abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208408125
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:14 schreef Elpis het volgende:

[..]
Ja joh lekker onverzekerd rondrijden en straks voor evt schade mogen opdraaien omdat dochter lekker opstandig is. 8)7
Je hoeft er niet blij mee te zijn, maar je hoeft het ook niet groter te maken dan het is.
Het betekend iig niet gelijk dat er vanalles mis is in huize TS.
pi_208410234
Hond uitlaten op een scooter?
  Spellchecker donderdag 16 maart 2023 @ 18:32:35 #228
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208410411
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:21 schreef mootie het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 16 maart 2023 @ 19:22:02 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208411395
quote:
Verklaart gelijk waarom de hond los liep.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 17 maart 2023 @ 09:01:38 #230
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_208418337
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:37 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Even voor de duidelijkheid een bordeauxdog staat helemaal niet op de lijst met gevaarlijke honden
Dat kan wel zo zijn maar ik heb geen idee wat voor merk hond het is maar als het er 1 zoals in je avatar is.
Dan snap ik de muilkorf wel en als ik de berichten in dit topic tot nu toe lees ben ik verre van overtuigd waarom hij het niet zou moeten.

[edit] 09:14

Inmiddels heel het topic gelezen...
Man man man

wat zal ik hier beleefd op zeggen?
Nou een poging:
Ik ben blij dat ik niet naast je woon want ik vermoed dat een muilkorf en je dochter op een scooter zonder rijbewijs echt nog maar het topje van de ijsberg is.

[ Bericht 17% gewijzigd door nils7 op 17-03-2023 09:14:38 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 17 maart 2023 @ 09:06:49 #231
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_208418412
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:28 schreef kanovinnie het volgende:
[poll=5297]

Zo, kan TS zien wat de gemiddelde FOK!ker er van vind.
De gemiddelde fokker ziet deze Poll niet eens :+
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:39:36 #232
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208419610
quote:
Dus lekker eindje gaan rijden op de scooter en de hond los mee laten lopen/rennen ? Veel gekker kan t niet meer worden :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:53:00 #233
35189 Troel
scherp en bot
pi_208419783
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:22 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Ik pleit mijn dochter niet vrij hoor ,maar we wonen vlak bij het buitengebied, met zandwegen dus ik snap haar wel dat ze niets zei (ze wilde natuurlijk geen gezeur van mij erbij hebben over die scooter
Ik woon in het buitengebied aan een zandweg, kun je ook prima lopen hoor.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 17 maart 2023 @ 11:09:47 #234
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208420029
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:09 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Dat heb ik gemist.
Maar zelfs dan. Het is maar een brommer.
Ik weet niet in welke kringen jij je begeeft, waar het klaarblijkelijk hartstikke normaal is om zonder in het bezit te zijn van het juiste rijbewijs op een scooter je bijtgrage hond uit te laten, maar in mijn belevingswereld is dat in elk geval alles behalve normaal.
Huilen dan.
pi_208421795
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 11:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik weet niet in welke kringen jij je begeeft, waar het klaarblijkelijk hartstikke normaal is om zonder in het bezit te zijn van het juiste rijbewijs op een scooter je bijtgrage hond uit te laten, maar in mijn belevingswereld is dat in elk geval alles behalve normaal.
Ik kom vooral uit een tijd dat je nog geen rijbewijs hoefde te hebben voor een brommer. En uit een omgeving waar jongelingen al voor hun 12de op het erf en land rondrijden op vanalles.

En bijtgrage hond?
Ik denk eigenlijk dat het dier tot nu toe vrij speels en vriendelijk was. Dit soort honden wordt laat volwassen. Als hij nu rond de twee zit kan er wat hond hond dominantie ontwikkelen.

In dit geval is dat erg naar afgelopen en het is zeer zeker zaak om daar goed rekening mee te houden vanaf nu.
Maar dat betekend dus wel dat het tot nu toe geen bijtgrage hond was.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 13:39:42 #236
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208422358
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 13:11 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ik kom vooral uit een tijd dat je nog geen rijbewijs hoefde te hebben voor een brommer. En uit een omgeving waar jongelingen al voor hun 12de op het erf en land rondrijden op vanalles.

En bijtgrage hond?
Ik denk eigenlijk dat het dier tot nu toe vrij speels en vriendelijk was. Dit soort honden wordt laat volwassen. Als hij nu rond de twee zit kan er wat hond hond dominantie ontwikkelen.

In dit geval is dat erg naar afgelopen en het is zeer zeker zaak om daar goed rekening mee te houden vanaf nu.
Hee weet je wat? Ik wil er best aan dat deze hond altijd okay was en misschien zelfs dat het bijtincident niet de schuld was ervan. Maar gezien het feit dat de TO onvolledige en vertraagde informatie uit zijn dochter heeft weten te peuteren is dat niet zeker.

Wat TO nu zou moeten doen, is zich zorgen maken over het verdere verloop, dus inderdaad zorgen dat hij goed in de gaten houdt hoe de hond interactie vertoont met andere honden en nadenken hoe hij voorkomt dat het nog een keer fout gaat.

Ik zie echt nul intentie of ook maar belangstelling voor dat laatste aspect. Het is ja maar IK IK IK en het is zielig voor de hond en niet te doen en hoe kom IK IK IK hier onderuit ja maar mijn dochter en kunnen jullie MIJ helpen bla bla bla.

Weet je wat zielig is voor de hond? Als hij door onvoldoende ingrijpen van TO straks een spuitje krijgt omdat hij weer over de schreef gaat bijvoorbeeld uit angst na een incident waarbij iemand met een paraplu op hem in heeft geslagen. Als mens ben je daar al even overstuur van, dus zo'n dier zal er ook niet onbewogen onder blijven. En een hond kan niet letterlijk zeggen van "Hee baas, ik voel me niet okay want het regent weer en die eigenaar van die tekkel verderop heeft een plu." Het is dan aan de eigenaar om op te letten op de lichaamstaal van een hond om stresssignalen op te vangen voordat het fout gaat.

Dat is toch volkomen onnodig als je het zo leest? Focus je daarop, TO! Jij bent verantwoordelijk voor het welzijn van je hond en de veiligheid van je omgeving. En je steekt nu al je energie in het verkeerde.
pi_208422367
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 13:11 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

En bijtgrage hond?

Of hij heeft nog niet eerder (zonder scooter en aangelijnd) de kans gekregen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_208422792
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 13:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hee weet je wat? Ik wil er best aan dat deze hond altijd okay was en misschien zelfs dat het bijtincident niet de schuld was ervan. Maar gezien het feit dat de TO onvolledige en vertraagde informatie uit zijn dochter heeft weten te peuteren is dat niet zeker.

Wat TO nu zou moeten doen, is zich zorgen maken over het verdere verloop, dus inderdaad zorgen dat hij goed in de gaten houdt hoe de hond interactie vertoont met andere honden en nadenken hoe hij voorkomt dat het nog een keer fout gaat.

Ik zie echt nul intentie of ook maar belangstelling voor dat laatste aspect. Het is ja maar IK IK IK en het is zielig voor de hond en niet te doen en hoe kom IK IK IK hier onderuit ja maar mijn dochter en kunnen jullie MIJ helpen bla bla bla.

Weet je wat zielig is voor de hond? Als hij door onvoldoende ingrijpen van TO straks een spuitje krijgt omdat hij weer over de schreef gaat bijvoorbeeld uit angst na een incident waarbij iemand met een paraplu op hem in heeft geslagen. Als mens ben je daar al even overstuur van, dus zo'n dier zal er ook niet onbewogen onder blijven. En een hond kan niet letterlijk zeggen van "Hee baas, ik voel me niet okay want het regent weer en die eigenaar van die tekkel verderop heeft een plu." Het is dan aan de eigenaar om op te letten op de lichaamstaal van een hond om stresssignalen op te vangen voordat het fout gaat.

Dat is toch volkomen onnodig als je het zo leest? Focus je daarop, TO! Jij bent verantwoordelijk voor het welzijn van je hond en de veiligheid van je omgeving. En je steekt nu al je energie in het verkeerde.
Ik raad dan ook echt met klem een goede hondenschool aan. Zeker aangezien er al een incident is geweest wat de deur open zet naar mogelijk meer ellende.

Maar ik snap de stress van de TS wel.
Krijg je ineens een korfplicht. Dus je loopt snel zo'n ding en probeert die dan hoppa om te doen.

Hond wil niet en probeert zich te onttrekken. Hond kent het gevoel niet, maait met zijn poten naar dat ding, probeert tegen vanalles met zijn snuit aan te wrijven om dat eraf te krijgen.
Eigenaar in dikke stress, want het moet, maar alles gaat prut en je hebt echt het idee dat je je hond wat echt naars aan doet.

Je dacht dat je het prima voor elkaar had en ineens is het drama.

Dan vraag je hier terwijl je hoog in de stress zit wat en wordt we stevig op je in gehakt.
Dat maakt dat je in je stress niet zo best reageert.

Wat de TS en de hond nodig hebben is rust. Kalmte en zicht op hoe nu verder op een fijne manier.
Dat Kan gewoon, ook met korf komt het allemaal hartstikke goed.
Er is alleen even wat rust en hulp nodig.
pi_208422851
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 13:41 schreef r_one het volgende:

[..]
Of hij heeft nog niet eerder (zonder scooter en aangelijnd) de kans gekregen.
Met het ras en de leeftijd meegenomen vermoed ik echt sterk dat de hond in de fase zit van hond hond dominantie ontwikkelen.

Het is jammer dat dit incident er is geweest, maar ook nu kan dit nog in goede banen geleidt worden.
Waarbij rekening houden met het feit dat hij niet veel gedonder van andere honden zal pikken een onderdeel dient te zijn.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 14:26:44 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208422880
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:22 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Met het ras en de leeftijd meegenomen vermoed ik echt sterk dat de hond in de fase zit van hond hond dominantie ontwikkelen.

Het is jammer dat dit incident er is geweest, maar ook nu kan dit nog in goede banen geleidt worden.
Waarbij rekening houden met het feit dat hij niet veel gedonder van andere honden zal pikken een onderdeel dient te zijn.
Alleen als de eigenaar van de hond het serieus neemt en niet alleen maar "ja maar dit, ja maar dat, niet eerlijk, zielig!!" roept.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208423099
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Alleen als de eigenaar van de hond het serieus neemt en niet alleen maar "ja maar dit, ja maar dat, niet eerlijk, zielig!!" roept.
Geef het even een momentje en reageer behulpzaam ipv veroordelend of zelfs aanvallend.

Als je geen idee hebt hoe dit netjes aan te pakken sta je stijf van de stress als je net je hond hebt moeten vangen omdat hij rechtsomkeert maakte toen hij dat ding weer zag. En je een blauw been hebt omdat hij maar langs je been bleef schurken, je hem op 4 poten hebt proberen te krijgen omdat hij over de grond schurkte.

Dan zit je in de ja maar en dit is prut modus.

Maar net als bij die korf training geld dat gewoon doorduwen en doen niet gaat werken.

Bij een goede hondenschool krijgt de hond een beoordeling. Kan de TS zelf zien waar de risico punten liggen. Wordt er ook gelijk gericht op hoe minimaliseren we die, hoe gaan we er zo prettig mogelijk mee om?

Waar voor de TS nu even alles van goed naar 1 groot drama is gegaan qua gevoel gaat het straks naar alles wordt alleen maar beter. Zelfs beter dan het al was.
pi_208423354
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:43 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Geef het even een momentje en reageer behulpzaam ipv veroordelend of zelfs aanvallend.

Als je geen idee hebt hoe dit netjes aan te pakken sta je stijf van de stress als je net je hond hebt moeten vangen omdat hij rechtsomkeert maakte toen hij dat ding weer zag. En je een blauw been hebt omdat hij maar langs je been bleef schurken, je hem op 4 poten hebt proberen te krijgen omdat hij over de grond schurkte.

Maar net als bij die korf training geld dat gewoon doorduwen en doen niet gaat werken.

Bij een goede hondenschool krijgt de hond een beoordeling. Kan de TS zelf zien waar de risico punten liggen. Wordt er ook gelijk gericht op hoe minimaliseren we die, hoe gaan we er zo prettig mogelijk mee om?

Waar voor de TS nu even alles van goed naar 1 groot drama is gegaan qua gevoel gaat het straks naar alles wordt alleen maar beter. Zelfs beter dan het al was.
Dat over de korf is natuurlijk maar een aanname. Ts heeft het vermoedelijk nog niet eens geprobeerd.
pi_208423508
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 15:05 schreef mootie het volgende:

[..]
Dat over de korf is natuurlijk maar een aanname. Ts heeft het vermoedelijk nog niet eens geprobeerd.
De TS heeft het over hoe sterk de hond is en dat dat geen pretje is met een korf.
Vandaar de aanname.

En hoe dat gaat zonder het netjes aan te leren weet ik nog wel van mijn tijd als honden trainer.
Korven en halti's geven zo'n reactie als je het niet goed aanpakt.
  FOK!fotograaf vrijdag 17 maart 2023 @ 15:25:57 #244
364681 over_hedge
pi_208423629
Gewicht: Mannelijk: 54–65 kg, Vrouwelijk: 54–65 kg

Snap het wel. Zijn groter dan een kind
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_208431005
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:22 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ah, je 'vermoedt' (daar waar je in je vorige post nog stellig het als een voldongen feit poneerde).

En wat is in godsnaam 'hond hond dominantie'? Google geeft welgeteld nul hits.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_208431389
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 01:09 schreef r_one het volgende:

[..]
Ah, je 'vermoedt' (daar waar je in je vorige post nog stellig het als een voldongen feit poneerde).

En wat is in godsnaam 'hond hond dominantie'? Google geeft welgeteld nul hits.
TS zegt geen puppy cursus door Corona. Dat geeft een leeftijds indicatie van de hond.

Het is een molosser, die worden tegen de 2-2 1/2 jaar volwassen.
Ook schrijft de TS over geen pretje zo'n sterke hond met korf.

Ik probeer te schrijven uit wat ik eruit haal en wat ik weet om advies te kunnen geven.
Als het anders is hoor ik het graag van de TS.

Hond-hond dominantie. De term zegt het eigenlijk al.
Een hond die dominant wil zijn bij andere honden. Kunnen niet zo goed tegen stoerdoenerij van andere honden, hebben de neiging zich ermee te bemoeien als er iets tussen andere honden is. Ze kunnen dan escaleren.

Zijn opzich geen erg agressieve honden. Ze zijn meestal niet op zoek naar geknok. Maar gaan het vanuit zichzelf ook niet genoeg uit de weg, overdrijven daarin.

Dit type hond kan onder begeleiding wel tussen en met andere honden. Maar niet vrij met vreemde honden, beperkt vrij met bepaalde honden.

Om eerlijk te zijn zou je je schattige golden ook niet met de hond moeten laten spelen waar dit type ruzie mee maakt.
Dat je golden niet vecht maakt niet dat het leuk spelen is.
Stokpoten, stijve staarten. Geborstel, gekreun en gejank. Spel dat niet wisselt en nog wel meer.

Een hond zoals deze pikt dat niet.
Het is zaak te zorgen dat de hond weet dat jij het wel regelt. Hou hem dichtbij en roep snel tot de orde. Zou je ook voor je brave borst hond moeten doen.
pi_208431401
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 04:29 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
TS zegt geen puppy cursus door Corona. Dat geeft een leeftijds indicatie van de hond.

Het is een molosser, die worden tegen de 2-2 1/2 jaar volwassen.
De hond is al 3 jaar hoor. Staat gewoon in de OP.

Deze hond heeft een baasje nodig die duidelijk overwicht heeft en stevig in de schoenen staat. Vriendelijk maar zeer kordaat. Dat overwicht mag TS dan wellicht hebben maar zijn dochter hoogstwaarschijnlijk niet. En helemaal niet meer als je het beest(je) los laat lopen terwijl je zelf met je dikke reet op de scooter zit; dan kun je onmogelijk de hond corrigeren. De idioterie .... 8)7

Ten slotte: het feit dat de hond blijvend met een paraplu van de andere hond moest worden geslagen, duidt erop dat het niet bij een simpele beet is gebleven, maar dat hij niet meer los liet. Dat de andere hond niet gewond was, zoals TS beweert, geloof ik dan ook geen drol van. Dat maakt de rest van zijn verhaal ook discutabel (voor zover het al niet discutabel was).

TS had, het ras kennende, de hond nooit mogen toevertrouwen aan zijn dochter. Of hij onderschat het ras. Ze zijn wel goedaardig maar zeker geen allemanshond en van oorsprong voor hondengevechten gebruikt. Zonder leiding komt die aard naar boven, zo blijkt.
.
pi_208431571
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:43 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Op zich heeft te de afgelopen week vooral hier geklaagd, protest ingediend en aan de gemeentemevrouw waar het protest ingediend is gevraagd welke cursus hij het beste kan gaan doen.

Als ie proactief en oplossingsgericht zou zijn had ie allang diverse hondenscholen benaderd om te zorgen dat hij kon zeggen 'we zijn al bezig met een opvoedcursus' èn om alvast te zorgen dat de hond aan de muilkorf went.

Maar klagen en bezwaar maken is belangrijker :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 18 maart 2023 @ 10:25:10 #249
189961 ex
aperture science
pi_208432975
Gek idee hoor, maar je kan ook gewoon een hond nemen die je wel aan kan natuurlijk en de rest van de samenleving niet in gevaar brengen.
The cake is a lie!
pi_208432993
Een muilkorf is niet zielig.
En de hond van de TS heeft een andere hond gebeten en de andere hond is gewond geraakt.

Lijkt me terecht dat de gemeente muilkorfplicht oplegt. Je zou in je zienswijze naar voren kunnen brengen dat je een herstettermijn wil om aan te tonen dat het goed gaat.
Mogelijk een gedragtherapeut erbij?

Een hond bijt niet zomaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')