abonnement Unibet Coolblue
  ESF Reporter vrijdag 3 maart 2023 @ 13:24:36 #1
87554 Cee
Welluk?
pi_208218037
Mia Nicolai & Dion Cooper vertegenwoordigen Nederland op het Eurovisie Songfestival!
Eurovisie Songfestival / 1 nov 2022



The word is out! Mia Nicolai & Dion Cooper gaan in mei 2023 naar Eurovisie Songfestival in Liverpool om Nederland te vertegenwoordigen! De twee jonge artiesten zijn door Songfestival-winnaar Duncan Laurence en songwriter Jordan Garfield bij elkaar gebracht en met z’n vieren schreven ze een song die grote indruk maakte op de hele selectiecommissie, waarna ze unaniem werden aangewezen als de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival in 2023. Duncan en Jordan maken onderdeel uit van het creatieve team.
Wie is Mia Nicolai?

Mia, 26 jaar, is echt opgegroeid met muziek. Vanaf haar derde volgt ze al viool- en pianolessen en vanuit huis heeft ze een hele creatieve opvoeding meegekregen, met toneel, ballet, muziek en verhalen vertellen.

In haar debuutsingle ‘Set Me Free’ komt het reizen en haar behoefte aan ultieme vrijheid naar voren. In november 2020 bracht ze haar tweede single ‘Mutual Needs’ uit dat meteen internationaal werd opgepakt door een première in Amerika op de befaamde Zane Lowe Radio show. Mia vindt haar inspiratie in artiesten zoals David Bowie. Maar vooral in het vrij uiten van creativiteit en het samenvoegen van kunstvormen.

Als kind werd Mia gepest en dit heeft een grote deuk achtergelaten, maar tegelijkertijd ook een vuur in haar ontstoken met een doorzettingsvermogen om al haar dromen uit te laten komen, niets haar te laten stoppen en te genieten van het leven met wie zij kiest te zijn. De boodschap die ze wil overdragen is dat je verleden niks zegt over de toekomst en dat je dat helemaal zelf in de hand hebt. Je kunt jezelf creëren tot de persoon die je droomt te zijn.
Wie is Dion Cooper?

Dion, 28 jaar, droomde ervan om artiest te worden en muziek te maken. Op zijn vijftiende pakte hij voor het eerst zijn gitaar op en liet deze niet meer los. In de jaren die volgen begint hij met het zingen en schrijven van zijn eigen muziek en in 2021 brengt hij zijn eerste EP ‘Too Young Too Dumb’ uit, gevolgd door de single ‘Fire’ die hij samen met Maxine uitbrengt en binnen een aantal maanden al bijna een miljoen streams haalt.

Hij omschrijft het zelf als classic rock meets singer songwriter, oftewel Bryan Adams meets Harry Styles.

'Bring the joy' is het mantra waarmee Dion zijn muziek en leven inspireert. Hij is op een reis om de beste versie van zichzelf te worden en wil al het geluk, de kennis en de vreugde die hij onderweg verzamelt delen met de wereld. Dat is dan ook zijn boodschap: geluk ligt in je eigen handen en je handen gebruik je om te delen.
Hoe kennen Mia en Dion elkaar?

Mia en Dion zijn tot 2 jaar geleden onbekenden van elkaar totdat ze door Duncan en Jordan aan elkaar worden gekoppeld. Er is meteen een muzikale klik, zowel hun stemmen passen mooi bij elkaar als de boodschap die ze willen uitdragen is hetzelfde. In hun muziek is ruimte voor kwetsbaarheid en emotie. Ze willen allebei mensen raken en muziek is een mooie taal om deze emoties uit te spreken en te delen.

Mia en Dion: “Het Songfestival is hét podium waar mensen kunnen zien wat je als artiest te brengen hebt. Na al die jaren hard werken aan het vertalen van ons gevoel in muziek is dit een geweldige kans om op zo’n grote schaal ons verhaal te vertellen. Het voelt fantastisch en nog een beetje onwerkelijk dat de selectiecommissie van AVROTROS voor onze song heeft gekozen, maar we zijn er klaar voor om Europa iets positiefs te brengen.”
Songfestival Liverpool

Dit jaar wordt het Eurovisie Songfestival in Liverpool gehouden. Gezien het Songfestival niet in het winnende land Oekraïne gehouden kan worden, is er in samenspraak met Oekraïne en de EBU gekozen voor het Verenigd Koninkrijk. Op dinsdag 9 mei en donderdag 11 mei vinden de halve finales plaats en op zaterdag 13 mei de finale. De komende maanden gaan Mia en Dion werken aan hun act en zich voorbereiden op hun deelname samen met hun creatieve team Duncan en Jordan. Het creatieve team wordt binnenkort aangevuld tot het complete team.


Social media accounts
Twitter Mia
Twitter Dion
Instagram Mia
Instagram Dion

Sneak preview:
twitter


  ESF Reporter vrijdag 3 maart 2023 @ 13:25:22 #2
87554 Cee
Welluk?
pi_208218045
Sorry ik zit op m’n werk en mobiel dus heb de OP en TT niet ge-update. :@
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 13:25:50 #3
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208218054
Welk genre dan ook, laten we vooral artiesten sturen die muziek maken die nu relevant is.
pi_208218056
Sorry maar ik ga zo lachen als België zich kwalificeert en Nederland niet :@
Koel en donker bewaren
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 13:28:51 #5
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208218108
Trouwens viel mij wel op tijdens de halve finales in Servië. Vrijwel alle ballads zijn eruit gestemd in halve finales daar terwijl het 50-50 televote-jury is. Hebben we geen zin in serieuze en dramatische nummers?
  ESF Reporter vrijdag 3 maart 2023 @ 13:30:25 #6
87554 Cee
Welluk?
pi_208218128
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:25 schreef Guanabana het volgende:
Sorry maar ik ga zo lachen als België zich kwalificeert en Nederland niet :@
Ja maar da’s met twee maten meten, net als dat de Faroër eilanden zich kwalificeren voor de achtste finales in een poule met Madagascar, Djibouti en Fiji en Oranje er in de poulefase uitvliegt in een groep met Spanje, Argentinië en Frankrijk.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:30:44 #7
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208218132
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:25 schreef Guanabana het volgende:
Sorry maar ik ga zo lachen als België zich kwalificeert en Nederland niet :@
België zou zich niet kwalificeren in semi 1 en wel in semi 2 en dat geldt misschien ook wel voor Nederland.

Zegt meer over de loting dan over de nummers denk ik hoor :)
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:31:02 #8
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208218135
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:30 schreef Cee het volgende:

[..]
Ja maar da’s met twee maten meten, net als dat de Faroër eilanden zich kwalificeren voor de achtste finales in een poule met Madagascar, Djibouti en Fiji en Oranje er in de poulefase uitvliegt in een groep met Spanje, Argentinië en Frankrijk.
Dit dus :D Alleen was jij sneller
pi_208218136
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:30 schreef molloot200 het volgende:

[..]
België zou zich niet kwalificeren in semi 1 en wel in semi 2 en dat geldt misschien ook wel voor Nederland.

Zegt meer over de loting dan over de nummers denk ik hoor :)
Ja dat is ook weer zo, die semi's verschillen behoorlijk (schijnt, heb nog lang niet alles gehoord :P).

Maar goed, dan nog. Gewoon het idee.
Koel en donker bewaren
  ESF Reporter vrijdag 3 maart 2023 @ 13:31:25 #10
87554 Cee
Welluk?
pi_208218142
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:28 schreef Momo het volgende:
Trouwens viel mij wel op tijdens de halve finales in Servië. Vrijwel alle ballads zijn eruit gestemd in halve finales daar terwijl het 50-50 televote-jury is. Hebben we geen zin in serieuze en dramatische nummers?
Ik ben na al die NF’s wel tot de conclusie gekomen dat Europa daar dit jaar, en vooral na vorig jaar, weinig zin in heeft.
  ESF Reporter vrijdag 3 maart 2023 @ 13:32:20 #11
87554 Cee
Welluk?
pi_208218159
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:31 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Ja dat is ook weer zo, die semi's verschillen behoorlijk (schijnt, heb nog lang niet alles gehoord :P).

Maar goed, dan nog. Gewoon het idee.
Dag en nacht, Guaan. ‘t Is als dag en nacht.
pi_208218178
Nederland heeft zo achteraf nog geluk dat The Starlings zo dom waren om niet voor Oceanside te kiezen.
pi_208218204
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:28 schreef Momo het volgende:
Trouwens viel mij wel op tijdens de halve finales in Servië. Vrijwel alle ballads zijn eruit gestemd in halve finales daar terwijl het 50-50 televote-jury is. Hebben we geen zin in serieuze en dramatische nummers?
Met Corona, de oorlog in Oekraïne, de inflatie, het voetbal onder Frank de Boer en nog wat van zulke trauma’s in de voorbije jaren hebben de mensen in Europa weer zin in een beetje gezelligheid.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208218223
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:33 schreef Em31 het volgende:
Nederland heeft zo achteraf nog geluk dat The Starlings zo dom waren om niet voor Oceanside te kiezen.
Dat zou er wel lekker uitspringen in dit deelnemersveld inderdaad.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:42:19 #15
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208218281
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Met Corona, de oorlog in Oekraïne, de inflatie, het voetbal onder Frank de Boer en nog wat van zulke trauma's in de voorbije jaren hebben de mensen in Europa weer zin in een beetje gezelligheid.
Het Nederlandse selectieteam had niks door.

https://lyricstranslate.c(...)tijd-verspillen.html
pi_208218411
twitter


Geen erg indrukwekkende cijfers voorlopig. Nou had S10 wel het voordeel dat ze enigszins bekend was, en vooral dat ze in het Nederlands zong, maar haar nummer werd meteen wel veel meer omarmd.
pi_208219214
Ben ook geen fan van t nummer, maar op de radio klonk het zo slecht nog niet
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208219313
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:25 schreef Guanabana het volgende:
Sorry maar ik ga zo lachen als België zich kwalificeert en Nederland niet :@
De 2de semi is zo zwak dat ik Gustaph nog niet afstreep.
pi_208219362
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:52 schreef blackswangreen het volgende:
[ twitter ]

Geen erg indrukwekkende cijfers voorlopig. Nou had S10 wel het voordeel dat ze enigszins bekend was, en vooral dat ze in het Nederlands zong, maar haar nummer werd meteen wel veel meer omarmd.
Denk dat dat ook wel een belangrijke rol speelt. Beiden waren tot woensdag vrij onzichtbaar en daarna heb ik ook niet bepaald al een charme-offensief gezien. Ze zaten bijvoorbeeld volgens mij niet al ergens aan tafel bij een talkshow. De gunfactor is er volgens mij nog steeds niet echt bij dit duo vanuit het grote publiek.

Qua moodswings bij dit lied zit ik op dit moment in kamp "ze gaan een CATS-je doen", maar dat kan morgen weer anders zijn :7
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208219693
Burning Daylight is komende week alarmschijf op Qmusic. Maar Domien Verschuren heeft daar ook invloed op.
pi_208219707
Domien denkt ook dat wij de finale sowieso gaan halen :7
pi_208219786
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:06 schreef NailQueen het volgende:

[..]
De 2de semi is zo zwak dat ik Gustaph nog niet afstreep.
Ik denk dat België doorgaat vanwege het vrolijke nummer.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208219898
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:01 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ik denk dat België doorgaat vanwege het vrolijke nummer.
en dankzijk de staging van Hans Pannecoucke natuurlijk :)
  ESF Reporter vrijdag 3 maart 2023 @ 16:13:53 #24
87554 Cee
Welluk?
pi_208219938
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:53 schreef NailQueen het volgende:
Domien denkt ook dat wij de finale sowieso gaan halen :7
Domien kent de rest van de semi en de regels niet, denk ik.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 16:24:49 #25
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208220101
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:52 schreef NailQueen het volgende:
Burning Daylight is komende week alarmschijf op Qmusic. Maar Domien Verschuren heeft daar ook invloed op.
En ook topsong bij NPO Radio 2. Maar die keuze valt in de categorie groen gras en nat water.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208220184
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:13 schreef Cee het volgende:

[..]
Domien kent de rest van de semi en de regels niet, denk ik.
Je kunt ook overdrijven natuurlijk... qua nummers is de rest niet per se beter. Behalve Finland dan. Het valt alleen te vrezen dat ze weer gaan voor een 'echte' en 'kwetsbare' staging, oftewel helemaal niks. Dan haal je het inderdaad niet, want puur op basis van het nummer gaat het niet werken. Maar dat geldt voor iedereen tot nu toe.
  ESF Reporter vrijdag 3 maart 2023 @ 16:44:35 #27
87554 Cee
Welluk?
pi_208220391
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:29 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Je kunt ook overdrijven natuurlijk... qua nummers is de rest niet per se beter.
Ja kom, ik zeg helemaal niet dat de andere nummers beter zijn.
Domien denkt “goed nummer dus dat haalt de finale” en neemt daarbij de andere factoren niet in mee, althans ik ga ervan uit dat ie niet zo diep in de materie zit dat hij weet hoe de andere nummers klinken en wat van een aantal daarvan hun staging is. En ik vraag me af of hij weet dat de jury niet meedoet.
pi_208220530
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Denk dat dat ook wel een belangrijke rol speelt. Beiden waren tot woensdag vrij onzichtbaar en daarna heb ik ook niet bepaald al een charme-offensief gezien. Ze zaten bijvoorbeeld volgens mij niet al ergens aan tafel bij een talkshow. De gunfactor is er volgens mij nog steeds niet echt bij dit duo vanuit het grote publiek.
Ja, het verbaast me dat ze hun moment niet meer hebben gepakt woensdag. Ze kunnen er zelf weinig aan doen dat ze niet zo tof overkomen als S10 of de sympathieke uitstraling van Jeangu hebben, maar daar kon je zonder al te veel moeite iets aan doen voor het nationale publiek.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208220774
Oke je kunt het nummer helemaal niets vinden maar zo negatief als sommige van jullie reageren. En nee niet 1 keer maar het blijft maar doorgaan en doorgaan en doorgaan. Ik dacht dat ik een drama queen was maar jongens ik verbleek erbij.

Nogmaals je kunt het nummer helemaal ruk vinden maar zo een liedje overdreven afbreken en daarbij de stemming hier beïnvloeden? Het is jullie mening en niet van een ander maar het lijkt zo langzamerhand wel of jullie mening zaligmakend is.
Ik vind deze negativiteit zo ontzettend vervelend dat ik het eigenlijk helemaal niet meer leuk vind om hier naar de reacties te kijken.
Ik herken sommige van jullie helemaal niet meer, waar komt al die negativiteit vandaan? Ik snap het niet.
Ik ga voorlopig dan ook niet meer op FOK want ik erger mij nu alleen maar.
  ESF Reporter vrijdag 3 maart 2023 @ 17:19:15 #30
87554 Cee
Welluk?
pi_208220852
Jeetje. Zo’n drama is er toch niet? En zo gruwelijk negatief ook niet. Het is niet dat hier dingen met de grond gelijk worden gemaakt of zo, het is alleen dat dingen wat tegenvallen en verwachtingen worden getemperd. Mensen die positief over het nummer zijn zitten er ook. Overigens is er amper iemand echt negatief over het nummer.
pi_208220866
Moeten we dan heel positief zijn terwijl daar niet echt een reden voor is? :? Ik vind het eerlijk gezegd ook nog wel meevallen met de negativiteit.

Gewoon realistisch, maar ook nog wel hoopvol.
pi_208221105
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:12 schreef summer52 het volgende:
Oke je kunt het nummer helemaal niets vinden maar zo negatief als sommige van jullie reageren. En nee niet 1 keer maar het blijft maar doorgaan en doorgaan en doorgaan. Ik dacht dat ik een drama queen was maar jongens ik verbleek erbij.

Nogmaals je kunt het nummer helemaal ruk vinden maar zo een liedje overdreven afbreken en daarbij de stemming hier beïnvloeden? Het is jullie mening en niet van een ander maar het lijkt zo langzamerhand wel of jullie mening zaligmakend is.
Ik vind deze negativiteit zo ontzettend vervelend dat ik het eigenlijk helemaal niet meer leuk vind om hier naar de reacties te kijken.
Ik herken sommige van jullie helemaal niet meer, waar komt al die negativiteit vandaan? Ik snap het niet.
Ik ga voorlopig dan ook niet meer op FOK want ik erger mij nu alleen maar.
Het klopt dat we niet heel positief zijn, maar we houden het allemaal wel netjes, toch?
Het is natuurlijk ook veel leuker om te hypen en uit te kijken naar een prachtige eindnotering, maar met alle informatie die we nu hebben, is dat niet de verwachting.

Je ziet trouwens wel dat de positieve posts de meeste likes hebben, dus eigenlijk hebben we allemaal behoefte aan iets meer positief nieuws over onze inzending :) Wie weet komt dat de komende tijd nog wel!
  ESF Reporter vrijdag 3 maart 2023 @ 17:34:42 #33
87554 Cee
Welluk?
pi_208221106
Verder zal je mij ook weinig hier zien totdat er - buiten m’n eerste reacties en bedenkingen en pro’s en cons die ik nu heb geuit - meer bekend is qua live uitvoering of interviews of leuke filmpjes met Mia en Dion, die hopelijk snel en veelvuldig zullen volgen. Want meer kan ik er momenteel ook niet van maken en vinden.

Edit: Billie hierboven zegt het beter O+
pi_208221193
Het is vooral teleurstelling bij velen. Duncan zorgde voor hoop op iets bijzonders en dat valt gewoon wat tegen. Bij de bookmakers blijven we maar zakken, terwijl we nog zo goed weten hoe het is om juist te stijgen na bekendmaking.

De reacties op YouTube zijn ook allemaal in de trant van 'het is niet slecht, maar meer ook niet' en dat is denk ik ook de stemming hier. Niemand die het echt slecht vindt (daarvoor moet je elders zijn), maar iedereen beseft dat mensen hier de telefoon niet voor gaan pakken. En dat is jammer.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 17:50:33 #35
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208221326
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:39 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Niemand die het echt slecht vindt (daarvoor moet je elders zijn)
Op die ene user die het nog erger vindt dan de Toppers na dan. :P
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 maart 2023 @ 17:56:36 #36
862 Arcee
Look closer
pi_208221419
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:12 schreef summer52 het volgende:
Oke je kunt het nummer helemaal niets vinden maar zo negatief als sommige van jullie reageren. En nee niet 1 keer maar het blijft maar doorgaan en doorgaan en doorgaan. Ik dacht dat ik een drama queen was maar jongens ik verbleek erbij.

Nogmaals je kunt het nummer helemaal ruk vinden maar zo een liedje overdreven afbreken en daarbij de stemming hier beïnvloeden? Het is jullie mening en niet van een ander maar het lijkt zo langzamerhand wel of jullie mening zaligmakend is.
Ik vind deze negativiteit zo ontzettend vervelend dat ik het eigenlijk helemaal niet meer leuk vind om hier naar de reacties te kijken.
Ik herken sommige van jullie helemaal niet meer, waar komt al die negativiteit vandaan? Ik snap het niet.
Ik ga voorlopig dan ook niet meer op FOK want ik erger mij nu alleen maar.
Jij bent nu degene die het allemaal een nare bijsmaak geeft. Iedereen heeft het (op best een fatsoenlijke manier) gewoon over het liedje, en jij zit nu te bashen op mensen die iets over het liedje zeggen. Daarmee maak je het persoonlijk. Niet nodig.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 maart 2023 @ 17:59:08 #38
163650 Greys
pi_208221444
Ja ik heb ook al meerdere keren gezegd dat het niks is om voor te schamen en best mooi maar verder kan ik er nog niet erg enthousiast over zijn in tegenstelling tot andere jaren en ik ga ook niet doen alsof dat wel zo is. :@

Misschien na Eurovision in Concert.

Prima toch. Ieder z'n meug. Ik zie ook niet echt lelijke of valse opmerkingen hier eigenlijk. En we zijn volgens mij ook allemaal zo dat we later eerlijk zouden roepen 'sodeknetters zat ik er effe naast' als blijkt dat het live wel tot leven komt. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter vrijdag 3 maart 2023 @ 18:09:23 #39
87554 Cee
Welluk?
pi_208221562
twitter
pi_208221577
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:09 schreef Cee het volgende:
[ twitter ]
Maar ze gaan het nog niet live laten horen zeker? Jammer.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 18:17:58 #41
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208221676
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:59 schreef Greys het volgende:
Ja ik heb ook al meerdere keren gezegd dat het niks is om voor te schamen en best mooi maar verder kan ik er nog niet erg enthousiast over zijn in tegenstelling tot andere jaren en ik ga ook niet doen alsof dat wel zo is. :@

Misschien na Eurovision in Concert.

Prima toch. Ieder z'n meug. Ik zie ook niet echt lelijke of valse opmerkingen hier eigenlijk. En we zijn volgens mij ook allemaal zo dat we later eerlijk zouden roepen 'sodeknetters zat ik er effe naast' als blijkt dat het live wel tot leven komt. :)
Ja, dit. Het liedje van S10 voelde ik eerst ook niet. Tot de live bij Mathijs. Toen was ik om. Wellicht dat het nu ook gebeurt. Maar zo te horen gaat dat nog wel ff duren -O-

Ik hoop ook vooral dat de Nederlandse delegatie geleerd heeft dat bijna te weinig staging een lied ook geen goed doet. Ik denk dat De Diepte met iets meer qua beeldvorming on stage echt wel de top 10 in had kunnen duiken.
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 18:21:04 #42
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208221719
Wel goed dat ze een beetje zichtbaar worden voor het Nederlandse publiek, zodat het niet meer alleen "wie zijn die mensen" is.
pi_208221822
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 17:56 schreef Aratanax het volgende:

[..]
Jij bent nu degene die het allemaal een nare bijsmaak geeft. Iedereen heeft het (op best een fatsoenlijke manier) gewoon over het liedje, en jij zit nu te bashen op mensen die iets over het liedje zeggen. Daarmee maak je het persoonlijk. Niet nodig.
Jij???? Ik ken u niet! En wie is er nu aan het bashen en maakt het persoonlijk? Iets van de pot en de ketel?
pi_208221880
Iedereen zal wel gelijk hebben en ik reageerde misschien wat te heftig. Maar andere jaren was de stemming hier gewoon heel anders. Ik ben wat teleurgesteld en dat zal wel aan mij liggen. En het was niet mijn bedoeling om iemand te beledigen. Dus tijd om even pas op de plaats te maken.
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 18:35:24 #45
375570 crew  Cyan9
pi_208221901
Er is gewoon ruimte voor iedereen z'n mening, of die nou positief is of negatief. Zolang het we allemaal een beetje netjes houden met z'n allen is er niks aan de hand. Dus lekker blijven reageren, en zo nodig even pas op de plaats maken, dan blijft het ook gezellig.

w/
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 18:45:39 #46
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208222047
Hoorde vanmiddag het op de radio, en het klinkt dan toch wel goed moet ik bekennen. Als ik dan meeneem dat het sentiment best behoorlijk lijkt het zijn in het buiteland (voornamelijk), dan zal er best een behoorlijk publiek voor zijn.

Het is alleen geen potentiële winnaar, maar die zijn ook bijzonder schaars natuurlijk.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 18:45:59 #47
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208222054
Of het was een koortsdroom, dan sluit ik ook niet helemaal uit. :+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208222091
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:33 schreef summer52 het volgende:
Iedereen zal wel gelijk hebben en ik reageerde misschien wat te heftig. Maar andere jaren was de stemming hier gewoon heel anders. Ik ben wat teleurgesteld en dat zal wel aan mij liggen. En het was niet mijn bedoeling om iemand te beledigen. Dus tijd om even pas op de plaats te maken.
No hard feelings. En voor de statistieken: ik vind het ook een prima nummer.
pi_208222109
Als dit waar is dan schaam je je toch :')

twitter
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 18:51:26 #50
92279 N.icka
Windforce 11
pi_208222130
Heb het nummer nu echt 100x geluisterd maar het raakt me niet. Het is een goede popsong maar door de overproductie verliest het alle ballen / rauwheid of soul of hoe je het ook wil noemen. Gelikt , goed gemaakt maar zielloos , jammer
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 18:53:05 #51
375570 crew  Cyan9
pi_208222161
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:50 schreef Nexum het volgende:
Als dit waar is dan schaam je je toch :')

[ twitter ]
Meneer Luuk doet wel sinds de aankondiging van de artiesten z'n uiterste best om zo veel mogelijk shit te verspreiden, dus ik neem hem niet heel serieus meer.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 18:54:22 #52
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208222177
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:50 schreef Nexum het volgende:
Als dit waar is dan schaam je je toch :')

[ twitter ]
Ze had ook wel weinig volgers, dit overzicht klopt wel inderdaad. Al hoeft dat niet te betekenen dat ze die zelf heeft gekocht. Kan ook vanuit hoger op komen via een management of platen maatschappij of een vreemde.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 18:55:41 #53
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208222196
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:50 schreef Nexum het volgende:
Als dit waar is dan schaam je je toch :')

[ twitter ]
Is er ook zo`n statistiekje van Dion ?

Niet heel vreemd toch dat ze ineens meer volgers krijgt nu ze in het brandpunt van de belangstelling staat.

Edit: ik had het laatste plaatje ook niet gezien

[ Bericht 1% gewijzigd door usagi414 op 03-03-2023 20:05:19 ]
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208222217
Alles aan onze act dit jaar voelt ook gemaakt en nep. Ik krijg echt geen seconde de indruk dat deze Mia en Dion passievol zijn over muziek. Mia komt ook over alsof ze wanhopig is om door te breken in het buitenland.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208222227
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:55 schreef usagi414 het volgende:


Niet heel vreemd toch dat ze ineens meer volgers krijgt nu ze in het brandpunt van de belangstelling staat.
Zeker. Maar hoe kan het dagelijks nagenoeg een soortgelijk getal zijn?

Never mind. Ik had de onderkant van het plaatje niet gezien.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pisces29 op 03-03-2023 19:04:59 ]
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 18:58:13 #56
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208222230
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:55 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Is er ook zo`n statistiekje van Dion ?

Niet heel vreemd toch dat ze ineens meer volgers krijgt nu ze in het brandpunt van de belangstelling staat.
Dion zit nog gewoon op 5000 volgers ongeveer. Maar iets meer bij gekregen deze laatste dagen.
  ESF Reporter vrijdag 3 maart 2023 @ 18:59:11 #57
87554 Cee
Welluk?
pi_208222248
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:50 schreef Nexum het volgende:
Als dit waar is dan schaam je je toch :')

[ twitter ]
Luuk maakt er wel een hobby van zeg.
pi_208222251
quote:
85s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:53 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Meneer Luuk doet wel sinds de aankondiging van de artiesten z'n uiterste best om zo veel mogelijk shit te verspreiden, dus ik neem hem niet heel serieus meer.
Het lijkt wel een obsessie voor die kerel joh, steeds ook alleen over Mia. Rare mensen bestaan er toch.
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 19:02:35 #59
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208222300



Kijk het is overduidelijk wel zo bij Mia, maar zoveel bekende mensen doen dat. Niet zo heel relevant :+
pi_208222431
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:02 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Kijk het is overduidelijk wel zo bij Mia, maar zoveel bekende mensen doen dat. Niet zo heel relevant :+
Maar gelukkig zat onze grootste Mia-hater haar Instagram te stalken om dit allemaal in de gaten te houden _O_
pi_208222538
Ik zit wat meer filmpjes te kijken van de pers avond en ze zijn echt heel leuk samen. Nu ook een filmpje op de stories van Eurovision in concert. Ze gaan nog veel promo doen zei Mia. We gaan ze hopelijk wat beter leren kennen..
pi_208222632
twitter
pi_208222680
Trouwens volgens mij stond S10 na de bekendmaking ook maar ergens rond plek 19 bij de bookmakers, die ging pas omhoog na haar live optreden.

Als ze ook naar de bookmakers kijken bij het maken van de running order kan het dus wel wat een nadeel zijn om daar zolang mee te wachten.
pi_208222690
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:45 schreef ijs_beer het volgende:
Hoorde vanmiddag het op de radio, en het klinkt dan toch wel goed moet ik bekennen. Als ik dan meeneem dat het sentiment best behoorlijk lijkt het zijn in het buiteland (voornamelijk), dan zal er best een behoorlijk publiek voor zijn.

Het is alleen geen potentiële winnaar, maar die zijn ook bijzonder schaars natuurlijk.
Nou ja, ons verwachtingspatroon gaat ook wel omhoog door onze recente prestaties. De voorbije 10 jaar zijn we (bijna) altijd naar de finale gegaan, en dan ook vaak in het linkerrijtje gekomen, met een eerste en tweede plaats als hoogtepunten.

Alleen nu kwalificatie redelijk vanzelfsprekend is geworden, hoop je toch op meer dan een liedje dat alleen daarin slaagt, maar daarna niet meer om de prijzen meedoet. Het wordt nu vergelijkbaar met de prestaties van Ajax (en dat is nooit een goed teken natuurlijk). Die worden over 2 maanden ook weer kampioen, maar je weet nu al dat ze tegen één of andere onbenullige tegenstander gaan falen in de Europacup komend seizoen. Wat dat betreft heb je voor onze inzending toch de hoop dat het iets wordt, waar je desnoods met veel fantasie van kan hopen dat het echt een kans maakt te winnen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 19:26:43 #65
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208222734
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:22 schreef Mlita het volgende:
[ twitter ]
't Zal wel aan de kwaliteit van de video liggen of aan de slechte verlichting, maar zou bijna denken dat ik bij Mia een beginnende zwangerschap zie.
:o)
pi_208222766
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:24 schreef Em31 het volgende:
Trouwens volgens mij stond S10 na de bekendmaking ook maar ergens rond plek 19 bij de bookmakers, die ging pas omhoog na haar live optreden.

Als ze ook naar de bookmakers kijken bij het maken van de running order kan het dus wel wat een nadeel zijn om daar zolang mee te wachten.
Nou ja, iedereen en zijn buren sturen dit jaar een uptempo lied, al dan niet mit gutem text, dus een kwalitatief rustpunt zetten ze heus niet als 3e van de avond ofzo :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208223420
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:24 schreef usagi414 het volgende:

[..]
En ook topsong bij NPO Radio 2. Maar die keuze valt in de categorie groen gras en nat water.
Gelukkig stellen de topsongs en alarmschijven maar weinig voor :+
pi_208223472
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:13 schreef Cee het volgende:

[..]
Domien kent de rest van de semi en de regels niet, denk ik.
Domien is ook meer van de Ed Sheerans, David Guettas en de Maans.

Maar ik krijg wel een beetje '2015-gevoelens'. Toen zei ook iedereen dat het een goed nummer was en we glansrijk door de halve finale kwamen. De echte kenners wisten wel beter :7
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 maart 2023 @ 19:57:00 #69
163650 Greys
pi_208223585
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:26 schreef Dave het volgende:

[..]
't Zal wel aan de kwaliteit van de video liggen of aan de slechte verlichting, maar zou bijna denken dat ik bij Mia een beginnende zwangerschap zie.
Snap dat je het kunt denken in die video maar dat zal wel aan de lichtval liggen ofzo want deze foto is van dezelfde avond en daar zie je helemaal niks.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208223727
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 18:55 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Is er ook zo`n statistiekje van Dion ?

Niet heel vreemd toch dat ze ineens meer volgers krijgt nu ze in het brandpunt van de belangstelling staat.
Aangezien haar maatje Dion er amper volgers bij heeft is het wel vreemd. Of niet eens vreemd, gewoon nep. Ik weet verder niet waar de oorzaak ligt.

Nog triester vind ik die Luuk. Wat een ontzettende loser is dat, 23 jaar maar gedraagt zich als een 13-jarige.
pi_208223771
Denk dat we de finale missen. Saai nummer.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 maart 2023 @ 20:56:37 #72
163650 Greys
pi_208224797
Ook Katja (Songfestival podcast samen met Richard Telegraaf) en Jeroen (EIC) denken er eigenlijk hetzelfde over lees ik. Het merendeel vindt toch hetzelfde 'best mooi maar verder niet heel bijzonder':

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208224828
Ik hoor er wel wat positiefs in hoor :Y

Finale yes, daarna middenmoot gok ik.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 21:24:59 #74
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208225373
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 19:02 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Kijk het is overduidelijk wel zo bij Mia, maar zoveel bekende mensen doen dat. Niet zo heel relevant :+
Waar kan je je druk om maken, man man man :')
  vrijdag 3 maart 2023 @ 21:46:58 #75
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208225837
Ze zitten nu bij Jinek.
pi_208226462
Ik moet gapen van Jinek. Wilde alleen ff zien wat Mia en Dion te zeggen hadden pff.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208226945
Nu bij Jinek.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 maart 2023 @ 22:37:19 #78
163650 Greys
pi_208227052
Ik vind ze wel lief overkomen.
Even snel paar minuutjes gekeken want ik trek talkshows niet meer maar hoe ze zo overkomen lijken ze me sympathiek. Leuk die foto's van Dion als kind met z'n gitaar en Mia met haar Rybak-crush door z'n viool.

Ik ga weer snel wegzappen voor de zekerheid en m'n bloeddruk wegens talkshow-haat. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 3 maart 2023 @ 22:39:41 #79
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208227116
In mijn ooghoeken ook een beetje meegekregen van het tweetal bij Jinek. Lijken mij twee aardige artiesten. (Alleen vind ik het nummer zelf echt niks :@ )
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_208227127
Ze heeft nu vlechtjes.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 maart 2023 @ 22:45:40 #81
163650 Greys
pi_208227258
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 22:39 schreef PinkLow het volgende:
In mijn ooghoeken ook een beetje meegekregen van het tweetal bij Jinek. Lijken mij twee aardige artiesten. (Alleen vind ik het nummer zelf echt niks :@ )
Ja ze zijn leuk in het Nederlands en live bewegend enzo. :Y

(En leuk dat je het Voorsteltopic hebt ingevuld!)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208227285
Hij komt me idd een beetje bekend voor uit iets van The Voice.

Maar dit is gekozen uit 450 liedjes? Apart.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 22:48:01 #83
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_208227316
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 22:45 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja ze zijn leuk in het Nederlands en live bewegend enzo. :Y

(En leuk dat je het Voorsteltopic hebt ingevuld!)
Ze komen nu een stuk sympathieker over dan in de eerste filmpjes die we te zien kregen :Y
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_208227803
Ik vind ze ook sympathiek en lief. Gaat volgens mij wel goed komen, maar volgend jaar wil eis ik een andere presentatie :( .
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208230126
Supergoeie, prachtige song. Kan niet anders zeggen! Net pas voor het eerst beluisterd.
Geweldige track.
Eens kijken
pi_208230699
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 01:05 schreef Maharski het volgende:
Supergoeie, prachtige song. Kan niet anders zeggen! Net pas voor het eerst beluisterd.
Geweldige track.
Vind ik ook. Tenminste, supergoed is wat overrated, maar ik vind het zeker niet slecht. Met een goede staging kan dit best wel wat worden.
pi_208231327
twitter

Rond de 45.000 internationale streams op de eerste dag dus.
pi_208233053
Ben benieuwd of een live-optreden meer recht gaat doen aan het nummer. De clip vind ik dusdanig schreeuwerig en afleiden van de muziek dat ik automatisch het nummer nu nog maar matigjes vind.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 4 maart 2023 @ 12:33:43 #89
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208233251
Hij wordt alleen maar beter en beter. Echt geweldig goed geproduceerd ook.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_208233442
Vond ze bij Jinek wel sympathiek. Vooral Dion. Het schijnt dat Mia niets met Nederland heeft als in binding etc. Waarom doe je dan mee voor Nederland :') Dion solo had ook makkelijk gekund trouwens
pi_208235121
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:44 schreef Poepz0r het volgende:
Vond ze bij Jinek wel sympathiek. Vooral Dion. Het schijnt dat Mia niets met Nederland heeft als in binding etc. Waarom doe je dan mee voor Nederland :') Dion solo had ook makkelijk gekund trouwens
Dat is een filmpje van jaren geleden. Waarom dit steeds maar weer wordt aangehaald.. |:(
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208235285
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 14:47 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Dat is een filmpje van jaren geleden. Waarom dit steeds maar weer wordt aangehaald.. |:(
Dat kan. Alsnog heeft ze een vreemde vibe rond haar ofzo. Dion vind ik veel sympathieker :)
pi_208235323
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:01 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat kan. Alsnog heeft ze een vreemde vibe rond haar ofzo. Dion vind ik veel sympathieker :)
“Ik hou van applaus krijgen.” :+

Eens, ik vind Dion ook leuker.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208235332
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:03 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
“Ik hou van applaus krijgen.” :+

Eens, ik vind Dion ook leuker.
Narcisme ofzo proef ik bij haar :P
pi_208235967
Ze is gewoon eerlijk en heeft een grote droom. Dat mag blijkbaar niet in Nederland :+
Ik vond haar heel leuk en enthousiast in het interview.
  ESF Reporter zaterdag 4 maart 2023 @ 16:01:26 #96
87554 Cee
Welluk?
pi_208236242
Nederland en Nederlanders vind ik zelf ook vaak best vervelend. Als je dat hardop zegt dan krijg je als antwoord “nou rot op dan!” Maar als je dat dan daadwerkelijk doet, vooral omdat je elders meer mogelijkheden en kansen ziet dan is dat blijkbaar ook niet goed. Schiet mij maar lek.
pi_208236446
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 16:01 schreef Cee het volgende:
Nederland en Nederlanders vind ik zelf ook vaak best vervelend. Als je dat hardop zegt dan krijg je als antwoord “nou rot op dan!” Maar als je dat dan daadwerkelijk doet, vooral omdat je elders meer mogelijkheden en kansen ziet dan is dat blijkbaar ook niet goed. Schiet mij maar lek.
Het is de toon en uitstraling. In diverse uitspraken en momenten.
Genoeg artiesten die je in een talkshow ziet zitten met grote dromen maar die gewoon likeable overkomen. :)
En nee, iemand hoeft zeker niet likeable over te komen. Maar ja, ik ga wel heel lekker op een Jeangu en S10. O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208236514
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 16:10 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Het is de toon en uitstraling. In diverse uitspraken en momenten.
Genoeg artiesten die je in een talkshow ziet zitten met grote dromen maar die gewoon likeable overkomen. :)
En nee, iemand hoeft zeker niet likeable over te komen. Maar ja, ik ga wel heel lekker op een Jeangu en S10. O+
Eens. Mia lijkt mij heel nep.
pi_208236620
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 16:12 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Eens. Mia lijkt mij heel nep.
Nep zou ik het niet noemen. Ik denk dat ze gewoon zichzelf is. :)

Beetje een Anouk. You love it or you hate it.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208238294
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 12:44 schreef Poepz0r het volgende:
Vond ze bij Jinek wel sympathiek. Vooral Dion. Het schijnt dat Mia niets met Nederland heeft als in binding etc. Waarom doe je dan mee voor Nederland :') Dion solo had ook makkelijk gekund trouwens
Er is niks Nederlandser dan een hekel hebben aan Nederland. Niet voor niks geldt 'on-Nederlands' hier als compliment.
pi_208239091
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 15:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Narcisme ofzo proef ik bij haar :P
Nee. Je proeft ophef en dat vind je stiekem gewoon best lekker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mandy040986 op 04-03-2023 20:40:37 ]
pi_208239147
Ik vind het nog steeds een prachtig nummer, zowel de tekst, als de melodie, als hun stemmen samen O+

In tegenstelling tot wat ik hier soms teruglees, vind ik haar stem juist ontzettend mooi, en een aanvulling op hem.

Ik zou echt niet verbaasd zijn als het een grote radiohit wordt. En afhankelijk van de staging durf ik ook best te hopen op een CATSje.

Wat dat betreft snap ik nog steeds de reacties hier niet..ik vind de stemming echt te negatief. Ik gun het jullie om het lied met mijn oren te luisteren, en dan te horen wat ik hoor! O+
pi_208239499
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 18:47 schreef Manusje_v_a het volgende:
Ik vind het nog steeds een prachtig nummer, zowel de tekst, als de melodie, als hun stemmen samen O+

In tegenstelling tot wat ik hier soms teruglees, vind ik haar stem juist ontzettend mooi, en een aanvulling op hem.

Ik zou echt niet verbaasd zijn als het een grote radiohit wordt. En afhankelijk van de staging durf ik ook best te hopen op een CATSje.

Wat dat betreft snap ik nog steeds de reacties hier niet..ik vind de stemming echt te negatief. Ik gun het jullie om het lied met mijn oren te luisteren, en dan te horen wat ik hoor! O+
Maar we zoeken een ESF hit ;)

Verder vind ik haar stem meer dan prima. :) Niks op deze twee aan te merken vocaal gezien. ^O^
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208239550
Denken jullie ook dat ze de titel hebben gewijzigd van Chasing Highs naar Burning Daylight?
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208239743
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:13 schreef Zigsky het volgende:
Denken jullie ook dat ze de titel hebben gewijzigd van Chasing Highs naar Burning Daylight?
Dat gevoel krijg ik wel ja. In elk geval klopte het blijkbaar toch :)
pi_208240418
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:13 schreef Zigsky het volgende:
Denken jullie ook dat ze de titel hebben gewijzigd van Chasing Highs naar Burning Daylight?
Dat zou best kunnen, maar heel goed mogelijk dat ze Burning Daylight een betere titel vinden. Het heeft iets gemakkelijks om de tekst die vaak terugkomt in het lied als titel te gebruiken. Bij Arcade was de titel ook niet “Loving you is a losing game”.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aadrianus op 04-03-2023 22:31:33 ]
pi_208240936
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:17 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Dat zou best kunnen, maar heel goed mogelijk dat ze Buring Daylight een betere titel vinden. Het heeft iets gemakkelijks om de tekst die vaak terugkomt in het lied als titel te gebruiken. Bij Arcade was de titel ook niet “Loving you is a losing game”.
Inderdaad, en sowieso zijn de woorden an sich wat unieker, wat de titel wat opvallender maakt.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208245978
En ineens begin ik het nummer veel meer te waarderen. Maar op het festival werkt dat niet zo, dan heeft het geen tijd om te groeien. Hmmm. Maar ineens begint het bij mij wat te veranderen.
pi_208246660
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:13 schreef Zigsky het volgende:
Denken jullie ook dat ze de titel hebben gewijzigd van Chasing Highs naar Burning Daylight?
Ik denk dat ze de titel "Chasing Highs" als afleiding hebben gebruikt. Zij stonden vast te giechelen toen Aran Bade bij Boulevard vertelde na wat speurwerk de titel ontdekt te hebben.
Hotapnyc
pi_208247367
Op Reddit is er wekelijks een ranking. BD staat toch nog best een aardig aantal keer in de top tien dus ik denk dat er stiekem wel publiek voor is.

Staat wel vooral in de regio 10-16 met uitschieters als 23 en 1 (voor wat ik kan zien niet door Nederlandse reageerders).

https://www.reddit.com/r/(...)ngs_in_the_comments/
pi_208248820
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 06:37 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Ik denk dat ze de titel "Chasing Highs" als afleiding hebben gebruikt. Zij stonden vast te giechelen toen Aran Bade bij Boulevard vertelde na wat speurwerk de titel ontdekt te hebben.
Kan ik mij iets bij voorstellen, ja.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208249072
Maar liefst twee dagen in onze top 50 gestaan. Maar goed, wij zijn niet degene die moeten stemmen. :+
  zondag 5 maart 2023 @ 12:52:18 #113
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208249463
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:23 schreef Em31 het volgende:
Maar liefst twee dagen in onze top 50 gestaan. Maar goed, wij zijn niet degene die moeten stemmen. :+
Het is niet alsof er in die top 50 nou zulke goede muziek staat

:@ :@ :@

Maar goed, dat is wat anders dan onze inzending :P Ik weet niet, het is ook niet een typisch streamingnummer. En daarbuiten vind ik het nog steeds geen hoogvlieger, maar goed :)
pi_208249867
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:52 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Het is niet alsof er in die top 50 nou zulke goede muziek staat

:@ :@ :@

Maar goed, dat is wat anders dan onze inzending :P Ik weet niet, het is ook niet een typisch streamingnummer. En daarbuiten vind ik het nog steeds geen hoogvlieger, maar goed :)
Ja, maar het zegt wel dat het blijkbaar niet echt een boeiend nummer is voor ons hier. S10 is er volgens mij tot mei nooit meer uitgegaan. Toch wel zo prettig als je eigen land het al een mooi genoeg nummer vindt.
pi_208249989
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:19 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja, maar het zegt wel dat het blijkbaar niet echt een boeiend nummer is voor ons hier. S10 is er volgens mij tot mei nooit meer uitgegaan. Toch wel zo prettig als je eigen land het al een mooi genoeg nummer vindt.
Arcade scoorde in Nederland ook een stuk minder dan De Diepte, voorafgaand aan Eurovisie. Daar speelt echt wel mee dat Nederlandstalig het automatisch een stuk beter doet dan Engels. En dat De Diepte werd geproduceerd door Spotify-expert Arno Krabman.

Al die Duncan-nummers na Arcade werden ook geen streaming-hits in Nederland. Terwijl ze op zich niet slecht waren.
  ESF Reporter zondag 5 maart 2023 @ 13:41:49 #116
87554 Cee
Welluk?
pi_208250207
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:19 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja, maar het zegt wel dat het blijkbaar niet echt een boeiend nummer is voor ons hier. S10 is er volgens mij tot mei nooit meer uitgegaan. Toch wel zo prettig als je eigen land het al een mooi genoeg nummer vindt.
S10 had/heeft volgens mij al wel een vrij grote, jongere fanbase dat ook voor veel streams zorgt.
  zondag 5 maart 2023 @ 16:18:40 #117
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208252581
Verkeerde topic
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208256382
Ik merk dat het een grower is. Het nummer staat nu op de 11de plaats in mijn top zoveel. Vond ik een mooie plek :s)
Maar alsnog twijfel ik over de kansen in de halve finale.
  ESF Reporter zondag 5 maart 2023 @ 19:35:39 #119
87554 Cee
Welluk?
pi_208256488
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 19:28 schreef NailQueen het volgende:
Ik merk dat het een grower is. Het nummer staat nu op de 11de plaats in mijn top zoveel. Vond ik een mooie plek :s)
Ik lees het zelfde en eerlijk - ik begin er ook aan te wennen. Daar heb je op een ESF niks aan maar het kan wel helpen met het creëren van meer buzz.
pi_208257067
Ik vind het (helaas) alleen maar minder worden hoe vaker ik het hoor. Vooral naar het einde toe (de laatste minuut) vind ik ongeïnspireerd en afgeraffeld overkomen.
pi_208257169
Ik vind die langgerekte i'm zo mooi O+

Eens met het matige einde. Dat is wat me ook op viel.
  zondag 5 maart 2023 @ 20:50:26 #122
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_208257620
Dit is echt een nummer wat nu niet opvalt maar straks met een mooie staging opeens op gaat vallen tussen alle cha cha's en bloed en glitter. Ik zie het stiekem wel gebeuren. Of niet :)
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_208258087
Twee vriendinnen van mij (beide françaises) vinden NL de beste inzendinging tot nu toe :D
Ik heb het nu een paar keer geluisterd en ik vind het een best aardig nummer. Niks hoogstaands ofzo maar ik zie er best een 10e plaats in. Even afwachten wat ze met de staging gaan doen, ik ben erg benieuwd iig.
pi_208258124
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 20:50 schreef Gerard-Joling het volgende:
Dit is echt een nummer wat nu niet opvalt maar straks met een mooie staging opeens op gaat vallen tussen alle cha cha's en bloed en glitter. Ik zie het stiekem wel gebeuren. Of niet :)
Ben dan wel heel benieuwd wie er voor een mooie staging gaat zorgen :P Uiteindelijk valt de staging ondanks de verwachtingen vooraf meestal toch weer tegen. Het voegt zelden wat toe aan het lied, integendeel zelfs. Met uitzondering van 2014, dat was heel mooi en sfeervol uitgewerkt, al vermoed ik dat vooral Ilse DeLange hier verantwoordelijk voor is geweest.
pi_208262235
Oh grappig gisteravond had de MV iets van 714K views en nu 693K. Gebeurde vorig jaar ook bij de MV van S10.
pi_208263345
Hoor ‘m net op de radio voorbijkomen en hij klinkt toch wel lekker hoor. :)
pi_208271667
De uitslag van de wekelijkse ranking op Reddit is gepubliceerd. Nederland staat voor alsnog in het middengebied. De mensen die punten hebben gegeven aan Nederland hebben het vooral 3, 2 en 6 punten gegeven. 541 mensen deden mee:


https://www.reddit.com/r/(...)results_your_top_27/
Edit:
Oekraine is het enige land zonder 12 punten.

De verdeling is trouwens wel grappig. Bijna alle liedjes van de 2e halve finale staan in de onderste helft.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nashipeer op 06-03-2023 22:21:48 ]
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 6 maart 2023 @ 23:07:50 #128
39237 crew  H_T
2733
pi_208272408
Vandaag meegespeeld in een pubquiz en dit nummer kwam langs in de muziekronde.

Ik herkende het niet :@ :@
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 6 maart 2023 @ 23:19:18 #129
163650 Greys
pi_208272523
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 23:07 schreef H_T het volgende:
Vandaag meegespeeld in een pubquiz en dit nummer kwam langs in de muziekronde.

Ik herkende het niet :@ :@
:@ _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 6 maart 2023 @ 23:21:45 #130
39237 crew  H_T
2733
pi_208272551
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 23:19 schreef Greys het volgende:

[..]
:@ _O-
Ik kwam niet verder dan 'als we iets moeten opschrijven, doe dan maar Duncan Laurence' :D :@
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_208273045
Mia en Dion: top of flop?

Flop
89% (3.863 Stemmen)
Top
11% (457 Stemmen)
Totaal aantal stemmen: 4.320

https://www.mediacourant.(...)s-kotsmisselijk-van/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 7 maart 2023 @ 07:15:38 #132
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208273510
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 23:07 schreef H_T het volgende:
Vandaag meegespeeld in een pubquiz en dit nummer kwam langs in de muziekronde.

Ik herkende het niet :@ :@
o|O
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_208273580
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 00:37 schreef RipCity het volgende:
Mia en Dion: top of flop?

Flop
89% (3.863 Stemmen)
Top
11% (457 Stemmen)
Totaal aantal stemmen: 4.320

https://www.mediacourant.(...)s-kotsmisselijk-van/


Dan heb je ook een bron te pakken hoor
I'm postively god's favorite one
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 7 maart 2023 @ 07:52:41 #134
163650 Greys
pi_208273674
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 07:33 schreef MielMonteur het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Dan heb je ook een bron te pakken hoor
Hahaha ja dit is ongeveer het niveau Ditjes en Datjes met Gerda en Nel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208273844
Nou ben ik wel benieuwd naar de poll van 2019 (als die er is) ;)

Resultaat zou vast ook niet al te best zijn
pi_208273864
Elk jaar wordt er lacherig en negatief gedaan over onze inzending, zonder degelijke onderbouwing. Ik snap nooit zo waarom. Ik vind het wel jammer dat we elk jaar weer laten zien dat we een ontzettend zuur volk zijn.
pi_208273917
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 08:25 schreef Nashipeer het volgende:
Nou ben ik wel benieuwd naar de poll van 2019 (als die er is) ;)

Resultaat zou vast ook niet al te best zijn
https://www.weekend-onlin(...)rovisiesongfestival/

58% dacht van wel.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208273921
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 08:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Elk jaar wordt er lacherig en negatief gedaan over onze inzending, zonder degelijke onderbouwing. Ik snap nooit zo waarom. Ik vind het wel jammer dat we elk jaar weer laten zien dat we een ontzettend zuur volk zijn.
Daarom hebben we gelukkig ook gaan nationaal songfestival meer. :)
  dinsdag 7 maart 2023 @ 08:42:16 #139
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208273962
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 23:07 schreef H_T het volgende:
Vandaag meegespeeld in een pubquiz en dit nummer kwam langs in de muziekronde.

Ik herkende het niet :@ :@
Wie ben jij en wat heb je met H_T gedaan?
Onze Pubquiz koning, onze ESF mod :o
_O-
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 7 maart 2023 @ 10:06:49 #140
39237 crew  H_T
2733
pi_208274527
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 08:42 schreef Arizona het volgende:

[..]
Wie ben jij en wat heb je met H_T gedaan?
Onze Pubquiz koning, onze ESF mod :o
_O-
Ook maar derde geworden :'( De aftakeling gaat hard, ik overweeg mijn ontslag in te dienen ;(
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 14:09:41 #141
436222 Japepk
Padvinder
pi_208276958
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 08:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Elk jaar wordt er lacherig en negatief gedaan over onze inzending, zonder degelijke onderbouwing. Ik snap nooit zo waarom. Ik vind het wel jammer dat we elk jaar weer laten zien dat we een ontzettend zuur volk zijn.
Ach, dat is enkel een laagje wat zichtbaar is in de media. Ik probeer altijd naar de gemene deler te zoeken; ja, reacties van 'het publiek' zijn in het begin altijd wisselend, maar nummers die het prima doen krijgen ook altijd prima commentaren. Nu is het gewoon wat minder, en hoewel je dan nog door de leken en azijnpissers heen kunt kijken, kun je al wel concluderen dat het geen direct hit is en dat er veel moet gebeuren wil dit een noemenswaardige eindscore halen.
't Echte en 't ware!
  Moderator dinsdag 7 maart 2023 @ 19:31:25 #142
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208280573
Ondertussen zijn Servië, Oostenrijk en Kroatië ons ook voorbij in de odds.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 19:39:41 #143
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208280753
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:31 schreef Momo het volgende:
Ondertussen zijn Servië, Oostenrijk en Kroatië ons ook voorbij in de odds.
Zélfs Oostenrijk?
;(
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_208280762
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:31 schreef Momo het volgende:
Ondertussen zijn Servië, Oostenrijk en Kroatië ons ook voorbij in de odds.
Er zullen er nog veel volgen met dit saaie nummer
pi_208280879
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:31 schreef Momo het volgende:
Ondertussen zijn Servië, Oostenrijk en Kroatië ons ook voorbij in de odds.
We gaan een CATS-je doen... komt goed
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208281631
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:31 schreef Momo het volgende:
Ondertussen zijn Servië, Oostenrijk en Kroatië ons ook voorbij in de odds.
Kroatië… jeetje
pi_208281704
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 20:16 schreef Em31 het volgende:

[..]
Kroatië… jeetje
Ja, dat is wel heel onterecht. In een jaar met een jury hadden we een stuk hoger gestaan.
pi_208281833
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:31 schreef Momo het volgende:
Ondertussen zijn Servië, Oostenrijk en Kroatië ons ook voorbij in de odds.
Zolang Oekraine en Loreen nog zo hoog staan terwijl er betere acts zijn kan ik de bookmakers nog weinig serieus nemen. Met de rehearsals gaat alles veranderen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 7 maart 2023 @ 20:36:25 #149
163650 Greys
pi_208281902
Tussen alle gedoe dan ook nog even een positief geluid.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208281940
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 20:30 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Zolang Oekraine en Loreen nog zo hoog staan terwijl er betere acts zijn kan ik de bookmakers nog weinig serieus nemen. Met de rehearsals gaat alles veranderen.


Overigens gaat het bij Nederland, Servië, Kroatië en Oostenrijk om odds in de orde van 150-200, dus 0,5% - 0,7% kans op winst. Dus de precieze volgorde daarvan is al gauw wat willekeurig.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 22:00:35 #151
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208283056
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:31 schreef Momo het volgende:
Ondertussen zijn Servië, Oostenrijk en Kroatië ons ook voorbij in de odds.
Denk dat Duncan flink geschrokken is van de vrije val.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 22:09:41 #152
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208295284
S10: 'Mia Nicolai en Dion Cooper potentiële songfestivalwinnaars'

S10 (22) is enthousiast over Mia Nicolai (27) en Dion Cooper (29), haar opvolgers op het Eurovisiesongfestival. De Nederlandse inzending 'Burning Daylight' is volgens de zangeres 'echt een heel mooi liedje'.

"Hoe ik de kansen inschat? Best goed, eigenlijk", zegt S10 tegen het ANP. "Ik zou wel zeggen: potentiële winnaars."

S10 laat het songfestival nog niet los en volgt het evenement ook dit jaar op de voet. "Ik denk dat het ook nooit bij me weg zal gaan. Ik houd het allemaal in de gaten en ik wil weten wat mensen insturen", vervolgt de zangeres. Ze heeft dan ook al een aantal inzendingen gehoord die kunnen concurreren met Nederland. "Ik vind Tsjechië heel vet, met allemaal vrouwen", noemt S10 als voorbeeld.

Tsjechië stuurt dit jaar de zeskoppige vrouwengroep Vesna naar het songfestival. De band komt net als Nicolai en Cooper uit in de eerste halve finale op 9 mei.
pi_208295406
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 22:00 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Denk dat Duncan flink geschrokken is van de vrije val.
Ik moest nog denken aan dat ‘worst-case scenario doet het een SNAP’je’ wat hij zei, maarrrr dat is toch meer een best-case scenario?! Je kan ondertussen net zo goed in de halve finale blijven hangen en dat was het dan.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 8 maart 2023 @ 22:39:05 #154
163650 Greys
pi_208295608
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:21 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik moest nog denken aan dat ‘worst-case scenario doet het een SNAP’je’ wat hij zei, maarrrr dat is toch meer een best-case scenario?! Je kan ondertussen net zo goed in de halve finale blijven hangen en dat was het dan.
Ja, ik dacht daar toen ook aan. Het is niet bepaald worst case scenario, ik kan ergere scenario's bedenken. :@ _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 22:57:40 #155
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208295860


Als je nu naar de bookies (even betfair voor nu voor recente odds met al die nieuwe nummers) kijkt zouden we er net buiten kunnen vallen ja, al liggen de odds op gegeven moment dicht bij elkaar. Maar als ik even zelf kijk geef ik Malta eigenlijk wel een goede kans op kwalificatie en Zwitserland zie ik dan weer niet zo voor mij.
pi_208295970
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:39 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja, ik dacht daar toen ook aan. Het is niet bepaald worst case scenario, ik kan ergere scenario's bedenken. :@ _O-
500 miljoen streams lijkt me best lekker ja :D

x 0,003 is toch maar mooi 1,5 miljoen euro!
pi_208295973
Die tweede helft van de semi wordt wel echt een slachting. Normaal gesproken gaan er maximaal 6, met een beetje geluk 7, uit de tweede helft naar de finale en als je naar de odds kijkt, dan zou Nederland er het slechts voor staan.
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 23:15:28 #158
375570 crew  Cyan9
pi_208296086
Ik vind dat we Ierland, Letland, Malta (al vind ik die best leuk) en Zwitserland sowieso wel kunnen hebben. Kroatië en Israël zie ik ook nog wel stranden, en ik verwacht eigenlijk niet zo veel van Azerbeidzjan en stiekem ook niet van Portugal.

Dus finale moet er nog wel in kunnen zitten.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208296106
Wel raar dat Zwitserland zo goed gaat bij de betting odds en wij verder wegzakken (60:1 versus 350:1).
pi_208296210
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:17 schreef Toposcoupe het volgende:
Wel raar dat Zwitserland zo goed gaat bij de betting odds en wij verder wegzakken (60:1 versus 350:1).
Vond ik ook opvallend. De ontvangst van Watergun was internationaal voor mijn gevoel negatiever dan bij BD, dat eerder lukewarm werd ontvangen. Bij veel top-videos staat Watergun ook lager. Maar dat het ineens goed doet komt denk ik door het nieuws dat SJB de staging gaat doen.
pi_208297761
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:29 schreef Nashipeer het volgende:

[..]
Vond ik ook opvallend. De ontvangst van Watergun was internationaal voor mijn gevoel negatiever dan bij BD, dat eerder lukewarm werd ontvangen. Bij veel top-videos staat Watergun ook lager. Maar dat het ineens goed doet komt denk ik door het nieuws dat SJB de staging gaat doen.
Dat is ook niet onlogisch, laten we eerlijk zijn: Nederland heeft een slecht track record wat de stagings betreft en er is helemaal niks wat erop wijst dat het dit jaar beter zal zijn. En dit nummer heeft echt een geweldige staging nodig om überhaupt de finale te halen.
pi_208297844
Toen het bij Khalid & Sophie even over de staging ging werd ook door Duncan of Cornald (?) gezegd dat de muziek moet spreken, dus ik vrees er ook weer voor.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 maart 2023 @ 09:15:14 #163
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208297864
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:12 schreef Em31 het volgende:
Toen het bij Khalid & Sophie even over de staging ging werd ook door Duncan of Cornald (?) gezegd dat de muziek moet spreken, dus ik vrees er ook weer voor.
Ze hebben toch wel een behoorlijke bord voor hun kop soms. Ik snap dat echt niet. Ze zitten al zoveel jaar in dit vak en nog zijn ze zo stug als het maar kan. Niks zeggend kabbel nummer presenteren als iets geweldigs en dan ook niks aan staging doen en straks weer verbaasd zijn dat het niks is geworden.
pi_208298127
Nu ik hoor dat Duncan weigert in het Nederlands te praten met Nederlandse pers weet ik waar dat meisje die attitude vandaan heeft. Wat een pretentieuze lullo is het toch. Grappig wel dat ze regilio Tuur lieten horen erna :D

https://pca.st/episode/e94b5478-da81-4225-a11a-3fd0ccabe7f3
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_208298205
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:15 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ze hebben toch wel een behoorlijke bord voor hun kop soms. Ik snap dat echt niet. Ze zitten al zoveel jaar in dit vak en nog zijn ze zo stug als het maar kan. Niks zeggend kabbel nummer presenteren als iets geweldigs en dan ook niks aan staging doen en straks weer verbaasd zijn dat het niks is geworden.
Elk jaar horen we Cornald weer over 'het verhaal' en als je maar een verhaal hebt dat je dan scoort, want dit gebeurde voor ons na Anouk en TCL. Heb een beetje het idee dat ze daar niet meer uit kunnen breken. Terwijl op zaterdagavond 99% niet aan een diepgaand verhaal van een nummer zit te denken.
pi_208298215
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:12 schreef Em31 het volgende:
Toen het bij Khalid & Sophie even over de staging ging werd ook door Duncan of Cornald (?) gezegd dat de muziek moet spreken, dus ik vrees er ook weer voor.
Message first. :'(
pi_208298266
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:48 schreef Em31 het volgende:

[..]
Elk jaar horen we Cornald weer over 'het verhaal' en als je maar een verhaal hebt dat je dan scoort, want dit gebeurde voor ons na Anouk en TCL. Heb een beetje het idee dat ze daar niet meer uit kunnen breken. Terwijl op zaterdagavond 99% niet aan een diepgaand verhaal van een nummer zit te denken.
Mensen kijken niet voor de boodschap, maar gewoon wat het beste overkomt. Zie de waslijst aan platen in een andere taal dan Engels of zonder enige nuttige boodschap (Hey Ho, Let's Go) die de voorbije jaren hoog hebben gescoord bij het publiek.

Ik begin er ook voor te vrezen dat voor ons team goed nadenken over het optreden weinig anders betekent dan een passende outfit en goede belichting, maar daar scoor je geen bonuspunten mee. Mensen moeten wel ergens van onder de indruk zijn bij een optreden, anders gaat het gewoon ongemerkt voorbij. Het liedje zelf is immers totaal forgettable, dus je kan niet zoals bij Arcade een onuitwisbare indruk maken met de song zelf.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208298351
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:55 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Mensen kijken niet voor de boodschap, maar gewoon wat het beste overkomt. Zie de waslijst aan platen in een andere taal dan Engels of zonder enige nuttige boodschap (Hey Ho, Let's Go) die de voorbije jaren hoog hebben gescoord bij het publiek.

Ik begin er ook voor te vrezen dat voor ons team goed nadenken over het optreden weinig anders betekent dan een passende outfit en goede belichting, maar daar scoor je geen bonuspunten mee. Mensen moeten wel ergens van onder de indruk zijn bij een optreden, anders gaat het gewoon ongemerkt voorbij. Het liedje zelf is immers totaal forgettable, dus je kan niet zoals bij Arcade een onuitwisbare indruk maken met de song zelf.
Ik verbaas me wat dat betreft wel een beetje over Cornald ook. Hij weet hoe het werkt, en toch wordt er weer voor zoiets gekozen.
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 10:13:01 #169
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208298451
Wel jammer dat ook Azerbeidzjan een beetje in dezelfde vijver lijkt te vissen als ons in onze helft (artiest net bekend gemaakt daar).
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 maart 2023 @ 10:18:54 #170
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208298543
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:48 schreef Em31 het volgende:

[..]
Elk jaar horen we Cornald weer over 'het verhaal' en als je maar een verhaal hebt dat je dan scoort, want dit gebeurde voor ons na Anouk en TCL. Heb een beetje het idee dat ze daar niet meer uit kunnen breken. Terwijl op zaterdagavond 99% niet aan een diepgaand verhaal van een nummer zit te denken.
Precies, en wij blijven ook maar hetzelfde sturen eigenlijk. Bijna nooit een keertje iets anders durven kiezen. Ik weiger te geloven dat alle goede aanmeldingen in dit genre zitten. Verhaal scoort gewoon NIET als je liedje niet sterk genoeg is. Arcade was sterk, simpele staging versterkte het en Duncan bracht het mooi en breekbaar en maakte het tot een winnaar. Niet het verhaal.

Cornald zou echt beter moeten weten, maar lijkt vastgelopen.
pi_208298604
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:03 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Ik verbaas me wat dat betreft wel een beetje over Cornald ook. Hij weet hoe het werkt, en toch wordt er weer voor zoiets gekozen.
Ik heb het idee dat voor ons een 'act' betekent dat er mensen met puntmutsen en eenwielers op het podium verschijnen, die omringd worden door vuurspuwende wolven en gouden draken. Alleen zit er nogal een grijs gebied tussen zoiets of helemaal niets doen. De verlichte stellage om Sam Ryder of het groene scherm van Cornelia zijn gewoon nuttige opvallende items die op het moment zelf indruk maken en het geheel een haakje geven om te onthouden aan het eind van de show. Bij S10 heeft niemand zich de belichting, haar outfit of de fameuze smokey plinth herinnerd.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 10:24:28 #172
163650 Greys
pi_208298605
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:03 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Ik verbaas me wat dat betreft wel een beetje over Cornald ook. Hij weet hoe het werkt, en toch wordt er weer voor zoiets gekozen.
Misschien was ie in de minderheid omdat Hila in de commissie 'weggeblazen werd' oid door dit lied (zei ze) en Sander Lantinga het schitterend vond (zei hij) en wie weet Jan en AvroTros meneer ook en dan begint ie in z'n eentje ook weinig. Echt geen idee, snap het ook niet.
(Of misschien waren de overige inzendingen net zo. Of 317 stuks van Dries R en 83 sad songs. ;( _O- )

Merk dat het me echt weinig meer uitmaakt of NL naar de finale gaat dit jaar en misschien is het nu zelfs wel goed als het niet zo is. Sorry Mia en Dion, ik ga voor de Cha Cha en Due Vite.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 10:25:27 #173
163650 Greys
pi_208298617
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:24 schreef Fred_B het volgende:
fameuze smokey plinth
Hardop lachen.
Want waarheid.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208298715
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:18 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Precies, en wij blijven ook maar hetzelfde sturen eigenlijk. Bijna nooit een keertje iets anders durven kiezen. Ik weiger te geloven dat alle goede aanmeldingen in dit genre zitten. Verhaal scoort gewoon NIET als je liedje niet sterk genoeg is. Arcade was sterk, simpele staging versterkte het en Duncan bracht het mooi en breekbaar en maakte het tot een winnaar. Niet het verhaal.

Cornald zou echt beter moeten weten, maar lijkt vastgelopen.
Ik geloof er ook niets van dat er niet wat anders tussenzat waarmee je desnoods ook weer elfde ofzo wordt, maar het in ieder geval wat ánders was.

Maarja hoe lullig ook voor ze, misschien dan niet zo erg om dan eventueel een keer niet de finale te halen.
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 10:38:07 #175
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208298758
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:24 schreef Greys het volgende:

[..]
Misschien was ie in de minderheid omdat Hila in de commissie 'weggeblazen werd' oid door dit lied (zei ze) en Sander Lantinga het schitterend vond (zei hij) en wie weet Jan en AvroTros meneer ook en dan begint ie in z'n eentje ook weinig. Echt geen idee, snap het ook niet.
(Of misschien waren de overige inzendingen net zo. Of 317 stuks van Dries R en 83 sad songs. ;( _O- )

Merk dat het me echt weinig meer uitmaakt of NL naar de finale gaat dit jaar en misschien is het nu zelfs wel goed als het niet zo is. Sorry Mia en Dion, ik ga voor de Cha Cha en Due Vite.
Ik ben wel echt benieuwd naar die andere 400 inzendingen. Zitten daar grote namen bij? Zitten er ook rapnummers, metalbands, dancemuziek en opera bij? Hoeveel van die inzendingen zijn echt serieuze inzendingen? (Niet feestzanger Henk of Gerda die op haar zolder iets in elkaar heeft geflanst op een avond)
  donderdag 9 maart 2023 @ 10:39:59 #176
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208298777
Misschien kunnen ze de deuren-act die gebruikt werd by My Lucky Day goedkoop overnemen van Moldavië. Past binnen het budget, en kunnen ze mee proberen de persoonsverwisselingen uit de clip te benaderen.
:o)
pi_208298988
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:24 schreef Greys het volgende:

[..]
Misschien was ie in de minderheid omdat Hila in de commissie 'weggeblazen werd' oid door dit lied (zei ze) en Sander Lantinga het schitterend vond (zei hij) en wie weet Jan en AvroTros meneer ook en dan begint ie in z'n eentje ook weinig. Echt geen idee, snap het ook niet.
(Of misschien waren de overige inzendingen net zo. Of 317 stuks van Dries R en 83 sad songs. ;( _O- )

Merk dat het me echt weinig meer uitmaakt of NL naar de finale gaat dit jaar en misschien is het nu zelfs wel goed als het niet zo is. Sorry Mia en Dion, ik ga voor de Cha Cha en Due Vite.
Maar dat is toch ook logisch, de samenstelling van de jury is alleen maar Avrotros/Radio 2-incrowd. Behalve Sander Lantinga. Dan krijg je natuurlijk ook een keuze die typisch Radio 2 is: saai en degelijk. Niet heel slecht, maar op geen enkele manier opvallend of onderscheidend. Daarom is het eigenlijk te hopen dat ze de finale niet halen, dan gaat die selectiemethode misschien eens een keer op de schop. Ik begin er serieus aan te twijfelen of een nationale finale niet gewoon beter zou zijn. Een Cha Cha Cha zou hier ook winnen van een Burning Daylight, daar ben ik van overtuigd.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 11:05:25 #178
163650 Greys
pi_208298989
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:38 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik ben wel echt benieuwd naar die andere 400 inzendingen. Zitten daar grote namen bij? Zitten er ook rapnummers, metalbands, dancemuziek en opera bij? Hoeveel van die inzendingen zijn echt serieuze inzendingen? (Niet feestzanger Henk of Gerda die op haar zolder iets in elkaar heeft geflanst op een avond)
[ afbeelding ]
Ben zo benieuwd wie het zijn idd. Jammer dat de inzenders het bijna nooit laten weten. Van de laatste jaren zei Jim (die met die lage stem van The Voice) eerlijk dat ie iets had ingezonden en help me ff... wie nog meer.

Edit: oh ja Thomas Berge. En Jaap Reesema. Die hebben het ook gezegd. En had Eva Simons nou echt wat ingezonden of dachten we dat alleen toen? Ben het alweer kwijt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208299024
Ik vind ze behoorlijk onzichtbaar. Waarom niet een keer live doen, beetje reclame maken. Snap wel waarom het zakt.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 11:11:39 #180
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208299033
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 11:05 schreef Greys het volgende:

[..]
Ben zo benieuwd wie het zijn idd. Jammer dat de inzenders het bijna nooit laten weten. Van de laatste jaren zei Jim (die met die lage stem van The Voice) eerlijk dat ie iets had ingezonden en help me ff... wie nog meer.

Edit: oh ja Thomas Berge. En Jaap Reesema. Die hebben het ook gezegd. En had Eva Simons nou echt wat ingezonden of dachten we dat alleen toen? Ben het alweer kwijt.
Goldband zeiden dat ze iets hadden opgestuurd. Ik dacht Tino Martin ook? Volgens MediaCourant Maan.
pi_208299054
quote:
6s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:39 schreef Dave het volgende:
Misschien kunnen ze de deuren-act die gebruikt werd by My Lucky Day goedkoop overnemen van Moldavië. Past binnen het budget, en kunnen ze mee proberen de persoonsverwisselingen uit de clip te benaderen.
Ik zat zelf te denken aan een 'Goodbye to Yesterday' act. Simpel maar toch effectief.
  donderdag 9 maart 2023 @ 11:18:44 #182
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208299093
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 11:05 schreef Greys het volgende:

[..]
Ben zo benieuwd wie het zijn idd. Jammer dat de inzenders het bijna nooit laten weten. Van de laatste jaren zei Jim (die met die lage stem van The Voice) eerlijk dat ie iets had ingezonden en help me ff... wie nog meer.

Edit: oh ja Thomas Berge. En Jaap Reesema. Die hebben het ook gezegd. En had Eva Simons nou echt wat ingezonden of dachten we dat alleen toen? Ben het alweer kwijt.
Je vergeet de belangrijkste, Dries Roelvink voor 2022:

:o)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 11:22:14 #183
163650 Greys
pi_208299117
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 11:05 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Maar dat is toch ook logisch, de samenstelling van de jury is alleen maar Avrotros/Radio 2-incrowd. Behalve Sander Lantinga. Dan krijg je natuurlijk ook een keuze die typisch Radio 2 is: saai en degelijk. Niet heel slecht, maar op geen enkele manier opvallend of onderscheidend. Daarom is het eigenlijk te hopen dat ze de finale niet halen, dan gaat die selectiemethode misschien eens een keer op de schop. Ik begin er serieus aan te twijfelen of een nationale finale niet gewoon beter zou zijn. Een Cha Cha Cha zou hier ook winnen van een Burning Daylight, daar ben ik van overtuigd.
Ja misschien wel maar dan krijg je weer dat sommigen niet 'openbaar willen strijden'. En er zaten eerder niet bepaald Cha Cha's in onze Nationale finales dus waarom nu dan wel. Maar idd we zijn jaren verder, misschien moeten ze het gewoon weer eens proberen en óf het blijkt inmiddels wel - nu meer mensen naar het ESF willen dan destijds - een goede greep óf als het dan finaal mislukt qua inzendingen of keuze zijn ze in elk geval weer een paar jaar af van de 'we willen een finale' roepers.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 11:27:23 #184
163650 Greys
pi_208299158
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 11:11 schreef Momo het volgende:

[..]
Goldband zeiden dat ze iets hadden opgestuurd. Ik dacht Tino Martin ook? Volgens MediaCourant Maan.
Ik bedoel echt bevestigingen van artiesten zelf want Mediacourant roept elk jaar dat Maan meedoet volgens mij. :@

En van Goldband las ik inderdaad berichten in de zomer in de media dat ze wel wilden meedoen maar hebben ze daadwerkelijk iets ingezonden, hebben ze dat gezegd?

quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2023 11:18 schreef Dave het volgende:

[..]
Je vergeet de belangrijkste, Dries Roelvink voor 2022:

Oh ja fak die was ook bevestigd. Hoe kon ik hem vergeten. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 maart 2023 @ 11:40:42 #185
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208299304
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:38 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik ben wel echt benieuwd naar die andere 400 inzendingen. Zitten daar grote namen bij? Zitten er ook rapnummers, metalbands, dancemuziek en opera bij? Hoeveel van die inzendingen zijn echt serieuze inzendingen? (Niet feestzanger Henk of Gerda die op haar zolder iets in elkaar heeft geflanst op een avond)
[ afbeelding ]
Hier ben ik ook wel heel benieuwd naar :D Als er maar 20 serieuze inzendingen komen dan snap ik zo'n keuze als deze misschien veel beter. Nu denk ik vooral "was dit echt het beste van de 400, dat kan toch niet".
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 maart 2023 @ 11:43:43 #186
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208299353
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 11:22 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja misschien wel maar dan krijg je weer dat sommigen niet 'openbaar willen strijden'. En er zaten eerder niet bepaald Cha Cha's in onze Nationale finales dus waarom nu dan wel. Maar idd we zijn jaren verder, misschien moeten ze het gewoon weer eens proberen en óf het blijkt inmiddels wel - nu meer mensen naar het ESF willen dan destijds - een goede greep óf als het dan finaal mislukt qua inzendingen of keuze zijn ze in elk geval weer een paar jaar af van de 'we willen een finale' roepers.
Het is ook wel raar dat zoveel landen het wel kunnen, maar wij in Nederland niet, omdat het meteen een AvroTros feestje met lang leve de lol wordt. Italie stuurt over het algemeen steeds weer wat anders, Zweden vaak meer van hetzelfde, maar gewoon kwaliteit. Noorwegen kan ook prima overweg met een nationale finale. Ene keer is het serieus, andere keer een grote leuke grap, andere keer weer een winnaar. Finland precies zelfde verhaal van rock naar pop, ieder jaar weer iets anders. Snap niet dat wij dat in Nederland dan niet voor elkaar krijgen.

Precies zoals jij ook al aangeeft. Tijden zijn veranderd. Denk dat wij nu wel serieuzere inzendingen zouden krijgen dan enkele jaren terug. Misschien toch maar een poging doen een keer.
pi_208299357
Ik vind vooral dat we een keertje een risico moeten nemen ook al blijven we dan misschien in de semi’s steken. Het zorgt er wel voor dat artiesten dan zien van ‘oh maar ik kan met mijn rapliedje of underground liedje ook gewoon meedoen’
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 11:45:25 #188
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208299368
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 11:22 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja misschien wel maar dan krijg je weer dat sommigen niet 'openbaar willen strijden'. En er zaten eerder niet bepaald Cha Cha's in onze Nationale finales dus waarom nu dan wel. Maar idd we zijn jaren verder, misschien moeten ze het gewoon weer eens proberen en óf het blijkt inmiddels wel - nu meer mensen naar het ESF willen dan destijds - een goede greep óf als het dan finaal mislukt qua inzendingen of keuze zijn ze in elk geval weer een paar jaar af van de 'we willen een finale' roepers.
Ik ben dan denk ik wel een beetje bang voor allemaal oud Voice/X factor kandidaten die dan met een niksig nummers aan komen zetten, ergens uit een put van Eric van Tijn gehaald of een Melodifestivalen reject. Undercover Lover niveau. Zou juist wel leuk zijn als het wel geslaagd zou zijn met diverse acts met een diverse sound. ^O^
pi_208299444
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 11:43 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Het is ook wel raar dat zoveel landen het wel kunnen, maar wij in Nederland niet, omdat het meteen een AvroTros feestje met lang leve de lol wordt. Italie stuurt over het algemeen steeds weer wat anders, Zweden vaak meer van hetzelfde, maar gewoon kwaliteit. Noorwegen kan ook prima overweg met een nationale finale. Ene keer is het serieus, andere keer een grote leuke grap, andere keer weer een winnaar. Finland precies zelfde verhaal van rock naar pop, ieder jaar weer iets anders. Snap niet dat wij dat in Nederland dan niet voor elkaar krijgen.

Precies zoals jij ook al aangeeft. Tijden zijn veranderd. Denk dat wij nu wel serieuzere inzendingen zouden krijgen dan enkele jaren terug. Misschien toch maar een poging doen een keer.
Het zijn toch niet “zoveel landen die het wel kunnen” hoor. Uit Scandinavië en Oost-Europa komen wat aardige resultaten uit voorrondes, en Italië uiteraard. Maar vergelijkbare landen met Nederland als IJsland, Ierland, Portugal, Spanje, Frankrijk, België, Duitsland, Denemarken, Polen, Zwitserland, Australië of Slovenië hebben op wat uitschieters na toch weinig noemenswaardig gepresteerd in de jaren dat ze een nationale voorronde hadden. Finland heeft met hun rockmuziek een aardige niche gevonden, maar toch maar 2x Top 10 gescoord sinds 1990. Zweden heeft wel een voorronde, maar daar staat tegenwoordig nog net niet met een pijltje bij welk lied de bedoelde winnaar is.

Dus ik geloof niet zo in een voorronde. Je ziet ook gewoon dat bijvoorbeeld Nederland, België en Zwitserland beter hebben gescoord in de jaren met een interne keuze, dan wanneer het publiek zich er tegenaan mocht bemoeien.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 12:29:25 #190
163650 Greys
pi_208299650
Alles in mij gilt ook nog steeds NEE tegen een voorronde Fred maar misschien is het na het gemopper en getwijfel wel goed om 1 jaar op te offeren zodat iedereen dan wellicht zelf kan zien wat het niveau is van wat er nou eigenlijk ingezonden wordt en waaruit de keuze gemaakt moet worden en dat dat heel misschien nog niet zo'n groot aanbod aan geweldige songs is zoals soms misschien gedacht wordt. Het schept wel iets meer duidelijkheid zeg maar en als (!) het dan per ongeluk ondanks dat we jaren verder zijn toch weer een treurige bende wordt qua aanbod weten we in elk geval dat we weer rap terug moeten naar de/een commissie die er idd wel voor zorgde dat we de laatste jaren gewoon verwend zijn qua inzending in tegenstelling tot de ellende in de vroegere jaren.

En als die opzet ervoor zorgt dat er bv ineens wel Shums en Cha Cha's gaan deelnemen (geen idee waarom maar het kan!) dan hoera! *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door Greys op 09-03-2023 12:37:47 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 9 maart 2023 @ 12:46:19 #191
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208299788
Misschien moeten we iets sturen dat goed scoort in het Oostblok.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 maart 2023 @ 12:46:34 #192
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208299790
quote:
14s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:29 schreef Greys het volgende:
Alles in mij gilt ook nog steeds NEE tegen een voorronde Fred maar misschien is het na het gemopper en getwijfel wel goed om 1 jaar op te offeren zodat iedereen dan wellicht zelf kan zien wat het niveau is van wat er nou eigenlijk ingezonden wordt en waaruit de keuze gemaakt moet worden en dat dat heel misschien nog niet zo'n groot aanbod aan geweldige songs is zoals soms misschien gedacht wordt. Het schept wel iets meer duidelijkheid zeg maar en als (!) het dan per ongeluk ondanks dat we jaren verder zijn toch weer een treurige bende wordt qua aanbod weten we in elk geval dat we weer rap terug moeten naar de/een commissie die er idd wel voor zorgde dat we de laatste jaren gewoon verwend zijn qua inzending in tegenstelling tot de ellende in de vroegere jaren.

En als die opzet ervoor zorgt dat er bv ineens wel Shums en Cha Cha's gaan deelnemen (geen idee waarom maar het kan!) dan hoera! *O*
Nou ja, voorronde hoeft niet, maar misschien meer variatie in de jury/commissie? Het is toch niet normaal dat jaar in jaar uit dezelfde soort liedjes worden gekozen en dan ieder jaar weer met het verhaal "oh het is prachtig", "oh het kietelde mij intense diep van binnen", "meteen een winnaarsgevoel" bla bla bla bla bla. Zit er iemand in de commissie die bijvoorbeeld een echt goede up-tempo pop nummer kan beoordelen? Zit er iemand met een beetje verstand van rock of metal? Opera?

Heb zelf ook weinig vertrouwen in de bevolking hoor begrijp mij niet verkeerd, maar mijn vertrouwen in de commissie is nou ook niet echt goed te noemen. Het is niet echt slecht wat te sturen, maar wel een beetje teveel van hetzelfde. Duncan heeft gewonnen, S10 heeft het prima gedaan, misschien haalt dit ook wel de finale en kan het zelfs in de top 20 eindigen met een beetje geluk. Dat verandert niks aan het feit dat het gewoon een beetje teveel van hetzelfde is.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 maart 2023 @ 12:49:34 #193
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208299813
Desnoods benader je een paar artiesten zelf .... hey Floor, kap is met zeuren en stuur eens iets in wij hebben wel interesse, of Goldband (geen fan van, maar toch) of Karsu of Anneke ..... Er zijn zoveel belachelijk goede artiesten in Nederland. Als ze zelf niet insturen om wat voor reden dan ook kan je ze toch ook even benaderen? Het is nu een beetje een ons kent ons verhaal aan het worden. Ilse schuift Duncan naar voren, Duncan komt met dit, dan komt Waylon weer een keer voorbij krumpen.

Ondertussen zeuren wij wel op Zweden dat ze steeds met dezelfde mensen werken. Stiekem doen wij niet anders.

Hoe dan ook, ik wens ze natuurlijk veel succes en hopelijk komen ze in de finale.

Dit jaar ben ik wel voor Zweden of Finland :D
  donderdag 9 maart 2023 @ 12:50:28 #194
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208299823
De Kast zou ik leuk vinden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 13:01:12 #195
163650 Greys
pi_208299915
Ik ben inmiddels zo opstandig en melig van dit hele gebeuren dat het me bijna wel lachen lijkt om zo'n voorronde te doen en dat het dan net zo'n train wreck wordt als bv de voorrondes van Duitsland en San Marino etc. Dan hebben we én iets te lachen én iets om ons kapot te schamen en zeggen we daarna 'oké oké bel Ilse maar weer gewoon of zij nog iets weet'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208299935
twitter
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 9 maart 2023 @ 13:05:04 #197
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208299946
Ik snap nog steeds niet waar al deze kritiek vandaan komt. Het geeft mij nog steeds kippenvel. Volgens mij ben ik de enige op deze hele wereld die goede smaak heeft, dat weet ik wel zeker eigenlijk. Ik ben de beste.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_208300162
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:05 schreef Mani89 het volgende:
Ik snap nog steeds niet waar al deze kritiek vandaan komt. Het geeft mij nog steeds kippenvel. Volgens mij ben ik de enige op deze hele wereld die goede smaak heeft, dat weet ik wel zeker eigenlijk. Ik ben de beste.
:D


Zouden ze nu eindelijk het nummer live zingen of gaan ze slechts praten over hun deelname?

twitter
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 13:28:24 #199
163650 Greys
pi_208300177
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:50 schreef Mani89 het volgende:
De Kast zou ik leuk vinden.
Bel ze ff dan dat ze vast aan een inzending voor 2024 beginnen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208300185
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:26 schreef Zigsky het volgende:

[..]
:D


Zouden ze nu eindelijk het nummer live zingen of gaan ze slechts praten over hun deelname?

[ twitter ]
Ze zijn nu bij radio 5. Standaard cliché praatje tot nu toe. Vooral hele tijd over Duncan Laurence en z’n vriend. Lijkt meer een promo praatje van hun over Duncan dan over henzelf.

En radio2 mannetje heeft opdracht gekregen te benadrukken dat die mia nu echt weer Nederlandse is en dat ze hier woont. Nummer niet live, gewoon vanaf tape.

[ Bericht 3% gewijzigd door RipCity op 09-03-2023 13:38:24 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 9 maart 2023 @ 13:30:15 #201
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208300196
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:28 schreef Greys het volgende:

[..]
Bel ze ff dan dat ze vast aan een inzending voor 2024 beginnen.
Spreek alleen Nederlands.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_208300228
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:29 schreef RipCity het volgende:

[..]
Ze zijn nu bij radio2. Standaard cliché praatje tot nu toe. Vooral hele tijd over Duncan Laurence en z’n vriend. Lijkt meer een promo praatje van hun over Duncan dan over henzelf.
Jasses. Ik kan mij nog herinneren hoe S10 bij elk radiostation langs ging en haar liedje zong.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208300244
Even over een nationale finale. Was deze vraag niet een keer beantwoord in de Ding-a-dong podcast? Ik meende dat de commissie er in de toekomst misschien wel voor open stond maar dat de artiesten er niet aan wilden meedoen.
pi_208300265
quote:
14s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:29 schreef Greys het volgende:
Alles in mij gilt ook nog steeds NEE tegen een voorronde Fred maar misschien is het na het gemopper en getwijfel wel goed om 1 jaar op te offeren zodat iedereen dan wellicht zelf kan zien wat het niveau is van wat er nou eigenlijk ingezonden wordt en waaruit de keuze gemaakt moet worden en dat dat heel misschien nog niet zo'n groot aanbod aan geweldige songs is zoals soms misschien gedacht wordt. Het schept wel iets meer duidelijkheid zeg maar en als (!) het dan per ongeluk ondanks dat we jaren verder zijn toch weer een treurige bende wordt qua aanbod weten we in elk geval dat we weer rap terug moeten naar de/een commissie die er idd wel voor zorgde dat we de laatste jaren gewoon verwend zijn qua inzending in tegenstelling tot de ellende in de vroegere jaren.

En als die opzet ervoor zorgt dat er bv ineens wel Shums en Cha Cha's gaan deelnemen (geen idee waarom maar het kan!) dan hoera! *O*
Nee, jij was er toch ook gewoon bij in de jaren dat we de mensonterend slechte NSF’s hadden? Onze edities van 2010 en 2011 werden ooit gekozen in de Top
5 van slechtste nationale voorrondes allertijden. En als je het eenmaal hebt heringevoerd, is het maar de vraag of je er weer zo makkelijk vanaf komt. Het is toch een garantie voor kijkcijfers en televoting-inkomsten en een eventueel slecht scorende inzending kan je altijd wijten aan “hadden we maar liedje X moeten kiezen”.

Ik zou het ook best leuk vinden om zoiets als Melodifestivalen bij ons te hebben, maar die lat ligt voor de NPO gewoon op onbereikbare hoogte. 12 liedjes van hoog niveau (meestal dan), een vlot lopende professionele show, een uitverkochte muziekhal, internationale vakjury’s van teams van deskundigen, publiek dat niet wordt beïnvloed.

Zet dat eens af tegen het geklooi van ons. Zo’n show gepresenteerd door Jan Smit in een studio in Weesp met een paar honderd bejaarden. Na elk liedje beïnvloedend commentaar van onnozele vakjuryleden. Waardeloze liedjes. René Froger, Daniël Dekker, Tatjana, enz. die 50% van de stemmen bepalen. En dan het publiek dat denkt dat Maan met een DJ en een liedje dat 10 jaar terug hip zou zijn toch echt beter was dan de nieuwe Calm After The Storm of Birds.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 13:35:19 #205
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208300266
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:05 schreef Mani89 het volgende:
Ik snap nog steeds niet waar al deze kritiek vandaan komt. Het geeft mij nog steeds kippenvel. Volgens mij ben ik de enige op deze hele wereld die goede smaak heeft, dat weet ik wel zeker eigenlijk. Ik ben de beste.
Hey Mani, geef eens wat reviews voor de inzendingen die volgens de bookies bij de top horen (Finland, Noorwegen, Tsjechië)
pi_208300282
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:46 schreef Mani89 het volgende:
Misschien moeten we iets sturen dat goed scoort in het Oostblok.
We vragen Tatjana als jurylid
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 13:38:14 #207
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208300307
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, jij was er toch ook gewoon bij in de jaren dat we de mensonterend slechte NSF’s hadden? Onze edities van 2010 en 2011 werden ooit gekozen in de Top
5 van slechtste nationale voorrondes allertijden. En als je het eenmaal hebt heringevoerd, is het maar de vraag of je er weer zo makkelijk vanaf komt. Het is toch een garantie voor kijkcijfers en televoting-inkomsten en een eventueel slecht scorende inzending kan je altijd wijten aan “hadden we maar liedje X moeten kiezen”.

Ik zou het ook best leuk vinden om zoiets als Melodifestivalen bij ons te hebben, maar die lat ligt voor de NPO gewoon op onbereikbare hoogte. 12 liedjes van hoog niveau (meestal dan), een vlot lopende professionele show, een uitverkochte muziekhal, internationale vakjury’s van teams van deskundigen, publiek dat niet wordt beïnvloed.

Zet dat eens af tegen het geklooi van ons. Zo’n show gepresenteerd door Jan Smit in een studio in Weesp met een paar honderd bejaarden. Na elk liedje beïnvloedend commentaar van onnozele vakjuryleden. Waardeloze liedjes. René Froger, Daniël Dekker, Tatjana, enz. die 50% van de stemmen bepalen. En dan het publiek dat denkt dat Maan met een DJ en een liedje dat 10 jaar terug hip zou zijn toch echt beter was dan de nieuwe Calm After The Storm of Birds.
Ja, hoe zeer ik een NSF ook wel weer leuk zou vinden, komt er nu wel weer een stukje trauma naar boven nu ik dit weer lees. Ik denk ook niet dat een Arcade, CATS of Birds een NSF had gewonnen perse. :D Ben bang dat we dan weer in het BN-er en talentenjacht vijvertje gaan vissen en een Carlo Boszhard in de jury even iedereen beïnvloeden dat we echt dat gezapige jaren 90 ballad moeten kiezen van een van de kandidaten wat ze kan zo goed zingen.
pi_208300424
Ik wil alleen 1x een nationale voorronde na de volgende winst, dan boeit het niet zo. :P

Nee ik vertrouw ons voor geen meter, dat gaat precies zoals in België dit jaar. Dat je een paar goede nummers hebt, maar het publiek massaal stemt op een gevoelig zeiknummer van Jaap Reesema over zijn kinderen ofzo.
pi_208300448
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:32 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Jasses. Ik kan mij nog herinneren hoe S10 bij elk radiostation langs ging en haar liedje zong.
Ja ook wel een vage keuze dit. Ik weet dat we geen Matthijs meer hebben waarbij je meteen een prachtige staging hebt, maar zo’n ramp is het toch ook weer niet omdat bij een andere talkshow dan te doen, zodat je vervolgens ook dat nummer live op de radio kan zingen?
  donderdag 9 maart 2023 @ 13:51:16 #210
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208300478
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:35 schreef Momo het volgende:

[..]
Hey Mani, geef eens wat reviews voor de inzendingen die volgens de bookies bij de top horen (Finland, Noorwegen, Tsjechië)
Okeeeee, soon.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_208300709
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, jij was er toch ook gewoon bij in de jaren dat we de mensonterend slechte NSF’s hadden? Onze edities van 2010 en 2011 werden ooit gekozen in de Top
5 van slechtste nationale voorrondes allertijden. En als je het eenmaal hebt heringevoerd, is het maar de vraag of je er weer zo makkelijk vanaf komt. Het is toch een garantie voor kijkcijfers en televoting-inkomsten en een eventueel slecht scorende inzending kan je altijd wijten aan “hadden we maar liedje X moeten kiezen”.

Ik zou het ook best leuk vinden om zoiets als Melodifestivalen bij ons te hebben, maar die lat ligt voor de NPO gewoon op onbereikbare hoogte. 12 liedjes van hoog niveau (meestal dan), een vlot lopende professionele show, een uitverkochte muziekhal, internationale vakjury’s van teams van deskundigen, publiek dat niet wordt beïnvloed.

Zet dat eens af tegen het geklooi van ons. Zo’n show gepresenteerd door Jan Smit in een studio in Weesp met een paar honderd bejaarden. Na elk liedje beïnvloedend commentaar van onnozele vakjuryleden. Waardeloze liedjes. René Froger, Daniël Dekker, Tatjana, enz. die 50% van de stemmen bepalen. En dan het publiek dat denkt dat Maan met een DJ en een liedje dat 10 jaar terug hip zou zijn toch echt beter was dan de nieuwe Calm After The Storm of Birds.
Daarom moet er een goed productiebedrijf mee aan de slag gaan. Eentje die begrijpt wat er wordt gevraagd: een goede inzending voor een internationaal festival, niet de mening van de RTL Boulevard-kliek of de Avrotros-kliek. En ook niet de mening van Truus uit de Schilderswijk. Gewoon het Melfest-format kopiëren, dat is precies zoals het zou moeten gaan. Liefst wel met iets minder eenheidsworst qua liedjes. Het zou moeten kunnen, waarom niet? Maar je moet het wel goed aanpakken.
  donderdag 9 maart 2023 @ 14:20:25 #212
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208300806
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:32 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Jasses. Ik kan mij nog herinneren hoe S10 bij elk radiostation langs ging en haar liedje zong.
Het wil ook maar niet lukken om de gunfactor te vinden bij Mia en Dion. Ik vind ze in interviews wel lief en enthousiast overkomen, maar meer ook niet. S10 had dat wel. Ook lief en enthousiast, maar ook met veel meer passie over haar eigen lied. Zoiets. Ik kan het niet goed verwoorden.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_208300942
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:20 schreef Arizona het volgende:

[..]
Het wil ook maar niet lukken om de gunfactor te vinden bij Mia en Dion. Ik vind ze in interviews wel lief en enthousiast overkomen, maar meer ook niet. S10 had dat wel. Ook lief en enthousiast, maar ook met veel meer passie over haar eigen lied. Zoiets. Ik kan het niet goed verwoorden.
Dat heeft 90% van de Nederlander maar dat is bijv. ook het probleem van Duncan en waarom hij ondanks z’n winst niet echt aanslaat onder Nederlanders. Blijft toch beetje gepiel in de marge bij hem.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_208301142
Een Nationale Finale kan voor mij alleen als er vooraf streng geselecteerd wordt welke artiesten met welk lied aan die finale mee mogen doen. Dat het ALLEMAAL potentiële winnaars kunnen zijn, en de kijker mag kiezen uit alleen maar top aanbod.

Maar zoiets zal helaas niet gebeuren. Want al die topacts die een top staging moeten bedenken en tot in de puntjes moeten uitvoeren, kost een smak geld en dat zal dan moeten worden opgebracht door de productiemaatschappijen achter de artiesten. Zie die maar eens te overtuigen dat dat een goede investering is, ook als zo'n lied uiteindelijk niet wordt uitgekozen. Zie die maar eens te overtuigen om dat te investeren in een programma dat totaal geen prestige heeft. En dat prestige heeft het niet omdat de laatste NF's werd gedomineerd, door B artiesten, met C repertoire, in een D setting. Van dat aura kom je niet snel af.

Melfest en San Remo Festival hebben een lange geschiedenis en trekken enorm veel kijkers. Logisch dat artiesten daar wel aan mee willen doen. Maar een festival met zo'n prestige bouw je niet zomaar op, dat gaat jaren duren. In het begin hadden die festivals als decor niet veel meer dan een kamerplant op de achtergrond en dat heeft zich uitgebouwd tot wat het nu is. Dat is nu allemaal niet op te brengen als er niet genoeg kijkers voor warmlopen. En voor San Remo geldt dan nog, dat dat Festival in eerste instantie bedoeld is om het Italiaanse lied te vieren, en pas in tweede instantie (als bijzaak) om een lied voor het ESF te selecteren.

Dus, ik zie het niet meer gebeuren.

Wat ik wel zie gebeuren is een staging die de kijkers bijblijft. CATS was op zichzelf geen staging die heel veel extra geld heeft gekost. Er was gewoon retegoed over nagedacht. En dat kan zomaar weer een keer gebeuren.
pi_208301212
Als er een nationale finale komt dan hoop ik dat ze eerder afkijken bij Festival da Canção en Benidorm Fest voor de afwisselende creatieve visuals, en qua liedjesselectie en productie UMK. Melfest vind ik steeds minder worden qua kwaliteit en te voorspelbaar qua format helaas. UMK heeft weinig liedjes, maar ze zijn wel van hoge kwaliteit en divers (en vaak gedurfd).
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 15:02:09 #216
163650 Greys
pi_208301265
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, jij was er toch ook gewoon bij in de jaren dat we de mensonterend slechte NSF’s hadden? Onze edities van 2010 en 2011 werden ooit gekozen in de Top
5 van slechtste nationale voorrondes allertijden. En als je het eenmaal hebt heringevoerd, is het maar de vraag of je er weer zo makkelijk vanaf komt. Het is toch een garantie voor kijkcijfers en televoting-inkomsten en een eventueel slecht scorende inzending kan je altijd wijten aan “hadden we maar liedje X moeten kiezen”.

Ik zou het ook best leuk vinden om zoiets als Melodifestivalen bij ons te hebben, maar die lat ligt voor de NPO gewoon op onbereikbare hoogte. 12 liedjes van hoog niveau (meestal dan), een vlot lopende professionele show, een uitverkochte muziekhal, internationale vakjury’s van teams van deskundigen, publiek dat niet wordt beïnvloed.

Zet dat eens af tegen het geklooi van ons. Zo’n show gepresenteerd door Jan Smit in een studio in Weesp met een paar honderd bejaarden. Na elk liedje beïnvloedend commentaar van onnozele vakjuryleden. Waardeloze liedjes. René Froger, Daniël Dekker, Tatjana, enz. die 50% van de stemmen bepalen. En dan het publiek dat denkt dat Maan met een DJ en een liedje dat 10 jaar terug hip zou zijn toch echt beter was dan de nieuwe Calm After The Storm of Birds.
Ja. Ja. Duizend procent JA en eens en alles. Met elk woord. Dat weet je.

Maar ik wil óók van dat 'de commissie laat vast veel betere up-tempo inzendingen liggen' af dat best vaak terugkomt en dit jaar meer dan ooit en niet alleen hier.

Dus je mot wát, Fred.

*armen in de lucht gooit

(Carlo B en Rene F met hun vakkennis... De Gerda's die gaan stemmen.. What's not to like. ;( )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208301274
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:11 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Daarom moet er een goed productiebedrijf mee aan de slag gaan. Eentje die begrijpt wat er wordt gevraagd: een goede inzending voor een internationaal festival, niet de mening van de RTL Boulevard-kliek of de Avrotros-kliek. En ook niet de mening van Truus uit de Schilderswijk. Gewoon het Melfest-format kopiëren, dat is precies zoals het zou moeten gaan. Liefst wel met iets minder eenheidsworst qua liedjes. Het zou moeten kunnen, waarom niet? Maar je moet het wel goed aanpakken.
Hoe het zou moeten is niet zo moeilijk te bedenken, maar het in uitvoering brengen is ongeveer net zo makkelijk als de Raad van Bestuur van de FIFA hervormen naar een gezelschap dat het beste voorheeft met het voetbal.

Een NSF op de Zweedse manier betekent dat de rol van de selectiecommissie wordt gereduceerd tot een voorselectie van de deelnemers. Daar kan je al verwachten dat de prominentste leden als Cornald en Jan het niet zien zitten om uit beeld te verdwijnen tot het ESF zelf, dus die willen in de show om mee te bepalen wie er wint en/of de zaak te presenteren. Dan kan je zeggen “Nou en?”, maar in Hilversum boeit het ESF niemand, dus iedereen vindt het wel best dat zij het inrichten. Dan krijg je nog het eeuwige verhaal dat er BN’ers in de show moeten. Want dat scoort altijd. Met alle dramatische gevolgen van dien, want een beetje artiest heeft geen zin om afgezeken te worden door een onbenul in de jury en bij wat er wel meedoet weten ze het publiek altijd feilloos naar de verkeerde uitvoerende te sturen. Of ze stemmen gewoon op Sieneke vanwege een bevriende platenbaas. En het liefst moet het geheel voor Studio Voetbal klaar zijn, dus het wordt ook nog even afgeraffeld. Dan ben je zo ver verwijderd van een echt ESF, dat het als voorronde totaal niet meer representatief is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fred_B op 09-03-2023 15:24:37 ]
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208301278
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:49 schreef Aadrianus het volgende:
Wat ik wel zie gebeuren is een staging die de kijkers bijblijft. CATS was op zichzelf geen staging die heel veel extra geld heeft gekost. Er was gewoon retegoed over nagedacht. En dat kan zomaar weer een keer gebeuren.
Moet altijd weer denken aan dat die staging eigenlijk heel simpel was, maar Ilse en Waylon alsnog zelf dat filter moesten betalen dat over het beeld heen kwam. _O-

Zou wel interessant zijn om te weten hoeveel wij besteden aan de staging in vergelijking met andere landen.
  donderdag 9 maart 2023 @ 15:04:29 #219
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208301299
Uiteindelijk is het grootste probleem bij een NSF dat de beeldvorming van een 'typisch Songfestivalliedje' nog te veel meespeelt bij het grote publiek, denk ik. Dus ik zou dan zelf eerder voorstellen het idee van een NSF eerst lekker te laten vallen, maar wel een liedjesfestival te organiseren (hallo Sanremo). AVROTROS-showtje met Frits Sissing van de showtrap, dit dat.

En als dat op een gegeven moment consequent kwalitatieve en succesvolle liedjes zou afleveren, zou je kunnen overwegen dat in te gaan zetten voor het ESF, maar tegen die tijd associëren mensen dat liedjesfestijn niet meer met het stereotype Songfestivalliedje. Belangrijke voorwaarde hierbij is dat het Nederlandse publiek ineens kwaliteit gaat herkennen, dus heel waarschijnlijk lijkt mij dit scenario niet, maar het is leuk om over te fantaseren :)
  donderdag 9 maart 2023 @ 15:05:02 #220
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208301303
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:02 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja. Ja. Duizend procent JA en eens en alles. Met elk woord. Dat weet je.

Maar ik wil óók van dat 'de commissie laat vast veel betere up-tempo inzendingen liggen' af dat best vaak terugkomt en dit jaar meer dan ooit en niet alleen hier.

Dus je mot wát, Fred.

*armen in de lucht gooit
Ja, ze motten gewoon zo'n up-tempo inzending eens kiezen!
pi_208301331
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:02 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja. Ja. Duizend procent JA en eens en alles. Met elk woord. Dat weet je.

Maar ik wil óók van dat 'de commissie laat vast veel betere up-tempo inzendingen liggen' af dat best vaak terugkomt en dit jaar meer dan ooit en niet alleen hier.

Dus je mot wát, Fred.

*armen in de lucht gooit
Ja, jij mot gewoon je kaken op elkaar houden Greysie, anders krijg je hier wat mij betreft een disciplinaire schorsing :( :P

Maar wel eens dat de selectiecommissie momenteel te weinig oog heeft voor andere genres hoor. Dat lijkt me logisch. Ik ben overigens wel voorstander van het uitgaan van eigen kracht, en zoals dat in Finland rockmuziek is of in Noorwegen vrolijke uptempo platen, ligt dat bij ons in de rustige radiovriendelijke hits van de voorbije jaren. Ik zou dat USP niet zomaar weggooien. Alleen moeten we wel reëel zijn dat we nu een vrij nutteloze inzending sturen, die toch nooit kan winnen. Dan moet je over je schaduw heenstappen en kijken of er iets totaal anders beschikbaar is, en dat lijkt nu niet te gebeuren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 15:08:00 #222
163650 Greys
pi_208301347
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:11 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Daarom moet er een goed productiebedrijf mee aan de slag gaan. Eentje die begrijpt wat er wordt gevraagd: een goede inzending voor een internationaal festival, niet de mening van de RTL Boulevard-kliek of de Avrotros-kliek. En ook niet de mening van Truus uit de Schilderswijk. Gewoon het Melfest-format kopiëren, dat is precies zoals het zou moeten gaan. Liefst wel met iets minder eenheidsworst qua liedjes. Het zou moeten kunnen, waarom niet? Maar je moet het wel goed aanpakken.
John de Mol nam het eens over en zou wel even laten zien hoe het moest. We kregen vijf liedjes in een show met Ali B en Carlo B (geen familie) geloof ik en een 'internationale jury' die ter plekke bleek te bestaan uit de zus van de tante van de teckel van Helga die er wel een beetje Grieks uitzag. ;(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208301378
Als ze mij aannemen bij de AVROTROS krijgt Nederland een betere NF dan Zweden _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 15:12:03 #224
163650 Greys
pi_208301394
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:05 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Ja, ze motten gewoon zo'n up-tempo inzending eens kiezen!
Dan mot iemand eens een goeie maken en inzenden!

Zullen wij...? :7
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 15:12:56 #225
163650 Greys
pi_208301407
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:10 schreef Nexum het volgende:
Als ze mij aannemen bij de AVROTROS krijgt Nederland een betere NF dan Zweden _O_
Neem je zelf die zakken geld mee dan die niemand erin wil steken? Dat is tof van je. Hup Nexum. :D *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 9 maart 2023 @ 15:13:21 #226
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208301411
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:12 schreef Greys het volgende:

[..]
Dan mot iemand eens een goeie maken en inzenden!

Zullen wij...? :7
Klinkt als een plan, ik zie niet wat er fout kan gaan!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 15:13:49 #227
163650 Greys
pi_208301416
quote:
6s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:13 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Klinkt als een plan, ik zie niet wat er fout kan gaan!
Ik begin vast.
Wat rijmt er op scooter.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208301423
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:10 schreef Nexum het volgende:
Als ze mij aannemen bij de AVROTROS krijgt Nederland een betere NF dan Zweden _O_
Nou ben ik toch benieuwd wat jij met dit liedje qua staging zou doen :P .
Ben hier voor het songfestivalforum.
  donderdag 9 maart 2023 @ 15:14:53 #229
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208301431
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:13 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik begin vast.
Wat rijmt er op scooter.
Toeter!
En dan iets met rijden?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 15:18:39 #230
163650 Greys
pi_208301475
quote:
6s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:14 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Toeter!
En dan iets met rijden?
Ja! Goeie!
En misschien een leuke Nederlandse damesnaam om het wat persoonlijker te maken en omdat het gisteren vrouwendag was. Zie, makkie dit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 9 maart 2023 @ 15:20:11 #231
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208301489
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:18 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja! Goeie!
En misschien een leuke Nederlandse damesnaam om het wat persoonlijker te maken en omdat het gisteren vrouwendag was. Zie, makkie dit.
Dan nog een kek dansje erbij wat iedereen makkelijk mee kan doen en Maastricht kan vast MECC gaan reserveren voor mei '25!
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 15:20:27 #232
375570 crew  Cyan9
pi_208301495
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:18 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja! Goeie!
En misschien een leuke Nederlandse damesnaam om het wat persoonlijker te maken en omdat het gisteren vrouwendag was. Zie, makkie dit.
Ik zat te denken aan Ramona, maar dat is wel heel erg basic. Wat nou als we de klinkers omdraaien, dat is hip en exotisch!
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 15:30:25 #233
163650 Greys
pi_208301626
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:20 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik zat te denken aan Ramona, maar dat is wel heel erg basic. Wat nou als we de klinkers omdraaien, dat is hip en exotisch!
Briljant je bent hierbij officieel beëdigd in het schrijfteam.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208301630
quote:
17s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:12 schreef Greys het volgende:

[..]
Neem je zelf die zakken geld mee dan die niemand erin wil steken? Dat is tof van je. Hup Nexum. :D *O*
Of we starten gewoon een FOK! crowdfund _O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208301669
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:14 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Nou ben ik toch benieuwd wat jij met dit liedje qua staging zou doen :P .
Eerlijk? Beetje CATS maar dan met meer gebruik van de LEDs. Ik zou bij Dion’s stukje een soort racende straat die veel te snel gaat neerzetten (als metafoor voor het leven dat teveel van je vraagt) en bij Mia dan juist iets donkers wat eenzaamheid moet voorstellen en dan tegen het einde van het liedje trekken ze naar elkaar toe met genoeg up close shots voor een mooie afsluiting
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208301925
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:02 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Hoe het zou moeten is niet zo moeilijk te bedenken, maar het in uitvoering brengen is ongeveer net zo makkelijk als de Raad van Bestuur van de FIFA hervormen naar een gezelschap dat het beste voorheeft met het voetbal.

Een NSF op de Zweedse manier betekent dat de rol van de selectiecommissie wordt gereduceerd tot een voorselectie van de deelnemers. Daar kan je al verwachten dat de prominentste leden als Cornald en Jan het niet zien zitten om uit beeld te verdwijnen tot het ESF zelf, dus die willen in de show om mee te bepalen wie er wint en/of de zaak te presenteren. Dan kan je zeggen “Nou en?”, maar in Hilversum boeit het ESF niemand, dus iedereen vindt het wel best dat zij het inrichten. Dan krijg je nog het eeuwige verhaal dat er BN’ers in de show moeten. Want dat scoort altijd. Met alle dramatische gevolgen van dien, want een beetje artiest heeft geen zin om afgezeken te worden door een onbenul in de jury en bij wat er wel meedoet weten ze het publiek altijd feilloos naar de verkeerde uitvoerende te sturen. Of ze stemmen gewoon op Sieneke vanwege een bevriende platenbaas. En het liefst moet het geheel voor Studio Voetbal klaar zijn, dus het wordt ook nog even afgeraffeld. Dan ben je zo ver verwijderd van een echt ESF, dat het als voorronde totaal niet meer representatief is.
Dat is allemaal waar. Maar zo kan het toch ook niet verder? Een meer representatieve commissie is misschien nog wel te realiseren. Zo denk ik oprecht dat een commissie bestaande uit een aantal mensen van dit forum beter zou weten wat er scoort dan een commissie met Jan Smit, Hila Noorzai en Caroline Borgers.
pi_208301956
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:33 schreef Nexum het volgende:

[..]
Eerlijk? Beetje CATS maar dan met meer gebruik van de LEDs. Ik zou bij Dion’s stukje een soort racende straat die veel te snel gaat neerzetten (als metafoor voor het leven dat teveel van je vraagt) en bij Mia dan juist iets donkers wat eenzaamheid moet voorstellen en dan tegen het einde van het liedje trekken ze naar elkaar toe met genoeg up close shots voor een mooie afsluiting
Gaaf!
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 16:04:11 #238
163650 Greys
pi_208302045
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:54 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is allemaal waar. Maar zo kan het toch ook niet verder? Een meer representatieve commissie is misschien nog wel te realiseren. Zo denk ik oprecht dat een commissie bestaande uit een aantal mensen van dit forum beter zou weten wat er scoort dan een commissie met Jan Smit, Hila Noorzai en Caroline Borgers.
En wat ook zou helpen is als er bv openheid zou komen over de top 5 of 10 van de commissie. Dat ze de inzendingen die wel goed waren maar het net niet werden ook aandacht geven en het gepeupel zoals wij de kans geeft om te horen of ze dan niet toch beter die (goede) up-tempo song hadden moeten kiezen die derde werd als die er dan tussen bleek te zitten.

En ik wil ook best weten wie daar nou echt de doorslaggevende stem heeft, of het 'AvroTros betaalt dus bepaalt' is en de rest van de commissie slechts mensen mag benaderen en de AvroTros directeur mag adviseren, of dat ieders stem even hard telt.

Maar die openheid krijgen we vast niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208302191
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:54 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is allemaal waar. Maar zo kan het toch ook niet verder? Een meer representatieve commissie is misschien nog wel te realiseren. Zo denk ik oprecht dat een commissie bestaande uit een aantal mensen van dit forum beter zou weten wat er scoort dan een commissie met Jan Smit, Hila Noorzai en Caroline Borgers.
Helemaal eens hoor. Ter verdediging van de commissie denk ik nog wel dat het niet altijd even makkelijk is om een verzameling van honderden demo’s op waarde te schatten. Want voorzie een half jaar van tevoren maar eens dat Shum een sensatie op het ESF wordt en Fulenn voorlaatste wordt. Of dat Adrenalina niemand boeit, terwijl Last Dance de Top 10 haalt.

Maar we zitten nu inderdaad op een dood spoor, want als we dit jaar de finale halen en dan 9e worden bij de jury en 17e bij het publiek (“mooie Top 10 bij de jury en zelfs 12 punten uit België en Georgië wow”), krijgen we volgend jaar gewoon weer min of meer hetzelfde liedje.

Er moeten wat mensen in met een bredere smaak en die ook een netwerk hebben om de potentiële uitvoerenden te overtuigen iets in te sturen dat niet noodzakelijkerwijs om het uur op Radio 2 gedraaid gaat worden. Namen zou ik niet meteen kunnen noemen, maar het moet niet zo moeilijk zijn die te vinden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208302213
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:04 schreef Greys het volgende:

[..]
En wat ook zou helpen is als er bv openheid zou komen over de top 5 of 10 van de commissie. Dat ze de inzendingen die wel goed waren maar het net niet werden ook aandacht geven en het gepeupel zoals wij de kans geeft om te horen of ze dan niet toch beter die (goede) up-tempo song hadden moeten kiezen die derde werd als die er dan tussen bleek te zitten.

En ik wil ook best weten wie daar nou echt de doorslaggevende stem heeft, of het 'AvroTros betaalt dus bepaalt' is en de rest van de commissie slechts mensen mag benaderen en de AvroTros directeur mag adviseren, of dat ieders stem even hard telt.

Maar die openheid krijgen we vast niet.
“En we gaan naar de nummer 1 van de Top 40. De nieuwe single van Goldband nu al voor de 7e week. Deskundige Jantje Smit had hem in tegenstelling tot onze inzending die in de halve finale bleef steken helaas niet in zijn Top 10, maar jullie als luisteraars duidelijk wel.”
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 17:11:34 #241
163650 Greys
pi_208302720
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:20 schreef Fred_B het volgende:

[..]
“En we gaan naar de nummer 1 van de Top 40. De nieuwe single van Goldband nu al voor de 7e week. Deskundige Jantje Smit had hem in tegenstelling tot onze inzending die in de halve finale bleef steken helaas niet in zijn Top 10, maar jullie als luisteraars duidelijk wel.”
JAAAAA IK WIL DIT _O-

"Dit kan niet meer mis gaan mensen". Ik hoor het hem nog zeggen over de J's die laatste werden in hun semi (toch, of overdrijf ik, ben ff kwijt waar ze eindigden).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 17:13:07 #242
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208302729
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:11 schreef Greys het volgende:

[..]
JAAAAA IK WIL DIT _O-

"Dit kan niet meer mis gaan mensen". Ik hoor het hem nog zeggen over de J's die laatste werden in hun semi (toch, of overdrijf ik, ben ff kwijt waar ze eindigden).
Laatste van beide semi's zelfs qua punten en bijna alle punten kwamen uit België
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 17:14:31 #243
163650 Greys
pi_208302740
quote:
9s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:13 schreef Momo het volgende:

[..]
Laatste van beide semi's zelfs qua punten
Ohhhh wat erg.

"DIT KAN NIET MEER MIS GAAN"

Het is toch om te gieren.
(En huilen. Maar dan maar liever gieren.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  PR en moderator donderdag 9 maart 2023 @ 17:18:43 #244
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_208302780
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 20:18 schreef Moira het volgende:
Ik denk dat deze ergens tussen plek 5 en plek 15 gaat eindigen.
Ik ben hiermee denk ik iets te enthousiast geweest aangezien ze bij mij momenteel op #20 staan :') nou rank ik de langzame 'mooie' nummers sowieso al wat lager omdat ik meer van de upbeat ben, maar ik herzie mijn mening naar plek 10-20 (dus wel finale halen).
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator donderdag 9 maart 2023 @ 17:22:03 #245
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_208302806
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:33 schreef NailQueen het volgende:
Even over een nationale finale. Was deze vraag niet een keer beantwoord in de Ding-a-dong podcast? Ik meende dat de commissie er in de toekomst misschien wel voor open stond maar dat de artiesten er niet aan wilden meedoen.
Snap ik ook wel als het TROS-volk je moet kiezen :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator donderdag 9 maart 2023 @ 17:26:48 #246
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_208302847
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:04 schreef Greys het volgende:

[..]
En wat ook zou helpen is als er bv openheid zou komen over de top 5 of 10 van de commissie. Dat ze de inzendingen die wel goed waren maar het net niet werden ook aandacht geven en het gepeupel zoals wij de kans geeft om te horen of ze dan niet toch beter die (goede) up-tempo song hadden moeten kiezen die derde werd als die er dan tussen bleek te zitten.

En ik wil ook best weten wie daar nou echt de doorslaggevende stem heeft, of het 'AvroTros betaalt dus bepaalt' is en de rest van de commissie slechts mensen mag benaderen en de AvroTros directeur mag adviseren, of dat ieders stem even hard telt.

Maar die openheid krijgen we vast niet.
Als ze dat doen kunnen ze ook daadwerkelijk feedback van het publiek aanhoren en daar voor de volgende keer wat mee doen :o
Maar dat is vast een veel te goed idee, doen ze niks mee. :o
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_208302886
In Oostenrijk of Zwitserland (?) hebben ze wel dat ze ook een groepje fans naar de opties laten luisteren. En ook wat journalisten uit andere landen geloof ik.

Misschien zou je zo kunnen beginnen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 17:32:53 #248
163650 Greys
pi_208302913
Ik ga even een en ander kort en bondig (ik, kort en bondig :') ) noteren en alssss we Cornald zien bij de EIC persmiddag eens kijken of we wat antwoorden kunnen krijgen. Je weet maar nooit en proberen kan altijd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter donderdag 9 maart 2023 @ 17:38:27 #249
87554 Cee
Welluk?
pi_208302964
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:30 schreef Em31 het volgende:
In Oostenrijk of Zwitserland (?) hebben ze wel dat ze ook een groepje fans naar de opties laten luisteren. En ook wat journalisten uit andere landen geloof ik.

Misschien zou je zo kunnen beginnen.
Hier zat ik ook aan te denken. Die fans/journalisten hoeven niet allesbepalend te zijn maar een beetje feedback mag heus gevraagd worden. Ook als dat risico tot eventueel lekken met zich meebrengt. Dus je moet wel betrouwbare mensen daarvoor vragen (HOI AVROTROS LEES JE MEE HOI IK KAN OP WOENSDAGEN).
pi_208302967
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:20 schreef Fred_B het volgende:

[..]
“En we gaan naar de nummer 1 van de Top 40. De nieuwe single van Goldband nu al voor de 7e week. Deskundige Jantje Smit had hem in tegenstelling tot onze inzending die in de halve finale bleef steken helaas niet in zijn Top 10, maar jullie als luisteraars duidelijk wel.”
Nou, wat me ook wel een goede methode lijkt, gewoon een bewezen hit selecteren en dan de artiest vragen om te gaan. Neem bv. dat Ladada van Claude, dat had het natuurlijk veel beter gedaan dan wat we nu sturen. Niet dat ik het nou per se zo'n geweldig nummer vind, maar hiervan is bewezen dat als mensen het horen, ze het nog vaker willen horen. Terwijl Burning Daylight vooralsnog totaal niet aanslaat.
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 19:16:27 #251
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208303961
Wat we ook awel een beetje vergeten is dat we in de laatste jaren van het NSF vaak ook niet zo veel soeps te kiezen hadden, hè. Dan is het publiek ook af en toe wel een makkelijke zondebok.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 20:27:35 #252
163650 Greys
pi_208305429
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 19:16 schreef ijs_beer het volgende:
Wat we ook awel een beetje vergeten is dat we in de laatste jaren van het NSF vaak ook niet zo veel soeps te kiezen hadden, hè. Dan is het publiek ook af en toe wel een makkelijke zondebok.
Waarheid.

En ik ben bang dat dat dus deels nog steeds geldt maar dan voor de commissie, dat 'niet veel soeps te kiezen'. 😅
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 9 maart 2023 @ 20:31:17 #253
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208305471
Iedereen die hier “NSF” post, ongeacht de context, verdient een permaban.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 9 maart 2023 @ 20:31:28 #254
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208305475
Ik bedoel vanaf nu.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_208305632
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 17:38 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nou, wat me ook wel een goede methode lijkt, gewoon een bewezen hit selecteren en dan de artiest vragen om te gaan. Neem bv. dat Ladada van Claude, dat had het natuurlijk veel beter gedaan dan wat we nu sturen. Niet dat ik het nou per se zo'n geweldig nummer vind, maar hiervan is bewezen dat als mensen het horen, ze het nog vaker willen horen. Terwijl Burning Daylight vooralsnog totaal niet aanslaat.
Hier heb ik zelf ook wel eens aan gedacht ja. Of 1 of 2 mensen aanstellen met connecties die een beetje actief bijhouden wat er allemaal uit komt en meteen actie ondernemen als er mogelijk iets voor het esf bijzit. Nu is het altijd maar afwachten wat er ingestuurd wordt en ze zullen heus ook wel wat mensen vragen maar je laat het initiatief bij de artiest zelf. Op zich niet erg, en goed voor jong talent maar denk dat iets bekendere namen wat meer overtuiging nodig hebben.
Evt ook maar weer eens carte blanche geven aan een bekende naam.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 maart 2023 @ 20:50:52 #256
163650 Greys
pi_208305710
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 20:31 schreef Mani89 het volgende:
Ik bedoel vanaf nu.
_O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 9 maart 2023 @ 20:54:12 #257
249756 Symphonic
Look o Look
pi_208305776
Ik wil alles een twee derde en zelfs vierde kans geven. Maar de inzending van dit jaar krijg ik met geen mogelijkheid door mijn strot. Het nummer heeft niets wat mijn muzikale snaar ook dan maar ergens raakt.

Stuur dan gewoon niemand, of iemand die wel gewoon een liedje kan zingen zonder autotune.
Juin uit Eigen Tuin!
  donderdag 9 maart 2023 @ 21:16:38 #258
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208306207
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 20:54 schreef Symphonic het volgende:
Ik wil alles een twee derde en zelfs vierde kans geven. Maar de inzending van dit jaar krijg ik met geen mogelijkheid door mijn strot. Het nummer heeft niets wat mijn muzikale snaar ook dan maar ergens raakt.

Stuur dan gewoon niemand, of iemand die wel gewoon een liedje kan zingen zonder autotune.
Misschien kunnen ze dat ook wel. Maar het lijkt tegenwoordig bijna een verplichting om dat aan muziek toe te voegen. Want het hoort nou eenmaal zo. :{
pi_208307100
LOL. Gerard Joling zegt nu exact hetzelfde bij VI. Dat die openheid wil en dat het maar vaag gekozen wordt nu.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 22:11:50 #260
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208307176
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 22:07 schreef RipCity het volgende:
LOL. Gerard Joling zegt nu exact hetzelfde bij VI. Dat die openheid wil en dat het maar vaag gekozen wordt nu.
Denk dat als het een topnummer was geweest dat bovenaan in de odds had gestaan hadden we het hier niet meer over gehad. Al is VI natuurlijk wel ultieme mopperende boomer TV met Johan Derksen. Die vind inzendingen alleen goed als het precies in zijn eigen straatje valt qua country/bluegrass/jazz.
  Redactie Sport vrijdag 10 maart 2023 @ 07:47:23 #261
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208309332
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 22:11 schreef Momo het volgende:

[..]
Denk dat als het een topnummer was geweest dat bovenaan in de odds had gestaan hadden we het hier niet meer over gehad. Al is VI natuurlijk wel ultieme mopperende boomer TV met Johan Derksen. Die vind inzendingen alleen goed als het precies in zijn eigen straatje valt qua country/bluegrass/jazz.
Die vond CATS ook ruk omdat Ilse en Waylon geen Americana speelden (en gelukkig maar want dat had niet gescoord)

Maar goed we horen allemaal dat het geen slecht popliedje is maar dat het gewoon geen onderscheidende factor bezit
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208312949

Waarom had Duncan deze nou niet bewaard voor het ESF :{ Dit vind ik dus helemaal geweldig O+ Beetje old school Elton John, heeft ook wel wat weg van Sam Ryder vorig jaar
  vrijdag 10 maart 2023 @ 14:39:11 #263
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_208313248
Zo, ik ben een hele tijd uit de lucht geweest maar nu eindelijk tijd om te reageren. Ik snap echt niet waarom er een ietwat negatieve tendens rondom onze inzending is. Als je de recaps van de semi bekijkt, springt dit er qua genre, tempo en sfeer best uit. Ik vertrouw erop dat ze het nummer live ook goed kunnen brengen. Over de staging is duidelijk al nagedacht. En het nummer blijft bij mij, in tegenstelling tot andere reacties die ik hier lees, wel meteen hangen. Ik vind dit eigenlijk beter dan 90% van onze inzendingen van de afgelopen 10 jaar. Dus ik ben errrug enthousiast en ik hoop (en denk) dat ze het beter gaan doen dan de bookies verwachten O+
Just do it »
pi_208314877
Op 28 binnengekomen in de top 40! Veel radio airplay O+
  vrijdag 10 maart 2023 @ 16:57:35 #265
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_208315118
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 16:39 schreef Mlita het volgende:
Op 28 binnengekomen in de top 40! Veel radio airplay O+
en op 61 in de Top 100 - net paar plaatsen boven SNAP (37 weken in de lijst)
... en huiver mee
  vrijdag 10 maart 2023 @ 17:02:04 #266
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208315187
Niels93 ik snap je! Maar ik moet het nog maar zien of ze de eerste halve finale overleven.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_208331093
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:03 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Ik verbaas me wat dat betreft wel een beetje over Cornald ook. Hij weet hoe het werkt, en toch wordt er weer voor zoiets gekozen.
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:24 schreef Greys het volgende:

[..]
Misschien was ie in de minderheid omdat Hila in de commissie 'weggeblazen werd' oid door dit lied (zei ze) en Sander Lantinga het schitterend vond (zei hij) en wie weet Jan en AvroTros meneer ook en dan begint ie in z'n eentje ook weinig. Echt geen idee, snap het ook niet.
(Of misschien waren de overige inzendingen net zo. Of 317 stuks van Dries R en 83 sad songs. ;( _O- )

Merk dat het me echt weinig meer uitmaakt of NL naar de finale gaat dit jaar en misschien is het nu zelfs wel goed als het niet zo is. Sorry Mia en Dion, ik ga voor de Cha Cha en Due Vite.
In de media is Cornald anders wel erg enthousiast over de inzending. Dus lijkt het me niet dat hij in de minderheid of in zijn eentje stond. Óf hij is diplomatiek en vertelt niet hoe hij er werkelijk over denkt....

Wat ik me nog had kunnen voorstellen is dat de kwaliteit van de rest van de inzendingen duidelijk minder was. Dat ze dan terugvallen op een lied van Duncan. Alleen zaten er volgens Cornald 'best veel goede inzendingen bij', maar dachten ze dat dit nummer de meeste kans heeft om heel hoog te eindigen. Had dan toch wel graag willen weten wat de concurrentie is waaruit is gekozen.

quote:
Cornald Maas blij met songfestivalinzending: 'Kansrijk en vrij uniek'
"Een betekenisvolle song, heel onderscheidend, kansrijk en vrij uniek". Zo omschrijft commentator Cornald Maas (60), lid van de Nederlandse selectiecommissie, het liedje waarmee Mia Nicolai (26) en Dion Cooper (28) volgend jaar naar het Eurovisie Songfestival gaan. "Toen ik het liedje voor het eerst hoorde, dacht ik meteen: wow."

Volgens Cornald zijn er enkele honderden nummers ingezonden. "Er is natuurlijk lang gediscussieerd, ook over een aantal andere songs. Er waren best veel goede inzendingen bij, en ook best wel veel van jong talent", zegt hij. "Maar we dachten van dit nummer dat deze de meeste kans heeft om in de competitie ook heel hoog te eindigen."

https://www.rtlboulevard.(...)ongfestivalinzending

[ Bericht 0% gewijzigd door libranl op 11-03-2023 20:05:26 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 11 maart 2023 @ 21:05:37 #268
163650 Greys
pi_208333695
Ja hij lijkt deze inderdaad zelf ook echt goed te vinden. Al zal hij natuurlijk nooit hardop kunnen zeggen 'de rest vond het geweldig en ik mwahhh' want hij zit daar wel twee weken met die mensen in Liverpool straks en zal sowieso de rest van de commissie denk ik nooit afvallen mócht iets een keer niet zijn keuze zijn geweest.

Ooit in het jaar van Og3ne kon je wel goed aan hem merken dat hij het niet eens was met hoe die liedkeuze van hen enzo was gegaan want op een gegeven moment kon bij het niet meer opbrengen er iets oprecht positiefs over te zeggen en zei maar niets meer.

Hij zal hoe dan ook toch graag in die commissie willen blijven lijkt me als hij er invloed op wil houden en zal als spokesperson in talkshows enzo niet roepen als ie het een eventueel mindere keuze vindt, dat snap ik ook wel.

Maar je hebt gelijk dat hij in dit stukkie wel klinkt alsof hij het echt heel goed vindt.. Het IS natuurlijk ook niet echt slecht. Maar was het de beste keuze? We blijven benieuwd naar die andere inzendingen dan natuurlijk. Arghhhh mochten we die maar horen.

(Misschien dat hij alleen wil zeggen of die andere ook goede liedjes wel of niet up-tempo waren bij EIC. Ik ga het echt proberen!)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208335874
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 19:46 schreef libranl het volgende:

[..]
[..]
In de media is Cornald anders wel erg enthousiast over de inzending. Dus lijkt het me niet dat hij in de minderheid of in zijn eentje stond. Óf hij is diplomatiek en vertelt niet hoe hij er werkelijk over denkt....

Wat ik me nog had kunnen voorstellen is dat de kwaliteit van de rest van de inzendingen duidelijk minder was. Dat ze dan terugvallen op een lied van Duncan. Alleen zaten er volgens Cornald 'best veel goede inzendingen bij', maar dachten ze dat dit nummer de meeste kans heeft om heel hoog te eindigen. Had dan toch wel graag willen weten wat de concurrentie is waaruit is gekozen.
[..]
https://www.rtlboulevard.(...)ongfestivalinzending
Als ik dit lees denk ik.. hebben zij het eerst live gehoord? Is het daarom dat ze zo reageren? Hoe kan het dat zij helemaal weggeblazen zijn, maar de algemene reactie vooral ‘meh’ is. Misschien komt het live toch meer tot leven ofzo. :?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 11 maart 2023 @ 22:23:32 #270
163650 Greys
pi_208335933
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 22:20 schreef Em31 het volgende:

[..]
Als ik dit lees denk ik.. hebben zij het eerst live gehoord? Is het daarom dat ze zo reageren? Hoe kan het dat zij helemaal weggeblazen zijn, maar de algemene reactie vooral ‘meh’ is. Misschien komt het live toch meer tot leven ofzo. :?
Of... het lied gehoord in een ruwe demoversie maar dan gezongen door Duncan? Omdat het toen nog niet gezongen was door M&D toen ze het inzonden. Dat inzenden bedachten Jordan en Duncan ineens tijdens hun vakantie zeiden ze. Of zou dat niet kunnen en roep ik nu iets doms. :@

Want kan me voorstellen dat het dan misschien toch wel anders over kan komen. Meer rauw, ofzo. En dat het nu teveel gepolijst is met de twee andere stemmen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 11-03-2023 22:34:03 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208336029
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 22:20 schreef Em31 het volgende:

[..]
Als ik dit lees denk ik.. hebben zij het eerst live gehoord? Is het daarom dat ze zo reageren? Hoe kan het dat zij helemaal weggeblazen zijn, maar de algemene reactie vooral ‘meh’ is. Misschien komt het live toch meer tot leven ofzo. :?
Dat klinkt best wel plausibel inderdaad, want de "perfect" studioversie zou denk ik pas maanden later zijn opgenomen :) Zo ging het ook bij Arcade en De Diepte kan ik me wel voorstellen
pi_208336286
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 22:23 schreef Greys het volgende:

[..]
Of... het lied gehoord in een ruwe demoversie maar dan gezongen door Duncan? Omdat het toen nog niet gezongen was door M&D toen ze het inzonden. Dat inzenden bedachten Jordan en Duncan ineens tijdens hun vakantie zeiden ze. Of zou dat niet kunnen en roep ik nu iets doms. :@

Want kan me voorstellen dat het dan misschien toch wel anders over kan komen. Meer rauw, ofzo. En dat het nu teveel gepolijst is met de twee andere stemmen.
Even opgezocht maar volgens mij hebben ze een keer gezegd dat ze het hier bedacht hadden en dat was wel al in juli

https://www.instagram.com/p/CREfpailPQi/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Maar dat was al in 2021 zie ik nu dus huh :D dacht dat het een idee was dat vorig jaar was ontstaan.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 11 maart 2023 @ 22:52:58 #273
163650 Greys
pi_208336542
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 22:40 schreef Em31 het volgende:

[..]
Even opgezocht maar volgens mij hebben ze een keer gezegd dat ze het hier bedacht hadden en dat was wel al in juli

https://www.instagram.com/p/CREfpailPQi/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Maar dat was al in 2021 zie ik nu dus huh :D dacht dat het een idee was dat vorig jaar was ontstaan.
Ja huh, ik dacht dat ook van vorig jaar. :@
Want in de docu zeiden ze volgens dat ze op vakantie waren en niet zouden werken en toen ineens het goede idee hadden het in te sturen. Maar dat was dan kennelijk al een ouder liedje en plan. Vaag. Of ik heb gewoon niet goed opgelet of verkeerd begrepen.

*armen in de lucht gooit
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208336639
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 22:52 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja huh, ik dacht dat ook van vorig jaar. :@
Want in de docu zeiden ze volgens dat ze op vakantie waren en niet zouden werken en toen ineens het goede idee hadden het in te sturen. Maar dat was dan kennelijk al een ouder liedje en plan. Vaag. Of ik heb gewoon niet goed opgelet of verkeerd begrepen.

*armen in de lucht gooit
Ja huh ik snap het nu ook niet meer _O- of het klopt helemaal niet wat ik zeg, maar ik dacht dat ze deze foto een keer gedeeld hadden met de tekst erbij dat ze op deze dag het nummer hadden geschreven.

Nu lijkt het net of ze al 2 jaar weten dat ze dit jaar gaan. :+
  zaterdag 11 maart 2023 @ 23:00:29 #275
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208336715
Verkeerde topic
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_208337240
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:38 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik ben wel echt benieuwd naar die andere 400 inzendingen. Zitten daar grote namen bij? Zitten er ook rapnummers, metalbands, dancemuziek en opera bij? Hoeveel van die inzendingen zijn echt serieuze inzendingen? (Niet feestzanger Henk of Gerda die op haar zolder iets in elkaar heeft geflanst op een avond)
[ afbeelding ]
Dit is voor mij ook echt de vraag. In hoeverre is het de commissie die goede andere nummers laat liggen, en in hoeverre stuurt men goede andere nummers niet in "omdat dat toch niet is wat men zoekt"?
  ESF Reporter zaterdag 11 maart 2023 @ 23:31:17 #277
87554 Cee
Welluk?
pi_208337271
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 22:56 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja huh ik snap het nu ook niet meer _O- of het klopt helemaal niet wat ik zeg, maar ik dacht dat ze deze foto een keer gedeeld hadden met de tekst erbij dat ze op deze dag het nummer hadden geschreven.

Nu lijkt het net of ze al 2 jaar weten dat ze dit jaar gaan. :+
Gisteren waren ze weer even met een radio interview op radio 2.
Duncan, Jordan en Mia hadden in 2021 met elkaar een ‘bubbel’ waardoor ze ondanks de Corona regels bij elkaar mochten zitten en konden werken. Ze waren bezig met een nummer en dat ontstond op een gegeven moment vanzelf, het was na middernacht, en ze besloten daar meer mee te gaan doen. Maar niet met songfestival in het achterhoofd, daar waren ze nog niet mee bezig.

Duncan kende Dion ook (eind 2021 was hij ook zijn voorprogramma in zijn tour) en besloot hem te vragen of hij dat nummer met Mia in wilde zingen want hij dacht dat dat best een toffe samenzang kon worden. Aldus geschiede. Toen kreeg iemand het idee om het in te zenden als potentieel nummer voor ESC dus stuurden ze de opname van Mia en Dion in. En daarna is het gekozen en misschien nog iets verder getweaked, puntjes op de i.

Enfin, het nummer stamt uit 2021, is niet speciaal voor ESF gemaakt en vorig jaar wel ingezonden in de hoop dat het gekozen zou worden. Dat zal ergens tussen mei 2022 en eind augustus (sluitingsdatum) 2022 geweest zijn.
pi_208337461
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:31 schreef Cee het volgende:

[..]
Gisteren waren ze weer even met een radio interview op radio 2.
Duncan, Jordan en Mia hadden in 2021 met elkaar een ‘bubbel’ waardoor ze ondanks de Corona regels bij elkaar mochten zitten en konden werken. Ze waren bezig met een nummer en dat ontstond op een gegeven moment vanzelf, het was na middernacht, en ze besloten daar meer mee te gaan doen. Maar niet met songfestival in het achterhoofd, daar waren ze nog niet mee bezig.

Duncan kende Dion ook (eind 2021 was hij ook zijn voorprogramma in zijn tour) en besloot hem te vragen of hij dat nummer met Mia in wilde zingen want hij dacht dat dat best een toffe samenzang kon worden. Aldus geschiede. Toen kreeg iemand het idee om het in te zenden als potentieel nummer voor ESC dus stuurden ze de opname van Mia en Dion in. En daarna is het gekozen en misschien nog iets verder getweaked, puntjes op de i.

Enfin, het nummer stamt uit 2021, is niet speciaal voor ESF gemaakt en vorig jaar wel ingezonden in de hoop dat het gekozen zou worden. Dat zal ergens tussen mei 2022 en eind augustus (sluitingsdatum) 2022 geweest zijn.
Ahh oké duidelijk, klinkt heel logisch zo :P dan zullen ze het ook wel meteen goed gehoord hebben.
pi_208337588
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2023 16:04 schreef Greys het volgende:

[..]
En wat ook zou helpen is als er bv openheid zou komen over de top 5 of 10 van de commissie. Dat ze de inzendingen die wel goed waren maar het net niet werden ook aandacht geven en het gepeupel zoals wij de kans geeft om te horen of ze dan niet toch beter die (goede) up-tempo song hadden moeten kiezen die derde werd als die er dan tussen bleek te zitten.

En ik wil ook best weten wie daar nou echt de doorslaggevende stem heeft, of het 'AvroTros betaalt dus bepaalt' is en de rest van de commissie slechts mensen mag benaderen en de AvroTros directeur mag adviseren, of dat ieders stem even hard telt.

Maar die openheid krijgen we vast niet.
Om eerlijk te zijn denk ik dat zoiets de basis zou kunnen zijn van een goede NSF in Nederland. Een uitzending waarin de top 5 van de selectiecommissie live optreedt, inclusief staging, waarna de selectiecommissie haar keuze bekend maakt. Geen mening van BN'ers, geen stemmend publiek, maar wel een goed podium bieden aan meerdere nummers, zodat het interessant is voor artiesten om daar in te staan, zelfs al win je niet.
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 23:55:21 #280
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208337613
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:54 schreef Sableheart het volgende:

[..]
Om eerlijk te zijn denk ik dat zoiets de basis zou kunnen zijn van een goede NSF in Nederland. Een uitzending waarin de top 5 van de selectiecommissie live optreedt, inclusief staging, waarna de selectiecommissie haar keuze bekend maakt. Geen mening van BN'ers, geen stemmend publiek, maar wel een goed podium bieden aan meerdere nummers, zodat het interessant is voor artiesten om daar in te staan, zelfs al win je niet.
Zou een Goldband daar optreden dan met een kans van 1 op 5 dat ze het niet worden?
  ESF Reporter zaterdag 11 maart 2023 @ 23:59:01 #281
87554 Cee
Welluk?
pi_208337685
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:55 schreef Momo het volgende:

[..]
Zou een Goldband daar optreden dan met een kans van 1 op 5 dat ze het niet worden?
Jawel, die halen er hun neus niet voor op.
  zondag 12 maart 2023 @ 00:02:34 #282
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208337756
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:59 schreef Cee het volgende:

[..]
Jawel, die halen er hun neus niet voor op.
Jawel
pi_208337906
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:55 schreef Momo het volgende:

[..]
Zou een Goldband daar optreden dan met een kans van 1 op 5 dat ze het niet worden?
Als hen dat vervolgens veel media-aandacht oplevert voor het "geweldige lied dat de commissie links liet liggen"? Zeker.

Als die media aandacht neer komt op "deze nummers waren niet goed genoeg" niet.

Maar je stelt de verkeerde vraag. De vraag is in eerste instantie of een S10 met de Diepte dat risico wil nemen. Als je 5 nummers van dat soort kwaliteit in een NSF hebt, en twee of drie daarvan slaan nationaal aan, dan garandeer je een Goldband het jaar daarop dat met een goed nummer de media aandacht van de eerste soort gaat zijn.
  zondag 12 maart 2023 @ 08:11:46 #284
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_208339723
Dat kan best werken als de selectie voor het ESF niet de hoofdzaak van het programma is. Jan en alleman wilde graag optreden bij Matthijs gaat door. Laat het live optreden, een mooi vormgegeven show de hoofdmoot vormen. Ik zou het gaaf vinden.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_208341422
Jongens, we zitten al wel heel vroeg te praten over een falende commissie en hoe het anders moet. Mia en Dion hebben meerdere selectiegesprekken doorstaan vertelden ze. Ze hebben het lied zeker live moeten zingen. Dat vertelde S10 vorig jaar ook. Ik lees en zie nog steeds veel goeie reacties. Als dit live niet uit de verf komt en we niet kwalificeren ok, maar zover is het nog lang niet *O* w/
pi_208342281
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 11:00 schreef Mlita het volgende:
Jongens, we zitten al wel heel vroeg te praten over een falende commissie en hoe het anders moet. Mia en Dion hebben meerdere selectiegesprekken doorstaan vertelden ze. Ze hebben het lied zeker live moeten zingen. Dat vertelde S10 vorig jaar ook. Ik lees en zie nog steeds veel goeie reacties. Als dit live niet uit de verf komt en we niet kwalificeren ok, maar zover is het nog lang niet *O* w/
Ik denk als je naar het deelnemersveld kijkt, we er misschien best wel goed uitspringen als het live als een huis staat en de staging gewoon goed is. Over de staging heb ik wel m’n twijfels, want dat is sinds TCL gewoon magertjes.
pi_208342489
Ik heb een goed gevoel over de staging. De opbouw van het lied geeft genoeg mogelijkheden. Eerst aandacht voor Dion met een glimpje Mia. Dan aandacht voor Mia met een glimpje Dion. Dan vinden ze elkaar. En het eindigt in een feestje. Het einde is best uplifting en kan er zomaar eens heel feestelijk uit komen zien, qua licht en effecten.

Van de ene kant is het jammer dat het zo lang duurt voordat we een live uitvoering zien en horen. Maar van de andere kant is dat vooral interessant voor het fandom en hun beeldvorming. Voor het merendeel van de kijkers en televoters maakt dat geen bal uit. Die kijken pas in mei. En wat het fandom betreft: die kunnen in mei al lang uitgekeken zijn op de gelikte en één op één uitvoering van een Loreen die haar trucje van het Melfest herhaalt en misschien wel verrast worden door een gave staging van Burning Daylight.

En zoals bij beleggingen vaak wordt gewaarschuwd dat resultaten uit het verleden niet garant staan voor succes in de toekomst, kunnen eerdere teleurstellende stagings voor Nederland ook niet garanderen dat het nu ook wel weer op niks zal uitlopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aadrianus op 12-03-2023 13:08:49 ]
pi_208349523
Grootste probleem blijft die halve finale doorkomen, we hebben sinds 2013 continue matig tot slecht gescoord in de televote. Enkel Arcade en CATS konden een groot publiek aanspreken. Als we dat nu weer hebben komen we deze halve finale niet door. Dat zou de keuzecommissie ook wel de oogkleppen af moeten doen vallen, dus wellicht is het ook een goede wake up call.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208350366
Ik ben overigens wel blij dat we tegenwoordig nooit echt zorgen hoeven te maken over live-vocals, waar het bij andere landen extra kopzorg oplevert (bijvoorbeeld België 2019, Spanje 2017, en dit jaar Noorwegen, Denemarken, Polen, VK, Ierland). Dat hebben ze i.i.g. goed gedaan bij de selectiecommissie. Dion heeft live echt een hele mooie stem en Mia ook (hoewel er minder videos van te vinden zijn). Dat maakt me i.i.g. benieuwd naar hoe Burning Daylight live tot leven komt.
  Moderator maandag 13 maart 2023 @ 11:18:56 #290
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208355667


We staan toch wel in het linkerrijtje van de community app
  maandag 13 maart 2023 @ 15:12:45 #291
436222 Japepk
Padvinder
pi_208358559
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 08:11 schreef Andromache het volgende:
Dat kan best werken als de selectie voor het ESF niet de hoofdzaak van het programma is. Jan en alleman wilde graag optreden bij Matthijs gaat door. Laat het live optreden, een mooi vormgegeven show de hoofdmoot vormen. Ik zou het gaaf vinden.
Een beetje zoals Waylon deed. Gewoon een paar avonden live optredens van potentiële ESF nummers en dan op vrijdag de bekendmaking. Punt is wel dat bij Matthijs gaat door ook echt goede stagings werden gemaakt. Bij bijvoorbeeld DWDD was dat ook niet echt.
't Echte en 't ware!
  Moderator maandag 13 maart 2023 @ 16:35:27 #292
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208359887
Ondertussen kunnen we ook een recap laten zien van de hele semi, al is de running order nog niet bekend, alleen welke helft. Veel inzending die nogal intens zijn, ben benieuwd hoe Nederland daar uit komt.
pi_208361593
quote:
14s.gif Op maandag 13 maart 2023 11:18 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

We staan toch wel in het linkerrijtje van de community app
Waarschijnlijk zal het in tegenstelling tot de community voor demense thuis wel makkelijker zijn op een Portugal of Kroatië te stemmen dan op Nederland, maar je kan maar beter hoger dan lager staan in zo’n lijst.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208362266
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 16:35 schreef Momo het volgende:
Ondertussen kunnen we ook een recap laten zien van de hele semi, al is de running order nog niet bekend, alleen welke helft. Veel inzending die nogal intens zijn, ben benieuwd hoe Nederland daar uit komt.
Schot voor de boeg:

Duidelijke Q:
- Finland
- Noorwegen
- Zweden

Grote kans Q:
- Tsjechie (Mits de staging heel goed is)
- Moldavie
- Portugal
- Servie

Twijfel:
- Kroatie
- Malta
- Israel
- Nederland

Hoogstwaarschijnlijk NQ:
- Zwitserland
- Azerbaijan

Duidelijke NQ:
- Ierland
- Letland

Ik gok erop dat Malta wel doorgaat. Maar ik ben dus bang dat Kroatie en Israel roet in het eten gaat gooien. Het nummer van Israel is heel chaotisch maar dat was Ronela vorig jaar ook. En die was bij de televoting glansrijk doorgegaan.

Desalniettemin zouden we de laatste 4 prima kunnen hebben

[ Bericht 0% gewijzigd door NailQueen op 13-03-2023 19:47:56 ]
pi_208363705
Ik zie Kroatië, Portugal en Servië niet boven ons eindigen eerlijk gezegd. We vallen best op in deze recap. Het is wel heel heftig allemaal.. niet iedereen houdt daarvan..
  ESF Reporter maandag 13 maart 2023 @ 20:55:23 #296
87554 Cee
Welluk?
pi_208364222
Ik denk dat de mensen die graag op wtf stemmen, dat vooral op Finland doen, dat is een wat toegankelijker wtf dan Kroatië en zelfs Servië. Die twee zie ik de finale niet halen (terwijl ze dat in semi 2 wél hadden gedaan). Ierland en Letland zijn helaas DOA. Dan blijven er nog over:

Azerbeidzjan
Malta
Nederland
Zwitserland
Tsjechië (tenzij ze de staging op orde krijgen).

Degene die het meest commerciële geluid heeft maken de meeste kans. Daar moet dan wel een staging tegenover staan die het naar een wat hoger plan brengt want als de concurrentie van de potentiële NQ’s met prachtige staging aan komt zetten dat beter blijft plakken dan puur ‘een leuk liedje’ ben je alsnog gedoemd.

Van Zwitserland verwacht ik nog wel een mooie staging en de stem is erg van ‘nu’. Vraag is of mensen aanstoot geven aan de tekst of zo rond die tijd te moe zijn om er op te letten.
Malta is catchy en commercieel en de jongens hebben charisma maar hun staging is niet altijd heel bijzonder.
Wij hebben een commercieel nummer maar de staging is altijd te ingetogen en doordacht dat het meer conceptueel dan visueel is en de achterliggende gedachte bij demensethuis niet duidelijk is of niet als heel noemenswaardig wordt gezien. Ik geef als voorbeeld: alles vanaf 2015.

Maar ja, van bovenstaande hoeft er nog maar 1 af te vallen en als ik het dan zo bekijk zal het tussen Azerbeidzjan en Tsjechië gaan.

Einde voorspelling, ik krijg een beetje hoop (alhoewel ik liever Letland wel zie kwalificeren).
pi_208364283
Als ik die recaps zo achter elkaar zie, zie ik heel veel circus en hoor ik heel veel geschreeuw. De stagings kunnen natuurlijk heel anders uitvallen dan de videoclips, maar toch… Die kunnen elkaar wel eens heel erg in de weg gaan zitten. In een groot aanbod van overkill komt er dan ineens een gewoon liedje: Burning Daylight. Onderschat de groep kijkers niet die daarbij even een zucht van verlichting slaakt en denkt: het is toch een songfestival, dit vind ik nou mooi, hier ga ik op stemmen.
pi_208364468
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:59 schreef Aadrianus het volgende:
Als ik die recaps zo achter elkaar zie, zie ik heel veel circus en hoor ik heel veel geschreeuw. De stagings kunnen natuurlijk heel anders uitvallen dan de videoclips, maar toch… Die kunnen elkaar wel eens heel erg in de weg gaan zitten. In een groot aanbod van overkill komt er dan ineens een gewoon liedje: Burning Daylight. Onderschat de groep kijkers niet die daarbij even een zucht van verlichting slaakt en denkt: het is toch een songfestival, dit vind ik nou mooi, hier ga ik op stemmen.
Heel erg mee eens.
Weet niet of dit het beste voorbeeld is, maar denk gelijk aan Litouwen 2018.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator maandag 13 maart 2023 @ 21:14:10 #299
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208364486
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:55 schreef Cee het volgende:
Ik denk dat de mensen die graag op wtf stemmen, dat vooral op Finland doen, dat is een wat toegankelijker wtf dan Kroatië en zelfs Servië. Die twee zie ik de finale niet halen (terwijl ze dat in semi 2 wél hadden gedaan). Ierland en Letland zijn helaas DOA. Dan blijven er nog over:

Azerbeidzjan
Malta
Nederland
Zwitserland
Tsjechië (tenzij ze de staging op orde krijgen).

Degene die het meest commerciële geluid heeft maken de meeste kans. Daar moet dan wel een staging tegenover staan die het naar een wat hoger plan brengt want als de concurrentie van de potentiële NQ’s met prachtige staging aan komt zetten dat beter blijft plakken dan puur ‘een leuk liedje’ ben je alsnog gedoemd.

Van Zwitserland verwacht ik nog wel een mooie staging en de stem is erg van ‘nu’. Vraag is of mensen aanstoot geven aan de tekst of zo rond die tijd te moe zijn om er op te letten.
Malta is catchy en commercieel en de jongens hebben charisma maar hun staging is niet altijd heel bijzonder.
Wij hebben een commercieel nummer maar de staging is altijd te ingetogen en doordacht dat het meer conceptueel dan visueel is en de achterliggende gedachte bij demensethuis niet duidelijk is of niet als heel noemenswaardig wordt gezien. Ik geef als voorbeeld: alles vanaf 2015.

Maar ja, van bovenstaande hoeft er nog maar 1 af te vallen en als ik het dan zo bekijk zal het tussen Azerbeidzjan en Tsjechië gaan.

Einde voorspelling, ik krijg een beetje hoop (alhoewel ik liever Letland wel zie kwalificeren).
Denk dat Tsjechië wel doorgaat hoor,is nummer 5 van de totale odds, unieke sound, of ze moeten het wel heel erg verpesten, denk dat zelfs Loreens nummer een flop zou zijn op dat podium en geluid van die nationale finale. Ik denk dat ook voor Kroatië en Servië wel een publiek is om te stemmen. Ik denk wel dat wij een beter nummer hebben dan Zwitserland. en voor Azerbeidzjan moet ik nog zien hoe dat overkomt, want de broers hebben weinig ervaring. Eens dat Ierland en Letland wel eruit liggen waarschijnlijk. Welke drie anderen? Ik zou zeggen Azerbeidzjan en Zwitserland en hopen dat iemand het live verpest.
pi_208365018
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:59 schreef Aadrianus het volgende:
Als ik die recaps zo achter elkaar zie, zie ik heel veel circus en hoor ik heel veel geschreeuw. De stagings kunnen natuurlijk heel anders uitvallen dan de videoclips, maar toch… Die kunnen elkaar wel eens heel erg in de weg gaan zitten. In een groot aanbod van overkill komt er dan ineens een gewoon liedje: Burning Daylight. Onderschat de groep kijkers niet die daarbij even een zucht van verlichting slaakt en denkt: het is toch een songfestival, dit vind ik nou mooi, hier ga ik op stemmen.
Volgens mij rekent Nederland elk jaar op die groep kijkers, maar die stemt niet.
pi_208365538
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 21:43 schreef blackswangreen het volgende:

[..]


[..]
Volgens mij rekent Nederland elk jaar op die groep kijkers, maar die stemt niet.
Het is niet elk jaar zo’n grote overkill aan circus als dit jaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')