quote:Tuesday, December 27
Afternoon Session (12.30pm)
3x Third Round
Dimitri Van den Bergh vs Krzysztof Ratajski
Nathan Aspinall vs Josh Rock
Jonny Clayton vs Brendan Dolan
Evening Session (7pm)
3x Third Round
Jim Williams vs Gabriel Clemens
Gerwyn Price vs Raymond van Barneveld
Peter Wright vs Kim Huybrechts
Wednesday, December 28
3x Third Round
Ryan Searle vs Jose de Sousa
Danny Noppert vs Alan Soutar
Gary Anderson vs Chris Dobey
Evening Session (7pm)
3x Third Round
Joe Cullen vs Damon Heta
Michael van Gerwen vs Mensur Suljovic
Michael Smith vs Martin Schindler
Thursday, December 29
3x Third Round
Dirk van Duijvenbode vs Ross Smith
Rob Cross vs Mervyn King
Dave Chisnall vs Stephen Bunting
Evening Session (7pm)
1x Third Round, 2x Fourth Round
Luke Humphries vs Vincent van der Voort
Mardle wist het wel hoorquote:Op vrijdag 23 december 2022 23:33 schreef Nober het volgende:
104-76
Niet te doen voor de spotter, Nieuwlaat zei ook niet welke dubbel.
Die juinen van die ginger zijn net zo groot als die andere drie meiden bij elkaarquote:
Zij hebben de baard ook af gedaan, nu de pakjes nog uit.quote:
@Zipportalquote:Op vrijdag 23 december 2022 23:35 schreef Nober het volgende:
[..]
Zij hebben de baard ook af gedaan, nu de pakjes nog uit.
Doen ze dat op eerste kerstdag op onlyfans? @:THEFXR
Uiers @Cocoquote:Op vrijdag 23 december 2022 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die juinen van die ginger zijn net zo groot als die andere drie meiden bij elkaar
Geef mij maar Rapid Rocket Ronniequote:Op vrijdag 23 december 2022 23:21 schreef LordVoldermort het volgende:
Ricky is een leuke vent, maar heb hem al jaren niks meer zien gooien.
quote:Op vrijdag 23 december 2022 22:46 schreef Machielovic het volgende:
[..]
Geen verstand van maar lijkt me wel, alleen die naam alleen al moet aardig angst inboezemen
(Dat is friet)quote:Op vrijdag 23 december 2022 22:50 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb heel simpel gedaan en mij en mijn betere helft getrakteerd op patat met een heerlijk bereide wienerschnitzel.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 23 december 2022 23:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[
[..]
Ook niet.
MvG, Price, Smiss en Humphries zie ik als topfavoriet. Wright, Aspinall, Cross outsiders.
Nondeju ‘ne goeie tribal jongequote:Op vrijdag 23 december 2022 23:04 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Die kwam niet door de douane koekoek @:de_boswachter
29! Ik had me een dag vergist. Maar ik kijk er erg naar uitquote:Op vrijdag 23 december 2022 21:29 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
User @:fetx gaat 28 december uit m’n hoofd.
#Viesdik-vlag al klaar?quote:Op zaterdag 24 december 2022 08:29 schreef fetX het volgende:
[..]
29! Ik had me een dag vergist. Maar ik kijk er erg naar uit
En Barney?quote:Op vrijdag 23 december 2022 23:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[
[..]
Ook niet.
MvG, Price, Smiss en Humphries zie ik als topfavoriet. Wright, Aspinall, Cross outsiders.
quote:The Cazoo World Darts Championship has featured 64 matches before the Christmas break - here we look at the top stats from the event so far.
The first round and second round have been held across nine days from December 15-23 - with 29 of the 32 seeded players progressing to the post-Christmas action.
Official data partner Sportradar have followed every dart thrown at Alexandra Palace so far, producing the following tournament stats with 31 matches remaining before the eventual champion is crowned on January 3.
180s Hit: 428
Sets Played: 247
Legs Played: 1026
Highest Finish: 170
Most 180s
16 - Scott Williams
12 - Ricky Evans & Dirk van Duijvenbode
10 - Andrew Gilding, Ross Smith, Mike De Decker
9 - Simon Whitlock, Florian Hempel
8 - Jim Williams, David Cameron, Ritchie Edhouse
Highest Averages
103.04 - Ryan Joyce v Scott Williams
101.84 - Michael van Gerwen v Lewy Williams
100.97 - Ross Smith v Darius Labanauskas
100.32 - Scott Williams v Ryan Joyce
99.62 - Jonny Clayton v Danny van Trijp
Top Checkout Percentages
58% - Ross Smith, Danny Noppert, Rob Cross
56% - Vincent van der Voort, Damon Heta
53% - Dimitri Van den Bergh
52% - Ricky Evans
50% - Raymond van Barneveld, Michael van Gerwen, Jonny Clayton, James Wade
https://www.pdc.tv/news/2(...)ionship-second-round
Fappen op Abbi Haynesquote:Op zaterdag 24 december 2022 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Goedemorgen op deze dartsloze dag allen![]()
Wat gaan we doen vandaag? Zelf een beetje gooien en dan vanavond de "op het ingooibord viel alles" act komen janken?
Heeft Chizzy een groot probleem?quote:Op zaterdag 24 december 2022 10:41 schreef Nober het volgende:
De nieuwe OOM.
Wright kerstkampioen.
[ afbeelding ]
Heb daar ook een stat van gepost nog voor de avondsessie, haha.quote:Op zaterdag 24 december 2022 13:00 schreef Slobeend het volgende:
Nog maar drie geplaatste spelers eruit is echt weinig voor een derde ronde, dat moest haast wel een record zijn @:alaphilippe_
Edit: Oh @:szura was me voor.
ja was gisteren al gepost, is idd een record.quote:Op zaterdag 24 december 2022 13:00 schreef Slobeend het volgende:
Nog maar drie geplaatste spelers eruit is echt weinig voor een derde ronde, dat moest haast wel een record zijn @:alaphilippe_
Edit: Oh @:szura was me voor.
Weet jij het aantal 180s van het recordjaar 2019 na ronde 2?quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
We liggen dus VER achter voor die 888 180s en die 4 big fishes in de Nostra. Format wordt wel wat langer natuurlijk. Maar nog maar 31 potjes te gaan.
Geen enkel flauw idee. Ben op zich best geïnteresseerd in dat soort data (of bijvoorbeeld tussenstanden na elke speeldag) maar al druk genoeg met de Nostra.quote:Op zaterdag 24 december 2022 13:04 schreef Nober het volgende:
Ik sta 10 punten achter in de challonge na ronde 2 met 73 punten.
21 in ronde 1
52 in ronde 2
https://challonge.com/nl/WDC2023/predictions
[..]
Weet jij het aantal 180s van het recordjaar 2019 na ronde 2?
Goed nieuws. Het zijn er 60 minder.quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
We liggen dus VER achter voor die 888 180s en die 4 big fishes in de Nostra. Format wordt wel wat langer natuurlijk. Maar nog maar 31 potjes te gaan.
Volgens:quote:Most 180s in a tournament (total): 828 in 2019. This was the first tournament to feature a 96 player field.
Het recordjaar is alleen niet 2019, tenzij je de jaren daarna niet meetelt.quote:Op zaterdag 24 december 2022 13:04 schreef Nober het volgende:
Ik sta 10 punten achter in de challonge na ronde 2 met 73 punten.
21 in ronde 1
52 in ronde 2
https://challonge.com/nl/WDC2023/predictions
[..]
Weet jij het aantal 180s van het recordjaar 2019 na ronde 2?
Als jij alle pijltjes optelt ben ik stem ik voor deze resolutie.quote:Op zaterdag 24 december 2022 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat betekent dat het WK dus nog minimaal ((5952 - 428) * 3) = 16.572 alleen al scorende pijlen duurt. Hoeveel zijn er inmiddels gegooid dan?
Volgend jaar in de Nostra: Worden er meer of minder dan 100.000 pijlen gegooid op het WK? @:wimderon
Zijn vast wel Twitteraccounts die dat zo op kunnen lepelen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als jij alle pijltjes optelt ben ik stem ik voor deze resolutie.
Hier gaat iets mis.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als jij alle pijltjes optelt ben ik stem ik voor deze resolutie.
is het alleen op viagay?quote:Op vrijdag 23 december 2022 23:35 schreef Nober het volgende:
[..]
Zij hebben de baard ook af gedaan, nu de pakjes nog uit.
Doen ze dat op eerste kerstdag op onlyfans? @:THEFXR
@Zipportalquote:Vermiste vrouw (28) na acht dagen teruggevonden
Ja, dat zag ik. Die wappie trut had gewoon een berichtje moeten sturen dat ze vrijwillig even wegwilde. Verspilde moeite voor iedereen.quote:
Poh koekoek. Nu kan en wil ik er wel wat over zeggen. Wat een gruwelijk lekker wijf was me dat dan. Kanaleneilandedquote:
Je dikke moeder op een driewieler. We wachten al dagen op je aanwezigheid in dit warme bad en je komt gewoon niet opdagen. Kansloos. Ik verwacht op zijn minst de 28e een bordje te zien met ‘sorry Gurneyisbestoke, groetjes fetx van het Fok! Forum’, dan praten we verder.quote:Op zaterdag 24 december 2022 20:19 schreef fetX het volgende:
Potver, eindelijk een rustige avond en dan geen darts
-tweet over vermiste vrouw, inmiddels terecht-quote:
Ik heb het er gisteren over horen gaan dus ben de uitzending even terug gaan kijken.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het recordjaar is alleen niet 2019, tenzij je de jaren daarna niet meetelt.
Dus bijdeze.quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij ook een fijne kerst.quote:Op zaterdag 24 december 2022 21:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Je dikke moeder op een driewieler. We wachten al dagen op je aanwezigheid in dit warme bad en je komt gewoon niet opdagen. Kansloos. Ik verwacht op zijn minst de 28e een bordje te zien met ‘sorry Gurneyisbestoke, groetjes fetx van het Fok! Forum’, dan praten we verder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou nou nouquote:Op zaterdag 24 december 2022 21:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Je dikke moeder op een driewieler. We wachten al dagen op je aanwezigheid in dit warme bad en je komt gewoon niet opdagen. Kansloos. Ik verwacht op zijn minst de 28e een bordje te zien met ‘sorry Gurneyisbestoke, groetjes fetx van het Fok! Forum’, dan praten we verder.
Dat mogen we mooi vergetenquote:Op zondag 25 december 2022 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit is niet het tempo waarin we die 180 topics gaan halen toch?
Cuckzor scheelt ook 2000 postsquote:Op zondag 25 december 2022 13:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat mogen we mooi vergeten
Te weinig volk hier helaas. Duizenden posts minder ook omdat we geen BINGO hebben
Veel vaste DRT-klanten hebben internet-abonnement opgezegd ivm de crisis.quote:Op zondag 25 december 2022 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit is niet het tempo waarin we die 180 topics gaan halen toch?
Bohhhh dit is geil!!!quote:Op zondag 25 december 2022 14:09 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit!
Geen @El-Stinhoquote:Op zondag 25 december 2022 14:28 schreef De_Kraam het volgende:
Geen Poepz0r, geen JR-Style-93, geen Haags.
Scheelt je al gauw 1800000 miljoen posts.
Ajacied422God.quote:Op zondag 25 december 2022 18:00 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Geen @:el-stinho
En nee de nieuwe Stijn telt niet.
Zoiets?quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:18 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]Kan iemand nog een gifje maken van dit fragment na winst van de set?
Een bingo is ook niet leuk als de helft het via streams volgt.quote:Op zondag 25 december 2022 13:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat mogen we mooi vergeten
Te weinig volk hier helaas. Duizenden posts minder ook omdat we geen BINGO hebben
Als @GurneyIsBestOke nog eens zo’n grote bek heeft dan krijgt hij een bordje met een grote middelvinger, FOK! hem.quote:Op zondag 25 december 2022 13:00 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Als user @:fetx de 29ste geen herkenbaar bordje maakt dan neem ik hem niet meer serieus.
Dat ligt dan aan die helft non-valeurs.quote:Op zondag 25 december 2022 19:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Een bingo is ook niet leuk als de helft het via streams volgt.
Als je dat doet ga ik volgend jaar ook naar het WK Darts en doe ik een bordje met ‘Fetx is net zo’n kutuser als Pistolero’.quote:Op zondag 25 december 2022 19:53 schreef fetX het volgende:
[..]
Als @:gurneyisbestoke nog eens zo’n grote bek heeft dan krijgt hij een bordje met een grote middelvinger, FOK! hem.
Hier ook tiramisu. En coq au vinquote:Op zondag 25 december 2022 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh daar heb ik nooit van gehoudenWij hadden gebakken knoflookgarnalen en zelfgemaakte tiramisu (o.a.)
![]()
Vrij simpel en erg lekker
Wij hadden inderdaad kalkoenquote:
Pics van de geweldige kok?quote:Op zondag 25 december 2022 22:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wij hadden inderdaad kalkoenen dat was toch lekker want mijn zus is een geweldige kok.
Dit. Liefst als ze zich over het aanrecht bukt om iets uit de achterste pan te proeven. Ik vraag dit voor een vriend.quote:
quote:27 Dec
13:45
D. Van den Bergh
Krzysztof Ratajski
-
-
27 Dec
15:00
Nathan Aspinall
Josh Rock
-
-
27 Dec
16:15
Jonny Clayton
Brendan Dolan
-
-
27 Dec
20:15
Jim Williams
Gabriel Clemens
-
-
27 Dec
21:30
Gerwyn Price
Raymond van Barneveld
-
-
27 Dec
22:45
Peter Wright
Kim Huybrechts
Chef-kok Sidney Schutte van Spectrum: ‘Kalkoen is zo teringdroog, wie bedenkt om dat met kerst te eten?’quote:Op zondag 25 december 2022 22:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wij hadden inderdaad kalkoenen dat was toch lekker want mijn zus is een geweldige kok.
Het is al eens geprobeerd, zes jaar geleden of zo, en dat was geen succes.quote:Op maandag 26 december 2022 11:27 schreef Ronald het volgende:
Ik zou het mooi vinden als er al vast 2 potjes gespeeld worden 2e kerstdag in de avond. Dit duurt allemaal te lang qua pauze
Ja, avondje top-of-the-flops om te kijken wie de nummers 89-96 worden.quote:Op maandag 26 december 2022 11:27 schreef Ronald het volgende:
Ik zou het mooi vinden als er al vast 2 potjes gespeeld worden 2e kerstdag in de avond. Dit duurt allemaal te lang qua pauze
ZjakGodquote:
Oké nooit geweten, nou ja ff geduld dan maar.quote:Op maandag 26 december 2022 11:28 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Het is al eens geprobeerd, zes jaar geleden of zo, en dat was geen succes.
En gelukkig, maar. Ik hecht veel waarde aan beide kerstdagen.
Des te merkwaardiger omdat er op 26 december altijd wel gewoon gevoetbald wordt. En volgens mij telt Engeland maar 1 kerstdag en is de dag erna een soort boxing day.quote:Op maandag 26 december 2022 11:28 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Het is al eens geprobeerd, zes jaar geleden of zo, en dat was geen succes.
En gelukkig, maar. Ik hecht veel waarde aan beide kerstdagen.
Voetbal is uiteindelijk volkssport nummer 1 overzee. Ze weten bij de PDC ook wel heel goed hoe ze daar meestal omheen moeten plannen rond grote toernooien.quote:Op maandag 26 december 2022 12:14 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Des te merkwaardiger omdat er op 26 december altijd wel gewoon gevoetbald wordt. En volgens mij telt Engeland maar 1 kerstdag en is de dag erna een soort boxing day.
Barney is in zijn nieuwe jeugdquote:Op maandag 26 december 2022 14:21 schreef polderturk het volgende:
Barney heeft weinig kans tegen Gerwyn Price. Hij is allang over zijn top. Hopelijk heeft hij een topdag.
Barney army.
En af en toe haalt ie hem er even uit om een potje te dartenquote:
Vorige maand nog twee keer van gewonnen.quote:Op maandag 26 december 2022 14:21 schreef polderturk het volgende:
Barney heeft weinig kans tegen Gerwyn Price. Hij is allang over zijn top. Hopelijk heeft hij een topdag.
Barney army.
Sowieso de beste wedstrijden van deze rondequote:Op maandag 26 december 2022 18:11 schreef Wertha het volgende:
Westrijden waar ik extra goed voor ga zitten:
Aspinall - Rock
Price - Van Barneveld
Mais als toetje?quote:Op maandag 26 december 2022 19:22 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Kalkoen met een dot Zaanse en een dot Heinz tomatenketchup.
De offday van Keane Barry wordt steeds meer verbijsterend.quote:Gemiddelde R1: 87,07
Gemiddelde R2: 90,34
Zonder slechtste gemiddelde:
R1: 87,23 --> Grant Sampson had 77,29
R2: 90,68 --> Grant Sampson had 68,97
Op de verjaardag van z'n kleinzoon wint niemand van Remond.quote:Op maandag 26 december 2022 14:21 schreef polderturk het volgende:
Barney army.
En Ryan Joyce?quote:Op maandag 26 december 2022 20:20 schreef Alaphilippe_ het volgende:
En Scott Williams zal de ongelukkigste verliezer zijn: hij staat in de top-16 gemiddelden van R2 als enige van de Pro Tour-seeds.
Naast dat ik op R2 doelde, mag Ryan Joyce niet piepen aangezien hij via de altijd lelijke achterdeur binnenkwam op dit toernooi.quote:
Sjef Smiss heeft aan die achterdeur een Tourkaart over gehoudenquote:Op maandag 26 december 2022 20:49 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Naast dat ik op R2 doelde, mag Ryan Joyce niet piepen aangezien hij via de altijd lelijke achterdeur binnenkwam op dit toernooi.
Cullen - Hetaquote:Op maandag 26 december 2022 19:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Sowieso de beste wedstrijden van deze ronde
Heb je ze ook in het zwart? Ik vraag dit voor een vriend.quote:Op maandag 26 december 2022 21:27 schreef Gehrman het volgende:
Iedereen nog leuke kerstcadeaus gekregen? Deze lagen bij mij onder de boom:
[ afbeelding ]
Voor Masonquote:Op maandag 26 december 2022 21:10 schreef Mani89 het volgende:
Een avondpot, dan is Ree op zijn best.
Alleen het laatste stukje?quote:Op vrijdag 23 december 2022 08:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[ twitter ]
Het laatste stukje is Wimderon-productie-waardig.
Ik denk dat deze Scott volgend jaar gewoon top 32 OoM gaat zijn. Had pech met zijn lotingen maar: hij kreeg deze piek-Cross al tot het uiterste. Williams is mijn nieuwe bandwagon.quote:Op maandag 26 december 2022 20:20 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
De offday van Keane Barry wordt steeds meer verbijsterend.
En Scott Williams zal de ongelukkigste verliezer zijn: hij staat in de top-16 gemiddelden van R2 als enige van de Pro Tour-seeds.
Huybrechts was met 83,37 én de slechtste seed én de slechtste winnaar. Applaus.
Anderson - Dobey is toch een partij van niks op het momentquote:Op maandag 26 december 2022 21:21 schreef Nober het volgende:
[..]
Cullen - Heta
Van Duijvenbode - Ro. Smith
Anderson - Dobey
Slim. Als het niets is zeg je gewoon dat je Jim of Lewy bedoelde.quote:Op maandag 26 december 2022 22:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk dat deze Scott volgend jaar gewoon top 32 OoM gaat zijn. Had pech met zijn lotingen maar: hij kreeg deze piek-Cross al tot het uiterste. Williams is mijn nieuwe bandwagon.
Je legt de lat hoog met zo'n 50/60k die hij meer moet halen dan velen.quote:Op maandag 26 december 2022 22:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk dat deze Scott volgend jaar gewoon top 32 OoM gaat zijn. Had pech met zijn lotingen maar: hij kreeg deze piek-Cross al tot het uiterste. Williams is mijn nieuwe bandwagon.
Anderson v Dobey is puur interessant omdat Gary een WK-finale te verdedigen heeft en hij anders de vloer op moet komend jaar.quote:Op maandag 26 december 2022 22:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Anderson - Dobey is toch een partij van niks op het moment
Cullen - Heta op tv is ook verre van vuurwerk.
Dat zal er vooral aan gelegen hebben dat hij tegen een tegenstander speelde die nog geen 70 gemiddeld aantiktquote:Op maandag 26 december 2022 20:20 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Huybrechts was met 83,37 én de slechtste seed én de slechtste winnaar. Applaus.
Het kan best 100 gemiddeld voor beiden worden. Dat gevoel heb ik.quote:Op maandag 26 december 2022 22:45 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Cullen v Heta is verschrikkelijk onvoorspelbaar. Heta lijkt in vorm, maar is normaal een angstige hond die snel op de vloer pist. Cullen is de meest onbetrouwbare darter die er is.
Plekje 38 op de OoM van dit jaar zonder tourkaart, hij is goed bezig. Alhoewel ik dacht dat hij een stuk hoger stond op de kwalificatielijst voor de Matchplay. Maar goed hij gaat nu vanzelfsprekend meer ET’s kunnen spelen. Als Scott deze ontwikkeling doorzet zie ik hem wel 100k op een jaar halen.quote:Op maandag 26 december 2022 22:40 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Je legt de lat hoog met zo'n 50/60k die hij meer moet halen dan velen.
Naast Josh Rock zie ik William O'Connor wel als nieuwkomer in de top 32 komend jaar. Om eens gedurfd te doen.
Gekomen, want een vrouw.quote:Op dinsdag 27 december 2022 08:45 schreef Neef_Wuppie het volgende:
@:viv mooie aankondiging heb je gemaakt.
Gaat nog wel een ronde verder, tenzij de immer oninteressante Ratajski nu wel komt opdagen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Helaas aftrappen met kutdanser maar dan hebben we dat ook weer gehad dus dat is ook wel positief ergens.
Die moet daarna tegen Pieter. Ook maar afwachten of Pieter dan wel zijn niveau kan aantikken.quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat nog wel een ronde verder, tenzij de immer oninteressante Ratajski nu wel komt opdagen.
quote:D-day voor de Belgen op het WK darts. Als Kim Huybrechts en Dimitri Van den Bergh vandaag winnen, treffen ze elkaar in de achtste finales. Máár: Huybrechts moet wel eerst voorbij titelverdediger Peter Wright. “Als ik wil winnen, moet ik een dubbelpercentage van bijna 50% halen.”
Kim Huybrechts opende op 16 december zijn WK met een 3-0-zege tegen Grant Sampson. Vandaag, liefst elf dagen later, is hij opnieuw aan zet in het Alexandra Palace in Londen. “Mijn langste pauze ooit op het wereldkampioenschap”, weet ‘The Hurricane’. “Het is alsof ik een nieuw toernooi moet spelen. Dat is een beetje raar.”
Voor Huybrechts was de lange break geen nadeel. Integendeel. “Voor het eerst sinds 2019 kon ik thuis kerstavond vieren. De voorbije jaren was dat gewoon in Engeland, zonder mijn gezin. Deze keer kon ik de gezichten van mijn kindjes zien toen ze hun cadeautjes open maakten. Ik ben een familieman, dus dat heeft me echt deugd gedaan. Dat zijn momenten die ik koester. Het geeft me goede moed voor het vervolg van het toernooi.”
De Kempenaar kon tijd met zijn familie in Nijlen doorbrengen. Verder was hij de voorbije anderhalve week meermaals te zien als cocommentator op VTM 2. Opvallend voor een darter die nog in het WK zit. “Ik vind het gewoon zo leuk om te doen. Het is een beetje een hobby geworden. Ook zat ik een dag bij de Nederlandse tv-collega’s, om er wedstrijden te analyseren.” Huybrechts hield zich bezig met televisiewerk, maar dat belette hem niet om te trainen. “Ik heb zeker voldoende kunnen oefenen”, zegt hij. “Eén dag voelde ik me wel niet zo goed, omdat ik iets verkeerds had gegeten. Maar daar heb ik nu geen last meer van. Ik ben 100% fit om aan de wedstrijd te beginnen.” Dat is nodig ook, want zijn volgende tegenstander is Peter Wright. De titelverdediger.
Mentale spelletjes
“Wright is de favoriet”, geeft Huybrechts toe. “Maar ik ga sowieso enkele kansen krijgen. Die zal ik snel moeten nemen, zodat hij begint te twijfelen aan zichzelf. Als dat lukt, moet ik de wedstrijd controleren. Dat is mijn gameplan. Mijn kansen pakken, scorend bijblijven en niet te veel dubbels missen. Als ik wil winnen, moet ik toch een dubbelpercentage van bijna 50% halen. Want Wright is doorgaans zeer sterk in het finishen. Nu, mentaal was hij door de gezondheidsproblemen van zijn vrouw niet top. Als hij een dipje heeft in de wedstijd, moet ik klaarstaan om daarvan te profiteren.”
Wright speelt geregeld mentale spelletjes. Daar heeft Huybrechts deze keer niets van gemerkt. “Ik had verwacht dat hij een interview zou geven, met daarin de boodschap dat ik geen enkele kans maak. Dat heb ik nu niet gelezen. Maar tijdens de walk-on probeert hij sowieso te intimideren. Dan kijkt hij zijn tegenstander recht in de ogen als hij voorbij komt. Het lijkt onschuldig, maar hij laat duidelijk merken dat je moet wachten tot hij klaar is. Daarom ga ik tijdens zijn walk-on met de rug naar hem staan. Niet respectloos bedoeld. Ik ga gewoon niet mee in zijn mentale oorlogsvoering.”
Belgische achtste finale
Huybrechts sluit straks de avondsessie af, eerder speelt Van den Bergh de eerste match in de namiddagsessie. Als onze landgenoten winnen, komen ze tegen elkaar uit in de achtste finales. “Een Belgisch onderonsje. Voor het publiek is dat leuk, maar voor ons iets minder. Want we kennen elkaar heel goed. We zullen wel zien. Eerst moeten we onze matchen winnen.”
‘Dancing Dimi’ treft omstreeks 13.45 uur Krzysztof Ratajski. “Iemand die volledig z’n eigen ding doet. Stoïcijns”, aldus Huybrechts. “Het wordt niet makkelijk voor Dimitri. En ik moet tegen een klasbak. Dus het wordt moeilijk om allebei te winnen. Maar een Belgische achtste finale zou sowieso mooi zijn. Ik heb er met Dimitri nog niet over gesproken. Hij wil, net zoals ik, niet te veel op de feiten vooruitlopen. Mochten we erover gebabbeld hebben, dan zouden we het jinxen. En ja, ik ben een bijgelovig persoon”, lacht hij.
https://www.hln.be/darts/(...)ter-wright~a0e2b0f9/
Hij heeft twaalf dagen rust gehad en het gaat, volgens mij, goed met Joanne. Plus dat hij vaak pas in het slot van de derderondepartij zijn buitenboordmotor aanslingert.quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die moet daarna tegen Pieter. Ook maar afwachten of Pieter dan wel zijn niveau kan aantikken.
En dan ook nog ontbijt diequote:Op dinsdag 27 december 2022 11:29 schreef Nober het volgende:
Gelukkig hoef je niet te testen.
Goed stel.
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:13 schreef leolinedance het volgende:
Verwacht veel van de altijd onsympathieke Huybrechts
Niet net als Jerrygod doenquote:Op dinsdag 27 december 2022 11:18 schreef Nober het volgende:
“TIJDENS ZIJN WALK-ON GA IK MET DE RUG NAAR HEM STAAN”: Kim Huybrechts over clash met Peter Wright
[..]
Nog niet kunnen vinden helaas. Als iemand 'em wel ziet graag delen hier. Nu het schema als tekst toegevoegd.quote:Op maandag 26 december 2022 15:22 schreef Dr_Flash het volgende:
@:Slobeend waar had jij die pre-Christmas schedule of play vandaan? En mag de Post-Christmas schedule van diezelfde bron vanaf nu in de OP?
@Anneloos stukje voetfetisjquote:Op maandag 26 december 2022 21:27 schreef Gehrman het volgende:
Iedereen nog leuke kerstcadeaus gekregen? Deze lagen bij mij onder de boom:
[ afbeelding ]
Raymond zit er bij als zo'n meme mannetjequote:Op dinsdag 27 december 2022 11:29 schreef Nober het volgende:
Gelukkig hoef je niet te testen.
Goed stel.
[ twitter ]
Zoiets?quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:40 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nog niet kunnen vinden helaas. Als iemand 'em wel ziet graag delen hier. Nu het schema als tekst toegevoegd.
Nee niet deze, het hele speelschema van de derde ronde in één afbeelding.quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:45 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zoiets?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beetje groot alleen.
PDC heeft er geen nieuwe van gepost.quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nee niet deze, het hele speelschema van de derde ronde in één afbeelding.
Wat voor mannetje?quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:43 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Raymond zit er bij als zo'n meme mannetje
Of je nog mais als toetje hebt gehad? Of mocht je de frikandel weer eens in de gang gooien met kerst?quote:
Desnoods kun je de tekstversie erin zettenquote:Op dinsdag 27 december 2022 11:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nee niet deze, het hele speelschema van de derde ronde in één afbeelding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had toch even het idee, het valt lekker, het valt goed. Ja en daarna, gaan ze zoals altijd bovenaards gooien tegen mij en dan missen ze gewoon niks meer.
quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:17 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
[..]
Desnoods kun je de tekstversie erin zettenAl gedaan, zie OPSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Walgelijke timingquote:Op dinsdag 27 december 2022 12:22 schreef Doevelaer het volgende:
Eerst even de nieuwe bank ophalen tussen 13:30 en 14:00 en dan de rest van de middag genot
Daar heb je bezorgers voor.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:22 schreef Doevelaer het volgende:
Eerst even de nieuwe bank ophalen tussen 13:30 en 14:00 en dan de rest van de middag genot
Lekker inwijden tijdens The Asp.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:22 schreef Doevelaer het volgende:
quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:31 schreef LordVoldermort het volgende:
Lekker inwijden tijdens The Asp.
Brave Hendrik. Kun je het niet dumpen in een bos? Ben je tenminste sneller thuis voor het dartsen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:47 schreef Wertha het volgende:
Zo, nog effe een ritje naar de milieustraat en dan is het tijd voor darts.
Dat doen alleen de_boswachter en andere criminelen.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:48 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Brave Hendrik. Kun je het niet dumpen in een bos? Ben je tenminste sneller thuis voor het dartsen.
Ik werk op de Hogeschool dus ik heb een verplichte vrije weekquote:Op dinsdag 27 december 2022 12:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Thuiswerkgenot komende 3 dagen
Wij zijn tegen milieuvervuiling.quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:48 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Brave Hendrik. Kun je het niet dumpen in een bos? Ben je tenminste sneller thuis voor het dartsen.
quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:04 schreef Machielovic het volgende:
Is het bad al opgewarmd? [ afbeelding ]
Maïs?quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Of je nog mais als toetje hebt gehad? Of mocht je de frikandel weer eens in de gang gooien met kerst?
Thuissssss!quote:Op dinsdag 27 december 2022 12:48 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Liever Ratajski dan die zendansact.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het zou toch wel een gotspe zijn als Rata nog een ronde overleeft.
Aspinall - RATATATAjski inderdaad.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:38 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Een kwartfinale tussen Rock en Van den Bergh is het droombeeld.
Gatesgodquote:Op dinsdag 27 december 2022 13:44 schreef maxi-mus het volgende:
Laat dit maar aan de negers over, Dimitiri.
Dimi mist swag.quote:Op dinsdag 27 december 2022 13:44 schreef maxi-mus het volgende:
Laat dit maar aan de negers over, Dimitiri.
Anne-Marie godinquote:Op dinsdag 27 december 2022 13:36 schreef L_auteur het volgende:
Blij dat ik dat ik vanaf januari van dat waardeloze Viaplay af ben. Wat een aids...
Koopmans @Zipportalquote:Op dinsdag 27 december 2022 13:26 schreef Mani89 het volgende:
Hallo allemaal, het is De Bradge hier. Dankzij mijn kerstpakketten eet ik nu voor de derde dag op rij pannenkoeken.
433 darts godenquote:Op dinsdag 27 december 2022 13:35 schreef de_boswachter het volgende:
Blikkerig geluid op de Viaplay app…. wat is dit nou weer voor zooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |