abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 december 2022 @ 16:21:51 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207067528
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:54 schreef opgebaarde het volgende:
Duitsland heeft geen last van vergrijzing. Dat is fake news en het gaat er ook geen gigantisch tekort ontstaan.
Tekorten willen oplossen met analfabeten uit de derde wereld :')
pi_207067667
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Tekorten willen oplossen met analfabeten uit de derde wereld :')
Sowieso is langer dan een jaar vooruitkijken voor oelewappers
pi_207068114
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Tekorten willen oplossen met analfabeten uit de derde wereld
Dei 400.000 gingen over goed opgeleide migranten per jaar ;

Gewoon een brain drain dus.

wat de VS , Australie en Canada al decennia doen
  woensdag 14 december 2022 @ 13:36:53 #104
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_207077774
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 11:43 schreef riazop het volgende:

[..]
Als je bouwt zoals Parijs (20.000 inw/km2) dan kan Nederland 800 miljoen inwoners kwijt.

We kunnen ook 10% van ons land bebouwen als Parijs. Dan zijn het er nog altijd 80 miljoen.
Dat er fysiek geen ruimte zou zijn is dus een vals argument.
En waar ga je de stroom, gas, voedsel en water vandaan toveren om die mensen in leven te houden?

Overbevolking gaat niet alleen maar over de fysieke ruimte die mensen innemen. In Nederland lopen we overal al tegen de grenzen aan. Water wordt schaars, stikstofproblemen zorgen voor allerlei problemen, energienet is al niet meer toereikend, voedsel is een probleem (en nee Nederland is NIET zelfvoorzienend, met minder boeren wordt dat zeker niet beter) en dan nog de infrastructuur om al die mensen te vervoeren.

Dit land barst al uit zijn voegen en we zitten al ver over wat dit land aankan heen.

quote:
10s.gif Op maandag 28 november 2022 15:17 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Grootst mogelijke onzin verkondig je hier en je hebt overduidelijk nooit in een grote stad gewoond. :D

De stad is voor heel veel mensen heel aantrekkelijk niet eens vanwege werk (er bestaat ook nog zoiets als een auto of het OV ;) )
Ik heb in genoeg grote steden gewoond en woon nu (helaas) in een middelgrote stad maar volgend jaar staat een verhuizing naar het 'platteland' op het programma. Heb altijd een bloedhekel aan wonen in de stad gehad en hoe drukker het wordt hoe erger dat wordt. Het is dat mijn werk daar zit maar sinds ik kan thuiswerken is dat argument komen te vervallen en kan ik eindelijk wonen hoe ik graag wil.
En gezien de gigantische vraag naar huizen op het platteland momenteel ben ik zeker niet de enige.
Een stad biedt mij 0,0 voordelen, enkel nadelen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Tekorten willen oplossen met analfabeten uit de derde wereld :')
Plus dat die mensen ook oud worden waardoor je straks een nóg grotere vergrijzingsgolf hebt.
Beter een stabiele bevolking met dan maar iets minder welvaart (die we overigens met 5 miljoen mensen ook gewoon prima hadden). in een land waar je nog wel ruimte voor natuur hebt en eens rust kan vinden ergens.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_207078282
https://www.duic.nl/wonen(...)r-onder-te-verhuren/

Mensen met een sociale huurwoning mogen kamer onder verhuren aan studenten.

Nu studenten maar ik durf er gif op in te nemen dat dat snel asielzoekers en/of statushouders gaat worden.
pi_207091793
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 14:34 schreef ReplaR het volgende:
https://www.duic.nl/wonen(...)r-onder-te-verhuren/
...

Nu studenten maar ik durf er gif op in te nemen dat dat snel asielzoekers en/of statushouders gaat worden.
Die moeten ook ergens wonen naar het schijnt ...
pi_207091813
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 13:36 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
En waar ga je de stroom, gas, voedsel en water vandaan toveren om die mensen in leven te houden?


Laten we nu eens 10% van NL hoogwaardig, dicht en stedelijk invullen, okee?

Dan kunnen we potentieel 80 miljoen inwoners kwijt en hebben we nog 90% van h et land over voor al die andere leuke dingen.
  vrijdag 16 december 2022 @ 11:28:59 #108
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207101380
https://www.ad.nl/binnenl(...)veranderen~a61c23a1/

Nederlandse bevolking maakt groeispurt: ‘Samenleving gaat veranderen’
De Nederlandse bevolking lijkt in sneltreinvaart verder te groeien naar 18 miljoen inwoners in 2024 en 19 miljoen in 2034. Dat voorspelt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Migratie en een langere levensduur zijn verklaringen voor de groeispurt.


Culturele genocide, the great replacement etc. noem maar op. Allemaal zogenaamde complottheorieen, maar kijk eens. Is dit niet genoeg bewijs?
  vrijdag 16 december 2022 @ 11:35:10 #109
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207101432
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 15:31 schreef riazop het volgende:

[..]
Laten we nu eens 10% van NL hoogwaardig, dicht en stedelijk invullen, okee?

Dan kunnen we potentieel 80 miljoen inwoners kwijt en hebben we nog 90% van h et land over voor al die andere leuke dingen.
Jij bent echt helemaal de weg kwijt of niet.
  vrijdag 16 december 2022 @ 11:36:04 #110
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207101444
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:28 schreef Ciclon het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)veranderen~a61c23a1/

Nederlandse bevolking maakt groeispurt: ‘Samenleving gaat veranderen’
De Nederlandse bevolking lijkt in sneltreinvaart verder te groeien naar 18 miljoen inwoners in 2024 en 19 miljoen in 2034. Dat voorspelt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Migratie en een langere levensduur zijn verklaringen voor de groeispurt.

Culturele genocide, the great replacement etc. noem maar op. Allemaal zogenaamde complottheorieen, maar kijk eens. Is dit niet genoeg bewijs?
Polarisatie zal toenemen want samenhang verdwijnt. Niet alleen sociaal-maatschappelijk, ook op economisch vlak. Wordt een tweede VS hier, wees er maar trots op.
pi_207101558
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:28 schreef Ciclon het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)veranderen~a61c23a1/

Nederlandse bevolking maakt groeispurt: ‘Samenleving gaat veranderen’
De Nederlandse bevolking lijkt in sneltreinvaart verder te groeien naar 18 miljoen inwoners in 2024 en 19 miljoen in 2034. Dat voorspelt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Migratie en een langere levensduur zijn verklaringen voor de groeispurt.


Culturele genocide, the great replacement etc. noem maar op. Allemaal zogenaamde complottheorieen, maar kijk eens. Is dit niet genoeg bewijs?
Er is al jaren genoeg bewijs dat de Nederlandse bevolking en cultuur op een gegeven moment een minderheid in eigen land gaat worden als gevolg van de bewuste demografische ontwikkelingen van torenhoge migratiecijfers en hoge geboortecijfers onder allochtonen. Allochtonen krijgen massaal van de regering een gratis sociale huurwoning, en autochtonen moeten tot hun 30ste bij pa en ma wonen omdat er geen huizen zijn waardoor kinderen nemen onmogelijk is. Daarnaast wordt het nemen van kinderen ook bewust tegengewerkt door het zo duur maken van het leven, kinderen op scholen te indoctrineren dat we over 30 jaar eraan gaan vanwege klimaatverandering, door LHBTI propaganda zodat er meer kinderen onzeker gaan worden over hun geaardheid, en wordt carrière maken bewust gestimuleerd door iedereen minimaal een HBO opleiding te laten volgen. Hierdoor ook: minder natuurlijke aanwas.

Het proces van omvolking is geen complottheorie maar dagelijkse realiteit. Het hangt allemaal met elkaar samen en is een sluimerend proces.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 16 december 2022 @ 12:04:22 #112
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207101776
Zijn er geen valide mogelijkheden om hiertegen actie te ondernemen?

Ik ken werkelijk waar geen mens die hier voorstander van is. Zelfs geen expat.
pi_207102067
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Allochtonen krijgen massaal van de regering een gratis sociale huurwoning, en autochtonen moeten tot hun 30ste bij pa en ma wonen omdat er geen huizen zijn waardoor kinderen nemen onmogelijk is.
Echt? Welke regeling is dat! Ga mij er gelijk voor aanmelden.
pi_207102224
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Er is al jaren genoeg bewijs dat de Nederlandse bevolking en cultuur op een gegeven moment een minderheid in eigen land gaat worden als gevolg van de bewuste demografische ontwikkelingen van torenhoge migratiecijfers en hoge geboortecijfers onder allochtonen.
Die Nederlandse cultuur verdwijnt niet maar verandert gewoon.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Allochtonen krijgen massaal van de regering een gratis sociale huurwoning, en autochtonen moeten tot hun 30ste bij pa en ma wonen omdat er geen huizen zijn waardoor kinderen nemen onmogelijk is.
Om zo weinig huizen te bouwen is een politieke keuze. Democratisch beslist.
En verder moeten we niet willen dat immigranten buiten slapen. Lijkt me redelijk dat die voorgaan.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Daarnaast wordt het nemen van kinderen ook bewust tegengewerkt door het zo duur maken van het leven, kinderen op scholen te indoctrineren dat we over 30 jaar eraan gaan vanwege klimaatverandering, door LHBTI propaganda zodat er meer kinderen onzeker gaan worden over hun geaardheid, en wordt carrière maken bewust gestimuleerd door iedereen minimaal een HBO opleiding te laten volgen. Hierdoor ook: minder natuurlijke aanwas.
Hier heb je wel gelijk.

Nederland volkt om. Feit.
Maar ook hiervoor geldt: Democratisch zo besloten. De meerderheid stemt op partijen die deze omvolking willen.
Veel autochtonen profiteren ook van dit proces. Hun huizen worden duurder , hun erfenissen veel hoger, en de restaurants blijven goedkoop. Enzv.
  vrijdag 16 december 2022 @ 12:55:55 #115
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_207102294
Wat een hel lijkt me dat zoveel mensen. We kunnen de problemen nu al niet meer aan.
pi_207102319
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:55 schreef cleanfreak het volgende:
... We kunnen de problemen nu al niet meer aan.
Want we kunnen geen huizen bouwen als we zouden willen? En in andere landen kunnen ze dat wel?
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:03:55 #117
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207103179
[quote]0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:47 schreef riazop het volgende:

[..]
quote:
Die Nederlandse cultuur verdwijnt niet maar verandert gewoon.
En dat willen we dus niet. Mensen die hier binnen komen dienen te assimileren. En dat is onmogelijk te verwachten met de huidige cijfers. Sterker nog, we zijn al 60 jaar bezig om die gastarbeiders te assimileren, werkt voor geen meter.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:15:41 #118
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207103321
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:47 schreef riazop het volgende:

[..]
Die Nederlandse cultuur verdwijnt niet maar verandert gewoon.
[..]
Om zo weinig huizen te bouwen is een politieke keuze. Democratisch beslist.
En verder moeten we niet willen dat immigranten buiten slapen. Lijkt me redelijk dat die voorgaan.
[..]
Hier heb je wel gelijk.

Nederland volkt om. Feit.
Maar ook hiervoor geldt: Democratisch zo besloten. De meerderheid stemt op partijen die deze omvolking willen.
Veel autochtonen profiteren ook van dit proces. Hun huizen worden duurder , hun erfenissen veel hoger, en de restaurants blijven goedkoop. Enzv.
Restaurants goedkoop dankzij massa immigratie en de huizen duurder? Hoe rijm je dat aan elkaar..

De prijzen in restaurants zijn ook gekoppeld aan de huur / koopprijs van het pand.

Daarom is een restaurant bezoek in Oost Europa gemiddeld goedkoper dan hier.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:16:50 #119
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207103334
https://en.wikipedia.org/(...)en%20born%2Fwoman%20(2022%20est.)

Als Denemarken haar vruchtbaarheidscijfer omhoog kan krikken, moeten wij dat ook kunnen. Veel beter voor de sociale cohesie dan weer een blik migranten open te trekken onder het mom van "we hebben ze nodig" of "ze zijn zielig".

Doordat de Denen die asielzoekers niet belonen met gratis levensonderhoud, woning etc. ligt het geboortecijfer van de etnische Deen hoger dan die van de niet- westerse migrant.

Hulde aan de Denen, ook hierbij weer het gidsland voor ons.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:23:17 #120
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207103396
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:03 schreef Ciclon het volgende:

[..]
En dat willen we dus niet. Mensen die hier binnen komen dienen te assimileren. En dat is onmogelijk te verwachten met de huidige cijfers. Sterker nog, we zijn al 60 jaar bezig om die gastarbeiders te assimileren, werkt voor geen meter.
Somaliërs assimileren volgens de cijfers totaal niet, de tweede generatie is vrijwel voor 90% nog steeds vol bloed Somaliër.


Italianen en ook Grieken, en Brazillianen assimileren perfect, de meeste van de 2'e generatie is al gemengd met Nederlanders.



Bepaalde culturen, voornamelijk uit het Midden Oosten kan je niet mengen... Dat willen ze zelf niet. Daarom zou de politiek na moeten denken, of je die mensen überhaupt wel massaal hier wilt hebben.

De meeste problemen in het Midden Oosten komen ook door sektarisch geweld, het is daar nog heel erg koerden vs arabieren, moslims vs christenen / alevieten etc
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:24:26 #121
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207103412
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:23 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Somaliërs assimileren volgens de cijfers totaal niet, de tweede generatie is vrijwel voor 90% nog steeds vol bloed Somaliër.
[ link | afbeelding ]

Italianen en ook Grieken, en Brazillianen assimileren perfect, de meeste van de 2'e generatie is al gemengd met Nederlanders.

[ link | afbeelding ]

Bepaalde culturen, voornamelijk uit het Midden Oosten kan je niet mengen... Dat willen ze zelf niet. Daarom zou de politiek na moeten denken, of je die mensen überhaupt wel massaal hier wilt hebben.
En die andere 10% is waarschijnlijk 3e generatie, die tellen "we" als autochtoon
pi_207103470
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:28 schreef Ciclon het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)veranderen~a61c23a1/

Nederlandse bevolking maakt groeispurt: ‘Samenleving gaat veranderen’
De Nederlandse bevolking lijkt in sneltreinvaart verder te groeien naar 18 miljoen inwoners in 2024 en 19 miljoen in 2034. Dat voorspelt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Migratie en een langere levensduur zijn verklaringen voor de groeispurt.


Culturele genocide, the great replacement etc. noem maar op. Allemaal zogenaamde complottheorieen, maar kijk eens. Is dit niet genoeg bewijs?
Als de traditionele partijen aan de macht blijven gaan we hier naar toe idd.
Maar dit is wel betrekkelijk, want een aantal jaar terug voorspelden ze dat er krimp zat aan te komen. Maar dat kan natuurlijk niet vvd66...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207103534
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:16 schreef Ciclon het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)en%20born%2Fwoman%20(2022%20est.)

Als Denemarken haar vruchtbaarheidscijfer omhoog kan krikken, moeten wij dat ook kunnen. Veel beter voor de sociale cohesie dan weer een blik migranten open te trekken onder het mom van "we hebben ze nodig" of "ze zijn zielig".

Doordat de Denen die asielzoekers niet belonen met gratis levensonderhoud, woning etc. ligt het geboortecijfer van de etnische Deen hoger dan die van de niet- westerse migrant.

Hulde aan de Denen, ook hierbij weer het gidsland voor ons.
Ik denk dat het geboortecijfer van de etnische Deen vooral hoger ligt omdat zowel vader als moeder ongeveer 1 jaar ouderschapsverlof krijgt.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:43:10 #124
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207103590
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik denk dat het geboortecijfer van de etnische Deen vooral hoger ligt omdat zowel vader als moeder ongeveer 1 jaar ouderschapsverlof krijgt.
Dat zou dan ook moeten gelden voor de niet- westerse migrant, maar die van hen ligt lager. Dat komt omdat men bij binnenkomst niet gepamperd wordt zoals hier, maar zij al hun bezittingen in moeten leveren, eerst eigen vermogen moet gebruiken etc. voordat men aanspraak kan maken voor het staatsinfuus. En daarbij komt nog dat sinds een paar jaar, om ghetto vorming te voorkomen, kans op verblijfsvergunning nihil is.
pi_207103851
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:43 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Dat zou dan ook moeten gelden voor de niet- westerse migrant, maar die van hen ligt lager. Dat komt omdat men bij binnenkomst niet gepamperd wordt zoals hier, maar zij al hun bezittingen in moeten leveren, eerst eigen vermogen moet gebruiken etc. voordat men aanspraak kan maken voor het staatsinfuus. En daarbij komt nog dat sinds een paar jaar, om ghetto vorming te voorkomen, kans op verblijfsvergunning nihil is.
Je moet wel werk hebben om verlof te krijgen he, dat speelt ook mee.
pi_207104277
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:15 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Restaurants goedkoop dankzij massa immigratie

...
Wie denk je dat er in de keukens staat af te wassen? Hollanders?

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:15 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
... en de huizen duurder? Hoe rijm je dat aan elkaar..

...
Kabinet heeft ons land opgezadeld met allerlei klimaatregels + stikstof. Er wordt dus nauwelijks meer gebouwd terwijl de bevolking groeit met 180k p/jr
pi_207104325
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:16 schreef Ciclon het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)en%20born%2Fwoman%20(2022%20est.)

Als Denemarken haar vruchtbaarheidscijfer omhoog kan krikken, moeten wij dat ook kunnen. Veel beter voor de sociale cohesie dan weer een blik migranten open te trekken onder het mom van "we hebben ze nodig" of "ze zijn zielig".

Doordat de Denen die asielzoekers niet belonen met gratis levensonderhoud, woning etc. ligt het geboortecijfer van de etnische Deen hoger dan die van de niet- westerse migrant.

Hulde aan de Denen, ook hierbij weer het gidsland voor ons.
Pardon.

De Deense geboortes zijn flink gedropt in 2022. Er is nauwelijks meer geboortenoverschot. Nog + 519 en volgend jaar een dikke min.

January - September 2021 47,837 41,609 +6,228
January - September 2022 44,514 43,995 +519
  vrijdag 16 december 2022 @ 15:55:38 #128
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207104334
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 15:54 schreef riazop het volgende:

[..]
Pardon.

De Deense geboortes zijn flink gedropt in 2022. Er is nauwelijks meer geboortenoverschot. Nog + 519 en volgend jaar een dikke min.

January - September 2021 47,837 41,609 +6,228
January - September 2022 44,514 43,995 +519
Dat klopt, maar zijn doen het al jaren beter dan wij.
pi_207104413
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 15:55 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Dat klopt, maar zijn doen het al jaren beter dan wij.
Wat is "beter"?

Hun tfr is al jaren vergelijkbaar met die van ons (en leidt tot een sterk negatief geboorte-overschot)

En hun immigratie was in 2021 NETTO +34.000
Die van ons + 107.000

Zelfde percentages.
  vrijdag 16 december 2022 @ 16:14:07 #130
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207104586
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:01 schreef riazop het volgende:

[..]
Wat is "beter"?

Hun tfr is al jaren vergelijkbaar met die van ons (en leidt tot een sterk negatief geboorte-overschot)

En hun immigratie was in 2021 NETTO +34.000
Die van ons + 107.000

Zelfde percentages.
Heb het over geboortecijfer. Zij hebben, op de begin jaren 80 na, wel degelijk een hoger geboortecijfer. Zo'n 5 a 10% gemiddeld.

Maar inderdaad, nog veel te laag. Tsjechie is wat dat betreft wel een interessante. Tijden lang laagste van Europa, maar laatste 10 jaar grote sprong voorwaarts.

In elk land is 2022 een doemjaar gebleken in Europa, alles te maken met Corona. Volgend jaar kan je een mini boom verwachten. Merk het om mij heen, veel vrienden in verwachting.
pi_207107080
quote:
Bewoners Hargplein bezorgd over bouwplannen



SCHIEDAM - In een brief aan het Schiedamse College van Burgemeester en Wethouders spreken bewoners van het Hargplein hun zorgen uit over de plannen om negen appartementen te realiseren op het adres Zwaluwlaan 111. De bewoners denken dat daardoor de toch al beperkte parkeerruimte op het Hargplein extra zal worden belast.

,,Hoewel een verkeersdeskundige van uw gemeente tijdens de inloopmiddag in het betreffende pand ons verzekerde dat er voldoende parkeergelegenheid is op het Hargplein, menen wij dit toch - vanuit onze eigen ervaringen als bewoners- te moeten tegenspreken'' aldus de bewoners in de brief. ,,Niet alleen beschikt het Hargplein niet over voldoende parkeerplekken voor de eigen bewoners (in veel huishoudens is er meer dan één auto voorhanden), ook ondervinden bewoners parkeeroverlast ten gevolge van onder andere de bezoekers van het tegenoverliggende winkelcentrum Hof van Spaland.''

De bewoners pleiten ervoor de vergunning voo het realiseren van de appartementen niet te verlenen of er anders in ieder geval voor te zorgen dat het complex wordt voorzien van eigen parkeerplekken.
pi_207108650
Let op Ierland!

  zondag 18 december 2022 @ 12:47:57 #133
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207128148
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:54 schreef opgebaarde het volgende:
Duitsland heeft geen last van vergrijzing. Dat is fake news en het gaat er ook geen gigantisch tekort ontstaan.
westerse Democratieen in Noord Europa zullen nooit vergrijzing kennen

wel heel veel slimme durfals die zich hier melden als werkzoekenden en die zijn gelijk op hoogte

Nederlsand gaat in raptermpo naar de 20 miljoen inwoners en tevens ook 1 miljoen illegalen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207137638
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:54 schreef opgebaarde het volgende:
Duitsland heeft geen last van vergrijzing. Dat is fake news en het gaat er ook geen gigantisch tekort ontstaan.
Duitsland mag Nederland niet laten verzuipen
  maandag 19 december 2022 @ 11:05:04 #135
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_207143160
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 15:31 schreef riazop het volgende:

[..]
Laten we nu eens 10% van NL hoogwaardig, dicht en stedelijk invullen, okee?

Dan kunnen we potentieel 80 miljoen inwoners kwijt en hebben we nog 90% van h et land over voor al die andere leuke dingen.
We zitten nu op 13% bebouwd... Met de overige 87% redden we het nu al niet om 17 miljoen mensen van alle basisbehoeften te voorzien maar volgens jou gaat 80 miljoen prima lukken want als iedereen op een stoeltje gaat zitten passen er 80 miljoen mensen in 10% van het landoppervlak.
:')!!!!!!!!! _O-

Het is geen kwestie van 'past het' maar van: Kan je iedereen voorzien van voedsel, water en energie. Het antwoord daarop is NU AL nee, laat staan met nog meer mensen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:57 schreef riazop het volgende:

[..]
Want we kunnen geen huizen bouwen als we zouden willen? En in andere landen kunnen ze dat wel?
In 'andere landen' is de bevokingsdichtheid behoorlijk wat lager. Nederland is letterlijk het dichtsbevolkte land ter wereld als je stadsstaatjes zoals Monaco en Hong kong even buiten beschouwing laat

Nogal wiedes dat andere landen dan makkelijker ergens wat huizen kunnen bouwen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_207143367
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
We zitten nu op 13% bebouwd...

Op die 13 % zouden veel meer woningen kunnen staan.
Maar we hebben lage dichtheden gebouwd. Dat hoeven we niet te blijven doen.

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
... Met de overige 87% redden we het nu al niet om 17 miljoen mensen van alle basisbehoeften te voorzien

NL is netto exporteur landbouwproducten.

Niet dat dat zou moeten in een wereld waarin landen bestaan bij de gratie van handel, maar toch.

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Kan je iedereen voorzien van voedsel, water en energie. Het antwoord daarop is NU AL nee,

Bullshit.

Water en voedsel te over.
Kerncentrales bouwen, iemand?
Daarnaast nog eens 57.000 km2 continentaal plat in de Noordzee.

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:05 schreef Metro2005 het volgende:
Nederland is letterlijk het dichtsbevolkte land ter wereld als je stadsstaatjes zoals Monaco en Hong kong even buiten beschouwing laat
Taiwan.

35.000 km2, 23 miljoen inw

En er zijn er meer.
  maandag 19 december 2022 @ 11:49:14 #137
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207143692
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
We zitten nu op 13% bebouwd... Met de overige 87% redden we het nu al niet om 17 miljoen mensen van alle basisbehoeften te voorzien maar volgens jou gaat 80 miljoen prima lukken want als iedereen op een stoeltje gaat zitten passen er 80 miljoen mensen in 10% van het landoppervlak.
:')!!!!!!!!! _O-

Het is geen kwestie van 'past het' maar van: Kan je iedereen voorzien van voedsel, water en energie. Het antwoord daarop is NU AL nee, laat staan met nog meer mensen.
[..]
In 'andere landen' is de bevokingsdichtheid behoorlijk wat lager. Nederland is letterlijk het dichtsbevolkte land ter wereld als je stadsstaatjes zoals Monaco en Hong kong even buiten beschouwing laat

Nogal wiedes dat andere landen dan makkelijker ergens wat huizen kunnen bouwen.

maken we er 16 % bebouwd van
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 19 december 2022 @ 13:20:48 #138
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_207145092
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:23 schreef riazop het volgende:

NL is netto exporteur landbouwproducten.
Dat betekent niet dat we daarmee in onze eigen behoefte kunnen voorzien want dat kunnen we dus niet

quote:
Bullshit.

Water en voedsel te over.
zie hierboven voor voedsel en water is ook allang een probleem
https://www.drinkwaterpla(...)ring/waterschaarste/

https://eenvandaag.avrotr(...)ht-vijf-voor-twaalf/

Dus nee, er is niet voldoende water en voedsel. Zelfs al niet voor de huidige bevolking, laat staan voor jouw fictieve 80 miljoen.

quote:
En er zijn er meer.
https://nl.wikipedia.org/(...)_bevolkingsdichtheid
Alle 'landen' die een hogere bevolkingsdichtheid hebben zijn eilanden of bestaan uitsluitend uit een stad.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 19 december 2022 @ 17:15:11 #139
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207148252
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:31 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Gisteren niet, afgelopen zomer wel degelijk. Rivieren stonden droog, in diverse andere europese landen moest water per vrachtwagen werden geleverd en veel oogsten zijn mislukt maar droom lekker verder, ga maar rustig slapen, er kunnen nog prima 65 miljoen mensen bij hoor.
:') #ontkenwappie
Dat gaat over de regulering van de opvang van drinkwater, niet over een tekort, er is zelfs meer water gevallen vorig jaar en dit jaar
we laten het regenwater te snel wegstromen naar zee, door al die grote kanalen en sluizen

Bebouwing opvoeren van 13% naar 17% is voldoende voor woningbouw

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 20-12-2022 10:14:43 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 22 december 2022 @ 14:12:57 #140
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207186147
https://www.telegraaf.nl/(...)shereniging-onwettig

Immigratie kan niemand tegenhouden en zal alleenmaar MEER worden, op naar de 20 miljoen in 2030
250.000 inwoners per jaar erbij

quote:
BREDA - Opnieuw heeft de rechter bepaald dat uitstel van gezinshereniging die het kabinet instelde om de asielstroom in te perken onwettig is.

Dat staat in een vonnis van de vreemdelingenkamer van de rechtbank Den Haag in de bodemprocedure van een Turkse statushouder die zijn gezin naar Nederland wil halen.

Daarmee vervalt een van de pijlers onder de asielmaatregelen van het kabinet.
quote:
,,De rechtbank is van oordeel dat de nieuwe regeling van het kabinet in strijd is met de Nederlandse vreemdelingenwet, de Gezinsherenigingsrichtlijn, het Europese verdrag tot bescherming van de rechten van de mens, het Handvest van grondrechten van de Europese Unie en het Internationaal Verdrag inzake de rechten van het kind."


De rechter oordeelt dat ,,aan de gezinsleden van de man een machtiging tot voorlopig verblijf worden verstrekt."
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207186869
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:06 schreef riazop het volgende:
Let op Ierland!

[ [url=https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercit(...).4306514/]afbeelding[/url] ]
Dat van Ierland is vrij algemeen bekend. Nederland had niet eens de helft van de Ierse bevolking na 1815.
Er zijn veel Ieren naar de VS getrokken, waaronder de Kennedy's .
Rond 1800 was de bevolking in de VS nog niet groter dan in Ierland.


.
pi_207186998
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:12 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)shereniging-onwettig

Immigratie kan niemand tegenhouden en zal alleenmaar MEER worden, op naar de 20 miljoen in 2030
250.000 inwoners per jaar erbij
[..]
[..]

Kan wel, gewoon als staat zijnde de EU/verdragsregels en uitspraken van de rechter naast je neerleggen of een noodwet optuigen zoals tijdens de coronacrisis. Of bestaande wetgeving gebruiken, een paar oostbloklanden hadden tijdens de vluchtelingencrisis van 2016 een wet geactiveerd die het onmogelijk maakte dat er asielzoekers in die landen werden opgevangen omdat de binnenlandse veiligheid niet gegarandeerd kon worden.

Als je als land de asielstroom naar je land echt wilt stoppen zijn er tig mogelijkheden te verzinnen. Alleen is die politieke wil in Nederland er niet en moet de omvolking op volle toeren door blijven gaan. Men speelt een toneelstukje met flauwe regelingen zoals de tijdelijke stop op gezinshereniging, waarvan ze bij voorbaat al wisten dat het niet mogelijk was. Maar het komt wel lekker daadkrachtig over op het electoraat.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 22 december 2022 @ 15:42:01 #143
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207187289
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Kan wel, gewoon als staat zijnde de EU/verdragsregels en uitspraken van de rechter naast je neerleggen of een noodwet optuigen zoals tijdens de coronacrisis. Of bestaande wetgeving gebruiken, een paar oostbloklanden hadden tijdens de vluchtelingencrisis van 2016 een wet geactiveerd die het onmogelijk maakte dat er asielzoekers in die landen werden opgevangen omdat de binnenlandse veiligheid niet gegarandeerd kon worden.

Als je als land de asielstroom naar je land echt wilt stoppen zijn er tig mogelijkheden te verzinnen. Alleen is die politieke wil in Nederland er niet en moet de omvolking op volle toeren door blijven gaan. Men speelt een toneelstukje met flauwe regelingen zoals de tijdelijke stop op gezinshereniging, waarvan ze bij voorbaat al wisten dat het niet mogelijk was. Maar het komt wel lekker daadkrachtig over op het electoraat.
Nee kan niet, tenzij\ Nederland UIT de EU stapt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207187331
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Kan wel, gewoon als staat zijnde de EU/verdragsregels en uitspraken van de rechter naast je neerleggen of een noodwet optuigen zoals tijdens de coronacrisis. Of bestaande wetgeving gebruiken, een paar oostbloklanden hadden tijdens de vluchtelingencrisis van 2016 een wet geactiveerd die het onmogelijk maakte dat er asielzoekers in die landen werden opgevangen omdat de binnenlandse veiligheid niet gegarandeerd kon worden.

Als je als land de asielstroom naar je land echt wilt stoppen zijn er tig mogelijkheden te verzinnen. Alleen is die politieke wil in Nederland er niet en moet de omvolking op volle toeren door blijven gaan. Men speelt een toneelstukje met flauwe regelingen zoals de tijdelijke stop op gezinshereniging, waarvan ze bij voorbaat al wisten dat het niet mogelijk was. Maar het komt wel lekker daadkrachtig over op het electoraat.
Tuurlijk kan het, maar (vooralsnog) niemand wil zijn vingers er aan branden... wordt toch een beetje gezien als een carrierekiller om daar over te beginnen.

Dus modderen we lekker verder, laten we de problemen opstapelen en zadelen we onszelf op met hordes kansloze figuren.
pi_207187890
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee kan niet, tenzij\ Nederland UIT de EU stapt
Kan wel. Of je negeert de verdragen en EU regels (zonder consequenties want ze gaan de pinautomaat van de EU Nederland toch niet straffen) of je gaat beginnen met een beleid dat mensen die hier komen hun eigen boontjes moeten gaan doppen. Er zijn tig landen op te noemen die nauwelijks asielzoekers opvangen en toch in de EU zitten. Begin eens met het stoppen van het zomaar uitdelen van sociale huurwoningen en uitkeringen aan statushouders bijvoorbeeld. De instroom van kanslozen zal met 95% afnemen binnen een week tijd.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_207187925
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:43 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Tuurlijk kan het, maar (vooralsnog) niemand wil zijn vingers er aan branden... wordt toch een beetje gezien als een carrierekiller om daar over te beginnen.

Dus modderen we lekker verder, laten we de problemen opstapelen en zadelen we onszelf op met hordes kansloze figuren.
De politici en bestuurders die deze volksverhuizing uit Afrika en het Midden-Oosten faciliteren zullen in de toekomst te boek gaan staan als de oorzaak van het uiteenvallen van West-Europa en het uitbreken van een burgeroorlog. Ik weet niet of dat zo lekker op je CV gaat staan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 22 december 2022 @ 16:48:21 #147
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207188197
Mijn grootste angst met de huidige instroom is toch wel een beetje dat we straks over een jaar of 10 / 20 steden krijgen zoals je die in Frankrijk nu al hebt.. Grotendeels wijken vol met kansarme immigranten, met nog enkele goede wijken ertussen.

Veel steden geven daar nu al een trieste indruk, met veel zichtbare armoede.

Natuurlijk, de werkloosheid is in Nederland lager, dus zo kansarm zal het vast niet worden, maar ooit zal ook hier de werkloosheid weer toenemen, zeker met de toekomstige automatisering van simpele banen in magazijnen.

Ook zie je nu al in Frankrijk een hoop 'steekpartijen van verwarde mensen', iets wat in Nederland nog zeldzaam is, dat ga je straks ook meer krijgen natuurlijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door BMW1993 op 22-12-2022 16:55:39 ]
pi_207188225
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:48 schreef BMW1993 het volgende:
Mijn grootste angst met de huidige instroom is toch wel een beetje dat we straks over een jaar of 10 / 20 steden krijgen zoals je die in Frankrijk nu al hebt.. Grotendeels wijken vol met kansarme immigranten, met nog enkele goede wijken ertussen.

Veel steden geven daar nu al een trieste indruk, met veel zichtbare armoede.

Natuurlijk, de werkloosheid is in Nederland lager, dus zo kansarm zal het vast niet worden, maar ooit zal ook hier de werkloosheid weer toenemen, zeker met de toekomstige automatsering van simpele banen in magazijnen.

Ook zie je nu al in Frankrijk een hoop 'steekpartijen van verwarde mensen', iets wat in Nederland nog zeldzaam is, dat ga je straks ook meer krijgen natuurlijk.
Over een aantal decennia zijn Nederlandse gemeenschappen gedwongen om in zogenaamde gated communities te leven, zoals je ook in de VS ziet. De criminaliteit en het geweld zal torenhoog worden met zoveel niet-westerse allochtonen overal.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 22 december 2022 @ 17:02:43 #149
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207188381
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:48 schreef BMW1993 het volgende:
Mijn grootste angst met de huidige instroom is toch wel een beetje dat we straks over een jaar of 10 / 20 steden krijgen zoals je die in Frankrijk nu al hebt.. Grotendeels wijken vol met kansarme immigranten, met nog enkele goede wijken ertussen.

Veel steden geven daar nu al een trieste indruk, met veel zichtbare armoede.

Natuurlijk, de werkloosheid is in Nederland lager, dus zo kansarm zal het vast niet worden, maar ooit zal ook hier de werkloosheid weer toenemen, zeker met de toekomstige automatisering van simpele banen in magazijnen.

Ook zie je nu al in Frankrijk een hoop 'steekpartijen van verwarde mensen', iets wat in Nederland nog zeldzaam is, dat ga je straks ook meer krijgen natuurlijk.
Gemeentes nemen nu al hun toevlucht tot semi-permanent huisvesten van asielzoekers in hotels etc omdat er gewoon geen woningen zijn en azc's propvol zitten. Als dit soort beleid nog 10 jaar doorgaat wordt het op veel plekken in Nederland een grote bende.
pi_207188488
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Gemeentes nemen nu al hun toevlucht tot semi-permanent huisvesten van asielzoekers in hotels etc omdat er gewoon geen woningen zijn en azc's propvol zitten. Als dit soort beleid nog 10 jaar doorgaat wordt het op veel plekken in Nederland een grote bende.
Er gaan speciaal en alleen voor deze mensen 1 miljoen woningen gebouwd worden in Nederland de komende jaren om het land diverser en mooier te maken dus er gaat snel een oplossing komen ;)
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 22 december 2022 @ 17:12:28 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207188502
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Er gaan speciaal en alleen voor deze mensen 1 miljoen woningen gebouwd worden in Nederland de komende jaren om het land diverser en mooier te maken dus er gaat snel een oplossing komen ;)
Die woningen komen er niet. Als ik alleen al hier in de gemeente kijk zijn er afgelopen jaar alweer meerdere bouwprojecten in de ijskast gegaan.
  donderdag 22 december 2022 @ 17:12:30 #152
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207188505
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Kan wel. Of je negeert de verdragen en EU regels (zonder consequenties want ze gaan de pinautomaat van de EU Nederland toch niet straffen) of je gaat beginnen met een beleid dat mensen die hier komen hun eigen boontjes moeten gaan doppen. Er zijn tig landen op te noemen die nauwelijks asielzoekers opvangen en toch in de EU zitten. Begin eens met het stoppen van het zomaar uitdelen van sociale huurwoningen en uitkeringen aan statushouders bijvoorbeeld. De instroom van kanslozen zal met 95% afnemen binnen een week tijd.
stop eens dit, doe dat , we moeten

allemaal bullshit
immigratie is niet te stoppen en zal alleen maar toenermen tot 500.000 per jaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 22 december 2022 @ 17:13:08 #153
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207188519
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Er gaan speciaal en alleen voor deze mensen 1 miljoen woningen gebouwd worden in Nederland de komende jaren om het land diverser en mooier te maken dus er gaat snel een oplossing komen ;)
gaat niet gebeuren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207188533
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:48 schreef BMW1993 het volgende:
Mijn grootste angst met de huidige instroom is toch wel een beetje dat we straks over een jaar of 10 / 20 steden krijgen zoals je die in Frankrijk nu al hebt.. Grotendeels wijken vol met kansarme immigranten, met nog enkele goede wijken ertussen.

Veel steden geven daar nu al een trieste indruk, met veel zichtbare armoede.

Natuurlijk, de werkloosheid is in Nederland lager, dus zo kansarm zal het vast niet worden, maar ooit zal ook hier de werkloosheid weer toenemen, zeker met de toekomstige automatisering van simpele banen in magazijnen.

Ook zie je nu al in Frankrijk een hoop 'steekpartijen van verwarde mensen', iets wat in Nederland nog zeldzaam is, dat ga je straks ook meer krijgen natuurlijk.
Er zijn eerder landen gedekoloniseerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207188653
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
stop eens dit, doe dat , we moeten

allemaal bullshit
immigratie is niet te stoppen en zal alleen maar toenermen tot 500.000 per jaar
Andere landen bewijzen dat het wel gestopt kan worden, meneer het Orakel.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 22 december 2022 @ 18:04:24 #156
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207189181
'''Maandelijkse EU-asielaanvragen overschrijden 100.000 ''

'' In oktober registreerden Syriërs het hoogste aantal aanvragen sinds 2016, in totaal 18.500, gevolgd door Afghanen (15.400), die de meeste aanvragen hebben ingediend sinds 2016, met uitzondering van september 2021, nadat de Taliban Afghanistan hadden overgenomen.

Syriërs en Afghanen zijn niet de enige nationaliteitsgroepen die records hebben gebroken in asielaanvragen. Turken dienden het hoogste aantal aanvragen in sinds 2014 – een totaal van 7.400, dat werd geregistreerd in september. Ongeveer 5.500 zelfverklaarde niet-begeleide minderjarigen of vijf procent van het totaal waren voornamelijk Afghaans en Syriërs.

Daarnaast hebben Russen en Iraniërs het afgelopen jaar meer aanvragen ingediend, respectievelijk 2.200 en 1.700. ''

https://www.schengenvisai(...)ions-surpass-100000/

100.000 asielzoekers vragen maandelijks asiel aan in Europa.

Geen enkel ander continent hier op aarde vangt maandelijks zoveel asielzoekers op.
Ik denk dat de meeste mensen in Nederland niet eens problemen hebben met echte vluchtelingen, alleen de aantallen zijn zo hoog, dat de oorspronkelijke bewoners eronder hebben te lijden, een groot deel van alle vrijkomende sociale huurwoningen worden direct voor deze groep gereserveerd.

Hopelijk dat de aantallen in 2023 zakken, maar gezien er nu een Nederlander directeur is geworden van Frontex, die enkel over mensenrechten praat, zal het niet heel anders worden dit beleid. :{
  donderdag 22 december 2022 @ 18:06:25 #157
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207189212
Ik heb wel problemen met alle vluchtelingen die niet uit een buurland van Nederland komen. Ze hebben hier de godver niks te zoeken.
pi_207189534
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Begin eens met het stoppen van het zomaar uitdelen van sociale huurwoningen ...
Jij wilde deze gezinnen buiten laten slapen?
  donderdag 22 december 2022 @ 18:37:56 #159
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207189569
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Andere landen bewijzen dat het wel gestopt kan worden, meneer het Orakel.
Nee dat kan niet

andere landen hebben een gesloten grens door zee en kanalen

nederland is 100% open
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207189571
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
De politici en bestuurders die deze volksverhuizing uit Afrika en het Midden-Oosten faciliteren zullen in de toekomst te boek gaan staan als de oorzaak van het uiteenvallen van West-Europa en het uitbreken van een burgeroorlog. Ik weet niet of dat zo lekker op je CV gaat staan.
Doe niet zo paniekerig.
Die omvolking gaat daar echt veel te langzaam voor. Voordat Nederland omgevolkt is (minderheid autochtonen, engelssprekende provincie van de EU) zijn we 2 generaties verder.
Voorlopig profiteert de witte middenklasse nog enorm van de goedkope en jonge arbeidskrachten.
  donderdag 22 december 2022 @ 18:41:49 #161
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207189602
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:38 schreef riazop het volgende:

[..]
Doe niet zo paniekerig.
Die omvolking gaat daar echt veel te langzaam voor. Voordat Nederland omgevolkt is (minderheid autochtonen, engelssprekende provincie van de EU) zijn we 2 generaties verder.
Voorlopig profiteert de witte middenklasse nog enorm van de goedkope en jonge arbeidskrachten.
en van de Euro

voorlopig komen er heel zeer veel hoogopgeleide jonge mensen hierheen die gelijk aan het werk kunnen.

Prima dus

Huizen bouwen en snel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207189615
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:38 schreef riazop het volgende:

[..]
Voordat Nederland omgevolkt is zijn we 2 generaties verder.
Dus over 30 jaar is Nederland "omgevolkt"?

Dat is een prachtig vooruitzicht.

_O-
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  donderdag 22 december 2022 @ 18:46:17 #163
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207189652
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:43 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
Dus over 30 jaar is Nederland "omgevolkt"?

Dat is een prachtig vooruitzicht.

_O-
Nederland is al 5 keer eerder omgevolkt he, ouwe neanderthaler

Dat heet Evolutie

in 1960 kwamen hier 1.000.000 marrokanen naar toe als werkvolk
in 1950 een 1.000.000 molukkers heen

en z o ga maar door
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 22 december 2022 @ 18:53:56 #164
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207189747
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nederland is al 5 keer eerder omgevolkt he, ouwe neanderthaler

Dat heet Evolutie
20.000 Syriërs alleen al dat jaarlijks Nederland instroomt, dat zijn er 200.000 in 10 jaar tijd.

Dat is echt ontzettend veel, je bent van mening dat dit geen enkel probleem oplevert?

Hoe groter de gemeenschap gaat worden, hoe minder behoefte ze zullen hebben om in te burgeren, kijk maar hoe het bij de Marokkanen is verlopen.. Dit heeft niets meer met 'multicultureel' te maken.

Multicultureel, is als je van elke groep een klein aantal mensen hebt, die uiteindelijk weer samen zullen leven.
  donderdag 22 december 2022 @ 18:54:46 #165
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207189758
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nederland is al 5 keer eerder omgevolkt he, ouwe neanderthaler

Dat heet Evolutie

in 1960 kwamen hier 1.000.000 marrokanen naar toe als werkvolk
in 1950 een 1.000.000 molukkers heen

en z o ga maar door
Deze cijfers zijn echt complete onzin. Sorry maar daar gaat je geloofwaardigheid.
  donderdag 22 december 2022 @ 19:01:19 #166
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207189826
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:54 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Deze cijfers zijn echt complete onzin. Sorry maar daar gaat je geloofwaardigheid.
Je voert een discussie met een troll.
pi_207189868
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
De politici en bestuurders die deze volksverhuizing uit Afrika en het Midden-Oosten faciliteren zullen in de toekomst te boek gaan staan als de oorzaak van het uiteenvallen van West-Europa en het uitbreken van een burgeroorlog. Ik weet niet of dat zo lekker op je CV gaat staan.
Dat het op het CV staat, interesseert de meeste politici niet. En sommige zijn er wel trots op om zo hun stempel te drukken. Is geldingsdrang, net als oorlog voeren.
  donderdag 22 december 2022 @ 19:05:46 #168
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207189872
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:53 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
20.000 Syriërs alleen al dat jaarlijks Nederland instroomt, dat zijn er 200.000 in 10 jaar tijd.

Dat is echt ontzettend veel, je bent van mening dat dit geen enkel probleem oplevert?

Hoe groter de gemeenschap gaat worden, hoe minder behoefte ze zullen hebben om in te burgeren, kijk maar hoe het bij de Marokkanen is verlopen.. Dit heeft niets meer met 'multicultureel' te maken.

Multicultureel, is als je van elke groep een klein aantal mensen hebt, die uiteindelijk weer samen zullen leven.
uiteindelijk gingen zelfs de indianen inburgeren , de mexicanen en de zwarte slaven uit katoenvelden


de schuld is moderne transportmiddlelen als slavenboten , vliegtuigen en nu ook het intenet met gezinshereniging van vrienden en vriendinnen, gedreven door oorlog en klimaat

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 22-12-2022 19:11:46 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207190011
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:53 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
20.000 Syriërs alleen al dat jaarlijks Nederland instroomt, dat zijn er 200.000 in 10 jaar tijd.

Dat is echt ontzettend veel, je bent van mening dat dit geen enkel probleem oplevert?

...
Voor een land met 18 miljoen inwoners is dat heel bescheiden eerder.
Echte immigratielanden laten veel hogere aantallen (proportioneel ) zien.

En waarom zou dat problemen moeten opleveren?
De witte Hollander met pensioen, als manager of op een dikke uitkering en migranten doen het echte werk. Zoiets.
pi_207190049
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nederland is al 5 keer eerder omgevolkt he, ouwe neanderthaler

Dat heet Evolutie

in 1960 kwamen hier 1.000.000 marrokanen naar toe als werkvolk
in 1950 een 1.000.000 molukkers heen

en z o ga maar door
Probeer het een beetje geloofwaardig te houden. Nu heeft iedereen meteen door dat je weer zit te drinken.
pi_207190134
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:17 schreef riazop het volgende:

[..]
Voor een land met 18 miljoen inwoners is dat heel bescheiden eerder.
Echte immigratielanden laten veel hogere aantallen (proportioneel ) zien.

En waarom zou dat problemen moeten opleveren?
De witte Hollander met pensioen, als manager of op een dikke uitkering en migranten doen het echte werk. Zoiets.
Als je het over polen hebt, klopt het.
  donderdag 22 december 2022 @ 20:07:47 #172
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207190825
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:19 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Probeer het een beetje geloofwaardig te houden. Nu heeft iedereen meteen door dat je weer zit te drinken.
quote:
1 Wat heeft de rechter besloten?
Een Turkse asielzoeker, vermeend aanhanger van de Gülen-beweging, kwam in augustus 2021 naar Nederland.

In januari afgelopen jaar verwierf hij zijn status als vluchteling, waarmee hij het recht kreeg om in Nederland te blijven.

Zijn gezinsleden zouden volgens de nareisbeperking pas op 11 mei volgend jaar naar Nederland kunnen komen.
Daar zet de vreemdelingenkamer van de Haagse rechtbank een streep door: de gezinsleden mogen meteen komen.

Eerder deze maand maakte een Syrische vrouw al bij de voorzieningenrechter in Haarlem succesvol bezwaar tegen uitstel van gezinshereniging met haar man en zes kinderen.

Bij enkele aanvragen voor gezinshereniging bij minderjarige asielzoekers gooide de staat voortijdig de handdoek in de ring.
alle 53
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207190869
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:33 schreef riazop het volgende:

[..]
Jij wilde deze gezinnen buiten laten slapen?
Als er uitzicht is op niks komen die paar gezinnen en voornamelijk jonge alleenstaande mannen hier helemaal niet meer heen en dus hoeft er ook niemand buiten te slapen. Er is een reden dat asieleisers Nederland verkiezen boven al die andere landen die de wereld rijk is, daar valt namelijk wat te halen. Valt er niks meer te halen zoeken ze wat anders op.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 23 december 2022 @ 10:05:09 #174
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207196803
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee dat kan niet

andere landen hebben een gesloten grens door zee en kanalen

nederland is 100% open
Wat een dom gelul.

In de jaren 60 waren er ca 11m etnische Nederlanders.
Er kwamen ca 100.000 Marokkanen en 110.000 Turken bij. en dan nog zo'n 300.000 Molukkers, Suri's, andere Indonesiers, Ijzeren gordijn Europeanen en nog wat Italianen en Spanjaarden (die grotendeels weer vertrokken)
Dus zo'n 5% was van niet Nederlandse komaf.

Jij met je miljoen, man man man.

Nu heb je ca 13m Etnische Nederlanders en zo'n 4,9m niet etnische Nederlanders, en die eerste gaat de aankomende jaar met het overlijden van de babyboom generatie in raptempo naar 10 a 11m. Die 2e gaat met huidig omvolkingsbeleid in raptempo naar 8 a 9m. in aankomende 30 jaar.

Dus in rond het jaar van 2050 zal Nederland voor 50% bestaan uit niet etnische Nederlanders en 50% bestaan uit een mengelmoes van allochtonen, waar de Niet- Westerse allochtonen, grotendeels in hun eigen bubbel zullen blijven hangen met alle bijbehorende gevolgen van dien: hoger geboortecijfer, lager opgeleid, meer werkloosheid, meer criminaliteit en als toetje, bij een rommel in het Midden- Oosten; conservatieve gekkies die er jihadistische gedachten op nahouden.
+ door al die diversiteitidioterie, het politiekorps zal tegen die tijd ook voor 50% (of meer) bestaan uit allochten, grotendeels niet Westers. Totaal onbetrouwbaar.

Nu
  vrijdag 23 december 2022 @ 10:08:23 #175
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207196845
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:05 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Wat een dom gelul.

In de jaren 60 waren er ca 11m etnische Nederlanders.
Er kwamen ca 100.000 Marokkanen en 110.000 Turken bij. en dan nog zo'n 300.000 Molukkers, Suri's, andere Indonesiers, Ijzeren gordijn Europeanen en nog wat Italianen en Spanjaarden (die grotendeels weer vertrokken)
Dus zo'n 5% was van niet Nederlandse komaf.

Jij met je miljoen, man man man.

Nu heb je ca 13m Etnische Nederlanders en zo'n 4,9m niet etnische Nederlanders, en die eerste gaat de aankomende jaar met het overlijden van de babyboom generatie in raptempo naar 10 a 11m. Die 2e gaat met huidig omvolkingsbeleid in raptempo naar 8 a 9m. in aankomende 30 jaar.

Dus in rond het jaar van 2050 zal Nederland voor 50% bestaan uit niet etnische Nederlanders en 50% bestaan uit een mengelmoes van allochtonen, waar de Niet- Westerse allochtonen, grotendeels in hun eigen bubbel zullen blijven hangen met alle bijbehorende gevolgen van dien: hoger geboortecijfer, lager opgeleid, meer werkloosheid, meer criminaliteit en als toetje, bij een rommel in het Midden- Oosten; conservatieve gekkies die er jihadistische gedachten op nahouden.
+ door al die diversiteitidioterie, het politiekorps zal tegen die tijd ook voor 50% (of meer) bestaan uit allochten, grotendeels niet Westers. Totaal onbetrouwbaar.

Nu
klopt nu zal het komen door de kliaamaat opwarming / verhitting / verdroging in IRAK, Syrie , Afghanistan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 23 december 2022 @ 10:12:21 #176
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207196884
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt nu zal het komen door de kliaamaat opwarming / verhitting / verdroging in IRAK, Syrie , Afghanistan
Nuchter?
  vrijdag 23 december 2022 @ 10:16:22 #177
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207196925
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:12 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Nuchter?
ik ben nu een land waar de alcohol in de ban is , dus ja
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 23 december 2022 @ 10:45:29 #178
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207197197
Bizar dat er nog steeds mensen zijn, ook in dit topic die denken dat het geen enkel probleem is dat onze bevolking elk jaar met ruim 100.000mensen groeit.

Cijfers van het cbs: geboorte/sterfte vrijwel in balans. Emigratie/immigratie ruim 100.000+ elk jaar weer. Hoe rijmen we dat met een te kort aan woningen, een tekort aan zorgpersoneel, een stikstof overschot waardoor er niet/nauwelijks gebouwd mag worden. Straks is er geen stukje groen meer over. En dan woon ik gelukkig nog in de periferie waar ik nog een klein beetje normaal kan leven. Maar ik hou mijn hart vast hoe dit zich de komende 30 jaar ontwikkeld. Ik voorzie echt een ineenstorting van onze welvaartsstaat. Omdat het aandeel mensen die wat bijdragen vs. het aandeel die dat niet doen volledig uit balans raakt (en nee
ook oostblokkers die hier in distributiecentra en kassen ed. werken zijn alleen maar gunstig voor de elite/werkgevers niet voor Jan Modaal). Hopelijk kan ik mijn leven nog normaal uitzingen.
  vrijdag 23 december 2022 @ 10:50:29 #179
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207197257
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:45 schreef RealistAtheist het volgende:
Bizar dat er nog steeds mensen zijn, ook in dit topic die denken dat het geen enkel probleem is dat onze bevolking elk jaar met ruim 100.000mensen groeit.

Cijfers van het cbs: geboorte/sterfte vrijwel in balans. Emigratie/immigratie ruim 100.000+ elk jaar weer. Hoe rijmen we dat met een te kort aan woningen, een tekort aan zorgpersoneel, een stikstof overschot waardoor er niet/nauwelijks gebouwd mag worden. Straks is er geen stukje groen meer over. En dan woon ik gelukkig nog in de periferie waar ik nog een klein beetje normaal kan leven. Maar ik hou mijn hart vast hoe dit zich de komende 30 jaar ontwikkeld. Ik voorzie echt een ineenstorting van onze welvaartsstaat. Omdat het aandeel mensen die wat bijdragen vs. het aandeel die dat niet doen volledig uit balans raakt (en nee
ook oostblokkers die hier in distributiecentra en kassen ed. werken zijn alleen maar gunstig voor de elite/werkgevers niet voor Jan Modaal). Hopelijk kan ik mijn leven nog normaal uitzingen.
Het klootjesvolk moet hen onder druk zetten. Maar we zijn lui, verwend en willen niet geassocieerd worden met FVD- aanhangers en beroepsprotesters.
  vrijdag 23 december 2022 @ 10:56:35 #180
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207197336
we mpeten ze terug sturen , we moeten een hek zetten , we moeten ze weigeren, we moeten ze niet toelaten, we moeten ze tegenhouden, we moeten , we moeten , we moe

De Regels van de EU zijn als volgt, de rechter oordeelde dat

In 2030 zijn er ruim meer dan 20 miljoen inwoners in Nedderland vanwege INTERNET door filmpjes van hun familie in dikke huurautos

en in Syrie en Libanon en Afghanistan wordt het steed heter en droger en geen voedsel door klimaaat en oorlog
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 23 december 2022 @ 10:57:11 #181
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207197349
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:50 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Het klootjesvolk moet hen onder druk zetten. Maar we zijn lui, verwend en willen niet geassocieerd worden met FVD- aanhangers en beroepsprotesters.
Nou dat is wel een beetje de trend ja. Ik heb ook helemaal niks met het FVD. Maar ik maak me wel degelijk ernstig zorgen over de ongebreidelde instroom van mensen hier. Maar als je daar wat van zegt dan wordt je wel snel weggezet als racist. Terwijl je gewoon logisch nadenkt en goede argumenten aandraagt. Maar dan gaan de vingers in de oren bij de "tegenpartij" en schreeuwen ze heel hard LALALALA....RACIST! Zodat elke vorm van fatsoenlijke discussie gelijk doodgeslagen wordt.
  vrijdag 23 december 2022 @ 12:24:11 #182
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207198499
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:56 schreef michaelmoore het volgende:
we mpeten ze terug sturen , we moeten een hek zetten , we moeten ze weigeren, we moeten ze niet toelaten, we moeten ze tegenhouden, we moeten , we moeten , we moe

De Regels van de EU zijn als volgt, de rechter oordeelde dat

In 2030 zijn er ruim meer dan 20 miljoen inwoners in Nedderland vanwege INTERNET door filmpjes van hun familie in dikke huurautos

en in Syrie en Libanon en Afghanistan wordt het steed heter en droger en geen voedsel door klimaaat en oorlog
En door deze wetten niet te veranderen, schuift de bevolking in de EU landen naar rechts. Een klassieke vorm van klassisme. We leven niet in een Unie waar de bevolking het naar het zeggen heeft, maar waar de elite het voor het zeggen heeft. Schijndemocratie
  vrijdag 23 december 2022 @ 15:47:20 #183
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207201528
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 12:24 schreef Ciclon het volgende:

[..]
En door deze wetten niet te veranderen, schuift de bevolking in de EU landen naar rechts. Een klassieke vorm van klassisme. We leven niet in een Unie waar de bevolking het naar het zeggen heeft, maar waar de elite het voor het zeggen heeft. Schijndemocratie
Nee , men hoger opgeleidde bevolking zal altijd trekken naar gebieden met een democrartie en een sterke economie , vooral als er geen fysieke belemmerigen zijn

ik zou het ook doen
het enige dat we kunne doen is woonruimte schepppen door te bouwen snel en veel
liefst prefab

Nederland is het nieuwe California
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207388226
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 15:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee , men hoger opgeleidde bevolking zal altijd trekken naar gebieden met een democrartie en een sterke economie , vooral als er geen fysieke belemmerigen zijn

ik zou het ook doen
het enige dat we kunne doen is woonruimte schepppen door te bouwen snel en veel
liefst prefab

Nederland is het nieuwe California
Nu wel heel erg nat.
quote:
Met meer mensen zijn meer woningen nodig en ook tal van andere voorzieningen, zoals onderwijs, zorg en openbaar vervoer. Dit is een grote uitdaging voor een land in een rivierendelta, dat ook moet worden klaargemaakt voor de klimaattransitie – van de aanleg van windmolenparken tot de inrichting van waterbuffers.

Het remmen van het aantal extra immigranten, dat wordt geraamd op 50.000 tot 100.000 per jaar, zou daarbij slechts beperkt helpen. Met de pensionering van de babyboomers is de vergrijzingsgolf in Nederland goed op gang gekomen; de komende decennia zullen miljoenen ouderen naast zorg ook aangepaste woningen nodig hebben. Vanaf 1900 is het aantal personen in een huishouden meer dan gehalveerd; en is dus de vraag naar woningen verdubbeld.

De politieke discussie lijkt zo te worden ingehaald door de demografische geschiedenis.

Die geschiedenis laat ook zien dat de regionale verschillen in Nederlandse bevolkingsgroei stokoud zijn: Zuid-Holland heeft sinds 1800 de meeste inwoners – Friesland, Groningen en Drenthe de minste. Terwijl nu steden in de Randstad uit hun voegen barsten, is in de regio’s langs de oostgrens al sprake van bevolkingskrimp. Daar zijn te weinig – jonge – mensen om scholen, buslijnen en winkelcentra in bedrijf te houden.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)k-in-europa-a4152976
  maandag 2 januari 2023 @ 11:32:08 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207388277
quote:
Met de huidige bestuurders aan het roer heb ik er geen enkel vertrouwen in.
pi_207414497
twitter
  woensdag 4 januari 2023 @ 04:30:03 #187
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207414684
https://www.telegraaf.nl/(...)toe-tot-17-8-miljoen


we moeten de woningbouw meer spreiden
quote:
Bevolking Nederland nam in 2022 toe tot 17,8 miljoen

Vandaag, 00:01 in BINNENLAND
AMSTERDAM - ,,Vijftien miljoen mensen, op dat hele kleine stukje aarde", zongen Fluitsma en Van Tijn midden jaren 90 op hun nummer 1-hit.
Ruim 26 jaar later zijn we flink gegroeid; de bevolking nam vorig jaar toe met bijna 227 duizend inwoners tot 17,8 miljoen, zo blijkt uit CBS-cijfers.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207414901
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:38 schreef riazop het volgende:

[..]
Doe niet zo paniekerig.
Die omvolking gaat daar echt veel te langzaam voor. Voordat Nederland omgevolkt is (minderheid autochtonen, engelssprekende provincie van de EU) zijn we 2 generaties verder.
Voorlopig profiteert de witte middenklasse nog enorm van de goedkope en jonge arbeidskrachten.
Wat?? Dus over pak em beet 50 jaar is Nederland omgevolkt?? Nee geen reden tot paniek hoor :') :') !!
pi_207414921
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:45 schreef RealistAtheist het volgende:
Bizar dat er nog steeds mensen zijn, ook in dit topic die denken dat het geen enkel probleem is dat onze bevolking elk jaar met ruim 100.000mensen groeit.

Cijfers van het cbs: geboorte/sterfte vrijwel in balans. Emigratie/immigratie ruim 100.000+ elk jaar weer. Hoe rijmen we dat met een te kort aan woningen, een tekort aan zorgpersoneel, een stikstof overschot waardoor er niet/nauwelijks gebouwd mag worden. Straks is er geen stukje groen meer over. En dan woon ik gelukkig nog in de periferie waar ik nog een klein beetje normaal kan leven. Maar ik hou mijn hart vast hoe dit zich de komende 30 jaar ontwikkeld. Ik voorzie echt een ineenstorting van onze welvaartsstaat. Omdat het aandeel mensen die wat bijdragen vs. het aandeel die dat niet doen volledig uit balans raakt (en nee
ook oostblokkers die hier in distributiecentra en kassen ed. werken zijn alleen maar gunstig voor de elite/werkgevers niet voor Jan Modaal). Hopelijk kan ik mijn leven nog normaal uitzingen.
Geen zorgen, dan komt er een supergoede reddende minister zonder enig eigenbelang en die algoed is en die lost alles magisch op.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  woensdag 4 januari 2023 @ 08:20:07 #190
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_207415098


Geboorte en Sterfte zijn praktisch in balans, we kunnen de emigratie volledig stoppen (y)
  woensdag 4 januari 2023 @ 08:27:44 #191
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207415146
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 07:28 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Geen zorgen, dan komt er een supergoede reddende minister zonder enig eigenbelang en die algoed is en die lost alles magisch op.
Dit is wel een rake post; die mensen geloven namelijk in sprookjes.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 4 januari 2023 @ 08:28:08 #192
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207415149
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 08:20 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

Geboorte en Sterfte zijn praktisch in balans, we kunnen de emigratie volledig stoppen (y)
De etnische Nederlander zit al sinds 2013 in een krimp. De geboorteovetschot kwam voornamelijk de afgelopen 9 jaar dus op conto van kinderen uit migranten gezinnen. Intussen hebben ook de Turk, Surinamer en Marokkaan een geboortecijfer onder 2.1. En tel daarbij op dat de babyboom generatie langzamerhand gaat verdwijnen. Zonder migratie zitten we in 2050 op 16m. In mijn ogen, nog te veel.
  woensdag 4 januari 2023 @ 08:30:17 #193
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207415159
Een goed plan zou kunnen zijn om de pensionados die als gastarbeiders naar hier kwamen, te motiveren om naar land van herkomst te gaan met een (deel) van hun opgebouwde pensioen. Waarmee zij dus riant kunnen leven in een land als Marokko of Suriname. Zo maak je de belasting op de zorg iets kleiner.
pi_207415199
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 08:30 schreef Ciclon het volgende:
Een goed plan zou kunnen zijn om de pensionados die als gastarbeiders naar hier kwamen, te motiveren om naar land van herkomst te gaan met een (deel) van hun opgebouwde pensioen. Waarmee zij dus riant kunnen leven in een land als Marokko of Suriname. Zo maak je de belasting op de zorg iets kleiner.
Racisme!

Next.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_207415229
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 08:20 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

Geboorte en Sterfte zijn praktisch in balans, we kunnen de emigratie volledig stoppen (y)
Elke generatie vermindert met de huidige geboortecijfers 25% van de oorspronkelijke bevolking, dat is een feit, kijkend naar de CBS-cijfers. Vrijwel heel Europa op wat Balkanlanden na hebben datzelfde probleem. Even vooruitkijkend naar wat de vergrijzing gaat doen (in 2040 pas op de top en daarna ongeveer 10 jaar uitfaserend) gaat dit effect nog uitvergroot worden.
Dingen gaan in Nederland flink veranderen,dat is een ding wat zeker is. Als het niet omvolken mag heten, bedenken ze maar een andere naam voor die hen minder negatieve gevoelens geeft.

Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  woensdag 4 januari 2023 @ 08:56:26 #196
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_207415315
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 08:30 schreef Ciclon het volgende:
Een goed plan zou kunnen zijn om de pensionados die als gastarbeiders naar hier kwamen, te motiveren om naar land van herkomst te gaan met een (deel) van hun opgebouwde pensioen. Waarmee zij dus riant kunnen leven in een land als Marokko of Suriname. Zo maak je de belasting op de zorg iets kleiner.
Die remigratie-uitkering is er al. Maar weinigen staan te trappelen om volledig terug te gaan. Hoogstens hebben ze daar een vakantiehuis en trekken hier de verzorgingstaat leeg. Beetje wel de lusten niet de lasten verhaal.
  woensdag 4 januari 2023 @ 09:00:00 #197
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_207415351
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 08:44 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Elke generatie vermindert met de huidige geboortecijfers 25% van de oorspronkelijke bevolking, dat is een feit, kijkend naar de CBS-cijfers. Vrijwel heel Europa op wat Balkanlanden na hebben datzelfde probleem. Even vooruitkijkend naar wat de vergrijzing gaat doen (in 2040 pas op de top en daarna ongeveer 10 jaar uitfaserend) gaat dit effect nog uitvergroot worden.
Dingen gaan in Nederland flink veranderen,dat is een ding wat zeker is. Als het niet omvolken mag heten, bedenken ze maar een andere naam voor die hen minder negatieve gevoelens geeft.

Maar is dit wel zo? Er is nu een geboortetekort van 1000 mensen, lijkt mij makkelijk op te vangen. Er zijn genoeg maatregelen te nemen om kinderen nemen aantrekkelijker te maken ipv kanslose migranten binnen te halen. Ik vind dat echt zo'n niet zeggenden papieren cijfertjes oplossing. (als krimp uberhaupt al een probleem zou zijn, echt een economie van de koude grond narratief.) Net zoals 100 gaan rijden ipv 120. JAH WE HEBBEN HET OPGELOST! :')
  woensdag 4 januari 2023 @ 09:21:54 #198
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207415506
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 08:20 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

Geboorte en Sterfte zijn praktisch in balans, we kunnen de emigratie volledig stoppen (y)
Erg interessant. Zonder migratie zouden we nu in het rijtje Japan, China en Zuid-Korea staan. Allemaal krimp.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207415631
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 09:00 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Maar is dit wel zo? Er is nu een geboortetekort van 1000 mensen, lijkt mij makkelijk op te vangen. Er zijn genoeg maatregelen te nemen om kinderen nemen aantrekkelijker te maken ipv kanslose migranten binnen te halen. Ik vind dat echt zo'n niet zeggenden papieren cijfertjes oplossing. (als krimp uberhaupt al een probleem zou zijn, echt een economie van de koude grond narratief.) Net zoals 100 gaan rijden ipv 120. JAH WE HEBBEN HET OPGELOST! :')
Als er geboortetekort van 1000 mensen is door enorme immigratie en een toevallig iets beter jaar door corona waarin er meer gesekst is, heb je nog steeds een probleem op langere termijn. Die immigranten atarten niet van jaar 0, dus het pensioensprobleem wordt hooguit wat uitgesteld. Het leven voor de immigranten is hier ook duur, dus waarschijnlijk ook voor hen minder kinderen op den duur. Het lijkt steeds meer op een pyramidespel, waarin steeds nieuwe immigranten een steeds voller rakend land gebruikt moeten worden om het systeem draaiende te houden, tot het uiteindelijk klapt.

Het gaat erom dat er niet oneindige grondstoffen zijn in welk land dan ook. Zoiets simpels als grondwater heeft zijn cap in grote gebieden al bereikt. En dat is maar een voorbeeld. Ook ziekenhuizen, politie, wegen, etc kunnen maar x mensen van zorg voorzien. Voor al deze dingen moeten er oplossingen gevonden worden. Ik zou niet weten hoe je dat aan moet vliegen.

Daarbij gaat de gehele verzorgingstaat onder druk staan. Pensioenen moeten veranderd worden (ten nadele van de begunstigde), uitkeringen etc. wordt uiteindelijk ook steeds lastiger. Alles van dit is in principe opgetuigd met geleend geld en gasgeld. Strooi er een forse snuf inflatie over om alles nog wat te versnellen.

Ik mis gewoon langetermijnvisie hierin wat iedereen in ieder geval laat zien waarom en wat er staat te gebeuren dat iets van gerust stelt. Oneindig doorgaan hiermee is in ieder geval net zo dom als ondige economische groei verwachten. Er zijn nou eenmaal geen oneindige resources, maar wel oneindige behoeftes van mensen over de hele wereld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akkerdjie op 04-01-2023 09:44:23 ]
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  woensdag 4 januari 2023 @ 09:52:41 #200
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_207415827
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:56 schreef michaelmoore het volgende:
we mpeten ze terug sturen , we moeten een hek zetten , we moeten ze weigeren, we moeten ze niet toelaten, we moeten ze tegenhouden, we moeten , we moeten , we moe

De Regels van de EU zijn als volgt, de rechter oordeelde dat

In 2030 zijn er ruim meer dan 20 miljoen inwoners in Nedderland vanwege INTERNET door filmpjes van hun familie in dikke huurautos

en in Syrie en Libanon en Afghanistan wordt het steed heter en droger en geen voedsel door klimaaat en oorlog
We snappen het opa, die jeugd van tegenwoordig moet gewoon eens van je erf af gaan.

Laat dat jachtgeweer maar weer zakken...
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')