abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206856794
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 16:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik woon in een grote stad hoor. :D
Waarom als je er ongelukkig bent
pi_206856812
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 16:57 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Toch ben ik altijd benieuwd wat er dan zo aantrekkelijk is. Ben geboren en getogen in Eindhoven. Maar woon nu in een klein plattelandsdorpje met 650 inwoners. Vrijstaand, als ik de straat uit loop sta ik in een natuurgebied. Waar ik zoveel mogelijk doordeweeks heen ga en zo min mogelijk in het weekend, want dan puilt het uit van stadsbewoners. Maar vertel het eens?
Het enige dat ik hier niet heb en dat wel handig zou zijn is Thuisbezorgd van wat anders dan 2 shoarmatenten.

Verder mis ik niks. Ga gewoon naar concerten, uit eten, en nog allerlei dingen.
Alles bij de hand op loopafstand, sociale kring die er woont, veel te doen, veel diversiteit aan horeca etc etc. Als jij een keer wilt shoppen ga je toch ook naar de stad? Het is voor iedereen anders waarom ze ergens wonen, maar stellen dat de stad niet aantrekkelijk is om te wonen is natuurlijk de allergrootste onzin. Nergens zijn huizenprijzen zo hoog.
pi_206856834
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 17:10 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Alles bij de hand op loopafstand, sociale kring die er woont, veel te doen, veel diversiteit aan horeca etc etc. Als jij een keer wilt shoppen ga je toch ook naar de stad? Het is voor iedereen anders waarom ze ergens wonen, maar stellen dat de stad niet aantrekkelijk is om te wonen is natuurlijk de allergrootste onzin. Nergens zijn huizenprijzen zo hoog.
Ik shop altijd online. Al jaren. Ga wel veel naar Horeca, maar is inderdaad niet op loopafstand. Maar mensen die ik ken die in de stad wonen gaan daar bijna nooit heen, veel minder dan ik....
Maar ik vind het prima hoor, laat iedereen maar lekker in de stad wonen. Hebben wij hier lekker de ruimte. Ik begrijp het alleen niet.
pi_206856841
D66 heeft altijd wel een argument om voor immigratie te zijn. Is het niet een vluchtelingenverdrag, dan is het volgens hen wel iets van alle tijden. Nu weer zogenaamde tekorten op de arbeidsmarkt. Als je altijd een argument weet te vinden om pro-migratie te zijn dan speelt er heel misschien wel iets anders ......

Anyway daar wil ik het hier niet over hebben. Laten we het over de 'tekorten' hebben. Arbeidsmigratie om tekorten op de arbeidsmarkt op te lossen en daarmee een verdere toename van het aantal mensen dat in NL leeft.

De eerste vraag is of er wel echt tekorten zijn. Bedrijven hebben het al over tekorten wanneer ze niet binnen 1 maand 5 goede kandidaten op de stoep hebben staan die voor minimumloon willen werken. Bedrijven zijn daarnaast ook heel slordig met goede kandidaten weet ik uit eigen ervaring. Misschien dat we dus best een aanpassing in attitude van werkgevers mogen verwachten.

Ten tweede: wat is er erg aan een tekort? Komt het land tot stilstand? Stromen de dijken over? Nee natuurlijk niet. Toch proberen voorstanders van arbeidsmigratie door het woord 'tekort' te gebruiken de discussie in hun voordeel te gijzelen. En we tuimelen er bijna allemaal in. Misschien dat we een tekort maar eens moeten accepteren. Dan duurt het misschien 2 dagen voordat je pakketje van BOL.com arriveert ipv 1. Boeiend.

Ten 3e: is het überhaupt wel realistisch om aan arbeidsmigratie te beginnen. Gaan Afrikanen die de taal en cultuur niet machtig zijn hier voor de klas staan? Zijn onze eerdere ervaringen met arbeidsmigratie niet zeer slecht? En dan denk ik uiteraard aan gastarbeiders uit Turkije en Marokko.

Ten 4e: je creëert hiermee weer nieuwe tekorten. Migranten hebben ook woningen nodig, bestellen ook online, moeten naar de tandarts, willen er warmpjes bijzitten in de winter, reizen met het OV of op de snelweg, etcetera.

Ten 5e: Het BNP per hoofd blijft in principe gelijk. Ja je BNP stijgt, maar je bevolking ook. Dus welke economische groei krijgen we hier? Bedenk dat landen als Denemarken en Zweden ongeveer een even groot BNP per capita hebben als wij met veel minder inwoners.

Kortom: het enige wat arbeidsmigratie doet is een toename van de bevolking. Zitten we hier in dit overvolle land echt op te wachten?!
pi_206856917
quote:
3s.gif Op maandag 28 november 2022 17:12 schreef Alpha0 het volgende:
D66 heeft altijd wel een argument om voor immigratie te zijn. Is het niet een vluchtelingenverdrag, dan is het volgens hen wel iets van alle tijden. Nu weer zogenaamde tekorten op de arbeidsmarkt. Als je altijd een argument weet te vinden om pro-migratie te zijn dan speelt er heel misschien wel iets anders ......

Anyway daar wil ik het hier niet over hebben. Laten we het over de 'tekorten' hebben. Arbeidsmigratie om tekorten op de arbeidsmarkt op te lossen en daarmee een verdere toename van het aantal mensen dat in NL leeft. De eerste vraag is of er wel echt tekorten zijn. Bedrijven hebben het al over tekorten wanneer ze niet binnen 1 maand 5 goede kandidaten op de stoep hebben staan die voor minimumloon willen werken. Bedrijven zijn daarnaast ook heel slordig met goede kandidaten weet ik uit eigen ervaring. Misschien dat we dus best een aanpassing in attitude van werkgevers mogen verwachten.
Ik zou het niet erg vinden als de positie van werknemers zou verbeteren.

quote:
Ten tweede: wat is er erg aan een tekort? Komt het land tot stilstand? Stromen de dijken over? Nee natuurlijk niet. Toch proberen voorstanders van arbeidsmigratie door het woord 'tekort' te gebruiken de discussie in hun voordeel te gijzelen. En we tuimelen er bijna allemaal in. Misschien dat we een tekort maar eens moeten accepteren. Dan duurt het misschien 2 dagen voordat je pakketje van BOL.com arriveert ipv 1. Boeiend.
Alles moet altijd, overal en nu beschikbaar zijn in deze maatschappij, dat mag inderdaad wel wat minder.

quote:
Ten 3e: is het überhaupt wel realistisch om aan arbeidsmigratie te beginnen. Gaan Afrikanen die de taal en cultuur niet machtig zijn hier voor de klas staan? Zijn onze eerdere ervaringen met arbeidsmigratie niet zeer slecht? En dan denk ik uiteraard aan gastarbeiders uit Turkije en Marokko.
Je kunt ook aan migratie van hooggeschoolde en technisch opgeleide Oekrainers denken bijv. Ik vind immigratie op basis van een puntensysteem, zoals in Australie, best. Hebben we veel loodgieters nodig, ipv opticiens, dan krijgt iemand met loodgieter-papieren meer punten dan een opticien, en dus eerder in aanmerking voor een werkvergunning.

quote:
Ten 4e: je creëert hiermee weer nieuwe tekorten. Migranten hebben ook woningen nodig, bestellen ook online, moeten naar de tandarts, willen er warmpjes bijzitten in de winter, reizen met het OV of op de snelweg, etcetera.
Dat is vooruitzien, dat is te plannen. Maar dan moeten politici wel ver genoeg vooruit denken :')

quote:
Ten 5e: Het BNP per hoofd blijft in principe gelijk. Ja je BNP stijgt, maar je bevolking ook. Dus welke economische groei krijgen we hier? Bedenk dat landen als Denemarken en Zweden ongeveer een even groot BNP per capita hebben als wij met veel minder inwoners.
Meer mensen = meer klanten = meer omzet voor bedrijven.
Maar...dat is het wereldwijde probleem met hoe de economie is ingericht. Stagnatie is slecht, terwijl de wereldwijde consumptie toch echt omlaag moet, anders verpesten we het leefklimaat op aarde. Maar dalende consumptie en het huidige economische gestel gaan niet samen. Maar wat is belangrijker, de economie of onze leefomgeving?

quote:
Kortom: het enige wat arbeidsmigratie doet is een toename van de bevolking. Zitten we hier in dit overvolle land echt op te wachten?!
Dat hoeft niet, er is ook arbeids-emigratie.
pi_206857040
quote:
3s.gif Op maandag 28 november 2022 17:12 schreef Alpha0 het volgende:


Kortom: het enige wat arbeidsmigratie doet is een toename van de bevolking. Zitten we hier in dit overvolle land echt op te wachten?!
Het land is nog lang niet vol, laat staan overvol.

Verder is groei voor een deel een politieke keuze.
Kijk naar Bulgarije die zijn gekrompen van 10 naar 6,8 miljoen inwoners en richting 5 miljoen gaan komende jaren.
Compleet desolaat platteland, afzakkende geopolitieke betekenis in de wereld, jeugd die steeds meer naar buitenland trekt, kaalslag aan voorzieningen, enzv enzv

Veel mensen zien liever toch een Nederland met een beetje meer ambitie als een zieltogende krimpstaat.
En daarvoor hebben we nu eenmaal de omvolking nodig.
Het eigenvolk krijgt niet eens meer genoeg kinderen om de bevolking op peil te houden, laat staan groeien, dus immigratie is keihard nodig voor een vitale staat.
pi_206857217
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 17:06 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Waarom als je er ongelukkig bent
Nergens zeg ik dat ik hier ongelukkig ben. Ik zeg alleen dat wonen in de stad ook niet zo geweldig is. Er is weinig ruimte, er is weinig groen, maar er zijn wel heel veel mensen.

En op zich kan het best gezellig zijn met veel mensen, maar ook bijna overal zijn boze en snauwerige mensen.
pi_206857238
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 17:32 schreef riazop het volgende:

[..]
Het land is nog lang niet vol, laat staan overvol.

Verder is groei voor een deel een politieke keuze.
Kijk naar Bulgarije die zijn gekrompen van 10 naar 6,8 miljoen inwoners en richting 5 miljoen gaan komende jaren.
Compleet desolaat platteland, afzakkende geopolitieke betekenis in de wereld, jeugd die steeds meer naar buitenland trekt, kaalslag aan voorzieningen, enzv enzv

Veel mensen zien liever toch een Nederland met een beetje meer ambitie als een zieltogende krimpstaat.
En daarvoor hebben we nu eenmaal de omvolking nodig.
Het eigenvolk krijgt niet eens meer genoeg kinderen om de bevolking op peil te houden, laat staan groeien, dus immigratie is keihard nodig voor een vitale staat.
Jij draait oorzaak en gevolg om. In Hongarije gaat het economisch niet al te best en zijn er weinig sociale voorzieningen. Dus trekken mensen weg.

In Nederland gaat het economisch beter, en is er meer te halen, dus zijn we een magneet voor (veelal kansarme) immigranten.
pi_206857539
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 17:32 schreef riazop het volgende:

[..]
Het land is nog lang niet vol, laat staan overvol.

Verder is groei voor een deel een politieke keuze.
Kijk naar Bulgarije die zijn gekrompen van 10 naar 6,8 miljoen inwoners en richting 5 miljoen gaan komende jaren.
Compleet desolaat platteland, afzakkende geopolitieke betekenis in de wereld, jeugd die steeds meer naar buitenland trekt, kaalslag aan voorzieningen, enzv enzv

Veel mensen zien liever toch een Nederland met een beetje meer ambitie als een zieltogende krimpstaat.
En daarvoor hebben we nu eenmaal de omvolking nodig.
Het eigenvolk krijgt niet eens meer genoeg kinderen om de bevolking op peil te houden, laat staan groeien, dus immigratie is keihard nodig voor een vitale staat.
Erg genoeg is het land wel overvol, als men naar buiten gaat ziet men binnen 30 seconde een ander persoon. Voldoende rust in beeld en geluid hebben mensen dus niet meer.
pi_206864616
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 17:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]


In Nederland gaat het economisch beter, en is er meer te halen, dus zijn we een magneet voor (veelal kansarme) immigranten.
Lijkt mij een prima uitgangspositie.

Je zult toch maar in een land wonen zonder immigratie
pi_206864636
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 18:11 schreef torentje het volgende:

[..]
Erg genoeg is het land wel overvol, als men naar buiten gaat ziet men binnen 30 seconde een ander persoon. ...
Alleen in een paar drukkere wijken in grote steden. En de rest van Nederland mag je blij zijn dat je 1 iemand op straat ziet die zijn hond uitlaat.
pi_206865213
Hoezo is het land niet overvol? Zorg, scholen, kinderopvang, wonen, wegennet, etc. Op zoveel gebieden is het aantal mensen gewoon niet meer te verwerken. Dan is het land overvol.
pi_206865223
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:16 schreef riazop het volgende:

[..]
Alleen in een paar drukkere wijken in grote steden. En de rest van Nederland mag je blij zijn dat je 1 iemand op straat ziet die zijn hond uitlaat.
Eh nee.... Er bestaat meer dan grote steden en buitengebied. Daar zit heel veel tussen. Met heel veel mensen.
pi_206865266
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Op zoveel gebieden is het aantal mensen gewoon niet meer te verwerken.
Waarom kunnen Zwitserland, Libanon en Belgie dat met méér immigranten dan wel? Waarom wordt daar niet gepiept en gehuild?
  dinsdag 29 november 2022 @ 12:03:51 #55
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206865293
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:16 schreef riazop het volgende:

[..]
Alleen in een paar drukkere wijken in grote steden. En de rest van Nederland mag je blij zijn dat je 1 iemand op straat ziet die zijn hond uitlaat.
Ook in deze relatief slaperige plattelandsregio (N-O Brabant) kan je amper een straat oversteken zonder dat er toevallig net iemand langs moet.
pi_206865311
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:03 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ook in deze relatief slaperige plattelandsregio (N-O Brabant) kan je amper een straat oversteken zonder dat er toevallig net iemand langs moet.
kijk maar eens naar de stats van google streetview. In Nederland zie je vrijwel nooit een mens op straat lopen
pi_206865363
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:02 schreef riazop het volgende:

[..]
Waarom kunnen Zwitserland, Libanon en Belgie dat met méér immigranten dan wel? Waarom wordt daar niet gepiept en gehuild?
Geen idee, we hadden het over Nederland.
pi_206865371
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:05 schreef riazop het volgende:

[..]
kijk maar eens naar de stats van google streetview. In Nederland zie je vrijwel nooit een mens op straat lopen
_O- Jij komt echt nooit buiten, of wel. Lekker alles op je schermpje bekijken en de wijsneus uithangen.
pi_206865471
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Jij komt echt nooit buiten, of wel.
Zelfs in een hoofdstraat zie je op 12 uur 's middags geen mens op straat.

en dan durven een paar broekpoepers hier te roepen dat het "vol" is. Of "druk". Zelfs voor een gemiddelde provinciaal is dat niet zo.
In de meeste plaatsen in Nederland is geen ruk te doen. Dat is de werkelijkheid.

pi_206866828
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:02 schreef riazop het volgende:

[..]
Waarom kunnen Zwitserland, Libanon en Belgie dat met méér immigranten dan wel? Waarom wordt daar niet gepiept en gehuild?
Zwitserland? Veel immigranten daar zijn hoog opgeleid (artsen, verplegend personeel etc), en die krijgen op basis daarvan werkvergunningen. Ook veel immigranten als schoonmaker, Zwitsers zitten daar niet op te wachten. Maar om nu te zeggen dat ze met open armen ontvangen worden. Soms worden er in wijken referenda gehouden of een familie er mag komen wonen. En het vluchtelingencentrum wat het dichtst bij Davos ligt, wordt in de weken rond het WEF gesloten, en al die vluchtelingen dan ondergebracht aan de andere kant van het land.

Maar als ik hier kijk, krijgt Zwitserland minder aanvragen binnen, en is de acceptance rate voor de meeste landen ook lager.

https://www.worlddata.info/europe/switzerland/asylum.php

https://www.worlddata.info/europe/netherlands/asylum.php
pi_206866991
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:02 schreef riazop het volgende:

[..]
Waarom kunnen Zwitserland, Libanon en Belgie dat met méér immigranten dan wel? Waarom wordt daar niet gepiept en gehuild?
België meer migranten sinds wanneer dat dan.

De bevolking in nl is de afgelopen 50 jaar veel meer gegroeid alleen vanaf 2005 tm 2015 heeft belgie een hogere groei alsnog gehad. Nogal selectieve statistiek weer.
pi_206867007
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:17 schreef riazop het volgende:

[..]
Zelfs in een hoofdstraat zie je op 12 uur 's middags geen mens op straat.

en dan durven een paar broekpoepers hier te roepen dat het "vol" is. Of "druk". Zelfs voor een gemiddelde provinciaal is dat niet zo.
In de meeste plaatsen in Nederland is geen ruk te doen. Dat is de werkelijkheid.
Dat is omdat mensen aan het werk zijn. Met de huidige massa-immigratie gaan er inderdaad meer mensen bijkomen die op straat hangen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206867075
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Zwitserland? Veel immigranten daar zijn hoog opgeleid (artsen, verplegend personeel etc), en die krijgen op basis daarvan werkvergunningen. Ook veel immigranten als schoonmaker, Zwitsers zitten daar niet op te wachten. Maar om nu te zeggen dat ze met open armen ontvangen worden. ..
Met 30 % inwoners van recente immigranten afkomst zit Zwitserland hoogst v Europa. (ministaatjes niet meegerekend).

Zitten we in NL nog erg ver vanaf.
pi_206867086
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat is omdat mensen aan het werk zijn. ..
die het is niet druk of vol?

goed dat je dat bevestigt
pi_206867149
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
België meer migranten sinds wanneer dat dan.


Nederland loopt ver achter. Ondanks de frame

pi_206867283
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:57 schreef riazop het volgende:

[..]
die het is niet druk of vol?

goed dat je dat bevestigt
De woningvoorraad zit vol en druk is altijd een kwestie van tijdstip. Als jij zegt "het is druk hier" is dat toch ook niet een beschouwing op de toestand van het land?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206867618
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:57 schreef riazop het volgende:

[..]
Met 30 % inwoners van recente immigranten afkomst zit Zwitserland hoogst v Europa. (ministaatjes niet meegerekend).

Zitten we in NL nog erg ver vanaf.
Moet 30% een doel zijn? Veel immigranten in Zwitserland komen uit Europa. Men heeft veel meer moeite om samen te wonen met mensen waarvan de cultuur verder afstaat dan de cultuur waarin men opgegroeid is. En dan ervaart men ook sneller dat het 'vol' is.

In Zwitserland heeft men ongeveer 2.2 miljoen mensen wonen met een buitenlands paspoort, op een totaal van 8.7 miljoen. Echter, van die 2.2 miljoen, zijn 1.8 miljoen uit Europa, en 113.000 uit Afrika. Dat is 1.2% Afrikanen. In Nederland heb je ongeveer 700.000 mensen uit Afrika wonen (3.9%).
Ook met Turken is het verschil niet anders, Zwitserland ongeveer 70k, Nederland 400k.

De mensheid is ge-evolueerd als een dier levend in groepen, waarbij je leden van je eigen groep meer vertrouwt. Taal, uiterlijk, gebruiken, kleding, eten, het zijn allemaal, bewust of onderbewust, factoren die bijdragen aan je houding ten opzichte van anderen. Nu er (evolutionair gezien) ineens mensen met heel verschillende achtergronden, vlak bij elkaar gaan wonen, schuurt dat. Daarom zie je ook dat mensen die niet in een omgeving wonen waar ze zijn opgegroeid, naar elkaar toe trekken.
Dat is allemaal niet erg, maar dat moet ook niet genegeerd worden. Je kunt gewoonweg niet verwachten dat mensen die lastiger met elkaar kunnen communiceren, elkaar wel helemaal hetzelfde behandelen, en dezelfde levels van tolerantie naar elkaar hebben. We moeten leren te leven langs mensen die iets anders zijn, en we moeten leren die tolerantie naar elkaar toe op te bouwen.
pi_206870819
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:02 schreef riazop het volgende:

[..]
Nederland loopt ver achter. Ondanks de frame

[ afbeelding ]
In Zwitserland zijn toch heel andere mensen, die daar om andere redenen zijn gaan wonen... :D . Dat zijn Europeanen en Amerikanen. Geen Afrikanen en Aziaten. :')

Oh ja, wat George hierboven ook zegt. Maar dan met echte cijfers er bij.
  dinsdag 29 november 2022 @ 21:40:18 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206874819
Reageren op riazop :')
pi_206876349
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 17:54 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
In Zwitserland zijn toch heel andere mensen, die daar om andere redenen zijn gaan wonen... :
andere redenen ???

Volgens mij gaan immigranten naar Zwitserland om geld te verdienen.

Dezelfde reden als naar Nederland dus
  woensdag 30 november 2022 @ 10:49:25 #71
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206878369
quote:
Syrische vecht uitstelmaatregel gezinshereniging aan bij de rechter.

De rechter buigt zich vandaag voor het eerst over de nieuwe regeling voor gezinshereniging, die is bedoeld om de druk op asielzoekerscentra en noodopvang te verlichten.

De zaak, die wordt behandeld in de rechtbank in Haarlem, draait om de Syrische Fakhria Al Mullaabid (47) en haar gezin. Zij wil dat haar man en zes kinderen zo snel mogelijk naar Nederland mogen komen, maar afspraken uit de recente asieldeal verhinderen dat. De vrouw vraagt de rechter nu om een voorlopige voorziening.

Nog maanden in Sudan
Vorig jaar augustus heeft de vrouw in Nederland asiel aangevraagd en nu wil ze herenigd worden met haar gezin. De Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND) heeft al bepaald dat dit mag, maar nog zeker tot eind april moeten haar man en kinderen in Sudan blijven.

Volgens de nieuwe beleidsregel mogen statushouders (asielzoekers met een verblijfsvergunning) hun gezinsleden pas laten overkomen als ze in Nederland een woning hebben gevonden. Als dat vijftien maanden na hun aanvraag nog niet is gelukt, krijgen de familieleden alsnog een visum.

De gezinsleden van Fakhria Al Mullaabid behoren tot de groep van 920 mensen die volgens de IND langer moeten wachten.

Concreet betekent dit dat ze tot 23 april 2023 vastzitten in Sudan, het land waar ze op uitnodiging van de IND naartoe zijn gevlogen om te worden geïnterviewd in verband met hun nareisaanvraag. Een praktisch probleem is dat hun visum daar over een week afloopt.

Wat er daarna gebeurt voor ze eind april naar Nederland mogen is onduidelijk, zegt de advocaat van de Syrische, Mirjam van Riel. "Feitelijk verblijven ze na 8 december illegaal in Sudan, maar teruggaan naar Syrië is geen optie. Als ze zonder visum naar buiten gaan, moeten ze maar hopen dat niemand hen om hun verblijfspapieren vraagt." Het gezin heeft een kamer gehuurd in Sudan, die een oom in Saudi-Arabië betaalt.

Forse kritiek
Op de afspraken over uitstel van gezinshereniging kwam meteen na het sluiten van de asieldeal kritiek.

Volgens de Commissie Meijers, een adviesorgaan van de overheid, is de maatregel in strijd met Europese regelgeving. Zo mag huisvesting geen voorwaarde zijn voor gezinshereniging en moet er rekening worden gehouden met de belangen van kleine kinderen. De commissie verwacht dan ook dat Nederland door de rechter wordt teruggefloten.

Er verblijven nu zo'n 17.000 statushouders in de asielopvang, van wie er ruim 7000 door gezinshereniging naar Nederland zijn gekomen.

Als familieleden van statushouders overkomen voor zij een woning hebben gevonden, komen ook zij in een asielzoekerscentrum terecht of in de crisisnoodopvang. Uitstel van gezinshereniging moet daar een rem op zetten.

Staatssecretaris Van der Burg (Asiel & Migratie, VVD) erkende eerder dat ook hij geen "100 procent garantie kan geven" dat de maatregel bij de rechter standhoudt.

Grote groep
Op ruim 900 gezinsleden is de uitstelmaatregel uit de asieldeal toegepast, zegt de IND. In totaal gaat het om zo'n 5800 mensen die langer moeten wachten voor ze naar Nederland kunnen komen.

Vluchtelingenwerk Nederland zegt dat de impact van de regels op de mentale weerbaarheid van de statushouders heel groot is. "De wachttijd voor de asielprocedure is al lang. Nu mensen eerst ook nog een woning moeten zien te krijgen, kan het zo 2,5 jaar duren voor asielzoekers met hun gezinsleden zijn herenigd."
nos.nl
7 gezinsleden moeten overkomen :') en een oom uit Saudi-Arabie betaalt het tijdelijk onderkomen in Sudan.

Waarom vraagt dit soort mensen geen asiel aan in Saudi-Arabie als ze daar al familie hebben? Ruimte zat daar en een vergelijkbare cultuur. Kan het zijn dat de kost&inwoning en vrije regels in onze heilstaat te aantrekkelijk zijn?

7 gezinsleden man man man :')
pi_206878534
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 10:49 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
7 gezinsleden moeten overkomen :') en een oom uit Saudi-Arabie betaalt het tijdelijk onderkomen in Sudan.

Waarom vraagt dit soort mensen geen asiel aan in Saudi-Arabie als ze daar al familie hebben? Ruimte zat daar en een vergelijkbare cultuur. Kan het zijn dat de kost&inwoning en vrije regels in onze heilstaat te aantrekkelijk zijn?

7 gezinsleden man man man :')
Kan zij niet naar Sudan? Lijkt me makkelijker. Makkelijker om aan te passen aan de cultuur, 7 gezinsleden wonen er al, en zijn er schijnbaar dus veilig.
  woensdag 30 november 2022 @ 11:08:43 #73
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_206878562
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:02 schreef riazop het volgende:

[..]
Waarom kunnen Zwitserland, Libanon en Belgie dat met méér immigranten dan wel? Waarom wordt daar niet gepiept en gehuild?
1. In Belgie spelen dezelfde problemen als hier in Nederland. Bevolking is het zat. Molenbeek perfect voorbeeld.

2. Libanon, jij ken vast geen Libanees? Buiten wat familiaire redenen zien ze die Syriers en Palestijnen liever vandaag dan morgen nog vertrekken. PLO (Palestijnse organisatie) heeft de burgeroorlog ontketend in de jaren 80. Ga een gesprek aan met een Libanees en deze zal vertellen dat deze zo snel mogelijk naar West - Europa, VS of Australie wil vertrekken

3. Zwitserland, migranten vaak hoogopgeleid, maar zoals hierboven al vermeld werd. + veel migranten komen uit Duitsland, Frankrijk en Italie.

Laat mij raden, jij hebt migratie achtergrond?
pi_206878915
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Kan zij niet naar Sudan? Lijkt me makkelijker. Makkelijker om aan te passen aan de cultuur, 7 gezinsleden wonen er al, en zijn er schijnbaar dus veilig.
Goede vragen waarvan je zou verwachten dat de NOS ze stelt.

Deze zaak maakt wel weer duidelijk hoe verrot ons asielsysteem is.
pi_206879115
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:08 schreef Ciclon het volgende:

[..]
1. In Belgie spelen dezelfde problemen als hier in Nederland. Bevolking is het zat.


huh?

In Belgie stemt 9,7 % vd bevolking opeen anti immigratiepartij
pi_206879287
Het is gewoon een feit dat Nederland een van de dichtstbevolkte landen ter wereld is.
Maar ja, de door ideologie verblinden willen de realiteit natuurlijk niet onder ogen zien.
pi_206879355
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat is omdat mensen aan het werk zijn. Met de huidige massa-immigratie gaan er inderdaad meer mensen bijkomen die op straat hangen.
Maar niet in de dorpsstraat in Epe denk ik hoor.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 30 november 2022 @ 13:14:55 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206879897
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:38 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Goede vragen waarvan je zou verwachten dat de NOS ze stelt.

Deze zaak maakt wel weer duidelijk hoe verrot ons asielsysteem is.
Het grote probleem is dat een fatsoenlijk debat over asiel wordt gegijzeld door politieke correctheid. Zodra je ook maar iets roept over 'minder asielzoekers' word je direct geframed als rechts-extreem en in de hoek van Baudet, Le Pen etc geduwd.
pi_206879913
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:38 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Goede vragen waarvan je zou verwachten dat de NOS ze stelt.

Deze zaak maakt wel weer duidelijk hoe verrot ons asielsysteem is.
Waarschijnlijk krijgen ze in Sudan geen permanente verblijfsvergunning. Europese overheden zouden flink meer kunnen doen door de druk op veilige landen in de regio van landen waar veel vluchtelingen vandaan komen, op te voeren om zo meer vluchtelingen in de regio op te kunnen vangen. Het lijkt me dat ze daar dan ook flink financieel in gesteund kunnen worden door Europese landen.
pi_206880036
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het grote probleem is dat een fatsoenlijk debat over asiel wordt gegijzeld door politieke correctheid. Zodra je ook maar iets roept over 'minder asielzoekers' word je direct geframed als rechts-extreem en in de hoek van Baudet, Le Pen etc geduwd.
Onzin.

Een partij als de VVD heeft het al jaren over "minder instroom"

En worden die als extreem rechts geframed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')