als je zelf een hond zou hebben dan zou je wel iets anders reageren , reageer dan nietquote:Op zondag 12 maart 2023 10:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar dat kwam natuurlijk door die andere vrouw die met de paraplu bleef slaan anders had deze bordeauxdog natuurlijk meteen losgelaten en waren de 2 hondjes vrienden voor het leven geworden.
Dit maakt je verhaal niet beter. Zo lijkt het alsof je hoofd meerdere keren gebeten heeft en niet wilde loslaten.quote:Op zondag 12 maart 2023 10:03 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
Ik
Mijn dochter vertelde het mij pas later maar die vrouw waar de hond van was isnog extra met een paraplu op zijn hoofd blijven slaan en hard ook volgens mijn dochter wat ook niet bevordelijk is voor het bijten en loslaten van mijn hond , de andere hond was niet echt gewond dat viel heel erg mee
Nu heb ik dat al geprobeerd om op te zoeken maar er staat wel dat elke gemeente verschillend is , na 1,2 of soms na 5 keer een muilkorfverbodquote:Op zondag 12 maart 2023 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zou even kijken wat er in de wet- en regelgeving hierover staat. Dan kan je je bezwaar beter beargumenteren.
Tijdens mountainbiken is het ook vaak feest. Heb je zo'n beest dat achter je kuiten aanzit en moet je maar gokken of hij wel of niet een hapje wil nemen.quote:Op zondag 12 maart 2023 10:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Fijn voor jou, ik behoor tot de overgrote groep mensen in Nederland die alleen maar last heeft van honden. Ik durf te beweren dat80% van de mensen hun honden (totaal) niet onder controle heeft. Ik zie het bij een vriend van me, die steeds weer achter de hond aan moet als die wegrent, of zoals gister bij NLdoet dat er ineens een hond over ons clubterrein heenrent terwijl er kinderen rondlopen en er een vuurtje brand. En dan zo'n heerlijke laconieke eigenaar die zegt, ja, hij vind het gezellig hier! En controle? Nul. Het koste hem 10 minuten om z'n hond weer mee te krijgen![]()
Flikker lekker een eind heen met je kuthond denk ik dan.
En dan ben ik nog niet begonnen over de keren dat een hond mij besprong (en 1 keer zelfs aanviel) terwijl ik een rondje aan het lopen ben. Denk maar niet dat ook maar 1 van de eigenaren excuus voor zoiets aanbied. In de gedachte van een hondeneigenaar is dat heel normaal gedrag.
Kort samengevat, hou je beest onder controle en als je dat niet kan, hou hem in huis.
Even je voet van de pedalen halen en de hak in de snuit zetten; helpt prima.quote:Op zondag 12 maart 2023 10:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tijdens mountainbiken is het ook vaak feest. Heb je zo'n beest dat achter je kuiten aanzit en moet je maar gokken of hij wel of niet een hapje wil nemen.
Als ik jou met een pistool door je hoofd schiet dan heb je ook alleen maar een klein gaatje in je hoofd. Meer niet.quote:Op zondag 12 maart 2023 10:10 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
Jij hebt vast geen hond
Als een hond met zijn tanden een andere hond bijt krijg je gaatjes ook met een klein hondje krijg je dat , meer niet
Dat is de vraag nietquote:Op zondag 12 maart 2023 10:14 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, en dan ben ik nog niet begonnen over de keren dat je lekker aan het fietsen bent en aangevallen wordt door een hond, vanuit het niets. Of loslopende honden op het fietspad in het donker.
En die eigenaren zijn dan heel verbaasd dat je daar nogal boos om kan worden
Maar wel de oorzaak: hondenquote:
Ik heb een keer een man beloofd dat ik de volgende keer niet meer stop voor zijn hond. Ik heb 'm ook gezegd dat ik niet expres over zijn hond heen zal rijden, maar dat ik niet meer uit de weg ga. Hijj werd toen ook heel boos op mijquote:Op zondag 12 maart 2023 10:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tijdens mountainbiken is het ook vaak feest. Heb je zo'n beest dat achter je kuiten aanzit en moet je maar gokken of hij wel of niet een hapje wil nemen.
"Hij bijt niet hoor!" Ja ja, hoe moet ik dat weten dan? En dat zeggen ze allemaal. Echt tyf op.
Veel mensen zijn hun hond niet waard. TS is hier een uitstekend voorbeeld van: ze heeft een bijtende hond, en in plaats van zich druk te maken over de veiligheid van andere mensen en dieren gaat het alleen maar over IK IK IK.
Dat is de vraag niet [quotequote:Op zondag 12 maart 2023 10:14 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, en dan ben ik nog niet begonnen over de keren dat je lekker aan het fietsen bent en aangevallen wordt door een hond, vanuit het niets. Of loslopende honden op het fietspad in het donker.
En die eigenaren zijn dan heel verbaasd dat je daar nogal boos om kan worden
Op zondag 12 maart 2023 10:19 schreef Isdatzo het volgende:
Als ze te dichtbij komen zoiets inderdaad, maar ik heb er tegenwoordig de sport van gemaakt om zo'n beest zo ver mogelijk mee het bos in te krijgen. Succes met je hond zoekenquote:Op zondag 12 maart 2023 10:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Even je voet van de pedalen halen en de hak in de snuit zetten; helpt prima.
Dit heb jij nog nooit gedaan, want dan ga je zelf namelijk ook op je bek.quote:Op zondag 12 maart 2023 10:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Even je voet van de pedalen halen en de hak in de snuit zetten; helpt prima.
En toch krijg je dat van me te horenquote:Op zondag 12 maart 2023 10:23 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
Dat is de vraag nietIk heb geen vraag of er mensen last hebben van loslopende honden als je fietstquote:afbeelding ] Op zondag 12 maart 2023 10:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
"Hij bijt niet hoor!" Ja ja, hoe moet ik dat weten dan? En dat zeggen ze allemaal. Echt tyf op.
Veel mensen zijn hun hond niet waard. TS is hier een uitstekend voorbeeld van: ze heeft een bijtende hond, en in plaats van zich druk te maken over de veiligheid van andere mensen en dieren gaat het alleen maar over IK IK IK.
Maar niet mijn vraag ga een topic openen dan over hondenquote:
Nee de vraag is voor jou hoe je onder een muilkorfplicht uit kan komen. Je hebt geluk gehad dat je gemeente geen verplichte cursus ook heeft.quote:
Als ik met mijn grote hond wandel (type "grote knuffelbeer en allemansvriend"), heb ik liever niet dat 80% van alle kut keffertjes agressief gedrag naar mijn hond vertoont. Terwijl mijn hond gewoon rustig aan de lijn loopt in vriendelijke houding.quote:Op zondag 12 maart 2023 09:32 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik word liever gebeten door een chihuaha dan door een bordeauxdog.
En toch krijg je dat van me te horenquote:Op zondag 12 maart 2023 10:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit heb jij nog nooit gedaan, want dan ga je zelf namelijk ook op je bek.
[..]
Ik heb geen vraag of er mensen last hebben van loslopende honden als je fietst
Jouw topic gaat over mensen die hun (al dan niet bijtende) hond niet onder controle hebben. Dat jij de relevantie van deze reacties niet ziet is tekenend, maar niet verrassend.quote:Op zondag 12 maart 2023 10:23 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Ik heb geen vraag of er mensen last hebben van loslopende honden als je fietst
Heb je ooit gehad dat een eigenaar spijt betuigt?quote:Op zondag 12 maart 2023 10:28 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Heb het met hardlopen ook regelmatig. Niet zelden scheld ik de eigenaar helemaal verrot als er weer zo’n kutbeest mijn kant opspringt.
Bekend fenomeen zodra mensen aangesproken worden op het gedrag van hun huisdieren, of kinderenquote:Op zondag 12 maart 2023 10:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je ooit gehad dat een eigenaar spijt betuigt?
Zoals die vriend van me ook, die hond is onctroleerbaar (wel een lieverd, daar niet van), maar als ik dan zeg dat ik vind dat die hond niet onaangelijnd los moet lopen omdat ze haar niet onder controle hebben krijg je allerlei dooddoeners. En toen de hond een keer naar een fieters toe rende was het de schuld van de fietser, want op dat pad mag je niet fietsen.
Die vinden het dan gek dat ik dat belachelijk bedrag vind
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |