abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 december 2022 @ 16:21:51 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207067528
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:54 schreef opgebaarde het volgende:
Duitsland heeft geen last van vergrijzing. Dat is fake news en het gaat er ook geen gigantisch tekort ontstaan.
Tekorten willen oplossen met analfabeten uit de derde wereld :')
pi_207067667
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Tekorten willen oplossen met analfabeten uit de derde wereld :')
Sowieso is langer dan een jaar vooruitkijken voor oelewappers
pi_207068114
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Tekorten willen oplossen met analfabeten uit de derde wereld
Dei 400.000 gingen over goed opgeleide migranten per jaar ;

Gewoon een brain drain dus.

wat de VS , Australie en Canada al decennia doen
  woensdag 14 december 2022 @ 13:36:53 #104
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_207077774
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 11:43 schreef riazop het volgende:

[..]
Als je bouwt zoals Parijs (20.000 inw/km2) dan kan Nederland 800 miljoen inwoners kwijt.

We kunnen ook 10% van ons land bebouwen als Parijs. Dan zijn het er nog altijd 80 miljoen.
Dat er fysiek geen ruimte zou zijn is dus een vals argument.
En waar ga je de stroom, gas, voedsel en water vandaan toveren om die mensen in leven te houden?

Overbevolking gaat niet alleen maar over de fysieke ruimte die mensen innemen. In Nederland lopen we overal al tegen de grenzen aan. Water wordt schaars, stikstofproblemen zorgen voor allerlei problemen, energienet is al niet meer toereikend, voedsel is een probleem (en nee Nederland is NIET zelfvoorzienend, met minder boeren wordt dat zeker niet beter) en dan nog de infrastructuur om al die mensen te vervoeren.

Dit land barst al uit zijn voegen en we zitten al ver over wat dit land aankan heen.

quote:
10s.gif Op maandag 28 november 2022 15:17 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Grootst mogelijke onzin verkondig je hier en je hebt overduidelijk nooit in een grote stad gewoond. :D

De stad is voor heel veel mensen heel aantrekkelijk niet eens vanwege werk (er bestaat ook nog zoiets als een auto of het OV ;) )
Ik heb in genoeg grote steden gewoond en woon nu (helaas) in een middelgrote stad maar volgend jaar staat een verhuizing naar het 'platteland' op het programma. Heb altijd een bloedhekel aan wonen in de stad gehad en hoe drukker het wordt hoe erger dat wordt. Het is dat mijn werk daar zit maar sinds ik kan thuiswerken is dat argument komen te vervallen en kan ik eindelijk wonen hoe ik graag wil.
En gezien de gigantische vraag naar huizen op het platteland momenteel ben ik zeker niet de enige.
Een stad biedt mij 0,0 voordelen, enkel nadelen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Tekorten willen oplossen met analfabeten uit de derde wereld :')
Plus dat die mensen ook oud worden waardoor je straks een nóg grotere vergrijzingsgolf hebt.
Beter een stabiele bevolking met dan maar iets minder welvaart (die we overigens met 5 miljoen mensen ook gewoon prima hadden). in een land waar je nog wel ruimte voor natuur hebt en eens rust kan vinden ergens.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_207078282
https://www.duic.nl/wonen(...)r-onder-te-verhuren/

Mensen met een sociale huurwoning mogen kamer onder verhuren aan studenten.

Nu studenten maar ik durf er gif op in te nemen dat dat snel asielzoekers en/of statushouders gaat worden.
pi_207091793
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 14:34 schreef ReplaR het volgende:
https://www.duic.nl/wonen(...)r-onder-te-verhuren/
...

Nu studenten maar ik durf er gif op in te nemen dat dat snel asielzoekers en/of statushouders gaat worden.
Die moeten ook ergens wonen naar het schijnt ...
pi_207091813
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 13:36 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
En waar ga je de stroom, gas, voedsel en water vandaan toveren om die mensen in leven te houden?


Laten we nu eens 10% van NL hoogwaardig, dicht en stedelijk invullen, okee?

Dan kunnen we potentieel 80 miljoen inwoners kwijt en hebben we nog 90% van h et land over voor al die andere leuke dingen.
  vrijdag 16 december 2022 @ 11:28:59 #108
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207101380
https://www.ad.nl/binnenl(...)veranderen~a61c23a1/

Nederlandse bevolking maakt groeispurt: ‘Samenleving gaat veranderen’
De Nederlandse bevolking lijkt in sneltreinvaart verder te groeien naar 18 miljoen inwoners in 2024 en 19 miljoen in 2034. Dat voorspelt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Migratie en een langere levensduur zijn verklaringen voor de groeispurt.


Culturele genocide, the great replacement etc. noem maar op. Allemaal zogenaamde complottheorieen, maar kijk eens. Is dit niet genoeg bewijs?
  vrijdag 16 december 2022 @ 11:35:10 #109
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207101432
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 15:31 schreef riazop het volgende:

[..]
Laten we nu eens 10% van NL hoogwaardig, dicht en stedelijk invullen, okee?

Dan kunnen we potentieel 80 miljoen inwoners kwijt en hebben we nog 90% van h et land over voor al die andere leuke dingen.
Jij bent echt helemaal de weg kwijt of niet.
  vrijdag 16 december 2022 @ 11:36:04 #110
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207101444
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:28 schreef Ciclon het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)veranderen~a61c23a1/

Nederlandse bevolking maakt groeispurt: ‘Samenleving gaat veranderen’
De Nederlandse bevolking lijkt in sneltreinvaart verder te groeien naar 18 miljoen inwoners in 2024 en 19 miljoen in 2034. Dat voorspelt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Migratie en een langere levensduur zijn verklaringen voor de groeispurt.

Culturele genocide, the great replacement etc. noem maar op. Allemaal zogenaamde complottheorieen, maar kijk eens. Is dit niet genoeg bewijs?
Polarisatie zal toenemen want samenhang verdwijnt. Niet alleen sociaal-maatschappelijk, ook op economisch vlak. Wordt een tweede VS hier, wees er maar trots op.
pi_207101558
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:28 schreef Ciclon het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)veranderen~a61c23a1/

Nederlandse bevolking maakt groeispurt: ‘Samenleving gaat veranderen’
De Nederlandse bevolking lijkt in sneltreinvaart verder te groeien naar 18 miljoen inwoners in 2024 en 19 miljoen in 2034. Dat voorspelt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Migratie en een langere levensduur zijn verklaringen voor de groeispurt.


Culturele genocide, the great replacement etc. noem maar op. Allemaal zogenaamde complottheorieen, maar kijk eens. Is dit niet genoeg bewijs?
Er is al jaren genoeg bewijs dat de Nederlandse bevolking en cultuur op een gegeven moment een minderheid in eigen land gaat worden als gevolg van de bewuste demografische ontwikkelingen van torenhoge migratiecijfers en hoge geboortecijfers onder allochtonen. Allochtonen krijgen massaal van de regering een gratis sociale huurwoning, en autochtonen moeten tot hun 30ste bij pa en ma wonen omdat er geen huizen zijn waardoor kinderen nemen onmogelijk is. Daarnaast wordt het nemen van kinderen ook bewust tegengewerkt door het zo duur maken van het leven, kinderen op scholen te indoctrineren dat we over 30 jaar eraan gaan vanwege klimaatverandering, door LHBTI propaganda zodat er meer kinderen onzeker gaan worden over hun geaardheid, en wordt carrière maken bewust gestimuleerd door iedereen minimaal een HBO opleiding te laten volgen. Hierdoor ook: minder natuurlijke aanwas.

Het proces van omvolking is geen complottheorie maar dagelijkse realiteit. Het hangt allemaal met elkaar samen en is een sluimerend proces.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 16 december 2022 @ 12:04:22 #112
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207101776
Zijn er geen valide mogelijkheden om hiertegen actie te ondernemen?

Ik ken werkelijk waar geen mens die hier voorstander van is. Zelfs geen expat.
pi_207102067
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Allochtonen krijgen massaal van de regering een gratis sociale huurwoning, en autochtonen moeten tot hun 30ste bij pa en ma wonen omdat er geen huizen zijn waardoor kinderen nemen onmogelijk is.
Echt? Welke regeling is dat! Ga mij er gelijk voor aanmelden.
pi_207102224
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Er is al jaren genoeg bewijs dat de Nederlandse bevolking en cultuur op een gegeven moment een minderheid in eigen land gaat worden als gevolg van de bewuste demografische ontwikkelingen van torenhoge migratiecijfers en hoge geboortecijfers onder allochtonen.
Die Nederlandse cultuur verdwijnt niet maar verandert gewoon.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Allochtonen krijgen massaal van de regering een gratis sociale huurwoning, en autochtonen moeten tot hun 30ste bij pa en ma wonen omdat er geen huizen zijn waardoor kinderen nemen onmogelijk is.
Om zo weinig huizen te bouwen is een politieke keuze. Democratisch beslist.
En verder moeten we niet willen dat immigranten buiten slapen. Lijkt me redelijk dat die voorgaan.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Daarnaast wordt het nemen van kinderen ook bewust tegengewerkt door het zo duur maken van het leven, kinderen op scholen te indoctrineren dat we over 30 jaar eraan gaan vanwege klimaatverandering, door LHBTI propaganda zodat er meer kinderen onzeker gaan worden over hun geaardheid, en wordt carrière maken bewust gestimuleerd door iedereen minimaal een HBO opleiding te laten volgen. Hierdoor ook: minder natuurlijke aanwas.
Hier heb je wel gelijk.

Nederland volkt om. Feit.
Maar ook hiervoor geldt: Democratisch zo besloten. De meerderheid stemt op partijen die deze omvolking willen.
Veel autochtonen profiteren ook van dit proces. Hun huizen worden duurder , hun erfenissen veel hoger, en de restaurants blijven goedkoop. Enzv.
  vrijdag 16 december 2022 @ 12:55:55 #115
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_207102294
Wat een hel lijkt me dat zoveel mensen. We kunnen de problemen nu al niet meer aan.
pi_207102319
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:55 schreef cleanfreak het volgende:
... We kunnen de problemen nu al niet meer aan.
Want we kunnen geen huizen bouwen als we zouden willen? En in andere landen kunnen ze dat wel?
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:03:55 #117
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207103179
[quote]0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:47 schreef riazop het volgende:

[..]
quote:
Die Nederlandse cultuur verdwijnt niet maar verandert gewoon.
En dat willen we dus niet. Mensen die hier binnen komen dienen te assimileren. En dat is onmogelijk te verwachten met de huidige cijfers. Sterker nog, we zijn al 60 jaar bezig om die gastarbeiders te assimileren, werkt voor geen meter.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:15:41 #118
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207103321
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:47 schreef riazop het volgende:

[..]
Die Nederlandse cultuur verdwijnt niet maar verandert gewoon.
[..]
Om zo weinig huizen te bouwen is een politieke keuze. Democratisch beslist.
En verder moeten we niet willen dat immigranten buiten slapen. Lijkt me redelijk dat die voorgaan.
[..]
Hier heb je wel gelijk.

Nederland volkt om. Feit.
Maar ook hiervoor geldt: Democratisch zo besloten. De meerderheid stemt op partijen die deze omvolking willen.
Veel autochtonen profiteren ook van dit proces. Hun huizen worden duurder , hun erfenissen veel hoger, en de restaurants blijven goedkoop. Enzv.
Restaurants goedkoop dankzij massa immigratie en de huizen duurder? Hoe rijm je dat aan elkaar..

De prijzen in restaurants zijn ook gekoppeld aan de huur / koopprijs van het pand.

Daarom is een restaurant bezoek in Oost Europa gemiddeld goedkoper dan hier.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:16:50 #119
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207103334
https://en.wikipedia.org/(...)en%20born%2Fwoman%20(2022%20est.)

Als Denemarken haar vruchtbaarheidscijfer omhoog kan krikken, moeten wij dat ook kunnen. Veel beter voor de sociale cohesie dan weer een blik migranten open te trekken onder het mom van "we hebben ze nodig" of "ze zijn zielig".

Doordat de Denen die asielzoekers niet belonen met gratis levensonderhoud, woning etc. ligt het geboortecijfer van de etnische Deen hoger dan die van de niet- westerse migrant.

Hulde aan de Denen, ook hierbij weer het gidsland voor ons.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:23:17 #120
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207103396
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:03 schreef Ciclon het volgende:

[..]
En dat willen we dus niet. Mensen die hier binnen komen dienen te assimileren. En dat is onmogelijk te verwachten met de huidige cijfers. Sterker nog, we zijn al 60 jaar bezig om die gastarbeiders te assimileren, werkt voor geen meter.
Somaliërs assimileren volgens de cijfers totaal niet, de tweede generatie is vrijwel voor 90% nog steeds vol bloed Somaliër.


Italianen en ook Grieken, en Brazillianen assimileren perfect, de meeste van de 2'e generatie is al gemengd met Nederlanders.



Bepaalde culturen, voornamelijk uit het Midden Oosten kan je niet mengen... Dat willen ze zelf niet. Daarom zou de politiek na moeten denken, of je die mensen überhaupt wel massaal hier wilt hebben.

De meeste problemen in het Midden Oosten komen ook door sektarisch geweld, het is daar nog heel erg koerden vs arabieren, moslims vs christenen / alevieten etc
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:24:26 #121
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207103412
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:23 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Somaliërs assimileren volgens de cijfers totaal niet, de tweede generatie is vrijwel voor 90% nog steeds vol bloed Somaliër.
[ link | afbeelding ]

Italianen en ook Grieken, en Brazillianen assimileren perfect, de meeste van de 2'e generatie is al gemengd met Nederlanders.

[ link | afbeelding ]

Bepaalde culturen, voornamelijk uit het Midden Oosten kan je niet mengen... Dat willen ze zelf niet. Daarom zou de politiek na moeten denken, of je die mensen überhaupt wel massaal hier wilt hebben.
En die andere 10% is waarschijnlijk 3e generatie, die tellen "we" als autochtoon
pi_207103470
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:28 schreef Ciclon het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)veranderen~a61c23a1/

Nederlandse bevolking maakt groeispurt: ‘Samenleving gaat veranderen’
De Nederlandse bevolking lijkt in sneltreinvaart verder te groeien naar 18 miljoen inwoners in 2024 en 19 miljoen in 2034. Dat voorspelt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Migratie en een langere levensduur zijn verklaringen voor de groeispurt.


Culturele genocide, the great replacement etc. noem maar op. Allemaal zogenaamde complottheorieen, maar kijk eens. Is dit niet genoeg bewijs?
Als de traditionele partijen aan de macht blijven gaan we hier naar toe idd.
Maar dit is wel betrekkelijk, want een aantal jaar terug voorspelden ze dat er krimp zat aan te komen. Maar dat kan natuurlijk niet vvd66...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207103534
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:16 schreef Ciclon het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)en%20born%2Fwoman%20(2022%20est.)

Als Denemarken haar vruchtbaarheidscijfer omhoog kan krikken, moeten wij dat ook kunnen. Veel beter voor de sociale cohesie dan weer een blik migranten open te trekken onder het mom van "we hebben ze nodig" of "ze zijn zielig".

Doordat de Denen die asielzoekers niet belonen met gratis levensonderhoud, woning etc. ligt het geboortecijfer van de etnische Deen hoger dan die van de niet- westerse migrant.

Hulde aan de Denen, ook hierbij weer het gidsland voor ons.
Ik denk dat het geboortecijfer van de etnische Deen vooral hoger ligt omdat zowel vader als moeder ongeveer 1 jaar ouderschapsverlof krijgt.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:43:10 #124
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207103590
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik denk dat het geboortecijfer van de etnische Deen vooral hoger ligt omdat zowel vader als moeder ongeveer 1 jaar ouderschapsverlof krijgt.
Dat zou dan ook moeten gelden voor de niet- westerse migrant, maar die van hen ligt lager. Dat komt omdat men bij binnenkomst niet gepamperd wordt zoals hier, maar zij al hun bezittingen in moeten leveren, eerst eigen vermogen moet gebruiken etc. voordat men aanspraak kan maken voor het staatsinfuus. En daarbij komt nog dat sinds een paar jaar, om ghetto vorming te voorkomen, kans op verblijfsvergunning nihil is.
pi_207103851
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:43 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Dat zou dan ook moeten gelden voor de niet- westerse migrant, maar die van hen ligt lager. Dat komt omdat men bij binnenkomst niet gepamperd wordt zoals hier, maar zij al hun bezittingen in moeten leveren, eerst eigen vermogen moet gebruiken etc. voordat men aanspraak kan maken voor het staatsinfuus. En daarbij komt nog dat sinds een paar jaar, om ghetto vorming te voorkomen, kans op verblijfsvergunning nihil is.
Je moet wel werk hebben om verlof te krijgen he, dat speelt ook mee.
pi_207104277
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:15 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Restaurants goedkoop dankzij massa immigratie

...
Wie denk je dat er in de keukens staat af te wassen? Hollanders?

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:15 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
... en de huizen duurder? Hoe rijm je dat aan elkaar..

...
Kabinet heeft ons land opgezadeld met allerlei klimaatregels + stikstof. Er wordt dus nauwelijks meer gebouwd terwijl de bevolking groeit met 180k p/jr
pi_207104325
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:16 schreef Ciclon het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)en%20born%2Fwoman%20(2022%20est.)

Als Denemarken haar vruchtbaarheidscijfer omhoog kan krikken, moeten wij dat ook kunnen. Veel beter voor de sociale cohesie dan weer een blik migranten open te trekken onder het mom van "we hebben ze nodig" of "ze zijn zielig".

Doordat de Denen die asielzoekers niet belonen met gratis levensonderhoud, woning etc. ligt het geboortecijfer van de etnische Deen hoger dan die van de niet- westerse migrant.

Hulde aan de Denen, ook hierbij weer het gidsland voor ons.
Pardon.

De Deense geboortes zijn flink gedropt in 2022. Er is nauwelijks meer geboortenoverschot. Nog + 519 en volgend jaar een dikke min.

January - September 2021 47,837 41,609 +6,228
January - September 2022 44,514 43,995 +519
  vrijdag 16 december 2022 @ 15:55:38 #128
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207104334
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 15:54 schreef riazop het volgende:

[..]
Pardon.

De Deense geboortes zijn flink gedropt in 2022. Er is nauwelijks meer geboortenoverschot. Nog + 519 en volgend jaar een dikke min.

January - September 2021 47,837 41,609 +6,228
January - September 2022 44,514 43,995 +519
Dat klopt, maar zijn doen het al jaren beter dan wij.
pi_207104413
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 15:55 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Dat klopt, maar zijn doen het al jaren beter dan wij.
Wat is "beter"?

Hun tfr is al jaren vergelijkbaar met die van ons (en leidt tot een sterk negatief geboorte-overschot)

En hun immigratie was in 2021 NETTO +34.000
Die van ons + 107.000

Zelfde percentages.
  vrijdag 16 december 2022 @ 16:14:07 #130
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207104586
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:01 schreef riazop het volgende:

[..]
Wat is "beter"?

Hun tfr is al jaren vergelijkbaar met die van ons (en leidt tot een sterk negatief geboorte-overschot)

En hun immigratie was in 2021 NETTO +34.000
Die van ons + 107.000

Zelfde percentages.
Heb het over geboortecijfer. Zij hebben, op de begin jaren 80 na, wel degelijk een hoger geboortecijfer. Zo'n 5 a 10% gemiddeld.

Maar inderdaad, nog veel te laag. Tsjechie is wat dat betreft wel een interessante. Tijden lang laagste van Europa, maar laatste 10 jaar grote sprong voorwaarts.

In elk land is 2022 een doemjaar gebleken in Europa, alles te maken met Corona. Volgend jaar kan je een mini boom verwachten. Merk het om mij heen, veel vrienden in verwachting.
pi_207107080
quote:
Bewoners Hargplein bezorgd over bouwplannen



SCHIEDAM - In een brief aan het Schiedamse College van Burgemeester en Wethouders spreken bewoners van het Hargplein hun zorgen uit over de plannen om negen appartementen te realiseren op het adres Zwaluwlaan 111. De bewoners denken dat daardoor de toch al beperkte parkeerruimte op het Hargplein extra zal worden belast.

,,Hoewel een verkeersdeskundige van uw gemeente tijdens de inloopmiddag in het betreffende pand ons verzekerde dat er voldoende parkeergelegenheid is op het Hargplein, menen wij dit toch - vanuit onze eigen ervaringen als bewoners- te moeten tegenspreken'' aldus de bewoners in de brief. ,,Niet alleen beschikt het Hargplein niet over voldoende parkeerplekken voor de eigen bewoners (in veel huishoudens is er meer dan één auto voorhanden), ook ondervinden bewoners parkeeroverlast ten gevolge van onder andere de bezoekers van het tegenoverliggende winkelcentrum Hof van Spaland.''

De bewoners pleiten ervoor de vergunning voo het realiseren van de appartementen niet te verlenen of er anders in ieder geval voor te zorgen dat het complex wordt voorzien van eigen parkeerplekken.
pi_207108650
Let op Ierland!

  zondag 18 december 2022 @ 12:47:57 #133
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207128148
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:54 schreef opgebaarde het volgende:
Duitsland heeft geen last van vergrijzing. Dat is fake news en het gaat er ook geen gigantisch tekort ontstaan.
westerse Democratieen in Noord Europa zullen nooit vergrijzing kennen

wel heel veel slimme durfals die zich hier melden als werkzoekenden en die zijn gelijk op hoogte

Nederlsand gaat in raptermpo naar de 20 miljoen inwoners en tevens ook 1 miljoen illegalen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207137638
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:54 schreef opgebaarde het volgende:
Duitsland heeft geen last van vergrijzing. Dat is fake news en het gaat er ook geen gigantisch tekort ontstaan.
Duitsland mag Nederland niet laten verzuipen
  maandag 19 december 2022 @ 11:05:04 #135
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_207143160
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 15:31 schreef riazop het volgende:

[..]
Laten we nu eens 10% van NL hoogwaardig, dicht en stedelijk invullen, okee?

Dan kunnen we potentieel 80 miljoen inwoners kwijt en hebben we nog 90% van h et land over voor al die andere leuke dingen.
We zitten nu op 13% bebouwd... Met de overige 87% redden we het nu al niet om 17 miljoen mensen van alle basisbehoeften te voorzien maar volgens jou gaat 80 miljoen prima lukken want als iedereen op een stoeltje gaat zitten passen er 80 miljoen mensen in 10% van het landoppervlak.
:')!!!!!!!!! _O-

Het is geen kwestie van 'past het' maar van: Kan je iedereen voorzien van voedsel, water en energie. Het antwoord daarop is NU AL nee, laat staan met nog meer mensen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:57 schreef riazop het volgende:

[..]
Want we kunnen geen huizen bouwen als we zouden willen? En in andere landen kunnen ze dat wel?
In 'andere landen' is de bevokingsdichtheid behoorlijk wat lager. Nederland is letterlijk het dichtsbevolkte land ter wereld als je stadsstaatjes zoals Monaco en Hong kong even buiten beschouwing laat

Nogal wiedes dat andere landen dan makkelijker ergens wat huizen kunnen bouwen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_207143367
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
We zitten nu op 13% bebouwd...

Op die 13 % zouden veel meer woningen kunnen staan.
Maar we hebben lage dichtheden gebouwd. Dat hoeven we niet te blijven doen.

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
... Met de overige 87% redden we het nu al niet om 17 miljoen mensen van alle basisbehoeften te voorzien

NL is netto exporteur landbouwproducten.

Niet dat dat zou moeten in een wereld waarin landen bestaan bij de gratie van handel, maar toch.

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Kan je iedereen voorzien van voedsel, water en energie. Het antwoord daarop is NU AL nee,

Bullshit.

Water en voedsel te over.
Kerncentrales bouwen, iemand?
Daarnaast nog eens 57.000 km2 continentaal plat in de Noordzee.

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:05 schreef Metro2005 het volgende:
Nederland is letterlijk het dichtsbevolkte land ter wereld als je stadsstaatjes zoals Monaco en Hong kong even buiten beschouwing laat
Taiwan.

35.000 km2, 23 miljoen inw

En er zijn er meer.
  maandag 19 december 2022 @ 11:49:14 #137
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207143692
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
We zitten nu op 13% bebouwd... Met de overige 87% redden we het nu al niet om 17 miljoen mensen van alle basisbehoeften te voorzien maar volgens jou gaat 80 miljoen prima lukken want als iedereen op een stoeltje gaat zitten passen er 80 miljoen mensen in 10% van het landoppervlak.
:')!!!!!!!!! _O-

Het is geen kwestie van 'past het' maar van: Kan je iedereen voorzien van voedsel, water en energie. Het antwoord daarop is NU AL nee, laat staan met nog meer mensen.
[..]
In 'andere landen' is de bevokingsdichtheid behoorlijk wat lager. Nederland is letterlijk het dichtsbevolkte land ter wereld als je stadsstaatjes zoals Monaco en Hong kong even buiten beschouwing laat

Nogal wiedes dat andere landen dan makkelijker ergens wat huizen kunnen bouwen.

maken we er 16 % bebouwd van
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 19 december 2022 @ 13:20:48 #138
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_207145092
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:23 schreef riazop het volgende:

NL is netto exporteur landbouwproducten.
Dat betekent niet dat we daarmee in onze eigen behoefte kunnen voorzien want dat kunnen we dus niet

quote:
Bullshit.

Water en voedsel te over.
zie hierboven voor voedsel en water is ook allang een probleem
https://www.drinkwaterpla(...)ring/waterschaarste/

https://eenvandaag.avrotr(...)ht-vijf-voor-twaalf/

Dus nee, er is niet voldoende water en voedsel. Zelfs al niet voor de huidige bevolking, laat staan voor jouw fictieve 80 miljoen.

quote:
En er zijn er meer.
https://nl.wikipedia.org/(...)_bevolkingsdichtheid
Alle 'landen' die een hogere bevolkingsdichtheid hebben zijn eilanden of bestaan uitsluitend uit een stad.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 19 december 2022 @ 17:15:11 #139
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207148252
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:31 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Gisteren niet, afgelopen zomer wel degelijk. Rivieren stonden droog, in diverse andere europese landen moest water per vrachtwagen werden geleverd en veel oogsten zijn mislukt maar droom lekker verder, ga maar rustig slapen, er kunnen nog prima 65 miljoen mensen bij hoor.
:') #ontkenwappie
Dat gaat over de regulering van de opvang van drinkwater, niet over een tekort, er is zelfs meer water gevallen vorig jaar en dit jaar
we laten het regenwater te snel wegstromen naar zee, door al die grote kanalen en sluizen

Bebouwing opvoeren van 13% naar 17% is voldoende voor woningbouw

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 20-12-2022 10:14:43 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 22 december 2022 @ 14:12:57 #140
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207186147
https://www.telegraaf.nl/(...)shereniging-onwettig

Immigratie kan niemand tegenhouden en zal alleenmaar MEER worden, op naar de 20 miljoen in 2030
250.000 inwoners per jaar erbij

quote:
BREDA - Opnieuw heeft de rechter bepaald dat uitstel van gezinshereniging die het kabinet instelde om de asielstroom in te perken onwettig is.

Dat staat in een vonnis van de vreemdelingenkamer van de rechtbank Den Haag in de bodemprocedure van een Turkse statushouder die zijn gezin naar Nederland wil halen.

Daarmee vervalt een van de pijlers onder de asielmaatregelen van het kabinet.
quote:
,,De rechtbank is van oordeel dat de nieuwe regeling van het kabinet in strijd is met de Nederlandse vreemdelingenwet, de Gezinsherenigingsrichtlijn, het Europese verdrag tot bescherming van de rechten van de mens, het Handvest van grondrechten van de Europese Unie en het Internationaal Verdrag inzake de rechten van het kind."


De rechter oordeelt dat ,,aan de gezinsleden van de man een machtiging tot voorlopig verblijf worden verstrekt."
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207186869
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:06 schreef riazop het volgende:
Let op Ierland!

[ [url=https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercit(...).4306514/]afbeelding[/url] ]
Dat van Ierland is vrij algemeen bekend. Nederland had niet eens de helft van de Ierse bevolking na 1815.
Er zijn veel Ieren naar de VS getrokken, waaronder de Kennedy's .
Rond 1800 was de bevolking in de VS nog niet groter dan in Ierland.


.
pi_207186998
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:12 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)shereniging-onwettig

Immigratie kan niemand tegenhouden en zal alleenmaar MEER worden, op naar de 20 miljoen in 2030
250.000 inwoners per jaar erbij
[..]
[..]

Kan wel, gewoon als staat zijnde de EU/verdragsregels en uitspraken van de rechter naast je neerleggen of een noodwet optuigen zoals tijdens de coronacrisis. Of bestaande wetgeving gebruiken, een paar oostbloklanden hadden tijdens de vluchtelingencrisis van 2016 een wet geactiveerd die het onmogelijk maakte dat er asielzoekers in die landen werden opgevangen omdat de binnenlandse veiligheid niet gegarandeerd kon worden.

Als je als land de asielstroom naar je land echt wilt stoppen zijn er tig mogelijkheden te verzinnen. Alleen is die politieke wil in Nederland er niet en moet de omvolking op volle toeren door blijven gaan. Men speelt een toneelstukje met flauwe regelingen zoals de tijdelijke stop op gezinshereniging, waarvan ze bij voorbaat al wisten dat het niet mogelijk was. Maar het komt wel lekker daadkrachtig over op het electoraat.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 22 december 2022 @ 15:42:01 #143
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207187289
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Kan wel, gewoon als staat zijnde de EU/verdragsregels en uitspraken van de rechter naast je neerleggen of een noodwet optuigen zoals tijdens de coronacrisis. Of bestaande wetgeving gebruiken, een paar oostbloklanden hadden tijdens de vluchtelingencrisis van 2016 een wet geactiveerd die het onmogelijk maakte dat er asielzoekers in die landen werden opgevangen omdat de binnenlandse veiligheid niet gegarandeerd kon worden.

Als je als land de asielstroom naar je land echt wilt stoppen zijn er tig mogelijkheden te verzinnen. Alleen is die politieke wil in Nederland er niet en moet de omvolking op volle toeren door blijven gaan. Men speelt een toneelstukje met flauwe regelingen zoals de tijdelijke stop op gezinshereniging, waarvan ze bij voorbaat al wisten dat het niet mogelijk was. Maar het komt wel lekker daadkrachtig over op het electoraat.
Nee kan niet, tenzij\ Nederland UIT de EU stapt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207187331
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Kan wel, gewoon als staat zijnde de EU/verdragsregels en uitspraken van de rechter naast je neerleggen of een noodwet optuigen zoals tijdens de coronacrisis. Of bestaande wetgeving gebruiken, een paar oostbloklanden hadden tijdens de vluchtelingencrisis van 2016 een wet geactiveerd die het onmogelijk maakte dat er asielzoekers in die landen werden opgevangen omdat de binnenlandse veiligheid niet gegarandeerd kon worden.

Als je als land de asielstroom naar je land echt wilt stoppen zijn er tig mogelijkheden te verzinnen. Alleen is die politieke wil in Nederland er niet en moet de omvolking op volle toeren door blijven gaan. Men speelt een toneelstukje met flauwe regelingen zoals de tijdelijke stop op gezinshereniging, waarvan ze bij voorbaat al wisten dat het niet mogelijk was. Maar het komt wel lekker daadkrachtig over op het electoraat.
Tuurlijk kan het, maar (vooralsnog) niemand wil zijn vingers er aan branden... wordt toch een beetje gezien als een carrierekiller om daar over te beginnen.

Dus modderen we lekker verder, laten we de problemen opstapelen en zadelen we onszelf op met hordes kansloze figuren.
pi_207187890
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee kan niet, tenzij\ Nederland UIT de EU stapt
Kan wel. Of je negeert de verdragen en EU regels (zonder consequenties want ze gaan de pinautomaat van de EU Nederland toch niet straffen) of je gaat beginnen met een beleid dat mensen die hier komen hun eigen boontjes moeten gaan doppen. Er zijn tig landen op te noemen die nauwelijks asielzoekers opvangen en toch in de EU zitten. Begin eens met het stoppen van het zomaar uitdelen van sociale huurwoningen en uitkeringen aan statushouders bijvoorbeeld. De instroom van kanslozen zal met 95% afnemen binnen een week tijd.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_207187925
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:43 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Tuurlijk kan het, maar (vooralsnog) niemand wil zijn vingers er aan branden... wordt toch een beetje gezien als een carrierekiller om daar over te beginnen.

Dus modderen we lekker verder, laten we de problemen opstapelen en zadelen we onszelf op met hordes kansloze figuren.
De politici en bestuurders die deze volksverhuizing uit Afrika en het Midden-Oosten faciliteren zullen in de toekomst te boek gaan staan als de oorzaak van het uiteenvallen van West-Europa en het uitbreken van een burgeroorlog. Ik weet niet of dat zo lekker op je CV gaat staan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 22 december 2022 @ 16:48:21 #147
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_207188197
Mijn grootste angst met de huidige instroom is toch wel een beetje dat we straks over een jaar of 10 / 20 steden krijgen zoals je die in Frankrijk nu al hebt.. Grotendeels wijken vol met kansarme immigranten, met nog enkele goede wijken ertussen.

Veel steden geven daar nu al een trieste indruk, met veel zichtbare armoede.

Natuurlijk, de werkloosheid is in Nederland lager, dus zo kansarm zal het vast niet worden, maar ooit zal ook hier de werkloosheid weer toenemen, zeker met de toekomstige automatisering van simpele banen in magazijnen.

Ook zie je nu al in Frankrijk een hoop 'steekpartijen van verwarde mensen', iets wat in Nederland nog zeldzaam is, dat ga je straks ook meer krijgen natuurlijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door BMW1993 op 22-12-2022 16:55:39 ]
pi_207188225
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:48 schreef BMW1993 het volgende:
Mijn grootste angst met de huidige instroom is toch wel een beetje dat we straks over een jaar of 10 / 20 steden krijgen zoals je die in Frankrijk nu al hebt.. Grotendeels wijken vol met kansarme immigranten, met nog enkele goede wijken ertussen.

Veel steden geven daar nu al een trieste indruk, met veel zichtbare armoede.

Natuurlijk, de werkloosheid is in Nederland lager, dus zo kansarm zal het vast niet worden, maar ooit zal ook hier de werkloosheid weer toenemen, zeker met de toekomstige automatsering van simpele banen in magazijnen.

Ook zie je nu al in Frankrijk een hoop 'steekpartijen van verwarde mensen', iets wat in Nederland nog zeldzaam is, dat ga je straks ook meer krijgen natuurlijk.
Over een aantal decennia zijn Nederlandse gemeenschappen gedwongen om in zogenaamde gated communities te leven, zoals je ook in de VS ziet. De criminaliteit en het geweld zal torenhoog worden met zoveel niet-westerse allochtonen overal.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 22 december 2022 @ 17:02:43 #149
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207188381
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:48 schreef BMW1993 het volgende:
Mijn grootste angst met de huidige instroom is toch wel een beetje dat we straks over een jaar of 10 / 20 steden krijgen zoals je die in Frankrijk nu al hebt.. Grotendeels wijken vol met kansarme immigranten, met nog enkele goede wijken ertussen.

Veel steden geven daar nu al een trieste indruk, met veel zichtbare armoede.

Natuurlijk, de werkloosheid is in Nederland lager, dus zo kansarm zal het vast niet worden, maar ooit zal ook hier de werkloosheid weer toenemen, zeker met de toekomstige automatisering van simpele banen in magazijnen.

Ook zie je nu al in Frankrijk een hoop 'steekpartijen van verwarde mensen', iets wat in Nederland nog zeldzaam is, dat ga je straks ook meer krijgen natuurlijk.
Gemeentes nemen nu al hun toevlucht tot semi-permanent huisvesten van asielzoekers in hotels etc omdat er gewoon geen woningen zijn en azc's propvol zitten. Als dit soort beleid nog 10 jaar doorgaat wordt het op veel plekken in Nederland een grote bende.
pi_207188488
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Gemeentes nemen nu al hun toevlucht tot semi-permanent huisvesten van asielzoekers in hotels etc omdat er gewoon geen woningen zijn en azc's propvol zitten. Als dit soort beleid nog 10 jaar doorgaat wordt het op veel plekken in Nederland een grote bende.
Er gaan speciaal en alleen voor deze mensen 1 miljoen woningen gebouwd worden in Nederland de komende jaren om het land diverser en mooier te maken dus er gaat snel een oplossing komen ;)
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')