SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Afschieten.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:06 schreef Starhopper het volgende:
Wat een genot! Dikke paniek bij de Russen
quote:
Dat schijnt een Russische hobby te zijn, toevallig net vandaag een stukje gezien waarin werd besproken dat Stalin veel hoge officieren had vermoord en dat Hitler eigenlijk alleen Rommel heeft laten executeren.quote:
Het is niet eeeeerlijkquote:Op donderdag 10 november 2022 23:11 schreef Mortaxx het volgende:
Wel erg naef van de Russen dat ze dachten dat ze na Ilovaisk een veilige aftocht zouden krijgen
Boo(n)tje komt om zijn loontje? Een paar dagen geleden sloopten de Russen nog boten in Cherson, die hadden ze nu goed kunnen gebruiken:quote:
Dumbkirkquote:Op donderdag 10 november 2022 23:11 schreef Mortaxx het volgende:
Wel erg naef van de Russen dat ze dachten dat ze na Ilovaisk een veilige aftocht zouden krijgen
Als dit zou kloppen dan is Vladje zijn leven ook niet meer zo zeker. Kan me niet voorstellen dat hij er mee weg komt als het zo'n schandelijk verlies wordt.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:18 schreef xpompompomx het volgende:
Oei, dan ben je kurkdroog anaal genomen door ome Vlad zeg.
Als mijn Google maps klopt ligt Henichesk zo'n beetje naast de Krim, dan kunnen de spoorlijnen en wegen van de Krim richting Marioepol en Melitopol ook platgegooid worden.quote:
Ja klopt.. En dat lijkt me wel.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Als mijn Google maps klopt ligt Henichesk zo'n beetje naast de Krim, dan kunnen de spoorlijnen en wegen van de Krim richting Marioepol en Melitopol ook platgegooid worden.
Ze mogen gaan als ze alle tanks en wasmachines achter laten?quote:Op donderdag 10 november 2022 23:29 schreef Isdatzo het volgende:
Oei als ik dit allemaal zo lees dan wordt het hoog tijd voor het Kremlin om water bij de wijn te doen om onnodig bloedvergieten te voorkomen.
Ik zal morgen eens kijken... Ben net thuis.quote:Op donderdag 10 november 2022 20:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
We hebben hier even dringend @:Achja nodig om hier chocola van te maken. Volgens de een legt zo’n ding (sorry voor de lekentaal) in mijlen (1 mile~1,8 km) meer af dan volgens de ander in km. Maar die persoon heeft geen militaire achtergrond, de ander volgens zijn bio wel.
Zouden ze echt er iets om geven?quote:Op donderdag 10 november 2022 23:29 schreef Isdatzo het volgende:
Oei als ik dit allemaal zo lees dan wordt het hoog tijd voor het Kremlin om water bij de wijn te doen om onnodig bloedvergieten te voorkomen.
Dit, alles onder de mijnen en vast ook niet een aftocht degelijk aan het dekken.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:21 schreef J.B. het volgende:
[..]
Boo(n)tje komt om zijn loontje? Een paar dagen geleden sloopten de Russen nog boten in Cherson, die hadden ze nu goed kunnen gebruiken:
[ twitter ]
![]()
In het Kremlin? Neuh tuurlijk niet. Misschien wel om de mogelijke maatschappelijke onrust die daarop zou kunnen volgen, met hun eigen hachje in gedachten. Er is een grens aan het aantal gedode soldaten die je nog kan wegmoffelen.quote:
Richting Melitopol of de Krim? Lastig te zeggen. Ik lees vaak dat ze Melitopol eerder zouden willen bevrijden.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:44 schreef capricia het volgende:
Waar gaan de Oekraense strijdkrachten nu heen? Vanaf Kherson.
Oosten of zuiden?
Zal ook afhangen van of en hoe snel ze in Zaporizja naar het zuiden (Zee van Azov) kunnen doorstoten, denk ik. Dan kunnen ze alles in zuid-Cherson van twee kanten aanvallen en samenkomen boven de Krim.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:44 schreef capricia het volgende:
Waar gaan de Oekraense strijdkrachten nu heen? Vanaf Kherson.
Oosten of zuiden?
dat is ook de reden dat ze deze aftocht zo massaal op staatsmedia uitdiepen, om 'de troepen te beschermen'. Maar alles lijkt erop dat ze proberen thuisfront tevreden te stellen.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In het Kremlin? Neuh tuurlijk niet. Misschien wel om de mogelijke maatschappelijke onrust die daarop zou kunnen volgen, met hun eigen hachje in gedachten.
Ik denk dat de Oekraners het fair willen spelen om de steun van het Westen te behouden. Dat is jammer dat dat moet, want al die Russische soldaten verdienen natuurlijk geen enkel mededogen of bescherming onder de Geneefse conventie meer. Wat een beesten.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:42 schreef Zwoerd het volgende:
In de lente bestookten de Russen vluchtende burgers, Oekrane kan nu mooi een rekening vereffenen.
Hallo?quote:Op donderdag 10 november 2022 23:18 schreef xpompompomx het volgende:
Oei, dan ben je kurkdroog anaal genomen door ome Vlad zeg.
Je hoeft geen oorlogsmisdaden te plegen, maar laat ze nu maar mooi hun artillerie op de vluchtende Russen richten.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:56 schreef Confetti het volgende:
Oekraners het fair willen spelen om de steun van het Westen te behouden. Dat is jammer dat
Welnee, Oekrane moet gewoon zo hard als mogelijk de oversteekpunten raken dat de overlevende Russen zich overgeven. Willen ze niet aan de ontvangende kant van granaat- en raketvuur? Dan nu overgeven.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik denk dat de Oekraners het fair willen spelen om de steun van het Westen te behouden. Dat is jammer dat dat moet, want al die Russische soldaten verdienen natuurlijk geen enkel mededogen of bescherming onder de Geneefse conventie meer. Wat een beesten.
Het is pas een oorlogsmisdaad als je op ze schiet als ze zich hebben overgeven, niet als ze zich terugtrekken om bijvoorbeeld te hergroeperen.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:58 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Je hoeft geen oorlogsmisdaden te plegen, maar laat ze nu maar mooi hun artillerie op de vluchtende Russen richten.
Melitopol zou strategisch veel logischer zijn. Als Oekrane een deel van de kust te pakken krijgt n de Krimbrug bestookt kan worden kunnen ze de Krim volledig isoleren.quote:Op donderdag 10 november 2022 23:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Richting Melitopol of de Krim? Lastig te zeggen. Ik lees vaak dat ze Melitopol eerder zouden willen bevrijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |