quote:Op zaterdag 17 december 2022 16:04 schreef The_End het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je het over hebt, maar je moet per see je 'kritische denker' mening laten horen in dit topic en dan ben ik aan het framen?
Heb je nog meer pseudo wetenschappelijke onzin om klimaatverandering te ontkennen?
In augustus nog wel:quote:Op zaterdag 17 december 2022 16:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik vraag me af of hij dit nog steeds achter staat.
Opmerkelijke reactie van iemand die claimt verstand te hebben van statistiek: hoe kom je bij die 98%, en wat bedoel je met 'waarschijnlijk'?quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat doet onze Etto dan?
Ik ben gewoon wetenschappelijk opgeleid, heb waarschijnlijk wat meer verstand van wetenschap en statistiek dan 98% van de Fokkers.
En jij neemt nu aan dat ik niet integer ben ofzo, waarom zou ik dat doen, welk complot steekt daar achter?
Is fake. Zie https://polititweet.org/tweets?account=44196397quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heeft-ie dit echt gezegd? Ik zie het niet op z'n tijdlijn. Misschien weer verwijderd?
quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat doet onze Etto dan?
Ik ben gewoon wetenschappelijk opgeleid, heb waarschijnlijk wat meer verstand van wetenschap en statistiek dan 98% van de Fokkers.
Hoi Ludoquote:95% van de mensen rijdt beter dan gemiddeld: zelfoverschatting in optima forma
Hoeveel % van de mensen op Fok verwacht jij nou dat op universitair niveau meerdere courses statistiek heeft afgerond? Dat zijn er echt niet zoveel.quote:
quote:In 2010 had ruim 20% van de bevolking van 25-64 jaar een hbo-diploma en bijna 12% een universitaire graad
Zit je op 6% van de populatie die een beetje statistiek heeft gehad op universiteitsniveau, maar bij studies met iets meer wiskunde verwacht ik dat het niveau toch wat hoger ligt dan bij psychologie of geneeskunde.quote:"Bij de Radboud Universiteit (RU) kent 42% van alle bacheloropleidingen een verplichte statistiekcursus. Deze opleidingen bedienen samen 53% van de bachelorstudenten.
Wat kan de CEO er nou weer aandoen dat het aandeel gehyped is, ver boven intrinsieke waarde noteert, en vanwege een haat campagne van links zijn allure verliest om veel te veel geld voor een aandeel te betalen?quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:36 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Aandeelhouders in Tesla beginnen te morren vanwege het geklooi van Musk. Zijn obsessie met zijn nieuwe speelgoed vreet veel te veel tijd en hij is bij Tesla nodig om wat te doen aan de wegzakkende aandelen.
Hij is eindverantwoordelijk. Hij heeft te zorgen dat de aandeelhouders blij worden. En dat lukt hem steeds minder. En de kritiek is vooral dat Musk zich nauwelijks nog met Tesla lijkt te bemoeien maar vooral bezig is met zijn nieuwe hobby. Geen nieuwe modellen. Geen upgrades van de bestaande. Niks.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat kan de CEO er nou weer aandoen dat het aandeel gehyped is, ver boven intrinsieke waarde noteert, en vanwege een haat campagne van links zijn allure verliest om veel te veel geld voor een aandeel te betalen?
Laat staan dat de omgeving van Tesla behoorlijk negatiever is geworden voor het bedrijf, met hoge inflatie, hoge rente (dodelijk voor Tesla).
Macro-economische omstandigheden die tegen je keren kun je moeilijk verantwoordelijk voor zijn.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij is eindverantwoordelijk. Hij heeft te zorgen dat de aandeelhouders blij worden. En dat lukt hem steeds minder. En de kritiek is vooral dat Musk zich nauwelijks nog met Tesla lijkt te bemoeien maar vooral bezig is met zijn nieuwe hobby. Geen nieuwe modellen. Geen upgrades van de bestaande. Niks.
En dat kost andere aandeelhouders heel erg veel geld.
quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij is eindverantwoordelijk. Hij heeft te zorgen dat de aandeelhouders blij worden. En dat lukt hem steeds minder. En de kritiek is vooral dat Musk zich nauwelijks nog met Tesla lijkt te bemoeien maar vooral bezig is met zijn nieuwe hobby. Geen nieuwe modellen. Geen upgrades van de bestaande. Niks.
En dat kost andere aandeelhouders heel erg veel geld.
Ja, leuk. Maar in de periode dat Tesla 50% van de waarde verloor gingen andere fondsen een stuk minder hard onderuit. En wat gaat Musk doen om het tij te keren? Miljarden aan aandelen dumpen om zijn nieuwe speeltje te financieren gaat zeker niet helpen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Macro-economische omstandigheden die tegen je keren kun je moeilijk verantwoordelijk voor zijn.
Tesla is ook wel extreem rente gevoelig en het is geen item wat ze verkopen wat noodzaak is om te kopen hè, het is een luxe goed.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, leuk. Maar in de periode dat Tesla 50% van de waarde verloor gingen andere fondsen een stuk minder hard onderuit. En wat gaat Musk doen om het tij te keren? Miljarden aan aandelen dumpen om zijn nieuwe speeltje te financieren gaat zeker niet helpen.
Dus Musk heeft geen vertrouwen meer in zijn eigen fabriek? Die hij runt?quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tesla is ook wel extreem rente gevoelig en het is geen item wat ze verkopen wat noodzaak is om te kopen hè, het is een luxe goed.
Miljarden aandelen verzilveren is slim, stel je voor dat Tesla failliet gaat.
Ze moeten blij zijn dat ze nog leven, dus.quote:
Soms heb ik echt het idee dat je dingen zegt, om het maar te zeggen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, leuk. Maar in de periode dat Tesla 50% van de waarde verloor gingen andere fondsen een stuk minder hard onderuit. En wat gaat Musk doen om het tij te keren? Miljarden aan aandelen dumpen om zijn nieuwe speeltje te financieren gaat zeker niet helpen.
Denk dat Musk er heel ideologisch in staat, maar ik vertrouw hem niet 100% hoor, als hij wat geld opzij zet voor als het mis gaat lijkt me dat heel rationeel, en hij heeft dat lekker gespeeld met die polls van hem op Twitter of hij het moest overkopen, "niet mijn initiatief hoor!".quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus Musk heeft geen vertrouwen meer in zijn eigen fabriek? Die hij runt?
Ja, lachen, maar als je grootaandeelhouder bent en je verliest door zo'n grappige twitterpoll van Musk even 50 of 100 miljoen, ga je hem niet waarderen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk dat Musk er heel ideologisch in staat, maar ik vertrouw hem niet 100% hoor, als hij wat geld opzij zet voor als het mis gaat lijkt me dat heel rationeel, en hij heeft dat lekker gespeeld met die polls van hem op Twitter of hij het moest overkopen, "niet mijn initiatief hoor!".
Het is zijn taak het bedrijf goed te runnen, dat de wereld om hem heen emotionele waarde toekent aan die aandelen op basis van Musk zijn superster status is echt niet aan Musk toe te rekenen. Daarnaast, op de lange termijn ook niet vol te houden, bubbels klappen altijd een keer.quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, lachen, maar als je grootaandeelhouder bent en je verliest door zo'n grappige twitterpoll van Musk even 50 of 100 miljoen, ga je hem niet waarderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |