https://nos.nl/artikel/24(...)verschrijdend-gedragquote:De hoofdredactie van NOS Sport treedt op termijn terug, om ruimte te maken voor "nieuw leiderschap" naar aanleiding van een inventarisatie van meldingen over grensoverschrijdend gedrag op de redactie. Die meldingen gaan over de afgelopen ruim twintig jaar en betreffen ook de werkcultuur. NOS-directeur Gerard Timmer zegt dat hij "geraakt" is en biedt excuses aan.
De externe vertrouwenspersoon die de inventarisatie heeft opgesteld heeft de afgelopen maanden geen feitenonderzoek gedaan. "Toch heeft het verslag indringende inzichten opgeleverd, die de NOS raken en tot actie dwingen", staat in een verklaring van de omroep. In het inventarisatieverslag staan meldingen van pestgedrag, (seksuele) intimidatie, discriminatie, verbale agressie en integriteitsvraagstukken.
De vertrouwenspersoon kreeg in december opdracht om meldingen van grensoverschrijdend gedrag op de sportredactie in kaart te brengen. Op een personeelsbijeenkomst kreeg de hoofdredactie het verwijt dat die meldingen er al lang waren, maar dat er niets mee werd gedaan.
Daarop is besloten om de inventarisatie te laten doen en te gaan werken aan een cultuurverandering. Ook de vertrouwenspersoon kreeg overigens te horen dat leidinggevenden op de sportredactie niet genoeg hebben gedaan met signalen van grensoverschrijdend gedrag.
Excuses
Het terugtreden van de vierkoppige hoofdredactie is niet per direct, omdat "de continuïteit van de sportverslaggeving gegarandeerd moet blijven", staat in de verklaring. Hoofdredacteur Maarten Nooter wijst erop dat er een onderzoek komt naar de cultuur op de redactie en dat er "kritisch naar onszelf en onze organisatie" wordt gekeken. "En dus ook naar de mensen die daar leiding aan geven."
NOS-directeur Gerard Timmer zegt dat het gaat om voorbeelden van omgangsvormen "die niet passen bij wie we willen zijn en waar de NOS voor staat". Hij biedt excuses aan: "Deze ervaringen leren ons dat we het in de toekomst beter moeten doen."
Professionele begeleiding
Medewerkers die daar behoefte aan hebben krijgen professionele begeleiding aangeboden. Verder wordt het beleid met betrekking tot het melden van grensoverschrijdend gedrag verbeterd, omdat de signalen volgens de omroep onvoldoende aan het licht zijn gekomen.
Bij de publieke omroep loopt ook een breder onderzoek naar grensoverschrijdend gedrag en de cultuur, door een commissie onder leiding van oud-minister Martin van Rijn. De NOS zal de uitkomsten van deze inventarisatie met die commissie delen.
Niet heel gek natuurlijk, alle risicofactoren zijn daar ook wel zo’n beetje aanwezig. Veel ambitieuze jongen mensen die strijden voor weinig plekken, veel flexibele contracten, piekmomenten waarop het goed móét gaan.quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:06 schreef Gunner het volgende:
Nou nou onlangs ook al RTL (Nieuws) in opspraak, Voice. DWDD
De hilversumse mediawereld is blijkbaar verrot?
quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:14 schreef heywoodu het volgende:
Daar heeft de hoofd/eindredactie van FOK!sport geen last van
Ik denk dat je dergelijke rapporten bij ontelbaar veel bedrijven kunt maken. Lijkt me niet specifiek iets voor media, maar gewoon menselijk gedrag.quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:06 schreef Gunner het volgende:
@Paul was anders flink beledigd toen jullie de uitslag van FC Utrecht-Spakenburg posttenquote:Op donderdag 9 maart 2023 15:14 schreef heywoodu het volgende:
Daar heeft de hoofd/eindredactie van FOK!sport geen last van
Waren ze vergeten gelukkig 😎quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:42 schreef Hallojo het volgende:
[..]
@:Paul was anders flink beledigd toen jullie de uitslag van FC Utrecht-Spakenburg postten
Het zijn 90 % ouwe zakken.quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet heel gek natuurlijk, alle risicofactoren zijn daar ook wel zo’n beetje aanwezig. Veel ambitieuze jongen mensen die strijden voor weinig plekken, veel flexibele contracten, piekmomenten waarop het goed móét gaan.
Die is er al 20 jaar weg.quote:
Pretty please with sugar on topquote:
Dacht jij van niet dan?quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:06 schreef Gunner het volgende:
True is het wel misbruik maken van de situatie. In Hollywood zelfde verhaal. Al die actrices hebben zich omhoog moeten neuken.quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet heel gek natuurlijk, alle risicofactoren zijn daar ook wel zo’n beetje aanwezig. Veel ambitieuze jongen mensen die strijden voor weinig plekken, veel flexibele contracten, piekmomenten waarop het goed móét gaan.
Dat weet ik wel zeker.quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:19 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
True is het wel misbruik maken van de situatie. In Hollywood zelfde verhaal. Al die actrices hebben zich omhoog moeten neuken.
In Nederland heeft Maan gewipt met Borsato. Ik denk dat er heel veel is wat er nog niet boven water is komen drijven.
Ik denk dat alle vrouwen die nu succesvol zijn en iemand hebben geneukt om een kans te krijgen (chantal janzen bv) zich niet meer zullen uitspreken.
Nee, die stopte na de OS van 2012 en dat is dus nog binnen dit onderzoek over grensoverschrijdend gedrag van de afgelopen 20 jaar.quote:
Het gaat er in die wereld niet om wat je kunt, maar wie je kent (en wie je doet, blijkbaar)quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker.
Of zon Emma Wortelboer die echt niks kan maar wel 70k per jaar pakt. Ik denk dat die liters zaad heeft geslikt.
Dat is ook het hypocriete bij die vrouwen. Ze hebben optimaal geprofiteerd van dat systeem, maar zich uitspreken doen ze niet.quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker.
Of zon Emma Wortelboer die echt niks kan maar wel 70k per jaar pakt. Ik denk dat die liters zaad heeft geslikt.
Snuiven gewoon te veel.quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:06 schreef Gunner het volgende:
Ach Madonna ook.quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:19 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
True is het wel misbruik maken van de situatie. In Hollywood zelfde verhaal. Al die actrices hebben zich omhoog moeten neuken.
In Nederland heeft Maan gewipt met Borsato. Ik denk dat er heel veel is wat er nog niet boven water is komen drijven.
Ik denk dat alle vrouwen die nu succesvol zijn en iemand hebben geneukt om een kans te krijgen (chantal janzen bv) zich niet meer zullen uitspreken.
Zie Robert Molendijk.quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het gaat er in die wereld niet om wat je kunt, maar wie je kent (en wie je doet, blijkbaar)
Die heeft de juiste kleur, die doet dat soort dingen niet. (nee, Bokje, vrouwen zijn geen dingenquote:
Heeft dacht ik niet bij de NOS gewerkt en het was een ex van Bryan Roy die iemand ontvoerd had. Maar dat jij moeite hebt met begrijpend lezen en feiten was al een tijdje duidelijk.quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:05 schreef weetjewel5 het volgende:
Bryan Roy heeft ook iemand ontvoerd.
Die neukte Ria Visser maar toen was ze nog schaatster.quote:
Dat is mij bekend, maar daar zal het door Smeets waarschijnlijk niet bij gebleven zijn.quote:Op donderdag 9 maart 2023 18:43 schreef TweedeKlum het volgende:
Die neukte Ria Visser maar toen was ze nog schaatster.
Iedereen nu inhakken op Jack. 🤣quote:Op donderdag 9 maart 2023 19:38 schreef Van_Poppel het volgende:
1. Sjek heeft een collega bij hem in bad uitgenodigd.
2. Sjek heeft een collega een hoer genoemd.
DENNIS BEAR CUM OOOOOHOOOquote:Op donderdag 9 maart 2023 19:44 schreef Het_Bokje het volgende:
Haha, Vieze Jack
"Jack gaat gecancelled worden, Ik heb zo'n gevoel dat ie gecancelled gaat worden"
Ze noemen haar naam in de Volkskrant.quote:Op donderdag 9 maart 2023 19:51 schreef Regilio_ het volgende:
Suse van Kleef? Ik kijk nu net vanaf begin terug.
Ook voor de camera is hij een grove horkquote:Op donderdag 9 maart 2023 19:58 schreef Confetti het volgende:
Gewone mensen geraken ook niet in de positie van een Jack van Gelder. Dan moet je wel heel veel ellebogen geven.
Je zag aan die kop van hem al dat het een vervelende tiran was als de camera's uitgingen.
SBS vindt alles van de look-a-like van Jack uit Brabant ook prima dus Marble Mania kan gewoon door gaan!quote:Op donderdag 9 maart 2023 19:51 schreef superniger het volgende:
Jack heeft Marble Mania al opgenomen.
Dat kunnen ze niet meer uitzenden.
is 'ie er al uitgeknikkerd bij SBS ?quote:Op donderdag 9 maart 2023 19:51 schreef superniger het volgende:
Jack heeft Marble Mania al opgenomen.
Dat kunnen ze niet meer uitzenden.
quote:Op donderdag 9 maart 2023 19:36 schreef superniger het volgende:
Het gaat om Jack van Gelder.
Nu bij HLF8.
Vanaf nu een verbod op "DENNIS BERGKAMP! DENNIS BERGKAMP! DENNIS BERGKAMP!" of komt er een disclaimer bij?quote:Op donderdag 9 maart 2023 19:37 schreef Van_Poppel het volgende:
Sjek biecht nu bij HLF8 op dat hij ook betrokken is.
Dat was het.quote:Op donderdag 9 maart 2023 21:02 schreef timmmmm het volgende:
Maar wat heeft Jack gedaan dan? Een collega een hoer genoemd en een andere collega gevraagd bij hem in bad te komen?
Was dat het of is er meer?
Dat is het inderdaad. Het is lomp en ongepast, maar hiervoor zal de hoofdredactie niet zijn teruggetreden. Er zal nog wel iets groters komen.quote:Op donderdag 9 maart 2023 21:02 schreef timmmmm het volgende:
Maar wat heeft Jack gedaan dan? Een collega een hoer genoemd en een andere collega gevraagd bij hem in bad te komen?
Was dat het of is er meer?
Ik heb ook wel eens een collega een hoer genoemd en met een andere collega zelfs in bad gezeten.quote:
‘Eerdaags’quote:Op donderdag 9 maart 2023 21:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
Wanneer verschijnt dat artikel van de Volkskrant?
In 2012.quote:Op donderdag 9 maart 2023 21:19 schreef RipCity het volgende:
Zijn toch meerdere personen? Wat Jack gedaan heeft stelt niks voor en hoef je niemand om te cancelen.
Jack van Gelder begint steeds populairder te worden en heeft gewoon gelijk. Nu hij steeds meer volgelingen heeft en een bedreiging voor het kartel is, moet hij kaltgestellt worden.quote:Op donderdag 9 maart 2023 19:51 schreef Weltschmerz het volgende:
He wat jammer, net nu Jack van Gelder zich kritisch begon uit te laten over de regering.
Vingerhoedje erbij, bad volquote:Op donderdag 9 maart 2023 21:27 schreef TLC het volgende:
In bad zitten met Jack van Gelder
brrr the horror
Iets zegt me dat Jack nog niet bepaald alles verteld heeft...quote:Op donderdag 9 maart 2023 21:38 schreef MichaelScott het volgende:
Als dat alles is dan is de term "grensoverschrijdend gedrag" wel rap gedevalueerd.
Jij stuurde steeds die foto's van je timmetje, niet mijn foutquote:Op donderdag 9 maart 2023 21:00 schreef timmmmm het volgende:
Ik zal het maar bekennen, in de tijd dat ik actief was bij de FOK!eindredactie heeft @:heywoodu ook aangeboden met zijn heywoody mijn huig te kietelen.
#stopsportredacties
victim blamingquote:Op donderdag 9 maart 2023 21:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jij stuurde steeds die foto's van je timmetje, niet mijn fout
Dat hoop ik dan maar. Want hoewel ik v Gelder maar een achterlijke klaphark vind, zou het wel heel treurig zijn als dit reden zou zijn om een probleem met hem te hebben.quote:Op donderdag 9 maart 2023 21:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iets zegt me dat Jack nog niet bepaald alles verteld heeft...
Een collega een hoer noemen is normaal?quote:Op donderdag 9 maart 2023 21:55 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan maar. Want hoewel ik v Gelder maar een achterlijke klaphark vind, zou het wel heel treurig zijn als dit reden zou zijn om een probleem met hem te hebben.
Waarom niet?quote:De externe vertrouwenspersoon die de inventarisatie heeft opgesteld heeft de afgelopen maanden geen feitenonderzoek gedaan.
Normaal niet, maar het hangt ook van de context af om te bepalen hoe zwaar het is. Misschien is de ander ook wel bezig geweest met foute scheldwoorden. Maar dan nog is het tegenwoordig wel allemaal wel heel gauw het eind van de wereld.quote:Op donderdag 9 maart 2023 21:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een collega een hoer noemen is normaal?
Nee, dat is niet normaal. Daar zou ik persoonlijk sneller wat aan doen dan na 8 of meer jaar.quote:Op donderdag 9 maart 2023 21:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een collega een hoer noemen is normaal?
Zit er niet iets leuks voor je bij in de agenda van Pakhuis De Zwijger? Het is ook nog eens gratis om programma's bij te wonen.quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Heel Hilversum is verrot. En maar een grote morele broek aantrekken en anderen de maat nemen. Laatst ook al bij deugmadrassa Pakhuis De Zwijger.
Het is een grote hypocriete bende.
Tja, een lekkere man is Jack natuurlijk niet.quote:Op donderdag 9 maart 2023 22:17 schreef Bocaj het volgende:
Met dat bad verhaal van jack gaat het toch nergens over?
Man man man vrouwen kunnen ook overdrijven. Een sterke vrouw had misschien een goed weerwoord!
Als een vrouw zoiets tegen een man zegt dan springt hij gelijk in de auto en gaat bij haar in bad zitten.
Moet wel een lekkere vrouw zijn natuurlijk.
Straks durf je als man helemaal niets meer. (te zeggen)
Vrouwen hebben minder met uiterlijkheden heb ik ooit eens vernomen. Het innerlijke telt voor hen meer.quote:Op donderdag 9 maart 2023 22:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tja, een lekkere man is Jack natuurlijk niet.
Nou, dat heeft ook zo zijn grenzen hoor.quote:Op donderdag 9 maart 2023 22:21 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vrouwen hebben minder met uiterlijkheden heb ik ooit eens vernomen. Het innerlijke telt voor hen meer.
Zoiets zeg je niet tegen een collega, zeker niet als je hoger in de organisatie staat en 30 jaar ouder bent. Merkwaardig dat Jack nog steeds niet doorheeft dat die opmerking niet kon.quote:Op donderdag 9 maart 2023 22:17 schreef Bocaj het volgende:
Man man man vrouwen kunnen ook overdrijven. Een sterke vrouw had misschien een goed weerwoord!
Als een vrouw zoiets tegen een man zegt dan springt hij gelijk in de auto en gaat bij haar in bad zitten.
Straks durf je als man helemaal niets meer. (te zeggen)
Dat was niet ok, maar dat had toen opgeklaard moeten worden en niet nu.quote:Op donderdag 9 maart 2023 22:17 schreef Bocaj het volgende:
Als vrouw ook niet.quote:Straks durf je als man helemaal niets meer. (te zeggen)
Mwja, misschien niet zo handig, maar om daar nou van je stuk te geraken en jaren ermee rond te lopen.quote:Op donderdag 9 maart 2023 22:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zoiets zeg je niet tegen een collega, zeker niet als je hoger in de organisatie staat en 30 jaar ouder bent. Merkwaardig dat Jack nog steeds niet doorheeft dat die opmerking niet kon.
Oh, dat zit natuurlijk wel snor bij bn-ers.quote:Op donderdag 9 maart 2023 22:21 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vrouwen hebben minder met uiterlijkheden heb ik ooit eens vernomen. Het innerlijke telt voor hen meer.
Als je maatschappelijke status en vette bankrekening tot het innerlijk rekent, dan heb je een punt.quote:Op donderdag 9 maart 2023 22:21 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Joh! Dat is al jaren bekend.quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:06 schreef Gunner het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |