abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208015741
Mag ik vragen waarom elke dag wordt geweegd?
Ik mag nu sowieso niet zelf wegen en de weegmomenten gaan dus samen met andere metingen. Ik zou dat lastig vinden, elke dag. Ik heb dat ooit gedaan toen ik perse onder de 70 kilo wilde wegen en daarmee maakte ik mezelf helemaal gek.
  donderdag 16 februari 2023 @ 09:05:31 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208015801
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 09:00 schreef exode het volgende:
Mag ik vragen waarom elke dag wordt geweegd?
Ik mag nu sowieso niet zelf wegen en de weegmomenten gaan dus samen met andere metingen. Ik zou dat lastig vinden, elke dag. Ik heb dat ooit gedaan toen ik perse onder de 70 kilo wilde wegen en daarmee maakte ik mezelf helemaal gek.
Lees even 978 topics terug! :D (Het wordt in zo'n beetje elk topic wel een keer aangehaald. ;) )

Veel mensen maken zichzelf daar juist helemaal niet gek mee en kunnen prima begrijpen dat je gewicht iets schommelt en als je nou net heel fijn wat naar beneden bent gegaan maar juist die ene dag dat je weegt weer iets omhoog gegaan bent omdat je net wat zouter gegeten hebt.

88,9
88,6
88,7
88,9
88,5
88,7
88,9

Degene die zich alleen op de 'vette' ( :+ ) dagen weegt zou best gedemotiveerd kunnen raken terwijl degene die elke dag weegt ziet dat er toch beweging in zit.

Ik zal het je nog sterker vertellen. Ik weeg elke dag en zelfs 2x op een dag! *O*
  Moderator donderdag 16 februari 2023 @ 09:06:38 #78
382129 crew  Donna
pi_208015808
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 09:05 schreef BE het volgende:

[..]
Lees even 978 topics terug! :D

Veel mensen maken zichzelf daar juist helemaal niet gek mee en kunnen prima begrijpen dat je gewicht iets schommelt en als je nou net heel fijn wat naar beneden bent gegaan maar juist die ene dag dat je weegt weer iets omhoog gegaan bent omdat je net wat zouter gegeten hebt.

88,9
88,6
88,7
88,9
88,5
88,7
88,9

Degene die zich alleen op de 'vette' ( :+ ) dagen weegt zou best gedemotiveerd kunnen raken terwijl degene die elke dag weegt ziet dat er toch beweging in zit.
Ik weeg me idd enkele keren per week om deze fluctuaties te spotten. Zodat als ik op de weegdag dik ben niet ongemotiveerd raak.
pi_208015879
Thanks BE, ik was vooral nieuwsgierig. Maar je legt het helder uit.
Gelukkig dat niet iedereen er gek van wordt, bij mij werkte het demotiverend to say the least.

Mijn krachtmetingen zijn elke week, wegen, vetpercentage en spierpercentage elke 4 weken.
  donderdag 16 februari 2023 @ 09:26:41 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208016034
Ik hou voor mezelf aan dat je gewicht het gemiddeld is van een week, dus 7 wegingen zeg maar. En dat ga ik heus niet elke keer uitrekenen, maar dat hou ik wel in mijn achterhoofd.
En verder doet mijn fitbit app dat ook netjes voor me, zo'n trendlijntje maken.
pi_208016047
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 09:13 schreef exode het volgende:
Thanks BE, ik was vooral nieuwsgierig. Maar je legt het helder uit.
Gelukkig dat niet iedereen er gek van wordt, bij mij werkte het demotiverend to say the least.

Mijn krachtmetingen zijn elke week, wegen, vetpercentage en spierpercentage elke 4 weken.
Mijn soort van officiële metingen zijn idd ook 1x per maand. Maar vind het inderdaad vooral prettig zodat ik de trend een beetje kan zien. En dat als ik dan de dag voor een officiële meting zout heb gegeten en dus misschien wel 2 kg zwaarder ben, ik weet dat ik 'normaal' wel lichter was dus weet dat ik gewoon af ben gevallen. Ik had juist altijd dat als ik 1x per week woog ik het helemaal spannend vond en het echt mijn week kon verpesten als ik dan volgens de weegschaal niks was afgevallen.
pi_208016065
Dan zijn jullie sterker dan mij ;)
pi_208016088
Nah, heeft imo niet echt met sterk of niet te maken, meer met zelfkennis. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_208016102
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 09:29 schreef exode het volgende:
Dan zijn jullie sterker dan mij ;)
Ik vind het heel knap dat jij nu dit programma volgt, zoiets zou ik dan weer niet kunnen
pi_208016114
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 09:32 schreef IJsdraakje het volgende:
Nah, heeft imo niet echt met sterk of niet te maken, meer met zelfkennis. :D
Dat is waar.

Zo bezig zijn met fit zijn, gezond zijn en afvallen vind ik sowieso sterk. Hoe je dat ook doet.
pi_208016258
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 09:06 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik weeg me idd enkele keren per week om deze fluctuaties te spotten. Zodat als ik op de weegdag dik ben niet ongemotiveerd raak.
Dit ja. Laatst leek het mij ook een strak idee om.1x in de 2-3 weken te wegen. Zo gezegd, zo gedaan. Na 10 dagen keurig eten, goede beweging en lekker gesport helemaal geen enkele verandering.
Ik werd toen echt gek.
Sindsdien weeg ik elke dag, en dan zie je dat er echt wel degelijk iets gebeurt. Geeft mij juist meer rust :)
pi_208021429
Net 10 kilometer hardgelopen. Het was heerlijk en het ging vrij gemakkelijk. Ik wil de afstand gaan opbouwen richting de halve marathon.
pi_208021957
Eindelijk klats! *O*
Weg spons!
  vrijdag 17 februari 2023 @ 08:31:20 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208029099
Het is hier weer zo bizar druk met werk dat ik dan echt moet gaan uitkijken dat ik niet te weinig eet overdag en me 's avonds te buiten ga aan allerlei zooi want moe en geen tijd voor iets uitgebreids.

Dus ik heb nu net heerlijke ontbijtpap (ja, ik haat het woord, maar ik weet ook niks anders) gemaakt van fine oat meal met banaan, melk en rozijnen. O+

Heel vaak ontbijt ik niet in het kader van IF, maar nu voel ik gewoon dat ik te weinig geslapen heb (Fitbit zegt 4u55 :X
Tx snurkende echtgenoot! :{ -O-) en dat ik gewoon even goed moet ontbijten anders dan wordt het helemaal niks vandaag en het wordt sowieso weer een dag van van hot naar her vliegen.

De echtgenoot gaat vandaag een wekend duiken dus jeej, want dan slaap ik 2 nachten alleen. Maar ik durf niet te hard te juichen want stel nou dat ie verzuipt, dan is die *O* wat ongepast. :@
pi_208029135
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:31 schreef BE het volgende:
Het is hier weer zo bizar druk met werk dat ik dan echt moet gaan uitkijken dat ik niet te weinig eet overdag en me 's avonds te buiten ga aan allerlei zooi want moe en geen tijd voor iets uitgebreids.

Dus ik heb nu net heerlijke ontbijtpap (ja, ik haat het woord, maar ik weet ook niks anders) gemaakt van fine oat meal met banaan, melk en rozijnen. O+

Heel vaak ontbijt ik niet in het kader van IF, maar nu voel ik gewoon dat ik te weinig geslapen heb (Fitbit zegt 4u55 :X
Tx snurkende echtgenoot! :{ -O-) en dat ik gewoon even goed moet ontbijten anders dan wordt het helemaal niks vandaag en het wordt sowieso weer een dag van van hot naar her vliegen.

De echtgenoot gaat vandaag een wekend duiken dus jeej, want dan slaap ik 2 nachten alleen. Maar ik durf niet te hard te juichen want stel nou dat ie verzuipt, dan is die *O* wat ongepast. :@
Haha herkenbaar die laatste gedachte! :')
Maar geniet van 2 nachten heerlijke slaap O+
pi_208029149
Mijn weegschaal is raar. Heb hem ongeveer een naar geleden nieuw gekocht (en al een keer batterijen vervangen om te kijken of dat hielp) maar lijkt net of ie alleen in sprongen werkt.
Ik heb nooit dat ik bijvoorbeeld 75.1, 75.3, 75.0, 75.1 weeg. Het is altijd is fases ofzo. Dus eerst weeg ik een hele tijd 75.7, dan een keer een drop naar 75.0. Dan weer 75.7, etc. Maar nooit de getallen er tussen. Dat is toch raar?
pi_208029272
Hm, dat is gek, @Pinuts. En als je 75,0 weegt en dan iets in je handen pakt? Kom je dan wel bij die tussenliggende getallen of helemaal niet?

Gisteren netjes gedaan, helaas niet op de weegschaal te zien. Maar dat geeft wel goede moed voor de komende vrije dagen.
O: brood
L: brood
T: mineola, paar tumtums
D: bami met gebakken ei en een handje kroepoek, kwark

Plan voor vandaag:
O: brood
L: brood
T: fruit
D: wortelstamppot met speklapje, pudding
pi_208029343
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:53 schreef Hupje het volgende:
Hm, dat is gek, @:Pinuts. En als je 75,0 weegt en dan iets in je handen pakt? Kom je dan wel bij die tussenliggende getallen of helemaal niet?
Nee dan weeg ik weer 75.7. Dus ergens klopt er iets niet. Maar goed, aan de andere kant, zolang de trend maar omlaag gaat... merk overigens wel hoeveel krachttraining doet. Zit nu rijd de 75 kg. En 2 jaar geleden woog ik (na een afvalperiode) iets van 72, maar heb het gevoel dat ik nu fitter/strakker ben.

Lijstje van vandaag:
O: proteinepudding
L: 2 boterhammen, 2 Eieren, Ham en kaas
T: ananas
D: boerenkoolstamppot met magere rookworst
S: 75 min boksen
T: appel
  vrijdag 17 februari 2023 @ 09:01:50 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208029395
Dat kan natuurlijk wel, want spieren wegen sws meer dan vet. :Y
pi_208029508
62.1

Maar nu gaan we een weekend weg, dus er gaat vast een halve kilo bijkomen. Helemaal niet erg, want ik zie nu in elk geval de dalende lijn weer in plaats van de stijgende en daar gaat het me om.
pi_208029745
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:01 schreef BE het volgende:
Dat kan natuurlijk wel, want spieren wegen sws meer dan vet. :Y
Zeker! Maar vind het wel interessant om te zien. Daarom probeer ik ook niet te veel nadruk op die weegschaal te leggen. Heb ook het gevoel dat het daarom qua kg nu langzamer gaat. Voorheen deed ik nooit krachttraining en nu wel. En de weegschaal gaat langzamer maar ik wordt zeker wel fitter.
pi_208030308
-5 kilo. *O*
Vetpercentage omlaag.
Kracht flink omhoog.

Woensdag heb ik zelfs meegerend met de kinderen en de pup die we aan het uitlaten waren. Zonder dat mijn tong na 10 seconden op mijn enkels hing. En eigenlijk vind ik dat het belangrijkste want daar deed ik het voor. B, zei ook meteen 'mama je rent!' Tranen in mijn ogen :@

Morgen carnaval, ik heb de 0.0 biertjes klaar staan. Dat wordt een soort cheatdag 2.0. Voordeel is wel dat we altijd starten bij een vriend en die maakt elk jaar verse erwtensoep. Dat zag mijn trainer niet eens als cheaten :Y)
pi_208030435
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:32 schreef exode het volgende:
-5 kilo. *O*
Vetpercentage omlaag.
Kracht flink omhoog.

Woensdag heb ik zelfs meegerend met de kinderen en de pup die we aan het uitlaten waren. Zonder dat mijn tong na 10 seconden op mijn enkels hing. En eigenlijk vind ik dat het belangrijkste want daar deed ik het voor. B, zei ook meteen 'mama je rent!' Tranen in mijn ogen :@

Morgen carnaval, ik heb de 0.0 biertjes klaar staan. Dat wordt een soort cheatdag 2.0. Voordeel is wel dat we altijd starten bij een vriend en die maakt elk jaar verse erwtensoep. Dat zag mijn trainer niet eens als cheaten :Y)
*O* *O* *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 17 februari 2023 @ 21:16:32 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208038237
Nou, het werd dus:

O: fineoatmeal pap met banaan en rozijnen
T:
L: Quarterpounder (want mijn eierkoeken waren heel erg uitgedroogd en kind wilde een milkshake en nog zo wat van die kutexcuzen) (?)
T: Krokante groente (oid van de ah), halve taaie mueslireep (dat was tegen 17.00)
D: kapje filet americain, 2 boterh. met avocado en gebakken ei, 2 boterhammen met kaas (Ik hou zo van vers donkerbruin brood! )( Dit was overigens tegen 20.00 uur) en toen nog 2 droprepen er achteraan.

Dussss... Echte beweging is er niet geweest, maar 8000 stappen... Nu zo de laptop dichtklappen en lekker naar bed! O+
pi_208042717
Lol, iedere keer als ik hier kom 'klagen' dat ik even stil sta krijg ik de ochtend daarna ineens een drop. Dus denk dat ik dan maar iedere dag moet klagen :P

Ben niet echt een carnavalsvierder dus dat scheelt qua schade. Wel filmpje pakken vanavond.
Lijstje:
O: proteinepudding
L: 2 boterhammen, 2 Eieren, Ham en kaas
T: frambozen, ananas
D: spring rolls van Rijstvellen
T: kleine pringles of popcorn in bios

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinuts op 18-02-2023 10:36:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')