Ik leef al 5 jaar in deze staatquote:Op woensdag 8 maart 2023 11:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja. Bij langdurig slaapgebrek ga je adrenaline en cortisol aanmaken, waardoor je niet meer voelt dat je zo moe bent. Mooi mechanisme van je lichaam, maar heel schadelijk op de lange termijn.
Dat was dus een jaar wachttijd. Een half jaar toen ik nog zwanger was en een half jaar voordat kind terecht kon.quote:Op woensdag 8 maart 2023 10:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Huh? Een aantal jaar geleden kon je je kind met 12 weken zwangerschap inschrijven en dan had je opvang op het moment dat het zwangerschapsverlof afliep. Dat kan nu niet meer. Wat snap je niet?
Niet om het één of ander, maar ik heb je de laatste weken in WGR, in NWS en nu weer in OUD als een wereldvreemde idioot zien gedragen. Weet je zeker dat ONZ niet jouw stekkie is?quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:44 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dat was dus een jaar wachttijd. Een half jaar toen ik nog zwanger was en een half jaar voordat kind terecht kon.
Maar wat heeft dat met de huidige situatie te maken?quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:44 schreef Avelie het volgende:
[..]
Dat was dus een jaar wachttijd. Een half jaar toen ik nog zwanger was en een half jaar voordat kind terecht kon.
Wij hebben denk ik in totaal 6,5-7 jaar met ernstig slaapgebrek gekampt. En daarna heb je echt ook nog een aantal maanden (of een jaar) nodig om uit die overlevingsmodus te komen. Het duurde ook lang voor ik niet meer gespannen in slaap viel als het ware. Maar nog steeds schiet mijn adrenaline sky high als er midden in de nacht een kind begint te huilen/gillen. Het zit diepquote:
Dat had ik ook toen de nachten ruk gingen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 12:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij hebben denk ik in totaal 6,5-7 jaar met ernstig slaapgebrek gekampt. En daarna heb je echt ook nog een aantal maanden (of een jaar) nodig om uit die overlevingsmodus te komen. Het duurde ook lang voor ik niet meer gespannen in slaap viel als het ware. Maar nog steeds schiet mijn adrenaline sky high als er midden in de nacht een kind begint te huilen/gillen. Het zit diep.
Maar on a brighter note: het is dus echt wel beter geworden, houd hoop.
Heel veel, want de wachttijden zijn nog steeds tussen de 1 en 1.5 jaar.quote:Op woensdag 8 maart 2023 12:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat met de huidige situatie te maken?
Ik weet niet wat die afkortingen betekenen. Wereldvreemde idioot valt mee, aangezien ik zelf kinderen heb die nog vrij jong zijn. Ik zit er middenin.quote:Op woensdag 8 maart 2023 11:49 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Niet om het één of ander, maar ik heb je de laatste weken in WGR, in NWS en nu weer in OUD als een wereldvreemde idioot zien gedragen. Weet je zeker dat ONZ niet jouw stekkie is?
Ah, ok. Ik bel vandaag even alle kdv-en waar we ingeschreven staan om ze te vertellen dat ze me verkeerde informatie hebben gegeven over hun wachttijden omdat een willekeurige internetter me beter voorgelicht heeft. Met een beetje geluk kunnen we straks kiezen. Dankjewel, dat scheelt een hoop zorgen!quote:Op woensdag 8 maart 2023 12:47 schreef Avelie het volgende:
[..]
Heel veel, want de wachttijden zijn nog steeds tussen de 1 en 1.5 jaar.
Ik vermoed zeker dat dat deel van het probleem is. Het zit gewoon allemaal muurvast. Maar níet overal inschrijven voelt ook niet prettig.quote:Op woensdag 8 maart 2023 12:56 schreef Elleska het volgende:
Wachtlijsten van langer dan een jaar voor opvang is gewoon niet te doen. Een jaar lukt nog met snel inschrijven tijdens de zwangerschap maar nog eerder inschrijven gaat gewoon niet.
Zijn de wachtlijsten nu ook nog eens extra hoog doordat mensen hun kinderen op meerdere plekken inschrijven?
En dan ondertussen maar roepen dat mensen (m.n. vrouwen) meer moeten werken want tekort aan personeel.
En de plannen dat de opvang gratis moet worden zie ik op deze manier al helemaal niet gebeuren.
Wij hebben hier tijden maar 1 organisatie gehad in het dorp met meerdere locaties,voor zowel kinderdagverblijf en bso. Dat was simpel; kdv inschrijven kon vanaf 12 weken zwangerschap en bso vanaf 3 jaar. Eerdere inschrijving werd geweigerd je kon een voorkeurslocatie kdv opgeven maar in overleg kon je ook op een andere locatie geplaatst worden. En dan nog waren er flinke wachtlijsten, vooral nu de eisen voor baby's opvangen strenger en strenger worden.quote:Op woensdag 8 maart 2023 12:56 schreef Elleska het volgende:
Wachtlijsten van langer dan een jaar voor opvang is gewoon niet te doen. Een jaar lukt nog met snel inschrijven tijdens de zwangerschap maar nog eerder inschrijven gaat gewoon niet.
Zijn de wachtlijsten nu ook nog eens extra hoog doordat mensen hun kinderen op meerdere plekken inschrijven?
En dan ondertussen maar roepen dat mensen (m.n. vrouwen) meer moeten werken want tekort aan personeel.
En de plannen dat de opvang gratis moet worden zie ik op deze manier al helemaal niet gebeuren.
Of 16 topicsquote:Op woensdag 8 maart 2023 13:08 schreef SQ het volgende:
Anyway, wel heel erg kut uiteraard, zal ik niet ontkennen, maar ik vind het echt wel meer iets voor in een eigen topic
Mja, voor mijn gevoel gaat dat vooral over toeslag enzo. Maar inderdaad, daar kan het ook.quote:Op woensdag 8 maart 2023 13:09 schreef Viv het volgende:
[..]
Of 16 topics![]()
Topicreeks: Kinderopvang en toeslag
Het is voor beide onderwerpen, maar gaat inderdaad het vaakst over de toeslag.quote:Op woensdag 8 maart 2023 13:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Mja, voor mijn gevoel gaat dat vooral over toeslag enzo. Maar inderdaad, daar kan het ook.
Mijn nichtje van 15 wil de kinderopvang in, maar dat duurt nog een tijdjequote:Op woensdag 8 maart 2023 13:08 schreef SQ het volgende:
Nou ja, als die vrouwen dan ook in de kinderopvang gingen werken was er nog niet zo'n probleem maar dat wil niemanddus nou ja, we houden ook het probleem weer een beetje zelf in stand.
Anyway, wel heel erg kut uiteraard, zal ik niet ontkennen, maar ik vind het echt wel meer iets voor in een eigen topic
Het is voor inderdaad mij wel onderdeel van al dat geregel en gedoe wat het ouderschap minder leuk maakt.quote:Op woensdag 8 maart 2023 13:23 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Hangt er maar vanaf. Voor sommige maakt de struggle met de kinderopvang het ouderschap soms minder leuk. Het hoeft niet altijd aan een kind of een ouder te liggen.
Lekkere betrokken partner heb jij danquote:Op woensdag 8 maart 2023 10:59 schreef Clubsoda het volgende:
Joh, ik zit thuis tonnetje rond te zijn terwijl mijn betrokken partner de hort op is. Ik heb weinig beters te doen
MANNEN KUNNEN OOK IN DE OPVANG WERKEN HOORRRR!quote:Op woensdag 8 maart 2023 13:08 schreef SQ het volgende:
Nou ja, als die vrouwen dan ook in de kinderopvang gingen werken was er nog niet zo'n probleem maar dat wil niemanddus nou ja, we houden ook het probleem weer een beetje zelf in stand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |