Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Ja?quote:
Waar haal je dit vandaan joh?quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm... 2 doden per 5 vaccinaties.
Waar zijn ze?
...quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja?
[..]
Waar haal je dit vandaan joh?
De helft? Zeg maar gerust niet eens de helft daarvan. Was misschien 20 miljard waard voor de overname. Heel misschien. Nu zou het mij verbazen als het nog 10 miljard waard is met alles wat Musk heeft uitgehaald + miljarden aan nieuwe schulden erop.quote:
Nou nou, je wordt maar wat weerbaarder hoor, men gelooft dat koeienboeren tegenwoordig natuurgebieden onherstelbaar kwaad aandoen, terwijl diezelfde natuurgebieden al jarenlang stabiel zijn of in kwaliteit verbeteren.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:54 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Wat is het risico van stellingen verspreiden, die een zeer laag gehalte van geloofwaardigheid bevatten o.a. wegens totaal gebrek aan (concreet) bewijs? Wat dacht je van statistisch een grote hoeveelheid aan mensen iets laten geloven wat hoogstwaarschijnlijk niet klopt? En dat zij stappen van hun leven ermee bepalen en dus deel van hun leven aan iets besteden wat hoogstwaarschijnlijk niet klopt? Met alle gevolgen van dien? Slechtere kwaliteit van leven voor henzelf en anderen?
Het gaat over vrijheid van meningsuitingquote:Op vrijdag 16 december 2022 22:57 schreef skysherrif het volgende:
Zullen we het een klein beetje rond twitter en elon musk houden?
quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
...
ik heb nog geen 10 minuten geleden die tweet gepost
quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oh en aangaande dat artikel: dat is dus herroepen omdat de methodologie niet deugde. Link gegeven in post 225
Daar staat dus wat anders dan wat jij zegt.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm... 2 doden per 5 vaccinaties.
Waar zijn ze?
Het drift weer naar 6 januari en covidquote:Op vrijdag 16 december 2022 23:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het gaat over vrijheid van meningsuiting
Ik vind het kritisch dat jij denkt dat de gemiddelde persoon hier competent over kan oordelen en correct kan handelen. Ik vind het kritisch dat jij denkt dat de gemiddelde persoon niet heel makkelijk gebrainwashed kan worden met ongefundeerde onzin.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:59 schreef ludovico het volgende:
Wie bepaalt de waarheid? Ik vind het echt kritisch dat dit besef niet doordringt man....
Anti-waarheid en anti-wetenschappelijk is doodeng. En dat krijg je zonder censuur mogelijk meer dan met "censuur".quote:Censuur is doodeng en anti-waarheid en anti-wetenschappelijk.
quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:59 schreef ludovico het volgende:
Men weet niet dat het oppervlakte ijs op de Noordpool op dit moment op een meerjaarsmaximum ligt.
Waarquote:Op vrijdag 16 december 2022 23:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
[..]
Daar staat dus wat anders dan wat jij zegt.
Er staat dat alle vaccinaties 50% meer levens hebben gered, kort door de bocht, volgens dat onderzoek, dan dat er door zijn omgekomen. Als alle betrokken levens dezelfde waarde hebben hebben de vaccinaties dus netto een positief nut voor gebruikers.
Maar een conclusie citeren uit een onderzoek is nog niet gelijk jouw opvatting, dat is wel wat ongenuanceerd.
Dus ministry of Truth op gaan zetten? Ik moet er niet aan denken, die laagdunkendheid van jou over je medemens, waarom is dat dan wél hoog voor een of andere ambtenaar en waarom denk jij dat die ambtenaar het dan beter weet dan een wetenschapper met een non-standard interpretatie van de werkelijkheid?quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:05 schreef IndoorKite het volgende:
Ik vind het kritisch dat jij denkt dat de gemiddelde persoon hier competent over kan oordelen en correct kan handelen. Ik vind het kritisch dat jij denkt dat de gemiddelde persoon niet heel makkelijk gebrainwashed kan worden met ongefundeerde onzin.
Ik vind niet dat we wat dan ook met die mensen moeten, lekker laten gaan, betrekken in het verkiezingsproces misschien dat ze mogen kijken of er goed geteld wordt? Weet ik het, ik mis de significantie van die mensen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:05 schreef IndoorKite het volgende:
Jij gaat mij vertellen dat die miljoenen mensen in Amerika die geloven dat de verkiezingen gestolen zijn dat gewoon maar moeten vinden? En dat hun "waarheid" net zoveel waard is als de mensen die totaal niet geloven dat de verkiezingen gestolen zijn? En zo niet net zoveel dan nog steeds "valide" geloof is? Is dat wat je nu wilt beweren?
Je beseft je dat 0.8% van onze populatie +- ieder jaar sterft?quote:
quote:Hoeveel mensen overlijden er in Nederland? In 2021 waren er in Nederland 170 972 sterfgevallen. Dat zijn er gemiddeld 3 254 per week. Doorgaans is de sterfte hoger in de wintermaanden dan in de rest van het jaar.
door de vaccins, ludo... waar zijn al die doden door vaccins.quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je beseft je dat 0.8% van onze populatie +- ieder jaar sterft?
Er zijn zoveel doden.
[..]
Wat ook niet helpt is dat een hoop media een random vreemd resultaat pakken en uitvergroten.quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:10 schreef Monolith het volgende:
De misvatting lijkt me vooral dat wetenschap in de media wordt bedreven.
Mwoah, het lijkt me wel handig als je open staat voor "debat" over wat de waarheid zo een beetje zal zijn, onder de experts.quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:10 schreef Monolith het volgende:
De misvatting lijkt me vooral dat wetenschap in de media wordt bedreven.
Ik weet niet waar je het over hebt? Ambtenaar? Over wie/wat hebben we het?quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:08 schreef ludovico het volgende:
Dus ministry of Truth op gaan zetten? Ik moet er niet aan denken, die laagdunkendheid van jou over je medemens, waarom is dat dan wél hoog voor een of andere ambtenaar en waarom denk jij dat die ambtenaar het dan beter weet dan een wetenschapper met een non-standard interpretatie van de werkelijkheid?
De significantie is dat ze geweldadig worden omdat ze, en hier komt die, denken dat ze een groot onrecht is aangedaan met gestolen verkiezingen. Geweldadig zoals ... jan 6.quote:Ik vind niet dat we wat dan ook met die mensen moeten, lekker laten gaan, betrekken in het verkiezingsproces misschien dat ze mogen kijken of er goed geteld wordt? Weet ik het, ik mis de significantie van die mensen.
Vind je het dan niet leuk om twee kleuters te zien bekvechten over trivialiteiten?quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:57 schreef skysherrif het volgende:
Zullen we het een klein beetje rond twitter en elon musk houden?
Ergens in die hooiberg. Vinden gaat je waarschijnlijk slecht lukken.quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
door de vaccins, ludo... waar zijn al die doden door vaccins.
Wie gaat het ministry of Truth bedienen? / wie bepaalt wat de waarheid is en wat moet worden gecensureerd.quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:13 schreef IndoorKite het volgende:
Ik weet niet waar je het over hebt? Ambtenaar? Over wie/wat hebben we het?
Nou dat zijn dan zielige mensen, als dat Trump aangerekend moet worden dan start je een rechtszaak.quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:13 schreef IndoorKite het volgende:
De significantie is dat ze geweldadig worden omdat ze, en hier komt die, denken dat ze een groot onrecht is aangedaan met gestolen verkiezingen. Geweldadig zoals ... jan 6.
Alleen als het over 6 jan , covid en absolute waarheid gaat, dan ben ik van de partijquote:Op vrijdag 16 december 2022 23:18 schreef Cyan9 het volgende:
Om maar weer even terug te gaan naar Twitter: zat dan ook maar iemand hier op te wachten?
[ twitter ]
Deels mosterd na de maaltijd dan, toch? Het kwaad is al geschied.quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou dat zijn dan zielige mensen, als dat Trump aangerekend moet worden dan start je een rechtszaak.
Ik ben weer terug bij het begin. Het hoeft niet om de waarheid te gaan, je kan relatief makkelijker bepalen of er concreet bewijs voor is of niet. Overigens is dat trouwens ook gebeurd in Amerika: rechtzaken zijn gevoerd en hebben bepaald dat de stelling van verkiezingen gestolen geen geloofwaardigheid bevat. Dus ook op dat vlak is die stelling afgeschoten.quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wie gaat het ministry of Truth bedienen? / wie bepaalt wat de waarheid is en wat moet worden gecensureerd.
Waarom heeft dat persoon een betere kijk op de waarheid dan anderen?
Wetenschap is geen waarheidsfabriek.quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mwoah, het lijkt me wel handig als je open staat voor "debat" over wat de waarheid zo een beetje zal zijn, onder de experts.
Die kunnen dan open een gesprek in gaan hoe zij naar zaken kijken en hoe zij beschikbaar onderzoek afwegen en elkaar wijzen op gaten in elkaars gedachtes, en wijzen op onderzoek X en Y etc etc.
Natuurlijk wordt wetenschap niet in de media bedreven, maar voor de non-wetenschappers is het het medium waar zij de (beperkte versie) van de waarheid tegenkomen.
En voor wetenschappers ook gewoon een kanaal allicht om wat te weten te komen. Op Twitter kan er best wel wat gediscussieerd worden tussen experts hoor.
Waarheidsvinding noem ik het.quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wetenschap is geen waarheidsfabriek.
Was vooral grappig omdat de spaces waren uitgschakeld, nadat hij random een space in ging gisteravond waar ze het hadden over de journalisten die werden gebanned.... hij dacht het even te kunnen uitleggen, kreeg lastige vragen en was meteen weer weg. Half uur later was die space ineens offline gegooid en daarna alle spaces platgelegdquote:Op vrijdag 16 december 2022 23:18 schreef Cyan9 het volgende:
Om maar weer even terug te gaan naar Twitter: zat dan ook maar iemand hier op te wachten?
[ twitter ]
Zolang nie duidelijk is of iets illegaal moet zijn of okay is dan kun je moeilijk preventief wat op touwen zetten denk ik, ja, mag wel, als Twitter, maar juridisch gezien doen ze dan toch weinig fout enzo?quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:22 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Deels mosterd na de maaltijd dan, toch? Het kwaad is al geschied.
[..]
Ik ben weer terug bij het begin. Het hoeft niet om de waarheid te gaan, je kan relatief makkelijker bepalen of er concreet bewijs voor is of niet. Overigens is dat trouwens ook gebeurd in Amerika: rechtzaken zijn gevoerd en hebben bepaald dat de stelling van verkiezingen gestolen geen geloofwaardigheid bevat. Dus ook op dat vlak is die stelling afgeschoten.
Je kan eerder ingrijpen en duidelijk maken dat sommige stellingen geen concreet bewijs hebben en dus niet statistisch niet geloofwaardig zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zolang nie duidelijk is of iets illegaal moet zijn of okay is dan kun je moeilijk preventief wat op touwen zetten denk ik, ja, mag wel, als Twitter, maar juridisch gezien doen ze dan toch weinig fout enzo?
Ik vind dat je daar enorm terughoudend in moet zijn, mbt Malone bijvoorbeeld wordt een wetenschapper gecensureerd, door iemand met veel minder verstand van het onderwerp dan hij.quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:29 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Je kan eerder ingrijpen en duidelijk maken dat sommige stellingen geen concreet bewijs hebben en dus niet statistisch niet geloofwaardig zijn.
Anyway ik stel voor dat we agree to disagree. Jij bent van mening dat elke stelling gewoon herhaaldelijk geuit mag worden, ongeacht of er concreet bewijs voor is of niet. Zelfs als het tot geweldadige gebeurtenissen kan leiden (wegens de significantie van de claim).
Ik ben het er niet mee eens. Ik vind dat stellingen die vrij significant zijn qua "scope" met concreet bewijs moeten komen, en anders ophouden met verspreiden alsof het waar is totdat er concreet bewijs voor is.
In jouw eigen woorden: dat is slechts jouw mening, niet de waarheidquote:Op vrijdag 16 december 2022 23:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind dat je daar enorm terughoudend in moet zijn, mbt Malone bijvoorbeeld wordt een wetenschapper gecensureerd, door iemand met veel minder verstand van het onderwerp dan hij.
Tjah, ben je het toch met me eens dat er nogal wat grijstinten zijn in die discussie.quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:32 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
In jouw eigen woorden: dat is slechts jouw mening, niet de waarheid
Ik ben het eens dat deze discussie niets oplevert. Net zoals andere discussies om de waarheid te bepalen over iets wat je wel kan toetsen in de praktijk. Zoals gestolen verkiezingen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah, ben je het toch met me eens dat er nogal wat grijstinten zijn in die discussie.
"Vierkante kilometer" is geen inhoudsmaat.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:59 schreef ludovico het volgende:
Men weet niet dat het oppervlakte ijs op de Noordpool op dit moment op een meerjaarsmaximum ligt.
Gaat het goed?quote:Op zaterdag 17 december 2022 00:47 schreef brokjespoes het volgende:
[..]
"Vierkante kilometer" is geen inhoudsmaat.
Simpel experiment:
1. ik heb een vol pak melk van een halve liter en een vol pak vla van een hele liter. Waar heb ik meer van? (Niet echt moeilijk, maar ik dacht: laat ik eenvoudig beginnen, want overal meteen de hele kwantummechanica bijslepen schrikt zo af.)
2. Ik wacht tot mijn vriendin een uurtje niet thuis isen giet dan beide pakken leeg over de keukenvloer, waarbij ik er natuurlijk voor zorg dat de uitgegoten zuivelplenzen niet stiekem mengen. Hmmmz... eigenaardig, de melkplas bestrijkt een groter oppervlak dan de plas vla. Had ik dan toch meer melk?
3. Ik verzin een smoes waar de melk en de vla opeens zijn gebleven.Nou ja, Appie zit hier practisch om de hoek en ik zeg wel dat ik de poes nog moet uitlaten.
Snel blokje om met poezebeest, bij Appie linksaf, nieuwe melk en vla rap in de koelkast geschoven - helaas (zo blijkt) van een totaal ander merk. Mijn leven is een puinhoop. *zucht*
quote:VERDICT
The documentary "2000 Mules" does not provide any concrete, verifiable evidence of widespread voter fraud in the 2020 election. Technology and election integrity experts consulted by Reuters also did not find the geolocation, surveillance or any other information presented showed plausible evidence of fraud.
Nogal raar eerlijk gezegd. Ik zou denken dat als je voor onzin geband wordt je juist kritischer wordt. Niet dat je hem dan maar niet meer bekritiseert, dan wint hij met dit gedrag. Vind hij zijn Twitter account belangrijker dan het principe van vrije pers?quote:Op zaterdag 17 december 2022 03:36 schreef Kijkertje het volgende:
Aaron Rupar bij Chris Hayes:
[ twitter ]
Hij is toch kritisch? Hij geeft aan wat het gevolg is van Musk's bans van journalisten. Ze moeten nu oppassen wat ze zeggen want ze kunnen zomaar geband worden.quote:Op zaterdag 17 december 2022 05:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nogal raar eerlijk gezegd. Ik zou denken dat als je voor onzin geband wordt je juist kritischer wordt. Niet dat je hem dan maar niet meer bekritiseert, dan wint hij met dit gedrag. Vind hij zijn Twitter account belangrijker dan het principe van vrije pers?
Etto is wel vaker aan het schuimbekken in dit topic, laat hem maar even.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw benul waarom je het opeens hier over hebt, ik zie de aanleiding niet.
Laat staan waar je het vandaan hebt getoverd, gaat het wel lekker met je?
Dat zeg ik toch, dat je kritischer wordt. Ik denk dat je als journalist bezig moet zijn met jouw waarheid brengen. Niet met of die waarheid in het wereldbeeld van een fascistische miljardair past. Geband wordt je toch wel. Daarbij zo boeiend is dat hele Twitter toch niet, alle daadwerkelijke artikelen staan op andere sites. Als je niet meer schrijft wat je wil omdat Musk zijn banbeleid in je achterhoofd zit geef je hem dus precies waar hij op oogt, veel meer controle over het nieuws dan hij verdient. Ik zou persoonlijk dus verwachten dat die journalisten Twitter meer afschrijven maar met dit soort uitspraken zijn ze het eerder omhoog aan het praten.quote:Op zaterdag 17 december 2022 05:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij is toch kritisch? Hij geeft aan wat het gevolg is van Musk's bans van journalisten. Ze moeten nu oppassen wat ze zeggen want ze kunnen zomaar geband worden.
Wat had je dan verwacht?
Maar hij zegt toch ook helemaal niet dat hij daar in mee zal gaan? Ik volg hem nu al jaren maar ik denk niet dat het een optie is dat hij minder kritisch gaat worden wat betreft Musk.quote:Op zaterdag 17 december 2022 06:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch, dat je kritischer wordt. Ik denk dat je als journalist bezig moet zijn met jouw waarheid brengen. Niet met of die waarheid in het wereldbeeld van een fascistische miljardair past. Geband wordt je toch wel. Daarbij zo boeiend is dat hele Twitter toch niet, alle daadwerkelijke artikelen staan op andere sites. Als je niet meer schrijft wat je wil omdat Musk zijn banbeleid in je achterhoofd zit geef je hem dus precies waar hij op oogt, veel meer controle over het nieuws dan hij verdient. Ik zou persoonlijk dus verwachten dat die journalisten Twitter meer afschrijven maar met dit soort uitspraken zijn ze het eerder omhoog aan het praten.
Hij zegt toch dat hij twee keer nadenkt. Dat is dus verandering in gedrag, voorzichtiger. Immers hiervoor schreef hij wat hij wilde zonder die tweede keer nadenken. Kan best dat hij zijn gedrag niet verandert maar dat is wel wat hij aangeeft in dat clipje. Wat is jouw interpretatie van twee keer nadenken over iets dan?quote:Op zaterdag 17 december 2022 06:23 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar hij zegt toch ook helemaal niet dat hij daar in mee zal gaan? Ik volg hem nu al jaren maar ik denk niet dat het een optie is dat hij minder kritisch gaat worden wat betreft Musk.
Jawel, ik heb dat geloof ik wel geroepen, zoals ik dat hier ook riep toen er rechtse twitterusers werden geband.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb deze hele reeks nog niemand zien pleiten voor overheidsingrijpen om het beleid van Musk te wijzigen. Al lees ik ook niet elke post natuurlijk.
Je hoort in de russische trol fabriek de champagne flessen ploppen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 07:03 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Wat kan hier nou verkeerd gaan?
Oh mên... een heel groepje kan iemand met een andere mening dus downvotenquote:Op zaterdag 17 december 2022 07:03 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Wat kan hier nou verkeerd gaan?
Etto is wetenschapper en jij en Ludo en wat andere vervelende trollen die pseudowetenschap proberen te verpakken als valide. Erg doorzichtig voor sommigen maar helaas sommige andere trappen erin en worden meegezogen in de fabeltjesfuik.quote:Op zaterdag 17 december 2022 06:06 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Etto is wel vaker aan het schuimbekken in dit topic, laat hem maar even.
Even afwachten hoe snel ze weer geband worden als ze weer iets kritisch over sneeuwvlokje musk schrijven.quote:Op zaterdag 17 december 2022 07:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De meeste accounts van journalisten die gister gebanned waren zijn weer hersteld gelukkig.
Ah jammer. De wereld was even een betere plekquote:Op zaterdag 17 december 2022 07:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De meeste accounts van journalisten die gister gebanned waren zijn weer hersteld gelukkig.
De kinderen van Musk lopen weer gevaar. Maar het resultaat van een internet poll is belangrijker.quote:Op zaterdag 17 december 2022 07:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Op welke manier?quote:Op zaterdag 17 december 2022 08:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ah jammer. De wereld was even een betere plek
Hoe minder journalisten op twitter hoe beterquote:
Een beetje facsist komt klaar in z'n broekje bij de gedachtequote:Op zaterdag 17 december 2022 09:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe minder journalisten op twitter hoe beter
Huh? Fascisten bannen twitter gewoon. Wat een dom gelulquote:Op zaterdag 17 december 2022 10:13 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Een beetje facsist komt klaar in z'n broekje bij de gedachte
Hoe meer leugens hoe beter je het volk kan hersenspoelen. Dat zien we hier al in de bochten waarin de aanbidders van muskgod zich moeten wringen om het hypocriete gedrag met observeerbare leugens van hun god goed te blijven praten. Als er geen weerwoord is versterkt die echokamer zich alleen maar en krijg je een bnw samenscholing.quote:Op zaterdag 17 december 2022 09:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, laat ze lekker op Twitter blijven. Ik vind Twitter alleen daarom al een prettig platform. Ik zou juist zeggen hoe meer journalisten hoe beter.quote:Op zaterdag 17 december 2022 09:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze hebben nu hun eigen netwerken. Post enzo. Prima toch!
Alleen is het volstrekt onlogisch om aan te nemen dat M2 toeneemt bij een dalende M3. Maar zeg het vooral als ik iets mis, want dat leg je nu ook niet uit namelijk.quote:Op zaterdag 17 december 2022 00:47 schreef brokjespoes het volgende:
[..]
"Vierkante kilometer" is geen inhoudsmaat.
Simpel experiment:
1. ik heb een vol pak melk van een halve liter en een vol pak vla van een hele liter. Waar heb ik meer van? (Niet echt moeilijk, maar ik dacht: laat ik eenvoudig beginnen, want overal meteen de hele kwantummechanica bijslepen schrikt zo af.)
2. Ik wacht tot mijn vriendin een uurtje niet thuis isen giet dan beide pakken leeg over de keukenvloer, waarbij ik er natuurlijk voor zorg dat de uitgegoten zuivelplenzen niet stiekem mengen. Hmmmz... eigenaardig, de melkplas bestrijkt een groter oppervlak dan de plas vla. Had ik dan toch meer melk?
3. Ik verzin een smoes waar de melk en de vla opeens zijn gebleven.Nou ja, Appie zit hier practisch om de hoek en ik zeg wel dat ik de poes nog moet uitlaten.
Snel blokje om met poezebeest, bij Appie linksaf, nieuwe melk en vla rap in de koelkast geschoven - helaas (zo blijkt) van een totaal ander merk. Mijn leven is een puinhoop. *zucht*
Het is volstrekt onlogisch wat je zegt.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alleen is het volstrekt onlogisch om aan te nemen dat M2 toeneemt bij een dalende M3. Maar zeg het vooral als ik iets mis, want dat leg je nu ook niet uit namelijk.
Ja ijs groeit aan maar het smelt tegelijkertijd.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:49 schreef The_End het volgende:
[..]
Het is volstrekt onlogisch wat je zegt.
Je verzint gewoon wat omdat je niet kan omgaan met de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja ijs groeit aan maar het smelt tegelijkertijd.
Daarom hebben we wetenschap uitgevonden, zodat figuren zoals jij niet vanuit hun onderbuik iets hoeven te verzinnen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja ijs groeit aan maar het smelt tegelijkertijd.
Weet niet wat jij denkt maar het lijkt mij dat normaliter die correlatie positief is ipv negatief.
Nou, er is dus een verklaring voor dit fenomeen met landijs, geen idee alleen of dat ook geldt voor Noordpool. Zou enigszins kunnen mbt Groenland.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:52 schreef The_End het volgende:
[..]
Je verzint gewoon wat omdat je niet kan omgaan met de werkelijkheid.
Hier is een voorbeeldje voor je: https://www.knmi.nl/kenni(...)24-902a-174e94055417
quote:5. Conclusies
De Zuidelijk Oceaan lijkt op het eerste gezicht een uitzondering te vormen op de wereldwijde opwarming: het zeewater aan het oppervlak koelt er af en de hoeveelheid zeeijs neemt toe, vooral in het winterhalfjaar. Dit blijkt paradoxaal genoeg voor een belangrijk deel juist een gevolg te zijn van de opwarming. Het diepere water, beneden de honderd meter, warmt namelijk wel degelijk op. Hierdoor smelt het landijs van Antarctica van de onderkant versneld af en kalven er ook meer ijsbergen af. Het smeltwater mengt met het oppervlaktewater, maar het mengsel blijft zoeter en dus lichter dan het water op grotere diepte, en vormt een relatief zoete toplaag. Metingen bevestigen dat de bovenste 200 meter van de Zuidelijke Oceaan inderdaad zoeter is geworden. Dit laagje zoet water koelt in de winter sneller af waardoor meer zeeijs kan vormen, en zorgt er tegelijkertijd voor dat de diepere oceaan minder warmte verliest en dus opwarmt.
De afname van de oppervlaktetemperatuur ten zuiden van 50º zuiderbreedte en de toename van het zeeijs hebben een remmende werking op de opwarming van het zuidelijk halfrond. Dit effect is niet gerepresenteerd in de klimaatmodellen die het IPCC momenteel gebruikt, zodat bij het maken van projecties in dit gebied niet alleen de ruwe uitvoer van die modellen kan worden gebruikt maar ook rekening moet worden gehouden met de resultaten van dit KNMI-onderzoek.
Wat een shitshow. Echt Musk was prima bezig; af en toe wat raars zeggen op Twitter maar hij kwam altijd met mooie technische gegevens over zijn bedrijf SpaceX.quote:Op zaterdag 17 december 2022 07:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:53 schreef The_End het volgende:
[..]
Daarom hebben we wetenschap uitgevonden, zodat figuren zoals jij niet vanuit hun onderbuik iets hoeven te verzinnen.
De wijze waarop types als jij trachten mensen te beschuldigen van de meest ranzige zaken zou iedereen met een werkend stel hersens moeten doen schuimbekken.quote:Op zaterdag 17 december 2022 06:06 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Etto is wel vaker aan het schuimbekken in dit topic, laat hem maar even.
Er valt genoeg te discussiëren over het onderwerp voorbij de acceptatie van 1 tot 2 graad stijging tov +-1890.quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zijn er nog mensen die de opwarming ontkennen? Lijkt me een beetje onzin om die nog aandacht te geven. Hoewel je natuurlijk kan discussiëren over de oorzaak. Zowel de VS, China als Rusland zijn allemaal al jaren bezig met militaire plannen voor de noordpool, de ijsvrije vaarroutes en de strijd om mineralen die steeds makkelijker bereikbaar worden.
Nou, voornamelijk op op een stel hersens waarbij fantasierijk en utopisch gedachtegoed de boventoon voert. Het blijkt keer op keer dat dit type mens met betrekking tot een veelvoud van onderwerpen uiterst kortaangebonden en licht ontvlambaar is. Ik denk dat daar de kern van het probleem zit.quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De wijze waarop types als jij trachten mensen te beschuldigen van de meest ranzige zaken zou iedereen met een werkend stel hersens moeten doen schuimbekken.
Hou het maar bij plaatjes plakken.
De kern van het probleem is disinformatie. In al diens vormen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
Interessante onthullingen weer door Taibbi. Bijzonder dat de FBI zich zo heeft bemoeid met het wel en wee bij Twitter en achter een verscheidenheid van accounts aan bleek te zitten.
[..]
Nou, voornamelijk op op een stel hersens waarbij fantasierijk en utopisch gedachtegoed de boventoon voert. Het blijkt keer op keer dat dit type mens met betrekking tot een veelvoud van onderwerpen uiterst kortaangebonden en licht ontvlambaar is. Ik denk dat daar de kern van het probleem zit.
Je zit gewoon uit je nek te kletsen en ondertussen val je met dat gezever de wetenschap aan. Daarna toon je duidelijk aan dat je geen idee hebt waar je over praat. Dat is nou juist ook het probleem met figuren zoals jij. Je bent niet in staat om in te zien dat je bepaalde zaken niet begrijpt.quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:11 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Wat begrijp je niet aan "lijkt mij, normaliter." blijkt daaruit dat ik niet open sta voor een alternatieve verklaring als die steekhoudend is?
En het lijkt me niet gek dat je er in de basis vanuit gaat dat ijsgroei positief correleert tussen m2 en m3.
Dit had je bij het vorige management niet hoeven te verwachten. Het benadrukt maar eens te meer waar het echte autoritarisme zit, en dat is niet bij mensen als Musk, maar bij degenen die gooien met labels als 'fascist' of 'misinformatie'.quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:26 schreef Rnie het volgende:
Het was toch zijn coup de grâce. Vox Populi, Vox Dei![]()
[ twitter ]
Je bedoelt desinformatie?quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De kern van het probleem is disinformatie. In al diens vormen.
Dat er een 'type mens' is die graag feitenvrij door het leven gaat en het ook totaal niet bezwaarlijk vindt om vanuit 'fantasierijke' verzinsels Kapitolen te bestormen, vice-presidenten te willen ophangen en politici te beschuldigen van alles van corruptie tot pedofilie, dat is een beetje de kern van het probleem. Dat dit type zeer licht ontvlambaar is, is inderdaad wel gebleken...
Door te laten zien dat hij de keuze honoreerd kan hij natuurlijk wel straks over de gekste en meest controversiele dingen polls gaan maken. En mensen zullen massaal naar twitter komen om te stemmen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:26 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Ik bedoel leugens.quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit had je bij het vorige management niet hoeven te verwachten. Het benadrukt maar eens te meer waar het echte autoritarisme zit, en dat is niet bij mensen als Musk, maar bij degenen die gooien met labels als 'fascist'.
[..]
Je bedoelt desinformatie?
Musk mist het intellect om de vrijheid van meningsuiting te begrijpen blijkbaar.quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:26 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Hmm, je bedoelt dingen zoals:quote:
Nummer 2 en 4 zijn dat dan ook. 1, 3 en 5 niet, zolang het onderbouwde meningen betreft. Welke rechtse en conservatieve politici/journalisten/opiniemakers zijn daaromtrent van Twitter getrapt?quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, je bedoelt dingen zoals:
'De menselijke biologie is dichotoom'
'Covid-19 vaccinaties kunnen vervelende bijwerkingen hebben'
'Kinderen worden op Amerikaanse scholen geïndoctrineerd met radicale theorieën over ras en geslacht'
'Covid-19 is wellicht het product van gain of function research'
'Het is onwenselijk en ongepast dat kinderen naar optredens gaan van schaarsgeklede Drag Queens'
Allemaal dingen die worden weggezet als 'misinformatie', 'desinformatie', 'leugens' of 'haat'. Je kon er heel makkelijk om van Twitter worden getrapt.
Dat klopt en dat was ook niet goed. Nu wordt twitter gerund door een cancel-gekkie dus wat dat betreft is het van de regen in de drup.quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, je bedoelt dingen zoals:
'De menselijke biologie is dichotoom'
'Covid-19 vaccinaties kunnen vervelende bijwerkingen hebben'
'Kinderen worden op Amerikaanse scholen geïndoctrineerd met radicale theorieën over ras en geslacht'
'Covid-19 is wellicht het product van gain of function research'
'Het is onwenselijk en ongepast dat kinderen naar optredens gaan van schaarsgeklede Drag Queens'
Allemaal dingen die worden weggezet als 'misinformatie', 'desinformatie', 'leugens' of 'haat'. Je kon er heel makkelijk om van Twitter worden getrapt.
Hoezo een toename zee-ijs bij de Noordpool? Dit jaar lag er relatief wat meer ijs in vergelijking met de laatste 10 jaar, maar het is veel te vroeg om hier concusies aan te verbinden.quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er valt genoeg te discussiëren over het onderwerp voorbij de acceptatie van 1 tot 2 graad stijging tov +-1890.
Een toename M2 zee-ijs bij de Noordpool lijkt mij op het eerste gezicht een goed teken. Waarbij ik verwacht dat M3 ook toeneemt. Maar een alternatieve verklaring waarbij de smelt het water zoeter maakt waardoor het makkelijker bevriest, sure, mogelijk. Maar dat moet je dan uiteraard wel in kaart brengen.
Beetje vreemde discussie verder, je kunt beide kanten op niks aannemen (lijkt me!) en meten = weten.
Beetje cherrypicken in wat data, dat is wat doorgaans onder 'kritisch denken' wordt verstaan. Komt in de praktijk meestal neer op alles van 'global warming is een hoax'-websitejes klakkeloos voor waar aannemen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:58 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Hoezo een toename zee-ijs bij de Noordpool? Dit jaar lag er relatief wat meer ijs in vergelijking met de laatste 10 jaar, maar het is veel te vroeg om hier concusies aan te verbinden.
[ afbeelding ]
(lol)quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nummer 2 en 4 zijn dat dan ook. 1, 3 en 5 niet, zolang het onderbouwde meningen betreft. Welke rechtse en conservatieve politici/journalisten/opiniemakers zijn daaromtrent van Twitter getrapt?
Begrijp ik goed dat elke kritiek op bovenstaande zaken, zolang deze niet gepaard gingen met achterlijke verdachtmakingen en complotgezam, verwijderd werd?
Ja ik wacht nog op namen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:13 schreef aTypisch het volgende:
ettovanbelgie trapt er weer in
genieten
het maakt toch geen ene reet uit of iemand van team B ook een keertje van twitter is getrapt voor het bespreken van een of ander onderwerp?quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja ik wacht nog op namen.
Misschien heb jij ze.
Als er namen gepost worden dan plak jij het label 'complotdenker' op en dan is het gerechtvaardigd dat ze van twitter gegooid zijn, heeft dus weinig zin.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja ik wacht nog op namen.
Misschien heb jij ze.
Gerechtvaardigd? Ligt eraan.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:20 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als er namen gepost worden dan plak jij het label 'complotdenker' op en dan is het gerechtvaardigd dat ze van twitter gegooid zijn, heeft dus weinig zin.
Voor mij sowieso niet nee, daarom kwam ik er ook niet mee.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:20 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het maakt toch geen ene reet uit of iemand van team B ook een keertje van twitter is getrapt voor het bespreken van een of ander onderwerp?
quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gerechtvaardigd? Ligt eraan.
Als jij als bedrijf iemand faciliteert en die begint met lasteren dan is het eerder een juridisch en economisch motief om dat soort wandelende rechtszaken te mijden.
Overigens maakt verbannen van Twitter ook niets uit, want de complotbrigade heeft plekken genoeg om hun vergif te verspreiden. In dat opzicht zou het juist wenselijk zijn die meuk zoveel mogelijk in het openbaar te houden. Zij dat het natuurlijk, nogmaals, een juridisch risico inhoudt.
Hoe buitengewoon opmerkelijk dat je na 33 delen dat uigerekend mij verwijt.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:25 schreef aTypisch het volgende:
[..]
waarom denk jij zo in wij tegen jullie?
je bent inderdaad niet alleenquote:Op zaterdag 17 december 2022 12:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe buitengewoon opmerkelijk dat je na 33 delen dat uigerekend mij verwijt.
Zeg dat...quote:
ik vind het veel enger dat de beste man momenteel een arsenaal aan bedrijven/producten heeft waar menig G20-land jaloers op zou zijnquote:
Monopolie is het logische gevolg van ongebreideld en ongereguleerd kapitalisme.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik vind het veel enger dat de beste man momenteel een arsenaal aan bedrijven/producten heeft waar menig G20-land jaloers op zou zijn
Energie, batterijen, auto's, space ships, AI, robots, neuralink
het enige wat nog mist is iets om het allemaal te verbinden, en zie daar: twitter uitbouwen naar een betaal- en sociaal netwerk
oneensquote:Op zaterdag 17 december 2022 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Monopolie is het logische gevolg van ongebreideld en ongereguleerd kapitalisme.
Kapitalisme voor de armen, socialisme voor de rijken.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:37 schreef aTypisch het volgende:
[..]
oneens
de reden dat musk dit uberhaupt kan doen is dat hij op de een of andere manier altijd aan de juiste kant van de geldkraan komt te staan
met name de energy creditscam heeft hem goed geholpen met tesla
zonder overheidsinmenging was hij al een aantal keer failliet geweest
mensen die denken dat dit met kapitalisme te maken heeft![]()
Ik zie het probleem niet; de Twitter-farce voor de komst van Musk was op een of andere wijze ook 'socialisme'.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:37 schreef aTypisch het volgende:
[..]
oneens
de reden dat musk dit uberhaupt kan doen is dat hij op de een of andere manier altijd aan de juiste kant van de geldkraan komt te staan
met name de energy creditscam heeft hem goed geholpen met tesla
zonder overheidsinmenging was hij al een aantal keer failliet geweest
mensen die denken dat dit met kapitalisme te maken heeft![]()
dat hoor je mij niet zeggenquote:Op zaterdag 17 december 2022 12:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet; de Twitter-farce voor de komst van Musk was op een of andere wijze ook 'socialisme'.
Vraag is of hij niet gebanned wordt voor het promoten van een alternatief.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:27 schreef aTypisch het volgende:
kijk liever naar hoe dit soort platformen uberhaupt ingezet kunnen worden om bepaalde geluiden te onderdrukken (of erger), en naar mogelijke (technische) alternatieven
of musk nou aan het roer zit, zuckerberg of een team van 'content moderators' maakt niet uit
maar Musk heeft het prima gedaan: het gesprek gaat niet over de macht van big tech (of hemzelf), maar of hij wel of niet wat accounts mag blokkeren
[ twitter ]
dorsey is bezig aan een redemption arc
Zolang Steve maar niet gebanned wordtquote:
ja, dat is echt erg belangrijk zegquote:Op zaterdag 17 december 2022 12:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vraag is of hij niet gebanned wordt voor het promoten van een alternatief.
In feite waren ze toch al een team? Aan het begin van Trumps presidentschap? Elon was toen adviseur.quote:
jij doet het er omquote:Op zaterdag 17 december 2022 13:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In feite waren ze toch al een team? Aan het begin van Trumps presidentschap? Elon was toen adviseur.
Wat bedoel je?quote:
Dat is niet correct. Bepaalde monopoliën zijn meestal een resultaat van een gereguleerde markt, waarbij grote bedrijven op een dusdanige manier weten te lobbyen bij (trans)nationale overheden, dat de geïmplementeerde wetten en regels bepaalde mazen kennen waar zij ten koste van SMEs hun voordeel mee kunnen behalen. Een variant hierop zijn regulaties die voor grote bedrijven geen probleem zijn, maar SMEs al snel de nek om kunnen draaien. Ook dat is een manier om de concurrentie lam te leggen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Monopolie is het logische gevolg van ongebreideld en ongereguleerd kapitalisme.
Wie bepaalt nou wat desinformatie is? Grote Etto weet het beter dan anderen?quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De kern van het probleem is disinformatie. In al diens vormen.
Dat er een 'type mens' is die graag feitenvrij door het leven gaat en het ook totaal niet bezwaarlijk vindt om vanuit 'fantasierijke' verzinsels Kapitolen te bestormen, vice-presidenten te willen ophangen en politici te beschuldigen van alles van corruptie tot pedofilie, dat is een beetje de kern van het probleem. Dat dit type zeer licht ontvlambaar is, is inderdaad wel gebleken...
[ afbeelding ]
Ik zit uit mijn nek te kletsen? Want? Ga eens in op de inhoud dan? Waarom zou je iets anders dan een positieve correlatie verwachten tussen aangroei ijs in M2 en M3 normaliter, all else the same? Komop.quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:31 schreef The_End het volgende:
[..]
Je zit gewoon uit je nek te kletsen en ondertussen val je met dat gezever de wetenschap aan. Daarna toon je duidelijk aan dat je geen idee hebt waar je over praat. Dat is nou juist ook het probleem met figuren zoals jij. Je bent niet in staat om in te zien dat je bepaalde zaken niet begrijpt.
Etto is een wetenschapper? Amateur-wetenschapper op FOK! of een echte? Ik neig naar het eerste. En het enige gedrag dat als moreel laakbaar kan worden gezien, is het gooien met demoniserende labels als 'misinformatie' en 'desinformatie' zodra je geconfronteerd wordt met een mening, perspectief of visie die je niet aanstaat. Iets dat de norm is bij de kortaangebonden NPC-individuen in sommige kringen. Ik zou daar het probleem zoeken, niet bij users zoals @weetjewel5 of @ludovico, alleen omdat zij eens een meme of post plaatsen die voor jou of je ideologische soortgenoten meteen een hevige trigger is.quote:Op zaterdag 17 december 2022 07:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Etto is wetenschapper en jij en Ludo en wat andere vervelende trollen die pseudowetenschap proberen te verpakken als valide. Erg doorzichtig voor sommigen maar helaas sommige andere trappen erin en worden meegezogen in de fabeltjesfuik.
Moreel erg laakbaar gedrag maar blijkbaar de manier hoe de wereld op dit moment werkt.
Voor zover ik heb gezien was er slechts één user die het heeft geprobeerd klimaatverandering te bespreken. Scepsis met betrekking tot dit ontwerp staat niet gelijk aan het ontkennen ervan.quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:32 schreef Isdatzo het volgende:
Teringjantje wat een hoop debiel geblaat hier: van klimaatontkenning naar de energy credit scam.
Denk dat je het dus goed omschrijft, een beetje weerstand is al trigger, lastig om op de inhoud in te gaan blijkbaar.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:03 schreef HowardRoark het volgende:
Voor zover ik heb gezien was er slechts één user die het heeft geprobeerd klimaatverandering te bespreken. Scepsis met betrekking tot dit ontwerp staat niet gelijk aan het ontkennen ervan.
quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:03 schreef HowardRoark het volgende:
alleen omdat zij eens een meme of post plaatsen die voor jou of je ideologische soortgenoten meteen een hevige trigger is.
Omdat je het zelf laat zien dat het gewoon feitelijk juist is. Ja, depends welke tijdreeks je neemt maar inderdaad, 10 jaars hoogtepunt.quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:58 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Hoezo een toename zee-ijs bij de Noordpool? Dit jaar lag er relatief wat meer ijs in vergelijking met de laatste 10 jaar, maar het is veel te vroeg om hier concusies aan te verbinden.
[ afbeelding ]
Wat doet onze Etto dan?quote:Op zaterdag 17 december 2022 07:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Etto is wetenschapper en jij en Ludo en wat andere vervelende trollen die pseudowetenschap proberen te verpakken als valide. Erg doorzichtig voor sommigen maar helaas sommige andere trappen erin en worden meegezogen in de fabeltjesfuik.
Moreel erg laakbaar gedrag maar blijkbaar de manier hoe de wereld op dit moment werkt.
Als je het over M2 en M3 hebt ipv M^2 en M^3 heb je toch veel kennis verloren van je wetenschappelijke opleiding.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat doet onze Etto dan?
Ik ben gewoon wetenschappelijk opgeleid, heb waarschijnlijk wat meer verstand van wetenschap en statistiek dan 98% van de Fokkers.
En jij neemt nu aan dat ik niet integer ben ofzo, waarom zou ik dat doen, welk complot steekt daar achter?
Mweh in de volksmond wordt dat gewoon zo gebruikt toch, overigens, je weet waar ik het over heb.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je het over M2 en M3 hebt ipv M^2 en M^3 heb je toch veel kennis verloren van je wetenschappelijke opleiding.
Succes ermee 'kritische denker'. Ben je er al achter dat je uit je nek zat te kletsen?quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zit uit mijn nek te kletsen? Want? Ga eens in op de inhoud dan? Waarom zou je iets anders dan een positieve correlatie verwachten tussen aangroei ijs in M2 en M3 normaliter, all else the same? Komop.
"daarna toon je duidelijk aan dat je geen idee hebt waarover je praat" pardon? Lol. Wat denk jij?
Misschien is wat ik zeg wel gewoon te moeilijk voor jou?
Kerel, je gaat met gestrekt been in en er is geen bal te bekennen. Ga eens op de inhoud.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:49 schreef The_End het volgende:
[..]
Succes ermee 'kritische denker'. Ben je er al achter dat je uit je nek zat te kletsen?
Ik heb daar echt niks geks gezegd.quote:Waarom zou je iets anders dan een positieve correlatie verwachten tussen aangroei ijs in M2 en M3 normaliter, all else the same?
Op Fok kan je ook gewoon m2 en m3 schrijvenquote:Op zaterdag 17 december 2022 15:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je het over M2 en M3 hebt ipv M^2 en M^3 heb je toch veel kennis verloren van je wetenschappelijke opleiding.
Je verzint een argument, dat blijkt niet te kloppen en je blijft er maar op doorgaan.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kerel, je gaat met gestrekt been in en er is geen bal te bekennen. Ga eens op de inhoud.
[..]
Ik heb daar echt niks geks gezegd.
Ik spreek een verwachting uit, en laat het voor mogelijk dat er iets anders ook mogelijk is, maar dat dat niet mijn standaard verwachting zou zijn.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:54 schreef The_End het volgende:
[..]
Je verzint een argument, dat blijkt niet te kloppen en je blijft er maar op doorgaan.
Hij stapte op, omdat Trump het Parijs akkoord verliet. Ook weer zoiets waar de gemiddelde Republikein ideologie boven realiteit verkiest. Wat dit onderwerp betreft staat Musk klaarblijkelijk gelukkig wel wat meer in de realiteit, hoewel het hard kan omslaan, zie Baudet.quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
Ik bedoel dat Musk een tijd aan de zijde van Trump stond. Lijken veel mensen vergeten te zijn. Maar hij is toen opgestapt omdat het niet echt lekker ging dacht ik.
Je hebt geen idee waar je het over hebt, maar je moet per see je 'kritische denker' mening laten horen in dit topic en dan ben ik aan het framen?quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:58 schreef ludovico het volgende:
\
[..]
Ik spreek een verwachting uit, en laat het voor mogelijk dat er iets anders ook mogelijk is, maar dat dat niet mijn standaard verwachting zou zijn.
Iemand laat zien dat het bij de Zuid Pool in kaart is gebracht waar systemen aanwezig zijn waar die correlatie negatief is, heb dat nergens ontkent, lijkt heel plausibel dat dat gewoon zo speelt ja.
Je moet mijn woorden niet zo negatief willen framen.
Ik vraag me af of hij dit nog steeds achter staat.quote:Op zaterdag 17 december 2022 16:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hij stapte op, omdat Trump het Parijs akkoord verliet. Ook weer zoiets waar de gemiddelde Republikein ideologie boven realiteit verkiest. Wat dat betreft staat Musk dus gelukkig wel wat meer in de realiteit klaarblijkelijk.
Tsja Musk heeft juist veel baat bij het Parijs akkoord natuurlijk, met Tesla.quote:Op zaterdag 17 december 2022 16:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hij stapte op, omdat Trump het Parijs akkoord verliet. Ook weer zoiets waar de gemiddelde Republikein ideologie boven realiteit verkiest. Wat dat betreft staat Musk dus gelukkig wel wat meer in de realiteit klaarblijkelijk.
quote:Op zaterdag 17 december 2022 16:04 schreef The_End het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je het over hebt, maar je moet per see je 'kritische denker' mening laten horen in dit topic en dan ben ik aan het framen?
Heb je nog meer pseudo wetenschappelijke onzin om klimaatverandering te ontkennen?
In augustus nog wel:quote:Op zaterdag 17 december 2022 16:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik vraag me af of hij dit nog steeds achter staat.
Opmerkelijke reactie van iemand die claimt verstand te hebben van statistiek: hoe kom je bij die 98%, en wat bedoel je met 'waarschijnlijk'?quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat doet onze Etto dan?
Ik ben gewoon wetenschappelijk opgeleid, heb waarschijnlijk wat meer verstand van wetenschap en statistiek dan 98% van de Fokkers.
En jij neemt nu aan dat ik niet integer ben ofzo, waarom zou ik dat doen, welk complot steekt daar achter?
Is fake. Zie https://polititweet.org/tweets?account=44196397quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heeft-ie dit echt gezegd? Ik zie het niet op z'n tijdlijn. Misschien weer verwijderd?
quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat doet onze Etto dan?
Hoi Ludoquote:95% van de mensen rijdt beter dan gemiddeld: zelfoverschatting in optima forma
Hoeveel % van de mensen op Fok verwacht jij nou dat op universitair niveau meerdere courses statistiek heeft afgerond? Dat zijn er echt niet zoveel.quote:
quote:In 2010 had ruim 20% van de bevolking van 25-64 jaar een hbo-diploma en bijna 12% een universitaire graad
Zit je op 6% van de populatie die een beetje statistiek heeft gehad op universiteitsniveau, maar bij studies met iets meer wiskunde verwacht ik dat het niveau toch wat hoger ligt dan bij psychologie of geneeskunde.quote:"Bij de Radboud Universiteit (RU) kent 42% van alle bacheloropleidingen een verplichte statistiekcursus. Deze opleidingen bedienen samen 53% van de bachelorstudenten.
Wat kan de CEO er nou weer aandoen dat het aandeel gehyped is, ver boven intrinsieke waarde noteert, en vanwege een haat campagne van links zijn allure verliest om veel te veel geld voor een aandeel te betalen?quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:36 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Aandeelhouders in Tesla beginnen te morren vanwege het geklooi van Musk. Zijn obsessie met zijn nieuwe speelgoed vreet veel te veel tijd en hij is bij Tesla nodig om wat te doen aan de wegzakkende aandelen.
Hij is eindverantwoordelijk. Hij heeft te zorgen dat de aandeelhouders blij worden. En dat lukt hem steeds minder. En de kritiek is vooral dat Musk zich nauwelijks nog met Tesla lijkt te bemoeien maar vooral bezig is met zijn nieuwe hobby. Geen nieuwe modellen. Geen upgrades van de bestaande. Niks.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat kan de CEO er nou weer aandoen dat het aandeel gehyped is, ver boven intrinsieke waarde noteert, en vanwege een haat campagne van links zijn allure verliest om veel te veel geld voor een aandeel te betalen?
Laat staan dat de omgeving van Tesla behoorlijk negatiever is geworden voor het bedrijf, met hoge inflatie, hoge rente (dodelijk voor Tesla).
Macro-economische omstandigheden die tegen je keren kun je moeilijk verantwoordelijk voor zijn.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij is eindverantwoordelijk. Hij heeft te zorgen dat de aandeelhouders blij worden. En dat lukt hem steeds minder. En de kritiek is vooral dat Musk zich nauwelijks nog met Tesla lijkt te bemoeien maar vooral bezig is met zijn nieuwe hobby. Geen nieuwe modellen. Geen upgrades van de bestaande. Niks.
En dat kost andere aandeelhouders heel erg veel geld.
quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij is eindverantwoordelijk. Hij heeft te zorgen dat de aandeelhouders blij worden. En dat lukt hem steeds minder. En de kritiek is vooral dat Musk zich nauwelijks nog met Tesla lijkt te bemoeien maar vooral bezig is met zijn nieuwe hobby. Geen nieuwe modellen. Geen upgrades van de bestaande. Niks.
En dat kost andere aandeelhouders heel erg veel geld.
Ja, leuk. Maar in de periode dat Tesla 50% van de waarde verloor gingen andere fondsen een stuk minder hard onderuit. En wat gaat Musk doen om het tij te keren? Miljarden aan aandelen dumpen om zijn nieuwe speeltje te financieren gaat zeker niet helpen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Macro-economische omstandigheden die tegen je keren kun je moeilijk verantwoordelijk voor zijn.
Tesla is ook wel extreem rente gevoelig en het is geen item wat ze verkopen wat noodzaak is om te kopen hè, het is een luxe goed.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, leuk. Maar in de periode dat Tesla 50% van de waarde verloor gingen andere fondsen een stuk minder hard onderuit. En wat gaat Musk doen om het tij te keren? Miljarden aan aandelen dumpen om zijn nieuwe speeltje te financieren gaat zeker niet helpen.
Dus Musk heeft geen vertrouwen meer in zijn eigen fabriek? Die hij runt?quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tesla is ook wel extreem rente gevoelig en het is geen item wat ze verkopen wat noodzaak is om te kopen hè, het is een luxe goed.
Miljarden aandelen verzilveren is slim, stel je voor dat Tesla failliet gaat.
Ze moeten blij zijn dat ze nog leven, dus.quote:
Soms heb ik echt het idee dat je dingen zegt, om het maar te zeggen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, leuk. Maar in de periode dat Tesla 50% van de waarde verloor gingen andere fondsen een stuk minder hard onderuit. En wat gaat Musk doen om het tij te keren? Miljarden aan aandelen dumpen om zijn nieuwe speeltje te financieren gaat zeker niet helpen.
Denk dat Musk er heel ideologisch in staat, maar ik vertrouw hem niet 100% hoor, als hij wat geld opzij zet voor als het mis gaat lijkt me dat heel rationeel, en hij heeft dat lekker gespeeld met die polls van hem op Twitter of hij het moest overkopen, "niet mijn initiatief hoor!".quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus Musk heeft geen vertrouwen meer in zijn eigen fabriek? Die hij runt?
Ja, lachen, maar als je grootaandeelhouder bent en je verliest door zo'n grappige twitterpoll van Musk even 50 of 100 miljoen, ga je hem niet waarderen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk dat Musk er heel ideologisch in staat, maar ik vertrouw hem niet 100% hoor, als hij wat geld opzij zet voor als het mis gaat lijkt me dat heel rationeel, en hij heeft dat lekker gespeeld met die polls van hem op Twitter of hij het moest overkopen, "niet mijn initiatief hoor!".
Het is zijn taak het bedrijf goed te runnen, dat de wereld om hem heen emotionele waarde toekent aan die aandelen op basis van Musk zijn superster status is echt niet aan Musk toe te rekenen. Daarnaast, op de lange termijn ook niet vol te houden, bubbels klappen altijd een keer.quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, lachen, maar als je grootaandeelhouder bent en je verliest door zo'n grappige twitterpoll van Musk even 50 of 100 miljoen, ga je hem niet waarderen.
Het nieuwtje is er wel vanaf na twintig jaar, Tesla is nu een doorsnee automerk. Dus je moet het met andere autobouwers vergelijken. Die hebben het ook moeilijk, maar ze doen het wel beter. Om nu nog met "het zijn kinderziektes en groeistuipen" aan te komen is onzin. Je kunt niet eeuwig een veelbelovend talent blijven. Als dat wel zo is, dan is er in de kern iets mis. En dan moet Musk ingrijpen. Maar die lijkt het leuker te vinden om vervelende journalisten van Twitter te trappen en is verder AWOL bij Tesla. En aandeelhouders leveren daar heel terecht forse kritiek op,quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:14 schreef Rnie het volgende:
[..]
Soms heb ik echt het idee dat je dingen zegt, om het maar te zeggen.Ik durf een wedje te leggen dat jij je A nooit in de stock market hebt verdiept of daar dagelijks mee bezig bent en B al helemaal niet hebt gekeken naar wat de EV stocks het afgelopen jaar hebben gedaan. Dat je Musk zijn antics nu gebruikt om argumenten te zoeken op de decline van Tesla's marketshare snap ik nog wel. Het is een simpele reach.
Kijk eens wat de stockmarket doet met bijvoorbeeld Nio, Fisker of Workhorse. Workhorse stond begin van het jaar op 5 dollar, nu 2. Fisker stond begin van het jaar op 17, nu 7. Nio stond op 30, nu 11.
3 eigenaren/ceo's/baasjes die niet Twitter hebben gekocht
Dus hoe heeft Musk zich voorbereid op zoiets? Jij weet het, ik weet het. Dan zal hij het toch ook wel weten, denk je niet?quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
, bubbels klappen altijd een keer.
Een van de primaire taken van een CEO is zorgen dat de eigenaren geld verdienen (aandeelhouders), dit is primaire doel van een bedrijf.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat kan de CEO er nou weer aandoen dat het aandeel gehyped is, ver boven intrinsieke waarde noteert, en vanwege een haat campagne van links zijn allure verliest om veel te veel geld voor een aandeel te betalen?
Het is toch vreemd, dat een ceo, gewoon van de ene op de andere dag, een compleet nieuw bedrijf koopt en wel gewoon ceo aanblijft bij het andere bedrijf. onmogelijk dat je een bedrijf kunt runnen als Tesla met halve krachten. dat veel aandeel houders gaan klagen is gewoon logisch, De prijs per aandeel van tesla hangt samen rondom de cult van Musk, zoals je zelf al zegt de intrensieke waarde van het bedrijf is vele malen lager dan prijs per stock (P/E ratio), dacht zelfs de hoogste van de hele s&p 500. In de VS sparen mensen zelf voor hun pensioen en kopen dus zelf aandelen (anders geregeld dan hier), dus dat mensen helemaal in paniek raken van Musk zijn gedrag is heel begrijpelijk.quote:Laat staan dat de omgeving van Tesla behoorlijk negatiever is geworden voor het bedrijf, met hoge inflatie, hoge rente (dodelijk voor Tesla).
Bedankt Hansquote:Op zaterdag 17 december 2022 10:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe meer leugens hoe beter je het volk kan hersenspoelen. Dat zien we hier al in de bochten waarin de aanbidders van muskgod zich moeten wringen om het hypocriete gedrag met observeerbare leugens van hun god goed te blijven praten. Als er geen weerwoord is versterkt die echokamer zich alleen maar en krijg je een bnw samenscholing.
De 'Grote Etto' doet niets anders dan het volgen van de wetenschappelijke methode en de empirische cyclus. Dat is niet zo bijzonder in de wetenschap. Het maakt je in ieder geval niet 'Groot'.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wie bepaalt nou wat desinformatie is? Grote Etto weet het beter dan anderen?
Dat er idioten op aarde rondlopen weten we al langer, daar hebben we een juridisch systeem voor opgetuigd met passende straffen e.d.
Dus, laat staan dat welke repressie dan ook de samenleving "gezonder laat denken" je kunt veel beter investeren in gezond denkvermogen / scholing dan proberen een soort van zinloze war against drugs te voeren maar dan met vrije meningsuiting.
Sowieso is die aanval op vrijheid van meningsuiting absurd.
En dat zijn dan werknemers die zich hadden gecommiteerd aan Elon's eerdere eisen.quote:
Leuk voor hem. Maar als je in de EU wil meedoen heb je er niks aan.quote:Op zaterdag 17 december 2022 21:34 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/facepalm/comments/zoanif/lol_what/
[ afbeelding ]
President? Van wat? Van de NFT's wellichtquote:Op zaterdag 17 december 2022 21:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
En ook dat artikel kan door één van de 5 miljoen confirmed editors genomineerd worden voor verwijdering. Of verwacht je dat Wikipedia voor Musk andere regels hanteert?quote:Op zondag 18 december 2022 00:26 schreef Rnie het volgende:
Twitters files op wiki was een no-go, maar dit wordt dus wel goedgekeurd?
De pagina is nu hernoemd naar December 15, 2022 - Twitter suspensions
https://en.wikipedia.org/wiki/December_15,_2022_Twitter_suspensions
[ twitter ]
En dat vertrouw ik jou niet toe.quote:Op zaterdag 17 december 2022 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De 'Grote Etto' doet niets anders dan het volgen van de wetenschappelijke methode en de empirische cyclus. Dat is niet zo bijzonder in de wetenschap. Het maakt je in ieder geval niet 'Groot'.
En fantastisch, inzetten op gezond denkvermogen en scholing. Dat begint o.a. met het kunnen onderscheiden van feiten en meningen.
Dat snap ik aangezien je niet gelooft dat feiten bestaan.quote:
Wat een onzin weer.quote:Op zondag 18 december 2022 01:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat snap ik aangezien je niet gelooft dat feiten bestaan.
Mergen lijkt mij een betere optie. Ik dacht dat het artikel van de twitter files was verwijderd, maar dat is dus niet zo.quote:Op zondag 18 december 2022 00:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En ook dat artikel kan door één van de 5 miljoen confirmed editors genomineerd worden voor verwijdering. Of verwacht je dat Wikipedia voor Musk andere regels hanteert?
Context.quote:Op zondag 18 december 2022 01:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je eigen woorden. Alles is een mening.
Ja, Elon. Actie = reactie.quote:Op zondag 18 december 2022 00:26 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
De pagina is nu hernoemd naar December 15, 2022 - Twitter suspensions
https://en.wikipedia.org/wiki/December_15,_2022_Twitter_suspensions
Dezelfde rancuneuze trekjes als Trump blijkbaar.quote:Op zondag 18 december 2022 06:29 schreef crystal_meth het volgende:
Blijkbaar een nieuwe ban, reporter van de WP:
[ twitter ]
quote:Op zondag 18 december 2022 06:29 schreef crystal_meth het volgende:
Blijkbaar een nieuwe ban, reporter van de WP:
[ twitter ]
Aha...quote:Op zaterdag 17 december 2022 21:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Dus personen die 8$ per maand hebben betaald voor hun blue tag gaan bepalen welke tweets je te zien krijgt...quote:
We noemen het dan maar betaalde propaganda ipv het vrije woord.quote:Op zondag 18 december 2022 09:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dus personen die 8$ per maand hebben betaald voor hun blue tag gaan bepalen welke tweets je te zien krijgt...
Dat is wel interessant. Ben benieuwd of hij meer deelt over dit Neural Network en hoe het leert.quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Markets_Actquote:The DMA intends to ensure a higher degree of competition in the European Digital Markets, by preventing large companies from abusing their market power and by allowing new players to enter the market.
[..]
The regulation proposed by the European Commission in December 2020[1] was signed into law by the European Parliament and the Council of the EU in September 2022. It entered into force on 1 November 2022 and will become applicable, for the most part, on 2 May 2023.
Dan zou je toch tegen censuur moeten zijn. En praktisch tegen het uitroepen van een of andere absolute waarheid, dat er zelfs geen informatie over gedeeld mag worden.quote:Op zaterdag 17 december 2022 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De 'Grote Etto' doet niets anders dan het volgen van de wetenschappelijke methode en de empirische cyclus. Dat is niet zo bijzonder in de wetenschap. Het maakt je in ieder geval niet 'Groot'.
En fantastisch, inzetten op gezond denkvermogen en scholing. Dat begint o.a. met het kunnen onderscheiden van feiten en meningen.
Afgezien van laster, doxxen en oproep tot geweld ben ik dat dan ook. Ook herhaaldelijk gesteld; ik ben ook geen fan van bans op dit forum of het bannen van users. Laat ze vooral en plein public opereren.quote:Op zondag 18 december 2022 11:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan zou je toch tegen censuur moeten zijn. En praktisch tegen het uitroepen van een of andere absolute waarheid, dat er zelfs geen informatie over gedeeld mag worden.
Sowieso doodeng om in zo een censuur staat te leven, begrijp niet waarom jij denkt dat dat een leuke toekomst geeft.
Alleen maar omdat er wat gekke wappies bestaan die stellen dat het vaccin massale sterfte zal veroorzaken o.i.d.?
Ja, eens.quote:Op zondag 18 december 2022 10:34 schreef crystal_meth het volgende:
Het bannen van links naar Mastodon lijkt een duidelijke overtreding van de EU Digital Markets Act. Die is blijkbaar pas van toepassing op 2 mei 2023, maar ik gok dat ze ook de concurrentieregels van de TFEU (artikel 101 of 102) overtreden.
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Markets_Act
Dan ga je in op de inhoud en kaart je aan waarom het desinfo is. Als de feiten duidelijk zijn zal iedereen het met je eens zijn, toch?quote:Op zondag 18 december 2022 11:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Afgezien van laster en oproep tot geweld ben ik dat dan ook. Ook herhaaldelijk gesteld; ik ben ook geen fan van bans op dit forum of het bannen van users. Laat ze vooral en plein public opereren.
Mij gaat het erom dat je disinformatie wel zodanig benoemt, i.p.v. er een pseudo-filosofische shitshow van te maken waarin 'de waarheid niet bestaat' en 'alles fluïde is'. Of erger: pretenderen dat grote waarheden van een plaform werden geflikkerd 'omdat ze niet gehoord mochten worden'.
Voorbeeld: 6 januari 2021 says no.quote:Op zondag 18 december 2022 11:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan ga je in op de inhoud en kaart je aan waarom het desinfo is. Als de feiten duidelijk zijn zal iedereen het met je eens zijn, toch?
En dan is het klaar?
Er zijn wel wat redelijk serieuze mensen - en daar schaar ik Robert Malone echt wel onder, al zal hij vast ergens ooit wat vreemds hebben gezegd of gequote - van twitter danwel linkedin geknikkerd.
Als ik stel dat veel maatregelen tegen Covid verspreiding méér kosten hebben gemaakt dan het heeft opgeleverd dan beginnen al veel mensen met steigeren, die mogelijkheid bestaat niet in de koppies.
Wat bedoel je precies?quote:Op zondag 18 december 2022 11:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voorbeeld: 6 januari 2021 says no.
Dat voor sommige mensen feiten niet tellen. Toen niet, nu niet, nooit niet. Dat krijg je wanneer je leeft in een wereld waar feiten niet bestaan, en iets pas werkelijkheid is wanneer het 100% aansluit op de eigen wensen.quote:
Lekker laten gaarkoken dan in eigen sop? Hebben we toch geen censuur voor nodig?quote:Op zondag 18 december 2022 11:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat voor sommige mensen feiten niet tellen. Toen niet, nu niet, nooit niet. Dat krijg je wanneer je leeft in een wereld waar feiten niet bestaan, en iets pas werkelijkheid is wanneer het 100% aansluit op de eigen wensen.
Definitie van censuur/vrijheid van meningsuiting is het grote probleem, teveel mensen die dat niet snappen en er onterecht beroep op doen.quote:Op zondag 18 december 2022 11:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan ga je in op de inhoud en kaart je aan waarom het desinfo is. Als de feiten duidelijk zijn zal iedereen het met je eens zijn, toch?
En dan is het klaar?
Er zijn wel wat redelijk serieuze mensen - en daar schaar ik Robert Malone echt wel onder, al zal hij vast ergens ooit wat vreemds hebben gezegd of gequote - van twitter danwel linkedin geknikkerd.
Als ik stel dat veel maatregelen tegen Covid verspreiding méér kosten hebben gemaakt dan het heeft opgeleverd dan beginnen al veel mensen met steigeren, die mogelijkheid bestaat niet in de koppies.
Toch minimaal die laatste lock-down zou toch universeel het besef moeten bestaan dat het rampzalig is geweest.
Dan gaat er echt iets mis in de informatievoorziening. En dat komt heus niet (alleen) door censuur. Maar meer een algeheel propaganda klimaat waarin men écht niet mag denken dat het wel meevalt met dat virus. Daar is men als de dood voor.
De mens wordt bespeeld en de wetenschapper voelt dan in mijn optiek niet ethisch, ik had mijn excuses aangeboden voor die puinhoop.
Dat werkt inderdaad niet, want die mensen trekken sowieso hun eigen plan. Als dat leidt tot geweld en doden, neemt men dat in die hoek voor lief.quote:Op zondag 18 december 2022 11:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lekker laten gaarkoken dan in eigen sop? Hebben we toch geen censuur voor nodig?
Dus wel censuur nodig? Want sopje spreidt uit als je het geluid niet laat verdwijnen?quote:Op zondag 18 december 2022 11:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat werkt inderdaad niet, want die mensen trekken sowieso hun eigen plan. Als dat leidt tot geweld en doden, neemt men dat in die hoek voor lief.
Dat is namelijk het vervelende: dat sopje spreidden ze uit over anderen.
Dat geluid verdwijnt dan ook niet. Niet met, en niet zonder censuur.quote:Op zondag 18 december 2022 11:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dus wel censuur nodig? Want sopje spreidt uit als je het geluid niet laat verdwijnen?
In juridische zin vind ik dat je wel grote woorden spreekt nu, als iets echt oorzakelijk gelinkt kan worden tot geweld en doden is het al illegaal.
Soort war against drugs idee dan? Het hoogst haalbare is dat je maatregel het een beetje mitigeert?quote:Op zondag 18 december 2022 11:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat geluid verdwijnt dan ook niet. Niet met, en niet zonder censuur.
Inderdaad, open EERLIJKE informatie.quote:Op zondag 18 december 2022 11:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Soort war against drugs idee dan? Het hoogst haalbare is dat je maatregel het een beetje mitigeert?
Dan is de vraag welke maatregel dat efficiënt kan behalen en bij welke kosten het beleid te duur wordt.
Maar vanuit grondrecht beredeneerd doe je dat dan gewoon met open eerlijke informatie geven.
quote:Op zondag 18 december 2022 11:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat voor sommige mensen feiten niet tellen. Toen niet, nu niet, nooit niet. Dat krijg je wanneer je leeft in een wereld waar feiten niet bestaan, en iets pas werkelijkheid is wanneer het 100% aansluit op de eigen wensen.
Dat hebben we inderdaad in de zomer van 2020 nog gezien. Wat was het ook alweer? Tientallen doden, duizenden gewonden en 2 miljard aan schade door allerlei leugens over vermeend racisme en discriminatie.quote:Op zondag 18 december 2022 11:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat werkt inderdaad niet, want die mensen trekken sowieso hun eigen plan. Als dat leidt tot geweld en doden, neemt men dat in die hoek voor lief.
Dat is namelijk het vervelende: dat sopje spreidden ze uit over anderen.
Twijfel je aan de integriteit van R. Malone bijvoorbeeld?quote:Op zondag 18 december 2022 11:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Inderdaad, open EERLIJKE informatie.
Ja, ook woke schaar ik daaronder. Was volgens mij geen geheim.quote:Op zondag 18 december 2022 11:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Dat hebben we inderdaad in de zomer van 2020 nog gezien. Wat was het ook alweer? Tientallen doden, duizenden gewonden en 2 miljard aan schade door allerlei leugens over vermeend racisme en discriminatie.
quote:Ik vind dat er sprake is van een noodtoestand, dat er sprake is van een rechtvaardigingsgrond om strafbare feiten te moeten plegen, om het andere te beschermen
Dat hele verhaal heeft - naar mijn indruk - alles te maken met vrijheid van meningsuiting, al het gezeik eromheen ook, wat weer getriggerd is door Corona en allerhande beleid eromheen en het cancellen van publieke sprekers, ook op dat platform.quote:Op zondag 18 december 2022 12:03 schreef Tijn het volgende:
Ik weet nog dat het hier ging over Elon Musk die de baas van Twitter werd
Dit is hoe dit type mens in elkaar zit. Zelf mogen ze alles doen, maar anderen mogen zelfs bepaalde woorden niet uitspreken want 'speech is violence'. Hilarisch. Al die klimaatactivisten moeten ook veel harder worden aangepakt als ze weer eens wat gevaarlijks uithalen.quote:
Het kan aan mij liggen, maar ik vind wat een of andere gast in een Nederlandse podcast zegt niet relevant in een topic over de overname van Twitter door Elon Musk.quote:Op zondag 18 december 2022 12:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat hele verhaal heeft - naar mijn indruk - alles te maken met vrijheid van meningsuiting, al het gezeik eromheen ook, wat weer getriggerd is door Corona en allerhande beleid eromheen en het cancellen van publieke sprekers, ook op dat platform.
Oproep tot overtreden van wetten is onder het juiste kleurtje wel geaccepteerd, het hele wereldje is op dit punt, anti-Musk echt behoorlijk hypocriet aan het worden.
Mooie tijd was datquote:Op zondag 18 december 2022 12:03 schreef Tijn het volgende:
Ik trek het wat breder, het gezeik rondom Musk gaat over vrijheid van meningsuititng die teveel uitwijkt naar de mening van Musk naar één zijde van het publieke debat.quote:Op zondag 18 december 2022 12:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar ik vind wat een of andere gast in een Nederlandse podcast zegt niet relevant in een topic over de overname van Twitter door Elon Musk.
Ik bewonder me echt hoeveel discussies dit oplevert. En het gaat alle kanten op hè?quote:Op zondag 18 december 2022 12:03 schreef Tijn het volgende:
Ja, dat je het wat breder trekt is duidelijk. Ik lees hier liever wat het directe nieuws rondom de overname van Twitter door Elon Musk is. Voor een of andere filosofische discussie over vrijheid van meningsuiting is dit niet de plek imho.quote:Op zondag 18 december 2022 12:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik trek het wat breder, het gezeik rondom Musk gaat over vrijheid van meningsuititng die teveel uitwijkt naar de mening van Musk naar één zijde van het publieke debat.
- Twitter filmpje is daar voorbeeld van -
En dat dan allerhande Ministry of Truth organisaties uit de EU etc zich daarmee gaan bemoeien is wel spraakmakend.
De aangegeven voorbeelden omtrent freedom of speech worden discussie-onderwerpen binnen het topic. Paar posts prima lijkt mij, maar pagina na pagina? Weet niet of het merendeel daarop zit te wachten eigenlijk.quote:Op zondag 18 december 2022 12:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik trek het wat breder, het gezeik rondom Musk gaat over vrijheid van meningsuititng die teveel uitwijkt naar de mening van Musk naar één zijde van het publieke debat.
- Twitter filmpje is daar voorbeeld van -
En dat dan allerhande Ministry of Truth organisaties uit de EU etc zich daarmee gaan bemoeien is wel spraakmakend.
Nou misschien heb ik het dan mis dat de spraakmakendheid omtrent deze overname vooral over freedom of speech gaat?quote:Op zondag 18 december 2022 12:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
De aangegeven voorbeelden omtrent freedom of speech worden discussie-onderwerpen binnen het topic. Paar posts prima lijkt mij, maar pagina na pagina? Weet niet of het merendeel daarop zit te wachten eigenlijk.
quote:Vox populi vox dei.
Dat zegt Elon, ja. Maar ondertussen bant-ie links en rechts ook iedereen die 'm niet zinnen, dus dat het echt om vrijheid van meningsuiting gaat lijkt me vrij duidelijk een wassen neus.quote:Op zondag 18 december 2022 12:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou misschien heb ik het dan mis dat de spraakmakendheid omtrent deze overname vooral over freedom of speech gaat?
Voor mij is de overname vooral weer een antropologische case study naar megalomane techondernemers die ook deze keer weer uitmondt in pure komedie. De man komt op alle fronten zo pijnlijk tekort dat het vrij hilarische taferelen oplevert. Popcornvermaak zo je wilt.quote:Op zondag 18 december 2022 12:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou misschien heb ik het dan mis dat de spraakmakendheid omtrent deze overname vooral over freedom of speech gaat?
[..]![]()
Onder andere, imo behelst deze saga meer dan alleen freedom of speech. Voorbeelden moeten geen leidraad worden.quote:Op zondag 18 december 2022 12:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]![]()
quote:Then, the platform removed John Mastodon, the founder of a competing social media company named after himself, for posting a link to the jet tracker's Mastodon account.
Het is al jaren beleid van twitter dat je de tweet moet verwijderen om je account te herstellen. Daar hysterisch over doen is absurd.quote:
Dus tóch een level playing field.quote:Op zondag 18 december 2022 12:32 schreef Tijn het volgende:
Dat zegt Elon, ja. Maar ondertussen bant-ie links en rechts ook iedereen die 'm niet zinnen, dus dat het echt om vrijheid van meningsuiting gaat lijkt me vrij duidelijk een wassen neus.
Wat teringslecht zeg.quote:Op zondag 18 december 2022 12:40 schreef Tijn het volgende:
Volgens mij hebben jullie door al het geleuter over irrelevante zaken helemaal het verhaal rondom John Mastodon gemist. Gelukkig heeft Boing Boing een aardige samenvatting: https://boingboing.net/20(...)s-john-mastodon.html
Waar het op neerkomt: Isaac Schorr schrijft voor Mediaite een column over de toestanden op Twitter. Daarin wijdt-ie ook een alinea aan het feit dat Elon Musk het account van Mastodon heeft geband. Echter lees onze columnist het verkeerd en in plaats van @:JoinMastodon denkt hij dat er @:JohnMastodon staat. Waarop hij onmiddellijk overgaat tot het verzinnen van de persoon John Mastodon, die natuurlijk de oprichter van Mastodon moet zijn
De column is inmiddels bijgewerkt, maar het origineel staat op archive.org: https://web.archive.org/w(...)way-down-at-twitter/
[..]
Ik neem aan dat hij de tweet niet wil verwijderen omdat er volgens hem geen sprake was van doxxen, en de tweet dat aantoont.quote:Op zondag 18 december 2022 13:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is al jaren beleid van twitter dat je de tweet moet verwijderen om je account te herstellen. Daar hysterisch over doen is absurd.
Nou, over het vernielen van bushokjes heeft niemand het gehad. Dat maak jij er zelf van met de bedoeling de ernst en omvang van het geweld, het vandalisme en de rellen tijdens de van zomer 2020 te bagatelliseren. Daarnaast zuig je ook nog een heel verhaal uit je duim over de vermeende politieke verhoudingen in de VS, waarbij de wens de vader van de gedachte is. Kom anders gerust eens meeposten in het gezellige BNW, daar zijn zulke theorieën meer dan welkom!quote:Op zondag 18 december 2022 12:35 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft boeiend om te zien hoe het vernielen van bushokjes door domrechts gelijk wordt gesteld aan het proberen een staatsgreep te plegen. En ja “vermeende discriminatie “ in een land waar dankzij gerrynandering zwarte arme buurten nog minder democratie kennen dan al dankzij de idiote Amerikaanse kieswetten was vastgelegd
Bottomline zou de GOP in de VS weggevaagd worden in een echt representatieve democratie, alleen trucjes en fraude houden deze partij nog aan de macht.
Dus ja, tegenkrachten ten opzichte van anti-democratische krachten, extreemrechtse liegers, bedriegers is helaas noodzakelijk. Juist omdat domrechts nooit eerlijk speelt. Watergate was geen uitzondering, Watergate is de regel.
Een paar bushokjes zegt hij lmao.quote:Op zondag 18 december 2022 12:35 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft boeiend om te zien hoe het vernielen van bushokjes door domrechts gelijk wordt gesteld aan het proberen een staatsgreep te plegen. En ja “vermeende discriminatie “ in een land waar dankzij gerrynandering zwarte arme buurten nog minder democratie kennen dan al dankzij de idiote Amerikaanse kieswetten was vastgelegd
Bottomline zou de GOP in de VS weggevaagd worden in een echt representatieve democratie, alleen trucjes en fraude houden deze partij nog aan de macht.
Dus ja, tegenkrachten ten opzichte van anti-democratische krachten, extreemrechtse liegers, bedriegers is helaas noodzakelijk. Juist omdat domrechts nooit eerlijk speelt. Watergate was geen uitzondering, Watergate is de regel.
Je bedoelt die doden die door extreemrechts zijn gevallen toch? Gekkies met geweren die de politie gingen “helpen”. Die bedoel je dan toch?quote:Op zondag 18 december 2022 15:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een paar bushokjes zegt hij lmao.
De realiteit:
Miljarden aan schade en tientallen doden, maar het was voor het goede doel niet waar mcmlxiv?
Ja, iets van een autoblocker voor blauwe vinkjes is dus wel handig. Ik hoop dat iemand zoiets in elkaar kan knutselen.quote:Op zondag 18 december 2022 09:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dus personen die 8$ per maand hebben betaald voor hun blue tag gaan bepalen welke tweets je te zien krijgt...
Gezellig met de tulbandjes die hun centjes in Twitter hebben gestopt babbelen.quote:
Dat lost het probleem niet op, je krijgt nog steeds de tweets te zien die zij gunstig beoordelen.quote:Op zondag 18 december 2022 16:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, iets van een autoblocker voor blauwe vinkjes is dus wel handig. Ik hoop dat iemand zoiets in elkaar kan knutselen.
Ik mag hopen dat dat een instelling/optie wordt.quote:Op zondag 18 december 2022 16:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat lost het probleem niet op, je krijgt nog steeds de tweets te zien die zij gunstig beoordelen.
quote:Op zondag 18 december 2022 16:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat lost het probleem niet op, je krijgt nog steeds de tweets te zien die zij gunstig beoordelen.
Met zijn Zelensky shirtje.quote:
Die wordt dus geband voor doxing.quote:Op zondag 18 december 2022 18:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Met zijn Zelensky shirtje.![]()
[ twitter ]
Het aacount van ESPN doxxte Lionel Messi net. Ik heb maar een melding ingediend.quote:Op zondag 18 december 2022 18:27 schreef livelink het volgende:
[..]
Die wordt dus geband voor doxing.
Lijkt me sterk. Hoewel je de tijdlijn in elk geval nog wel op "recente tweets" kan sorteren ipv op algoritmisch sorteren.quote:Op zondag 18 december 2022 18:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dat een instelling/optie wordt.
Die slappe biertietjes heeft Zelensky kan weer niet.quote:Op zondag 18 december 2022 18:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Met zijn Zelensky shirtje.![]()
[ twitter ]
De NOS zendt al de hele avond real-time de locatie van tientallen voetballers uit. Belachelijk, deze doxing-praktijken!quote:Op zondag 18 december 2022 18:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het aacount van ESPN doxxte Lionel Messi net. Ik heb maar een melding ingediend.
Schandalig. Denk aan de kinderen van die mensen.quote:Op zondag 18 december 2022 18:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
De NOS zendt al de hele avond real-time de locatie van tientallen voetballers uit. Belachelijk, deze doxing-praktijken!
What. The. Fuck.quote:Op zondag 18 december 2022 19:06 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Thierry Breton, kom er maar in.
Ik hoop dat ze iedereen bannen die een link naar Facebook / Instagram / Mastodon / Truth Social / Tribel / Nostr / Post in hun profiel heeft.quote:
Dit heb ik nog nooit ergens gezien. Je mag altijd links plaatsen, dat is eigenlijk zo'n beetje waarom je überhaupt een account op social media hebt als je content maakt.quote:Op zondag 18 december 2022 19:13 schreef Montov het volgende:
Zijn er trouwens soortgelijke voorbeelden van platformen die dit hebben gedaan? Is dit heel uniek?
Interessant.quote:Op zondag 18 december 2022 19:15 schreef Koffieplanter het volgende:
Dubieus dat TikTok niet in dat rijtje staat. Vraag me af waarom dat is.
YouTube staat er ook niet bij. Hij zal geen ruzie met Google of de Chinezen willen?quote:Op zondag 18 december 2022 19:15 schreef Koffieplanter het volgende:
https://help.twitter.com/(...)ial-platforms-policy.quote:Op zondag 18 december 2022 19:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze iedereen bannen die een link naar Facebook / Instagram / Mastodon / Truth Social / Tribel / Nostr / Post in hun profiel heeft.
Dat is 90% van de site
Gab ook niet.quote:Op zondag 18 december 2022 19:23 schreef Kijkertje het volgende:
GETTR (en Parler) ook niet:
[ twitter ]
De EU Digital Markets Act geldt vanaf 2 mei 2023.quote:Op zondag 18 december 2022 19:06 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Thierry Breton, kom er maar in.
Fok! mag wel. Alleen Facebook, Instagram, Mastodon, Post, Truth Social en nog twee waar ik nog nooit van gehoord had nietquote:Op zondag 18 december 2022 19:29 schreef Leandra het volgende:
Dus als je je Instagrampost op Twitter meldt dan krijg je een ban? 😃😂🙄🫣
Hoe gaat dat met het Twitter account van FOK! ❓️😳
Misbruik van marktmacht is ook nu al verboden.quote:Op zondag 18 december 2022 19:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De EU Digital Markets Act geldt vanaf 2 mei 2023.
Weet hij dat communisme al een jaartje of 30 kapotdood is?quote:
Als je het letterlijk leest, niet.quote:Op zondag 18 december 2022 19:29 schreef Leandra het volgende:
Dus als je je Instagrampost op Twitter meldt dan krijg je een ban? 😃😂🙄🫣
Hoe gaat dat met het Twitter account van FOK! ❓️😳
Omdat het Universele Centrum van de Vrijheid van Meningsuiting, China dus, het Tesla dan wel eens lastig zou kunnen maken.quote:Op zondag 18 december 2022 19:15 schreef Koffieplanter het volgende:
Maar ze zeggen ook:quote:Op zondag 18 december 2022 19:33 schreef YStec het volgende:
[..]
Als je het letterlijk leest, niet.
"Created solely for the purpose of promoting"...
Maar ja, de regels veranderen toch constant, dus je kan zomaar onterecht geband worden.
https://help.twitter.com/(...)ial-platforms-policyquote:At both the Tweet level and the account level, we will remove any free promotion of prohibited 3rd-party social media platforms, such as linking out (i.e. using URLs) to any of the below platforms on Twitter, or providing your handle without a URL
Nee, dat kan nog altijd niet.quote:Op zondag 18 december 2022 19:34 schreef IndoorKite het volgende:
Betekent dit dat mensen weer mastodon linkjes kunnen posten op Twitter? Want dat was eerst dus gebanned.
Dan wreekt het zich toch dat er geen communicatie-afdeling meer is. Waarschijnlijk hebben de technici die deze zondag hebben moeten werken om een search and ban uit te rollen ook de communicatie moeten doen.quote:Op zondag 18 december 2022 19:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar ze zeggen ook:
[..]
https://help.twitter.com/(...)ial-platforms-policy
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |