abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206864636
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 18:11 schreef torentje het volgende:

[..]
Erg genoeg is het land wel overvol, als men naar buiten gaat ziet men binnen 30 seconde een ander persoon. ...
Alleen in een paar drukkere wijken in grote steden. En de rest van Nederland mag je blij zijn dat je 1 iemand op straat ziet die zijn hond uitlaat.
pi_206865213
Hoezo is het land niet overvol? Zorg, scholen, kinderopvang, wonen, wegennet, etc. Op zoveel gebieden is het aantal mensen gewoon niet meer te verwerken. Dan is het land overvol.
pi_206865223
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:16 schreef riazop het volgende:

[..]
Alleen in een paar drukkere wijken in grote steden. En de rest van Nederland mag je blij zijn dat je 1 iemand op straat ziet die zijn hond uitlaat.
Eh nee.... Er bestaat meer dan grote steden en buitengebied. Daar zit heel veel tussen. Met heel veel mensen.
pi_206865266
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Op zoveel gebieden is het aantal mensen gewoon niet meer te verwerken.
Waarom kunnen Zwitserland, Libanon en Belgie dat met méér immigranten dan wel? Waarom wordt daar niet gepiept en gehuild?
  dinsdag 29 november 2022 @ 12:03:51 #55
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206865293
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:16 schreef riazop het volgende:

[..]
Alleen in een paar drukkere wijken in grote steden. En de rest van Nederland mag je blij zijn dat je 1 iemand op straat ziet die zijn hond uitlaat.
Ook in deze relatief slaperige plattelandsregio (N-O Brabant) kan je amper een straat oversteken zonder dat er toevallig net iemand langs moet.
pi_206865311
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:03 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ook in deze relatief slaperige plattelandsregio (N-O Brabant) kan je amper een straat oversteken zonder dat er toevallig net iemand langs moet.
kijk maar eens naar de stats van google streetview. In Nederland zie je vrijwel nooit een mens op straat lopen
pi_206865363
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:02 schreef riazop het volgende:

[..]
Waarom kunnen Zwitserland, Libanon en Belgie dat met méér immigranten dan wel? Waarom wordt daar niet gepiept en gehuild?
Geen idee, we hadden het over Nederland.
pi_206865371
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:05 schreef riazop het volgende:

[..]
kijk maar eens naar de stats van google streetview. In Nederland zie je vrijwel nooit een mens op straat lopen
_O- Jij komt echt nooit buiten, of wel. Lekker alles op je schermpje bekijken en de wijsneus uithangen.
pi_206865471
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Jij komt echt nooit buiten, of wel.
Zelfs in een hoofdstraat zie je op 12 uur 's middags geen mens op straat.

en dan durven een paar broekpoepers hier te roepen dat het "vol" is. Of "druk". Zelfs voor een gemiddelde provinciaal is dat niet zo.
In de meeste plaatsen in Nederland is geen ruk te doen. Dat is de werkelijkheid.

pi_206866828
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:02 schreef riazop het volgende:

[..]
Waarom kunnen Zwitserland, Libanon en Belgie dat met méér immigranten dan wel? Waarom wordt daar niet gepiept en gehuild?
Zwitserland? Veel immigranten daar zijn hoog opgeleid (artsen, verplegend personeel etc), en die krijgen op basis daarvan werkvergunningen. Ook veel immigranten als schoonmaker, Zwitsers zitten daar niet op te wachten. Maar om nu te zeggen dat ze met open armen ontvangen worden. Soms worden er in wijken referenda gehouden of een familie er mag komen wonen. En het vluchtelingencentrum wat het dichtst bij Davos ligt, wordt in de weken rond het WEF gesloten, en al die vluchtelingen dan ondergebracht aan de andere kant van het land.

Maar als ik hier kijk, krijgt Zwitserland minder aanvragen binnen, en is de acceptance rate voor de meeste landen ook lager.

https://www.worlddata.info/europe/switzerland/asylum.php

https://www.worlddata.info/europe/netherlands/asylum.php
pi_206866991
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:02 schreef riazop het volgende:

[..]
Waarom kunnen Zwitserland, Libanon en Belgie dat met méér immigranten dan wel? Waarom wordt daar niet gepiept en gehuild?
België meer migranten sinds wanneer dat dan.

De bevolking in nl is de afgelopen 50 jaar veel meer gegroeid alleen vanaf 2005 tm 2015 heeft belgie een hogere groei alsnog gehad. Nogal selectieve statistiek weer.
pi_206867007
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:17 schreef riazop het volgende:

[..]
Zelfs in een hoofdstraat zie je op 12 uur 's middags geen mens op straat.

en dan durven een paar broekpoepers hier te roepen dat het "vol" is. Of "druk". Zelfs voor een gemiddelde provinciaal is dat niet zo.
In de meeste plaatsen in Nederland is geen ruk te doen. Dat is de werkelijkheid.
Dat is omdat mensen aan het werk zijn. Met de huidige massa-immigratie gaan er inderdaad meer mensen bijkomen die op straat hangen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206867075
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Zwitserland? Veel immigranten daar zijn hoog opgeleid (artsen, verplegend personeel etc), en die krijgen op basis daarvan werkvergunningen. Ook veel immigranten als schoonmaker, Zwitsers zitten daar niet op te wachten. Maar om nu te zeggen dat ze met open armen ontvangen worden. ..
Met 30 % inwoners van recente immigranten afkomst zit Zwitserland hoogst v Europa. (ministaatjes niet meegerekend).

Zitten we in NL nog erg ver vanaf.
pi_206867086
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat is omdat mensen aan het werk zijn. ..
die het is niet druk of vol?

goed dat je dat bevestigt
pi_206867149
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
België meer migranten sinds wanneer dat dan.


Nederland loopt ver achter. Ondanks de frame

pi_206867283
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:57 schreef riazop het volgende:

[..]
die het is niet druk of vol?

goed dat je dat bevestigt
De woningvoorraad zit vol en druk is altijd een kwestie van tijdstip. Als jij zegt "het is druk hier" is dat toch ook niet een beschouwing op de toestand van het land?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206867618
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:57 schreef riazop het volgende:

[..]
Met 30 % inwoners van recente immigranten afkomst zit Zwitserland hoogst v Europa. (ministaatjes niet meegerekend).

Zitten we in NL nog erg ver vanaf.
Moet 30% een doel zijn? Veel immigranten in Zwitserland komen uit Europa. Men heeft veel meer moeite om samen te wonen met mensen waarvan de cultuur verder afstaat dan de cultuur waarin men opgegroeid is. En dan ervaart men ook sneller dat het 'vol' is.

In Zwitserland heeft men ongeveer 2.2 miljoen mensen wonen met een buitenlands paspoort, op een totaal van 8.7 miljoen. Echter, van die 2.2 miljoen, zijn 1.8 miljoen uit Europa, en 113.000 uit Afrika. Dat is 1.2% Afrikanen. In Nederland heb je ongeveer 700.000 mensen uit Afrika wonen (3.9%).
Ook met Turken is het verschil niet anders, Zwitserland ongeveer 70k, Nederland 400k.

De mensheid is ge-evolueerd als een dier levend in groepen, waarbij je leden van je eigen groep meer vertrouwt. Taal, uiterlijk, gebruiken, kleding, eten, het zijn allemaal, bewust of onderbewust, factoren die bijdragen aan je houding ten opzichte van anderen. Nu er (evolutionair gezien) ineens mensen met heel verschillende achtergronden, vlak bij elkaar gaan wonen, schuurt dat. Daarom zie je ook dat mensen die niet in een omgeving wonen waar ze zijn opgegroeid, naar elkaar toe trekken.
Dat is allemaal niet erg, maar dat moet ook niet genegeerd worden. Je kunt gewoonweg niet verwachten dat mensen die lastiger met elkaar kunnen communiceren, elkaar wel helemaal hetzelfde behandelen, en dezelfde levels van tolerantie naar elkaar hebben. We moeten leren te leven langs mensen die iets anders zijn, en we moeten leren die tolerantie naar elkaar toe op te bouwen.
pi_206870819
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:02 schreef riazop het volgende:

[..]
Nederland loopt ver achter. Ondanks de frame

[ afbeelding ]
In Zwitserland zijn toch heel andere mensen, die daar om andere redenen zijn gaan wonen... :D . Dat zijn Europeanen en Amerikanen. Geen Afrikanen en Aziaten. :')

Oh ja, wat George hierboven ook zegt. Maar dan met echte cijfers er bij.
  dinsdag 29 november 2022 @ 21:40:18 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206874819
Reageren op riazop :')
pi_206876349
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 17:54 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
In Zwitserland zijn toch heel andere mensen, die daar om andere redenen zijn gaan wonen... :
andere redenen ???

Volgens mij gaan immigranten naar Zwitserland om geld te verdienen.

Dezelfde reden als naar Nederland dus
  woensdag 30 november 2022 @ 10:49:25 #71
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206878369
quote:
Syrische vecht uitstelmaatregel gezinshereniging aan bij de rechter.

De rechter buigt zich vandaag voor het eerst over de nieuwe regeling voor gezinshereniging, die is bedoeld om de druk op asielzoekerscentra en noodopvang te verlichten.

De zaak, die wordt behandeld in de rechtbank in Haarlem, draait om de Syrische Fakhria Al Mullaabid (47) en haar gezin. Zij wil dat haar man en zes kinderen zo snel mogelijk naar Nederland mogen komen, maar afspraken uit de recente asieldeal verhinderen dat. De vrouw vraagt de rechter nu om een voorlopige voorziening.

Nog maanden in Sudan
Vorig jaar augustus heeft de vrouw in Nederland asiel aangevraagd en nu wil ze herenigd worden met haar gezin. De Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND) heeft al bepaald dat dit mag, maar nog zeker tot eind april moeten haar man en kinderen in Sudan blijven.

Volgens de nieuwe beleidsregel mogen statushouders (asielzoekers met een verblijfsvergunning) hun gezinsleden pas laten overkomen als ze in Nederland een woning hebben gevonden. Als dat vijftien maanden na hun aanvraag nog niet is gelukt, krijgen de familieleden alsnog een visum.

De gezinsleden van Fakhria Al Mullaabid behoren tot de groep van 920 mensen die volgens de IND langer moeten wachten.

Concreet betekent dit dat ze tot 23 april 2023 vastzitten in Sudan, het land waar ze op uitnodiging van de IND naartoe zijn gevlogen om te worden geïnterviewd in verband met hun nareisaanvraag. Een praktisch probleem is dat hun visum daar over een week afloopt.

Wat er daarna gebeurt voor ze eind april naar Nederland mogen is onduidelijk, zegt de advocaat van de Syrische, Mirjam van Riel. "Feitelijk verblijven ze na 8 december illegaal in Sudan, maar teruggaan naar Syrië is geen optie. Als ze zonder visum naar buiten gaan, moeten ze maar hopen dat niemand hen om hun verblijfspapieren vraagt." Het gezin heeft een kamer gehuurd in Sudan, die een oom in Saudi-Arabië betaalt.

Forse kritiek
Op de afspraken over uitstel van gezinshereniging kwam meteen na het sluiten van de asieldeal kritiek.

Volgens de Commissie Meijers, een adviesorgaan van de overheid, is de maatregel in strijd met Europese regelgeving. Zo mag huisvesting geen voorwaarde zijn voor gezinshereniging en moet er rekening worden gehouden met de belangen van kleine kinderen. De commissie verwacht dan ook dat Nederland door de rechter wordt teruggefloten.

Er verblijven nu zo'n 17.000 statushouders in de asielopvang, van wie er ruim 7000 door gezinshereniging naar Nederland zijn gekomen.

Als familieleden van statushouders overkomen voor zij een woning hebben gevonden, komen ook zij in een asielzoekerscentrum terecht of in de crisisnoodopvang. Uitstel van gezinshereniging moet daar een rem op zetten.

Staatssecretaris Van der Burg (Asiel & Migratie, VVD) erkende eerder dat ook hij geen "100 procent garantie kan geven" dat de maatregel bij de rechter standhoudt.

Grote groep
Op ruim 900 gezinsleden is de uitstelmaatregel uit de asieldeal toegepast, zegt de IND. In totaal gaat het om zo'n 5800 mensen die langer moeten wachten voor ze naar Nederland kunnen komen.

Vluchtelingenwerk Nederland zegt dat de impact van de regels op de mentale weerbaarheid van de statushouders heel groot is. "De wachttijd voor de asielprocedure is al lang. Nu mensen eerst ook nog een woning moeten zien te krijgen, kan het zo 2,5 jaar duren voor asielzoekers met hun gezinsleden zijn herenigd."
nos.nl
7 gezinsleden moeten overkomen :') en een oom uit Saudi-Arabie betaalt het tijdelijk onderkomen in Sudan.

Waarom vraagt dit soort mensen geen asiel aan in Saudi-Arabie als ze daar al familie hebben? Ruimte zat daar en een vergelijkbare cultuur. Kan het zijn dat de kost&inwoning en vrije regels in onze heilstaat te aantrekkelijk zijn?

7 gezinsleden man man man :')
pi_206878534
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 10:49 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
7 gezinsleden moeten overkomen :') en een oom uit Saudi-Arabie betaalt het tijdelijk onderkomen in Sudan.

Waarom vraagt dit soort mensen geen asiel aan in Saudi-Arabie als ze daar al familie hebben? Ruimte zat daar en een vergelijkbare cultuur. Kan het zijn dat de kost&inwoning en vrije regels in onze heilstaat te aantrekkelijk zijn?

7 gezinsleden man man man :')
Kan zij niet naar Sudan? Lijkt me makkelijker. Makkelijker om aan te passen aan de cultuur, 7 gezinsleden wonen er al, en zijn er schijnbaar dus veilig.
  woensdag 30 november 2022 @ 11:08:43 #73
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_206878562
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:02 schreef riazop het volgende:

[..]
Waarom kunnen Zwitserland, Libanon en Belgie dat met méér immigranten dan wel? Waarom wordt daar niet gepiept en gehuild?
1. In Belgie spelen dezelfde problemen als hier in Nederland. Bevolking is het zat. Molenbeek perfect voorbeeld.

2. Libanon, jij ken vast geen Libanees? Buiten wat familiaire redenen zien ze die Syriers en Palestijnen liever vandaag dan morgen nog vertrekken. PLO (Palestijnse organisatie) heeft de burgeroorlog ontketend in de jaren 80. Ga een gesprek aan met een Libanees en deze zal vertellen dat deze zo snel mogelijk naar West - Europa, VS of Australie wil vertrekken

3. Zwitserland, migranten vaak hoogopgeleid, maar zoals hierboven al vermeld werd. + veel migranten komen uit Duitsland, Frankrijk en Italie.

Laat mij raden, jij hebt migratie achtergrond?
pi_206878915
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Kan zij niet naar Sudan? Lijkt me makkelijker. Makkelijker om aan te passen aan de cultuur, 7 gezinsleden wonen er al, en zijn er schijnbaar dus veilig.
Goede vragen waarvan je zou verwachten dat de NOS ze stelt.

Deze zaak maakt wel weer duidelijk hoe verrot ons asielsysteem is.
pi_206879115
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:08 schreef Ciclon het volgende:

[..]
1. In Belgie spelen dezelfde problemen als hier in Nederland. Bevolking is het zat.


huh?

In Belgie stemt 9,7 % vd bevolking opeen anti immigratiepartij
pi_206879287
Het is gewoon een feit dat Nederland een van de dichtstbevolkte landen ter wereld is.
Maar ja, de door ideologie verblinden willen de realiteit natuurlijk niet onder ogen zien.
pi_206879355
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat is omdat mensen aan het werk zijn. Met de huidige massa-immigratie gaan er inderdaad meer mensen bijkomen die op straat hangen.
Maar niet in de dorpsstraat in Epe denk ik hoor.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 30 november 2022 @ 13:14:55 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206879897
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:38 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Goede vragen waarvan je zou verwachten dat de NOS ze stelt.

Deze zaak maakt wel weer duidelijk hoe verrot ons asielsysteem is.
Het grote probleem is dat een fatsoenlijk debat over asiel wordt gegijzeld door politieke correctheid. Zodra je ook maar iets roept over 'minder asielzoekers' word je direct geframed als rechts-extreem en in de hoek van Baudet, Le Pen etc geduwd.
pi_206879913
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:38 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Goede vragen waarvan je zou verwachten dat de NOS ze stelt.

Deze zaak maakt wel weer duidelijk hoe verrot ons asielsysteem is.
Waarschijnlijk krijgen ze in Sudan geen permanente verblijfsvergunning. Europese overheden zouden flink meer kunnen doen door de druk op veilige landen in de regio van landen waar veel vluchtelingen vandaan komen, op te voeren om zo meer vluchtelingen in de regio op te kunnen vangen. Het lijkt me dat ze daar dan ook flink financieel in gesteund kunnen worden door Europese landen.
pi_206880036
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het grote probleem is dat een fatsoenlijk debat over asiel wordt gegijzeld door politieke correctheid. Zodra je ook maar iets roept over 'minder asielzoekers' word je direct geframed als rechts-extreem en in de hoek van Baudet, Le Pen etc geduwd.
Onzin.

Een partij als de VVD heeft het al jaren over "minder instroom"

En worden die als extreem rechts geframed?
pi_206880058
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 12:10 schreef nomina het volgende:
Het is gewoon een feit dat Nederland een van de dichtstbevolkte landen ter wereld is.
...
Immigranten gaan vrijwel altijd naar steden. Waar ook ter wereld.

De bevolkingsdichtheid van een land doet er dus helemaal niet toe.
  woensdag 30 november 2022 @ 13:32:20 #82
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206880073
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:30 schreef riazop het volgende:

[..]
Immigranten gaan vrijwel altijd naar steden. Waar ook ter wereld.

De bevolkingsdichtheid van een land doet er dus helemaal niet toe.
Inderdaad en de overheid wil ook graag dat iedereen in de stad gaat wonen en dat de koeien de ruimte hebben om te schijten

Dus bevolkingsdichtheid is geen enkel punt
Ik zie Nederland tot 2030 dan ook doorgroeien naar de 25 miljoen inwoners
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206880276
Ach, dit soort ontwikkelingen komen vanzelf weer tot halt. Je ziet de afkeer tegen migranten toenemen, dat wordt natuurlijk alleen nog maar erger de komende jaren omdat grote groepen van de bevolking in armoede geraken. Door aanslagen op (toekomstige) opvangplekken en de "slechte" omstandigheden voor binnenstromende migranten wordt Nederland ook weer minder populair. Het zou beter zijn als de politiek met een oplossing kwam, maar die vinden het verder wel prima.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_206880368
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:53 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Ach, dit soort ontwikkelingen komen vanzelf weer tot halt. Je ziet de afkeer tegen migranten toenemen,...
Onzin.

slechts rond de 15 procent stemt op anti immigratie partijen.

Misschien dat racisten wat harder schreeuwen dat jij dat denkt, Maar de realiteit is dat mensen massaal op pro migratiepartijen stemmen. En in de peilingen is daar nauwelijks verandering in te zien.
pi_206880416
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 14:03 schreef riazop het volgende:

[..]
Onzin.

slechts rond de 15 procent stemt op anti immigratie partijen.

Misschien dat racisten wat harder schreeuwen dat jij dat denkt, Maar de realiteit is dat mensen massaal op pro migratiepartijen stemmen. En in de peilingen is daar nauwelijks verandering in te zien.
Hey Igor, waar zijn je bronnen? Want dat geroeptoeter van jou kennen we nou onderhand wel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_206880558
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 14:09 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hey Igor, waar zijn je bronnen?
De verkiezingsuitslag mag bekend worden verondersteld.
  woensdag 30 november 2022 @ 14:27:30 #87
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206880585
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:53 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Ach, dit soort ontwikkelingen komen vanzelf weer tot halt. Je ziet de afkeer tegen migranten toenemen, dat wordt natuurlijk alleen nog maar erger de komende jaren omdat grote groepen van de bevolking in armoede geraken. Door aanslagen op (toekomstige) opvangplekken en de "slechte" omstandigheden voor binnenstromende migranten wordt Nederland ook weer minder populair. Het zou beter zijn als de politiek met een oplossing kwam, maar die vinden het verder wel prima.
onzin

immigranten zijn zeer welkom indien men goed opgelied is en engels spreekt
Vinden onmiddelijk werk, het is de overheid die de mensen graag eerst een jaar opsluit op cruisseschepen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206880610
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het grote probleem is dat een fatsoenlijk debat over asiel wordt gegijzeld door politieke correctheid. Zodra je ook maar iets roept over 'minder asielzoekers' word je direct geframed als rechts-extreem en in de hoek van Baudet, Le Pen etc geduwd.
Sterker nog, Baudet is die hoek geduwd omdat hij tegen de massa-immigratie is. Er is niemand in heel de EU die zich uitspreekt tegen het doorgaan van de massa-immigratie en niet stelselmatig van racisme, extreem rechts en nog erger gedrukt wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206880657
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Sterker nog, Baudet is die hoek geduwd omdat hij tegen de massa-immigratie is. .. .
Hij zit vooral in de hoek omdat hij een parallelle samenleving met een parallel wereldbeeld in NL wil stichten.
Eigen scholen, eigen omroep, eigen nieuwskanalen enzv

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Er is niemand in heel de EU die zich uitspreekt tegen het doorgaan van de massa-immigratie en niet stelselmatig van racisme, extreem rechts en nog erger gedrukt wordt.
Rutte
  woensdag 30 november 2022 @ 14:52:01 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206880823
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:28 schreef riazop het volgende:

[..]
Onzin.

Een partij als de VVD heeft het al jaren over "minder instroom"

En worden die als extreem rechts geframed?
Nee, maar hoewel de vvd inderdaad het over minder instroom heeft faciliteren ze in de praktijk al jaar na jaar nieuwe records op het gebied van migratie.
The End Times are wild
pi_206880942
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 14:35 schreef riazop het volgende:

[..]
Hij zit vooral in de hoek omdat hij een parallelle samenleving met een parallel wereldbeeld in NL wil stichten.
Eigen scholen, eigen omroep, eigen nieuwskanalen enzv
Nee, zo ging dat meteen al.

quote:
Rutte
Ja, maar iedereen met een IQ van boven de 85 weet dat hij voor de verkiezingen even liegt, en dus hou je een 20% aan VVD-stemmers over.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206881229
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 14:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, maar hoewel de vvd inderdaad het over minder instroom heeft faciliteren ze in de praktijk al jaar na jaar nieuwe records op het gebied van migratie.
Hoef je mij niet te vertellen.

Maar "hij spreekt zich er tegen uit" ...
pi_206923465
quote:
Rotterdamse volkstuinders: 'Schrap geen volkstuinen, een stad heeft dit groen juist nodig'


Volkstuinhuisje

Volkstuinders in Rotterdam maken zich zorgen over hun toekomst. In het nieuwe jaar komen er nieuwe huurovereenkomsten, maar nog steeds is niet duidelijk wat ze moeten betalen. De angst is dat de huurprijs van de grond flink duurder zal zijn en dat veel huidige gebruikers dat niet meer kunnen betalen. Ook vrezen veel volkstuinders dat hun parken moeten wijken voor nieuwe woningen. Ze roepen de gemeente op samen naar een oplossing te zoeken. "Je moet niet alleen maar beton plaatsen, een stad heeft groen nodig", luidt de boodschap aan de Coolsingel.

Het terrein van het Rotterdamse volkstuinencomplex 'Streven naar Verbetering' in Blijdorp is bijna helemaal verlaten. Het winterseizoen is aangebroken en het werk op de tuin ligt stil. Juist deze morgen hangt een dikke mist op het terrein. Vanuit het niets duiken ineens houten gebouwtjes op. Sommige tuinen zijn ingericht voor het verbouwen van groente, in andere tuinen ligt een strak gazon en staan tafels en stoelen. Ook opvallend is dat het echt stil is. En dat terwijl vlakbij een drukke weg en spoorbaan ligt. “Dat is het fijne hier”, zo zegt Rob van Dijk, de voorzitter van dit complex. “Je komt hier helemaal tot rust”.


Rob van Dijk in zijn volkstuin

Wel soms hoorbaar zijn de schelle kreten van vogels. Het blijkt uit de vogelverblijven van Diergaarde Blijdorp te komen die naast dit terrein liggen. “Met Blijdorp is er een goede band. Als we hier de wilgen snoeien, geven we de takken aan Blijdorp. Heerlijk voor de neushoorns en de giraffen. We hebben hier trouwens ook al een aantal jaar een verdwaalde wasbeer rondlopen. Die krijgen ze niet te pakken. Vele tuinders hebben hem al gezien", vertelt Van Dijk.

Straks een volkstuintje alleen nog maar voor de elite?
In Rotterdam zijn 44 volkstuincomplexen met in totaal 5 duizend tuintjes. Veel van die tuintjes zijn al van generatie op generatie in bezit van families. Maar over de toekomst heeft menig volkstuinder zorgen. Bijvoorbeeld of de huur van grond betaalbaar blijft. Gemiddeld ben je nu acht tot negen honderd euro per jaar kwijt. "Wij denken dat het minimaal vijftig procent duurder zal zijn. Veel mensen hebben weinig geld en wonen op een flat. Die kunnen zo'n prijs straks niet betalen. Dan wordt het een eliteclub. Dat moeten we echt ten koste van alles voorkomen."

Niet overal beton neerzetten
Een andere zorg voor de tuinders is de grootschalige woningbouw die de komende jaren op de planning staat. In de buurt van dit park moet een nieuw NS-station komen bij de Van Nelle Fabriek. Verder gaat het om duizenden woningen en een aantal sportvoorzieningen. In het slechtste scenario zou dit het einde voor de volkstuinen betekenen. Dat geldt ook voor het complex 'Tot Nut en Genoegen' dat aan de overkant ligt. Vele hectares groen gaan dan verloren.

Ook andere locaties lopen gevaar. Bij De Esch in Kralingen staan volgens Rob van Dijk drie complexen op de nominatie om te verdwijnen. Hij is voorzitter van het Platform Rotterdamse Volkstuinen, dat is een samenwerking van 37 volkstuinparken in de stad. Gezamenlijk hebben ze nu een visie geschreven om duidelijk te maken waarom volkstuinen belangrijk zijn.

Tuinen zijn onmisbaar
Kernpunt is dat de tuinen zorgen voor een groene, aangename en gezonde stad om te wonen en recreëren. Zo is er bijvoorbeeld gekeken naar wat de tuinen doen voor de klimaataanpak. Ze vangen water op, voorkomen hittestress en hebben een grote diversiteit van dieren en planten.


Ofra Bolier

Ofra Bolier is ook bestuurslid van het platform en heeft zelf een tuintje op het terrein van 'Tot Nut en Genoegen'. Ze vindt het onverantwoord om dit soort complexen weg te doen. "Je kunt niet de flora en fauna, zoals op de huidige volkstuinen, snel vervangen door nieuwe bomen en groen in een nieuwbouwwijk".

Ook op sociaal-cultureel gebied kunnen de volkstuinen de inwoners van Rotterdam helpen, zo staat in het plan. De interactie tussen de tuinders zorgt voor een goede samenwerking en band met de bewoners van een wijk. Van jong tot oud en vanuit verschillende sociale lagen en culturen. Rob van Dijk: "Wij zorgen voor integratie. Hier leven en werken 27 culturen samen. Dat is toch geweldig".

Ook voor de mentale en fysieke gezondheid van onze stad is het goed om volkstuinen te hebben vindt Ofra Bolier. "De gemeente heeft gezondheidspreventie hoog in het vaandel. De volkstuinen zijn daar heel belangrijk voor". Vandaag wordt het plan van aanpak aangeboden aan wethouder Faouzi Achbar. De leden van het Platform Rotterdamse Volkstuinen willen graag dat de politiek met ze in gesprek gaat en dan samen een plan maken.
  zaterdag 3 december 2022 @ 15:48:06 #94
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206924162
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 15:01 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

juist
waanzin om een stad helemaal vol te proppen met kleine rothokjes
let maar eens op als de provinciebestuurders zelf zo oud zijn, die gaan echt niet in de stad wonen

Ik ben 70 en ga voor geen goud in de stad wonen in een hokkie, dat mijn huis veel te groot is voor me, dat dondert mij niks
Eerst de bejaarden huizen slopen en nu alle ouderen in een hokkie proppen , ja daaaaaaaaag


ga maar eens wat bouwen inplaats van dat gezeik over die klote wolven en konikpaarden en brede ecologische hoofdstructuur 8)7 :W En Stikstof kruipertjes in het hoogveen diversiteit
Nergens in Europa doen ze zo maf als hier

De volkstuintjes volbouwen , idioten zijn het, pak maar een paar strontweilanden als je bouwen wil, net als vroeger , ruimte zat.
Zet die asielzoekers economische vluchtelingen, maar aan het werk, in plaats van dat vertroetelen op cruisseschepen en onze sporthal inpikken

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 03-12-2022 18:41:00 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 7 december 2022 @ 22:11:52 #95
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_206988939
https://www.theguardian.c(...)n-demographic-crisis

Latvia’s population is 30% smaller than it was in 1990 and by 2050 numbers will be in decline in over half of Europe’s 52 countries

When Margarita Skangale was a teenager in the late 1970s, there were 1,200 pupils in Viļāni high school. When her son was young, the queue outside the children’s clothes shop – assuming, this being the Soviet era, it had any stock – stretched down the street.

Today, there are 400 pupils in the school and of her now 35-year-old son’s class of 26, just four still live in this small town in Latvia’s eastern Latgale region, three hours’ drive from the capital, Riga, and a little over an hour from the Russian border.

In Viļāni’s three-room basement museum, Skangale, 57, pulled out a sheaf of handwritten records: in 1995, the town had 4,311 inhabitants. On 1 January this year, it had 2,882. “A lot’s changed round here,” she said. “It feels very different.”

By 2050, according to the UN, populations will be in decline in more than half Europe’s 52 countries, including Italy, Spain, Poland and Germany. In five – Bulgaria, Latvia, Lithuania, Serbia and Ukraine – they are projected to fall by more than 20%.

Over the next three decades, Latvia, having already shed nearly 30% of its population since 1990, is set to lose 23.5% more. “It’s an existential problem,” said Imants Parādnieks, the government’s demographics adviser. “Every nation has to renew. We will not stay Latvia without enough Latvians.”

One factor behind this dramatic decline is global. Across the industrialised world, fertility rates are plunging: two-thirds of the world’s population now live in countries with a birthrate below the 2.1 births per woman necessary for natural replacement.

But crucially, like many of the former Soviet states, especially those that joined the EU with its right to work and live across the bloc, Latvia – present population just under 2m – has also suffered successive waves of emigration, as young people leave for more money abroad.

The net effect is a demographic double-punch. “Right after independence in 1991, people left and the fertility rate also fell sharply; everyone was so uncertain about the future,” said Zane Vārpiņa of the Stockholm School of Economics in Riga.

“So the cohort born in the early 1990s was already small. But then many of them left in their turn, after we joined the EU in 2004, or in the 2008-2011 financial crisis, when there was a big exodus. So now, even if the birthrate has risen, the number of babies being born is very low.”

Last year, according to the central statistics office, twice as many Latvians died as were born. The birthrate may have been 1.57, slightly above the European average, but that translated to 17,420 babies – against 40,000 or more a year in the late 1980s.

Nowhere is Latvia’s demographic crisis felt more keenly than in Latgale, whose population shrank – again – by more than 2% last year, more than anywhere else in the country.

For a town that has lost a third of its population in three decades, Viļāni nonetheless manages to look surprisingly spruce. Its white-painted, twin-towered, 18th-century church is resplendent; the streets are spotless.

But in villages around, abandoned houses dot the fields. Up the road in Rēzekne, the regional centre, vast, Soviet-era factories and office blocks stand crumbling.

The local economy, once based on sprawling collective farms and industrial megaplants, all but imploded with the demise of the USSR. Now largely small-scale and agricultural, it has little to offer its dwindling population of young people.

“It feels like emigration may have stabilised recently, but things are hardly booming,” said Ivars Ikaunieks, head of the Viļāni district councils association.

Covid helped a little, with some locals moving back to work from home, loving the lower cost of living and no waiting list for the nursery. But for all the regional authorities’ good intentions, there isn’t the infrastructure for big business, and there aren’t the jobs for young people.

“They want to work in tech, innovation, but here it’s forestry, turf, gravel,” Ikaunieks said. “So lots follow the money – Germany, Scandinavia, factories, ship repair, construction.”

Short-term Nordic contracts, often with basic accommodation, can pay three to five times as much as in Latvia. Some, Ikaunieks said, some come back with their savings and set up small businesses: one recently opened an artisan distillery, another makes local hemp products for the tourist market. But not many do so.

Of course, Latvia, for centuries a battleground fought over by Europe’s east and west, has been here before. In 1910, noted Juris Krūmiņ¨, a population expert at the University of Latvia, the country’s population was more than 2.6 million.

It fell to 1.9 million after the second world war, then swelled again during the Soviet era, to a peak of 2.7 million in 1990 – and now stands, once more, at just under 1.9 million. “These swings are nothing new,” Krūmiņ¨ said.

But that doesn’t make the present one any less alarming. In a modern economy, it means “a smaller workforce, shortages of key and skilled workers, an ageing population, huge pressure on pensions, healthcare, social services”, Vārpiņa said. “We’re not really seeing it yet, but by 2030, it could start to become critical.”

In his office in the headquarters of the National Alliance, a rightwing, nativist party set to continue as part of the country’s ruling coalition after elections last month, Parādnieks said population must be a priority.

His party, he said, would never support large-scale immigration, a sensitive subject in all three Baltic states, given their postwar history. Instead, the government’s plan is to boost the birthrate and encourage more of the 300,000-odd Latvians living abroad to return home.

Latvian child benefit is now progressive, Parādnieks said, so a family with one child gets ¤25 (£22) a month, a family with two ¤100, three ¤225, and four ¤400. Those with three or more children are eligible for grants of up to ¤12,000 to help buy a home, and a large-family card gives big discounts in shops, on public transport and at museums.

As a result, Parādnieks said, the proportion of children in three-child families is rising. There are also plans to improve choice and boost state subsidies for childcare, and to reform pensions so mothers in particular do not suffer financially later in life.

Separately, a scheme was launched in 2018 to entice émigrés back to Latvia, headed by regional re-emigration coordinators who advise on business relocation, jobs, housing, childcare, schools and housing, and can offer cash grants.

Just under 7,000 Latvians came back last year: a couple of hundred fewer than left. Not all will stay. In Rēzekne, Andrey Glushnyov said he’d would be off again in the new year, probably to Finland, leaving his wife and children behind.

Glushnyov has worked for years on construction sites in the UK and in Norway. “I did work here for a while, in a factory,” he said, “but it’s not what I want. I might stay for a good, well-paid job on a big construction site. But there aren’t any.”

Some, though, are determined to make a go of it. Maija Hartmane left aged 10 with her parents, who emigrated to the UK in 2006 and found work near Peterborough.

“It was the usual,” she said in a cafe in Rēzekne. “Factories, fields, warehouses. They never meant to stay, but I ended up doing all my secondary school there, then uni. I’d always assumed I wouldn’t come back, but then I had a baby, and it just felt like time.”

That was in 2018. Hartmane found a job with the council, then a bank. “I’m home,” she said. “My roots, my family are important to me. My best friend from Latvia is still in London. She earns a lot, but has to spend a lot, just to live. I think I’m just as well off here. It’s priorities.”

Vladlena Savelyeva, 36, who teaches English in Riga after working abroad for 12 years on cruise ships and in Greece, Cyprus and Monaco, agreed. “It took time to realise my country has advantages,” she said. “I left to earn money and have a better life. But Latvia has lots going for it.”

Some Latvians, of course, would never leave. Maruta Ladusāne, 43, a chemistry teacher at Viļāni high school, has so few classes now that she also teaches in Rēzekne. Half her college friends left, but she stayed – and she hopes her children will.

“I can’t begin to imagine how I’d feel if they went,” she said. “But everyone knows when the next big crisis hits, there’ll be another massive wave of departures.”

Individual stories may sound encouraging. But longer-term, and larger-scale, experts say the government’s focus on fertility and re-emigration is unlikely to help much. “Population is very complicated, with so many factors,” said Vārpiņa. “But there’s no real way to fully turn natural shrinkage around. Only immigration.”

That’s a choice that has, to a greater or lesser extent, already been made by some of Latvia’s neighbouring countries: Estonia, Poland, Germany. For Latvia, actively welcoming new immigrants looks some way off.

Memories of Soviet occupation and forced integration have left deep scars. “I am a nationalist,” Parādnieks said. “My goal is to make life in Latvia better for Latvians. If other countries want to make life better for everyone, let them.”

For Vārpiņa, that’s shortsighted. “We live in a world of fluid and circular migration,” she said. Latvia should be encouraging highly-qualified, hardworking immigrants – perhaps some of the 30,000 Ukrainians who arrived this year – to stay, even for a short while, she said.

“This country has traditionally been hostile to immigration. But the war has shown that can change. Latvians have offered up their homes, collected people from the border … It’s not hopeless.”
pi_207061309
Buitenlandse studenten zijn hard nodig, zeggen acht universiteiten en hogescholen

En weer komen ze met het valse argument aanzetten dat buitenlandse studenten 'nodig' zijn (voor de economie).
pi_207061897
quote:
18s.gif Op maandag 12 december 2022 23:18 schreef Alpha0 het volgende:


En weer komen ze met het valse argument aanzetten dat buitenlandse studenten 'nodig' zijn (voor de economie).
Duitsland heeft plannen om vierhonderdduizend goed opgeleide migranten per jaar te werven om het personeelstekort te bestrijden. In dat licht schrijven de bestuurders dat internationale studenten “deel van de oplossing zijn en niet het probleem”.
pi_207065694
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 01:48 schreef riazop het volgende:

[..]
Duitsland heeft plannen om vierhonderdduizend goed opgeleide migranten per jaar te werven om het personeelstekort te bestrijden. In dat licht schrijven de bestuurders dat internationale studenten “deel van de oplossing zijn en niet het probleem”.
Snap ik lieverd. Vraag is of het nodig is!
pi_207065723
Duitsland heeft geen last van vergrijzing. Dat is fake news en het gaat er ook geen gigantisch tekort ontstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')