Je hoeft er niet blij mee te zijn, maar je hoeft het ook niet groter te maken dan het is.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:14 schreef Elpis het volgende:
[..]
Ja joh lekker onverzekerd rondrijden en straks voor evt schade mogen opdraaien omdat dochter lekker opstandig is.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kan wel zo zijn maar ik heb geen idee wat voor merk hond het is maar als het er 1 zoals in je avatar is.quote:Op zondag 12 maart 2023 09:37 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Even voor de duidelijkheid een bordeauxdog staat helemaal niet op de lijst met gevaarlijke honden
De gemiddelde fokker ziet deze Poll niet eensquote:Op zondag 12 maart 2023 10:28 schreef kanovinnie het volgende:
[poll=5297]
Zo, kan TS zien wat de gemiddelde FOK!ker er van vind.
Dus lekker eindje gaan rijden op de scooter en de hond los mee laten lopen/rennen ? Veel gekker kan t niet meer wordenquote:
Ik woon in het buitengebied aan een zandweg, kun je ook prima lopen hoor.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:22 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
Ik pleit mijn dochter niet vrij hoor ,maar we wonen vlak bij het buitengebied, met zandwegen dus ik snap haar wel dat ze niets zei (ze wilde natuurlijk geen gezeur van mij erbij hebben over die scooter
Ik weet niet in welke kringen jij je begeeft, waar het klaarblijkelijk hartstikke normaal is om zonder in het bezit te zijn van het juiste rijbewijs op een scooter je bijtgrage hond uit te laten, maar in mijn belevingswereld is dat in elk geval alles behalve normaal.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:09 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist.
Maar zelfs dan. Het is maar een brommer.
Ik kom vooral uit een tijd dat je nog geen rijbewijs hoefde te hebben voor een brommer. En uit een omgeving waar jongelingen al voor hun 12de op het erf en land rondrijden op vanalles.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke kringen jij je begeeft, waar het klaarblijkelijk hartstikke normaal is om zonder in het bezit te zijn van het juiste rijbewijs op een scooter je bijtgrage hond uit te laten, maar in mijn belevingswereld is dat in elk geval alles behalve normaal.
Hee weet je wat? Ik wil er best aan dat deze hond altijd okay was en misschien zelfs dat het bijtincident niet de schuld was ervan. Maar gezien het feit dat de TO onvolledige en vertraagde informatie uit zijn dochter heeft weten te peuteren is dat niet zeker.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:11 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ik kom vooral uit een tijd dat je nog geen rijbewijs hoefde te hebben voor een brommer. En uit een omgeving waar jongelingen al voor hun 12de op het erf en land rondrijden op vanalles.
En bijtgrage hond?
Ik denk eigenlijk dat het dier tot nu toe vrij speels en vriendelijk was. Dit soort honden wordt laat volwassen. Als hij nu rond de twee zit kan er wat hond hond dominantie ontwikkelen.
In dit geval is dat erg naar afgelopen en het is zeer zeker zaak om daar goed rekening mee te houden vanaf nu.
Maar dat betekend dus wel dat het tot nu toe geen bijtgrage hond was.
Of hij heeft nog niet eerder (zonder scooter en aangelijnd) de kans gekregen.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:11 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ik kom vooral uit een tijd dat je nog geen rijbewijs hoefde te hebben voor een brommer. En uit een omgeving waar jongelingen al voor hun 12de op het erf en land rondrijden op vanalles.
En bijtgrage hond?
Ik denk eigenlijk dat het dier tot nu toe vrij speels en vriendelijk was. Dit soort honden wordt laat volwassen. Als hij nu rond de twee zit kan er wat hond hond dominantie ontwikkelen.
In dit geval is dat erg naar afgelopen en het is zeer zeker zaak om daar goed rekening mee te houden vanaf nu.
Maar dat betekend dus wel dat het tot nu toe geen bijtgrage hond was.
Ik raad dan ook echt met klem een goede hondenschool aan. Zeker aangezien er al een incident is geweest wat de deur open zet naar mogelijk meer ellende.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hee weet je wat? Ik wil er best aan dat deze hond altijd okay was en misschien zelfs dat het bijtincident niet de schuld was ervan. Maar gezien het feit dat de TO onvolledige en vertraagde informatie uit zijn dochter heeft weten te peuteren is dat niet zeker.
Wat TO nu zou moeten doen, is zich zorgen maken over het verdere verloop, dus inderdaad zorgen dat hij goed in de gaten houdt hoe de hond interactie vertoont met andere honden en nadenken hoe hij voorkomt dat het nog een keer fout gaat.
Ik zie echt nul intentie of ook maar belangstelling voor dat laatste aspect. Het is ja maar IK IK IK en het is zielig voor de hond en niet te doen en hoe kom IK IK IK hier onderuit ja maar mijn dochter en kunnen jullie MIJ helpen bla bla bla.
Weet je wat zielig is voor de hond? Als hij door onvoldoende ingrijpen van TO straks een spuitje krijgt omdat hij weer over de schreef gaat bijvoorbeeld uit angst na een incident waarbij iemand met een paraplu op hem in heeft geslagen. Als mens ben je daar al even overstuur van, dus zo'n dier zal er ook niet onbewogen onder blijven. En een hond kan niet letterlijk zeggen van "Hee baas, ik voel me niet okay want het regent weer en die eigenaar van die tekkel verderop heeft een plu." Het is dan aan de eigenaar om op te letten op de lichaamstaal van een hond om stresssignalen op te vangen voordat het fout gaat.
Dat is toch volkomen onnodig als je het zo leest? Focus je daarop, TO! Jij bent verantwoordelijk voor het welzijn van je hond en de veiligheid van je omgeving. En je steekt nu al je energie in het verkeerde.
Met het ras en de leeftijd meegenomen vermoed ik echt sterk dat de hond in de fase zit van hond hond dominantie ontwikkelen.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Of hij heeft nog niet eerder (zonder scooter en aangelijnd) de kans gekregen.
Alleen als de eigenaar van de hond het serieus neemt en niet alleen maar "ja maar dit, ja maar dat, niet eerlijk, zielig!!" roept.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:22 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Met het ras en de leeftijd meegenomen vermoed ik echt sterk dat de hond in de fase zit van hond hond dominantie ontwikkelen.
Het is jammer dat dit incident er is geweest, maar ook nu kan dit nog in goede banen geleidt worden.
Waarbij rekening houden met het feit dat hij niet veel gedonder van andere honden zal pikken een onderdeel dient te zijn.
Geef het even een momentje en reageer behulpzaam ipv veroordelend of zelfs aanvallend.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alleen als de eigenaar van de hond het serieus neemt en niet alleen maar "ja maar dit, ja maar dat, niet eerlijk, zielig!!" roept.
Dat over de korf is natuurlijk maar een aanname. Ts heeft het vermoedelijk nog niet eens geprobeerd.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:43 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Geef het even een momentje en reageer behulpzaam ipv veroordelend of zelfs aanvallend.
Als je geen idee hebt hoe dit netjes aan te pakken sta je stijf van de stress als je net je hond hebt moeten vangen omdat hij rechtsomkeert maakte toen hij dat ding weer zag. En je een blauw been hebt omdat hij maar langs je been bleef schurken, je hem op 4 poten hebt proberen te krijgen omdat hij over de grond schurkte.
Dan zit je in de ja maar en dit is prut modus.
Maar net als bij die korf training geld dat gewoon doorduwen en doen niet gaat werken.
Bij een goede hondenschool krijgt de hond een beoordeling. Kan de TS zelf zien waar de risico punten liggen. Wordt er ook gelijk gericht op hoe minimaliseren we die, hoe gaan we er zo prettig mogelijk mee om?
Waar voor de TS nu even alles van goed naar 1 groot drama is gegaan qua gevoel gaat het straks naar alles wordt alleen maar beter. Zelfs beter dan het al was.
De TS heeft het over hoe sterk de hond is en dat dat geen pretje is met een korf.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 15:05 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat over de korf is natuurlijk maar een aanname. Ts heeft het vermoedelijk nog niet eens geprobeerd.
Ah, je 'vermoedt' (daar waar je in je vorige post nog stellig het als een voldongen feit poneerde).quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:22 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Met het ras en de leeftijd meegenomen vermoed ik echt sterk dat de hond in de fase zit van hond hond dominantie ontwikkelen.
TS zegt geen puppy cursus door Corona. Dat geeft een leeftijds indicatie van de hond.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 01:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, je 'vermoedt' (daar waar je in je vorige post nog stellig het als een voldongen feit poneerde).
En wat is in godsnaam 'hond hond dominantie'? Google geeft welgeteld nul hits.
De hond is al 3 jaar hoor. Staat gewoon in de OP.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 04:29 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
TS zegt geen puppy cursus door Corona. Dat geeft een leeftijds indicatie van de hond.
Het is een molosser, die worden tegen de 2-2 1/2 jaar volwassen.
Op zich heeft te de afgelopen week vooral hier geklaagd, protest ingediend en aan de gemeentemevrouw waar het protest ingediend is gevraagd welke cursus hij het beste kan gaan doen.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:43 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Geef het even een momentje en reageer behulpzaam ipv veroordelend of zelfs aanvallend.
Als je geen idee hebt hoe dit netjes aan te pakken sta je stijf van de stress als je net je hond hebt moeten vangen omdat hij rechtsomkeert maakte toen hij dat ding weer zag. En je een blauw been hebt omdat hij maar langs je been bleef schurken, je hem op 4 poten hebt proberen te krijgen omdat hij over de grond schurkte.
Dan zit je in de ja maar en dit is prut modus.
Maar net als bij die korf training geld dat gewoon doorduwen en doen niet gaat werken.
Bij een goede hondenschool krijgt de hond een beoordeling. Kan de TS zelf zien waar de risico punten liggen. Wordt er ook gelijk gericht op hoe minimaliseren we die, hoe gaan we er zo prettig mogelijk mee om?
Waar voor de TS nu even alles van goed naar 1 groot drama is gegaan qua gevoel gaat het straks naar alles wordt alleen maar beter. Zelfs beter dan het al was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op anoniem
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |