SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt het naef noemen maar het laatste wat de wereld nodig heeft is dat we trollenfabrieken of andere blatante misinformatie geen weerwoord meer geven. Ja, het is vaak of je tegen een muur lult maar er komt dus een moment anders dat iemand redelijk blanco in een topic aankomt en allemaal maar bagger voor zijn neus krijgt. Als dat het eerste is wat zo iemand ziet, beklijft dat het best.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:46 schreef kibo het volgende: [..] Erger nog, sommige naevelingen hier gaan pagina's lang met ze in discussie
![]()
Dus volgens jou moet het conflict worden beindigdquote:Op maandag 31 oktober 2022 21:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat moet uit de oneliners te herleiden zijn.
Dit , in essentie eeuwenlange, conflict beindig je niet even. De slag om Oekrane wordt beindigd aan de ronde tafel.
De Russische geesten zijn niet rijp voor ons west-Europeanen. Ons geschaak rondom onze EU-Navo liefdesbaby (een voormalige sovietkolonie) helpt daar niet bij.
Accepteer dat we tegen de grenzen aan zijn gelopen (politiek, ideologisch, filosofisch maar eigenlijk de existentile grenzen van west Europa).
Haal de Oekraners die willen over de grens in de donetskbekken. Consolideer de militaire positie als Europa en wacht op een nieuwe kans.
quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik kan me er niks bij voorstellen dat de Russen het hierbij laten. Ze hebben er alle belang bij om de leveringen letterlijk te torpederen om vervolgens it wasn't me te roepen.
Dat is extreem lastig omdat het onder een andere dan de Oekrainse vlag vaart en oa Turkije erbij zit...de Russen hebben er geen enkel profijt bij om zoiets te doen. Ik vraag mij af of Erdogan dit echt geheel buiten Poetin om heeft besloten en Poetin dan onaangenaam verrast zou zijn tegenover Erdo's beslissing daartoe...of dat Poetin gewoon van tevoren is ingelicht erover door Erdo en het Poetin ook niet heel slecht uitkomt bijv, behalve wat openlijk erover voor de buhne te roepen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:36 schreef Slayage het volgende:
Inderdaad. Ik kan me er niks bij voorstellen dat de Russen het hierbij laten. Ze hebben er alle belang bij om de leveringen letterlijk te torpederen om vervolgens it wasn't me te roepen.
Het gaat niet om de discuzeurders, het gaat om de lurkers. Die staan wel open voor argumenten.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:59 schreef Qarrad het volgende:
Ja, het is vaak of je tegen een muur lult
Hebben we weer zo’n “both sides!!!1”-roeperquote:Op dinsdag 1 november 2022 00:33 schreef Pokkehandtas het volgende:
Is dit nog steeds een dingZijn beide fout *next
Klopt, nextquote:Op dinsdag 1 november 2022 01:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hebben we weer zo’n “both sides!!!1”-roeper
Het is eenvoudig. Rusland is de agressor en is illegaal Oekrane binnengevallen. Fijne avond verder.
Rusland jaagt nogal wat moslims door de gehaktmolen. Vind het nog altijd bijzonder dat er nogal wat moslims pro-Rusland waren.quote:Op dinsdag 1 november 2022 00:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Het zijn dus Afghaanse soldaten die naar Iran zijn gevlucht waar het over gaat
https://www.theguardian.c(...)-ukraine-recruitment
Russia recruiting Afghan special forces who fought with US to fight in Ukraine
Russians want to attract thousands of former elite commandos who fear being returned to Taliban-controlled homeland from Iran
Is ook een enemy of my enemy dingetje.quote:Op dinsdag 1 november 2022 01:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Rusland jaagt nogal wat moslims door de gehaktmolen. Vind het nog altijd bijzonder dat er nogal wat moslims pro-Rusland waren.
Het goddeloze Westen staat nog hoger genoteerd in de moslim haat top10.quote:Op dinsdag 1 november 2022 01:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Rusland jaagt nogal wat moslims door de gehaktmolen. Vind het nog altijd bijzonder dat er nogal wat moslims pro-Rusland waren.
klote moslims, 5 keer per dag er tussenuitquote:Op dinsdag 1 november 2022 01:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Rusland heeft ook geen enkel profijt van deze oorlog, en toch gaan ze maar door. Die gek blijft onvoorspelbaar met bepaalde acties.quote:Op maandag 31 oktober 2022 23:42 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dat is extreem lastig omdat het onder een andere dan de Oekrainse vlag vaart en oa Turkije erbij zit...de Russen hebben er geen enkel profijt bij om zoiets te doen. Ik vraag mij af of Erdogan dit echt geheel buiten Poetin om heeft besloten en Poetin dan onaangenaam verrast zou zijn tegenover Erdo's beslissing daartoe...of dat Poetin gewoon van tevoren is ingelicht erover door Erdo en het Poetin ook niet heel slecht uitkomt bijv, behalve wat openlijk erover voor de buhne te roepen.
go fuck yourselfquote:Op dinsdag 1 november 2022 00:33 schreef Pokkehandtas het volgende:
Is dit nog steeds een dingZijn beide fout *next
Ik vraag me toch af in hoeverre we die artikelen over de vervanging van Putin serieus moeten nemen. Kan ook gewoon stemmingmakerij zijn om verdeeldheid te zaaien. Ik zie hem ook niet zelf het bijltje erbij neergooien eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 1 november 2022 07:14 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Rusland heeft ook geen enkel profijt van deze oorlog, en toch gaan ze maar door. Die gek blijft onvoorspelbaar met bepaalde acties.
Path dependency / point of no return. De man heeft zoveel recources en politiek kapitaal in deze operatie gestort dat hij een compromis, laat staan een terugtrekking op zijn minst politiek gezien niet overleeft en misschien ook wel letterlijk niet.quote:Op dinsdag 1 november 2022 07:14 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Rusland heeft ook geen enkel profijt van deze oorlog, en toch gaan ze maar door. Die gek blijft onvoorspelbaar met bepaalde acties.
Rusland niet, Poetin wel. Hij denkt dat het Westen, als de oorlog te lang duurt en teveel financiele steun vereist, op een gegeven moment opgeeft en daarmee Zelenski wel territoriale concessies zal moeten doen. En dat laatste gaat het hem om. Dan heeft Poetin gewonnen. Daarom moeten zoveel Russen door de gehaktmolen, alles op alles om het conflict te doorstaan met de aanname dat het Westen of eigenlijk vooral Amerika dan op een gegeven moment een streep trekt in diens steun aan Oekraine en Zelinski vertelt dat hij zal moeten onderhandelen. En wat de Russen betreft boeit het niet wat zij ervan vinden, heeft het ook nooit gedaan. Als ze zo een probleem hebben met deze oorlog moeten ze maar in opstand komen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 07:14 schreef MatthijsDJ het volgende:
Hij verzwakt wel het Westen. We hebben geen echt antwoord op deze non-oorlog.quote:Op dinsdag 1 november 2022 07:14 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
We hebben wel een antwoord. Gewoon zo doorgaan. Het verzwakt ons op de korte termijn, maar maakt ons op de lange termijn sterker. De NAVO wordt uitgebreid, Europa investeert meer in defensie. Amerika kan zich (weer) profileren als politieagent van de wereld.quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hij verzwakt wel het Westen. We hebben geen echt antwoord op deze non-oorlog.
Hij verzwakt rusland veel meer, het westen geeft wat afgeschreven spul en verslaat daarmee al rusland. Het westen is nog lange niet richting een oorlogseconomie aan het gaan, en gebruikt alleen conscriptie in 1 land, oekraine, de rest is allemaal nog steeds beroepsleger. Ook de energievoorziening is juist robuuster aan het worden, en onderlinge diplomatische betrekkingen worden enkel beter vanwege een gezamelijke vijandquote:Op dinsdag 1 november 2022 09:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
“Onze steun” is sowieso alleen van Amerika afhankelijk. Als om welke reden dan ook de politieke wil in het Witte Huis afneemt om Oekrane in de mate te blijven steunen zoals nu het geval is is dat een game changer voor het conflict. Tot nu toe is rond de 18miljard steun gegeven door de Amerikanen en 60milj al aangenomen bij wet en dus nog 42miljard te gaan aankomend jaar/twee jaar om verder te steunen. Daar valt niets meer aan te veranderen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:23 schreef HiZ het volgende:
Waarom betaald europa niet mee aan dat Amerikaanse spul?quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:28 schreef Aloulu het volgende:
[..]
“Onze steun” is sowieso alleen van Amerika afhankelijk. Als om welke reden dan ook de politieke wil in het Witte Huis afneemt om Oekrane in de mate te blijven steunen zoals nu het geval is is dat een game changer voor het conflict. Tot nu toe is rond de 18miljard steun gegeven door de Amerikanen en 60milj al aangenomen bij wet en dus nog 42miljard te gaan aankomend jaar/twee jaar om verder te steunen. Daar valt niets meer aan te veranderen.
De vraag is waar de Amerikanen ongeveer een grens stellen. De aankomende verkiezingen kunnen wat dat betreft al een indicatie daarvan geven. Poetin zal proberen koste wat kost het conflict vol te houden met het oog op Amerikaanse steun die op een gegeven moment afneemt. En daarnaast de prijs voor Europa zo hoog mogelijk maken als gevolg van hun steun aan Oekrane. Internetkabels, gas, alles is geoorloofd Europa pijn te doen.
Omdat Amerika dat zelf betaaltquote:Op dinsdag 1 november 2022 09:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Waarom betaald europa niet mee aan dat Amerikaanse spul?
Ik bedoel om ze een beetje te paaien.quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omdat Amerika dat zelf betaalt
Wij dragen bij met andere middelen. Amerika "verdient" aan de oorlog terwijl het Europa geld kost. Wij hebben de hoge energieprijzen en vluchtelingen. Amerika stuurt duur spul, maar wij betalen ook een mooie prijs voor hun LPGquote:Op dinsdag 1 november 2022 09:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En daarom dienen die Russische "onderzoeksschepen" dus gekelderd te worden.quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:28 schreef Aloulu het volgende:
[..]
En daarnaast de prijs voor Europa zo hoog mogelijk maken als gevolg van hun steun aan Oekrane. Internetkabels, gas, alles is geoorloofd Europa pijn te doen.
Kost de VS niet zo veel als je denkt. Want neem zo'n rocketpod die op een HIMARS moet. Kosten varieren van 60K tot 200K (afhankelijk van of je uit voorraad koopt en hoe oud die dan is, vs gloednieuw etc).quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Lastig lastig. Doe je niet zomaar. Je hebt sowieso geen hard bewijs. De Russen weten zich goed tussen de lijntjes te bewegen. En zijn niet gebonden aan enige morele code. Je zou kunnen zeggen "jullie onze internetlijnen doorknippen, wij ook die van jullie". Maar dat doen we niet, kunnen we niet, willen we niet.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
En daarom dienen die Russische "onderzoeksschepen" dus gekelderd te worden.
"Friendly fire" voorkomen mss?quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:18 schreef AnneX het volgende:
Er is ook een ruime voorraad blauwe en gele ductape.
Wat is de bedoeling daarvan? Of voor het patriotische gevoel?
Geen kritiek. Vraag het mij al langer af.
Door zijn eigen land een terminale wond te geven. Goed idee.quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Omdat Amerika ook niet meebetaalt aan de miljoenen vluchtelingen die Europa opvangt uit Oekrane. Hoeveel denk je dat dit ons allemaal kost?quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wij betalen de Polen ook maar matig hoor.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omdat Amerika ook niet meebetaalt aan de miljoenen vluchtelingen die Europa opvangt uit Oekrane. Hoeveel denk je dat dit ons allemaal kost?
zijn dit die lafbekken die hun armen de lucht in gooiden toen de taliban er vorig jaar weer aan kwam? nou, echt een aanwinst voor rusland dan...quote:Op dinsdag 1 november 2022 00:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Het zijn dus Afghaanse soldaten die naar Iran zijn gevlucht waar het over gaat
https://www.theguardian.c(...)-ukraine-recruitment
Russia recruiting Afghan special forces who fought with US to fight in Ukraine
Russians want to attract thousands of former elite commandos who fear being returned to Taliban-controlled homeland from Iran
Tsja, daarvoor moet je bij Rusland zijn. Die zijn de oorlog gestart.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omdat Amerika ook niet meebetaalt aan de miljoenen vluchtelingen die Europa opvangt uit Oekrane. Hoeveel denk je dat dit ons allemaal kost?
Hoe veel denk je dat het kost als ze niet terug kunnen en hier blijven?quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als dat artikel klopt zijn dit de Afghanen die zonder permanente verblijfstitel al langer in Iran verbleven en waarschijnlijk zoals ook in Syrie door te vechten een permanente status belooft krijgen bij terugkeer.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
zijn dit die lafbekken die hun armen de lucht in gooiden toen de taliban er vorig jaar weer aan kwam? nou, echt een aanwinst voor rusland dan...
Je zult toch een keer de stampende, boze kleuter-act moeten laten varen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tsja, daarvoor moet je bij Rusland zijn. Die zijn de oorlog gestart.
Het is gewoon de pure realiteit. De rest is feitelijk niet van belang. Rusland is de agressor, punt. Zij kunnen alles voorkomen door zich terug te trekken.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:05 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je zult toch een keer de stampende, boze kleuter-act moeten laten varen.
Natuurlijk is Rusland fout, is Rusland de agressor etc. Maar iedere keuze van dat feit laten afhangen is niet alleen onrealistisch, het is ook nogal kortzichtig.
permanente horizontale status in Oekrane kunnen ze krijgenquote:Op dinsdag 1 november 2022 10:47 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Als dat artikel klopt zijn dit de Afghanen die zonder permanente verblijfstitel al langer in Iran verbleven en waarschijnlijk zoals ook in Syrie door te vechten een permanente status belooft krijgen bij terugkeer.
Nee.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:06 schreef Nielsch het volgende:
Rusland is deze oorlog echt op alle terreinen aan het verliezen he. Aan de frontlinies gaat het al maanden barslecht en verliezen ze 500 a 1000 man per dag (7 keer zoveel als Oekrane) en moreel hebben ze al vanaf dat 1 verloren (tenzij je een fascistenlikker bent). Nu zijn er ook nog eens steeds meer landen die steeds modernere wapensystemen willen gaan leveren terwijl de orcs al genadeloos de tering in werden geschoten met de toch wat verouderde systemen die tot nu toe zijn geleverd. De winter moet er ook nog eens aankomen. Terwijl de Oekranse soldaten worden gekleed door het Finse leger, zijn er Orcs die in hun (neppe) Adidas trainingsbroek naar het front worden gestuurd.
dit ja. gelukkig hebben de polen een goede intrinsieke motivatie om hulp te bieden, simpelweg omdat ze heel terecht een ontzettende kenkerhekel aan Poetin en Moskou hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wij betalen de Polen ook maar matig hoor.
Hoe erg ik ook geniet van filmpjes van volledig naar de tering geschoten Orcs, is het antwoord: helaas nog niet. en dat zal ook niet snel gebeuren ben ik bang want Poetin geeft al tientallen jaren geen ene flikker om de normale Rus dus waarom zou hij daar nu ineens wel mee beginnen?quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:13 schreef ludovico het volgende:
Zijn die Russen er niet een keer klaar mee dat hun manschappen een kanonnenvoer zijn...
Die zijn pas klaar als er niemand meer over is.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:13 schreef ludovico het volgende:
Zijn die Russen er niet een keer klaar mee dat hun manschappen een kanonnenvoer zijn...
Ik dacht altijd dat Putin gewiekst was, maar dan zonder moraal.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoe erg ik ook geniet van filmpjes van volledig naar de tering geschoten Orcs, is het antwoord: helaas nog niet. en dat zal ook niet snel gebeuren ben ik bang want Poetin geeft al tientallen jaren geen ene flikker om de normale Rus dus waarom zou hij daar nu ineens wel mee beginnen?
Het zijn er toch een hoop in totaal ben ik bang. 150 miljoenquote:Op dinsdag 1 november 2022 11:13 schreef ludovico het volgende:
Als je leven bestaat uit kou leiden, schulden opbouwen en wodka zuipen sta je er iets anders in wellicht. Een paar maandjes kou leiden en wodka zuipen aan het front, en je kunt je leven weer opbouwen!quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:17 schreef ludovico het volgende:
Ik vind oorlog echt verschrikkelijk debiel, beetje je leven geven voor de grote leider... Om wat te doen? Kwaad.![]()
![]()
En dan gaan wij mensen opsluiten 2-3 jaar lang vanwege een griep met wat hogere ziekenhuisopname dan gebruikelijk. Evenveel doden als normaliter door griep over de gehele periode, met maatregelen waarvan de effectiviteit echt niet significant aangetoond kan worden.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het zijn er toch een hoop in totaal ben ik bang. 150 miljoen
Nee, Putin overal mee weg laten komen is onrealistisch. Na Ukraine begint ie aan NATO landen, en daarna wil die met China en Iran een alternatieve supermacht beginnen. Dus Putin en Rusland moeten kapot.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:05 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Natuurlijk is Rusland fout, is Rusland de agressor etc. Maar iedere keuze van dat feit laten afhangen is niet alleen onrealistisch, het is ook nogal kortzichtig.
Blijkbaar is dit de Troll-factory's nieuwe push-message.quote:Maar iedere keuze van dat feit laten afhangen is niet alleen onrealistisch, het is ook nogal kortzichtig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik stel voor met Putin te onderhandelen.Orange is the new black toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik stel voor met Putin te onderhandelen.Waar twee vechten, hebben twee schuld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
is er 1 begonnen.quote:
Neen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:45 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Waar twee vechten, hebben twee schuld.
Ja, kwam die inslagentrol gisteren ook mee, idd.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Blijkbaar is dit de Troll-factory's nieuwe push-message.
"Accidents do happen"quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:13 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Lastig lastig. Doe je niet zomaar. Je hebt sowieso geen hard bewijs. De Russen weten zich goed tussen de lijntjes te bewegen. En zijn niet gebonden aan enige morele code. Je zou kunnen zeggen "jullie onze internetlijnen doorknippen, wij ook die van jullie". Maar dat doen we niet, kunnen we niet, willen we niet.
Beste antwoord is Oekraine betere wapens sturen. En met verdere represailles van de Russen en hybride oorlogsvoering komt die levering van bijv 300km afstandsraketten steeds dichterbij aan Oekraine...
Daar heeft Isis meer verstand van dan ik.quote:
Dat is zo'n dooddoener.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:45 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Nee hoor; iedere westerse keuze baseren op de koloniale ambities van de Russen maakt alles juist heel overzichtelijk en eenvoudig.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:05 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Als Kadirov besluit zijn steun volledig in te trekken heeft Poetin een enorm probleem.quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:15 schreef Nielsch het volgende:
Hoe erg ik ook geniet van filmpjes van volledig naar de tering geschoten Orcs, is het antwoord: helaas nog niet. en dat zal ook niet snel gebeuren ben ik bang want Poetin geeft al tientallen jaren geen ene flikker om de normale Rus dus waarom zou hij daar nu ineens wel mee beginnen?
Well, that escalated quickly...quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar heeft Isis meer verstand van dan ik.
quote:Op dinsdag 1 november 2022 11:45 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dat zijn amateursquote:Op dinsdag 1 november 2022 12:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Well, that escalated quickly...
Ik had het over de gevangenis serie
Dat lijkt me idd geen verrassing van een oude Zuid-Amerikaanse socialistquote:Op dinsdag 1 november 2022 12:32 schreef Slayage het volgende:
Weten we ook waar Lula staat. Opzich niet verwonderlijk een Zuid Amerikaan met een goede dosis Amerika kritiek en een oude linkse gast die waarschijnlijk nostalgisch is naar de Sovjet tijd
[ twitter ]
Ah, dat verklaart wel dingen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kost de VS niet zo veel als je denkt. Want neem zo'n rocketpod die op een HIMARS moet. Kosten varieren van 60K tot 200K (afhankelijk van of je uit voorraad koopt en hoe oud die dan is, vs gloednieuw etc).
Zeg 200K: maar de VS vangt wel weer omzet belasting terug van Lockheed Martin. De VS vangt inkomsten belasting van alle medewerkers die doorgaans ook nog best dik verdienen. Geld natuurlijk ook voor alle toeleveranciers.
Ook niet erg zichtbaar is dat de VS bv humvee's aan het uitfaseren is. Maar ze aan oekraine doneren scheelt geld. Anders gaan ze terug naar de leverancier die ze afbreekt. En dat kost geld. Zelfde geld voor VS main battle rifle, de M4. Gaat eruit. Nu weggeven aan oekraine, scheelt geld om ze te vernietigen.
Is zo'n HIMARS pod te oud, of bv een HARM raket uit 1986, mag die op den duur terug naar Lockheed Martin of Raytheon om daar netjes verantwoord afgebroken te worden. Geef je je oude voorraden aan oekraine, kost het je niks qua afvoer. Bijzonder is dat die ATACMS die de VS maar niet wil geven, ook allemaal eruit gaan. Dus de VS doet er verstandiger aan om ze aan oekraine te geven, anders kunnen ze miljoenen gaan besteden aan ze allemaal af laten voeren.
Hopen dat Netanyahu premier wordt in Israel want die heeft aangekondigd dat hij Oekraine wel wapens zou leveren/verkopen itt Lapid. Iran begrijpt dat als Rusland valt zij een hele belangrijke partner gaan missen en zullen best diep willen gaan om Poetin van wapens te voorzien en eventueel ook (niet-Iraanse) manschappen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:39 schreef kevinrsd het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)es-russia/index.html
Komt weer een nieuwe lading van Iran aan.
De Iran deal is dood en begraven ondertussen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:39 schreef kevinrsd het volgende:
Ik snap gewoon niet hoe achterlijk je kan zijn om je nu nog aan te sluiten bij de zwaar verliezende partij. Je maakt jezelf echt paria van de wereld.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:39 schreef kevinrsd het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |