abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 8 maart 2023 @ 11:27:09 #101
429226 arvensis
Moeder x 2
pi_208286774
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 11:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja :Y. Bij langdurig slaapgebrek ga je adrenaline en cortisol aanmaken, waardoor je niet meer voelt dat je zo moe bent. Mooi mechanisme van je lichaam, maar heel schadelijk op de lange termijn.
Ik leef al 5 jaar in deze staat ;(
Protège moi de mes désirs.
pi_208286961
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 10:51 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Huh? Een aantal jaar geleden kon je je kind met 12 weken zwangerschap inschrijven en dan had je opvang op het moment dat het zwangerschapsverlof afliep. Dat kan nu niet meer. Wat snap je niet?
Dat was dus een jaar wachttijd. Een half jaar toen ik nog zwanger was en een half jaar voordat kind terecht kon.
pi_208287009
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 11:44 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat was dus een jaar wachttijd. Een half jaar toen ik nog zwanger was en een half jaar voordat kind terecht kon.
Niet om het één of ander, maar ik heb je de laatste weken in WGR, in NWS en nu weer in OUD als een wereldvreemde idioot zien gedragen. Weet je zeker dat ONZ niet jouw stekkie is?
pi_208287131
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 11:44 schreef Avelie het volgende:

[..]
Maar wat heeft dat met de huidige situatie te maken?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208287531
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 11:27 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ik leef al 5 jaar in deze staat ;(
Wij hebben denk ik in totaal 6,5-7 jaar met ernstig slaapgebrek gekampt. En daarna heb je echt ook nog een aantal maanden (of een jaar) nodig om uit die overlevingsmodus te komen. Het duurde ook lang voor ik niet meer gespannen in slaap viel als het ware. Maar nog steeds schiet mijn adrenaline sky high als er midden in de nacht een kind begint te huilen/gillen. Het zit diep ;(.

Maar on a brighter note: het is dus echt wel beter geworden, houd hoop :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208287674
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 12:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wij hebben denk ik in totaal 6,5-7 jaar met ernstig slaapgebrek gekampt. En daarna heb je echt ook nog een aantal maanden (of een jaar) nodig om uit die overlevingsmodus te komen. Het duurde ook lang voor ik niet meer gespannen in slaap viel als het ware. Maar nog steeds schiet mijn adrenaline sky high als er midden in de nacht een kind begint te huilen/gillen. Het zit diep ;(.

Maar on a brighter note: het is dus echt wel beter geworden, houd hoop :*.
Dat had ik ook toen de nachten ruk gingen.

Vorig jaar zomer zat ik 's avonds regelmatig met stress op de bank als de buurkinderen nogal luidruchtig in de tuin speelden. Als hij er maar niet wakker van ging worden. Want als hij eenmaal wakker was, was hij ook echt voor langere tijd wakker. Hier heeft speentje in mond terug doen en weer gaan slapen echt nooit gewerkt.
pi_208287694
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 12:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Maar wat heeft dat met de huidige situatie te maken?
Heel veel, want de wachttijden zijn nog steeds tussen de 1 en 1.5 jaar.
pi_208287739
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 11:49 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Niet om het één of ander, maar ik heb je de laatste weken in WGR, in NWS en nu weer in OUD als een wereldvreemde idioot zien gedragen. Weet je zeker dat ONZ niet jouw stekkie is?
Ik weet niet wat die afkortingen betekenen. Wereldvreemde idioot valt mee, aangezien ik zelf kinderen heb die nog vrij jong zijn. Ik zit er middenin.

As we speak is de bso van mijn jongste onverwacht gesloten, vanwege een volgende corona uitbraak en personeelstekort.
pi_208287762
ah nu is het nog maar 1,5jaar het gaat rap de goede kant op met de wachtlijsten *O*

[ Bericht 29% gewijzigd door Elleska op 08-03-2023 12:56:49 ]
pi_208287796
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 12:47 schreef Avelie het volgende:

[..]
Heel veel, want de wachttijden zijn nog steeds tussen de 1 en 1.5 jaar.
Ah, ok. Ik bel vandaag even alle kdv-en waar we ingeschreven staan om ze te vertellen dat ze me verkeerde informatie hebben gegeven over hun wachttijden omdat een willekeurige internetter me beter voorgelicht heeft. Met een beetje geluk kunnen we straks kiezen. Dankjewel, dat scheelt een hoop zorgen!
pi_208287820
Nogmaals: waarom niet gewoon negeren Ipv continu blijven happen, hoe verleidelijk het ook is.

Wat ik vervelend vind aan bso/Kdv/go is dat eigenlijk soms niks passend is.

Ik heb echt hard gewerkt om een dik salaris te verdienen. Ik begon met 10,- bruto per uur ( in 2017) .. dat was echt om te janken. Inmiddels paar keer promotie gemaakt en verdien ik ècht goed. Waar ik trots op ben. Van kinderopvang naar kinderopvang gehopt omdat de opvang steeds niet meer passend was bij mijn wens of werktijden of fijn was voor mijn dochter.

Toen had ik 2 jaar geleden een fijne GO gevonden die ook nog flexibel is, maar zij heeft zelf 2 kinderen en wil Max 2 kinderen in de opvang. ik betaal ook nog meer dan ik opneem. Namelijk mininaal zes uur per dag afname. Mn dochter is nu
op een leeftijd dat ze het daar niet meer zo leuk vindt. Ze is ingeschreven op de BSO, maar gewoon echt geen plek doordat de school 2 jaar geleden naar een continu rooster gegaan is. Dus veel werkende ouders kozen toen voor de BSO… met corona en vitaal beroep is ze daar wel geweest omdat noodopvang. Ze vond het daar zo leuk! nadeel was dat de BSO met een flex contract alleen akkoord geeft max 2 weken van te voren.
Dat is voor mij teveel onzekerheid.
Vast contract zou betekenen vaste dagen, wat niet werkt met ploegendiensten….

Wat ook frustrerend is, is dat de kinderopvang steeds duurder wordt. Dacht ik meer geld over te houden omdat ik kei hard gewerkt heb, gaat het geld nog steeds hard naar de opvang :')

Straks met samenwonen zal het wel allemaal anders gaan. Dan hebben we ook minder opvangdagen nodig.

Fulltime werken enzo was/is soms zwaar als alleenstaande ouder, maar ben blij dat ik het gedaan heb. voornamelijk voor haar toekomst… dat lijkt op termijn ( en aankomende situatie) al de eerste vruchten af te werpen.

Het geregel en gepuzzel, verstand en gevoelens sloopt me soms. Dit vind ik soms echt kut aan het ouderschap in de vorm die ik ken.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_208287838
Wachtlijsten van langer dan een jaar voor opvang is gewoon niet te doen. Een jaar lukt nog met snel inschrijven tijdens de zwangerschap maar nog eerder inschrijven gaat gewoon niet. Als de situatie tussentijds veranderd is zelfs een jaar eigenlijk nog te lang.

Zijn de wachtlijsten nu ook nog eens extra hoog doordat mensen hun kinderen op meerdere plekken inschrijven?
En dan ondertussen maar roepen dat mensen (m.n. vrouwen) meer moeten werken want tekort aan personeel.
En de plannen dat de opvang gratis moet worden zie ik op deze manier al helemaal niet gebeuren.
pi_208287855
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 12:56 schreef Elleska het volgende:
Wachtlijsten van langer dan een jaar voor opvang is gewoon niet te doen. Een jaar lukt nog met snel inschrijven tijdens de zwangerschap maar nog eerder inschrijven gaat gewoon niet.

Zijn de wachtlijsten nu ook nog eens extra hoog doordat mensen hun kinderen op meerdere plekken inschrijven?
En dan ondertussen maar roepen dat mensen (m.n. vrouwen) meer moeten werken want tekort aan personeel.
En de plannen dat de opvang gratis moet worden zie ik op deze manier al helemaal niet gebeuren.
Ik vermoed zeker dat dat deel van het probleem is. Het zit gewoon allemaal muurvast. Maar níet overal inschrijven voelt ook niet prettig.
  woensdag 8 maart 2023 @ 13:01:28 #114
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208287929
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 12:56 schreef Elleska het volgende:
Wachtlijsten van langer dan een jaar voor opvang is gewoon niet te doen. Een jaar lukt nog met snel inschrijven tijdens de zwangerschap maar nog eerder inschrijven gaat gewoon niet.

Wij hebben hier tijden maar 1 organisatie gehad in het dorp met meerdere locaties,voor zowel kinderdagverblijf en bso. Dat was simpel; kdv inschrijven kon vanaf 12 weken zwangerschap en bso vanaf 3 jaar. Eerdere inschrijving werd geweigerd je kon een voorkeurslocatie kdv opgeven maar in overleg kon je ook op een andere locatie geplaatst worden. En dan nog waren er flinke wachtlijsten, vooral nu de eisen voor baby's opvangen strenger en strenger worden.
  woensdag 8 maart 2023 @ 13:08:12 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_208288021
Nou ja, als die vrouwen dan ook in de kinderopvang gingen werken was er nog niet zo'n probleem maar dat wil niemand :D dus nou ja, we houden ook het probleem weer een beetje zelf in stand.

Anyway, wel heel erg kut uiteraard, zal ik niet ontkennen, maar ik vind het echt wel meer iets voor in een eigen topic :@
disclaimer
  woensdag 8 maart 2023 @ 13:09:52 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_208288052
En begin nu niet meteen over mannen die ook in de kinderopvang kunnen werken he :')

(Op ons eerste kinderdagverblijf waren er soms mensen die hun kinderen niet wilden inschrijven omdat er een man werkte, dus wellicht is dat trouwens wel DE oplossing voor lange wachtlijsten *O* )
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 maart 2023 @ 13:09:58 #117
269689 crew  Viv
pi_208288054
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 13:08 schreef SQ het volgende:

Anyway, wel heel erg kut uiteraard, zal ik niet ontkennen, maar ik vind het echt wel meer iets voor in een eigen topic :@
Of 16 topics :7

Topicreeks: Kinderopvang en toeslag
  woensdag 8 maart 2023 @ 13:10:34 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_208288065
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 13:09 schreef Viv het volgende:

[..]
Of 16 topics :7

Topicreeks: Kinderopvang en toeslag
Mja, voor mijn gevoel gaat dat vooral over toeslag enzo. Maar inderdaad, daar kan het ook.
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 maart 2023 @ 13:11:30 #119
269689 crew  Viv
pi_208288084
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 13:10 schreef SQ het volgende:

[..]
Mja, voor mijn gevoel gaat dat vooral over toeslag enzo. Maar inderdaad, daar kan het ook.
Het is voor beide onderwerpen, maar gaat inderdaad het vaakst over de toeslag. :)
pi_208288242
Hangt er maar vanaf. Voor sommige maakt de struggle met de kinderopvang het ouderschap soms minder leuk. Het hoeft niet altijd aan een kind of een ouder te liggen.
pi_208288331
quote:
Nou ja, als die vrouwen dan ook in de kinderopvang gingen werken was er nog niet zo'n probleem maar dat wil niemand :D dus nou ja, we houden ook het probleem weer een beetje zelf in stand.

Mijn nichtje van 15 wil de kinderopvang in, maar dat duurt nog een tijdje :+. Emotioneel moet ze ook nog wel wat groeien, laatst op haar verjaardagsfeestje was ze elke 5 minuten aan het verzuchten dat mijn kinderen Echt Heel Druk waren en dat ze er helemaal gek van werd :') :').
Nou waren ze dat zelfs voor hun doen ook wel echt. Oudste had 's ochtends een wedstrijd gehad en zat vol adrenaline natuurlijk en de jongste had stil moeten zitten op de tribune. Dat is wel een beproefd recept voor een energiebom later op de dag. Pech voor haar dat zij haar verjaardag die middag wilde vieren :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208288702
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 13:23 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Hangt er maar vanaf. Voor sommige maakt de struggle met de kinderopvang het ouderschap soms minder leuk. Het hoeft niet altijd aan een kind of een ouder te liggen.
Het is voor inderdaad mij wel onderdeel van al dat geregel en gedoe wat het ouderschap minder leuk maakt.
pi_208288858
Ik werk zelf al 15 jaar in de kinderopvang en het wordt de laatste jaren gewoon echt steeds minder leuk... Toen ik begon op de groep was ik 90% met de kinderen bezig en 10% met administratie dingetjes, inmiddels is dat 60/40 en dat is niet waarom ik ooit de kinderopvang in gegaan ben.. de leidster kind ratio veranderd ook steeds en met het huidige personeelstekort maakt dat de puzzel alleen maar groter, werken op te grote groepen, geen achterwacht, ouders die steeds gekkere eisen gaan stellen (bijv een kind omkleden als t naar buiten gaat in zn oude kleding en binnen zn nette kleding, en nee dan niet 1x maar elke wissel... ) en het is voor bovenaf nooit goed genoeg...

Neemt niet weg dat ik iedereen de rust van goede opvang gun, een stabiele plek en duidelijkheid wanneer je kind terecht kan...

OT... speelafspraakjes en de daaruitvolgende ruzie onderling omdat broertje mee wil doen en dat niet mag of juist omdat hij niet mee wil doen als prinses... en een vriendinnetje die mijn dochter influistert dat ze snoep aan mij moeten vragen....
S. 2014
J. 2016
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 14:21:34 #124
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208289041
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 10:59 schreef Clubsoda het volgende:
Joh, ik zit thuis tonnetje rond te zijn terwijl mijn betrokken partner de hort op is. Ik heb weinig beters te doen :+
Lekkere betrokken partner heb jij dan :{w Zeker zo'n vent die de deur achter zich dichttrekt en jou helemaal alleen achterlaat?!?#?!EinZ^@#!&*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 14:24:22 #125
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208289085
quote:

MANNEN KUNNEN OOK IN DE OPVANG WERKEN HOORRRR!

Sorry, ik ben baldadig :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 14:25:43 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208289110
Ik heb Aapie (2 jaar en 4 maanden) gisteren ingeschreven bij ALLE BSO's in het dorp :D Erbij gezet dat we nog niet weten naar welke basisschool hij gaat maar wel welke ik denk en daar deden ze totaal niet moeilijk over. Ben benieuwd hoe het gaat lopen, ik kom er over 1 jaar en 8 maanden op terug :P
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:26:08 #127
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208289117
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 12:55 schreef LadyTagliatelle het volgende:
...

Fulltime werken enzo was/is soms zwaar als alleenstaande ouder, maar ben blij dat ik het gedaan heb. voornamelijk voor haar toekomst… dat lijkt op termijn ( en aankomende situatie) al de eerste vruchten af te werpen.

Het geregel en gepuzzel, verstand en gevoelens sloopt me soms. Dit vind ik soms echt kut aan het ouderschap in de vorm die ik ken.
Amen, zuster.

Weet je wat ik het ergste vind? Dat je dan met veel moeite alles hebt kunnen plannen, en dan gaat er één ding scheef en dan klettert alles in elkaar. Bijvoorbeeld dat er ineens een kind een beetje ziek is.

Dat gevoel van "oh nee, daar gaan we" is echt met geen pen te beschrijven, want dan zit je met achgossie naar kind, sorry naar je baas, alsjeblieft naar je noodoppas igv ziekte, kunnen we verzetten naar je sportteam/vriendinnen/familie/whatever en als die week dan helemaal in de soep gedraaid is, dan begint de tweede te kuchen en als je dan twee weken niet hebt kunnen slapen ben jij aan de beurt.

Bij dat eerste jankje van kind 1 gaan dus alle alarmbellen af :X
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 maart 2023 @ 14:54:07 #128
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208289466
Een heel ander aspect wat ik niet leuk/lastig vind aan ouderschap… loslaten.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_208289537
quote:
2s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:54 schreef Sjeen het volgende:
Herkenbaar. Emotioneel ook.. afscheid nemen van het 'kleine jongetje' wat hij in mijn gedachten en voor mijn gevoel soms nog is. Ik vind het best lastig.
pi_208289645
Mijn pijn heeft toch wel gelegen in dat ik de maakbaarheid van alles heb moeten loslaten. Nou is het hier ook wel een stuk minder maakbaar dan in de meeste andere gezinnen en was ik daar voorheen wat meer van overtuigd dan realistisch, dus de klap kwam extra hard aan :'(
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 15:28:22 #131
5428 crew  miss_sly
pi_208289803
quote:
2s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:54 schreef Sjeen het volgende:
Herkenbaar.
En met iedere leeftijd weer andere zaken loslaten. Wel ook heel erg mooi, vind ik, maar pfff lastig ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208289947
Ik loop duizend jaar achter, maar ik doe het gewoon.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja. Het merendeel van onze ouders (beide kanten) is zeer onderkoeld.

En uiteindelijk zijn er drie mensen belangrijk hierin en wij zijn alledrie heel blij. En een boel lieve vrienden ook. Maar ik herinner me al dat commentaar en die open monden van mijn eerste zwangerschap écht niet.
Bij je eerste was je ook nog, behalve dat het geen nakomertje was, normaal.
Ik herinner me wel wat open monden en commentaar, m.n. via via, rondom onze eerste zwangerschap. Ik denk dat ze bij ons niet zo rechtstreeks durfden
Zou niet meespelen dat je dit arme bloedje moedwillig laat ontstaan in een situatie waar nóóit kinderen geboren zouden moeten worden want bah en tegennatuurlijk en gewoon FOUT?
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
pi_208289956
En ook
Heeft echt iedereen deze laten liggen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:39 schreef exode het volgende:
Zeg het niet, zeg het niet, zeg het niet, zeg het niet.
Wat een verspilling. Soms stelt Fok me zo teleur :N
pi_208289958
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik werk zelf al 15 jaar in de kinderopvang en het wordt de laatste jaren gewoon echt steeds minder leuk... Toen ik begon op de groep was ik 90% met de kinderen bezig en 10% met administratie dingetjes, inmiddels is dat 60/40 en dat is niet waarom ik ooit de kinderopvang in gegaan ben.. de leidster kind ratio veranderd ook steeds en met het huidige personeelstekort maakt dat de puzzel alleen maar groter, werken op te grote groepen, geen achterwacht, ouders die steeds gekkere eisen gaan stellen (bijv een kind omkleden als t naar buiten gaat in zn oude kleding en binnen zn nette kleding, en nee dan niet 1x maar elke wissel... ) en het is voor bovenaf nooit goed genoeg...

Neemt niet weg dat ik iedereen de rust van goede opvang gun, een stabiele plek en duidelijkheid wanneer je kind terecht kan...

OT... speelafspraakjes en de daaruitvolgende ruzie onderling omdat broertje mee wil doen en dat niet mag of juist omdat hij niet mee wil doen als prinses... en een vriendinnetje die mijn dochter influistert dat ze snoep aan mij moeten vragen....
Als je als ouder(s) tijd en zin hebt om je hier druk om te maken, dan heb je echt een goed leven. Of zouden ze in elk aspect van hun leven zo willen controleren? Dan is het weer niet zo gek dat ze het ouderschap niet leuk vinden :+.

Maar goed, jullie moeten er toch mee dealen. Hoe onzinnig je het ook vindt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208289978
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 15:49 schreef Vanyel het volgende:
Ik loop duizend jaar achter, maar ik doe het gewoon.
[..]
Bij je eerste was je ook nog, behalve dat het geen nakomertje was, normaal.
Ik herinner me wel wat open monden en commentaar, m.n. via via, rondom onze eerste zwangerschap. Ik denk dat ze bij ons niet zo rechtstreeks durfden
Zou niet meespelen dat je dit arme bloedje moedwillig laat ontstaan in een situatie waar nóóit kinderen geboren zouden moeten worden want bah en tegennatuurlijk en gewoon FOUT?
Vast wel. Het is een opeenstapeling van onnatuurlijkheden natuurlijk ;)
pi_208290137
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Amen, zuster.

Weet je wat ik het ergste vind? Dat je dan met veel moeite alles hebt kunnen plannen, en dan gaat er één ding scheef en dan klettert alles in elkaar. Bijvoorbeeld dat er ineens een kind een beetje ziek is.

Dat gevoel van "oh nee, daar gaan we" is echt met geen pen te beschrijven, want dan zit je met achgossie naar kind, sorry naar je baas, alsjeblieft naar je noodoppas igv ziekte, kunnen we verzetten naar je sportteam/vriendinnen/familie/whatever en als die week dan helemaal in de soep gedraaid is, dan begint de tweede te kuchen en als je dan twee weken niet hebt kunnen slapen ben jij aan de beurt.

Bij dat eerste jankje van kind 1 gaan dus alle alarmbellen af :X
_O_ juist!
pi_208290164
quote:

Welke vrouwen? De thuiszittende?
  woensdag 8 maart 2023 @ 16:16:33 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_208290239
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:08 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Welke vrouwen? De thuiszittende?
Bijvoorbeeld. Of überhaupt mensen.
Het is een lastige spagaat want aan de ene kant vinden we met z'n allen dat er te weinig mensen in de kinderopvang werken en aan de andere kant wil niemand in de kinderopvang werken. Maar goed ik ga er in dit topic niet meer verder op in, zal m meenemen naar die andere :)
disclaimer
pi_208292981
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:16 schreef SQ het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld. Of überhaupt mensen.
Het is een lastige spagaat want aan de ene kant vinden we met z'n allen dat er te weinig mensen in de kinderopvang werken en aan de andere kant wil niemand in de kinderopvang werken. Maar goed ik ga er in dit topic niet meer verder op in, zal m meenemen naar die andere :)
Overal is een personeelstekort, dus wat dat betreft maakt het niet uit waar je werkt, iedereen is hard nodig.

Als mensen massaal hun eigen sector uit zouden stappen om in de kinderopvang te werken, dan verschuift het probleem alleen maar.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 maart 2023 @ 20:15:01 #140
269689 crew  Viv
pi_208293255
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:00 schreef Avelie het volgende:

[..]
Overal is een personeelstekort, dus wat dat betreft maakt het niet uit waar je werkt, iedereen is hard nodig.

Als mensen massaal hun eigen sector uit zouden stappen om in de kinderopvang te werken, dan verschuift het probleem alleen maar.
Ik denk dat veel mensen meer voor de maatschappij zouden kunnen betekenen in de kinderopvang, dan in hun huidige baan/sector. :Y)
pi_208293464
Hier heel veel geluk gehad met de bso, Ow en Js vonden de bso verschrikkelijk en toen startte er toevallig een nieuwe bso hier.

Op mijn school gaan we nog een stapje verder… wij hebben de aankomende drie jaar geen plek meer voor nieuwe kleuters. En niet alleen wij, maar ook de 3 andere scholen in de wijk zitten vol en hebben een wachtlijst. Oh en er komt binnen 3/4 jaar nog een volledige nieuwe wijk, achter onze wijk en de gemeente is vergeten om hier ruimte te reserveren voor een eventuele nieuwe school, dus de bewoners van de nieuwe wijk hebben straks geen plek op onze scholen.
Dus die moeten dan minstens 15 min fietsen naar de basisschool :o

natuurlijk kan dit niet en moet de gemeente hier nog wat mee… maar voor nu is dit toch een bizarre situatie
(
pi_208293747
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:15 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik denk dat veel mensen meer voor de maatschappij zouden kunnen betekenen in de kinderopvang, dan in hun huidige baan/sector. :Y)
Eerste wat in mij opkomt zijn al die 'coaches' }:| :{w Als al die mensen nou eens terug gaan de arbeidsmarkt op.
pi_208293961
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:26 schreef Loj het volgende:
Hier heel veel geluk gehad met de bso, Ow en Js vonden de bso verschrikkelijk en toen startte er toevallig een nieuwe bso hier.

Op mijn school gaan we nog een stapje verder… wij hebben de aankomende drie jaar geen plek meer voor nieuwe kleuters. En niet alleen wij, maar ook de 3 andere scholen in de wijk zitten vol en hebben een wachtlijst. Oh en er komt binnen 3/4 jaar nog een volledige nieuwe wijk, achter onze wijk en de gemeente is vergeten om hier ruimte te reserveren voor een eventuele nieuwe school, dus de bewoners van de nieuwe wijk hebben straks geen plek op onze scholen.

natuurlijk kan dit niet en moet de gemeente hier nog wat mee… maar voor nu is dit toch een bizarre situatie
(
In/bij de gemeente waar ik (voor)werk bouwen ze momenteel aan een flat waarín een nieuwe basisschool komt én een parkeergarage. Ook komt er speelgelegenheid en meer groen in de nabijheid van deze flat.

Ben echt zo benieuwd hoe dit gaat in de praktijk.
pi_208294135
quote:

(
Hier wilden ze op de plek van de basisschool allemaal nieuwe (gezins)woningen plaatsen. De school moest dan maar weg en alle kinderen van de school (en de nieuwe van de nieuwe wijk dus) moesten maar naar een school iets verderop DIE AL VOL ZIT _O- _O-

Dat ging niet door dus :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 8 maart 2023 @ 21:27:37 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_208294614
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 20:41 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
Eerste wat in mij opkomt zijn al die 'coaches' }:| :{w Als al die mensen nou eens terug gaan de arbeidsmarkt op.
Verbinders O+
disclaimer
pi_208295046
Zolang die coaches allemaal werk hebben, is er kennelijk vraag naar. Ik denk dat je beter kunt kijken naar de groep mensen die langdurig helemaal geen werk hebben.

Vrouwen met kleine kinderen die al werken, zijn juist de mensen die onder de streep de meeste uren maken. Ik zou niet weten waarom juist deze groep in deze fase van het leven (verplicht?) zou moeten laten omscholen. De meeste mensen hebben niet voor niks het vak gekozen waarin ze werkzaam zijn.
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:58:01 #147
208890 June.
Seriously?
pi_208295867
quote:

(
Bizar. Dan valt het bij ons nog mee. T is uitgeloot voor de school van onze eerste keus, maar tweede keus wel ingeloot. Op loopafstand.

Maar op zich wel een ding, je kiest bewust voor een bepaalde school omdat je denkt dat het bij je kind past en dan wordt je uitgeloot. Maar goed, geen school kan dus blijkbaar ook nog :+
Shine bright like a diamond.
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 maart 2023 @ 23:13:28 #148
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_208296068
quote:
7s.gif Op woensdag 8 maart 2023 15:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Herkenbaar.
En met iedere leeftijd weer andere zaken loslaten. Wel ook heel erg mooi, vind ik, maar pfff lastig ook.
Precies dat, het is geweldig en ook geweldig lastig.
Een half jaar stage in het buitenland staat op wensenlijstje, dat gun ik haar van harte! Maar :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 8 maart 2023 @ 23:34:37 #149
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208296263
quote:
17s.gif Op woensdag 8 maart 2023 06:59 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Nou dit inderdaad.
Ik kan dan echt mijzelf ergeren aan het stomme voorrangsbeleid wat ze hebben waardoor een vriendin die later heeft aangemeld, wel al plek heeft voor 3 dagen in de week omdat haar jongste daar straks naar het kinderdagverblijf gaat. Dat is hetzelfde kinderdagverblijf waar wij geweigerd werden, omdat we maar 1 dag willen en minimaal 2 af moesten nemen. Ow en ook het kinderdagverblijf waar wij voorrang kregen op een plek, want gedwongen verhuizing van ons huidige omdat de school de verhuur van de lokalen had beëindigd om zelf een kinderdagverblijf te starten.

We hebben als alternatieve optie ook een buiten BSO die plek heeft. Gaan ze leuke dingen doen als vuurtjes stoken. Echt een topplan voor mijn kleuter met astma waarbij rook echt een van de triggers is voor een aanval ^O^

En als dit gedoe nou een keer was, maar het was destijds met Bas en Anna al dat er gewoon geen plek was op het kinderdagverblijf. En nu ook weer BSO gedoe.

Maar men mag in de media lekker blijven zeuren over dat we meer moeten werken/ onze kinderen dumpen op het kinderdagverblijf etc. Al zou ik meer willen werken, het kan niet eens :')
Ja, zo frustrerend, dat het probleem blijkbaar is dat vrouwen maar meer moeten werken, maar vervolgens blijkt uberhaupt werken al lastig te zijn zonder opvang. En zo frustrerend dat als je eenmaal eindelijk een plek hebt, dat niet wil zeggen dat die plek ook blijft. Over 6 jaar kunnen ze misschien wel alleen thuisblijven maar tot die tijd blijf je afhankelijk van opvang.
Toen ik vroeger op school zat werkten de meeste moeders niet (Hallo strenggelovig milieu), niemand van die school ging naar de bso. Zo'n 20 jaar geleden was dat, ik kan het me haast niet voorstellen :D

Ik overweeg zelfs (als andere opties afvallen) om dan maar nachtdiensten te gaan draaien maar op de een of andere manier lukt het zelfs dan niet :') want dan zou ik alsnog opvang nodig hebben voor einde middag/begin ochtend.
Ik hoop nu wel heel erg dat mijn werk (waar ook enorm personeelstekort is) zo wanhopig is qua krapte dat ze open staan voor serieuze aanpassingen (thuis werken bijvoorbeeld) maar dat wordt sowieso wel lastig als dat jaren kan gaan duren, ik snap wel dat ze dat niet zien zitten.

Wel heel fijn dat dit een herkenbaar punt is voor anderen (of nou ja, voor jullie niet natuurlijk).

En ouderschapsverlof is een heel leuk idee natuurlijk maar alles is zo duur geworden dat structureel minder inkomen gewoon geen optie is (vorig jaar/2 jaar geleden had dit waarschijnlijk wel gekund).
pi_208297916
Ik heb dit topic helemaal doorgelezen, wat fijn is dit.

Van mezelf heb ik nooit een diepe kinderwens gehad, mijn vriend had rammelende eierstokken en zo ben ik aan het idee gaan wennen.
Ik ben altijd iemand geweest met een druk sociaal leven, veel tijd voor mezelf ‘nodig’. Dat valt me in combinatie met het ouderschap soms heel zwaar. Vroeger had ik alleen mezelf waar ik voor moest zorgen, de mensen om me heen waren daar zelf toe in staat. Nu zijn er altijd 2 mini-mensjes waar ik voor klaar moet staan. (Disclaimer: ook vriend staat er altijd voor klaar, maar dat doet niets af aan mijn verantwoordelijkheid).
Afgelopen jaar ging ik een paar dagen naar Londen met een vriendin en daar voelde ik zoveel vrijheid, omdat ik alleen maar op mezelf hoefde te letten.

Wij hebben 2 nogal temperamentvolle jonge mannen (wat geen wonder mag heten met 2 temperamentvolle ouders :+ ), maar we versterken elkaar ook vaak in dit gedrag. Dat vind ik pittig.

En dan het slaapgebrek. Ik denk dat het voor mensen zonder slaapproblemen echt niet voor te stellen is hoe erg dit je leven beïnvloedt. Onze oudste sliep met 6 weken door, genieten. Een maand voor zijn eerste verjaardag stopte hij daar plotseling mee, ik werd toen net zwanger van de tweede. Vervolgens hebben ze beide tot oudste 6 was nooit een nacht doorgeslapen. En dat was dan bij ze zitten tot 22.30-23.00 totdat ze sliepen en daarna ieder uur wakker, schreeuwen, huilen, bij ons leggen, naast het ledikantje gaan zitten en een handje vasthouden. Dat slaapgebrek was zo allesomvattend in het leven. We stonden gebroken op, worstelden ons de dag door en gingen vanaf ‘s middags al in survivalmodus omdat de volgende slapeloze avond/nacht zich ging aandienen. Ze slapen nu een jaar wel redelijk fatsoenlijk, maar wat ik hier las over nog paniek hebben bij een zieke ‘s nachts is mega herkenbaar.

Al met al is het ouderschap mij echt zwaar gevallen, niet perse zwaarder dan vooraf ingeschat, want daar ging ik ook wel vanuit. Maar toch zwaar.
Ik weet niet of ik ouderschap niet leuk vind, ik vind vooral een aantal aspecten van het ouderschap niet leuk, vooral ook in fases.

Ik grap meestal maar dat het heel goed is dat je automatisch ontzettend veel van je kinderen houdt :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')