https://nos.nl/artikel/24(...)verschrijdend-gedragquote:De hoofdredactie van NOS Sport treedt op termijn terug, om ruimte te maken voor "nieuw leiderschap" naar aanleiding van een inventarisatie van meldingen over grensoverschrijdend gedrag op de redactie. Die meldingen gaan over de afgelopen ruim twintig jaar en betreffen ook de werkcultuur. NOS-directeur Gerard Timmer zegt dat hij "geraakt" is en biedt excuses aan.
De externe vertrouwenspersoon die de inventarisatie heeft opgesteld heeft de afgelopen maanden geen feitenonderzoek gedaan. "Toch heeft het verslag indringende inzichten opgeleverd, die de NOS raken en tot actie dwingen", staat in een verklaring van de omroep. In het inventarisatieverslag staan meldingen van pestgedrag, (seksuele) intimidatie, discriminatie, verbale agressie en integriteitsvraagstukken.
De vertrouwenspersoon kreeg in december opdracht om meldingen van grensoverschrijdend gedrag op de sportredactie in kaart te brengen. Op een personeelsbijeenkomst kreeg de hoofdredactie het verwijt dat die meldingen er al lang waren, maar dat er niets mee werd gedaan.
Daarop is besloten om de inventarisatie te laten doen en te gaan werken aan een cultuurverandering. Ook de vertrouwenspersoon kreeg overigens te horen dat leidinggevenden op de sportredactie niet genoeg hebben gedaan met signalen van grensoverschrijdend gedrag.
Excuses
Het terugtreden van de vierkoppige hoofdredactie is niet per direct, omdat "de continuïteit van de sportverslaggeving gegarandeerd moet blijven", staat in de verklaring. Hoofdredacteur Maarten Nooter wijst erop dat er een onderzoek komt naar de cultuur op de redactie en dat er "kritisch naar onszelf en onze organisatie" wordt gekeken. "En dus ook naar de mensen die daar leiding aan geven."
NOS-directeur Gerard Timmer zegt dat het gaat om voorbeelden van omgangsvormen "die niet passen bij wie we willen zijn en waar de NOS voor staat". Hij biedt excuses aan: "Deze ervaringen leren ons dat we het in de toekomst beter moeten doen."
Professionele begeleiding
Medewerkers die daar behoefte aan hebben krijgen professionele begeleiding aangeboden. Verder wordt het beleid met betrekking tot het melden van grensoverschrijdend gedrag verbeterd, omdat de signalen volgens de omroep onvoldoende aan het licht zijn gekomen.
Bij de publieke omroep loopt ook een breder onderzoek naar grensoverschrijdend gedrag en de cultuur, door een commissie onder leiding van oud-minister Martin van Rijn. De NOS zal de uitkomsten van deze inventarisatie met die commissie delen.
Niet heel gek natuurlijk, alle risicofactoren zijn daar ook wel zo’n beetje aanwezig. Veel ambitieuze jongen mensen die strijden voor weinig plekken, veel flexibele contracten, piekmomenten waarop het goed móét gaan.quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:06 schreef Gunner het volgende:
Nou nou onlangs ook al RTL (Nieuws) in opspraak, Voice. DWDD
De hilversumse mediawereld is blijkbaar verrot?
quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:14 schreef heywoodu het volgende:
Daar heeft de hoofd/eindredactie van FOK!sport geen last van
Ik denk dat je dergelijke rapporten bij ontelbaar veel bedrijven kunt maken. Lijkt me niet specifiek iets voor media, maar gewoon menselijk gedrag.quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:06 schreef Gunner het volgende:
@Paul was anders flink beledigd toen jullie de uitslag van FC Utrecht-Spakenburg posttenquote:Op donderdag 9 maart 2023 15:14 schreef heywoodu het volgende:
Daar heeft de hoofd/eindredactie van FOK!sport geen last van
Waren ze vergeten gelukkig 😎quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:42 schreef Hallojo het volgende:
[..]
@:Paul was anders flink beledigd toen jullie de uitslag van FC Utrecht-Spakenburg postten
Het zijn 90 % ouwe zakken.quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet heel gek natuurlijk, alle risicofactoren zijn daar ook wel zo’n beetje aanwezig. Veel ambitieuze jongen mensen die strijden voor weinig plekken, veel flexibele contracten, piekmomenten waarop het goed móét gaan.
Die is er al 20 jaar weg.quote:
Pretty please with sugar on topquote:
Dacht jij van niet dan?quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:06 schreef Gunner het volgende:
True is het wel misbruik maken van de situatie. In Hollywood zelfde verhaal. Al die actrices hebben zich omhoog moeten neuken.quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet heel gek natuurlijk, alle risicofactoren zijn daar ook wel zo’n beetje aanwezig. Veel ambitieuze jongen mensen die strijden voor weinig plekken, veel flexibele contracten, piekmomenten waarop het goed móét gaan.
Dat weet ik wel zeker.quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:19 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
True is het wel misbruik maken van de situatie. In Hollywood zelfde verhaal. Al die actrices hebben zich omhoog moeten neuken.
In Nederland heeft Maan gewipt met Borsato. Ik denk dat er heel veel is wat er nog niet boven water is komen drijven.
Ik denk dat alle vrouwen die nu succesvol zijn en iemand hebben geneukt om een kans te krijgen (chantal janzen bv) zich niet meer zullen uitspreken.
Nee, die stopte na de OS van 2012 en dat is dus nog binnen dit onderzoek over grensoverschrijdend gedrag van de afgelopen 20 jaar.quote:
Het gaat er in die wereld niet om wat je kunt, maar wie je kent (en wie je doet, blijkbaar)quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker.
Of zon Emma Wortelboer die echt niks kan maar wel 70k per jaar pakt. Ik denk dat die liters zaad heeft geslikt.
Dat is ook het hypocriete bij die vrouwen. Ze hebben optimaal geprofiteerd van dat systeem, maar zich uitspreken doen ze niet.quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker.
Of zon Emma Wortelboer die echt niks kan maar wel 70k per jaar pakt. Ik denk dat die liters zaad heeft geslikt.
Snuiven gewoon te veel.quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:06 schreef Gunner het volgende:
Ach Madonna ook.quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:19 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
True is het wel misbruik maken van de situatie. In Hollywood zelfde verhaal. Al die actrices hebben zich omhoog moeten neuken.
In Nederland heeft Maan gewipt met Borsato. Ik denk dat er heel veel is wat er nog niet boven water is komen drijven.
Ik denk dat alle vrouwen die nu succesvol zijn en iemand hebben geneukt om een kans te krijgen (chantal janzen bv) zich niet meer zullen uitspreken.
Zie Robert Molendijk.quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het gaat er in die wereld niet om wat je kunt, maar wie je kent (en wie je doet, blijkbaar)
Die heeft de juiste kleur, die doet dat soort dingen niet. (nee, Bokje, vrouwen zijn geen dingenquote:
Heeft dacht ik niet bij de NOS gewerkt en het was een ex van Bryan Roy die iemand ontvoerd had. Maar dat jij moeite hebt met begrijpend lezen en feiten was al een tijdje duidelijk.quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:05 schreef weetjewel5 het volgende:
Bryan Roy heeft ook iemand ontvoerd.
Die neukte Ria Visser maar toen was ze nog schaatster.quote:
Dat is mij bekend, maar daar zal het door Smeets waarschijnlijk niet bij gebleven zijn.quote:Op donderdag 9 maart 2023 18:43 schreef TweedeKlum het volgende:
Die neukte Ria Visser maar toen was ze nog schaatster.
Iedereen nu inhakken op Jack. 🤣quote:Op donderdag 9 maart 2023 19:38 schreef Van_Poppel het volgende:
1. Sjek heeft een collega bij hem in bad uitgenodigd.
2. Sjek heeft een collega een hoer genoemd.
DENNIS BEAR CUM OOOOOHOOOquote:Op donderdag 9 maart 2023 19:44 schreef Het_Bokje het volgende:
Haha, Vieze Jack
"Jack gaat gecancelled worden, Ik heb zo'n gevoel dat ie gecancelled gaat worden"
Ze noemen haar naam in de Volkskrant.quote:Op donderdag 9 maart 2023 19:51 schreef Regilio_ het volgende:
Suse van Kleef? Ik kijk nu net vanaf begin terug.
Ook voor de camera is hij een grove horkquote:Op donderdag 9 maart 2023 19:58 schreef Confetti het volgende:
Gewone mensen geraken ook niet in de positie van een Jack van Gelder. Dan moet je wel heel veel ellebogen geven.
Je zag aan die kop van hem al dat het een vervelende tiran was als de camera's uitgingen.
SBS vindt alles van de look-a-like van Jack uit Brabant ook prima dus Marble Mania kan gewoon door gaan!quote:Op donderdag 9 maart 2023 19:51 schreef superniger het volgende:
Jack heeft Marble Mania al opgenomen.
Dat kunnen ze niet meer uitzenden.
is 'ie er al uitgeknikkerd bij SBS ?quote:Op donderdag 9 maart 2023 19:51 schreef superniger het volgende:
Jack heeft Marble Mania al opgenomen.
Dat kunnen ze niet meer uitzenden.
quote:Op donderdag 9 maart 2023 19:36 schreef superniger het volgende:
Het gaat om Jack van Gelder.
Nu bij HLF8.
Vanaf nu een verbod op "DENNIS BERGKAMP! DENNIS BERGKAMP! DENNIS BERGKAMP!" of komt er een disclaimer bij?quote:Op donderdag 9 maart 2023 19:37 schreef Van_Poppel het volgende:
Sjek biecht nu bij HLF8 op dat hij ook betrokken is.
Dat was het.quote:Op donderdag 9 maart 2023 21:02 schreef timmmmm het volgende:
Maar wat heeft Jack gedaan dan? Een collega een hoer genoemd en een andere collega gevraagd bij hem in bad te komen?
Was dat het of is er meer?
Dat is het inderdaad. Het is lomp en ongepast, maar hiervoor zal de hoofdredactie niet zijn teruggetreden. Er zal nog wel iets groters komen.quote:Op donderdag 9 maart 2023 21:02 schreef timmmmm het volgende:
Maar wat heeft Jack gedaan dan? Een collega een hoer genoemd en een andere collega gevraagd bij hem in bad te komen?
Was dat het of is er meer?
Ik heb ook wel eens een collega een hoer genoemd en met een andere collega zelfs in bad gezeten.quote:
‘Eerdaags’quote:Op donderdag 9 maart 2023 21:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
Wanneer verschijnt dat artikel van de Volkskrant?
In 2012.quote:Op donderdag 9 maart 2023 21:19 schreef RipCity het volgende:
Zijn toch meerdere personen? Wat Jack gedaan heeft stelt niks voor en hoef je niemand om te cancelen.
Jack van Gelder begint steeds populairder te worden en heeft gewoon gelijk. Nu hij steeds meer volgelingen heeft en een bedreiging voor het kartel is, moet hij kaltgestellt worden.quote:Op donderdag 9 maart 2023 19:51 schreef Weltschmerz het volgende:
He wat jammer, net nu Jack van Gelder zich kritisch begon uit te laten over de regering.
Vingerhoedje erbij, bad volquote:Op donderdag 9 maart 2023 21:27 schreef TLC het volgende:
In bad zitten met Jack van Gelder
brrr the horror
Iets zegt me dat Jack nog niet bepaald alles verteld heeft...quote:Op donderdag 9 maart 2023 21:38 schreef MichaelScott het volgende:
Als dat alles is dan is de term "grensoverschrijdend gedrag" wel rap gedevalueerd.
Jij stuurde steeds die foto's van je timmetje, niet mijn foutquote:Op donderdag 9 maart 2023 21:00 schreef timmmmm het volgende:
Ik zal het maar bekennen, in de tijd dat ik actief was bij de FOK!eindredactie heeft @:heywoodu ook aangeboden met zijn heywoody mijn huig te kietelen.
#stopsportredacties
victim blamingquote:Op donderdag 9 maart 2023 21:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jij stuurde steeds die foto's van je timmetje, niet mijn fout
Dat hoop ik dan maar. Want hoewel ik v Gelder maar een achterlijke klaphark vind, zou het wel heel treurig zijn als dit reden zou zijn om een probleem met hem te hebben.quote:Op donderdag 9 maart 2023 21:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iets zegt me dat Jack nog niet bepaald alles verteld heeft...
Een collega een hoer noemen is normaal?quote:Op donderdag 9 maart 2023 21:55 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan maar. Want hoewel ik v Gelder maar een achterlijke klaphark vind, zou het wel heel treurig zijn als dit reden zou zijn om een probleem met hem te hebben.
Waarom niet?quote:De externe vertrouwenspersoon die de inventarisatie heeft opgesteld heeft de afgelopen maanden geen feitenonderzoek gedaan.
Normaal niet, maar het hangt ook van de context af om te bepalen hoe zwaar het is. Misschien is de ander ook wel bezig geweest met foute scheldwoorden. Maar dan nog is het tegenwoordig wel allemaal wel heel gauw het eind van de wereld.quote:Op donderdag 9 maart 2023 21:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een collega een hoer noemen is normaal?
Nee, dat is niet normaal. Daar zou ik persoonlijk sneller wat aan doen dan na 8 of meer jaar.quote:Op donderdag 9 maart 2023 21:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een collega een hoer noemen is normaal?
Zit er niet iets leuks voor je bij in de agenda van Pakhuis De Zwijger? Het is ook nog eens gratis om programma's bij te wonen.quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Heel Hilversum is verrot. En maar een grote morele broek aantrekken en anderen de maat nemen. Laatst ook al bij deugmadrassa Pakhuis De Zwijger.
Het is een grote hypocriete bende.
Tja, een lekkere man is Jack natuurlijk niet.quote:Op donderdag 9 maart 2023 22:17 schreef Bocaj het volgende:
Met dat bad verhaal van jack gaat het toch nergens over?
Man man man vrouwen kunnen ook overdrijven. Een sterke vrouw had misschien een goed weerwoord!
Als een vrouw zoiets tegen een man zegt dan springt hij gelijk in de auto en gaat bij haar in bad zitten.
Moet wel een lekkere vrouw zijn natuurlijk.
Straks durf je als man helemaal niets meer. (te zeggen)
Vrouwen hebben minder met uiterlijkheden heb ik ooit eens vernomen. Het innerlijke telt voor hen meer.quote:Op donderdag 9 maart 2023 22:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tja, een lekkere man is Jack natuurlijk niet.
Nou, dat heeft ook zo zijn grenzen hoor.quote:Op donderdag 9 maart 2023 22:21 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vrouwen hebben minder met uiterlijkheden heb ik ooit eens vernomen. Het innerlijke telt voor hen meer.
Zoiets zeg je niet tegen een collega, zeker niet als je hoger in de organisatie staat en 30 jaar ouder bent. Merkwaardig dat Jack nog steeds niet doorheeft dat die opmerking niet kon.quote:Op donderdag 9 maart 2023 22:17 schreef Bocaj het volgende:
Man man man vrouwen kunnen ook overdrijven. Een sterke vrouw had misschien een goed weerwoord!
Als een vrouw zoiets tegen een man zegt dan springt hij gelijk in de auto en gaat bij haar in bad zitten.
Straks durf je als man helemaal niets meer. (te zeggen)
Dat was niet ok, maar dat had toen opgeklaard moeten worden en niet nu.quote:Op donderdag 9 maart 2023 22:17 schreef Bocaj het volgende:
Als vrouw ook niet.quote:Straks durf je als man helemaal niets meer. (te zeggen)
Mwja, misschien niet zo handig, maar om daar nou van je stuk te geraken en jaren ermee rond te lopen.quote:Op donderdag 9 maart 2023 22:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zoiets zeg je niet tegen een collega, zeker niet als je hoger in de organisatie staat en 30 jaar ouder bent. Merkwaardig dat Jack nog steeds niet doorheeft dat die opmerking niet kon.
Oh, dat zit natuurlijk wel snor bij bn-ers.quote:Op donderdag 9 maart 2023 22:21 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vrouwen hebben minder met uiterlijkheden heb ik ooit eens vernomen. Het innerlijke telt voor hen meer.
Als je maatschappelijke status en vette bankrekening tot het innerlijk rekent, dan heb je een punt.quote:Op donderdag 9 maart 2023 22:21 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Joh! Dat is al jaren bekend.quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:06 schreef Gunner het volgende:
Doelde meer op hoe er met personeel wordt omgegaan in dat mediadorp.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 07:54 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Juist. Van Caroline Tensen is bekend dat ze zich letterlijk omhoog heeft geneukt.
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????quote:Op vrijdag 10 maart 2023 07:54 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Juist. Van Caroline Tensen is bekend dat ze zich letterlijk omhoog heeft geneukt.
quote:Op donderdag 9 maart 2023 20:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Gaat het echt om Jack? Want die loopt zich de laatste maanden op twitter toch te manifesteren als een of andere halfverkapte wappie. Bizar. Derhalve gun ik ‘m deze negativiteit van harte.
Dat is echt algemeen bekend hoor.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:11 schreef xzaz het volgende:
[..]
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Storm in een glas water? Mee dikke man in badkuip.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:33 schreef tong80 het volgende:
Net van Gelder in HLF8 gezien. Storm in een glas water. Gaat nergens over.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:58 schreef RipCity het volgende:
Marijn de vries dus: https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-moet-zijn-a4159122
Jezus christ grow a fucking pair...quote:Stel je voor dat je dan weer naast deze collega in de auto moet zitten. Kun je je voorstellen hoe je je dan voelt? Naakt. Vies. Klein.
Wie is dan die persoon in de auto?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:58 schreef RipCity het volgende:
Goed verhaal wel. Opstappen die hoofdredactie in zo’n geval. Dat met Jack is een keer grapje leuk maar dagelijks het moeten aanhoren ook al zeg je er iets van dan ga je wel keertje te ver.
Maar met wie zat Marijn dagelijks in de auto?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:58 schreef RipCity het volgende:
Goed verhaal wel. Opstappen die hoofdredactie in zo’n geval. Dat met Jack is een keer grapje leuk maar dagelijks het moeten aanhoren ook al zeg je er iets van dan ga je wel keertje te ver.
De lat ligt wel errug laag daar dan...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 07:54 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Wel 3 weken volhouden met elke dag die opmerkingen?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:58 schreef RipCity het volgende:
ik kan me zo 123 niet voorstellen in welke context je als gearriveerde sportverslaggever tegen een nieuweling kan zeggen. "ik wil je best begeleiden als jij bij mij in bad komt zitten".quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:33 schreef tong80 het volgende:
Net van Gelder in HLF8 gezien. Storm in een glas water. Gaat nergens over.
Ongepast ja, is het reden tot ophef nee zeker niet. De sneeuwvlokjes van nu moeten ook eens ff een ruggegraat ontwikkelen en snappen dat je niet alles moet aantrekken en meteen in een depressie moet schieten. Zo gaat de rest van je leven nog heel kut worden.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:24 schreef koemleit het volgende:
[..]
ik kan me zo 123 niet voorstellen in welke context je als gearriveerde sportverslaggever tegen een nieuweling kan zeggen. "ik wil je best begeleiden als jij bij mij in bad komt zitten".
En voordat mensen nu zeggen, je mag ook niks meer etc. Jack mag dit best zeggen tegen een willekeurige griet in een café. Maar niet een nieuwe jonge medewerker die hem om hulp vraagt, en iedereen weet Jack had echt wel ingangen om mensen een stapje op weg te helpen. Dan is de opmerking "als jij bij mij in bad komt zitten wel" totaal ongepast.
Jack kan zeggen was een grapje, maar dat is altijd, totdat de griet in kwestie toehapt, dan is het geen grapje en gaat het gewoon gebeuren..
wie zegt dat die persoon in een depressie is geschoten?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:31 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ongepast ja, is het reden tot ophef nee zeker niet. De sneeuwvlokjes van nu moeten ook eens ff een ruggegraat ontwikkelen en snappen dat je niet alles moet aantrekken en meteen in een depressie moet schieten. Zo gaat de rest van je leven nog heel kut worden.
Laten we niet doen alsof hij iemand verkracht heett.
jij kunt het je dus niet voorstellen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:04 schreef xzaz het volgende:
[..]
[..]
Jezus christ grow a fucking pair...
Die voorbeelden maken geen punt aangezien het niet om een strafbaar feit gaat. Wat hier mist in context. Bedoelde van Gelder het als een grapje of als serieus voorstel? Hij zat op dat moment in bad, verwachte hij dat die medewerker de auto in zou stappen om gelijk bij hem in bad te stappen?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
winkeldieven maar vrij laten? het is immers niet zo dat ze iemand vermoord hebben.
Moordenaars niet veroordelen? ik bedoel ze hebben , maar 1 iemand vermoord he! we moeten nu niet doen als ze genocide hebben gepleegd.
Jack heeft niemand verkracht, wel misbruik van z'n positie proberen te maken door een jonge (van hem afhankelijke) vrouw in bad te vragen.
Een droom baan waar een dergelijk toxic omgeving is ja? Als je balletjes hebt en het daadwerkelijk zo schadelijk is, maak je andere keuzes. Keuze is er altijd.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:41 schreef koemleit het volgende:
Ik snap de mensen die zeggen "dat doe je niet, ga er vandoor".
Maar wat als het wel je droombaan is? het is je werk? wat doe je dan?
ik snap dat dit heel lastig is.
En ipv dat jij nu zegtt "grow a fuckin pair"
er is zeker de optie om er niet in mee te gaan, en volgens mij is er in dit geval ook niet in meegegaan.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:45 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Die voorbeelden maken geen punt aangezien het niet om een strafbaar feit gaat. Wat hier mist in context. Bedoelde van Gelder het als een grapje of als serieus voorstel? Hij zat op dat moment in bad, verwachte hij dat die medewerker de auto in zou stappen om gelijk bij hem in bad te stappen?
Laten we ook meenemen dat mensen hier ook gelijk melding van mogen maken en zeggen dat dit niet kan en ALTIJD de optie hebben om andere keuzes te maken.![]()
Er is altijd een optie om NIET mee te gaan in dergelijke gesprekken.
Jij kan zien wat er in het hoofd van Jack van Gelder omgaat? Wat knap.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:47 schreef koemleit het volgende:
[..]
Jack zegt natuurlijk dat het een grapje is. Maar het is altijd een grapje tot er iemand hapt.
zeker, maar dan ga je toch voorbij aan het gedrag van deze presentator? als de column klopt, dan moet deze presentator toch verteld worden dat zijn gedrag niet kan? en dat hij bij herhaling eruit vliegt? dat is toch het eerlijkst voor iedereen?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:47 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Een droom baan waar een dergelijk toxic omgeving is ja? Als je balletjes hebt en het daadwerkelijk zo schadelijk is, maak je andere keuzes. Keuze is er altijd.
Dan stop je met het werk en ga je naar huis. Met zulke mensen zou ik ook niet willen samenwerken.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:41 schreef koemleit het volgende:
[..]
jij kunt het je dus niet voorstellen.
maar als jij 3 weken naast iemand moet zitten die het heeft over wie die wel en niet wil neuken. Over jou achter je rug zegt dat je geneukt moet worden. Na meldingen doorgaat. Dan kan ik me voorstellen dat het zeer kut is.
Typische Gen Z mentaliteit.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:49 schreef koemleit het volgende:
zeker, maar dan ga je toch voorbij aan het gedrag van deze presentator? als de column klopt, dan moet deze presentator toch verteld worden dat zijn gedrag niet kan? en dat hij bij herhaling eruit vliegt? dat is toch het eerlijkst voor iedereen?
Waarom zou Merijn die keuze niet moeten maken? Moet iemand haar handje vasthouden in het leven en alle paden glad maken die ze gaat of is aan het bewandelen?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:49 schreef koemleit het volgende:
[..]
zeker, maar dan ga je toch voorbij aan het gedrag van deze presentator? als de column klopt, dan moet deze presentator toch verteld worden dat zijn gedrag niet kan? en dat hij bij herhaling eruit vliegt? dat is toch het eerlijkst voor iedereen?
dan hoef Merijn (in dit geval) niet deze keuze te maken omdat iemand anders niet spoort.
ja dat zou ik doen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:50 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dan stop je met het werk en ga je naar huis. Met zulke mensen zou ik ook niet willen samenwerken.
wat zou de persoon in kwestie dan moeten doen?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:51 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Typische Gen Z mentaliteit.
Klagen bij mama en zorgen dat iemand anders het allemaal voor je oplost.
Tuurlijk kan zij andere keuzes maken, maar dat geld ook voor de presentator die achterlijk doet.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:51 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom zou Merijn die keuze niet moeten maken? Moet iemand haar handje vasthouden in het leven en alle paden glad maken die ze gaat of is aan het bewandelen?
Het leven is kut; en blijkbaar is de baan haar zo belangrijk geweest dat ze het er voorover heeft gehad om steeds maar weer in de auto te gaan zitten.
dat kan ik niet, en daarom moet je zulke opmerkingen (in deze positie dus he, als het een random griet uit de kroeg was, was het totaal anders) nooit maken.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:49 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Jij kan zien wat er in het hoofd van Jack van Gelder omgaat? Wat knap.
Accepteren en slikken was beter geweestquote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:51 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Typische Gen Z mentaliteit.
Klagen bij mama en zorgen dat iemand anders het allemaal voor je oplost.
Niemand zegt hier dat die presentator (is het de presentator)? Niet een lul is maar die mensen heb je nou eenmaal in het leven. Daar gaat deze enkele keer geen verandering in brengen. Moet voor haar heel haar leven alles worden weggemaaid? Zo werkt het gewoon niet.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:54 schreef koemleit het volgende:
[..]
Tuurlijk kan zij andere keuzes maken, maar dat geld ook voor de presentator die achterlijk doet.
Nu wordt er enkel gekeken aan wat Merijn anders had kunnen doen.
Terwijl de presentator degene is die anders had moeten doen.
Wat had ze moeten doen dan?
Voor haar blijkbaar wel omdat ze die keuze heeft gemaakt. Of je accepteert het; of je stopt er mee, niet achteraf gaan zeggen dat het allemaal zo erg was. Als het echt zo erg was geweest was je gewoon lekker naar huis gegaan en was je verder gegaan met haar leven.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Accepteren en slikken was beter geweest
dus wat had ze moeten doen?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:57 schreef xzaz het volgende:
[..]
Niemand zegt hier dat die presentator (is het de presentator)? Niet een lul is maar die mensen heb je nou eenmaal in het leven. Daar gaat deze enkele keer geen verandering in brengen. Moet voor haar heel haar leven alles worden weggemaaid? Zo werkt het gewoon niet.
Ja je mag proberen wat je wilt maar sommige mannen of vrouwen 'just want to see the world burn'. Het is niet anders.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:59 schreef koemleit het volgende:
[..]
dus wat had ze moeten doen?
"die mensen heb je nou eenmaal in het leven" wat is dat voor instelling zeg.
Dan mag je daar toch wat proberen tegen te doen? Of mag dat niet?
"het is niet anders"..quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:00 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja je mag proberen wat je wilt maar sommige mannen of vrouwen 'just want to see the world burn'. Het is niet anders.
Haar column is bijzonder duidelijk. Ze heeft herhaaldelijk en direct tegen die persoon er iets van gezegd, ze is naar 't management gestapt en niemand heeft er iets mee gedaan. Integendeel zelfs zijn gedrag wordt gewoon getolereerd en het slachtoffer wordt gecancelled.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:51 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom zou Merijn die keuze niet moeten maken? Moet iemand haar handje vasthouden in het leven en alle paden glad maken die ze gaat of is aan het bewandelen?
Het leven is kut; en blijkbaar is de baan haar zo belangrijk geweest dat ze het er voorover heeft gehad om steeds maar weer in de auto te gaan zitten.
Deze geilneef moet vrij makkelijk te identificeren zijn. Dikke Danny?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:07 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Maar met wie zat Marijn dagelijks in de auto?
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:02 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Deze geilneef moet vrij makkelijk te identificeren zijn. Dikke Danny?
Zeker die laatste zin kan ik me bij Danny N moeilijk voorstellen.quote:Dan heeft hij het over wijven. En neuken. Over welke wijven hij geneukt heeft, met naam en toenaam. Welke wijven hij nog wil neuken. En welke wijven er voor hem in de rij staan.
Dat is waar. Maar wie dan Rob Harmeling? Lubberding? Het is wel iemand die ook echt aan tafel aanschoof, dus geen redacteur op de achtergrond ofzo.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Zeker die laatste zin kan ik me bij Danny N moeilijk voorstellen.
De NOS Sport redactie is het met jou eens. Bek houden of oprottenquote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:58 schreef xzaz het volgende:
[..]
Voor haar blijkbaar wel omdat ze die keuze heeft gemaakt. Of je accepteert het; of je stopt er mee, niet achteraf gaan zeggen dat het allemaal zo erg was. Als het echt zo erg was geweest was je gewoon lekker naar huis gegaan en was je verder gegaan met haar leven.
Harmeling is een lieve jongen, Lubberding te stuurs. Schoof Bram Tankink in die tijd eigenlijk wel eens aan, of koerste die zelf nog?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:09 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar wie dan Rob Harmeling? Lubberding? Het is wel iemand die ook echt aan tafel aanschoof, dus geen redacteur op de achtergrond ofzo.
Als het niet waar is, dan is ze natuurlijk klaar.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:09 schreef Da_Sandman het volgende:
Tja. Het roept toch allemaal vragen op. In 2016 schreef ze een column in Trouw over haar ervaringen met grensoverschrijdend gedrag in de sport. Geen letter over de NOS, een paar maanden na de gebeurtenissen waar ze nu over schrijft, als haar eigen tijdlijn klopt.
In de jaren daarna tweet ze ook nog wel gewoon lachend over de Avondetappe. Over dat programma wat haar persoonlijk beschadigd had, wat haar van binnen opvrat. Ze lachte zelfs over items over piemels. Als je je écht zo naakt, vies en klein hebt gevoeld is het láátste wat je wil seksueel getinte items in de Avondetappe kijken toch? Laat staan dat je daar nog grappend over gaat tweeten.
Ja, als dit allemaal waar is, dan zijn de hoofd- en eindredacteur twee slappe dweilen die er inderdaad goed aan doen onmiddellijk te verdwijnen. Maar omdat Marijn de Vries even met een korreltje zout, voorlopig.
Bohh Brammetje. Goeie.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Harmeling is een lieve jongen, Lubberding te stuurs. Schoof Bram Tankink in die tijd eigenlijk wel eens aan, of koerste die zelf nog?
Shops vind ik ook niet het type om dergelijke taal uit te slaan.
Niks, maar dat het "je van binnen heeft leeggezogen" en dat soort pathetische overdrijvingen zijn ook weer niet nodig.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Haar column is bijzonder duidelijk. Ze heeft herhaaldelijk en direct tegen die persoon er iets van gezegd, ze is naar 't management gestapt en niemand heeft er iets mee gedaan. Integendeel zelfs zijn gedrag wordt gewoon getolereerd en het slachtoffer wordt gecancelled.
Wat valt haar te verwijten?
Om piemel grappen an sich zeker. Om piemel grappen in het programma wat jou - naar eigen zeggen - naakt, vies en klein heeft laten voelen en je persoonlijk beschadigd heeft, denk ik wat minder.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:14 schreef koemleit het volgende:
[..]
Als het niet waar is, dan is ze natuurlijk klaar.
Maar als je dit hebt meegemaakt kun je natuurlijk nog wel gewoon lachen om piemel grappen. Het een heeft niets met het ander te maken.
Dit geef jij als reactie op die column?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:16 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Niks, maar dat het "je van binnen heeft leeggezogen" en dat soort pathetische overdrijvingen zijn ook weer niet nodig.
Ik verwijs graag naar onderstaande video:quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:18 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dit geef jij als reactie op die column?
Prima dat je dat vindt. Maar als je dit uit de column haalt en over de rest zwijgt, snap ik heel goed dat veel mensen er voor kiezen om niet met hun verhaal naar buiten te komen.
Laat het speculeren beginnen jaquote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:02 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Deze geilneef moet vrij makkelijk te identificeren zijn. Dikke Danny?
Marijn de Vries lijkt me eerlijk gezegd niet het type dat zulke dingen gewoon zou verzinnen. Misschien dat ze het in haar hoofd groter is gaan maken dan het was, maar dat ze het compleet uit haar duim zou zuigen geloof ik niet.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Om piemel grappen an sich zeker. Om piemel grappen in het programma wat jou - naar eigen zeggen - naakt, vies en klein heeft laten voelen en je persoonlijk beschadigd heeft, denk ik wat minder.
Zoals zijn haar ervaringen beschrijft begrijp ik wel dat ze die dit als onrecht en aantasting van haar integriteit ervaart.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:16 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Niks, maar dat het "je van binnen heeft leeggezogen" en dat soort pathetische overdrijvingen zijn ook weer niet nodig.
Dikke Mart of dikke Danny, of die kwal van een Thijs Zonneveld/Thomas Dekkerquote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:29 schreef -XOR- het volgende:
Maar goed, nu kunnen we dus de speurtocht openen wie de zin "Zeg meisje, weet je waarom ze mij de koning van Biafra noemen" heeft gebezigd. We zullen er waarschijnlijk nooit achter komen.
Dan sla ik hem op z'n bek en ga verder met me leven.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:00 schreef koemleit het volgende:
[..]
"het is niet anders"...
dus als iemand jou lastigvalt dan is dat maar zo "het is niet anders"
Niemand ontkent dat er wat mis is.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De NOS Sport redactie is het met jou eens. Bek houden of oprotten
En dat is precies wat er mis is
dat is jouw oplossing, Marijn besloot er iets van te zeggen, herhaaldelijk, naar het management te stappen (meermaals) en uiteindelijk er een column over te schrijven.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dan sla ik hem op z'n bek en ga verder met me leven.
of je hebt de column niet gelezen. (de sportredactie doet namelijk wel of de neus bloedt).quote:
Als je dat verhaal zo leest móet dat wel zo'n soort hijgerige Stichting Martijn-viespeuk zijn, met van dat wilde en totaal onverzorgde haar (wat al half uit is gevallen), altijd stinkend naar zweet en bier. Maar nee, ook mensen die dus op TV heel normaal overkomenquote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:58 schreef RipCity het volgende:
Dat ze in zo'n team wilt werken en daarbij het allemaal in gang heeft weten te houden. Gewoon stoppen en verder gaan.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Haar column is bijzonder duidelijk. Ze heeft herhaaldelijk en direct tegen die persoon er iets van gezegd, ze is naar 't management gestapt en niemand heeft er iets mee gedaan. Integendeel zelfs zijn gedrag wordt gewoon getolereerd en het slachtoffer wordt gecancelled.
Wat valt haar te verwijten?
Dus iemand gedraagt zich onbeschoft en de mensen die er last van hebben moeten dan maar wegwezen?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:13 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat ze in zo'n team wilt werken en daarbij het allemaal in gang heeft weten te houden. Gewoon stoppen en verder gaan.
Ok, stel ik vind wielrennen heel leuk he. Maar stel de werksfeer is niet leuk; ik maak daar melding van bij de directie / HR maar die doet er niks mee?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:12 schreef koemleit het volgende:
[..]
of je hebt de column niet gelezen. (de sportredactie doet namelijk wel of de neus bloedt).
Of je hebt het nu over jezelf, en dan zeg je dus.
"ja die man is fout, maar ja daar mag je niks tegen doen, alleen slaan, en verder moet je niet miepen"
Ok.
Yep. Zo werkt het in 't leven. Als ik bij een bedrijf kom waarbij de doorstroming groot is weet ik al genoeg.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:16 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Dus iemand gedraagt zich onbeschoft en de mensen die er last van hebben moeten dan maar wegwezen?
quote:Stel je voor dat je in dat sfeertje de leuke tv-analist moet zijn. Met de vieze praatjesmaker tegenover je aan tafel. Kun je je voorstellen hoe dat is?
of je probeert er iets aan de werksfeer te doen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ok, stel ik vind wielrennen heel leuk he. Maar stel de werksfeer is niet leuk; ik maak daar melding van bij de directie / HR maar die doet er niks mee?
Welke keuze heb je dan?
1) Of je accepteert dat de werkzweer kut is en je gaat door met je werk omdat het werk an sich wel leuk is
2) Of je stopt en zoekt iets anders
Ze heeft voor 1 gekozen maar heeft willens en wetens doorgezet terwijl ze als wist dat de werksfeer kut was. Tja.
Je loopt niet zomaar weg van je droombaan.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ok, stel ik vind wielrennen heel leuk he. Maar stel de werksfeer is niet leuk; ik maak daar melding van bij de directie / HR maar die doet er niks mee?
Welke keuze heb je dan?
1) Of je accepteert dat de werkzweer kut is en je gaat door met je werk omdat het werk an sich wel leuk is
2) Of je stopt en zoekt iets anders
Ze heeft voor 1 gekozen maar heeft willens en wetens doorgezet terwijl ze als wist dat de werksfeer kut was. Tja.
en zeker niet proberen de werksfeer beter te maken.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:25 schreef superniger het volgende:
[..]
Je loopt niet zomaar weg van je droombaan.
Hij zat ook aan tafel.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:22 schreef xzaz het volgende:
Maar goed; die persoon in de auto was dus
- ) belangrijk voor het programma
- ) vriendjes met directie
-) iedereen wist het maar concludeerde niks
De regisseur?
Waarom zou je in hemelsnaam je in zo'n omgeving willen begeven? Het is een utopie die hier voorgesteld wordt.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:25 schreef koemleit het volgende:
[..]
of je probeert er iets aan de werksfeer te doen.
maar dat mag niet van xzaz. Nooit proberen je leven leuker/beter te maken.
Accepteren of iets anders zoeken.
Het is geen droombaan wanneer je dit elke dag moet meemaken.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:25 schreef superniger het volgende:
[..]
Je loopt niet zomaar weg van je droombaan.
Nja,quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. dan.
Dat heeft ze geprobeerd maar daaraan kan je maar zoveel doen op dat moment.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:26 schreef koemleit het volgende:
[..]
en zeker niet proberen de werksfeer beter te maken.
Nee! accepteren of oprotten!.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:19 schreef xzaz het volgende:
[..]
Yep. Zo werkt het in 't leven. Als ik bij een bedrijf kom waarbij de doorstroming groot is weet ik al genoeg.
Mua, ik kan er ook gaan zitten; alles accepteren; beetje bij HR zeuren en dan een columnpje schrijven dat het zo erg was.quote:
Ja want de banen voor landelijke wielercommentatoren liggen voor het oprapen natuurlijk. Prima vergelijking. Lol.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:30 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mua, ik kan er ook gaan zitten; alles accepteren; beetje bij HR zeuren en dan een columnpje schrijven dat het zo erg was.
omdat je graag wieleranalist bent? op het "hoogste niveau".quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:27 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom zou je in hemelsnaam je in zo'n omgeving willen begeven? Het is een utopie die hier voorgesteld wordt.
Dat is het wel als die persoon de hand boven het hoofd wordt gehouden door directie. Echt je kan trekken wat je wilt aan zo'n situatie maar dat gaat echt niet veranderen. Dat het verkeerd en kut is is iedereen het over eens.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:31 schreef koemleit het volgende:
[..]
omdat je graag wieleranalist bent? op het "hoogste niveau".
dat is niet raar. dat willen mensen.
dat het dan kut is, en je probeert daar wat aan te doen door middel van meldingen is geen "utopie".
Een normaal mens past ook z'n gedrag aan als iemand zegt de vieze praatjes niet te waarderen.
Das toch geen utopie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:40 schreef Coelho het volgende:
Ik denk niet dat het Danny was, tenzij openingszin: "Wil jij mijn lul zien? Ik ook, dat lukt namelijk al jaren niet meer door deze pens".Maar bij een typische womanizer denk je toch juist wat minder aan zo'n hijgerige creep, en gewoon aan iemand met flink wat charmes enzo die geen viespeukerij nodig heeft?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo hield Martijn H. schermman uit de wind eigenlijk?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
POLLquote:In 2016 kwam De Avondetappe terug. De Graaff voert het gesprek aan tafel met terugkerende gasten als Danny Nelissen, Thijs Zonneveld, Marijn de Vries, Edwin Winkels en Rob Harmeling. Herman van der Zandt doet interviews op locatie. Ook in 2017, 2018 en 2019 [5] werd het programma uitgezonden waarbij in het slot van elke uitzending in 2018 Jan Janssen met zijn dagboek dagelijks teruggeblikt op zijn tour van 1968.
Speculaas natuurlijk, maar de een is redacteur en de ander onderdeel van de show + samen een wielrenpodcast + hetzelfde vriendengroepjequote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:43 schreef heywoodu het volgende:
Hoezo hield Martijn H. schermman uit de wind eigenlijk?
Als jouw buurman jou het leven zuur maakt omdat hij gewoon zo is. Ga jij dan verhuizen of vraag jij hulp bij instanties (politie)?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:27 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom zou je in hemelsnaam je in zo'n omgeving willen begeven? Het is een utopie die hier voorgesteld wordt.
Herman zat toch altijd op andere locaties?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:58 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Ik ga behoorlijk teleurgesteld zijn als het Schermman blijkt te zijn trouwens
Nee ok, maar het klonk alsof Schermman zelf fout is geweest.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:51 schreef Coelho het volgende:
[..]
Speculaas natuurlijk, maar de een is redacteur en de ander onderdeel van de show + samen een wielrenpodcast + hetzelfde vriendengroepje
Zo was mijn speculaas ook. schermman in de auto en vervolgens klikken bij redacteur Martijn, die niks doet omdat schermman zijn maat is.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee ok, maar het klonk alsof Schermman zelf fout is geweest.
Nee, metooquote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Ben ik de enige die dat Me2 gezeik een beetje zat is?
waarom klik je dan op dit topic?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Zal wel iemand zijn met goede connecties, nog niet (bijna) gepensioneerd en redelijk populair qua kijkcijfers en (daardoor) voor de NOS bazen moeilijk om te lozen.quote:
O ja....het is natuurlijk de schuld van de vrouwen.... fuck, man....quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:19 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Waar zegt hij dat het gaat om schuldquote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
O ja....het is natuurlijk de schuld van de vrouwen.... fuck, man....
quote:
Nee hoor, de vrouwen die op hun werk altijd worden lastiggevallen zijn het gezeik ook wel beu, gok ik.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Hij zegt juist dat het misbruik van de situatie maken is, als reactie op de opmerking dat dit gebeurt in een omgeving met ambitieuze mensen waar weinig plek is. "Misbruik van de situatie maken" slaat dus niet op "de vrouwen".quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
O ja....het is natuurlijk de schuld van de vrouwen.... fuck, man....
"Dan heeft hij het over wijven. En neuken. Over welke wijven hij geneukt heeft, met naam en toenaam. Welke wijven hij nog wil neuken. En welke wijven er voor hem in de rij staan."quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:18 schreef Regilio_ het volgende:
Column van Marijn uit NRC: https://12ft.io/proxy?q=h(...)t-moet-zijn-a4159122
Vrouwen (mensen in het algemeen) zijn fucking mietjes geworden, allemaal snowflakes. Het enige wat men nog doet is mooi weer spelen op social media, maar thuis janken dat ze "beschadigd" worden in het echte leven. Flikker toch op, mietjesquote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:44 schreef zoost het volgende:
[..]
"Dan heeft hij het over wijven. En neuken. Over welke wijven hij geneukt heeft, met naam en toenaam. Welke wijven hij nog wil neuken. En welke wijven er voor hem in de rij staan."
"Wat daar gebeurd is, heeft mij geraakt tot in mijn kern. Het heeft mijn carrière beschadigd, maar vooral mij als persoon. Het vrat me leeg, van binnen. "
Ik ben sprakeloos.
Daarom zegt hij dit:quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hij zegt juist dat het misbruik van de situatie maken is, als reactie op de opmerking dat dit gebeurt in een omgeving met ambitieuze mensen waar weinig plek is. "Misbruik van de situatie maken" slaat dus niet op "de vrouwen".
quote:Ik denk dat alle vrouwen die nu succesvol zijn en iemand hebben geneukt om een kans te krijgen (chantal janzen bv) zich niet meer zullen uitspreken.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:50 schreef byah het volgende:
[..]
Vrouwen (mensen in het algemeen) zijn fucking mietjes geworden, allemaal snowflakes. Het enige wat men nog doet is mooi weer spelen op social media, maar thuis janken dat ze "beschadigd" worden in het echte leven. Flikker toch op, mietjes
Het begrip wat ze krijgt onder haar twitter boodschap is ook tekenend. Hoe dapper ze is. Echt.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:50 schreef byah het volgende:
[..]
Vrouwen (mensen in het algemeen) zijn fucking mietjes geworden, allemaal snowflakes. Het enige wat men nog doet is mooi weer spelen op social media, maar thuis janken dat ze "beschadigd" worden in het echte leven. Flikker toch op, mietjes
Maar Herman reist altijd met Martijn van parkeerplaats naar parkeerplaats.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:50 schreef PotjeSambal het volgende:
Mediacourant.nl: Ze mocht in 2016 drie weken lang meedraaien als vaste analist van de wielertalkshow, naast Danny Nelissen en Rob Harmeling. In dat seizoen waren Dione de Graaff en Herman van der Zandt voor het eerst de presentatoren.
Herman
waar heb je het over? in haar column geeft ze aan wat ze heeft gedaan.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:06 schreef zoost het volgende:
[..]
Het begrip wat ze krijgt onder haar twitter boodschap is ook tekenend. Hoe dapper ze is. Echt.
Helemaal met je eens. Mensen zijn zo kwetsbaar, hyper gevoelig en vooral aandachtsgeil. Ik word er een beetje misselijk van.
Ja grappig en ondertussen waar zijn de dapperen?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:50 schreef byah het volgende:
[..]
Ach dan nog is dit verhaal tweeledig. Wat vrouwen nu eisen is maximale aanpassing van mannen aan hun tere zieltjes. Ik trek zo'n Helene Hendriks die lekker meelult met de mannen dan toch een stuk beter.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:28 schreef Repentless het volgende:
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat iemand met een vrouwelijke collega die naar eigen zeggen herhaaldelijk aangeeft daar niet van gediend te zijn, uitvoerig gaat bespreken welke wijven hij heeft geneukt en nog wil neuken, alsof hij met zijn matties zit te lullen.
De meeste mensen voelen toch wel aan of iemand daarop zit te wachten en of het gepast is. In een jolige sfeer kan het best een keer voorkomen dat een gesprek daarover gaat, zonder rekening te houden met wie er allemaal meeluistert (of dat nu mannen, vrouwen of allebei zijn) en of er iemand is die daar moeite mee heeft. Als het dan aangegeven wordt, moet het ook klaar zijn in het bijzijn van die persoon. Ik kan me haast niet voorstellen dat je dan gewoon doodleuk elke dag verdergaat en die verhalen ook echt tegen die persoon ophangt die er juist niet op zit te wachten. Voelt vrij onnatuurlijk aan.
Woorden als "wijven" en "neuken" zelf vind ik nu niet echt een probleem. Dat is nu eenmaal hoe mensen wel eens praten.
Ja, die vrouwen hebben (volgens hem) iemand geneukt om een kans te krijgen. Er zijn dus mensen/mannen met macht die in die competitieve wereld misbruik hebben gemaakt van de situatie door vrouwen een kans te bieden in ruil voor seks.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daarom zegt hij dit:
[..]
Dat is het een beetje. En dat mensen hier 12 jaar na dato nog over gaan janken.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:59 schreef Hathor het volgende:
Zo'n uitspraak van v Gelder is natuurlijk gewoon een storm in een glas water. "kom je bij me in bad zitten'.....nounou, heftig hoor. Het soort dames waar ik mee ben opgegroeid zouden hem dan met een snedige opmerking terug in zijn hok trappen, en er daarna met zijn allen smakelijk om lachen. Uit dat hout worden ze blijkbaar niet meer gesneden.
Mee eens hoor. Wat ik bedoelde, is dat ik mij haast niet kan voorstellen dat het daadwerkelijk zo is gegaan. Het voelt uiterst onnatuurlijk aan.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ach dan nog is dit verhaal tweeledig. Wat vrouwen nu eisen is maximale aanpassing van mannen aan hun tere zieltjes. Ik trek zo'n Helene Hendriks die lekker meelult met de mannen dan toch een stuk beter.
Deze user.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:06 schreef zoost het volgende:
[..]
Het begrip wat ze krijgt onder haar twitter boodschap is ook tekenend. Hoe dapper ze is. Echt.
Helemaal met je eens. Mensen zijn zo kwetsbaar, hyper gevoelig en vooral aandachtsgeil. Ik word er een beetje misselijk van.
Nee, hoor. Dat is het niet.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ach dan nog is dit verhaal tweeledig.
Ze zat bij een eikel in de auto. Nou en. Dan had ze moeten aankaarten dat ze niet meer bij hem in de auto wilde. Of whatever. Maar daar dan een heel zielig verhaal omheen hangen, van "intern kapot gemaakt" of wat ze dan ook zei.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:10 schreef koemleit het volgende:
[..]
waar heb je het over? in haar column geeft ze aan wat ze heeft gedaan.
Aanspreken meermaals, daarna hogerop, en uiteindelijk is ze zelf gecanceld.
Hoezo hypergevoelig? En aandachtsgeil zie ik ook niet. Als ze dat was, dan was ze d'r wel opgekropen toch? Dan had ze daar nu nog gezeten, midden in de spotlights.
Ja natuurlijk wel white knight. Veel vrouwen halen hierover hun schouders op en gaan weer door maar door dit soort gejank lopen de psychologische klinieken in Nederland straks pas echt vol en die worden nu al overbelast. Een beetje eelt op de ziel is niet verkeerd.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Dat is het niet.
Ik zou haar column even goed lezen als ik jou was, dat heeft ze letterlijk gedaanquote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Ze zat bij een eikel in de auto. Nou en. Dan had ze moeten aankaarten dat ze niet meer bij hem in de auto wilde. Of whatever. Maar daar dan een heel zielig verhaal omheen hangen, van "intern kapot gemaakt" of wat ze dan ook zei.
Nee.
ik hoop dat ze jou een keer flink in je kont neuken, kijken of je dan nog zo praat, beetje eelt op de ziel is niet verkeerd tochquote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk wel white knight. Veel vrouwen halen hierover hun schouders op en gaan weer door maar door dit soort gejank lopen de psychologische klinieken in Nederland straks pas echt vol en die worden nu al overbelast. Een beetje eelt op de ziel is niet verkeerd.
Uiteraard ben ik voor deze mevrouw en vind het gedrag van deze meneer ook stom. Maar.kom.op. Wat mij irriteert is dat een vrij onschuldige (maar wel stomme) gebeurtenis nu moet gaan leiden tot heel veel respect voor het slachtoffer en heel veel haat voor de dader. Het is een beetje veel allemaal in relatie tot wat er is gebeurt. Maar goed.quote:
Goede vergelijking!quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
ik hoop dat ze jou een keer flink in je kont neuken, kijken of je dan nog zo praat, beetje eelt op de ziel is niet verkeerd toch
Ze is bij iemand anders in de auto gaan zitten?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik zou haar column even goed lezen als ik jou was, dat heeft ze letterlijk gedaan
Dan Danny of Rob?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:09 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maar Herman reist altijd met Martijn van parkeerplaats naar parkeerplaats.
Jack van Gelder heeft het met zijn denigrerende gedrag voor elkaar gekregen dat Danielle Oerlemans (ja die van Arnie) na een blunder en hierop zijn geschreeuw drie jaar niet meer op tv is verschenen. Jack is geen fijne ventquote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:59 schreef Hathor het volgende:
Zo'n uitspraak van v Gelder is natuurlijk gewoon een storm in een glas water. "kom je bij me in bad zitten'.....nounou, heftig hoor. Het soort dames waar ik mee ben opgegroeid zouden hem dan met een snedige opmerking terug in zijn hok trappen, en er daarna met zijn allen smakelijk om lachen. Uit dat hout worden ze blijkbaar niet meer gesneden.
Het feit dat je dit soort dingen uitkraamt over deze situaties, is een sterke aanwijzing dat er tussen jouw oren heel veel mis is en jij degene bent die een regelmatige bezoeker zou moeten zijn bij psychologische klinieken.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Een beetje eelt op de ziel is niet verkeerd.
Het feit dat jij het allemaal probeert te bagatelliseren, maakt jou onderdeel van het probleem. Het houdt niet op....niet vanzelf.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:42 schreef zoost het volgende:
Uiteraard ben ik voor deze mevrouw en vind het gedrag van deze meneer ook stom.
Ach PietjePukquote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk wel white knight. Veel vrouwen halen hierover hun schouders op en gaan weer door maar door dit soort gejank lopen de psychologische klinieken in Nederland straks pas echt vol en die worden nu al overbelast. Een beetje eelt op de ziel is niet verkeerd.
Ik denk dat dit de kern van het probleem is. Mannen onderling moeten elkaar af en toe ook tot de orde roepen dat bepaald gedrag/taalgebruik niet ok is. Ook al is het 'grappig' bedoeltquote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het feit dat jij het allemaal probeert te bagatelliseren, maakt jou onderdeel van het probleem.
Dat inhoudsloze "ik schaam me diep voor"-riedeltje is toch wel zo tenenkrommend. Je ziet het ook wel eens in combinatie met landgenoten, of een andere groep waar iemand toevalig toe behoort.quote:
Ben ik zeker met je eens. Sterker nog, ik denk dat vrouwen zelf het probleem niet kunnen oplossen. Alleen wij kunnen dat. En bagatelliseren is in stand houden.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de kern van het probleem is. Mannen onderling moeten elkaar af en toe ook tot de orde roepen dat bepaald gedrag/taalgebruik niet ok is. Ook al is het 'grappig' bedoelt
Ja, laten we nu totaal ongefundeerd iedereen met een link naar een bepaald programma/bedrijf verdacht gaan maken.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:02 schreef MichaelScott het volgende:
Zou het er bij het schaatsen ook zo aan toe gaan? Ik vind Rintje er ook wel een type voor eigenlijk.
U is niet bekend met de werken van PP?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het feit dat je dit soort dingen uitkraamt over deze situaties, is een sterke aanwijzing dat er tussen jouw oren heel veel mis is en jij degene bent die een regelmatige bezoeker zou moeten zijn bij psychologische klinieken.
Sterker nog, er zal wel een psychiater aan te pas moeten komen.
Ja, helaas wel. Maar kan mezelf niet inhouden....quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
U is niet bekend met de werken van PP?
Ja, dat Jack denigrerend over vrouwen praat, was mij al opgevallen toen hij op de Radio 1 bij een invalbeurt in toen nog 'Langs de Lijn' in de avond tussen 22:00 en 23:00 uur over Blondie sprak. De platen worden/werden uitgezocht door de radioprogrammeur.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jack van Gelder heeft het met zijn denigrerende gedrag voor elkaar gekregen dat Danielle Oerlemans (ja die van Arnie) na een blunder en hierop zijn geschreeuw drie jaar niet meer op tv is verschenen. Jack is geen fijne vent
Wat gepraat over vrouwen en neuken vergelijken met een verkrachting. Heel sterk weer cupfighter.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
ik hoop dat ze jou een keer flink in je kont neuken, kijken of je dan nog zo praat, beetje eelt op de ziel is niet verkeerd toch
Er zit vooral gewoon een enorm verschil tussen echt serieus misbruik en dit soort onbenulligheden. Wat ordinair gepraat en een begerige blik (zie een eerder topic over sportscholen) vallen nu ook onder de noemer grensoverschrijdend. En inderdaad is iedereen die met een verhaal, ook al is het een slap kutverhaal, dapper en stoer. Tja. Je schiet er weinig mee op maar je bent in ieder geval heel dapper geweest.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat inhoudsloze "ik schaam me diep voor"-riedeltje is toch wel zo tenenkrommend. Je ziet het ook wel eens in combinatie met landgenoten, of een andere groep waar iemand toevalig toe behoort.
Die behoefte om namens een 'groep' het boetekleed aan te trekken terwijl je er part noch deel aan hebt en het ook niet voortkomt uit een bepaalde eigenschap van die 'groep', vind ik aandachtstrekkerij van de allerzieligste soort.
Dat zou best kunnen, en dat maakt me verder ook niet zoveel uit, maar als een uitspraak als 'kom je bij mij in bad zitten' het ergste is wat hij heeft gedaan, moet ik daar eigenlijk heel hard om lachen. Je zou dan als vrouw ook gewoon kunnen zeggen dat je niet valt op kale vadsige geilaards, dan is het ook ineens afgelopen, reken daar maar op. Maar nee, dit gewoon heel hoog opnemen en er jaren later mee naar buiten komen....manmanman.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jack van Gelder heeft het met zijn denigrerende gedrag voor elkaar gekregen dat Danielle Oerlemans (ja die van Arnie) na een blunder en hierop zijn geschreeuw drie jaar niet meer op tv is verschenen. Jack is geen fijne vent
Dit ja. Zoiets 12 jaar later oprakelen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, en dat maakt me verder ook niet zoveel uit, maar als een uitspraak als 'kom je bij mij in bad zitten' het ergste is wat hij heeft gedaan, moet ik daar eigenlijk heel hard om lachen. Je zou dan als vrouw ook gewoon kunnen zeggen dat je niet valt op kale vadsige geilaards, dan is het ook ineens afgelopen, reken daar maar op. Maar nee, dit gewoon heel hoog opnemen en er jaren later mee naar buiten komen....manmanman.
Als hij gore praat blijft uitslaan terwijl je al talloze keren hebt aangegeven dat je er niet van gediend bent, dat ben je wel een uberkneus die sowieso aangepakt had moeten worden.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat gepraat over vrouwen en neuken vergelijken met een verkrachting. Heel sterk weer cupfighter.
Dit alles vanwege die ene opmerking?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, en dat maakt me verder ook niet zoveel uit, maar als een uitspraak als 'kom je bij mij in bad zitten' het ergste is wat hij heeft gedaan, moet ik daar eigenlijk heel hard om lachen. Je zou dan als vrouw ook gewoon kunnen zeggen dat je niet valt op kale vadsige geilaards, dan is het ook ineens afgelopen, reken daar maar op. Maar nee, dit gewoon heel hoog opnemen en er jaren later mee naar buiten komen....manmanman.
Ik zeg toch "als dat het enige is dat hij heeft gedaan'. Als er nog meer speelt heb ik dat in dit topic nog niet voorbij zien komen in ieder geval.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit alles vanwege die ene opmerking?
Wat denk jij, ze zijn daar allemaal helemaal achterlijk en debiel?
Dit topic gaat niet over Van Gelder. Zie TT.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zeg toch "als dat het enige is dat hij heeft gedaan'. Als er nog meer speelt heb ik dat in dit topic nog niet voorbij zien komen in ieder geval.
Hij is toch onderdeel van dat hele NOS Sport gedoe? Ook zijn naam is blijkbaar genoemd.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over Van Gelder. Zie TT.
Dat uitspreken is heel 'woke' kennelijk. Waarschijnlijk omdat het bedreigend over komt als heilige huisjes omver geworpen wordenquote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:42 schreef Breekfast het volgende:
Je krijgt wel steeds meer de indruk dat de mediawereld wordt gedomineerd door vieze oude oversekste mannetjes.
Nee, dat wordt het pas wanneer dergelijk gedrag 100% gekoppeld wordt aan een vaststaande eigenschap als geslacht. Alsof dat inherent zou zijn, gepredestineerd, en derhalve ook voor allen die die eigenschap bezitten zou moeten gelden.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat uitspreken is heel 'woke' kennelijk. Waarschijnlijk omdat het bedreigend over komt als heilige huisjes omver geworpen worden
En dat weet jij omdat jij ervaringsdeskundige bent?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Er zit vooral gewoon een enorm verschil tussen echt serieus misbruik en dit soort onbenulligheden.
Om even duidelijk te maken hoe krom je lult, meer nietquote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat gepraat over vrouwen en neuken vergelijken met een verkrachting. Heel sterk weer cupfighter.
Dit klinkt niet als Dennie.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:28 schreef Repentless het volgende:
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat iemand met een vrouwelijke collega die naar eigen zeggen herhaaldelijk aangeeft daar niet van gediend te zijn, uitvoerig gaat bespreken welke wijven hij heeft geneukt en nog wil neuken, alsof hij met zijn matties zit te lullen.
De meeste mensen voelen toch wel aan of iemand daarop zit te wachten en of het gepast is. In een jolige sfeer kan het best een keer voorkomen dat een gesprek daarover gaat, zonder rekening te houden met wie er allemaal meeluistert (of dat nu mannen, vrouwen of allebei zijn) en of er iemand is die daar moeite mee heeft. Als het dan aangegeven wordt, moet het ook klaar zijn in het bijzijn van die persoon. Ik kan me haast niet voorstellen dat je dan gewoon doodleuk elke dag verdergaat en die verhalen ook echt tegen die persoon ophangt die er juist niet op zit te wachten. Voelt vrij onnatuurlijk aan.
Woorden als "wijven" en "neuken" zelf vind ik nu niet echt een probleem. Dat is nu eenmaal hoe mensen wel eens praten.
Wie zegt dat het Dionne niet was? Lijkt me ook een type met een kittelaar van 20 cm.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:30 schreef Pedroso het volgende:
Wie het ook is geweest, het is ontzettend sneu mannetje in ieder geval.
Ik zou als man ook niet blij worden van zo'n gefrustreerd mannetje naast me die blijkbaar een klein piemeltje heeft.
Zou Dionne geen last gehad hebben gehad van zo'n loser?
Ik zeg niet dat het heilige huisje is dat 'de man' 100 procent een oversekste geilneef die ongepast gedrag vertoont. Het heilige huisje is wel een cultuur binnen medialandschap waar ongepast gedrag gedomineerd wordt door 1 sekse.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat wordt het pas wanneer dergelijk gedrag 100% gekoppeld wordt aan een vaststaande eigenschap als geslacht. Alsof dat inherent zou zijn, gepredestineerd, en derhalve ook voor allen die die eigenschap bezitten zou moeten gelden.
Zie nu de tweet van ene Tom van der Lee. Dat dus. "Mijn seksegenoten".![]()
Of het is gewoon iets menselijks dat overal in de maatschappij voorkomt, maar nu toevallig in het nieuws komt omdat het bekende personen betreft. Waarbij er ook nog gradaties zijn in wat daadwerkelijk grensoverschrijdend is.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:42 schreef Breekfast het volgende:
Je krijgt wel steeds meer de indruk dat de mediawereld wordt gedomineerd door vieze oude oversekste mannetjes.
En binnen die sekse weer door individuen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het heilige huisje is dat 'de man' 100 procent een oversekste geilneef die ongepast gedrag vertoont. Het heilige huisje is wel een cultuur binnen medialandschap waar ongepast gedrag gedomineerd wordt door 1 sekse.
Uiteraard. Je hoeft je als man ook totaal niet aangesproken te voelen. En toch wordt er zo gereageerd als je het probleem benoemd.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En binnen die sekse weer door individuen.
Op welke wijze wordt er 'gereageerd'?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Uiteraard. Je hoeft je als man ook totaal niet aangesproken te voelen. En toch wordt er zo gereageerd als je het probleem benoemd.
*Benoemt.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Uiteraard. Je hoeft je als man ook totaal niet aangesproken te voelen. En toch wordt er zo gereageerd als je het probleem benoemd.
Bij elk 'incident' komen sommige mannen als aasgieren naar buiten om het over aanstellen, sneeuwvlokjes, labiele vrouwtjes te hebben. Noem maar wat op.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op welke wijze wordt er 'gereageerd'?
Ik zie vooral een heer v.d. Lee het voortouw nemen.
Ja, dat zijn dus precies die types waar ik het over heb. En aangezien ik een liederlijke pesthekel heb aan macho's en hun kleinepiemelsyndroom, hun walgelijk oppervlakkige kijk op seksualiteit en vrouwen en dat spierbalopduwen in het algemeen, acht ik het delen van hetzelfde geslacht niet direct reden om samen met dhr. v.d. Lee een boetekleed aan te trekken en me deelgenoot van die types te voelen wegens de aanwezigheid van een piemel.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bij elk 'incident' komen sommige mannen als aasgieren naar buiten om het over aanstellen, sneeuwvlokjes, labiele vrouwtjes te hebben. Noem maar wat op.
Zo wordt er gereageerd.
Hoef je ook niet te doen. Maar waarom heb je het over 1 random twitteraar? Die is toch helemaal niet relevant in de claim dat de mediawereld gedomineerd wordt door oude mannetjes die vaak een wat simplistische kijk op genderrollen hebben waar met een beetje pech dus ook ongepast gedrag bij komt kijkenquote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat zijn dus precies die types waar ik het over heb. En aangezien ik een liederlijke pesthekel heb aan macho's en hun kleinepiemelsyndroom, hun walgelijk oppervlakkige kijk op seksualiteit en vrouwen en dat spierbalopduwen in het algemeen, acht ik het delen van hetzelfde geslacht niet direct reden om samen met dhr. v.d. Lee een boetekleed aan te trekken en me ergens voor te schamen.
Het is natuurlijk niet 1 random twitteraar die de laatste tijd heeft besloten allerlei sociale, economische en politieke problemen te koppelen aan vaststaande eigenschappen van mensen. Zelfs koning Willem gaf daar laatst nog een mooi voorbeeld van.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoef je ook niet te doen. Maar waarom heb je het over 1 random twitteraar? Die is toch helemaal niet relevant in de claim dat de mediawereld gedomineerd wordt door oude mannetjes die vaak een wat simplistische kijk op genderrollen hebben waar met een beetje pech dus ook ongepast gedrag bij komt kijken
Maar Marijn de Vries is helemaal niet leuk.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:58 schreef RipCity het volgende:
Kan het niet lezen. Heb geen abbo.quote:
De Koning van Biafra is Maarten Ducrot.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:29 schreef -XOR- het volgende:
Maar goed, nu kunnen we dus de speurtocht openen wie de zin "Zeg meisje, weet je waarom ze mij de koning van Biafra noemen" heeft gebezigd. We zullen er waarschijnlijk nooit achter komen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Republiek_Biafraquote:Maarten Ducrot droeg tijdens zijn carrière als profwielrenner de bijnaam 'Koning van Biafra' vanwege zijn tengere lichaamsbouw.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kan het niet lezen. Heb geen abbo.
Wat is de strekking?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahh de racecard word ook alweer getrokken, die ontbrak nog.quote:
quote:De NOS laat in een reactie op de column van De Vries weten dat er vorig jaar contact met haar is geweest. ,,En we erkennen dat we dingen niet goed hebben gedaan en in 2016 onvoldoende aandacht hebben besteed aan wat ze heeft ervaren’’, aldus een woordvoerder. ,,Haar column maakt opnieuw duidelijk hoeveel impact dit op haar heeft gehad. En dat is pijnlijk. We hebben haar vorig jaar ook uitgenodigd om in gesprek te blijven, maar daar is ze niet op ingegaan. Deze ervaringen passen bij het beeld dat uit onze inventarisatie naar voren komt en waar de NOS extra stappen tegen wil ondernemen. Door signalen van grensoverschrijdend gedrag eerder te signaleren en adequater daarop te acteren.’’
Exit Tom Egbers. Maar wat een verhaal joh. Hoe kan dit jarenlang doorgaan.quote:
Komt Egbers zelf ook aan het woord, of is om zijn reactie gevraagd? Ik heb geen Volkskrant-abonnement, dus kan het niet volledig lezen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Exit Tom Egbers. Maar wat een verhaal joh. Hoe kan dit jarenlang doorgaan.
https://12ft.io/quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Komt Egbers zelf ook aan het woord, of is om zijn reactie gevraagd? Ik heb geen Volkskrant-abonnement, dus kan het niet volledig lezen.
In een reactie laat Tom Egbers weten anders tegen de gebeurtenissen aan te kijken. Hij stelt dat hij de relatie met de jonge medewerker zelf bij de hoofdredactie en de directie heeft gemeld. Ook zegt hij spijt te hebben van de affaire. ‘Onze relatie als zodanig betreur ik nu, vele jaren later, zeer zeker. Vanwege het verdriet dat ik er in mijn privéleven mee heb veroorzaakt. Ook het feit dat zij destijds twintiger was en ik veertiger telt voor mij, na al die jaren terugkijkend, zwaar.’quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Komt Egbers zelf ook aan het woord, of is om zijn reactie gevraagd? Ik heb geen Volkskrant-abonnement, dus kan het niet volledig lezen.
NOT SURPRISEDquote:De meeste medewerkers zijn fan van een voetbalclub, vaak Ajax, en steken dat op de redactie niet onder stoelen of banken. Op zondag 20 januari 2019 zijn Ajax en PSV verwikkeld in de titelstrijd en speelt PSV eerst een uitwedstrijd tegen Emmen. Als Emmen in de blessuretijd de gelijkmaker scoort, stijgt er bij NOS Sport een luid gejuich op. Een PSV-fan op de redactie noemt de sfeer later vijandig.
Later die dag komt Ajax tegen Heerenveen in de laatste tien minuten van de wedstrijd op een 4-3-voorsprong. Tom Egbers, die avond presentator van de uitzending met de samenvattingen, staat op, zet een paar passen richting een collega die voor Heerenveen is en schreeuwt hem met gebalde vuisten toe. De man, die werkt als eindredacteur voor de website, reageert geïrriteerd. ‘Ga toch weg’, zegt hij, ‘import-Amsterdammer.’
‘Wát zeg jij?’, schreeuwt Egbers woedend, terwijl hij vlak voor de man gaat staan. Zelf ontkent Egbers dit voorval.