SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt het naïef noemen maar het laatste wat de wereld nodig heeft is dat we trollenfabrieken of andere blatante misinformatie geen weerwoord meer geven. Ja, het is vaak of je tegen een muur lult maar er komt dus een moment anders dat iemand redelijk blanco in een topic aankomt en allemaal maar bagger voor zijn neus krijgt. Als dat het eerste is wat zo iemand ziet, beklijft dat het best.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:46 schreef kibo het volgende: [..] Erger nog, sommige naïevelingen hier gaan pagina's lang met ze in discussie
![]()
Dus volgens jou moet het conflict worden beëindigdquote:Op maandag 31 oktober 2022 21:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat moet uit de oneliners te herleiden zijn.
Dit , in essentie eeuwenlange, conflict beëindig je niet even. De slag om Oekraïne wordt beëindigd aan de ronde tafel.
De Russische geesten zijn niet rijp voor ons west-Europeanen. Ons geschaak rondom onze EU-Navo liefdesbaby (een voormalige sovietkolonie) helpt daar niet bij.
Accepteer dat we tegen de grenzen aan zijn gelopen (politiek, ideologisch, filosofisch maar eigenlijk de existentiële grenzen van west Europa).
Haal de Oekraïners die willen over de grens in de donetskbekken. Consolideer de militaire positie als Europa en wacht op een nieuwe kans.
quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik kan me er niks bij voorstellen dat de Russen het hierbij laten. Ze hebben er alle belang bij om de leveringen letterlijk te torpederen om vervolgens it wasn't me te roepen.
Dat is extreem lastig omdat het onder een andere dan de Oekrainse vlag vaart en oa Turkije erbij zit...de Russen hebben er geen enkel profijt bij om zoiets te doen. Ik vraag mij af of Erdogan dit echt geheel buiten Poetin om heeft besloten en Poetin dan onaangenaam verrast zou zijn tegenover Erdo's beslissing daartoe...of dat Poetin gewoon van tevoren is ingelicht erover door Erdo en het Poetin ook niet heel slecht uitkomt bijv, behalve wat openlijk erover voor de buhne te roepen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:36 schreef Slayage het volgende:
Inderdaad. Ik kan me er niks bij voorstellen dat de Russen het hierbij laten. Ze hebben er alle belang bij om de leveringen letterlijk te torpederen om vervolgens it wasn't me te roepen.
Het gaat niet om de discuzeurders, het gaat om de lurkers. Die staan wel open voor argumenten.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:59 schreef Qarrad het volgende:
Ja, het is vaak of je tegen een muur lult
Hebben we weer zo’n “both sides!!!1”-roeperquote:Op dinsdag 1 november 2022 00:33 schreef Pokkehandtas het volgende:
Is dit nog steeds een dingZijn beide fout *next
Klopt, nextquote:Op dinsdag 1 november 2022 01:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hebben we weer zo’n “both sides!!!1”-roeper
Het is eenvoudig. Rusland is de agressor en is illegaal Oekraïne binnengevallen. Fijne avond verder.
Rusland jaagt nogal wat moslims door de gehaktmolen. Vind het nog altijd bijzonder dat er nogal wat moslims pro-Rusland waren.quote:Op dinsdag 1 november 2022 00:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Het zijn dus Afghaanse soldaten die naar Iran zijn gevlucht waar het over gaat
https://www.theguardian.c(...)-ukraine-recruitment
Russia recruiting Afghan special forces who fought with US to fight in Ukraine
Russians want to attract thousands of former elite commandos who fear being returned to Taliban-controlled homeland from Iran
Is ook een enemy of my enemy dingetje.quote:Op dinsdag 1 november 2022 01:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Rusland jaagt nogal wat moslims door de gehaktmolen. Vind het nog altijd bijzonder dat er nogal wat moslims pro-Rusland waren.
Het goddeloze Westen staat nog hoger genoteerd in de moslim haat top10.quote:Op dinsdag 1 november 2022 01:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Rusland jaagt nogal wat moslims door de gehaktmolen. Vind het nog altijd bijzonder dat er nogal wat moslims pro-Rusland waren.
klote moslims, 5 keer per dag er tussenuitquote:Op dinsdag 1 november 2022 01:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Rusland heeft ook geen enkel profijt van deze oorlog, en toch gaan ze maar door. Die gek blijft onvoorspelbaar met bepaalde acties.quote:Op maandag 31 oktober 2022 23:42 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dat is extreem lastig omdat het onder een andere dan de Oekrainse vlag vaart en oa Turkije erbij zit...de Russen hebben er geen enkel profijt bij om zoiets te doen. Ik vraag mij af of Erdogan dit echt geheel buiten Poetin om heeft besloten en Poetin dan onaangenaam verrast zou zijn tegenover Erdo's beslissing daartoe...of dat Poetin gewoon van tevoren is ingelicht erover door Erdo en het Poetin ook niet heel slecht uitkomt bijv, behalve wat openlijk erover voor de buhne te roepen.
go fuck yourselfquote:Op dinsdag 1 november 2022 00:33 schreef Pokkehandtas het volgende:
Is dit nog steeds een dingZijn beide fout *next
Ik vraag me toch af in hoeverre we die artikelen over de vervanging van Putin serieus moeten nemen. Kan ook gewoon stemmingmakerij zijn om verdeeldheid te zaaien. Ik zie hem ook niet zelf het bijltje erbij neergooien eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 1 november 2022 07:14 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Rusland heeft ook geen enkel profijt van deze oorlog, en toch gaan ze maar door. Die gek blijft onvoorspelbaar met bepaalde acties.
Path dependency / point of no return. De man heeft zoveel recources en politiek kapitaal in deze operatie gestort dat hij een compromis, laat staan een terugtrekking op zijn minst politiek gezien niet overleeft en misschien ook wel letterlijk niet.quote:Op dinsdag 1 november 2022 07:14 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Rusland heeft ook geen enkel profijt van deze oorlog, en toch gaan ze maar door. Die gek blijft onvoorspelbaar met bepaalde acties.
Rusland niet, Poetin wel. Hij denkt dat het Westen, als de oorlog te lang duurt en teveel financiele steun vereist, op een gegeven moment opgeeft en daarmee Zelenski wel territoriale concessies zal moeten doen. En dat laatste gaat het hem om. Dan heeft Poetin gewonnen. Daarom moeten zoveel Russen door de gehaktmolen, alles op alles om het conflict te doorstaan met de aanname dat het Westen of eigenlijk vooral Amerika dan op een gegeven moment een streep trekt in diens steun aan Oekraine en Zelinski vertelt dat hij zal moeten onderhandelen. En wat de Russen betreft boeit het niet wat zij ervan vinden, heeft het ook nooit gedaan. Als ze zo een probleem hebben met deze oorlog moeten ze maar in opstand komen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 07:14 schreef MatthijsDJ het volgende:
Hij verzwakt wel het Westen. We hebben geen echt antwoord op deze non-oorlog.quote:Op dinsdag 1 november 2022 07:14 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
We hebben wel een antwoord. Gewoon zo doorgaan. Het verzwakt ons op de korte termijn, maar maakt ons op de lange termijn sterker. De NAVO wordt uitgebreid, Europa investeert meer in defensie. Amerika kan zich (weer) profileren als politieagent van de wereld.quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hij verzwakt wel het Westen. We hebben geen echt antwoord op deze non-oorlog.
Hij verzwakt rusland veel meer, het westen geeft wat afgeschreven spul en verslaat daarmee al rusland. Het westen is nog lange niet richting een oorlogseconomie aan het gaan, en gebruikt alleen conscriptie in 1 land, oekraine, de rest is allemaal nog steeds beroepsleger. Ook de energievoorziening is juist robuuster aan het worden, en onderlinge diplomatische betrekkingen worden enkel beter vanwege een gezamelijke vijandquote:Op dinsdag 1 november 2022 09:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
“Onze steun” is sowieso alleen van Amerika afhankelijk. Als om welke reden dan ook de politieke wil in het Witte Huis afneemt om Oekraïne in de mate te blijven steunen zoals nu het geval is is dat een game changer voor het conflict. Tot nu toe is rond de 18miljard steun gegeven door de Amerikanen en 60milj al aangenomen bij wet en dus nog 42miljard te gaan aankomend jaar/twee jaar om verder te steunen. Daar valt niets meer aan te veranderen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:23 schreef HiZ het volgende:
Waarom betaald europa niet mee aan dat Amerikaanse spul?quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:28 schreef Aloulu het volgende:
[..]
“Onze steun” is sowieso alleen van Amerika afhankelijk. Als om welke reden dan ook de politieke wil in het Witte Huis afneemt om Oekraïne in de mate te blijven steunen zoals nu het geval is is dat een game changer voor het conflict. Tot nu toe is rond de 18miljard steun gegeven door de Amerikanen en 60milj al aangenomen bij wet en dus nog 42miljard te gaan aankomend jaar/twee jaar om verder te steunen. Daar valt niets meer aan te veranderen.
De vraag is waar de Amerikanen ongeveer een grens stellen. De aankomende verkiezingen kunnen wat dat betreft al een indicatie daarvan geven. Poetin zal proberen koste wat kost het conflict vol te houden met het oog op Amerikaanse steun die op een gegeven moment afneemt. En daarnaast de prijs voor Europa zo hoog mogelijk maken als gevolg van hun steun aan Oekraïne. Internetkabels, gas, alles is geoorloofd Europa pijn te doen.
Omdat Amerika dat zelf betaaltquote:Op dinsdag 1 november 2022 09:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Waarom betaald europa niet mee aan dat Amerikaanse spul?
Ik bedoel om ze een beetje te paaien.quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omdat Amerika dat zelf betaalt
Wij dragen bij met andere middelen. Amerika "verdient" aan de oorlog terwijl het Europa geld kost. Wij hebben de hoge energieprijzen en vluchtelingen. Amerika stuurt duur spul, maar wij betalen ook een mooie prijs voor hun LPGquote:Op dinsdag 1 november 2022 09:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En daarom dienen die Russische "onderzoeksschepen" dus gekelderd te worden.quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:28 schreef Aloulu het volgende:
[..]
En daarnaast de prijs voor Europa zo hoog mogelijk maken als gevolg van hun steun aan Oekraïne. Internetkabels, gas, alles is geoorloofd Europa pijn te doen.
Kost de VS niet zo veel als je denkt. Want neem zo'n rocketpod die op een HIMARS moet. Kosten varieren van 60K tot 200K (afhankelijk van of je uit voorraad koopt en hoe oud die dan is, vs gloednieuw etc).quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Lastig lastig. Doe je niet zomaar. Je hebt sowieso geen hard bewijs. De Russen weten zich goed tussen de lijntjes te bewegen. En zijn niet gebonden aan enige morele code. Je zou kunnen zeggen "jullie onze internetlijnen doorknippen, wij ook die van jullie". Maar dat doen we niet, kunnen we niet, willen we niet.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
En daarom dienen die Russische "onderzoeksschepen" dus gekelderd te worden.
"Friendly fire" voorkomen mss?quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:18 schreef AnneX het volgende:
Er is ook een ruime voorraad blauwe en gele ductape.
Wat is de bedoeling daarvan? Of voor het patriotische gevoel?
Geen kritiek. Vraag het mij al langer af.
Door zijn eigen land een terminale wond te geven. Goed idee.quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Omdat Amerika ook niet meebetaalt aan de miljoenen vluchtelingen die Europa opvangt uit Oekraïne. Hoeveel denk je dat dit ons allemaal kost?quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wij betalen de Polen ook maar matig hoor.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omdat Amerika ook niet meebetaalt aan de miljoenen vluchtelingen die Europa opvangt uit Oekraïne. Hoeveel denk je dat dit ons allemaal kost?
zijn dit die lafbekken die hun armen de lucht in gooiden toen de taliban er vorig jaar weer aan kwam? nou, echt een aanwinst voor rusland dan...quote:Op dinsdag 1 november 2022 00:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Het zijn dus Afghaanse soldaten die naar Iran zijn gevlucht waar het over gaat
https://www.theguardian.c(...)-ukraine-recruitment
Russia recruiting Afghan special forces who fought with US to fight in Ukraine
Russians want to attract thousands of former elite commandos who fear being returned to Taliban-controlled homeland from Iran
Tsja, daarvoor moet je bij Rusland zijn. Die zijn de oorlog gestart.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omdat Amerika ook niet meebetaalt aan de miljoenen vluchtelingen die Europa opvangt uit Oekraïne. Hoeveel denk je dat dit ons allemaal kost?
Hoe veel denk je dat het kost als ze niet terug kunnen en hier blijven?quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als dat artikel klopt zijn dit de Afghanen die zonder permanente verblijfstitel al langer in Iran verbleven en waarschijnlijk zoals ook in Syrie door te vechten een permanente status belooft krijgen bij terugkeer.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
zijn dit die lafbekken die hun armen de lucht in gooiden toen de taliban er vorig jaar weer aan kwam? nou, echt een aanwinst voor rusland dan...
Je zult toch een keer de stampende, boze kleuter-act moeten laten varen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tsja, daarvoor moet je bij Rusland zijn. Die zijn de oorlog gestart.
Het is gewoon de pure realiteit. De rest is feitelijk niet van belang. Rusland is de agressor, punt. Zij kunnen alles voorkomen door zich terug te trekken.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:05 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je zult toch een keer de stampende, boze kleuter-act moeten laten varen.
Natuurlijk is Rusland fout, is Rusland de agressor etc. Maar iedere keuze van dat feit laten afhangen is niet alleen onrealistisch, het is ook nogal kortzichtig.
permanente horizontale status in Oekraïne kunnen ze krijgenquote:Op dinsdag 1 november 2022 10:47 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Als dat artikel klopt zijn dit de Afghanen die zonder permanente verblijfstitel al langer in Iran verbleven en waarschijnlijk zoals ook in Syrie door te vechten een permanente status belooft krijgen bij terugkeer.
Nee.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:06 schreef Nielsch het volgende:
Rusland is deze oorlog echt op alle terreinen aan het verliezen he. Aan de frontlinies gaat het al maanden barslecht en verliezen ze 500 a 1000 man per dag (7 keer zoveel als Oekraïne) en moreel hebben ze al vanaf dat 1 verloren (tenzij je een fascistenlikker bent). Nu zijn er ook nog eens steeds meer landen die steeds modernere wapensystemen willen gaan leveren terwijl de orcs al genadeloos de tering in werden geschoten met de toch wat verouderde systemen die tot nu toe zijn geleverd. De winter moet er ook nog eens aankomen. Terwijl de Oekraïnse soldaten worden gekleed door het Finse leger, zijn er Orcs die in hun (neppe) Adidas trainingsbroek naar het front worden gestuurd.
dit ja. gelukkig hebben de polen een goede intrinsieke motivatie om hulp te bieden, simpelweg omdat ze heel terecht een ontzettende kenkerhekel aan Poetin en Moskou hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wij betalen de Polen ook maar matig hoor.
Hoe erg ik ook geniet van filmpjes van volledig naar de tering geschoten Orcs, is het antwoord: helaas nog niet. en dat zal ook niet snel gebeuren ben ik bang want Poetin geeft al tientallen jaren geen ene flikker om de normale Rus dus waarom zou hij daar nu ineens wel mee beginnen?quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:13 schreef ludovico het volgende:
Zijn die Russen er niet een keer klaar mee dat hun manschappen een kanonnenvoer zijn...
Die zijn pas klaar als er niemand meer over is.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:13 schreef ludovico het volgende:
Zijn die Russen er niet een keer klaar mee dat hun manschappen een kanonnenvoer zijn...
Ik dacht altijd dat Putin gewiekst was, maar dan zonder moraal.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoe erg ik ook geniet van filmpjes van volledig naar de tering geschoten Orcs, is het antwoord: helaas nog niet. en dat zal ook niet snel gebeuren ben ik bang want Poetin geeft al tientallen jaren geen ene flikker om de normale Rus dus waarom zou hij daar nu ineens wel mee beginnen?
Het zijn er toch een hoop in totaal ben ik bang. 150 miljoenquote:Op dinsdag 1 november 2022 11:13 schreef ludovico het volgende:
Als je leven bestaat uit kou leiden, schulden opbouwen en wodka zuipen sta je er iets anders in wellicht. Een paar maandjes kou leiden en wodka zuipen aan het front, en je kunt je leven weer opbouwen!quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:17 schreef ludovico het volgende:
Ik vind oorlog echt verschrikkelijk debiel, beetje je leven geven voor de grote leider... Om wat te doen? Kwaad.![]()
![]()
En dan gaan wij mensen opsluiten 2-3 jaar lang vanwege een griep met wat hogere ziekenhuisopname dan gebruikelijk. Evenveel doden als normaliter door griep over de gehele periode, met maatregelen waarvan de effectiviteit echt niet significant aangetoond kan worden.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het zijn er toch een hoop in totaal ben ik bang. 150 miljoen
Nee, Putin overal mee weg laten komen is onrealistisch. Na Ukraine begint ie aan NATO landen, en daarna wil die met China en Iran een alternatieve supermacht beginnen. Dus Putin en Rusland moeten kapot.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:05 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Natuurlijk is Rusland fout, is Rusland de agressor etc. Maar iedere keuze van dat feit laten afhangen is niet alleen onrealistisch, het is ook nogal kortzichtig.
Blijkbaar is dit de Troll-factory's nieuwe push-message.quote:Maar iedere keuze van dat feit laten afhangen is niet alleen onrealistisch, het is ook nogal kortzichtig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik stel voor met Putin te onderhandelen.Orange is the new black toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik stel voor met Putin te onderhandelen.Waar twee vechten, hebben twee schuld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
is er 1 begonnen.quote:
Neen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:45 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Waar twee vechten, hebben twee schuld.
Ja, kwam die inslagentrol gisteren ook mee, idd.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Blijkbaar is dit de Troll-factory's nieuwe push-message.
"Accidents do happen"quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:13 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Lastig lastig. Doe je niet zomaar. Je hebt sowieso geen hard bewijs. De Russen weten zich goed tussen de lijntjes te bewegen. En zijn niet gebonden aan enige morele code. Je zou kunnen zeggen "jullie onze internetlijnen doorknippen, wij ook die van jullie". Maar dat doen we niet, kunnen we niet, willen we niet.
Beste antwoord is Oekraine betere wapens sturen. En met verdere represailles van de Russen en hybride oorlogsvoering komt die levering van bijv 300km afstandsraketten steeds dichterbij aan Oekraine...
Daar heeft Isis meer verstand van dan ik.quote:
Dat is zo'n dooddoener.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:45 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Nee hoor; iedere westerse keuze baseren op de koloniale ambities van de Russen maakt alles juist heel overzichtelijk en eenvoudig.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:05 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Als Kadirov besluit zijn steun volledig in te trekken heeft Poetin een enorm probleem.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:15 schreef Nielsch het volgende:
Hoe erg ik ook geniet van filmpjes van volledig naar de tering geschoten Orcs, is het antwoord: helaas nog niet. en dat zal ook niet snel gebeuren ben ik bang want Poetin geeft al tientallen jaren geen ene flikker om de normale Rus dus waarom zou hij daar nu ineens wel mee beginnen?
Well, that escalated quickly...quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar heeft Isis meer verstand van dan ik.
quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:45 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dat zijn amateursquote:Op dinsdag 1 november 2022 12:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Well, that escalated quickly...
Ik had het over de gevangenis serie
Dat lijkt me idd geen verrassing van een oude Zuid-Amerikaanse socialistquote:Op dinsdag 1 november 2022 12:32 schreef Slayage het volgende:
Weten we ook waar Lula staat. Opzich niet verwonderlijk een Zuid Amerikaan met een goede dosis Amerika kritiek en een oude linkse gast die waarschijnlijk nostalgisch is naar de Sovjet tijd
[ twitter ]
Ah, dat verklaart wel dingen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kost de VS niet zo veel als je denkt. Want neem zo'n rocketpod die op een HIMARS moet. Kosten varieren van 60K tot 200K (afhankelijk van of je uit voorraad koopt en hoe oud die dan is, vs gloednieuw etc).
Zeg 200K: maar de VS vangt wel weer omzet belasting terug van Lockheed Martin. De VS vangt inkomsten belasting van alle medewerkers die doorgaans ook nog best dik verdienen. Geld natuurlijk ook voor alle toeleveranciers.
Ook niet erg zichtbaar is dat de VS bv humvee's aan het uitfaseren is. Maar ze aan oekraine doneren scheelt geld. Anders gaan ze terug naar de leverancier die ze afbreekt. En dat kost geld. Zelfde geld voor VS main battle rifle, de M4. Gaat eruit. Nu weggeven aan oekraine, scheelt geld om ze te vernietigen.
Is zo'n HIMARS pod te oud, of bv een HARM raket uit 1986, mag die op den duur terug naar Lockheed Martin of Raytheon om daar netjes verantwoord afgebroken te worden. Geef je je oude voorraden aan oekraine, kost het je niks qua afvoer. Bijzonder is dat die ATACMS die de VS maar niet wil geven, ook allemaal eruit gaan. Dus de VS doet er verstandiger aan om ze aan oekraine te geven, anders kunnen ze miljoenen gaan besteden aan ze allemaal af laten voeren.
Hopen dat Netanyahu premier wordt in Israel want die heeft aangekondigd dat hij Oekraine wel wapens zou leveren/verkopen itt Lapid. Iran begrijpt dat als Rusland valt zij een hele belangrijke partner gaan missen en zullen best diep willen gaan om Poetin van wapens te voorzien en eventueel ook (niet-Iraanse) manschappen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:39 schreef kevinrsd het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)es-russia/index.html
Komt weer een nieuwe lading van Iran aan.
De Iran deal is dood en begraven ondertussen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:39 schreef kevinrsd het volgende:
Ik snap gewoon niet hoe achterlijk je kan zijn om je nu nog aan te sluiten bij de zwaar verliezende partij. Je maakt jezelf echt paria van de wereld.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:39 schreef kevinrsd het volgende:
En tot zover een bedankje aan dhr. Goebels voor zijn bijdrage aan de discussie.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:05 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Natuurlijk is Rusland fout, is Rusland de agressor etc. natuurlijk vermoord Rusland onschuldige kinderen, natuurlijk verkracht men stelselmatig, natuurlijk schendt men alle verdragen, natuurlijk is er voor geen micrometer mee te onderhandelen Maar iedere keuze van dat feit laten afhangen is niet alleen onrealistisch, het is ook nogal kortzichtig.
Weer een "fijn" effect van het geweldigfe buitenlands beleid van de voormalig oranje president.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
De Iran deal is dood en begraven ondertussen.
Een leider van wie één van de belangrijkste handlangers een privaat leger vanuit politieke motieven runt.. ze zouden het Schutzstaffel moeten noemenquote:Op dinsdag 1 november 2022 12:15 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Als Kadirov besluit zijn steun volledig in te trekken heeft Poetin een enorm probleem.
Zelfde geldt voor die Wagner-leider Prezghin ofzo. Dus de verhoudingen zijn al verschoven ondanks dat Poetin de president is en zogenaamd de hoogste baas, hij is afhankelijk van hun steun op het slagveld door het falen van het Russische reguliere leger. Door de vele aanhoudende verliezen bekritiseren ze openlijk de leiding van het Russische leger en eisen "dat er koppen rollen voor het falen". Tot nu toe heeft Poetin niet de hoogste leiders ontslagen omdat hij snapt dat dat het begin van het einde is in allerlei opzichten.
Afgelopen week heeft hij dan toch een legerleider ontslagen/met verlof gestuurd, maar nog niet Shoigu zelf of Gerasimov terwijl daar wel expliciet om geroepen is, zeker Shoigu. Maar bij de volgende verliezen zal dezelfde kritiek weer flink toenemen van Kadirov en Prezghin. Allebei hebben ze hun eigen "BV-tje" binnen de Russische strijd, mediakanalen, invloed etc en kunnen het Poetin best moeilijk maken alleen al door de openlijke kritiek en bepaalde geluiden die hun mediakanalen laten horen. Allebei moeten ze niets van Shoigu en Gerasimov hebben. Het is een kwestie van tijd voordat door meer verliezen en falen Poetin een kant moet kiezen. Helaas voor Prezghin verliezen zijn Wagner-milities in Bakhmut veel man en kan hij zich niet presenteren als een "sterk alternatief leger dat wel wint waar het Russische leger verlies na verlies leidt" omdat de Oekrainers volgens de laatste berichten echt aan de winnende hand in Bakhmut zijn.
De beste uitrusting gaat overigens eerst naar de Wagner militie, vervolgens Kadirov's troepen en als laatste het leger. Omdat de militaire verhoudingen zo liggen, het Russische leger faalt zo erg dat ze daar hun eigen schoenen moeten kopen terwijl het prive-leger Wagner de betere boots krijgen. Je zou bijna zeggen dat de Oekrainers juist meer moeten focussen om Wagner zoveel mogelijk klappen te geven want die armoedige Russische militairen gaan sowieso lijden deze winter en veel minder van te vrezen.
Bij deze.quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit kunnen we beter voort zetten in het Oekraïne topic
Je uitspraak was dat de VS zich ten kostte van alles in een proxyoorlog zou storten. Dat klopt niet omdat hier geen kwestie is van asynchrone oorlogsvoering door proxypartijen maar twee natiestaten waarvan een illegaal grond bezet houdt van een ander.quote:
/care, het is niet zo alsof daarmee echt een verandering in het Braziliaanse beleid komt. Die hielden zich al afzijdig in deze hele oorlog en dat zullen ze ook onder Lula blijven doen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:32 schreef Slayage het volgende:
Weten we ook waar Lula staat. Opzich niet verwonderlijk een Zuid Amerikaan met een goede dosis Amerika kritiek en een oude linkse gast die waarschijnlijk nostalgisch is naar de Sovjet tijd
[ twitter ]
Daarnaast één van de BRIC landen die zich "verrassend" genoeg allemaal afzijdig houden.quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
/care, het is niet zo alsof daarmee echt een verandering in het Braziliaanse beleid komt. Die hielden zich al afzijdig in deze hele oorlog en dat zullen ze ook onder Lula blijven doen.
quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:05 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zoek de verschillenquote:Op maandag 31 oktober 2022 19:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat erken ik.
Alleen is het nogal kortzichtig om iedere vervolgkeuze vast te pinnen op het feit dat de invasie onrechtmatig is.
Precies die landen zijn niet gek. Het westen koopt zijn eigen dure graan wel.quote:Op maandag 31 oktober 2022 23:11 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Hoe voorspelbaar. Probleempje is dat S.A. en Turkije bijv. geen behoefte hebben aan hoge voedsel inflatie ontegenzeggelijk verspelen ze hiermee hun laatste restje goodwil.
Wij hebben dan weer de Syriërs opgevangen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wij betalen de Polen ook maar matig hoor.
RuSlAnD AgreSsor!1!quote:
nu even snel uitloggen en weer inloggen om als Sandman te reageren.quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
RuSlAnD AgreSsor!1!
Het vette glas waarin ieder biertje doodslaat.
Goeie post van Sandman.
Hij moet meer realistisch en minder kortzichtig reageren?quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
RuSlAnD AgreSsor!1!
Goeie post van Sandman.
Moet jij je niet vastlijmen aan een monument of een monet besmeuren met aardappelpuree ofzo?quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nu even snel uitloggen en weer inloggen om als Sandman te reageren.
nee, ik heb mensen die dat voor mij doenquote:Op dinsdag 1 november 2022 13:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Moet jij je niet vastlijmen aan een monument of een monet besmeuren met aardappelpuree ofzo?
Goed dat je het enige in je post dat klopt al dik hebt gemaakt.quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
RuSlAnD AgreSsor!1!
Goeie post van Sandman.
Volgens mij deden hoofdzakelijk de Turken dat.quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wij hebben dan weer de Syriërs opgevangen.
Nu het zó overduidelijk is dat de Russische hond blaft, maar niet bijt, kunnen we net zo goed die Russische sabotageschepen - in ware Koersk stijl - met man en muis laten vergaan en het op een ongeval laten lijken.quote:
Turkije, Libanon, Irak, Jordanië. Begrijpelijkerwijs de regio. Net zoals dat nu de Oekraïeners grotendeels waarschijnlijk in Polen zitten.quote:Op dinsdag 1 november 2022 14:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij deden hoofdzakelijk de Turken dat.
Klopt maar degenen die naar Europa wisten te komen zaten niet in oost europa.quote:Op dinsdag 1 november 2022 14:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij deden hoofdzakelijk de Turken dat.
Opmerkelijk, proberen een deal te maken, terwijl je leverage verdampt is. Denk dat Zelensky hard zit te lachen achter zijn bureau.quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:17 schreef Ulx het volgende:
Sukkel Poetin ziet dat men niet meer in zijn gebluf trapt.
[ twitter ]
Het is nu de situatie dat zijn blokkade niet meer werkt. De schepen varen gewoon en Rusland is te zwak om daar iets aan te kunnen doen.
Dus waarom zou Oekraïne beloven zijn oorlogsschepen waarvandaan er raketten op de water- en elektriciteitsvoorziening worden afgeschoten niet aan te vallen? Als hij zo'n garantie wil moet hij die marineschepen maar ergens in Rusland laten aanmeren, en niet op de Krim.
'Beauty of war' zegt ze vanuit haar veilige studio.quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:19 schreef polderturk het volgende:
Margarita Simonyan is echt een debiel.
[ twitter ]
je zou maar de oorlog op de zee aan het verliezen zijn van een land zonder marinequote:Op dinsdag 1 november 2022 15:17 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Het is nu de situatie dat zijn blokkade niet meer werkt. De schepen varen gewoon en Rusland is te zwak om daar iets aan te kunnen doen.
Dus waarom zou Oekraïne beloven zijn oorlogsschepen waarvandaan er raketten op de water- en elektriciteitsvoorziening worden afgeschoten niet aan te vallen? Als hij zo'n garantie wil moet hij die marineschepen maar ergens in Rusland laten aanmeren, en niet op de Krim.
Margarita zou - samen met collega's als Solovyov - inderdaad prima tentoongesteld kunnen worden in het gorilla-, chimpansee- of roofkattenverblijf van de dierentuin van Kiev.quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Je vergelijkt mij met Goebbels?quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En tot zover een bedankje aan dhr. Goebels voor zijn bijdrage aan de discussie.
Medvedev's zoon van 20 zit veilig in Moskou, Peskov's zoon idemdito. Maar wel grootpraat.quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Goebbels heeft wat bereikt in zijn leven.quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je vergelijkt mij met Goebbels?
Dat is inderdaad niet zo netjes. Waar zou je jezelf liever mee vergelijken? Mussert of Rost van Tonningen? #ikstelalleenmaarvragenquote:Op dinsdag 1 november 2022 15:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je vergelijkt mij met Goebbels?
Ja, maar dat is volkomen verwaarloosbaar bij de aantallen die dus 'in de regio' zijn opgevangen in beide gevallen. Hier zitten pakweg 80k Oekraïners bijvoorbeeld, in Polen bijna 1,5 miljoen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Klopt maar degenen die naar Europa wisten te komen zaten niet in oost europa.
Wat is dat toch een rare gedachtenkronkel. Je bombardeert steden de moeder en als je iets terug doet is het een terroristische daad. Ze moeten gewoon drones op Russische steden laten valen. Genoeg met die gasten.quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:17 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ze durven niet eens te schieten op wat onbewapende vrachtschepen. Het is nu duidelijk dat Poetin een bluffende lafbek is. Dus de kans op escalatie als er ATACMS, moderne vliegtuigen of westerse tanks worden geleverd is een stuk kleiner dan eerst werd aangenomen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 16:12 schreef fjs het volgende:
[..]
Wat is dat toch een rare gedachtenkronkel. Je bombardeert steden de moeder en als je iets terug doet is het een terroristische daad. Ze moeten gewoon drones op Russische steden laten valen. Genoeg met die gasten.
Dat interview schijnt 5 maanden oud te zijn. Wellicht dat zijn mening is bijgesteld. Het is verder niet verwonderlijk dat ouwe corrupte Brazilianen voor Putin kiezen en/of in Russische propaganda trappen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:32 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Dit kan haast niet waar zijn tochquote:Op dinsdag 1 november 2022 15:17 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
In de alternatieve realiteit waarin Poetin leeft zeker wel.quote:Op dinsdag 1 november 2022 16:33 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Dit kan haast niet waar zijn toch
schijnt uit 2021 te zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2022 16:35 schreef polderturk het volgende:
Wat een debielen.
Russen ontvluchten de mobilisatie en gaan dan met Z stickers rondrijden in Kazakhstan. Vind je het gek dat ze belaagd worden?
[ twitter ]
Rusland was als dit klopt (2020 cijfers) iets belangrijker voor Brazilie qua export, import.quote:Op dinsdag 1 november 2022 16:29 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat interview schijnt 5 maanden oud te zijn. Wellicht dat zijn mening is bijgesteld. Het is verder niet verwonderlijk dat ouwe corrupte Brazilianen voor Putin kiezen en/of in Russische propaganda trappen.
Fake news. Oude video. Check de comments.quote:Op dinsdag 1 november 2022 16:35 schreef polderturk het volgende:
Wat een debielen.
Russen ontvluchten de mobilisatie en gaan dan met Z stickers rondrijden in Kazakhstan. Vind je het gek dat ze belaagd worden?
[ twitter ]
'how about: you fuck off out of crimea, your ships back to an original russian port, your soldiers of the lands of ukraine and you in the hague ICC. Then we guarantee the safety of the black sea fleet.'quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:17 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Lijkt inderdaad op nepnieuws.quote:Op dinsdag 1 november 2022 16:43 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Fake news. Oude video. Check de comments.
Ook precies de reden waarom een Griekse ondernemer die fake news voor Amerikanen maakte dit alleen deed voor de MAGA wappies omdat als hij het deed voor de andere zijde het meestal binnen een paar comments debunked was
https://www.wsj.com/artic(...)n-attack-11667319274quote:Saudi Arabia, U.S. on High Alert After Warning of Imminent Iranian Attack
Kan ook een dag stil liggen omdat ze al tegen de 20 schepen hebben laten vertrekken.quote:
Saillant detail: op moment van quoten heeft deze precies 666 likesquote:
Als dit klopt is dit toch wel echt goed nieuws!quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:17 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Als die dingen van net zo een kwaliteit zijn als de rest van het leger dan laat ze maar schietenquote:
Dit wordt het nieuwe narratief van de fascistenvriendjes. Oekraïne moet zich overgeven want als ze winnen gaat Rusland noeks gooien hoor!quote:
Dis is toch ook al het oude narratiefquote:Op dinsdag 1 november 2022 18:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit wordt het nieuwe narratief van de fascistenvriendjes. Oekraïne moet zich overgeven want als ze winnen gaat Rusland noeks gooien hoor!
Had gehoopt dat die Lula wat fatsoenlijks zou zijn. Na die dorpsgek Bolsenaroquote:Op dinsdag 1 november 2022 17:26 schreef Aether het volgende:
NWS / President Lula Brazilië: mediageile Zelensky wil geen vrede
Ja maar nu is het anders. Eerst mocht Oekraïne op zich nog wel terugvechten maar mocht vooral het westen niet teveel provoceren.quote:Op dinsdag 1 november 2022 18:38 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Dis is toch ook al het oude narratief
Yupsquote:Op dinsdag 1 november 2022 18:38 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Dis is toch ook al het oude narratief
Iran attack.... graag. Zijn we van die mafkezen ook af. Denk dat ze binnen een paar dagen geen leger meer over hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2022 17:33 schreef byah het volgende:
[..]
https://www.wsj.com/artic(...)n-attack-11667319274
Dat allemaal wel maar ondertussen zie ik dat front nauwelijks veranderen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 18:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Saillant detail: op moment van quoten heeft deze precies 666 likes![]()
Ze zijn echt bang daar dat Ukraïne wint. Hij spreekt er nu dus openlijk ook over. Ze zien het werkelijk als een optie
Nice.
Zijn oude uitspraken. Niemand weet of hij er nu niet anders over denkt.quote:Op dinsdag 1 november 2022 18:40 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Had gehoopt dat die Lula wat fatsoenlijks zou zijn. Na die dorpsgek Bolsenaro
De VS moet ook nog wel legertjes overhouden om de Chinezen straks uit Taiwan te houden. Wordt wel wat veel zoquote:Op dinsdag 1 november 2022 18:41 schreef SOG het volgende:
[..]
Iran attack.... graag. Zijn we van die mafkezen ook af. Denk dat ze binnen een paar dagen geen leger meer over hebben.
Nou daar kan je je op verkijken. Iran heeft een aardig leger. En wat het vooral heeft is een land wat goed verdedigbaar is door de ligging en terrein. is niet even een walk overquote:Op dinsdag 1 november 2022 18:41 schreef SOG het volgende:
[..]
Iran attack.... graag. Zijn we van die mafkezen ook af. Denk dat ze binnen een paar dagen geen leger meer over hebben.
Dan mag MBS wel even lief gaan smeken bij Biden voor hulp. Misschien kan hij hem nog wel eerst een pleziertje doen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 18:41 schreef SOG het volgende:
[..]
MBS?quote:Op dinsdag 1 november 2022 18:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan mag MBS wel even lief gaan smeken bij Biden voor hulp. Misschien kan hij hem nog wel eerst een pleziertje doen.
Ik weet niet veel van Lula maar het zou toch een hele prestatie zijn als je niet fatsoenlijker bent dan Bolsenaro. Vandaar de hoop. Maar wellicht naief.quote:Op dinsdag 1 november 2022 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zijn oude uitspraken. Niemand weet of hij er nu niet anders over denkt.
En Lula is nou ook niet direct een fatsoenlijk figuur. Wel op sommige vlakken fatsoenlijker dan Bolsanero.
Mohammed bin Salman (SA had laatst een grote mond tegen de VS maar is een vijand van Iran)quote:
Ik denk die prins. Biden is door de Saudische prins nogal een oor aangenaaid met de opec besluiten laatstquote:
quote:Op dinsdag 1 november 2022 18:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mohammed bin Salman (SA had laatst een grote mond tegen de VS maar is een vijand van Iran)
Dank!quote:Op dinsdag 1 november 2022 18:47 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik denk die prins. Biden is door de Saudische prins nogal een oor aangenaaid met de opec besluiten laatst
Men gaat Putin nu openlijk laten vallen, het begin van het eindequote:
In het begin waren er genoeg rijke of bekende Russen die de handen van poetin af haalde. Deze opportunist komt daar pas mee als de Russen het lijken af te leggen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Men gaat Putin nu openlijk laten vallen, het begin van het einde
Hoewel hij inderdaad vrij laat is in zijn afstand nemen vallen de felle bewoordingen waarmee hij dat doet dan wel weer te prijzen, zeker omdat dat niet zonder repercussies hoeft te zijn. Hij had zich ook neutraler kunnen uitdrukken zodat hij minder risico heeft om alsnog omgelegd te worden. Ik vind dit nog wel behoorlijk dapper.quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:06 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
In het begin waren er genoeg rijke of bekende Russen die de handen van poetin af haalde. Deze opportunist komt daar pas mee als de Russen het lijken af te leggen.
Israel veegt dat hele leger van de kaart in no time. Landen als iran, rusland zijn echt overgewaardeerd. Met die dronetjes met een brommermotorquote:Op dinsdag 1 november 2022 18:44 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou daar kan je je op verkijken. Iran heeft een aardig leger. En wat het vooral heeft is een land wat goed verdedigbaar is door de ligging en terrein. is niet even een walk over
O als iran en sa tegen elkaar gaan knallen mogen ze de usa er lekker buiten houden. 2 schurkenstaten die alleen het lef hebben om over de rug van jemenieten de strijd aan te gaanquote:Op dinsdag 1 november 2022 18:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan mag MBS wel even lief gaan smeken bij Biden voor hulp. Misschien kan hij hem nog wel eerst een pleziertje doen.
Zeg nergens dat ze een goed leger hebben. Ze hebben alleen wel een groot leger en een makkelijk verdedigbaar land door het landschap. + iets van 80 miljoen inwoners oid waar je wat mee moet. En en is ook nou niet bepaald een klein landje hequote:Op dinsdag 1 november 2022 19:52 schreef SOG het volgende:
[..]
Israel veegt dat hele leger van de kaart in no time. Landen als iran, rusland zijn echt overgewaardeerd. Met die dronetjes met een brommermotor
De sancties en Russische kids die niet meer thuis komen gaan harder en harder werken.quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Men gaat Putin nu openlijk laten vallen, het begin van het einde
Kun je dit ook eens in BNW posten?quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:54 schreef MatthijsDJ het volgende:
Sinds een tijdje hebben wij een Oekraïense collega, slimme gozer en enorm gemotiveerd. Maar toen ie een week of twee geleden appte dat ie de kantoor dag even oversloeg omdat zijn stad was aangevallen door drones en dat ie slecht nieuws had gehad over een vriend die aan het front vocht moesten we als team wel even onze eigen shit relativeren.
Wij worden wakker en maken ons zorgen om simpele shit als files, hij moet checken of zijn gezin nog leeft en zijn huis er überhaupt nog staat..
Die posten tegenwoordig boze anti Oekraïne memes in de Oekraïne topicquote:Op dinsdag 1 november 2022 20:00 schreef hangtime het volgende:
[..]
Kun je dit ook eens in BNW posten?
Ik heb familie die zich hele dagen druk maken om 5g en corona prikjes...
quote:Op dinsdag 1 november 2022 17:17 schreef Slayage het volgende:
Turkse onderzeeër vaart richting de zwarte zee
[ twitter ]
Hoezo is hij hier en z'n gezin daar, dat terwijl de mannen in Oekraine moesten blijven? Of is hij dusdanig oud? Alsnog vreemd dat je hier bent en je gezin daar.quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:54 schreef MatthijsDJ het volgende:
Sinds een tijdje hebben wij een Oekraïense collega, slimme gozer en enorm gemotiveerd. Maar toen ie een week of twee geleden appte dat ie de kantoor dag even oversloeg omdat zijn stad was aangevallen door drones en dat ie slecht nieuws had gehad over een vriend die aan het front vocht moesten we als team wel even onze eigen shit relativeren.
Wij worden wakker en maken ons zorgen om simpele shit als files, hij moet checken of zijn gezin nog leeft en zijn huis er überhaupt nog staat..
Ramzan is al aardig gekalmeerdquote:Op dinsdag 1 november 2022 12:15 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Als Kadirov besluit zijn steun volledig in te trekken heeft Poetin een enorm probleem.
Zelfde geldt voor die Wagner-leider Prezghin ofzo. Dus de verhoudingen zijn al verschoven ondanks dat Poetin de president is en zogenaamd de hoogste baas, hij is afhankelijk van hun steun op het slagveld door het falen van het Russische reguliere leger. Door de vele aanhoudende verliezen bekritiseren ze openlijk de leiding van het Russische leger en eisen "dat er koppen rollen voor het falen". Tot nu toe heeft Poetin niet de hoogste leiders ontslagen omdat hij snapt dat dat het begin van het einde is in allerlei opzichten.
Afgelopen week heeft hij dan toch een legerleider ontslagen/met verlof gestuurd, maar nog niet Shoigu zelf of Gerasimov terwijl daar wel expliciet om geroepen is, zeker Shoigu. Maar bij de volgende verliezen zal dezelfde kritiek weer flink toenemen van Kadirov en Prezghin. Allebei hebben ze hun eigen "BV-tje" binnen de Russische strijd, mediakanalen, invloed etc en kunnen het Poetin best moeilijk maken alleen al door de openlijke kritiek en bepaalde geluiden die hun mediakanalen laten horen. Allebei moeten ze niets van Shoigu en Gerasimov hebben. Het is een kwestie van tijd voordat door meer verliezen en falen Poetin een kant moet kiezen. Helaas voor Prezghin verliezen zijn Wagner-milities in Bakhmut veel man en kan hij zich niet presenteren als een "sterk alternatief leger dat wel wint waar het Russische leger verlies na verlies leidt" omdat de Oekrainers volgens de laatste berichten echt aan de winnende hand in Bakhmut zijn.
De beste uitrusting gaat overigens eerst naar de Wagner militie, vervolgens Kadirov's troepen en als laatste het leger. Omdat de militaire verhoudingen zo liggen, het Russische leger faalt zo erg dat ze daar hun eigen schoenen moeten kopen terwijl het prive-leger Wagner de betere boots krijgen. Je zou bijna zeggen dat de Oekrainers juist meer moeten focussen om Wagner zoveel mogelijk klappen te geven want die armoedige Russische militairen gaan sowieso lijden deze winter en veel minder van te vrezen.
Ik ben een troll volgens BNWquote:Op dinsdag 1 november 2022 20:00 schreef hangtime het volgende:
[..]
Kun je dit ook eens in BNW posten?
Ik heb familie die zich hele dagen druk maken om 5g en corona prikjes...
Prima om begrip te hebben voor het leed van anderen dat vooral niet moet dienen om de eigen situatie onbelangrijk te maken. Het miskent nl anders de eigen gevoelens die er minstens, zo niet meer, ook toedoen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:54 schreef MatthijsDJ het volgende:
Waarom vecht die gozer zelf niet mee in Oekraïne.. beetje lafjes eigenlijk.quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:54 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik ben ook zo laf als Nederland aangevallen wordt, dan vecht ik ook niet mee.quote:Op dinsdag 1 november 2022 20:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom vecht die gozer zelf niet mee in Oekraïne.. beetje lafjes eigenlijk.
Je betoog is enigszins warrig, maar ik begrijp dat als Nederland wordt aangevallen we niet op jou hoeven te rekenen? Snowflakes alert.quote:Op dinsdag 1 november 2022 20:59 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik ben ook zo laf als Nederland aangevallen wordt, dan vecht ik ook niet mee.
Waarom niet? Ik wil niet moorden en al helemaal geen Russen die zelf ook gedwongen worden en dus zielig zijn.
Maareuh als je dat laf vindt, waarom ga je zelf niet?
Zou mooi zijn wanneer de ruskies inderdaad alle 300.000 verse orcs in Kherson concentreren. Dat maakt bombarderen een stuk efficiënter lquote:Op dinsdag 1 november 2022 21:02 schreef slashdotter3 het volgende:
De Russen deporteren 70k Kherson dorpbewoners zodat ze hun eigen 300k conscripts in de woningen kunnen plaatsen. De Ukrainers zullen op hun beurt weer al die conscripts eruit moeten jagen om het gebied te veroveren.
[ twitter ]
Wel handig, eerst je oordeel, al voordat je een antwoord hebt.quote:Op dinsdag 1 november 2022 20:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom vecht die gozer zelf niet mee in Oekraïne.. beetje lafjes eigenlijk.
Klopt.. zijn gezin zit daar..hij zit hier.. waarom? Omdat hij niet wil worden opgeroepen denk ik. Dat vind ik laf ja.quote:Op dinsdag 1 november 2022 21:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wel handig, eerst je oordeel, al voordat je een antwoord hebt.
Ik vroeg het ook al maar geen antwoord dus wellicht verzonnen verhaaltje of verkeerd verwoord.quote:Op dinsdag 1 november 2022 21:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Klopt.. zijn gezin zit daar..hij zit hier.. waarom? Omdat hij niet wil worden opgeroepen denk ik. Dat vind ik laf ja.
Oekraine heeft niet plaats voor iedereen die wil vechten op te leiden. Als dat wel zo was, had half europa niet hoeven helpen opleiden.quote:Op dinsdag 1 november 2022 21:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Klopt.. zijn gezin zit daar..hij zit hier.. waarom? Omdat hij niet wil worden opgeroepen denk ik. Dat vind ik laf ja.
Dat begrijp je goed, ondanks het warrige betoog.quote:Op dinsdag 1 november 2022 21:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je betoog is enigszins warrig, maar ik begrijp dat als Nederland wordt aangevallen we niet op jou hoeven te rekenen? Snowflakes alert.
In het behoorlijk hypothetische geval dat Nederland wordt aangevallen en we in oorlog zijn, dan zou ik mij niet onttrekken aan dienst als ik zou worden opgeroepen. Reden om mee te gaan knokken in Oekraïne zie ik dan weer niet, ben geen Oekrainer per slot van rekening.
quote:Op dinsdag 1 november 2022 21:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Omdat hij denkt hier beter voor zijn gezin te kunnen zorgen? Paar maandjes als IT'er in Nederland is genoeg om daar een jaar van te leven. Kan hij ook nog een paar drones voor het front meenemen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 21:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je vecht toch voor je eigen volk? Of in ieder geval voor de mensen om wie je geeft. Ik zou ook niet in Oekraïne vechten maar wel in Nederland, en dan bedoel ik voor het grondgebied en mijn landgenoten. Ik vecht bijvoorbeeld niet voor de regering, dat zou het mij niet waard zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2022 21:49 schreef hangtime het volgende:
[..]
Dat begrijp je goed, ondanks het warrige betoog.
Ik begrijp alleen dat nationalisme niet, waarom wel voor Nederland knokken en niet voor Oekraïne?
Leg mij die logica eens uit, ik heb graag begrip voor mensen en de diverse beweegredenen.
Dat zelfde volk wat als ze denken dat er ook maar iets is meteen egotist alle wc papier leegkoopt en met 100 rollen naar huis gaan zodat de rest niks meer heeftquote:Op dinsdag 1 november 2022 21:58 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Je vecht toch voor je eigen volk? Of in ieder geval voor de mensen om wie je geeft. Ik zou ook niet in Oekraïne vechten maar wel in Nederland, en dan bedoel ik voor het grondgebied en mijn landgenoten. Ik vecht bijvoorbeeld niet voor de regering, dat zou het mij niet waard zijn.
Omdat ik Nederlands staatsburger ben natuurlijk, lijkt me logisch dat je met je eigen land meer binding hebt dan met bijvoorbeeld Oekraïne.quote:Op dinsdag 1 november 2022 21:49 schreef hangtime het volgende:
[..]
Dat begrijp je goed, ondanks het warrige betoog.
Ik begrijp alleen dat nationalisme niet, waarom wel voor Nederland knokken en niet voor Oekraïne?
Leg mij die logica eens uit, ik heb graag begrip voor mensen en de diverse beweegredenen.
Je gaat denk ik in dienst omdat je het je plicht vind, om je familie te beschermen, of je dierbaren. Dan hoop ik alsnog om achter een balie chef uniformuitgifte te zijn, dan doe ik ook mijn deel, maar hoef niet zonodig in de vuurlinie te liggen. Mocht dat wel het geval zijn is het enig waar je nog mee bezig bent simpelweg het beste van de situatie te maken en hooguit een keer je nek uit steken voor je maten die gevaar lopen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 21:58 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Je vecht toch voor je eigen volk? Of in ieder geval voor de mensen om wie je geeft. Ik zou ook niet in Oekraïne vechten maar wel in Nederland, en dan bedoel ik voor het grondgebied en mijn landgenoten. Ik vecht bijvoorbeeld niet voor de regering, dat zou het mij niet waard zijn.
Op zich zou ik ook wel vechten. Maar als een of ander elitezoontje niet hoeft dan ga ik ook niet.quote:Op dinsdag 1 november 2022 21:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je betoog is enigszins warrig, maar ik begrijp dat als Nederland wordt aangevallen we niet op jou hoeven te rekenen? Snowflakes alert.
In het behoorlijk hypothetische geval dat Nederland wordt aangevallen en we in oorlog zijn, dan zou ik mij niet onttrekken aan dienst als ik zou worden opgeroepen. Reden om mee te gaan knokken in Oekraïne zie ik dan weer niet, ben geen Oekrainer per slot van rekening.
Dus omdat je toevallig Nederlands staatsburger bent, wil je als een soort pion op een schaakbord je laten inzetten?quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:02 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Omdat ik Nederlands staatsburger ben natuurlijk, lijkt me logisch dat je met je eigen land meer binding hebt dan met bijvoorbeeld Oekraïne.
Dat ik dienst in mijn eigen land niet zou ontlopen heeft niks met nationalisme te maken, maar met de mensen om mij heen. Voor Rutte of Willempie Lex zou ik het niet doen, maar stel je maten gaan wel, of je familie, hoe kan je met jezelf leven om dan laf weg te rennen. Statistisch gezien loop je dacht ik 5-10% kans om het loodje te leggen als soldaat in een oorlog. Nou ja, dat is dan maar zo.
Is onvermijdelijk. Oorlogen worden gevoerd om de belangen van regenten te dienen ten koste van de rest van de bevolking.quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Op zich zou ik ook wel vechten. Maar als een of ander elitezoontje niet hoeft dan ga ik ook niet.
Ik ga niet voor de rijken een kogel vangen.
*Speelt op youtube Fortunate Son af*.
Als ik op leven en dood moest kiezen tussen ''maten en familie'' of een paar onbekenden elders, dan heb ik slecht nieuws voor ze. Mijn empathie gaat ook maar zover als mijn vermogen om mij in te kunnen leven, en als ik dat niet heb dan stap ik gewoon over een lijk heen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:16 schreef hangtime het volgende:
Persoonlijk vind ik het ook erg kortzichtig om niet verder te kijken dan 'maten en familie'. Alsof de rest van de mensheid minder waard is?
De discussie ging niet over kiezen tussen leven en dood.quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als ik op leven en dood moest kiezen tussen ''maten en familie'' of een paar onbekenden elders, dan heb ik slecht nieuws voor ze. Mijn empathie gaat ook maar zover als mijn vermogen om mij in te kunnen leven, en als ik dat niet heb dan stap ik gewoon over een lijk heen.
Ik zit me voor te stellen dat het nu 1939 is, de dreiging van Duitsland hangt in de lucht. Nederlandse jongens worden gemobiliseerd. Ook hangtime krijgt een oproep. Wanneer hij voor het bureau staat van de rekruteringsambtenaar steekt hij van wal en betoogt dat hij eigenlijk op een andere wijze een betere bijdrage kan leveren aan de wereld.quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:16 schreef hangtime het volgende:
[..]
Dus omdat je toevallig Nederlands staatsburger bent, wil je als een soort pion op een schaakbord je laten inzetten?
Lijkt mij niet logisch, maar goed, prima als jij dat wel logisch vindt, had gehoopt op een beter doordachte beweegreden.
Ik kan prima met mijzelf leven als ik 'laf weg ren', want ik vind dat helemaal niet laf.
Ik vind het laf om geweld te gebruiken. Ik zie ook niet wat 'maten of familie' daarmee te maken hebben.
Wat zij doen moeten ze toch lekker zelf weten?
Misschien help ik ze juist wel veel beter om niet mee te doen aan dat kansloze schaakspel en als kannonenvoer te dienen.
Ik denk dat ik op een andere wijze een veel betere bijdrage kan leveren aan deze wereld, dan om te dienen in het leger.
Persoonlijk vind ik het ook erg kortzichtig om niet verder te kijken dan 'maten en familie'. Alsof de rest van de mensheid minder waard is?
Meh, heeft ook een hoop met dreiging te maken lijkt me.quote:
Wrs is er een causaal verband te trekken met IQ waarbij landen waar men niet oorlogsgeil is significant hoger scoren.quote:
" I have doubts"quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
Zodra de Belgen staan te grommen aan de grens en op den duur zeeland annexeren zullen er vast meer Nederlanders te porren zijn voor het oppakken van wat wapens.
Geheel afhankelijk van de context.quote:
Mwah, er is een duidelijk verband tussen kansrijkheid (of rijkdom) en in het leger gaan. De meeste legers zijn opgebouwd uit arme drommels die in hun boerendorp geen steek verder kwamen. Dan is het leger vaak een uitweg naar een beter leven, of avontuur zelfs.quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:50 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Wrs is er een causaal verband te trekken met IQ waarbij landen waar men niet oorlogsgeil is significant hoger scoren.
In lijn met wat ik zeg toch?quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mwah, er is een duidelijk verband tussen kansrijkheid (of rijkdom) en in het leger gaan. De meeste legers zijn opgebouwd uit arme drommels die in hun boerendorp geen steek verder kwamen. Dan is het leger vaak een uitweg naar een beter leven, of avontuur zelfs.
Als je allemaal mogelijkheden hebt voor een leuk leger dan is kruipen in de modder ineens een stuk minder aantrekkelijk.
Alsof iemand Zeeland iets boeitquote:Op dinsdag 1 november 2022 22:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Meh, heeft ook een hoop met dreiging te maken lijkt me.
Zodra de Belgen staan te grommen aan de grens en op den duur zeeland annexeren zullen er vast meer Nederlanders te porren zijn voor het oppakken van wat wapens.
Nee, eigenlijk niet, IQ is geen garantie op kansen krijgen, zat slimme jongens die niet willen aarden in de maatschappij en aan de zelfkant van de maatschappij komen. En vanuit daar is het leger juist weer een uitweg om wel weer op het rechte pad te komen.quote:
De Belgen zijn gewoon Hollanders hoor. Er is een historisch onrecht begaan in de jaren 1830, maar dat kan met de Poetinmethodiek worden opgelost. Goed, er zal wat moeten worden gedaan aan het Walenvraagstuk, ik denk de kinderen een goede Nederlandse opvoeding geven in speciale schoolkampen alwaar ze niet bezoedeld worden met invloeden van hun Franstalige ouders. Ook zal het voor de toekomst belangrijk zijn dat de Zuidelijke Nederlandse vrouwen begrijpen dat de kinderen die zullen baren Nederlands zijn, en wat is een betere methode dan de Nederlandsche Soldaat daar dus de vader van te laten zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Meh, heeft ook een hoop met dreiging te maken lijkt me.
Ik zag op Reddit een soortgelijk filmpje, waarbij een Rus zijn complete gezicht was weggeblazen. Hij leefde nog. Brrquote:
Ook in onze trainingen waren dit onontbeerlijke zaken die je moet meemaken, je moet getracht compleet gebroken te worden, zodat je later daarvan profijt hebt en overleeft waar een ander sterft.quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Vraag me af wat de meerwaarde is van dat zand schoppen
Passing the obstacle course in the cold autumn weather hardens the strength and will of the marines for the tough battles ahead
[ twitter ]
Brabant of limburg ook niet veel, maar wie gunt de belgen wat?quote:Op dinsdag 1 november 2022 23:06 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Alsof iemand Zeeland iets boeit
Hehe, voorlopig weinig dreiging dus :pquote:Op dinsdag 1 november 2022 23:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Belgen zijn gewoon Hollanders hoor. Er is een historisch onrecht begaan in de jaren 1830, maar dat kan met de Poetinmethodiek worden opgelost. Goed, er zal wat moeten worden gedaan aan het Walenvraagstuk, ik denk de kinderen een goede Nederlandse opvoeding geven in speciale schoolkampen alwaar ze niet bezoedeld worden met invloeden van hun Franstalige ouders. Ook zal het voor de toekomst belangrijk zijn dat de Zuidelijke Nederlandse vrouwen begrijpen dat de kinderen die zullen baren Nederlands zijn, en wat is een betere methode dan de Nederlandsche Soldaat daar dus de vader van te laten zijn.
Dacht ik ook al.quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:20 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Is onvermijdelijk. Oorlogen worden gevoerd om de belangen van regenten te dienen ten koste van de rest van de bevolking.
We kunnen beginnen met een referendum in Brasschaat.quote:Op dinsdag 1 november 2022 23:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Belgen zijn gewoon Hollanders hoor. Er is een historisch onrecht begaan in de jaren 1830, maar dat kan met de Poetinmethodiek worden opgelost. Goed, er zal wat moeten worden gedaan aan het Walenvraagstuk, ik denk de kinderen een goede Nederlandse opvoeding geven in speciale schoolkampen alwaar ze niet bezoedeld worden met invloeden van hun Franstalige ouders. Ook zal het voor de toekomst belangrijk zijn dat de Zuidelijke Nederlandse vrouwen begrijpen dat de kinderen die zullen baren Nederlands zijn, en wat is een betere methode dan de Nederlandsche Soldaat daar dus de vader van te laten zijn.
Het walen vraagstuk is wel een dingetje.quote:Op dinsdag 1 november 2022 23:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voor of na het annexeren?quote:Op dinsdag 1 november 2022 23:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
We kunnen beginnen met een referendum in Brasschaat.
Ome Harvest, de enige wijze oom op kringverjaardagen die ook echt wijs isquote:Op dinsdag 1 november 2022 23:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dacht ik ook al.
Ome Harvest gaat lekker in het bos schuilen zodat de dappere arbeiders als slaven kunnen sterven voor hun meesters en het grootkapitaal van de meesters.
Kom dan!quote:Op dinsdag 1 november 2022 23:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Voor of na het annexeren?
Ik krijg zin in vechten !
Er is maar een beperkt deel van de Oekraïense bevolking opgeroepen. Bovendien zijn mensen die belangrijk zijn voor de Oekraïense economie tot op zekere hoogte uitgezonderd, zo ben ben ik laatst een paar Oekraïeners in Zuid-Limburg tegengekomen die kabelbomen maken voor o.a. de Mini Countryman. De fabriek daarvan staat in het Oekraïense Lutsk maar zij reizen voor hun werk heel Europa door, ze krijgen daartoe ook de gelegenheid van de Oekraïense overheid wegens het economisch belang. Oekraïne is geen Rusland, waar de Russen willekeurig mensen van de straat lijken te plukken voor de mobilisatie is mijn indruk dat er in Oekraïne meer logica achter zit.quote:Op dinsdag 1 november 2022 21:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Best chanant plaatje welquote:
Tja, als je ze Allah snackbar figuren noemt en ze ervan beschuldigt dat ze de boel aan het rekken zijn en je vindt dat ze eigenlijk geen recht hebben om hier te wonen, terwijl ze een Nederlands paspoort hebben, dan is dat gewoon racisme.quote:Op woensdag 2 november 2022 04:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Blijft apart dat volgens het AD “wij” moeite hebben dat Oekraïners zo lang verblijven hier aka langer bo8jven “dan de bedoeling is”.
Over al die Allah snackbar figuren die hier automatisch een statushouder worden en jaren de boel rekken en na 5 jaar niet meer weg te krijgen zijn, ondanks gewoon veilig kunnen zijn in hun eigen land of regio.. daar hoor je dan niemand over of als je erover praat ben je opeens een Gore racist.
Het moet niet gekker worden.
Waarom zou je dan artikel 5 niet mogen aanroepen?quote:Op woensdag 2 november 2022 02:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Best chanant plaatje welGeen wonder die weg met ons mentaliteit. Ik zou wel blijven, laat me toch verdikkeme niet wegjagen uit m'n eigen land
Hoe kun je dan als Nederlandse leider met droge ogen een artikel 5 in werking zetten als NL ooit aangevallen wordt
quote:Op woensdag 2 november 2022 04:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Blijft apart dat volgens het AD “wij” moeite hebben dat Oekraïners zo lang verblijven hier aka langer bo8jven “dan de bedoeling is”.
Over al die Allah snackbar figuren die hier automatisch een statushouder worden en jaren de boel rekken en na 5 jaar niet meer weg te krijgen zijn, ondanks gewoon veilig kunnen zijn in hun eigen land of regio.. daar hoor je dan niemand over of als je erover praat ben je opeens een Gore racist.
Zodra de massa doorheeft dat Oekraïners veel beter integreren en meedraaien in de maatschappij, voor weinig problemen zorgen staan de gelukzoekers uit het midden oosten/Afrika er slecht op.quote:Op woensdag 2 november 2022 04:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bizar dat Italianen zo laag staan. Had ik niet verwacht.quote:
Tijdens de 2e wereld oorlog wisten ze ook wel welke kant ze kozen...quote:Op woensdag 2 november 2022 08:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bizar dat Italianen zo laag staan. Had ik niet verwacht.
Het Westen kent al jaren geen directe oorlogsdreiging. Het is een ver van mijn bed show voor ons. Voor de landen die wat meer in het oosten zijn is die er wel.quote:Op woensdag 2 november 2022 02:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Best chanant plaatje welGeen wonder die weg met ons mentaliteit. Ik zou wel blijven, laat me toch verdikkeme niet wegjagen uit m'n eigen land
Hoe kun je dan als Nederlandse leider met droge ogen een artikel 5 in werking zetten als NL ooit aangevallen wordt
Dat je iedere zin met "Tja, ..." begint, zegt een hoop meer over jouw karakter, of juist het gebrek daaraan.quote:Op woensdag 2 november 2022 06:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, mij ervan beschuldigen dat ik Kremlin propaganda aanhang omdat ik het niet met je eens ben zegt al voldoende over je karakter.
Dit dus, zodra je een buurland hebt wat een pleurishekel aan je heeft gaat het snel omhoog.quote:Op woensdag 2 november 2022 08:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het Westen kent al jaren geen directe oorlogsdreiging. Het is een ver van mijn bed show voor ons. Voor de landen die wat meer in het oosten zijn is die er wel.
Als het dichtbij komt voor ons gaat de percentage heus wel stijgen. Je zal context ook moeten meenemen in dit plaatje.
300k aan Roebels, da's met de huidige wisselkoers toch nog zo'n ¤4930,-. Ik zou ook niet heel vrolijk zijn als ik ook zo droog in mijn sterretje geneukt zou zijn.quote:
Dat is een jaarsalaris voor de meeste gasten daar, dan voel je je wel even genaaid hoor, lekker voor het moraal ook. Maar goed, deze mannen zijn alleen opgeroepen als kanonnenvoer om de oorlog zoveel mogelijk te vertragen. Triest vooral.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
300k aan Roebels, da's met de huidige wisselkoers toch nog zo'n ¤4930,-. Ik zou ook niet heel vrolijk zijn als ik ook zo droog in mijn sterretje geneukt zou zijn.
En van de andere kant, dingen die klinken of dat ze te mooi zijn om waar te zijn, zijn dat vaak ook.
Honderdduizenden extra coronadoden omdat je als president bewust vaccins tegenhoud. Ik durf de gok wel aan dat Lula dat niet gaat ‘verbeteren’.quote:Op dinsdag 1 november 2022 18:45 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik weet niet veel van Lula maar het zou toch een hele prestatie zijn als je niet fatsoenlijker bent dan Bolsenaro. Vandaar de hoop. Maar wellicht naief.
En dan nog de verkiezingen bijna weten te winnenquote:Op woensdag 2 november 2022 09:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Honderdduizenden extra coronadoden omdat je als president bewust vaccins tegenhoud. Ik durf de gok wel aan dat Lula dat niet gaat ‘verbeteren’.
Vraag me trouwens af hoe de Russische overheid dit allemaal maar gaat betalen (ook al zullen deze mensen dit niet krijgen, anderen hebben weer wel een tekenbonus etc). Ook al die salarissen, en geld bij overlijden etc.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:25 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat is een jaarsalaris voor de meeste gasten daar, dan voel je je wel even genaaid hoor, lekker voor het moraal ook. Maar goed, deze mannen zijn alleen opgeroepen als kanonnenvoer om de oorlog zoveel mogelijk te vertragen. Triest vooral.
Onbetaald, en dan dit.quote:
Nou gewoon, niet.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Vraag me trouwens af hoe de Russische overheid dit allemaal maar gaat betalen (ook al zullen deze mensen dit niet krijgen, anderen hebben weer wel een tekenbonus etc). Ook al die salarissen, en geld bij overlijden etc.
"We"? Iran heeft al jarenlang zo'n beetje de zwaarste sancties die je kan bedenken. Althans, van US/EU, de rest veegt z'n reet af met onze sancties.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:53 schreef Ronzz het volgende:
Kunnen we geen hardere sancties invoeren voor onze Iraanse "vrienden"?
Dat land ligt ook in complete chaos, tijd om die een kopje kleiner te maken
Dat moest je even kwijt kennelijk.quote:Op woensdag 2 november 2022 08:26 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Dat je iedere zin met "Tja, ..." begint, zegt een hoop meer over jouw karakter, of juist het gebrek daaraan.
Van mij mogen Oekraïeners komen voor de vacatures, die niet te vervullen zijn. Win-win.quote:
Dat idee kreeg ik niet maar zit er ook niet echt in wat dat betreft. Goed om te horen iig, jammer dat het niet helemaal lijkt te werken.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:55 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
"We"? Iran heeft al jarenlang zo'n beetje de zwaarste sancties die je kan bedenken. Althans, van US/EU, de rest veegt z'n reet af met onze sancties.
Eerst zien dan geloven. Verkiezingsbeloftes zijn zo gemaakt. Geopolitieke realiteit kan je niet omheen, dat de Israëlisch de Russen te vriend moeten houden.quote:Op woensdag 2 november 2022 07:57 schreef Qarrad het volgende:
Oh het lijkt er trouwens op dat het blok van Netanyahu gewonnen heeft in Israël. Nu is hij een politiek dier dat alles zal doen en vooral zeggen om zichzelf op het pluche te helpen maar hij had dus gezegd dat hij als regeringsleider wél wapentuig aan Oekraïne zou leveren.
Dat is een beetje fake news plaatje omdat bij de meeste NLers het idee is dat ze geen zin hebben om in Oekraine bijv. mee te vechten of in Uruzgan. Want dat is het beeld wat men in NL heeft.quote:
Gelukkig maar dat Trump de Iran-deal zonodig moest opblazen. Het fijn daaraan was dat enige invloed die het westen nog had in dat land, nu kwijt is. Terwijl we die invloed nu best wel eens hadden kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:53 schreef Ronzz het volgende:
Kunnen we geen hardere sancties invoeren voor onze Iraanse "vrienden"?
Dat land ligt ook in complete chaos, tijd om die een kopje kleiner te maken
heh wat vervelend nouquote:Op woensdag 2 november 2022 10:11 schreef Jaeger85 het volgende:
Tldr: de Russische economie heeft een groot probleem. Ze verdienen het meest aan de export van olie. De export naar Europa wordt hard geraakt door de ban in december. India en China als vervangende markten lijkt (nog?) niet bepaald te lukken. India heeft niet genoeg opslagcapaciteit om hun huidige import van Russische olie te vergroten en China heeft geen interesse in Russische olie wanneer het niet voor de huidige spotprijs wordt verkocht.
De les van deze oorlog is juist dat je schurkenstaten meedogenloos moet aanpakken. Geen deals of afspraken, maar repressie en sancties totdat ze breken.quote:Op woensdag 2 november 2022 10:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat Trump de Iran-deal zonodig moest opblazen. Het fijn daaraan was dat enige invloed die het westen nog had in dat land, nu kwijt is. Terwijl we die invloed nu best wel eens hadden kunnen gebruiken.
maar dan moet je dat wel doen. nu zijn we én invloed kwijt én pakken we deze staten verre van meedogenloos aan.quote:Op woensdag 2 november 2022 10:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
De les van deze oorlog is juist dat je schurkenstaten meedogenloos moet aanpakken. Geen deals of afspraken, maar repressie en sancties totdat ze breken.
Het volk krijgt de leider die ze verdienen.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dan nog de verkiezingen bijna weten te winnen
Yevgeny Prigozhin moet lekker doodgaan, het liefst door special forces.quote:Op woensdag 2 november 2022 10:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
Tussen droom en daad…[ twitter ]
Ok interessant. Wat zie je als zijn grootste prestatie en is dat ook de reden van je bewondering?quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Goebbels heeft wat bereikt in zijn leven.
Ik kan me nog een filmpje herinneren uit Syrië, waar 4 Wagner ratten een man bewerken met van die grote sloophamers.quote:Op woensdag 2 november 2022 10:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Yevgeny Prigozhin moet lekker doodgaan, het liefst door special forces.
Nou minister van een groot land is toch best een prestatie? Heel veel hoger kon het niet in Duitsland. Dus ja heeft best iets van zijn leven gemaakt. Beetje jammer alleen dat het voor Duitsland was. Maar toch een prestatiequote:Op woensdag 2 november 2022 10:46 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ok interessant. Wat zie je als zijn grootste prestatie en is dat ook de reden van je bewondering?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |