abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 maart 2023 @ 09:09:28 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_208285438
Hier, ook nog iemand die het ouderschap niet leuk vindt :D

https://twitter.com/hibzs(...)uuNuvc2ThkanvYYfk7GA
disclaimer
pi_208285449
Ik denk dat de kdv ons flink gematst heeft. Zo'n anderhalf jaar geleden wilde de gastouder niet meer voor A zorgen omdat hij teveel zou huilen (achteraf heb ik het vermoeden dat ze een kindje op het oog had waar ze meerdere dagen in de week voor kon zorgen en dus meer opbracht maar soit). Ik had dus vrij abrupt geen opvang meer.

Ik heb A. bij 2 kdv's ingeschreven, ook met de reden waarom. Mocht hij inderdaad veel gehuild hebben toen, dan wisten ze waar ze aan begonnen. Bij de ene kreeg ik al na 3 weken een telefoontje dat ze plek voor hem hadden. Ik rekende zeker wel op maanden geen opvang, dus dit was echt een verrassing. Achteraf denk ik dat ze erg coulant zijn geweest naar ons toe omdat we opeens zonder opvang zaten.
  Moderator/colorchick woensdag 8 maart 2023 @ 09:12:22 #78
382129 crew  Donna
pi_208285489
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:09 schreef June. het volgende:

[..]
Ik snap wel dat users reageren want haar betweterige post lokken reacties uit. Maar hij/zij is of een troll of het is iemand met een label die wat wereldvreemd is maar in beide gevallen dus een beetje sneu.
Troll. Dit doet deze user al jarenlang af en aan op verschillende fora. Als de lol er af is, vertrekt ze om vervolgens op een ander forum verder te gaan. And so on.
Vandaar steeds mijn lobby om het massaal te negeren. :P
pi_208285497
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:09 schreef SQ het volgende:

Het eerste commentaar :

quote:
he told her it’s her job to watch the kids lmao like idk how women keep procreating with men like this
:D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 8 maart 2023 @ 09:17:48 #80
208890 June.
Seriously?
pi_208285532
quote:

Ik zag deze ook voorbijkomen op reddit:

quote:
Anyone else try hiring a babysitter sometimes but then it ends so horribly it's fully not worth it??
Or is that just me. We tried hiring a sitter (someone we know) from 12-6 yesterday for a little lunch and movie date. For some god forsaken reason our 2.5yo, who normally does not nap, decided to take an impromptu nap on the babysitter's couch from about 4-4:30pm. By the time we got her home she was fresh as a daisy and ready to fuckin party all night. Our 7:30 bedtime?? We don't know her. Oh and the baby (6mo) refused to eat the entire time she was with the babysitter so she wasn't exactly a happy camper either. My husband ate/drank too much on our date and promptly declared he felt like throwing up as soon as we got home, then went and laid down on the couch and fell asleep. And the toddler finally fell asleep at 10pm.

I'm SO GLAD we spent hundreds of dollars treating ourselves to a fun day. /s 🫠😩

FML.

https://www.reddit.com/r/(...)itter_sometimes_but/
Die reacties zijn ook best grappig :D
Shine bright like a diamond.
pi_208285533
Zou er een speciale reden zijn dat na topic 1 bij de vervolgtopics van deze bij mij steeds het volgvinkje wegvalt? :o
Alles gemist :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208285561
Het is volgens mij heel snel misgegaan in de kinderopvang. Mijn oudste schreef ik in 2015 in maart in voor drie dagen kdv (di-do-vrij) en dat was geen enkel probleem. Nul wachtlijst. In 2018 ging hij naar school, schreef ik hem een paar weken vooraf in voor de bso en had gelijk plek.

In dat jaar werd ook z’n zusje geboren en die kon zonder problemen direct naar het kdv. Maar voor de bso heb ik haar bijna een jaar vooraf moeten inschrijven en had ik pas een week van tevoren bericht dat dag 2 rond was. Dag 3 heb ik bij elkaar gezeurd door elke dag te bellen :') De organisatie had me steeds verteld (en gemaild) dat dochter het volgende vrije plekje zou krijgen en toen er een plek vrij kwam, ging die ineens naar het - later ingeschreven - nichtje van de locatiemanager. Toen kwam er nog een hoop geneuzel over ‘niet gebruikte open plekken voor flexcontracten’ en een heleboel inconsistent geklets, maar na drie weken bijna elke dag bellen was er tóch ineens een plek. Sorry, not sorry :+
pi_208285612
Mijn indruk is dat de shit aan is sinds corona.
  woensdag 8 maart 2023 @ 09:28:52 #84
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208285630
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:17 schreef June. het volgende:
I'm SO GLAD we spent hundreds of dollars treating ourselves to a fun day. /s 🫠😩

FML.
Zo herkenbaar helaas. Onze beste date-nights zijn tegenwoordig thuis met een lekkere sushi thuisbezorgt. ;( Oppas werkt natuurlijk ook, maar dit is minder gedoe en toch veiliger ivm kids die onverwachts hun innerlijke demonen kunnen loslaten op de wereld.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 8 maart 2023 @ 09:37:33 #85
208890 June.
Seriously?
pi_208285717
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:28 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Zo herkenbaar helaas. Onze beste date-nights zijn tegenwoordig thuis met een lekkere sushi thuisbezorgt. ;( Oppas werkt natuurlijk ook, maar dit is minder gedoe en toch veiliger ivm kids die onverwachts hun innerlijke demonen kunnen loslaten op de wereld.
Echt he. Onze 9 maander slaapt nu 's avonds best goed, maar als de oppas er is dus nooit ;(
Shine bright like a diamond.
  woensdag 8 maart 2023 @ 09:59:57 #86
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208285888
quote:

Mijn bloed kookt ook plaatsvervangend. Wat een lul. "Ik weet niet wat ik met de kinderen moet doeoeoen." "Jij moet eten koken." "Op de kinderen letten is jouw taak."

Ik ben verbaasd dat ze daar twee kinderen mee heeft kunnen krijgen want er zou meteen zand uit mijn vagijn stuiven van zo'n exemplaar.
  woensdag 8 maart 2023 @ 10:04:51 #87
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208285918
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:20 schreef Jentin het volgende:
Het is volgens mij heel snel misgegaan in de kinderopvang. Mijn oudste schreef ik in 2015 in maart in voor drie dagen kdv (di-do-vrij) en dat was geen enkel probleem. Nul wachtlijst. In 2018 ging hij naar school, schreef ik hem een paar weken vooraf in voor de bso en had gelijk plek.

In dat jaar werd ook z’n zusje geboren en die kon zonder problemen direct naar het kdv. Maar voor de bso heb ik haar bijna een jaar vooraf moeten inschrijven en had ik pas een week van tevoren bericht dat dag 2 rond was. Dag 3 heb ik bij elkaar gezeurd door elke dag te bellen :') De organisatie had me steeds verteld (en gemaild) dat dochter het volgende vrije plekje zou krijgen en toen er een plek vrij kwam, ging die ineens naar het - later ingeschreven - nichtje van de locatiemanager. Toen kwam er nog een hoop geneuzel over ‘niet gebruikte open plekken voor flexcontracten’ en een heleboel inconsistent geklets, maar na drie weken bijna elke dag bellen was er tóch ineens een plek. Sorry, not sorry :+
Ik heb diverse collega's met verse baby's die door het tekort aan opvangplekken ontzettend in de knel komen en hun uren niet kunnen maken en dat terwijl tijdens hun zwangerschap alle kosten geëxplodeerd zijn. Vreselijk voor hen.

Dus inderdaad: sorry not sorry, wat je kan krijgen moet je eruit slepen.

Las vandaag weer zo'n artikel ergens van "Vrouwmensch, overweeg meer uren te gaan werken!" Hoe dan?

Trouwens wel stereotype bende bij ons dat al die vrouwelijke collega's in de knoei komen en hun kerels gewoon de deur achter hun kont dichttrekken voor hun volledige uren maar die rolverdeling mogen ze zelf hun mond over opentrekken. Een andere leidinggevende hier wrijft ze dat wel altijd in. Vast goed bedoeld ergens maar dat gaat mij te ver. Ik denk het wel, maar het is mijn zaak niet.
pi_208285983
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 08:31 schreef Avelie het volgende:

Voor de bso weet je al veel langer dat het eraan komt. Bij ons zijn wachtlijsten van anderhalf jaar heel normaal, dus je weet dat je je kind moet gaan inschrijven als hij 2,5 is.
Ja totdat de school de bestaande bso (inhuur) eruit gooit en een eigen bso start. Soms veranderen omstandigheden, MissPerfect ^O^ We staan al ruim een jaar op de wachtlijst en de verwachting is nu dat er over 3 jaar plek is op de bso.
pi_208285993
Ik dacht eigenlijk dat de opvang weer tot rust was gekomen sinds de coronamaatregelen de deur uit zijn maar als ik dat hier zo lees is dat niet het geval.
Wij hebben geen opvang nodig omdat ik thuis ben maar daardoor ben ik ook totaal niet op de hoogte van dat wereldje en geen idee wie er in de knoei komt terwijl ik wellicht iemand uit de brand kan helpen. Ik zal eerst eens informeren hoe het hier momenteel zit met de wachtlijsten.
pi_208286071
quote:
10s.gif Op woensdag 8 maart 2023 08:37 schreef SQ het volgende:
Het zou al wel schelen als jij je gewoon nuttig ging maken op je werk.
Doet ze niet want die zit 24/7 op FOK! Vraag me af of de kinderen en de partner dat wel oké vinden. Volgens mij is ze zelf niet zo’n betrokken partner.

Behalve betrokken bij ons.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_208286270
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 10:13 schreef Elleska het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat de opvang weer tot rust was gekomen sinds de coronamaatregelen de deur uit zijn maar als ik dat hier zo lees is dat niet het geval.
Wij hebben geen opvang nodig omdat ik thuis ben maar daardoor ben ik ook totaal niet op de hoogte van dat wereldje en geen idee wie er in de knoei komt terwijl ik wellicht iemand uit de brand kan helpen. Ik zal eerst eens informeren hoe het hier momenteel zit met de wachtlijsten.
Helaas, ik hoor het wel van de vaste BSO medewerkers bij Juul en B. Er zijn wel invallers en ze werken samen met een sportopleiding. Dus dan komen er van die jonge sportfanaten die kleine kleuters bezighouden met sportspellen. Echt een topoplossing, er is dan uiteraard wel een BSO medewerker bij.
Maar dat kan niet overal natuurlijk.

Ook over het oude KDV van Juul hoor ik regelmatig dat kinderen niet terecht kunnen op hun vaste dag vanwege ziekte, verloop etc.

Ook op de scholen kraakt en piept het, verloofde werkt op een kleine school met 20 collega's daarvan gaan er na de zomervakantie 3 weg. En eigenlijk zouden ze per direct weggaan, die zijn gepaaid met geld en andere dingen om het schooljaar af te maken.
pi_208286326
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 08:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, dat was een paar jaar geleden zo, maar die vlieger gaat dus al een poos niet meer op he?
Dat gaat nog steeds zo. Wachtlijsten van 1-2 jaar zijn overal in Nederland heel gebruikelijk.
pi_208286333
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 10:20 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Doet ze niet want die zit 24/7 op FOK! Vraag me af of de kinderen en de partner dat wel oké vinden. Volgens mij is ze zelf niet zo’n betrokken partner.

Behalve betrokken bij ons.
Ik ben nu aan het werk.
pi_208286375
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 10:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik heb diverse collega's met verse baby's die door het tekort aan opvangplekken ontzettend in de knel komen en hun uren niet kunnen maken en dat terwijl tijdens hun zwangerschap alle kosten geëxplodeerd zijn. Vreselijk voor hen.

Dus inderdaad: sorry not sorry, wat je kan krijgen moet je eruit slepen.

Las vandaag weer zo'n artikel ergens van "Vrouwmensch, overweeg meer uren te gaan werken!" Hoe dan?

Trouwens wel stereotype bende bij ons dat al die vrouwelijke collega's in de knoei komen en hun kerels gewoon de deur achter hun kont dichttrekken voor hun volledige uren maar die rolverdeling mogen ze zelf hun mond over opentrekken. Een andere leidinggevende hier wrijft ze dat wel altijd in. Vast goed bedoeld ergens maar dat gaat mij te ver. Ik denk het wel, maar het is mijn zaak niet.
Ik vraag me vooral af waarom het opvangprobleem wordt gezien als een probleem van vrouwen/moeders, terwijl die vaders toch net zo goed een kind hebben en aan het werk gaan. Sterker nog, zij maken over het algemeen veel meer uren.
pi_208286418
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 10:42 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat gaat nog steeds zo. Wachtlijsten van 1-2 jaar zijn overal in Nederland heel gebruikelijk.
Huh? Een aantal jaar geleden kon je je kind met 12 weken zwangerschap inschrijven en dan had je opvang op het moment dat het zwangerschapsverlof afliep. Dat kan nu niet meer. Wat snap je niet?
pi_208286467
Club, laat het gaan. Ze/hij is je energie niet waard joh.
pi_208286493
Joh, ik zit thuis tonnetje rond te zijn terwijl mijn betrokken partner de hort op is. Ik heb weinig beters te doen :+
pi_208286514
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 06:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn ervaring is dat je na tal van andere
[..]
Het was redelijk stil. Het was gewoon een psychisch dingetje. Ik kon/kan pas weer slapen wanneer hij weer verder slaapt.

Ik merk wel dat het het weinige slaap op een gegeven moment begint te wennen. Of is dat de overlevingsfase? :P Het is even afzien, maar daarna kwam ik steeds beter de dagen door met weinig slaap.
Ja :Y. Bij langdurig slaapgebrek ga je adrenaline en cortisol aanmaken, waardoor je niet meer voelt dat je zo moe bent. Mooi mechanisme van je lichaam, maar heel schadelijk op de lange termijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208286650
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:26 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn indruk is dat de shit aan is sinds corona.
Bij onze BSO (en bijbehorende KDV, maar daar zitten wij nu niet meer) is het inderdaad niet meer goedgekomen. Personeelsgebrek en véél langdurig zieken (long covid of overspannen). Er zijn periodes geweest dat nieuwe ouders afhaakten omdat onze organisatie dicht is tussen kerst en oud- en nieuw. Ik denk zomaar dat ouders nu vooral blij zijn als ze überhaupt plek hebben. Die ene week minder opvang per jaar nemen ze met liefde op de koop toe.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator/colorchick woensdag 8 maart 2023 @ 11:17:57 #100
382129 crew  Donna
pi_208286697
Bij ons KDV ook 3 langdurig ziek geweest. Die zijn nu net weer aan het meedraaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')