SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Afschieten.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:06 schreef Starhopper het volgende:
Wat een genot! Dikke paniek bij de Russen
quote:
Dat schijnt een Russische hobby te zijn, toevallig net vandaag een stukje gezien waarin werd besproken dat Stalin veel hoge officieren had vermoord en dat Hitler eigenlijk alleen Rommel heeft laten executeren.quote:
Het is niet eeeeerlijkquote:Op donderdag 10 november 2022 23:11 schreef Mortaxx het volgende:
Wel erg naïef van de Russen dat ze dachten dat ze na Ilovaisk een veilige aftocht zouden krijgen
Boo(n)tje komt om zijn loontje? Een paar dagen geleden sloopten de Russen nog boten in Cherson, die hadden ze nu goed kunnen gebruiken:quote:
Dumbkirkquote:Op donderdag 10 november 2022 23:11 schreef Mortaxx het volgende:
Wel erg naïef van de Russen dat ze dachten dat ze na Ilovaisk een veilige aftocht zouden krijgen
Als dit zou kloppen dan is Vladje zijn leven ook niet meer zo zeker. Kan me niet voorstellen dat hij er mee weg komt als het zo'n schandelijk verlies wordt.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:18 schreef xpompompomx het volgende:
Oei, dan ben je kurkdroog anaal genomen door ome Vlad zeg.
Als mijn Google maps klopt ligt Henichesk zo'n beetje naast de Krim, dan kunnen de spoorlijnen en wegen van de Krim richting Marioepol en Melitopol ook platgegooid worden.quote:
Ja klopt.. En dat lijkt me wel.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Als mijn Google maps klopt ligt Henichesk zo'n beetje naast de Krim, dan kunnen de spoorlijnen en wegen van de Krim richting Marioepol en Melitopol ook platgegooid worden.
Ze mogen gaan als ze alle tanks en wasmachines achter laten?quote:Op donderdag 10 november 2022 23:29 schreef Isdatzo het volgende:
Oei als ik dit allemaal zo lees dan wordt het hoog tijd voor het Kremlin om water bij de wijn te doen om onnodig bloedvergieten te voorkomen.
Ik zal morgen eens kijken... Ben net thuis.quote:Op donderdag 10 november 2022 20:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
We hebben hier even dringend @:Achja nodig om hier chocola van te maken. Volgens de een legt zo’n ding (sorry voor de lekentaal) in mijlen (1 mile~1,8 km) meer af dan volgens de ander in km. Maar die persoon heeft geen militaire achtergrond, de ander volgens zijn bio wel.
Zouden ze echt er iets om geven?quote:Op donderdag 10 november 2022 23:29 schreef Isdatzo het volgende:
Oei als ik dit allemaal zo lees dan wordt het hoog tijd voor het Kremlin om water bij de wijn te doen om onnodig bloedvergieten te voorkomen.
Dit, alles onder de mijnen en vast ook niet een aftocht degelijk aan het dekken.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:21 schreef J.B. het volgende:
[..]
Boo(n)tje komt om zijn loontje? Een paar dagen geleden sloopten de Russen nog boten in Cherson, die hadden ze nu goed kunnen gebruiken:
[ twitter ]
![]()
In het Kremlin? Neuh tuurlijk niet. Misschien wel om de mogelijke maatschappelijke onrust die daarop zou kunnen volgen, met hun eigen hachje in gedachten. Er is een grens aan het aantal gedode soldaten die je nog kan wegmoffelen.quote:
Richting Melitopol of de Krim? Lastig te zeggen. Ik lees vaak dat ze Melitopol eerder zouden willen bevrijden.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:44 schreef capricia het volgende:
Waar gaan de Oekraïense strijdkrachten nu heen? Vanaf Kherson.
Oosten of zuiden?
Zal ook afhangen van of en hoe snel ze in Zaporizja naar het zuiden (Zee van Azov) kunnen doorstoten, denk ik. Dan kunnen ze alles in zuid-Cherson van twee kanten aanvallen en samenkomen boven de Krim.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:44 schreef capricia het volgende:
Waar gaan de Oekraïense strijdkrachten nu heen? Vanaf Kherson.
Oosten of zuiden?
dat is ook de reden dat ze deze aftocht zo massaal op staatsmedia uitdiepen, om 'de troepen te beschermen'. Maar alles lijkt erop dat ze proberen thuisfront tevreden te stellen.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In het Kremlin? Neuh tuurlijk niet. Misschien wel om de mogelijke maatschappelijke onrust die daarop zou kunnen volgen, met hun eigen hachje in gedachten.
Ik denk dat de Oekraïners het fair willen spelen om de steun van het Westen te behouden. Dat is jammer dat dat moet, want al die Russische soldaten verdienen natuurlijk geen enkel mededogen of bescherming onder de Geneefse conventie meer. Wat een beesten.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:42 schreef Zwoerd het volgende:
In de lente bestookten de Russen vluchtende burgers, Oekraïne kan nu mooi een rekening vereffenen.
Hallo?quote:Op donderdag 10 november 2022 23:18 schreef xpompompomx het volgende:
Oei, dan ben je kurkdroog anaal genomen door ome Vlad zeg.
Je hoeft geen oorlogsmisdaden te plegen, maar laat ze nu maar mooi hun artillerie op de vluchtende Russen richten.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:56 schreef Confetti het volgende:
Oekraïners het fair willen spelen om de steun van het Westen te behouden. Dat is jammer dat
Welnee, Oekraïne moet gewoon zo hard als mogelijk de oversteekpunten raken dat de overlevende Russen zich overgeven. Willen ze niet aan de ontvangende kant van granaat- en raketvuur? Dan nu overgeven.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik denk dat de Oekraïners het fair willen spelen om de steun van het Westen te behouden. Dat is jammer dat dat moet, want al die Russische soldaten verdienen natuurlijk geen enkel mededogen of bescherming onder de Geneefse conventie meer. Wat een beesten.
Het is pas een oorlogsmisdaad als je op ze schiet als ze zich hebben overgeven, niet als ze zich terugtrekken om bijvoorbeeld te hergroeperen.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:58 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Je hoeft geen oorlogsmisdaden te plegen, maar laat ze nu maar mooi hun artillerie op de vluchtende Russen richten.
Melitopol zou strategisch veel logischer zijn. Als Oekraïne een deel van de kust te pakken krijgt én de Krimbrug bestookt kan worden kunnen ze de Krim volledig isoleren.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Richting Melitopol of de Krim? Lastig te zeggen. Ik lees vaak dat ze Melitopol eerder zouden willen bevrijden.
Zolang die terugtrekkende Russen zich niet overgegeven hebben of niet aan hun kant van de grens bevinden lijkt me niet zo'n probleem om daar gewoon wat bommen en granaten op af te vuren. Je wil natuurlijk niet dat ze zich opnieuw ingraven, koelkasten jatten, en burgers terroriseren.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik denk dat de Oekraïners het fair willen spelen om de steun van het Westen te behouden. Dat is jammer dat dat moet, want al die Russische soldaten verdienen natuurlijk geen enkel mededogen of bescherming onder de Geneefse conventie meer. Wat een beesten.
True, maar het schijnt op een gegeven moment wel akelig te zijn om te blijven schieten op mensen die proberen te vluchten. De Amerikanen tijdens de eerste golf oorlog bleven de vluchtende irakis bestoken. hier zijn meerdere videos over op youtubequote:Op vrijdag 11 november 2022 00:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zolang die terugtrekkende Russen zich niet overgegeven hebben of niet aan hun kant van de grens bevinden lijkt me niet zo'n probleem om daar gewoon wat bommen en granaten op af te vuren. Je wil natuurlijk niet dat ze zich opnieuw ingraven, koelkasten jatten, en burgers terroriseren.
Deze troepen proberen zich in veiligheid te brengen en zich te hergroeperen om daarna weer aan te vallen. Ze kunnen zich overgeven.quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
True, maar het schijnt op een gegeven moment wel akelig te zijn om te blijven schieten op mensen die proberen te vluchten. De Amerikanen tijdens de eerste golf oorlog bleven de vluchtende irakis bestoken. hier zijn meerdere videos over op youtube
Denk dat je van dat nare niks meekrijgt, als je een batterij GRADs van ver weg laat vuren, of elk ander type artillerie.quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:15 schreef Slayage het volgende:
True, maar het schijnt op een gegeven moment wel akelig te zijn om te blijven schieten op mensen die proberen te vluchten.
Precies, dan heb je keihard en eervol gevochten en dan moet je alsnog je kostbare wasmachine achterlaten omdat je daarmee niet kunt zwemmen.quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:20 schreef Korenfok het volgende:
Goed nieuws voor Oekraine en voor vrede en vrijheid in de wereld!
Maar heb het echt te doen met de russische soldaten, je zult maar opgetormmeld zijn, geen geld of mogelijkheden om te vluchten compleet gebrainwashed naar Oekraine toe. Met je eigen gemaakte kleren, hopend dat je familie een beter jaar heeft van jou salaris. Dood geschoten voor een dictator. Heel triest.... Hoop dat ze die hele Doema in Den haag berechten, al is het puur voor de vernedering van deze kgb-mafia kliek.
Het is toch triest dat je in zo'n wanhoop wasmachines moet stelen voor chips, of nog erger hem hoopt mee te nemen naar huis omdat je een van de weinige bent in je dorp die er een heeft.quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Precies, dan heb je keihard en eervol gevochten en dan moet je alsnog je kostbare wasmachine achterlaten omdat je daarmee niet kunt zwemmen.
Je gaat er nu wel vanuit dat alle Russen op de westoever ongetrainde dienstplichtigen zijn die twee dagen geleden daar zijn aangekomen. Ik heb daar toch echt mijn twijfels over.quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:26 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het is toch triest dat je in zo'n wanhoop wasmachines moet stelen voor chips, of nog erger hem hoopt mee te nemen naar huis omdat je een van de weinige bent in je dorp die er een heeft.
Ja ik heb het daar mee te doen (doet niks af van dat ik 1000% achter Oekraine sta en de steun aan het land!)
Maar je hebt het over dat volk dat in 1991 (einde Sovjet Unie) de schok van hun leven hadden. Ze kwamen er achter dat ze decennia lang voorgelogen werden vanuit het kremlin.quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:26 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het is toch triest dat je in zo'n wanhoop wasmachines moet stelen voor chips, of nog erger hem hoopt mee te nemen naar huis omdat je een van de weinige bent in je dorp die er een heeft.
Ja ik heb het daar mee te doen (doet niks af van dat ik 1000% achter Oekraine sta en de steun aan het land!)
Het over en sluiten voor de Russen aan die kant van de rivier. Het beste wat ze kunnen doen is zich direct overgeven.quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:32 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Komen best wel veel van dit soort berichten door nu. Dus gaat niet echt lekker met de aftocht van de Russen.
Mag er weer een hoofdstukje bijgeschreven worden:quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het over en sluiten voor de Russen aan die kant van de rivier. Het beste wat ze kunnen doen is zich direct overgeven.
Dat lijkt mij ook, maar door alle propaganda en eventuele straffen in Rusland weet je natuurlijk niet wat de gewone Russische soldaat denkt. Zal me niks verwonderen dat vele gewoon proberen de rivier over te vluchten i.p.v. overgeven.quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het over en sluiten voor de Russen aan die kant van de rivier. Het beste wat ze kunnen doen is zich direct overgeven.
Dat kan. Dan gaan ze dood. Hun keuze.quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, maar door alle propaganda en eventuele straffen in Rusland weet je natuurlijk niet wat de gewone Russische soldaat denkt. Zal me niks verwonderen dat vele gewoon proberen de rivier over te vluchten i.p.v. overgeven.
Ik denk dat je onderschat hoe achterstallig het leven is in rusland en hoe deze mensen geindoctrineerd zijn eerst door sovjets en daarna door Poetins FSB.quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar je hebt het over dat volk dat in 1991 (einde Sovjet Unie) de schok van hun leven hadden. Ze kwamen er achter dat ze decennia lang voorgelogen werden vanuit het kremlin.
En nu zijn we 30 jaar verder, en hebben ze er iets van geleerd? Nope. Gewoon stug in de imperialistische borstklopperij van het kremlin blijven geloven.
Moet ik dit zielig vinden?
Mwah.
Dat zal waarschijnlijk ook gewoon gebeuren, wou alleen aangeven waarom de Russen zich niet zomaar overgeven.quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat kan. Dan gaan ze dood. Hun keuze.
Noordelijk front moet wel meer bij de grens winnen. Dan kan vladje ook niet de ukrainers bij de kust van 2 kanten bestoken en is het wachten tot de russische voorraden op raken en gewoonweg opmoppen.quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:05 schreef J.B. het volgende:
[..]
Melitopol zou strategisch veel logischer zijn. Als Oekraïne een deel van de kust te pakken krijgt én de Krimbrug bestookt kan worden kunnen ze de Krim volledig isoleren.
Dat deden ze in woII ook al. Gewoonweg wat terugkomt afknallen en voor de rest is een ruski's leven niks waard joh.quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:46 schreef Barbusse het volgende:
Rusland is een grotere vijand van het het Russische leger dan Oekraïne kunnen we wel stellen. Werkelijk onbegrijpelijk hoe ze met hun soldaten omgaan.
Hoezo in het nauw? Dit is een geplande operatie.quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:52 schreef vosss het volgende:
Gaat lekker daar
Nu even afwachten wat voor rare sprongen de kat in het nauw gaat maken.
Ja, ze zijn gebrainwashed. Hoe kunnen ze nou weten dat putin liegt?quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:43 schreef Korenfok het volgende:
Ik denk dat je onderschat hoe achterstallig het leven is in rusland en hoe deze mensen geindoctrineerd zijn eerst door sovjets en daarna door Poetins FSB.
Ja nouja, ik bedoel dat alles wat men poogt nogal in het honderd loopt. Dit is er weer een. Die kat komt steeds verder in het nauw lijkt me. Zeker nu intern ook meer en meer reuring ontstaat.quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo in het nauw? Dit is een geplande operatie.
Het is 2022. Je zou toch denken dat ze wat geleerd hadden.quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat deden ze in woII ook al. Gewoonweg wat terugkomt afknallen en voor de rest is een ruski's leven niks waard joh.
Zelfs nu nog.
Putin afgezet.quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja nouja, ik bedoel dat alles wat men poogt nogal in het honderd loopt. Dit is er weer een. Die kat komt steeds verder in het nauw lijkt me. Zeker nu intern ook meer en meer reuring ontstaat.
What's next zegmaar.
Tussen de vijf- en tienduizend man schat men. Als ratten in de val.quote:Op vrijdag 11 november 2022 01:07 schreef BlaZ het volgende:
Het is wel even de vraag hoeveel Russen er nog in Kherson aanwezig waren. De eerste signalen tot terugtrekking kwamen tot ons halverwege oktober, dus het is wel aannemelijk dat de meeste troepen al teruggetrokken waren. In ieder geval de artillerie had halverwege al posities ingenomen aan de overzijde van de Dnipro.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als die zich massaal over gaan geven is dat een enorme blamage voor Putin.quote:Op vrijdag 11 november 2022 01:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tussen de vijf- en tienduizend man schat men. Als ratten in de val.
Nukes natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 november 2022 00:52 schreef vosss het volgende:
Gaat lekker daar
Nu even afwachten wat voor rare sprongen de kat in het nauw gaat maken.
Als ze allemaal aan stukken worden geschoten of verzuipen ook.quote:Op vrijdag 11 november 2022 01:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als die zich massaal over gaan geven is dat een enorme blamage voor Putin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |