abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 maart 2023 @ 17:14:24 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_208267339
Omdat het soms best kut is enzo.

Originele OP:
quote:
Onlangs hoorde ik de uitspraak "love my kids to death, they're my everything, but I hate parenthood". En dat eh resoneerde wel met me.

Heb er 2, van 1,5 en 3, en ik ben er eigenlijk zo klaar mee. (nee geen zorgen, ga geen gekke dingen doen). Maar ik ben zo klaar met de hele dag bezig zijn. Van 6u in de ochtend tot 19:30 zijn mijn vrouw en ik bijna continu bezig met wassen, eten maken, schoonmaken, shit regelen, boodschappen, enz. Werk is even rust vergeleken met thuis. De kinderen zijn allebei heel energiek, je moet ze letterlijk uitlaten anders worden ze steeds lastiger. Sta je weer bij de zoveelste speeltuin of ballorig. Zelf spelen komt weinig voor, je moet bijna wel opletten anders breekt de shit uit. Ook continu met elkaar klooien en moet je dus politieagentje spelen. Het enige moment van rust voor ons is achter de Ipad, maar ook dat wil je niet continu. Ik heb vaak niet eens de energie om met ze te spelen, waardoor zij weer negatieve aandacht gaan vragen en we daar weer op moeten reageren.

Eentje eet goed, de ander wil niks. Of de ene keer wel en de andere keer niet. Godzijdank slapen ze makkelijk in, maar allebei zijn het geen doorslapers. IEDERE nacht is er wel iets. Sowieso 1-2x er uit, maar het kan ook 3-6x zijn. Van alles geprobeerd en als je er niet heen gaat wordt het alleen maar erger. En geen opa's en oma's om te logeren. Volgende dag, na een volledige kutnacht, wordt er eentje jankend wakker om 6 uur en begint de hele riedel opnieuw. Dag in dag uit, week in week uit, maand in maand uit. Genieten.

Natuurlijk is het fijn als ze om je nek springen en knuffelen. Als ze een ergens mee een stap maken en blij zijn. Maar dat gebeurt een paar keer per week? En dat warme fuzzy gevoel dooft snel uit als je weer de miljardste luier moet verschonen, klussen in huis zich opstapelen, je kind weer eens ziek thuis komt van KDV enzovoort enzovoort enzovoort.

Geen idee wat m'n doel is van dit topic. Even spuien. Twijfelaars over kinderen waarschuwen. Lotgenoten horen. Iemand bemoedigende woorden?
disclaimer
  Licht Ontvlambaar maandag 6 maart 2023 @ 17:15:18 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208267349
Ah, ik had niet in de gaten dat ik ‘m sloot, sorry!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_208267472
1-3 is ook een helse periode (duizend dwaze dagen oid) , zinnige communicatie is nog niet mogelijk en ze zitten overal aan met die grijpklauwtjes, zijn nog niet zindelijk en hebben bij alles jouw hulp nodig. En dat gaat ook de hele dag door.

Als je er 3 hebt lopen in die leeftijdscategorie kan ik me wel voorstellen dat je er echt even helemaal klaar mee bent _O- _O- Ook absoluut niet slim gepland zo dicht op elkaar imo, tenzij het geen bewussies waren :7

Al vind ik de topictitel niet helemaal de lading dekken, want het is echt een momentopname. Ik weet zeker dat de persoon in kwestie over 3-4 jaar er veeeeeel positiever in staat. ;)
blablablabla
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 17:59:38 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208267811
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 16:11 schreef Viv het volgende:

[..]
Mag je vragen, en het is inderdaad een bewuste keuze.

Of ja, we hebben de deur altijd wel op een kier gehouden (en nog steeds wel), maar we hebben twee (of meer) kinderen nooit als "streven" gehad. Sommige mensen voelen dat hun gezin nog niet compleet is, dat hebben wij allebei niet. :)

En als dat diepe verlangen naar een tweede ontbreekt, dan zijn er tig goede redenen om het vooral níet te doen. Terwijl je die allemaal aan de kant zou kunnen schuiven als je het wél heel graag wil. :Y)
[..]
O+

Ik las ooit deze blog, het staat op een site over financiële onafhankelijkheid maar gaat ook over andere aspecten. Misschien heb je er ook wat aan:
https://www.mrmoneymustac(...)o-have-only-one-kid/
Dat gevoel dat mijn gezin niet compleet is voel ik inderdaad ook niet. Wel dat ik nog zoveel liefde heb te geven. En dan maakt het me wel verdrietig dat ons traject zo lang geduurd heeft waardoor we nu geforceerd worden om deze keuze snel te maken. Het voelt soms al als te laat.

Goede blog, staan interessante dingen in ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 16:47 schreef Soury het volgende:
Dit topic is wel weer een hoe goed doe ik het wel goed topic geworden :') M.a.w. 90 % oftopic
Uhm nee hoor, er is 1 user die dit soort dingen post. De rest is juist heel eerlijk en realistisch.

quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 17:06 schreef SQ het volgende:

[..]
Je moet je echt even indenken dat je compleet terug gaat naar square 1 als je een baby er bij krijgt. Zeker gezien het feit dat de jouwe al 8 en 6 zijn nu. Met een baby zit je de komende jaren weer met honderd slaapjes, geen nachtrust, dreumesbuien, peuterbuien, nog meer slaapjes. Kind dat in een COMPLEET andere beleefwereld zit dan de oudere kinderen. En je wil het alleen gaan doen, dus je kunt niet de taken verdelen. Ik vind het zo'n verademing om eens een dagje weg te zijn met mijn groten zonder die kleine er bij. Dan worden we tenminste niet de hele tijd afgeremd. En andersom net zo. Samen dingen doen met drie kinderen in compleet verschillende leeftijden is gewoon niet zo leuk, vind ik :') de jongste wil met een schepje in het zand prikken en de oudste wil in de achtbaan oO<

Daarbij is het gewoon DRUK. Er is altijd wel iemand boos, verdrietig of nurks. Altijd iemand die wat van je moet. Je hebt te weinig aandacht om juist te kunnen verdelen.
Het is gewoon disbalans. Heb ik me nooit gerealiseerd. En ja, ik hou zielsveel van mijn jongste en ik wil 'm nooit meer kwijt, maar als ik ECHT had geweten wat het inhield was ik er niet aan begonnen.
Ik heb wel eens gelezen dat het hem ook zit in dat je bij een derde kind ook “outnumbered” bent in het geval van een twee ouder gezin. Eerst kon je allebei 1 kind onder controle houden, nu zijn de kinderen in de meerderheid en kunnen zij zich tegen jullie samenspannen. Het doet dus ook echt iets in de balans van het gezin :Y

Een vriendin heeft net haar derde gekregen, lijkt me ook niks :@ de andere 2 zijn net uit de luiers en dan begin je weer van vooraf aan. Wat dat betreft zitten wij in dezelfde situatie als we nog veel langer wachten.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_208267859
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 17:59 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat gevoel dat mijn gezin niet compleet is voel ik inderdaad ook niet. Wel dat ik nog zoveel liefde heb te geven. En dan maakt het me wel verdrietig dat ons traject zo lang geduurd heeft waardoor we nu geforceerd worden om deze keuze snel te maken. Het voelt soms al als te laat.

Goede blog, staan interessante dingen in ^O^
[..]
Uhm nee hoor, er is 1 user die dit soort dingen post. De rest is juist heel eerlijk en realistisch.
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat het hem ook zit in dat je bij een derde kind ook “outnumbered” bent in het geval van een twee ouder gezin. Eerst kon je allebei 1 kind onder controle houden, nu zijn de kinderen in de meerderheid en kunnen zij zich tegen jullie samenspannen. Het doet dus ook echt iets in de balans van het gezin :Y

Een vriendin heeft net haar derde gekregen, lijkt me ook niks :@ de andere 2 zijn net uit de luiers en dan begin je weer van vooraf aan. Wat dat betreft zitten wij in dezelfde situatie als we nog veel langer wachten.
Uhuu !!
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_208267913
Mijn ervaring is toch anders. Als je er al twee hebt kan die derde er makkelijk bij. :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_208267942
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 17:59 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat gevoel dat mijn gezin niet compleet is voel ik inderdaad ook niet. Wel dat ik nog zoveel liefde heb te geven. En dan maakt het me wel verdrietig dat ons traject zo lang geduurd heeft waardoor we nu geforceerd worden om deze keuze snel te maken. Het voelt soms al als te laat.

Goede blog, staan interessante dingen in ^O^
[..]
Uhm nee hoor, er is 1 user die dit soort dingen post. De rest is juist heel eerlijk en realistisch.
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat het hem ook zit in dat je bij een derde kind ook “outnumbered” bent in het geval van een twee ouder gezin. Eerst kon je allebei 1 kind onder controle houden, nu zijn de kinderen in de meerderheid en kunnen zij zich tegen jullie samenspannen. Het doet dus ook echt iets in de balans van het gezin :Y

Een vriendin heeft net haar derde gekregen, lijkt me ook niks :@ de andere 2 zijn net uit de luiers en dan begin je weer van vooraf aan. Wat dat betreft zitten wij in dezelfde situatie als we nog veel langer wachten.
Dat outnumbered ben je ook als je er 2 hebt en ze keren zich tegen je :P Dat was vroeger thuis niet anders...
Dat is ook niet 1 van mn punten die meewegen.

Ik herken t gevoel van niet compleet zijn dus wel, maar dit schijnt raar te zijn als je alleenstaand bent.. dan "hoor" je een man te missen in je leven en geen kind
S. 2014
J. 2016
  maandag 6 maart 2023 @ 19:05:53 #8
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208268585
En als jullie nu vol optimisme denken dat zodra de kinderen volwassen worden t ouderschap alleen nog maar leuk gaat zijn : Laat me jullie uit de droom helpen.
Dat is niet zo. -O- Zorgen, je groen en geel ergeren aan hun vervelende gewoontes, verkeerde beslissingen enz. . Je zit er je hele leven aan vast. :Y
En als t ff mee zit krijg je ook nog bij herhaling te horen wat jij als ouder allemaal verkeerd hebt gedaan toen zij klein waren. >:)

Ik ga nu weer braaf in lurkstand terug. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_208268607
quote:
6s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:38 schreef Phaidra het volgende:
Drama omdat kind 1 kind 2 aankijkt. Of drama omdat kind 1 te lang treuzelt om de mayonaise door te geven aan kind 2. Waarop kind 2 natuurlijk ook niet zomaar de ketchup aan kind 1 wil geven, want dat deed hij ook niet. En jij hebt echt veel meer mayo. En dan meent kind 2 commentaar te hebben omdat kind 1 van tafel af gaat zonder iets te zeggen (hij moest plassen). Ja want 3 weken geleden moest ik ook aan tafel blijven zitten toen... etc etc etc. De wereld zit vol drama, ook na je 5e. Mogelijkheden te over :Y.
Oh, het grootste drama wanneer ik vind dat er echt genoeg mayo op het bord is (lees, de halve fles) en daarom de fles uit zijn handen ruk terwijl ik voor de 10de keer “stop genoeg!!” roep.
pi_208268898
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 19:05 schreef deedeetee het volgende:
En als jullie nu vol optimisme denken dat zodra de kinderen volwassen worden t ouderschap alleen nog maar leuk gaat zijn : Laat me jullie uit de droom helpen.
Dat is niet zo. -O- Zorgen, je groen en geel ergeren aan hun vervelende gewoontes, verkeerde beslissingen enz. . Je zit er je hele leven aan vast. :Y
En als t ff mee zit krijg je ook nog bij herhaling te horen wat jij als ouder allemaal verkeerd hebt gedaan toen zij klein waren. >:)

Ik ga nu weer braaf in lurkstand terug. :D
Laten ze echt weten wat je verkeerd heb gedaan vroeger? Wauw. Ik kan echt wel verschillende dingen bedenken dat ik nu anders doe dan mijn ouders vroeger, maar ik zeg ze dat nooit.
  maandag 6 maart 2023 @ 19:28:12 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208268933
Makkelijk gesteld dat je het van tevoren wel kunt weten maar dat is dus niet zo.
Mijn jongste is een heel makkelijk kind, zo makkelijk dat mijn man geen idee heeft hoe druk een "normaal" kind kan zijn, laat staan een druk kind :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208269076
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 19:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Laten ze echt weten wat je verkeerd heb gedaan vroeger? Wauw. Ik kan echt wel verschillende dingen bedenken dat ik nu anders doe dan mijn ouders vroeger, maar ik zeg ze dat nooit.
Ik heb het van mijn oudste (eind van de maand 22 en het huis uit) ook wel gehoord. Niet als verwijt maar in een gesprek. Het ging over een bepaalde situatie waarvan hij zei dat hij het me wel kon vergeven maar niet kon vergeten. Hij had er in principe ook begrip voor dat ik het zo had aangepakt, en ik kon zeggen dat ik het anders had moeten doen, maar het heeft hem wel beschadigd. En dat vind ik heel erg.
pi_208269173
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 19:28 schreef Leandra het volgende:
Makkelijk gesteld dat je het van tevoren wel kunt weten maar dat is dus niet zo.
Mijn jongste is een heel makkelijk kind, zo makkelijk dat mijn man geen idee heeft hoe druk een "normaal" kind kan zijn, laat staan een druk kind :D
Daarbij zijn heel veel ouders niet zo eerlijk over het ouderschap als dat we nu hier lezen. Dus dan kan je het ook niet weten. En als je in je omgeving de eerste bent die kinderen krijgt is het ook lastig om te weten.
pi_208269450
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 19:34 schreef Samhain het volgende:

[..]
Ik heb het van mijn oudste (eind van de maand 22 en het huis uit) ook wel gehoord. Niet als verwijt maar in een gesprek. Het ging over een bepaalde situatie waarvan hij zei dat hij het me wel kon vergeven maar niet kon vergeten. Hij had er in principe ook begrip voor dat ik het zo had aangepakt, en ik kon zeggen dat ik het anders had moeten doen, maar het heeft hem wel beschadigd. En dat vind ik heel erg.
Ik vind het een mooi compliment als je kind zoiets zo eerlijk en genuanceerd kan zeggen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208271353
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:49 schreef MaJo het volgende:

[..]
Vind ik ook! En grote kans ook dat het er bij 1 blijft. Maar ja, die twijfel hè :X
[..]
Als we nog een Aapie erbij zouden krijgen zou ik het zo doen :Y Maar je weet niet wat voor type kind je krijgt natuurlijk :D
Van Bas had ik er ook prima een heel elftal bij kunnen hebben :P . Bij Anna twijfelen we nu of we haar alvast moeten aanmelden voor een vooropleiding opera, ze heeft talent voor passievol hard en lang toonvast gillen :+
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 22:13:05 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208271772
quote:
17s.gif Op maandag 6 maart 2023 21:37 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Van Bas had ik er ook prima een heel elftal bij kunnen hebben :P . Bij Anna twijfelen we nu of we haar alvast moeten aanmelden voor een vooropleiding opera, ze heeft talent voor passievol hard en lang toonvast gillen :+
Sorry maar ik moest lachen :@ _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_208271845
Ik had dit topic niet eerder gezien, maar wel leuk om de vele herkenbare verhalen te lezen. Die van mij zijn bijna 1 en 3,5.

De oudste heeft het ergste wel gehad, maar het blijft wel ontzettend veel energie kosten. Gelukkig slaapt hij wel probleemloos en het eten gaat ook redelijk. De jongste slaapt veel slechter en dat kost momenteel nog de meeste energie.

Ook vind ik de weekenden vaak loodzwaar, dan zijn ze constant aanwezig en moet ik de dag soms echt doorworstelen. Doordeweeks is het veel rustiger dankzij een aantal dagen kinderopvang.

Wat ik ook echt mis, zijn leuke vakanties. Ik kan daar met jonge kinderen niet van genieten.

Maar goed, ik zie het als een fase en verwacht dat het over een paar jaar stukken beter zal zijn. Even doorbijten nog.
٩๏̯͡๏)۶
pi_208271882
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 19:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik vind het een mooi compliment als je kind zoiets zo eerlijk en genuanceerd kan zeggen.
Ja, is het ook eigenlijk wel. O+
Waar ik voor mezelf vooral trots op ben was dat ik eerlijk kon zeggen dat ik dat anders aan had moeten pakken. Dat zou mijn eigen moeder nooit kunnen.
pi_208272029
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 22:18 schreef Ronald het volgende:
Ik had dit topic niet eerder gezien, maar wel leuk om de vele herkenbare verhalen te lezen. Die van mij zijn bijna 1 en 3,5.

De oudste heeft het ergste wel gehad, maar het blijft wel ontzettend veel energie kosten. Gelukkig slaapt hij wel probleemloos en het eten gaat ook redelijk. De jongste slaapt veel slechter en dat kost momenteel nog de meeste energie.

Ook vind ik de weekenden vaak loodzwaar, dan zijn ze constant aanwezig en moet ik de dag soms echt doorworstelen. Doordeweeks is het veel rustiger dankzij een aantal dagen kinderopvang.

Wat ik ook echt mis, zijn leuke vakanties. Ik kan daar met jonge kinderen niet van genieten.

Maar goed, ik zie het als een fase en verwacht dat het over een paar jaar stukken beter zal zijn. Even doorbijten nog.
Ik lees hier mijn eigen verhaal. De oudste gaat na de zomervakantie naar school en de jongste is net 1. Waar de jongste tot een maand geleden het liefste engeltje van de wereld was gaat ze nu om het minste of geringste huilen. En met huilen bedoel ik dusdanig hard gillen dat je trommelvliezen spontaan meehuilen. En regelmatig heeft ze nachten dat ze dit grofweg om het uur een minuut lang doet en dan spontaan verder slaapt :X

Stiekem kijk ik nu al uit naar het moment dat de jongste naar school gaat. Dan wordt de vrijdag, mijn papadag, pas echt een ontspannen dag :P
pi_208278371
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 19:37 schreef Samhain het volgende:

[..]
Daarbij zijn heel veel ouders niet zo eerlijk over het ouderschap als dat we nu hier lezen. Dus dan kan je het ook niet weten. En als je in je omgeving de eerste bent die kinderen krijgt is het ook lastig om te weten.
Het internet staat er bomvol mee, dus je kunt het best weten als je je er een beetje in verdiept.

Toen ik zwanger was las en hoorde ik zoveel horrorverhalen dat ik me voorbereidde op een paar verschrikkelijke jaren waarin mijn man en ik niet zouden slapen, elkaar volledig kwijt zouden raken, mijn lichaam compleet kapot zou gaan en wij geen moment meer voor onszelf zouden hebben.

Dat bleek allemaal enorm mee te vallen. Onze relatie werd sterker, omdat we nu zoveel meer delen. Slapen ging best ok, niet omdat onze kinderen nou van die fantastische slapers zijn, maar omdat we elkaar afwisselden. Mijn lichaam was na de bevalling al snel hersteld en ik kon mijn favoriete sport hervatten.

Het kan dus allemaal meevallen.
pi_208278415
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 18:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Dat outnumbered ben je ook als je er 2 hebt en ze keren zich tegen je :P Dat was vroeger thuis niet anders...
Dat is ook niet 1 van mn punten die meewegen.

Ik herken t gevoel van niet compleet zijn dus wel, maar dit schijnt raar te zijn als je alleenstaand bent.. dan "hoor" je een man te missen in je leven en geen kind
In jouw situatie zou ik me vooral zorgen maken om de oudste twee kinderen als je nu een kind met een aandoening krijgt.

Of heb je een groot netwerk die de oudste twee kan opvangen als jij bijvoorbeeld een paar weken in het ziekenhuis moet zijn? Of als je meerdere medische afspraken in de week zou hebben? En krijgen de oudste twee dan ook nog voldoende aandacht? Ook als zij door een lastige fase gaan (in de puberteit bijvoorbeeld).

Ik bedoel dit oprecht niet rot, maar dit zouden mijn eigen zorgen zijn als ik voor een tweede, of derde zou gaan als alleenstaande.
pi_208278842
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 16:23 schreef Avelie het volgende:

[..]
Het internet staat er bomvol mee, dus je kunt het best weten als je je er een beetje in verdiept.

Toen ik zwanger was las en hoorde ik zoveel horrorverhalen dat ik me voorbereidde op een paar verschrikkelijke jaren waarin mijn man en ik niet zouden slapen, elkaar volledig kwijt zouden raken, mijn lichaam compleet kapot zou gaan en wij geen moment meer voor onszelf zouden hebben.

Dat bleek allemaal enorm mee te vallen. Onze relatie werd sterker, omdat we nu zoveel meer delen. Slapen ging best ok, niet omdat onze kinderen nou van die fantastische slapers zijn, maar omdat we elkaar afwisselden. Mijn lichaam was na de bevalling al snel hersteld en ik kon mijn favoriete sport hervatten.

Het kan dus allemaal meevallen.
Er was geen "bomvol internet" toen ik zwanger was van mijn eerste. Dus geen horrorverhalen om me voor te bereiden en heb niet bang hoeven zijn dat mijn relatie eronder zou lijden. Godzijdank kan ik wel zeggen, want zo te lezen heb jij je dus voor niks zitten voorbereiden op verschrikkelijke jaren. Komt een ontspannen zwangerschap natuurlijk ook niet ten goede.
pi_208279034
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 17:06 schreef Samhain het volgende:

[..]
Er was geen "bomvol internet" toen ik zwanger was van mijn eerste. Dus geen horrorverhalen om me voor te bereiden en heb niet bang hoeven zijn dat mijn relatie eronder zou lijden. Godzijdank kan ik wel zeggen, want zo te lezen heb jij je dus voor niks zitten voorbereiden op verschrikkelijke jaren. Komt een ontspannen zwangerschap natuurlijk ook niet ten goede.
Ik had van tevoren geaccepteerd dat het niet makkelijk ging worden. Dat hoort erbij zegt iedereen tegen je. Nou ok prima, dat hadden we ervoor over, want onze kinderwens was groot.

Nu achteraf moet ik vooral lachen om hoe dramatisch mensen er toen over deden. Het is denk ik vooral de projectie van hun eigen ervaring die ze op je plakken.

Nu wil ik niet zeggen dat het ouderschap altijd makkelijk is, zeker niet. Maar de manier waarop je het zelf ervaart en invult, verschilt als dag en nacht.
pi_208279367
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 17:21 schreef Avelie het volgende:

[..]
Ik had van tevoren geaccepteerd dat het niet makkelijk ging worden. Dat hoort erbij zegt iedereen tegen je. Nou ok prima, dat hadden we ervoor over, want onze kinderwens was groot.

Nu achteraf moet ik vooral lachen om hoe dramatisch mensen er toen over deden. Het is denk ik vooral de projectie van hun eigen ervaring die ze op je plakken.

Nu wil ik niet zeggen dat het ouderschap altijd makkelijk is, zeker niet. Maar de manier waarop je het zelf ervaart en invult, verschilt als dag en nacht.
Vergeet niet dat het ook af hangt van het type kind wat je hebt. Ik kan me zo voorstellen dat als je baby hebt die veel huilt het zwaarder is dan wanneer je een baby hebt die mak in de box ligt en veel slaapt.
pi_208279730
En wat kan meevallen kan ook tegenvallen.
Al ben je helemaal ingesteld op niet slapen, je weet niet wat dat met je doet tot je het ervaart. Hier wisselden we dat bijv niet af want ten tijde van de geboorte van de oudsten, was mijn man nog vrachtwagenchauffeur. Vond zijn nachtrust net ff wat belangrijker ivm de verkeersveiligheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Samhain op 07-03-2023 18:40:16 ]
pi_208279749
Wij wisselden/wisselen wel af, maar het maakt niet uit of het mijn nacht is of niet, ik blijf net zo lang wakker totdat peuter weer is gaan slapen ;(
pi_208280077
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 18:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij wisselden/wisselen wel af, maar het maakt niet uit of het mijn nacht is of niet, ik blijf net zo lang wakker totdat peuter weer is gaan slapen ;(
Op verschillende verdiepingen slapen is de oplossing. Slapen is het allerbelangrijkste, dit soort rigoureuse maatregelen zijn legitiem.
pi_208280108
Leuk dat afwisselen, deden wij ook bij de jongste maar haar kon je in de hele wijk horen 's nachts. Dus wij waren gewoon gezellig allebei wakker.

Moe kreeg die eerste 1,5 jaar van onze jongste een totaal nieuwe dimensie.

En zo, in eens, zonder enige aanloop of wijziging in onze aanpak, floep, sliep ze wel goed. En nu 3 jaar later nog steeds.

Maar die moeheid, dat je overal in slaapt val, die had ik toch niet helemaal verwacht.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 19:27:24 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_208280507
Ik kon ook echt niet slapen met newborn gejank hoor, ook niet in een andere kamer. Mijn hormonen sloegen meteen op hol.
Ik heb die fase echter ook niet als extreem zwaar ervaren. Ik vond het gechagrijn van mijn man (die het wel zwaar vond) denk ik erger dan die huilende baby :')

Het meest vervelende was altijd die eerste zomer. Dat avond aan avond iedereen gezellig buiten zat met een wijntje en ik in een donkere kamer zat met een tikkende tijdbom aan de borst. Dat voelt dan echt als voor eeuwig.
disclaimer
pi_208280571
De eerste tijd toen ik borstvoeding gaf was het anders, maar dan heb je niks anders te doen, dus is slaaptekort niet erg. Ik sliep toen ook overdag veel tussendoor.

Vanaf het moment dat ik weer vol aan het werk ging, hebben wij het afgewisseld. Dat was nodig, want ik kan niet de weg op, terwijl ik in slaap val. Dat is niet anders voor iemand die naar zijn werk rijdt, of je nou vrachtwagenchauffeur bent of om een andere reden op de weg zit.
pi_208280807
Bij onze oudste werkte dat afwisselen perfect, die sliep met 6 weken al door. En als hij wakker was, ging dat met minimaal volume. Ik vond dat ook altijd wel knus.

De jongste was 1,5 jaar lang 5 a 6 x per nacht wakker. Nogal hard huilend. Daar was niets knus aan. Dan sta je vrij snel in een overleefstand.
pi_208281577
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:42 schreef exode het volgende:
Bij onze oudste werkte dat afwisselen perfect, die sliep met 6 weken al door. En als hij wakker was, ging dat met minimaal volume. Ik vond dat ook altijd wel knus.

De jongste was 1,5 jaar lang 5 a 6 x per nacht wakker. Nogal hard huilend. Daar was niets knus aan. Dan sta je vrij snel in een overleefstand.
Poeh, heftig. De mijne was elke keer maar 1 x wakker snachts, maar dat was dan wel voor een paar uur lang. Denk dat ik dat dan toch liever heb dan tig keer per nacht je bed uit moeten.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 21:39:28 #33
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208282817
Beetje offtopic, maar:
Wij wonen in een dorp.
Dorp heeft 2 scholen maar 1 bso (vso/nso).
Die hebben dus geen plek en we kunnen alleen op een wachtlijst gaan staan.
Hoe regel ik dit met mijn werk? :')
Dat zijn dus echt dingen waar ik heel slecht tegen kan, probeer je alles goed te doen, en dan vervolgens kom je in zo'n spagaat.
Qua financiën mogen we niet klagen maar dat betekent niet dat we rond kunnen komen als er (een deel van) het inkomen wegvalt.
pi_208282924
Onze kleuter was een huilbaby.
Nondepie, het was dramatisch het eerste jaar.

Nu 4,5 en gaan we de goeie kant op.
Begint echt zijn eigen leventje te leiden in positieve zin, en dat is genieten.
De zeurmomenten, drammen etc geniet ik nog niet van
pi_208282993
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 21:39 schreef Ceviche het volgende:
Beetje offtopic, maar:
Wij wonen in een dorp.
Dorp heeft 2 scholen maar 1 bso (vso/nso).
Die hebben dus geen plek en we kunnen alleen op een wachtlijst gaan staan.
Hoe regel ik dit met mijn werk? :')
Dat zijn dus echt dingen waar ik heel slecht tegen kan, probeer je alles goed te doen, en dan vervolgens kom je in zo'n spagaat.
Qua financiën mogen we niet klagen maar dat betekent niet dat we rond kunnen komen als er (een deel van) het inkomen wegvalt.
Nou dat dus. Wachtlijst kinderdagverblijf, dan maar tijdelijk minder werken tot er plek is.
En nu weer: Bas gaat vanaf juni naar school maar plek op de BSO (georganiseerd door de school zelf) heeft geen plek en volgens de planning kan het wel zeker 3 jaar duren voor die eene middag in de week die nodig is. Mijn schoonmoeder heeft aangegeven extra op te willen passen tot er plek is. En anders was optie ouderschapsverlof opnemen tot Anna 4 is en dan eventueel op een schooldag extra werken.
pi_208283100
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 16:28 schreef Avelie het volgende:

[..]
In jouw situatie zou ik me vooral zorgen maken om de oudste twee kinderen als je nu een kind met een aandoening krijgt.

Of heb je een groot netwerk die de oudste twee kan opvangen als jij bijvoorbeeld een paar weken in het ziekenhuis moet zijn? Of als je meerdere medische afspraken in de week zou hebben? En krijgen de oudste twee dan ook nog voldoende aandacht? Ook als zij door een lastige fase gaan (in de puberteit bijvoorbeeld).

Ik bedoel dit oprecht niet rot, maar dit zouden mijn eigen zorgen zijn als ik voor een tweede, of derde zou gaan als alleenstaande.
Maar jij bent mij niet, kent mijn leven, mijn geschiedenis en mijn omgeving niet dus ik snap niet zo goed waarom je hier op door blijft gaan... Al wil ik nog 6 kinderen dan is dat mijn keuze en mag jij er vanuit gaan dat ik daarover nagedacht hebt, of niet en dan is dat ook niet jouw probleem aangezien jij mijn kinderen niet hoeft op te voeden of hoeft op te vangen.
S. 2014
J. 2016
pi_208283283
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 18:57 schreef Avelie het volgende:

[..]
Op verschillende verdiepingen slapen is de oplossing. Slapen is het allerbelangrijkste, dit soort rigoureuse maatregelen zijn legitiem.
Moet je wel verschillende verdiepingen hebben.
Je brengt alles zo stellig. Heel rigide eigenlijk.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 22:26:13 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208283321
Ik geniet 90% van de tijd van moeder zijn. Ik weet wel zeker dat ik dat percentage aanzienlijk lager in zou schatten als alle zorgtaken op mij neer zouden komen. Ik scharrel in het weekend met de kleine man rond ons de buurt als hij op z'n loopfietsje rond wil, en doordeweeks pak ik 's avonds wel eens een luier mee. En ik neem het meestal 's avonds wel over qua oogje in het zeil houden. Maar verder is het mijn man die bij tijd en wijle de hele godganse dag naar het gejengel moet luisteren.

Wat me wel verbaast is hoeveel ik van mijn eigen kind kan hebben. Bij alle uitbarstingen vraag ik me af wat m'n arme prinsje nodig heeft :') . M'n man is daar godzijdank wat minder naïef in :+ . Maar OK, hij is degene die constant aan staat. Ik draai gewoon de werk knop nog een uurtje of 2 om naar moederstand en daarna is het Netflix en chill.
Resistance is futile.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 22:28:51 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208283353
Oh trouwens, ik had het geen probleem gevonden om nog 6 weken langer zwanger te zijn, om die eerste 6 weken te kunnen skippen. Mènnnn, wat vond ik dat tegenvallen. En Colin was helemaal geen huilbaby of wat dan ook. Mijn behoefte aan structuur en regelmaat botste wel even. Ik trek chaos van anderen prima maar zodra dat echt in mijn eigen space gaat zitten, dan vind ik het allemaal maar zo zo. En niets zit zo in je eigen space als een baby aan de tiet.
Resistance is futile.
pi_208283413
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 21:39 schreef Ceviche het volgende:
Beetje offtopic, maar:
Wij wonen in een dorp.
Dorp heeft 2 scholen maar 1 bso (vso/nso).
Die hebben dus geen plek en we kunnen alleen op een wachtlijst gaan staan.
Hoe regel ik dit met mijn werk? :')
Dat zijn dus echt dingen waar ik heel slecht tegen kan, probeer je alles goed te doen, en dan vervolgens kom je in zo'n spagaat.
Qua financiën mogen we niet klagen maar dat betekent niet dat we rond kunnen komen als er (een deel van) het inkomen wegvalt.
Dit is niet per se anders in een stad kan ik je vertellen :P

Ik heb het kind op alle mogelijke wachtlijsten gezet. Ik heb een middag ouderschapsverlof genomen en werk een middag thuis. Mijn vriend werkt een dag thuis. En de overige dagen waren al gedekt.

Na een half jaar school hadden we één dag BSO en inmiddels twee dagen. Helaas gaat school overstappen op een continurooster wat misschien gaat betekenen dat de huidige BSO er geen kinderen meer gaat ophalen. Dus ik laat hem nog op de wachtlijst van de andere BSO staan :')
pi_208283529
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:26 schreef Seven. het volgende:
Ik geniet 90% van de tijd van moeder zijn. Ik weet wel zeker dat ik dat percentage aanzienlijk lager in zou schatten als alle zorgtaken op mij neer zouden komen. Ik scharrel in het weekend met de kleine man rond ons de buurt als hij op z'n loopfietsje rond wil, en doordeweeks pak ik 's avonds wel eens een luier mee. En ik neem het meestal 's avonds wel over qua oogje in het zeil houden. Maar verder is het mijn man die bij tijd en wijle de hele godganse dag naar het gejengel moet luisteren.

Wat me wel verbaast is hoeveel ik van mijn eigen kind kan hebben. Bij alle uitbarstingen vraag ik me af wat m'n arme prinsje nodig heeft :') . M'n man is daar godzijdank wat minder naïef in :+ . Maar OK, hij is degene die constant aan staat. Ik draai gewoon de werk knop nog een uurtje of 2 om naar moederstand en daarna is het Netflix en chill.
Ik ben hier dus degene die letterlijk de hele godganse dag naar het gejengel luistert en ik verbaas me er soms over hoe weinig ik van mijn eigen peuter kan hebben. Jezus wat kan dat kind soms het bloed onder mijn nagels vandaan halen, en dat is dus mijn eigen vlees en bloed :') . Maargoed, hele dagen thuis zijn met peuter en baby vind ik dan ook wel een extreme sport en het is hier godzijdank van tijdelijke aard.
pi_208283657
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:31 schreef Avelie het volgende:


Vanaf het moment dat ik weer vol aan het werk ging, hebben wij het afgewisseld. Dat was nodig, want ik kan niet de weg op, terwijl ik in slaap val. Dat is niet anders voor iemand die naar zijn werk rijdt, of je nou vrachtwagenchauffeur bent of om een andere reden op de weg zit.
Ik schreef natuurlijk net als jij volledig uit mijn eigen ervaring: ik ben pas weer gaan werken toen de jongste van mijn viertal naar school ging.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 22:57:06 #43
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208283715
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:33 schreef Aure het volgende:

[..]
Dit is niet per se anders in een stad kan ik je vertellen :P

Ik heb het kind op alle mogelijke wachtlijsten gezet. Ik heb een middag ouderschapsverlof genomen en werk een middag thuis. Mijn vriend werkt een dag thuis. En de overige dagen waren al gedekt.

Na een half jaar school hadden we één dag BSO en inmiddels twee dagen. Helaas gaat school overstappen op een continurooster wat misschien gaat betekenen dat de huidige BSO er geen kinderen meer gaat ophalen. Dus ik laat hem nog op de wachtlijst van de andere BSO staan :')
Ik zei het verkeerd: ik woon in een dorp in de randstad. Dus theoretisch is alles dichtbij, maar zonder auto is het net te afgelegen om alles te fixen.
Dus een andere bso is sowieso al te ver weg zeg maar.
Lelijk ook wel van de school, met hun gejubel hoe ideaal de bso wel niet is, en dat de scholen een bso delen en de ene dag op de ene school vertoeven en de andere dag op de andere school, maar geen woord over dat daar gewoonweg geen plek is :')
En zeker met hoe duur alles is geworden is 2 dagen ouderschapsverlof niet haalbaar.
Ik zou natuurlijk altijd extra kunnen gaan werken... Als ik opvang zou hebben :') of dan zou ik kunnen denken: misschien is het bespreekbaar om later op werk te beginnen (weet wel zeker van niet) maar om 14 uur is de school alweer uit dus dat schiet ook niet op.
Dus ik ben nu maar aan het mailen met de bso, wat de verwachtingen zijn, en daarna maar eens op werk gaan praten, maar ik verwacht er weinig van -O-
pi_208283873
Partner? Opa, oma? Tante, oom? Vrienden die met hetzelfde probleem zitten zodat je op elkaars kinderen kunt passen? Oppas, of nanny?

Op andere tijden gaan werken zodat jullie elkaar aflossen in plaats van allerlei tegelijk aan het werk? Thuis werken een optie?

Zoveel mogelijkheden.
pi_208283885
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:52 schreef Samhain het volgende:

[..]
Ik schreef natuurlijk net als jij volledig uit mijn eigen ervaring: ik ben pas weer gaan werken toen de jongste van mijn viertal naar school ging.
Dan snap ik dat de verhoudingen anders liggen, maar de meeste vrouwen gaan weer aan het werk en zullen dan zelf in de auto stappen. Hoe doen die dat allemaal met slaaptekort?
pi_208283937
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 23:13 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dan snap ik dat de verhoudingen anders liggen, maar de meeste vrouwen gaan weer aan het werk en zullen dan zelf in de auto stappen. Hoe doen die dat allemaal met slaaptekort?
Tja, bijna verongelukken dus.
Ik heb het gehoord (heb een tijdje op een alarmcentrale gewerkt): moeder van een tweeling op weg naar haar eerste werkdag na haar verlof, een vrachtwagen geschampt omdat ze in slaap viel. Gelukkig belde ze zelf om de schade te melden, dus ze kwam er ongedeerd vanaf.

Het is nu wel heel offtopic natuurlijk, maar het is gewoon voor heel veel mensen niet zo eenvoudig op te lossen als jij stelt. Zie ook maar de reacties hier over wel afwisselen maar toch wakker zijn.
pi_208284000
Nee, ik snap best dat het niet makkelijk is. Onze kinderen zijn absoluut geen goede slapers, dus je leeft de eerste tijd in een soort overlevingsstand.

Ons hielp het om elkaar rust te gunnen. Dus niet degene die het minst werkt alles alleen laten opknappen, maar samen de schouders eronder zetten.

Accepteren en relativeren zijn vaardigheden die je -als het goed is (?) - ontwikkelt als ouder.
  woensdag 8 maart 2023 @ 00:09:39 #48
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208284216
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 23:11 schreef Avelie het volgende:
Partner? Opa, oma? Tante, oom? Vrienden die met hetzelfde probleem zitten zodat je op elkaars kinderen kunt passen? Oppas, of nanny?

Op andere tijden gaan werken zodat jullie elkaar aflossen in plaats van allerlei tegelijk aan het werk? Thuis werken een optie?

Zoveel mogelijkheden.
Mijn man werkt 5 dagen in het onderwijs. Ik werk 2 dagen (8-5) in de zorg. Andere dagen (weekend bijvoorbeeld) is geen optie, want dat biedt het werk niet aan. Er is 1 oma die weleens oppast, maar die werkt zelf ook nog.
En welke oppas/nanny (om over kosten nog maar te zwijgen) komt in de ochtend een uurtje en dan in de middag nog een paar uur?
Een optie die ik nog wel had bedacht was om te kijken of er een andere ouder is die met hetzelfde probleem zit, dat we elkaars dagen elkaars kind opvangen. Maar dat is toch ook niet ideaal (weinig zekerheid en in principe is dat gewoon een vreemde).
Zoveel opties zijn er gewoon niet.
Maar het topic gaat over het ouderschap niet leuk vinden, en ik vind dit soort gejongleer dus echt niet leuk. Wat een gestress om iets basaals als werk.
  woensdag 8 maart 2023 @ 04:59:19 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208284484
Mijn man kan niet werken want afgekeurd. Hij wil wel heel graag werken, maar de kosten voor opvang zijn na KOT hoger dan er aan salaris binnen zou komen bij hem :') .

Eerst maar eens kijken wanneer hij weer kan werken, over 1,5 jaar gaat Colin alweer naar school.
Resistance is futile.
pi_208284583
Mijn ervaring is dat je na tal van andere
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 18:57 schreef Avelie het volgende:

[..]
Op verschillende verdiepingen slapen is de oplossing. Slapen is het allerbelangrijkste, dit soort rigoureuse maatregelen zijn legitiem.
Het was redelijk stil. Het was gewoon een psychisch dingetje. Ik kon/kan pas weer slapen wanneer hij weer verder slaapt.

Ik merk wel dat het het weinige slaap op een gegeven moment begint te wennen. Of is dat de overlevingsfase? :P Het is even afzien, maar daarna kwam ik steeds beter de dagen door met weinig slaap.
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 06:37:07 #51
382129 crew  Donna
pi_208284593
quote:
2s.gif Op woensdag 8 maart 2023 04:59 schreef Seven. het volgende:
Mijn man kan niet werken want afgekeurd. Hij wil wel heel graag werken, maar de kosten voor opvang zijn na KOT hoger dan er aan salaris binnen zou komen bij hem :') .

Eerst maar eens kijken wanneer hij weer kan werken, over 1,5 jaar gaat Colin alweer naar school.
Hoe kan dat nou? Het minimum uurloon is in principe al hoger dan een uurtarief opvang. En dan kom er nog KOT overheen.
pi_208284623
Ik vind dat we helemaal niet genuanceerd hoeven te doen over het feit dat er een structureel probleem is in de kinderopvang en dat het bizar is dat ouders dat maar met houtje-touwtje-constructies dienen op te lossen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208284637
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 00:09 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Maar het topic gaat over het ouderschap niet leuk vinden, en ik vind dit soort gejongleer dus echt niet leuk. Wat een gestress om iets basaals als werk.
Nou dit inderdaad.
Ik kan dan echt mijzelf ergeren aan het stomme voorrangsbeleid wat ze hebben waardoor een vriendin die later heeft aangemeld, wel al plek heeft voor 3 dagen in de week omdat haar jongste daar straks naar het kinderdagverblijf gaat. Dat is hetzelfde kinderdagverblijf waar wij geweigerd werden, omdat we maar 1 dag willen en minimaal 2 af moesten nemen. Ow en ook het kinderdagverblijf waar wij voorrang kregen op een plek, want gedwongen verhuizing van ons huidige omdat de school de verhuur van de lokalen had beëindigd om zelf een kinderdagverblijf te starten.

We hebben als alternatieve optie ook een buiten BSO die plek heeft. Gaan ze leuke dingen doen als vuurtjes stoken. Echt een topplan voor mijn kleuter met astma waarbij rook echt een van de triggers is voor een aanval ^O^

En als dit gedoe nou een keer was, maar het was destijds met Bas en Anna al dat er gewoon geen plek was op het kinderdagverblijf. En nu ook weer BSO gedoe.


Maar men mag in de media lekker blijven zeuren over dat we meer moeten werken/ onze kinderen dumpen op het kinderdagverblijf etc. Al zou ik meer willen werken, het kan niet eens :')

[ Bericht 8% gewijzigd door douche-eendje op 08-03-2023 07:06:18 ]
  woensdag 8 maart 2023 @ 07:14:34 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208284677
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 06:37 schreef Donna het volgende:

[..]
Hoe kan dat nou? Het minimum uurloon is in principe al hoger dan een uurtarief opvang. En dan kom er nog KOT overheen.
Ik verdien teveel dus minimale KOT (logisch) en verder moet mijn man gewoon belasting betalen dus netto blijft er minder over. Wat we trouwens wel zouden doen als m'n man kan werken voor Colin 4 wordt, al is het maar omdat hij ook graag onder volwassenen wil zijn.
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 07:34:46 #55
382129 crew  Donna
pi_208284754
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 07:14 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik verdien teveel dus minimale KOT (logisch) en verder moet mijn man gewoon belasting betalen dus netto blijft er minder over. Wat we trouwens wel zouden doen als m'n man kan werken voor Colin 4 wordt, al is het maar omdat hij ook graag onder volwassenen wil zijn.
Ah ja als je met 1 salaris al op het punt zit waar je minimaal KOT krijgt gaat het inderdaad hard met het salaris wat 'er bij' komt.
Al vind ik wel dat het altijd loont, al is het inderdaad maar voor je zelf. Dat je ontwikkelt of nuttig voelt of idd onder de volwassenen bent.
Hopelijk lukt dat allemaal voor jullie tzt :Y
  woensdag 8 maart 2023 @ 07:37:00 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_208284769
Je moet wel echt bar weinig verdienen (en je partner extreem veel) om negatief uit te komen op kinderopvang voor 1 kind. Ik geloof zelfs dat het niet eens kan. Of ga je dan in je berekeningen uit van 40 uur werken in de week en 60 uur kinderopvang?
Want als je man nu al zo kwakkelt lijkt me 40 uur ook niet het beste uitgangspunt. Als je het naar 3 dagen werken / 3 dagen opvang zet heb je waarschijnlijk al een veel betere balans, ook financieel.

Maar goed, da's een beetje offtopic hier, sorry :P
disclaimer
  woensdag 8 maart 2023 @ 07:51:33 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208284838
Hoort ook bij ouderschap en wat daar kut aan kan zijn, SQ ;) .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
pi_208284869
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:57 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ik zei het verkeerd: ik woon in een dorp in de randstad. Dus theoretisch is alles dichtbij, maar zonder auto is het net te afgelegen om alles te fixen.
Dus een andere bso is sowieso al te ver weg zeg maar.
Lelijk ook wel van de school, met hun gejubel hoe ideaal de bso wel niet is, en dat de scholen een bso delen en de ene dag op de ene school vertoeven en de andere dag op de andere school, maar geen woord over dat daar gewoonweg geen plek is :')
En zeker met hoe duur alles is geworden is 2 dagen ouderschapsverlof niet haalbaar.
Ik zou natuurlijk altijd extra kunnen gaan werken... Als ik opvang zou hebben :') of dan zou ik kunnen denken: misschien is het bespreekbaar om later op werk te beginnen (weet wel zeker van niet) maar om 14 uur is de school alweer uit dus dat schiet ook niet op.
Dus ik ben nu maar aan het mailen met de bso, wat de verwachtingen zijn, en daarna maar eens op werk gaan praten, maar ik verwacht er weinig van -O-
Ik bedoelde ook meer dat alle BSO's hier ook wachtlijsten hebben. Jip staat nu dan wel op meerdere ingeschreven, maar die wachtlijsten zijn allemaal langer dan een jaar.

Wel kut allemaal dit hoor. Zeker als het niet makkelijk te regelen is met werk, dat geluk heb ik zelf dan wel, maar dat heeft natuurlijk lang niet iedereen -O-
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 maart 2023 @ 08:12:36 #59
269689 crew  Viv
pi_208284969
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 07:51 schreef Seven. het volgende:
Hoort ook bij ouderschap en wat daar kut aan kan zijn, SQ ;) .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 8 maart 2023 @ 08:16:54 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_208285011
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 07:51 schreef Seven. het volgende:
Hoort ook bij ouderschap en wat daar kut aan kan zijn, SQ ;) .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah oké, maar dat is anders. Het levert niet méér op dan de uitkering. Het levert nog steeds op.
disclaimer
pi_208285125
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 00:09 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Mijn man werkt 5 dagen in het onderwijs. Ik werk 2 dagen (8-5) in de zorg. Andere dagen (weekend bijvoorbeeld) is geen optie, want dat biedt het werk niet aan. Er is 1 oma die weleens oppast, maar die werkt zelf ook nog.
En welke oppas/nanny (om over kosten nog maar te zwijgen) komt in de ochtend een uurtje en dan in de middag nog een paar uur?
Een optie die ik nog wel had bedacht was om te kijken of er een andere ouder is die met hetzelfde probleem zit, dat we elkaars dagen elkaars kind opvangen. Maar dat is toch ook niet ideaal (weinig zekerheid en in principe is dat gewoon een vreemde).
Zoveel opties zijn er gewoon niet.
Maar het topic gaat over het ouderschap niet leuk vinden, en ik vind dit soort gejongleer dus echt niet leuk. Wat een gestress om iets basaals als werk.
In het onderwijs zijn heel mooie regelingen voor ouders. Ouderschapsverlof, zorgverlof, calamiteitenverlof, allemaal zeer goed geregeld. Bijna niemand werkt daar fulltime, dus je man kan waarschijnlijk heel makkelijk terug in uren, zodat hij meer thuis kan zijn en de druk op jou wordt verlicht.
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 08:31:06 #62
5428 crew  miss_sly
pi_208285150
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 08:28 schreef Avelie het volgende:

[..]
In het onderwijs zijn heel mooie regelingen voor ouders. Ouderschapsverlof, zorgverlof, calamiteitenverlof, allemaal zeer goed geregeld. Bijna niemand werkt daar fulltime, dus je man kan waarschijnlijk heel makkelijk terug in uren, zodat hij meer thuis kan zijn en de druk op jou wordt verlicht.
Ik denk dat jij wat minder moet focussen op wat anderen anders zouden kunnen doen om. En niet alles hoeft te worden gericht op de 'verlichting' van de vrouw in de relatie. Het is niet dat we er met z'n allen beter van worden als we massaal de moeders gaan verlichten en de vaders er dan aan onderdoor gaan.

Kap er nou gewoon eens mee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208285152
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 07:56 schreef Aure het volgende:

[..]
Ik bedoelde ook meer dat alle BSO's hier ook wachtlijsten hebben. Jip staat nu dan wel op meerdere ingeschreven, maar die wachtlijsten zijn allemaal langer dan een jaar.

Wel kut allemaal dit hoor. Zeker als het niet makkelijk te regelen is met werk, dat geluk heb ik zelf dan wel, maar dat heeft natuurlijk lang niet iedereen -O-
Bij ons zijn ook lange wachtlijsten. Wij hebben ons kind daarom ingeschreven toen we een goede 12 weken echo in handen hadden, zodat kind met 6 maanden naar de opvang kon.

Voor de bso weet je al veel langer dat het eraan komt. Bij ons zijn wachtlijsten van anderhalf jaar heel normaal, dus je weet dat je je kind moet gaan inschrijven als hij 2,5 is.
  woensdag 8 maart 2023 @ 08:31:19 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_208285155
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 08:28 schreef Avelie het volgende:

[..]
In het onderwijs zijn heel mooie regelingen voor ouders. Ouderschapsverlof, zorgverlof, calamiteitenverlof, allemaal zeer goed geregeld. Bijna niemand werkt daar fulltime, dus je man kan waarschijnlijk heel makkelijk terug in uren, zodat hij meer thuis kan zijn en de druk op jou wordt verlicht.
Waarom moet de druk op háár worden verlicht? Die nood zie ik nergens hoor. Enkel het kinderopvang-issue. Da's een gezamenlijk probleem.

Echt dat rare dwangmatig reflecteren van jou :')
Ik ben het echt niet altijd met je oneens hoor, maar dàt deel van de act begint bijna clownesk te worden _O-
disclaimer
pi_208285191
quote:
14s.gif Op woensdag 8 maart 2023 08:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat jij wat minder moet focussen op wat anderen anders zouden kunnen doen om. En niet alles hoeft te worden gericht op de 'verlichting' van de vrouw in de relatie. Het is niet dat we er met z'n allen beter van worden als we massaal de moeders gaan verlichten en de vaders er dan aan onderdoor gaan.

Kap er nou gewoon eens mee.
Waarom zou hij eraan onderdoor gaan als hij zich acht uurtjes in de week thuis nuttig zou maken ipv op zijn werk?
  woensdag 8 maart 2023 @ 08:37:31 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_208285212
Het zou al wel schelen als jij je gewoon nuttig ging maken op je werk.
disclaimer
pi_208285254
Hier zijn ook wachtlijsten, voor BSO en KDV. Wij kwamen voor het KDV van de jongste ook bij een KDV buiten het dorp uit. Helemaal niet handig maar anders hadden we niets.

BSO voor Juul waren we 1 van die voorrangsouders, omdat B er al zat, mocht Juul voor.... :@ Ze gaan op dinsdag en donderdag, de druktse dagen dus. Maar er is dus 0 uitval geweest en ik vind dat zo wonderbaarlijk. Ik weet wel dat B soms bij de andere groep zit als er personeelstekort is, dan schuiven ze met kinderen, prima.

Wij hebben dus gewoonweg geluk, wij hebben geen alternatief, we kunnen niet eens oppas voor 's avonds een keer vinden.

Tijdens die hele Covid tijd was ik er wel klaar mee. Toen moest je maar afwachten of je die dag uberhaupt kon werken, in extreme zin tijdens de lockdowns en daarna met klassen die thuis moesten blijven, leerkrachten die Covid hadden etc.
  woensdag 8 maart 2023 @ 08:47:35 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_208285271
Hier zijn zoveel nieuwe bso's gestart sinds het drama met de lokale kinderopvangorganisatie dat ze actief werven en dat je zelfs een bonus krijgt als je nieuwe kinderen aandraagt (wel alleen voor woensdag en vrijdag :D)

Maar goed, in dit schijtdorp is het nogal verdeeld. Kinderen gaan of altijd naar opa en oma (locals) of 5 dagen naar de bso (expats). Veel nuance is er niet :')
disclaimer
pi_208285317
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 08:31 schreef Avelie het volgende:

[..]
Bij ons zijn ook lange wachtlijsten. Wij hebben ons kind daarom ingeschreven toen we een goede 12 weken echo in handen hadden, zodat kind met 6 maanden naar de opvang kon.

Voor de bso weet je al veel langer dat het eraan komt. Bij ons zijn wachtlijsten van anderhalf jaar heel normaal, dus je weet dat je je kind moet gaan inschrijven als hij 2,5 is.
Dan moet je natuurlijk wel ook al weten welke school je voor je kind wil hebben. Hier was er ook nog eens sprake van loting, dus ik wist pas met 3 jaar naar welke school hij zou gaan (en welke BSO's daar dan komen ophalen). In ons geval was het nog even iets ingewikkelder qua BSO, maar geen zin om dat hier uit te leggen :P
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 08:55:06 #70
382129 crew  Donna
pi_208285330
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 08:16 schreef SQ het volgende:

[..]
Ah oké, maar dat is anders. Het levert niet méér op dan de uitkering. Het levert nog steeds op.
Ik dacht al even dat ik gek werd, maar idd. Al is het wel ietwat off topic ja. :Y
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 08:56:08 #71
382129 crew  Donna
pi_208285336
quote:
14s.gif Op woensdag 8 maart 2023 08:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat jij wat minder moet focussen op wat anderen anders zouden kunnen doen om. En niet alles hoeft te worden gericht op de 'verlichting' van de vrouw in de relatie. Het is niet dat we er met z'n allen beter van worden als we massaal de moeders gaan verlichten en de vaders er dan aan onderdoor gaan.

Kap er nou gewoon eens mee.
Je hebt helemaal gelijk, maar als we het allemaal gewoon 100% negeren, gewoon helemaal negeren, dan houdt het vanzelf op.
Je moet een beetje een lange adem hebben, maar uiteindelijk is de lol er echt af.
pi_208285346
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 08:31 schreef Avelie het volgende:

[..]
Bij ons zijn ook lange wachtlijsten. Wij hebben ons kind daarom ingeschreven toen we een goede 12 weken echo in handen hadden, zodat kind met 6 maanden naar de opvang kon.

Voor de bso weet je al veel langer dat het eraan komt. Bij ons zijn wachtlijsten van anderhalf jaar heel normaal, dus je weet dat je je kind moet gaan inschrijven als hij 2,5 is.
Ja, dat was een paar jaar geleden zo, maar die vlieger gaat dus al een poos niet meer op he?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208285376
Zou wel mooi zijn als het zo werkte: ik schreef me 11 jaar geleden bij 20 weken zwanger in bij de (wat zeg ik: ÉÉN) opvang en had toen het kind drie maanden was opvang op de voorkeursdagen (dinsdag en donderdag!). En de BSO regelde ik drie maanden voor hij naar school ging.

Dus eigenlijk is het flauwekul dat deze baby al vanaf direct na de eerste echo bij alle opvangen in het dorp staat ingeschreven en er nog altijd geen zicht is op een plekje op de vrijdag als hij zes maanden is . Er is geen probleem *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 8 maart 2023 @ 09:05:25 #74
208890 June.
Seriously?
pi_208285414
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 08:53 schreef Aure het volgende:

[..]
Dan moet je natuurlijk wel ook al weten welke school je voor je kind wil hebben. Hier was er ook nog eens sprake van loting, dus ik wist pas met 3 jaar naar welke school hij zou gaan (en welke BSO's daar dan komen ophalen). In ons geval was het nog even iets ingewikkelder qua BSO, maar geen zin om dat hier uit te leggen :P
Same here. Ook loting. Ik heb hem pas net kunnen inschrijven en in november start hij op school.
Ik heb er al slapeloze nachten van.. Kind 2 gaat namelijk nog naar kdv, dus die dagen moeten ook op elkaar afgestemd. Logistiek drama.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 8 maart 2023 @ 09:09:03 #75
208890 June.
Seriously?
pi_208285435
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 08:56 schreef Donna het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk, maar als we het allemaal gewoon 100% negeren, gewoon helemaal negeren, dan houdt het vanzelf op.
Je moet een beetje een lange adem hebben, maar uiteindelijk is de lol er echt af.
Ik snap wel dat users reageren want haar betweterige post lokken reacties uit. Maar hij/zij is of een troll of het is iemand met een label die wat wereldvreemd is maar in beide gevallen dus een beetje sneu.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 8 maart 2023 @ 09:09:28 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_208285438
Hier, ook nog iemand die het ouderschap niet leuk vindt :D

https://twitter.com/hibzs(...)uuNuvc2ThkanvYYfk7GA
disclaimer
pi_208285449
Ik denk dat de kdv ons flink gematst heeft. Zo'n anderhalf jaar geleden wilde de gastouder niet meer voor A zorgen omdat hij teveel zou huilen (achteraf heb ik het vermoeden dat ze een kindje op het oog had waar ze meerdere dagen in de week voor kon zorgen en dus meer opbracht maar soit). Ik had dus vrij abrupt geen opvang meer.

Ik heb A. bij 2 kdv's ingeschreven, ook met de reden waarom. Mocht hij inderdaad veel gehuild hebben toen, dan wisten ze waar ze aan begonnen. Bij de ene kreeg ik al na 3 weken een telefoontje dat ze plek voor hem hadden. Ik rekende zeker wel op maanden geen opvang, dus dit was echt een verrassing. Achteraf denk ik dat ze erg coulant zijn geweest naar ons toe omdat we opeens zonder opvang zaten.
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 09:12:22 #78
382129 crew  Donna
pi_208285489
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:09 schreef June. het volgende:

[..]
Ik snap wel dat users reageren want haar betweterige post lokken reacties uit. Maar hij/zij is of een troll of het is iemand met een label die wat wereldvreemd is maar in beide gevallen dus een beetje sneu.
Troll. Dit doet deze user al jarenlang af en aan op verschillende fora. Als de lol er af is, vertrekt ze om vervolgens op een ander forum verder te gaan. And so on.
Vandaar steeds mijn lobby om het massaal te negeren. :P
pi_208285497
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:09 schreef SQ het volgende:
Hier, ook nog iemand die het ouderschap niet leuk vindt :D

https://twitter.com/hibzs(...)uuNuvc2ThkanvYYfk7GA
Het eerste commentaar :

quote:
he told her it’s her job to watch the kids lmao like idk how women keep procreating with men like this
:D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 8 maart 2023 @ 09:17:48 #80
208890 June.
Seriously?
pi_208285532
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:09 schreef SQ het volgende:
Hier, ook nog iemand die het ouderschap niet leuk vindt :D

https://twitter.com/hibzs(...)uuNuvc2ThkanvYYfk7GA
Ik zag deze ook voorbijkomen op reddit:

quote:
Anyone else try hiring a babysitter sometimes but then it ends so horribly it's fully not worth it??
Or is that just me. We tried hiring a sitter (someone we know) from 12-6 yesterday for a little lunch and movie date. For some god forsaken reason our 2.5yo, who normally does not nap, decided to take an impromptu nap on the babysitter's couch from about 4-4:30pm. By the time we got her home she was fresh as a daisy and ready to fuckin party all night. Our 7:30 bedtime?? We don't know her. Oh and the baby (6mo) refused to eat the entire time she was with the babysitter so she wasn't exactly a happy camper either. My husband ate/drank too much on our date and promptly declared he felt like throwing up as soon as we got home, then went and laid down on the couch and fell asleep. And the toddler finally fell asleep at 10pm.

I'm SO GLAD we spent hundreds of dollars treating ourselves to a fun day. /s 🫠😩

FML.

https://www.reddit.com/r/(...)itter_sometimes_but/
Die reacties zijn ook best grappig :D
Shine bright like a diamond.
pi_208285533
Zou er een speciale reden zijn dat na topic 1 bij de vervolgtopics van deze bij mij steeds het volgvinkje wegvalt? :o
Alles gemist :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208285561
Het is volgens mij heel snel misgegaan in de kinderopvang. Mijn oudste schreef ik in 2015 in maart in voor drie dagen kdv (di-do-vrij) en dat was geen enkel probleem. Nul wachtlijst. In 2018 ging hij naar school, schreef ik hem een paar weken vooraf in voor de bso en had gelijk plek.

In dat jaar werd ook z’n zusje geboren en die kon zonder problemen direct naar het kdv. Maar voor de bso heb ik haar bijna een jaar vooraf moeten inschrijven en had ik pas een week van tevoren bericht dat dag 2 rond was. Dag 3 heb ik bij elkaar gezeurd door elke dag te bellen :') De organisatie had me steeds verteld (en gemaild) dat dochter het volgende vrije plekje zou krijgen en toen er een plek vrij kwam, ging die ineens naar het - later ingeschreven - nichtje van de locatiemanager. Toen kwam er nog een hoop geneuzel over ‘niet gebruikte open plekken voor flexcontracten’ en een heleboel inconsistent geklets, maar na drie weken bijna elke dag bellen was er tóch ineens een plek. Sorry, not sorry :+
pi_208285612
Mijn indruk is dat de shit aan is sinds corona.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 8 maart 2023 @ 09:28:52 #84
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208285630
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:17 schreef June. het volgende:
I'm SO GLAD we spent hundreds of dollars treating ourselves to a fun day. /s 🫠😩

FML.
Zo herkenbaar helaas. Onze beste date-nights zijn tegenwoordig thuis met een lekkere sushi thuisbezorgt. ;( Oppas werkt natuurlijk ook, maar dit is minder gedoe en toch veiliger ivm kids die onverwachts hun innerlijke demonen kunnen loslaten op de wereld.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 8 maart 2023 @ 09:37:33 #85
208890 June.
Seriously?
pi_208285717
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:28 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Zo herkenbaar helaas. Onze beste date-nights zijn tegenwoordig thuis met een lekkere sushi thuisbezorgt. ;( Oppas werkt natuurlijk ook, maar dit is minder gedoe en toch veiliger ivm kids die onverwachts hun innerlijke demonen kunnen loslaten op de wereld.
Echt he. Onze 9 maander slaapt nu 's avonds best goed, maar als de oppas er is dus nooit ;(
Shine bright like a diamond.
  woensdag 8 maart 2023 @ 09:59:57 #86
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208285888
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:09 schreef SQ het volgende:
Hier, ook nog iemand die het ouderschap niet leuk vindt :D

https://twitter.com/hibzs(...)uuNuvc2ThkanvYYfk7GA
Mijn bloed kookt ook plaatsvervangend. Wat een lul. "Ik weet niet wat ik met de kinderen moet doeoeoen." "Jij moet eten koken." "Op de kinderen letten is jouw taak."

Ik ben verbaasd dat ze daar twee kinderen mee heeft kunnen krijgen want er zou meteen zand uit mijn vagijn stuiven van zo'n exemplaar.
  woensdag 8 maart 2023 @ 10:04:51 #87
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208285918
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:20 schreef Jentin het volgende:
Het is volgens mij heel snel misgegaan in de kinderopvang. Mijn oudste schreef ik in 2015 in maart in voor drie dagen kdv (di-do-vrij) en dat was geen enkel probleem. Nul wachtlijst. In 2018 ging hij naar school, schreef ik hem een paar weken vooraf in voor de bso en had gelijk plek.

In dat jaar werd ook z’n zusje geboren en die kon zonder problemen direct naar het kdv. Maar voor de bso heb ik haar bijna een jaar vooraf moeten inschrijven en had ik pas een week van tevoren bericht dat dag 2 rond was. Dag 3 heb ik bij elkaar gezeurd door elke dag te bellen :') De organisatie had me steeds verteld (en gemaild) dat dochter het volgende vrije plekje zou krijgen en toen er een plek vrij kwam, ging die ineens naar het - later ingeschreven - nichtje van de locatiemanager. Toen kwam er nog een hoop geneuzel over ‘niet gebruikte open plekken voor flexcontracten’ en een heleboel inconsistent geklets, maar na drie weken bijna elke dag bellen was er tóch ineens een plek. Sorry, not sorry :+
Ik heb diverse collega's met verse baby's die door het tekort aan opvangplekken ontzettend in de knel komen en hun uren niet kunnen maken en dat terwijl tijdens hun zwangerschap alle kosten geëxplodeerd zijn. Vreselijk voor hen.

Dus inderdaad: sorry not sorry, wat je kan krijgen moet je eruit slepen.

Las vandaag weer zo'n artikel ergens van "Vrouwmensch, overweeg meer uren te gaan werken!" Hoe dan?

Trouwens wel stereotype bende bij ons dat al die vrouwelijke collega's in de knoei komen en hun kerels gewoon de deur achter hun kont dichttrekken voor hun volledige uren maar die rolverdeling mogen ze zelf hun mond over opentrekken. Een andere leidinggevende hier wrijft ze dat wel altijd in. Vast goed bedoeld ergens maar dat gaat mij te ver. Ik denk het wel, maar het is mijn zaak niet.
pi_208285983
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 08:31 schreef Avelie het volgende:


Voor de bso weet je al veel langer dat het eraan komt. Bij ons zijn wachtlijsten van anderhalf jaar heel normaal, dus je weet dat je je kind moet gaan inschrijven als hij 2,5 is.
Ja totdat de school de bestaande bso (inhuur) eruit gooit en een eigen bso start. Soms veranderen omstandigheden, MissPerfect ^O^ We staan al ruim een jaar op de wachtlijst en de verwachting is nu dat er over 3 jaar plek is op de bso.
pi_208285993
Ik dacht eigenlijk dat de opvang weer tot rust was gekomen sinds de coronamaatregelen de deur uit zijn maar als ik dat hier zo lees is dat niet het geval.
Wij hebben geen opvang nodig omdat ik thuis ben maar daardoor ben ik ook totaal niet op de hoogte van dat wereldje en geen idee wie er in de knoei komt terwijl ik wellicht iemand uit de brand kan helpen. Ik zal eerst eens informeren hoe het hier momenteel zit met de wachtlijsten.
pi_208286071
quote:
10s.gif Op woensdag 8 maart 2023 08:37 schreef SQ het volgende:
Het zou al wel schelen als jij je gewoon nuttig ging maken op je werk.
Doet ze niet want die zit 24/7 op FOK! Vraag me af of de kinderen en de partner dat wel oké vinden. Volgens mij is ze zelf niet zo’n betrokken partner.

Behalve betrokken bij ons.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_208286270
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 10:13 schreef Elleska het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat de opvang weer tot rust was gekomen sinds de coronamaatregelen de deur uit zijn maar als ik dat hier zo lees is dat niet het geval.
Wij hebben geen opvang nodig omdat ik thuis ben maar daardoor ben ik ook totaal niet op de hoogte van dat wereldje en geen idee wie er in de knoei komt terwijl ik wellicht iemand uit de brand kan helpen. Ik zal eerst eens informeren hoe het hier momenteel zit met de wachtlijsten.
Helaas, ik hoor het wel van de vaste BSO medewerkers bij Juul en B. Er zijn wel invallers en ze werken samen met een sportopleiding. Dus dan komen er van die jonge sportfanaten die kleine kleuters bezighouden met sportspellen. Echt een topoplossing, er is dan uiteraard wel een BSO medewerker bij.
Maar dat kan niet overal natuurlijk.

Ook over het oude KDV van Juul hoor ik regelmatig dat kinderen niet terecht kunnen op hun vaste dag vanwege ziekte, verloop etc.

Ook op de scholen kraakt en piept het, verloofde werkt op een kleine school met 20 collega's daarvan gaan er na de zomervakantie 3 weg. En eigenlijk zouden ze per direct weggaan, die zijn gepaaid met geld en andere dingen om het schooljaar af te maken.
pi_208286326
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 08:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, dat was een paar jaar geleden zo, maar die vlieger gaat dus al een poos niet meer op he?
Dat gaat nog steeds zo. Wachtlijsten van 1-2 jaar zijn overal in Nederland heel gebruikelijk.
pi_208286333
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 10:20 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Doet ze niet want die zit 24/7 op FOK! Vraag me af of de kinderen en de partner dat wel oké vinden. Volgens mij is ze zelf niet zo’n betrokken partner.

Behalve betrokken bij ons.
Ik ben nu aan het werk.
pi_208286375
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 10:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik heb diverse collega's met verse baby's die door het tekort aan opvangplekken ontzettend in de knel komen en hun uren niet kunnen maken en dat terwijl tijdens hun zwangerschap alle kosten geëxplodeerd zijn. Vreselijk voor hen.

Dus inderdaad: sorry not sorry, wat je kan krijgen moet je eruit slepen.

Las vandaag weer zo'n artikel ergens van "Vrouwmensch, overweeg meer uren te gaan werken!" Hoe dan?

Trouwens wel stereotype bende bij ons dat al die vrouwelijke collega's in de knoei komen en hun kerels gewoon de deur achter hun kont dichttrekken voor hun volledige uren maar die rolverdeling mogen ze zelf hun mond over opentrekken. Een andere leidinggevende hier wrijft ze dat wel altijd in. Vast goed bedoeld ergens maar dat gaat mij te ver. Ik denk het wel, maar het is mijn zaak niet.
Ik vraag me vooral af waarom het opvangprobleem wordt gezien als een probleem van vrouwen/moeders, terwijl die vaders toch net zo goed een kind hebben en aan het werk gaan. Sterker nog, zij maken over het algemeen veel meer uren.
pi_208286418
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 10:42 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat gaat nog steeds zo. Wachtlijsten van 1-2 jaar zijn overal in Nederland heel gebruikelijk.
Huh? Een aantal jaar geleden kon je je kind met 12 weken zwangerschap inschrijven en dan had je opvang op het moment dat het zwangerschapsverlof afliep. Dat kan nu niet meer. Wat snap je niet?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208286467
Club, laat het gaan. Ze/hij is je energie niet waard joh.
pi_208286493
Joh, ik zit thuis tonnetje rond te zijn terwijl mijn betrokken partner de hort op is. Ik heb weinig beters te doen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208286514
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 06:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn ervaring is dat je na tal van andere
[..]
Het was redelijk stil. Het was gewoon een psychisch dingetje. Ik kon/kan pas weer slapen wanneer hij weer verder slaapt.

Ik merk wel dat het het weinige slaap op een gegeven moment begint te wennen. Of is dat de overlevingsfase? :P Het is even afzien, maar daarna kwam ik steeds beter de dagen door met weinig slaap.
Ja :Y. Bij langdurig slaapgebrek ga je adrenaline en cortisol aanmaken, waardoor je niet meer voelt dat je zo moe bent. Mooi mechanisme van je lichaam, maar heel schadelijk op de lange termijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208286650
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:26 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn indruk is dat de shit aan is sinds corona.
Bij onze BSO (en bijbehorende KDV, maar daar zitten wij nu niet meer) is het inderdaad niet meer goedgekomen. Personeelsgebrek en véél langdurig zieken (long covid of overspannen). Er zijn periodes geweest dat nieuwe ouders afhaakten omdat onze organisatie dicht is tussen kerst en oud- en nieuw. Ik denk zomaar dat ouders nu vooral blij zijn als ze überhaupt plek hebben. Die ene week minder opvang per jaar nemen ze met liefde op de koop toe.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 11:17:57 #100
382129 crew  Donna
pi_208286697
Bij ons KDV ook 3 langdurig ziek geweest. Die zijn nu net weer aan het meedraaien.
  woensdag 8 maart 2023 @ 11:27:09 #101
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208286774
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 11:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja :Y. Bij langdurig slaapgebrek ga je adrenaline en cortisol aanmaken, waardoor je niet meer voelt dat je zo moe bent. Mooi mechanisme van je lichaam, maar heel schadelijk op de lange termijn.
Ik leef al 5 jaar in deze staat ;(
Protège moi de mes désirs.
pi_208286961
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 10:51 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Huh? Een aantal jaar geleden kon je je kind met 12 weken zwangerschap inschrijven en dan had je opvang op het moment dat het zwangerschapsverlof afliep. Dat kan nu niet meer. Wat snap je niet?
Dat was dus een jaar wachttijd. Een half jaar toen ik nog zwanger was en een half jaar voordat kind terecht kon.
pi_208287009
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 11:44 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat was dus een jaar wachttijd. Een half jaar toen ik nog zwanger was en een half jaar voordat kind terecht kon.
Niet om het één of ander, maar ik heb je de laatste weken in WGR, in NWS en nu weer in OUD als een wereldvreemde idioot zien gedragen. Weet je zeker dat ONZ niet jouw stekkie is?
pi_208287131
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 11:44 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat was dus een jaar wachttijd. Een half jaar toen ik nog zwanger was en een half jaar voordat kind terecht kon.
Maar wat heeft dat met de huidige situatie te maken?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208287531
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 11:27 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ik leef al 5 jaar in deze staat ;(
Wij hebben denk ik in totaal 6,5-7 jaar met ernstig slaapgebrek gekampt. En daarna heb je echt ook nog een aantal maanden (of een jaar) nodig om uit die overlevingsmodus te komen. Het duurde ook lang voor ik niet meer gespannen in slaap viel als het ware. Maar nog steeds schiet mijn adrenaline sky high als er midden in de nacht een kind begint te huilen/gillen. Het zit diep ;(.

Maar on a brighter note: het is dus echt wel beter geworden, houd hoop :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208287674
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 12:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wij hebben denk ik in totaal 6,5-7 jaar met ernstig slaapgebrek gekampt. En daarna heb je echt ook nog een aantal maanden (of een jaar) nodig om uit die overlevingsmodus te komen. Het duurde ook lang voor ik niet meer gespannen in slaap viel als het ware. Maar nog steeds schiet mijn adrenaline sky high als er midden in de nacht een kind begint te huilen/gillen. Het zit diep ;(.

Maar on a brighter note: het is dus echt wel beter geworden, houd hoop :*.
Dat had ik ook toen de nachten ruk gingen.

Vorig jaar zomer zat ik 's avonds regelmatig met stress op de bank als de buurkinderen nogal luidruchtig in de tuin speelden. Als hij er maar niet wakker van ging worden. Want als hij eenmaal wakker was, was hij ook echt voor langere tijd wakker. Hier heeft speentje in mond terug doen en weer gaan slapen echt nooit gewerkt.
pi_208287694
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 12:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Maar wat heeft dat met de huidige situatie te maken?
Heel veel, want de wachttijden zijn nog steeds tussen de 1 en 1.5 jaar.
pi_208287739
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 11:49 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Niet om het één of ander, maar ik heb je de laatste weken in WGR, in NWS en nu weer in OUD als een wereldvreemde idioot zien gedragen. Weet je zeker dat ONZ niet jouw stekkie is?
Ik weet niet wat die afkortingen betekenen. Wereldvreemde idioot valt mee, aangezien ik zelf kinderen heb die nog vrij jong zijn. Ik zit er middenin.

As we speak is de bso van mijn jongste onverwacht gesloten, vanwege een volgende corona uitbraak en personeelstekort.
pi_208287762
ah nu is het nog maar 1,5jaar het gaat rap de goede kant op met de wachtlijsten *O*

[ Bericht 29% gewijzigd door Elleska op 08-03-2023 12:56:49 ]
pi_208287796
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 12:47 schreef Avelie het volgende:

[..]
Heel veel, want de wachttijden zijn nog steeds tussen de 1 en 1.5 jaar.
Ah, ok. Ik bel vandaag even alle kdv-en waar we ingeschreven staan om ze te vertellen dat ze me verkeerde informatie hebben gegeven over hun wachttijden omdat een willekeurige internetter me beter voorgelicht heeft. Met een beetje geluk kunnen we straks kiezen. Dankjewel, dat scheelt een hoop zorgen!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208287820
Nogmaals: waarom niet gewoon negeren Ipv continu blijven happen, hoe verleidelijk het ook is.


Wat ik vervelend vind aan bso/Kdv/go is dat eigenlijk soms niks passend is.

Ik heb echt hard gewerkt om een dik salaris te verdienen. Ik begon met 10,- bruto per uur ( in 2017) .. dat was echt om te janken. Inmiddels paar keer promotie gemaakt en verdien ik ècht goed. Waar ik trots op ben. Van kinderopvang naar kinderopvang gehopt omdat de opvang steeds niet meer passend was bij mijn wens of werktijden of fijn was voor mijn dochter.

Toen had ik 2 jaar geleden een fijne GO gevonden die ook nog flexibel is, maar zij heeft zelf 2 kinderen en wil Max 2 kinderen in de opvang. ik betaal ook nog meer dan ik opneem. Namelijk mininaal zes uur per dag afname. Mn dochter is nu
op een leeftijd dat ze het daar niet meer zo leuk vindt. Ze is ingeschreven op de BSO, maar gewoon echt geen plek doordat de school 2 jaar geleden naar een continu rooster gegaan is. Dus veel werkende ouders kozen toen voor de BSO… met corona en vitaal beroep is ze daar wel geweest omdat noodopvang. Ze vond het daar zo leuk! nadeel was dat de BSO met een flex contract alleen akkoord geeft max 2 weken van te voren.
Dat is voor mij teveel onzekerheid.
Vast contract zou betekenen vaste dagen, wat niet werkt met ploegendiensten….

Wat ook frustrerend is, is dat de kinderopvang steeds duurder wordt. Dacht ik meer geld over te houden omdat ik kei hard gewerkt heb, gaat het geld nog steeds hard naar de opvang :')


Straks met samenwonen zal het wel allemaal anders gaan. Dan hebben we ook minder opvangdagen nodig.

Fulltime werken enzo was/is soms zwaar als alleenstaande ouder, maar ben blij dat ik het gedaan heb. voornamelijk voor haar toekomst… dat lijkt op termijn ( en aankomende situatie) al de eerste vruchten af te werpen.

Het geregel en gepuzzel, verstand en gevoelens sloopt me soms. Dit vind ik soms echt kut aan het ouderschap in de vorm die ik ken.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_208287838
Wachtlijsten van langer dan een jaar voor opvang is gewoon niet te doen. Een jaar lukt nog met snel inschrijven tijdens de zwangerschap maar nog eerder inschrijven gaat gewoon niet. Als de situatie tussentijds veranderd is zelfs een jaar eigenlijk nog te lang.

Zijn de wachtlijsten nu ook nog eens extra hoog doordat mensen hun kinderen op meerdere plekken inschrijven?
En dan ondertussen maar roepen dat mensen (m.n. vrouwen) meer moeten werken want tekort aan personeel.
En de plannen dat de opvang gratis moet worden zie ik op deze manier al helemaal niet gebeuren.
pi_208287855
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 12:56 schreef Elleska het volgende:
Wachtlijsten van langer dan een jaar voor opvang is gewoon niet te doen. Een jaar lukt nog met snel inschrijven tijdens de zwangerschap maar nog eerder inschrijven gaat gewoon niet.

Zijn de wachtlijsten nu ook nog eens extra hoog doordat mensen hun kinderen op meerdere plekken inschrijven?
En dan ondertussen maar roepen dat mensen (m.n. vrouwen) meer moeten werken want tekort aan personeel.
En de plannen dat de opvang gratis moet worden zie ik op deze manier al helemaal niet gebeuren.
Ik vermoed zeker dat dat deel van het probleem is. Het zit gewoon allemaal muurvast. Maar níet overal inschrijven voelt ook niet prettig.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 8 maart 2023 @ 13:01:28 #114
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208287929
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 12:56 schreef Elleska het volgende:
Wachtlijsten van langer dan een jaar voor opvang is gewoon niet te doen. Een jaar lukt nog met snel inschrijven tijdens de zwangerschap maar nog eerder inschrijven gaat gewoon niet.

Zijn de wachtlijsten nu ook nog eens extra hoog doordat mensen hun kinderen op meerdere plekken inschrijven?
En dan ondertussen maar roepen dat mensen (m.n. vrouwen) meer moeten werken want tekort aan personeel.
En de plannen dat de opvang gratis moet worden zie ik op deze manier al helemaal niet gebeuren.
Wij hebben hier tijden maar 1 organisatie gehad in het dorp met meerdere locaties,voor zowel kinderdagverblijf en bso. Dat was simpel; kdv inschrijven kon vanaf 12 weken zwangerschap en bso vanaf 3 jaar. Eerdere inschrijving werd geweigerd je kon een voorkeurslocatie kdv opgeven maar in overleg kon je ook op een andere locatie geplaatst worden. En dan nog waren er flinke wachtlijsten, vooral nu de eisen voor baby's opvangen strenger en strenger worden.
  woensdag 8 maart 2023 @ 13:08:12 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_208288021
Nou ja, als die vrouwen dan ook in de kinderopvang gingen werken was er nog niet zo'n probleem maar dat wil niemand :D dus nou ja, we houden ook het probleem weer een beetje zelf in stand.

Anyway, wel heel erg kut uiteraard, zal ik niet ontkennen, maar ik vind het echt wel meer iets voor in een eigen topic :@
disclaimer
  woensdag 8 maart 2023 @ 13:09:52 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_208288052
En begin nu niet meteen over mannen die ook in de kinderopvang kunnen werken he :')

(Op ons eerste kinderdagverblijf waren er soms mensen die hun kinderen niet wilden inschrijven omdat er een man werkte, dus wellicht is dat trouwens wel DE oplossing voor lange wachtlijsten *O* )
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 maart 2023 @ 13:09:58 #117
269689 crew  Viv
pi_208288054
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 13:08 schreef SQ het volgende:

Anyway, wel heel erg kut uiteraard, zal ik niet ontkennen, maar ik vind het echt wel meer iets voor in een eigen topic :@
Of 16 topics :7

Topicreeks: Kinderopvang en toeslag
  woensdag 8 maart 2023 @ 13:10:34 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_208288065
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 13:09 schreef Viv het volgende:

[..]
Of 16 topics :7

Topicreeks: Kinderopvang en toeslag
Mja, voor mijn gevoel gaat dat vooral over toeslag enzo. Maar inderdaad, daar kan het ook.
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 maart 2023 @ 13:11:30 #119
269689 crew  Viv
pi_208288084
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 13:10 schreef SQ het volgende:

[..]
Mja, voor mijn gevoel gaat dat vooral over toeslag enzo. Maar inderdaad, daar kan het ook.
Het is voor beide onderwerpen, maar gaat inderdaad het vaakst over de toeslag. :)
pi_208288242
Hangt er maar vanaf. Voor sommige maakt de struggle met de kinderopvang het ouderschap soms minder leuk. Het hoeft niet altijd aan een kind of een ouder te liggen.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_208288331
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 13:08 schreef SQ het volgende:
Nou ja, als die vrouwen dan ook in de kinderopvang gingen werken was er nog niet zo'n probleem maar dat wil niemand :D dus nou ja, we houden ook het probleem weer een beetje zelf in stand.

Anyway, wel heel erg kut uiteraard, zal ik niet ontkennen, maar ik vind het echt wel meer iets voor in een eigen topic :@
Mijn nichtje van 15 wil de kinderopvang in, maar dat duurt nog een tijdje :+. Emotioneel moet ze ook nog wel wat groeien, laatst op haar verjaardagsfeestje was ze elke 5 minuten aan het verzuchten dat mijn kinderen Echt Heel Druk waren en dat ze er helemaal gek van werd :') :').
Nou waren ze dat zelfs voor hun doen ook wel echt. Oudste had 's ochtends een wedstrijd gehad en zat vol adrenaline natuurlijk en de jongste had stil moeten zitten op de tribune. Dat is wel een beproefd recept voor een energiebom later op de dag. Pech voor haar dat zij haar verjaardag die middag wilde vieren :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208288702
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 13:23 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Hangt er maar vanaf. Voor sommige maakt de struggle met de kinderopvang het ouderschap soms minder leuk. Het hoeft niet altijd aan een kind of een ouder te liggen.
Het is voor inderdaad mij wel onderdeel van al dat geregel en gedoe wat het ouderschap minder leuk maakt.
pi_208288858
Ik werk zelf al 15 jaar in de kinderopvang en het wordt de laatste jaren gewoon echt steeds minder leuk... Toen ik begon op de groep was ik 90% met de kinderen bezig en 10% met administratie dingetjes, inmiddels is dat 60/40 en dat is niet waarom ik ooit de kinderopvang in gegaan ben.. de leidster kind ratio veranderd ook steeds en met het huidige personeelstekort maakt dat de puzzel alleen maar groter, werken op te grote groepen, geen achterwacht, ouders die steeds gekkere eisen gaan stellen (bijv een kind omkleden als t naar buiten gaat in zn oude kleding en binnen zn nette kleding, en nee dan niet 1x maar elke wissel... ) en het is voor bovenaf nooit goed genoeg...

Neemt niet weg dat ik iedereen de rust van goede opvang gun, een stabiele plek en duidelijkheid wanneer je kind terecht kan...

OT... speelafspraakjes en de daaruitvolgende ruzie onderling omdat broertje mee wil doen en dat niet mag of juist omdat hij niet mee wil doen als prinses... en een vriendinnetje die mijn dochter influistert dat ze snoep aan mij moeten vragen....
S. 2014
J. 2016
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 14:21:34 #124
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208289041
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 10:59 schreef Clubsoda het volgende:
Joh, ik zit thuis tonnetje rond te zijn terwijl mijn betrokken partner de hort op is. Ik heb weinig beters te doen :+
Lekkere betrokken partner heb jij dan :{w Zeker zo'n vent die de deur achter zich dichttrekt en jou helemaal alleen achterlaat?!?#?!EinZ^@#!&*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 14:24:22 #125
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208289085
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 13:08 schreef SQ het volgende:
Nou ja, als die vrouwen dan ook in de kinderopvang gingen werken was er nog niet zo'n probleem maar dat wil niemand :D dus nou ja, we houden ook het probleem weer een beetje zelf in stand.

Anyway, wel heel erg kut uiteraard, zal ik niet ontkennen, maar ik vind het echt wel meer iets voor in een eigen topic :@
MANNEN KUNNEN OOK IN DE OPVANG WERKEN HOORRRR!

Sorry, ik ben baldadig :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 14:25:43 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208289110
Ik heb Aapie (2 jaar en 4 maanden) gisteren ingeschreven bij ALLE BSO's in het dorp :D Erbij gezet dat we nog niet weten naar welke basisschool hij gaat maar wel welke ik denk en daar deden ze totaal niet moeilijk over. Ben benieuwd hoe het gaat lopen, ik kom er over 1 jaar en 8 maanden op terug :P
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:26:08 #127
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208289117
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 12:55 schreef LadyTagliatelle het volgende:
...

Fulltime werken enzo was/is soms zwaar als alleenstaande ouder, maar ben blij dat ik het gedaan heb. voornamelijk voor haar toekomst… dat lijkt op termijn ( en aankomende situatie) al de eerste vruchten af te werpen.

Het geregel en gepuzzel, verstand en gevoelens sloopt me soms. Dit vind ik soms echt kut aan het ouderschap in de vorm die ik ken.
Amen, zuster.

Weet je wat ik het ergste vind? Dat je dan met veel moeite alles hebt kunnen plannen, en dan gaat er één ding scheef en dan klettert alles in elkaar. Bijvoorbeeld dat er ineens een kind een beetje ziek is.

Dat gevoel van "oh nee, daar gaan we" is echt met geen pen te beschrijven, want dan zit je met achgossie naar kind, sorry naar je baas, alsjeblieft naar je noodoppas igv ziekte, kunnen we verzetten naar je sportteam/vriendinnen/familie/whatever en als die week dan helemaal in de soep gedraaid is, dan begint de tweede te kuchen en als je dan twee weken niet hebt kunnen slapen ben jij aan de beurt.

Bij dat eerste jankje van kind 1 gaan dus alle alarmbellen af :X
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 maart 2023 @ 14:54:07 #128
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208289466
Een heel ander aspect wat ik niet leuk/lastig vind aan ouderschap… loslaten.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_208289537
quote:
2s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:54 schreef Sjeen het volgende:
Een heel ander aspect wat ik niet leuk/lastig vind aan ouderschap… loslaten.
Herkenbaar. Emotioneel ook.. afscheid nemen van het 'kleine jongetje' wat hij in mijn gedachten en voor mijn gevoel soms nog is. Ik vind het best lastig.
pi_208289645
Mijn pijn heeft toch wel gelegen in dat ik de maakbaarheid van alles heb moeten loslaten. Nou is het hier ook wel een stuk minder maakbaar dan in de meeste andere gezinnen en was ik daar voorheen wat meer van overtuigd dan realistisch, dus de klap kwam extra hard aan :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 15:28:22 #131
5428 crew  miss_sly
pi_208289803
quote:
2s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:54 schreef Sjeen het volgende:
Een heel ander aspect wat ik niet leuk/lastig vind aan ouderschap… loslaten.
Herkenbaar.
En met iedere leeftijd weer andere zaken loslaten. Wel ook heel erg mooi, vind ik, maar pfff lastig ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208289947
Ik loop duizend jaar achter, maar ik doe het gewoon.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja. Het merendeel van onze ouders (beide kanten) is zeer onderkoeld.

En uiteindelijk zijn er drie mensen belangrijk hierin en wij zijn alledrie heel blij. En een boel lieve vrienden ook. Maar ik herinner me al dat commentaar en die open monden van mijn eerste zwangerschap écht niet.
Bij je eerste was je ook nog, behalve dat het geen nakomertje was, normaal.
Ik herinner me wel wat open monden en commentaar, m.n. via via, rondom onze eerste zwangerschap. Ik denk dat ze bij ons niet zo rechtstreeks durfden
Zou niet meespelen dat je dit arme bloedje moedwillig laat ontstaan in een situatie waar nóóit kinderen geboren zouden moeten worden want bah en tegennatuurlijk en gewoon FOUT?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208289956
En ook
Heeft echt iedereen deze laten liggen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:39 schreef exode het volgende:
Zeg het niet, zeg het niet, zeg het niet, zeg het niet.
Wat een verspilling. Soms stelt Fok me zo teleur :N
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208289958
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik werk zelf al 15 jaar in de kinderopvang en het wordt de laatste jaren gewoon echt steeds minder leuk... Toen ik begon op de groep was ik 90% met de kinderen bezig en 10% met administratie dingetjes, inmiddels is dat 60/40 en dat is niet waarom ik ooit de kinderopvang in gegaan ben.. de leidster kind ratio veranderd ook steeds en met het huidige personeelstekort maakt dat de puzzel alleen maar groter, werken op te grote groepen, geen achterwacht, ouders die steeds gekkere eisen gaan stellen (bijv een kind omkleden als t naar buiten gaat in zn oude kleding en binnen zn nette kleding, en nee dan niet 1x maar elke wissel... ) en het is voor bovenaf nooit goed genoeg...

Neemt niet weg dat ik iedereen de rust van goede opvang gun, een stabiele plek en duidelijkheid wanneer je kind terecht kan...

OT... speelafspraakjes en de daaruitvolgende ruzie onderling omdat broertje mee wil doen en dat niet mag of juist omdat hij niet mee wil doen als prinses... en een vriendinnetje die mijn dochter influistert dat ze snoep aan mij moeten vragen....
Als je als ouder(s) tijd en zin hebt om je hier druk om te maken, dan heb je echt een goed leven. Of zouden ze in elk aspect van hun leven zo willen controleren? Dan is het weer niet zo gek dat ze het ouderschap niet leuk vinden :+.

Maar goed, jullie moeten er toch mee dealen. Hoe onzinnig je het ook vindt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208289978
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 15:49 schreef Vanyel het volgende:
Ik loop duizend jaar achter, maar ik doe het gewoon.
[..]
Bij je eerste was je ook nog, behalve dat het geen nakomertje was, normaal.
Ik herinner me wel wat open monden en commentaar, m.n. via via, rondom onze eerste zwangerschap. Ik denk dat ze bij ons niet zo rechtstreeks durfden
Zou niet meespelen dat je dit arme bloedje moedwillig laat ontstaan in een situatie waar nóóit kinderen geboren zouden moeten worden want bah en tegennatuurlijk en gewoon FOUT?
Vast wel. Het is een opeenstapeling van onnatuurlijkheden natuurlijk ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208290137
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Amen, zuster.

Weet je wat ik het ergste vind? Dat je dan met veel moeite alles hebt kunnen plannen, en dan gaat er één ding scheef en dan klettert alles in elkaar. Bijvoorbeeld dat er ineens een kind een beetje ziek is.

Dat gevoel van "oh nee, daar gaan we" is echt met geen pen te beschrijven, want dan zit je met achgossie naar kind, sorry naar je baas, alsjeblieft naar je noodoppas igv ziekte, kunnen we verzetten naar je sportteam/vriendinnen/familie/whatever en als die week dan helemaal in de soep gedraaid is, dan begint de tweede te kuchen en als je dan twee weken niet hebt kunnen slapen ben jij aan de beurt.

Bij dat eerste jankje van kind 1 gaan dus alle alarmbellen af :X
_O_ juist!
Born to Lose, but Built to Win.
pi_208290164
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 13:08 schreef SQ het volgende:
Nou ja, als die vrouwen dan ook in de kinderopvang gingen werken was er nog niet zo'n probleem maar dat wil niemand :D dus nou ja, we houden ook het probleem weer een beetje zelf in stand.


Welke vrouwen? De thuiszittende?
Born to Lose, but Built to Win.
  woensdag 8 maart 2023 @ 16:16:33 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_208290239
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:08 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Welke vrouwen? De thuiszittende?
Bijvoorbeeld. Of überhaupt mensen.
Het is een lastige spagaat want aan de ene kant vinden we met z'n allen dat er te weinig mensen in de kinderopvang werken en aan de andere kant wil niemand in de kinderopvang werken. Maar goed ik ga er in dit topic niet meer verder op in, zal m meenemen naar die andere :)
disclaimer
pi_208292981
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:16 schreef SQ het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld. Of überhaupt mensen.
Het is een lastige spagaat want aan de ene kant vinden we met z'n allen dat er te weinig mensen in de kinderopvang werken en aan de andere kant wil niemand in de kinderopvang werken. Maar goed ik ga er in dit topic niet meer verder op in, zal m meenemen naar die andere :)
Overal is een personeelstekort, dus wat dat betreft maakt het niet uit waar je werkt, iedereen is hard nodig.

Als mensen massaal hun eigen sector uit zouden stappen om in de kinderopvang te werken, dan verschuift het probleem alleen maar.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 maart 2023 @ 20:15:01 #140
269689 crew  Viv
pi_208293255
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:00 schreef Avelie het volgende:

[..]
Overal is een personeelstekort, dus wat dat betreft maakt het niet uit waar je werkt, iedereen is hard nodig.

Als mensen massaal hun eigen sector uit zouden stappen om in de kinderopvang te werken, dan verschuift het probleem alleen maar.
Ik denk dat veel mensen meer voor de maatschappij zouden kunnen betekenen in de kinderopvang, dan in hun huidige baan/sector. :Y)
pi_208293464
Hier heel veel geluk gehad met de bso, Ow en Js vonden de bso verschrikkelijk en toen startte er toevallig een nieuwe bso hier.

Op mijn school gaan we nog een stapje verder… wij hebben de aankomende drie jaar geen plek meer voor nieuwe kleuters. En niet alleen wij, maar ook de 3 andere scholen in de wijk zitten vol en hebben een wachtlijst. Oh en er komt binnen 3/4 jaar nog een volledige nieuwe wijk, achter onze wijk en de gemeente is vergeten om hier ruimte te reserveren voor een eventuele nieuwe school, dus de bewoners van de nieuwe wijk hebben straks geen plek op onze scholen.
Dus die moeten dan minstens 15 min fietsen naar de basisschool :o

natuurlijk kan dit niet en moet de gemeente hier nog wat mee… maar voor nu is dit toch een bizarre situatie
(
pi_208293747
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:15 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik denk dat veel mensen meer voor de maatschappij zouden kunnen betekenen in de kinderopvang, dan in hun huidige baan/sector. :Y)
Eerste wat in mij opkomt zijn al die 'coaches' }:| :{w Als al die mensen nou eens terug gaan de arbeidsmarkt op.
pi_208293961
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:26 schreef Loj het volgende:
Hier heel veel geluk gehad met de bso, Ow en Js vonden de bso verschrikkelijk en toen startte er toevallig een nieuwe bso hier.

Op mijn school gaan we nog een stapje verder… wij hebben de aankomende drie jaar geen plek meer voor nieuwe kleuters. En niet alleen wij, maar ook de 3 andere scholen in de wijk zitten vol en hebben een wachtlijst. Oh en er komt binnen 3/4 jaar nog een volledige nieuwe wijk, achter onze wijk en de gemeente is vergeten om hier ruimte te reserveren voor een eventuele nieuwe school, dus de bewoners van de nieuwe wijk hebben straks geen plek op onze scholen.
Dus die moeten dan minstens 15 min fietsen naar de basisschool :o

natuurlijk kan dit niet en moet de gemeente hier nog wat mee… maar voor nu is dit toch een bizarre situatie
(
In/bij de gemeente waar ik (voor)werk bouwen ze momenteel aan een flat waarín een nieuwe basisschool komt én een parkeergarage. Ook komt er speelgelegenheid en meer groen in de nabijheid van deze flat.

Ben echt zo benieuwd hoe dit gaat in de praktijk.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_208294135
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:26 schreef Loj het volgende:
Hier heel veel geluk gehad met de bso, Ow en Js vonden de bso verschrikkelijk en toen startte er toevallig een nieuwe bso hier.

Op mijn school gaan we nog een stapje verder… wij hebben de aankomende drie jaar geen plek meer voor nieuwe kleuters. En niet alleen wij, maar ook de 3 andere scholen in de wijk zitten vol en hebben een wachtlijst. Oh en er komt binnen 3/4 jaar nog een volledige nieuwe wijk, achter onze wijk en de gemeente is vergeten om hier ruimte te reserveren voor een eventuele nieuwe school, dus de bewoners van de nieuwe wijk hebben straks geen plek op onze scholen.
Dus die moeten dan minstens 15 min fietsen naar de basisschool :o

natuurlijk kan dit niet en moet de gemeente hier nog wat mee… maar voor nu is dit toch een bizarre situatie
(
Hier wilden ze op de plek van de basisschool allemaal nieuwe (gezins)woningen plaatsen. De school moest dan maar weg en alle kinderen van de school (en de nieuwe van de nieuwe wijk dus) moesten maar naar een school iets verderop DIE AL VOL ZIT _O- _O-

Dat ging niet door dus :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  woensdag 8 maart 2023 @ 21:27:37 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_208294614
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:41 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
Eerste wat in mij opkomt zijn al die 'coaches' }:| :{w Als al die mensen nou eens terug gaan de arbeidsmarkt op.
Verbinders O+
disclaimer
pi_208295046
Zolang die coaches allemaal werk hebben, is er kennelijk vraag naar. Ik denk dat je beter kunt kijken naar de groep mensen die langdurig helemaal geen werk hebben.

Vrouwen met kleine kinderen die al werken, zijn juist de mensen die onder de streep de meeste uren maken. Ik zou niet weten waarom juist deze groep in deze fase van het leven (verplicht?) zou moeten laten omscholen. De meeste mensen hebben niet voor niks het vak gekozen waarin ze werkzaam zijn.
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:58:01 #147
208890 June.
Seriously?
pi_208295867
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:26 schreef Loj het volgende:
Hier heel veel geluk gehad met de bso, Ow en Js vonden de bso verschrikkelijk en toen startte er toevallig een nieuwe bso hier.

Op mijn school gaan we nog een stapje verder… wij hebben de aankomende drie jaar geen plek meer voor nieuwe kleuters. En niet alleen wij, maar ook de 3 andere scholen in de wijk zitten vol en hebben een wachtlijst. Oh en er komt binnen 3/4 jaar nog een volledige nieuwe wijk, achter onze wijk en de gemeente is vergeten om hier ruimte te reserveren voor een eventuele nieuwe school, dus de bewoners van de nieuwe wijk hebben straks geen plek op onze scholen.
Dus die moeten dan minstens 15 min fietsen naar de basisschool :o

natuurlijk kan dit niet en moet de gemeente hier nog wat mee… maar voor nu is dit toch een bizarre situatie
(
Bizar. Dan valt het bij ons nog mee. T is uitgeloot voor de school van onze eerste keus, maar tweede keus wel ingeloot. Op loopafstand.

Maar op zich wel een ding, je kiest bewust voor een bepaalde school omdat je denkt dat het bij je kind past en dan wordt je uitgeloot. Maar goed, geen school kan dus blijkbaar ook nog :+
Shine bright like a diamond.
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 maart 2023 @ 23:13:28 #148
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208296068
quote:
7s.gif Op woensdag 8 maart 2023 15:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Herkenbaar.
En met iedere leeftijd weer andere zaken loslaten. Wel ook heel erg mooi, vind ik, maar pfff lastig ook.
Precies dat, het is geweldig en ook geweldig lastig.
Een half jaar stage in het buitenland staat op wensenlijstje, dat gun ik haar van harte! Maar :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 8 maart 2023 @ 23:34:37 #149
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208296263
quote:
17s.gif Op woensdag 8 maart 2023 06:59 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Nou dit inderdaad.
Ik kan dan echt mijzelf ergeren aan het stomme voorrangsbeleid wat ze hebben waardoor een vriendin die later heeft aangemeld, wel al plek heeft voor 3 dagen in de week omdat haar jongste daar straks naar het kinderdagverblijf gaat. Dat is hetzelfde kinderdagverblijf waar wij geweigerd werden, omdat we maar 1 dag willen en minimaal 2 af moesten nemen. Ow en ook het kinderdagverblijf waar wij voorrang kregen op een plek, want gedwongen verhuizing van ons huidige omdat de school de verhuur van de lokalen had beëindigd om zelf een kinderdagverblijf te starten.

We hebben als alternatieve optie ook een buiten BSO die plek heeft. Gaan ze leuke dingen doen als vuurtjes stoken. Echt een topplan voor mijn kleuter met astma waarbij rook echt een van de triggers is voor een aanval ^O^

En als dit gedoe nou een keer was, maar het was destijds met Bas en Anna al dat er gewoon geen plek was op het kinderdagverblijf. En nu ook weer BSO gedoe.


Maar men mag in de media lekker blijven zeuren over dat we meer moeten werken/ onze kinderen dumpen op het kinderdagverblijf etc. Al zou ik meer willen werken, het kan niet eens :')
Ja, zo frustrerend, dat het probleem blijkbaar is dat vrouwen maar meer moeten werken, maar vervolgens blijkt uberhaupt werken al lastig te zijn zonder opvang. En zo frustrerend dat als je eenmaal eindelijk een plek hebt, dat niet wil zeggen dat die plek ook blijft. Over 6 jaar kunnen ze misschien wel alleen thuisblijven maar tot die tijd blijf je afhankelijk van opvang.
Toen ik vroeger op school zat werkten de meeste moeders niet (Hallo strenggelovig milieu), niemand van die school ging naar de bso. Zo'n 20 jaar geleden was dat, ik kan het me haast niet voorstellen :D

Ik overweeg zelfs (als andere opties afvallen) om dan maar nachtdiensten te gaan draaien maar op de een of andere manier lukt het zelfs dan niet :') want dan zou ik alsnog opvang nodig hebben voor einde middag/begin ochtend.
Ik hoop nu wel heel erg dat mijn werk (waar ook enorm personeelstekort is) zo wanhopig is qua krapte dat ze open staan voor serieuze aanpassingen (thuis werken bijvoorbeeld) maar dat wordt sowieso wel lastig als dat jaren kan gaan duren, ik snap wel dat ze dat niet zien zitten.

Wel heel fijn dat dit een herkenbaar punt is voor anderen (of nou ja, voor jullie niet natuurlijk).

En ouderschapsverlof is een heel leuk idee natuurlijk maar alles is zo duur geworden dat structureel minder inkomen gewoon geen optie is (vorig jaar/2 jaar geleden had dit waarschijnlijk wel gekund).
pi_208297916
Ik heb dit topic helemaal doorgelezen, wat fijn is dit.

Van mezelf heb ik nooit een diepe kinderwens gehad, mijn vriend had rammelende eierstokken en zo ben ik aan het idee gaan wennen.
Ik ben altijd iemand geweest met een druk sociaal leven, veel tijd voor mezelf ‘nodig’. Dat valt me in combinatie met het ouderschap soms heel zwaar. Vroeger had ik alleen mezelf waar ik voor moest zorgen, de mensen om me heen waren daar zelf toe in staat. Nu zijn er altijd 2 mini-mensjes waar ik voor klaar moet staan. (Disclaimer: ook vriend staat er altijd voor klaar, maar dat doet niets af aan mijn verantwoordelijkheid).
Afgelopen jaar ging ik een paar dagen naar Londen met een vriendin en daar voelde ik zoveel vrijheid, omdat ik alleen maar op mezelf hoefde te letten.

Wij hebben 2 nogal temperamentvolle jonge mannen (wat geen wonder mag heten met 2 temperamentvolle ouders :+ ), maar we versterken elkaar ook vaak in dit gedrag. Dat vind ik pittig.

En dan het slaapgebrek. Ik denk dat het voor mensen zonder slaapproblemen echt niet voor te stellen is hoe erg dit je leven beïnvloedt. Onze oudste sliep met 6 weken door, genieten. Een maand voor zijn eerste verjaardag stopte hij daar plotseling mee, ik werd toen net zwanger van de tweede. Vervolgens hebben ze beide tot oudste 6 was nooit een nacht doorgeslapen. En dat was dan bij ze zitten tot 22.30-23.00 totdat ze sliepen en daarna ieder uur wakker, schreeuwen, huilen, bij ons leggen, naast het ledikantje gaan zitten en een handje vasthouden. Dat slaapgebrek was zo allesomvattend in het leven. We stonden gebroken op, worstelden ons de dag door en gingen vanaf ‘s middags al in survivalmodus omdat de volgende slapeloze avond/nacht zich ging aandienen. Ze slapen nu een jaar wel redelijk fatsoenlijk, maar wat ik hier las over nog paniek hebben bij een zieke ‘s nachts is mega herkenbaar.

Al met al is het ouderschap mij echt zwaar gevallen, niet perse zwaarder dan vooraf ingeschat, want daar ging ik ook wel vanuit. Maar toch zwaar.
Ik weet niet of ik ouderschap niet leuk vind, ik vind vooral een aantal aspecten van het ouderschap niet leuk, vooral ook in fases.

Ik grap meestal maar dat het heel goed is dat je automatisch ontzettend veel van je kinderen houdt :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_208298896
Ik vraag me af hoe al die slaapproblemen ontstaan, wat de oorzaken zijn en waarom zoveel ouders en kinderen er last van hebben tegenwoordig.

Volgens mij kwam dit 30 jaar geleden en nog verder terug bijna niet voor. Zouden de kinderen de spanning van de ouders voelen die in een rat race zitten? Komt het door drukte op de kinderopvang? Of door te veel schermtijd? En wat doet dit slaaptekort met de ontwikkeling van bijvoorbeeld de hersenen en de groei van het kind in het algemeen? Slaap is zo belangrijk voor kleine kinderen.

Bij baby's is het een ander verhaal, zij hebben in het begin nog geen dag-nachtritme, maar ik lees hier over veel oudere kinderen die nog steeds niet slapen. Ik vraag me toch af wat er aan de hand is in dit soort gezinnen.
pi_208299007
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:55 schreef Avelie het volgende:
Ik vraag me af hoe al die slaapproblemen ontstaan, wat de oorzaken zijn en waarom zoveel ouders en kinderen er last van hebben tegenwoordig.

Volgens mij kwam dit 30 jaar geleden en nog verder terug bijna niet voor. Zouden de kinderen de spanning van de ouders voelen die in een rat race zitten? Komt het door drukte op de kinderopvang? Of door te veel schermtijd? En wat doet dit slaaptekort met de ontwikkeling van bijvoorbeeld de hersenen en de groei van het kind in het algemeen? Slaap is zo belangrijk voor kleine kinderen.

Bij baby's is het een ander verhaal, zij hebben in het begin nog geen dag-nachtritme, maar ik lees hier over veel oudere kinderen die nog steeds niet slapen. Ik vraag me toch af wat er aan de hand is in dit soort gezinnen.
Klopt, vroeger sliepen alle kinderen vanaf zes weken tussen 7 en 7.

:')
pi_208299011
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:55 schreef Avelie het volgende:
Ik vraag me af hoe al die slaapproblemen ontstaan, wat de oorzaken zijn en waarom zoveel ouders en kinderen er last van hebben tegenwoordig.

Volgens mij kwam dit 30 jaar geleden en nog verder terug bijna niet voor. Zouden de kinderen de spanning van de ouders voelen die in een rat race zitten? Komt het door drukte op de kinderopvang? Of door te veel schermtijd? En wat doet dit slaaptekort met de ontwikkeling van bijvoorbeeld de hersenen en de groei van het kind in het algemeen? Slaap is zo belangrijk voor kleine kinderen.

Bij baby's is het een ander verhaal, zij hebben in het begin nog geen dag-nachtritme, maar ik lees hier over veel oudere kinderen die nog steeds niet slapen. Ik vraag me toch af wat er aan de hand is in dit soort gezinnen.
Je zei eerder dat jouw kinderen ook niet zulke goede slapers zijn, dus vraag jezelf eens die vraag ;)

Hier gaat het steeds beter gelukkig. Als baby sliep A redelijk. De problemen begonnen pas toen hij ruim 1 jaar was. Misschien had dat ook voor een deel te maken met de hectische tijd waar we toen in zaten, we zijn in korte tijd 2 keer verhuisd. De gebroken nachten duurden nog tot zijn 2e verjaardag. Vanaf toen ging het langzaam beter.
pi_208299021
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 11:07 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Klopt, vroeger sliepen alle kinderen vanaf zes weken tussen 7 en 7.

:')
Dit klopt vast wel.
Die werden namelijk vanaf dag 1 de hele nacht genegeerd en na 6 weken was de learned helplessness wel genoeg ingedaald dat ze wisten dat janken gewoon geen zin had O+
Kutopportunistische babies ook. Die moet je niet gaan verwennen natuurlijk :{w
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 11:10:56 #155
382129 crew  Donna
pi_208299029
Hier 1 die met 6 weken door sliep en 1 die vlak voor haar 2de verjaardag pas goed en wel hele nachten stil kon zijn. Ze slaapt nog steeds onrustig. Vaak wel 1 of 2x wakker in de nacht incl. zingen of roepen.

Maar ik heb zelf niet zo snel last van slaapgebrek. Ben ook niet vermoeid ofzo. Dat scheelt weer. :Y
pi_208299641
Bij onze kinderen was het moeite met het verwerken van prikkels en ons nodig hebben daarbij.

Vroeger waren er ook slechte slapers, die werden alleen genegeerd op doktersadvies. Lekker laten huilen. Dan leren ze het wel af. Ja klopt, ze leren dat ouders er niet voor ze zijn ‘s nachts en dat het geen zin heeft om ze te roepen :{. En eerlijk, ik heb het heus wel eens geprobeerd, maar na 4 uur onafgebroken huilen en steeds verder overstuur raken, wist ik gewoon dat dat niet the way to go was.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208299682
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 11:07 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Klopt, vroeger sliepen alle kinderen vanaf zes weken tussen 7 en 7.

:')
Yup. Neem al mijn oppaskindjes van ruim 30 jaar geleden. Die sliepen gewoon altijd. Net als ikzelf en mijn zusje nog langer geleden. Echt waar :Y
alleen ikzelf dus, hadden mijn ouders destijds mazzel mee
pi_208299684
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:55 schreef Avelie het volgende:
Ik vraag me af hoe al die slaapproblemen ontstaan, wat de oorzaken zijn en waarom zoveel ouders en kinderen er last van hebben tegenwoordig.

Volgens mij kwam dit 30 jaar geleden en nog verder terug bijna niet voor. Zouden de kinderen de spanning van de ouders voelen die in een rat race zitten? Komt het door drukte op de kinderopvang? Of door te veel schermtijd? En wat doet dit slaaptekort met de ontwikkeling van bijvoorbeeld de hersenen en de groei van het kind in het algemeen? Slaap is zo belangrijk voor kleine kinderen.

Bij baby's is het een ander verhaal, zij hebben in het begin nog geen dag-nachtritme, maar ik lees hier over veel oudere kinderen die nog steeds niet slapen. Ik vraag me toch af wat er aan de hand is in dit soort gezinnen.
Waha ja, zeg dat maar tegen mijn ouders. Ik was (en ben) een enorm beroerde slaper. Ik heb mijn ouders veel slapeloze nachten bezorgd, en dat ging pas beter toen ik kon lezen. Toen riep ik niet meer en raakte niet meer in paniek, maar kon ik een boek pakken.

Toen had je nog geen internet, waarop je als ouders alles kon delen.
pi_208299854
Ik ken heul veul verhalen van vroeger dat het slapen niet lekker ging. En inderdaad, laat maar lekker huilen, stopt vanzelf.
  donderdag 9 maart 2023 @ 13:20:00 #160
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208300087
Over het algemeen slapen de kids (2.5yr & 1jr) goed bij mij thuis, van 19:00 tot 06:30. De oudste wilt nog weleens doorslapen tot 07:30, maar wordt meestal wakker van de jongste. De keren dat de jongste niet doorslaapt is het vanwege verkoudheid of tandjes die doorkomen. Wat nu dus is. ;( Elke avond maar pro-actief een paracetamolletje zetten scheelt veel.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 9 maart 2023 @ 13:39:08 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208300322
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:34 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Waha ja, zeg dat maar tegen mijn ouders. Ik was (en ben) een enorm beroerde slaper. Ik heb mijn ouders veel slapeloze nachten bezorgd, en dat ging pas beter toen ik kon lezen. Toen riep ik niet meer en raakte niet meer in paniek, maar kon ik een boek pakken.

Toen had je nog geen internet, waarop je als ouders alles kon delen.
Ik had 30 jaar geleden wel een jong kind en ik weet van andere moeders dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend was dat een kind makkelijk sliep of snel doorsliep.
De mijne wel overigens, ondanks volledige borstvoeding, maar ik wist toen wel dat dat niet vanzelfsprekend was, bij andere ouders was dat niet zo.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 9 maart 2023 @ 13:42:12 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_208300364
Ik ben een beetje ziek aan het worden en waar ik vroeger baalde van ziek zijn in het weekend omdat ik dan alle leuke dingen moest missen, baal ik nu omdat ik al weet dat ik niet ziek kan zijn en gewoon door moet bikkelen tot het weer maandag is en de kinderen weer naar school mogen (en ik waarschijnlijk zelf ook weer beter ben :'))
disclaimer
  donderdag 9 maart 2023 @ 13:44:04 #163
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208300389
Hier 22 jaar geleden en mijn hele straat van destijds zat vol met nachtbrakertjes tussen de 0 en 12 maanden. Het was vrij normaal dat er een buur aanbelde om te vertellen dat ze bezig gingen met slaaptraining en dat we de politie niet hoefden te bellen als we aanhoudend gekrijs hoorden _O-
pi_208301372
Oh ja, jongste had ook koemelkallergie. Daar groeide hij wel overheen maar hij bleef lactose-intolerant. Dus ook véél nachten met hem gezeten omdat hij pijnlijke buikkrampen had. En ik het kdv vervloeken omdat ze dachten dat pannenkoekenmix waar alleen water bij moest wel veilig zou zijn :{. Lief dat ze proberen er rekening mee te houden, maar kijk dan ff op de ingrediëntenlijst…
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208301560
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 11:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Je zei eerder dat jouw kinderen ook niet zulke goede slapers zijn, dus vraag jezelf eens die vraag ;)

Hier gaat het steeds beter gelukkig. Als baby sliep A redelijk. De problemen begonnen pas toen hij ruim 1 jaar was. Misschien had dat ook voor een deel te maken met de hectische tijd waar we toen in zaten, we zijn in korte tijd 2 keer verhuisd. De gebroken nachten duurden nog tot zijn 2e verjaardag. Vanaf toen ging het langzaam beter.
Als baby. De oudste ging na vier maanden lang achter elkaar doorslapen. De jongste na tien maanden.
pi_208301618
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:28 schreef Phaidra het volgende:
Bij onze kinderen was het moeite met het verwerken van prikkels en ons nodig hebben daarbij.

Vroeger waren er ook slechte slapers, die werden alleen genegeerd op doktersadvies. Lekker laten huilen. Dan leren ze het wel af. Ja klopt, ze leren dat ouders er niet voor ze zijn ‘s nachts en dat het geen zin heeft om ze te roepen :{. En eerlijk, ik heb het heus wel eens geprobeerd, maar na 4 uur onafgebroken huilen en steeds verder overstuur raken, wist ik gewoon dat dat niet the way to go was.
Denk je dat dit schadelijk is voor kinderen? Heb jij er iets aan overgehouden?
pi_208301814
Niet- of niet passend responsief gedrag van ouders wordt al een paar decennia als schadelijk gezien ja.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208301911
_O-
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 9 maart 2023 @ 16:12:14 #169
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208302152
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:29 schreef Avelie het volgende:

[..]
Denk je dat dit schadelijk is voor kinderen? Heb jij er iets aan overgehouden?
Ik begin te vermoeden dat wat je eraan over kan houden zichtbaar is hierboven: ziekelijke hang naar aandacht en een podium voor vermeende superioriteit.
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 16:12:51 #170
382129 crew  Donna
pi_208302156
*)
pi_208302180
30 jaar geleden was ik 18, hield ik me niet bepaald bezig met of je hoorde dat andermans kinderen al dan niet slecht sliepen. :')
  donderdag 9 maart 2023 @ 16:16:40 #172
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_208302186
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:55 schreef Avelie het volgende:
Ik vraag me af hoe al die slaapproblemen ontstaan, wat de oorzaken zijn en waarom zoveel ouders en kinderen er last van hebben tegenwoordig.

Volgens mij kwam dit 30 jaar geleden en nog verder terug bijna niet voor. Zouden de kinderen de spanning van de ouders voelen die in een rat race zitten? Komt het door drukte op de kinderopvang? Of door te veel schermtijd? En wat doet dit slaaptekort met de ontwikkeling van bijvoorbeeld de hersenen en de groei van het kind in het algemeen? Slaap is zo belangrijk voor kleine kinderen.

Bij baby's is het een ander verhaal, zij hebben in het begin nog geen dag-nachtritme, maar ik lees hier over veel oudere kinderen die nog steeds niet slapen. Ik vraag me toch af wat er aan de hand is in dit soort gezinnen.
Complete onzin.

Ik ben geen jonkie meer. Was best een makkelijke slaper toen ik klein was, maar stond als peutertje midden in de zomer met zonsopgang bij het bed van mijn ouders. Want de zon kwam op, kom op met die dag!
En had ook weleens een nachtmerrie, of was bang door onweer (na een inslag in het huis ben ik een tijdje vrij panisch geweest voor onweer), plaste weer even in bed toen de schooltijd begon waardoor mijn ouders midden in de nacht me even naar de wc brachten (anders konden ze het bed verschonen).

Dit is echt van alle tijden, het hoort erbij. Dat je snel vergeet hoe je amper je ogen open kon houden terwijl je voor de derde nacht op rij je warme nestje weer moest verlaten omdat de plurk iets had maakt niet dat het niet normaal was dat zulke dingen gebeurde.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_208302193
Vroegah was ik kennelijk ook best een lastige slaper. Toen bestond Fok echter nog niet dus kon mijn moeder dit hier niet delen. Wat niet betekent dat het probleem er niet was.

Daarnaast ken ik zat verhalen van speentjes gedoopt in wat alcoholische zoetigheid of donker bier drinken als borstvoeding gevende mama's, daar slapen die kleintjes zo lekker op. Daar wordt tegenwoordig toch wat anders tegenaan gekeken :+
pi_208302215
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:29 schreef Avelie het volgende:

[..]
Denk je dat dit schadelijk is voor kinderen? Heb jij er iets aan overgehouden?
Een huilend kind stelselmatig negeren omdat dat beter uitkomt voor de ouders lijkt mij in ieder geval geen lekkere basis voor een kind. Ook als je er later 'niets' (bewust) aan overhoudt.
pi_208302239
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 11:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit klopt vast wel.
Die werden namelijk vanaf dag 1 de hele nacht genegeerd en na 6 weken was de learned helplessness wel genoeg ingedaald dat ze wisten dat janken gewoon geen zin had O+
Kutopportunistische babies ook. Die moet je niet gaan verwennen natuurlijk :{w
Ja, precies.
Ik had zelf (in 1974) een huiluurtje, lag ik boven in mijn wieg te krijsen.
Later begreep ik weleens van mijn moeder dat dit van 16u tot 19u was. Lekker uurtje.

Dat ik niet op mijn moeder kan rekenen heb ik toen inderdaad geleerd.
  donderdag 9 maart 2023 @ 16:26:12 #176
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208302276
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:17 schreef Schanu het volgende:
Vroegah was ik kennelijk ook best een lastige slaper. Toen bestond Fok echter nog niet dus kon mijn moeder dit hier niet delen. Wat niet betekent dat het probleem er niet was.

Daarnaast ken ik zat verhalen van speentjes gedoopt in wat alcoholische zoetigheid of donker bier drinken als borstvoeding gevende mama's, daar slapen die kleintjes zo lekker op. Daar wordt tegenwoordig toch wat anders tegenaan gekeken :+
Oe ja, donker bier. Met een beetje geluk werd er nog lekker plat bij gezegd "Da's goed voor het zog!" als je het bij een kraamcadeau kreeg van de oudere lokalo's :D
pi_208302281
Hoe deden ouders dat ook? Laten huilen? Ja, op zolder of in de schuur zetten zeker! Ik krijg echt kortsluiting van dat gegil. Doet fysiek pijn aan mijn moederhart.

Hier een 8-maander die heel veel moeite heeft met alleen slapen. En alleen blijven doorslapen.
pi_208302285
Mijn kraamverzorgster zei (en ik maak echt geen grap!) dat ze eens een keer een baby aantrof met een speen aan het mondje vastgemaakt met plakband. Ouders dachten dat baby zo langer door zou slapen. Kraam heeft toen naar eigen zeggen er een melding van gemaakt.
pi_208302310
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn kraamverzorgster zei (en ik maak echt geen grap!) dat ze eens een keer een baby aantrof met een speen aan het mondje vastgemaakt met plakband. Ouders dachten dat baby zo langer door zou slapen. Kraam heeft toen naar eigen zeggen er een melding van gemaakt.
:o Speen vast tapen aan de mond van de ouders, kijken hoe lang ze dat leuk vinden. Levensgevaarlijk ook nog.
pi_208302323
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn kraamverzorgster zei (en ik maak echt geen grap!) dat ze eens een keer een baby aantrof met een speen aan het mondje vastgemaakt met plakband. Ouders dachten dat baby zo langer door zou slapen. Kraam heeft toen naar eigen zeggen er een melding van gemaakt.
O, wow.

Mijn kraam vertelde over (zwakbegaafde) ouders die de baby overdag wakker maakte, want 'dat deed de baby 's nachts bij hen ook'.
pi_208302371
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:30 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
O, wow.

Mijn kraam vertelde over (zwakbegaafde) ouders die de baby overdag wakker maakte, want 'dat deed de baby 's nachts bij hen ook'.
Schrijnend vind ik zoiets ;(
pi_208302660
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:41 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
Eerste wat in mij opkomt zijn al die 'coaches' }:| :{w Als al die mensen nou eens terug gaan de arbeidsmarkt op.
Ik voel enige stress bij je. Misschien kan ik je een goeie reiki aansmeren?
Mijn zus is er ‘ook’ al 1. :P :')
  donderdag 9 maart 2023 @ 17:06:05 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_208302676
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:30 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
O, wow.

Mijn kraam vertelde over (zwakbegaafde) ouders die de baby overdag wakker maakte, want 'dat deed de baby 's nachts bij hen ook'.
Dat was bij een aflevering van 4 handen op 1 buik. En da's ook precies de reden waarom ze nu die schrijnende gevallen niet meer laten zien in die show.
disclaimer
  donderdag 9 maart 2023 @ 17:07:11 #184
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208302683
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:30 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
O, wow.

Mijn kraam vertelde over (zwakbegaafde) ouders die de baby overdag wakker maakte, want 'dat deed de baby 's nachts bij hen ook'.
Kan je niet maken _O- Wat slecht zeg.

Dit heb ik overigens al vaak genoeg grappend gezegt tegen m'n partner. De kleine wakker maken tijdens zijn middagdutje als wraak.. Maar als je dit ook echt doet.. :X
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_208302727
2 weken geleden hadden de kinderen vakantie.
De week erna waren ze ziek (+ echtgenoot) en ik vond het echt lastig om die 2 weken constant mensen om me heen te hebben. :') Je zorgt voor ze, je houdt van ze.
Maar doordeweeks moet iedereen gewoon naar werk en naar school. Laat mij alleen. :') Ik draai zelf alleen nachtdiensten dus ik heb overdag voor mezelf.
Don’t mess with that. :@

En nu ben ik ziek. :') Dus overdag is iedereen de deur uit en ben ik alleeeen. En dat is mentaal best even lekker. :') :@
pi_208302736
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:45 schreef Clubsoda het volgende:
Niet- of niet passend responsief gedrag van ouders wordt al een paar decennia als schadelijk gezien ja.
De vraag is hoe responsief we moeten zijn en of daar ook grenzen aan zitten. Ik heb soms het idee dat de huidige generatie ouders met jonge kinderen er een beetje in doorslaan, omdat hen een angst wordt aangepraat dat het kind verlatingsangst ontwikkelt als je er niet constant bij ieder piepje naartoe gaat.
  donderdag 9 maart 2023 @ 17:15:20 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_208302748
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:12 schreef vencodark het volgende:
2 weken geleden hadden de kinderen vakantie.
De week erna waren ze ziek (+ echtgenoot) en ik vond het echt lastig om die 2 weken constant mensen om me heen te hebben. :') Je zorgt voor ze, je houdt van ze.
Maar doordeweeks moet iedereen gewoon naar werk en naar school. Laat mij alleen. :') Ik draai zelf alleen nachtdiensten dus ik heb overdag voor mezelf.
Don’t mess with that. :@

En nu ben ik ziek. :') Dus overdag is iedereen de deur uit en ben ik alleeeen. En dat is mentaal best even lekker. :') :@
Bijna weekend, dan heb je ze weer om je heen O+
disclaimer
  donderdag 9 maart 2023 @ 17:16:04 #188
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208302754
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:12 schreef vencodark het volgende:
Dus overdag is iedereen de deur uit en ben ik alleeeen. En dat is mentaal best even lekker.
Heerlijk! die alone time is goud waard. Heb ik helaas nog weinig gezien de kids nog niet naar school gaan.

Daarentegen heb ik wel een mid-week Griekenland (bergtrip) geboekt in mijn eentje. Even die alone-time. O+

Mijn partner is ook aan het kijken om dit jaar nog met een vriendin er even kindloos tussenuit te gaan. Dan is het voor mij even doorbikkelen, maar wij hebben echt even die kindloze sessies nodig.. Helaas gaat dat voorlopig nog niet met z'n tweeen. Dan maar zo. :)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_208302785
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:14 schreef Avelie het volgende:

[..]
De vraag is hoe responsief we moeten zijn en of daar ook grenzen aan zitten. Ik heb soms het idee dat de huidige generatie ouders met jonge kinderen er een beetje in doorslaan, omdat hen een angst wordt aangepraat dat het kind verlatingsangst ontwikkelt als je er niet constant bij ieder piepje naartoe gaat.
Dat is heus geen vraag hoor, onze vriend Bowlby heeft een prima basis gelegd en de onderzoeken sindsdien spreken elkaar echt niet tegen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208302794
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:15 schreef SQ het volgende:

[..]
Bijna weekend, dan heb je ze weer om je heen O+
Ja, maar dat ben ik gewend. De afgelopen weken waren ze thuis OP MIJN VRIJE DAGEN! En natuurlijk nog een studiedag. :+
pi_208302867
Ohja en ik werd als baby in 1985 ook met wieg en al in de woonkamer gezet omdat mijn ouders last hadden van mijn gejank. ;(
Ik weet niet of mijn moeder dit destijds in het Fok! Baby topic heeft besproken. :P
pi_208302930
Yup
Oordoppen in en alle tussendeuren dicht want ik was zo hardnekkig en wilde maar niet stoppen dus moesten er drastische maatregelen genomen worden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208302958
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat is heus geen vraag hoor, onze vriend Bowlby heeft een prima basis gelegd en de onderzoeken sindsdien spreken elkaar echt niet tegen.
Er bestaat ook zoiets als nuance.
pi_208303024
Een vriendin van mij werd meegenomen naar de kroeg en onder de biljart gelegd om te slapen. Als ze dan door het kroeggeluid heen huilde kreeg ze ook een sipje van wat er voorradig was.

Die goede oude tijd >:)
  donderdag 9 maart 2023 @ 17:49:17 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_208303053
Vruuger jonge, vruuger..
disclaimer
pi_208303054
Ziek is sowieso bagger als je kinderen hebt.

Kind ziek = klote.
Zelf ziek = hartstikke klote.
Partner ziek = ook aardig klote.
  donderdag 9 maart 2023 @ 17:50:18 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_208303059
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:49 schreef exode het volgende:
Ziek is sowieso bagger als je kinderen hebt.

Kind ziek = klote.
Zelf ziek = hartstikke klote.
Partner ziek = ook aardig klote.
Het allerergste is als jij ziek bent maar je kind ook :')!
disclaimer
pi_208303070
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:50 schreef SQ het volgende:

[..]
Het allerergste is als jij ziek bent maar je kind ook :')!
Die combinatie heb ik wonderbaarlijk genoeg nog niet meegemaakt.

Maar goed punt 3, was bij ons al extra veel bonuspunten natuurlijk.
pi_208303097
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:45 schreef exode het volgende:
Een vriendin van mij werd meegenomen naar de kroeg en onder de biljart gelegd om te slapen. Als ze dan door het kroeggeluid heen huilde kreeg ze ook een sipje van wat er voorradig was.

Die goede oude tijd >:)
Ze zijn mij (mijn sib?) wel eens kwijt geweest omdat ik (?) onder een gigantische berg jassen lag
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208303107
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:50 schreef SQ het volgende:

[..]
Het allerergste is als jij ziek bent maar je kind ook :')!
:N
Jij, je kind én je stervende zwaan partner :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208303263
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:07 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Kan je niet maken _O- Wat slecht zeg.

Dit heb ik overigens al vaak genoeg grappend gezegt tegen m'n partner. De kleine wakker maken tijdens zijn middagdutje als wraak.. Maar als je dit ook echt doet.. :X
😂
Ik heb het bij de kat weleens gedaan, toen die ons nachten achter elkaar wakker maakte. Boodschap is nooit overgekomen. Hij keek me alleen aan met een blik 'wat nou? Voel je je wel helemaal goed?'
pi_208303271
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:50 schreef SQ het volgende:

[..]
Het allerergste is als jij ziek bent maar je kind ook :')!
Dat is kut in t kwadraad idd... buikgriep in huis met zn 3en en maar 1 toilet... horror!

Over slapen en vroegah alles beter... ik denk (nee weet t zeker) dat er tegenwoordig veel meer aandacht is voor het welzijn van het kind..
S. 2014
J. 2016
pi_208303352
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:37 schreef Avelie het volgende:

[..]
Er bestaat ook zoiets als nuance.
Je zou het niet zeggen :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208303390
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ze zijn mij (mijn sib?) wel eens kwijt geweest omdat ik (?) onder een gigantische berg jassen lag
Ook dit doet me weer aan een Friends scene denken.
pi_208303417
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:50 schreef SQ het volgende:

[..]
Het allerergste is als jij ziek bent maar je kind ook :')!
Ligt eraan wat je beide hebt.
Mijn man en zoon waren vorige week ziek en mijn dochter en ik niet. Dus mijn man en zoon kijken de hele dag samen The Mandalorian en dochter en ik maar werken/leren. :')
  donderdag 9 maart 2023 @ 18:37:48 #206
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208303482
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:28 schreef vencodark het volgende:
Ohja en ik werd als baby in 1985 ook met wieg en al in de woonkamer gezet omdat mijn ouders last hadden van mijn gejank. ;(
Ik weet niet of mijn moeder dit destijds in het Fok! Baby topic heeft besproken. :P
Mijn vader krijgt nog steeds kippenvel als hij Led Zeppelin hoort omdat ik een huilbaby was en er zo'n nummer van hen destijds (1977) steeds op de radio was met een gitaarstukje dat leek op mijn gejank en hij dan steeds gestresst naar boven rende van oh god niet weer laat het ophouden. _O-
  donderdag 9 maart 2023 @ 18:45:21 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208303550
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Mijn vader krijgt nog steeds kippenvel als hij Led Zeppelin hoort omdat ik een huilbaby was en er zo'n nummer van hen destijds (1977) steeds op de radio was met een gitaarstukje dat leek op mijn gejank en hij dan steeds gestresst naar boven rende van oh god niet weer laat het ophouden. _O-
:D
***
  donderdag 9 maart 2023 @ 19:02:52 #208
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208303767
Ik werd alleen stil van Nana Mouskouri. Dat konden mijn ouders daarna ook niet meer horen.
  donderdag 9 maart 2023 @ 19:05:17 #209
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208303804
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 18:14 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
😂
Ik heb het bij de kat weleens gedaan, toen die ons nachten achter elkaar wakker maakte. Boodschap is nooit overgekomen. Hij keek me alleen aan met een blik 'wat nou? Voel je je wel helemaal goed?'

Vanaf 1:00
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 maart 2023 @ 19:54:09 #210
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208304782
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:07 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Kan je niet maken _O- Wat slecht zeg.

Dit heb ik overigens al vaak genoeg grappend gezegt tegen m'n partner. De kleine wakker maken tijdens zijn middagdutje als wraak.. Maar als je dit ook echt doet.. :X
Een jaartje of 15 wachten, dan is het ondertussen prima pedagogisch verantwoord om ‘wraak’ te nemen :+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_208305290
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 19:54 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Een jaartje of 15 wachten, dan is het ondertussen prima pedagogisch verantwoord om ‘wraak’ te nemen :+
Wij zeggen dat weleens tegen onze kinderen. Later komen we op hun bankstel springen, gooien we onze melk om en verplaatsen we alles wat ze ergens neerzetten. O+
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 20:38:09 #212
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208305557
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:37 schreef Avelie het volgende:

[..]
Er bestaat ook zoiets als nuance.
Ik zou zeggen, neem deze woorden zelf tot je ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 10 maart 2023 @ 06:10:41 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208309096
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oe ja, donker bier. Met een beetje geluk werd er nog lekker plat bij gezegd "Da's goed voor het zog!" als je het bij een kraamcadeau kreeg van de oudere lokalo's :D
De kraamhulp zei in 1991 idd nog dat oud bruin goed voor de borstvoeding was.
Dus dat werd braaf gehaald bij de supermarkt.

Voordeel dat ik het niet te zuipen vond, dus niet gedronken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 10 maart 2023 @ 06:15:13 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208309098
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:50 schreef SQ het volgende:

[..]
Het allerergste is als jij ziek bent maar je kind ook :')!
Dit is voor mannen nog net een stapje erger allerergst :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208309188
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:28 schreef vencodark het volgende:
Ohja en ik werd als baby in 1985 ook met wieg en al in de woonkamer gezet omdat mijn ouders last hadden van mijn gejank. ;(
Ik weet niet of mijn moeder dit destijds in het Fok! Baby topic heeft besproken. :P
Die van ons slaapt ook nog wel eens in het campingbedje beneden, omdat ze boel bij elkaar gilt :@
  vrijdag 10 maart 2023 @ 07:14:00 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208309221
Ik had mijn oudste juist overdag in de kinderwagen beneden liggen slapen.
Ik woonde de eerste maand nog bij mijn ouders en mijn zolderkamer was wel heel ver.

We deden ook niet stil ofzo, want "de baby slaapt".

Na een maand trokken we in het flatje dat ik gelukkig een maand voor de bevalling gekregen had en was alles gelijkvloers, dus toen sliep hij gewoon in zijn eigen bed.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208309310
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 20:17 schreef vencodark het volgende:

[..]
Wij zeggen dat weleens tegen onze kinderen. Later komen we op hun bankstel springen, gooien we onze melk om en verplaatsen we alles wat ze ergens neerzetten. O+
En ga ik om 5 uur ‘s ochtend tussen hem en z’n vriend(in) in liggen woelen en kletsen :')
pi_208309358
Jaaa, na het stappen om half 7 op zaterdagochtend naast z'n bed staan springen en onnozele verhalen vertellen. Ik kijk er naar uit O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 07:58:06 #219
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208309369
Oh savonds als ze net op de bank een filmpje kijken nog een paar keer binnen vallen met de meest oninteressante verhalen over collega's of zo.
pi_208309376
Als een kind ziek is en een van ons is ook ziek, dan zorgt de ander vanzelfsprekend voor de kinderen.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 08:04:53 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_208309411
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 07:58 schreef Avelie het volgende:
Als een kind ziek is en een van ons is ook ziek, dan zorgt de ander vanzelfsprekend voor de kinderen.
En dan neem je vakantie op ofzo?
Kan wel een betere bestemming bedenken voor mijn vakantiedagen.
disclaimer
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 maart 2023 @ 08:16:56 #222
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208309487
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 07:55 schreef Clubsoda het volgende:
Jaaa, na het stappen om half 7 op zaterdagochtend naast z'n bed staan springen en onnozele verhalen vertellen. Ik kijk er naar uit O+
Eh ja… dat gebeurt hier dus tegenwoordig ook, om half vier dan en niet door mij :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_208309622
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 08:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Eh ja… dat gebeurt hier dus tegenwoordig ook, om half vier dan en niet door mij :')
Ergens is dat ook wel weer heel lief, die (post)pubers met hun verhalen O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator vrijdag 10 maart 2023 @ 08:39:26 #224
5428 crew  miss_sly
pi_208309647
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 08:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Eh ja… dat gebeurt hier dus tegenwoordig ook, om half vier dan en niet door mij :')
Hoewel ik me ook kan voorstellen dat dit niet altijd prettig is, is het ook wel weer heel fijn dat de band zo goed is tussen jullie. Want anders doen ze zoiets niet, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208309661
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 08:04 schreef SQ het volgende:

[..]
En dan neem je vakantie op ofzo?
Kan wel een betere bestemming bedenken voor mijn vakantiedagen.
Het zijn ook een soort algemeenheden die ik niet van te voren contractueel heb vastgelegd ofzo. Het hangt ook af van de mate en soort van ziekte, leeftijd en hoeveelheid kinderen, verplichtingen van de ander. Ik ga toch echt niet een dag patiënten afzeggen zodat ik het handje van een grieperige pre-puber vast kan houden. Dit ligt dan toch wel te slapen of te lezen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208309903
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 07:42 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
En ga ik om 5 uur ‘s ochtend tussen hem en z’n vriend(in) in liggen woelen en kletsen :')
En op hun wc poepen en daarna roepen dat ze je billen mogen komen vegen? O+
pi_208309931
Dat is trouwens wel 1 van die essentiële niet-leuke dingen van het ouderschap. Je moet ze alles leren. :')
Billen vegen, überhaupt zinnelijkheid, tandenpoetsen en alles mbt sociale interacties, leren fietsen etc etc.
En het is allemaal GEDOE! :P
  vrijdag 10 maart 2023 @ 09:11:03 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208309943
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 07:55 schreef Clubsoda het volgende:
Jaaa, na het stappen om half 7 op zaterdagochtend naast z'n bed staan springen en onnozele verhalen vertellen. Ik kijk er naar uit O+
Mijn moeder had daar een handje van, die ging me dan terwijl ik nog half sliep uit lopen horen.
"Was het gezellig?"
"Wie heb je allemaal gezien?"
"Hoe laat was je thuis?"

En daarna liet ze me ook gewoon verder slapen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208309945
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 09:07 schreef vencodark het volgende:

[..]
En op hun wc poepen en daarna roepen dat ze je billen mogen komen vegen? O+
Die fase komt vanzelf als je 80+ bent ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 10 maart 2023 @ 09:13:46 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208309970
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 08:04 schreef SQ het volgende:

[..]
En dan neem je vakantie op ofzo?
Kan wel een betere bestemming bedenken voor mijn vakantiedagen.
Nou, dat idd.
Het zou immers ook impliceren dat de werkende partner vrij neemt als de niet-werkende partner ziek is en er is ook een kind ziek.
Dat zie ik niet snel gebeuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208310314
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 09:07 schreef vencodark het volgende:

[..]
En op hun wc poepen en daarna roepen dat ze je billen mogen komen vegen? O+
De remsporen niet wegvegen en de rol leegtrekken en niet vervangen O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208310399
Sinds ik kinderen heb, heb ik wel met terugwerkende kracht extra veel respect voor mijn ouders. Stond ik weer aangeschoten op de bel te slaan omdat ik dacht dat ze de knip erop hadden zitten. Bleek dat ik de fietssleutel probeerde op het slot van de deur.
Hele huis wakker....

Als de kinderen later eens ooit op zichzelf wonen, ga ik bij ze eten en steeds roepen 'eeeh gadver, wat is dat? Dat lust ik niet!'
  vrijdag 10 maart 2023 @ 10:09:03 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_208310448
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 10:01 schreef exode het volgende:
Sinds ik kinderen heb, heb ik wel met terugwerkende kracht extra veel respect voor mijn ouders. Stond ik weer aangeschoten op de bel te slaan omdat ik dacht dat ze de knip erop hadden zitten. Bleek dat ik de fietssleutel probeerde op het slot van de deur.
Hele huis wakker....

Als de kinderen later eens ooit op zichzelf wonen, ga ik bij ze eten en steeds roepen 'eeeh gadver, wat is dat? Dat lust ik niet!'
"Aangeschoten" zegt ie _O-
disclaimer
pi_208310523
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 08:04 schreef SQ het volgende:

[..]
En dan neem je vakantie op ofzo?
Kan wel een betere bestemming bedenken voor mijn vakantiedagen.
Nee, natuurlijk niet. Maar iemand schreef hier dat het weekend eraan komt en dat het zo vreselijk was omdat ze ziek is en de kinderen dan thuis zijn. Bij ons zou in dat geval de tweede ouder die niet ziek is de boel draaiende houden.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 10:31:42 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_208310635
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 10:19 schreef Avelie het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar iemand schreef hier dat het weekend eraan komt en dat het zo vreselijk was omdat ze ziek is en de kinderen dan thuis zijn. Bij ons zou in dat geval de tweede ouder die niet ziek is de boel draaiende houden.
Oh ja uiteraard maar het is toch wel echt heel anders dan alleen thuis zijn en alleen in je bed liggen O+

(Ik was die iemand namelijk. )
disclaimer
pi_208310636
Dat zei ze niet. Edit: Oh, sorry, ik dacht dat het over venco ging, die had het over doordeweekse dagen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208310726
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 10:09 schreef SQ het volgende:

[..]
"Aangeschoten" zegt ie _O-
Ssssssssssssssssssssssssssssst.
pi_208311064
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 10:19 schreef Avelie het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar iemand schreef hier dat het weekend eraan komt en dat het zo vreselijk was omdat ze ziek is en de kinderen dan thuis zijn. Bij ons zou in dat geval de tweede ouder die niet ziek is de boel draaiende houden.
Maar al lig ik boven in bed en zijn kinderen met vriend beneden, dan nog zíj́n ze er.
Ziek zijn zonder kinderen betekende gewoon een aantal dagen in totale stilte bijkomen.
Je kunt toch niet ontkennen dat dat verschil er überhaupt is?
Dat er vast wel een oplossing te vinden is is een tweede, maar er is nog eenmaal een verschil in het leven zonder en met kinderen.

Ik heb veel vrienden zonder kinderen en na een avond stappen gaan zij de dag erna om 12 uur uit bed om vervolgens op de bank te vegeteren en weer naar bed te gaan. Dat mis ik wel eens :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 maart 2023 @ 11:12:54 #239
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208311072
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 08:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoewel ik me ook kan voorstellen dat dit niet altijd prettig is, is het ook wel weer heel fijn dat de band zo goed is tussen jullie. Want anders doen ze zoiets niet, toch?
eigenlijk vind ik het (ondanks het slaapgebrek dat er soms uit voortvloeit) inderdaad heel fijn. Het slaapt ook altijd beter daarna, want dan weten we dat ze veilig thuis in bed ligt.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_208311390
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 11:11 schreef LeSage het volgende:

[..]
Maar al lig ik boven in bed en zijn kinderen met vriend beneden, dan nog zíj́n ze er.
Ziek zijn zonder kinderen betekende gewoon een aantal dagen in totale stilte bijkomen.
Je kunt toch niet ontkennen dat dat verschil er überhaupt is?
Dat er vast wel een oplossing te vinden is is een tweede, maar er is nog eenmaal een verschil in het leven zonder en met kinderen.

Ik heb veel vrienden zonder kinderen en na een avond stappen gaan zij de dag erna om 12 uur uit bed om vervolgens op de bank te vegeteren en weer naar bed te gaan. Dat mis ik wel eens :D
Heeft misschien met de grote van je huis te maken? Als ik boven lig hoor ik niks van beneden.
pi_208311437
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 11:49 schreef Avelie het volgende:

[..]
Heeft misschien met de grote van je huis te maken? Als ik boven lig hoor ik niks van beneden.
_O-
Te klein huis. Check.

Er is een verschil. Niet te ontkennen, maar je mag alsnog een poging doen hoor.

Ik was ‘liever’ ziek toen ik nog geen kinderen had, ondanks prima grootte van de woning, geen extreme overlast van mensen beneden, een vader die in beeld is en ook nog zorgtaken op zich neemt in geval van ziekte mijnerzijds. Alsnóg was ziek zijn zonder kinderen echt prettiger voor mij.
En wat een gezegend mens ben je dan toch als dat voor jou niet geldt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 10 maart 2023 @ 12:03:32 #242
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208311561
Het ergste van ziek zijn met kinderen is dat jij altijd de laatste bent die ziek wordt, je eerst de kinderen (en eventuele partner) hebt lopen oplappen en dat als jij aan de beurt bent al die opgekropte energie er nog uit moet bij het kroost.

Lig je daar op de bank met een lege theepot en nog te beroerd om Netflix aan te kunnen, komt het plafond half naar beneden en hoor je ze ook nog fluisterschreeuwen: "Mama is ziek dus we doen zachtjes, okay?" (En dan daarna: "Dat is mijn Lego! Jij bent dooooood!")
pi_208311588
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 12:03 schreef Qarrad het volgende:
Het ergste van ziek zijn met kinderen is dat jij altijd de laatste bent die ziek wordt, je eerst de kinderen (en eventuele partner) hebt lopen oplappen en dat als jij aan de beurt bent al die opgekropte energie er nog uit moet bij het kroost.

Lig je daar op de bank met een lege theepot en nog te beroerd om Netflix aan te kunnen, komt het plafond half naar beneden en hoor je ze ook nog fluisterschreeuwen: "Mama is ziek dus we doen zachtjes, okay?" (En dan daarna: "Dat is mijn Lego! Jij bent dooooood!")
100% dat! Bij ons zijn ze ook standaard nog een paar dagen poepiechagrijnig. Wel beter maar nog niet fit zeg maar. Dus lontjes zijn extreem kort. Al zitten er 2 verdiepingen tussen, dan nog is dat te weinig hoor _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208311637
Ik had laatst mijn eerste ziekdag (en dus echt heel beroerd) met de laatste ziekdag van mijn zoontje :X die is dan zeg maar nog te ziek om met fatsoen naar school te laten gaan, maar eigenlijk halverwege de dag is ie ook niet meer ziek en gaat ie mega druk zijn. Op mijn tandvlees.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 10 maart 2023 @ 12:11:50 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_208311641
Ik word wakker uit een diepe slaap van een huilend kind dat 15 meter en 3 kamers verderop ligt terwijl ik oordoppen in heb. De grootte van mijn huis maakt dat dus niet bepaald minder :')
disclaimer
pi_208311656
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 11:52 schreef LeSage het volgende:

[..]
_O-
Te klein huis. Check.

Er is een verschil. Niet te ontkennen, maar je mag alsnog een poging doen hoor.

Ik was ‘liever’ ziek toen ik nog geen kinderen had, ondanks prima grootte van de woning, geen extreme overlast van mensen beneden, een vader die in beeld is en ook nog zorgtaken op zich neemt in geval van ziekte mijnerzijds. Alsnóg was ziek zijn zonder kinderen echt prettiger voor mij.
En wat een gezegend mens ben je dan toch als dat voor jou niet geldt.
Leeftijd/bouw van je huis speelt wel een rol; in onze jaren-30-woning dreunde alles veel meer door. Maar ook in ons nieuwe huis kan die van mij een verdieping lager hard genoeg stampen om me wakker te maken (heb ik vanochtend proefondervindelijk ontdekt :') )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208311666
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 12:11 schreef SQ het volgende:
Ik word wakker uit een diepe slaap van een huilend kind dat 15 meter en 3 kamers verderop ligt terwijl ik oordoppen in heb. De grootte van mijn huis maakt dat dus niet bepaald minder :')
Niet opscheppen over je huis, SQ. Alsof jij in een enorm huis woont ofzo :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_208311709
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 12:12 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Leeftijd/bouw van je huis speelt wel een rol; in onze jaren-30-woning dreunde alles veel meer door. Maar ook in ons nieuwe huis kan die van mij een verdieping lager hard genoeg stampen om me wakker te maken (heb ik vanochtend proefondervindelijk ontdekt :') )
Maar het draait niet alleen om geluidsoverlast waar ik op doel. Ik moet toch naar beneden om drinken te pakken of de kruik te vullen. Ze zijn er gewoon, en als ik ziek ben vind ik dat irritant :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_208311747
Dat was met corona ook zo prettig, ziek in quarantaine met een besmet maar klachtenvrij kind dat dus gewoon schoolwerk moet maken (STRIJD!) en een gezonde partner op zolder terwijl jij het huishouden draaiende houdt. Wat fijn dat we endemisch zijn ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208311977
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 12:11 schreef SQ het volgende:
Ik word wakker uit een diepe slaap van een huilend kind dat 15 meter en 3 kamers verderop ligt terwijl ik oordoppen in heb. De grootte van mijn huis maakt dat dus niet bepaald minder :')
We zijn niet allemaal van die fantastische moeders.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 12:45:53 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_208312042
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 12:41 schreef Avelie het volgende:

[..]
We zijn niet allemaal van die fantastische moeders.
Nee, dat klopt O+
disclaimer
  vrijdag 10 maart 2023 @ 12:48:44 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_208312083
Ik wilde overigens helemaal geen huisformaat aanhalen ;( maar dat heeft er dus geen zak mee te maken. Ik wil gewoon alleen zijn als ik ziek ben.

En vaak is het dan wel echt heel lief bedoeld, dan komen ze kijken of ik slaap bijvoorbeeld, maar daardoor maken ze me dus wakker en is mijn kans op rust weer verkeken.

Ik ben dan natuurlijk niet boos, maar toch is het fijner als je alleen bent :')

Ach ja, gelukkig ben ik zelden tot nooit echt ziek.
disclaimer
pi_208312103
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 12:45 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee, dat klopt O+
Wat zijn al die ideeën over wat een goede moeder is toch hardnekkig.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 12:51:30 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_208312111
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 12:50 schreef Avelie het volgende:

[..]
Wat zijn al die ideeën over wat een goede moeder is toch hardnekkig.
Wat probeer je nu te zeggen eigenlijk, want het ontgaat me een beetje _O-
disclaimer
pi_208312138
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 12:51 schreef SQ het volgende:

[..]
Wat probeer je nu te zeggen eigenlijk, want het ontgaat me een beetje _O-
Inderdaad want niemand hier had het over het wel of geen goede moeder zijn. :P
  vrijdag 10 maart 2023 @ 12:59:19 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_208312229
Sowieso alleen maar goede moeders hier O+
disclaimer
pi_208312262
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 12:48 schreef SQ het volgende:
Ik wilde overigens helemaal geen huisformaat aanhalen ;( maar dat heeft er dus geen zak mee te maken. Ik wil gewoon alleen zijn als ik ziek ben.

En vaak is het dan wel echt heel lief bedoeld, dan komen ze kijken of ik slaap bijvoorbeeld, maar daardoor maken ze me dus wakker en is mijn kans op rust weer verkeken.

Ik ben dan natuurlijk niet boos, maar toch is het fijner als je alleen bent :')

Ach ja, gelukkig ben ik zelden tot nooit echt ziek.
God ja.
Migraine.
Slaap je?
Kan ik iets voor je doen?
Wil je wat drinken?
:r
:r
:r
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208312398
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 13:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]
God ja.
Migraine.
Slaap je?
Kan ik iets voor je doen?
Wil je wat drinken?
:r
:r
:r
Intense liefde kan verstikkend zijn. :')
pi_208312534
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 12:41 schreef Avelie het volgende:

[..]
We zijn niet allemaal van die fantastische moeders.
Ik denk dat het meer iets zegt over het stembereik van de kinderen _O- :7 =.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208312601
Of dat je een beetje lamlendig op de bank hangt, want na 3 dagen bijna alleen maar in bed gelegen te hebben ben je daar ook wel klaar mee. Kind 1: wil je mario karten? Kind 2: zullen we UNO spelen? Kind 1: Wil je een broodje voor me smeren, ik ben echt heel moe. Kind 2: mama, wil je buik geaaid?

Nee, nee, NEE, NÉEEEEEEEE.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208312810
Vergeet niet: “Wat eten we vanavond”? :'( -O-
  vrijdag 10 maart 2023 @ 14:00:34 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_208312900
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 13:51 schreef vencodark het volgende:
Vergeet niet: “Wat eten we vanavond”? :'( -O-
Beginnend om 07:30 en dan liefst elke 15 minuten.
disclaimer
pi_208312913
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:00 schreef SQ het volgende:

[..]
Beginnend om 07:30 en dan liefst elke 15 minuten.
Dat zijn meer vragen uit een raar soort reflex. Want luisteren/onthouden, ho maar idd :{w.

Maar aangezien mijn betrokken partner meestal kookt, is hij ook degene die hierover het meest aan het hoofd gezeurd wordt :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208313006
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:00 schreef SQ het volgende:

[..]
Beginnend om 07:30 en dan liefst elke 15 minuten.
Eindigend met GADVER NEE!

Tenzij een der P's:
Pizza
Patat (friet)
Pannenkoeken
Patty (burger)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208313010
Ik bedoel dat dit soort dingen behoorlijk bon ton zijn om te zeggen als moeder. Net als dat Bert altijd doorslaapt, ook al leg je hem naast een kind dat keihard loopt blèren, haha ja die arme lieverd werkt natuurlijk erg hard overdag, dus hij heeft zijn slaap nodig.

En zo ontstaat het patroon dat Berta er altijd uit gaat 's nachts en Bert heerlijk blijft liggen en nee, we vliegen naar de maan, maar dit kan echt niet anders :')
pi_208313106
Maar biologisch gezien IS het gewoon zo dat een moeder sneller wakker wordt van een huilend kind dan een vader. Los van wat we er sociaal gezien van vinden of aan rolpatronen proberen te tornen. En met gekrijs dat door merg en been gaat (een paar huizen verderop hebben zo óók wel eens last gehad van onze kinderen, gelukkig alle begrip daarvoor _O_ ) ben je gewoon allebei wakker.

Ik ben trouwens ook nog eens redelijk slechthorend. Zeker als ik op mijn rechterzij ga liggen, hoor ik maar de helft van wat anderen horen. En alsnog word ik direct wakker van een huilend kind een verdieping hoger. Best jammer.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 10 maart 2023 @ 14:30:54 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208313167
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:23 schreef Phaidra het volgende:
Maar biologisch gezien IS het gewoon zo dat een moeder sneller wakker wordt van een huilend kind dan een vader. Los van wat we er sociaal gezien van vinden of aan rolpatronen proberen te tornen. En met gekrijs dat door merg en been gaat (een paar huizen verderop hebben zo óók wel eens last gehad van onze kinderen, gelukkig alle begrip daarvoor _O_ ) ben je gewoon allebei wakker.

Ik ben trouwens ook nog eens redelijk slechthorend. Zeker als ik op mijn rechterzij ga liggen, hoor ik maar de helft van wat anderen horen. En alsnog word ik direct wakker van een huilend kind een verdieping hoger. Best jammer.
Hier ook slechthorend en een man met supergehoor.
Toen Soneal klein was hoorde ik hem vaak ook wel, want moeder :D
Maar als kleinzoon hier slaapt hoort mijn man hem eigenlijk altijd eerder dan ik.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208313179
Ik ken genoeg stellen waarbij het andersom is en de papa van elk geluidje wakker wordt. En dat weet je als betrokken partner, dus waarom met z’n tweetjes wakker zijn?
  vrijdag 10 maart 2023 @ 14:33:48 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208313187
:D _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208313212
Gewoon geen man nemen, echt, de beste oplossing voor alles.
Maar niemand luistert hier naar me he.
pi_208313226
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:35 schreef exode het volgende:
Gewoon geen man nemen, echt, de beste oplossing voor alles.
Maar niemand luistert hier naar me he.
Heb je nog een leuke vrouw in de aanbieding dan? Ze zijn in mijn omgeving schaarser dan boerenkool.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208313237
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Heb je nog een leuke vrouw in de aanbieding dan? Ze zijn in mijn omgeving schaarser dan boerenkool.
Ik zal mijn ogen openhouden. Bepaalde wensen? Goed in ramen zemen? Koken? Wordt wakker van elk geluidje? Dan kan je mij overslaan.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 14:38:50 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208313246
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:35 schreef exode het volgende:
Gewoon geen man nemen, echt, de beste oplossing voor alles.
Maar niemand luistert hier naar me he.
Dit is ook wel de laatste man waarmee ik samenwoon hoor (het is ook de eerste, dat dan wel weer), als ik om wat voor reden dan ook alleen kom te staan blijf ik dat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208313268
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:37 schreef exode het volgende:

[..]
Ik zal mijn ogen openhouden. Bepaalde wensen? Goed in ramen zemen? Koken? Wordt wakker van elk geluidje? Dan kan je mij overslaan.
Iemand die van opruimen houdt is wel een pre. Vanzelfsprekend moet het gehoor beter zijn dan het mijne :P. Warmbloedig, want twee ijsklompjes in bed schiet echt niet op.

Oh en ik vergeet het belangrijkste: betrokken. Maar dat spreekt wellicht vanzelf.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208313293
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit is ook wel de laatste man waarmee ik samenwoon hoor (het is ook de eerste, dat dan wel weer), als ik om wat voor reden dan ook alleen kom te staan blijf ik dat.
Soooo true. O+
pi_208313297
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:23 schreef Phaidra het volgende:
Maar biologisch gezien IS het gewoon zo dat een moeder sneller wakker wordt van een huilend kind dan een vader. Los van wat we er sociaal gezien van vinden of aan rolpatronen proberen te tornen. En met gekrijs dat door merg en been gaat (een paar huizen verderop hebben zo óók wel eens last gehad van onze kinderen, gelukkig alle begrip daarvoor _O_ ) ben je gewoon allebei wakker.

Ik ben trouwens ook nog eens redelijk slechthorend. Zeker als ik op mijn rechterzij ga liggen, hoor ik maar de helft van wat anderen horen. En alsnog word ik direct wakker van een huilend kind een verdieping hoger. Best jammer.
Als ik op een andere verdieping lig, dan hoor ik helemaal niks en ik slaap door in het volle vertrouwen dat mijn kind nog een andere ouder heeft, die net zo goed voor zijn eigen kind kan zorgen als dat ik het kan.

Biologisch gezien heb ik alleen tijdens de allereerste (borstvoeding)tijd verschillen gemerkt tussen mij en mijn man. In die eerste maanden heeft mijn man zoveel gezorgd, dat bij hem ook de stofjes en hormonen werden aangemaakt, waardoor hij erin kon groeien. Hij wordt dus gewoon wakker als hij nachtdienst heeft. Dat is een kwestie van vaak doen en gewoontevorming.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 14:52:23 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_208313364
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:12 schreef Avelie het volgende:
Ik bedoel dat dit soort dingen behoorlijk bon ton zijn om te zeggen als moeder. Net als dat Bert altijd doorslaapt, ook al leg je hem naast een kind dat keihard loopt blèren, haha ja die arme lieverd werkt natuurlijk erg hard overdag, dus hij heeft zijn slaap nodig.

En zo ontstaat het patroon dat Berta er altijd uit gaat 's nachts en Bert heerlijk blijft liggen en nee, we vliegen naar de maan, maar dit kan echt niet anders :')
Oh ik zei het niet omdat ik denk dat het zo hoort hoor, ik zeg het omdat het is.
disclaimer
pi_208313372
Ik heb regelmatig mijn betrokken partner 's nachts uit bed gestuurd toen mijn oudste nog klein was.

Toen ik haar hoorde blèren vroeg ik aan partner of hij wilde gaan, want ik was er al een keer uit geweest. In werkelijkheid was dat de eerste keer dat we haar hoorde. Slecht hè :@
  vrijdag 10 maart 2023 @ 14:53:30 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_208313380
Nee toch maar niet
disclaimer
pi_208313397
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:35 schreef exode het volgende:
Gewoon geen man nemen, echt, de beste oplossing voor alles.
Maar niemand luistert hier naar me he.
Zeg }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208313400
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:53 schreef SQ het volgende:

[..]
Oké Henk. Dus daarom is dat voor alle vrouwen zo. Wel goed om te weten.
Ik ben het levende bewijs dat geslacht geen zak zegt.
pi_208313405
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Heb je nog een leuke vrouw in de aanbieding dan? Ze zijn in mijn omgeving schaarser dan boerenkool.
Ik heb er eentje geïmporteerd O-)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208313411
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:32 schreef Adrian4 het volgende:
Ik ken genoeg stellen waarbij het andersom is en de papa van elk geluidje wakker wordt. En dat weet je als betrokken partner, dus waarom met z’n tweetjes wakker zijn?
Ik heb dit :@ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_208313415
Ook fijn om te weten dat ik dus mijn partner niet vertrouw. Bedankt voor dit inzicht!

In de helse periode van slaapgebrek gingen wij er om en om uit. Ik meestal de late avond/vroege nacht en mijn lief juist de vroege ochtend. Paste het best bij onze natuurlijke ritmes. We waren meestal wel allebei wakker, maar het is heerlijk als je in je warme bed mag blijven liggen terwijl de ander er dit keer uit gaat *;.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208313437
Ik slaap regelmatig zonder kind in huis en merkte echt jarenlang een groot verschil in hoe diep ik sliep als hij er wel of niet was.

Ik zal jullie binnenkort updaten over hoe twee vrouwen reageren op een huilende baby.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 15:00:12 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_208313457
Ik maak vaak de fout om te veel alcohol te nuttigen als mijn kinderen er niet zijn (hahaha wat zeg ik nou, dat gebeurt nooit) ik bedoel als ik niet thuis slaap, waardoor ik alsnog kut slaap.
Misschien binnenkort eens op slaapretraite bij jellinek ofzo. O+
disclaimer
pi_208313536
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:23 schreef Phaidra het volgende:
Maar biologisch gezien IS het gewoon zo dat een moeder sneller wakker wordt van een huilend kind dan een vader. Los van wat we er sociaal gezien van vinden of aan rolpatronen proberen te tornen. En met gekrijs dat door merg en been gaat (een paar huizen verderop hebben zo óók wel eens last gehad van onze kinderen, gelukkig alle begrip daarvoor _O_ ) ben je gewoon allebei wakker.

Ik ben trouwens ook nog eens redelijk slechthorend. Zeker als ik op mijn rechterzij ga liggen, hoor ik maar de helft van wat anderen horen. En alsnog word ik direct wakker van een huilend kind een verdieping hoger. Best jammer.
Ja maar ja maar. Ik wilde dat het altijd zo werkte.
2 moeders hier. 2x biologisch. Ik werd altijd wakker van de mijne. Ik dacht fuck, maar hee, als zij straks... Dan....

Ja in mijn dromen. Zij een kind. 5 voedingen per nacht. Drie keer raden wie haar ELKE KEER wakker moest schoppen omdat ze het kind niet hoorde?

Toen was mijn biokind al dik 3, dus die hormonen waren wel gezakt, maar sommige mensen hebben het gewoon niet.
Tig jaar later is dat helaas niet veranderd :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208313580
Maar ik geloof dat dat al was gezegd.

En @exode
Ik wist het allaaaang!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208313592
Ik geloof er ook niet zo in dat vaders dit niet kunnen. Het is wel lekker makkelijk als je vrouw gelooft dat zij biologisch superieur is en dus altijd het bed uitgaat, terwijl jij lekker kan blijven liggen.

Als ik mijn man dit soort verhalen vertel, moet hij altijd hard lachen, want hij weet als geen ander dat het onzin is en dat ook mannen prima voor hun kind kunnen zorgen 's nachts.

Maar hoe hard we er ook om lachen ergens is het heel sneu natuurlijk, dat we nog steeds in de oudheid leven wat betreft emancipatie.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 15:18:13 #290
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208313646
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 14:32 schreef Adrian4 het volgende:
Ik ken genoeg stellen waarbij het andersom is en de papa van elk geluidje wakker wordt. En dat weet je als betrokken partner, dus waarom met z’n tweetjes wakker zijn?
Ja dit! Kinderen bij ons op de kamer: ik word overal wakker van.
Kinderen op hun eigen kamer: ik slaap heerlijk, mijn man hoort ieder zuchtje van ze.

Dus nu kruipt de peuter vaak bij ons in bed en de dreumes ligt in haar kamer :')
  vrijdag 10 maart 2023 @ 15:19:46 #291
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_208313657
Na bijna zes jaar schrik ik ‘s nachts nog altijd wakker van een kuchje of mompeltje van kind, met zo’n golf van adrenaline die dan omhoog komt vanuit mijn buik naar mijn hoofd zodat ik drie kwartier later pas weer een soort van in slaap kan vallen. Ik hoor ook niet bijster goed, maar dit zal de mamaradar zijn die altijd aanstaat. Ik heb dit namelijk ook als ze helemaal niet thuis is overdag en ik iets hoor wat erop lijkt :’)

Voor de rest vind ik het ouderschap eigenlijk heel leuk :@
pi_208313761
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:12 schreef Avelie het volgende:
Ik geloof er ook niet zo in dat vaders dit niet kunnen. Het is wel lekker makkelijk als je vrouw gelooft dat zij biologisch superieur is en dus altijd het bed uitgaat, terwijl jij lekker kan blijven liggen.

Als ik mijn man dit soort verhalen vertel, moet hij altijd hard lachen, want hij weet als geen ander dat het onzin is en dat ook mannen prima voor hun kind kunnen zorgen 's nachts.

Maar hoe hard we er ook om lachen ergens is het heel sneu natuurlijk, dat we nog steeds in de oudheid leven wat betreft emancipatie.
Volgens mij lees je een beetje selectief, ik lees dat ongeveer de helft van de vrouwen hier een andere ervaring deelt :?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator vrijdag 10 maart 2023 @ 15:30:19 #293
5428 crew  miss_sly
pi_208313785
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:12 schreef Avelie het volgende:
Ik geloof er ook niet zo in dat vaders dit niet kunnen. Het is wel lekker makkelijk als je vrouw gelooft dat zij biologisch superieur is en dus altijd het bed uitgaat, terwijl jij lekker kan blijven liggen.

Als ik mijn man dit soort verhalen vertel, moet hij altijd hard lachen, want hij weet als geen ander dat het onzin is en dat ook mannen prima voor hun kind kunnen zorgen 's nachts.

Maar hoe hard we er ook om lachen ergens is het heel sneu natuurlijk, dat we nog steeds in de oudheid leven wat betreft emancipatie.
Ik geloof dat jij en je man als lichtend voorbeeld in een bubbel vol ongeëmancipeerde stellen wonen. Projecteer dat nou niet op de rest van de echte wereld.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 10-03-2023 16:06:40 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208313917
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:19 schreef Tweedledee het volgende:
Na bijna zes jaar schrik ik ‘s nachts nog altijd wakker van een kuchje of mompeltje van kind, met zo’n golf van adrenaline die dan omhoog komt vanuit mijn buik naar mijn hoofd zodat ik drie kwartier later pas weer een soort van in slaap kan vallen. Ik hoor ook niet bijster goed, maar dit zal de mamaradar zijn die altijd aanstaat. Ik heb dit namelijk ook als ze helemaal niet thuis is overdag en ik iets hoor wat erop lijkt :’)

Voor de rest vind ik het ouderschap eigenlijk heel leuk :@
Dit klinkt zo vermoeiend. "Mamaradar" denk ik niet, want zoals je hier leest, hebben niet alle moeders hier last van.
pi_208313941
Mijn kinderen waren het er trouwens minder mee eens dat mijn lief even goed voor ze kon zorgen 's nachts. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord IK WIL MAMAAAAAAA. PAPA NEEEEEEEEE. WEG :'( :'( :'( .

Echt fijn dat ik kon blijven liggen. :X :'). En nee, natuurlijk gaven we daar niet aan toe /inbeforethecomment. Maar tijdens zo'n scene viel ik echt niet meer in slaap.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208313979
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:40 schreef Phaidra het volgende:
Mijn kinderen waren het er trouwens minder mee eens dat mijn lief even goed voor ze kon zorgen 's nachts. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord IK WIL MAMAAAAAAA. PAPA NEEEEEEEEE. WEG :'( :'( :'( .

Echt fijn dat ik kon blijven liggen. :X :'). En nee, natuurlijk gaven we daar niet aan toe /inbeforethecomment. Maar tijdens zo'n scene viel ik echt niet meer in slaap.
Hoe vaker jij het doet, hoe liever ze alleen jou willen.
pi_208313988
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:42 schreef Avelie het volgende:

[..]
Hoe vaker jij het doet, hoe liever ze alleen jou willen.
Nee dus. Heb je uberhaupt mijn posts wel gelezen?
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator vrijdag 10 maart 2023 @ 15:44:06 #298
5428 crew  miss_sly
pi_208314000
Het wordt weer /i tijd, geloof ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 10 maart 2023 @ 15:45:14 #299
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208314017
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:40 schreef Phaidra het volgende:
Mijn kinderen waren het er trouwens minder mee eens dat mijn lief even goed voor ze kon zorgen 's nachts. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord IK WIL MAMAAAAAAA. PAPA NEEEEEEEEE. WEG .

Zo herkenbaar _O-

Pappa nee! Weg!

Gast, beter ga je gewoon slapen, het is 4 uur.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 15:45:24 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208314022
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:43 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Nee dus. Heb je uberhaupt mijn posts wel gelezen?
Is jouw partner wel betrokken genoeg?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 10 maart 2023 @ 15:45:40 #301
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_208314026
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 15:40 schreef Phaidra het volgende:
Mijn kinderen waren het er trouwens minder mee eens dat mijn lief even goed voor ze kon zorgen 's nachts. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord IK WIL MAMAAAAAAA. PAPA NEEEEEEEEE. WEG :'( :'( :'( .

Echt fijn dat ik kon blijven liggen. :X :'). En nee, natuurlijk gaven we daar niet aan toe /inbeforethecomment. Maar tijdens zo'n scene viel ik echt niet meer in slaap.
Herkenbaar ja. Bij ons was het dan als vriend eruit ging: “Nee ik bedoel de echte mama!” :’)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')