Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
Vorig jaar keerde de rust alweer een beetje weer in de laatste week van december. Queen terug op 1, een voorbode op wat zou komen in de wereld. Alles weer zoals normaal. Maar er was wel veel leed en wat haat en nijd waardoor Procol Harum de derde plaats wist te bezetten. Over bezetten gesproken, daar was wel het meeste om te doen dit jaar he? Corona net voorbij, komt de immer vermoeiende Poetin ineens om de hoek. Een slepend conflict, maar een oplossing gaat er voorlopig niet komen.
Gelukkig zijn er ontsnappingsclausules aan al het leed. Zoals het WK Voetbal. Nouja, hahaha, nee dus. 6500 doden, maar Qatar wordt gedemoniseerd natuurlijk! Ook gewoon een schandvlek. Gewoon boycotten natuurlijk. Verder is er niet veel leuks te melden over de wereld: Het was aan de ene kant minder spectaculair dan 2020 en 2021, maar niet minder wreed. Boerenblokkades: Check! Energiecrisis: Check! Inflatie: Check! Ruziënde wereldmachten: Check! Problemen in Ter Apel: Check! Soep op schilderijen: Check! Wat een drama allemaal.
Waren er wat gezellige dingen? Nouja, we gunden Oekraine de winst bij het songfestival. WE deden het weer geweldig bij de winterspelen, laten we even het er niet over hebben dat die in China waren. WE konden weer eindelijk naar livemuziek: Froukje, Within Temptation en Di-rect hoeven niet wéér hun tour uit te stellen. En er waren weer festivals. Lekker van de kaart gaan en pillen poppen op Lowlands. Het verzachtte slechts de pijn.
Vandaar is het nodig om een baken van rust te hebben. Een échte ontsnappingsclausule. En wat is beter dan de Top 2000? 7 dagen nonstop muziek: Check! Nouja, nonstop is niet het goede woord als de onvermijdelijke Gijs Staverman als DJ wordt aangesteld. En die reclame. Tussendoor is er in ieder geval genoeg muziek te horen. En natuurlijk is daarbij dit topic de echte ontsnappingsclausule. Als je hier post is er geen tijd meer om aan iets anders te denken dan de standaard matige grappen, kritiek op reclames en twintig vraagtekensmilies of juichsmilies, afhankelijk van wie er aan het roer staat! Dus, komt allen ook dit jaar weer. Want we willen natuurlijk dolgraag weer topics die in 12 minuten dicht zijn!
Radio 2 Top 2000: Editie 2022 Editie 24 komt eraan van de jaarlijkse Radio 2-melkkoe. Een lijst met vele gezichten: Soms wat overblijfselen uit de tijd dat Radio 2 was zoals Radio 5 nu is, soms wat overblijfselen uit de Stenders-tijd, soms wat recente hits waarvan je zeker weet dat over 10 jaar niemand ze meer kent. En daarnaast ook de échte klassiekers die al jaren het gezicht van de Top 2000. De muzikale marathon is de laatste jaren opgerekt tot 168 uren, met meer tijd voor gelul en reclame, maar ook af en toe een albumversie van In The Garden of Eden of een deuntje wat je misschien nog kent uit Bassie & Adriaan.
Wat kunnen wij doen? • Stemmen. De stemweek zal begin december zijn. • Luisteren. 25-31 december. • Langsgaan in het Top 2000 café. Want dat is wel een verschil met de afgelopen twee jaar: De maatregelen lijken zijn weg en met een kleine slag om de arm zeg ik dat ook volgende maand het nog mag. Er is weer een café vol met mensen. Ga er heen en headbangen op Rage Against The Machine ipv de polonaise. Grote aanpassing: in tegenstelling tot vorige jaren is het café nu VIERENTWINTIG UUR PER DAG GEOPEND!
Verder kun je nog naar de zij-evenementen: De QUIZZZZ (Komen te vervallen doordat Matthijs van Nieuwkerk een gemene programmamaker blijkt te zijn) of de A Gogo (Nu gepresenteerd door Herman de SchermmanGod ). Maar zoals altijd hier wat stemtips van onderin de lijst:
quote:
In 2014 kwam er een nummertje uit de jaren 90 binnen. Dat was de tijd dat dat eindelijk wat meer gebeurde. Dit nummer staat nu op de afgrond: Blind Melon - No Rain. Het is de enige bekende plaat van de band. Helaas overleed de zanger zeer vroeg, waardoor we er nooit meer veel van hoorden. Maar deze heerlijke plaat staat wel in de Top 2000. Nog wel, want dit jaar op 1982.
Voor de tweede plaat gaan we richting 1950. Kijken we één plaats naar beneden, vinden we Wild Places van Duncan Browne. Daar zeg ik niks over, want persoonlijke favoriet, dus zou wat makkelijk zijn. (Maar stemmen mag alsnog!) Kijken we nóg eentje omlaag: Percy Sledge met When a Man Loves A Woman. Een iconische soulklassieker die vele jaren rond plaats 1000 bivakkeerde, maar de laatste vier jaar flink is afgegleden. Er is weinig meer uit dit genre over, en hij stond er al sinds 1999 in, dus zeker een plaat die er in mag blijven. Géén andere artiest die er maar 1x in staat staat zo laag met een nummer wat er al sinds 1999 in staat.
Verder staat James Brown er nog 2x in, maar wel op 1953 en 1955, dus we kunnen zomaar een James Brownloze top 2000 krijgen. Dat voelt alleen logisch voor LA Style. Helaas. We hebben een James Brownloze Top 2000, deze editie (2022).
Wanneer? 25 december 0:00 beginnen we, 31 december 23:59 lallen we mee met Bohemian Rhapsody.
Vanaf wanneer stemmen? Meestal eind november/begin december pas. Ruim de tijd! Volgend jaar kan je weer!
De FOK! 2000: De hele FOK! 2000, zoals samengesteld door @peaceman op basis van de ingezonden Top 2000 lijstjes van FOK'kers in de Top 2000 - editie 2022 topicreeks: FOK! 2000 - samengesteld door Peaceman
Presentatie: 00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel (Inclusief zijn pleuriswalsje met potten en pannen) 02.00 – 04.00 uur Frank van 't Hof 04.00 – 06.00 uur Desiree van der Heiden 06.00 – 08.00 uur Paul Rabbering 08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte 10.00 – 12.00 uur Bart Arens 12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt 14.00 – 16.00 uur Gijs Staverman 16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild 18.00 – 20.00 uur Wouter van der Goes 20.00 – 22.00 uur Emmely de Wilt 22.00 – 00.00 uur Morad El Ouakili
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Hopelijk Ook weer met een uurtje doventolk.
Nederland 3 NPO 3 Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeld
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
[..] Country Feedback, Begin the begin, Talk about the passion, enz. enz. ik kan niet kiezen
Sitting still vind ik ook een ondergewaardeerd nummer van hun, heerlijke jangle pop/rock.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Wist je dat R.E.M. in Athene is opgericht en dus eigenlijk Grieks is?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Het bericht dat je wilde plaatsen: Zo maar naar bed. En daar nog even wat komende plaatjes tot me nemen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Haters can be so lame and vicious Hating on me because I'm ambitious They sound like they need lots of love, lots of love That's why I'm sending them hugs and kisses
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Op dinsdag 27 december 2022 23:59 schreef Zorro het volgende: Ik ga er ook vandoor. Buiten The Beatles zie ik het volgend uur niks om naar uit te kijken.
Het uur daarna is geweldig met twee stemplaten, Simple Minds en BAP, maar dat wordt me te laat.
1099 Send Me An Angel Scorpions Stemlijst genot 1098 Een Teken Froukje 1097 Praying For Time George Michael 1096 The Fool On The Hill The Beatles 1095 Higher Power Coldplay 1094 More Than A Woman Bee Gees 1093 Hunger Strike Temple Of The Dog 1092 All I Want Kodaline 1091 Everything Now Arcade Fire 1090 Going To A Town Rufus Wainwright stemlijst genot 1089 Spirit Of Radio Rush 1088 Non Non Rien n'a Changé Les Poppys 1087 Overpass Graffiti Ed Sheeran 1086 You've Got A Friend Carole King
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Bij mij komt er eentje tussen 1 en 2, wel vlak na 1 uur (Lou Reed), dus die pak ik nog wel even mee.
[..] Bij mij komt er eentje tussen 1 en 2, wel vlak na 1 uur (Lou Reed), dus die pak ik nog wel even mee.
Ik ga ze niet redden
Haters can be so lame and vicious Hating on me because I'm ambitious They sound like they need lots of love, lots of love That's why I'm sending them hugs and kisses
[..] Sitting still vind ik ook een ondergewaardeerd nummer van hun, heerlijke jangle pop/rock.
ze hebben zoveel moois, maar het meeste moois is onbekend. De gemiddelde muziekliefhebber kent wellicht het album Green, Out of time en Automatic for the people en dan houdt het wel op.
Terwijl daarvoor en daarna echt juweeltjes zijn gemaakt.
Op woensdag 28 december 2022 00:00 schreef MTheBassman het volgende: 1099 Send Me An Angel Scorpions Stemlijst genot 1098 Een Teken Froukje 1097 Praying For Time George Michael 1096 The Fool On The Hill The Beatles 1095 Higher Power Coldplay 1094 More Than A Woman Bee Gees 1093 Hunger Strike Temple Of The Dog 1092 All I Want Kodaline 1091 Everything Now Arcade Fire 1090 Going To A Town Rufus Wainwright stemlijst genot 1089 Spirit Of Radio Rush 1088 Non Non Rien n'a Changé Les Poppys 1087 Overpass Graffiti Ed Sheeran 1086 You've Got A Friend Carole King
Op woensdag 28 december 2022 00:00 schreef MTheBassman het volgende: 1099 Send Me An Angel Scorpions Stemlijst genot 1098 Een Teken Froukje 1097 Praying For Time George Michael 1096 The Fool On The Hill The Beatles 1095 Higher Power Coldplay 1094 More Than A Woman Bee Gees 1093 Hunger Strike Temple Of The Dog 1092 All I Want Kodaline 1091 Everything Now Arcade Fire 1090 Going To A Town Rufus Wainwright stemlijst genot 1089 Spirit Of Radio Rush 1088 Non Non Rien n'a Changé Les Poppys 1087 Overpass Graffiti Ed Sheeran 1086 You've Got A Friend Carole King
Goede overgangen wel met Een teken, dan bidden voor tijd voor de fool op de heuvel, en daarna Higher power.
1099 Send Me An Angel Scorpions 1098 Een Teken Froukje 1097 Praying For Time George Michael 1096 The Fool On The Hill The Beatles 1095 Higher Power Coldplay 1094 More Than A Woman Bee Gees 1093 Hunger Strike Temple Of The Dog 1092 All I Want Kodaline wannabe koltplee 1091 Everything Now Arcade Fire 1090 Going To A Town Rufus Wainwright 1089 Spirit Of Radio Rush 1088 Non Non Rien n'a Changé Les Poppys 1087 Overpass Graffiti Ed Sheeran 1086 You've Got A Friend Carole King
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
1099 Send Me An Angel Scorpions 1098 Een Teken Froukje 1097 Praying For Time George Michael 1096 The Fool On The Hill The Beatles 1094 More Than A Woman Bee Gees 1093 Hunger Strike Temple Of The Dog
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
16 Deep Purple – Child In Time 22 Metallica – One 35 Guns N Roses- Sweet Child O Mine 40 Fleetwood Mac – The Chain 191 Herman Brood – Saturday Night 203 Pink Floyd – Echoes 218 Evanescence – My Immortal 389 Nightwish – Elan 510 Buena Vista Social Club – Chan Chan 547 The Doors – LA Woman 639 De Dijk – Als Het Golft 684 AC/DC – Let There Be Rock 696 Al Stewart – Year Of The Cat 699 Neil Young – Like A Hurricane 738 Mark Knopfler – What It Is 778 Derek & The Dominos - Layla 934 Doe Maar - Nederwiet 1057 Queen – ‘39 1090 Rufus Wainwright – Going To A Town 1099 Scorpions – Send Me An Angel 1170 Krezip – Lost Without You 1187 Chicago – If You Leave Me Now 1229 Kim Wilde – Cambodia 1239 John Denver - Calypso 1259 Led Zeppelin – Since I’ve Been Loving You 1387 CCR – Born On The Bayou 1430 BB King – The Thrill Is Gone 1744 David Bowie – Blackstar 1778 Black – Wonderful Life 1876 Marvin Gaye & Tammi Terrell – Ain’t No Mountain High Enough 1894 Phil Collins – Something Happened On The Way To Heaven 1950 Fischer-Z – The Worker
[..] ze hebben zoveel moois, maar het meeste moois is onbekend. De gemiddelde muziekliefhebber kent wellicht het album Green, Out of time en Automatic for the people en dan houdt het wel op.
Terwijl daarvoor en daarna echt juweeltjes zijn gemaakt.
Die hidden track op Green, Be Mine, Perfect Circle..
Op woensdag 28 december 2022 00:02 schreef AlchemistOfSorrows het volgende: 1099 Send Me An Angel Scorpions 1098 Een Teken Froukje 1097 Praying For Time George Michael 1096 The Fool On The Hill The Beatles 1095 Higher Power Coldplay 1094 More Than A Woman Bee Gees 1093 Hunger Strike Temple Of The Dog 1092 All I Want Kodaline wannabe koltplee 1091 Everything Now Arcade Fire 1090 Going To A Town Rufus Wainwright 1089 Spirit Of Radio Rush 1088 Non Non Rien n'a Changé Les Poppys 1087 Overpass Graffiti Ed Sheeran 1086 You've Got A Friend Carole King
Dat nummer van Kodaline is gejat van Arcade Fire, dus eigenlijk hebben we twee keer Arcade Fire achter elkaar.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
[..] Goede overgangen wel met Een teken, dan bidden voor tijd voor de fool op de heuvel, en daarna Higher power.
Eerst ook nog send me an angel.
De sneeuwval is eens een jaar vertraagd/ wat minder en direct spreekt men van een doemscenario dat wintersport niet meer vanzelfsprekend is door KLIMAATVERANDERING!
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
[..] Die hidden track op Green, Be Mine, Perfect Circle..
Murmur is sowieso een goed album.
Mijn favo van Froukje hierna. En mijn favo Scorpions daarvoor.
Op woensdag 28 december 2022 00:03 schreef MTheBassman het volgende: Dit is overigens verre van mn favoriete Scorpions plaat, maar ze hebben toch maar 3 platen die erin zitten.
Hun 70s werk blijft toch het beste voor mij.
Ik heb dit jaar Gypsy Life ontdekt. Dat vind ik echt een lekker nummer
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
Op woensdag 28 december 2022 00:03 schreef PzKpfw het volgende: De sneeuwval is eens een jaar vertraagd/ wat minder en direct spreekt men van een doemscenario dat wintersport niet meer vanzelfsprekend is door KLIMAATVERANDERING!
Gerrit Hiemstra zei van de zomer dat schaatsen op natuurijs er in Nederland nooit meer zou komen...hebben we gemerkt vorige week
Als al die mensen die er in geloven nou die tax betalen... kijken hoe snel ze er achter komen dat ze genept worden
Op woensdag 28 december 2022 00:05 schreef Scorpion_17 het volgende: Ik bedenk me nu dat we dus nog 3 nieuwe platen van Racoon moeten krijgen en dat die allemaal bij de bovenste 1000 staan
Dank je, dit had ik echt graag willen horen
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
Ga jij lekker insecten eten... meer vlees voor mij
Op woensdag 28 december 2022 00:05 schreef Scorpion_17 het volgende: Ik bedenk me nu dat we dus nog 3 nieuwe platen van Racoon moeten krijgen en dat die allemaal bij de bovenste 1000 staan
Oceaan is niet nieuw toch. Overigens ook hun enige Top 2000-waardige plaatje.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Ja dat vraag ik me weleens af als mensen zoals jij hun mond open doen
Heb ooit het hele album Sting in the Tail van Scorpions geluisterd op een vliegveld op Cyprus bij zo'n cd-kast met koptelefoon omdat we nog op het vliegtuig moesten wachten.
[..] Helaas zijn de mensen die het kunnen betalen ook vaak de grootste voorstanders. Geen idee wat de impact op de gewone burger/MKB is.
Precies...
Ja, anders was het ook wel strafbaar geweest denk ik.
Dat gedweep is ook wel weer een beetje overdreven.
Tekstueel best prima in elkaar, qua instrumentatie goeie mix van modern/elektrisch maar houdt het fris, en het is ook nog een best leuke meid. En ik vind nederlandstalig snel kut, geloof me.
Maar goed ieder zn mening natuurlijk
Ik vind dat wij ons hard moeten inzetten tegen ontbossing en plastic in de oceaan
Wetenschap is geen indoctrinatie of sprookje En een CO2-beprijzing is ook al tig keer geopperd door de breedte van de economische wetenschap (mijn veld), dus allemachtig prachtig dat ze daar steeds serieuzer mee bezig willen in de EU
[..] Tekstueel best prima in elkaar, qua instrumentatie goeie mix van modern/elektrisch maar houdt het fris, en het is ook nog een best leuke meid. En ik vind nederlandstalig snel kut, geloof me.
Ik vind alleen groter dan ik wel lekker klinken. De rest vind ik niks.
[..] Ik miste op BKS wel een beetje de bezieling, het voelde allemaal net iets te klinisch en te strak
Echt? Ik vond t een vd betere optredens daar, naast Big Thief en Nick Cave. Hoogtepunt zat wel in t tweede deel met blokje heb ik dat gezegd, niets tussen en ik wil dansen
Ik ook niet, maar Niets tussen en Ik wil dansen zijn wel genot, en die komen nog. Zelf vind ik het jammer dat Groter dan ik er niet in staat.
[..] [..] Wetenschap is geen indoctrinatie of sprookje En een CO2-beprijzing is ook al tig keer geopperd door de breedte van de economische wetenschap (mijn veld), dus allemachtig prachtig dat ze daar steeds serieuzer mee bezig willen in de EU
[..] [..] Wetenschap is geen indoctrinatie of sprookje En een CO2-beprijzing is ook al tig keer geopperd door de breedte van de economische wetenschap (mijn veld), dus allemachtig prachtig dat ze daar steeds serieuzer mee bezig willen in de EU
En dan vinden mensen dat Froukje met teveel lucht zingt..hoor dit eens. Of je een hijger aan de telefoon hebt.
[..] Tekstueel best prima in elkaar, qua instrumentatie goeie mix van modern/elektrisch maar houdt het fris, en het is ook nog een best leuke meid. En ik vind nederlandstalig snel kut, geloof me.
Ik kan er echt niks mee en snap echt niet waarom zoveel mensen het zo geweldig vinden. Tuurlijk ieder z'n eigen mening verder, niks mis mee, maar ik snap het gewoon niet Ik vind de teksten net zo tenenkrommend als die van Blof, maar dit is dan opeens geweldig en Blof wordt uitgelachen. Nummer van net was van begin tot einde precies hetzelde, gebeurt helemaal niks.
Op woensdag 28 december 2022 00:09 schreef TheVulture het volgende: Ik heb me nu pas bedacht dat ik mijn Spotify laat meelopen qua scrobbles en luisteren voor m'n last.fm
Einde bericht
Ik ben gaan bulk scrobbelen met de excellijst, werkt ook redelijk. Moet alleen nog het starttijdstip van een nummer met de hand invullen.
Ik heb weer hetzelfde recept als gister met mij rumcola en HJ. Maar denk dat ik vandaag nog even bij ga vullen, blijf ook een half uur langer, is de planning.
Ik hoor steeds tijdens de nieuwspauze een reclame met 'happy new year' en dan zing ik het volledige nummer.
[..] Ik kan er echt niks mee en snap echt niet waarom zoveel mensen het zo geweldig vinden. Tuurlijk ieder z'n eigen mening verder, niks mis mee, maar ik snap het gewoon niet Ik vind de teksten net zo tenenkrommend als die van Blof, maar dit is dan opeens geweldig en Blof wordt uitgelachen. Nummer van net was van begin tot einde precies hetzelde, gebeurt helemaal niks.
Kan ook aan een stem liggen. In het Nederlands vind ik vrouwenstemmen meestal wat mooier aanklinken. En ja, ik vind dan bijv. Prince weer niks maar anderen worden daar dan weer zo opgewonden over
Ik vind naar mijn mening Froukje wel echt iets wat meer 'clever' teksten schrijven dan Blof, maar ook dat is persoonlijke mening. Je hoeft het van mij ook niet mooi te vinden hoor, wou alleen zeggen dat ik Froukje voor nederlandstalig wel echt lekker vind om te luisteren.
Oja, volgend jaar word ik 30, heb me toch altijd voorgenomen om dan toch echt werk te maken van het minder vlees eten. Wens me succes.
Daar ben ik niet per de op tegen! Heeft wel wat praktische hobbels, vooral ook qua tijdslijn, en ik verwacht dat het op de lange termijn meer een overgangsmiddel is, maar als het helpt om sneller van de vervuilendste fossiele brandstoffen af te komen: sure!
Op woensdag 28 december 2022 00:14 schreef Dagoduck het volgende: Oja, volgend jaar word ik 30, heb me toch altijd voorgenomen om dan toch echt werk te maken van het minder vlees eten. Wens me succes.
[..] Daar ben ik niet per de op tegen! Heeft wel wat praktische hobbels, vooral ook qua tijdslijn, en ik verwacht dat het op de lange termijn meer een overgangsmiddel is, maar als het helpt om sneller van de vervuilendste fossiele brandstoffen af te komen: sure!
Op woensdag 28 december 2022 00:14 schreef Dagoduck het volgende: Oja, volgend jaar word ik 30, heb me toch altijd voorgenomen om dan toch echt werk te maken van het minder vlees eten. Wens me succes.
Dit streven heb ik al vanaf begin af aan dat het topical werd opgegeven. Ik hou te veel van vlees
[..] Kan ook aan een stem liggen. In het Nederlands vind ik vrouwenstemmen meestal wat mooier aanklinken. En ja, ik vind dan bijv. Prince weer niks maar anderen worden daar dan weer zo opgewonden over
Ik vind naar mijn mening Froukje wel echt iets wat meer 'clever' teksten schrijven dan Blof, maar ook dat is persoonlijke mening. Je hoeft het van mij ook niet mooi te vinden hoor, wou alleen zeggen dat ik Froukje voor nederlandstalig wel echt lekker vind om te luisteren.
Ik vind het serieus gewoon interessant om er over te hebben. Dat maakt muziek ook zo leuk. Iemand overtuigen over je muzieksmaak is sowieso kansloos, maar ik vind het altijd wel leuk om te achterhalen wat er dan zo uniek aan is volgens iemand.
[..] Daar ben ik niet per de op tegen! Heeft wel wat praktische hobbels, vooral ook qua tijdslijn, en ik verwacht dat het op de lange termijn meer een overgangsmiddel is, maar als het helpt om sneller van de vervuilendste fossiele brandstoffen af te komen: sure!
Het lastigste punt, naast het vinden van voldoende alternatieve energiebronnen, zit er volgens mij in: wat kun je van minder ontwikkelde gebieden als Afrika en delen van Azië vragen? Mag je van hen verwachten dat zij ook al stoppen met olie en gas terwijl ze daar veel minder lang van hebben kunnen profiteren dan bijv de westerse wereld? Nog even los van t economische vraagstuk, waar rijkere landen ze bij kunnen helpen
Maar goed, dat blijft gewoon een excuus zoeken voor mezelf
Ik vind het serieus gewoon interessant om er over te hebben. Dat maakt muziek ook zo leuk. Iemand overtuigen over je muzieksmaak is sowieso kansloos, maar ik vind het altijd wel leuk om te achterhalen wat er dan zo uniek aan is volgens iemand.
ja precies, bij iets als muziek is het ook acceptable als je een andere mening hebt (in iets als politiek wil dat vaak nog weleens misgaan bijv.)
Zo zie je dat ook aan de top 2000 uiteraard, iedereen vindt weer wat anders van een nummer
[..] Dit streven heb ik al vanaf begin af aan dat het topical werd opgegeven. Ik hou te veel van vlees
Bij mij is het echt gewoon ingesleten gewoonte. Maar goed, Kapsalon en kroket ga ik nooit kunnen laten staan.
Op woensdag 28 december 2022 00:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende: Weer een nummer van Coldplay waar ik nog nooit van heb gehoord dat toch de lijst haalt en waar ik nu al niet vrolijk van word.
Waar word jij wel vrolijk van eigenlijk?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
[..] Het lastigste punt, naast het vinden van voldoende alternatieve energiebronnen, zit er volgens mij in: wat kun je van minder ontwikkelde gebieden als Afrika en delen van Azië vragen? Mag je van hen verwachten dat zij ook al stoppen met olie en gas terwijl ze daar veel minder lang van hebben kunnen profiteren dan bijv de westerse wereld? Nog even los van t economische vraagstuk, waar rijkere landen ze bij kunnen helpen
Als het kan lukken voldoende capaciteit te creëren van duurzame energie, maar kapitaal het grootste obstakel is voor ontwikkelingsgebieden, vind ik wel dat wij daar als landen die jarenlang hebben geprofiteerd van hun grondstoffen daar in moeten investeren. Is uiteindelijk ook in ons belang Uiteindelijk geloof ik wel in de kracht van incentives, als het ons lukt die landen genoeg te prikkelen om duurzame energie te gebruiken (en dan niet per de door fossiel teringduur te maken), gaan ze daar wel in mee. Tot die tijd kan je moreel niet heel veel meer doen een appèl in mijn ogen, want dat zou enigszins hypocriet zijn.
[..] Als het kan lukken voldoende capaciteit te creëren van duurzame energie, maar kapitaal het grootste obstakel is voor ontwikkelingsgebieden, vind ik wel dat wij daar als landen die jarenlang hebben geprofiteerd van hun grondstoffen daar in moeten investeren. Is uiteindelijk ook in ons belang Uiteindelijk geloof ik wel in de kracht van incentives, als het ons lukt die landen genoeg te prikkelen om duurzame energie te gebruiken (en dan niet per de door fossiel teringduur te maken), gaan ze daar wel in mee. Tot die tijd kan je moreel niet heel veel meer doen een appèl in mijn ogen, want dat zou enigszins hypocriet zijn.
Kunnen we deze discussie even ergens anders voeren?
[..] Dit is twee uurtjes dagbesteding voor Van Inkel, wordt straks weer netjes opgehaald met het busje.
En dat is niets negatiefs. Laten we dat even voorop stellen.
Ik heb deze band dit nummer nog live zien spelen. Wie wil me aanraken.