Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
Vorig jaar keerde de rust alweer een beetje weer in de laatste week van december. Queen terug op 1, een voorbode op wat zou komen in de wereld. Alles weer zoals normaal. Maar er was wel veel leed en wat haat en nijd waardoor Procol Harum de derde plaats wist te bezetten. Over bezetten gesproken, daar was wel het meeste om te doen dit jaar he? Corona net voorbij, komt de immer vermoeiende Poetin ineens om de hoek. Een slepend conflict, maar een oplossing gaat er voorlopig niet komen.
Gelukkig zijn er ontsnappingsclausules aan al het leed. Zoals het WK Voetbal. Nouja, hahaha, nee dus. 6500 doden, maar Qatar wordt gedemoniseerd natuurlijk! Ook gewoon een schandvlek. Gewoon boycotten natuurlijk. Verder is er niet veel leuks te melden over de wereld: Het was aan de ene kant minder spectaculair dan 2020 en 2021, maar niet minder wreed. Boerenblokkades: Check! Energiecrisis: Check! Inflatie: Check! Ruziënde wereldmachten: Check! Problemen in Ter Apel: Check! Soep op schilderijen: Check! Wat een drama allemaal.
Waren er wat gezellige dingen? Nouja, we gunden Oekraine de winst bij het songfestival. WE deden het weer geweldig bij de winterspelen, laten we even het er niet over hebben dat die in China waren. WE konden weer eindelijk naar livemuziek: Froukje, Within Temptation en Di-rect hoeven niet wéér hun tour uit te stellen. En er waren weer festivals. Lekker van de kaart gaan en pillen poppen op Lowlands. Het verzachtte slechts de pijn.
Vandaar is het nodig om een baken van rust te hebben. Een échte ontsnappingsclausule. En wat is beter dan de Top 2000? 7 dagen nonstop muziek: Check! Nouja, nonstop is niet het goede woord als de onvermijdelijke Gijs Staverman als DJ wordt aangesteld. En die reclame. Tussendoor is er in ieder geval genoeg muziek te horen. En natuurlijk is daarbij dit topic de echte ontsnappingsclausule. Als je hier post is er geen tijd meer om aan iets anders te denken dan de standaard matige grappen, kritiek op reclames en twintig vraagtekensmilies of juichsmilies, afhankelijk van wie er aan het roer staat! Dus, komt allen ook dit jaar weer. Want we willen natuurlijk dolgraag weer topics die in 12 minuten dicht zijn!
Radio 2 Top 2000: Editie 2022 Editie 24 komt eraan van de jaarlijkse Radio 2-melkkoe. Een lijst met vele gezichten: Soms wat overblijfselen uit de tijd dat Radio 2 was zoals Radio 5 nu is, soms wat overblijfselen uit de Stenders-tijd, soms wat recente hits waarvan je zeker weet dat over 10 jaar niemand ze meer kent. En daarnaast ook de échte klassiekers die al jaren het gezicht van de Top 2000. De muzikale marathon is de laatste jaren opgerekt tot 168 uren, met meer tijd voor gelul en reclame, maar ook af en toe een albumversie van In The Garden of Eden of een deuntje wat je misschien nog kent uit Bassie & Adriaan.
Wat kunnen wij doen? • Stemmen. De stemweek zal begin december zijn. • Luisteren. 25-31 december. • Langsgaan in het Top 2000 café. Want dat is wel een verschil met de afgelopen twee jaar: De maatregelen lijken zijn weg en met een kleine slag om de arm zeg ik dat ook volgende maand het nog mag. Er is weer een café vol met mensen. Ga er heen en headbangen op Rage Against The Machine ipv de polonaise. Grote aanpassing: in tegenstelling tot vorige jaren is het café nu VIERENTWINTIG UUR PER DAG GEOPEND!
Verder kun je nog naar de zij-evenementen: De QUIZZZZ (Komen te vervallen doordat Matthijs van Nieuwkerk een gemene programmamaker blijkt te zijn) of de A Gogo (Nu gepresenteerd door Herman de SchermmanGod ). Maar zoals altijd hier wat stemtips van onderin de lijst:
quote:
In 2014 kwam er een nummertje uit de jaren 90 binnen. Dat was de tijd dat dat eindelijk wat meer gebeurde. Dit nummer staat nu op de afgrond: Blind Melon - No Rain. Het is de enige bekende plaat van de band. Helaas overleed de zanger zeer vroeg, waardoor we er nooit meer veel van hoorden. Maar deze heerlijke plaat staat wel in de Top 2000. Nog wel, want dit jaar op 1982.
Voor de tweede plaat gaan we richting 1950. Kijken we één plaats naar beneden, vinden we Wild Places van Duncan Browne. Daar zeg ik niks over, want persoonlijke favoriet, dus zou wat makkelijk zijn. (Maar stemmen mag alsnog!) Kijken we nóg eentje omlaag: Percy Sledge met When a Man Loves A Woman. Een iconische soulklassieker die vele jaren rond plaats 1000 bivakkeerde, maar de laatste vier jaar flink is afgegleden. Er is weinig meer uit dit genre over, en hij stond er al sinds 1999 in, dus zeker een plaat die er in mag blijven. Géén andere artiest die er maar 1x in staat staat zo laag met een nummer wat er al sinds 1999 in staat.
Verder staat James Brown er nog 2x in, maar wel op 1953 en 1955, dus we kunnen zomaar een James Brownloze top 2000 krijgen. Dat voelt alleen logisch voor LA Style. Helaas. We hebben een James Brownloze Top 2000, deze editie (2022).
Wanneer? 25 december 0:00 begonnen we, 31 december 23:59 lallen we mee met Bohemian Rhapsody.
Vanaf wanneer stemmen? Meestal eind november/begin december pas. Ruim de tijd! Volgend jaar kan je weer!
De FOK! 2000: De hele FOK! 2000, zoals samengesteld door @peaceman op basis van de ingezonden Top 2000 lijstjes van FOK'kers in de Top 2000 - editie 2022 topicreeks: FOK! 2000 - samengesteld door Peaceman
Presentatie: 00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel (Inclusief zijn pleuriswalsje met potten en pannen) 02.00 – 04.00 uur Frank van 't Hof 04.00 – 06.00 uur Desiree van der Heiden 06.00 – 08.00 uur Paul Rabbering 08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte 10.00 – 12.00 uur Bart Arens 12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt 14.00 – 16.00 uur Gijs Staverman 16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild 18.00 – 20.00 uur Wouter van der Goes 20.00 – 22.00 uur Emmely de Wilt 22.00 – 00.00 uur Morad El Ouakili
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Hopelijk Ook weer met een uurtje doventolk.
Nederland 3 NPO 3 Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeld
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Dit is echt het "Hoi, ik speel nu 3 maanden piano. Kijk eens wat ik kan" liedje from hell Op een gegeven moment vertikte ik het om het nog te spelen tijdens streams, goddomme.
Staan die stationspiano's er nog? Daar werd ook altijd Amélie gespeeld.
Aan de andere kant is dit één van de weinige nummers die ik op repeat kan hebben zonder dat het gaat vervelen. Gebruik ik als ik me moet concentreren.
[..] Staan die stationspiano's er nog? Daar werd ook altijd Amélie gespeeld.
Aan de andere kant is dit één van de weinige nummers die ik op repeat kan hebben zonder dat het gaat vervelen. Gebruik ik als ik me moet concentreren.
Volgens mij staan er nog een aantal.
Heb daar zelf nooit gebruik van gemaakt, maar in kringloopwinkels wil ik weleens achter een piano plaatsnemen. De gezichten die je krijgt als je dan Elton John inzet i.p.v Amelie of Fur Elise zijn prachtig
Ik vloog in november 2015 naar Edinburgh en ik las op Schiphol dat White Miles een geweldig concert had gehad en dat ze uitkeken naar het hoofdprogramma Eagles of Death Metal. Ik stapte uit in Edinburgh en las over de aanslagen in Bataclan...
In een buurthuis tegenover het hostel waar ik verbleef in Edinburgh werd daags daarna de film Amelie afgespeeld ter nagedachtenis aan de slachtoffers in Parijs. Ik had de film al enkele keren gezien, maar heb daar jankend naar die film gekeken.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Heb daar zelf nooit gebruik van gemaakt, maar in kringloopwinkels wil ik weleens achter een piano plaatsnemen. De gezichten die je krijgt als je dan Elton John inzet i.p.v Amelie of Fur Elise zijn prachtig
Op station Eindhoven staat er nog altijd een, maar heb meestal toch m'n koptelefoon op dus hoor nooit wat men probeert te spelen
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
En ik heb tickets voor Eagles of Death Metal volgend jaar.
I WON'T TAKE THE EASYYYYY ROAD OOOOOOOOOH THE EASY ROAD, THE EASYYYYYYY ROAD OOOOOOOOOH
WOOOOHOOOOOOOOOHHHH
OOOOOOOoooooOOOOOOOOOH
SHOW ME MY SILVER LINING, I TRY TO KEEP ON KEEPING ON SHOW ME MY SILVER LINING, I TRY TO KEEP ON KEEPING ON !!!!!! SHOW ME MY SILVER LINING, I TRY TO KEEP ON KEEPING ON SHOW ME MY SILVER LINING, I TRY TO KEEP ON KEEPING ON
Mijn ouders hebben deze nog gezien op Werchter in 2015. Ik was naar een andere band die tegelijk speelde. Mijn moeder vond het geweldig.
Op woensdag 28 december 2022 02:43 schreef Dagoduck het volgende: Mijn ouders hebben deze nog gezien op Werchter in 2015. Ik was naar een andere band die tegelijk speelde. Mijn moeder vond het geweldig.
Ik heb ze nu 7x gezien en volgend jaar februari ga ik ze wederom zien (misschien zelfs 2x ). Nooit genoeg van te krijgen
[..] Ik heb ze nu 7x gezien en volgend jaar februari ga ik ze wederom zien (misschien zelfs 2x ). Nooit genoeg van te krijgen
Samenzang van Klara en Johanna is echt werelds
Ik ken ze eigenlijk niet heel goed, alleen dit nummer. Zag wel dat ze in de buurt optreden, dus na Top2000 ga ik even luisteren en kijken of ik het wat vind
Op woensdag 28 december 2022 02:43 schreef Evenstar het volgende: Waarom doen zij niet mee met Melodifestivalen in plaats van de vele standaard overproduced zooi
Omdat zulke liedjes alleen mogen meedoen vanuit IJsland volgens de tradisie!
I WON'T TAKE THE EASYYYYY ROAD OOOOOOOOOH THE EASY ROAD, THE EASYYYYYYY ROAD OOOOOOOOOH
WOOOOHOOOOOOOOOHHHH
OOOOOOOoooooOOOOOOOOOH
SHOW ME MY SILVER LINING, I TRY TO KEEP ON KEEPING ON SHOW ME MY SILVER LINING, I TRY TO KEEP ON KEEPING ON !!!!!! SHOW ME MY SILVER LINING, I TRY TO KEEP ON KEEPING ON SHOW ME MY SILVER LINING, I TRY TO KEEP ON KEEPING ON
[..] Ik heb ze nu 7x gezien en volgend jaar februari ga ik ze wederom zien (misschien zelfs 2x ). Nooit genoeg van te krijgen
Samenzang van Klara en Johanna is echt werelds
Hmm, misschien kan ik mijn ouders overhalen om weekendje Keulen te doen.
Op woensdag 28 december 2022 02:45 schreef -Shii- het volgende: In Zwolle, Amersfoort, Hilversum staat ook piano's. Is soms echt genieten van wat er gespeeld wordt.
Waar in Hilversum staat er een piano dan? Heb die namelijk nog nooit gezien Nou heb ik ook heel eerlijk weinig aan een piano. Heb een Yamaha Genos waar prachtige piano's in zitten.
[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2022 02:46:54 ]
Haha waarschijnlijk is ons beider smaak alsnog breed genoeg om enige raakvlakken te hebben Muziekliefhebbers vinden altijd wel een paar overeenkomsten (kan er met @laxus13 maar el te goed over meepraten )
Ik ga even wat uren slaap pakken. De wekker gooi ik om 7:40.
[..] Hmm, misschien kan ik mijn ouders overhalen om weekendje Keulen te doen.
Amsterdam is voor jullie een stuk dichterbij, maar die is al even uitverkocht. Maar dit lijkt me wel weer een concert waar er genoeg last minute ticketswapaanbod voorbij gaat komen
[..] Amsterdam is voor jullie een stuk dichterbij, maar die is al even uitverkocht. Maar dit lijkt me wel weer een concert waar er genoeg last minute ticketswapaanbod voorbij gaat komen
Ja, dat zag ik. Daarom dat ik wat verder keek. En we gaan wel vaker een stukje verder voor een concertje.
Oh, lol, mijn monitoren gaan over 5 minuten in de slaapstand. Ze staan op 8 uur ingesteld geloof ik. Genot.
[..] Ik ken ze eigenlijk niet heel goed, alleen dit nummer. Zag wel dat ze in de buurt optreden, dus na Top2000 ga ik even luisteren en kijken of ik het wat vind
Kan je aanraden om dan sowieso even hun tweede album The Lion's Roar te checken, dat is voor veel fans het beste werk. Met o.a. het titelnummer en Emmylou (voor mijn een van de beste nummers ooit gemaakt.
Ongetwijfeld een feest om ze in hun thuisland te zien optreden
Op woensdag 28 december 2022 02:51 schreef Dagoduck het volgende: Oh, lol, mijn monitoren gaan over 5 minuten in de slaapstand. Ze staan op 8 uur ingesteld geloof ik. Genot.
Die van mij ook. Heb van die monitoren met tiptoetsen en geen idee welk wat doet (nu na 2 jaar nog steeds niet) en punt 1 staan ze op Duits, en punt 2 gaan ze elke 4 uur op slaapstand tenzij knopje
[..] Crosby, Stills, Nash & Young komen net na het uur ook nog, he!
Ja, maar dat nummer doet me niet zoveel.
[..] Kan je aanraden om dan sowieso even hun tweede album The Lion's Roar te checken, dat is voor veel fans het beste werk. Met o.a. het titelnummer en Emmylou (voor mijn een van de beste nummers ooit gemaakt.
Ongetwijfeld een feest om ze in hun thuisland te zien optreden
Wat heb ik To Lose My Life grijsgedraaid jongens, dat willen jullie niet weten.
White Lies nog steeds niet live gezien , terwijl ze toch behoorlijk vaak naar Nederland komen. Beetje hetzelfde verhaal als o.a. Editors en The Slow Show, zijn in de lage landen populairder dan in hun eigen Engelse land.
Op woensdag 28 december 2022 02:55 schreef Gretzl het volgende: White Lies nog steeds niet live gezien , terwijl ze toch behoorlijk vaak naar Nederland komen. Beetje hetzelfde verhaal als o.a. Editors en The Slow Show, zijn in de lage landen populairder dan in hun eigen Engelse land.
Werchter 2017.
Voor mijn keuzelijstje van volgend jaar: Herman van Veen Killing Joke - Love Like Blood James Brown Frank Zappa Ray Charles Fast Car White Flag Joni Mitchell Love is a battlefield Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream Ventura Highway MGMT Make me smile- Steve Harley & Cockney Rebel Driver's Seat Bird of Paradise Farewell to the Fairground
Op woensdag 28 december 2022 02:57 schreef Dagoduck het volgende: Voor mijn keuzelijstje van volgend jaar: Herman van Veen Killing Joke - Love Like Blood James Brown Frank Zappa Ray Charles Fast Car White Flag Joni Mitchell Love is a battlefield Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream Ventura Highway MGMT Make me smile- Steve Harley & Cockney Rebel Driver's Seat Bird of Paradise Farewell to the Fairground
Het is trouwens ook echt koud in huis nu, de kachel is alweer een uur of 3 of 4 uit. #EnergieCrisis. Brrrrr....
Alsof mijn ouders willen dat ik vroeg naar bed ga.
Op woensdag 28 december 2022 02:59 schreef Dagoduck het volgende: Het is trouwens ook echt koud in huis nu, de kachel is alweer een uur of 3 of 4 uit. #EnergieCrisis. Brrrrr....
Ik vloog in november 2015 naar Edinburgh en ik las op Schiphol dat White Miles een geweldig concert had gehad en dat ze uitkeken naar het hoofdprogramma Eagles of Death Metal. Ik stapte uit in Edinburgh en las over de aanslagen in Bataclan...
In een buurthuis tegenover het hostel waar ik verbleef in Edinburgh werd daags daarna de film Amelie afgespeeld ter nagedachtenis aan de slachtoffers in Parijs. Ik had de film al enkele keren gezien, maar heb daar jankend naar die film gekeken.
Ook een anekdote:
Wij hadden in november 2015 vier concerten gepland staan, voor ons een absurd aantal. Maar ja, als Garbage, Foo Fighters, Nightwish of Epica optreden zijn wij van de partij.
Bataclan gebeurde na de eerste twee concerten. EoDM zou een dag later optreden in het Klokgebouw in Eindhoven, dezelfde locatie als het concert van Epica de week daarna.
Ik zal niet zeggen "dat het wel heel dichtbij kwam zo", want fucking cliché, maar dit voelde wel beduidend meer als een aanslag op mijn soort mensen dan alle andere aanslagen daarvoor en daarna.
Zes dagen later met knikkende knieën bij Nightwish gestaan, nog nooit zo goed op de nooduitgangen gelet.
Gelukkig voelde het al vrij snel daarna weer normaal om concerten te bezoeken.
Op woensdag 28 december 2022 02:59 schreef Dagoduck het volgende: Het is trouwens ook echt koud in huis nu, de kachel is alweer een uur of 3 of 4 uit. #EnergieCrisis. Brrrrr....
Hier ook ja, maar gelukkig heb ik het nachtbraken niet van een vreemde
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
Pak morgen het elektrische kacheltje er wel weer bij.
Wij hadden in november 2015 vier concerten gepland staan, voor ons een absurd aantal. Maar ja, als Garbage, Foo Fighters, Nightwish of Epica optreden zijn wij van de partij.
Bataclan gebeurde na de eerste twee concerten. EoDM zou een dag later optreden in het Klokgebouw in Eindhoven, dezelfde locatie als het concert van Epica de week daarna.
Ik zal niet zeggen "dat het wel heel dichtbij kwam zo", want fucking cliché, maar dit voelde wel beduidend meer als een aanslag op mijn soort mensen dan alle andere aanslagen daarvoor en daarna.
Zes dagen later met knikkende knieën bij Nightwish gestaan, nog nooit zo goed op de nooduitgangen gelet.
Gelukkig voelde het al vrij snel daarna weer normaal om concerten te bezoeken.
Ik had 21 november 2015 Beth Hart in Groningen, daar was ook alles aangescherpt
Op woensdag 28 december 2022 03:02 schreef Hamlapjes het volgende: Eind van komend uur komt er ook nog een lekker Fleetwood plaatje, wat anders dan de grote hits
Dat is tot 4 uur DOEI! Half 4 lig ik te ronken. Ik wacht op `39. Of heb ik die gemist toen ik ging slapen?
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2022 03:03:31 ]
Don't you hear my call, thought you're many years away. Don't you hear me calling you? Write your letters in the sand for the day i take your hand. In the land that our grand children knew En dan die falsetto van Roger
[..] Coldplay is sowieso gehaat zonder reden. Ze zijn na 2011 te poppy geworden, maar alsnog maken ze best lekkere muziek
Ja, ik snap die haat ook niet. Maar de band zal voor mij nooit meer dezelfde status hebben als ze in m'n tienerjaren hadden, zeg maar t/m de release van Viva La Vida..... X&Y lange tijd een favoriet album geweest, net als Parachutes. Eerste 3 albums zijn nog steeds onverslijtbaar.
Moet ook bekennen dat ik de laatste albums niet eens meer geluisterd heb. Geloof het nu wel (ook teveel andere favoriete artiesten erbij gekregen).
[..] Ja, ik snap die haat ook niet. Maar de band zal voor mij nooit meer dezelfde status hebben als ze in m'n tienerjaren hadden, zeg maar t/m de release van Viva La Vida..... X&Y lange tijd een favoriet album geweest, net als Parachutes. Eerste 3 albums zijn nog steeds onverslijtbaar.
Moet ook bekennen dat ik de laatste albums niet eens meer geluisterd heb. Geloof het nu wel (ook teveel andere favoriete artiesten erbij gekregen).
Ze zijn na Mylo Xyloto echt te poppy geworden en werken nu ook samen met die K-pop troep
Laatste nummer is een flashback naar december 10 jaar geleden toen ik een paar vrienden de Allertijdenlijst van onze studievereniging (een Top-15 die geïnspireerd was door de Top 2000) met stemmen flink beïnvloed hadden
Een Top-15 die ik liever hoor dan de bovenste 15 van de Top 2000
Op woensdag 28 december 2022 04:35 schreef Gretzl het volgende: Everybody Needs Somebody to Love kan zo in m'n top 10 meest irritante Engelstalige nummers ooit, word hier compleet leip van
In goed gezelschap van o.a.
SPOILER
Wat heb je tegen Worn Down Piano
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje" -Scorpion_17
Ik herken dit enorm, precies mijn gevoel in die onwerkelijke laatste weken van november 2015. Geen terreuraanslag (ook niet 9/11) die persoonlijk meer indruk maakte dan 13/11/15, door de locatie en de voornaamste slachtoffers
Nog een anekdote: Die bewuste vrijdagavond was ik in de Melkweg voor een concert van CHVRCHES, een van mijn favoriete bands. Ze hadden net het podium verlaten en wij waren in afwachting van de toegift. Ik kijk even kort op m'n telefoon en precies op dat moment sijpelden de eerste onheilspellende pushberichten binnen. Meerdere aanslagen op hetzelfde moment in een bekende stad best dichtbij (voor je gevoel dan toch als je meerdere keren in Parijs bent geweest.) En dat er dus in andere vergelijkbare concertzaal tijdens een optreden iets verschrikkelijk aan de gang was.
Ik kreeg een heel naar unheimisch gevoel van binnen, dat zich het beste laat omschrijven als: "Kunnen we dan helemaal nergens meer veilig zijn?" Concertzalen voelden voor mij al die tijd als een bijzondere safe space, zeker als de show eenmaal aan de gang was. Een van de laatste plekken waar terroristen zouden kunnen/willen toeslaan. Tot voor die dag had ik me nooit iets anders kunnen voorstellen. Een vredelievend popconcert als doelwit? Onmogelijk.
Doodsbenauwd stapte ik de metro in om terug bij mijn auto te komen. Het gevoel dat je z.s.m. de grote stad wilt verlaten, bang dat er in Amsterdam ook iets ergs stond te gebeuren. Ik voelde me pas echt weer veilig toen ik eenmaal thuis was. In de uren daarna werd pas écht duidelijk hoe verschrikkelijk en barbaars het was, hoeveel medeconcertgangers (die dachten een geweldig avondje uit te gaan beleven) op brute wijze van hun leven waren beroofd.
CHVRCHES eindigde het concert met hun grootste hit The Mother We Share. Vanwege het moment en bepaalde tekstregels kan ik dit nummer zelden meer luisteren zonder emotioneel te worden en terug te denken
Het was wel prachtig om te zien dat in de dagen en weken nadien popzalen van over de hele wereld hun solidariteit/medeleven met de Bataclan (en alle andere slachtoffers) toonden door hun gebouwen op te lichten in de Franse driekleur.
Het ging even door m'n hoofd om concerten voorlopig een tijdje te vermijden, maar mijn rationaliteit en het plezier dat de favoriete hobby geeft wonnen het meteen van de angst (al heeft het wel wat maanden geduurd toen m'n gedachten niet meer bij niet bij elk concert naar Bataclan gingen). Op zondag 15/11 speelde Death Cab for Cutie in Utrecht en dat werd ook een beladen avond. Ik hield het niet droog toen Little Wanderer voorbij kwam:
quote:
You sent a photo out your window of Paris Of what you wish that I could see But someone's gotta be the lighthouse And that someone's gotta be me
Amper 1 week later was ik terug in TivoliVredenburg voor Le Guess Who. Gewoon volle bak met allemaal blije muziekliefhebbers Overal waar je kwam heerste het gevoel "we laten ons niet klein krijgen." Gelukkig lieten de mensen zich inderdaad niet regeren door de angst. En zijn aanslagen op concerten/festivals nog altijd een zeldzaamheid. Al mogen we Manchester (mei 2017) en Las Vegas (oktober 2017) zeker niet vergeten.
Op woensdag 28 december 2022 05:16 schreef Gretzl het volgende: Ik kan het recente Nederlandstalige werk van Racoon best wel goed waarderen. Meeste van die singles komen nog
Ik ben daar iets minder in thuis. Vond dat Raccoon nog wel fijne Engelstalige nummers had zoals No Mercy en Shoes of Lighting
Op dinsdag 27 december 2022 23:38 schreef Hamlapjes het volgende: In de categorie onbelangrijke stats: vandaag mijn vorige persoonlijke record van meeste scrobbles in een jaar verbroken op last.fm!
Loveeeee dit soort stats!
Denk niet dat ik mijn persoonlijke record nog kan verbreken, of ik moet eens 24 uur lang allemaal korte nummers gaan draaien
[..] Ik ben daar iets minder in thuis. Vond dat Raccoon nog wel fijne Engelstalige nummers had zoals No Mercy en Shoes of Lighting
Je zal Het Is Al Laat Toch, Hee Joh Jip en De Echte Vent nog wel voorbij horen komen. Tekstueel van hoog niveau, en Bart gaat ook steeds beter zingen imo
[..] Je zal Het Is Al Laat Toch, Hee Joh Jip en De Echte Vent nog wel voorbij horen komen. Tekstueel van hoog niveau, en Bart gaat ook steeds beter zingen imo
Er staat wel wat stonerrock in, maar het is eigenlijk voordat ik daar echt veel naar begon te luisteren. Wat in mijn last.fm staat zijn, zoals ik het noem, dus echt nog de mainstream artiesten.
Your compatibility with MCDagoduck is Low. You both listen to Arctic Monkeys, The National and Arcade Fire. We zouden anno 2022 (als je nog wel zou scrobblen) toch wel beter matchen lijkt me
[..] Guus net was de 37 705e Maar ik scrobble ook alles wat ik op de radio hoor en dat staat op werkdagen gewoon de hele dag aan, dus dat tikt flink aan
Doe je goed. Ik zit op bijna 35k dit jaar. Al een paar jaar rond dit gemiddelde Ik scrobble waarschijnlijk ook 99% van wat ik luister. Enige wat ik niet toevoeg zijn live-optredens en nummers die ik ergens willekeurig in het voorbijgaan hoor. Radioplaylisten als het even kan wel (niet zoveel moeite).
Op woensdag 28 december 2022 00:14 schreef Dagoduck het volgende: Oja, volgend jaar word ik 30, heb me toch altijd voorgenomen om dan toch echt werk te maken van het minder vlees eten. Wens me succes.
Gewoon zo snel mogelijk mee beginnen. Voor je weet wil je niet meer terug, omdat je de alternatieven minstens net zo lekker zo niet lekkerder vindt
Op woensdag 28 december 2022 00:29 schreef ok01 het volgende: Even een rondvraag voordat ik inkak: slechtste concert dat jullie ooit gezien hebben?
Dat is een recente die nog goed in mijn geheugen zit.
Sky Ferreira op Best Kept Secret 2022. En het ergste was nog wel dat ik er enorm veel van verwachtte (keek 9 jaar lang uit om haar eens live aan het werk te zien).
[..] Het is wel vrij willekeurig allemaal. Een band als Stereophonics staat bijvoorbeeld wel gewoon in de lijst. Niks mis mee, maar waarom iets als The Strokes dan niet inderdaad?
Ik begrijp trouwens dat hun optreden blijkbaar heel slecht was. Maakt niet uit, een Someday is nog steeds een moderne klassieker.
ja, echt on-ge-lo-fe-lijk dat Last Nite of Someday niet eens op de keuzelijst is toegevoegd. Het is niet dat The Strokes een ontoegankelijker geluid hebben dan bijvoorbeeld Arctic Monkeys. Of een Stereophonics, Placebo, Editors, White Lies of MSP. Het is ook niet dat ze veel te obscuur zijn om op Radio 2 gedraaid te kunnen worden. Dezelfde vlieger gaat imo op voor Interpoi, ook geen al te kleine post-punk revival band die in NL echt wel een serieuze schare fans heeft.
Vond hun passage op BKS helaas verre van geniaal, maar dat lag voor 95% aan het handelen van Julian. Doodzonde, rest van de band had er volgens mij wel zin in.
[ Bericht 21% gewijzigd door Gretzl op 28-12-2022 05:52:18 ]
[..] Wat is een goeie site om aankomende concerten te zien?
Zeg maar van alles binnen Nederland en niet per venue
Podiuminfo (zie dat @Dagoduck er ook al over begon) is als het goed is het meest up-to-date en lijkt vrijwel alle zalen in Nederland en België te coveren. Denk dat ze alleen de lokale (gratis) optredens in cafés en dergelijke missen. Als ik last-minute op de dag zelf nog zin heb om ergens heen te gaan check ik meestal hun site als eerste.
Ticketswap is op zich ook een goede, kun je ook per dag, locatie en categorie zoeken. Werkt wel alleen als het betreffende evenement al is toegevoegd op ticketswap.
[..] Had deze nog weinig gehoord (laatste jaren hitradio goed weten te vermijden), maar ook weinig aan gemist blijkbaar
Als ik het kut vind, is de kans groot dat anderen het geweldig vinden (en omgekeerd). Dus probeer maar uit.
De stilte die er doorgaans valt bij het posten van favoriete muziek, of het nou hier is, op Twitter, of elders, is een hint, om zo maar even te zeggen.
[ Bericht 12% gewijzigd door Eightyone op 28-12-2022 06:16:33 ]
Dat nieuwsbulletin van de laatste uren klinkt echt precies zoals @Scorpion_17 een paar dagen terug voorspelde
Het is niet per se komkommernieuws, maar wel de berichten die je in de laatste week van september verwacht
quote:
Op maandag 26 december 2022 13:13 schreef Scorpion_17 het volgende: Ik zat nog es te denken nav dat nieuws van mensen bij de Intratuin. Deze dagen zijn altijd zo voorspelbaar. Ik ga de bullentins van de dagen een beetje voorspellen alvast. We nemen een bullentin van 17u in de middag als uitgangspunt.
27 december Na 1 dag gaan Kjeld Nuis en Femke Kok aan de leiding bij het NK Sprint schaatsen in Heerenveen. Bij het NK Allround staan Patrick Roest en Marijke Groenewoud halverwege het toernooi bovenaan. Morgen worden de afsluitende afstanden verreden.
Bij de oorlog in Oekraïne zijn dit jaar XX slachtoffers gevallen. Het is daarmee het bloedigste conflict in Europa sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog. Rusland viel Oekraïne op 24 februari binnen. Inmiddels is de oorlog in een impasse beland. Verwacht wordt dat de strijd ook nog tot in een groot deel van 2023 zal voortduren.
Film Top Gun: Maverick is dit jaar de meestbezochte film in de NLse bioscopen. X trok zoveel miljoen bezoekers en bracht daarmee X miljoen euro op. De film van regisseur Joseph Kosinski vormt het vervolg op de originele Top Gun-film uit 1986. Op de tweede plaats staat Jurassic World Dominion.
28 december Marijke Groenewoud is in Heerenveen Nederlands Kampioen allround geworden. Op de afsluitende 5.000 meter had ze voldoende voorsprong op haar naaste belager Antoinette Rijpma - de Jong. Irene Schouten liet het NK helemaal aan zich voorbijgaan. Jutte Leerdam won eerder op de dag het NK Sprint. Bij de mannen gingen de titels naar Hein Otterspeer en Patrick Roest.
In 2022 fors meer files doordat mensen weer meer naar kantoor gingen. Er waren minder beperkende maatregelen als gevolg van de coronapandemie en ook zorgden problemen op het spoor ervoor dat meer mensen de auto namen. Dinsdag en donderdag waren de drukste dagen op de weg.
Danny Noppert heeft op het WK darts de vierde ronde bereikt. Hij versloeg na een spannende wedstrijd de Brit Alan Soutar met 4-3 in sets. Michael van Gerwen komt vanavond in actie tegen de Oostenrijker Mensur Suljovic.
29 december
Iets over een rechtszaak waarbij iemand is veroordeeld tot 12 jaar cel en TBS vanwege de moord op zn ex-vriendin.
Vlammenzee na autobranden in Utrechtse wijken Overvecht en Hoograven.
De Nederlander Dirk van Duijvenbode is uitgeschakeld op het WK Darts van de PDC. Hij verloor met 4-2 van de Engelsman Ross Smith. Michael van Gerwen en Danny Noppert haalden eerder wel de volgende ronde.
30 december
2022 was wereldwijd het warmste jaar ooit gemeten, zo heeft het internationale klimaatpanel IPCC bekendgemaakt. In 2022 was het gemiddeld 0,15 graag warmer dan het vorige recordjaar, 2021.
Uitbraak Vogelgriep steeds groter probleem. Wereldwijd werden dit jaar X miljard vogels afgemaakt vanwege de virusuitbraak. Experts waarschuwen voor mogelijke gevolgen voor mens.
Daley Blind vertrekt bij Ajax. Hij heeft een 2-jarig contract getekend bij FC Antwerp, de club waar Mark van Bommel trainer is.
31 december "Op steeds meer plaatsen in de wereld heeft de jaarwisseling plaatsgevonden. Op eiland X toastten ze het eerste op het nieuwe jaar, gevolgd door Australië waar bij het Sydney Opera House een grote vuurwerkshow werd gegeven. Ook in grote delen van Azië is het inmiddels 1 januari."`|
"De vuurwerkverkopen in NL zijn na twee jaar van daling naar recordhoogte gestegen. Ziet ook deze verkoper in het Limburgse Schin-Op-Geul. Verkoper: "Ze hebben het wel over een vuurwerkverbod, maar je ziet dat mensen eigenlijk het liefst gewoon lekker willen knallen."
"Bij een incident met carbidschieten in de Twentse plaats X zijn twee gewonden gevallen. Een bus ontplofte vroegtijdig en richtte schade aan bij twee omstanders. 1 tiener verloor bij het incident een vinger, een tweede moest met oogletsel naar het ziekenhuis."
This Is the Life staat er uiteraard nog wel in (over 20 jaar sowieso ook), maar het is tevens een enorme schande dat dit de enige notering is van m'n favoriete Amy Van haar debuutalbum horen veel nummers in de lijst (Mr. Rock & Roll stond daar vroeger wel). Bijvoorbeeld Let's Start a Band, Run, Poison Prince, Youth of Today. Allemaal meesterwerkjes. Ik snap niet waar het is misgegaan
Ik gun die andere Amy ook een hoop nummers in de lijst, maar blijft wel gek dat zij er met half Back to Black in staat, al een soort van eeuwige DAB+. Terwijl dat helemaal geen grote Top 40-hits waren.
ik stond om 03:00 op om te werken, maar wat zat het cafe nog vol zeg, zag ik op tv. Later las ik dat het 24H open was, maar dat er zo in de nacht nog zoveel mensen op afkomen
Dat blok vanaf 0000 tot aan Almost Cut My Hair… ik had het eigenlijk niet willen missen, maar ja. Tis niet anders. Verder nog wel wat pareltjes in de nacht.
Maar we zijn er weer bij.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
I STILL BELIEVE IN YOUR EYES I JUST DON'T CARE WHAT YOU HAVE DONE IN YOUR LIFE BABY, I'LL ALWAYS BE HERE BY YOUR SIDE DON'T LEAVE ME WAITING TOO LONG, PLEASE COME BY I, I, I, I STILL BELIEVE IN YOUR EYES THERE IS NO CHOICE, I BELONG TO YOUR LIFE BECAUSE I WILL LIVE TO LOVE YOU SOMEDAY YOU'LL BE MY BABY AND WE'LL FLY AWAY AND I'LL FLY WITH YOU, I'LL FLY WITH YOU, I'LL FLY WITH YOU
De 28e is tegenwoordig wel de leukste dag met al die gevallen 30 december platen en ook dit soort geintjes tussendoor. Ik verwacht weer een overdosis Stones.
Één voordeel van niet wakker blijven voor Kristaalnach: Ik heb FarmKemps gemist
Volk als Harry uit Hengelo accepteren wij hier niet.
[..] Ja mijn aantal scrobbles van The Cats is bijna verdubbeld in 1 nacht
Ach, er staan zeker 500 slechtere nummers in de lijst. Alleen stemACT van Pietje Veerboot is niet altijd even fijn
The killer in meeeeeeeeeeee is the killer in youuuuuuu Send this smile over to you The killer in meeeeeeeeeeee is the killer in youuuuuuu Send this smile over to you The killer in meeeeeeeeeeee is the killer in youuuuuuu Send this smile over to you
Jezus, staat Like a Rolling Stone ook al niet meer bij de bovenste helft? @Scorpion_17
Dylan moet maar snel gaan hemelen om zijn Top 2000-kansen te redden.
Never forget (al heb ik helemaal niets tegen de muziek van Ilse DeLange. En komt ze als persoon ook gewoon tof over. Het is meer de onwetendheid van die ander...)
Bij Waylon zit er nu nooit meer een worst in de weg.
Dit is toch wel een heel fijn stukje van de lijst. In den algemene zin ook, want gisterenmiddag was het goed toeven, vannacht rond bedtijd (voor normale mensen) was het ook heel goed en deze ochtend levert voorlopig ook (dus we zullen zo wel gestoord worden door Snelle ofzo)
We gaan door met Creme Brulee en wijn nu. Daar is het wel vroeg voor.
AU PRINTEMPS SUIVANT, LE CIEL IRLANDAIS ÉTAIT EN PAIX MAUREEN A PLONGÉ NUE DANS UN LAC DU CONNEMARA SEAN KELLY S'EST DIT "JE SUIS CATHOLIQUE", MAUREEN AUSSI L'ÉGLISE EN GRANIT DE LIMERICK, MAUREEN A DIT "OUI" DE TIPPERARY, BARRY-CONNELLY ET DE GALWAY ILS SONT ARRIVÉS DANS LE COMTÉ DU CONNEMARA
Y AVAIT LES CONNORS, LES O'CONNOLLY, LES FLAHERTY DU RING OF KERRY ET DE QUOI BOIRE TROIS JOURS ET DEUX NUITS LÀ-BAS, AU CONNEMARA ON SAIT TOUT LE PRIX DU SILENCE
Op woensdag 28 december 2022 07:38 schreef Cee het volgende: Prachtig die lacs, het was alleen zo mistig als de neten toen we er langs reden. Maar we hebben wel dit nummer opgezet. Echt heerlijk iers.
Dit jaar ook een kleine week in Ierland geweest. Helaas alleen nog niet in het westen.