Klokslag 00.00 uur werden in de nieuwjaarsnacht radicale teksten op de Erasmusbrug geprojecteerd.In grote letters stond op de paars uitgelichte ondergrond te lezen:
• Vrolijk blank 2023.
• White lives matter.
• Zwarte piet deed niets verkeerd.
• We must secure the existence of our people and a future for white children. (de '14 words')
• Word actief!
Tevens werd een link geprojecteerd van de website
https://europathelastbattle.net/index.html#Die website, naar een gelijknamige nazi-propaganda documentaire uit 2017, schetst een beeld dat de Joden aan de macht zijn en dat in de tweede wereldoorlog de 'verkeerde vijand' is verslagen. Joden worden parasieten genoemd en er wordt op de site gesproken over 'The Jewish Problem'. Op de site staan ook links naar extreemrechtse, neonazistische groeperingen over de hele wereld, en speeches van Hitler en nazistische boekhandels.
Wie op Google zoekt naar 'We must secure the existence of our people and a future for white children', komt op talrijke plekken tegen dat het gaat om de 14 Words van David Lane, een Amerikaanse neo-nazi die ook lid was van de Ku Klux Klan en de terreurorganisatie The Order.
Verdere info over deze '14 words' en David Lane vindt je hier:
https://en.wikipedia.org/wiki/Fourteen_WordsIn deze link vindt je meer informatie over de diepere betekenis van 'White lives matter'.
https://www.rijnmond.nl/n(...)en-op-de-erasmusbrugOmdat er tijdens het aftelmoment opnames werden gemaakt, zijn de teksten ook op tv uitgezonden.
Volgens omwonenden waren de teksten meer dan tien minuten lang te zien. Uit beelden die een NRC-journalist van een buurtbewoner kreeg, zou tevens gebleken zijn dat ook de tekst 'Word lid' is geprojecteerd.
3-01-23 Extreemrechtse beweging White Lives Matter claimt verantwoordelijkheidquote:
De Nederlandse tak van de extreemrechtse beweging White Lives Matter (WLM) zou de teksten hebben geprojecteerd. Dat zouden ze samen met Duitse aanhangers van die beweging hebben gedaan. Dat wordt geclaimd in een maandagavond gepubliceerde video in het Nederlandse Telegram-kanaal White Lives Matter.
Bovendien zijn er vervolgplannen voor andere 'grote acties', voor bijvoorbeeld de '14
e', vanwege de '14 Words' maar ook tijdens dodenherdenking waarbij 'Hitler was right' moet worden geprojecteerd. Zie spoiler voor details.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie of wat is WLM?SPOILER
3-01-23 Het Openbaar Ministerie in Rotterdam start strafrechtelijk onderzoekNu de verantwoordelijkheid door WLM is opgeist is het OM een strafrechtelijk onderzoek gestart. Ze vindt dat er sprake is van discriminatie 'op basis van de context waarin de uitlatingen zijn gedaan en de samenhang daarvan' waarmee de teksten strafbaar zijn. "De vrijheid van meningsuiting is een van de fundamentele rechten in de Nederlandse wet. Je mag dus zeggen en vinden wat je wilt. Maar aan die vrijheid van meningsuiting zijn grenzen gesteld. Een van die grenzen is dat uitingen nooit mogen aanzetten tot discriminatie of een andere bevolkingsgroep mogen beledigen"
10-01-22 Ook het Openbaar Ministerie Limburg start strafrechtelijk onderzoek Het Openbaar Ministerie Limburg is zelf een strafrechtelijk onderzoek begonnen naar de projectie op 28 december 2022 van de leus ‘White Lives Matter’ op het UWV-gebouw in Venlo. Dit was drie dagen voor de projectie op de Erasmusbrug. „We tolereren dit gewoon niet en gaan onderzoeken of dit strafrechtelijk te vervolgen is”, zegt de OM-woordvoerster. „De lijn tussen vrijheid van meningsuiting en discriminatie is soms dun, maar dit geval grenst voor ons aan discriminatie.”
quote:
Wat zegt de wet?
In de grondwet staat: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
En in het Wetboek van Strafrecht staat: "Onder discriminatie of discrimineren wordt verstaan elke vorm van onderscheid, elke uitsluiting, beperking of voorkeur, die ten doel heeft of ten gevolge kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt teniet gedaan of aangetast."
Het onderzoek is nog gaande en indien de verantwoordelijken worden gevonden zal uiteindelijk een rechter een vonnis vellen en bepalen of er sprake is van één van deze strafbare feiten:
• Discriminerende belediging.
• Aanzetten tot discriminatie van óf haat tegen groepen mensen
• Verspreiden van materiaal met discriminerende inhoud
De beeldenEn onder deze spoiler nog een andere video van de projectie:
SPOILER
9-01-22 De scherpe veroordeling van de actie door Aboutaleb in zijn Nieuwjaarstoespraakpoll
In topic #4 staat nog een andere uitgebreide OP wat wat andere infromatie.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
Zullen we opnieuw beginnen met de discussie?
EttovanBelgie
Alles komt goed.
quote:
Op woensdag 11 januari 2023 20:39 schreef Vis1980 het volgende:[..]
Thuis praten we zowel Nederlands als Engels, wij zijn dan ook een zeer enge familie. Twee talen, twee paspoorten, twee nationaliteiten, twee 'rassen', twee ballen, tweetakt en, erger nog, twee broertjes dood aan intolerantie.
Wie heeft het over 'eng'... moet je echt eens mee stoppen, dat constant alles op jezelf betrekken en/of pretenderen dat men je hier HAAT of zo... Over drama gesproken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Vis1980
Veni Vidi Vissie
quote:
Op woensdag 11 januari 2023 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:[..]
Wie heeft het over 'eng'... moet je echt eens mee stoppen, dat constant alles op jezelf betrekken en/of pretenderen dat men je hier HAAT of zo... Over drama gesproken.
Nee, ik stel helemaal niet dat je mij haat of mijn familie, maar ik zie contant argumenten voorbij komen waar ik als familie ook mee te maken heb. Maar blijkbaar gaat het over het algemeen, maar zo werkt het helemaal niet. Het gaat juist om persoonlijke momenten, hier aangetoond met eigen ervaring. Het moet uitvoerbaar zijn en praktisch zijn. Anders blijft het zo'n verjaardagspraat-niveau houden.
Grote steden willen toerisme en ja, dan kan het gebeuren dat er mensen zijn die Engels praten. Verder zullen er zat mensen zijn die prima Nederlands kunnen praten, maar onderling in een andere taal spreken. Maar sommige mensen horen dat dan in de stad en maken zich gelijk zorgen, zogenaamd niet om 'de blanke cultuur die gaat verdwijnen'. Ja, als ik met mijn moeder in Bangladesh zou lopen en prima die taal kunnen spreken, is de kans groot dat ik toch Nederlands ga praten onderling, of het nu ergens binnen of buiten is.
Mijn dochter is een tijd in Heerjansdam naar school gegaan, ivm toeslagenaffaire. Daar hebben ze de kinderbescherming gebeld, dat haar moeder geen Nederlands sprak. Nu zit ze in Rotterdam op school, op het moment van introductie zei het schoolhoofd meteen 'wat goed dat ze tweetalig wordt opgevoed'. Dát verschil. In kleine dorpjes en boerengehuchten doen ze net alsof het allemaal zo erg is, maar er is echt helemaal niets ergs aan.
Daarnaast is er echt geen enkele bejaarde die nergens meer verstaan wordt in Nederland.
EttovanBelgie
Alles komt goed.
quote:
Op woensdag 11 januari 2023 20:56 schreef Vis1980 het volgende:[..]
Nee, ik stel helemaal niet dat je mij haat of mijn familie, maar ik zie contant argumenten voorbij komen waar ik als familie ook mee te maken heb. Maar blijkbaar gaat het over het algemeen, maar zo werkt het helemaal niet. Het gaat juist om persoonlijke momenten, hier aangetoond met eigen ervaring. Het moet uitvoerbaar zijn en praktisch zijn. Anders blijft het zo'n verjaardagspraat-niveau houden.
Grote steden willen toerisme en ja, dan kan het gebeuren dat er mensen zijn die Engels praten. Verder zullen er zat mensen zijn die prima Nederlands kunnen praten, maar onderling in een andere taal spreken. Maar sommige mensen horen dat dan in de stad en maken zich gelijk zorgen, zogenaamd niet om 'de blanke cultuur die gaat verdwijnen'.
Mijn dochter is een tijd in Heerjansdam naar school gegaan, ivm toeslagenaffaire. Daar hebben ze de kinderbescherming gebeld, dat haar moeder geen Nederlands sprak. Nu zit ze in Rotterdam op school, op het moment van introductie zei het schoolhoofd meteen 'wat goed dat ze tweetalig wordt opgevoed'. Dát verschil. In kleine dorpjes en boerengehuchten doen ze net alsof het allemaal zo erg is, maar er is echt helemaal niets ergs aan.
Daarnaast is er echt geen enkele bejaarde die nergens meer verstaan wordt in Nederland.
Ik baseer mijn mening dan net zo goed op persoonlijke gebeurtenissen. Waaronder een huwelijk van een van mijn familieleden met een Marokkaanse. Zelden zoveel intolerantie gezien als bij dat deel van haar familie die maar besloot haar te verstoten omdat ze het presteerde met een Nederlander, een ongelovige, te trouwen. Dat soort intolerantie werkt namelijk beide kanten op.
Lezen we hier, echter, moet en zal alles gereduceerd worden tot 'de Nederlander' in 'Nederland' die al dan niet bewust kennelijk steeds enorm racistisch en intolerant bezig is tegen jan en alleman.
Geen hond die neo-nazisme toejuicht, op die handvol debielen die dat vergif nog aanhangen na. En die hebben inderdaad ranzige teksten op een brug geprojecteerd. Laten we echter nu niet doen alsof dit land vol zit met adepten van die mislukte Oostenrijkse korporaal.
En nog meer: kap eens met het direct wegzetten van iedereen als racist en intolerant wanneer er van racisme noch intolerantie sprake is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Harvest89
Black Metal fan
quote:
Goed idee. Anders kan het eigenlijk ook op slot.
Echt, een paar kneuzen zetten wlm op een brug en na 7 topics hebben we boomergeneuzel dat er te veel Engels wordt gesproken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
EttovanBelgie
Alles komt goed.
quote:
Op woensdag 11 januari 2023 21:00 schreef Harvest89 het volgende:[..]
Goed idee. Anders kan het eigenlijk ook op slot.
Echt, een paar kneuzen zetten wlm op een brug en na 7 topics hebben we boomergeneuzel dat er te veel Engels wordt gesproken.
Niet gelezen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Vis1980
Veni Vidi Vissie
quote:
Op woensdag 11 januari 2023 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:[..]
Ik baseer mijn mening dan net zo goed op persoonlijke gebeurtenissen. Waaronder een huwelijk van een van mijn familieleden met een Marokkaanse. Zelden zoveel intolerantie gezien als bij dat deel van haar familie die maar besloot haar te verstoten omdat ze het presteerde met een Nederlander, een ongelovige, te trouwen. Dat soort intolerantie werkt namelijk beide kanten op.
Lezen we hier, echter, moet en zal alles gereduceerd worden tot 'de Nederlander' in 'Nederland' die al dan niet bewust kennelijk steeds enorm racistisch en intolerant bezig is tegen jan en alleman.
Geen hond die neo-nazisme toejuicht, op die handvol debielen die dat vergif nog aanhangen na. En die hebben inderdaad ranzige teksten op een brug geprojecteerd. Laten we echter nu niet doen alsof dit land vol zit met adepten van die mislukte Oostenrijkse korporaal.
En nog meer: kap eens met het direct wegzetten van iedereen als racist en intolerant wanneer er van racisme noch intolerantie sprake is.
Nee, hoor. Ook andere mensen dan Nederlanders zijn mogelijk racistisch of wat dan ook. Ja, ook zulke intolerantie trek ik slecht, of iemand nu Nederlands is of uit Groenland komt. Ik maak overigens zelf uit of ik iemand intolerant vind, daar heb ik jou echt niet voor nodig.
Neo-Nazisme....er zit nogal wat tussen 0 en 100. Als je intolerantie bedrijft wil dat niet gelijk zeggen dat je over alles intolerant bent of dat je dan meteen een Nazi bent.
EttovanBelgie
Alles komt goed.
quote:
Op woensdag 11 januari 2023 21:03 schreef Vis1980 het volgende:[..]
Nee, hoor. Ook andere mensen dan Nederlanders zijn mogelijk racistisch of wat dan ook. Ja, ook zulke intolerantie trek ik slecht, of iemand nu Nederlands is of uit Groenland komt. Ik maak overigens zelf uit of ik iemand intolerant vind,
daar heb ik jou echt niet voor nodig.
Neo-Nazisme....er zit nogal wat tussen 0 en 100. Als je intolerantie bedrijft wil dat niet gelijk zeggen dat je over alles intolerant bent of dat je dan meteen een Nazi bent.
Dat was wel duidelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Harvest89
Black Metal fan
quote:
Op woensdag 11 januari 2023 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:Lezen we hier, echter, moet en zal alles gereduceerd worden tot 'de Nederlander' in 'Nederland' die al dan niet bewust kennelijk steeds enorm racistisch en intolerant bezig is tegen jan en alleman.
Racisme mag behalve als het van neonazi's afkomstig is...
Vis1980
Veni Vidi Vissie
quote:
Niemand die stelt dat het land ermee vol zit. Jij komt toch echt zelf telkens met extreme 'conclusies'.
EttovanBelgie
Alles komt goed.
quote:
Ik zou je eigen 'conclusies' nog eens nalezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Vis1980
Veni Vidi Vissie
quote:
Staat je vrij om die nog eens door te lezen, als er nu nog meer animo is, bundel ik ze ooit nog eens.
Harvest89
Black Metal fan
quote:
Dat gifje is helemaal voor jezelf.
Lees je post eens terug.
Je hoeft geen hardcore neonazi of reichsburger te zijn om racistisch uitspraken te doen. En dat laatste gebeurt in Nederland helaas te vaak. Loop maar je plaatselijke stamkroeg binnen.
quote:
Ik ben het wel eens met die mensen.....best hoog %
EttovanBelgie
Alles komt goed.
quote:
Op woensdag 11 januari 2023 21:12 schreef Harvest89 het volgende:[..]
Lees je post eens terug.
Je hoeft geen hardcore neonazi of reichsburger te zijn om racistisch uitspraken te doen. En dat laatste gebeurt in Nederland helaas te vaak. Loop maar je plaatselijke stamkroeg binnen.
Dat ligt dan meer aan de kroegen die jij bezoekt, vrees ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
quote:
Op woensdag 11 januari 2023 21:12 schreef Harvest89 het volgende:[..]
Lees je post eens terug.
Dat laatste heb ik vaak gedaan. Ik ben weinig neonazi mensen tegengekomen.
Tengano
Try not to think of me
quote:
In de eerste poll was de verdeling nog anders. Toen waren degenen die tegen racisme waren nog in de meerderheid. Maar toen was het topic nog redelijk nieuw. Die mensen zijn afgehaakt en toen kreeg je bij die tweede poll ineens een gigantische piek in het aantal WLM aanhangers. In de eerste poll zag je maximaal 49 WLM aanhangers toen, dus die zitten in deze tweede poll nu ongeveer aan het plafond.
Totaal aantal stemmen was toen iets van 189
[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 11-01-2023 21:19:54 ]
Harvest89
Black Metal fan
quote:
Ik heb ontelbaar veel kroegen bezocht.
Genoeg racistische leuzen. En daar stond geen bordje voor de ingang met "racisme hier" of zo.
EttovanBelgie
Alles komt goed.
quote:
Op woensdag 11 januari 2023 21:21 schreef Harvest89 het volgende:[..]
Genoeg racistische leuzen. En daar stond geen bordje voor de ingang met "racisme hier" of zo.
Ja, echt een racistisch broeinest vol rednecks, Nederland...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
quote:
Op woensdag 11 januari 2023 21:21 schreef Harvest89 het volgende:[..]
Maar mensen die bijna constant dat soort leuzen roepen aan een bar? Nog nooit meegemaakt. Wel een eenling die heil Hitler groeten etc. ging maken. Kun je ook vertrekken uit de kroeg.
Harvest89
Black Metal fan
quote:
Jij stelt dat doordat het aantal neonazi's laag is (durf ik trouwens nog niet zo te stellen, ligt er maar net aan wat je er onder verstaat) het met het racisme onder Nederlanders wel mee valt.
Je hoeft echter niet met je hand in de lucht door de straten te marcheren en Erika te zingen om racistische uitspraken te kunnen doen. Dat was mijn punt.
EttovanBelgie
Alles komt goed.
quote:
Op woensdag 11 januari 2023 21:25 schreef Harvest89 het volgende:[..]
Jij stelt dat doordat het aantal neonazi's laag is (durf ik trouwens nog niet zo te stellen, ligt er maar net aan wat je er onder verstaat) het met het racisme onder Nederlanders wel mee valt.
Je hoeft echter niet met je hand in de lucht door de straten te marcheren en Erika te zingen om racistische uitspraken te kunnen doen. Dat was mijn punt.
Nou, vlug op cursus bewustwording sturen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Harvest89
Black Metal fan
quote:
Op woensdag 11 januari 2023 21:25 schreef Jaroon het volgende:[..]
Maar mensen die bijna constant dat soort leuzen roepen aan een bar? Nog nooit meegemaakt. Wel een eenling die heil Hitler groeten etc. ging maken. Kun je ook vertrekken uit de kroeg.
Af en toe, soms, bijna constant. Kan verschillen per kroeg.
Heil Hitler hoor ik zelden.
"Ze moeten al die luie kankernegers eens tegen de muur zetten" heb ik bijvoorbeeld vaker gehoord.
quote:
Op woensdag 11 januari 2023 21:28 schreef Harvest89 het volgende:[..]
"Ze moeten al die luie kankernegers eens tegen de muur zetten" heb ik bijvoorbeeld vaker gehoord.
Dat zijn dan toch mss de kroegen waar ik tevoren al twijfels over heb.
Caland
FREEJANCEES
quote:
Ook in Limburg, toevallig?
VBL SC influencer
Left, right, behind
EttovanBelgie
Alles komt goed.
quote:
Ik dus werkelijk nog nooit. Nergens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Harvest89
Black Metal fan
quote:
In een Surinaams restaurant denk ik dat je het ook wat minder hoort.
quote:
Eerst niet.
quote:
Op woensdag 11 januari 2023 14:34 schreef Isdatzo het volgende:Of meneer Floyd wel of geen aan heroine verslaafde gewelddadige lowlife thug is is helemaal niet relevant joh. Het is niet aan de politie om (vermeende) heroine verslaafde gewelddadige lowlife thugs standrechtelijk te executeren, wel?
Mooi dit.
- Vraag je eerst om voorbeelden waar men met twee maten meet, kom ik vervolgens met concrete voorbeelden van (institutioneel) racisme wat de zogenaamde ''rassengelijkheid beweging'' van BLM faciliteert en tolereert , en dan ga jij zelf met twee maten meten en die voorbeelden proberen te downplayen en/of compleet te negeren.
- Daarna noem jij de bewering dat Floyd op een (heilig) voetstuk geplaatst is onzin, waarna ik weer kom met concrete voorbeelden zoals de murials en de ''staats'' begrafenis en als reactie daarop heb je het
alleen maar over de relevantie van het benoemen van het criminele drugs verleden van Floyd. Prima.
Dank Isdatzo, voor dit inkijkje in jouw bubbel en hoe je probeert om het ergens anders over te hebben óf hoe je iets probeert te negeren als je inhoudelijk niet weet te reageren.
En nee, het is inderdaad niet de bedoeling dat de politie zelf op straat standrechtelijk gaat executeren. Nou, zijn we het daar iig wel over eens, alleen daarbij komt dat dit bij de dood van Floyd geenzins het geval was, dus waarom je hier nu helemaal off topic stuurt is me een raadsel. Ahum
Nou fijn, ik heb mn zegje weer (meerdere malen) gedaan hier waarbij ik jouw laatste vragen beantwoord heb, veel plezier nog in dit topic. Fijne avond en toedels.
Er gebeuren momenteel wel ergere dingen in de wereld dan een paar tekstjes op een brug.
Ô mon citoyens vous serez unis.
Vis1980
Veni Vidi Vissie
quote:
Ja, zo kan je alles helemaal doodslaan. Na 911 en Breivik is die standaard dan ook enorm omhoog gegaan. Agent, ik ben dan wel met 3 flessen Whiskey en en pot crack op mijn schoot gaan rijden, maar er gebeuren momenteel wel ergere dingen in de wereld dan dit.
'Oh, dat zeker, verder totaal niet relevant, ik neem u toch mee naar het politiebureau.'
Harvest89
Black Metal fan
quote:
Op donderdag 12 januari 2023 00:03 schreef Vis1980 het volgende:Agent, ik ben dan wel met 3 flessen Whiskey en en pot crack op mijn schoot gaan rijden, maar er gebeuren momenteel wel ergere dingen in de wereld dan dit.
Godver.
quote:
Op donderdag 12 januari 2023 00:03 schreef Vis1980 het volgende:[..]
Ja, zo kan je alles helemaal doodslaan. Na 911 en Breivik is die standaard dan ook enorm omhoog gegaan. Agent, ik ben dan wel met 3 flessen Whiskey en en pot crack op mijn schoot gaan rijden, maar er gebeuren momenteel wel ergere dingen in de wereld dan dit.
'Oh, dat zeker, verder totaal niet relevant, ik neem u toch mee naar het politiebureau.'
Dit is inmiddels topic 7 dus ja er zijn wel ergere dingen op de wereld.
Ô mon citoyens vous serez unis.
quote:
Klopt, Elon Musk, 40 topics inmiddels
quote:
Momenteel
Vanaf dag 1 tot het eind der tijden zijn er altijd en fulltime ergere dingen in de wereld
thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
quote:
Op vrijdag 13 januari 2023 19:32 schreef Tengano het volgende:Morgen is het dus de 14
eIk ben benieuwd of ze hun statement gaan nakomen dat ze dan weer een grote actie gaan uitvoeren.
Kom op! Gaan we nu hypen wat die droeftoeters eventueel morgen gaan doen?
Dit is allemaal veel te veel opgeblazen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
Kan dit topic nou een keer dicht ofniet? Sjonge jonge jonge jonge
Vakman pur sang
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Isdatzo
Born in the echoes.
quote:
Omdat het een stuk makkelijker wegkijken is wanneer niemand het heeft over de rechts-extremistische incidenten.
Huilen dan.
Tengano
Try not to think of me
Zonder wrijving geen glans
Hebben deze mafklappers ook niet in Alkmaar hun zooi geprojecteerd? bij het stadskantoor
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Het is verschrikkelijk. Overigens was Dresden wel een oorlogsmisdaad.