een rondje te gaan rijden.
Dat heet ook gewoon puber.
Is echt niet zo abnormaal hoor.

En die heeft haar lesje wel geleerd nu.
Die heeft peentjes gezweten en voelt zich zwaar schuldig.
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:04:34 #221
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208407540
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:55 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Kom op zeg...
Dat heet gewoon een puber.

Hond is nog vrij jong, puber zag wat zou gebeuren gewoon niet aankomen.
In de OP heeft ze het over een volwassen dochter. Strikt genomen kan dat ook 18 jaar zijn en dan heb je ook een puberbrein ja, maar ik zo daar niet zomaar vanuit gaan.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:06:53 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208407574
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:55 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Kom op zeg...
Dat heet gewoon een puber.

Hond is nog vrij jong, puber zag wat zou gebeuren gewoon niet aankomen.
Het gaat om de volwassen dochter van TS toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208407597
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:04 schreef Elpis het volgende:

[..]
In de OP heeft ze het over een volwassen dochter. Strikt genomen kan dat ook 18 jaar zijn en dan heb je ook een puberbrein ja, maar ik zo daar niet zomaar vanuit gaan.
Dat heb ik gemist.
Maar zelfs dan. Het is maar een brommer.
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:14:09 #224
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208407667
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:09 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Dat heb ik gemist.
Maar zelfs dan. Het is maar een brommer.
Ja joh lekker onverzekerd rondrijden en straks voor evt schade mogen opdraaien omdat dochter lekker opstandig is. 8)7
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_208407829
quote:
99s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:52 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Een dochter die zonder rijbewijs op jouw scooter stapt, bedoel je, vervolgens je hond los laat lopen terwijl ze weet dat dat niet mag.

Jouw probleem is groter dan een muilkorf. Ik zou je daar vooral op richten
Ik pleit mijn dochter niet vrij hoor ,maar we wonen vlak bij het buitengebied, met zandwegen dus ik snap haar wel dat ze niets zei (ze wilde natuurlijk geen gezeur van mij erbij hebben over die scooter
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_208408125
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:14 schreef Elpis het volgende:

[..]
Ja joh lekker onverzekerd rondrijden en straks voor evt schade mogen opdraaien omdat dochter lekker opstandig is. 8)7
Je hoeft er niet blij mee te zijn, maar je hoeft het ook niet groter te maken dan het is.
Het betekend iig niet gelijk dat er vanalles mis is in huize TS.
pi_208410234
Hond uitlaten op een scooter?
  Spellchecker donderdag 16 maart 2023 @ 18:32:35 #228
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208410411
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:21 schreef mootie het volgende:
Hond uitlaten op een scooter?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 16 maart 2023 @ 19:22:02 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208411395
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:21 schreef mootie het volgende:
Hond uitlaten op een scooter?
Verklaart gelijk waarom de hond los liep.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 17 maart 2023 @ 09:01:38 #230
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_208418337
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:37 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Even voor de duidelijkheid een bordeauxdog staat helemaal niet op de lijst met gevaarlijke honden
Dat kan wel zo zijn maar ik heb geen idee wat voor merk hond het is maar als het er 1 zoals in je avatar is.
Dan snap ik de muilkorf wel en als ik de berichten in dit topic tot nu toe lees ben ik verre van overtuigd waarom hij het niet zou moeten.

[edit] 09:14

Inmiddels heel het topic gelezen...
Man man man

wat zal ik hier beleefd op zeggen?
Nou een poging:
Ik ben blij dat ik niet naast je woon want ik vermoed dat een muilkorf en je dochter op een scooter zonder rijbewijs echt nog maar het topje van de ijsberg is.

[ Bericht 17% gewijzigd door nils7 op 17-03-2023 09:14:38 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 17 maart 2023 @ 09:06:49 #231
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_208418412
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:28 schreef kanovinnie het volgende:
[poll=5297]

Zo, kan TS zien wat de gemiddelde FOK!ker er van vind.
De gemiddelde fokker ziet deze Poll niet eens :+
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:39:36 #232
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208419610
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:21 schreef mootie het volgende:
Hond uitlaten op een scooter?
Dus lekker eindje gaan rijden op de scooter en de hond los mee laten lopen/rennen ? Veel gekker kan t niet meer worden :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:53:00 #233
35189 Troel
scherp en bot
pi_208419783
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:22 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Ik pleit mijn dochter niet vrij hoor ,maar we wonen vlak bij het buitengebied, met zandwegen dus ik snap haar wel dat ze niets zei (ze wilde natuurlijk geen gezeur van mij erbij hebben over die scooter
Ik woon in het buitengebied aan een zandweg, kun je ook prima lopen hoor.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 17 maart 2023 @ 11:09:47 #234
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208420029
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:09 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Dat heb ik gemist.
Maar zelfs dan. Het is maar een brommer.
Ik weet niet in welke kringen jij je begeeft, waar het klaarblijkelijk hartstikke normaal is om zonder in het bezit te zijn van het juiste rijbewijs op een scooter je bijtgrage hond uit te laten, maar in mijn belevingswereld is dat in elk geval alles behalve normaal.
Huilen dan.
pi_208421795
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 11:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik weet niet in welke kringen jij je begeeft, waar het klaarblijkelijk hartstikke normaal is om zonder in het bezit te zijn van het juiste rijbewijs op een scooter je bijtgrage hond uit te laten, maar in mijn belevingswereld is dat in elk geval alles behalve normaal.
Ik kom vooral uit een tijd dat je nog geen rijbewijs hoefde te hebben voor een brommer. En uit een omgeving waar jongelingen al voor hun 12de op het erf en land rondrijden op vanalles.

En bijtgrage hond?
Ik denk eigenlijk dat het dier tot nu toe vrij speels en vriendelijk was. Dit soort honden wordt laat volwassen. Als hij nu rond de twee zit kan er wat hond hond dominantie ontwikkelen.

In dit geval is dat erg naar afgelopen en het is zeer zeker zaak om daar goed rekening mee te houden vanaf nu.
Maar dat betekend dus wel dat het tot nu toe geen bijtgrage hond was.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 13:39:42 #236
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208422358
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 13:11 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ik kom vooral uit een tijd dat je nog geen rijbewijs hoefde te hebben voor een brommer. En uit een omgeving waar jongelingen al voor hun 12de op het erf en land rondrijden op vanalles.

En bijtgrage hond?
Ik denk eigenlijk dat het dier tot nu toe vrij speels en vriendelijk was. Dit soort honden wordt laat volwassen. Als hij nu rond de twee zit kan er wat hond hond dominantie ontwikkelen.

In dit geval is dat erg naar afgelopen en het is zeer zeker zaak om daar goed rekening mee te houden vanaf nu.
Maar dat betekend dus wel dat het tot nu toe geen bijtgrage hond was.
Hee weet je wat? Ik wil er best aan dat deze hond altijd okay was en misschien zelfs dat het bijtincident niet de schuld was ervan. Maar gezien het feit dat de TO onvolledige en vertraagde informatie uit zijn dochter heeft weten te peuteren is dat niet zeker.

Wat TO nu zou moeten doen, is zich zorgen maken over het verdere verloop, dus inderdaad zorgen dat hij goed in de gaten houdt hoe de hond interactie vertoont met andere honden en nadenken hoe hij voorkomt dat het nog een keer fout gaat.

Ik zie echt nul intentie of ook maar belangstelling voor dat laatste aspect. Het is ja maar IK IK IK en het is zielig voor de hond en niet te doen en hoe kom IK IK IK hier onderuit ja maar mijn dochter en kunnen jullie MIJ helpen bla bla bla.

Weet je wat zielig is voor de hond? Als hij door onvoldoende ingrijpen van TO straks een spuitje krijgt omdat hij weer over de schreef gaat bijvoorbeeld uit angst na een incident waarbij iemand met een paraplu op hem in heeft geslagen. Als mens ben je daar al even overstuur van, dus zo'n dier zal er ook niet onbewogen onder blijven. En een hond kan niet letterlijk zeggen van "Hee baas, ik voel me niet okay want het regent weer en die eigenaar van die tekkel verderop heeft een plu." Het is dan aan de eigenaar om op te letten op de lichaamstaal van een hond om stresssignalen op te vangen voordat het fout gaat.

Dat is toch volkomen onnodig als je het zo leest? Focus je daarop, TO! Jij bent verantwoordelijk voor het welzijn van je hond en de veiligheid van je omgeving. En je steekt nu al je energie in het verkeerde.
pi_208422367
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 13:11 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ik kom vooral uit een tijd dat je nog geen rijbewijs hoefde te hebben voor een brommer. En uit een omgeving waar jongelingen al voor hun 12de op het erf en land rondrijden op vanalles.

En bijtgrage hond?
Ik denk eigenlijk dat het dier tot nu toe vrij speels en vriendelijk was. Dit soort honden wordt laat volwassen. Als hij nu rond de twee zit kan er wat hond hond dominantie ontwikkelen.

In dit geval is dat erg naar afgelopen en het is zeer zeker zaak om daar goed rekening mee te houden vanaf nu.
Maar dat betekend dus wel dat het tot nu toe geen bijtgrage hond was.
Of hij heeft nog niet eerder (zonder scooter en aangelijnd) de kans gekregen.
pi_208422792
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 13:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hee weet je wat? Ik wil er best aan dat deze hond altijd okay was en misschien zelfs dat het bijtincident niet de schuld was ervan. Maar gezien het feit dat de TO onvolledige en vertraagde informatie uit zijn dochter heeft weten te peuteren is dat niet zeker.

Wat TO nu zou moeten doen, is zich zorgen maken over het verdere verloop, dus inderdaad zorgen dat hij goed in de gaten houdt hoe de hond interactie vertoont met andere honden en nadenken hoe hij voorkomt dat het nog een keer fout gaat.

Ik zie echt nul intentie of ook maar belangstelling voor dat laatste aspect. Het is ja maar IK IK IK en het is zielig voor de hond en niet te doen en hoe kom IK IK IK hier onderuit ja maar mijn dochter en kunnen jullie MIJ helpen bla bla bla.

Weet je wat zielig is voor de hond? Als hij door onvoldoende ingrijpen van TO straks een spuitje krijgt omdat hij weer over de schreef gaat bijvoorbeeld uit angst na een incident waarbij iemand met een paraplu op hem in heeft geslagen. Als mens ben je daar al even overstuur van, dus zo'n dier zal er ook niet onbewogen onder blijven. En een hond kan niet letterlijk zeggen van "Hee baas, ik voel me niet okay want het regent weer en die eigenaar van die tekkel verderop heeft een plu." Het is dan aan de eigenaar om op te letten op de lichaamstaal van een hond om stresssignalen op te vangen voordat het fout gaat.

Dat is toch volkomen onnodig als je het zo leest? Focus je daarop, TO! Jij bent verantwoordelijk voor het welzijn van je hond en de veiligheid van je omgeving. En je steekt nu al je energie in het verkeerde.
Ik raad dan ook echt met klem een goede hondenschool aan. Zeker aangezien er al een incident is geweest wat de deur open zet naar mogelijk meer ellende.

Maar ik snap de stress van de TS wel.
Krijg je ineens een korfplicht. Dus je loopt snel zo'n ding en probeert die dan hoppa om te doen.

Hond wil niet en probeert zich te onttrekken. Hond kent het gevoel niet, maait met zijn poten naar dat ding, probeert tegen vanalles met zijn snuit aan te wrijven om dat eraf te krijgen.
Eigenaar in dikke stress, want het moet, maar alles gaat prut en je hebt echt het idee dat je je hond wat echt naars aan doet.

Je dacht dat je het prima voor elkaar had en ineens is het drama.

Dan vraag je hier terwijl je hoog in de stress zit wat en wordt we stevig op je in gehakt.
Dat maakt dat je in je stress niet zo best reageert.

Wat de TS en de hond nodig hebben is rust. Kalmte en zicht op hoe nu verder op een fijne manier.
Dat Kan gewoon, ook met korf komt het allemaal hartstikke goed.
Er is alleen even wat rust en hulp nodig.
pi_208422851
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 13:41 schreef r_one het volgende:

[..]
Of hij heeft nog niet eerder (zonder scooter en aangelijnd) de kans gekregen.
Met het ras en de leeftijd meegenomen vermoed ik echt sterk dat de hond in de fase zit van hond hond dominantie ontwikkelen.

Het is jammer dat dit incident er is geweest, maar ook nu kan dit nog in goede banen geleidt worden.
Waarbij rekening houden met het feit dat hij niet veel gedonder van andere honden zal pikken een onderdeel dient te zijn.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 14:26:44 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208422880
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:22 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Met het ras en de leeftijd meegenomen vermoed ik echt sterk dat de hond in de fase zit van hond hond dominantie ontwikkelen.

Het is jammer dat dit incident er is geweest, maar ook nu kan dit nog in goede banen geleidt worden.
Waarbij rekening houden met het feit dat hij niet veel gedonder van andere honden zal pikken een onderdeel dient te zijn.
Alleen als de eigenaar van de hond het serieus neemt en niet alleen maar "ja maar dit, ja maar dat, niet eerlijk, zielig!!" roept.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208423099
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Alleen als de eigenaar van de hond het serieus neemt en niet alleen maar "ja maar dit, ja maar dat, niet eerlijk, zielig!!" roept.
Geef het even een momentje en reageer behulpzaam ipv veroordelend of zelfs aanvallend.

Als je geen idee hebt hoe dit netjes aan te pakken sta je stijf van de stress als je net je hond hebt moeten vangen omdat hij rechtsomkeert maakte toen hij dat ding weer zag. En je een blauw been hebt omdat hij maar langs je been bleef schurken, je hem op 4 poten hebt proberen te krijgen omdat hij over de grond schurkte.

Dan zit je in de ja maar en dit is prut modus.

Maar net als bij die korf training geld dat gewoon doorduwen en doen niet gaat werken.

Bij een goede hondenschool krijgt de hond een beoordeling. Kan de TS zelf zien waar de risico punten liggen. Wordt er ook gelijk gericht op hoe minimaliseren we die, hoe gaan we er zo prettig mogelijk mee om?

Waar voor de TS nu even alles van goed naar 1 groot drama is gegaan qua gevoel gaat het straks naar alles wordt alleen maar beter. Zelfs beter dan het al was.
pi_208423354
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:43 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Geef het even een momentje en reageer behulpzaam ipv veroordelend of zelfs aanvallend.

Als je geen idee hebt hoe dit netjes aan te pakken sta je stijf van de stress als je net je hond hebt moeten vangen omdat hij rechtsomkeert maakte toen hij dat ding weer zag. En je een blauw been hebt omdat hij maar langs je been bleef schurken, je hem op 4 poten hebt proberen te krijgen omdat hij over de grond schurkte.

Dan zit je in de ja maar en dit is prut modus.

Maar net als bij die korf training geld dat gewoon doorduwen en doen niet gaat werken.

Bij een goede hondenschool krijgt de hond een beoordeling. Kan de TS zelf zien waar de risico punten liggen. Wordt er ook gelijk gericht op hoe minimaliseren we die, hoe gaan we er zo prettig mogelijk mee om?

Waar voor de TS nu even alles van goed naar 1 groot drama is gegaan qua gevoel gaat het straks naar alles wordt alleen maar beter. Zelfs beter dan het al was.
Dat over de korf is natuurlijk maar een aanname. Ts heeft het vermoedelijk nog niet eens geprobeerd.
pi_208423508
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 15:05 schreef mootie het volgende:

[..]
Dat over de korf is natuurlijk maar een aanname. Ts heeft het vermoedelijk nog niet eens geprobeerd.
De TS heeft het over hoe sterk de hond is en dat dat geen pretje is met een korf.
Vandaar de aanname.

En hoe dat gaat zonder het netjes aan te leren weet ik nog wel van mijn tijd als honden trainer.
Korven en halti's geven zo'n reactie als je het niet goed aanpakt.
  FOK!fotograaf vrijdag 17 maart 2023 @ 15:25:57 #244
364681 over_hedge
pi_208423629
Gewicht: Mannelijk: 54–65 kg, Vrouwelijk: 54–65 kg

Snap het wel. Zijn groter dan een kind
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_208431005
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:22 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Met het ras en de leeftijd meegenomen vermoed ik echt sterk dat de hond in de fase zit van hond hond dominantie ontwikkelen.
Ah, je 'vermoedt' (daar waar je in je vorige post nog stellig het als een voldongen feit poneerde).

En wat is in godsnaam 'hond hond dominantie'? Google geeft welgeteld nul hits.
pi_208431389
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 01:09 schreef r_one het volgende:

[..]
Ah, je 'vermoedt' (daar waar je in je vorige post nog stellig het als een voldongen feit poneerde).

En wat is in godsnaam 'hond hond dominantie'? Google geeft welgeteld nul hits.
TS zegt geen puppy cursus door Corona. Dat geeft een leeftijds indicatie van de hond.

Het is een molosser, die worden tegen de 2-2 1/2 jaar volwassen.
Ook schrijft de TS over geen pretje zo'n sterke hond met korf.

Ik probeer te schrijven uit wat ik eruit haal en wat ik weet om advies te kunnen geven.
Als het anders is hoor ik het graag van de TS.

Hond-hond dominantie. De term zegt het eigenlijk al.
Een hond die dominant wil zijn bij andere honden. Kunnen niet zo goed tegen stoerdoenerij van andere honden, hebben de neiging zich ermee te bemoeien als er iets tussen andere honden is. Ze kunnen dan escaleren.

Zijn opzich geen erg agressieve honden. Ze zijn meestal niet op zoek naar geknok. Maar gaan het vanuit zichzelf ook niet genoeg uit de weg, overdrijven daarin.

Dit type hond kan onder begeleiding wel tussen en met andere honden. Maar niet vrij met vreemde honden, beperkt vrij met bepaalde honden.

Om eerlijk te zijn zou je je schattige golden ook niet met de hond moeten laten spelen waar dit type ruzie mee maakt.
Dat je golden niet vecht maakt niet dat het leuk spelen is.
Stokpoten, stijve staarten. Geborstel, gekreun en gejank. Spel dat niet wisselt en nog wel meer.

Een hond zoals deze pikt dat niet.
Het is zaak te zorgen dat de hond weet dat jij het wel regelt. Hou hem dichtbij en roep snel tot de orde. Zou je ook voor je brave borst hond moeten doen.
pi_208431401
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 04:29 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
TS zegt geen puppy cursus door Corona. Dat geeft een leeftijds indicatie van de hond.

Het is een molosser, die worden tegen de 2-2 1/2 jaar volwassen.
De hond is al 3 jaar hoor. Staat gewoon in de OP.

Deze hond heeft een baasje nodig die duidelijk overwicht heeft en stevig in de schoenen staat. Vriendelijk maar zeer kordaat. Dat overwicht mag TS dan wellicht hebben maar zijn dochter hoogstwaarschijnlijk niet. En helemaal niet meer als je het beest(je) los laat lopen terwijl je zelf met je dikke reet op de scooter zit; dan kun je onmogelijk de hond corrigeren. De idioterie .... 8)7

Ten slotte: het feit dat de hond blijvend met een paraplu van de andere hond moest worden geslagen, duidt erop dat het niet bij een simpele beet is gebleven, maar dat hij niet meer los liet. Dat de andere hond niet gewond was, zoals TS beweert, geloof ik dan ook geen drol van. Dat maakt de rest van zijn verhaal ook discutabel (voor zover het al niet discutabel was).

TS had, het ras kennende, de hond nooit mogen toevertrouwen aan zijn dochter. Of hij onderschat het ras. Ze zijn wel goedaardig maar zeker geen allemanshond en van oorsprong voor hondengevechten gebruikt. Zonder leiding komt die aard naar boven, zo blijkt.
pi_208431571
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:43 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Geef het even een momentje en reageer behulpzaam ipv veroordelend of zelfs aanvallend.

Als je geen idee hebt hoe dit netjes aan te pakken sta je stijf van de stress als je net je hond hebt moeten vangen omdat hij rechtsomkeert maakte toen hij dat ding weer zag. En je een blauw been hebt omdat hij maar langs je been bleef schurken, je hem op 4 poten hebt proberen te krijgen omdat hij over de grond schurkte.

Dan zit je in de ja maar en dit is prut modus.

Maar net als bij die korf training geld dat gewoon doorduwen en doen niet gaat werken.

Bij een goede hondenschool krijgt de hond een beoordeling. Kan de TS zelf zien waar de risico punten liggen. Wordt er ook gelijk gericht op hoe minimaliseren we die, hoe gaan we er zo prettig mogelijk mee om?

Waar voor de TS nu even alles van goed naar 1 groot drama is gegaan qua gevoel gaat het straks naar alles wordt alleen maar beter. Zelfs beter dan het al was.
Op zich heeft te de afgelopen week vooral hier geklaagd, protest ingediend en aan de gemeentemevrouw waar het protest ingediend is gevraagd welke cursus hij het beste kan gaan doen.

Als ie proactief en oplossingsgericht zou zijn had ie allang diverse hondenscholen benaderd om te zorgen dat hij kon zeggen 'we zijn al bezig met een opvoedcursus' èn om alvast te zorgen dat de hond aan de muilkorf went.

Maar klagen en bezwaar maken is belangrijker :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 18 maart 2023 @ 10:25:10 #249
189961 ex
aperture science
pi_208432975
Gek idee hoor, maar je kan ook gewoon een hond nemen die je wel aan kan natuurlijk en de rest van de samenleving niet in gevaar brengen.
The cake is a lie!
  zaterdag 18 maart 2023 @ 10:27:03 #250
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_208432993
Een muilkorf is niet zielig.
En de hond van de TS heeft een andere hond gebeten en de andere hond is gewond geraakt.

Lijkt me terecht dat de gemeente muilkorfplicht oplegt. Je zou in je zienswijze naar voren kunnen brengen dat je een herstettermijn wil om aan te tonen dat het goed gaat.
Mogelijk een gedragtherapeut erbij?

Een hond bijt niet zomaar.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  Spellchecker zaterdag 18 maart 2023 @ 11:49:05 #251
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208433755
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:25 schreef ex het volgende:
Gek idee hoor, maar je kan ook gewoon een hond nemen die je wel aan kan natuurlijk en de rest van de samenleving niet in gevaar brengen.
Ja maar TS heeft al 50 jaar zulke honden.
pi_208463614
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 08:04 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Nu kreeg ik ern brief van de gemeente dat mijn hond een muilkorfverplichting krijgt.
Dit is zo verschrikkelijk wat kan ik nu nog doen om daar onderuit te komen
Heel vervelend voor alle betrokkenen. Maar is het echt zo verschrikkelijk om je hond te voorzien van een muilkorf? Nee, echt niet. Geen probleem.

Voor onze hond hebben wij een muilkorf die we 99 van de 100 keer omdoen (nee, geen verplichting, gewoon preventief, want het is en blijft een hond. Voorkomen = beter dan genezen... right?). Uiteraard is onze hond ALTIJD aangelijnd en loopt nooit los.

En wat denk je dat er gebeurde die ene keer dat we hem niet omdeden? Komt er een 1 of ander terriër-tje onaangelijnd op onze hond afgestormd en voordat ik iets kan doen grijpt onze hond de terriër bij zijn nekje, volledige kaak-klem. De eigenaresse deed niets en liet alles aan mij over. :-(

Lang verhaal kort: het hondje was niet gewond geraakt en ik bood mijn excuses aan. De eigenaresse vond onze hond "gevaarlijk", waarop ik repliek bood en zij dat ze haar hond aangelijnd moest houden (gemeentelijke verordening for fucks sake!). Ze liep boos weg met haar keffertje en bij thuiskomst bleek mijn rechterarm als een rund te bloeden. Het keffertje had mij in alle commotie 4x gebeten. En bedankt!

Lessons learned: ALTIJD muilkorf om nu maar als een onaangelijnd keffertje agressief op onze hond afstormt dan heeft de eigenaar 2 tellen de tijd voordat IK de muilkorf afdoe. Tja, mijn hond mag zich best beschermen.
pi_208464713
quote:
Op zaterdag 18 maart 2023 11:49 schreef maily het volgende:

Ja maar TS heeft al 50 jaar zulke honden.
En tóch is iets al geruime tijd doen nog geen garantie dat je er ook erg goed in bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2023 12:57:09 ]
pi_208468584
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 08:04 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Ik heb een bordeauxdog 3 jaar oud. Die nog nooit gebeten had hiervoor
nu heeft mijn volwassen dochter met mijn hond gelopen en nu heeft hij een andere hond gebeten ze had hem niet aan de lijn
De mensen van die hond zijn niet naar mij toegekomen maar zijn meteen naar de politie gegaan
De politie is bij mij geweest
Nu kreeg ik ern brief van de gemeente dat mijn hond een muilkorfverplichting krijgt.
Dit is zo verschrikkelijk wat kan ik nu nog doen om daar onderuit te komen
Ze zeggen dat hij een gevaarlijke hond is .
Ik mag nu nog een zienswijze insturen , wat zet ik daarin? Want ik wil geen muilkorfverplichting
Er is al een besluit genomen, maar je mag nog een zienswijze indienen? Oei, dat hoort eigenlijk andersom.
  Spellchecker maandag 20 maart 2023 @ 18:36:30 #255
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208469314
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 17:42 schreef Kletsmajoortje het volgende:

[..]
Er is al een besluit genomen, maar je mag nog een zienswijze indienen? Oei, dat hoort eigenlijk andersom.
Procedurefout? :X
pi_208470275
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 08:04 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Nu kreeg ik ern brief van de gemeente dat mijn hond een muilkorfverplichting krijgt.
Dit is zo verschrikkelijk wat kan ik nu nog doen om daar onderuit te komen
Ze zeggen dat hij een gevaarlijke hond is .
Ik mag nu nog een zienswijze insturen , wat zet ik daarin? Want ik wil geen muilkorfverplichting
Volgens mij mag je gewoon binnen 6 weken na dagtekening bezwaar maken met de reden waarom jij vindt dat de muilkorf niet nodig is. Als het besluit 'op afstand' is genomen zonder onafhankelijk en bij jouw thuis seperaat vast te stellen of dit nodig is, heeft een redelijk hoge slagingskans als bezwaarreden vermoed ik.

Tot zover de bestuursrechtelijke kant.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 06:21:47 #257
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_208474512
Er kan natuurlijk niet zo maar even een muilkorfplicht op afstand worden gegeven.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 06:24:10 #258
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_208474520
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 04:29 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
TS zegt geen puppy cursus door Corona. Dat geeft een leeftijds indicatie van de hond.

Het is een molosser, die worden tegen de 2-2 1/2 jaar volwassen.
Ook schrijft de TS over geen pretje zo'n sterke hond met korf.

Ik probeer te schrijven uit wat ik eruit haal en wat ik weet om advies te kunnen geven.
Als het anders is hoor ik het graag van de TS.

Hond-hond dominantie. De term zegt het eigenlijk al.
Een hond die dominant wil zijn bij andere honden. Kunnen niet zo goed tegen stoerdoenerij van andere honden, hebben de neiging zich ermee te bemoeien als er iets tussen andere honden is. Ze kunnen dan escaleren.

Zijn opzich geen erg agressieve honden. Ze zijn meestal niet op zoek naar geknok. Maar gaan het vanuit zichzelf ook niet genoeg uit de weg, overdrijven daarin.

Dit type hond kan onder begeleiding wel tussen en met andere honden. Maar niet vrij met vreemde honden, beperkt vrij met bepaalde honden.

Om eerlijk te zijn zou je je schattige golden ook niet met de hond moeten laten spelen waar dit type ruzie mee maakt.
Dat je golden niet vecht maakt niet dat het leuk spelen is.
Stokpoten, stijve staarten. Geborstel, gekreun en gejank. Spel dat niet wisselt en nog wel meer.

Een hond zoals deze pikt dat niet.
Het is zaak te zorgen dat de hond weet dat jij het wel regelt. Hou hem dichtbij en roep snel tot de orde. Zou je ook voor je brave borst hond moeten doen.
Goed beschreven ^O^
pi_208474553
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nee, de hond krijgt een muilkorfverplichting. We gaan er voor het gemak van uit dat het jouw hond is, dus ben jij in principe verantwoordelijk voor het fatsoenlijk opvoeden van die hond (en fatsoenlijk opvoeden zorgt er onder meer voor dat 'ie niet bijt).

Maar binnen hoeft 'ie die muilkorf toch niet? Dus alleen buiten, waar mensen en andere dieren doodsangsten uitstaan voor zo'n vechthond. Nou ja, prima, dan is de kans dat de hond nog iemand bijt beduidend kleiner, hebben anderen er dus beduidend minder last van (dat is het belangrijkste) en mag 'ie thuis gewoon zijn ding doen.
_O- _O- _O- _O-
pi_208476606
Dit topic :') Hondenbezitters gonna hondenbezit

quote:
10s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als ik jou met een pistool door je hoofd schiet dan heb je ook alleen maar een klein gaatje in je hoofd. Meer niet.

Alsjeblieft zeg :') .
_O- m'n drinken
pi_208476777
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:28 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Maar nu even wat anders , als mijn dochter mijn hamer mee neemt en ze slaat daar iemand anders mee dan ben ik toch niet verantwoordelijk? Ze is volwassen .
Nu neemt mijn dochter mijn hond mee ,en laat de hond los , waarom zou ik daar verantwoordelijk voor zijn ?
Geef haar ern boete , en zeg dat ze de hond niet meer mag uitlaten ,
Maar nu krijg ik een muilkorfverplichting
Je hond is het probleem, dus die krijgt terecht een muilkorf.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_208476815
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:39 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Omdat ik een scooter heb , voor mooi weer ritjes , en zij die stiekem had meegenomen om de hond even uit te laten , maar ze mocht helemaal niet op die scooter want ze heeft geen rijbewijs
Dus de fout zit in de opvoeding van zowel je dochter als je hond.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_208476957
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 11:07 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Dus de fout zit in de opvoeding van zowel je dochter als je hond.
Sorry, ik kon een glimlach niet onderdrukken. ;-)

Maar ontopic: nogmaals, een muilkorfplicht is echt een hele minimale straf. Ondanks dat de hond van TS "niet gevaarlijk" is heeft hij wel een andere hond gebeten.

Zoals ik al zei: onze hond heeft preventief een muilkorf om bij het (altijd aangelijnd!) wandelen, en hij ziet dit niet als straf. Is gewoon happy.

En TS mag God (of de Staat) op haar blote knietjes danken dat ze in NEDERLAND woonachtig is. Probeer dit eens in Spanje: als dit daar was gebeurd dan had haar hond (de agressor) dezelfde dag nog een spuitje met dodelijke content gehad. Triest, maar waar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ton76 op 21-03-2023 11:20:57 (typo) ]
  dinsdag 21 maart 2023 @ 12:18:25 #264
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208477944
Pareltje dit topic.
pi_208693504
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:42 schreef TornadoDK het volgende:
Als ik de reacties van ts lees lijkt het mij volkomen terecht dat die hond een muilkorf moet
Ik zou aanraden dat het baasje ook een muilkorf om doet
  FOK!fotograaf vrijdag 7 april 2023 @ 14:42:44 #266
364681 over_hedge
pi_208693537
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:23 schreef kanovinnie het volgende:
Hijj werd toen ook heel boos op mij
Snap ik. Ook best wel een kansloze opmerking. Ja hij zou zijn hond aan de lijn moeten houden als die blijkbaar niet kan luisteren en zelfs hapt naar mensen. Maar zeggen dat je niet zou stoppen is vrij kansloos.

Kan die hond niks aan doen dat zijn baas niet weet hoe je met een hond om moet gaan.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 7 april 2023 @ 16:44:06 #267
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208694670
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 14:42 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Snap ik. Ook best wel een kansloze opmerking. Ja hij zou zijn hond aan de lijn moeten houden als die blijkbaar niet kan luisteren en zelfs hapt naar mensen. Maar zeggen dat je niet zou stoppen is vrij kansloos.

Kan die hond niks aan doen dat zijn baas niet weet hoe je met een hond om moet gaan.
Wat pas kansloos is, is je hond los over een fietspad laten lopen terwijl je helemaal niet aan het opletten bent.

Die hond kan er niets aan doen, maar waarom is dat mijn probleem?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf vrijdag 7 april 2023 @ 16:58:57 #268
364681 over_hedge
pi_208694878
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 16:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Wat pas kansloos is, is je hond los over een fietspad laten lopen terwijl je helemaal niet aan het opletten bent.

Die hond kan er niets aan doen, maar waarom is dat mijn probleem?
Ja dat is ook kansloos. Nog steeds minder kansloos dan zeggen dat je een hond gaat dood rijden omdat het even onhandig voor je is dat die daar loopt
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 7 april 2023 @ 17:13:41 #269
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208695060
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 16:58 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja dat is ook kansloos. Nog steeds minder kansloos dan zeggen dat je een hond gaat dood rijden omdat het even onhandig voor je is dat die daar loopt
Doodrijden? Hoe kom je daar nou bij?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf vrijdag 7 april 2023 @ 19:13:59 #270
364681 over_hedge
pi_208696377
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 17:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Doodrijden? Hoe kom je daar nou bij?
Je gaat niet meer uit de weg voor de hond zeg je. Dus dan rijd je hem aan. Of wat bedoel je anders met niet meer uit de weg gaan
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 7 april 2023 @ 19:20:54 #271
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208696454
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 19:13 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Je gaat niet meer uit de weg voor de hond zeg je. Dus dan rijd je hem aan. Of wat bedoel je anders met niet meer uit de weg gaan
Dat is toch niet meteen doodrijden? En uiteraard ga ik niet bewust over een hond heen rijden. Maargoed, het is wel weer typerend dat van alle reacties die hier staan je over deze valt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf zaterdag 8 april 2023 @ 13:27:28 #272
364681 over_hedge
pi_208703013
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 19:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat is toch niet meteen doodrijden? En uiteraard ga ik niet bewust over een hond heen rijden. Maargoed, het is wel weer typerend dat van alle reacties die hier staan je over deze valt.
Wat denk je dan dat er met een hondje zou gebeuren. " ik zal niet expres over hem heen rijden. Maar ga niet meer uit de weg"
Dat is het zelfde als er expres overheen rijden.

En hoezo is het typerend? Ik zit het topic beetje terug te lezen en zag dit rare bericht. Dus toen reageerde ik er over op.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_208703133
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 13:27 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat denk je dan dat er met een hondje zou gebeuren. " ik zal niet expres over hem heen rijden. Maar ga niet meer uit de weg"
Dat is het zelfde als er expres overheen rijden.

En hoezo is het typerend? Ik zit het topic beetje terug te lezen en zag dit rare bericht. Dus toen reageerde ik er over op.
Gelukkig rijd je op een fietspad vaak op een fiets. Dus dood is niet meteen aan de orde, tenzij chichuahua.
  FOK!fotograaf zaterdag 8 april 2023 @ 14:23:26 #274
364681 over_hedge
pi_208703349
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2023 13:50 schreef mootie het volgende:

[..]
Gelukkig rijd je op een fietspad vaak op een fiets. Dus dood is niet meteen aan de orde, tenzij chichuahua.
Ging over een tackel geloof ik ergens gelezen te hebben. Dan heb je platte worst ;(
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 8 april 2023 @ 14:48:02 #275
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208703492
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 14:23 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ging over een tackel geloof ik ergens gelezen te hebben. Dan heb je platte worst ;(
Daar is helemaal niks mis mee

Teckels :r
  FOK!fotograaf zaterdag 8 april 2023 @ 15:42:50 #276
364681 over_hedge
pi_208703901
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 14:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Daar is helemaal niks mis mee

Teckels :r
Oh vind teckels best leuk.

Maar nogmaals die hond hoort daar niet te lopen. En als je hond niet kan luisteren moet je hem niet loslaten. Maar zeggen dat je niet gaat stoppen is wel een beetje apart
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_208725335
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 14:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Daar is helemaal niks mis mee

Teckels :r
Say what?!! :(

Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_208726153
@ikmoetdrieten

Heb jij nog een bezwaar/brief geschreven? En indien negatieve respons gemeente, bevalt de muilkorf een beetje?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208756005
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:28 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Maar nu even wat anders , als mijn dochter mijn hamer mee neemt en ze slaat daar iemand anders mee dan ben ik toch niet verantwoordelijk? Ze is volwassen .
Nu neemt mijn dochter mijn hond mee ,en laat de hond los , waarom zou ik daar verantwoordelijk voor zijn ?
Geef haar ern boete , en zeg dat ze de hond niet meer mag uitlaten ,
Maar nu krijg ik een muilkorfverplichting
Volgens mij krijgt de hond een muilkorfplicht.

De hond mag gewoon niet bijten, ongeacht wie hem uitlaat, of hij los loopt, ontsnapt is of whatever.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208766104
quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:37 schreef SwJ het volgende:
Al die muilkorfschreeuwers hier. :N

Niemand hier, behalve ts, kent de hond in kwestie, is op de hoogte van de aanleiding van het incident en heeft zicht op de ernst van de verwondingen (als je ze al zo kunt noemen).

Ondertussen heeft ts nog steeds geen antwoord op de vraag in de op.
Gelukkig dat niemand op de belachelijk vraag van TS ingaat. Ze heeft een oncontroleerbaar en/of gevaarlijke hond en wil hulp hoe ze haar verantwoordelijkheid kan ontlopen zodat het risico significant is dag die hond opnieuw in de fout gaat. Die muilkorf moet klaar

[ Bericht 0% gewijzigd door Moederenkind op 14-04-2023 00:25:32 ]
  Moderator vrijdag 14 april 2023 @ 06:44:27 #281
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_208766670
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 00:10 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
Gelukkig dat niemand op de belachelijk vraag van TS ingaat. Ze heeft een oncontroleerbaar en/of gevaarlijke hond en wil hulp hoe ze haar verantwoordelijkheid kan ontlopen zodat het risico significant is dag die hond opnieuw in de fout gaat. Die muilkorf moet klaar
Je hebt de hond nog nooit gezien of ervaren, er een topic over gelezen op FOK! en je weet meteen hoe deze hond in elkaar steekt.

Knap.

Wellicht dat een juridische carrière iets voor je is. Jouw gave kan miljoenen euro's aan langslepende rechtzaken besparen.
F.K.A. SuperwormJim
pi_208766885
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 april 2023 06:44 schreef SwJ het volgende:

[..]
Je hebt de hond nog nooit gezien of ervaren, er een topic over gelezen op FOK! en je weet meteen hoe deze hond in elkaar steekt.

Knap.

Wellicht dat een juridische carrière iets voor je is. Jouw gave kan miljoenen euro's aan langslepende rechtzaken besparen.
De hond van TS heeft een andere hond gewond. Hij heeft doorgebeten en dat is heel erg voor de andere hond maar daar hoor je TS niet over alleen dat het wel mee valt. Het was zo er dat de eigenaar van de andere hond melding heeft gedaan bij de politie.
De partijen die daarover gaan hebben onderzoek gedaan en zijn tot de conclusie gekomen dat de veiligste optie een muilkorf is. Wij hebben de hond van TS niet gezien maar bovenstaande zijn de feiten.
Daarnaast reageren mensen verontwaardigd omdat TS het hele gebeuren bagataliseert. Ze gebruikt termen als “gaatjes” en geeft anderen de schuld van wat haar hond gedaan heeft. Reageerds zijn terecht verontwaard en wijzen haar terecht. Ze is niet geschikt als hond eigenaar van dit soort honden!

[ Bericht 0% gewijzigd door Moederenkind op 14-04-2023 08:13:51 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')