abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:42:13 #1
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_207517388
Klokslag 00.00 uur werden in de nieuwjaarsnacht radicale teksten op de Erasmusbrug geprojecteerd.

In grote letters stond op de paars uitgelichte ondergrond te lezen:

• Vrolijk blank 2023.
• White lives matter.
• Zwarte piet deed niets verkeerd.
• We must secure the existence of our people and a future for white children. (de '14 words')
• Word actief!

Tevens werd een link geprojecteerd van de website https://europathelastbattle.net/index.html#
Die website, naar een gelijknamige nazi-propaganda documentaire uit 2017, schetst een beeld dat de Joden aan de macht zijn en dat in de tweede wereldoorlog de 'verkeerde vijand' is verslagen. Joden worden parasieten genoemd en er wordt op de site gesproken over 'The Jewish Problem'. Op de site staan ook links naar extreemrechtse, neonazistische groeperingen over de hele wereld, en speeches van Hitler en nazistische boekhandels.

Wie op Google zoekt naar 'We must secure the existence of our people and a future for white children', komt op talrijke plekken tegen dat het gaat om de 14 Words van David Lane, een Amerikaanse neo-nazi die ook lid was van de Ku Klux Klan en de terreurorganisatie The Order.

Verdere info over deze '14 words' en David Lane vindt je hier:
https://en.wikipedia.org/wiki/Fourteen_Words

In deze link vindt je meer informatie over de diepere betekenis van 'White lives matter'.
https://www.rijnmond.nl/n(...)en-op-de-erasmusbrug

Omdat er tijdens het aftelmoment opnames werden gemaakt, zijn de teksten ook op tv uitgezonden.
Volgens omwonenden waren de teksten meer dan tien minuten lang te zien. Uit beelden die een NRC-journalist van een buurtbewoner kreeg, zou tevens gebleken zijn dat ook de tekst 'Word lid' is geprojecteerd.

3-01-23 Extreemrechtse beweging White Lives Matter claimt verantwoordelijkheid
quote:
De Nederlandse tak van de extreemrechtse beweging White Lives Matter (WLM) zou de teksten hebben geprojecteerd. Dat zouden ze samen met Duitse aanhangers van die beweging hebben gedaan. Dat wordt geclaimd in een maandagavond gepubliceerde video in het Nederlandse Telegram-kanaal White Lives Matter.

Bovendien zijn er vervolgplannen voor andere 'grote acties', voor bijvoorbeeld de '14e', vanwege de '14 Words' maar ook tijdens dodenherdenking waarbij 'Hitler was right' moet worden geprojecteerd. Zie spoiler voor details.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie of wat is WLM?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3-01-23 Het Openbaar Ministerie in Rotterdam start strafrechtelijk onderzoek

Nu de verantwoordelijkheid door WLM is opgeist is het OM een strafrechtelijk onderzoek gestart. Ze vindt dat er sprake is van discriminatie 'op basis van de context waarin de uitlatingen zijn gedaan en de samenhang daarvan' waarmee de teksten strafbaar zijn. "De vrijheid van meningsuiting is een van de fundamentele rechten in de Nederlandse wet. Je mag dus zeggen en vinden wat je wilt. Maar aan die vrijheid van meningsuiting zijn grenzen gesteld. Een van die grenzen is dat uitingen nooit mogen aanzetten tot discriminatie of een andere bevolkingsgroep mogen beledigen"

10-01-22 Ook het Openbaar Ministerie Limburg start strafrechtelijk onderzoek

Het Openbaar Ministerie Limburg is zelf een strafrechtelijk onderzoek begonnen naar de projectie op 28 december 2022 van de leus ‘White Lives Matter’ op het UWV-gebouw in Venlo. Dit was drie dagen voor de projectie op de Erasmusbrug. „We tolereren dit gewoon niet en gaan onderzoeken of dit strafrechtelijk te vervolgen is”, zegt de OM-woordvoerster. „De lijn tussen vrijheid van meningsuiting en discriminatie is soms dun, maar dit geval grenst voor ons aan discriminatie.”

quote:
Wat zegt de wet?

In de grondwet staat: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

En in het Wetboek van Strafrecht staat: "Onder discriminatie of discrimineren wordt verstaan elke vorm van onderscheid, elke uitsluiting, beperking of voorkeur, die ten doel heeft of ten gevolge kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt teniet gedaan of aangetast."
Het onderzoek is nog gaande en indien de verantwoordelijken worden gevonden zal uiteindelijk een rechter een vonnis vellen en bepalen of er sprake is van één van deze strafbare feiten:

• Discriminerende belediging.
• Aanzetten tot discriminatie van óf haat tegen groepen mensen
• Verspreiden van materiaal met discriminerende inhoud

De beelden

twitter

En onder deze spoiler nog een andere video van de projectie:
SPOILER
9-01-22 De scherpe veroordeling van de actie door Aboutaleb in zijn Nieuwjaarstoespraak

twitter

twitter

poll
In topic #4 staat nog een andere uitgebreide OP wat wat andere infromatie.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_207517483
Zullen we opnieuw beginnen met de discussie?
pi_207517508
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Thuis praten we zowel Nederlands als Engels, wij zijn dan ook een zeer enge familie. Twee talen, twee paspoorten, twee nationaliteiten, twee 'rassen', twee ballen, tweetakt en, erger nog, twee broertjes dood aan intolerantie.
Wie heeft het over 'eng'... moet je echt eens mee stoppen, dat constant alles op jezelf betrekken en/of pretenderen dat men je hier HAAT of zo... Over drama gesproken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:56:35 #4
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_207517707
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wie heeft het over 'eng'... moet je echt eens mee stoppen, dat constant alles op jezelf betrekken en/of pretenderen dat men je hier HAAT of zo... Over drama gesproken.
Nee, ik stel helemaal niet dat je mij haat of mijn familie, maar ik zie contant argumenten voorbij komen waar ik als familie ook mee te maken heb. Maar blijkbaar gaat het over het algemeen, maar zo werkt het helemaal niet. Het gaat juist om persoonlijke momenten, hier aangetoond met eigen ervaring. Het moet uitvoerbaar zijn en praktisch zijn. Anders blijft het zo'n verjaardagspraat-niveau houden.

Grote steden willen toerisme en ja, dan kan het gebeuren dat er mensen zijn die Engels praten. Verder zullen er zat mensen zijn die prima Nederlands kunnen praten, maar onderling in een andere taal spreken. Maar sommige mensen horen dat dan in de stad en maken zich gelijk zorgen, zogenaamd niet om 'de blanke cultuur die gaat verdwijnen'. Ja, als ik met mijn moeder in Bangladesh zou lopen en prima die taal kunnen spreken, is de kans groot dat ik toch Nederlands ga praten onderling, of het nu ergens binnen of buiten is.

Mijn dochter is een tijd in Heerjansdam naar school gegaan, ivm toeslagenaffaire. Daar hebben ze de kinderbescherming gebeld, dat haar moeder geen Nederlands sprak. Nu zit ze in Rotterdam op school, op het moment van introductie zei het schoolhoofd meteen 'wat goed dat ze tweetalig wordt opgevoed'. Dát verschil. In kleine dorpjes en boerengehuchten doen ze net alsof het allemaal zo erg is, maar er is echt helemaal niets ergs aan.

Daarnaast is er echt geen enkele bejaarde die nergens meer verstaan wordt in Nederland.
pi_207517805
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, ik stel helemaal niet dat je mij haat of mijn familie, maar ik zie contant argumenten voorbij komen waar ik als familie ook mee te maken heb. Maar blijkbaar gaat het over het algemeen, maar zo werkt het helemaal niet. Het gaat juist om persoonlijke momenten, hier aangetoond met eigen ervaring. Het moet uitvoerbaar zijn en praktisch zijn. Anders blijft het zo'n verjaardagspraat-niveau houden.

Grote steden willen toerisme en ja, dan kan het gebeuren dat er mensen zijn die Engels praten. Verder zullen er zat mensen zijn die prima Nederlands kunnen praten, maar onderling in een andere taal spreken. Maar sommige mensen horen dat dan in de stad en maken zich gelijk zorgen, zogenaamd niet om 'de blanke cultuur die gaat verdwijnen'.

Mijn dochter is een tijd in Heerjansdam naar school gegaan, ivm toeslagenaffaire. Daar hebben ze de kinderbescherming gebeld, dat haar moeder geen Nederlands sprak. Nu zit ze in Rotterdam op school, op het moment van introductie zei het schoolhoofd meteen 'wat goed dat ze tweetalig wordt opgevoed'. Dát verschil. In kleine dorpjes en boerengehuchten doen ze net alsof het allemaal zo erg is, maar er is echt helemaal niets ergs aan.

Daarnaast is er echt geen enkele bejaarde die nergens meer verstaan wordt in Nederland.
Ik baseer mijn mening dan net zo goed op persoonlijke gebeurtenissen. Waaronder een huwelijk van een van mijn familieleden met een Marokkaanse. Zelden zoveel intolerantie gezien als bij dat deel van haar familie die maar besloot haar te verstoten omdat ze het presteerde met een Nederlander, een ongelovige, te trouwen. Dat soort intolerantie werkt namelijk beide kanten op.

Lezen we hier, echter, moet en zal alles gereduceerd worden tot 'de Nederlander' in 'Nederland' die al dan niet bewust kennelijk steeds enorm racistisch en intolerant bezig is tegen jan en alleman.

Geen hond die neo-nazisme toejuicht, op die handvol debielen die dat vergif nog aanhangen na. En die hebben inderdaad ranzige teksten op een brug geprojecteerd. Laten we echter nu niet doen alsof dit land vol zit met adepten van die mislukte Oostenrijkse korporaal.

En nog meer: kap eens met het direct wegzetten van iedereen als racist en intolerant wanneer er van racisme noch intolerantie sprake is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:00:20 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207517807
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:46 schreef Jaroon het volgende:
Zullen we opnieuw beginnen met de discussie?
Goed idee. Anders kan het eigenlijk ook op slot.

Echt, een paar kneuzen zetten wlm op een brug en na 7 topics hebben we boomergeneuzel dat er te veel Engels wordt gesproken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207517825
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Goed idee. Anders kan het eigenlijk ook op slot.

Echt, een paar kneuzen zetten wlm op een brug en na 7 topics hebben we boomergeneuzel dat er te veel Engels wordt gesproken.
Niet gelezen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:03:35 #8
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_207517902
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik baseer mijn mening dan net zo goed op persoonlijke gebeurtenissen. Waaronder een huwelijk van een van mijn familieleden met een Marokkaanse. Zelden zoveel intolerantie gezien als bij dat deel van haar familie die maar besloot haar te verstoten omdat ze het presteerde met een Nederlander, een ongelovige, te trouwen. Dat soort intolerantie werkt namelijk beide kanten op.

Lezen we hier, echter, moet en zal alles gereduceerd worden tot 'de Nederlander' in 'Nederland' die al dan niet bewust kennelijk steeds enorm racistisch en intolerant bezig is tegen jan en alleman.

Geen hond die neo-nazisme toejuicht, op die handvol debielen die dat vergif nog aanhangen na. En die hebben inderdaad ranzige teksten op een brug geprojecteerd. Laten we echter nu niet doen alsof dit land vol zit met adepten van die mislukte Oostenrijkse korporaal.

En nog meer: kap eens met het direct wegzetten van iedereen als racist en intolerant wanneer er van racisme noch intolerantie sprake is.
Nee, hoor. Ook andere mensen dan Nederlanders zijn mogelijk racistisch of wat dan ook. Ja, ook zulke intolerantie trek ik slecht, of iemand nu Nederlands is of uit Groenland komt. Ik maak overigens zelf uit of ik iemand intolerant vind, daar heb ik jou echt niet voor nodig.

Neo-Nazisme....er zit nogal wat tussen 0 en 100. Als je intolerantie bedrijft wil dat niet gelijk zeggen dat je over alles intolerant bent of dat je dan meteen een Nazi bent.
pi_207517924
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, hoor. Ook andere mensen dan Nederlanders zijn mogelijk racistisch of wat dan ook. Ja, ook zulke intolerantie trek ik slecht, of iemand nu Nederlands is of uit Groenland komt. Ik maak overigens zelf uit of ik iemand intolerant vind, daar heb ik jou echt niet voor nodig.

Neo-Nazisme....er zit nogal wat tussen 0 en 100. Als je intolerantie bedrijft wil dat niet gelijk zeggen dat je over alles intolerant bent of dat je dan meteen een Nazi bent.
Dat was wel duidelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:06:57 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207517988
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

Racisme mag behalve als het van neonazi's afkomstig is...
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:07:33 #11
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207518001
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Racisme mag behalve als het van neonazi's afkomstig is...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:09:20 #12
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_207518034
quote:
Niemand die stelt dat het land ermee vol zit. Jij komt toch echt zelf telkens met extreme 'conclusies'.
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:09:46 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207518047
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Niemand die stelt dat het land ermee vol zit. Jij komt toch echt zelf telkens met extreme 'conclusies'.
Ik zou je eigen 'conclusies' nog eens nalezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:10:34 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207518070
Wat jammer dat die poll niet meer in de OP staat; het begon net een beetje 'bij te trekken'.

POLL
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:11:54 #15
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_207518098
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik zou je eigen 'conclusies' nog eens nalezen.
Staat je vrij om die nog eens door te lezen, als er nu nog meer animo is, bundel ik ze ooit nog eens.
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:12:07 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207518103
quote:
Dat gifje is helemaal voor jezelf.
Lees je post eens terug.

Je hoeft geen hardcore neonazi of reichsburger te zijn om racistisch uitspraken te doen. En dat laatste gebeurt in Nederland helaas te vaak. Loop maar je plaatselijke stamkroeg binnen.
pi_207518112
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:10 schreef Tengano het volgende:
Wat jammer dat die poll niet meer in de OP staat; het begon net een beetje 'bij te trekken'.

[poll=4909]
Ik ben het wel eens met die mensen.....best hoog %
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:12:45 #18
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207518115
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:12 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Lees je post eens terug.

Je hoeft geen hardcore neonazi of reichsburger te zijn om racistisch uitspraken te doen. En dat laatste gebeurt in Nederland helaas te vaak. Loop maar je plaatselijke stamkroeg binnen.
Dat ligt dan meer aan de kroegen die jij bezoekt, vrees ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207518157
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:12 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Lees je post eens terug.

Dat laatste heb ik vaak gedaan. Ik ben weinig neonazi mensen tegengekomen.
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:14:51 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207518163
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:12 schreef Jaroon het volgende:
Ik ben het wel eens met die mensen.....best hoog %
In de eerste poll was de verdeling nog anders. Toen waren degenen die tegen racisme waren nog in de meerderheid. Maar toen was het topic nog redelijk nieuw. Die mensen zijn afgehaakt en toen kreeg je bij die tweede poll ineens een gigantische piek in het aantal WLM aanhangers. In de eerste poll zag je maximaal 49 WLM aanhangers toen, dus die zitten in deze tweede poll nu ongeveer aan het plafond.

Totaal aantal stemmen was toen iets van 189

[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 11-01-2023 21:19:54 ]
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:21:36 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207518327
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb ontelbaar veel kroegen bezocht.
Genoeg racistische leuzen. En daar stond geen bordje voor de ingang met "racisme hier" of zo.
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:22:26 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207518350
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:21 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Genoeg racistische leuzen. En daar stond geen bordje voor de ingang met "racisme hier" of zo.
Ja, echt een racistisch broeinest vol rednecks, Nederland...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207518406
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:21 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Maar mensen die bijna constant dat soort leuzen roepen aan een bar? Nog nooit meegemaakt. Wel een eenling die heil Hitler groeten etc. ging maken. Kun je ook vertrekken uit de kroeg.
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:25:15 #24
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207518409
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, echt een racistisch broeinest vol rednecks, Nederland...
Jij stelt dat doordat het aantal neonazi's laag is (durf ik trouwens nog niet zo te stellen, ligt er maar net aan wat je er onder verstaat) het met het racisme onder Nederlanders wel mee valt.

Je hoeft echter niet met je hand in de lucht door de straten te marcheren en Erika te zingen om racistische uitspraken te kunnen doen. Dat was mijn punt.
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:26:01 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207518439
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Jij stelt dat doordat het aantal neonazi's laag is (durf ik trouwens nog niet zo te stellen, ligt er maar net aan wat je er onder verstaat) het met het racisme onder Nederlanders wel mee valt.

Je hoeft echter niet met je hand in de lucht door de straten te marcheren en Erika te zingen om racistische uitspraken te kunnen doen. Dat was mijn punt.
Nou, vlug op cursus bewustwording sturen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:28:22 #26
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207518495
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Maar mensen die bijna constant dat soort leuzen roepen aan een bar? Nog nooit meegemaakt. Wel een eenling die heil Hitler groeten etc. ging maken. Kun je ook vertrekken uit de kroeg.
Af en toe, soms, bijna constant. Kan verschillen per kroeg.
Heil Hitler hoor ik zelden.

"Ze moeten al die luie kankernegers eens tegen de muur zetten" heb ik bijvoorbeeld vaker gehoord.
pi_207518522
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

"Ze moeten al die luie kankernegers eens tegen de muur zetten" heb ik bijvoorbeeld vaker gehoord.
Dat zijn dan toch mss de kroegen waar ik tevoren al twijfels over heb.
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:30:25 #28
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207518548
quote:
Dat is vast een conducteur geweest dan.
pi_207518572
quote:

[..]

Ook in Limburg, toevallig?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:31:16 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207518573
quote:

[..]

Ik dus werkelijk nog nooit. Nergens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:33:15 #31
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207518630
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:31 schreef Caland het volgende:

[..]
Ook in Limburg, toevallig?
Onder andere.
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:35:20 #32
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207518691
Nou is @Harvest89 een Black Metal fan zie ik, en op een Tango dansschool zal je dat wss weer wat minder horen.
  woensdag 11 januari 2023 @ 21:44:22 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207518890
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:35 schreef Tengano het volgende:
Nou is @:Harvest89 een Black Metal fan zie ik, en op een Tango dansschool zal je dat wss weer wat minder horen.
In een Surinaams restaurant denk ik dat je het ook wat minder hoort.
pi_207520037
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2023 14:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wanneer niet dan?
Eerst niet.
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2023 14:34 schreef Isdatzo het volgende:
Of meneer Floyd wel of geen aan heroine verslaafde gewelddadige lowlife thug is is helemaal niet relevant joh. Het is niet aan de politie om (vermeende) heroine verslaafde gewelddadige lowlife thugs standrechtelijk te executeren, wel?
Mooi dit. :)

- Vraag je eerst om voorbeelden waar men met twee maten meet, kom ik vervolgens met concrete voorbeelden van (institutioneel) racisme wat de zogenaamde ''rassengelijkheid beweging'' van BLM faciliteert en tolereert , en dan ga jij zelf met twee maten meten en die voorbeelden proberen te downplayen en/of compleet te negeren.

- Daarna noem jij de bewering dat Floyd op een (heilig) voetstuk geplaatst is onzin, waarna ik weer kom met concrete voorbeelden zoals de murials en de ''staats'' begrafenis en als reactie daarop heb je het alleen maar over de relevantie van het benoemen van het criminele drugs verleden van Floyd. Prima.

Dank Isdatzo, voor dit inkijkje in jouw bubbel en hoe je probeert om het ergens anders over te hebben óf hoe je iets probeert te negeren als je inhoudelijk niet weet te reageren. ^O^

En nee, het is inderdaad niet de bedoeling dat de politie zelf op straat standrechtelijk gaat executeren. Nou, zijn we het daar iig wel over eens, alleen daarbij komt dat dit bij de dood van Floyd geenzins het geval was, dus waarom je hier nu helemaal off topic stuurt is me een raadsel. Ahum ;)

Nou fijn, ik heb mn zegje weer (meerdere malen) gedaan hier waarbij ik jouw laatste vragen beantwoord heb, veel plezier nog in dit topic. Fijne avond en toedels. :W
pi_207520289
Er gebeuren momenteel wel ergere dingen in de wereld dan een paar tekstjes op een brug.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  donderdag 12 januari 2023 @ 00:03:41 #36
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_207520601
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2023 23:23 schreef HSG het volgende:
Er gebeuren momenteel wel ergere dingen in de wereld dan een paar tekstjes op een brug.
Ja, zo kan je alles helemaal doodslaan. Na 911 en Breivik is die standaard dan ook enorm omhoog gegaan. Agent, ik ben dan wel met 3 flessen Whiskey en en pot crack op mijn schoot gaan rijden, maar er gebeuren momenteel wel ergere dingen in de wereld dan dit.

'Oh, dat zeker, verder totaal niet relevant, ik neem u toch mee naar het politiebureau.'
  donderdag 12 januari 2023 @ 00:13:12 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207520663
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 00:03 schreef Vis1980 het volgende:
Agent, ik ben dan wel met 3 flessen Whiskey en en pot crack op mijn schoot gaan rijden, maar er gebeuren momenteel wel ergere dingen in de wereld dan dit.
Godver. _O-
pi_207521423
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 00:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, zo kan je alles helemaal doodslaan. Na 911 en Breivik is die standaard dan ook enorm omhoog gegaan. Agent, ik ben dan wel met 3 flessen Whiskey en en pot crack op mijn schoot gaan rijden, maar er gebeuren momenteel wel ergere dingen in de wereld dan dit.

'Oh, dat zeker, verder totaal niet relevant, ik neem u toch mee naar het politiebureau.'
Dit is inmiddels topic 7 dus ja er zijn wel ergere dingen op de wereld.
pi_207521473
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2023 08:18 schreef HSG het volgende:

[..]
Dit is inmiddels topic 7 dus ja er zijn wel ergere dingen op de wereld.
Klopt, Elon Musk, 40 topics inmiddels :')
pi_207521475
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2023 23:23 schreef HSG het volgende:
Momenteel :D
Vanaf dag 1 tot het eind der tijden zijn er altijd en fulltime ergere dingen in de wereld
  vrijdag 13 januari 2023 @ 19:32:36 #41
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207543997
Morgen is het dus de 14e

Ik ben benieuwd of ze hun statement gaan nakomen dat ze dan weer een grote actie gaan uitvoeren.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 19:39:27 #42
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207544135
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 19:32 schreef Tengano het volgende:
Morgen is het dus de 14e

Ik ben benieuwd of ze hun statement gaan nakomen dat ze dan weer een grote actie gaan uitvoeren.
Kom op! Gaan we nu hypen wat die droeftoeters eventueel morgen gaan doen?

Dit is allemaal veel te veel opgeblazen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_207544163
Kan dit topic nou een keer dicht ofniet? Sjonge jonge jonge jonge
Vakman pur sang
pi_207544622
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 19:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Kan dit topic nou een keer dicht ofniet? Sjonge jonge jonge jonge
Waarom?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 13 januari 2023 @ 20:36:47 #45
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207545268
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 20:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waarom?
Omdat het een stuk makkelijker wegkijken is wanneer niemand het heeft over de rechts-extremistische incidenten.
Huilen dan.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 20:55:36 #46
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207545516
Ok, laten we afspreken dat als ze morgen een actie houden en ze wellicht hun dure laser toch nog een keertje willen gebruiken, dat we dan expres niks gaan posten! })
pi_208022135
twitter
Zonder wrijving geen glans
pi_208022168
Hebben deze mafklappers ook niet in Alkmaar hun zooi geprojecteerd? bij het stadskantoor
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 16 februari 2023 @ 18:14:29 #49
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_208022279
Aanslag op onze democratie.
pi_208022328
Het is verschrikkelijk. Overigens was Dresden wel een oorlogsmisdaad.
  donderdag 16 februari 2023 @ 18:23:49 #51
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_208022419
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:17 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is verschrikkelijk. Overigens was Dresden wel een oorlogsmisdaad.
Volgens het nieuwsbericht ben jij extreemrechts als je dat denkt.
pi_208022441
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:05 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
De Valentijnsboodschap van extreem rechts :') :'(
Krekker is de bom!
pi_208022501
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:23 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Lekker boeiend wat een of andere kut journalist van een kutkrant vindt. Volgens mij heeft het niks met links of rechts te maken om Dresden misdadig te vinden. Ik weet het, het was een andere tijd. Maar dan nog.
  donderdag 16 februari 2023 @ 18:32:32 #54
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_208022571
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:27 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Lekker boeiend wat een of andere kut journalist van een kutkrant vindt. Volgens mij heeft het niks met links of rechts te maken om Dresden misdadig te vinden. Ik weet het, het was een andere tijd. Maar dan nog.
Hoho, niet zo vijandig doen ten opzichte van journalisten jij fascist. Ik ben klaar met deze discussie. *loopt weg*

Grt grt

Sigrid
pi_208024092
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:23 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Wel een luie/ongeïnformeerde weergave in dat krantenartikel idd. Extreemrechts zal het niet gaan om de misdadigheid maar dat er zoveel Duitsers om zijn gekomen. En dat dat volgens hen natuurlijk niet de aandacht krijgt die het verdient, ook al is de consensus onder zo'n beetje letterlijk iedereen dat de grootschalige bombardementen door de geallieerden in Duitsland en Japan niet oké waren.
What Would Goku Do
  donderdag 16 februari 2023 @ 20:34:26 #56
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_208025241
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 19:47 schreef viagraap het volgende:

[..]
Wel een luie/ongeïnformeerde weergave in dat krantenartikel idd. Extreemrechts zal het niet gaan om de misdadigheid maar dat er zoveel Duitsers om zijn gekomen. En dat dat volgens hen natuurlijk niet de aandacht krijgt die het verdient, ook al is de consensus onder zo'n beetje letterlijk iedereen dat de grootschalige bombardementen door de geallieerden in Duitsland en Japan niet oké waren.
Geschiedenis wordt altijd geschreven door de overwinnaars maar natuurlijk is ieder bombardement waarbij duizenden burgers sterven een oorlogsmisdaad. Rotterdam was een oorlogsmisdaad, Dresden ook en Hiroshima/Nagasaki uiteraard ook. En de lijst van de Tweede wereldoorlog is natuurlijk nog veel langer. Dan kan men wel gaan miepen over "maar als we het niet hadden gedaan dan..." maar dat doet er in mijn ogen niets aan af dat men er berekenend voor heeft gekozen om duizenden noncombatants te laten branden. En ja, het zal allemaal wel 10x zoveel soldaten gered hebben van eenzelfde lot maar dat is natuurlijk gewoon het goedpraten van burgerdoden onder het mom van "ons doel was rechtvaardig". Daarom verpletteren Amerikaanse drones ook nog jaarlijks hele dorpen aan mensen en is de ophef niet bestaand.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twiitch op 16-02-2023 20:44:45 ]
  Moderator dinsdag 17 december 2024 @ 14:02:47 #57
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_215897493
quote:
OM eist zes maanden cel voor racistische projecties Erasmusbrug

Als het aan het Openbaar Ministerie ligt, moeten de mannen die verdacht worden van het projecteren van racistische zinnen op de Erasmusbrug zes maanden de cel in. Die eis werd vandaag uitgesproken in de rechtbank in Rotterdam.

Tijdens de jaarwisseling van 2022 naar 2023 werden minutenlang extreemrechtse, discriminerende leuzen op de Erasmusbrug in Rotterdam geprojecteerd. Ze waren te zien tijdens de uitzending van het aftelmoment van RTL. Er waren teksten te lezen als "White lives matter" en "Vrolijk blank 2023".

De twee mannen worden ook verdacht van soortgelijke projecties in Alkmaar en Eindhoven begin 2023. Het gaat om de 26-jarige John A. uit Zwijndrecht en de 36-jarige Daniil S. uit Landgraaf. Ze behoren tot de actiegroep White Lives Matter, schreef de regionale omroep Rijnmond eerder.

Het OM zegt dat de acties neerkomen op groepsbelediging en het aanzetten tot discriminatie. Bovendien werden veel mensen geconfronteerd met de acties, zei de officier van justitie, wijzend op de live-uitzending waarnaar meer dan een miljoen mensen keken.

Afwezig
De verdachten werden in februari 2023 opgepakt en zaten enige tijd vast, maar werden daarna vrijgelaten in afwachting van hun proces. Het tweetal heeft bij politieverhoren gezwegen.

Beide mannen waren vandaag niet aanwezig in de rechtszaal. Volgens hun advocaten zag A. op tegen de media-aandacht en kon S. geen vrij krijgen van zijn werk.
Zes maanden cel? :?

Als je wit verwisselt met zwart ben ik benieuwd of dat ook zou zijn geëist.

Grapje, het zou niet eens tot een vervolging komen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215897939
Aboutaleb over de racistische teksten #Erasmusbrug Schande dat dit gebeurt in een stad die door de Nazi's is platgebrand. Ik roep u op om alles te doen om deze haters van de democratie het pad af te snijden. Voor deze mensen met hun fascistische ideeën is in Rotterdam geen plaats.

Was Rotterdam niet platgebombardeerd door de Geallieerden?
pi_215897966
Als je radicalen nou "whataboutism, whataboutism" als leus op die brug geprojecteerd hadden.
pi_215898059
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 14:45 schreef Horzula het volgende:
Aboutaleb over de racistische teksten #Erasmusbrug Schande dat dit gebeurt in een stad die door de Nazi's is platgebrand. Ik roep u op om alles te doen om deze haters van de democratie het pad af te snijden. Voor deze mensen met hun fascistische ideeën is in Rotterdam geen plaats.

Was Rotterdam niet platgebombardeerd door de Geallieerden?
Nee dat was Rotterdam niet iets zelf nazoeken of de Nazis dit bombardement waar ruim 700 onschuldige burgers bij omkwamen wel gedaan had was te moeilijk voor jou?
pi_215898095
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 14:02 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Lijkt me gewoon vrijheid van meningsuiting.

Rechtspraak namen we al niet meer serieus. Two tier net als in Engeland.
pi_215898130
quote:

[..]

Verdachten zijn bekende racistische veelplegers, er wordt verwezen naar een neonazi website en tekst, projecties in meerdere steden, bij huiszoekingen andere racistische drek aangetroffen, geen enkele verklaring afgelegd en ook niet aanwezig vandaag.

Vind het nog vrij mild eigenlijk. Zeker weer zo'n D66 rechter.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 17 december 2024 @ 15:03:28 #63
pi_215898155
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:01 schreef Caland het volgende:

[..]
Verdachten zijn bekende racistische veelplegers, er wordt verwezen naar een neonazi website en tekst, projecties in meerdere steden, bij huiszoekingen andere racistische drek aangetroffen, geen enkele verklaring afgelegd en ook niet aanwezig vandaag.

Vind het nog vrij mild eigenlijk. Zeker weer zo'n D66 rechter.
Wat heeft de rechter hiermee te maken? We hebben het hier over een eis
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215898160
Zes maanden cel daarvoor? We lijken het Verenigd Koninkrijk wel :|W
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215898169
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:03 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Wat heeft de rechter hiermee te maken? We hebben het hier over een eis
Het kan dus eigenlijk alleen maar nóg lager uitvallen. :{
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 17 december 2024 @ 15:06:42 #66
pi_215898179
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:05 schreef Caland het volgende:

[..]
Het kan dus eigenlijk alleen maar nóg lager uitvallen. :{
Niet uitsluitend, want een rechter kan ook hoger oordelen dan een eis.

Een kans die ik evengoed niet reëel acht. Doe maar een geldboete.

Ben benieuwd naar de uitspraak.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215898316
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 14:59 schreef Nober het volgende:

[..]
Lijkt me gewoon vrijheid van meningsuiting.

Nee gelukkig niet, onze vrijheid van meningsuiting heeft limieten het is niet zoals in de vs waar ik jou voor van alles wat we hier niet mogen mag blijven uitmaken en je hiermee weg kan blijven komen..
pi_215898328
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nee gelukkig niet, onze vrijheid van meningsuiting heeft limieten het is niet zoals in de vs waar ik jou voor van alles wat we hier niet mogen mag blijven uitmaken en je hiermee weg kan blijven komen..
Alvast een fantastisch blank 2025!
  dinsdag 17 december 2024 @ 15:35:42 #69
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215898489
In alle nieuwsberichten worden de geprojecteerde teksten al als racisme en discriminatie weggezet.. daar zou ik een rechter wel eens een zwart-wit oordeel over willen zien geven. Is White lives matter racisme en Black lives matter niet?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_215898543
quote:

[..]

Als je niet het een maar het ander doet zijn de gevolgen niet hetzelfde? Ongelofelijk wat een wereld leven we in tegenwoordig :')
What Would Goku Do
pi_215898558
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:35 schreef nixxx het volgende:
In alle nieuwsberichten worden de geprojecteerde teksten al als racisme en discriminatie weggezet.. daar zou ik een rechter wel eens een zwart-wit oordeel over willen zien geven. Is White lives matter racisme en Black lives matter niet?
Goh net of woorden betekenis hebben die verandert per context. Doe je nou alsof of ben je gewoon achterlijk?
What Would Goku Do
  dinsdag 17 december 2024 @ 16:22:31 #72
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215898950
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:41 schreef viagraap het volgende:

[..]
Goh net of woorden betekenis hebben die verandert per context. Doe je nou alsof of ben je gewoon achterlijk?
Ik ben gewoon rechtlijnig en rationeel. Beide niet of beide wel. Als je context mee gaat proberen te nemen dan moet je dat ook aan beide kanten doen. Dus je kunt er dan niet vanuit gaan dat white lives matter per definitie racistisch is, dat moet je aantonen. Net zoals je dan niet aan kunt nemen dat black lives matter nièt racistisch is, dat moet je dan ook aantonen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_215898973
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 16:22 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik ben gewoon rechtlijnig en rationeel. Beide niet of beide wel. Als je context mee gaat proberen te nemen dan moet je dat ook aan beide kanten doen. Dus je kunt er dan niet vanuit gaan dat white lives matter per definitie racistisch is, dat moet je aantonen. Net zoals je dan niet aan kunt nemen dat black lives matter nièt racistisch is, dat moet je dan ook aantonen.
Het is ook niet primair de tekst.

Het is én de tekst én verder nog de letterlijke tekst van een bekende neonazi én de de url projecteren van een neonazistische website én het feit dat ze dit in meerdere steden gedaan hebben én het strafblad van de verdachten met soortgelijke vergrijpen

En zo kom je wonderbaarlijk opeens bij heel veel meer context uit.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215899192
Ach ja.
De Log4you kwetsbaarheid. Citrix.
Treurige geschiedenis.
pi_215899721
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 december 2024 16:25 schreef Caland het volgende:

[..]
Het is ook niet primair de tekst.

Het is én de tekst én verder nog de letterlijke tekst van een bekende neonazi én de de url projecteren van een neonazistische website én het feit dat ze dit in meerdere steden gedaan hebben én het strafblad van de verdachten met soortgelijke vergrijpen

En zo kom je wonderbaarlijk opeens bij heel veel meer context uit.
De context verandert niet, de veroordeling is gebaseerd op de inhoud van de text.
pi_215899729
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 17:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De context verandert niet, de veroordeling is gebaseerd op de inhoud van de text.
Nope.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215899731
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De VS heeft dat inderdaad beter geregeld.
pi_215899741
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 17:39 schreef Caland het volgende:

[..]
Nope.
Leuk geprobeerd verder hoor. Als het dezelfde woorden waren maar die waren niet door een neonazi gezegd was het oké geweest?
pi_215899768
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 17:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Leuk geprobeerd verder hoor. Als het dezelfde woorden waren maar die waren niet door een neonazi gezegd was het oké geweest?
De optelsom van feiten en context doen ertoe in dit geval.

De Hitlergroet is ook maar gewoon een strekkende beweging met je rechterarm bijvoorbeeld
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215899791
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 16:22 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ja dat zeg ik. De context toont aan dat het racistisch is. Als er black lives matter had gestaan, is dat een andere context.
What Would Goku Do
pi_215899799
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 17:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Dus, als het dezelfde woorden waren maar die waren niet door een neonazi gezegd was alles oké?
pi_215899805
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 17:42 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ja dat zeg ik. De context toont aan dat het racistisch is. Als er black lives matter had gestaan, is dat een andere context.
Is racisme verboden?
pi_215899811
Ik vind het nogal een eis, 6 maanden.
Hebben de daders al een strafblad ofzo? Dat die eis zo hoog is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215899834
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 17:45 schreef capricia het volgende:
Ik vind het nogal een eis, 6 maanden.
Hebben de daders al een strafblad ofzo? Dat die eis zo hoog is.
Jup, verdachten zijn eerder voor soortgelijke feiten veroordeeld.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215899846
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 17:48 schreef Caland het volgende:

[..]
Jup, verdachten zijn eerder voor soortgelijke feiten veroordeeld.
^O^
Ah okay. Recidive. Dat verklaart een hoop.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215899863
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 17:41 schreef Caland het volgende:

[..]

De Hitlergroet is ook maar gewoon een strekkende beweging met je rechterarm bijvoorbeeld
De kopkaas is iets anders ja.
pi_215900017
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 17:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Is racisme verboden?
Moet je even de context van de aanklacht beschouwen dan weet je het.
What Would Goku Do
pi_215900059
Ach moet kunnen toch?
Andersom werkt het net zo.
pi_215900073
Recidive of niet, de strafeis blijft belachelijk. Met een bezopen kop iemand doodrijden wordt doorgaans lager bestraft.
pi_215900103
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:09 schreef Candymannetje het volgende:
Ach moet kunnen toch?
Andersom werkt het net zo.
En dat wil je graag in stand houden?
What Would Goku Do
pi_215900124
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:11 schreef viagraap het volgende:

[..]
En dat wil je graag in stand houden?
Ja eigenlijk wel, dat snowflake gedrag heb ik niet zo veel mee.
Van beide kanten.
pi_215900139
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja eigenlijk wel, dat snowflake gedrag heb ik niet zo veel mee.
Van beide kanten.
Dan ben jij onderdeel van het probleem.
What Would Goku Do
pi_215900230
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 17:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Is racisme verboden?
Nee racisme niet, maar bijvoorbeeld discriminatie en antisemitisme wel en aangezien de meeste racsistische drek ook discriminerend is dus wel.
pi_215900371
quote:

[..]

Ik hoor dat ook regelmatig, met name hier in de woonkamer.
pi_215900400
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:15 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dan ben jij onderdeel van het probleem.
Of juist jij ;)
Ik maak er namelijk geen probleem van,
pi_215900945
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nee racisme niet, maar bijvoorbeeld discriminatie en antisemitisme wel en aangezien de meeste racsistische drek ook discriminerend is dus wel.
Nee, dat volgt niet.
  dinsdag 17 december 2024 @ 19:41:23 #98
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215901015
Hopelijk gaan ze die maanden ook daadwerkelijk zitten.
pi_215901867
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het zal ook nooit aan jou liggen
  dinsdag 17 december 2024 @ 20:50:47 #100
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215901895
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 20:48 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het zal ook nooit aan jou liggen
Jawel hoor.

Maar nee, ik heb me inderdaad nog nooit in kringen begeven waarin dergelijke taal normaal was.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215905423
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Of juist jij ;)
Ik maak er namelijk geen probleem van,
Er is maar één type mens dat minder is dan anderen en dat zijn racisten.
What Would Goku Do
pi_215905891
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 08:11 schreef viagraap het volgende:

[..]
Er is maar één type mens dat minder is dan anderen en dat zijn racisten.
Dat is wel een racistische opmerking.
pi_215906207
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 09:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is wel een racistische opmerking.
Dat vind jij geen probleem.
What Would Goku Do
pi_215906418
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:07 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dat vind jij geen probleem.
Klopt ik maak me niet zo druk.
Maar wat vind je zelf van je racistische gedrag?
pi_215906427
twitter
pi_215906449
Geen vrij kunnen krijgen van werk, niets aan te doen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  woensdag 18 december 2024 @ 10:27:41 #107
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215906464
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:23 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Paul Cliteur heeft dus het nieuwsbericht waar hij naar verwijst niet eens gelezen

Wees geen Paul
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215906494
quote:
6s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:26 schreef nostra het volgende:
Geen vrij kunnen krijgen van werk, niets aan te doen.
Altijd druk met pakketjes gooien in de decembermaand. :D

Wat een losers zijn die 2 mensen ook eerst zeggen dat ze wel tijdens de rechtzaak een verklaring gaan afleggen en nu met lul smoesjes niet op komen dagen.
pi_215906707
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Gezien het jegens racisten gericht is vind ik het helemaal prima.
What Would Goku Do
pi_215907334
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Overigens, nu ik een echt toetsenbord voor mijn neus heb: racisme is een vrij recente uitvinding van de mensheid, die 'toevallig' in het voordeel van witte/blanke mensen uitviel. Er bestaan eigenlijk geen verschillende rassen mens genealogisch/biologisch/etc gezien. Derhalve is racistische mensen minder goed behandelen niet racistisch te noemen want racisme is gebaseerd op los zand, het is onzin mensen in rassen in te delen. Sterker nog, als je het racisme zou willen noemen, is het al een stuk beter te verdedigen dan daadwerkelijk racisme, omdat het hier gaat om kenmerken die gewoon feitelijk vast te stellen zijn: racisten zijn klootzakken die andere mensen als minder bestempelen omdat ze ooit hebben besloten dat de wereld zo werkt en daarmee voegen racisten zich bij een groep mensen die zichzelf minderwaardig maakt.

Racisten delen andere mensen in op arbitraire kenmerken waar ze niks aan kunnen doen, waar ze geboren mee zijn. Racisten zelf echter hebben zelf de keus gemaakt een teringlijer te zijn en mogen derhalve zo behandeld worden.
What Would Goku Do
pi_215907358
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 12:05 schreef viagraap het volgende:

[..]
Overigens, nu ik een echt toetsenbord voor mijn neus heb: racisme is een vrij recente uitvinding van de mensheid, die 'toevallig' in het voordeel van witte/blanke mensen uitviel. Er bestaan eigenlijk geen verschillende rassen mens genealogisch/biologisch/etc gezien. Derhalve is racistische mensen minder goed behandelen niet racistisch te noemen want racisme is gebaseerd op los zand, het is onzin mensen in rassen in te delen. Sterker nog, als je het racisme zou willen noemen, is het al een stuk beter te verdedigen dan daadwerkelijk racisme, omdat het hier gaat om kenmerken die gewoon feitelijk vast te stellen zijn: racisten zijn klootzakken die andere mensen als minder bestempelen omdat ze ooit hebben besloten dat de wereld zo werkt en daarmee voegen racisten zich bij een groep mensen die zichzelf minderwaardig maakt.

Racisten delen andere mensen in op arbitraire kenmerken waar ze niks aan kunnen doen, waar ze geboren mee zijn. Racisten zelf echter hebben zelf de keus gemaakt een teringlijer te zijn en mogen derhalve zo behandeld worden.
Het zit je nogal hoog........
pi_215907416
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 12:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het zit je nogal hoog........
Ja ik houd niet van mensen die andere mensen wegzetten om volslagen debiele redenen en daarmee nog te koop lopen ook. Dus zes maanden lijkt me een goed begin.
What Would Goku Do
pi_215907594
Laser nazi's zijn terug in het nieuws

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215907601
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik hoor dat ook regelmatig, met name hier in de woonkamer.
:D
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215907657
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 12:16 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ja ik houd niet van mensen die andere mensen wegzetten om volslagen debiele redenen en daarmee nog te koop lopen ook. Dus zes maanden lijkt me een goed begin.
Maar je doet het zelf ook.
pi_215907730
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 12:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar je doet het zelf ook.
Ik heb je net uitgelegd waarom dat anders is.
What Would Goku Do
pi_215907746
quote:
14s.gif Op woensdag 18 december 2024 12:56 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik heb je net uitgelegd waarom dat anders is.
Nee, je hebt uitgelegd waarom jij het anders vindt.
Je bent nog steeds racistisch bezig.
pi_215907938
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 12:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee, je hebt uitgelegd waarom jij het anders vindt.
Je bent nog steeds racistisch bezig.
Als je wat beter leest zie je dat het niet alleen een mening is. Ik zal het nog eens proberen: daadwerkelijk racisme is gebaseerd op drijfzand, op larie. Mijn racisme is gebaseerd op observeerbare feitelijke gedragingen, en daarmee dus geen racisme aangezien racisme onzin is. Dus noem mijn houding dan maar discriminatie van racisten.
What Would Goku Do
  woensdag 18 december 2024 @ 13:27:37 #119
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_215908049
quote:

[..]

Ik ben blij dat je de juiste omschrijving van racisme geeft. Daarom beoordeel ik mensen ook op hun denkbeelden en niet op hun huidskleurtje of geaardheid of haarkleur. Ik vind moslims wel vrij kut om hun achterlijke denkbeelden. Als dat 1 of andere blanke doos is die bekeert is vind ik haar net zo kut. Maar dat heeft niks met racisme te maken zoals veel mensen dat proberen te framen. En islamofobie is al helemaal een achterlijk term. :')
pi_215908197
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 13:15 schreef viagraap het volgende:

[..]
Als je wat beter leest zie je dat het niet alleen een mening is. Ik zal het nog eens proberen: daadwerkelijk racisme is gebaseerd op drijfzand, op larie. Mijn racisme is gebaseerd op observeerbare feitelijke gedragingen, en daarmee dus geen racisme aangezien racisme onzin is. Dus noem mijn houding dan maar discriminatie van racisten.
Dus je geeft nu zelf toe dat je racistisch bezig bent.
Ben je bekend met artikel 1 van de grondwet?
quote:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
pi_215908206
quote:

[..]
Correct.

Maar racisme is niet iets nieuws, het is al heel oud. Ook in vroegere tijden hadden sommigen helaas de neiging mensen te beoordelen op basis van onveranderlijke kenmerken. De Grieken, Arabieren en Romeinen hadden er allemaal een handje van.
quote:
Dit is inderdaad iets dat we in het Westen steeds meer zien aan de progressief linkse kant het van politieke spectrum. In de VS heb je al ouderavonden en diplomauitreikingen op basis van onveranderlijke kenmerken. Een zorgwekkende ontwikkeling.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215908239
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 13:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus je geeft nu zelf toe dat je racistisch bezig bent.
Ben je bekend met artikel 1 van de grondwet?
[..]

Kun je niet lezen? Ik discrimineer racisten. Als dat tegen de grondwet ingaat vind ik dat prima.
What Would Goku Do
pi_215908255
quote:
14s.gif Op woensdag 18 december 2024 13:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Maar racisme is niet iets nieuws, het is al heel oud. Ook in vroegere tijden hadden sommigen helaas de neiging mensen te beoordelen op basis van onveranderlijke kenmerken. De Grieken, Arabieren en Romeinen hadden er allemaal een handje van.
Dat is waar, ik doelde meer op de modernere vorm die adhv oa Darwin 'rechtvaardigde' dat men aan de ene kant vrijheid gelijkheid broederschap predikte en aan de andere kant miljoenen slaven verscheepte en de nakomelingen daarvan daarna ook anders behandelde.
quote:
[..]
Dit is inderdaad iets dat we in het Westen steeds meer zien aan de progressief linkse kant het van politieke spectrum. In de VS heb je al ouderavonden en diplomauitreikingen op basis van onveranderlijke kenmerken. Een zorgwekkende ontwikkeling.
Klinkt als doorgeschoten anti-racisme, al weet ik niet precies waar je op doelt.
What Would Goku Do
pi_215908319
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 13:50 schreef viagraap het volgende:

[..]
Kun je niet lezen? Ik discrimineer racisten. Als dat tegen de grondwet ingaat vind ik dat prima.
Ik kan prima lezen maar het is niet toegestaan om racistisch te zijn of te discrimineren.
Als je een moordenaar vermoord ben je zelf ook een moordenaar.
pi_215908371
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 14:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik kan prima lezen maar het is niet toegestaan om racistisch te zijn of te discrimineren.
Als je een moordenaar vermoord ben je zelf ook een moordenaar.
Ik weet dat het niet toegestaan is, dus mocht ik ooit op de een of andere manier hiervoor het OM achter de broek aankrijgen dan is dat maar zo. Maakt het nog niet hetzelfde als discriminatie vanwege 'ras'.
What Would Goku Do
pi_215908496
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 14:08 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik weet dat het niet toegestaan is, dus mocht ik ooit op de een of andere manier hiervoor het OM achter de broek aankrijgen dan is dat maar zo. Maakt het nog niet hetzelfde als discriminatie vanwege 'ras'.
Het is niet alleen strafbaar maar je maakt je schuldig aan hetgeen je andere van beschuldigd.
  woensdag 18 december 2024 @ 14:28:41 #127
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215908519
quote:

[..]
Overigens, nu ik een echt toetsenbord voor mijn neus heb: racisme is een vrij recente uitvinding van de mensheid, die 'toevallig' in het voordeel van witte/blanke mensen uitviel.
...
Je gaat er hierbij vanuit dat er alleen racisme is waarbij witte mensen betrokken zijn?
Dat op zich is al een hele racistische aanname.
pi_215908572
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 14:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het is niet alleen strafbaar maar je maakt je schuldig aan hetgeen je andere van beschuldigd.
Nee, zoals ik al meerdere malen heb uitgelegd is het niet hetzelfde.
What Would Goku Do
pi_215908578
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 14:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je gaat er hierbij vanuit dat er alleen racisme is waarbij witte mensen betrokken zijn?
Dat op zich is al een hele racistische aanname.
Dat is gewoon wat de geschiedenis ons laat zien. Kun je letterlijk nalezen.
What Would Goku Do
  woensdag 18 december 2024 @ 14:52:05 #130
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215908681
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 14:37 schreef viagraap het volgende:

[..]
Als dat gewoon is wat de geschiedenis ons laat zien, kun jij je bewering vast wel staven met honderden bronnen.
Eentje zou al mooi zijn hoor, maar wie eist, bewijst.
Succes!
pi_215908697
Black lives matter mag
White lives matter niet

Raaaaaaar..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215908746
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 14:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Als dat gewoon is wat de geschiedenis ons laat zien, kun jij je bewering vast wel staven met honderden bronnen.
Eentje zou al mooi zijn hoor, maar wie eist, bewijst.
Succes!
Moet je even vragen aan alle mensen van Afrikaanse afkomst die aan de overkant van de Atlantische oceaan wonen.
Ik zeg ook nergens dat racisme van donker naar licht gekleurd niet bestaan heeft, dat insinueer jij. Ik begin over racisme vanuit witte mensen omdat dit topic daar over gaat.
What Would Goku Do
pi_215908799
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 14:55 schreef Red_85 het volgende:
Black lives matter mag
White lives matter niet

Raaaaaaar..
Half berichten lezen en daar een eigen draai aan geven erg doorzichtig en niets raars aan bij de populisten die leven op boosheid door leugens en halve waarheden. :W
pi_215908942
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 14:37 schreef viagraap het volgende:

[..]
Mwah context is everything, natuurlijk.

In de context van dominant blank Nederland is blank op niet blank Nederland (Turken, Marokkanen bv) dominant en daardoor het meest problematisch. In de context van dominant Turks, Turkije is Turks racisme tegen niet Turks (Koerdisch, Arabisch bv) racisme dominant en daardoor het meest problematisch natuurlijk. In de context van dominant Arabisch Marokko is Arabisch racisme tegen niet Arabisch racisme (Berbers bv) het meest problematische.

Dat sommige blanken hier in Nederland blank op niet blank racisme bagatelliseren en zeggen dat Turken, Marokkanen, Afghanen ook racistisch is natuurlijk een irrelevante jij bak. Een non argument. Ons systeem is gemaakt door de blanke man, voor de blanke man. Dit leidt natuurlijk tot systemisch blank op niet blank racisme. Of we het nou hebben over de politiek, politie, belastingdienst of wat dan ook.

Dat betreffende minderheden racistisch zijn maakt het systeem niet opeens racistisch tegen de dominante groep. Waarvan de default setting pro de betreffende dominate groep en tegen de minderheden groep is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215909116
quote:
14s.gif Op woensdag 18 december 2024 14:36 schreef viagraap het volgende:

[..]
Nee, zoals ik al meerdere malen heb uitgelegd is het niet hetzelfde.
Dat is wel hetzelfde, racisme is racisme.
Dat heb ik ook al meerdere malen uitgelegd en je hebt het ook zelf toegegeven.
pi_215909182
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 15:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Half berichten lezen en daar een eigen draai aan geven erg doorzichtig en niets raars aan bij de populisten die leven op boosheid door leugens en halve waarheden. :W
Hypocriet janken, zoeken en persoonlijke aanvallen, erg doorzichtig en niets raars aan bij jankende linksgekkies die leven in een bias van boosheid en leugens naar alles waar ze het niet mee eens zijn.
1947-2016
pi_215909494
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 15:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is wel hetzelfde, racisme is racisme.
Dat heb ik ook al meerdere malen uitgelegd en je hebt het ook zelf toegegeven.
Dan doe je toch lekker alsof je het niet wilt begrijpen, jouw probleem.
What Would Goku Do
pi_215909562
quote:

[..]
Overigens, nu ik een echt toetsenbord voor mijn neus heb: racisme is een vrij recente uitvinding van de mensheid, die 'toevallig' in het voordeel van witte/blanke mensen uitviel.
:')!!

Koekoek!!
pi_215909589
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 15:58 schreef Toine51 het volgende:

[..]
:')!!

Koekoek!!
Industrieel toegepast racisme dan, ook goed. Lees de rest van het topic anders ff door.
What Would Goku Do
  woensdag 18 december 2024 @ 16:03:49 #140
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215909619
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 15:01 schreef viagraap het volgende:

[..]
Moet je even vragen aan alle mensen van Afrikaanse afkomst die aan de overkant van de Atlantische oceaan wonen.
Ik zeg ook nergens dat racisme van donker naar licht gekleurd niet bestaan heeft, dat insinueer jij. Ik begin over racisme vanuit witte mensen omdat dit topic daar over gaat.
Nee, hoor jij zei
quote:

[..]
Overigens, nu ik een echt toetsenbord voor mijn neus heb: racisme is een vrij recente uitvinding van de mensheid, die 'toevallig' in het voordeel van witte/blanke mensen uitviel. ...
Dat is een stuk breder dan wat jij beweert.

Verder eens met je dat er geen mensenrassen bestaan en zo, maar het is pertinent onjuist dat racisme een recente uitvinding is of iets is dat alleen uitgevallen is in het voordeel van witte mensen.
pi_215909759
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:03 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, hoor jij zei
[..]
Dat is een stuk breder dan wat jij beweert.

Verder eens met je dat er geen mensenrassen bestaan en zo, maar het is pertinent onjuist dat racisme een recente uitvinding is of iets is dat alleen uitgevallen is in het voordeel van witte mensen.
Industrieel toegepast racisme dan, ook goed. Lees de rest van het topic anders ff door. En ik begin over wit naar gekleurd omdat het topic daar over gaat, dat lijkt me evident.
What Would Goku Do
  woensdag 18 december 2024 @ 16:35:44 #142
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215910016
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 15:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hypocriet janken, zoeken en persoonlijke aanvallen, erg doorzichtig en niets raars aan bij jankende linksgekkies die leven in een bias van boosheid en leugens naar alles waar ze het niet mee eens zijn.
Bijzonder dat je het blijkbaar een enorm kwalijke zaak vindt dat verdachte veelplegers die een neonaziwebsite en teksten van een bekende neonazi en tevens jodenhater projecteren op meerdere gebouwen in Nederland worden vervolgd.

Je had enige tijd geleden het lot van de joden in Nederland nog zo hoog in het vaandel staan. Hypocriet much.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215910157
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:35 schreef Caland het volgende:

[..]
Bijzonder dat je het blijkbaar een enorm kwalijke zaak vindt dat verdachte veelplegers die een neonaziwebsite en teksten van een bekende neonazi en tevens jodenhater projecteren op meerdere gebouwen in Nederland worden vervolgd.

Je had enige tijd geleden het lot van de joden in Nederland nog zo hoog in het vaandel staan. Hypocriet much.
Hou jij je muil maar over het lot van Joden in NL. Want als er 1 het topic volgebaggerd heeft met shit, ben jij het. Smeerpijp. ^p^
1947-2016
  woensdag 18 december 2024 @ 16:52:44 #144
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215910193
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hou jij je muil maar over het lot van Joden in NL. Want als er 1 het topic volgebaggerd heeft met shit, ben jij het. Smeerpijp. ^p^
Een voedingsbodem binnen Nederland waarin Joden nog steeds als de as van het kwaad worden gezien, de Holocaust wordt ontkend en de verjaardag van Hitler wordt gevierd (want dat was er allemaal te vinden op de site) vindt jij blijkbaar dan wél weer kunnen.

Merkwaardig.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215910207
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:52 schreef Caland het volgende:

[..]
Een voedingsbodem binnen Nederland waarin Joden nog steeds als de as van het kwaad worden gezien, de Holocaust wordt ontkend en de verjaardag van Hitler wordt gevierd (want dat was er allemaal te vinden op de site) vindt jij blijkbaar dan wél weer kunnen.

Merkwaardig.
Ow, nu denk je wel het op te kunnen gaan nemen voor Jodenmensen?

Mjah, nu het je uitkomt en kans ziet om ze te gebruiken om je gelijk te komen halen. Heel laag gezien het Amsterdams antisemitisme topic. Echt heel laag.

Zak in de stront verder. Fijne avond.
1947-2016
  woensdag 18 december 2024 @ 16:54:58 #146
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215910213
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mjah, nu het je uitkomt en kans ziet om ze te gebruiken om je gelijk te komen halen. Heel laag gezien het Amsterdams antisemitisme topic. Echt heel laag.

Joe, groetjes.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215910426
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Andersom doe jij precies hetzelfde of niet soms? Je misbruikt antisemitisme als schild voor Israël. Als ik een jood was zou ik woest worden van mensen die kritiek op Israël gelijkstellen aan antisemitisme.
What Would Goku Do
  woensdag 18 december 2024 @ 20:19:54 #148
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215912473
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 17:20 schreef viagraap het volgende:

[..]
Andersom doe jij precies hetzelfde of niet soms? Je misbruikt antisemitisme als schild voor Israël. Als ik een jood was zou ik woest worden van mensen die kritiek op Israël gelijkstellen aan antisemitisme.
Ik begrijp je pro-Palestina sentiment ineens zo goed... met je 'racisme'-verhaal... Echt, 100% intersectioneel gereutel, dat hele stuk.

Aan de UvA gestudeerd?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215912633
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik begrijp je pro-Palestina sentiment ineens zo goed... met je 'racisme'-verhaal... Echt, 100% intersectioneel gereutel, dat hele stuk.

Aan de UvA gestudeerd?
Waar heb jij gestudeerd? Als je dat als je dat al hebt.

Je laat geen academische houding uit je reacties blijken, en negeert wat je negeren kan en wilt.

Gokje: UvA?
  woensdag 18 december 2024 @ 20:28:50 #150
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215912641
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 20:28 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Waar heb jij gestudeerd? Als je dat als je dat al hebt.

Je laat geen academische houding uit je reacties blijken, en negeert wat je negeren kan en wilt.

Gokje: UvA?
Kun je daar een voorbeeld van geven?

Dat ik verder jouw posts negeer is vooral omdat ik er geen touw aan vast kan knopen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215913514
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat ik verder jouw posts negeer is vooral omdat ik er geen touw aan vast kan knopen.
Moet daar academische scholing uit blijken? Dat je iets niet snapt? En een academische twijfel en houding hebt? Of liever sleets bereden stokpaardjes van stal blijft halen?
  woensdag 18 december 2024 @ 21:23:17 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215913518
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 21:22 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Moet daar academische scholing uit blijken? Dat je iets niet snapt? En een academische twijfel en houding hebt? Of liever sleets bereden stokpaardjes van stal blijft halen?
Zie vorige reactie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215913568
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 21:22 schreef yessie234 het volgende:

[..]
't is slechts weinigen gegeven zich te kunnen standhouden op de eenzame hoogte
  woensdag 18 december 2024 @ 21:32:20 #154
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_215913668
Haha nog een verkeerd jaartal ook in die teksten. "2023" manmanman wat een amateurs... _O-
Gevaccineerd.
pi_215915618
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja dat kan ik, oelewapper-wappie.
Je beticht medewerkers UvA van iets waar jezelf nogal last van hebt.
Academische wereld is keihard, en er is veel mee mis in de academische wereld als gaat om het sponsoren van promotie-onderzoeken door het bedrijfsleven. Al een jaar of twintig. Onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek staat al decennia enorm onder druk.
pi_215916111
Volstrekt krankjorem. Black lives matter was wrs prima geweest. White lives matter --> racisme
pi_215916303
quote:

[..]

*PROEST* HAHAHAHAHA

Ga jij even lekker wieberen zeg.

Sukkel. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 15:01 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dus "bestaat racisme nog maar recent en komt het alleen vanuit de blanke mens" is jouw logica.

Heb je zelf niet door dat je enorm racistisch bent?

quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 06:46 schreef ricky3 het volgende:
Volstrekt krankjorem. Black lives matter was wrs prima geweest. White lives matter --> racisme
All lives matters.
pi_215916369
Wel mooi dat het OM zichzelf de facto ontoerekeningsvatbaar verklaart.
pi_215919907
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Aan de UvA gestudeerd?
Nope.
What Would Goku Do
pi_215919923
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2024 07:47 schreef HSG het volgende:

[..]
*PROEST* HAHAHAHAHA

Ga jij even lekker wieberen zeg.

Sukkel. :')
[..]
Dus "bestaat racisme nog maar recent en komt het alleen vanuit de blanke mens" is jouw logica.

Heb je zelf niet door dat je enorm racistisch bent?
[..]
All lives matters.
Prachtige argumenten, ik ben helemaal om.
What Would Goku Do
pi_215920100
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2024 15:14 schreef viagraap het volgende:

[..]
Prachtige argumenten, ik ben helemaal om.
Geef maar eens het goede voorbeeld. Tot nu toe ben jij degene die zich racistisch heeft geuit.
pi_215922984
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2024 15:32 schreef HSG het volgende:

[..]
Geef maar eens het goede voorbeeld. Tot nu toe ben jij degene die zich racistisch heeft geuit.
Ik heb het candyman al twintig keer uitgelegd. En als ik racistisch ben jegens racisten zie ik dat niet als een probleem, racisten zijn namelijk de enige daadwerkelijk minderwaardige mensensoort en ze kunnen het helemaal zelf verhelpen.
What Would Goku Do
pi_215927531
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 20:07 schreef viagraap het volgende:

[..]
racisten zijn namelijk de enige daadwerkelijk minderwaardige mensensoort en ze kunnen het helemaal zelf verhelpen.
Fijn dat je jezelf een spiegel voorhoud. Doe wat aan jezelf.
pi_215929436
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 december 2024 07:59 schreef HSG het volgende:

[..]
Fijn dat je jezelf een spiegel voorhoud. Doe wat aan jezelf.
Neuh ik ga er niks aan doen dat ik racisten minderwaardig vind. Mensen om die reden minderwaardig vinden is namelijk niet gebaseerd op bullshit, maar op waarneembaar gedrag. Dat je nu denkt hypocrisie blootgelegd te hebben ofzo moet jij weten, als dit allemaal te hoog gegrepen is voor je is dat toch echt je eigen probleem. Met jouw redenatie hoeven we nazi's ook geen strobreed in de weg te leggen, dat is immers discriminatie.
What Would Goku Do
pi_215933393
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 12:04 schreef viagraap het volgende:

[..]
Neuh ik ga er niks aan doen dat ik racisten minderwaardig vind. Mensen om die reden minderwaardig vinden is namelijk niet gebaseerd op bullshit, maar op waarneembaar gedrag. Dat je nu denkt hypocrisie blootgelegd te hebben ofzo moet jij weten, als dit allemaal te hoog gegrepen is voor je is dat toch echt je eigen probleem. Met jouw redenatie hoeven we nazi's ook geen strobreed in de weg te leggen, dat is immers discriminatie.
Volgens mij ben jij degene die met onzin aan komt zetten met "racisme is recent uitgevonden" en doet alsof het maar van een kant komt.

Dus tsja... je eigen woorden: je bent minderwaardig.
pi_215943835
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 december 2024 19:23 schreef HSG het volgende:

[..]
Volgens mij ben jij degene die met onzin aan komt zetten met "racisme is recent uitgevonden" en doet alsof het maar van een kant komt.

Dus tsja... je eigen woorden: je bent minderwaardig.
Als je niet begrijpend kunt lezen mag je dat zeggen hoor.
What Would Goku Do
pi_215944943
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 15:23 schreef viagraap het volgende:

[..]
Als je niet begrijpend kunt lezen mag je dat zeggen hoor.
Ik zal het wel aangeven als ik het niet goed begrepen heb.
pi_215952273
Net een tr gezet, wat een taalgebruik hier. En een onzin, totaal off-topic.

Zonde! En dat meen ik als Rotterdammer uit de grond van mijn hart.
pi_215952282
Niets mis met de teksten.
pi_215952291
En autobod doet weer zijn werk, want ach, de website in de lucht houden is zo belangrijk. Voor heel veel mensen. Maar de signatuur, de handtekening, de fingerprinting...
pi_215952296
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 04:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Net een tr gezet, wat een taalgebruik hier. En een onzin, totaal off-topic.

Zonde! En dat meen ik als Rotterdammer uit de grond van mijn hart.
Bekend in Delfshaven misschien?
Lees de boeken van Yvonne Keuls eens. Vlot geschreven, maar echt Rotterdams.
pi_215957667
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 04:30 schreef ricky3 het volgende:
Niets mis met de teksten.
Er werd een adres geprojecteerd van een website waarop joden de schuld werd gegeven van de tweede wereldoorlog. Bijzonder dat je vindt dat daar niets mis mee is.
Hello, my name is Oliver
pi_215962496
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 15:46 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]
Er werd een adres geprojecteerd van een website waarop joden de schuld werd gegeven van de tweede wereldoorlog. Bijzonder dat je vindt dat daar niets mis mee is.
Valt wel mee. Zo kun je alles wel strafbaar stellen. Mensen moetne niet zo zeuren. Ook al is iemand delusional, hoeft nog niet een straf op te staan
pi_216305903
Als je na het lezen van deze onderzoeksresultaten deze verdachten nog steeds niet omschrijft als Nazis / fascisten / racisten, anti semieten, dan deel je simpelweg hun gedachtegoed.

Verdachten van leuzen op Erasmusbrug blijken spilfiguren in netwerk van neonazistische groepen
...https://www.volkskrant.nl(...)or-rechter~b5eecbcd/
Dat blijkt uit onderzoek van de Volkskrant in samenwerking met Capitol Terrorists Exposers, een collectief dat activiteiten van rechts-extremisten bijhoudt. Voor dit onderzoek is gebruikgemaakt van vele berichten, foto’s en video’s uit Telegramgroepen. Ook is de expertise geraadpleegd van Willem Wagenaar, die als onderzoeker bij de Anne Frank Stichting deze groepen volgt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:56:46 #175
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216306113
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:37 schreef egayalS het volgende:
Als je na het lezen van deze onderzoeksresultaten deze verdachten nog steeds niet omschrijft als Nazis / fascisten / racisten, anti semieten, dan deel je simpelweg hun gedachtegoed.

Verdachten van leuzen op Erasmusbrug blijken spilfiguren in netwerk van neonazistische groepen
...https://www.volkskrant.nl(...)or-rechter~b5eecbcd/
Dat blijkt uit onderzoek van de Volkskrant in samenwerking met Capitol Terrorists Exposers, een collectief dat activiteiten van rechts-extremisten bijhoudt. Voor dit onderzoek is gebruikgemaakt van vele berichten, foto’s en video’s uit Telegramgroepen. Ook is de expertise geraadpleegd van Willem Wagenaar, die als onderzoeker bij de Anne Frank Stichting deze groepen volgt.
Dat was toch eigenlijk meteen al wel duidelijk gezien de website die werd geprojecteerd?

Alleen wat domrechtse figuren gaan ermee aan de haal in het kader van vrijheid van meningsuiting. Blijkbaar ageren die ook alleen tegen antisemitisme wanneer het door moslims wordt geuit.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_216308183
Zes maanden cel voor projecteren racistische leuzen op Erasmusbrug

https://www.ad.nl/rotterd(...)rasmusbrug~a2d2e150/
pi_216308226
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:33 schreef Zipportal het volgende:

:')
  woensdag 15 januari 2025 @ 14:40:59 #178
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216308244
Zoals verwacht voor deze veelplegers.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 15 januari 2025 @ 15:08:51 #179
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216308550
En wat gebeurt er eigenlijk met al die mensen die hier wekelijks lopen te scanderen dat de Joden van de river to the sea moeten worden weggevaagd? (uit hun eigen land nota bene)

Is dat niet meten met twee maten of is dat toevallig wel haram?

#veelplegers
  woensdag 15 januari 2025 @ 15:13:28 #180
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_216308594
Overdreven zware straf van het OM66
  woensdag 15 januari 2025 @ 15:14:02 #181
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216308602
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:13 schreef Twiitch het volgende:
Overdreven zware straf van het OM66
Het OM legt geen straffen op.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 15 januari 2025 @ 15:15:12 #182
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_216308616
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:14 schreef Caland het volgende:

[..]
Het OM legt geen straffen op.
echt zon grachtengordel elite opmerking dit
pi_216308786
quote:

Groepsverkrachting kost je een jaartje.

https://nos.nl/artikel/25(...)oze-vrouw-in-helmond
pi_216308853
niet pluis
pi_216309026
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:56 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat was toch eigenlijk meteen al wel duidelijk gezien de website die werd geprojecteerd?

Alleen wat domrechtse figuren gaan ermee aan de haal in het kader van vrijheid van meningsuiting. Blijkbaar ageren die ook alleen tegen antisemitisme wanneer het door moslims wordt geuit.
Het OM eist als het goed is geen straffen voor denkbeelden, maar voor gepleegde misdrijven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 15 januari 2025 @ 16:17:40 #186
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216309115
quote:
Celstraf voor racistische leuzen op Erasmusbrug: 'Verdachten wilden land alleen voor blanken'

Twee mannen moeten een half jaar de cel in voor het projecteren van racistische leuzen, onder meer bij de Erasmusbrug in Rotterdam tijdens de jaarwisseling van 2022 naar 2023. De rechter: “Alleen blanken mochten staatsburger zijn. Dat is groepsbelediging, aanzetten tot discriminatie en haatzaaien.”

Kort na twaalven werd op 1 januari 2023 op de brug geprojecteerd: ‘White Lives Matter’, ‘Vrolijk Blank 2023’ en de beruchte ’14 words’ van een Amerikaanse neonazi die gaan over het veiligstellen van de toekomst voor ‘witte kinderen’.

De rechter: “Met het projecteren van hun uitlatingen hebben de verdachten iets dat een feestelijk samenzijn had moeten zijn gegijzeld met een boodschap van expliciete onverdraagzaamheid.” Daarbij wordt ook meegenomen dat de projecties live op tv te zien waren geweest voor een groot publiek.
Over de grens

Soortgelijke projecties zijn geweest op de stadhuizen van Alkmaar (18 januari 2023) en Eindhoven (20 februari 2023). De tekst ‘Houd Lampegat Blank’ verwijst naar de naam van Eindhoven in carnavalstijd.

De rechtbank staat uitvoerig stil bij de vraag of deze uitlatingen vallen onder de vrijheid van meningsuiting (VVMU). De conclusie is dat de VVMU verstrekkend is, maar begrensd. “De verdachten zijn met het uitgesproken racistische gedachtegoed over die grens heen gegaan.”

Daarbij is nadrukkelijk gekeken naar de context van de projecties: websites waarnaar wordt verwezen en de handleiding van White Lives Matter, die op een gelijknamige Telegram-groep te lezen was, waar de verdachten actief waren.

Extreemrechts
“Er wordt gesproken over het stoppen van de blanke genocide en omvolking. Een van de doelen is strikte rassenscheiding en een absolute meerderheid van blanken in blanke gebieden. De ondergrens was 99% blanken en één procent mag blijven ten gunste van de blanken. Wie daar niet aan voldoet, dient het land te verlaten.” Volgens de rechtbank sluiten de ideeën aan bij extreemrechtse theorieën en het nazi-gedachtegoed.

De twee verdachten, John A. (26, Zwijndrecht) en Daniel S. (36, Landgraaf) hebben gezwegen tegenover de politie en verschenen ook niet op de zitting in december in Rotterdam. Uit het vonnis valt op te maken dat de rechtbank dat in hun nadeel heeft laten meewegen.

Tekst en uitleg
“De verdachten hebben op geen enkele wijze nadere uitleg willen geven over de door hen gedane, beledigende uitlatingen. De rechtbank kan de uitlatingen dan ook niet zien als een bijdrage aan het maatschappelijk debat.”

Beide mannen waren ook niet bij de uitspraak aanwezig. De straf van een half jaar cel is gelijk aan de eis van het Openbaar Ministerie.
Bijzonder laf ook wel om geen enkele verklaring af te leggen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 15 januari 2025 @ 16:17:56 #187
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216309121
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het OM eist als het goed is geen straffen voor denkbeelden, maar voor gepleegde misdrijven.
MAAr jE ZAg TOch WEL DAt HuNN1E hEt OOk GWooN PRoOjEKteeRdeN!!!1!!

SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door Tengano op 15-01-2025 19:07:31 ]
pi_216309191
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:33 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Je kunt als veroordeelde verkrachter ook nog gewoon president van Amerika worden.. :+
pi_216309378
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:33 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Dit zullen wel kansenparels betreffen, die met "racisme" en "Islamofobie" te maken hebben gehad en uit een 'lastige sociaal-economische situatie' komen. Dan weet het wel vaker in zulke fopstrafjes te eindigen. Bizar natuurlijk, amper een jaar voor een brute groepsverkrachting.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:08 schreef Tengano het volgende:
En wat gebeurt er eigenlijk met al die mensen die hier wekelijks lopen te scanderen dat de Joden van de river to the sea moeten worden weggevaagd? (uit hun eigen land nota bene)

Is dat niet meten met twee maten of is dat toevallig wel haram?

#veelplegers
Tja, dat mag helaas. Want ook daar voert natuurlijk een bepaalde groep de boventoon waar binnen het Nederlandse juridische systeem nu eenmaal keer op keer heel slap richting wordt gehandeld als men de wet weer eens overtreedt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 15 januari 2025 @ 16:47:32 #190
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216309395
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:45 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dat mag helaas. Want ook daar voert natuurlijk een bepaalde groep de boventoon waar binnen het Nederlandse juridische systeem nu eenmaal keer op keer heel slap richting wordt gehandeld als men de wet weer eens overtreedt.
Hadden deze Ermasmusboys maar gewoon opgeroepen tot genocide, dan was er helemaal niks aan de hand geweest :)

Want dat mag wel in Nederland *O*

#October7Worshippers

[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 15-01-2025 17:21:50 ]
pi_216309401
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je kunt als veroordeelde verkrachter ook nog gewoon president van Amerika worden.. :+
Trump is niet veroordeeld voor verkrachting. ABC News zat dit ook te verkondigen en kreeg een rechtszaak aan de broek:
quote:
Trump gets $15m in ABC News defamation case

ABC News has agreed to pay $15m (£12m) to US President-elect Donald Trump to settle a defamation lawsuit after its star anchor falsely said he had been found "liable for rape".

George Stephanopoulos made the statements repeatedly during an interview on 10 March this year while challenging a congresswoman about her support for Trump.
pi_216309436
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:47 schreef Tengano het volgende:

[..]
Hadden deze Ermasmusboys maar opgeroepen tot genocide, dan was er helemaal niks aan de hand geweest.
Dat ligt er helemaal aan tegen welke groep. Als het gericht is tegen vermeend onderdrukte minderheden zoals migranten of moslims, zouden bepaalde journaliste nog wekenlang snikkend en schuimbekkend artikelen en op-eds schrijven. Maar als het gericht zou zijn jegens blanke mensen of Joden, dat maakt niet uit. Dan mag het.
  woensdag 15 januari 2025 @ 16:54:15 #193
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216309485
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat ligt er helemaal aan tegen welke groep. Als het gericht is tegen vermeend onderdrukte minderheden zoals migranten of moslims, zouden bepaalde journaliste nog wekenlang snikkend en schuimbekkend artikelen en op-eds schrijven. Maar als het gericht zou zijn jegens blanke mensen of Joden, dat maakt niet uit. Dan mag het.
De teksten op de Erasmusbrug waren ook gericht tegen Joden. Sterker nog, er werd verwezen naar een website waar Joden als de as van het kwaad worden gezien en de Holocaust wordt ontkend. Er werd zelfs letterlijk een veroordeelde Jodenhater geciteerd. Dus het moet jou wel kunnen bekoren dunkt mij, deze uitspraak.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_216309564
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:54 schreef Caland het volgende:

[..]
De teksten op de Erasmusbrug waren ook gericht tegen Joden. Sterker nog, er werd verwezen naar een website waar Joden als de as van het kwaad worden gezien en de Holocaust wordt ontkend. Er werd zelfs letterlijk een veroordeelde Jodenhater geciteerd. Dus het moet jou wel kunnen bekoren dunkt mij, deze uitspraak.
Dit soort verwerpelijke groepjes mogen van mij verder keihard aangepakt worden, daar gaat het niet om. Dat betreft gewoon grof vuil. Maar zes maanden voor een leus rijmt niet met bizar lage straffen die we voor andere zaken zien in Nederland, waar de eerder benoemde groepsverkrachting een goed voorbeeld van is.

Om nog maar te zwijgen over het onbestraft laten van de vele nare leuzen die verkondigd worden tijdens de pro-Palestijnse demonstraties en de magere straffen die we hebben gezien voor het antisemitische geweld in Amsterdam begin november.
  woensdag 15 januari 2025 @ 17:03:41 #195
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216309572
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2025 17:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit soort verwerpelijke groepjes mogen van mij verder keihard aangepakt worden, daar gaat het niet om. Dat betreft gewoon grof vuil. Maar zes maanden voor een leus rijmt niet met bizar lage straffen die we voor andere zaken zien in Nederland, waar de eerder benoemde groepsverkrachting een goed voorbeeld van is.
Op het moment dat je het hebt over draaideurcriminelen zoals deze daders worden de straffen steeds hoger. Het is sowieso nooit heel handig om appels en peren te gaan vergelijken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_216309607
Die groepsverkrachting betrof minderjarigen toch? Ik vind de straffen in die zaak ook te laag, maar mede door die leeftijden van de daders kun je dat niet zonder meer met deze kwestie vergelijken.
pi_216309802
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 17:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Die groepsverkrachting betrof minderjarigen toch? Ik vind de straffen in die zaak ook te laag, maar mede door die leeftijden van de daders kun je dat niet zonder meer met deze kwestie vergelijken.
Rechters leggen wel vaker fopstraffen op voor verkrachting. Iedereen voelt het wle aan zijn water dat rechters niet deugen, of deze 2 zaken te vergelijken zijn of niet. Dat ze nu zo hard inslaan op deze actie kan niet los worden gezien van hun radicale opvattingen. Zeker gelet op het verwaarloosbare effect van de actie.

Het is goed dat bij meer mensen de oogkleppen afvallen. Rechters zijn niet onze vrienden, maar opponenten.
pi_216310874
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2025 17:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Om nog maar te zwijgen over het onbestraft laten van de vele nare leuzen die verkondigd worden tijdens de pro-Palestijnse demonstraties en de magere straffen die we hebben gezien voor het antisemitische geweld in Amsterdam begin november.
Two-tier-Dsixtysix-judges.

Dan krijg je dat.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 15 januari 2025 @ 18:46:32 #199
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216310915
quote:

Netjes.
En daarna goed in de gaten houden dat tuig.
pi_216320358
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 17:23 schreef Confetti het volgende:

[..]
Rechters leggen wel vaker fopstraffen op voor verkrachting. Iedereen voelt het wle aan zijn water dat rechters niet deugen, of deze 2 zaken te vergelijken zijn of niet. Dat ze nu zo hard inslaan op deze actie kan niet los worden gezien van hun radicale opvattingen. Zeker gelet op het verwaarloosbare effect van de actie.

Het is goed dat bij meer mensen de oogkleppen afvallen. Rechters zijn niet onze vrienden, maar opponenten.
:') Heeft de grote blonde leider je dit aangepraat? Wat een totale lulkoek zeg. Mensen als jij zijn een gevaar voor de samenleving.
What Would Goku Do
pi_216320402
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:17 schreef Caland het volgende:

[..]
Bijzonder laf ook wel om geen enkele verklaring af te leggen.
Wat ik vooral zorgwekkend vind is het feit dat de vvmu hier ernstig word beschadigd.
Hoe verwerpelijk je het gedachtegoed ook vind, vvmu bestaat juist om controversiële teksten vrijelijk uit te spreken.
En dan die bizar lange straf voor dit vergrijp, 6 maanden de bak in voor dit?
Het zal ook wel een vervelende tijd voor ze worden in het gevang.
  donderdag 16 januari 2025 @ 15:46:27 #202
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216320455
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat ik vooral zorgwekkend vind is het feit dat de vvmu hier ernstig word beschadigd.
Hoe verwerpelijk je het gedachtegoed ook vind, vvmu bestaat juist om controversiële teksten vrijelijk uit te spreken.
Ja echt heel vervelend dat je niet gewoon teksten van neonazi's zonder toestemming mag projecteren op (overheids)gebouwen. Moet in het kader van de vrijheid van meningsuiting toch gewoon kunnen, joh.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_216320546
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:46 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja echt heel vervelend dat je niet gewoon teksten van neonazi's zonder toestemming mag projecteren op (overheids)gebouwen. Moet in het kader van de vrijheid van meningsuiting toch gewoon kunnen, joh.
Het projecteren an sich was niet eens echt het probleem. Het ging meer om die leuzen en die vallen wat mij betreft onder vvmu.
Als je geen controversiële zaken mag benoemen dan is vvmu een lege huls.
  donderdag 16 januari 2025 @ 15:57:16 #204
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216320552
quote:

[..]
quote:
Daarbij is nadrukkelijk gekeken naar de context van de projecties: websites waarnaar wordt verwezen en de handleiding van White Lives Matter, die op een gelijknamige Telegram-groep te lezen was, waar de verdachten actief waren.

Extreemrechts
“Er wordt gesproken over het stoppen van de blanke genocide en omvolking. Een van de doelen is strikte rassenscheiding en een absolute meerderheid van blanken in blanke gebieden. De ondergrens was 99% blanken en één procent mag blijven ten gunste van de blanken.
Er is een verschil tussen controversiële teksten en dit soort openlijk racisme. Vvmu wil niet zeggen dat er geen juridische meetlat naast de uitingen gelegd kan worden, en racistische uitingen zijn gewoon strafbaar. Er is ook zorgvuldig gekeken naar de context.

Prima vonnis wmb.
  donderdag 16 januari 2025 @ 15:59:23 #205
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216320574
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het projecteren an sich was niet eens echt het probleem. Het ging meer om die leuzen en die vallen wat mij betreft onder vvmu.
Als je geen controversiële zaken mag benoemen dan is vvmu een lege huls.
Verwijzen naar een website waarin de holocaust wordt ontkend een controversiële zaak noemen

Wel weer gelachen hoor
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 16 januari 2025 @ 16:00:06 #206
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_216320581
quote:

[..]
Aangezien ze er zelf voor kiezen niet te spreken wordt hier hooguit de vrijheid van tekstprojectie 'beschadigd', en die was al niet echt absoluut.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_216320613
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
Er is een verschil tussen controversiële teksten en dit soort openlijk racisme. Vvmu wil niet zeggen dat er geen juridische meetlat naast de uitingen gelegd kan worden, en racistische uitingen zijn gewoon strafbaar. Er is ook zorgvuldig gekeken naar de context.

Prima vonnis wmb.
Niks racistisch aan. Verwerpelijk mss, maar hiervoor 6 maanden cel is bespottelijk...
pi_216321349
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:03 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Niks racistisch aan. Verwerpelijk mss, maar hiervoor 6 maanden cel is bespottelijk...
Niks racistisch aan? :')

En hoeveel users moeten hier hoe vaak nog benadrukken dat het een opeenstapeling van dingen is die die 6 maanden verklaren? Willen jullie gewoon niet lezen?
What Would Goku Do
pi_217163590
Tieft toch op met je racistische bagger

pi_217163610
quote:
9s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:24 schreef Ali_boo het volgende:

[ afbeelding ]
Echt die lui zijn psychisch gestoord :')
pi_217163617
quote:

[ afbeelding ]
Linkje naar het artikel?

Ah, al gevonden:
https://www.ad.nl/rotterd(...)rasmusbrug~a40dab4a/
  maandag 24 maart 2025 @ 10:29:13 #212
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_217163634
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:27 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Linkje naar het artikel?
https://dagblad010.nl/Col(...)r-op-de-erasmusbrug-
pi_217163677
quote:

[ afbeelding ]
White lives matter is strafbaar, all lives matters is ook een dikke foei en dat linkse tuig wil weer even olie op het vuur gooien.
  maandag 24 maart 2025 @ 11:57:12 #214
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_217164347
Er lijkt een soort obsessie te zijn bij de gemeentes en overheid om de straten te vullen met vlaggen en andere signalen om een hele kleine groep mensen te fitten.

Net alsof je als leraar een beetje iedereen extra huiswerk geeft omdat 1 kind in de klas, Tim (7), weigert huiswerk te doen.

Waarom zo'n niche-discussie die vooral import-outrage is uit de VS hier zo hoog op uitvechten in een land waar hele andere dingen aan de hand zijn. Waarom zo veel lucht en aandacht geven aan wat gekkies met een projector.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 24 maart 2025 @ 12:46:41 #215
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217164780
Beperk je tot je kerntaken. Dat is tegenwoordig al moeilijk genoeg.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217164797
quote:

[ afbeelding ]
(Gemeenteraads)Verkiezingstijd begint vroeg.
pi_217174652
quote:

[ afbeelding ]
Doe dan white lives matter.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217174663
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
White lives matter is strafbaar, all lives matters is ook een dikke foei en dat linkse tuig wil weer even olie op het vuur gooien.
Ze zijn krankjorum... Ik weet niet wat het is... Denk gewoon een psychische stoornis.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217174768
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ze zijn krankjorum... Ik weet niet wat het is... Denk gewoon een psychische stoornis.
Dat wordt wel steeds meer duidelijk de laatste tijd.
pi_217177169
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Verdeel en heers tactiek.

Ik kan er niks anders van maken, en het werkt prima, de woorden racisme, discriminatie kan al een streep door, dat heeft geen enkele betekenis meer. Te vaak misbruik van gemaakt.
pi_217177290
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:39 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Verdeel en heers tactiek.

Ik kan er niks anders van maken, en het werkt prima, de woorden racisme, discriminatie kan al een streep door, dat heeft geen enkele betekenis meer. Te vaak misbruik van gemaakt.
Maar deze is wel extreem absurd.

Rechters die er ook in mee gaan. Black lives matter is ok. White lives matter racistisch. Krankjorum.

De politiek mag wel wat terug gaan slaan. Rechters bepalen te vaak beleid.
pi_217177328
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Maar deze is wel extreem absurd.

Rechters die er ook in mee gaan. Black lives matter is ok. White lives matter racistisch. Krankjorum.

De politiek mag wel wat terug gaan slaan. Rechters bepalen te vaak beleid.
Gaat echt te ver, het is wel duidelijk dat dit linkse tuig niks om mensen geeft.
Zwarte mensen helpen ze hier helemaal niet mee.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 17:19:32 #223
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_217177588
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:57 schreef SpecialK het volgende:
Er lijkt een soort obsessie te zijn bij de gemeentes en overheid om de straten te vullen met vlaggen en andere signalen om een hele kleine groep mensen te fitten.

Net alsof je als leraar een beetje iedereen extra huiswerk geeft omdat 1 kind in de klas, Tim (7), weigert huiswerk te doen.

Waarom zo'n niche-discussie die vooral import-outrage is uit de VS hier zo hoog op uitvechten in een land waar hele andere dingen aan de hand zijn. Waarom zo veel lucht en aandacht geven aan wat gekkies met een projector.
Omdat daadwerkelijk beleid voeren kunde vraagt en ze met dit soort fratsen het domme linkse stemvee toch tevreden weten te houden door heel aanwezig te zijn in het straatbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')