quote:Op zaterdag 17 december 2022 16:04 schreef The_End het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je het over hebt, maar je moet per see je 'kritische denker' mening laten horen in dit topic en dan ben ik aan het framen?
Heb je nog meer pseudo wetenschappelijke onzin om klimaatverandering te ontkennen?
In augustus nog wel:quote:Op zaterdag 17 december 2022 16:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik vraag me af of hij dit nog steeds achter staat.
Opmerkelijke reactie van iemand die claimt verstand te hebben van statistiek: hoe kom je bij die 98%, en wat bedoel je met 'waarschijnlijk'?quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat doet onze Etto dan?
Ik ben gewoon wetenschappelijk opgeleid, heb waarschijnlijk wat meer verstand van wetenschap en statistiek dan 98% van de Fokkers.
En jij neemt nu aan dat ik niet integer ben ofzo, waarom zou ik dat doen, welk complot steekt daar achter?
Is fake. Zie https://polititweet.org/tweets?account=44196397quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heeft-ie dit echt gezegd? Ik zie het niet op z'n tijdlijn. Misschien weer verwijderd?
quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat doet onze Etto dan?
Ik ben gewoon wetenschappelijk opgeleid, heb waarschijnlijk wat meer verstand van wetenschap en statistiek dan 98% van de Fokkers.
Hoi Ludoquote:95% van de mensen rijdt beter dan gemiddeld: zelfoverschatting in optima forma
Hoeveel % van de mensen op Fok verwacht jij nou dat op universitair niveau meerdere courses statistiek heeft afgerond? Dat zijn er echt niet zoveel.quote:
quote:In 2010 had ruim 20% van de bevolking van 25-64 jaar een hbo-diploma en bijna 12% een universitaire graad
Zit je op 6% van de populatie die een beetje statistiek heeft gehad op universiteitsniveau, maar bij studies met iets meer wiskunde verwacht ik dat het niveau toch wat hoger ligt dan bij psychologie of geneeskunde.quote:"Bij de Radboud Universiteit (RU) kent 42% van alle bacheloropleidingen een verplichte statistiekcursus. Deze opleidingen bedienen samen 53% van de bachelorstudenten.
Wat kan de CEO er nou weer aandoen dat het aandeel gehyped is, ver boven intrinsieke waarde noteert, en vanwege een haat campagne van links zijn allure verliest om veel te veel geld voor een aandeel te betalen?quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:36 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Aandeelhouders in Tesla beginnen te morren vanwege het geklooi van Musk. Zijn obsessie met zijn nieuwe speelgoed vreet veel te veel tijd en hij is bij Tesla nodig om wat te doen aan de wegzakkende aandelen.
Hij is eindverantwoordelijk. Hij heeft te zorgen dat de aandeelhouders blij worden. En dat lukt hem steeds minder. En de kritiek is vooral dat Musk zich nauwelijks nog met Tesla lijkt te bemoeien maar vooral bezig is met zijn nieuwe hobby. Geen nieuwe modellen. Geen upgrades van de bestaande. Niks.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat kan de CEO er nou weer aandoen dat het aandeel gehyped is, ver boven intrinsieke waarde noteert, en vanwege een haat campagne van links zijn allure verliest om veel te veel geld voor een aandeel te betalen?
Laat staan dat de omgeving van Tesla behoorlijk negatiever is geworden voor het bedrijf, met hoge inflatie, hoge rente (dodelijk voor Tesla).
Macro-economische omstandigheden die tegen je keren kun je moeilijk verantwoordelijk voor zijn.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij is eindverantwoordelijk. Hij heeft te zorgen dat de aandeelhouders blij worden. En dat lukt hem steeds minder. En de kritiek is vooral dat Musk zich nauwelijks nog met Tesla lijkt te bemoeien maar vooral bezig is met zijn nieuwe hobby. Geen nieuwe modellen. Geen upgrades van de bestaande. Niks.
En dat kost andere aandeelhouders heel erg veel geld.
quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij is eindverantwoordelijk. Hij heeft te zorgen dat de aandeelhouders blij worden. En dat lukt hem steeds minder. En de kritiek is vooral dat Musk zich nauwelijks nog met Tesla lijkt te bemoeien maar vooral bezig is met zijn nieuwe hobby. Geen nieuwe modellen. Geen upgrades van de bestaande. Niks.
En dat kost andere aandeelhouders heel erg veel geld.
Ja, leuk. Maar in de periode dat Tesla 50% van de waarde verloor gingen andere fondsen een stuk minder hard onderuit. En wat gaat Musk doen om het tij te keren? Miljarden aan aandelen dumpen om zijn nieuwe speeltje te financieren gaat zeker niet helpen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Macro-economische omstandigheden die tegen je keren kun je moeilijk verantwoordelijk voor zijn.
Tesla is ook wel extreem rente gevoelig en het is geen item wat ze verkopen wat noodzaak is om te kopen hè, het is een luxe goed.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, leuk. Maar in de periode dat Tesla 50% van de waarde verloor gingen andere fondsen een stuk minder hard onderuit. En wat gaat Musk doen om het tij te keren? Miljarden aan aandelen dumpen om zijn nieuwe speeltje te financieren gaat zeker niet helpen.
Dus Musk heeft geen vertrouwen meer in zijn eigen fabriek? Die hij runt?quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tesla is ook wel extreem rente gevoelig en het is geen item wat ze verkopen wat noodzaak is om te kopen hè, het is een luxe goed.
Miljarden aandelen verzilveren is slim, stel je voor dat Tesla failliet gaat.
Ze moeten blij zijn dat ze nog leven, dus.quote:
Soms heb ik echt het idee dat je dingen zegt, om het maar te zeggen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, leuk. Maar in de periode dat Tesla 50% van de waarde verloor gingen andere fondsen een stuk minder hard onderuit. En wat gaat Musk doen om het tij te keren? Miljarden aan aandelen dumpen om zijn nieuwe speeltje te financieren gaat zeker niet helpen.
Denk dat Musk er heel ideologisch in staat, maar ik vertrouw hem niet 100% hoor, als hij wat geld opzij zet voor als het mis gaat lijkt me dat heel rationeel, en hij heeft dat lekker gespeeld met die polls van hem op Twitter of hij het moest overkopen, "niet mijn initiatief hoor!".quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus Musk heeft geen vertrouwen meer in zijn eigen fabriek? Die hij runt?
Ja, lachen, maar als je grootaandeelhouder bent en je verliest door zo'n grappige twitterpoll van Musk even 50 of 100 miljoen, ga je hem niet waarderen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk dat Musk er heel ideologisch in staat, maar ik vertrouw hem niet 100% hoor, als hij wat geld opzij zet voor als het mis gaat lijkt me dat heel rationeel, en hij heeft dat lekker gespeeld met die polls van hem op Twitter of hij het moest overkopen, "niet mijn initiatief hoor!".
Het is zijn taak het bedrijf goed te runnen, dat de wereld om hem heen emotionele waarde toekent aan die aandelen op basis van Musk zijn superster status is echt niet aan Musk toe te rekenen. Daarnaast, op de lange termijn ook niet vol te houden, bubbels klappen altijd een keer.quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, lachen, maar als je grootaandeelhouder bent en je verliest door zo'n grappige twitterpoll van Musk even 50 of 100 miljoen, ga je hem niet waarderen.
Het nieuwtje is er wel vanaf na twintig jaar, Tesla is nu een doorsnee automerk. Dus je moet het met andere autobouwers vergelijken. Die hebben het ook moeilijk, maar ze doen het wel beter. Om nu nog met "het zijn kinderziektes en groeistuipen" aan te komen is onzin. Je kunt niet eeuwig een veelbelovend talent blijven. Als dat wel zo is, dan is er in de kern iets mis. En dan moet Musk ingrijpen. Maar die lijkt het leuker te vinden om vervelende journalisten van Twitter te trappen en is verder AWOL bij Tesla. En aandeelhouders leveren daar heel terecht forse kritiek op,quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:14 schreef Rnie het volgende:
[..]
Soms heb ik echt het idee dat je dingen zegt, om het maar te zeggen.Ik durf een wedje te leggen dat jij je A nooit in de stock market hebt verdiept of daar dagelijks mee bezig bent en B al helemaal niet hebt gekeken naar wat de EV stocks het afgelopen jaar hebben gedaan. Dat je Musk zijn antics nu gebruikt om argumenten te zoeken op de decline van Tesla's marketshare snap ik nog wel. Het is een simpele reach.
Kijk eens wat de stockmarket doet met bijvoorbeeld Nio, Fisker of Workhorse. Workhorse stond begin van het jaar op 5 dollar, nu 2. Fisker stond begin van het jaar op 17, nu 7. Nio stond op 30, nu 11.
3 eigenaren/ceo's/baasjes die niet Twitter hebben gekocht
Dus hoe heeft Musk zich voorbereid op zoiets? Jij weet het, ik weet het. Dan zal hij het toch ook wel weten, denk je niet?quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
, bubbels klappen altijd een keer.
Een van de primaire taken van een CEO is zorgen dat de eigenaren geld verdienen (aandeelhouders), dit is primaire doel van een bedrijf.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat kan de CEO er nou weer aandoen dat het aandeel gehyped is, ver boven intrinsieke waarde noteert, en vanwege een haat campagne van links zijn allure verliest om veel te veel geld voor een aandeel te betalen?
Het is toch vreemd, dat een ceo, gewoon van de ene op de andere dag, een compleet nieuw bedrijf koopt en wel gewoon ceo aanblijft bij het andere bedrijf. onmogelijk dat je een bedrijf kunt runnen als Tesla met halve krachten. dat veel aandeel houders gaan klagen is gewoon logisch, De prijs per aandeel van tesla hangt samen rondom de cult van Musk, zoals je zelf al zegt de intrensieke waarde van het bedrijf is vele malen lager dan prijs per stock (P/E ratio), dacht zelfs de hoogste van de hele s&p 500. In de VS sparen mensen zelf voor hun pensioen en kopen dus zelf aandelen (anders geregeld dan hier), dus dat mensen helemaal in paniek raken van Musk zijn gedrag is heel begrijpelijk.quote:Laat staan dat de omgeving van Tesla behoorlijk negatiever is geworden voor het bedrijf, met hoge inflatie, hoge rente (dodelijk voor Tesla).
Bedankt Hansquote:Op zaterdag 17 december 2022 10:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe meer leugens hoe beter je het volk kan hersenspoelen. Dat zien we hier al in de bochten waarin de aanbidders van muskgod zich moeten wringen om het hypocriete gedrag met observeerbare leugens van hun god goed te blijven praten. Als er geen weerwoord is versterkt die echokamer zich alleen maar en krijg je een bnw samenscholing.
De 'Grote Etto' doet niets anders dan het volgen van de wetenschappelijke methode en de empirische cyclus. Dat is niet zo bijzonder in de wetenschap. Het maakt je in ieder geval niet 'Groot'.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wie bepaalt nou wat desinformatie is? Grote Etto weet het beter dan anderen?
Dat er idioten op aarde rondlopen weten we al langer, daar hebben we een juridisch systeem voor opgetuigd met passende straffen e.d.
Dus, laat staan dat welke repressie dan ook de samenleving "gezonder laat denken" je kunt veel beter investeren in gezond denkvermogen / scholing dan proberen een soort van zinloze war against drugs te voeren maar dan met vrije meningsuiting.
Sowieso is die aanval op vrijheid van meningsuiting absurd.
En dat zijn dan werknemers die zich hadden gecommiteerd aan Elon's eerdere eisen.quote:
Leuk voor hem. Maar als je in de EU wil meedoen heb je er niks aan.quote:Op zaterdag 17 december 2022 21:34 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/facepalm/comments/zoanif/lol_what/
[ afbeelding ]
President? Van wat? Van de NFT's wellichtquote:Op zaterdag 17 december 2022 21:34 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/facepalm/comments/zoanif/lol_what/
[ afbeelding ]
En ook dat artikel kan door één van de 5 miljoen confirmed editors genomineerd worden voor verwijdering. Of verwacht je dat Wikipedia voor Musk andere regels hanteert?quote:Op zondag 18 december 2022 00:26 schreef Rnie het volgende:
Twitters files op wiki was een no-go, maar dit wordt dus wel goedgekeurd?
De pagina is nu hernoemd naar December 15, 2022 - Twitter suspensions
https://en.wikipedia.org/wiki/December_15,_2022_Twitter_suspensions
[ twitter ]
En dat vertrouw ik jou niet toe.quote:Op zaterdag 17 december 2022 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De 'Grote Etto' doet niets anders dan het volgen van de wetenschappelijke methode en de empirische cyclus. Dat is niet zo bijzonder in de wetenschap. Het maakt je in ieder geval niet 'Groot'.
En fantastisch, inzetten op gezond denkvermogen en scholing. Dat begint o.a. met het kunnen onderscheiden van feiten en meningen.
Dat snap ik aangezien je niet gelooft dat feiten bestaan.quote:
Wat een onzin weer.quote:Op zondag 18 december 2022 01:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat snap ik aangezien je niet gelooft dat feiten bestaan.
Mergen lijkt mij een betere optie. Ik dacht dat het artikel van de twitter files was verwijderd, maar dat is dus niet zo.quote:Op zondag 18 december 2022 00:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En ook dat artikel kan door één van de 5 miljoen confirmed editors genomineerd worden voor verwijdering. Of verwacht je dat Wikipedia voor Musk andere regels hanteert?
Context.quote:Op zondag 18 december 2022 01:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je eigen woorden. Alles is een mening.
Ja, Elon. Actie = reactie.quote:Op zondag 18 december 2022 00:26 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
De pagina is nu hernoemd naar December 15, 2022 - Twitter suspensions
https://en.wikipedia.org/wiki/December_15,_2022_Twitter_suspensions
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |