Oh dan moet ik misschien ook klagenquote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:05 schreef Pinuts het volgende:
Lol, iedere keer als ik hier kom 'klagen' dat ik even stil sta krijg ik de ochtend daarna eend drop. Dus denk dat ik dan maar iedere dag moet klagen
Die horen toch ook als bodem voor de drank?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:12 schreef exode het volgende:
Ik heb 1 grote valkuil vandaag met Carnaval, worstenbroodjes
Ook voor 0.0?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 13:23 schreef BE het volgende:
[..]
Die horen toch ook als bodem voor de drank?
Soepquote:Op zaterdag 18 februari 2023 20:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb binnenkort een intake voor iets en ik heb gelogen over mijn gewicht (de andere kant op) en nu moet ik voor die intake een paar kilo's zwaarder zijnDus eh, de avond van te voren drank en Chinees en de ochtend voor de weging een liter water en eh zware kleren en...nog andere 'hoe word ik plots een paar kilo zwaarder' tips?
3-4 kg
En (ervaringsdeskundigen hier) een dag van te voren of twéé dagen van te voren? Ik heb bijv als ik veel eet en alcohol drink de volgende dag vaak een lichter gewicht, maar 2 dagen later weer zwaarder dan daarvoorquote:
Soep!quote:Op zaterdag 18 februari 2023 20:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb binnenkort een intake voor iets en ik heb gelogen over mijn gewicht (de andere kant op) en nu moet ik voor die intake een paar kilo's zwaarder zijnDus eh, de avond van te voren drank en Chinees en de ochtend voor de weging een liter water en eh zware kleren en...nog andere 'hoe word ik plots een paar kilo zwaarder' tips?
3-4 kg
Ja, ik denk dat dat ook wel goed komt.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 21:37 schreef Vanyel het volgende:
Je kunt niet zeggen dat je bent afgevallen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Zout inderdaad. Sushi ofzoquote:Op zaterdag 18 februari 2023 20:06 schreef Isabeau het volgende:
3-4 kg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe dag, nieuwe kansen.
L: 3 kleine broodjes, 1 met kaas, 1 kipfilet en 1 salami, croissantje met jam en een ei, glas sap
T: fruit
T: kop koffie met suiker
A: Sheppard pie
Morgen ben ik vast weer mezelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarom maar besloten dat ik het wegen even links laat liggen. Ik ga daar nu te slecht op. Eerst betere keuzes maken, in elk geval elke avond weer koken en lunch voorbereiden voor op werk.Morgen ben ik vast weer mezelf.
Niet de avond van te voren drank, maar de avond daarvoor. Ergo, als je op maandag zwaarder moet zijn, zaterdag zuipen. Dan ga je namelijk zondag nadorst hebben want uitgedroogd en veel water drinken en dat opslaan in je lijf. Combineren met soep/chinees/pizza en taadaa!quote:Op zaterdag 18 februari 2023 20:06 schreef Isabeau het volgende:
3-4 kg
quote:Op zondag 19 februari 2023 14:28 schreef Lonaa het volgende:
Niet de avond van te voren drank, maar de avond daarvoor. Ergo, als je op maandag zwaarder moet zijn, zaterdag zuipen. Dan ga je namelijk zondag nadorst hebben want uitgedroogd en veel water drinken en dat opslaan in je lijf. Combineren met soep/chinees/pizza en taadaa!
Maar waarom dan helemaal niks eten? Zelfs als je geen pizza wil zijn er toch vast andere opties?quote:Op maandag 20 februari 2023 15:42 schreef SilverEyes het volgende:
Goed. Avondeten zaterdag gruwelijk mislukt. Man bestelde pizza. Vond ik eigenlijk zonde. Dus niet gegeten.
Nu al 2 dagen honger en slap vanwege een keer geen avondeten.
Note to self: volgende keer gewoon de Pizza eten
Ik had nog wel een tosti gemaakt, dacht dat dat wel voldoende zou zijnquote:Op maandag 20 februari 2023 15:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar waarom dan helemaal niks eten? Zelfs als je geen pizza wil zijn er toch vast andere opties?fruit, brood,yoghurt, blikje soep uit de voorraadkast...
quote:Op maandag 20 februari 2023 16:15 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik had nog wel een tosti gemaakt, dacht dat dat wel voldoende zou zijn
Hm, wellicht. Vannacht wel 10 uur geslapenquote:Op maandag 20 februari 2023 17:14 schreef SQ het volgende:
Ik vind het wel fascinerend dat je enkel van het eten van een tosti ipv een pizza al 2 dagen slap en hongerig bent, dat gaat er bij mij niet zo inik denk toch eerder dat je gewoon iets onder de leden hebt dan.
Maar de tóp 30%!! Dat is echt echt heel erg super goedquote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:13 schreef Lonaa het volgende:
Ja hai. Ik deed dit weekend de eerste workout van de CrossFit Open. I rocked it.Zit wereldwijd in de bovenste 30% van mijn "categorie". Daarna heb ik voornamelijk veel bier gedronken de rest van het weekend en matig gegeten. No wonder dat ik vandaag dikker ben dan ik dit jaar geweest ben.
Anyway, lijf lijkt redeljk hersteld dus zo trainen.
S: dingen optillen
O: shake, whey, kwark, fruit
L: tunamelt
D: Koreaanse rijst met groente en dingen.
T: druiven.
Ik was ook wel beetje verbaasd.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar de tóp 30%!! Dat is echt echt heel erg super goedTerwijl ik zeker weet dat je nog heel erg kan groeien! (in het crossfit gebeuren, niet in gewicht
)
Top 10%quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:19 schreef Lonaa het volgende:
Ik was ook wel beetje verbaasd.erg benieuwd naar de volgende 2 workouts.
Ook wel benieuwd wat er zou gebeuren als ik zou stoppen met drinken. En roken.
Verwacht is een groot woord maar ik worstel nog wel eens met "hoe fit" ik ben, zeg maar.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Top 10%
Maar het is wel duidelijk dat je jezelf onderschatHier heb je keihard voor gewerkt hoor, dus terecht dat je niet ergens onderaan bungelt
(dat had je hopelijk niet verwacht?)
Fitter dan de meeste mensenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:40 schreef Lonaa het volgende:
Verwacht is een groot woord maar ik worstel nog wel eens met "hoe fit" ik ben, zeg maar.
Nog 2 zaterdagen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Fitter dan de meeste mensen![]()
Nee heus, super goed joh en ik ben ook benieuwd naar de rest. Tot wanneer is het?
Mijn vriezersuccessen:quote:Op maandag 20 februari 2023 21:57 schreef Pinuts het volgende:
Als er iemand nog lekkere avondmaaltijd inspiratie heeft (die bij voorkeur makkelijk in te vriezen zijn) hou ik me aanbevolen. Ben de laatste tijd een beetje inspiratieloos en wil weer wat meer variatie in mijn 'standaard' gerechten.
Mooi lijstje. Vriendlief wil een vriezer aan schaffenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:46 schreef SQ het volgende:
Mijn vriezersuccessen:
Chili con carne
Roti
Stifado
Goulash
Hachee
Lasagne
Stamppotten in vele variaties
Linzensoep / pompoensoep
Curry's in vele variaties
Pastasauzen
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mooi lijstje. Vriendlief wil een vriezer aan schaffen
Ik doeomdat ik een nieuwe diepvries met laden had, 3 maanden gebruikt. Daarna in de berging gezet, gratis op te halen voor wie het ding wilde hebben. Er waren diverse mensen (familie, fokkers) die de vriezer wilde hebben. Nadat het ding er 4 jaar stond en maar niet werd opgehaald en we een dag troep naar de stort gingen brengen hebben we de bijna nieuwe diepvries er ook heen gebracht. De 2 kringloopwinkels in het dorp wilden óók geen 2e hands diepvries, want ze hadden er al te veel. En nu wil vriend een diepvries kopen
Het is wel mager, maar het zit ook vol calorieënquote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:48 schreef exode het volgende:
Vanavond eet ik sushi, ik maak mezelf wijs dat dat mager is
B is vandaag jarig en de jarige beslist. Het was pizza of sushi, toch blij dat hij vanochtend besloot dat het sushi werd.
Volgende week moet ik overigens zelf trainen, dat vind ik wel even spannend. Ga ik wel echt, doe ik het goed. Vrijdag doen we een extra uitlegrondje en schrijft mijn trainer op hoe en wat maar toch.
En dan ook nog eens een midweek weg.....wat standaard eten waar we zin in hebben is. Maar ik ga er toch voor om door te zetten.
Sushi is echt zo'n nasty ding eigenlijk, het is niet zo gezond als het lijkt. MAAR ik laat de loempiatjes liggen dit keerquote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Het is wel mager, maar het zit ook vol calorieënmaar volgens mij at jij geen vet en suiker dus dan kan het wel
Dat kom je niet bij aan vet, dat is gewoon vocht.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:24 schreef Avelie het volgende:
Ik ben terug bij af, daarom post ik al een paar dagen niet meer. Mijn menstruatie komt eraan en ik heb tijdens het weekendje weg niet rustig aan gedaan.
Toch bijzonder hoe je zo snel 2-3 kilo af kunt vallen en in dezelfde vaart bij kunt komen. Vandaag weer mijn goede ritme opgepakt.
Ja dat snap ik, maar ik verbaas me erover hoeveel vocht het is. Schommelingen van 3 kilo in een week tijd.quote:Op woensdag 22 februari 2023 06:52 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat kom je niet bij aan vet, dat is gewoon vocht.
Echt he. 30k stappen in 2 dagen en ik bungel ergens in het middenquote:Op woensdag 22 februari 2023 09:37 schreef Hupje het volgende:
Hardlopen viel niet mee met de mist en mensen die hout stoken![]()
Ook jammer dat ik zelfs met twee keer extra hardlopen niet in de buurt kom van de eerste plek van de bingo![]()
O: brood
L: brood
D: restje ovenschotel en mie met kip en groenten, kwark
Wij stoken hout, maar mist is stookalarm, jammer dat mensen dan toch stoken.quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:37 schreef Hupje het volgende:
Hardlopen viel niet mee met de mist en mensen die hout stoken![]()
Ook jammer dat ik zelfs met twee keer extra hardlopen niet in de buurt kom van de eerste plek van de bingo![]()
O: brood
B: 5,5 km hardlopen
L: brood
D: restje ovenschotel en mie met kip en groenten, kwark
Yep, 'mijn' zwembad precies hetzelfde. Die is sowieso qua alles beetje blijven hangen in het verledenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:46 schreef Isabeau het volgende:
In het zwembad vandaag. Echt niets te vinden wat ook maar enigszins een beetje gezond is hè. Patat, frikandel, kroket, ijs, chips, snoep. Dat is blijkbaar in 2023 nog steeds het enige aanbod. Is dat in andere zwembaden precies zo?
Wauw, knap hoor!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:24 schreef BE het volgende:
Bedenken dat je vanaf nu echt echt echt niet meer gaat snoepen en dan gaat je Podcasts uitgebreid over chocola en wat er wel niet lekker is en warme lavacakejes en en en :’(
En ik moest nog naar de supermarkt!
Maar…. Ik heb geen chocola gekocht. Ik heb gewoon alleen maar extra fruit meegenomen.
Dat is ook wat ik heb gehad, een kopje koffie. En een schoonzus die maar bleef aandringen ook iets te eten. Maar ik had er echt geen trek in. Ik had normaal geluncht en was gewoon van plan om 's avonds warm te eten. Dus waarom dan ergens rond half 4 aan de patatquote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:21 schreef SilverEyes het volgende:
Yep, 'mijn' zwembad precies hetzelfde. Die is sowieso qua alles beetje blijven hangen in het verledenEnige wat ik daar nog wel eens wil halen is een kop koffie.
Palingquote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:55 schreef SQ het volgende:
Ik kom nooit in zwembaden, althans, ik eet er nooit
Ik liep ook nog tegen de afscheidsborrel van mijn collega aan. In een soort aftandse oude dorpskroeg waar de teer van voor het rookverbod nog tegen de ramen plakte
Schade: 2 karmeliet, 2 hapjes van brood met paling, aardbei, druif en sla
Dat is het ook altijd. Als je eenmaal gewoon normaal gegeten hebt besef je dat het allemaal niet zo slecht is en dat je gewoon even een schop onder je kont nodig hebt. Maarja, soms heb je dan al je ongezonde spul in huis gehaald en jezelf 'beloofd' dat je het mag eten. Maar inderdaad, moe en hongerig en dan gooi je toch iets te makkelijk de handdoek in de ring.quote:Op woensdag 1 maart 2023 21:34 schreef Isabeau het volgende:
Is dat een kleine verpakking, BE? Ik hou van kleine verpakkingenIk ben een bodem-eter, dus alles moet altijd direct op en dan is een kleine verpakking wel zo handig
Envoor Pinuts
Wat goed van je! En je was waarschijnlijk gewoon moe en hongerig en dan wil je innerlijke sabateur nog wel eens toeslaan met dingen die je eigenlijk niet echt gelooft ('ach wat boeit het nog') maar die wel heel aantrekkelijk zijn om naar te luisteren op dat moment. Maar je deed dat niet
Ja, dit zijn 2 droprepen zeg maar en ligt bij de ah bij de kassa bij de marsen, nutsen etc. Ideaal.quote:Op woensdag 1 maart 2023 21:34 schreef Isabeau het volgende:
Is dat een kleine verpakking, BE? Ik hou van kleine verpakkingenIk ben een bodem-eter, dus alles moet altijd direct op en dan is een kleine verpakking wel zo handig
Envoor Pinuts
Wat goed van je! En je was waarschijnlijk gewoon moe en hongerig en dan wil je innerlijke sabateur nog wel eens toeslaan met dingen die je eigenlijk niet echt gelooft ('ach wat boeit het nog') maar die wel heel aantrekkelijk zijn om naar te luisteren op dat moment. Maar je deed dat niet
Good for you!quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik probeer op gewicht te blijven (en gezond te eten) en er gaat nog steeds wat af
De weegschaal is niet alleen een bitch, maar het is ook oneerlijk.
Ja, in een keer een heleboel kwijtquote:Op donderdag 2 maart 2023 18:12 schreef SilverEyes het volgende:
Good for you!![]()
Ik ga gewoon voor een grote roetsj. Hoop ik.
Wij bestellen pizza. Ben ook moe en koud en zin in pizza.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 15:12 schreef BE het volgende:
Iemand een tip voor avondeten?
Keywords: Lekker, veel, niet te moeilijk.
En nee een bak sla is niet waar ik op doel.
Moe en koud en geen inspiratie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |