abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216056767
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 21:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
leuk he posten zonder enige onderbouwing

nee, stabilisatie wel

https://www.populationpyramid.net/world/2080/
https://x.com/BirthGauge/status/1864021028600443268/photo/1
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 28 december 2024 @ 21:39:26 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216057235
quote:
De ontwikkeling van bevolkinggroei / afname wordt niet bepaald door het aantal geboorten van de autochtone bevolking

door oorlog, emigratie , immigratie, gezinshereniging ( vrienden / vrendinnen hierheen halen uit Azie of Africa), expats enz enz
veel oosteuropese jongen zijn naar Nederland getrokkenen die zijn nergens goed zichtbaar meer

dus een geboortenoverzicht zegt me niets

De inschrijvingen bij het bevolkingsregister wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 28 december 2024 @ 21:45:46 #153
323876 michaelmoore
pi_216057391
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 21:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Niet alleen in het Westen is er sprake van een daling van de bevolkingsgroei.
je post maar leest niets
quote:
De USA is de enige westerse natie die blijft groeien, zowel in puur aantal ,
door krachtige selectie aan de officiele poort, het aantal hoogopgeleidde wiskundigen en natuurkundigen,
alsmede het aantal consumenten en het GDP
https://www.populationpyramid.net/united-states-of-america/2024/

De UK ook overigens
https://www.populationpyramid.net/united-kingdom/2024/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216057461
quote:
Ik lees, maar je post is weinig interessant als we het over wereldschaal hebben. Zeker als elk land op termijn tegen hetzelfde probleem gaat aanlopen, namelijk te weinig natuurlijke aanwas - en dus vergrijzing. Immigratie is dan geen oplossing meer van 'het probleem'.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 28 december 2024 @ 21:52:14 #155
323876 michaelmoore
pi_216057591
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2024 21:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik lees, maar je post is weinig interessant als we het over wereldschaal hebben.
Zeker als elk land op termijn tegen hetzelfde probleem gaat aanlopen, namelijk te weinig natuurlijke aanwas - en dus vergrijzing.

Immigratie is dan geen oplossing meer van 'het probleem'.
welk ?:probleem? bedoel je ??
De USA bewijst dat Immigratie zeer zeker wel de oplossing is om excellerende geesten op de juiste leeftijd binnen te halen voor een stabiele bevolking

oude mensen die niets anders weten dan 30 jaar lang allah akbar stampen , leveren geen zinvolle bijdrage aan de bevolking, al zijn ze nog zo zielig, achtervolgde homo of van een verkeerd geloof
https://www.populationpyramid.net/united-states-of-america/2024/

vergrijzing en verzorging van ouderen moeten we gaan automatiseren door humanoid robots in verzorgingshuizen, want dat wordt wel een probleem anders
met dat er in 2040 dik 5 miljoen ouderen rondhobbelen met een rollator

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 29-12-2024 00:16:04 ]
pi_216065339
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 21:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

....
vergrijzing en verzorging van ouderen moeten we gaan automatiseren door humanoid robots in verzorgingshuizen, want dat wordt wel een probleem anders
met dat er in 2040 dik 5 miljoen ouderen rondhobbelen met een rollator
Zelden zoiets kwaadaardig belachelijks gelezen. Mensen die hun hele leven analoog hebben geleefd moeten nu maar zich laten verzorgen door robots en als ze daar niet gelukkig van worden, dan maar kiezen voor euthanasie?

D'66 Jetten en Borst.
  zondag 29 december 2024 @ 10:41:54 #157
323876 michaelmoore
pi_216065429
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 10:34 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Zelden zoiets kwaadaardig belachelijks gelezen. Mensen die hun hele leven analoog hebben geleefd moeten nu maar zich laten verzorgen door robots en als ze daar niet gelukkig van worden, dan maar kiezen voor euthanasie?

D'66 Jetten en Borst.
Wat een misplaatste realiteit heb jij
Ik ben zelf 73 en vind het volstrekt niet boosaardig, vind het een strak plan , mijn vaatwasser klets ook niet tegen me, is die soms ook boosaardig??

Ik teken er voor twee humanoid robots die mijn schoenen aandoen en de rollator voor me gaan halen en mijn billen wassen als ik dat niet meer zelf kan

zulk fraai werk is dat niet he en absurd duur door al die leaseauto ZZP ers

ez

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 29-12-2024 11:03:07 ]
pi_216065603
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 10:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik ben zelf 73 en vind het volstrekt niet boosaardig, vind het een strak plan , mijn vaatwasser klets ook niet tegen me, is die soms ook boosaardig??

Ik teken er voor twee humanoid robots die mijn schoenen aandoen en de rollator voor me gaan halen en mijn billen wassen als ik dat niet meer self kans

zulk fraai werk is dat niet he

en
Akta Manniskor
Äkta människor (TV Series 2012–2014) - Reference View - IMDb

Ze kunnen gehacked worden, krijgen zwarte software op de tweedehandsmarkt, alsof een ontwerper of handige harry in de ICT een beter mens is dan een ander mens.
pi_216065705
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 10:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik teken er voor twee humanoid robots die mijn schoenen aandoen en de rollator voor me gaan halen en mijn billen wassen als ik dat niet meer self kans

zulk fraai werk is dat niet he

en
Vind jij jezelf doorsnee?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  zondag 29 december 2024 @ 11:05:15 #160
323876 michaelmoore
pi_216065805
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 11:00 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Vind jij jezelf doorsnee?
als ik mijn vrienden en fanilie zie , ja inderdaad

jongeren hebben een raar beeld van de huidige ouderen ,. de ouderen van nu die 75 zijn de vroegere mensen van 53, jij gaat 100 worden , mits je in je slaap verbonden bent met AI die je hartslag en bloeddruk reguleert

Gepensioneerden vliegen de hele wereld over en die willen wel in een bejaardenhuis, gewoon voor de gezelligheid ,en hoeven geen verzorging dan

geen leaseauto ZZP ers mar twee bejaardenhulpjes die betalen we wel collectief dan

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 29-12-2024 11:52:01 ]
  zondag 29 december 2024 @ 13:47:34 #161
323876 michaelmoore
pi_216069317
Deez ietwat gestoorde bejaarde heer die al 10 jaar van zijn AOW geniet in Zuid Spanje maakt zich druk over arbeidsmigranten die naar Nederland willen om te werken,
-O- 8)7

Ik vraag me af wat voor nadeel heeft deze bejaarde heer daar zelf van??

misschien gaan ze straks zijn billen wassen of zijn hersentumpor behandelen als ie met de ambulance terugkomt
quote:
Welke ziekte heeft Harry Vermeegen?
Harry Vermeegen - Wikipedia
In 2000 was Vermeegen uitgekeken op het format van 'De Regenjas'. Voor Veronica maakte hij daarna nog FC Vermeegen en Heppie De Peppie, maar die programma's hadden minder succes.
De reden was dat Vermeegen met gezondheidsproblemen kampte, die door een goedaardige hersentumor werden veroorzaakt.
\
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 29-12-2024 13:55:25 ]
pi_216070021
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 11:05 schreef michaelmoore het volgende:
jongeren hebben een raar beeld van de huidige ouderen ,
Dat is toch niet verwonderlijk dat de jongere generaties de ouderen geen warm hart toedragen? de ouderen zorgden er namelijk voor dat de jongere menselijke generaties geen rustgevende vrije plek konden/kunnen vinden om voor zichzelf een menswaardig bestaan op te bouwen.

Alles werd /wordt door de ouderen op grote hopen gegooid met de boodschap "jongere generaties zoek het maar uit"
pi_217454248
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 13:47 schreef michaelmoore het volgende:
Deez ietwat gestoorde bejaarde heer die al 10 jaar van zijn AOW geniet in Zuid Spanje maakt zich druk over arbeidsmigranten die naar Nederland willen om te werken,
-O- 8)7

Ik vraag me af wat voor nadeel heeft deze bejaarde heer daar zelf van??

misschien gaan ze straks zijn billen wassen of zijn hersentumpor behandelen als ie met de ambulance terugkomt
[..]
\
Bekijk deze YouTube-video
Ben opgegroeid met Pisa, Verona en Die2 en vond t geweldig.

Maar mee eens, wat een zeikerd is Harry geworden! Of hij was t al en ik merk t nu pas.

Verder zeer goed topic, de gevolgen van overbevolking zit verweven in mss wel 80% van al t negatieve nieuws.

Het zit overal in, precies zoals TS aangeeft. Je kan het rechts spinnen door te zeggen dat er "teveel is aan een bepaalde groep. Of links spinnen dat je vooral géén kinderen moet nemen voor t klimaat.

Maar het zal niet helpen, we moeten als NL gaan "right-sizen" naar een leefbaarder aantal. En ja, ik persoonlijk vind dat er teveel van bepaalde groepen zijn.. win-win als zouden vertrekken. Mja wie ben ik :)
  donderdag 24 april 2025 @ 10:39:11 #166
323876 michaelmoore
pi_217454312
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 10:30 schreef Buikbrein het volgende:

Maar het zal niet helpen, we moeten als NL gaan "right-sizen" naar een leefbaarder aantal. En ja, ik persoonlijk vind dat er teveel van bepaalde groepen zijn.. win-win als zouden vertrekken. Mja wie ben ik :)
nou er zijn teveel mensen in de steden of gaan naar de steden
wat ze daar in godsnaam moeten zoeken weet ik ook niet

Daarnaast is er een trend dat iedere ziel de beschikking moet hebben over zijn of haar eigen prive woning en liefst ook nog een tweede woning

En daarnaast heeft men de meer persoonshuizen als verzorgingshuizen en bejaardenhuizen gesloten, zodat straks de huishoudensverdunning een 1 op 1 verhouding aangeeft en Nederland dus 20 miljoen huizen nodig heeft

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 24-04-2025 10:49:53 ]
  donderdag 24 april 2025 @ 10:44:44 #167
323876 michaelmoore
pi_217454365
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 10:30 schreef Buikbrein het volgende:

mensen die naar Nederland komen om geld te verdienen uit Portugal, Bulgarije en Griekenland.
Tja, dat zou ik ook doen

het is de schuld van de economische divergentie in de eurozone
waardoor zwakke landen in de eurozone zwakker worden en rijke delen van de eurozone rijker

helaas kan de EU daar niets in sturen kennelijk

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 24-04-2025 10:51:36 ]
pi_217456632
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 10:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mensen die naar Nederland komen om geld te verdienen uit Portugal, Bulgarije en Griekenland.
Tja, dat zou ik ook doen

het is de schuld van de economische divergentie in de eurozone
waardoor zwakke landen in de eurozone zwakker worden en rijke delen van de eurozone rijker

helaas kan de EU daar niets in sturen kennelijk
Toen de EU recent was opgetuigd, zeg ~2004-2005 heb ik meegewerkt aan IT projecten waarbij bepaald soort werk naar Spanje verhuiste. De EU stak geld in armere regio's zoals Zaragossa (Spanje vroeg het geld aan en kreeg het), en dit kon voor bedrijven de doorslag geven het werk daar te sourcen.

In t begin was ik wat negatief "werk wegbrengen is ook werk", ik betaal dus aan de EU om mn eigen werk weg te brengen.. maar achteraf, is het allemaal best goed geweest en ik gunde t de Spanjaarden van harte. Ik zag de noodzaak daar met eigen ogen, en als je hun diensten hoort.. :( omg, ploegenroosters van 10-om-2 (10 ochtend, 2 vrij, 10 avonden, 2 vrij, enz) in een grote zaal met rijen computers, met Spaans gekwebbel de hele dag door :D sommigen moesten met zn 2en 1 werkstation delen, en waren prive een stelletje.. pff.

Maw, zij konden een upgrade enorm goed gebruiken.

Sindsdien, heb ik van zulke projecten niks meer vernomen, dat kan uiteraard aan mijn gebrek aan informatie liggen. Maar ik heb van dichtbij meegemaakt, dat er op deze manier kruisbestuiving (en nivelleren) plaatsvond. Of dat nog steeds gebeurd?

Ik betwijfel het, denk dat men de handen vol heeft aan de Oosterlijke flank van de EU. Daar lijkt veel aandacht naartoe te gaan.

De kaart in dit artikel ondersteunt dat vermoeden: https://joint-research-ce(...)egions-2024-04-11_en

[ Bericht 7% gewijzigd door Buikbrein op 24-04-2025 15:29:14 ]
  donderdag 24 april 2025 @ 15:27:52 #169
323876 michaelmoore
pi_217456683
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 15:22 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Toen de EU recent was opgetuigd, zeg ~2004-2005 heb ik meegewerkt aan IT projecten waarbij bepaald soort werk naar Spanje verhuiste. De EU stak geld in armere regio's zoals Zaragossa (Spanje vroeg het geld aan en kreeg het), en dit kon voor bedrijven de doorslag geven het werk daar te sourcen.

In t begin was ik wat negatief "werk wegbrengen is ook werk", ik betaal dus aan de EU om mn eigen werk weg te brengen.. maar achteraf, is het allemaal best goed geweest en ik gunde t de Spanjaarden van harte.

Sindsdien, heb ik van zulke projecten niks meer vernomen, dat kan uiteraard aan mijn gebrek aan informatie liggen. Maar ik heb van dichtbij meegemaakt, dat er op deze manier kruisbestuiving (en nivelleren) plaatsvond. Of dat nog steeds gebeurd? Ik betwijfel het.
klopt er is geen coördinatie , binnen Nederland ook niet , men doet de best om de heilig verklaarde randstad te isoleren van de "eenvoudig "boeren" in de rest van Nederland,

De bouw van de lelylijn te voorkomen , Airport Lelystad niet te gebruiken en aardgas uit Groningen te verpatsen aan de Shell en hun huizen in elkaar te laten zakken
pi_217456710
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 15:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt er is geen coördinatie , binnen Nederland ook niet , men doet de best om de heilig verklaarde randstad te isoleren van de "eenvoudig "boeren" in de rest van Nederland,

De bouw van de lelylijn te voorkomen , Airport Lelystad niet te gebruiken en aardgas uit Groningen te verpatsen aan de Shell en hun huizen in elkaar te laten zakken
Precies, als het niet urgent, zielig (of imago-schadend) genoeg is, kan het nog wel wachten.

En zo kan t zijn dat wij netto veel meebetalen aan een mooie brug in Kroatie, en onze Lelylijn moet wachten. Andere kant.. NL is geen arm land, we kunnen ook intern beter prioriteren.
  donderdag 24 april 2025 @ 16:02:38 #171
323876 michaelmoore
pi_217456901
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 15:32 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Precies, als het niet urgent, zielig (of imago-schadend) genoeg is, kan het nog wel wachten.

En zo kan t zijn dat wij netto veel meebetalen aan een mooie brug in Kroatie, en onze Lelylijn moet wachten. Andere kant.. NL is geen arm land, we kunnen ook intern beter prioriteren.
men moet Groningen, Friesland en Drenthe weer als deel van Nederland gaan beschouwen

Niet de Randstad en het Gooi als ver verheven voelen boven de rest ven Nederland

en met allerlei stikstof smoezen de woningbouw in de rest van Nederland lam leggen, zodat hun duivenhokkies maar heel veel waard gaan worden

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 24-04-2025 16:19:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')