Nuchter?quote:Op vrijdag 23 december 2022 10:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt nu zal het komen door de kliaamaat opwarming / verhitting / verdroging in IRAK, Syrie , Afghanistan
ik ben nu een land waar de alcohol in de ban is , dus jaquote:
Het klootjesvolk moet hen onder druk zetten. Maar we zijn lui, verwend en willen niet geassocieerd worden met FVD- aanhangers en beroepsprotesters.quote:Op vrijdag 23 december 2022 10:45 schreef RealistAtheist het volgende:
Bizar dat er nog steeds mensen zijn, ook in dit topic die denken dat het geen enkel probleem is dat onze bevolking elk jaar met ruim 100.000mensen groeit.
Cijfers van het cbs: geboorte/sterfte vrijwel in balans. Emigratie/immigratie ruim 100.000+ elk jaar weer. Hoe rijmen we dat met een te kort aan woningen, een tekort aan zorgpersoneel, een stikstof overschot waardoor er niet/nauwelijks gebouwd mag worden. Straks is er geen stukje groen meer over. En dan woon ik gelukkig nog in de periferie waar ik nog een klein beetje normaal kan leven. Maar ik hou mijn hart vast hoe dit zich de komende 30 jaar ontwikkeld. Ik voorzie echt een ineenstorting van onze welvaartsstaat. Omdat het aandeel mensen die wat bijdragen vs. het aandeel die dat niet doen volledig uit balans raakt (en nee
ook oostblokkers die hier in distributiecentra en kassen ed. werken zijn alleen maar gunstig voor de elite/werkgevers niet voor Jan Modaal). Hopelijk kan ik mijn leven nog normaal uitzingen.
Nou dat is wel een beetje de trend ja. Ik heb ook helemaal niks met het FVD. Maar ik maak me wel degelijk ernstig zorgen over de ongebreidelde instroom van mensen hier. Maar als je daar wat van zegt dan wordt je wel snel weggezet als racist. Terwijl je gewoon logisch nadenkt en goede argumenten aandraagt. Maar dan gaan de vingers in de oren bij de "tegenpartij" en schreeuwen ze heel hard LALALALA....RACIST! Zodat elke vorm van fatsoenlijke discussie gelijk doodgeslagen wordt.quote:Op vrijdag 23 december 2022 10:50 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Het klootjesvolk moet hen onder druk zetten. Maar we zijn lui, verwend en willen niet geassocieerd worden met FVD- aanhangers en beroepsprotesters.
En door deze wetten niet te veranderen, schuift de bevolking in de EU landen naar rechts. Een klassieke vorm van klassisme. We leven niet in een Unie waar de bevolking het naar het zeggen heeft, maar waar de elite het voor het zeggen heeft. Schijndemocratiequote:Op vrijdag 23 december 2022 10:56 schreef michaelmoore het volgende:
we mpeten ze terug sturen , we moeten een hek zetten , we moeten ze weigeren, we moeten ze niet toelaten, we moeten ze tegenhouden, we moeten , we moeten , we moe
De Regels van de EU zijn als volgt, de rechter oordeelde dat
In 2030 zijn er ruim meer dan 20 miljoen inwoners in Nedderland vanwege INTERNET door filmpjes van hun familie in dikke huurautos
en in Syrie en Libanon en Afghanistan wordt het steed heter en droger en geen voedsel door klimaaat en oorlog
Nee , men hoger opgeleidde bevolking zal altijd trekken naar gebieden met een democrartie en een sterke economie , vooral als er geen fysieke belemmerigen zijnquote:Op vrijdag 23 december 2022 12:24 schreef Ciclon het volgende:
[..]
En door deze wetten niet te veranderen, schuift de bevolking in de EU landen naar rechts. Een klassieke vorm van klassisme. We leven niet in een Unie waar de bevolking het naar het zeggen heeft, maar waar de elite het voor het zeggen heeft. Schijndemocratie
Nu wel heel erg nat.quote:Op vrijdag 23 december 2022 15:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee , men hoger opgeleidde bevolking zal altijd trekken naar gebieden met een democrartie en een sterke economie , vooral als er geen fysieke belemmerigen zijn
ik zou het ook doen
het enige dat we kunne doen is woonruimte schepppen door te bouwen snel en veel
liefst prefab
Nederland is het nieuwe California
https://www.nrc.nl/nieuws(...)k-in-europa-a4152976quote:Met meer mensen zijn meer woningen nodig en ook tal van andere voorzieningen, zoals onderwijs, zorg en openbaar vervoer. Dit is een grote uitdaging voor een land in een rivierendelta, dat ook moet worden klaargemaakt voor de klimaattransitie – van de aanleg van windmolenparken tot de inrichting van waterbuffers.
Het remmen van het aantal extra immigranten, dat wordt geraamd op 50.000 tot 100.000 per jaar, zou daarbij slechts beperkt helpen. Met de pensionering van de babyboomers is de vergrijzingsgolf in Nederland goed op gang gekomen; de komende decennia zullen miljoenen ouderen naast zorg ook aangepaste woningen nodig hebben. Vanaf 1900 is het aantal personen in een huishouden meer dan gehalveerd; en is dus de vraag naar woningen verdubbeld.
De politieke discussie lijkt zo te worden ingehaald door de demografische geschiedenis.
Die geschiedenis laat ook zien dat de regionale verschillen in Nederlandse bevolkingsgroei stokoud zijn: Zuid-Holland heeft sinds 1800 de meeste inwoners – Friesland, Groningen en Drenthe de minste. Terwijl nu steden in de Randstad uit hun voegen barsten, is in de regio’s langs de oostgrens al sprake van bevolkingskrimp. Daar zijn te weinig – jonge – mensen om scholen, buslijnen en winkelcentra in bedrijf te houden.
Met de huidige bestuurders aan het roer heb ik er geen enkel vertrouwen in.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:28 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Nu wel heel erg nat.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)k-in-europa-a4152976
quote:Bevolking Nederland nam in 2022 toe tot 17,8 miljoen
Vandaag, 00:01 in BINNENLAND
AMSTERDAM - ,,Vijftien miljoen mensen, op dat hele kleine stukje aarde", zongen Fluitsma en Van Tijn midden jaren 90 op hun nummer 1-hit.
Ruim 26 jaar later zijn we flink gegroeid; de bevolking nam vorig jaar toe met bijna 227 duizend inwoners tot 17,8 miljoen, zo blijkt uit CBS-cijfers.
Wat?? Dus over pak em beet 50 jaar is Nederland omgevolkt?? Nee geen reden tot paniek hoorquote:Op donderdag 22 december 2022 18:38 schreef riazop het volgende:
[..]
Doe niet zo paniekerig.
Die omvolking gaat daar echt veel te langzaam voor. Voordat Nederland omgevolkt is (minderheid autochtonen, engelssprekende provincie van de EU) zijn we 2 generaties verder.
Voorlopig profiteert de witte middenklasse nog enorm van de goedkope en jonge arbeidskrachten.
Geen zorgen, dan komt er een supergoede reddende minister zonder enig eigenbelang en die algoed is en die lost alles magisch op.quote:Op vrijdag 23 december 2022 10:45 schreef RealistAtheist het volgende:
Bizar dat er nog steeds mensen zijn, ook in dit topic die denken dat het geen enkel probleem is dat onze bevolking elk jaar met ruim 100.000mensen groeit.
Cijfers van het cbs: geboorte/sterfte vrijwel in balans. Emigratie/immigratie ruim 100.000+ elk jaar weer. Hoe rijmen we dat met een te kort aan woningen, een tekort aan zorgpersoneel, een stikstof overschot waardoor er niet/nauwelijks gebouwd mag worden. Straks is er geen stukje groen meer over. En dan woon ik gelukkig nog in de periferie waar ik nog een klein beetje normaal kan leven. Maar ik hou mijn hart vast hoe dit zich de komende 30 jaar ontwikkeld. Ik voorzie echt een ineenstorting van onze welvaartsstaat. Omdat het aandeel mensen die wat bijdragen vs. het aandeel die dat niet doen volledig uit balans raakt (en nee
ook oostblokkers die hier in distributiecentra en kassen ed. werken zijn alleen maar gunstig voor de elite/werkgevers niet voor Jan Modaal). Hopelijk kan ik mijn leven nog normaal uitzingen.
Dit is wel een rake post; die mensen geloven namelijk in sprookjes.quote:Op woensdag 4 januari 2023 07:28 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Geen zorgen, dan komt er een supergoede reddende minister zonder enig eigenbelang en die algoed is en die lost alles magisch op.
De etnische Nederlander zit al sinds 2013 in een krimp. De geboorteovetschot kwam voornamelijk de afgelopen 9 jaar dus op conto van kinderen uit migranten gezinnen. Intussen hebben ook de Turk, Surinamer en Marokkaan een geboortecijfer onder 2.1. En tel daarbij op dat de babyboom generatie langzamerhand gaat verdwijnen. Zonder migratie zitten we in 2050 op 16m. In mijn ogen, nog te veel.quote:Op woensdag 4 januari 2023 08:20 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Geboorte en Sterfte zijn praktisch in balans, we kunnen de emigratie volledig stoppen
Racisme!quote:Op woensdag 4 januari 2023 08:30 schreef Ciclon het volgende:
Een goed plan zou kunnen zijn om de pensionados die als gastarbeiders naar hier kwamen, te motiveren om naar land van herkomst te gaan met een (deel) van hun opgebouwde pensioen. Waarmee zij dus riant kunnen leven in een land als Marokko of Suriname. Zo maak je de belasting op de zorg iets kleiner.
Elke generatie vermindert met de huidige geboortecijfers 25% van de oorspronkelijke bevolking, dat is een feit, kijkend naar de CBS-cijfers. Vrijwel heel Europa op wat Balkanlanden na hebben datzelfde probleem. Even vooruitkijkend naar wat de vergrijzing gaat doen (in 2040 pas op de top en daarna ongeveer 10 jaar uitfaserend) gaat dit effect nog uitvergroot worden.quote:Op woensdag 4 januari 2023 08:20 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Geboorte en Sterfte zijn praktisch in balans, we kunnen de emigratie volledig stoppen
Die remigratie-uitkering is er al. Maar weinigen staan te trappelen om volledig terug te gaan. Hoogstens hebben ze daar een vakantiehuis en trekken hier de verzorgingstaat leeg. Beetje wel de lusten niet de lasten verhaal.quote:Op woensdag 4 januari 2023 08:30 schreef Ciclon het volgende:
Een goed plan zou kunnen zijn om de pensionados die als gastarbeiders naar hier kwamen, te motiveren om naar land van herkomst te gaan met een (deel) van hun opgebouwde pensioen. Waarmee zij dus riant kunnen leven in een land als Marokko of Suriname. Zo maak je de belasting op de zorg iets kleiner.
Maar is dit wel zo? Er is nu een geboortetekort van 1000 mensen, lijkt mij makkelijk op te vangen. Er zijn genoeg maatregelen te nemen om kinderen nemen aantrekkelijker te maken ipv kanslose migranten binnen te halen. Ik vind dat echt zo'n niet zeggenden papieren cijfertjes oplossing. (als krimp uberhaupt al een probleem zou zijn, echt een economie van de koude grond narratief.) Net zoals 100 gaan rijden ipv 120. JAH WE HEBBEN HET OPGELOST!quote:Op woensdag 4 januari 2023 08:44 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Elke generatie vermindert met de huidige geboortecijfers 25% van de oorspronkelijke bevolking, dat is een feit, kijkend naar de CBS-cijfers. Vrijwel heel Europa op wat Balkanlanden na hebben datzelfde probleem. Even vooruitkijkend naar wat de vergrijzing gaat doen (in 2040 pas op de top en daarna ongeveer 10 jaar uitfaserend) gaat dit effect nog uitvergroot worden.
Dingen gaan in Nederland flink veranderen,dat is een ding wat zeker is. Als het niet omvolken mag heten, bedenken ze maar een andere naam voor die hen minder negatieve gevoelens geeft.
Erg interessant. Zonder migratie zouden we nu in het rijtje Japan, China en Zuid-Korea staan. Allemaal krimp.quote:Op woensdag 4 januari 2023 08:20 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Als er geboortetekort van 1000 mensen is door enorme immigratie en een toevallig iets beter jaar door corona waarin er meer gesekst is, heb je nog steeds een probleem op langere termijn. Die immigranten atarten niet van jaar 0, dus het pensioensprobleem wordt hooguit wat uitgesteld. Het leven voor de immigranten is hier ook duur, dus waarschijnlijk ook voor hen minder kinderen op den duur. Het lijkt steeds meer op een pyramidespel, waarin steeds nieuwe immigranten een steeds voller rakend land gebruikt moeten worden om het systeem draaiende te houden, tot het uiteindelijk klapt.quote:Op woensdag 4 januari 2023 09:00 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Maar is dit wel zo? Er is nu een geboortetekort van 1000 mensen, lijkt mij makkelijk op te vangen. Er zijn genoeg maatregelen te nemen om kinderen nemen aantrekkelijker te maken ipv kanslose migranten binnen te halen. Ik vind dat echt zo'n niet zeggenden papieren cijfertjes oplossing. (als krimp uberhaupt al een probleem zou zijn, echt een economie van de koude grond narratief.) Net zoals 100 gaan rijden ipv 120. JAH WE HEBBEN HET OPGELOST!
We snappen het opa, die jeugd van tegenwoordig moet gewoon eens van je erf af gaan.quote:Op vrijdag 23 december 2022 10:56 schreef michaelmoore het volgende:
we mpeten ze terug sturen , we moeten een hek zetten , we moeten ze weigeren, we moeten ze niet toelaten, we moeten ze tegenhouden, we moeten , we moeten , we moe
De Regels van de EU zijn als volgt, de rechter oordeelde dat
In 2030 zijn er ruim meer dan 20 miljoen inwoners in Nedderland vanwege INTERNET door filmpjes van hun familie in dikke huurautos
en in Syrie en Libanon en Afghanistan wordt het steed heter en droger en geen voedsel door klimaaat en oorlog
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |