abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 maart 2023 @ 06:21:42 #1
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_208321922
https://www.msn.com/nl-nl(...)9a72bb9ce821dd&ei=30
quote:
Bij een groot ongeluk op de snelweg A59 bij Sprang Capelle zijn vier mensen om het leven gekomen. Bij het ongeluk waren drie auto's en een vrachtauto betrokken. Een van de auto's vloog in brand,
De vier dodelijke slachtoffers zaten volgens de politie allemaal in de auto die in brand vloog.
Een vijfde persoon is lichtgewond geraakt.
De oorzaak van het ongeluk is niet bekend. De politie onderzoekt nog wat er is gebeurd. De weg blijft tussen Waalwijk en de afrit Dussen tot morgenvroeg dicht.
Heftig
pi_208322140
Dat is niet mals. Jammer dat ze dit niet voor konden zijn.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  zaterdag 11 maart 2023 @ 07:38:45 #3
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_208322150
Wtf. :{
pi_208322232
Hopelijk waren ze al overleden toen de auto in brand vloog.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_208322239
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 08:03 schreef Pedroso het volgende:
Hopelijk waren ze al overleden toen de auto in brand vloog.
Afschuwelijke dood inderdaad.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Spellchecker zaterdag 11 maart 2023 @ 10:10:42 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208323413
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 08:03 schreef Pedroso het volgende:
Hopelijk waren ze al overleden toen de auto in brand vloog.
Het dak lijkt op de foto als een sardineblik opengeritst en verfrommeld tot net achter de achterbank. Zo te zien zijn ze onder een vrachtwagen geschoven ofzo... :{
pi_208323491
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 10:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het dak lijkt op de foto als een sardineblik opengeritst en verfrommeld tot net achter de achterbank. Zo te zien zijn ze onder een vrachtwagen geschoven ofzo... :{
Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar....
pi_208323526
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 08:03 schreef Pedroso het volgende:
Hopelijk waren ze al overleden toen de auto in brand vloog.
In het artikel staat dat één van de auto’s in brand vloog. Dat hoeft niet persé de auto te zijn met de fatale slachtoffers.

Sterker nog ik denk dat ze zijn overleden doordat de auto compleet onder de vrachtauto is verdwenen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_208324821
Gezin van vier komt om bij ongeluk A59, betrokkene vermoedelijk onder invloed

De vier doden die gisteravond vielen bij een auto-ongeluk op de A59, komen uit hetzelfde gezin. Volgens de politie gaat het om een tienjarig meisje, een jongen van 13 en hun ouders, beiden 46 jaar, afkomstig uit Raamsdonksveer. Hun auto vloog na de botsing in brand.

Drank- en drugsgebruik

Een van de automobilisten die betrokken waren bij het ongeval is een 33-jarige man uit Zevenbergschen Hoek. Hij raakte lichtgewond. Uit een eerste test blijkt dat hij vermoedelijk te veel gedronken had en drugs had gebruikt. Zijn rol bij de toedracht van het ongeluk wordt nog onderzocht. Ook neemt de politie de gladheid op de weg mee in het onderzoek.

https://nos.nl/artikel/24(...)delijk-onder-invloed
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 12:27:43 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208324839
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 10:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
In het artikel staat dat één van de auto’s in brand vloog. Dat hoeft niet persé de auto te zijn met de fatale slachtoffers.

Sterker nog ik denk dat ze zijn overleden doordat de auto compleet onder de vrachtauto is verdwenen.
Uit de OP: "De vier dodelijke slachtoffers zaten volgens de politie allemaal in de auto die in brand vloog. "

Afschuwelijk... :{
***
pi_208324847
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:26 schreef epicbeardman het volgende:
Gezin van vier komt om bij ongeluk A59, betrokkene vermoedelijk onder invloed

De vier doden die gisteravond vielen bij een auto-ongeluk op de A59, komen uit hetzelfde gezin. Volgens de politie gaat het om een tienjarig meisje, een jongen van 13 en hun ouders, beiden 46 jaar, afkomstig uit Raamsdonksveer. Hun auto vloog na de botsing in brand.

Drank- en drugsgebruik

Een van de automobilisten die betrokken waren bij het ongeval is een 33-jarige man uit Zevenbergschen Hoek. Hij raakte lichtgewond. Uit een eerste test blijkt dat hij vermoedelijk te veel gedronken had en drugs had gebruikt. Zijn rol bij de toedracht van het ongeluk wordt nog onderzocht. Ook neemt de politie de gladheid op de weg mee in het onderzoek.

https://nos.nl/artikel/24(...)delijk-onder-invloed
Zo, die is er gloeiend bij.
pi_208324874
Bestuurder was dus onder invloed.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208324888
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:28 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Zo, die is er gloeiend bij.
Ik voorspel 6 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 11 maart 2023 @ 12:34:53 #15
22565 asco
Los in deze tent
pi_208324937
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:30 schreef superniger het volgende:

[..]
Ik voorspel 6 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar.
En dan gaan volgend jaar de boetes op 3km te hard rijden weer omhoog want er komen teveel mensen om in het verkeer. :N

Dit soort lieden gewoon minimaal 10 jaar de bak insmijten is een beter idee.
pi_208324959
Hoog tijd dat rijden onder invloed standaard tot gevangenisstraf leidt.
pi_208325028
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:29 schreef superniger het volgende:
Bestuurder was dus onder invloed.
[ afbeelding ]
De bestuurder van 1 van de auto's die er bij betrokken is (en nog leeft) weten we dat wel.
Ondanks dat hoeft die persoon niet de veroorzaker van het ongeval te zijn, dat wordt niet genoemd.

Van die van het gezin van 4 dat is omgekomen weten we het niet en zover ik weet wordt er ook geen bloedproef gedaan bij overledenen omdat deze geen toestemming kunnen geven.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 12:48:03 #18
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_208325074
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:34 schreef asco het volgende:

[..]
En dan gaan volgend jaar de boetes op 3km te hard rijden weer omhoog want er komen teveel mensen om in het verkeer. :N

Dit soort lieden gewoon minimaal 10 jaar de bak insmijten is een beter idee.
Dit. En levenslang geen rijbewijs meer.

Nog veel te vaak worden ingevorderde rijbewijzen relatief snel terug gegeven vanwege ‘dringende redenen’. Alsof het hebben van een rijbewijs een recht is. Iemand die onder invloed achter het stuur kruipt is aantoonbaar geestelijk incapabel om ooit nog achter het stuur te zitten. Niet het CBR maar een rechter zou zich daar maximaal over moeten uitspreken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De bestuurder van 1 van de auto's die er bij betrokken is (en nog leeft) weten we dat wel.
Ondanks dat hoeft die persoon niet de veroorzaker van het ongeval te zijn, dat wordt niet genoemd.
Ondanks dat zou het met je bezopen kop betrokken zijn bij een ongeval al voldoende moeten zijn voor je recht op autorijden te verspelen. En een aantal jaar bij jezelf te rade mogen gaan op water en brood.

[ Bericht 13% gewijzigd door Eix op 11-03-2023 12:53:35 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_208325086
Een heel gezin weg door een drugsgebruikende en zuipende klootzak die zich capabel voelde om toch te gaan rijden.

Levenslang de bak in, en als dit een Texaans forum was, de doodstraf.
pi_208325105
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:50 schreef streamjohan het volgende:
Een heel gezin weg door een drugsgebruikende en zuipende klootzak die zich capabel voelde om toch te gaan rijden.

Nogmaals, ik heb nergens gelezen dat die persoon de oorzaak is van het ongeval.

Daarmee zeg ik niet dat hij niet de oorzaak is maar als de politie de toedracht nog onderzoekt, is het wel wat vroeg om dat nu al te roepen.

Als ik tegen een losgekomen wiel zou aanrijden, ben ik er ook bij betrokken.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 12:56:12 #21
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_208325157
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nogmaals, ik heb nergens gelezen dat die persoon de oorzaak is van het ongeval.

Daarmee zeg ik niet dat hij niet de oorzaak is maar als de politie de toedracht nog onderzoekt, is het wel wat vroeg om dat nu al te roepen.

Als ik tegen een losgekomen wiel zou aanrijden, ben ik er ook bij betrokken.
Dus? :? ook als je niet direct de veroorzaker bent van een ongeval kun je nog (fors) schuld hebben. Immers, onder invloed zijn beïnvloed ook het vermogen om andermans fouten op te lossen. En dat wordt van een bestuurder van een motorvoertuig juist verwacht.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_208325183
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:56 schreef Eix het volgende:

[..]
Dus? :? ook als je niet direct de veroorzaker bent van een ongeval kun je nog (fors) schuld hebben. Immers, onder invloed zijn beïnvloed ook het vermogen om andermans fouten op te lossen. En dat wordt van een bestuurder van een motorvoertuig juist verwacht.
Streamjohan heeft het over "heel gezin weg door klootzak".
Daar reageerde ik op.

Het is duidelijk dat die persoon er bij betrokken is maar (nog) niet dat hij de oorzaak is dat het gezin is omgekomen.

Dat doe ik niet om die persoon te verdedigen (sowieso achterlijk om met verdovende middelen te gaan rijden) maar wel om aan te geven dat de politie nog onderzoek doet naar de toedracht en het dan wat vroeg is om zulke harde conclusies te trekken.

Ja, hij kan de oorzaak zijn dat het gezin heeft moeten uitwijken en achter op een vrachtwagen is geknald (ik noem een scenario) maar het kan ook zijn dat hij er achter reed en een rondvliegende laadklep heeft geraakt (die in de berm gevonden is).

Je kan prima achterlijk bezig zijn maar niet de hoofdschuldige zijn.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 13:00:17 #23
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_208325194
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:48 schreef Eix het volgende:

[..]
Dit. En levenslang geen rijbewijs meer.

Nog veel te vaak worden ingevorderde rijbewijzen relatief snel terug gegeven vanwege ‘dringende redenen’. Alsof het hebben van een rijbewijs een recht is. Iemand die onder invloed achter het stuur kruipt is aantoonbaar geestelijk incapabel om ooit nog achter het stuur te zitten. Niet het CBR maar een rechter zou zich daar maximaal over moeten uitspreken.
[..]
Ondanks dat zou het met je bezopen kop betrokken zijn bij een ongeval al voldoende moeten zijn voor je recht op autorijden te verspelen. En een aantal jaar bij jezelf te rade mogen gaan op water en brood.

Straks heeft die persoon helemaal geen schuld hè. _O-
pi_208325209
Het is wel heel triest dat iemand onder invloed pas zwaar wordt gestraft als hij een dodelijk ongeluk heeft veroorzaakt. Ook zonder ongeluk is de daad hetzelfde. Ongeacht de gevolgen.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 13:02:05 #25
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_208325220
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Streamjohan heeft het over "heel gezin weg door klootzak".
Daar reageerde ik op.

Het is duidelijk dat die persoon er bij betrokken is maar niet dat hij de oorzaak is dat het gezin is omgekomen.

Dat doe ik niet om die persoon te verdedigen (sowieso achterlijk om met verdovende middelen te gaan rijden) maar wel om aan te geven dat de politie nog onderzoek doet naar de toedracht en het dan wat vroeg is om zulke harde conclusies te trekken.
Maar met bezopen achter het stuur zitten neem je welbewust het risico dat een heel gezin omkomt. Of erger. Zo niet dit gezin dan een ander. Dus zo vroeg vind ik die conclusie geeneens.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_208325264
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 13:02 schreef Eix het volgende:

[..]
Maar met bezopen achter het stuur zitten neem je welbewust het risico dat een heel gezin omkomt. Of erger. Zo niet dit gezin dan een ander. Dus zo vroeg vind ik die conclusie geeneens.
Je wordt nu eenmaal anders gestraft voor iets wat is gebeurd dan voor iets dat had kunnen gebeuren.
pi_208325274
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nogmaals, ik heb nergens gelezen dat die persoon de oorzaak is van het ongeval.

Daarmee zeg ik niet dat hij niet de oorzaak is maar als de politie de toedracht nog onderzoekt, is het wel wat vroeg om dat nu al te roepen.

Als ik tegen een losgekomen wiel zou aanrijden, ben ik er ook bij betrokken.
Dacht het uit de tekst op te maken. Maar al is het niet zo, dan nog levenslang voor onder invloed rijden.
pi_208325393
Wat uitermate triest. Ik wens de nabestaanden heel veel sterkte toe bij dit enorme verlies.
pi_208325406
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 13:06 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Dacht het uit de tekst op te maken. Maar al is het niet zo, dan nog levenslang voor onder invloed rijden.
quote:
Een van de automobilisten die betrokken waren bij het ongeval is een 33-jarige man uit Zevenbergschen Hoek. Hij raakte lichtgewond. Uit een eerste test blijkt dat hij vermoedelijk te veel gedronken had en drugs had gebruikt. Zijn rol bij de toedracht van het ongeluk wordt nog onderzocht. Ook neemt de politie de gladheid op de weg mee in het onderzoek.
pi_208325461
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 13:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
[..]

De exacte toedracht is nog niet bekend en zal hopelijk wel bekend worden. Het is wel begrijpelijk dat je als bestuurder die onder invloed van drugs en alcohol is, zwaar de schijn tegen hebt.
pi_208325486
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 13:29 schreef rutger05 het volgende:

[..]
De exacte toedracht is nog niet bekend en zal hopelijk wel bekend worden. Het is wel begrijpelijk dat je als bestuurder die onder invloed van drugs en alcohol is, zwaar de schijn tegen hebt.
Dat blijkt.

Ik zal de laatste zijn die het goedpraat. Maar ik zag wel al dat er conclusies werden getrokken die niet uit de geplaatste artikelen te halen waren.
  Redactie Frontpage zaterdag 11 maart 2023 @ 13:35:39 #32
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_208325513
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 13:01 schreef -Sigaartje het volgende:
Het is wel heel triest dat iemand onder invloed pas zwaar wordt gestraft als hij een dodelijk ongeluk heeft veroorzaakt. Ook zonder ongeluk is de daad hetzelfde. Ongeacht de gevolgen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_208325711
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 08:03 schreef Pedroso het volgende:
Hopelijk waren ze al overleden toen de auto in brand vloog.
Dat is wel te hopen ja :X

Vele jaren geleden was er op de 73 bij Beuningen ook een ernstig ongeluk gebeurd, waarbij er ook een gezin met 2 kinderen beklemd zaten in hun auto toen die ook in de fik vloog.
Die waren volledig bij kennis :X :X

Omstanders probeerden met brandblussers (die kleintjes voor in de auto) dichterbij te komen, maar de hitte was zo intens dat ze er niet bij in de buurt konden komen.
Het geschreeuw en gegil ging door merg en been :X
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208325746
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 13:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat blijkt.

Ik zal de laatste zijn die het goedpraat. Maar ik zag wel al dat er conclusies werden getrokken die niet uit de geplaatste artikelen te halen waren.
Het is inderdaad verstandig om af te wachten tot de volledige toedracht bekend is. Vanzelfsprekend zal de bestuurder die onder van alcohol en drugs was hoe dan ook passend gestraft moeten worden voor het onder invloed hiervan een auto besturen.
pi_208325762
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 13:57 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat is wel te hopen ja :X

Vele jaren geleden was er op de 73 bij Beuningen ook een ernstig ongeluk gebeurd, waarbij er ook een gezin met 2 kinderen beklemd zaten in hun auto toen die ook in de fik vloog.
Die waren volledig bij kennis :X :X

Omstanders probeerden met brandblussers (die kleintjes voor in de auto) dichterbij te komen, maar de hitte was zo intens dat ze er niet bij in de buurt konden komen.
Het geschreeuw en gegil ging door merg en been :X
Dat is wel de ultieme nachtmerrie. Als omstander raak je dat gegil ook nooit meer kwijt lijkt me.
Gelukkig lijkt dat in dit nu niet het geval al is het wel ontzettend triest uiteraard.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 maart 2023 @ 14:24:47 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_208325953
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:26 schreef epicbeardman het volgende:
Gezin van vier komt om bij ongeluk A59, betrokkene vermoedelijk onder invloed

De vier doden die gisteravond vielen bij een auto-ongeluk op de A59, komen uit hetzelfde gezin. Volgens de politie gaat het om een tienjarig meisje, een jongen van 13 en hun ouders, beiden 46 jaar, afkomstig uit Raamsdonksveer. Hun auto vloog na de botsing in brand.

Drank- en drugsgebruik

Een van de automobilisten die betrokken waren bij het ongeval is een 33-jarige man uit Zevenbergschen Hoek. Hij raakte lichtgewond. Uit een eerste test blijkt dat hij vermoedelijk te veel gedronken had en drugs had gebruikt. Zijn rol bij de toedracht van het ongeluk wordt nog onderzocht. Ook neemt de politie de gladheid op de weg mee in het onderzoek.

https://nos.nl/artikel/24(...)delijk-onder-invloed
:(

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 11 maart 2023 @ 15:22:16 #37
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_208326573
Dat zal wel een keiharde straf van 180 uur schoffelen worden voor deze persoon.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 15:28:05 #38
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_208326651
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 15:22 schreef Scorpie het volgende:
Dat zal wel een keiharde straf van 180 uur schoffelen worden voor deze persoon.
Met een spandoekje erbij kan je tijdens het schoffelen weer een protestactie beginnen.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_208326840
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 13:57 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat is wel te hopen ja :X

Vele jaren geleden was er op de 73 bij Beuningen ook een ernstig ongeluk gebeurd, waarbij er ook een gezin met 2 kinderen beklemd zaten in hun auto toen die ook in de fik vloog.
Die waren volledig bij kennis :X :X

Omstanders probeerden met brandblussers (die kleintjes voor in de auto) dichterbij te komen, maar de hitte was zo intens dat ze er niet bij in de buurt konden komen.
Het geschreeuw en gegil ging door merg en been :X
Onze brandweerinstructeur was daar bij. Toen hij dat vertelde was het wel een tijdje stil in het lokaal...
  zaterdag 11 maart 2023 @ 16:00:36 #40
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_208327177
Iemand al een omschrijving van de dader?
pi_208327692
Verschrikkelijk. Zou niet weten of ik als nabestaande 'liever' zou hebben dat het hele gezin dood zou zijn of toch nog een overlevende. Even vanuit gaande dat dit hele gezin was.
pi_208328180
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 16:00 schreef RamboDirk het volgende:
Iemand al een omschrijving van de dader?
Hoofd, romp, 2 benen, 2 armen 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208328535
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 13:00 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Straks heeft die persoon helemaal geen schuld hè. _O-
Oh je moet eerst doden op je geweten hebben voordat zwaar onder invloed rijden hard afgestraft moet worden?
pi_208328588
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 17:34 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Oh je moet eerst doden op je geweten hebben voordat zwaar onder invloed rijden hard afgestraft moet worden?
Je bent altijd schuldig als je onder invloed rijdt.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 11 maart 2023 @ 21:32:28 #45
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_208334433
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 17:34 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Oh je moet eerst doden op je geweten hebben voordat zwaar onder invloed rijden hard afgestraft moet worden?
Ik weet niet of het zwaar onder invloed was, maar 10 jaar in de bak is wel vrij zwaar toch voor iemand die onder invloed rijdt maar verder geen ongeval veroorzaakt?
  zaterdag 11 maart 2023 @ 21:34:34 #46
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_208334494
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 17:37 schreef Soury het volgende:

[..]
Je bent altijd schuldig als je onder invloed rijdt.
Stel dat iemand in de bebouwde kom met 130 door rood rijdt en op iemand botst die 3 biertjes op heeft. Is die persoon met 3 bier op dan schuldig?
  zaterdag 11 maart 2023 @ 21:52:32 #47
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_208335047
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 17:34 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Oh je moet eerst doden op je geweten hebben voordat zwaar onder invloed rijden hard afgestraft moet worden?
Nee.

Maar er is een verschil tussen
1) gestraft worden ivm rijden met drank op in het algemeen (mag wat mij betreft heel zwaar ivm het risico)
2 harde conclusie trekken dat iemand daadwerkelijk de veroorzaker is van een ongeluk. Lijkt me dat dit eerst onderzocht moet zijn voor je dergelijke conclusies kan trekken.
Krekker is de bom!
pi_208335098
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 17:37 schreef Soury het volgende:

[..]
Je bent altijd schuldig als je onder invloed rijdt.
Niet per se. Er wordt naar alles gekeken, ook al is er drank in het spel. Er was ik geloof twintig jaar geleden in Maastricht een beschonken (marginaal) automobilist die een voetganger dood reed. Na onderzoek kwamen ze tot de conclusie dat hij ook zonder alcohol het ongeluk niet had kunnen voorkomen. De vrouw was die regenachtige nacht ineens vanuit twee geparkeerde auto's vandaan zo op de rijbaan terechtgekomen net op het moment dat hij daar reed.

Tsja. Moet hij dan toch straf krijgen omdat hij alcohol op had of omdat er iemand om het leven is gekomen?
pi_208335289
https://forumindex.nl/ver(...)-ongeluk-t94349.html

Automobilist vrijgesproken van schuld aan ongeluk waarbij Emmy Hommen

De 60-jarige Tilburger die 13 april 2012 Emmy Hommen uit Oisterwijk doodreed op de Van Tienhovenlaan is donderdag vrijgesproken van schuld aan het ongeluk. Hij is alleen veroordeeld voor het rijden onder invloed (hij dronk drie keer te veel) en kreeg van de rechtbank in Breda 850 boete en een rijverbod van zes maanden.

De rechtbank oordeelde dat het ongeluk ook had plaatsgevonden als de bestuurder nuchter en alert was geweest. Het was donker en Emmy Hommen en haar man Ad, in Oisterwijk bekend als 'Hommen met de baard' droegen donkere kleding. Daardoor waren ze pas op 26 meter voor de automobilist zichtbaar. De tijd is dan te kort om nog te remmen en een aanrijding te voorkomen.

Ad Hommen vertelde deze week in het Brabants Dagblad over het verlies van zijn vrouw. Al zijn levenslessen heeft hij met een dikke balpen op schuin afgezaagde schijfjes hout gekrast, waaronder: 'wraak nemen lost niks op, het wordt alleen maar erger'.
anonieme razernist
pi_208335354
Maar goed, of daar hier sprake van is, is nog maar de vraag.
anonieme razernist
pi_208335361
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nogmaals, ik heb nergens gelezen dat die persoon de oorzaak is van het ongeval.

Daarmee zeg ik niet dat hij niet de oorzaak is maar als de politie de toedracht nog onderzoekt, is het wel wat vroeg om dat nu al te roepen.

Als ik tegen een losgekomen wiel zou aanrijden, ben ik er ook bij betrokken.
Ik vind dit altijd wel heel belangrijk. Mensen schieten gelijk vol in de emotie. De auto met het gezin kan ook de oorzaak zijn, ondanks dat de bestuurder mogelijk onder invloed was. Het kan ook natuurlijk dat het gewoon domme pech was, ook ondanks dat de bestuurder mogelijk onder invloed was. En het kan ook dat de bestuurder het ongeluk veroorzaakte omdat hij onder invloed was. Of dat ie het ongeluk veroorzaakte niet omdat ie onder invloed was, maar om een andere reden. Met andere woorden, we weten het niet en we horen het vanzelf.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 22:03:45 #52
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_208335437
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 13:57 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat is wel te hopen ja :X

Vele jaren geleden was er op de 73 bij Beuningen ook een ernstig ongeluk gebeurd, waarbij er ook een gezin met 2 kinderen beklemd zaten in hun auto toen die ook in de fik vloog.
Die waren volledig bij kennis :X :X

Omstanders probeerden met brandblussers (die kleintjes voor in de auto) dichterbij te komen, maar de hitte was zo intens dat ze er niet bij in de buurt konden komen.
Het geschreeuw en gegil ging door merg en been :X
Ik wou dat ik dit niet gelezen had.

Maar goed, dat gevoel had ik sowieso bij het lezen van dit topic...

Heel gezin weggevaagd... Geen woorden voor...
Krekker is de bom!
  zaterdag 11 maart 2023 @ 22:06:40 #53
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_208335525
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 22:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik vind dit altijd wel heel belangrijk. Mensen schieten gelijk vol in de emotie. De auto met het gezin kan ook de oorzaak zijn, ondanks dat de bestuurder mogelijk onder invloed was. Het kan ook natuurlijk dat het gewoon domme pech was, ook ondanks dat de bestuurder mogelijk onder invloed was. En het kan ook dat de bestuurder het ongeluk veroorzaakte omdat hij onder invloed was. Of dat ie het ongeluk veroorzaakte niet omdat ie onder invloed was, maar om een andere reden. Met andere woorden, we weten het niet en we horen het vanzelf.
Dit dus.

Maar hoe dan ook... De uitkomst.. :X
Geen woorden voor hoe erg :N
Krekker is de bom!
pi_208335768
Lijkt me ook voor de bestuurder een ultieme nachtmerrie; ben je zo ongelooflijk dom geweest met je aangeschoten/bezopen overmoed te gaan rijden, draait het uit op de ultieme consequentie daarvan. Tering, tenzij je iemand zonder geweten bent, is dat denk ik ook wel zelfmoordmateriaal denk ik zo.
Eens kijken
pi_208338255
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 22:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik vind dit altijd wel heel belangrijk. Mensen schieten gelijk vol in de emotie. De auto met het gezin kan ook de oorzaak zijn, ondanks dat de bestuurder mogelijk onder invloed was. Het kan ook natuurlijk dat het gewoon domme pech was, ook ondanks dat de bestuurder mogelijk onder invloed was. En het kan ook dat de bestuurder het ongeluk veroorzaakte omdat hij onder invloed was. Of dat ie het ongeluk veroorzaakte niet omdat ie onder invloed was, maar om een andere reden. Met andere woorden, we weten het niet en we horen het vanzelf.
Dit klopt natuurlijk en het uitgebreide onderzoek moet gaan uitwijzen wat er precies is gebeurd. Echter ben ik wel van mening dat je in het verkeer ook fouten van andere bestuurders moet opvangen.
Dus als de auto met het gezin bijvoorbeeld ging inhalen op een verkeerd moment en de bestuurder van de andere auto was nuchter en scherp, dan had hij misschien op tijd kunnen remmen om die auto met gezin ruimte te geven.

Maar goed we weten helemaal niet hoe het is gegaan, dus dergelijke conclusies zijn voorbarig.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_208338986
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 00:36 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Dit klopt natuurlijk en het uitgebreide onderzoek moet gaan uitwijzen wat er precies is gebeurd. Echter ben ik wel van mening dat je in het verkeer ook fouten van andere bestuurders moet opvangen.
Dus als de auto met het gezin bijvoorbeeld ging inhalen op een verkeerd moment en de bestuurder van de andere auto was nuchter en scherp, dan had hij misschien op tijd kunnen remmen om die auto met gezin ruimte te geven.

Maar goed we weten helemaal niet hoe het is gegaan, dus dergelijke conclusies zijn voorbarig.
Ik snap die hele “wie heeft schuld” discussie hier nu niet.

Familie, nabestaanden, vrienden, buren, klasgenoten, collega’s en sportvrienden moeten nu afscheid nemen van een complete familie. Men moet nu hun huis in en alles uitzoeken en wegdoen. Naar wie gaan de tekeningen, rapporten, kleding en foto’s.

Bizar.
pi_208338990
Ik snap trouwens die functie dat alle deuren op slot zitten in die nieuwe auto’s ook niet. Onze auto gaat ook standaard op slot.
pi_208339008
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 03:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik snap trouwens die functie dat alle deuren op slot zitten in die nieuwe auto’s ook niet. Onze auto gaat ook standaard op slot.
Die gaan gewoon open als hij stil staat hoor.
En de brandweer slaat een raam zo in met een ramentikker.
pi_208339031
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 13:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je wordt nu eenmaal anders gestraft voor iets wat is gebeurd dan voor iets dat had kunnen gebeuren.
Behalve dat 'bezopen rijden' an sich ook al strafbaar is.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 12 maart 2023 @ 08:56:34 #60
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208340045
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 17:34 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Oh je moet eerst doden op je geweten hebben voordat zwaar onder invloed rijden hard afgestraft moet worden?
quote:
vermoedelijk te veel gedronken
Is niet hetzelfde als 'zwaar onder invloed'.

En dan nog, betekent niet per se schuld aan het ongeval.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 17:37 schreef Soury het volgende:

[..]
Je bent altijd schuldig als je onder invloed rijdt.
Onzin
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 12 maart 2023 @ 09:04:26 #61
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208340098
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 03:58 schreef Toine51 het volgende:

Die gaan gewoon open als hij stil staat hoor.
Van binnenuit, ja.

quote:
Volgens omstanders konden ze niet gered worden omdat de deuren van hun auto op slot waren.
Omroep Brabant


quote:
En de brandweer slaat een raam zo in met een ramentikker.
Maar die was er niet, he? :')

Die gesloten deuren is alleen maar een anti-car-jacking maatregel. Mijns inziens een maatregel die zijn doel voorbijschiet. Zeker in dit geval.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208341183
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 03:58 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Die gaan gewoon open als hij stil staat hoor.
En de brandweer slaat een raam zo in met een ramentikker.
Nee, mijn deuren gaan niet open als hij stil staat…
pi_208341262
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 03:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik snap die hele “wie heeft schuld” discussie hier nu niet.

Familie, nabestaanden, vrienden, buren, klasgenoten, collega’s en sportvrienden moeten nu afscheid nemen van een complete familie. Men moet nu hun huis in en alles uitzoeken en wegdoen. Naar wie gaan de tekeningen, rapporten, kleding en foto’s.

Bizar.
De meeste mensen hier zitten niet in de categorie vrienden/familie/buren/klasgenoten. Emotionele steun kan vooral gegeven worden door degene die dicht bij de nabestaanden staan.

Mensen die er wat verder van af staan denken waarschijnlijk als eerste: Wat erg, dit nooit meer én: hoe heeft dit kunnen gebeuren. Wat het gezin van vier is overkomen is dramatisch, maar het is (hoe hard het ook klinkt) gebeurd en dat kunnen we niet terug draaien.

We kunnen wel proberen te voorkomen dat dit in de toekomst weer gebeurt. Hierbij is het zeer cruciaal dat wordt bepaald wat de oorzaak is en hierbij komt uiteraard ook de schuld discussie op gang.

Is dit gebeurd door de omstandigheden op de weg: slechte verlichting, niet op tijd of genoeg gestrooid, te korte invoegstrook, etc.
Is dit gebeurd door een mankement aan een van de auto's: auto raakte oververhit, remblokken waren versleten, airbag defect, etc.
Is dit gebeurd doordat één (of meerdere) bestuurders een fout maakte: zat een bestuurder op zijn smartphone, had iemand te veel gedronken, was iemand oververmoeid, reed iemand veel te hard, etc.

Dus deze oorzaak (of schuld) discussie is zeer belangrijk, want na afloop van de discussie kan dan worden bepaald of er maatregelen genomen moeten worden om dit soort ongelukken in de toekomst te verminderen of te voorkomen. En dat willen we allemaal.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 12 maart 2023 @ 10:44:45 #64
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_208341287
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 03:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik snap die hele “wie heeft schuld” discussie hier nu niet.

Familie, nabestaanden, vrienden, buren, klasgenoten, collega’s en sportvrienden moeten nu afscheid nemen van een complete familie. Men moet nu hun huis in en alles uitzoeken en wegdoen. Naar wie gaan de tekeningen, rapporten, kleding en foto’s.

Bizar.
Oorzaak achterhalen is wel dergelijk relevant om van te leren en vergelijkbare ongelukken in de toekomst hopelijk te kunnen voorkomen. Wellicht ook enigszins hieruit voorkomend hebben mensen nu eenmaal de drang een schuldige/oorzaak te vinden. Een simpel "niet te verklaren pech" is voor mensen moeilijker te slikken.

Hier komt deze drang tot een dergelijke discussie denk ik vandaan. Maar goed, redelijk zinloos op het moment dat er minimale informatie beschikbaar is.
Krekker is de bom!
pi_208341864
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:


Van binnenuit
Uit veiligheid springt de beveiliging er af bij een aanrijding net als de toevoer van brandstof. Maar dat kan mss auto afhankelijk zijn.
pi_208341882
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 10:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, mijn deuren gaan niet open als hij stil staat…
Nee klopt. Alleen van binnenuit idd.
  zondag 12 maart 2023 @ 12:12:04 #67
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208342092
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:47 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Uit veiligheid springt de beveiliging er af bij een aanrijding net als de toevoer van brandstof. Maar dat kan mss auto afhankelijk zijn.
Ik heb een 'oude' auto die geen autolock heeft (of in ieder geval niet ingeschakeld). Bij de andere (Fiat 500 Abarth) heb ik er eigenlijk nooit over nagedacht. Zal eens in de handleiding duiken.

Bij de auto die bij dit ongeval was betrokken, unlocked hij niet automatisch of het heeft niet correct gewerkt (volgens de getuigen).
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208342166
Ik vind dat echt gaar dat er gewoon foto's gemaakt mogen worden door (hobby) journalisten van auto-ongelukken, laat staan dodelijke ongelukken, en deze op nieuwssites worden geplaatst. Vaak onder een premium betaalartikel, wat helemaal niet te begrijpen is.

Laat dit aan de visuoloog van de politie/recherche over, en bewaar die foto's intern. Voor nabestaanden is er niks kutter, want deze foto's zijn over tien jaar nog te vinden als je alleen al op de woonplaats zoekt, als dom voorbeeld

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2023 12:21:36 ]
pi_208342197
Een complete familie weggevaagd omdat er iemand zonodig onder invloed moest rijden.

Pijnlijk. :{.
pi_208342211
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:20 schreef streamjohan het volgende:
Ik vind dat echt gaar dat er gewoon foto's gemaakt mogen worden door (hobby) journalisten van auto-ongelukken, laat staan dodelijke ongelukken, en deze op nieuwssites worden geplaatst. Vaak onder een premium betaalartikel, wat helemaal niet te begrijpen is.

Laat dit aan de visuoloog van de politie/recherche over, en bewaar die foto's intern. Voor nabestaanden is er niks kutter, want deze foto's zijn over tien jaar nog te vinden als je alleen al op de woonplaats zoekt, als dom voorbeeld
Enorm eens met deze. Misselijkmakend.
pi_208342219
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:24 schreef YStec het volgende:
Een complete familie weggevaagd omdat er iemand zonodig onder invloed moest rijden.

Pijnlijk. :{.
Onderzoek is nog bezig.
pi_208342233
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Van binnenuit, ja.
[..]
Omroep Brabant
[..]
Maar die was er niet, he? :')

Die gesloten deuren is alleen maar een anti-car-jacking maatregel. Mijns inziens een maatregel die zijn doel voorbijschiet. Zeker in dit geval.
Wie doet dan ook de deuren op slot als ze rijden :')
pi_208342259
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:28 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Wie doet dan ook de deuren op slot als ze rijden :')
Gaat automatisch, als ik 10kmu of hoger rij, slaat het slot erop. Kan het uitzetten, maar slaat er gelijk weer op, omdat ik sneller rij.

Misschien heel raar, maar als ik een ongeluk zou zien gebeuren, dan zou ik er niet naartoe rennen met niks in mijn handen, maar snel die oranje ramenmepper meenemen uit mijn eigen auto, die ik in het zicht heb hangen. Deze heeft ook een gordelmesje/snijder. Deze is toch ook verplicht in NL?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2023 12:38:46 ]
pi_208342291
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:30 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Gaat automatisch, als ik 10kmu of hoger rij, slaat het slot erop. Kan het uitzetten, maar slaat er gelijk weer op, omdat ik sneller rij.
Wat een kutauto heb je dan
pi_208342375
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:30 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Gaat automatisch, als ik 10kmu of hoger rij, slaat het slot erop. Kan het uitzetten, maar slaat er gelijk weer op, omdat ik sneller rij.

Misschien heel raar, maar als ik een ongeluk zou zien gebeuren, dan zou ik er niet naartoe rennen met niks in mijn handen, maar snel die oranje ramenmepper meenemen uit mijn eigen auto, die ik in het zicht heb hangen. Deze heeft ook een gordelmesje/snijder. Deze is toch ook verplicht in NL?

Dat ding ligt hier ook in het zicht op een vaste plek.
  zondag 12 maart 2023 @ 12:52:39 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208342446
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:28 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Wie doet dan ook de deuren op slot als ze rijden :')
Volgens mij is autolock wel aardig de norm vandaag de dag.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208353674
Afschuwelijk ongeval ;(

In 2010 was er ook een groot ongeluk op de A59 waarbij vier doden vielen, waaronder drie kinderen.
pi_208353698
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:30 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Gaat automatisch, als ik 10kmu of hoger rij, slaat het slot erop. Kan het uitzetten, maar slaat er gelijk weer op, omdat ik sneller rij.
Volgens mij kun je dat ook definitief uitschakelen hoor, ook als je harder rijdt. Althans, in mijn auto kan dat wel.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 13:17:19 #79
8781 crew  Frutsel
pi_208493493
quote:
Bestuurder opgepakt voor rol bij ongeval
De politie heeft een 33-jarige man gearresteerd wegens betrokkenheid bij het fatale ongeval op de A59 van begin maart. Ten tijde van het ongeluk was hij onder invloed van drank en drugs. Vier personen uit één gezin zijn bij het ongeval om het leven gekomen.
Uit onderzoek direct na het ongeluk bleek al dat de automobilist uit Zevenbergschen Hoek te veel alcohol op had en drugs had gebruikt. De politie moest daarna nog uitzoeken of dat middelengebruik had bijgedragen aan het ongeluk.

Inmiddels zegt het korps "genoeg verdenking" te hebben om hem aan te houden. Maar het onderzoek naar de toedracht van het ongeluk loopt nog steeds.

Bij het ongeluk waren vier auto's en een vrachtwagen betrokken. De verdachte was de bestuurder van een van de auto's die op 10 maart tegen elkaar botsten.

De dodelijke slachtoffers behoorden tot een gezin uit het Brabantse Raamsdonksveer. Het gaat om een 10-jarig meisje, een 13-jarige jongen, een 46-jarige man en een 46-jarige vrouw. Hun auto vloog na het ongeluk in brand.
Vermoedelijk dus toch die enorme lamzak de dader?
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:19:17 #80
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208493510
Zo triest dat er nog zoveel mensen met( een combi van) drank en drugs alsnog achter het stuur stappen.

Heel gezin. Weg.
  Redactie Frontpage woensdag 22 maart 2023 @ 14:05:29 #81
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_208494047
Ik hoop dat deze idioot veroordeeld wordt voor viervoudige moord. Dat onder invloed rijden nog niet past onder deze definitie verdient wat mij betreft een wetswijziging: onder invloed achter het stuur stappen moet gelijk komen te staan aan voorbedachte rade. Daarmee is doodslag of dood door schuld in dit soort gevallen van de baan.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 22 maart 2023 @ 14:11:14 #82
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_208494121
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:05 schreef JeMoeder het volgende:
Ik hoop dat deze idioot veroordeeld wordt voor viervoudige moord. Dat onder invloed rijden nog niet past onder deze definitie verdient wat mij betreft een wetswijziging: onder invloed achter het stuur stappen moet gelijk komen te staan aan voorbedachte rade. Daarmee is doodslag of dood door schuld in dit soort gevallen van de baan.
Gelukkig werkt het niet zo. Is het dan ook moord als je vermoeid in de auto stapt :?
  woensdag 31 mei 2023 @ 15:53:48 #83
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_209350267
Verdachte van ongeluk waarbij gezin om het leven kwam reed 250 kilometer per uur
quote:
De 33-jarige man die ervan wordt verdacht op 10 maart een dodelijk ongeval te hebben veroorzaakt op de A59 bij Sprang-Capelle, reed volgens het Openbaar Ministerie 250 kilometer per uur. Hij filmde zijn hoge snelheid met zijn mobiele telefoon. Bij het ongeval kwam een gezin uit Raamdonksveer om het leven.
Het gezin bestond uit een meisje van tien, een jongen van dertien en een vader en moeder die beiden 46 jaar oud waren. De 33-jarige man wordt verdacht van doodslag.


De man uit Zevenbergschen Hoek was de bestuurder van één van de vier auto's die waren betrokken bij het ongeval. Hij raakte lichtgewond. Uit een test direct na het ongeluk bleek al dat de man waarschijnlijk te veel alcohol op had en drugs had gebruikt.

Hij had volgens het OM onvoldoende aandacht voor het overige verkeer en reed met "een enorm snelheidsverschil" achterop de personenauto van het gezin uit Raamsdonksveer.

De verdachte was niet bij de zitting in de rechtbank in Breda aanwezig. Volgens zijn advocaat is hij psychisch kwetsbaar en ondergaat hij een persoonlijkheidsonderzoek. Op de zitting waren wel tal van nabestaanden aanwezig.
Update
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  Moderator woensdag 31 mei 2023 @ 15:56:06 #84
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209350290
Waarom rijden dit soort kanslozen niet enkel hun zelf te pletter? :r
pi_209350325
Kunnen ze zo'n mongool niet verplichten naar de zitting te komen?
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  woensdag 31 mei 2023 @ 16:02:04 #86
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209350333
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_209350335
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 16:01 schreef Solotovski het volgende:
Kunnen ze zo'n mongool niet verplichten naar de zitting te komen?
Ja eens laat maar zien wat ze aanrichten
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 31 mei 2023 @ 16:03:37 #88
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209350341
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:28 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Zo, die is er gloeiend bij.
Wel nog een kleine kanttekening dat hij er tot nu toe alleen bij betrokken is, hoeft niet direct met de aanrijding van de auto die in brand vloog met de vrachtwagen te maken te hebben.

Daarnaast uiteraard straffen want met alcohol/drugs op achter het stuur is een absolute no-go!
  Trouwste user 2022 woensdag 31 mei 2023 @ 16:03:51 #89
7889 tong80
Spleenheup
pi_209350343
:{ :(

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_209350362
quote:
Volgens het OM.

Die neemt niemand serieus.
pi_209350379
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 16:05 schreef Nober het volgende:

[..]
Volgens het OM.

Die neemt niemand serieus.
quote:
De 33-jarige man die ervan wordt verdacht op 10 maart een dodelijk ongeval te hebben veroorzaakt op de A59 bij Sprang-Capelle, reed volgens het Openbaar Ministerie 250 kilometer per uur. Hij filmde zijn hoge snelheid met zijn mobiele telefoon.
Kennelijk is er beeldmateriaal.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209350412
De straf die deze man gaat krijgen gaat iedereen inclusief zijn ouders veel te mals vinden. 250 wauw
pi_209350437
quote:
2s.gif Op woensdag 31 mei 2023 16:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]
Kennelijk is er beeldmateriaal.
Dus jij gelooft dat de verdachte na het ongeluk die beelden heeft gedeeld van het ongeluk met beeld op de kilometerstand?
pi_209350477
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209350506
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 16:13 schreef Nober het volgende:

[..]
Dus jij gelooft dat de verdachte na het ongeluk die beelden heeft gedeeld van het ongeluk met beeld op de kilometerstand?
Nou, ik neem aan dat Justitie gewoon zijn gsm heeft ingenomen en onderzocht.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Spellchecker woensdag 31 mei 2023 @ 16:48:42 #96
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209350681
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 16:17 schreef superniger het volgende:

[..]
Wat een klootzak.
Wat netjes van jou :X
  Spellchecker woensdag 31 mei 2023 @ 16:49:53 #97
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209350691
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 15:56 schreef Momo het volgende:
Waarom rijden dit soort kanslozen niet enkel hun zelf te pletter? :r
Die komen er meestal """lichtgewond"" vanaf inderdaad. :r
  Moderator woensdag 31 mei 2023 @ 16:57:34 #98
441859 crew  Lenny77
pi_209350768
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 16:03 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Wel nog een kleine kanttekening dat hij er tot nu toe alleen bij betrokken is, hoeft niet direct met de aanrijding van de auto die in brand vloog met de vrachtwagen te maken te hebben.

Daarnaast uiteraard straffen want met alcohol/drugs op achter het stuur is een absolute no-go!
Alleen maar betrokken?? Hij knalde er tegen hoge snelheid achterop!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_209350852
quote:
De verdachte was niet bij de zitting in de rechtbank in Breda aanwezig. Volgens zijn advocaat is hij psychisch kwetsbaar en ondergaat hij een persoonlijkheidsonderzoek. Op de zitting waren wel tal van nabestaanden aanwezig.
Je hebt wel de ballen om 250 te rijden, maar niet om even in een rechtzaal te zitten?
  woensdag 31 mei 2023 @ 17:05:51 #100
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209350878
Het kost me moeite om hier de juiste woorden voor te vinden.
pi_209351184
quote:
250km/u?
Ik dacht dat ie in een Polo reed?
  woensdag 31 mei 2023 @ 17:26:15 #102
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209351186
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 16:57 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Alleen maar betrokken?? Hij knalde er tegen hoge snelheid achterop!
Dat bleek niet uit de OP dus er is nu meer informatie beschikbaar gekomen?
  woensdag 31 mei 2023 @ 17:53:59 #103
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_209351502
Voor sommige mensen is alleen een nekschot een passende straf.
pi_209351532
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 17:26 schreef Toine51 het volgende:

[..]
250km/u?
Ik dacht dat ie in een Polo reed?
Misschien het shirtje wat hij aan had
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_209351557
Ik ben geschokt door het achterliggende verhaal. Wat zal de dader denken? "Moet je maar niet mij in de weg rijden"?
  Moderator woensdag 31 mei 2023 @ 18:42:09 #106
441859 crew  Lenny77
pi_209351997
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 17:26 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Dat bleek niet uit de OP dus er is nu meer informatie beschikbaar gekomen?
Klopt, post 83
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_209352082
Wat een klootzak zeg :{

Is er inmiddels al meer bekend over de reden dat de auto in de brand vloog en blijkbaar razendsnel opbrandde?
pi_209352117
Meer info bij AD en Omroep Brabant

Op de telefoon van verdachte staan 23 verschillende filmpjes, over twee jaar verspreid, waarop dertien ernstige verkeersovertredingen te zien zijn.

De man was zijn snelheidsmeter aan het filmen en had dus niet zijn beide handen aan het stuur. Ondertussen reed hij steeds harder.

Advocaat: "Hij heeft inderdaad strafbare feiten gepleegd, maar mijn cliënt had ook een black-out tijdens de hele rit."

De verdachte zou volgens een kennis met zijn wagen achterop de auto van de familie zijn gereden, toen die begon te tollen. “Hij heeft een gezin voor zijn ogen zien verbranden. Hij wilde helpen, maar dat lukte niet, omdat hij de deuren niet open kreeg". Uiteindelijk is de verdachte vertrokken terwijl de auto nog in brand stond.
pi_209352242
Ahhh hij had een blackout, de arme drommel. Arme arme jongen toch. Moet je nou een beetje huilen, grote jongen?

Gewoon op Ned 1 live door 12 negers laten verkrachten en dan overrijden met een tank.
pi_209352732
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:06 schreef Modus het volgende:
Ahhh hij had een blackout, de arme drommel. Arme arme jongen toch. Moet je nou een beetje huilen, grote jongen?

Gewoon op Ned 1 live door 12 negers laten verkrachten en dan overrijden met een tank.
Gvd zeg, zo'n gast wil je toch spontaan z'n nek breken als je dit leest. Sommige mensen verdienen het niet om zomaar verder te leven.
pi_209353109
Gvd wat een lamlul
  woensdag 31 mei 2023 @ 20:02:21 #112
307622 Perox
(niet de echte)
pi_209353252
Wat een klootzak! :(

En wat een klootzakken van "vrienden" en "bekenden" waar hij ongetwijfeld deze filmpjes mee heeft gedeeld. Die hebben dus niet ingegrepen na 23 filmpjes. Die mogen best ook even achter de oren krabben.
pi_209353281
Wat zijn dat toch voor idioten de laatste tijd? Schijnbaar is het stoer om met zo'n hoog mogelijke snelheid allerlei rare capriolen uit te halen.op de weg. Liefst nog met zoveel mogelijk gevaar voor de medeweggebruikers.
En dan uiteraard opnemen en online zetten.
Zoals gezegd, waarom rijden ze niet alleen zichzelf te pletter maar zijn meestal andere mensen het slachtoffer.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_209353739
quote:
2s.gif Op woensdag 31 mei 2023 17:05 schreef Gunner het volgende:
Het kost me moeite om hier de juiste woorden voor te vinden.
Dit
  woensdag 31 mei 2023 @ 21:04:02 #115
1234 HiZ
Istanbullu
pi_209354159
quote:
2s.gif Op woensdag 31 mei 2023 17:05 schreef Gunner het volgende:
Het kost me moeite om hier de juiste woorden voor te vinden.
Het strafrecht heeft er een prima woord voor: moord
pi_209354209
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 21:04 schreef HiZ het volgende:

[..]
Het strafrecht heeft er een prima woord voor: moord
Moord is altijd opzettelijk en met voorbedachte rade, iets wat niet van toepassing is hier
  woensdag 31 mei 2023 @ 21:13:54 #117
1234 HiZ
Istanbullu
pi_209354282
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 21:08 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Moord is altijd opzettelijk en met voorbedachte rade, iets wat niet van toepassing is hier
Correctie : je hebt gelijk. Doodslag.

[ Bericht 4% gewijzigd door HiZ op 31-05-2023 21:23:27 ]
  woensdag 31 mei 2023 @ 21:19:19 #118
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209354348
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 18:55 schreef Jemoederniet het volgende:
Advocaat: "Hij heeft inderdaad strafbare feiten gepleegd, maar mijn cliënt had ook een black-out tijdens de hele rit."
Als dit je werk is hè, hoe slaap je dan in vredesnaam?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209355259
quote:
7s.gif Op woensdag 31 mei 2023 16:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Spuitje geven graag.
Ik ben inmiddels voorstander van door de staat georganiseerde loodvergiftiging voor dit soort randfiguren.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_209355282
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 21:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als dit je werk is hè, hoe slaap je dan in vredesnaam?
En je dan als beroepsgroep ook nog profileren als hoeders van de rechtstaat. Schaaamteloos.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_209355301
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 21:08 schreef koffiekoekjes het volgende:
Moord is altijd opzettelijk en met voorbedachte rade, iets wat niet van toepassing is hier
Als je met 250 km gaat rijden dan is het wat mij betreft wel met voorbedachte rade.
  woensdag 31 mei 2023 @ 22:14:09 #122
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209355311
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:12 schreef quo_ het volgende:

[..]
En je dan als beroepsgroep ook nog profileren als hoeders van de rechtstaat. Schaaamteloos.
Het is een belangrijk deel van onze rechtstaat dat iedereen recht heeft op een verdediging. Dat deze mensen nodig zijn begrijp ik wel. Maar dat je het werk kan doen, dat begrijp ik niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209355353
Haat op advocaat, op feesboek hep het ook al gestaan.

Waarom geen haat op feit dat deze man gewoon vrij is.
  woensdag 31 mei 2023 @ 22:20:02 #124
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209355427
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar dat je het werk kan doen, dat begrijp ik niet.
Op dezelfde manier als een kok die iets kookt dat-ie niet lust, of een geluidstechnicus die iets opneemt dat-ie niet mooi vindt. Elke professional heeft daar wel eens mee te maken. Zo'n advocaat zal heus niet willen dat de cliënt vrijuit gaat. Maar dat wil niet zeggen dat je je niet professioneel op kunt stellen om te zorgen dat zo'n persoon krijgt waar-ie recht op heeft. Het is ergens wel mooi juist dat mensen dat kunnen doen vind ik.
  woensdag 31 mei 2023 @ 22:23:58 #125
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209355506
quote:
2s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:20 schreef Tijn het volgende:
Op dezelfde manier als een kok die iets kookt dat-ie niet lust,
Ja, dat is wel bijna hetzelfde inderdaad :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 31 mei 2023 @ 22:28:23 #126
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209355575
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, dat is wel bijna hetzelfde inderdaad :')
Het is hetzelfde in de zin dat iemand gewoon z'n werk doet, zonder daar verder al te emotioneel betrokken bij te raken. Bovendien heb je in het geval van de rechtspraak nog de rechter die het eindoordeel velt, dus als advocaat ben je nooit direct verantwoordelijk voor de uitspraak. Ik denk dat dat ook wel helpt om te kunnen slapen 's nachts.
  Spellchecker woensdag 31 mei 2023 @ 22:29:08 #127
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209355588
quote:
3s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:13 schreef Politicoloog het volgende:

[..]
Als je met 250 km gaat rijden dan is het wat mij betreft wel met voorbedachte rade.
En met drank en drugs, en met zijn telefoon zitten kloten.
  woensdag 31 mei 2023 @ 22:43:28 #128
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209355902
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 21:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als dit je werk is hè, hoe slaap je dan in vredesnaam?
De vraag is met welk doel een advocaat dit opvoert. Misschien is het gewoon de waarheid en wordt het aangedragen als factor om de strafmaat te bepalen. Niet om het goed te praten (want dat is onmogelijk), maar om aan de rechter voor te leggen ter overweging zodat in ieder geval alle omstandigheden worden meegenomen zodat sprake is van een eerlijk proces. Dan is het aan de rechter om er wel of niet iets mee te doen.

Soms vraag ik me wel af vanuit welk doel advocaten erin zitten. Niet om het beroep van advocaat zwart te maken of hun integriteit ter discussie te stellen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Officieel is de functie van een advocaat (zoals ik begrijp) het verzekeren van een eerlijk proces voor een verdachte. Maar wanneer een advocaat een zaak als deze aanneemt of bijvoorbeeld criminelen verdedigt, vanuit welk doel doen ze dat dan? Is het uitgangspunt een zo laag mogelijke straf of vrijspraak voor je cliënt (ook als je weet dat het bewijs overweldigend is) en probeer je dan toch nog zoveel mogelijk manieren te vinden die je cliënt een lagere straf opleveren? Zelfs als dat 'trucjes' zijn die wellicht niet te verifiëren zijn, maar wel voordeel voor je cliënt kunnen opleveren? (Waar bijvoorbeeld zo'n 'black-out' onder zou kunnen vallen).

Of ben je gewoon bezig ervoor te zorgen dat er geen verkeerd/vals bewijs wordt gebruikt, zodat je cliënt een eerlijk proces heeft en krijgt wat hij volgens de wet verdient? Ik vind dat soms lastig te beoordelen.
  woensdag 31 mei 2023 @ 22:53:12 #129
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209356083
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 21:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als dit je werk is hè, hoe slaap je dan in vredesnaam?
Ik denk dat een advocaat geen rechter is en dan kiest om ook in deze omstandigheden, het recht van een gedaagde te kunnen verzekeren. Rechtspreken zonder verdediging is niet mogelijk.
Niet omdat een advocaat het als persoon (on)eens is met de daad maar omdat we wetten hebben waarop ook misdadiger heeft recht op verweer.
Dat dit onverteerbaar is voor mensen, is helder maar neemt niet weg dat we gelukkig kunnen zijn om een dergelijk rechtsysteem hebben, Na een uitspraak is dan ook geen enkele twijfel meer omtrent de argumentatie(s).

En ja ik denk meer dan duidelijk is dat de dader, sws krankjorum was om zich zo te gedragen en goed dat daar dan recht over wordt uitgesproken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_209356115
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 21:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als dit je werk is hè, hoe slaap je dan in vredesnaam?
Met je ogen dicht. En liggend.

Ja, sorry. Maar wat is dit voor vraag? wat wil je dan precies. Geen advocaten? wees blij dat ze er zijn.
pi_209356162
quote:
2s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:20 schreef Tijn het volgende:

[..]
Op dezelfde manier als een kok die iets kookt dat-ie niet lust, of een geluidstechnicus die iets opneemt dat-ie niet mooi vindt. Elke professional heeft daar wel eens mee te maken. Zo'n advocaat zal heus niet willen dat de cliënt vrijuit gaat. Maar dat wil niet zeggen dat je je niet professioneel op kunt stellen om te zorgen dat zo'n persoon krijgt waar-ie recht op heeft. Het is ergens wel mooi juist dat mensen dat kunnen doen vind ik.
Onzin. Een goede advocaat wil wel degelijk dat zijn cliënt vrijuit gaat.
pi_209356225
quote:
12s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:53 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik denk dat een advocaat geen rechter is en dan kiest om ook in deze omstandigheden, het recht van een gedaagde te kunnen verzekeren. Rechtspreken zonder verdediging is niet mogelijk.
Niet omdat een advocaat het als persoon (on)eens is met de daad maar omdat we wetten hebben waarop ook misdadiger heeft recht op verweer.
Dat dit onverteerbaar is voor mensen, is helder maar neemt niet weg dat we gelukkig kunnen zijn om een dergelijk rechtsysteem hebben, Na een uitspraak is dan ook geen enkele twijfel meer omtrent de argumentatie(s).

En ja ik denk meer dan duidelijk is dat de dader, sws krankjorum was om zich zo te gedragen en goed dat daar dan recht over wordt uitgesproken.
quote:
12s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:53 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik denk dat een advocaat geen rechter is en dan kiest om ook in deze omstandigheden, het recht van een gedaagde te kunnen verzekeren. Rechtspreken zonder verdediging is niet mogelijk.
Niet omdat een advocaat het als persoon (on)eens is met de daad maar omdat we wetten hebben waarop ook misdadiger heeft recht op verweer.
Dat dit onverteerbaar is voor mensen, is helder maar neemt niet weg dat we gelukkig kunnen zijn om een dergelijk rechtsysteem hebben, Na een uitspraak is dan ook geen enkele twijfel meer omtrent de argumentatie(s).

En ja ik denk meer dan duidelijk is dat de dader, sws krankjorum was om zich zo te gedragen en goed dat daar dan recht over wordt uitgesproken.
Klopt. Maar soms doet men alsof advocaten de hoeders van onze rechtsstaat zijn, en dat is uiteraard ook niet waar.

De advocatuur is uiteindelijk een baan waar (als je het goed doet) je een hele leuke boterham mee kan verdienen. Daarom had ik altijd wel een bepaalde mate van respect voor Moszkowicz. Die maakte daar geen geheim van.
pi_209356228
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 21:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als dit je werk is hè, hoe slaap je dan in vredesnaam?
Je begrijpt wat het werk van een advocaat inhoudt toch?
pi_209357800
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:29 schreef maily het volgende:

[..]
En met drank en drugs, en met zijn telefoon zitten kloten.
Misschien dat z'n bitch wilde chillen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209358040
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het is een belangrijk deel van onze rechtstaat dat iedereen recht heeft op een verdediging. Dat deze mensen nodig zijn begrijp ik wel. Maar dat je het werk kan doen, dat begrijp ik niet.
Je mag liegen tegen de rechtbank?
  donderdag 1 juni 2023 @ 08:10:20 #136
1234 HiZ
Istanbullu
pi_209358509
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
De vraag is met welk doel een advocaat dit opvoert. Misschien is het gewoon de waarheid en wordt het aangedragen als factor om de strafmaat te bepalen. Niet om het goed te praten (want dat is onmogelijk), maar om aan de rechter voor te leggen ter overweging zodat in ieder geval alle omstandigheden worden meegenomen zodat sprake is van een eerlijk proces. Dan is het aan de rechter om er wel of niet iets mee te doen.

Soms vraag ik me wel af vanuit welk doel advocaten erin zitten. Niet om het beroep van advocaat zwart te maken of hun integriteit ter discussie te stellen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Officieel is de functie van een advocaat (zoals ik begrijp) het verzekeren van een eerlijk proces voor een verdachte. Maar wanneer een advocaat een zaak als deze aanneemt of bijvoorbeeld criminelen verdedigt, vanuit welk doel doen ze dat dan? Is het uitgangspunt een zo laag mogelijke straf of vrijspraak voor je cliënt (ook als je weet dat het bewijs overweldigend is) en probeer je dan toch nog zoveel mogelijk manieren te vinden die je cliënt een lagere straf opleveren? Zelfs als dat 'trucjes' zijn die wellicht niet te verifiëren zijn, maar wel voordeel voor je cliënt kunnen opleveren? (Waar bijvoorbeeld zo'n 'black-out' onder zou kunnen vallen).

Of ben je gewoon bezig ervoor te zorgen dat er geen verkeerd/vals bewijs wordt gebruikt, zodat je cliënt een eerlijk proces heeft en krijgt wat hij volgens de wet verdient? Ik vind dat soms lastig te beoordelen.
Het is belangrijk voor de bepaling van het strafbare feit, de bijbehorende straffen en uiteindelijk natuurlijk ook de uitspraak. Als advocaat zou je je werk niet goed doen als je doodslag kunt verwachten als mogelijke tenlastelegging, en je niet beroept op redenen die de verwijtbaarheid ter discussie stellen.
  donderdag 1 juni 2023 @ 09:38:25 #137
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_209359267
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 18:52 schreef MoreDakka het volgende:
Wat een klootzak zeg :{

Is er inmiddels al meer bekend over de reden dat de auto in de brand vloog en blijkbaar razendsnel opbrandde?
Ik gok geraakt worden door een projectiel met 250 km/u.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_209359474
En nog steeds wijzigt de TK de wet niet om dit soort mongolen echt keihard aan te kunnen pakken.
Het is koud, het is guur....
pi_209360523
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2023 06:26 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Je mag liegen tegen de rechtbank?
Een advocaat mag niet bewust liegen, een verdachte wel. Maak jij ergens uit op dat de advocaat in deze casus liegt?
pi_209360530
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 17:26 schreef Toine51 het volgende:

[..]
250km/u?
Ik dacht dat ie in een Polo reed?
Ik lees elders over een Seat Leon Cupra.
pi_209361057
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 11:43 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik lees elders over een Seat Leon Cupra.
Ik was in de war met een recent ander ongeluk waarbij ook een gezin bij betrokken was.
  donderdag 1 juni 2023 @ 14:21:50 #142
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_209362477
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
Soms vraag ik me wel af vanuit welk doel advocaten erin zitten. Niet om het beroep van advocaat zwart te maken of hun integriteit ter discussie te stellen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Officieel is de functie van een advocaat (zoals ik begrijp) het verzekeren van een eerlijk proces voor een verdachte. Maar wanneer een advocaat een zaak als deze aanneemt of bijvoorbeeld criminelen verdedigt, vanuit welk doel doen ze dat dan? Is het uitgangspunt een zo laag mogelijke straf of vrijspraak voor je cliënt (ook als je weet dat het bewijs overweldigend is) en probeer je dan toch nog zoveel mogelijk manieren te vinden die je cliënt een lagere straf opleveren? Zelfs als dat 'trucjes' zijn die wellicht niet te verifiëren zijn, maar wel voordeel voor je cliënt kunnen opleveren? (Waar bijvoorbeeld zo'n 'black-out' onder zou kunnen vallen).

Of ben je gewoon bezig ervoor te zorgen dat er geen verkeerd/vals bewijs wordt gebruikt, zodat je cliënt een eerlijk proces heeft en krijgt wat hij volgens de wet verdient? Ik vind dat soms lastig te beoordelen.
Je plicht als advocaat is om er het beste resultaat voor je client uit te slepen, want het OM doet ook alles om de client te veroordelen. Het gaat erom dat beide partijen een zo gelijk mogelijk speelveld hebben, niet dat het een gescanctioneerd lynch-party wordt. Hierbij MOET een advocaat ook alles doen om de client vrij te laten spreken zelfs al heeft de client tegen de advocaat toegegeven wel degelijk schuldig te zijn. Dus alle "trucjes" (voor zover legaal) zijn toegestaan, tenzij de client dat zelf niet wil (bijv. als de client niet wil dat er twijfel over zijn/haar geestelijke gezondheid gezaaid). Laat de advocaat dat aantoonbaar na, dan is er daarmee voldoende reden voor beroep (en loopt de advocaat het risico dat aan de Orde van Advocaten te mogen gaan uitleggen).

Voor de ene advocaat is dat lastiger dan voor de andere, maar je hebt voldoende specialisaties als advocaat waarbij je niet names criminelen optreedt. En sommige specialiseren zich er juist in, zoals Inez Weski.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Spellchecker donderdag 10 augustus 2023 @ 20:17:56 #143
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210240953
Nabestaanden kijken verdachte in de ogen die compleet gezin doodreed

quote:
De nabestaanden van het gezin uit Raamsdonksveer dat om het leven kwam bij een ongeluk op de A59, konden donderdag de verdachte voor het eerst in de ogen kijken. In de rechtbank van Breda vond een inleidende zitting plaats, waar de man voor het eerst ook zelf verscheen.

De 33-jarige Thomas de G. uit Zevenbergschen Hoek liep nerveus en met een verbeten gezicht de zaal in. Die zat helemaal vol met mensen. Nabestaanden, pers en de familie van de verdachte. Veel zei hij niet.

Thomas de G. reed op 10 maart dit jaar roekeloos over de A59 bij Sprang-Capelle. Hij veroorzaakte daarbij een ongeluk, waarbij een heel gezin uit Raamsdonksveer om het leven kwam. Een 10-jarig meisje, haar 13-jarige broer en hun 46-jarige vader en moeder overleefden het niet. Bij het ongeluk waren nog twee andere auto's en een vrachtwagen betrokken. De auto van het gezin vloog in brand. Hoe dat precies gebeurd is wordt nog steeds onderzocht.

254 kilometer per uur
Tijdens de tweede voorbereidende zitting liet de officier van justitie weten dat Thomas de G. één seconde voor het ongeluk nog heeft geremd. “Vlak voor het ongeluk reed hij 254 kilometer per uur. Op het moment van de botsing reed hij nog 205”, zei de officier.

De verdachte zou ondertussen zijn snelheidsmeter hebben gefilmd met zijn telefoon. Ook bleek dat hij had gedronken. De verdachte boog zijn hoofd verbeten naar beneden op het moment dat hij de feiten aanhoorde.

Onderzoek gedaan
Ook werd duidelijk dat er een psychiatrisch en psychologisch onderzoek is gedaan. De uitkomst is nog niet bekend. Ook het antwoord op veel vragen is niet duidelijk.

Op 6 november is er weer een inleidende zitting. De rechter sprak zijn hoop uit dat de zaak in december inhoudelijk behandeld kan worden. Dan moet ook duidelijk worden wat het psychiatrisch onderzoek heeft opgeleverd.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 21:07:37 #144
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210241607
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 20:17 schreef maily het volgende:
...
“Vlak voor het ongeluk reed hij 254 kilometer per uur. Op het moment van de botsing reed hij nog 205”, zei de officier.
...
Pijnlijk :'( verhaal voor slachtoffers en nabestaanden met alleen maar verliezers die door het roekeloze gedrag van een onnadenkende bestuurder in een compleet andere realiteit zijn terechtgekomen.

Sodeju verder met ongetwijfeld een dikke auto vv. dito banden en kennelijk flinke remschijven ... 254km/u = 70,5m/sec en tijdens botsing - seconde later - was dat nog 57m/sec. Onder optimaal droge omstandigheden is de formele remvertraging van een doorsnee personenauto ca 8m/s. Zelfs met een foutmarge van 10%, is de snelheid behoorlijk extreem.

Zelf denk ik niet dat de man een stoornis had maar vooral op het verkeerde moment op de verkeerde wijze zijn verkeerde handelingen uitvoerde met de dood van anderen tot gevolg.
Een psychische aantekening kan nuttig zijn zodat het hem flink lastiger wordt (gemaakt) om na zijn straf, ooit weer - zo ja - aanspraak te kunnen maken op een rijbewijs. Het nadeel van die aantekening is dat daarmee een indruk kan worden gewekt dat hij als bestuurder verminderd toerekeningsvatbaar zou kunnen zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_210241643
Nou die mag best twee weken gaan schoffelen. Dit is echt erg.
pi_210241717
Denk 12 jaar gevangenisstraf
pi_210242362
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 16:13 schreef Nober het volgende:

[..]
Dus jij gelooft dat de verdachte na het ongeluk die beelden heeft gedeeld van het ongeluk met beeld op de kilometerstand?
Wellicht door onderzoekende politie op zijn telefoon aangetroffen?
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 10 augustus 2023 @ 23:07:01 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210242872
quote:
11s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:07 schreef Vallon het volgende:

[..]
Pijnlijk :'( verhaal voor slachtoffers en nabestaanden met alleen maar verliezers die door het roekeloze gedrag van een onnadenkende bestuurder in een compleet andere realiteit zijn terechtgekomen.

Sodeju verder met ongetwijfeld een dikke auto vv. dito banden en kennelijk flinke remschijven ... 254km/u = 70,5m/sec en tijdens botsing - seconde later - was dat nog 57m/sec. Onder optimaal droge omstandigheden is de formele remvertraging van een doorsnee personenauto ca 8m/s. Zelfs met een foutmarge van 10%, is de snelheid behoorlijk extreem.

Zelf denk ik niet dat de man een stoornis had maar vooral op het verkeerde moment op de verkeerde wijze zijn verkeerde handelingen uitvoerde met de dood van anderen tot gevolg.
Een psychische aantekening kan nuttig zijn zodat het hem flink lastiger wordt (gemaakt) om na zijn straf, ooit weer - zo ja - aanspraak te kunnen maken op een rijbewijs. Het nadeel van die aantekening is dat daarmee een indruk kan worden gewekt dat hij als bestuurder verminderd toerekeningsvatbaar zou kunnen zijn.
Onnadenkend?! Ik vind dit in combi met ee snelheid die hij reed toch wel wat ernstiger dan "onnadenkend":
quote:
De verdachte zou ondertussen zijn snelheidsmeter hebben gefilmd met zijn telefoon. Ook bleek dat hij had gedronken
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210243141
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:19 schreef JeWa100 het volgende:
Denk 12 jaar gevangenisstraf
Maximaal 9 jaar kan hij krijgen.

https://www.advocaat-verk(...)3.900%20euro%20boete.
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 00:13:08 #150
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210243266
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 23:52 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Maximaal 9 jaar kan hij krijgen.

https://www.advocaat-verk(...)3.900%20euro%20boete.
Dronken Polen krijgen hier ook 2 weken schoffelen voor het veroorzaken van een dodelijk ongeluk dus heel gek is die gedachte niet
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_210243587
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 00:13 schreef nils7 het volgende:

[..]
Dronken Polen krijgen hier ook 2 weken schoffelen voor het veroorzaken van een dodelijk ongeluk dus heel gek is die gedachte niet
Oh, vertel?
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 01:38:15 #152
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210243650
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Onnadenkend?! Ik vind dit in combi met ee snelheid die hij reed toch wel wat ernstiger dan "onnadenkend":
[..]

Juridisch zal 'simpel' roekeloosheid - als hoogste aanmerking - met de dood tot gevolg hebbend, worden verweten omdat hij de ter plaatse de geldende snelheid fors heeft overschreden.
//--//
Voorheen werd roekeloosheid idd wat vager uitgelegd als ernstige mate onvoorzichtig, onachtzaam, onnadenkend en ondeskundig. Definities die maatschappelijk nauwelijks een lading van besef dekten.
Sinds een paar jaar, nav forse ongelukken en de roep om zwaardere straffen, is de roekeloosheidsdefinitie wat sneller aan de orde bij o.a. hier een (forse) snelheidsovertreding maar ook bv omdat een mobiel werd vastgehouden.

Indien roekeloosheid aan de orde is - hier omdat o.a. de maximum snelheid fors werd overschreden; en mogelijk ook een mobiel werd vastgehouden - wordt conform strafbepaling van Art175VW voor overtreding van Art6VW (veroorzaken dodelijke slachtoffers), een gevangenisstraf geëist van maximaal 6 jaar. Indien de bestuurder (te veel) alcohol op had en/of niet meewerkte aan onderzoeken, kan de strafeis met de helft worden verhoogd.

Ik vrees dat de uiteindelijke straf fors minder zal zijn dan de wet in principe mogelijk maakt. Het hoogste wordt maximaal 2/3e dwz 3 of 4 jaar brommen etc.etc. Indien de verdachte ten zijde; een aantoonbare emotionele of psychisch stoornis had, wat menigeen op voorhand mogelijk zal veronderstellen, kan een straf wel eens heel anders - dwz lager - uitpakken.

Nogmaals, hier zijn alleen maar verliezers te verwachten en welke straf dan ook, zal geen recht doen aan de gevoelens. Goed is wel weer dat het recht en de erkenning van een schuld een weg vindt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_210244297
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 00:13 schreef nils7 het volgende:

[..]
Dronken Polen krijgen hier ook 2 weken schoffelen voor het veroorzaken van een dodelijk ongeluk dus heel gek is die gedachte niet
Dat verwacht ik ook dat het een fopstraf wordt
pi_210245023
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 01:38 schreef Vallon het volgende:

[..]
Juridisch zal 'simpel' roekeloosheid - als hoogste aanmerking - met de dood tot gevolg hebbend, worden verweten omdat hij de ter plaatse de geldende snelheid fors heeft overschreden.
//--//
Voorheen werd roekeloosheid idd wat vager uitgelegd als ernstige mate onvoorzichtig, onachtzaam, onnadenkend en ondeskundig. Definities die maatschappelijk nauwelijks een lading van besef dekten.
Sinds een paar jaar, nav forse ongelukken en de roep om zwaardere straffen, is de roekeloosheidsdefinitie wat sneller aan de orde bij o.a. hier een (forse) snelheidsovertreding maar ook bv omdat een mobiel werd vastgehouden.

Indien roekeloosheid aan de orde is - hier omdat o.a. de maximum snelheid fors werd overschreden; en mogelijk ook een mobiel werd vastgehouden - wordt conform strafbepaling van Art175VW voor overtreding van Art6VW (veroorzaken dodelijke slachtoffers), een gevangenisstraf geëist van maximaal 6 jaar. Indien de bestuurder (te veel) alcohol op had en/of niet meewerkte aan onderzoeken, kan de strafeis met de helft worden verhoogd.

Ik vrees dat de uiteindelijke straf fors minder zal zijn dan de wet in principe mogelijk maakt. Het hoogste wordt maximaal 2/3e dwz 3 of 4 jaar brommen etc.etc. Indien de verdachte ten zijde; een aantoonbare emotionele of psychisch stoornis had, wat menigeen op voorhand mogelijk zal veronderstellen, kan een straf wel eens heel anders - dwz lager - uitpakken.

Nogmaals, hier zijn alleen maar verliezers te verwachten en welke straf dan ook, zal geen recht doen aan de gevoelens. Goed is wel weer dat het recht en de erkenning van een schuld een weg vindt.
Doodslag kan ook nog. Mits bewezen kan worden dat hij bewust het risico genomen heeft om iemand van het leven te beroven.
pi_210245068
Enige juiste straf is met een touw achter een auto te worden vastgebonden en 200+ km per uur meegesleept te worden.
pi_210245075
Omdat
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 04:58 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Dat verwacht ik ook dat het een fopstraf wordt
Omdat nils bullshit loopt te verkondigen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2023 08:19:20 ]
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:51:38 #157
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210246811
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 08:04 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Doodslag kan ook nog. Mits bewezen kan worden dat hij bewust het risico genomen heeft om iemand van het leven te beroven.
Zou ik - gevoelsmatig - ook willen bedenken maar zie niet goed hoe de verdachte dat/daarin voorzien kon hebben.

Het gaspedaal planken of een telefoon vasthouden is niet synoniem met bewust een risico nemen om iemand dood te rijden. Ms dat uit tweede linie nog een (vlog?)getuige komt dat verdachte het kennelijk plan had de overtreding te begaan en zich daarbij niets zou aantrekken van eventuele slachtoffers.
Mogelijk dat de straf verzwaard wordt indien vaststaat dat hij te veel drank op had,
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_210247503
In een fatsoenlijke rechtstaat hebben verdachten een echte advocaat die ook serieus iets in te brengen heeft.
Daar kan niemand iets op tegen hebben. Maar toch.....

Wat voor low-life figuur ben je als je als advocaat dit soort onzin durft te vertellen.
quote:
„Hij is er kapot van en heeft dit nooit gewild”, zei de raadsman van de verdachte tijdens de vorige zitting. De advocaat was het niet eens met de verdenking doodslag, omdat de man volgens hem ’aanzienlijk geremd’ heeft.
Terwijl er al lang en breed bekend is dat de rijdende debiel al filmend tot één seconde voor de klap gas heeft gegeven.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_211523748
Update.

twitter


quote:
Vandaag vindt de inhoudelijke behandeling plaats. De 33-jarige verdachte is aanwezig. Het is erg druk in de rechtbank, de zaak zit helemaal vol.

"Voor de rechtbank is dit een zaak van de buitencategorie", zegt de voorzitter. Het OM verdenkt Thomas de G. primair van meervoudige doodslag. "Ik ben blij dat de zitting eindelijk plaatsvindt, maar ik zie er ook tegenop", zegt de verdachte.

"Hij heeft de maximumsnelheid aanzienlijk overschreden, zijn telefoon in de handen gehad en gefilmd en niet voorkomen dat hij achter op de auto van de slachtoffers is gereden", zegt de officier van justitie, die benadrukt dat de verdachte onder invloed was.

Op 10 maart om ongeveer 21.15 uur gaat het vreselijk mis, zo benoemt de rechter. De maximale snelheid was 130 km/u. Er waren geen bijzondere weersomstandigheden en er was geen file.

Op beelden was te zien dat de verdachte langere tijd reed op de linker weghelft. De Hyundai, waar het gezin in zat, reed rechters, maar wilde een vrachtwagen inhalen. De verdachte heeft niet op tijd geremd.

Een seconde voor de botsing remde de verdachte wel. Daarom ging zijn snelheid van 250 km/u naar iets meer dan 200 km/u. Met die laatste snelheid botsten de beide voertuigen.

Rens en Michelle, de ouders die beide 46 jaar oud waren, en de kinderen Laurens (13) en Sophie (10) overleefden het ongeval niet.

Wanneer de rechter de namen van de slachtoffers noemt, wordt de verdachte emotioneel. Hij krijgt tissues en een glas water.

Er zijn verklaringen van twee getuigen, die aanwezig waren op de plaats van het ongeval. Ze probeerden hulp te verlenen. De auto vloog in brand en ze probeerden om de bestuurster die op dat moment nog leefde, de moeder, uit de auto te krijgen. Dat is niet gelukt.

De verdachte had een alcoholpromillage van 1,7 in zijn bloed, veel meer dan de toegestane hoeveelheid, zo merkt de rechter op. De man reed meer dan 250 kilometer per uur, zo blijkt uit onderzoek. Die snelheid is ook te zien op een van de gemaakte filmpjes.

De verdachte zegt dat hij zeven of acht biertjes op had. "Toen ben ik helaas in de auto gestapt en daar naartoe gereden", zegt de verdachte over een bezoek aan een vriend. "Ik heb niet nagedacht over dat ik teveel alcohol op had."

De verdachte is al eerder zijn rijbewijs kwijtgeraakt. Hij heeft ook eerder een Educatieve Maatregel Alcohol (EMA) gevolgd. Ook heeft de verdachte vaak van zijn naasten gehoord dat hij niet met alcohol op in het verkeer moest rijden.

"Ik weet heel goed wat de gevolgen zijn van alcohol nuttigen en daarna rijden. Dat is niet goed te praten", zegt de verdachte op vragen van de rechter. De voorzitter benadrukt dat hij niet alleen naar de vriend toe ging, maar daarna ook nog terug reed.

"Ik denk dat ik mij overschat hebt", zegt de verdachte op de vraag van de voorzitter of hij nog in staat was om te rijden na het nuttigen van zo'n negen à tien biertjes. "Ik voelde mij goed." De verdachte zegt dat hij weleens last heeft van black-outs.

"Ik weet alleen nog het moment dat de auto naar links kwam", zegt de verdachte. De autorit voorafgaand herinnert hij zich niet. "Ik weet niet wat er gebeurd is", zegt de verdachte. Hij zegt dat hij nooit black-outs had in het verkeer, maar alleen maar thuis.

Een psychiater en psycholoog onderzochten de black-outs van de verdachte. "Dat vinden zij lastig te plaatsen", zegt de voorzitter. "Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat u het moeilijk vindt om erover te verklaren." De verdachte zegt dat dat niet zo is.

"Op het politiebureau is mij verteld dat ik het überhaupt gefilmd had", zegt de verdachte over zijn roekeloze autorit. "Ik weet niet wat mijn snelheid was." De voorzitter zegt dat op het filmpje is te zien dat de auto harder dan 250 km/u gaat.

Na het ongeval stapte de verdachte uit. "Ik wilde 112 bellen, maar had mijn telefoon niet in de broekzak", vertelt de verdachte emotioneel. "Toen ben ik naar de auto van de slachtoffers gelopen om te proberen de mevrouw uit de auto te halen."

"Ik kreeg de deur niet open", zegt de verdachte. Voorzitter: "U bent rechtstreeks geconfronteerd met de gevolgen van uw foute handelen." De rechtbank benoemt dat het niet alleen de verdachte veel doet, maar ook de mensen in de zaal, waaronder de nabestaanden.

De verdachte maakte vaker opnames met zijn telefoon. "We zien best een groot aantal opnames staan waar handelingen in het verkeer zijn opgenomen", zegt de voorzitter. "Het lijkt zo te zijn dat elke keer verkeersovertredingen worden gefilmd." Verdachte: "Klopt."

De verdachte zegt dat hij trots was op zijn auto. De voorzitter: "Elke keer dat u overtredingen maakt, brengt u uzelf en vooral andere verkeersdeelnemers in gevaar." Thomas de G. zegt dat hij dat niet gewild heeft.

"Waarom maakt u dit soort opnames van dit soort verkeersovertredingen", vraagt de rechtbank. "Daar heb ik geen antwoord op", zegt de verdachte. Hij zegt dat hij over het algemeen geen video's naar anderen stuurde.

De rechtbank gaat beelden van het ongeval tonen. "De beelden stoppen kort voor de botsing", zegt de voorzitter. De rechtbank geeft nabestaanden de mogelijkheid de zaal te verlaten, maar veel van hen hebben het al gezien. Iedereen blijft zitten.

We zien het filmpje van de verdachte, waarop te zien is dat de verdachte op de linker weghelft rijdt in het donker en daarbij snelheden van 250 km/u haalt. We zien dat de Hyundai van de slachtoffers naar links gaat om in te halen. Op dat moment stopt het filmpje.

De verdachte zegt dat hij niet eerder de maximale snelheid reed in zijn auto. De voorzitter houdt een eerdere verklaring voor: "Ik schrok ervan dat de auto opeens een beweging opzij maakt." In de herinnering van De G. was de andere bestuurder "onoplettend".

De verdachte geeft aan dat hij het niet bedoeld heeft om de schuld bij de slachtoffers te leggen.


"U kiest er, wanneer er andere weggebruikers in de buurt komen, niet om uw gas los te laten", merkt de voorzitter op. De verdachte heeft er geen herinnering aan. "Het valt mij op dat u toen niet heeft geremd, toen de mensen in de buurt kwamen."

Op het filmpje is te horen dat de verdachte luistert naar harde gitaar/rockmuziek. Thomas de G. zegt dat hij zich dit niet kan herinneren.

De verdachte zou een "passieve doodswens" hebben, zo valt te lezen in rapportages. In de conclusie staat volgens de voorzitter: "Het is niet zo dat hij op dat moment dood wilde."

"De vraagt blijft open staan waarom u dit soort idiote dingen gedaan heeft", zegt de rechter. Verdachte: "Ik vind het spannend om dat te zien en te doen, te zien hoe hard de auto kan rijden."

De verdachte benadrukt dat het nooit zijn bedoeling was om een ongeluk te veroorzaken. Hij zegt dat hij heeft geremd, wat ook is gebleken uit onderzoek, en dat hij probeerde om de slachtoffers te helpen na het ongeval.

De ex-vriendin van de verdachte zei dat ze "honderdduizenden keren" heeft gezegd dat hij niet met alcohol op achter het stuur moest. "Waarom moest ze dat zo vaak zeggen", vraagt de rechter. De verdachte dronk dagelijks veel, vaak thuis.

"Over het algemeen dronk ik geen grote hoeveelheden als ik nog moest rijden", zegt de verdachte. Maar thuis dagelijks wel meer dan tien flesjes bier.

De vriendin verklaarde dat de verdachte angstig was om naar buiten te gaan. Hij had min of meer bier nodig om die stap te kunnen zetten. Dat deed hij bijna nooit, maar die dag "helaas wel", zegt de verdachte.

De rechtbank benoemt een ander filmpje dat is gemaakt in de periode dat de verdachte een rijontzegging had. Hij stuurde het filmpje naar een vriend met de tekst: "Wat heb ik dit gemist joh."

De vriend zegt: "Pas maar op." De verdachte toen: "Heb weer teveel bier op 😂 en moest sigaretten hebben."

De vriend reageert erop: "Sukkel." De verdachte: "Hoe kk bad boy. Kleinigheidje."

"U zegt dat u wel trots bent op de auto, maar geen filmpjes doorstuurt. Maar de voorzitter gaf u aan dat het filmpje is gemaakt in Snapchat. Dat is toch om dingen door te sturen", vraagt de officier. De verdachte zegt niet dat hij van plan was het te sturen.

De oma van de overleden kinderen en de (schoon)moeder van de overleden ouders komt aan het woord voor het spreekrecht. Op de schermen zien we een foto van het gezin dat het #verkeersdrama niet overleefde.

https://twitter.com/thejermaine/with_replies
pi_211523880
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:15 schreef Nober het volgende:
Update.

[ twitter ]
[..]

Zulke figuren moet je voor altijd verwijderen uit de samenleving..
:r

Gdv zeg, heel gezin weg door zo'n volidiooot...
  Moderator dinsdag 5 december 2023 @ 12:36:08 #161
8781 crew  Frutsel
pi_211523932
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:30 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Zulke figuren moet je voor altijd verwijderen uit de samenleving..
:r

Gdv zeg, heel gezin weg door zo'n volidiooot...
Je mist er in elk geval niets aan nee
  Redactie Sport dinsdag 5 december 2023 @ 12:44:42 #162
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211524015
Wat zou het fijn zijn als ze hem even een paar dagen zouden opsluiten en dan per ongeluk de sleutel zouden kwijtraken. :{
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_211524042
Toen ik een puber was reed mijn leider van de scouting met zijn doorgesnoven harses twee kinderen dood. Zelf stierf hij helaas/gelukkig ook.
Een aantal jaar deed hij in zijn vrije tijd vrijwilligerswerk voor ons padvinderkinderen, maar het enige waar ik bij hem denk is dat hij twee kinderen heeft meegenomen in zijn dood en dat het een grote teringlijer is.

De broer van mijn zwager is verder ooit, al voordat ik mijn zwager leerde kennen, letterlijk in stukken gereden toen hij pech had op vluchtstrook. De chauffeur reed met meer dan 200km per uur dronken op hem in en had eerder in het buitenland ook al dronken een dodelijk ongeval veroorzaakt (!).

Dit soort extreme ongelukken veroorzaakt door dronken mensen is niet alleen iets uit de krant helaas, maar een reëele uitkomst als je bezopen achter het stuur gaat zitten.

De dader van in dit nieuwsbericht genoemde ongeluk mag van mij echt jaren zitten, dit grenst gewoon aan opzet, en hoort nooit meer te kunnen rijden. Maar goed, het leed is uiteindelijk al geschied.
  dinsdag 5 december 2023 @ 13:01:07 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211524218
200km/h+
Onder invloed
Filmen achter het stuur
brokken maken met dood tot gevolg

hmm... 2 maanden voorwaardelijk brommen en een tijdelijke rijontzegging van 3 maanden?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 5 december 2023 @ 16:17:36 #165
8781 crew  Frutsel
pi_211526410
quote:
OM eist 7 jaar cel en tbs tegen drankrijder die met 250 km/u gezin van 4 doodreed

Het OM eist tegen een man die dit jaar op de A59 met hoge snelheid een gezin van vier mensen doodreed een gevangenisstraf van zeven jaar plus tbs. De 33-jarige verdachte, Thomas de G. uit Zevenbergschen Hoek, had veel te veel gedronken, reed 250 kilometer per uur en filmde zijn rit, waardoor hij maar één hand aan het stuur had.

Volgens het OM is de verdachte schuldig aan doodslag. Hij nam de kans voor lief dat er doden zouden vallen door zijn rijgedrag in combinatie met het drinken. Omdat de kans op herhaling groot is, eist het OM naast de celstraf ook tbs. Na het uitzitten van zijn straf mag hij tien jaar geen autorijden, als het aan het OM ligt.

Het ongeluk gebeurde begin maart, rond 21.15 uur, bij Sprang-Capelle. Vier leden van één gezin uit Raamsdonksveer kwamen om: de 46-jarige ouders, hun zoon van 13 en dochter van 10. Ze waren op weg naar huis na het vieren van de verjaardag van de vader.

Verschrikkelijk
De G. reed in zijn Seat Leon op de linkerbaan van achter in op de auto van de slachtoffers. De bestuurster was kort daarvoor naar de linkerbaan gegaan om een vrachtwagen in te halen. Pas op het allerlaatst remde de verdachte. Zijn snelheid was toen nog iets meer dan 200 kilometer per uur.

De auto van de slachtoffers raakte na de eerste klap nog een vrachtwagen en een derde personenauto en vloog toen in brand. Mensen die hulp probeerden te bieden zagen dat in ieder geval de bestuurster van de auto na de klap nog leefde. Zij wilden haar uit het wrak halen, maar konden de deuren niet open krijgen. "De slachtoffers zijn op een verschrikkelijke manier aan hun eind gekomen", zei de voorzitter van de rechtbank.

Te veel op
De G. had een promillage van 1,77, waar maximaal 0,5 is toegestaan. Hij had zeker zeven flesjes bier gedronken en gaf toe een zware drinker te zijn. Voor rijden onder invloed raakte hij al eens zijn rijbewijs kwijt, hij moest toen een verplichte cursus volgen. Ook werd hij door de ggz behandeld vanwege zijn alcoholgebruik en waarschuwde een vriendin hem veelvuldig om niet met drank op in de auto te stappen.

De verdachte zegt zich van de autorit alleen het laatste moment te kunnen herinneren, vlak voor de klap. "Ik heb overschat dat ik de auto nog kon besturen, ik had last van een black-out." De officier van justitie liet weten dat niet geloofwaardig te vinden, omdat De G. zich al het andere van die avond wel herinnert.

Idiote dingen
Het Snapchat-filmpje dat De G. tot het moment van het ongeluk maakte, werd in de volle rechtszaal afgespeeld. Daarop is te zien dat de auto, waarschijnlijk door de snelheid, aan het trillen is. Op De G.'s telefoon werden nog meer filmpjes gevonden waarop hij zijn eigen snelheidsovertredingen vastlegt. Ook is daarop te zien dat hij achter het stuur drinkt.

De rechter vroeg hem: "Waarom doet u dit soort idiote dingen?". Daarop zei De G. er trots op te zijn dat zijn auto zo hard kon: "Ik vind het spannend om dat te zien en te doen."

Bittere verwijten
Drie nabestaanden maakten van hun spreekrecht gebruik. De oma van de kinderen, (schoon)moeder van de ouders, stond indringend stil bij de levens van de slachtoffers. Ze vertelde hoe een broer van vader Rens werd omgeleid vanwege het ongeluk en de wrakstukken zag zonder te weten dat zijn broer met zijn gezin daar was omgekomen.

Zij riep in herinnering hoe haar kleinkind Sophie van 10 uitkeek naar de middelbare school en het halen van haar typediploma, hoe Laurens van 13 op zoek was naar een vakantiebaantje, hoe vader Rens net aan een studie was begonnen en hoe moeder Michelle "meegroeide met haar man en kinderen, ze was precies waar ze wilde zijn."

De zus van Michelle maakte de verdachte bittere verwijten: "Wat heeft jou het recht gegeven om als een malloot met deze snelheden aan het verkeer deel te nemen?" Tijdens de woorden van de nabestaanden was een foto van het gezin te zien. "Kijk maar goed naar de foto", zei de zus tegen De G. "Ik hoop dat je ze ziet, elke keer als je je ogen sluit."

Na de verklaringen vroeg de rechter aan De G. wat hij van de verklaringen vond. "Ik snap dat het zo veel impact heeft. Het had nooit gemogen", was zijn antwoord.
Wat een fopstraf :{
pi_211526441
Huh, hij heeft na z'n vorige roi een cursus moeten volgen en dat heeft niet gewerkt?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 5 december 2023 @ 16:27:18 #167
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_211526496
"Ik snap dat het zo veel impact heeft. Het had nooit gemogen"

Wat moet je hier toch mee als samenleving... :{

[ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 05-12-2023 16:45:56 ]
pi_211526515
Gezien het feit dat het niet z'n eerste keer is en dat z'n naaste omgeving hem wel een miljoen keer heeft gewaarschuwd vind ik dit ik dit wel een fopeis

En dan heb ik het nog niet eens over die ongekend zielige filmpjes en berichtjes aan z'n vrienden.

De samenleving is beter af zonder zo'n kansloze randdebiel :r
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_211526545
De advocaat van Thomas de G. vindt dat er geen sprake is van doodslag. Hij gebruikt in zijn betoog een voorbeeld van de zaak van een ongeluk op de A20 in Schiedam, waar de rechtbank de verdachte vrijsprak op doodslag.

Het gaat om een zaak uit 2021. Een man reed toen met 250 kilometer per uur een auto van achter aan. Een man kwam om het leven.

Het Openbaar Ministerie eiste in de zaak acht jaar cel voor doodslag, maar daar zag de rechtbank geen bewijs voor, zo schreef Rijnmond begin oktober bij de uitspraak in de Schiedamse zaak.

De advocaat van Thomas de G. vindt de zaak vergelijkbaar met die van zijn cliënt. "De gevolgen in deze zaak zijn uitzonderlijk ernstig. Maar het is nog geen criterium om het als doodslag te kwalificeren."

De G. 'kent de gevaren van alcohol als geen ander', vindt het OM. Hij maakte op de dagen rondom het ongeluk foto's van blikjes bier in het middenconsole van zijn auto.
In december 2020 stuurde De G. een filmpje van een verkeersovertreding naar een vriend. 'Wat heb ik dit gemist joh', schrijft hij. 'Heb teveel bier op. En moest sigaretten hebben.'

'Sukkel', reageert de vriend. 'Haha en dalijk weer gepakt worden en dan is het huilen', vult hij aan. 'Op jouw schouder', zegt De G.. Hij noemt zichzelf in het gesprek een 'kanker badboy'.

In andere chatgesprekken zegt De G. dat hij het vervelend vindt als mensen met honderd inhalen. 'Kanker dan die voet op het gas', schrijft De G..
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 5 december 2023 @ 16:34:25 #170
3542 Gia
User under construction
pi_211526557
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:29 schreef Solotovski het volgende:
Gezien het feit dat het niet z'n eerste keer is en dat z'n naaste omgeving hem wel een miljoen keer heeft gewaarschuwd vind ik dit ik dit wel een fopeis

En dan heb ik het nog niet eens over die ongekend zielige filmpjes en berichtjes aan z'n vrienden.

De samenleving is beter af zonder zo'n kansloze randdebiel :r
Tja, we hebben nu eenmaal geen doodstraf, en zelfs als we die wel hadden, is dit geen moord, maar doodslag. Daar zou dan toch geen doodstraf op staan.
Maar ik vind 7 jaar de bak in prima, alleen worden dat bij zo'n eis geen 7 jaar, maar vervroegd vrij. Dus de eis zou 10 jaar moeten zijn, dan zit ie misschien effectief 7 jaar.
Daarna nog 10 jaar rij-ontzegging. Dan is ie 50. Hopelijk dan wel wat wijzer.
pi_211526627
Er werd hier over fopstraffen gesproken zoals een taakstraf.

Maar 7 jaar met tbs kun je in ieder geval geen fop eis noemen, nu nog zien of de rechter meegaat in doodslag.
  dinsdag 5 december 2023 @ 16:43:34 #172
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211526630
Ik heb weinig medeleven met de dader. Lekker brommen en een keer je leven op orde brengen. Autorijden wat mij betreft doe maar nooit meer.
pi_211526745
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Tja, we hebben nu eenmaal geen doodstraf, en zelfs als we die wel hadden, is dit geen moord, maar doodslag. Daar zou dan toch geen doodstraf op staan.
Maar ik vind 7 jaar de bak in prima, alleen worden dat bij zo'n eis geen 7 jaar, maar vervroegd vrij. Dus de eis zou 10 jaar moeten zijn, dan zit ie misschien effectief 7 jaar.
Daarna nog 10 jaar rij-ontzegging. Dan is ie 50. Hopelijk dan wel wat wijzer.
Een gevangenisstraf van 7 jaar komt neer op minimaal 5 jaar zitten. Bij een straf van tien jaar is dat minimaal 8 jaar zitten. Echter, in dit geval volgt na de gevangenisstraf nog de tbs, als de rechter de eis van het OM overneemt. Tbs duurt gemiddeld 6 à 7 jaar, maar eigenlijk nooit korter dan 5. En in potentie levenslang.

Al met al zou-ie dan waarschijnlijk een jaar of 12 vastzitten. Dat is te vergelijken met de straf die iemand - zonder antecedenten of verzwarende omstandigheden - normaal gesproken voor een moord krijgt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2023 16:58:08 ]
pi_211526759
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Een gevangenisstraf van 7 jaar, komt neer op minimaal 5 jaar zitten. Bij een straf van tien jaar, is dat minimaal 8 jaar zitten. Echter, in dit geval volgt na de gevangenisstraf nog de tbs, als de rechter de eis van het OM overneemt. Tbs duurt gemiddeld 6 à 7 jaar, maar eigenlijk nooit korter dan 5.

Al met al zou-ie dan een jaar of 12 vastzitten. Dat is te vergelijken met de straf die iemand - zonder antecedenten of verzwarende omstandigheden - normaal gesproken voor een moord krijgt.
De verdachte zegt dat hij niet eerder de maximale snelheid reed in zijn auto. De voorzitter houdt een eerdere verklaring voor: "Ik schrok ervan dat de auto opeens een beweging opzij maakt." In de herinnering van De G. was de andere bestuurder "onoplettend".

De verdachte geeft aan dat hij het niet bedoeld heeft om de schuld bij de slachtoffers te leggen.
  Spellchecker dinsdag 5 december 2023 @ 16:58:37 #175
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211526762
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:16 schreef maily het volgende:
7 jaar en tbs

Een gezin doodgereden met je zatte harses

:r
pi_211526771
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:43 schreef Perox het volgende:
Ik heb weinig medeleven met de dader. Lekker brommen en een keer je leven op orde brengen. Autorijden wat mij betreft doe maar nooit meer.
Deze dader verdient het niet meer om actief deel te nemen in de maatschappij. Met zijn verleden en gedrag was het gewoon wachten op een ongeluk. Ik hoop dat de maximale straf wordt uitgesproken en deze idioot nooit meer achter het stuur kruipt.
pi_211526772
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat zou het fijn zijn als ze hem even een paar dagen zouden opsluiten en dan per ongeluk de sleutel zouden kwijtraken. :{
Hoezo? Krijg je allemaal gedoe met een sleutelmaker, of aannemer. Hoop extra kosten en voor wat?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2023 17:00:52 ]
pi_211526784
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:58 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
De verdachte zegt dat hij niet eerder de maximale snelheid reed in zijn auto. De voorzitter houdt een eerdere verklaring voor: "Ik schrok ervan dat de auto opeens een beweging opzij maakt." In de herinnering van De G. was de andere bestuurder "onoplettend".

De verdachte geeft aan dat hij het niet bedoeld heeft om de schuld bij de slachtoffers te leggen.
Ik weet niet wat je bedoeling is met deze post. Wat heeft jouw reactie te maken met hetgeen ik zei?
pi_211526826
Hopelijk dat hij dan ook echt TBS krijgt en heel lang opgesloten blijft. Hij zou sowieso nooit meer achter een stuur mogen kruipen.

Elke keer als ik dit topic zie hoop ik echt dat de kinderen en vader gelijk overleden zijn en de moeder niet teveel heeft meegekregen...Bah
pi_211526847
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 17:12 schreef koffiekoekjes het volgende:
Hopelijk dat hij dan ook echt TBS krijgt en heel lang opgesloten blijft. Hij zou sowieso nooit meer achter een stuur mogen kruipen.

Elke keer als ik dit topic zie hoop ik echt dat de kinderen en vader gelijk overleden zijn en de moeder niet teveel heeft meegekregen...Bah
7 jaar is ook echt te kort, als je met zijn voorgeschiedenis dronken gaat rijden met 250 KM over de snelweg dan dient er veel en veel zwaarder gestraft te worden.

Je moet er toch niet aan denken dat deze kerel al in 2030 buiten loopt (onder voorwaarden). Waarschijnlijk in 10 jaar ook weer autorijden.

Voor de maatschappij zou het beter zijn als hij was overleden tijdens het ongeluk. Maar dat is mijn mening.
pi_211526861
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 17:16 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
7 jaar is ook echt te kort, als je met zijn voorgeschiedenis dronken gaat rijden met 250 KM over de snelweg dan dient er veel en veel zwaarder gestraft te worden.

Je moet er toch niet aan denken dat deze kerel al in 2030 buiten loopt (onder voorwaarden). Waarschijnlijk in 10 jaar ook weer autorijden.

Voor de maatschappij zou het beter zijn als hij was overleden tijdens het ongeluk. Maar dat is mijn mening.
Hoe zie je dat voor je dan? Volgens welk scenario zou ie in 2030 alweer vrij rondlopen?
pi_211526864
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 17:19 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hoe zie je dat voor je dan? Volgens welk scenario zou ie in 2030 alweer vrij rondlopen?
7 jaar straf, minus tijd al gezeten. Eerste straf dus wellicht na goed gedrag al na 5 jaar buiten.
TBS onder voorwaarden

Voila, 2030 al deels buiten
pi_211526870
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:47 schreef Hatseflats22 het volgende:
Toen ik een puber was reed mijn leider van de scouting met zijn doorgesnoven harses twee kinderen dood. Zelf stierf hij helaas/gelukkig ook.
Een aantal jaar deed hij in zijn vrije tijd vrijwilligerswerk voor ons padvinderkinderen, maar het enige waar ik bij hem denk is dat hij twee kinderen heeft meegenomen in zijn dood en dat het een grote teringlijer is.
dit is heel knap
hij reed 2 kinderen en zichzelf dood

jaren later deed hij vrijwilligerswerk
pi_211526881
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 17:20 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
7 jaar straf, minus tijd al gezeten. Eerste straf dus wellicht na goed gedrag al na 5 jaar buiten.
TBS onder voorwaarden

Voila, 2030 al deels buiten
Je bedoelt wanneer de rechter niet mee zou gaan in de eis van het OM? Want volgens mij wordt hier tbs met dwang geëist, geen tbs met voorwaarden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2023 17:23:34 ]
  dinsdag 5 december 2023 @ 17:26:21 #185
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211526902
Eis vind ik niet slecht. Enige wat ik vind is dat hij nooit meer zou mogen rijden. 10 jaar niet rijden is te weinig.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211526930
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 17:23 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je bedoelt wanneer de rechter niet mee zou gaan in de eis van het OM? Want volgens mij wordt hier tbs met dwang geëist, geen tbs met voorwaarden.
Klopt.
pi_211526935
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 17:21 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
dit is heel knap
hij reed 2 kinderen en zichzelf dood

jaren later deed hij vrijwilligerswerk
LEZEN MAFKEES!!!!
Er staat toch nergens dat hij LATER vrijwilligerswerk deed?

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:47 schreef Hatseflats22 het volgende:
Een aantal jaar deed hij in zijn vrije tijd vrijwilligerswerk voor ons padvinderkinderen,
  dinsdag 5 december 2023 @ 17:46:12 #188
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211527015
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:42 schreef archito het volgende:
Er werd hier over fopstraffen gesproken zoals een taakstraf.

Maar 7 jaar met tbs kun je in ieder geval geen fop eis noemen, nu nog zien of de rechter meegaat in doodslag.
Het is een behoorlijk milde eis, die typisch is voor het Nederlandse rechtssysteem. We hebben hier te maken met niet zomaar een ongeval, maar met een optelsom van wetsovertredingen waarbij je kunt weten dat je het leven van medeburgers ernstig in gevaar brengt. Als dat vervolgens tot de dood van vier mensen leidt, mag je minstens 25 jaar zitten als niet langer.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211527039
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2023 17:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is een behoorlijk milde eis, die typisch is voor het Nederlandse rechtssysteem. We hebben hier te maken met niet zomaar een ongeval, maar met een optelsom van wetsovertredingen waarbij je kunt weten dat je het leven van medeburgers ernstig in gevaar brengt. Als dat vervolgens tot de dood van vier mensen leidt, mag je minstens 25 jaar zitten als niet langer.
Nee, want een dergelijke straf staat dan niet meer in verhouding tot de straffen die je bijv krijgt voor een moord.
pi_211527044
7 jaar + TBS vind ik, verdachte de zwartepiet toespelen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_211527051
Klinkt alsof dit iemand is met een laag iq. Ik ben er echt voor om mensen een iq test af te laten nemen en aan de hand van die uitslag bepalen of ze van sommige voorzieningen gebruik mogen maken.

Denk hierbij aan auto rijden, social media gebruik en algemeen smartphone gebruik. Sommige mensen moet je nou eenmaal tegen zichzelf in bescherming nemen.
pi_211527072
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:42 schreef archito het volgende:
Er werd hier over fopstraffen gesproken zoals een taakstraf.

Maar 7 jaar met tbs kun je in ieder geval geen fop eis noemen, nu nog zien of de rechter meegaat in doodslag.
Dit. Maar als het aan sommige mensen zou liggen dan hadden we 10 maal zoveel gevangenissen nodig. Ik hoop wel dat de tbs ook echt opgelegd gaat worden.
pi_211527077
Alsof dit figuur bij de eerste keer gepakt worden niet al alle rechten ontnomen had moeten worden, en dan na dit nog eens een keer zo'n fopstraf. En als je het zo leest geen enkele sprake van reflectie, bezinning, oprechte spijt.

Eik gewoon meteen kapotschieten, maar beter rest van zijn leven ergens wegrotten, en dan bij voorkeur met iets van martelen erbij, iets dat hem regelmatig doodangsten zal opleveren. Helaas vriend, je verdient niet beter.

Verder, verontwaardiging alom (terecht) maar laten we nou niet doen alsof met drank op gaan rijden zo uitzonderlijk is. Half NL stapt na horecabezoek/vrijmibo gewoon weer in de auto of op de fiets of scooter.
  dinsdag 5 december 2023 @ 17:59:39 #194
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211527126
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 17:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, want een dergelijke straf staat dan niet meer in verhouding tot de straffen die je bijv krijgt voor een moord.
Binnen het huidige systeem wel, maar daarom zou er ook in het algemeen veel strenger moeten worden gestraft en niet alleen in deze specifieke situatie. Ook de doodstraf zou daarin een uitstekende toevoeging kunnen zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211527134
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 17:53 schreef Modus het volgende:
Alsof dit figuur bij de eerste keer gepakt worden niet al alle rechten ontnomen had moeten worden, en dan na dit nog eens een keer zo'n fopstraf. En als je het zo leest geen enkele sprake van reflectie, bezinning, oprechte spijt.

Eik gewoon meteen kapotschieten, maar beter rest van zijn leven ergens wegrotten, en dan bij voorkeur met iets van martelen erbij, iets dat hem regelmatig doodangsten zal opleveren. Helaas vriend, je verdient niet beter.

Verder, verontwaardiging alom (terecht) maar laten we nou niet doen alsof met drank op gaan rijden zo uitzonderlijk is. Half NL stapt na horecabezoek/vrijmibo gewoon weer in de auto of op de fiets of scooter.
Stoer. Rusland zoekt nog mensen van jouw kaliber.
  dinsdag 5 december 2023 @ 18:04:38 #196
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211527155
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2023 17:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Binnen het huidige systeem wel, maar daarom zou er ook in het algemeen veel strenger moeten worden gestraft en niet alleen in deze specifieke situatie. Ook de doodstraf zou daarin een uitstekende toevoeging kunnen zijn.
Ah, de doodstraf wordt weer uit de doos gehaald en afgestoft.
Welke executiemethode wordt je warm van?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 5 december 2023 @ 18:05:59 #197
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211527166
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:01 schreef grimselman het volgende:

[..]
Stoer. Rusland zoekt nog mensen van jouw kaliber.
Tuurlijk gaat hij daar niet heen.
Stiekem toch wel fijn vertoeven hier in NL.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 5 december 2023 @ 18:07:58 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211527179
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2023 17:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Binnen het huidige systeem wel, maar daarom zou er ook in het algemeen veel strenger moeten worden gestraft en niet alleen in deze specifieke situatie. Ook de doodstraf zou daarin een uitstekende toevoeging kunnen zijn.
Werkt elders ook fantastisch! Owh nee, toch niet...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 5 december 2023 @ 18:08:24 #199
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211527182
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ah, de doodstraf wordt weer uit de doos gehaald en afgestoft.
Welke executiemethode wordt je warm van?
Zo humaan mogelijk, dodelijke injectie of executie.
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Werkt elders ook fantastisch! Owh nee, toch niet...
Jawel, het (definitief) verwijderen van (zware) criminelen uit de samenleving werkt uitstekend.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 5 december 2023 @ 18:17:48 #200
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211527230
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2023 17:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Binnen het huidige systeem wel, maar daarom zou er ook in het algemeen veel strenger moeten worden gestraft en niet alleen in deze specifieke situatie. Ook de doodstraf zou daarin een uitstekende toevoeging kunnen zijn.
Zelfs in Derde Wereldlanden als de VS snijden ze je strot niet af voor een verkeersmisdrijf, ongeacht de gevolgen. Ze hangen je niet eens op als je een halve school doodschiet. En dan wil jij….
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 5 december 2023 @ 18:18:56 #201
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211527245
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zo humaan mogelijk, dodelijke injectie of executie.
[..]

Ja, doodstraf zonder executie wordt enigszins lastig, vrees ik.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 5 december 2023 @ 18:20:55 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211527271
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zo humaan mogelijk, dodelijke injectie of executie.
[..]
Jawel, het (definitief) verwijderen van (zware) criminelen uit de samenleving werkt uitstekend.
Zoals waar precies?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211527297
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Werkt elders ook fantastisch! Owh nee, toch niet...
Amerika niet echt nee maar in Noord-Korea werkt het best aardig. Misschien moeten we onze samenleving noordkoreaans inrichten. Of het social creditsysteem zoals in China. Ik zie mogelijkheden.
  dinsdag 5 december 2023 @ 18:23:20 #204
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211527300
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zoals waar precies?
Ga je nou <huiver> feiten en onderbouwing vragen???
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 5 december 2023 @ 18:37:42 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211527409
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Zelfs in Derde Wereldlanden als de VS snijden ze je strot niet af voor een verkeersmisdrijf, ongeacht de gevolgen. Ze hangen je niet eens op als je een halve school doodschiet. En dan wil jij….
In de VS zijn er gewoon flinke straffen voor verkeersmisdrijven, al kan dit uiteraard per staat verschillen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, doodstraf zonder executie wordt enigszins lastig, vrees ik.
Executie met het geweer mocht dit het duidelijker maken. Kortom, fusilleren. Dat blijft één van de meest voor de hand liggende manieren om de doodstraf uit te voeren.
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zoals waar precies?
Je kunt wellicht denken aan landen zoals Qatar, Taiwan, Japan of Singapore. Maar het is lastig om een echt goed voorbeeld te vinden. Ik zie streng straffen namelijk als een toevoeging op een functionerende samenleving. Veel landen die strenge straffen hanteren voldoen in principe niet aan die omschrijving vind ik en veel samenlevingen in het Westen die dat wel doen, hanteren juist weer relatief milde straffen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 5 december 2023 @ 18:40:15 #206
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_211527428
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 17:23 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je bedoelt wanneer de rechter niet mee zou gaan in de eis van het OM? Want volgens mij wordt hier tbs met dwang geëist, geen tbs met voorwaarden.
TBS duur is meestal 7 tot 8 jaar, is dat bij TBS met dwang anders ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 5 december 2023 @ 18:42:35 #207
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211527451
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zo humaan mogelijk, dodelijke injectie of executie.
[..]
Jawel, het (definitief) verwijderen van (zware) criminelen uit de samenleving werkt uitstekend.
Daar is niets humaans aan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 5 december 2023 @ 18:44:12 #208
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211527456
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:37 schreef HowardRoark het volgende:
Executie met het geweer mocht dit het duidelijker maken. Kortom, fusilleren. Dat blijft één van de meest voor de hand liggende manieren om de doodstraf uit te voeren.
Ga jij dat doen? Of mogen andere mensen dat maar voor je opknappen?
Lekker makkelijk ook.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211527480
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ga jij dat doen? Of mogen andere mensen dat maar voor je opknappen?
Lekker makkelijk ook.
Automatiseren. Een 50 cal koppelen aan een snelheidscamera zou toch niet heel moeilijk moeten zijn.
  dinsdag 5 december 2023 @ 18:48:43 #210
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211527489
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Daar is niets humaans aan.
Dat mag jij natuurlijk vinden, je zou zelfs het argument kunnen maken ook opsluiting niet humaan is.
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ga jij dat doen? Of mogen andere mensen dat maar voor je opknappen?
Lekker makkelijk ook.
Ik moet er niet aan denken. Maar gelukkig zijn er altijd mensen die wel zo'n taak op zich willen nemen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211527499
Maximumstraf doodslag is 25 jaar. Waarom dan maar 7 jaar eisen.
pi_211527506
Zijn er meer zaken bekend waar tbs is opgelegd na een ‘verkeersovertreding’?
pi_211527605
Zondagmiddag steniging op het dorpsplein te Raamsdonksveer live uitgezonden op alle Nederlandse TV zenders al geopperd?

Maak kans om ook een steen te gooien, SMS STEEN AAN naar 1312.
  dinsdag 5 december 2023 @ 19:08:01 #214
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211527621
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Ik moet er niet aan denken. Maar gelukkig zijn er altijd mensen die wel zo'n taak op zich willen nemen.
Lafaard.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211527627
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]
TBS duur is meestal 7 tot 8 jaar, is dat bij TBS met dwang anders ?
Nee, dat gaat juist over tbs met dwang.
pi_211527684
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:50 schreef SOG het volgende:
Maximumstraf doodslag is 25 jaar. Waarom dan maar 7 jaar eisen.
In ieder geval omdat hij deels ontoerekeningsvatbaar wordt geacht, vandaar de tbs.
pi_211527694
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 18:51 schreef opgebaarde het volgende:
Zijn er meer zaken bekend waar tbs is opgelegd na een ‘verkeersovertreding’?
Het is sowieso zeldzaam dat het veroorzaken van een verkeersongeval wordt gekwalificeerd als doodslag.
pi_211527759
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 17:31 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
LEZEN MAFKEES!!!!
Er staat toch nergens dat hij LATER vrijwilligerswerk deed?
[..]

doe rustig joh met je agressieprobleem
pi_211527919
quote:
De vriendin verklaarde dat de verdachte angstig was om naar buiten te gaan. Hij had min of meer bier nodig om die stap te kunnen zetten. Dat deed hij bijna nooit, maar die dag "helaas wel", zegt de verdachte.
Da's ook niet echt normaal he? Een behandeling lijkt me afgaande op de alhier gepostte stukjes geen heel vergezochte eis.
pi_211528872
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 december 2023 19:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Da's ook niet echt normaal he? Een behandeling lijkt me afgaande op de alhier gepostte stukjes geen heel vergezochte eis.
Alleen is een tbs-kliniek daar niet echt de plek voor.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 5 december 2023 @ 21:20:29 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211528978
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 21:10 schreef nostra het volgende:

[..]
Alleen is een tbs-kliniek daar niet echt de plek voor.
Uhhhh? :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211528998
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 21:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Uhhhh? :?
Voor angst- en verslavingsproblematiek niet - maar nu baseer ik me op de serie "bij mij in de TBS", dus hoe waar dat is weet ik niet.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_211531010
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 17:31 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
LEZEN MAFKEES!!!!
Er staat toch nergens dat hij LATER vrijwilligerswerk deed?
[..]

En jij bent manager? Joh, wat een gedrag weer. Ik vraag me af hoe je in hemelsnaam zo'n positie hebt bereikt.
pi_211531519
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 19:26 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
doe rustig joh met je agressieprobleem
Lees jij dan eens normaal, dan is er niets aan de hand idioot
pi_211531529
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 01:17 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
En jij bent manager? Joh, wat een gedrag weer. Ik vraag me af hoe je in hemelsnaam zo'n positie hebt bereikt.
Ik ben zeer zeker manager en niet van de fluwelen handschoen.
Deze user leest duidelijk niet en probeert een andere user belachelijk te maken. Dan krijg je hem ook goed terug als je niet eens goed kan lezen.
pi_211531546
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 01:17 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
En jij bent manager? Joh, wat een gedrag weer. Ik vraag me af hoe je in hemelsnaam zo'n positie hebt bereikt.
dat is een act :')
of hij heeft echt en agressieprobleem _O-

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2023 08:23:18 ]
pi_211531569
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 08:21 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
dat is een act :')
of hij heeft echt en agressieprobleem _O-
:') gelukkig weet jij alles @ikbenookeenklant.
pi_211534061
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 08:18 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Ik ben zeer zeker manager en niet van de fluwelen handschoen.
Deze user leest duidelijk niet en probeert een andere user belachelijk te maken. Dan krijg je hem ook goed terug als je niet eens goed kan lezen.
Je reactie is van iemand die ze niet op een rijtje heeft.
pi_211534193
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 13:46 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Je reactie is van iemand die ze niet op een rijtje heeft.
Okee hans student
pi_211668157
quote:
Tien jaar cel en tbs voor dronken man die met 200 kilometer per uur gezin doodreed

De man die in maart met hoge snelheid een dodelijk ongeval op de A59 bij Sprang-Capelle heeft veroorzaakt, is veroordeeld tot tien jaar cel en tbs. Bij het ongeval kwam een gezin van vier om het leven.

De straf is hoger dan de eis van het Openbaar Ministerie (OM) begin december. Het OM eiste zeven jaar cel en tbs met dwangverpleging.

Het OM beschuldigde Thomas de G. uit Zevenbergschen Hoek van doodslag. De slachtoffers van het dodelijke ongeluk van 10 maart 2023 waren een tienjarig meisje, een dertienjarige jongen en hun 46-jarige ouders uit Raamsdonksveer.

De G. had volgens de officier veel te veel gedronken en reed met zo'n 205 kilometer per uur. Hij verklaarde dat hij onder invloed van alcohol was en negen of tien biertjes ophad. Tijdens het rijden filmde hij met zijn telefoon. De beelden zijn bij een eerdere zitting getoond in de rechtbank.

Het OM eiste naast zeven jaar cel ook tbs, omdat De G. volgens deskundigen een persoonlijkheidsstoornis heeft. Daar zou hij een intensieve behandeling voor nodig hebben. Ook heeft De G. volgens het OM een alcoholprobleem, maar zelf ontkent hij dat. Eerder was hij zijn rijbewijs al eens tijdelijk kwijt vanwege rijden onder invloed.

Ongeluk gebeurde bij het inhalen van een vrachtwagen
Het ongeluk gebeurde toen de auto van de slachtoffers een vrachtwagen inhaalde, waar De G. met hoge snelheid achterop botste. Volgens zijn advocaat was De G. erdoor verrast dat de auto de vrachtwagen inhaalde en was er geen sprake van doodslag. Door te remmen probeerde hij een aanrijding te voorkomen.

Omstanders verklaarden dat niet alle slachtoffers op slag dood waren, liet het OM eerder in de rechtbank weten. Ze hebben nog geprobeerd de bestuurster uit de brandende auto te bevrijden. Maar de deuren waren door de klap zo verwrongen dat het niet lukte.

Bij een eerdere zitting in de rechtbank raakte De G. daardoor geëmotioneerd. Hij zei dat hij na het ongeval heeft geprobeerd te helpen door aan de deur te trekken. Maar volgens getuigen was hij zo in shock dat hij dat niet meer kon.

"Dit had allemaal nooit mogen gebeuren. Ik vind het verschrikkelijk dat zij zich zo voelen", zei De G.

https://www.nu.nl/binnenl(...)-gezin-doodreed.html
pi_211668183
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 12:59 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Had nog wel hoger mogen zijn..
pi_211668186
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 13:00 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Had nog wel hoger mogen zijn..
Ja, de oven in.
  dinsdag 19 december 2023 @ 13:02:29 #233
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_211668205
Mooi, kan niet hard genoeg gestraft worden voor zijn moordzuchtige idiote gedrag.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 19 december 2023 @ 14:01:29 #234
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_211668838
Mooi zo, ook tbs erbij, dat kan deze mafkees wel goed gebruiken
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_211668904
Vuile klootzak moet nooit meer in de maatschappij losgelaten worden.
pi_211668998
he he

Eindelijk een keer een fatsoenlijke straf voor een verkeersidioot onder invloed.
Kans op vrijlating ooit is nihil met zo'n instelling.

Geen alcohol probleem hoor, nope. Zo bleek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211670581
Fantastisch dat er eindelijk eens een fatsoenlijke straf wordt gegeven voor zo'n verkeersdelict. Is 10 jaar genoeg? Het voelt niet als genoeg als je bedenkt dat hij een gezin heeft doodgereden. Wat voor straf is wel hoog genoeg? Ik zou het niet weten, het komt nooit meer goed voor dit gezin en hun nabestaanden. ;(

Is bekend waarom de rechter een hogere straf heeft gegeven dan de strafeis van het OM?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211672025
Ik vermoed dat hier nog wel een hoger beroep op gaat volgen.
pi_211674189
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 18:45 schreef Sodemieters het volgende:
Ik vermoed dat hier nog wel een hoger beroep op gaat volgen.
Uiteraard.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_211996681
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2023 21:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Uiteraard.
Tadaa:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)9-beroep-tegen-straf

...

quote:
Volgens de advocaat 'kijkt de rechtbank te veel naar zijn rijgedrag in het verleden', want vorige keer bleek: "Ook wordt de telefoon van de verdachte nog onderzocht. Daar zijn wel al 23 filmpjes op gevonden, verspreid over twee jaar, waarop volgens de officier van justitie dertien ernstige verkeersovertredingen te zien zijn."
Als je al een hele voorgeschiedenis hebt van infantiel rijgedrag weegt dat mee bij een zaak over een noodlottig ongeval veroorzaakt door je rijgedrag? Wauw, raar.
pi_211996776
Vent ziet er ook twintig jaar ouder uit dan 33, maar als je continu aan een infuus van alcohol en codeïne (cocaïne?) ligt, is dat misschien ook niet zo vreemd.



Kan me echt geen angle voorstellen die ook maar enigszins pleitbaar is, aan de andere kant zal er na een 3 jaar hogere straf dan eis ook wel niet veel te verliezen zijn voor hem.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator donderdag 11 januari 2024 @ 19:59:45 #242
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211996820
Laat deze randdebiel aub nooit meer in een gemotoriseerd voertuig
  donderdag 11 januari 2024 @ 20:10:00 #243
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211997056
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:30 schreef superniger het volgende:

[..]
Ik voorspel 6 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar.
10 jaar dus. Op basis waarvan maakte jij je voorspelling? Onderbuik?
pi_211998517
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:26 schreef epicbeardman het volgende:
Gezin van vier komt om bij ongeluk A59, betrokkene vermoedelijk onder invloed

De vier doden die gisteravond vielen bij een auto-ongeluk op de A59, komen uit hetzelfde gezin. Volgens de politie gaat het om een tienjarig meisje, een jongen van 13 en hun ouders, beiden 46 jaar, afkomstig uit Raamsdonksveer. Hun auto vloog na de botsing in brand.

Drank- en drugsgebruik

Een van de automobilisten die betrokken waren bij het ongeval is een 33-jarige man uit Zevenbergschen Hoek. Hij raakte lichtgewond. Uit een eerste test blijkt dat hij vermoedelijk te veel gedronken had en drugs had gebruikt. Zijn rol bij de toedracht van het ongeluk wordt nog onderzocht. Ook neemt de politie de gladheid op de weg mee in het onderzoek.

https://nos.nl/artikel/24(...)delijk-onder-invloed
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 11 januari 2024 @ 21:43:15 #245
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211998581
quote:
7s.gif Op donderdag 11 januari 2024 20:10 schreef Zwansen het volgende:

[..]
10 jaar dus. Op basis waarvan maakte jij je voorspelling? Onderbuik?
“D66 rechters! Hur dur dur”. Geert zegt het!
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Spellchecker donderdag 11 januari 2024 @ 21:45:35 #246
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211998614
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 19:59 schreef Momo het volgende:
Laat deze randdebiel aub nooit meer in een gemotoriseerd voertuig
In de kofferbak.
pi_211998622
Je rijdt door eigen schuld 4 mensen dood, je krijgt maar 10 jaar en dan nog ga je liggen bitchen als een pubermeisje.

Ik praat mensen normaal nooit zelfmoord aan, maar ik maak bij deze een uitzondering.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Spellchecker donderdag 11 januari 2024 @ 21:47:22 #248
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211998633
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:46 schreef TLC het volgende:
Je rijdt door eigen schuld 4 mensen dood, je krijgt maar 10 jaar en dan nog ga je liggen bitchen als een pubermeisje.

Ik praat mensen normaal nooit zelfmoord aan, maar ik maak bij deze een uitzondering.
Dat snap ik ook niet ... het gore lef van die galbak :r
  maandag 15 januari 2024 @ 18:20:25 #249
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_212040282
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:47 schreef maily het volgende:

[..]
Dat snap ik ook niet ... het gore lef van die galbak :r
Iedere veroordeelde heeft in Nederland het recht in hoger beroep te gaan, ongeacht zijn daad.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_212040369
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:47 schreef maily het volgende:

[..]
Dat snap ik ook niet ... het gore lef van die galbak :r
Naast de veroordeelde mag ook het Openbaar Ministerie in hoger beroep gaan.

Wat moet daarmee gebeuren?
  Spellchecker maandag 15 januari 2024 @ 19:31:10 #251
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212040931
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 18:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Iedere veroordeelde heeft in Nederland het recht in hoger beroep te gaan, ongeacht zijn daad.
Ik zou me kapot schamen om dat te doen, recht op of niet. :@
  Spellchecker maandag 15 januari 2024 @ 19:31:39 #252
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212040942
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 18:33 schreef Nober het volgende:

[..]
Naast de veroordeelde mag ook het Openbaar Ministerie in hoger beroep gaan.

Wat moet daarmee gebeuren?
Moeten ze ook maar doen.
pi_212041124
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 19:31 schreef maily het volgende:

[..]
Ik zou me kapot schamen om dat te doen, recht op of niet. :@
Dit, 100%
  maandag 15 januari 2024 @ 19:43:17 #254
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_212041143
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 19:31 schreef maily het volgende:

[..]
Ik zou me kapot schamen om dat te doen, recht op of niet. :@
Daarom zal jij ook nooit beschonken met 205 km/h een compleet gezin dood rijden.
  maandag 15 januari 2024 @ 19:48:28 #255
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_212041229
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 18:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Iedere veroordeelde heeft in Nederland het recht in hoger beroep te gaan, ongeacht zijn daad.
Beter krijgt hij in hoger beroep het dubbele aan zijn broek.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  maandag 15 januari 2024 @ 19:51:28 #256
338319 ZarB
Piña colada
pi_212041301
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 19:48 schreef SilverMane het volgende:

[..]
Beter krijgt hij in hoger beroep het dubbele aan zijn broek.
Dan gaat ie in cassatie, gok ik.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 15 januari 2024 @ 19:52:47 #257
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_212041337
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 19:51 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dan gaat ie in cassatie, gok ik.
Ja succes
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  maandag 15 januari 2024 @ 20:07:57 #258
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_212041718
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 19:48 schreef SilverMane het volgende:

[..]
Beter krijgt hij in hoger beroep het dubbele aan zijn broek.
Die kans is er altijd. Het is een beetje Russische roulette, zo’n hoger beroep.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 15 januari 2024 @ 20:09:05 #259
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_212041737
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 19:31 schreef maily het volgende:

[..]
Ik zou me kapot schamen om dat te doen, recht op of niet. :@
Rot op. Als jij tegen 10 jaar in de bak aankijkt, ga je elke strohalm aanpakken om dat minimaal te verminderen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_212042071
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 20:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Rot op. Als jij tegen 10 jaar in de bak aankijkt, ga je elke strohalm aanpakken om dat minimaal te verminderen.
Of je neemt verantwoordelijkheid voor je daden.
  maandag 15 januari 2024 @ 20:30:17 #261
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212042151
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 20:25 schreef S_E het volgende:

[..]
Of je neemt verantwoordelijkheid voor je daden.
Hij heeft tot nu toe nog 0 zelfreflectie getoond dus dat lijkt me een mission impossible. De enige manier om de maatschappij te beschermen tegen deze moordenaar is door hem levenslang TBS te geven. De kans dat hij doodleuk doorgaat met zijn dodemansacties is levensgroot.

Hopelijk gaat de rechter daar in mee en krijgt hij gewoon 15 jaar en TBS.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212043370
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 19:31 schreef maily het volgende:

[..]
Ik zou me kapot schamen om dat te doen, recht op of niet. :@
Jij zou liever jarenlang opgesloten zitten?
pi_212043492
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 21:24 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Jij zou liever jarenlang opgesloten zitten?
Ja, ik wel. Maar goed, de kans dat ik me structureel als een hufter gedraag in het verkeer én er niet oprecht berouw voor toon én onder de consequenties ervan uit probeer te komen, is sowieso nogal klein. Over het algemeen hangen dat soort keuzes met elkaar samen. En daar houden veel mensen niet zo van, gek genoeg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212043682
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 20:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Die kans is er altijd. Het is een beetje Russische roulette, zo’n hoger beroep.
Dat valt in dit geval wel mee, denk ik. Daarom had ik ook al meteen voorspeld dat hij in hoger beroep zou gaan. De kans dat de straf nog hoger uitvalt, is namelijk klein. Het is al een forse straf en bijna de helft meer dan wat het OM had geëist. Daar achteraan komt dan nog de tbs, die gemiddeld een jaar of 6 duurt, maar in principe eindeloos kan zijn. Vanuit zijn perspectief beredeneerd kan het eigenlijk alleen maar beter worden.
pi_212043798
quote:
15s.gif Op maandag 15 januari 2024 21:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, ik wel. Maar goed, de kans dat ik me structureel als een hufter gedraag in het verkeer én er niet oprecht berouw voor toon én onder de consequenties ervan uit probeer te komen, is sowieso nogal klein. Over het algemeen hangen dat soort keuzes met elkaar samen. En daar houden veel mensen niet zo van, gek genoeg.
Ik geloof daar niet zo in, eigenlijk. Waarschijnlijk zouden de mensen die nu schande spreken van een hoger beroep daar zelf in deze situatie ook voor kiezen. De keuze tussen enerzijds jaren (extra) de cel in, aangevuld met tbs, of anderzijds 'wat zullen ze wel niet van me denken?' zal door vrijwel iedereen uiteindelijk gemaakt worden met het eigen belang voorop.

Bovendien betekent het feit dat je een grote fout hebt gemaakt nog niet automatisch dat je dan maar lijdzaam elke straf moet ondergaan die men goedacht. Als je oprecht gelooft dat het vonnis niet correct is, is er geen enkel moreel bezwaar om daar tegen in beroep te gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2024 21:45:07 ]
  maandag 15 januari 2024 @ 21:44:16 #266
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212043847
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 21:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik geloof daar niet zo in, eigenlijk. Waarschijnlijk zouden de mensen die nu schande spreken van een hoger beroep daar zelf in deze situatie ook voor kiezen. De keuze tussen enerzijds jaren (extra) de cel in, aangevuld met tbs, of anderzijds 'wat zullen ze wel niet van me denken?' zal door vrijwel iedereen uiteindelijk gemaakt worden met het eigen belang voorop.
Ik vind dit nogal een boude statement eerlijk gezegd.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212043899
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 21:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik vind dit nogal een boude statement eerlijk gezegd.
Noem me één voorbeeld waarbij een veroordeelde puur uit berouw en schaamte heeft afgezien van hoger beroep, terwijl hij daar wel goede kans op een lagere straf maakte.
  maandag 15 januari 2024 @ 21:49:32 #268
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212043943
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 21:46 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Noem me één voorbeeld waarbij een veroordeelde puur uit berouw en schaamte heeft afgezien van hoger beroep, terwijl hij daar wel goede kans op een lagere straf maakte.
Aangezien dat nooit in het nieuws noch in de media komt is dat natuurlijk lastig.

https://www.prakkendolive(...)-af-van-hoger-beroep


Deze Syrieganger zag af van hoger beroep, ook al had ze de hele straf al in voorrarrest uitgezeten, maar ze blijft volhouden onschuldig te zijn. Niet volkomen vergelijkbaar, maar desondanks zijn ze wel te vinden.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212043975
Edit: foute topic…
anonieme razernist
pi_212043978
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 21:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Aangezien dat nooit in het nieuws noch in de media komt is dat natuurlijk lastig.

https://www.prakkendolive(...)-af-van-hoger-beroep

Deze Syrieganger zag af van hoger beroep, ook al had ze de hele straf al in voorrarrest uitgezeten, maar ze blijft volhouden onschuldig te zijn. Niet volkomen vergelijkbaar, maar desondanks zijn ze wel te vinden.
Uiteraard zijn er mensen die niet in hoger beroep gaan. Dat was niet mijn punt.
  maandag 15 januari 2024 @ 21:51:50 #271
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212043984
https://www.gelderlander.(...)het-vonnis~a729ec26/

Deze zaak zou nog wel overeen komen.

quote:
De advocaat heeft het nieuws dat Johan afziet van hoger beroep via twitter actief naar buiten gebracht. "Dat is gebeurd op verzoek van mijn cliënt. Het is een gebaar naar de familie. Hij wil ze niet langer dan nodig in onzekerheid laten over een eventueel beroep."
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212044097
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 21:42 schreef Sodemieters het volgende:
Bovendien betekent het feit dat je een grote fout hebt gemaakt nog niet automatisch dat je dan maar lijdzaam elke straf moet ondergaan die men goedacht. Als je oprecht gelooft dat het vonnis niet correct is, is er geen enkel moreel bezwaar om daar tegen in beroep te gaan.
Correctie: hij heeft het recht om in beroep te gaan, maar het valt moreel op geen enkele manier goed te praten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212044665
quote:
15s.gif Op maandag 15 januari 2024 21:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Correctie: hij heeft het recht om in beroep te gaan, maar het valt moreel op geen enkele manier goed te praten.
Waarom niet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')