abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206479096
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes:
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Peacefulll
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
vlindertje89
SPOILER
-------------------------------------------------------------

Belangrijke data

In het vorige topic uitgezwaaid:
pi_206546049
Het is een tijd stil geweest van mijn kant. Merkte dat het veel energie kost om met het traject bezig te zijn.

Heb wederom een pauze gehad om bij te komen van mijn laatste (3e) ivf behandeling.

Maar wat een klote traject is het ook… steeds weer opladen. Steeds weer de teleurstelling. Al een hoop ellende achter de rug.
En nog steeds geen levend kindje in mijn armen maar wel een paar miskramen verder.

Ik vrees dat ik langzaam naar het einde van mijn traject aan het gaan ben en dat maakt mij verdrietig ;(
Maar door blijven gaan zal ten koste van mijzelf gaan en dat is ook niet goed…

Maar ja hoe neem je afscheid van een wens die zo groots is. En waarin je alles hebt gedaan en gegeven binnen je eigen kunnen…

Ik heb nog 1 embryootje in de vriezer. Die mogen ze terugproppen. En dan 2 weken later met een negatieve test kan ik aan het ‘rouwproces’ beginnen.
De pogingen zijn op, de energie is op, de positiviteit is op.

Ik weet nog niet hoe ik het moet gaan verwerken. Maar dat zal de tijd wel leren.
Maar dat het boek langzaam gesloten gaat worden dat is wel duidelijk.

4,5jr geleden heel bewust gestart.
6x iui, 3x ivf. In totaal 12 pogingen kunnen doen.
Nu, 4,5 jaar later heel bewust stap voor stap gaan afsluiten… ;(
pi_206547563
Ach Mini :'( :* ik heb er weinig woorden voor, maar vind het zo verdrietig voor je. Ik duim enorm dat dat laatste embryootje toch blijft plakken en dat zo gewenste levende kindje oplevert :* maar ik kan me goed indenken dat je daar eigenlijk geen hoop meer in hebt of durft te hebben..
pi_206547569
Ach mini toch ;( geen woorden anders dan een dikke knuffel :*
pi_206547984
Lieve mini :*. Heel erg dikke kus voor jou.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Manager PR/Moderator zondag 13 november 2022 @ 00:19:41 #6
269689 crew  Viv
pi_206656852
Lieve @MiNi1981 ik zag je laatste post hier net pas. :* :*
pi_206678225
Veel sterkte mini, wat klote allemaal :*
  donderdag 17 november 2022 @ 12:09:57 #8
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_206706970
Sterkte mini :*
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_207101085
Hoe is het hier jullie? :*
Ik heb weer 10 dagen injecties gespoten om er nu achter te komen dat ik mijn ovulatie heb gemist, echt fucked up :{
Deze maand ook weer voor niks geweest
  vrijdag 16 december 2022 @ 11:13:04 #10
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207101180
Dat is balen @Magica :*.

Ik ben al eventjes "uit de running" i.v.m. slikken van medicatie waarbij de invloed tijdens een zwangerschap onbekend is. Ik word er een beetje verdrietig en moedeloos van, zeker zo richting mijn verjaardag en de feestdagen.
pi_207101272
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:06 schreef Magica het volgende:
Ik heb weer 10 dagen injecties gespoten om er nu achter te komen dat ik mijn ovulatie heb gemist, echt fucked up :{
Oh kut! Dat is echt rot.
pi_207101285
Wij hadden afgelopen maandag nog een laatste bloedonderzoek. Eind deze maand de medicijnuitleg en dan hopen m'n volgende cyclus mee te pakken, dus dat zou betekenen dat ik rond 6 januari begin met spuiten.

M'n man was uitgenodigd voor een onderzoek naar supplementen om de kwaliteit te verbeteren. Maar nu hebben we de supplementen maar gewoon besteld, want met het onderzoek heb je kans dat je gewoon placebo krijgt. Wil graag meedoen met het onderzoek, maar je wil natuurlijk ook helemaal voor je eigen kansen gaan.

Ik vond het wel fijn om tijdens de laatste afspraak te horen dat ze je dus aanmelden voor ICSI, maar dat als de kwaliteit nou toch beter blijkt te zijn, dat ze dan toch normale IVF kunnen doen.
pi_207101318
En soms krijg je weer even zo'n klap van de realiteit in de rest van je omgeving die gewoon doorgaat. Zo voelt het nog als gisteren dat ik gefrustreerd omdat het bij ons niet lukte op een gender reveal zat, en dat kind is alweer ruim 1 en ze zijn weer zwanger van de tweede.
pi_207101339
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:13 schreef Debsterr het volgende:
Dat is balen @:Magica :*.

Ik ben al eventjes "uit de running" i.v.m. slikken van medicatie waarbij de invloed tijdens een zwangerschap onbekend is. Ik word er een beetje verdrietig en moedeloos van, zeker zo richting mijn verjaardag en de feestdagen.
Oh meh, dat is ook echt heel vervelend. Weet je hoe lang je aan die medicatie moet, of heb je ook nog geen punt om op uit te kijken?
  vrijdag 16 december 2022 @ 11:46:15 #15
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207101541
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:22 schreef Myraela het volgende:
En soms krijg je weer even zo'n klap van de realiteit in de rest van je omgeving die gewoon doorgaat. Zo voelt het nog als gisteren dat ik gefrustreerd omdat het bij ons niet lukte op een gender reveal zat, en dat kind is alweer ruim 1 en ze zijn weer zwanger van de tweede.
Pfoe ja, dat zijn reality checks he? Ik heb morgen de babyshower van mijn nieuwste schoonzusje die mijn zwager kent sinds half februari en eind januari is uitgerekend. Valt pittig...
  vrijdag 16 december 2022 @ 11:47:52 #16
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207101554
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:19 schreef Myraela het volgende:
Wij hadden afgelopen maandag nog een laatste bloedonderzoek. Eind deze maand de medicijnuitleg en dan hopen m'n volgende cyclus mee te pakken, dus dat zou betekenen dat ik rond 6 januari begin met spuiten.

M'n man was uitgenodigd voor een onderzoek naar supplementen om de kwaliteit te verbeteren. Maar nu hebben we de supplementen maar gewoon besteld, want met het onderzoek heb je kans dat je gewoon placebo krijgt. Wil graag meedoen met het onderzoek, maar je wil natuurlijk ook helemaal voor je eigen kansen gaan.

Ik vond het wel fijn om tijdens de laatste afspraak te horen dat ze je dus aanmelden voor ICSI, maar dat als de kwaliteit nou toch beter blijkt te zijn, dat ze dan toch normale IVF kunnen doen.
Fijn die laatste toevoeging idd! En logisch dat je voor de beste kansen gaat, in zo'n geval zou ik zo'n onderzoek ook liever overslaan. Alvast veel succes met het spuiten :*.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:24 schreef Myraela het volgende:

[..]
Oh meh, dat is ook echt heel vervelend. Weet je hoe lang je aan die medicatie moet, of heb je ook nog geen punt om op uit te kijken?
Ben net sinds half deze week gestopt/klaar met de medicatie, het haalde niks uit helaas (zeer hardnekkige voetschimmel waardoor ik soms amper kan lopen). Dus straks eens bellen met de huisarts hoe snel ik nu weer mag oppakken, kunnen we hopelijk het nieuwe jaar weer aan de slag.
pi_207101664
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:46 schreef Debsterr het volgende:
Pfoe ja, dat zijn reality checks he? Ik heb morgen de babyshower van mijn nieuwste schoonzusje die mijn zwager kent sinds half februari en eind januari is uitgerekend. Valt pittig...
Oh jeetje, dat is er ook wel eentje, ja. En maar weer vrolijk en blij moeten zijn. :')

quote:
17s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:47 schreef Debsterr het volgende:
Ben net sinds half deze week gestopt/klaar met de medicatie, het haalde niks uit helaas (zeer hardnekkige voetschimmel waardoor ik soms amper kan lopen). Dus straks eens bellen met de huisarts hoe snel ik nu weer mag oppakken, kunnen we hopelijk het nieuwe jaar weer aan de slag.
Zou fijn zijn, niets doen of kunnen is ook zo frustrerend.

Overigens hopelijk ook nog een andere oplossing voor je voetschimmel, want dat klinkt ook erg heftig.
pi_207102308
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:06 schreef Magica het volgende:
Nee toch! Dat is echt zo fucked up! Het medische traject is al heel erg pittig, maar deze hobbels maakt het allemaal nog een paar tandjes pittiger! ;( Mag je dan voor komende maand sowieso weer starten? Of heb je nog zo'n feestdagensluiting tussendoor?

quote:

Goed om weer een bericht van je te zien Debsterr. Heb regelmatig aan je gedacht :*
Ik kan me goed voorstellen dat je er moedeloos van wordt. De maanden (jaren) vliegen zo voorbij.
Ik hoop dat jullie in het nieuwe jaar weer samen aan de slag kunnen O+

quote:

Goed dat je het heft in eigen hand neemt Myreala! Onderzoek is mooi om aan mee te mogen doen, maar je gaat toch eerst voor eigen kansen.
Fijn dat ze flexibel zijn m.b.t. ICSI of IVF. Hoe kijk jij nu tegen het starten aan? Spannend? Of juist zin in?
pi_207102459
Ik heb geen idee meer wat de laatste update van ons traject was hier. Dus ik start maar ergens.

Na de tweede MK in mei hebben we van de zomer een pauze gehad. Was wel erg fijn. Na de zomer opnieuw een scratching in Dld laten doen, omdat hij vlak voor de zomer mislukt was. Deze keer wel gelukt. Uitslag: alles is perfect (uiteraard }:| Alles is perfect, maar zwanger worden ho maar)
Inmiddels zijn we weer 3 terugplaatsingen van prachtige 5-daagse embryo's verder, maar geen resultaat. Maandag heb ik tp nummer 9, de laatste van IVF 1. We hebben een belachelijk aantal embryo's gehad (10 in totaal), maar de kwaliteit blijkt een probleem te zijn. Zo zie je maar, kwantiteit zegt niks over de kwaliteit :') Ik had de arts na de tweede MK al gezegd: volgens mij is er iets mis met deze embryo's. De arts wilde er toen niks van weten en veegde mijn voorgevoel zonder pardon van tafel. Drie terugplaatsingen later bevestigde hij toch dat het er op lijkt dat er iets niet in orde is. Maar wat precies, dat weet uiteraard niemand..
Moedeloos worden we er van. We missen ook een arts die z'n tanden er in zet, die met actie, ideeën enz komt, iemand die echt met ons meedenkt. Want onze statistieken zijn inmiddels beroerd te noemen. We vallen constant aan de verkeerde kant :'(

Lang verhaal kort: embryo 9 en 10 worden nu tegelijk ontdooid. De beste wordt terugplaatst, de ander wordt geofferd. We wilde hem laten onderzoeken, maar het ZH werkte uiteraard niet mee aan zo'n verzoek. We zijn er wel een beetje klaar mee in Zwolle.
Begin februari hebben we een intake bij Cuypers en Cuypers in Duitsland, waar we ook de scratching hebben laten uitvoeren.
Ik heb altijd geroepen dat ik NOOIT meer een IVF poging zou gaan doen, want ik ben de vorige keer gruwelijk ziek geweest. Maar we hebben nu het idee dat we de laatste 1,5 jaar geen eerlijke kans hebben gehad en we kunnen het nog niet afsluiten ;( Dus, tanden er maar weer in.
pi_207102834
quote:

Oh dat zou wel fijn zijn ja :)
Heb gelukkig niet veel babyshowers en dat soort onzin, nu wel een collega die zwanger is die ook 3 jaar bezig is dus voelt ook beetje kut ofzo :@ ik gun het haar van harte maar we zaten toch beetje in hetzelfde schuitje..
pi_207102911
quote:

J
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:47 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Fijn die laatste toevoeging idd! En logisch dat je voor de beste kansen gaat, in zo'n geval zou ik zo'n onderzoek ook liever overslaan. Alvast veel succes met het spuiten :*.
[..]
hopelijk zo snel mogelijk weer :*
En komt voor je voet ook een oplossing want dat lijkt me ook kut :{
pi_207103012
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:56 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
Nee toch! Dat is echt zo fucked up! Het medische traject is al heel erg pittig, maar deze hobbels maakt het allemaal nog een paar tandjes pittiger! ;( Mag je dan voor komende maand sowieso weer starten? Of heb je nog zo'n feestdagensluiting tussendoor?
Ja met een beetje geluk moet ik misschien 1 januari wel weer terug voor echo :o
Tenminste ik neem aan dat ze wel open zijn :')
pi_207103399
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:08 schreef Peacefulll het volgende:
Ik heb geen idee meer wat de laatste update van ons traject was hier. Dus ik start maar ergens.

Na de tweede MK in mei hebben we van de zomer een pauze gehad. Was wel erg fijn. Na de zomer opnieuw een scratching in Dld laten doen, omdat hij vlak voor de zomer mislukt was. Deze keer wel gelukt. Uitslag: alles is perfect (uiteraard }:| Alles is perfect, maar zwanger worden ho maar)
Inmiddels zijn we weer 3 terugplaatsingen van prachtige 5-daagse embryo's verder, maar geen resultaat. Maandag heb ik tp nummer 9, de laatste van IVF 1. We hebben een belachelijk aantal embryo's gehad (10 in totaal), maar de kwaliteit blijkt een probleem te zijn. Zo zie je maar, kwantiteit zegt niks over de kwaliteit :') Ik had de arts na de tweede MK al gezegd: volgens mij is er iets mis met deze embryo's. De arts wilde er toen niks van weten en veegde mijn voorgevoel zonder pardon van tafel. Drie terugplaatsingen later bevestigde hij toch dat het er op lijkt dat er iets niet in orde is. Maar wat precies, dat weet uiteraard niemand..
Moedeloos worden we er van. We missen ook een arts die z'n tanden er in zet, die met actie, ideeën enz komt, iemand die echt met ons meedenkt. Want onze statistieken zijn inmiddels beroerd te noemen. We vallen constant aan de verkeerde kant :'(

Lang verhaal kort: embryo 9 en 10 worden nu tegelijk ontdooid. De beste wordt terugplaatst, de ander wordt geofferd. We wilde hem laten onderzoeken, maar het ZH werkte uiteraard niet mee aan zo'n verzoek. We zijn er wel een beetje klaar mee in Zwolle.
Begin februari hebben we een intake bij Cuypers en Cuypers in Duitsland, waar we ook de scratching hebben laten uitvoeren.
Ik heb altijd geroepen dat ik NOOIT meer een IVF poging zou gaan doen, want ik ben de vorige keer gruwelijk ziek geweest. Maar we hebben nu het idee dat we de laatste 1,5 jaar geen eerlijke kans hebben gehad en we kunnen het nog niet afsluiten ;( Dus, tanden er maar weer in.
Poeh das ook een heftige beslissing denk ik, maar waar ben je dan zo ziek van geweest de hormonen?
pi_207105569
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:56 schreef Peacefulll het volgende:
Goed dat je het heft in eigen hand neemt Myreala! Onderzoek is mooi om aan mee te mogen doen, maar je gaat toch eerst voor eigen kansen.
Fijn dat ze flexibel zijn m.b.t. ICSI of IVF. Hoe kijk jij nu tegen het starten aan? Spannend? Of juist zin in?
Blijft dubbel. Niets doen voelt niet goed, en het maar op de normale manier blijven proberen voelt op het moment hetzelfde als niets doen. Ik vind de hormonen spannend en de punctie ook, dus echt zin heb ik er niet in. Nog los van de route van (mogelijke) teleurstellingen en emoties, waarvan ik me nu voorstel dat ze nog intenser zullen gaan zijn dan de afgelopen jaren. Maar ik heb wel zoveel in de toekomst. En zo'n onwijs sterke hoop dat het gaat lukken. Dus elke stap in die richting voelt gewoon wel goed.

quote:

Jeetje, wat een intense route zo. Wel echt veel embryo's inderdaad. Wat lastig ook dat je eigenlijk nu niet weet waar het precies op fout loopt. Wat geeft jullie huidige arts aan als route? Blijft dat bij gewoon deze weg blijven volgen met nieuwe pogingen?
pi_207197058
Ben ‘gelukkig’ weer snel ongesteld geworden, en zoals ik al had gedacht moet ik 1 januari in de ochtend terugkomen :')
  vrijdag 23 december 2022 @ 10:55:18 #26
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207197323
quote:

Ik hoop dat je in Duitsland beter geholpen gaat worden, al zou het NOG fijner zijn als dat niet meer nodig is natuurlijk! Wat vervelend dat jullie je zo ongehoord voelen zeg.
pi_207237136
Score na alle kerstmomenten staat op twee ongemakkelijke kinderwens-momenten.
1. Er waren twee baby's dus de vraag 'begint het bij jullie nog niet te kriebelen?' kon natuurlijk niet uitblijven. Dus een vrouw vroeg het en realiseerde zich na mijn 'jawel' zelf al direct dat de vraag wat ongepast was. Dus die was eigenlijk niet zo vervelend.
2. Was een man die er nogal opzichtig om vroeg, waardoor ik er juist geen serieus antwoord op heb gegeven. En die ging er wel echt grof en ongemakkelijk lang op door. :')
  maandag 26 december 2022 @ 12:08:41 #28
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207237379
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 11:50 schreef Myraela het volgende:
Score na alle kerstmomenten staat op twee ongemakkelijke kinderwens-momenten.
1. Er waren twee baby's dus de vraag 'begint het bij jullie nog niet te kriebelen?' kon natuurlijk niet uitblijven. Dus een vrouw vroeg het en realiseerde zich na mijn 'jawel' zelf al direct dat de vraag wat ongepast was. Dus die was eigenlijk niet zo vervelend.
2. Was een man die er nogal opzichtig om vroeg, waardoor ik er juist geen serieus antwoord op heb gegeven. En die ging er wel echt grof en ongemakkelijk lang op door. :')
:* stom is dat hè. Ik ben blij dat we hier met alleen echt directe familie het vieren dus iedereen weet precies hoe de situatie is.
  dinsdag 27 december 2022 @ 15:41:38 #29
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207258556
Iedereen verder wel de kerst een beetje overleefd?

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wij hadden een beetje een verrassing vrijdagavond :@. Ik plaste 2 streepjes namelijk. Blijkbaar ergens rondom eisprong toch niet goed opgelet (ivm die medicatie), maar gelukkig ben ik daar wel al mee gestopt sinds half december.
pi_207258684
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 december 2022 15:41 schreef Debsterr het volgende:

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wij hadden een beetje een verrassing vrijdagavond :@. Ik plaste 2 streepjes namelijk. Blijkbaar ergens rondom eisprong toch niet goed opgelet (ivm die medicatie), maar gelukkig ben ik daar wel al mee gestopt sinds half december.
Wat goed! Gefeliciteerd! O+
Heel spannend nu ook voor jou zeker? :*
pi_207258729
Spannend, Debsterr! Gefeliciteerd natuurlijk! Al kan ik het me voorstellen als je nog even voorzichtig probeert te blijven met de feestvreugde.
  dinsdag 27 december 2022 @ 16:29:02 #32
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207259771
Ja heel spannend, wel meteen maar verteld want we gingen uit eten 1e kerstdag. Voor mijn verjaardag. Bij een speciaalbier café 🥲.

9 januari de eerste echo, tot die tijd blijft het denk ik wat onwerkelijk.
  Manager PR/Moderator dinsdag 27 december 2022 @ 16:31:28 #33
269689 crew  Viv
pi_207262873
Oh wat een mega spannend maar ook ontzettend goed nieuws @Debsterr! O+
  Moderator woensdag 28 december 2022 @ 15:26:34 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207282844
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 december 2022 15:41 schreef Debsterr het volgende:

Hoezo durf je het bijna niet te zeggen? In dit topic mag juist gejubeld worden voor 2 strepen! *O* ik ga duimen voor een plakker :*

En een extra knuffel voor Peace, wat blijft het toch een rottraject :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_207299402
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 15:26 schreef MaJo het volgende:

[..]
Hoezo durf je het bijna niet te zeggen? In dit topic mag juist gejubeld worden voor 2 strepen! *O* ik ga duimen voor een plakker :*

En een extra knuffel voor Peace, wat blijft het toch een rottraject :*
Dat is lief, dank je wel ❤. Waar in het dagelijks leven het toch vaak lijkt alsof iedereen zwanger wordt van een zuchtje wind, weet ik dat dat hier zeker niet zo is. Dus dan wil ik ergens niet “de aandacht” opeisen, zoiets.. hoofd doet raar soms ;).
pi_207300068
@Peacefulll Ik lees nu je bericht, wat een ontzettende reis hebben jullie al weer gehad :* Ik vind het zo verdrietig dat het niet wil lukken. Hopelijk vinden jullie in Duitsland een passende behandeling en komt het geluk wel jullie kant op.

Gefeliciteerd @Debsterr Wat een mooie verrassing! Maar tegelijkertijd ook super spannend en onzeker denk ik, dus heel veel succes met de eerste wachtperiode tot de eerste echo.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 12:54:04 #38
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207404248
Nog minder dan een week.. tot nu toe gaat het wachten me gelukkig goed af en voel ik me eigenlijk best positief.
pi_207404994
Ik weet het op het moment echt allemaal niet meer. Ik zat m'n startmoment eind deze week af te wachten. Kreeg gisteren de uitslag van het bevolkingsonderzoek. Hpv en onrustige cellen, pap 3b voor de kenners. Dat is natuurlijk sowieso balen, maar ik zit eigenlijk vooral met dit traject.

De vruchtbaarheidspoli gebeld of het gevolgen heeft. Zij geven aan dat ze daar geen uitspraak over doen, moet echt een eigen keuze zijn. Maar toen ik verder vroeg dat mijn gevoel neigt naar doorgaan, begreep de assistente het niet helemaal want zij zou het onderzoek afwachten.

Verder onderzoek pas 2 februari, dat zou minstens 2 cyclussen wachten zijn. Nog even los van wat er uit dat onderzoek komt, een eventuele behandeling, rust na de behandeling en alles.

Ik stond gewoon klaar om te starten. Ik wil ook gewoon starten. Mijn gevoel zegt nog altijd om gewoon te starten. Maar tegelijkertijd weet ik niet of ik zelf wel echt objectief genoeg die keuze kan maken. En of ik voldoende kennis en verstand hiervan heb om de keuze te maken. Ik vind het echt heel erg lastig.
  Manager PR/Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 14:15:38 #40
269689 crew  Viv
pi_207405029
@Myraela :*

Is dat vervolgonderzoek in februari bij een gynaecoloog? Zo ja, dan zou je ook die poli kunnen bellen voor overleg. :)
pi_207405086
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 14:15 schreef Viv het volgende:
@:Myraela :*

Is dat vervolgonderzoek in februari bij een gynaecoloog? Zo ja, dan zou je ook die poli kunnen bellen voor overleg. :)
Ja klopt, maar dat is een deelspecialisme van dezelfde poli. Het is dezelfde gynaecoloog als voor ons traject. Die overigens nu zelf vakantie heeft. Dus haar eerste mogelijkheid voor een belafspraak is over twee weken. Ruim na mijn startmoment eind deze week.

Ze hebben het nu aan de andere arts voorgelegd. Maar die geeft dus aan dat ze er geen uitspraak over willen doen, eigen keuze of ik wil starten.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 14:24:40 #42
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207405103
Ugh wat balen @Myraela! Los van dat het niet fijn is een afwijkende uitslag te krijgen, is de timing ook nog eens ruk.

Ik denk wel dat, hoe naar ook, ik zelf ook zou afwachten op vervolgonderzoek voor echt te starten. Want wat als de shit wel aan blijkt te zijn en je straks in een zwangerschap keuzes moet gaan maken waar je nu niet eens over wilt nadenken dat die bestaan?
  Manager PR/Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 14:33:49 #43
269689 crew  Viv
pi_207405184
@Myraela ah zo. Op zich wel handig dat het dezelfde persoon is, behalve dus als ze op vakantie is. Wat een rottige samenloop zo. :{

Hoe zou jouw traject eruitzien vanaf het startmoment totdat je een belafspraak zou kunnen hebben?
pi_207405525
Volgens het huidige medicatieschema en als m'n menstruatie volgens schema start, dan zou het 2 dagen na de echo zijn. We beginnen langzaam wel te schuiven naar dat we moeten uitstellen. Maar ik kan wel janken. Uitstellen van onderzoek en/of behandeling kan natuurlijk gevolgen hebben, maar uitstellen van dit traject kan in mijn ogen net zo goed gevolgen hebben.

Ik kom weer terug bij m'n gevoel van toen ik de uitslag kreeg. Had ik maar nooit meegedaan aan dat bevolkingsonderzoek. Lekker kop in het zand en door. En achteraf ben ik vast hartstikke blij, want wat zijn die, als alles goed gaat paar maanden nou op een mensenleven. Maar na 2.5 jaar voelt elke week al als een eeuwigheid.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 15:18:19 #45
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207405628
Dat gevoel is helemaal begrijpelijk en hoef je zeker niet weg te stoppen @Myraela :*. Vind het echt heel erg kut voor je!
pi_207406413
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:09 schreef Myraela het volgende:
Volgens het huidige medicatieschema en als m'n menstruatie volgens schema start, dan zou het 2 dagen na de echo zijn. We beginnen langzaam wel te schuiven naar dat we moeten uitstellen. Maar ik kan wel janken. Uitstellen van onderzoek en/of behandeling kan natuurlijk gevolgen hebben, maar uitstellen van dit traject kan in mijn ogen net zo goed gevolgen hebben.

Ik kom weer terug bij m'n gevoel van toen ik de uitslag kreeg. Had ik maar nooit meegedaan aan dat bevolkingsonderzoek. Lekker kop in het zand en door. En achteraf ben ik vast hartstikke blij, want wat zijn die, als alles goed gaat paar maanden nou op een mensenleven. Maar na 2.5 jaar voelt elke week al als een eeuwigheid.
Oh dat is echt wel kut ja, ik zou ook neigen naar debsterrs antwoord. Ik weet niet hoe ‘oud’ je bent dat zou ook nog mee kunnen spelen
pi_207486739
Vandaag ongesteld geworden, dus zou eigenlijk de aanmeld-dag zijn. En nu dus definitief besloten om niet te starten maar eerst het onderzoek na het uitstrijkje af te wachten. Na nog veel meer in te lezen en alles een beetje laten bezinken besef ik me wel dat er ergere dingen kunnen zijn dan nog iets langer afwachten met het IVF-traject.

Hoop alsnog wel dat we er niet teveel vertraging oplopen, maar de stress is nu toch wel langzaam verschoven naar het uitstrijkje. Dus eerst maar hopen dat dat allemaal niet tegenvalt.
  maandag 9 januari 2023 @ 19:43:00 #48
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207487173
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 19:19 schreef Myraela het volgende:
Vandaag ongesteld geworden, dus zou eigenlijk de aanmeld-dag zijn. En nu dus definitief besloten om niet te starten maar eerst het onderzoek na het uitstrijkje af te wachten. Na nog veel meer in te lezen en alles een beetje laten bezinken besef ik me wel dat er ergere dingen kunnen zijn dan nog iets langer afwachten met het IVF-traject.

Hoop alsnog wel dat we er niet teveel vertraging oplopen, maar de stress is nu toch wel langzaam verschoven naar het uitstrijkje. Dus eerst maar hopen dat dat allemaal niet tegenvalt.
Moeilijke beslissing maar hopelijk valt het mee/kun je snel door :*. Wanneer heb je vervolg dingen staan?
pi_207488834
Twee februari. Hopelijk gaat dat allemaal snel, en valt het mee. Dan zou ik in het allergunstigste geval in maart misschien wel kunnen starten.
  Manager PR/Moderator maandag 9 januari 2023 @ 21:10:25 #50
269689 crew  Viv
pi_207488908
@Myraela knap dat je een beslissing genomen hebt, en succes met het vervolg op het uitstrijkje. :*
pi_207718918
Hey @Myraela, hoe gaat het nu met je? Bijna 2 februari, fijn!
pi_207719775
Ja, aan het afwachten nog. Het hele gedoe neemt een hoop ruimte in in m'n hoofd, toch ook wel de angst rondom het uitstrijkje zelf. Dus blij als ik dat gewoon snel weer achter me kan laten.
pi_207725238
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 12:38 schreef Myraela het volgende:
Ja, aan het afwachten nog. Het hele gedoe neemt een hoop ruimte in in m'n hoofd, toch ook wel de angst rondom het uitstrijkje zelf. Dus blij als ik dat gewoon snel weer achter me kan laten.
Een hele spannende tijd Myraela! Hopelijk kan je het snel goed afsluiten.
Heb ik nou goed teruggelezen dat je, als deze onderzoeken achter de rug zijn, je start met IVF?
pi_207725544
Ik wilde hier nog even met jullie een kleine plottwist delen.

In december postte ik nog dat onze embryo's opgegeven waren en dat we de stap naar Duitsland zouden gaan zetten om daar verder te gaan.
Embryo nummer 9 (of 10) is midden december teruggeplaatst met zeer lage verwachtingen, maar met Kerst kwam ik er achter dat het embryootje was blijven plakken. In plaats van blij te zijn schoot ik compleet in de paniekstand, want deze zwangerschap kon in mijn hoofd wederom niet goed gaan. Het waren helse weken afwachten tot de eerste echo met 7 weken. Ik had/heb vrij weinig kwaaltjes in vergelijking met de vorige 3 zwangerschappen, dus ik heb mezelf helemaal gek gemaakt met een paniekaanval op mijn werk tot gevolg ;( :@ Ik was ervan overtuigd dat het weer een miskraam zou worden.

Maar niks bleek minder waar. Een kloppend hartje op de eerste echo vorige week. En ook de echo van vandaag liet een mooi frummeltje met kloppend hartje zien. We zijn er nog niet, we vertrouwen het ook nog niet helemaal, maar de eerste stapjes zijn al wel gezet *;
pi_207725632
Alvast succes volgende dan @Myraela :*.

@Peacefull wow!!! Gefeliciteerd *O* snap je reserves en bedenkingen maar toch *O*
pi_207725650
Oh peace O+ Ik word er helemaal emo van *;
pi_207726078
Ohh Peace O+ wat goed! Mijn duimen draaien dat alles goed blijft gaan! :*
pi_207726175
Peace O+
Shine bright like a diamond.
pi_207726351
Oh meid toch O+ ik duim heel erg met je mee!
pi_207726551
Peacefulll! :o :'( O+ *;
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 26 januari 2023 @ 21:38:25 #61
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207726948
Ik heb het niet snel maar zit hier helemaal met kippenvel door je onverwachte mooie nieuws Peace! Gefeliciteerd!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator donderdag 26 januari 2023 @ 21:55:59 #62
269689 crew  Viv
  donderdag 26 januari 2023 @ 22:25:52 #63
482080 AgnesGru
pi_207728169
Peace O+
pi_207732116
Wat een mooi nieuws Peacefull!
pi_207732387
Wat een fijn Peacefull, gefeliciteerd!
pi_207734964
Wat een achtbaan, Peace! Gefeliciteerd O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207734983
Van harte gefeliciteerd! *O*
  Moderator zaterdag 28 januari 2023 @ 09:37:56 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207743892
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:36 schreef Peacefulll het volgende:

In december postte ik nog dat onze embryo's opgegeven waren en dat we de stap naar Duitsland zouden gaan zetten om daar verder te gaan.
Embryo nummer 9 (of 10) is midden december teruggeplaatst met zeer lage verwachtingen, maar met Kerst kwam ik er achter dat het embryootje was blijven plakken. In plaats van blij te zijn schoot ik compleet in de paniekstand, want deze zwangerschap kon in mijn hoofd wederom niet goed gaan. Het waren helse weken afwachten tot de eerste echo met 7 weken. Ik had/heb vrij weinig kwaaltjes in vergelijking met de vorige 3 zwangerschappen, dus ik heb mezelf helemaal gek gemaakt met een paniekaanval op mijn werk tot gevolg ;( :@ Ik was ervan overtuigd dat het weer een miskraam zou worden.

Maar niks bleek minder waar. Een kloppend hartje op de eerste echo vorige week. En ook de echo van vandaag liet een mooi frummeltje met kloppend hartje zien. We zijn er nog niet, we vertrouwen het ook nog niet helemaal, maar de eerste stapjes zijn al wel gezet *;
Omg wat een fantastisch nieuws Peace! O+ :'( O+ ik kan me de angst zo goed voorstellen, zo herkenbaar ook, maar met elke goede echo krijg je weer een stukje meer vertrouwen.

Ik wens je een fijne zwangerschap :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 28 januari 2023 @ 13:12:48 #69
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_207746681
Peace O+ O+ *O*
Be happy with the little things in life
pi_207780692
Ik had morgen echo afspraak. Maar voelde al wat aankomen dus met ovulatietest gedaan was positief. Dus ik gelijk gebeld nu kunnen we morgen komen.
Maar ze wou nog wel even zeggen dat dit niet zo de bedoeling is.
Maar wat dan wel? Heb al een keer een maand gemist omdat mijn ovulatie eerder was dus een week voor niks gespoten :{
pi_207780977
Ik kom hier alleen even voor een O+ voor Peacefull, wat een fantastisch mooi bericht en mijn duimen draaien overuren O+
pi_207782187
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:36 schreef Peacefulll het volgende:

Och wow, wat zou het mooi zijn als deze echt echt echt blijft zitten zeg O+ gefeliciteerd!!
pi_207783258
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:15 schreef Magica het volgende:
Ik had morgen echo afspraak. Maar voelde al wat aankomen dus met ovulatietest gedaan was positief. Dus ik gelijk gebeld nu kunnen we morgen komen.
Maar wat dan wel? Heb al een keer een maand gemist omdat mijn ovulatie eerder was dus een week voor niks gespoten :{
Wat een stomme (en rare) reactie zeg, lijkt me juist precies de bedoeling dat je voor jezelf opkomt en niet herhaaldelijk voor niks medicatie zit te nemen omdat ze je echo's te laat of niet vaak genoeg inplannen!
pi_207785519
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 19:57 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Wat een stomme (en rare) reactie zeg, lijkt me juist precies de bedoeling dat je voor jezelf opkomt en niet herhaaldelijk voor niks medicatie zit te nemen omdat ze je echo's te laat of niet vaak genoeg inplannen!
Tnx, ik heb er gewoon een kutgevoel over. Alsof ik iets verkeerd heb gedaan. Maar goed zal morgen nog eens aankaarten…
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 23:19:49 #75
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207786903
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 17:15 schreef Magica het volgende:
Ik zou dit zeker even bespreken want het slaat nergens op. Juist in dit traject kun je dingen niet goed plannen en kan een eisprong zomaar een dag eerder komen dan gepland of een paar dagen later. Als je morgen de echo had was je juist te laat geweest. Rare reactie dus!
  Manager PR/Moderator maandag 30 januari 2023 @ 23:27:51 #76
269689 crew  Viv
pi_207787027
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 23:19 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik zou dit zeker even bespreken want het slaat nergens op. Juist in dit traject kun je dingen niet goed plannen en kan een eisprong zomaar een dag eerder komen dan gepland of een paar dagen later. Als je morgen de echo had was je juist te laat geweest. Rare reactie dus!
Dit! Succes @Magica :*
pi_207790419
Ik had het even gezegd, ze zeiden het enige is dat we nu niet weten hoeveel follikels er zijn. Maar op basis van vorige keren verwachtten ze niet meer dan 2. En ik had goed gehandeld. Alleen volgende keer (hopelijk niet) eerder echo inplannen
  dinsdag 31 januari 2023 @ 12:49:26 #78
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207790998
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 11:52 schreef Magica het volgende:
Ik had het even gezegd, ze zeiden het enige is dat we nu niet weten hoeveel follikels er zijn. Maar op basis van vorige keren verwachtten ze niet meer dan 2. En ik had goed gehandeld. Alleen volgende keer (hopelijk niet) eerder echo inplannen
Hè, maar dan kunnen ze nu toch alsnog een echo maken? Ik vind het maar vreemd...
pi_207791198
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 11:52 schreef Magica het volgende:
Gaat er dan ook iets fout met de medicijnen oid? Dit zou toch eigenlijk niet mogen gebeuren?
pi_207792023
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 12:49 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Hè, maar dan kunnen ze nu toch alsnog een echo maken? Ik vind het maar vreemd...
Na de eisprong verdwijnen de follikels en kun je ze niet meer tellen. Dus dan zien ze geen of een aantal follikels, terwijl het er misschien wel veel meer waren.

Heb je nou dan inseminatie gehad Magica?
  dinsdag 31 januari 2023 @ 14:21:36 #81
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207792185
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 14:06 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Na de eisprong verdwijnen de follikels en kun je ze niet meer tellen. Dus dan zien ze geen of een aantal follikels, terwijl het er misschien wel veel meer waren.

Aaaah, sorry dat wist ik niet.
pi_207792904
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 14:06 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Klopt, en ja heb ik nu gehad. Vorige 4x waren het er elke keer maar 2 dus durfde ze het wel aan
pi_207792925
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 13:05 schreef Myraela het volgende:

[..]
Gaat er dan ook iets fout met de medicijnen oid? Dit zou toch eigenlijk niet mogen gebeuren?
Volgens mij kan ondanks de medicatie toch eerder de eisprong plaatsvinden, en dan moet je dus eerder echo’s plannen. Soms is het bij mij met 9 dagen, andere keren moet ik wel de ovitrelle spuiten als de follikels groot genoeg zijn en ik nog geen eisprong heb gehad. Ja beetje vaag uitgelegd miss :')
  vrijdag 10 februari 2023 @ 10:45:09 #84
482080 AgnesGru
pi_207933369
Hier was een tijd lang niet veel te melden, maar de grootste hobbel is inmiddels genomen. Er werd gevreesd dat een PGT test ontwikkelen een lastig verhaal zou worden en dat wel een jaar tot anderhalf jaar zou kunnen duren. Maar het is binnen een jaar gelukt. Nu afwachten tot ik bericht krijg van het UMC om alles verder in gang te zetten.

Weet niet of jullie het herkennen, had laatst verjaardag van mijn neefje. Mijn zwagers waren met elkaar in gesprek hoe blij ze met hun ouders zijn en dat ze een geweldige opa en oma zijn enz. En dat deed toch wel pijn. We zijn het enige stel zonder kinderen en dat voelt al als een soort falen en of je al minder waard bent. En ik wil niet zo denken :@
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:14:55 #85
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207933834
Hoe is het gegaan @Myraela?

En @Peacefull hoe is het met jou?
pi_207935453
Het was bij mij de CIN3 die we eigenlijk al verwachtte. De uitslag verder in m'n dossier al kunnen lezen, lijken verder nog geen kankercellen te zijn. Maar volgende week woensdag belt de arts, dus dan hoor ik het pas echt.

Ze heeft wel de vorige keer de lisexcisie al direct gedaan, dus dat scheelt wachten. Ze zei dat de wond bij m'n baarmoeder moest genezen en dat ik dan zou mogen starten, dus dat zou betekenen dat ik m'n volgende cyclus in maart kan beginnen met spuiten. *O* Al met al goed nieuws.

En hoe is het met jou, @Debsterr ? Het is zo logisch dat mensen doorschuiven (en superfijn voor de succssen uiteraard O+) uit dit topic, maar soms blijf je toch benieuwd. Maar meelezen in volgende topics is nog niet al te best voor m'n mood meestal.

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:45 schreef AgnesGru het volgende:
Hier was een tijd lang niet veel te melden, maar de grootste hobbel is inmiddels genomen. Er werd gevreesd dat een PGT test ontwikkelen een lastig verhaal zou worden en dat wel een jaar tot anderhalf jaar zou kunnen duren. Maar het is binnen een jaar gelukt. Nu afwachten tot ik bericht krijg van het UMC om alles verder in gang te zetten.

Weet niet of jullie het herkennen, had laatst verjaardag van mijn neefje. Mijn zwagers waren met elkaar in gesprek hoe blij ze met hun ouders zijn en dat ze een geweldige opa en oma zijn enz. En dat deed toch wel pijn. We zijn het enige stel zonder kinderen en dat voelt al als een soort falen en of je al minder waard bent. En ik wil niet zo denken :@
Niet bekend met de PGT-test, maar klinkt fijn dat ze allemaal wat sneller lijkt te lopen dan verwacht. Je familieverhaal is wel herkenbaar. Ik zit ondertussen in de familie-whatsapp waar het alleen maar over de twee baby's gaat. De verjaardagen sla ik in ieder geval lekker over.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:25:37 #87
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207935586
Fijn dat de uitslag meeviel zeg @Myraela *O* en hopelijk volgende cyclus dan echt aan de slag! Dan valt de "uitstel" uiteindelijk toch nog mee.

Hier gaat het goed, maandag termijnecho (dan ben ik 11+4), zo grappig want het voelt alsof ik al maaaaanden zwanger ben, maar ja heb dan ook al 4 echo's gehad :@. Merk wel dat naarmate we de termijn waarop ik Mina verloor naderen, het mentaal pittiger wordt. Toch de angst dat er nog zoiets gebeurd. Maar we proberen positief te blijven en uit te kijken naar de toekomst.

Veel succes vast straks als je mag starten :* ik duim voor je!
pi_207938347
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 15:32 schreef Magica het volgende:

[..]
Klopt, en ja heb ik nu gehad. Vorige 4x waren het er elke keer maar 2 dus durfde ze het wel aan
Spannend Magica, wanneer mag je testen?

quote:

Wat een fijn nieuws dat de genetische test eerder afgerond is O+ Ondanks dat een jaar sowieso ellendig lang wachten is }:| Moet je nu afwachten wanneer je met IVF kan starten?
En het laatste stukje is/was heel herkenbaar. Ik heb altijd het gevoel gehad dat wij er niet bij hoorden, zonder kinderen. Voelde soms echt eenzaam.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:15 schreef Myraela het volgende:
Het was bij mij de CIN3 die we eigenlijk al verwachtte. De uitslag verder in m'n dossier al kunnen lezen, lijken verder nog geen kankercellen te zijn. Maar volgende week woensdag belt de arts, dus dan hoor ik het pas echt.

Ze heeft wel de vorige keer de lisexcisie al direct gedaan, dus dat scheelt wachten. Ze zei dat de wond bij m'n baarmoeder moest genezen en dat ik dan zou mogen starten, dus dat zou betekenen dat ik m'n volgende cyclus in maart kan beginnen met spuiten. *O* Al met al goed nieuws.

En hoe is het met jou, @:Debsterr ? Het is zo logisch dat mensen doorschuiven (en superfijn voor de succssen uiteraard O+) uit dit topic, maar soms blijf je toch benieuwd. Maar meelezen in volgende topics is nog niet al te best voor m'n mood meestal.
Jeej! Wat een goed nieuws. Is wel even een hele spannende periode geweest voor je zeg! Fijn dat je je blik weer vooruit kan zetten en een richtdatum hebt voor de volgende poging.

quote:
17s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:14 schreef Debsterr het volgende:
Hoe is het gegaan @:Myraela?

En @:Peacefull hoe is het met jou?
Allereerst bedankt voor alle lieve reacties van iedereen O+ Ik was er een beetje overweldigend door. Langs de zijlijn lezen en leven veel mensen van dit forum mee. Dat is echt wel heel fijn om te zien.
Ik vind het moeilijk om erop te vertrouwen dat dit kindje er echt gaat komen. In mijn hoofd wacht ik nog op het addertje onder t gras zeg maar. Maar tot nu toe goede echo's en een vrolijk stuiterende baby O+
We schelen helemaal niet zo heel veel qua termijn Debsterr. Iets meer dan een week.
pi_207940183
quote:

En hoe is het met jou, @:Debsterr ? Het is zo logisch dat mensen doorschuiven (en superfijn voor de succssen uiteraard O+) uit dit topic, maar soms blijf je toch benieuwd. Maar meelezen in volgende topics is nog niet al te best voor m'n mood meestal.
[..]
Niet bekend met de PGT-test, maar klinkt fijn dat ze allemaal wat sneller lijkt te lopen dan verwacht. Je familieverhaal is wel herkenbaar. Ik zit ondertussen in de familie-whatsapp waar het alleen maar over de twee baby's gaat. De verjaardagen sla ik in ieder geval lekker over.
Fijn voor dat goede nieuws :)
pi_207940267
quote:

Minder waard? :o
Dat vind ik wel heftig, ik probeer altijd te relativeren en nuchter over te blijven maar misschien stop ik het wel allemaal gewoon weg :P
pi_207940325
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:05 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
Spannend Magica, wanneer mag je testen?
Ja over 5 dagen, maar eerlijk gezegd heb ik er 0 vertrouwen in :') 5e poging inmiddels
pi_208003658
Zoals verwacht,niks, mijn positieve mindset helpt ook echt :')
pi_208003698
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 11:04 schreef Magica het volgende:
Bah -O-

:*
Born to Lose, but Built to Win.
pi_208028948
Hallo allen, hier een lotgenoot die al een tijd meeleest maar nu toch ook meetypt. Vriendinlief en ik zijn nu zo'n 5 jaar onderweg met onze kinderwens. Eerst zelf proberen, dan huisarts, corona-periode, zelfinseminatie, ziekenhuis.

Inmiddels hebben we 9 pogingen tot IUI achter de rug waarbij we bij 3 mochten starten maar helaas zonder resultaat. In januari gestart met het IVF-traject en afgelopen donderdag punctie gehad waarna we te horen kregen dat het toch ICSI wordt door te weinig goede zaadcellen. Zondag de terugplaatsing van een embryo en dus nu in de wachtweken. De tijd tussen de punctie en terugplaatsing vond ik al mentaal enorm slopend en nu dan wachten of het allemaal goed blijft gaan...
pi_208089406
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:01 schreef Schlex het volgende:
Hallo allen, hier een lotgenoot die al een tijd meeleest maar nu toch ook meetypt. Vriendinlief en ik zijn nu zo'n 5 jaar onderweg met onze kinderwens. Eerst zelf proberen, dan huisarts, corona-periode, zelfinseminatie, ziekenhuis.

Inmiddels hebben we 9 pogingen tot IUI achter de rug waarbij we bij 3 mochten starten maar helaas zonder resultaat. In januari gestart met het IVF-traject en afgelopen donderdag punctie gehad waarna we te horen kregen dat het toch ICSI wordt door te weinig goede zaadcellen. Zondag de terugplaatsing van een embryo en dus nu in de wachtweken. De tijd tussen de punctie en terugplaatsing vond ik al mentaal enorm slopend en nu dan wachten of het allemaal goed blijft gaan...
Hoi hoi, hoe bedoel je 9 pogingen waarbij we 3 mochten starten? Heel veel succes iig zondag en met het wachten :)
pi_208096109
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 16:44 schreef Magica het volgende:

[..]
Hoi hoi, hoe bedoel je 9 pogingen waarbij we 3 mochten starten? Heel veel succes iig zondag en met het wachten :)
Bij zes van de negen uitgangsecho's bleek sprake te zijn van cystevorming. En aangezien dit de hormonale huishouding in de war kan schoppen mochten we telkens niet starten. Een maand wachten of aan de pil. Dus dat we uberhaupt mochten beginnen was voor ons al een klein succesje.
  Manager PR/Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 08:14:22 #97
269689 crew  Viv
pi_208096356
quote:
Wat jammer! :*

@Schlex was de terugplaatsing afgelopen zondag?
pi_208096872
quote:
:* Wat een teleurstelling elke keer hè? ;( Zwanger worden (of niet) ligt niet aan iets wat jij doet of denkt iig. De positieve mindset kan je denk ik wel wat beter door het traject heen slepen.
Ik hoop oprecht dat je, na deze teleurstelling en de menstruatie, weer wat hoop en vertrouwen weet te vinden.
(Hoewel mijn positieve mindset bij kind #1 best een knau had gekregen en bij #2 na de start van het traject in rap tempo verdween en plaats maakte voor heel veel andere (lelijke) gedachten en emoties. En ook dat is heel normaal, wel mega vermoeiend).
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:01 schreef Schlex het volgende:

Hallo Schlex, helaas welkom hier. Je hebt ook al een lang traject achter de rug. Wat balen dat je constant cystes had. Ik had ook bijna na elke IUI-pohing een cyste, heel frustrerend, want je moet dan weer afwachten.
Hoe heb je de eerste IVF-poging ervaren?
Ik duim uiteraard voor goed nieuws voor je volgende week *O*
pi_208097297
Volg dit topic al best een tijdje en wil al die tijd al wat posten. Moest er toch maar eens van komen. Mijn vriendin en ik proberen nu al zo'n 5 jaar onze kinderwens te vervullen. Aan het begin van corona (timing...) het hele ziekenhuistraject ingegaan. Was best heftig om te horen dat er toch iets "mis" was, in dit geval aan mijn kant. IUI was een keer geprobeerd, maar dat was ijdele hoop.

ICSI was dan het enige dat restte en inmiddels zijn we al weer bijna 2 jaar onderweg en 3 puncties verder. We zitten dus in onze laatste behandeling. Begin januari dit jaar was die derde punctie. Mijn vriendin kreeg een andere hormoonbehandeling om meer eitjes te kunnen opwekken, tot succes. In totaal 15 eitjes waaruit 6 goeie embryo's kwamen. Dat was bij eerdere puncties minder. Bij de terugplaatsing voor 2 embryo's gekozen, wat mogelijk was bij de 3e behandeling.

Blij en verrast waren we dat mijn vriendin halverwege januari een positieve test had. Onwerkelijk was het gevoel. Die onwerkelijkheid was er eveneens toen we de eerste echo met zo'n 7,5 week hadden. De gynaecoloog kwam direct met slecht nieuws. Ze was zwanger, maar er was geen ontwikkelde embryo. Alleen een vruchtzakje. De wereld stort dan werkelijk even in. Je houdt er rekening mee, maar we waren niet eerder zo ver gekomen. Positieve kant: mijn vriendin kan in ieder geval zwanger worden. Want daar begonnen we inmiddels ook een beetje aan te twijfelen.

Zo'n ICSI-traject gaat je niet in de koude kleren zitten. Ups and downs en hoop proberen te houden. We hebben nu nog 4 cryo's en dan houdt het op. Eerst nog maar even bekomen van de klap en dan weer verder.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_208100206
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 08:14 schreef Viv het volgende:

[..]
Wat jammer! :*

@:schlex was de terugplaatsing afgelopen zondag?
De terugplaatsing was zondag de 12e en van het ziekenhuis mogen we aankomende zondag mogen testen. Aftellen!

quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:09 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
Hallo Schlex, helaas welkom hier. Je hebt ook al een lang traject achter de rug. Wat balen dat je constant cystes had. Ik had ook bijna na elke IUI-pohing een cyste, heel frustrerend, want je moet dan weer afwachten.
Hoe heb je de eerste IVF-poging ervaren?
Ik duim uiteraard voor goed nieuws voor je volgende week *O*
De aanloop naar de punctie viel ons reuze mee. Bij de IUI's had mijn vriendin namelijk veel last van emotionele breakdowns (en ik dus ook...) Bij de ICSI geen last gehad tot afgelopen weekend één keer.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Volg dit topic al best een tijdje en wil al die tijd al wat posten.
Jeetje wat heftig. :'( Ik duim voor jullie! Hoe is het voor jou als man tijdens zo'n traject? Persoonlijk vind ik het namelijk heel moeilijk. Ik voel me soms echt een buitenstaander die alleen op afroep mijn deel komt inleveren en dan niet meer nodig is. Kan ook niet altijd met mn verdriet bij vriendinlief terrecht, want tja, die zit al onder de hormonen..en dan kom ik nog eens aan met mijn sores. In ons ziekenhuis is alles volledig gericht op de vrouw, althans zo ervaar ik het. Bij een afspraak wordt mijn vriendin altijd gevraagd hoe het met haar gaat en of het allemaal wil met de medicatie etc etc. Gesprekken lopen vooral tussen arts en vriendin. En dan denk ik van binnen: 'Hallo? Ik ben er ook nog? Ook ik heb het moeilijk, ben er voor mijn wederhelft maar heb ook de spanning en verdriet van dit traject. Interesseert dat iemand?' Dat mijn naam ook eens genoemd werd in de wachtkamer voor terugplaatsing vond ik al een opsteker. Eigenlijk wel humor. En natuurlijk, mn vriendin moet alle behandelingen ondergaan (waar ik me enorm schuldig over voel en ik lijdzaam toekijk) dus niets dan logisch dat de focus op haar ligt. Laat daar geen verwarring over ontstaan. Maar iets meer nadruk op ons als stel zou ook fijn zijn, we doen dit toch samen.

Meer mensen die dit herkennen?
pi_208100649
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:43 schreef Schlex het volgende:

[..]
De terugplaatsing was zondag de 12e en van het ziekenhuis mogen we aankomende zondag mogen testen. Aftellen!
[..]
De aanloop naar de punctie viel ons reuze mee. Bij de IUI's had mijn vriendin namelijk veel last van emotionele breakdowns (en ik dus ook...) Bij de ICSI geen last gehad tot afgelopen weekend één keer.
[..]
Jeetje wat heftig. :'( Ik duim voor jullie! Hoe is het voor jou als man tijdens zo'n traject? Persoonlijk vind ik het namelijk heel moeilijk. Ik voel me soms echt een buitenstaander die alleen op afroep mijn deel komt inleveren en dan niet meer nodig is. Kan ook niet altijd met mn verdriet bij vriendinlief terrecht, want tja, die zit al onder de hormonen..en dan kom ik nog eens aan met mijn sores. In ons ziekenhuis is alles volledig gericht op de vrouw, althans zo ervaar ik het. Bij een afspraak wordt mijn vriendin altijd gevraagd hoe het met haar gaat en of het allemaal wil met de medicatie etc etc. Gesprekken lopen vooral tussen arts en vriendin. En dan denk ik van binnen: 'Hallo? Ik ben er ook nog? Ook ik heb het moeilijk, ben er voor mijn wederhelft maar heb ook de spanning en verdriet van dit traject. Interesseert dat iemand?' Dat mijn naam ook eens genoemd werd in de wachtkamer voor terugplaatsing vond ik al een opsteker. Eigenlijk wel humor. En natuurlijk, mn vriendin moet alle behandelingen ondergaan (waar ik me enorm schuldig over voel en ik lijdzaam toekijk) dus niets dan logisch dat de focus op haar ligt. Laat daar geen verwarring over ontstaan. Maar iets meer nadruk op ons als stel zou ook fijn zijn, we doen dit toch samen.

Kijk misschien eens bij Freya, dat is de vereniging voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen en kinderloosheid. Wij hebben er tijdens de behandelingen veel aan gehad. Ze doen ook online sessies en er zijn er specifiek voor mannen bij.
https://www.freya.nl/agenda/

Sterkte, het is heel zwaar, ook als man. En ja de man wordt vaak vergeten in het ziekenhuis. Plus ik herken het ook wel dat ik tijdens de behandeling zelf weinig ruimte overhad voor mijn vriend.
pi_208101807
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 07:34 schreef Schlex het volgende:

[..]
Bij zes van de negen uitgangsecho's bleek sprake te zijn van cystevorming. En aangezien dit de hormonale huishouding in de war kan schoppen mochten we telkens niet starten. Een maand wachten of aan de pil. Dus dat we uberhaupt mochten beginnen was voor ons al een klein succesje.
Dankje voor je antwoord, wat klote zeg :{
pi_208101842
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Volg dit topic al best een tijdje en wil al die tijd al wat posten. Moest er toch maar eens van komen. Mijn vriendin en ik proberen nu al zo'n 5 jaar onze kinderwens te vervullen. Aan het begin van corona (timing...) het hele ziekenhuistraject ingegaan. Was best heftig om te horen dat er toch iets "mis" was, in dit geval aan mijn kant. IUI was een keer geprobeerd, maar dat was ijdele hoop.

ICSI was dan het enige dat restte en inmiddels zijn we al weer bijna 2 jaar onderweg en 3 puncties verder. We zitten dus in onze laatste behandeling. Begin januari dit jaar was die derde punctie. Mijn vriendin kreeg een andere hormoonbehandeling om meer eitjes te kunnen opwekken, tot succes. In totaal 15 eitjes waaruit 6 goeie embryo's kwamen. Dat was bij eerdere puncties minder. Bij de terugplaatsing voor 2 embryo's gekozen, wat mogelijk was bij de 3e behandeling.

Blij en verrast waren we dat mijn vriendin halverwege januari een positieve test had. Onwerkelijk was het gevoel. Die onwerkelijkheid was er eveneens toen we de eerste echo met zo'n 7,5 week hadden. De gynaecoloog kwam direct met slecht nieuws. Ze was zwanger, maar er was geen ontwikkelde embryo. Alleen een vruchtzakje. De wereld stort dan werkelijk even in. Je houdt er rekening mee, maar we waren niet eerder zo ver gekomen. Positieve kant: mijn vriendin kan in ieder geval zwanger worden. Want daar begonnen we inmiddels ook een beetje aan te twijfelen.

Zo'n ICSI-traject gaat je niet in de koude kleren zitten. Ups and downs en hoop proberen te houden. We hebben nu nog 4 cryo's en dan houdt het op. Eerst nog maar even bekomen van de klap en dan weer verder.
Wat een teleurstelling moet dat geweest zijn, heel veel sterkte :*
Hopelijk volgende keer goed nieuws
pi_208101873
SPOILER
pi_208102220
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:43 schreef Schlex het volgende:

[..]

Ik had dit zelf kunnen schrijven. Dus ja, ik herken het volledig! De laatste punctie was voor mijn vriendin vrij heftig. Haar lichaam reageerde ook anders op de veranderde hormoonkuur. Je bent er voor haar en ondersteunt, maar je voelt je soms machteloos.

Steeds verder in het proces merk je dat je als man vaak compleet vergeten wordt. Dat zal vast vaak onbewust zijn, maar op een gegeven moment viel het mijn vriendin ook op. Ze werd/wordt er zelfs boos om. Inmiddels moeten we er wel een beetje om lachen als weer eens blijkt dat ik tijdens een afspraak weer compleet genegeerd werd. Ik zou graag de ongemakken van mijn vriendin willen overnemen, zij ondergaat immers het meeste. Maar tegelijkertijd is de vraag "en hoe gaat het met jou?" niet een heel moeilijke. Ook niet in onze eigen omgeving overigens. Merk dat men ook dan vaak volledig is gefocust op mijn vriendin. Maar goed, zij zegt dan "vraag ook eens hoe het met hèm gaat!" O+

En thanks trouwens. Hoop voor jullie dat er na zo'n lange tijd een klein wonder mag komen. Het wachten na de terugplaatsing is en blijft zenuwslopend. Dat went nooit...

quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:16 schreef Magica het volgende:

[..]
Wat een teleurstelling moet dat geweest zijn, heel veel sterkte :*
Hopelijk volgende keer goed nieuws
  Manager PR/Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 17:07:52 #106
269689 crew  Viv
pi_208102313
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:19 schreef Magica het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_208102736
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 17:07 schreef Viv het volgende:

[..]
SPOILER
Da’s lief Tnx O+
SPOILER
pi_208102871
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 17:59 schreef Magica het volgende:

[..]
Da’s lief Tnx O+
SPOILER
SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 22-02-2023 18:18:46 ]
pi_208104991
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:13 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
SPOILER
Dankje, echt een hele lieve reactie :)
Geeft me weer even wat moed
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:53:49 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_208105130
Even een noot er bij: tegen de tijd dat onze kinderen 20 zijn, is het echt doodnormaal dat hun ouders rond de 60 zijn. Ik ken echt tientallen stellen (persoonlijk!) die ruimschoots de 35 gepasseerd waren toen ze hun (eerste) kind kregen. Anno nu is dat maatschappelijk gezien echt geen "ding" meer. :*
disclaimer
pi_208106183
Daarnaast; garanties over hoe dingen lopen heb je nooit. Jonge ouders wilt ook niet zeggen dat je als je 20 bent nog (vitale) ouders hebt. Zolang jij weet dat een kind welkom is en je er met veel liefde goed voor kan zorgen dan heeft dat kind volgens mij heel veel geluk om jullie als ouders te krijgen. :*
  Moderator donderdag 23 februari 2023 @ 09:32:35 #112
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208108957
Hoe oud ben jij Magica? Ik was 38 toen ik beviel van Aapie. Ik heb nooit het gevoel dat ik een oudere ouder ben, ik pas bijvoorbeeld prima tussen alle ouders op de kdv.

Verder eens met dat de mannen echt vergeten worden in dit traject, alle aandacht gaat naar de vrouw. Ik merkte dat ook met alle miskramen, alle aandacht ging naar mij en bijna niemand vroeg naar mijn man. Heb dat altijd vreemd gevonden.
  donderdag 23 februari 2023 @ 09:35:51 #113
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208108982
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:32 schreef MaJo het volgende:
Hoe oud ben jij Magica? Ik was 38 toen ik beviel van Aapie. Ik heb nooit het gevoel dat ik een oudere ouder ben, ik pas bijvoorbeeld prima tussen alle ouders op de kdv.

Verder eens met dat de mannen echt vergeten worden in dit traject, alle aandacht gaat naar de vrouw. Ik merkte dat ook met alle miskramen, alle aandacht ging naar mij en bijna niemand vroeg naar mijn man. Heb dat altijd vreemd gevonden.
Met miskramen is het inderdaad ook vrijwel alleen de vrouw waar naar wordt gekeken. Meermaals zelf ook aangegeven als iemand vroeg hoe het met mij ging, dat mijn man het OOK als heftig ervoer. Blijkbaar wordt kinderen krijgen toch nog echt als iets van de vrouw gezien terwijl je er samen een hoop emoties bij ervaart.
pi_208109131
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:32 schreef MaJo het volgende:

Net 40 geworden :') dus ALS het nog wat wordt ben ik 41 dat vind ik wel echt oud, maar je verlegt wel steeds zelf je grenzen…
pi_208150730
Vandaag testdag. En opnieuw geen tweede streepje. Ondanks dat we niet te veel wilden hopen voelt het toch weer als een klap in het gezicht... :'(
  Manager PR/Moderator zondag 26 februari 2023 @ 11:10:03 #116
269689 crew  Viv
pi_208152109
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 10:36 schreef Schlex het volgende:
Vandaag testdag. En opnieuw geen tweede streepje. Ondanks dat we niet te veel wilden hopen voelt het toch weer als een klap in het gezicht... :'(
Dat is elke keer weer een klap in je gezicht. De hoop die je misschien toch ergens had (ook al wil je niet hopen, je hebt bij elke TP weer een kans), is weer vervlogen en het einde voelt steeds dichterbij ;( En dat is enorm spannend en verdrietig :*
pi_208155934
quote:
Sterkte!
pi_208157668
Thanks! Even de tijd nemen om weer op te laden.
pi_208173227
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:19 schreef Magica het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_208173235
quote:
Sterkte :*

En wat klote zeg. ;(
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 18:05:29 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208180683
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 09:50 schreef Magica het volgende:

[..]
Net 40 geworden :') dus ALS het nog wat wordt ben ik 41 dat vind ik wel echt oud, maar je verlegt wel steeds zelf je grenzen…
Ik herken het helemaal :Y ik was 38 toen ik beviel van Aapie en we twijfelen nu of we voor een tweede gaan. Inmiddels ben ik 40 jaar en ik vind dat zelf aan de ene kant te oud en aan de andere kant denk ik wat maken die paar jaar ook uit. En het gekke, bij anderen vind ik het prima kunnen maar mezelf vind ik dan wel te oud :?
pi_208264907
Ik zit enthousiast te wachten tot ik ongesteld word. Heel vreemd na 2.5 jaar juist hopen dat die menstruatie uitblijft. :') Volgens planning vandaag, maar ik denk dat het hem niet meer gaat worden voordat het aanmelden bij de poli sluit. Dus hopelijk morgen.
pi_208285703
Gisteren aangemeld, mag starten. *O* Morgen voor het eerst Gonal-F spuiten. Sowieso voor het eerst mezelf spuiten. Maar kijk er vreemd genoeg alleen maar naar uit. Ben gewoon te enthousiast dat we eindelijk weer een stap verder komen.
pi_208331344
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 18:05 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik herken het helemaal :Y ik was 38 toen ik beviel van Aapie en we twijfelen nu of we voor een tweede gaan. Inmiddels ben ik 40 jaar en ik vind dat zelf aan de ene kant te oud en aan de andere kant denk ik wat maken die paar jaar ook uit. En het gekke, bij anderen vind ik het prima kunnen maar mezelf vind ik dan wel te oud :?
Me three :W
Ik lees al even mee, maar nooit echt de moed te reageren. Dit vind ik wel heel herkenbaar. Ik ben 40 en heb net drie IUI's achter de rug en er is nu voorgesteld om te starten met ICSI.

Nooit gedacht dat ik hier op uit zou komen toen ik ruim drie jaar geleden mijn spiraal eruit haalde. Toen dacht ik 'als ik maar voor mijn veertigste moeder ben en anders hoeft het ook niet meer'. Uiteindelijk is de wens alleen groter geworden, zeker nu er in mijn omgeving een babyboom is onder meiden van mijn leeftijd. Maar daar loop ik nu dus ook al snel een jaar of twee op 'achter' voor mijn gevoel als het nu überhaupt nog zou lukken...

Volgende woensdag mag ik testen, maar vanwege het lage aantal actieve spermacellen is de kans heel klein. En dan moeten we dus beslissen of we verder willen met de ICSI of het hier bij laten.

Fijn om hier mee te lezen met mensen die een beetje in dezelfde situatie zitten.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 20:00:04 #126
112251 314
gimme pie!
pi_208331435
Hallo allemaal! Ik heb hier ook nog nooit gepost, maar lees al een tijdje mee, nu ik ineens de heren zag posten dacht ik ook maar onze ervaringen te delen. Wellicht heeft iemand er wat aan, of kan er informatie uitgewisseld worden.

Heb lang geleden eens een kloon aangevraagd maar om een of andere reden werkte dat niet, dus vandaar dan maar met mijn (oude) account gewoon zoals het is.

In het kort, zoals het bij velen denk ik is gegaan: kinderwens sinds een jaar of 6, werkte niet op de natuurlijke manier, dokter erbij, seks op timing, werkte ook niet dus gevolgd door IUI. Dat is 5x gedaan zonder resultaat, waarna we op IVF/ICSI waren aangewezen.

Eind 2020 de eerste stimulatie, redelijke score (maar wel OHSS dus geen verse transfer), gevold door 3 transfers: 1x1 en 2x2. Helaas nooit een positieve zwangerschapstest in handen gehad. Dat bracht ons al tot mid 2021. We hebben toen een pauze ingelast om onszelf wat de tijd te geven, mentaal en fysiek, en zijn begin dit jaar in een nieuwe kliniek opnieuw begonnen.

Stimulatie deze maand gedaan, redelijk goed, jammergenoeg toch weer tegen OHSS aan dus weer geen verse transfer mogelijk. 20+ follikels, uiteindelijk 12 eicellen van de juiste grootte, vandaag te horen gekregen dat van die 12 er 10 goed genoeg waren voor PICSI en er uiteindelijk 5 zijn die bevrucht zijn en waar ze beide pronucleus zien, dus 5 de vriezer in.

Nu wordt het wachten... Mijn vrouw slikt nog wat extra medicatie tegen water vasthouden, plus nog wat erbij om over 10 dagen een "normale" menstruatie te verwachten (want het lichaam heeft nog niet door dat de follikels leeg zijn gehaald), plus nog 10 dagen Clexane.

Dan kijken we uit naar een transfer in de volgende cyclus midden april 🤞

Vragen staat vrij! Ik ben dit jaar 40 geworden, mijn vrouw is 36, en we wonen sinds 4 jaar in Duitsland (daarvoor 3 jaar in Engeland)

[ Bericht 0% gewijzigd door 314 op 11-03-2023 20:15:06 ]
pi_208331490
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 09:35 schreef Myraela het volgende:
Gisteren aangemeld, mag starten. *O* Morgen voor het eerst Gonal-F spuiten. Sowieso voor het eerst mezelf spuiten. Maar kijk er vreemd genoeg alleen maar naar uit. Ben gewoon te enthousiast dat we eindelijk weer een stap verder komen.
Spannend! Heel veel succes. Gonal-F heb ik ook gespoten bij de IUI. Maar in zo'n kleine hoeveelheid dat ik er niet heel veel van merkte. Het zelf spuiten viel me wel mee. Hoe gaat het bij jou?
pi_208348163
Hi @shankanana! Goed dat je de moed hebt gevonden om mee te posten. :D Zo spannend zijn we niet. Succes met het testen woensdag!

Ik vind het altijd wel opvallend dat de twijfels over de leeftijd vaak zoveel meer gericht zijn op de vrouw. Ik snap dat we ook biologisch een klokje hebben. Maar ik ben bijvoorbeeld 30 en mijn man is 40, er is echt niemand die er ook maar 1 seconde over nadenkt dat hij dan eerder kinderen had moeten krijgen.

Balen van de OHSS @314 . Heeft ze er veel klachten van? Nu je een tweede kliniek mee hebt gemaakt, merk je veel verschillen? Hopelijk herstelt het lichaam van je vrouw snel weer en hebben jullie straks een goede terugplaatsing.
pi_208348371
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:01 schreef shankanana het volgende:
Spannend! Heel veel succes. Gonal-F heb ik ook gespoten bij de IUI. Maar in zo'n kleine hoeveelheid dat ik er niet heel veel van merkte. Het zelf spuiten viel me wel mee. Hoe gaat het bij jou?
Ik vind het zelf spuiten ook erg meevallen, doet ook gewoon geen pijn bij mij. Vanavond voor het eerst ook Cetrotide erbij spuiten. Vind ik de eerste keer ook even spannend omdat die iets ingewikkelder is om klaar te maken. Maar komt vast goed met de instructie ernaast.

Ik heb wel wat bijwerkingen, maar ook nog prima te overzien. Gisteren was ik misselijk, vandaag waren juist m'n darmen van slag en beide dagen wat steken in m'n buik. Maarja, ik zie het maar als een positief teken dat het in ieder geval iets met m'n lichaam lijkt te doen. Zin in de echo donderdag, heel benieuwd!

Ik heb trouwens geen idee wat veel of weinig is bij Gonal-F. Mijn arts heeft 150 voorgeschreven en zei dat dat gewoon de gemiddelde dosis is. Maar zo'n eerste ronde is het natuurlijk ook maar gewoon testen en afwachten.
pi_208392260
Sorry voor de vragen, maar ik dacht misschien zitten hier ervaringsdeskundigen.

Onze dochter is nu ongeveer een half jaar. Zwanger worden is vrij voorspoedig gegaan dankzij een letrozol kuur. Nog geen korte termijnplannen voor een tweede, maar mijn hoofd is er soms wel mee bezig (bedankt hormonen) en wil ook eigenlijk geen jaren wachten. Nu hou ik van een beetje vooruit denken en vroeg ik me af hoe het werkt als je je eerste kindje via een fertiliteitstraject hebt gekregen. Moet je dan eerst weer een zelfde periode zelf proberen, of kun je makkelijker een verwijzing krijgen voor een volgende kindje, hoe staan huisartsen daar in? En als ik bijvoorbeeld lang borstvoeding zou willen blijven geven, is dat dan geen bezwaar of moet ik dit ruime tijd voor het vragen om een verwijzing afbouwen om eerst weer een 'normale' cyclus proberen te krijgen (overigens nog nooit een normale cyclus gehad)?
pi_208392990
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:41 schreef Lokasenna het volgende:

Onze dochter is nu ongeveer een half jaar. Zwanger worden is vrij voorspoedig gegaan dankzij een letrozol kuur. Nog geen korte termijnplannen voor een tweede, maar mijn hoofd is er soms wel mee bezig (bedankt hormonen) en wil ook eigenlijk geen jaren wachten. Nu hou ik van een beetje vooruit denken en vroeg ik me af hoe het werkt als je je eerste kindje via een fertiliteitstraject hebt gekregen. Moet je dan eerst weer een zelfde periode zelf proberen, of kun je makkelijker een verwijzing krijgen voor een volgende kindje, hoe staan huisartsen daar in? En als ik bijvoorbeeld lang borstvoeding zou willen blijven geven, is dat dan geen bezwaar of moet ik dit ruime tijd voor het vragen om een verwijzing afbouwen om eerst weer een 'normale' cyclus proberen te krijgen (overigens nog nooit een normale cyclus gehad)?
Je hebt een nieuwe verwijzing van de huisarts nodig. Maar dat is meer formaliteit. Je hoeft niet weer eerst een jaar zelf te proberen of zo. Wij waren al eerder aan de beurt bij fertiliteit, omdat we voor een tweede gingen. Eerste intake duurde toen 3 maanden (dat was vlak na de eerste lockdown).
Paar onderzoeken werden herhaald (bloed, echo?, maar HGC of andere onderzoeken niet.
Borstvoeding is wel een ding bij de meeste ZH/artsen. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, want ik was al gestopt.
pi_208394210
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:41 schreef Lokasenna het volgende:

Ik ben toen doorverwezen naar de gynaecoloog omdat de bloeddrukmedicatie die ik gebruikte niet samen kon met een zwangerschap. Vanwege mijn voorgeschiedenis met PCOS&succesvolle OI met clomid mochten we ook gelijk weer beginnen met OI, mits ik minstens 3 maanden gestopt was met borstvoeding. Op dat moment gaf ik borstvoeding en was stoppen voor mij echt niet bespreekbaar. Het beleid van de ziekenhuizen is hierin ook heel wisselend.

SPOILER: trigger: spontaan
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:43:27 #133
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208396246
Ik zal nooit zeggen dat je moet liegen tegen artsen, maar mijn oudste was al ruim 2 toen we het traject in gingen dus toen heeft niemand meer naar borstvoeding geïnformeerd :D. Echt handig was dat. Maar ik had dus wel weer een cyclus toen, dat scheelt. We hebben uiteindelijk IUI gedaan zonder hormonen. Ik weet niet meer goed wat ik had besloten te doen als we voor IVF zouden gaan maar volgens mij was mijn plan om dan gewoon door te voeden, mits hij wou. Hij was toen 3 jaar en dronk nog 1x per dag.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 23:43:00 #134
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208399683
Ik snap de correlatie tussen het traject en borstvoeding niet :?
pi_208402292
Het geven van borstvoeding kan een nadelige invloed hebben op je vruchtbaarheid. Als je een duur traject in gaat met hormonen en controles willen ze de kansen optimaliseren, dus is borstvoeding dan een ding. :)
pi_208403011
Freya heeft er een uitgebreid artikel over :)

https://www.freya.nl/kind(...)0er%20gevoed%20wordt.
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 10:23:36 #137
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208403425
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 08:50 schreef Nanuke het volgende:
Het geven van borstvoeding kan een nadelige invloed hebben op je vruchtbaarheid. Als je een duur traject in gaat met hormonen en controles willen ze de kansen optimaliseren, dus is borstvoeding dan een ding. :)
Ah op die fiets :)

quote:
17s.gif Op donderdag 16 maart 2023 09:52 schreef douche-eendje het volgende:
Freya heeft er een uitgebreid artikel over :)

https://www.freya.nl/kind(...)0er%20gevoed%20wordt.
Bedankt ^O^
pi_208406341
Goed om te horen van jullie ervaringen. Te zijner tijd zal ik de poli ook eens mailen over hun beleid hierover als het dan nog van toepassing is. Lijkt me zo vervelend als je na wachttijd op gesprek bent en dan blijkt dat je nog eens een x aantal maanden moet wachten omdat je niet aan de voorwaarden van de behandeling voldoet.

Ook goede info in het artikel van Freya ^O^
pi_208406386
De 10 dagen echo gehad. Ze zag al wel wat eitjes, maar we gaan nog even door. Dosis Gonal-F omhoog om de kleine eitjes wel even door te laten ontwikkelen. Zondag weer een nieuwe echo.

Ik vind het wel lastig om niet lekker vooruit te kunnen plannen. :D Ik was er een beetje vanuit gegaan dat ze vandaag wel konden aangeven wanneer de punctie zou zijn, ik had geen rekening gehouden met gewoon een nieuwe echo inplannen. Achteraf gezien natuurlijk ook gewoon naief, maarja, het is allemaal nieuw. Gelukkig is het met mijn werk allemaal niet zo'n probleem.
pi_208406521
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:32 schreef Lokasenna het volgende:
Goed om te horen van jullie ervaringen. Te zijner tijd zal ik de poli ook eens mailen over hun beleid hierover als het dan nog van toepassing is. Lijkt me zo vervelend als je na wachttijd op gesprek bent en dan blijkt dat je nog eens een x aantal maanden moet wachten omdat je niet aan de voorwaarden van de behandeling voldoet.

Ook goede info in het artikel van Freya ^O^
Zou het inderdaad gewoon van te voren al even navragen. En als die vragen nu al door je hoofd spoken, geeft het je misschien al wat rust als je die antwoorden al hebt.
  donderdag 16 maart 2023 @ 18:33:40 #141
112251 314
gimme pie!
pi_208410423
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 19:20 schreef Myraela het volgende:
Balen van de OHSS @:314 . Heeft ze er veel klachten van? Nu je een tweede kliniek mee hebt gemaakt, merk je veel verschillen? Hopelijk herstelt het lichaam van je vrouw snel weer en hebben jullie straks een goede terugplaatsing.
De OHSS lijkt minder deze keer gaan bij de eerste keer, gelukkig. Punctie was afgelopen vrijdag, maar dinsdag zaten we terug in de kliniek vanwege plotselinge pijn. Blijkt geen infectie, dus pijnstillers en afwachten, wellicht een rare beweging gemaakt.
Een terugplaatsing zou in principe kunnen in april dachten we, maar nu is ze toch veel vroeger dan gedacht ongesteld geworden en we gaan over 10 dagen een weekje weg, dus dat wordt hem deze maand niet helaas. We wachten al lang, dus 1 maand is dan ook geen ramp, en een week vakantie is ook erg welkom.
pi_208450840
Echo gehad en komende dinsdag weer een nieuwe echo. Ik had nu stiekem weer verwacht dat we nu de punctie al in konden gaan plannen, maar helaas. Kan zelfs zijn dat er na dinsdag nog een echo bij komt, maar ze zei 'misschien' dus misschien ook niet. Zag wel meer en grotere eitjes. *O* Tenminste, zwarte vlekjes waarvan mij werd verteld dat dat de eitjes voor moesten stellen.

Sorry trouwens dat ik dit topic een beetje als m'n dagboek gebruik. :@
pi_208451689
Vraag die ik niet aan mijn zus durf te stellen: ze had afgelopen jaar een onvoltooide zwangerschap (mag ik dat zo noemen?), dat is nu iets van acht maanden geleden ofzo. Ze wil nog steeds graag een (tweede, haar eerste kind is nu bijna vijf jaar oud) kind.

Vraag die ik dus niet durf te stellen.. hoeveel maanden 'moet' ze wachten tot nieuwe.. eerh.. poging? Ik zag iets op tv over 18 maanden, maar dat lijkt me best lang?

Ik weet dus echt níks over zwangerschappen, buiten de kennis van de biologie-lessen op de Havo (die neerkwamen op 'zaadje, eitje, negen maanden later is er gezonde baby, 18 jaar later gaat kind op kamers').

Als dit insensitive is, of ongepast, report en verwijder gerust.
Mon 'en!
  zondag 19 maart 2023 @ 14:43:17 #144
482080 AgnesGru
pi_208451912
quote:

[..]
Niet bekend met de PGT-test, maar klinkt fijn dat ze allemaal wat sneller lijkt te lopen dan verwacht.
Mocht je het interessant vinden, op deze site is fijn qua informatie:

https://www.pgtnederland.nl/

quote:
Je familieverhaal is wel herkenbaar. Ik zit ondertussen in de familie-whatsapp waar het alleen maar over de twee baby's gaat.
Dat het over baby's/kinderen gaat en de verwachting dat je altijd overal op moet reageren is voor mij de reden dat ik daar al een hele tijd niet meer in zit.
quote:
De verjaardagen sla ik in ieder geval lekker over.
Daar ga ik dan wel weer (braaf) heen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:05 schreef Peacefulll het volgende:

[
[..]
Wat een fijn nieuws dat de genetische test eerder afgerond is O+ Ondanks dat een jaar sowieso ellendig lang wachten is }:| Moet je nu afwachten wanneer je met IVF kan starten?
Ja, daar hebben we inmiddels ook bericht van :)
Over kleine drie maanden mogen we.
quote:
En het laatste stukje is/was heel herkenbaar. Ik heb altijd het gevoel gehad dat wij er niet bij hoorden, zonder kinderen. Voelde soms echt eenzaam.
[..]
Zo voelt het (soms) wel zo inderdaad.
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:41 schreef Magica het volgende:

[..]
Minder waard? :o
Dat vind ik wel heftig, ik probeer altijd te relativeren en nuchter over te blijven maar misschien stop ik het wel allemaal gewoon weg :P
Ja, vind het ook stom van mezelf. Maar zo voelt het soms wel. Ook met die betreffende verjaardag, wij zijn het enige stel zonder kids.
Het hielp ook niet mee dat schoonmoeders op een gegeven moment naast me kwam staan en de opmerking maakte: 'In hun leven is veel veranderd he, zij zijn zoveel jaar samen en zijn al getrouwd en hebben twee kinderen'

Zo'n opmerking voelt dan gewoon zo gemeen :{
pi_208452320
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 14:35 schreef bloempjuh het volgende:
Vraag die ik niet aan mijn zus durf te stellen: ze had afgelopen jaar een onvoltooide zwangerschap (mag ik dat zo noemen?), dat is nu iets van acht maanden geleden ofzo. Ze wil nog steeds graag een (tweede, haar eerste kind is nu bijna vijf jaar oud) kind.

Vraag die ik dus niet durf te stellen.. hoeveel maanden 'moet' ze wachten tot nieuwe.. eerh.. poging? Ik zag iets op tv over 18 maanden, maar dat lijkt me best lang?

Ik weet dus echt níks over zwangerschappen, buiten de kennis van de biologie-lessen op de Havo (die neerkwamen op 'zaadje, eitje, negen maanden later is er gezonde baby, 18 jaar later gaat kind op kamers').

Als dit insensitive is, of ongepast, report en verwijder gerust.
Wat bedoel je met een onvoltooide zwanger, een miskraam? Of bedoel je een bepaalde termijn oid?

Al heb ik sowieso het antwoord niet voor je, niet bekend mee. Maar ik wilde wel even zeggen dat ik zoveel voorzichtigheid in je post lees, en dat is lief. En je zult je zus het beste kennen, dus misschien is het bij haar wel gepast. Maar voor mij zou die voorzichtigheid dus niet hoeven en zou ik het juist superfijn vinden als mensen (die dicht bij me staan) hier gewoon open over zouden praten. Los van het 'moeten' wachten, heeft ze misschien wel meer redenen of afwegingen die nu door haar hoofd spoken.
pi_208456674
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 18:05 schreef MaJo het volgende:

[..]
Haha idd, ik probeer me nu ff niet meer druk te maken over leeftijd :+
Ik heb nu 6e iui gehad, kan pas in mei voor gesprek over ivf. Dus nu krijg ik nog een iui om te tijd te overbruggen ofzo :')
pi_208458451
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 15:04 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wat bedoel je met een onvoltooide zwanger, een miskraam? Of bedoel je een bepaalde termijn oid?

Al heb ik sowieso het antwoord niet voor je, niet bekend mee. Maar ik wilde wel even zeggen dat ik zoveel voorzichtigheid in je post lees, en dat is lief. En je zult je zus het beste kennen, dus misschien is het bij haar wel gepast. Maar voor mij zou die voorzichtigheid dus niet hoeven en zou ik het juist superfijn vinden als mensen (die dicht bij me staan) hier gewoon open over zouden praten. Los van het 'moeten' wachten, heeft ze misschien wel meer redenen of afwegingen die nu door haar hoofd spoken.
Miskraam, ja. Ik geloof dat ze net de twintig weken had 'gehaald'. En voorzichtigheid is inderdaad mijn grote handicap in deze, ik wil geen extra wonden maken.
Mon 'en!
  zondag 19 maart 2023 @ 22:32:06 #148
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208460228
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 20:20 schreef bloempjuh het volgende:

[..]
Miskraam, ja. Ik geloof dat ze net de twintig weken had 'gehaald'. En voorzichtigheid is inderdaad mijn grote handicap in deze, ik wil geen extra wonden maken.
In mijn ervaring wordt het juist pijnlijk als mensen zo angstig zijn het verkeerde te zeggen dat ze uiteindelijk het onderwerp helemaal niet aansnijden. Iets zeggen is een miljoen keer fijner dan het doodzwijgen. :)
pi_208461440
Als je alleen al het gesprek begint met 'ik wil het niet moeilijker maken of je pijn doen met het onderwerp, dus als je het er niet over wilt hebben is dat okee' of iets in die trant, hoef je je verder (wat mij betreft) niet zoveel zorgen te maken. Als je haar de leiding geeft van dat gesprek, kan ze op elk moment een ander onderwerp aansnijden als het haar te veel wordt.
Het zijn moeilijke gesprekken (vaak van twee kanten) maar nog moeilijker is het om het dood te zwijgen. Ik lees hier zoveel liefde en voorzichtigheid uit, dat ik me niet kan voorstellen dat dat irl niet ook gewoon overkomt. :*
  maandag 20 maart 2023 @ 07:42:39 #150
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208461636
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 22:32 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
In mijn ervaring wordt het juist pijnlijk als mensen zo angstig zijn het verkeerde te zeggen dat ze uiteindelijk het onderwerp helemaal niet aansnijden. Iets zeggen is een miljoen keer fijner dan het doodzwijgen. :)
Helemaal eens!
  maandag 20 maart 2023 @ 11:17:57 #151
502800 WalkingOnSunshine
WalkingOnSunshine
pi_208463471
Goede morgen dames…

Ik kom hier weer mee praten. Ja weer heb hier al in het verleden gepost.
Maar voor nu, kogel door de kerk. Deze week ziekenhuis bellen met nieuwe verwijzing. Helaas wel meteen de molen in want ik heb geen eileiders meer. Ben benieuwd hoe lang de wachtlijst is.

Ik zal zo even bijlezen en uitgebreid op iedereen proberen te reageren.

@bloempjuh, ik sluit mij aan bij Nanuke.

@Myraela, geen sorry zeggen dat je dit topic gebruikt als een dagboek, het is juist fijn als je van je af kunt schrijven.

@MaJo, gaan jullie er nu weer voor (nog niet helemaal terug gelezen) Hier inmiddels 39 dus het klokje begint nu wel te tikken.

@314 hoe is het nu met je vrouw?
Ik ben hier al eens geweest
  maandag 20 maart 2023 @ 11:28:09 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_208463560
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 11:17 schreef WalkingOnSunshine het volgende:
Goede morgen dames…

Ik kom hier weer mee praten. Ja weer heb hier al in het verleden gepost.
Maar voor nu, kogel door de kerk. Deze week ziekenhuis bellen met nieuwe verwijzing. Helaas wel meteen de molen in want ik heb geen eileiders meer. Ben benieuwd hoe lang de wachtlijst is.

Ik zal zo even bijlezen en uitgebreid op iedereen proberen te reageren.

@:Bloempjuh, ik sluit mij aan bij Nanuke.

@:Myraela, geen sorry zeggen dat je dit topic gebruikt als een dagboek, het is juist fijn als je van je af kunt schrijven.

@:Majo, gaan jullie er nu weer voor (nog niet helemaal terug gelezen) Hier inmiddels 39 dus het klokje begint nu wel te tikken.

@:314 hoe is het nu met je vrouw?
O+ spannend hoor!

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 20-03-2023 11:47:08 ]
disclaimer
  maandag 20 maart 2023 @ 11:39:10 #153
502800 WalkingOnSunshine
WalkingOnSunshine
pi_208463654
@SQ ssst!! O-)
  Moderator maandag 20 maart 2023 @ 11:43:25 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208463712
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 11:39 schreef WalkingOnSunshine het volgende:
@:SQ ssst!!
Ik had je ook al door ;) Wat tof dat je er toch weer voor gaat O+

Wij zijn flink aan het twijfelen. Mijn man wil 25/75 wel en ik 75/25. Steeds als ik ervoor wil gaan dan wil hij niet en andersom :') Maar die knoop moet wel snel doorgehakt worden, ik word alweer 41 dit jaar :)
  maandag 20 maart 2023 @ 11:51:31 #155
502800 WalkingOnSunshine
WalkingOnSunshine
pi_208463839
Ja die twijfel snap ik wel hoor. Hier ook al een tijdje twijfel. Maar dit weekend eindelijk echt de knoop door gehakt. Ik wilde sowieso maar het was aan hem. Maar ik had mij er ook bij neergelegd als het niet zo was.

SPOILER
Nu moet ik dus echt dingen gaan regelen :D ziekenhuis bellen vragen wat er precies op de verwijzing moet staan en afspraak maken. Huisarts bellen voor verwijzing. En zorgen dat ik weer foliumzuur ga slikken.
Ik vind het echt doodeng.
  maandag 20 maart 2023 @ 13:27:04 #156
482080 AgnesGru
pi_208465117
Zijn jullie lid van Freya? Zo ja, heb je er wat aan?
  Manager PR/Moderator maandag 20 maart 2023 @ 13:30:12 #157
269689 crew  Viv
pi_208465156
Wat tof @WalkingOnSunshine

SPOILER
Veel succes!! :*
  Moderator maandag 20 maart 2023 @ 13:57:39 #158
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208465503
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 11:51 schreef WalkingOnSunshine het volgende:
Ja die twijfel snap ik wel hoor. Hier ook al een tijdje twijfel. Maar dit weekend eindelijk echt de knoop door gehakt. Ik wilde sowieso maar het was aan hem. Maar ik had mij er ook bij neergelegd als het niet zo was.

SPOILER
Nu moet ik dus echt dingen gaan regelen :D ziekenhuis bellen vragen wat er precies op de verwijzing moet staan en afspraak maken. Huisarts bellen voor verwijzing. En zorgen dat ik weer foliumzuur ga slikken.
Ik vind het echt doodeng.
Spannend hoor! En wat fijn dat je zo gesteund wordt en zoveel vertrouwen voelt, dat is uiteindelijk het meest belangrijke O+
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:27 schreef AgnesGru het volgende:
Zijn jullie lid van Freya? Zo ja, heb je er wat aan?
Ik ben lid, maar vooral omdat ik het een goed doel vind (het behartigen van onze belangen). Het tijdschrift gooide ik altijd weg en ik heb nu ook aangegeven het niet meer te hoeven ontvangen omdat dat zonde is van het papier. Maar ik blijf ze steunen :Y

Ook nog wel op het forum gepost en informatie gezocht maar ik vond uiteindelijk genoeg steun hier op fok, met name bij een groepje meiden waar ik tot op de dag van vandaag nog persoonlijk contact mee heb O+
  maandag 20 maart 2023 @ 13:57:57 #159
502800 WalkingOnSunshine
WalkingOnSunshine
pi_208465508
@AgnesGru in het verleden lid geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er weinig aan had. Ze hebben wel een goede database met artikelen maar daar hoef je bij mij weten niet lid voor te zijn om ze te kunnen lezen. Voor lotgenoten contact zijn er sowieso verschillende forums te vinden.

@Viv hopelijk dit keer wel met het gewenste resultaat. Ik sta er wel anders in dan de vorige keer, toch met een positiever gevoel maar dat heeft ook met heel veel dingen te maken, met mijzelf als persoon maar ook de persoon die naast mij staat.
pi_208478451
Nou, dat was de laatste echo deze ronde. Veel eitjes, maar er zijn er maar twee groot genoeg. En sommige waren al kleiner dan de vorige keer, dus doorspuiten heeft ook geen nut meer. Geen punctie deze maand. Ze doen nog wel een IUI om iets van een kans te benutten.

Ergens blij dat je in ieder geval niet 1 van de 3 kansen verliest met een punctie met maar 2 eitjes, want dat voelt ook heel zonde. Hoop dat ze de medicijnen er gewoon de volgende ronde op kunnen afstemmen. We krijgen er ergens natuurlijk een soort van kans bij, maar dat voelt wel maar als een heel klein kansje. We zouden natuurlijk niet voor niets naar de ICSI gaan. Dus toch voornamelijk gewoon teleurgesteld en weer even schakelen.
pi_208481969
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 12:46 schreef Myraela het volgende:
Nou, dat was de laatste echo deze ronde. Veel eitjes, maar er zijn er maar twee groot genoeg. En sommige waren al kleiner dan de vorige keer, dus doorspuiten heeft ook geen nut meer. Geen punctie deze maand. Ze doen nog wel een IUI om iets van een kans te benutten.

Ergens blij dat je in ieder geval niet 1 van de 3 kansen verliest met een punctie met maar 2 eitjes, want dat voelt ook heel zonde. Hoop dat ze de medicijnen er gewoon de volgende ronde op kunnen afstemmen. We krijgen er ergens natuurlijk een soort van kans bij, maar dat voelt wel maar als een heel klein kansje. We zouden natuurlijk niet voor niets naar de ICSI gaan. Dus toch voornamelijk gewoon teleurgesteld en weer even schakelen.
Ooh echt even een tegenvaller ja! Ik zou ook naar ivf doorgaan iig gesprek maar nog geen plek… nu ook (nog) een iui om me koest te houden denk :')
pi_208482022
quote:

Eerste ronde is altijd lastig, is voor hun ook inschatten hoeveel medicatie moet je, wanneer echo, wanneer de volgende echo. Tis helaas geen exacte wetenschap }:|
pi_208484076
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 17:13 schreef Magica het volgende:

[..]
Ooh echt even een tegenvaller ja! Ik zou ook naar ivf doorgaan iig gesprek maar nog geen plek… nu ook (nog) een iui om me koest te houden denk :')
Hadden ze al teveel aanmeldingen, of gewoon nog wachtrij? Enige indicatie al wanneer je wel mag starten?
pi_208485261
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:34 schreef Myraela het volgende:

[..]
Hadden ze al teveel aanmeldingen, of gewoon nog wachtrij? Enige indicatie al wanneer je wel mag starten?
Geen idee eerlijk gezegd. Ze zeiden eerst je kan meteen door, later bleek toch niet zo te zijn. Halverwege mei nu gesprek over ivf maar dat duurt maar en duurt maar , en daarna weer vakanties zoals ze al zei, ja pfff
pi_208485372
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:21 schreef Magica het volgende:
Geen idee eerlijk gezegd. Ze zeiden eerst je kan meteen door, later bleek toch niet zo te zijn. Halverwege mei nu gesprek over ivf maar dat duurt maar en duurt maar , en daarna weer vakanties zoals ze al zei, ja pfff
Oh wat vervelend joh, dat het allemaal zo onduidelijk is ook.
pi_208485545
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:29 schreef Myraela het volgende:

[..]
Oh wat vervelend joh, dat het allemaal zo onduidelijk is ook.
Ja miss moet ik ook zelf duidelijker antwoord vragen… :D
pi_208492397
Even een update vanuit mijn kant :). Gisteren de echo gehad om te kijken of de miskraam volledig is gelukt (raar om te zeggen eigenlijk). Mijn vriendin heeft begin deze maand gekozen om de miskraam op te wekken middels medicatie. Het wachten duurde lang, dus dit voelde goed om te doen. Het plannen is wel fijn. Het ging gelukkig goed en het viel haar relatief mee. Wel een behoorlijke energy drainer en qua emoties voor beiden ook soms heftig.

Op de echo was gelukkig niets meer te zien. Sterker, het lichaam heeft zich zo snel hersteld dat er al een vrij grote follikel te zien was. Dat gebeurt volgens de gynaecoloog niet vaak zo kort na een miskraam. We hebben nog 4 cryo's en gaan dan binnenkort weer verder.
pi_208492446
quote:

Balen zeg. Je leeft natuurlijk soort van toe naar dat moment en ondergaat al genoeg. Dan is het wel een domper. Maar bekijk het ook zo dat het "zonde" is om een punctie door te laten gaan met potentieel weinig opbrengst.
  woensdag 22 maart 2023 @ 17:10:58 #169
502800 WalkingOnSunshine
WalkingOnSunshine
pi_208496303
@Myraela :* balen zeg. Het is wel zoeken naar de juiste dosis, ook al voelt het als een kleine kans wel fijn dat ze er een iui poging van maken. Dan is het toch niet geheel onbenut geweest allemaal.

@Magica :* wachten hoort wel een beetje bij dit traject, helaas.. Ik zou het ziekenhuis gewoon even bellen en zeggen dat je nog wat vragen hebt en dingen onduidelijk zijn. Mijn ervaring is dat ze daar nooit moeilijk over doen en altijd moeite doen om vragen te beantwoorden.

@Sideshowbobbie :* “fijn” dat de miskraam nu volledig is. Sterkte voor jou en je vriendin.

Nou gaat lekker hier, bel ik het ziekenhuis omdat ik nog wat vragen heb over de nieuwe verwijzing die ik nodig heb. Zijn ze alleen tussen 9-11 telefonisch bereikbaar, handig als je dan al aan het werk bent en niet met iedereen al wil delen dat je het traject weer in gaat en niet altijd de mogelijkheid hebt om even rustig te bellen. Ben benieuwd vooral naar de wachtlijst, kom er niet echt achter hoe lang die in Maastricht is
pi_208504087
Nou, de volgende domper. Er was dus inderdaad reden om direct de ICSI door te gaan. Vandaag naar het ziekenhuis, maar er bleek in het lab niets bewegelijks meer over te blijven na het spoelen. Geen IUI dus.

Wel een nieuw schema voor volgende maand. Een langer schema, andere medicijnen spuiten in plaats van de Cetrotide en een hogere dosis Gonal-F. En al een echo op dag drie.

Wel blij om meteen weer door te gaan, dan blijf ik niet te lang in deze teleurstelling hangen. Wel even puzzelen met een weekje Londen. Maar ik neem de spuiten gewoon mee, en als ik voor de echo eerder naar huis moet, dan moet dat maar. Hopelijk zijn de medicijnen geen probleem om over de grens mee te nemen, dat moet ik nog wel even uitzoeken.
  donderdag 23 maart 2023 @ 16:01:40 #171
502800 WalkingOnSunshine
WalkingOnSunshine
pi_208507342
@Myraela :* ik snap je domper. Wel fijn dat je meteen door kan.
Medicatie kan je meenemen. Als je vliegt moet je wel zorgen voor een actuele medicatie overzicht, in je handbagage en een brief van je behandelend arts waar in staat dat je de medicatie moet gebruiken. Check anders je vliegtuigmaatschappij even. Zorg ook voor een goed koeltas met elementen sommige medicatie moeten koel blijven
pi_208542807
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:50 schreef Myraela het volgende:
Nou, de volgende domper. Er was dus inderdaad reden om direct de ICSI door te gaan. Vandaag naar het ziekenhuis, maar er bleek in het lab niets bewegelijks meer over te blijven na het spoelen. Geen IUI dus.

Wel een nieuw schema voor volgende maand. Een langer schema, andere medicijnen spuiten in plaats van de Cetrotide en een hogere dosis Gonal-F. En al een echo op dag drie.

Wel blij om meteen weer door te gaan, dan blijf ik niet te lang in deze teleurstelling hangen. Wel even puzzelen met een weekje Londen. Maar ik neem de spuiten gewoon mee, en als ik voor de echo eerder naar huis moet, dan moet dat maar. Hopelijk zijn de medicijnen geen probleem om over de grens mee te nemen, dat moet ik nog wel even uitzoeken.
Jemig wat een rollercoaster! :{
Ik wist niet eens dat er ook te weinig eicellen kunnen opkomen, dacht dat je dan gewoon langer doorging met injecties... En enorm balen dat dan de IUI ook geen optie blijkt na al die hormoonspuiten, kan me je gevoel zo voorstellen.

Wij hadden de eerste twee IUI pogingen 1,2 miljoen zaadcellen, maar bij de derde nog slechts 200.000. Daarom willen ze nu direct verder met ICSI. Ik ben daarvoor nu al een week weer aan de pil, heel tegenstrijdig voelt dat.

Vanaf de 30e ga ik dan ook hormonen spuiten voor een eventuele punctie eind april. Aan de ene kant fijn om direct door te kunnen gaan, maar ik zie er ook wel tegenop. En voor vriend gaat het eigenijk ook allemaal wat te snel :{
pi_208542872
Echt fijn om ieders verhalen en ervaringen te lezen. Ik merk wel dat ik niet supergoed ben in regelmatig reageren maar lees wel vaak even bij.
Veel heftige verhalen :'( Dan merk ik ook dat ik nog vrij groen ben in dit traject en alle termen en verschillende opties. Ik hoop echt dat iedereen hier snel met een positieve test uitkomt :*
pi_208548204
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:29 schreef shankanana het volgende:
Jemig wat een rollercoaster! :{
Ik wist niet eens dat er ook te weinig eicellen kunnen opkomen, dacht dat je dan gewoon langer doorging met injecties... En enorm balen dat dan de IUI ook geen optie blijkt na al die hormoonspuiten, kan me je gevoel zo voorstellen.

Wij hadden de eerste twee IUI pogingen 1,2 miljoen zaadcellen, maar bij de derde nog slechts 200.000. Daarom willen ze nu direct verder met ICSI. Ik ben daarvoor nu al een week weer aan de pil, heel tegenstrijdig voelt dat.

Vanaf de 30e ga ik dan ook hormonen spuiten voor een eventuele punctie eind april. Aan de ene kant fijn om direct door te kunnen gaan, maar ik zie er ook wel tegenop. En voor vriend gaat het eigenijk ook allemaal wat te snel :{
Kan me voorstellen dat het allemaal snel gaat! Het is zo dubbel, aan de ene kant wil je natuurlijk de beste kansen pakken. Maar ICSI te horen krijgen, is toch ook gewoon even schrikken.

Ik wist ook niet dat te weinig eitjes krijgen een optie was. Ik had er ook helemaal geen rekening mee gehouden omdat het beeld was dat er niets mis was met mijn vruchtbaarheid. Al zegt dat natuurlijk niets over hoe je lichaam reageert op de hormonen, maar toch had ik het niet aan zien komen.

En ik snap dat de pil tegenstrijdig voelt. Sowieso is er als leek maar weinig van de medicijnen te begrijpen. Ik dacht eerst ook dat doorgaan met de hormonen om meer eitjes te krijgen een optie was. Maar omdat ik naast de hormonen ook al een remmer moest spuiten, kun je het dan niet meer boosten. Ik dacht dat de oplossing dan zou zijn om eerder en meer hormonen te spuiten en later de remmer, maar ik moet juist eerder (een andere) remmer gaan spuiten.

Veel succes de 30e! Ik begin dan ook weer met spuiten. Krijg je nu bij de ICSI wel een hogere dosis dan bij de IUI?
pi_208548296
@Myraela wat rot zo die teleurstelling op teleurstelling ;(
Bij mijn buurvrouw, die in traject zat ivm lesbische relatie en dus niet ivm vruchtbaarheidsproblemen oid, waren er ook maar 3 eitjes voor de punctie. Zij had extreem veel last van de hormonen dus ze hebben wel punctie gedaan toen. Drie embryo's, en de eerste terugplaatsing was meteen raak en is mijn nu 6 weken oude buurmeisje :). Dus klein aantal eitjes hóéft niet meteen iets te zeggen over kwaliteit. Geen garanties natuurlijk, en wil geen valse hoop geven want situatie is natuurlijk ook anders met jouw man, maar misschien is het fijn om een verhaal te horen waarbij weinig eitjes toch tot een doorgaande zwangerschap heeft geleid :)
pi_208548388
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:23 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Myraela wat rot zo die teleurstelling op teleurstelling ;(
Bij mijn buurvrouw, die in traject zat ivm lesbische relatie en dus niet ivm vruchtbaarheidsproblemen oid, waren er ook maar 3 eitjes voor de punctie. Zij had extreem veel last van de hormonen dus ze hebben wel punctie gedaan toen. Drie embryo's, en de eerste terugplaatsing was meteen raak en is mijn nu 6 weken oude buurmeisje :). Dus klein aantal eitjes hóéft niet meteen iets te zeggen over kwaliteit. Geen garanties natuurlijk, en wil geen valse hoop geven want situatie is natuurlijk ook anders met jouw man, maar misschien is het fijn om een verhaal te horen waarbij weinig eitjes toch tot een doorgaande zwangerschap heeft geleid :)
Thanks! Ja, de kans is er wel inderdaad. Maar ik ben toch wel erg blij dat ze ons de optie van IUI hebben aangeboden. Al was dat achteraf natuurlijk niets waard. Ik voel toch heel erg de druk van 'maar' drie rondes mogen proberen. Dus als er dan kans is dat het een volgende ronde wel beter aanslaat, dan wil ik dat wel proberen. Zo niet, dan hopen we inderdaad maar extra hard op een snelle plakker.
pi_208548988
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:29 schreef Myraela het volgende:

[..]
Thanks! Ja, de kans is er wel inderdaad. Maar ik ben toch wel erg blij dat ze ons de optie van IUI hebben aangeboden. Al was dat achteraf natuurlijk niets waard. Ik voel toch heel erg de druk van 'maar' drie rondes mogen proberen. Dus als er dan kans is dat het een volgende ronde wel beter aanslaat, dan wil ik dat wel proberen. Zo niet, dan hopen we inderdaad maar extra hard op een snelle plakker.
Snap ik absoluut! Bij m'n buurvrouw hebben ze volgens mij ook alleen de poging door laten gaan omdat ze echt heel heftige paniekaanvallen kreeg van de hormonen dus ze het niet heel erg zag zitten om nog een ronde te moeten spuiten. Als dat niet speelt zou ik in jouw positie er hetzelfde in gestaan hebben, je wil dan wel het gevoel hebben dat je poging ook echt zoveel mogelijk kansen oplevert. Ik duim voor je dat het aangepaste schema het beoogde effect heeft!
pi_208607311
Wij gaan ook rustig aan weer beginnen. Afspraken staan (preconceptioneel spreekuur, uitgangsecho, bloedprikken en intake bij fertiliteit).

Hopelijk is het ons nog een keer gegund.
  Manager PR/Moderator vrijdag 31 maart 2023 @ 21:21:18 #179
269689 crew  Viv
pi_208607852
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:43 schreef Cygne het volgende:
O+
  vrijdag 31 maart 2023 @ 21:28:24 #180
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208607955
Wat tof Cygne. Hoe oud zijn je kinderen nu?
  vrijdag 31 maart 2023 @ 21:33:16 #181
56471 pinquit
oh my lama!
pi_208608039
O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_208608221
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:28 schreef Lemijn het volgende:
Wat tof Cygne. Hoe oud zijn je kinderen nu?
6 en 1.5. De grote is helemaal idolaat van zijn broertje. O+
  vrijdag 31 maart 2023 @ 22:35:30 #183
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_208608923
SPOILER
Ik gun iedereen gelukte kinderen he, dat is het punt niet.
Prrrrr
pi_208608995
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:35 schreef mspoez het volgende:
SPOILER
Waarom wil je dat van ons weten?

Waarom staat deze vraag in een spoiler? Misschien vind je hem zelf eigenlijk een beetje ongepast in dit topic?

Wat is eigenlijk jouw antwoord op de vraag in de spoiler? Daar ben ik wel benieuwd naar.
pi_208609042
quote:
SPOILER
Maar wat is je punt wel?
  zaterdag 1 april 2023 @ 00:31:04 #186
502800 WalkingOnSunshine
WalkingOnSunshine
pi_208609999
quote:
Wij gaan ook rustig aan weer beginnen. Afspraken staan (preconceptioneel spreekuur, uitgangsecho, bloedprikken en intake bij fertiliteit).

O+ O+
pi_208615343
-edit want beetje negatief :+

[ Bericht 54% gewijzigd door Magica op 01-04-2023 15:05:36 ]
  zaterdag 1 april 2023 @ 17:43:00 #188
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208617242
quote:

O+
pi_208618574
@Myreala, wat een teleurstelling ;( Je vestigt veel hoop op een IVF-poging. Klote dat het dan zo loopt. Heb je nog last gehad van de hormonen?

Cygne O+ Dapper, weer het traject in! Hoop dat het soepeltjes verloopt voor jullie.
pi_208637129
quote:
SPOILER
Kan, maar je kan het proberen op te lossen toch?
Als je ziek wordt zegt de dokter ook niet: tja het zijn je genen

Terwijl dat vaak wel t geval is hehe
  Moderator maandag 3 april 2023 @ 07:36:59 #191
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208637640
quote:
SPOILER
Nee joh, nog nooit bij stilgestaan!?!(4#}^^{ :')

Laten we dit soort berichten even buiten dit topic laten, niet echt gepast.
pi_208640874
Na lang meelezen toch maar besloten om ook eens te posten.

Wellicht dat er meer mensen ervaring hebben met PCOS en nog tips hebben.

Mijn vriendin is in augustus gestopt met de pil, maar werd niet ongesteld. In november bij de huisarts (man) geweest, deze gaf aan dat we nog maar even geduld moesten hebben omdat het vaker voorkomt dat het even duurt voordat het weer op gang komt (max 1 jaar).
In januari besloten om een nieuwe afspraak te maken bij de huisarts, nu een vrouw. Zij vond het ook lang duren en door haar doorverwezen naar het ziekenhuis.
Na enkele onderzoeken moesten we een echo maken en bleek mijn vriendin PCOS te hebben (meer dan 50 eicelblaasjes, normaal heeft een vouw er tussen de 5-8).

Eerst een bloeding moeten opwekken en daarna Letrozol geslikt voor 5 dagen. Nu na 20 dagen eindelijk iets te zien, maar het lijkt erop dat er zich nu twee eitjes aan het ontwikkelen zijn. Ze gaan morgen in het ziekenhuis overleggen, maar waarschijnlijk slaan we deze ronde dus over.
Tevens moeten ze nog overleggen of ze nu weer dezelfde dosering moet slikken (5x 1 tablet of dat we nu gaan proberen 0,5 tablet, 1 tablet).
In ieder geval een spannende periode.
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
pi_208641004
Ik heb ook letrozol gebruikt, mocht met twee eicellen de ronde wel gebruiken en ik heb er gewoon een eenling aan overgehouden! Wel apart hoe dat per ziekenhuis verschilt, zij gaven aan het meestal vanaf 3 cellen pas af te raden omdat de kans dat ze allebei bevrucht worden best klein is. Sowieso is het natuurlijk maar een advies dat ze geven, je mag uiteindelijk zelf weten wat je er mee doet en of je het risico op een meerling durft te nemen.
pi_208644936
Geen ervaring met pcos, maar wel met iui, maar dan met clomid.

Eén of twee eicellen was sowieso een go (ik had het idee dat het ziekenhuis sowieso richt op 2 eicellen om de kans wat groter te maken). Bij eventueel 3 eicellen de keus bij ons.

Wij hadden uiteindelijk inseminatie bij 2 volgroeide eicellen en zwanger van 1 kind.
pi_208646333
Ik had met clomid de allereerste ronde twee eicellen, toen mocht ik ook niet door. Daarna 8, 5, 3, 0 en daarna een paar keer 1. Tegen die tijd had ik met 2 misschien ook wel door gemogen, maar omdat het de allereerste keer was niet. Toen hebben we ook maar geluisterd, we dachten ook wel als het zo makkelijk zou gaan, dan lukt het een volgende ronde ook wel. Daarna was het dus een tijd super frustrerend terwijl mijn dosis steeds verder omlaag ging.

Uiteindelijk gelukt via ivf trouwens :)
pi_208666443
Gisteren gebeld door de arts. We kregen niet echt een goed antwoord van de arts die belde. Uiteindelijk besloten dat we vandaag een nieuwe echo wilde laten maken om te kijken hoe de eicelblaajes zich ontwikkelen.
Beide eicel blaasjes zijn flink gegroeid, verwachting is komende dagen eisprong.
Omdat ze niet weten hoe vruchtbaar mijn vriendin is (eerste poging), vandaag met een andere arts overlegd en besloten dat we deze ronde laten lopen.
Volgende ronde met Letrozol moet ze één tablet, half tablet om-en-om slikken. Hopen dat er dan één eicel uitkomt en we een poging gaan wagen.

Gesprek van vandaag was gelukkig een stuk prettiger en duidelijker dan gisteren aan de telefoon.

@B.ertha wij zitten nu ongeveer dus in dezelde situatie. Blijft altijd een gok wat de juiste keuze nu is.
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
  donderdag 6 april 2023 @ 21:25:26 #197
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_208687243
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:48 schreef Cygne het volgende:

[..]
Maar wat is je punt wel?
Het is iets wat in mijn hoofd zit en waar ik me dingen over afvraag maar MaJo heeft gelijk en het hoort niet hier. Sorry dames, ik wens jullie dat het allemaal goed komt.
Prrrrr
pi_208719413
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:32 schreef Peacefulll het volgende:
@:myreala, wat een teleurstelling ;( Je vestigt veel hoop op een IVF-poging. Klote dat het dan zo loopt. Heb je nog last gehad van de hormonen?
Ik vind de hormonen best meevallen. Ik heb normaal ook altijd PMS-klachten, dus daar is het wel vergelijkbaar mee. Al had ik 1 dag waarop ik echt onwijs erg in de war was, vergeetachtig en gewoon verstrooid. Tijdens een rondje boodschappen constant ergens naartoe lopen en onderweg alweer vergeten wat ik eigenlijk ging pakken. Zo ben ik normaal nooit.

Ik ben ondertussen weer begonnen met een nieuwe stimulatie. Dit keer een langer schema met eerst Triptofem, wat ik wel een naardere prik vind. Sinds gisteren spuit ik de Gonal-F er weer bij, en dat is echt zoveel makkelijker en fijner. Die Triptofem moet ik soms echt even op m'n kiezen bijten op wel de hele spuit leeg te drukken, want dan voelt het echt alsof ik er een soort brandend zuur in spuit. :')

En Londen is prima gegaan met het spuiten. *O* Ik vond meenemen spannend, maar geen probleem met de douane. Was bang dat ik eerder terug zou moeten, maar m'n menstruatie en dus aanmelding kwamen precies op het juiste moment. Wel direct na aankomst door naar het ziekenhuis, maar dat was prima. Helemaal blij. *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 12:11 schreef White__Tiger het volgende:
Gisteren gebeld door de arts. We kregen niet echt een goed antwoord van de arts die belde. Uiteindelijk besloten dat we vandaag een nieuwe echo wilde laten maken om te kijken hoe de eicelblaajes zich ontwikkelen.
Beide eicel blaasjes zijn flink gegroeid, verwachting is komende dagen eisprong.
Omdat ze niet weten hoe vruchtbaar mijn vriendin is (eerste poging), vandaag met een andere arts overlegd en besloten dat we deze ronde laten lopen.
Volgende ronde met Letrozol moet ze één tablet, half tablet om-en-om slikken. Hopen dat er dan één eicel uitkomt en we een poging gaan wagen.

Gesprek van vandaag was gelukkig een stuk prettiger en duidelijker dan gisteren aan de telefoon.

@:B.ertha wij zitten nu ongeveer dus in dezelde situatie. Blijft altijd een gok wat de juiste keuze nu is.
Ingewikkeld gedoe wel allemaal. Wel fijn dat je meer duidelijkheid hebt gekregen. Uiteindelijk is het ook allemaal maar een beetje experimenteren, kijken waar een lichaam goed op aanslaat en dan de keuzes proberen te maken op basis van wat je gaandeweg leert. Hopelijk de volgende ronde wel een poging.
pi_208723084
quote:
14s.gif Op zondag 9 april 2023 21:03 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik vind de hormonen best meevallen. Ik heb normaal ook altijd PMS-klachten, dus daar is het wel vergelijkbaar mee. Al had ik 1 dag waarop ik echt onwijs erg in de war was, vergeetachtig en gewoon verstrooid. Tijdens een rondje boodschappen constant ergens naartoe lopen en onderweg alweer vergeten wat ik eigenlijk ging pakken. Zo ben ik normaal nooit.

Ik ben ondertussen weer begonnen met een nieuwe stimulatie. Dit keer een langer schema met eerst Triptofem, wat ik wel een naardere prik vind. Sinds gisteren spuit ik de Gonal-F er weer bij, en dat is echt zoveel makkelijker en fijner. Die Triptofem moet ik soms echt even op m'n kiezen bijten op wel de hele spuit leeg te drukken, want dan voelt het echt alsof ik er een soort brandend zuur in spuit. :')

En Londen is prima gegaan met het spuiten. *O* Ik vond meenemen spannend, maar geen probleem met de douane. Was bang dat ik eerder terug zou moeten, maar m'n menstruatie en dus aanmelding kwamen precies op het juiste moment. Wel direct na aankomst door naar het ziekenhuis, maar dat was prima. Helemaal blij. *O*
[..]
Ingewikkeld gedoe wel allemaal. Wel fijn dat je meer duidelijkheid hebt gekregen. Uiteindelijk is het ook allemaal maar een beetje experimenteren, kijken waar een lichaam goed op aanslaat en dan de keuzes proberen te maken op basis van wat je gaandeweg leert. Hopelijk de volgende ronde wel een poging.
Goed getimed :D
  donderdag 13 april 2023 @ 18:48:15 #200
112251 314
gimme pie!
pi_208761438
Sinds een paar weken hebben we nu 5 embryo's in de vriezer hier in Duitsland, maar vanwege de genetische checks bij onszelf wilden we die graag laten controleren (PID). In Duitsland is dat heel streng, toestemming van ethische commissie nodig, speciale kliniek die daarbij is aangesloten etc etc.
Nu contact opgenomen met het UZ Brussel, een hele reeks afspraken ingepland (allemaal op dezelfde dag, super!) en in plaats van "blind" terugplaatsen in Duitsland gaan we nu dus wachten tot we alle gesprekken in Brussel hebben gehad. Hopelijk mogen we dan de huidige embryo's naar Brussel versturen voor de controles, en zo hopelijk de Duitse bureaucratie omzeilen. En zo niet, als Brussel een stimulatie + punctie + controle in eigen beheer wil doen, dan weten we eigenlijk niet of we deze cryos wel willen gebruiken? Het is puur om de kansloze eruit te filteren, in plaats van 1 transfer per maand gevolgd door hoop, teleurstelling, verdriet, als zou blijken dat er iets "niet goed" mee was.
Die kans heb je altijd, ook in een volledig natuurlijk proces.

Iemand ervaring met UZ Brussel, terwijl stimulatie + punctie + bevruchting al gedaan was?
pi_208785298
Ik heb een beetje teruggelezen maar weet niet goed waar te beginnen met reageren. In elk geval succes voor iedereen die nu bezig is :* Cygne, wat leuk dat jullie er ook weer voor gaan. Hopelijk lukt het!

Ik heb weinig meegeschreven maar inmiddels is de eerste poging (voor een tweede kind) voorbij. 1 verse terugplaatsing, 2 cryo's, waarvan de laatste leidde tot een positieve zwangerschapstest maar ik helaas na een weekje een miskraam kreeg (dit was vorige week, a.s. woensdag heb ik nog een echo om te kijken of alles weer schoon is).

Ik ga de volgende cyclus weer starten met een nieuwe poging, is het plan. Ik heb nieuw werk waarmee het lastig te combineren is, dus daar zie ik wel wat tegenop. En sowieso zie ik op tegen de hoop en teleurstelling waar je telkens weer door heen moet. Maargoed, inmiddels zijn we ervaren ziekenhuisgangers en dat scheelt wel qua zwaarte van het traject, we lopen er rond alsof we niet anders gewend zijn. We zijn zelfs bij de eerste cryo te laat gekomen voor de terugplaatsing :')

Gek genoeg krijg ik steeds meer hoop dat het toch nog eens lukt. Voor mijn zoontje waren onze resultaten eigenlijk heel slecht: veel eicellen maar door fragmentatie vrijwel geen goede embryo's. En nu waren er, ondanks ook wel weer veel fragmentatie, toch 3 embryo's van de 7 goed genoeg om terug te plaatsen, én één daarvan leidde tot een zwangerschap. Dus gevoelsmatig waren de kansen veel beter deze keer. Maarja, geen zwangerschap.
pi_208803560
Succes met de tweede ronde, @BobbyMcGee . Kan me voorstellen dat je er wat tegenop ziet om het met nieuw werk te combineren. Hopelijk lukt dat toch een beetje.

Wij hadden vandaag weer een echo. Met de gynaecoloog die ik nog nooit had gezien, en een leerling. Dat had ik voor de eerste echo vast heel ongemakkelijk gevonden, maar op het moment maakt het me niet meer zoveel uit voor wie ik met m'n benen in de lucht moet. :')

Anyhow, er lijken iets van 5 follikels mee te doen. Dat vind ik wat teleurstellend. De gynaecoloog dempte mijn matig enthousiaste 'maar het gaat beter dan de vorige keer' ook al snel met een 'maar het moet nog wel echt even gaan groeien'. Dus toen was m'n optimisme sowieso wel weer even verpest. :') Wel een punctie ingepland voor vrijdag. Dus we zijn weer een stapje verder dan de vorige ronde. Spannend.
pi_208810637
Spannend Myraela, ik snap dat je niet heel enthousiast wordt van 5 follikels. Maar ze hebben nog de tijd om te groeien, wellicht doen er nog een paar een groeispurtje.

Kwam je de vorige keer niet aan een punctie toe?

En inderdaad maf hoe gemakkelijk een inwendige echo wordt. Aan puncties en terugplaatsingen wen je ook (al blijft een punctie altijd wel wat spannend, in mijn ervaring wisselt het gewoon per keer hoe pijnlijk dat is).
pi_208823995
De vorige keer ging het niet goed met de medicijnen en waren de eerste follikels al aan het krimpen, en waren er nog maar twee op de laatste echo. IUI aangeboden gekregen, maar toen we daarvoor kwamen bleken er na het spoelen geen levende zaadcellen meer over te blijven.

Dus dit lijkt in ieder geval iets beter te gaan, maar het klinkt allemaal nog steeds erg krap. Ik wil zo graag iets kunnen doen om m'n kansen te verbeteren, maar heb er gewoon geen controle/invloed op. Dat is frustrerend.
pi_208852827
Punctie vanochtend gehad. Enorme meevaller qua eitjes. Waar ze maandag op de laatste echo 5 follikels zagen, heeft ze er vandaag 8 kunnen aanprikken. En volgens het lab ook echt 8 eitjes. Fijn startpunt, nu de rest rustig afwachten.

Punctie ging links prima, daar lagen 7 eitjes. Recht zat er maar 1, dus leek het verstandig om die zonder verdoving te doen. Maar damn. Hij lag diep en moeilijk, dat was best even heel naar.

Maar blij! Fijn weer een stapje verder te zijn.
pi_208857847
8 is een mooi aantal Myraela!
pi_208863108
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 15:42 schreef Myraela het volgende:
Punctie vanochtend gehad. Enorme meevaller qua eitjes. Waar ze maandag op de laatste echo 5 follikels zagen, heeft ze er vandaag 8 kunnen aanprikken. En volgens het lab ook echt 8 eitjes. Fijn startpunt, nu de rest rustig afwachten.

Punctie ging links prima, daar lagen 7 eitjes. Recht zat er maar 1, dus leek het verstandig om die zonder verdoving te doen. Maar damn. Hij lag diep en moeilijk, dat was best even heel naar.

Maar blij! Fijn weer een stapje verder te zijn.
Wat goed! Acht stuks! Ik duim voor jullie. Dat zijn echt een hoop kansen ^O^

Ik was tegelijk met jou begonnen met de hormonen, maar mijn lichaam bleek zich tijdens de eerste echo er niets van aan te hebben getrokken. Er was gewoon één eitje aan het rijpen als was het een normale cyclus. Het hele feest met de Gonal-F ging dus niet door. Doordat ik voor werk in mei twee weken weg ben is het nu allemaal weer opgeschoven naar eind mei helaas!
pi_208870996
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 16:52 schreef shankanana het volgende:
Ik was tegelijk met jou begonnen met de hormonen, maar mijn lichaam bleek zich tijdens de eerste echo er niets van aan te hebben getrokken. Er was gewoon één eitje aan het rijpen als was het een normale cyclus. Het hele feest met de Gonal-F ging dus niet door. Doordat ik voor werk in mei twee weken weg ben is het nu allemaal weer opgeschoven naar eind mei helaas!
Wat balen! Was een escape-IUI en hopen dat er toch weer wat meer zaadcellen waren ook geen optie?

Vervelend ook dat je moet wachten, maar misschien voor je lichaam ook wel weer even fijn. Ik vond de twee stimulaties direct achter elkaar in ieder geval best wel zwaar. Krijg je dan de volgende ronde andere medicijnen?
pi_208881842
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:01 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wat balen! Was een escape-IUI en hopen dat er toch weer wat meer zaadcellen waren ook geen optie?

Vervelend ook dat je moet wachten, maar misschien voor je lichaam ook wel weer even fijn. Ik vond de twee stimulaties direct achter elkaar in ieder geval best wel zwaar. Krijg je dan de volgende ronde andere medicijnen?
Ik heb IUI wel voorgesteld, maar volgens de gynaecoloog was de kans groter als we het nu nog eens natuurlijk probeerden :s) de redenering was dat er bij het 'opwerken' ook veel verloren ging ofzo :? Tja, ik kan het niet altijd helemaal volgen, maar ga er maar vanuit dat zij het wel weten...

De volgende keer doen ze inderdaad iets anders, ze noemen het de antagonist behandeling. Misschien wel hetzelfde wat jij hebt gedaan, want ik moet nu ook de eerste dag van mijn menstruatie bellen ipv eerst drie weken aan de pil om de boel lam te leggen.

Aan de ene kant is de rust nu ook wel even fijn. En ik heb nog een heel klein beetje hoop zolang ik nog niet ongesteld ben. Aan de andere kant voel ik de tijd ook wel wegtikken!

In elk geval fijn om de verhalen hier te lezen. Het is een grillig traject blijkt wel. Ik hoop dat het voor jou hierna snel klaar is!
pi_208915052
Wij hebben vandaag de terugplaatsing gehad, en dus meteen de resultaten van het lab gehoord. Naast deze terugplaatsing doet er nog maar één embryo mogelijk mee in de race. Die was vandaag nog niet ver genoeg, maar als die morgen wel verder en goed genoeg, kunnen ze hem mogelijk nog invriezen. We hadden uiteraard toch iets meer gehoopt, maar we duimen maar gewoon dat de eerste meteen raak is.

Dan nu waarschijnlijk het vervelendste wachtbankje van de afgelopen jaren. :D
pi_208918376
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 21:26 schreef Myraela het volgende:
Wij hebben vandaag de terugplaatsing gehad, en dus meteen de resultaten van het lab gehoord. Naast deze terugplaatsing doet er nog maar één embryo mogelijk mee in de race. Die was vandaag nog niet ver genoeg, maar als die morgen wel verder en goed genoeg, kunnen ze hem mogelijk nog invriezen. We hadden uiteraard toch iets meer gehoopt, maar we duimen maar gewoon dat de eerste meteen raak is.

Spannend zeg, ik duim met je mee :*
pi_208922397
quote:

Wat spannend Myraela! Ik duim heel hard met je mee ^O^ *O* Dit zijn hele lastige weken }:|
  donderdag 27 april 2023 @ 16:21:42 #213
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208922928
quote:

Ik duim voor je O+.
pi_208969912
Vandaag te horen gekregen dat ze de andere embryo toch hebben kunnen invriezen. O+ Ik was zo blij toen ik dat las. Ik heb na de punctie flink wat pijn en last gehad, dus begon al een beetje moedeloos te worden van de gedachte dat het dan allemaal voor die ene kans was.

Al ben ik nog wel optimistisch over de terugplaatsing. Soms denk ik zelfs dat ik misschien iets té optimistisch ben. Maar hoop doet leven. O+
pi_208984628
Ik duim mee Myra. Heb je een beetje afleiding om de wachtweken mee door te komen?
pi_208988448
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 23:49 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik duim mee Myra. Heb je een beetje afleiding om de wachtweken mee door te komen?
We hadden maandag de overdracht van ons oude huis, dus de eerste week is in ieder geval voorbij gevlogen. Ik had flink onderschat hoe ik me fysiek zou voelen na de punctie. Ik kon uiteindelijk bijna niet helpen tijdens het schoonmaken en leeghalen van het huis, maar gelukkig hadden we geweldige hulp. O+

Nu nog wachten tot dinsdag, dan mag ik testen. Daar schieten mijn gedachten toch weer meermaals op de dag naartoe. Helpt natuurlijk ook niet dat ik door de medicijnen (en hyperfocus) ook allemaal symptomen voel. Maar die tijd gaat voorbij vliegen, de duimen blijven draaien, komt goed!
pi_209002686
Ik bloed, dus tot zover de hoop.
pi_209002810
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 16:54 schreef Myraela het volgende:
;( -O-
Kan het nog een innestelingsbloeding zijn?
pi_209003003
Ik zou het heel laat vinden. Maar je leest een hoop verhalen. Dus ik ga nog wel even door met de medicijnen en test begin volgende week nog wel. Maar de hoop is eigenlijk wel vervlogen.
pi_209009686
Wat jammer Myra. -O-
Inderdaad voor de zekerheid nog even doorgaan met de meds.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 09:13:21 #221
354103 Magica
gna gna
pi_209011468
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 17:24 schreef Myraela het volgende:
Ik zou het heel laat vinden. Maar je leest een hoop verhalen. Dus ik ga nog wel even door met de medicijnen en test begin volgende week nog wel. Maar de hoop is eigenlijk wel vervlogen.
-O- wat klote, sterkte Myraela :*
pi_209012854
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 16:54 schreef Myraela het volgende:
:{ ;( Wanneer zou je de menstruatie eigenlijk verwachten?
Je wereld stort gelijk in he? :*
pi_209021031
Deze menstruatie is eigenlijk wel volgens schema. Al zat die desondanks helemaal niet in m'n hoofd. Ondanks dat ik prima wist dat er best een optie was dat ik niet zwanger was, was ik toch de menstruatie echt compleet vergeten. :') Eerdere maanden zat ik op de menstruatie te wachten, nu zat ik alleen maar op de testdag te wachten. :')

Mja. Kop omhoog en proberen vooral niet te lang te blijven hangen in de emotie. In ieder geval blij dat we nog een cryo hebben, want voor een eventuele volgende punctie heb ik wel even een pauze nodig. Daar zie ik wel tegenop.
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 21:54:53 #224
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209021273
Balen Myraela -O- Is het een volle menstruatie? Ik heb bij iedere zwangerschap gebloed dus het zegt ook niet alles. Maar wil je ook niet onnodig hoop geven :*

Ik vond de puncties ook behoorlijk zwaar. De punctie zelf vreselijk (gelukkig deden ze het de laatste 2 keer onder narcose, dat kan!) maar ook het herstel inderdaad.
pi_209021478
Het is voor mijn doen nog wel een milde menstruatie qua bloedverlies, wel de normale buikpijn en hoofdpijn. Dus er blijft wel een fractie van hoop door m'n hoofd spoken hoor. Maar ik probeer daar juist bewust niet teveel op te focussen, want dan maak ik mezelf helemaal gek.

Zou je narcose wel aanraden? Ik denk er nu aan om een volgende punctie weer alleen pijnstilling te doen, omdat het wel uit te zitten was. En ik vind narcose gewoon eng. :@ Nog nooit gehad, sowieso is dit hele gebeuren m'n eerste ziekenhuis-ervaring. Maar wel de plaatselijke verdoving aan beide kanten. Mij foppen ze niet meer met 'er zit maar een eitje aan die kant, dus de verdoving prikken doet net zoveel pijn als het aanprikken'.
pi_209044458
Ik kan me bij mijn punctie geen plaatselijke verdoving herinneren. Wel een morfine-achtig roesje.

Het verschilt zo erg per vrouw en per poging hoeveel pijn een punctie doet. Wat mij betreft hadden ze mijn tweede punctie ook onder narcose mogen doen, die duurde erg lang en was ook erg pijnlijk. Mijn man vond het ook echt naar om aan te zien. Ze hebben halverwege ook even een pauze ingelast om bij te komen.
Maar de derde poging viel ontzettend mee, snel klaar en weinig pijn. Met name mijn rechter-eierstok is prima aan te prikken, links daarentegen :X En bij de derde poging waren er links weinig eiblaasjes gegroeid, na één keer proberen daar wat aan te prikken zijn ze gestopt want we hadden met rechts +-7 mooie grote follikels aangeprikt. In overleg heeft de arts die links laten zitten toen ze merkte hoe moeizaam het ging.

Ik vind het wel wat barbaars hoor, dat ze een zo pijnlijke procedure met zo weinig pijnstilling doen. Ik vond m'n bevalling (ook zonder pijnstilling) nog beter te doen dan de tweede punctie.
pi_209045426
Ik kreeg rapifen, via een infuusnaaldje in mn arm. Ze hoefden dus niet per eierstok plaatselijk te verdoven. De eerste keer dat ze eitje wilde aanprikken vertrok ik nog klein beetje en ik zei dat het wel ging, maar ze heeft hem toen toch een tikje hoger gezet en daarna heb ik echt niks meer gevoeld. Wel blij dat ze dat zelf besloot, want ik zou er niet om gevraagd hebben omdat het niet extreem pijnlijk was, maar helemaal geen pijn was natuurlijk wel fijner. Ik was wel volledig bij, heb mee kunnen kijken bij het aanprikken enzo op de echo. Maar heb dus ook maar 1 punctie gehad dus geen ervaring met wisselende ervaringen per punctie. Ik zou inderdaad zeker beide kanten verdoving vragen volgende keer (al hoop ik natuurlijk vooral voor je dat een volgende keer niet nodig is!)

Verder :* voor het bloed @Myraela, ik duim voor je dat het tóch goed nieuws is dinsdag en blijft plakken!
pi_209057998
Ik weet niet welke plaatselijke verdoving ik kreeg, maar het was een prikje dat ze vervolgens heel even moesten laten inwerken. In de tussentijd pakte ze me helemaal in in allemaal doeken. En een half uur voor de punctie kreeg ik 1 oxazepam, 1 diclofenac en twee paracetamol. Helemaal niets voelen, klinkt ook wel lekker, maar zolang het maar uit te zitten is, vind ik het eigenlijk wel prima.

Overigens mijn menstruatie net maar doorgegeven. Nu een verplichte maand pauze en dan bij de volgende menstruatie aanmelden voor het terugplaatsen van de cryo. Ergens wilde ik door, want doorgaan is makkelijker dan stilstaan. Maar aan de andere kant ook wel fijn om even pauze te hebben. Zowel voor m'n lijf als m'n hoofd.
pi_209079017
Jeetje, balen zeg Myraela. Het blijft altijd zo'n domper. Hoop en dan weer die teleurstelling. Hier twee weken geleden weer een cryo terugplaatsing, maar ook die eindige weer in een teleurstelling. 8 pogingen gehad nu. Iets met moedeloosheid }:|
pi_209085498
Ohnee Bobbie! Zoveel teleurstelling, pfff. Sterkte weer.
pi_209088522
@Myraela :* balen dat het bloed toch echt menstruatie was.
En @Sideshowbobbie ook voor jou :*
pi_209217814
Ik heb nog 24 ovulatietesten over met houdbaarheid augustus 2023. Mogen tegen verzendkosten weg. Stuur ff PB als je interesse hebt.
  Moderator zaterdag 20 mei 2023 @ 17:00:28 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209219716
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 22:09 schreef Myraela het volgende:
Het is voor mijn doen nog wel een milde menstruatie qua bloedverlies, wel de normale buikpijn en hoofdpijn. Dus er blijft wel een fractie van hoop door m'n hoofd spoken hoor. Maar ik probeer daar juist bewust niet teveel op te focussen, want dan maak ik mezelf helemaal gek.

Zou je narcose wel aanraden? Ik denk er nu aan om een volgende punctie weer alleen pijnstilling te doen, omdat het wel uit te zitten was. En ik vind narcose gewoon eng. :@ Nog nooit gehad, sowieso is dit hele gebeuren m'n eerste ziekenhuis-ervaring. Maar wel de plaatselijke verdoving aan beide kanten. Mij foppen ze niet meer met 'er zit maar een eitje aan die kant, dus de verdoving prikken doet net zoveel pijn als het aanprikken'.
Als het uit te zitten is dan zou ik dat gewoon doen ja :Y ik heb zelf PCOS dus mijn eierstokken waren enorm opgerekt en er zaten veel follikels, het aanprikken was echt de hel. Het hoofd van de afdeling is er zelfs nog bij gekomen, ik wilde niet meer verder. Dat moest wel wegens overstimulatie, maar ik heb toen besloten dat absoluut nooit meer te willen.
pi_209226074
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 13:37 schreef PVS18 het volgende:
Ik heb nog 24 ovulatietesten over met houdbaarheid augustus 2023. Mogen tegen verzendkosten weg. Stuur ff PB als je interesse hebt.
Heb je mooi nieuws PVS? Nu je ze over hebt? O+

:* Voor Myraela en Bobbie. De moedeloosheid die je ervaart begrijp ik helemaal Bobbie. Elke keer heen- en weer geslingerd worden tussen hoop en teleurstelling. Na verloop van tijd begint dat z'n tol te eisen. Wij hebben voor nr 2 4x IUI en 9 TP nodig gehad. Geen idee waarom TP 9 ineens wel de juiste was :? Het is zo ongrijpbaar.
pi_209226541
Hahahahaha nee, relatie klaar, alles kut.
pi_209226642
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 10:48 schreef PVS18 het volgende:
;(

Door het traject? Als je niet wilt antwoorden, snap ik dat uiteraard!

Sterkte :*
pi_209226740
O.a. ja. Hij wilt door, ik niet. Vrij korte samenvatting.
  zondag 21 mei 2023 @ 11:26:54 #238
354103 Magica
gna gna
pi_209226912
Sterkte PVS :*
  zondag 21 mei 2023 @ 11:29:53 #239
354103 Magica
gna gna
pi_209226937
Ik ga binnenkort ook voor punctie, had er expres niet teveel over gelezen, word nu wel een beetje bang als ik hier die verhalen lees :')
Raar ook dat pijnstilling zo verschilt. Bij mij zal het geen plaatselijke verdoving zijn alleen morfinespuit en midazolam.
Zag een keer iemand daar naar buiten strompelen, kon bijna niet lopen, had denk ik ook een punctie gehad :{
  zondag 21 mei 2023 @ 11:32:06 #240
354103 Magica
gna gna
pi_209226953
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 21:40 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Jeetje, balen zeg Myraela. Het blijft altijd zo'n domper. Hoop en dan weer die teleurstelling. Hier twee weken geleden weer een cryo terugplaatsing, maar ook die eindige weer in een teleurstelling. 8 pogingen gehad nu. Iets met moedeloosheid }:|
Pff heftig zeg, zoveel pogingen. En elke toch weer hoop..
Myraela ook sterkte :*
  Manager PR/Moderator zondag 21 mei 2023 @ 11:37:27 #241
269689 crew  Viv
pi_209227462
quote:
:'( oh man, wat een klote situatie ;( Toen ik de vraag stelde had ik helemaal niet stilgestaan bij deze mogelijkheid. Sterkte :*

quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 11:29 schreef Magica het volgende:
Ik ga binnenkort ook voor punctie, had er expres niet teveel over gelezen, word nu wel een beetje bang als ik hier die verhalen lees :')
Raar ook dat pijnstilling zo verschilt. Bij mij zal het geen plaatselijke verdoving zijn alleen morfinespuit en midazolam.
Zag een keer iemand daar naar buiten strompelen, kon bijna niet lopen, had denk ik ook een punctie gehad :{
Snap dat het je nu even gespannen maakt. Punctie is per definitie niet fijn, voor de één vooral even onprettig/pijnlijk, voor de ander een hel. Dat verschilt per vrouw. Ik kreeg een roesje en morfine en heb van de punctie eigenlijk bijna niks meegekregen. Heb lekker muziek geluisterd en het was binnen 10 min klaar, ondanks 23 follikels. Daarna was alles onderin idd wel beurs en pijnlijk, maar ik kon zelfstandig naar de auto lopen en gewoon voor mezelf zorgen de dagen erna :)
Succes ^O^
pi_209227645
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 12:30 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
:'( oh man, wat een klote situatie ;( Toen ik de vraag stelde had ik helemaal niet stilgestaan bij deze mogelijkheid. Sterkte :*
[..]
Begrijp ik. Hoop doet leven is niet voor niets een heel waar gezegde (spreekwoord?) maar soms lukt het gewoon echt niet. En is het ook genoeg.
  zondag 21 mei 2023 @ 13:05:47 #244
354103 Magica
gna gna
pi_209227715
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 12:30 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
[..]
Snap dat het je nu even gespannen maakt. Punctie is per definitie niet fijn, voor de één vooral even onprettig/pijnlijk, voor de ander een hel. Dat verschilt per vrouw. Ik kreeg een roesje en morfine en heb van de punctie eigenlijk bijna niks meegekregen. Heb lekker muziek geluisterd en het was binnen 10 min klaar, ondanks 23 follikels. Daarna was alles onderin idd wel beurs en pijnlijk, maar ik kon zelfstandig naar de auto lopen en gewoon voor mezelf zorgen de dagen erna :)
Succes ^O^
Tnx, snap dat het voor iedereen verschillend is :Y ze doen bij ons een proef met een VR bril, mogelijk krijg ik dat erbij, met dierenfilmpjes, ontspanningsoefeningen en muziek enzo :')
pi_209228022
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 12:55 schreef PVS18 het volgende:

[..]
Begrijp ik. Hoop doet leven is niet voor niets een heel waar gezegde (spreekwoord?) maar soms lukt het gewoon echt niet. En is het ook genoeg.
:* Het is een verschrikkelijk harde realiteit helaas. Ik zou zo veel willen zeggen en vragen, maar vind het ook lastig de juiste woorden te vinden. We hebben toch best een tijd samen gepost hier.

quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 13:05 schreef Magica het volgende:

[..]
Tnx, snap dat het voor iedereen verschillend is :Y ze doen bij ons een proef met een VR bril, mogelijk krijg ik dat erbij, met dierenfilmpjes, ontspanningsoefeningen en muziek enzo :')
Ben benieuwd hoe je dat gaat ervaren en of het genoeg afleiding kan bieden!
Ik heb gisteren toevallig met vrienden een VR-reality activiteit gedaan. We hebben met z'n vieren een bank weer weten te bevrijden van overvallers :D Ik vond het echt bizar om te merken hoe je brein misleid kan worden. We liepen nl in een vrij kale, betonnen ruimte met van die brillen op en een speelgoedpistool in de handen :D Maar in mijn hoofd was ik echt net James Bond *) Ik hoop dat de dierenfilmpjes je genoeg positieve afleiding kunnen geven. Succes gewenst iig komende week! Kom je nog een update doen?
pi_209274271
quote:
  donderdag 25 mei 2023 @ 11:42:45 #247
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_209274713
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 12:55 schreef PVS18 het volgende:

[..]
PVS, wat verdrietig om te lezen.

overigens wel enorm herkenbaar hier..
achteraf bleef ik bij mijn ex vanwege alle moeite die we deden voor de kinderwens.. "want we hebben er zoveel voor over, dan zou het ook wel goed moeten zitten in de relatie". toen ik klaar was ( en hij eigenlijk nog niet) vielen mij de oogkleppen af wat er eigenlijk allemaal "mis" was in onze relatie..
als we niet in een traject hadden gezeten had de relatie minstens de helft korter geduurd..
maar tjs.. je gaat ervoor he...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_209325159
Hey barreltje :W

Hoe is het met je?
  maandag 29 mei 2023 @ 23:05:32 #249
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_209333084
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 10:13 schreef Arja het volgende:
Hey barreltje :W

Hoe is het met je?
hey hey!
het gaat goed hier..
nieuw land, nieuw huis, nieuwe liefde inmiddels 43 dus het station is gepasseerd.
wel enigszins vrede er mee.. maar dit topic blijft altijd in mn hart en ik les regelmatig mee..

hoe is het met jou Arja ?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_209340207
Hier gaat het ook goed. Emmy is al bijna 7 :D
En verder lekker aan het genieten dat de lente dan toch eindelijk is gekomen.
  woensdag 7 juni 2023 @ 21:59:38 #251
482080 AgnesGru
pi_209436796
Medicatie in huis en begin volgende week starten met de eerste injectie.
pi_209477834
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 21:59 schreef AgnesGru het volgende:
Spannend!
Zie je er tegenop?
pi_209478707
quote:
Spannend! Heel erg veel succes :)
pi_209486663
quote:
Succes!
pi_209496538
Zet 'm op Agnes!

Hier morgen de punctie. Dit is al mijn vierde poging en telkens weet het je toch weer te verrassen. Ik had deze keer ineens zo'n last van de hormonen! Was echt heel geprikkeld, snel gefrustreerd, lamlendig. Pfoeh, blij dat dat nu bijna over is. Wel 16 follikels, ik hoop net onder de grens van overstimulatie te blijven. Eigenlijk doen ze boven de 15 geen verse terugplaatsing. Maar ik heb eerder veel follikels gehad en toen had ik geen last van overstimulatie, dat wegen ze gelukkig ook mee.

En in het kader van 'mijn brein functioneert niet bij stress': ik had me een dag vergist in de Ovitrelle injectie, had naar mijn man geappt dat ik die vanavond moest zetten. Dus gisteravond gaan we naar bed en ineens realiseer ik me dat ik mij vergis. We waren een uur te laat..
Gelukkig is het gelukt om de punctie ook een uur te verzetten. Maar man.. hadden we bijna alles voor niets gedaan :o
pi_209500698
-Sorry ongepast-

[ Bericht 66% gewijzigd door bloempjuh op 14-06-2023 09:39:34 ]
Mon 'en!
pi_209503309
Dus in juni 2022 verloor ze een 20 weken foetus, binnen vier maanden erna een 11 weken foetus die je nu even vergeet te noemen en nu weer een? En je komt hier verder nooit, stelt geen vragen over hoe je zus te helpen. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken...

Succes Agnes!
pi_209506670
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 21:54 schreef B.ertha het volgende:
Dus in juni 2022 verloor ze een 20 weken foetus, binnen vier maanden erna een 11 weken foetus die je nu even vergeet te noemen en nu weer een? En je komt hier verder nooit, stelt geen vragen over hoe je zus te helpen. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken...

Succes Agnes!
Mijn post was oorspronkelijk langer en kwam neer op "wat kan ik als 'naaste van..' doen?", maar ik had 'm deels ge-edit en nu sloeg 'ie nergens meer op. Excuses!

SPOILER
Mon 'en!
pi_209509272
Oké.

Ik heb heel veel mensen verteld over mijn proces en over afspraken/behandelingen die ik moest ondergaan, was daar heel open in. Toch besprak ik met heel weinig mensen wat het écht met me deed. Hoe is de band met je zus normaal gesproken? Kun je over alles praten met haar, behalve dit? Of blijven jullie altijd wat op de oppervlakte?
Want als jij haar go-to person bent, normaal gesproken, en ze wil er nu echt niet over praten (met niemand), dan zou ik me ook zorgen maken. Je kunt haar niet dwingen te praten en je kunt haar ook niet troosten/afleiden/verzorgen als dat in haar ogen "niet nodig" is. Maar je kunt wel aangeven dat dit in jouw ogen niet gezond is, dat ze iets heftigs heeft meegemaakt en dat dit op enige manier verwerkt moet worden. Spreek die zorg uit en laat het dan ook aan haar, niks vervelender dan mensen die continu zeggen "maar ik maak me zorgen om je" en dat je bijna hén moet gaan geruststellen.
Als ze er met anderen wel over kan praten, dan zou ik het gewoon laten rusten. Blijkbaar heeft ze dan niet het gevoel dat het meerwaarde heeft om het met jou te bespreken, om welke reden dan ook.
pi_209513043
Als zij niet wil praten, respecteer dat dan. Wil je haar steunen, stuur een lief kaartje, bloemen, breng eten langs, biedt aan om praktisch te ondersteunen, geef aan dat je beschikbaar bent voor afleiding en stel voor om naar de bios te gaan, etc etc.
pi_209513090
Punctie is hier achter de rug, 16 eicellen *O*, normaliter volgt dan het overstimulatie-protocol maar ze durven het wel aan met strenge instructies voor rust en veel drinken.

Het viel weer erg mee gelukkig. Verpleegkundige had continu zijn hand op mijn buik en hielp me daarheen te ademen, dat was fijn.
  Manager PR/Moderator woensdag 14 juni 2023 @ 20:45:40 #262
269689 crew  Viv
pi_209513893
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:28 schreef BobbyMcGee het volgende:
Punctie is hier achter de rug, 16 eicellen *O*, normaliter volgt dan het overstimulatie-protocol maar ze durven het wel aan met strenge instructies voor rust en veel drinken.

Het viel weer erg mee gelukkig. Verpleegkundige had continu zijn hand op mijn buik en hielp me daarheen te ademen, dat was fijn.
Wauw! Daar moet een goede tussen zitten
pi_209514139
Ja nou, ik ben sceptisch hoor ;)

Tot nu toe:
- 11 eicellen, 1 terugplaatsing, geen zwangerschap
- 13 eicellen, 1 terugplaatsing (A O+ )
- 7 eicellen, 3 terugplaatsingen, geen doorgaande zwangerschap

Dus inmiddels weet ik dat veel niet alles zegt. Maar ik ben wel blij met de mooie kans die we nu hebben.
  donderdag 15 juni 2023 @ 19:22:36 #265
482080 AgnesGru
pi_209524787
De eerste vier decapeptyl injecties zitten erin. Vooralsnog geen bijwerkingen (op branderig gevoel bij de prikplek na).
Vandaag wel een naald die er wat lastig in wilde gaan.
pi_209531410
Ik had corona toen ik een afspraak had voor m'n 10-dagen echo voor de cryo. Dus nu weer een maand wachten en de volgende menstruatie weer aanmelden. Het is ook wel echt een hoop geduld hebben.
pi_209531446
Overigens als de terugplaatsing volgende maand wel doorgaat, dan zitten we precies op onze 3 jaar proberen grens. Dat brengt vast extra geluk. O+
pi_209531599
Succes allemaal!
Ik merk dat ik niet zo veel zin heb om hier te posten. Ik heb er weinig vertrouwen in ofzo, ik probeer al aan het idee te wennen dat het niks wordt.
Maar ik lees wel mee hoor, en ben gisteren begonnen met de decapeptyl, we gaan het zien :)
pi_209561923
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 12:29 schreef Magica het volgende:
Succes allemaal!
Ik merk dat ik niet zo veel zin heb om hier te posten. Ik heb er weinig vertrouwen in ofzo, ik probeer al aan het idee te wennen dat het niks wordt.
Maar ik lees wel mee hoor, en ben gisteren begonnen met de decapeptyl, we gaan het zien :)
Herkenbaar hoor! Ik vind het ook vaak lastig iets te schrijven. Maar wel 'fijn' te lezen hoe het gaat bij iedereen.

Ik had de vorige ronde gemist door een extreem korte cyclus van 15 dagen, waardoor ik niet voor een startecho kon komen, omdat ik in het buitenland zat.
De cyclus erna duurde vervolgens maar liefst 37 dagen |:( normaal zit ik altijd rond de 25. De laatste twee weken was ik echt alleen maar elke dag bezig met of ik nou ongesteld zou worden of niet. En toch ook stiekem hoop op een spontane zwangerschap, maar helaas.

Nu ben ik sinds zaterdag ook weer begonnen met Gonal-F en daar komt dan woensdag nog een andere spuit bij. En vrijdag weer een echo :s) we gaan het zien! Iedereen succes deze ronde!
pi_209572431
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:28 schreef BobbyMcGee het volgende:

Mooi aantal. Scheelt toch altijd wel voor je gemoedsrust. Je weet dat er altijd een aantal "sneuvelen", maar tegelijkertijd dat er ook voldoende overblijven.

Hier na weer even een korte pauze door met de volgende cryo-terugplaatsing. Alles zag er bij vriendinlief goed uit, dus vol goede moed (nouja, zoiets) weer door.

Overigens, op NPO start staat wel een aardige Zweedse drama/comedyserie, Everyone but us, over een jong stel waarbij de kinderwens ook niet in vervulling komt. Gaat vaak treffend over hoe de omgeving reageert (of juist niet) en hoe met alle situaties om te gaan.
pi_209596376
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 20:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]
Mooi aantal. Scheelt toch altijd wel voor je gemoedsrust. Je weet dat er altijd een aantal "sneuvelen", maar tegelijkertijd dat er ook voldoende overblijven.

Hier na weer even een korte pauze door met de volgende cryo-terugplaatsing. Alles zag er bij vriendinlief goed uit, dus vol goede moed (nouja, zoiets) weer door.

Overigens, op NPO start staat wel een aardige Zweedse drama/comedyserie, Everyone but us, over een jong stel waarbij de kinderwens ook niet in vervulling komt. Gaat vaak treffend over hoe de omgeving reageert (of juist niet) en hoe met alle situaties om te gaan.
Die zag ik ook voorbijkomen ja, vond het nog een beetje confronterend die serie. ;(

Laatst was er ook een aflevering van Nadia met vrouwen die na hun 45e nog moeder zijn geworden, met hulp van allerlei buitenlandse behandelingen (embryodonatie in Rusland o.a.), vond ik ook wel heftig om te zien!
pi_209611402
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 23:12 schreef shankanana het volgende:

[..]
Herkenbaar hoor! Ik vind het ook vaak lastig iets te schrijven. Maar wel 'fijn' te lezen hoe het gaat bij iedereen.

Ik had de vorige ronde gemist door een extreem korte cyclus van 15 dagen, waardoor ik niet voor een startecho kon komen, omdat ik in het buitenland zat.
De cyclus erna duurde vervolgens maar liefst 37 dagen |:( normaal zit ik altijd rond de 25. De laatste twee weken was ik echt alleen maar elke dag bezig met of ik nou ongesteld zou worden of niet. En toch ook stiekem hoop op een spontane zwangerschap, maar helaas.

Nu ben ik sinds zaterdag ook weer begonnen met Gonal-F en daar komt dan woensdag nog een andere spuit bij. En vrijdag weer een echo :s) we gaan het zien! Iedereen succes deze ronde!
Oi, zo'n wisselende cyclus is ook echt irritant he. Succes met de echo morgen!
pi_209611454
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:19 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ja nou, ik ben sceptisch hoor ;)

Tot nu toe:
- 11 eicellen, 1 terugplaatsing, geen zwangerschap
- 13 eicellen, 1 terugplaatsing (A O+ )
- 7 eicellen, 3 terugplaatsingen, geen doorgaande zwangerschap

Dus inmiddels weet ik dat veel niet alles zegt. Maar ik ben wel blij met de mooie kans die we nu hebben.
Resultaat tot nu toe: van de 12 embryo's bij de terugplaatsing is een verse teruggeplaatst en wel 1 ! :') ingevroren. Whooptiedoo -O-
  Manager PR/Moderator donderdag 22 juni 2023 @ 22:50:54 #274
269689 crew  Viv
pi_209611838
@BobbyMcGee wat stom weer.. :*

Toch een kleine *O* omdat je PUPO bent, wanneer mag je testen?
pi_209611849
Volgende week zaterdag..
pi_209617556
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:22 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]
Resultaat tot nu toe: van de 12 embryo's bij de terugplaatsing is een verse teruggeplaatst en wel 1 ! :') ingevroren. Whooptiedoo -O-
Hoe kan dat dan, ze waren toch niet van goede kwaliteit ofzo?
pi_209628469
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:22 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]
Oef dat is wel even een tegenvaller op z'n zachts gezegd ;(
pi_209654913
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 14:43 schreef Magica het volgende:

[..]
Hoe kan dat dan, ze waren toch niet van goede kwaliteit ofzo?
Bij eerdere pogingen zien ze bij onze embryo's veel fragmentatie. Dat zal nu ook wel het geval zijn.
Ze weten niet waar dat door veroorzaakt wordt of wat er aan te doen is.
pi_209657759
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 15:17 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]
Bij eerdere pogingen zien ze bij onze embryo's veel fragmentatie. Dat zal nu ook wel het geval zijn.
Shit zeg! Heel frustrerend lijkt me :{

Hier net de tweede echo gehad, punctie op donderdag of vrijdag... ondanks dat er maar twee eitjes groot genoeg lijken ;(

De kans voelt zo wel heel klein.
pi_209658301
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 19:36 schreef shankanana het volgende:
Hier net de tweede echo gehad, punctie op donderdag of vrijdag... ondanks dat er maar twee eitjes groot genoeg lijken ;(

De kans voelt zo wel heel klein.
Oh meh, dat is inderdaad wat teleurstellend. Maar misschien is er dan gewoon zoveel energie naar de eitjes gegaan dat het wel hele goede zijn. O+
pi_209658504
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 15:17 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]
"Ze weten niet", is daar wel onderzoek naar gedaan? Er is steeds meer onderzoek dat dit vaak ligt aan de dna fragmentatie van sperma. Daar is wel iets aan te doen met specifieke vitaminepreparaten geloof ik. In Duitsland zijn ze daar al verder mee. Als dat nog niet is gedaan, misschien toch interessant om eens naar te vragen of zelfs te overwegen een (hopelijk nooit komende) volgende poging in het buitenland te doen.
pi_209691604
Punctie gehad vandaag. Het viel me qua pijn redelijk mee. Omdat er maar 2 follikels groot genoeg waren om aan te prikken heb ik het zonder verdoving gedaan.

Na de punctie mag je op een scherm meekijken of ze de eicellen kunnen vinden in de bakjes... heel vreemde gewaarwording, erg spannend.

En ze vonden er maar eentje :')

Tja...

Zoals ze daar ook zeiden, je kunt er niks over zeggen. Maar een tikje teleurstellend was het wel. Als die ene het wel goed doet is er zondag een terugplaatsing. Dus we blijven hopen!
pi_209697119
Hoi! Ik heb nog hier nog nooit gepost, maar na lang meelezen heb ik toch besloten om ook eens te posten.

Korte samenvatting van onze situatie: wij proberen inmiddels 2,5 jaar zwanger te worden zonder resultaat (1 jaar zelf, 6 rondes IUI, 1 ronde IVF). IVF was niet super geslaagd (veel follikels, weinig embryo's én van matige/slechte kwaliteit, geen verse terugplaatsing, OHSS). Over twee weken hebben wij onze laatste terugplaatsing uit deze ronde.

Shankanana, hopelijk mogen jullie zondag terugplaatsen! Sterkte met wachten...
pi_209698135
Welkom Sinaas. Matige eerste ivf-poging maar hopelijk wel de laatste die je nodig hebt.

Shankanana, met 2 follikels toch de punctie door laten gaan? Hebben jullie ook overwogen om te stoppen en opnieuw te beginnen met stimuleren? Zo ging bij mij de eerste poging ooit, vandaar mijn vraag.

Ik ben helaas ongesteld geworden. We zijn er verdrietig van -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door BobbyMcGee op 29-06-2023 22:23:04 ]
  Manager PR/Moderator donderdag 29 juni 2023 @ 22:19:34 #285
269689 crew  Viv
pi_209698281
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 20:31 schreef B.ertha het volgende:

[..]
"Ze weten niet", is daar wel onderzoek naar gedaan? Er is steeds meer onderzoek dat dit vaak ligt aan de dna fragmentatie van sperma. Daar is wel iets aan te doen met specifieke vitaminepreparaten geloof ik. In Duitsland zijn ze daar al verder mee. Als dat nog niet is gedaan, misschien toch interessant om eens naar te vragen of zelfs te overwegen een (hopelijk nooit komende) volgende poging in het buitenland te doen.
[/quote]

Ik heb me wat ingelezen en tot dusver vind ik het wetenschappelijk bewijs hiervoor nog niet heel overtuigend. Maar mocht je een goede bron hebben, dan hou ik me aanbevolen.

Ik ga het wel bespreken, misschien een baat het niet dan schaadt het niet kwestie. Alhoewel ik het ook wel heftig vind om naast alle medicatie ook nog te supplementeren. Ik vind de terugplaatsing van cryo's ook heftig door het vaker moeten denken aan medicatie; terwijl het verder in alle opzichten minder belastend is.
pi_209699761
Ik had gehoopt dat de eerste resultaten hiervan beschikbaar zouden zijn want enorm grootschalig onderzoek: https://www.radboudumc.nl/lopende-onderzoeken/summer-studie

Hier nog eentje die het heel uitlegt. Voordeel is dat het heel vrij beschikbare vitamines zijn en dat de man het moet innemen. Iets verder googelen en je vindt ook dagelijkse hoeveelheden (die zijn iig voor vitamine C flink hoger dan de normale adh in je gewone potje multivitamine).

Verder laat ik het helemaal aan jou hoor, snap ook als je gewoon doktersadvies wilt volgen :)

[ Bericht 27% gewijzigd door B.ertha op 30-06-2023 06:47:53 ]
pi_209700140
Dank, dit helpt me wel op gang :Y
pi_209700968
Hier was de cryo-terugplaatsing weer geen succes. Poging nummer 9 dus inmiddels. Nog 2 cryo's over en dan zijn we door de behandelingen heen...
pi_209710578
He verdorie @BobbyMcGee en @Sideshowbobbie :{
Ik duim voor jullie!

De punctie ging eigenlijk pas vanaf drie follikels door zei de arts, maar omdat ik nu al zo ver was deden ze het toch, langer stimuleren was niet aan de orde.

Misschien omdat ik al zo oud ben :')
pi_209711821
Jeetje slecht nieuws allemaal.. sterkte voor iedereen :*
pi_209711852
Had vandaag een echo, maar links konden ze weer eens niet zien. Het verschilt ook per dag blijkbaar maar ik heb het idee dat sommigen het veel beter kunnen zien dan anderen.. (hardhandiger zijn enzo, hard duwen op buik enzovoorts)
Hopelijk is hij bij de punctie wel te zien. Anders doen ze het alleen met rechts aldus de arts vandaag -O-
pi_209726758
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 23:17 schreef Magica het volgende:
Had vandaag een echo, maar links konden ze weer eens niet zien. Het verschilt ook per dag blijkbaar maar ik heb het idee dat sommigen het veel beter kunnen zien dan anderen.. (hardhandiger zijn enzo, hard duwen op buik enzovoorts)
Hopelijk is hij bij de punctie wel te zien. Anders doen ze het alleen met rechts aldus de arts vandaag -O-
Dit had ik ook! Voel me nu wel een beetje een sukkel dat ik er tijdens de punctie niet meer naar gevraagd heb. Ze hebben nu bij de punctie helemaal niet links gekeken, terwijl het bij de laatste echo niet lukte om daar iets te zien.

Zoals een beetje verwacht zit een terugplaatsing morgen er niet in. (Al had ik stiekem toch wel hoop, ik weet ook niet wat beter is: proberen niet te veel te verwachten of juist alle vertrouwen hebben...Either way ben je teleurgesteld)
  zondag 2 juli 2023 @ 08:26:19 #294
354103 Magica
gna gna
pi_209728656
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 23:27 schreef shankanana het volgende:

[..]
Dit had ik ook! Voel me nu wel een beetje een sukkel dat ik er tijdens de punctie niet meer naar gevraagd heb. Ze hebben nu bij de punctie helemaal niet links gekeken, terwijl het bij de laatste echo niet lukte om daar iets te zien.

Zoals een beetje verwacht zit een terugplaatsing morgen er niet in. (Al had ik stiekem toch wel hoop, ik weet ook niet wat beter is: proberen niet te veel te verwachten of juist alle vertrouwen hebben...Either way ben je teleurgesteld)
Pff dat laatste snap ik zo goed…
Ja over die linkse eierstok.. heb al gevraagd of ik niet bij de verpleegkundige maar alleen bij de arts kon komen (die hebben ander apparaat) dit was ok.
Maar heb ooit een afspraak gehad met de big boss daar, een professor ofzo? :') die zag ook niks. En verpleegkundige weer wel, die ging bijna op mijn buik liggen. Dat heb ik liever dan dat ik voor Jan lul kom :{
pi_209736144
Wat een slecht nieuws allemaal. Sterkte met het verwerken...

@BobbyMcGee Bedankt voor het welkom heten :). Mocht je een (N=1)ervaring willen met gebruik van het middel uit de Summer studie dan kun je mij eventueel een bericht sturen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 23:27 schreef shankanana het volgende:

[..]
Wat teleurstellend dat je niet mag terugplaatsen, hopelijk gaat de embryo goed de vriezer in.

Ik vind het wel/geen verwachtingen hebben heel herkenbaar. Wij mogen over iets meer dan een week terugplaatsen, maar gezien de matige kwaliteit van dit laatste embryo zijn de verwachtingen laag. Ik probeer mezelf soms aan te praten om veel vertrouwen te hebben, maar dat voelt verkeerd. Net als het hebben van lage verwachtingen.
pi_209800799
quote:
Wat teleurstellend dat je niet mag terugplaatsen, hopelijk gaat de embryo goed de vriezer in.
Oh ik formuleerde het misschien wat onduidelijk, maar er is helaas geen embryo ontstaan uit die ene eicel. Dus helaas ook niks in de vriezer :{

quote:
Ik vind het wel/geen verwachtingen hebben heel herkenbaar. Wij mogen over iets meer dan een week terugplaatsen, maar gezien de matige kwaliteit van dit laatste embryo zijn de verwachtingen laag. Ik probeer mezelf soms aan te praten om veel vertrouwen te hebben, maar dat voelt verkeerd. Net als het hebben van lage verwachtingen.
Ja ik vind het zo gek hoe ik hier mee omga, tegelijk nuchter, maar ook heel wanhopig. Voor mij overheerst ook wel een gevoel van spijt, omdat ik al wat ouder ben.

Ik geloofde heel lang niet zo in zo'n traject. De toenmalige gynaecoloog zei anderhalf jaar geleden ook tegen ons dat de kans om zwanger te worden met een traject niet groter zou zijn dan zonder.

Nu denk ik waren we toen toch maar direct met IVF begonnen... heeft echt nul zin om zo te denken, maar ja.
pi_209800815
In elk geval duim ik voor jullie terugplaatsing @sinaas

ergens deze dagen toch?
  vrijdag 7 juli 2023 @ 20:28:30 #298
482080 AgnesGru
pi_209801429
Begin van de week eerste echo, wel voldoende blaasjes maar niet groot genoeg. Vandaag weer echo, ze zijn wel iets gegroeid maar minimaal. Dus nu dosis Gonal F opgehoogd. Dus duimen dat begin volgende week het wel voldoende is.

De (mogelijke) punctie schuift hiermee ook een aantal dagen op.
pi_209803864
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 20:28 schreef AgnesGru het volgende:
Begin van de week eerste echo, wel voldoende blaasjes maar niet groot genoeg. Vandaag weer echo, ze zijn wel iets gegroeid maar minimaal. Dus nu dosis Gonal F opgehoogd. Dus duimen dat begin volgende week het wel voldoende is.

Hopelijk slaat de hogere dosis aan! Fijn dat er in elk geval genoeg blaasjes zijn. Nu weer even spannend dus, ik duim met je mee.
pi_209850988
@AgnesGru Succes met het laten groeien van de blaasjes. Hopelijk doet de hogere dosering zijn werk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 19:59 schreef shankanana het volgende:
Oh ik formuleerde het misschien wat onduidelijk, maar er is helaas geen embryo ontstaan uit die ene eicel. Dus helaas ook niks in de vriezer :{
Sorry... Dat had ik verkeerd begrepen. Wat enorm balen en teleurstellend.

Onze terugplaatsing is helaas geannuleerd. Om een of andere stomme reden was ik vergeten dat het annuleren van de terugplaatsing ook een mogelijkheid was. Ik vind het toch naar dat ze je daar gewoon op je werk mee overvallen. (Niet dat ik het liever in het ziekenhuis pas had gehoord, maar het is niet echt nieuws waarna je lekker weer aan de slag gaat). We proberen het maar weer een plekje te geven en dan op naar ronde 2...
pi_209851223
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 17:52 schreef sinaas het volgende:
Vind ik ook heel herkenbaar. Ik heb volgende week een cryo terugplaatsing. Maar ik zat na de echo gisteren in de auto en zei tegen m'n vriend 'ik heb eigenlijk wel weer zin in een punctie'. Niet het prikken, de behandeling, de pijn of al het gedoe. Maar gewoon weer echt iets doen.

Mijn hoofd vind het op dit moment heel lastig om echt hoop te hebben in een terugplaatsing. Met zo'n punctie voelt het alsof je er veel voor moet doen en alsof je het dus ergens 'verdiend'. En deze cryo was ook met wat vertraging ingevroren omdat die op dag 5 nog niet ver genoeg was, dus dat geeft ook twijfels.

En ik weet echt dat het nergens op slaat. Ik ben blij met elke kans. En ze doen dit heus alleen als het kans heeft. Maar toch. Het ene moment moet ik de hoop dus echt omhoog praten en het andere moment moet ik de verwachtingen juist een beetje temperen. :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 20:28 schreef AgnesGru het volgende:

Gaat het nu al de goede kant op?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')