abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 maart 2023 @ 11:17:57 #151
502800 WalkingOnSunshine
WalkingOnSunshine
pi_208463471
Goede morgen dames…

Ik kom hier weer mee praten. Ja weer heb hier al in het verleden gepost.
Maar voor nu, kogel door de kerk. Deze week ziekenhuis bellen met nieuwe verwijzing. Helaas wel meteen de molen in want ik heb geen eileiders meer. Ben benieuwd hoe lang de wachtlijst is.

Ik zal zo even bijlezen en uitgebreid op iedereen proberen te reageren.

@bloempjuh, ik sluit mij aan bij Nanuke.

@Myraela, geen sorry zeggen dat je dit topic gebruikt als een dagboek, het is juist fijn als je van je af kunt schrijven.

@MaJo, gaan jullie er nu weer voor (nog niet helemaal terug gelezen) Hier inmiddels 39 dus het klokje begint nu wel te tikken.

@314 hoe is het nu met je vrouw?
Ik ben hier al eens geweest
  maandag 20 maart 2023 @ 11:28:09 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_208463560
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 11:17 schreef WalkingOnSunshine het volgende:
Goede morgen dames…

Ik kom hier weer mee praten. Ja weer heb hier al in het verleden gepost.
Maar voor nu, kogel door de kerk. Deze week ziekenhuis bellen met nieuwe verwijzing. Helaas wel meteen de molen in want ik heb geen eileiders meer. Ben benieuwd hoe lang de wachtlijst is.

Ik zal zo even bijlezen en uitgebreid op iedereen proberen te reageren.

@:Bloempjuh, ik sluit mij aan bij Nanuke.

@:Myraela, geen sorry zeggen dat je dit topic gebruikt als een dagboek, het is juist fijn als je van je af kunt schrijven.

@:Majo, gaan jullie er nu weer voor (nog niet helemaal terug gelezen) Hier inmiddels 39 dus het klokje begint nu wel te tikken.

@:314 hoe is het nu met je vrouw?
O+ spannend hoor!

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 20-03-2023 11:47:08 ]
disclaimer
  maandag 20 maart 2023 @ 11:39:10 #153
502800 WalkingOnSunshine
WalkingOnSunshine
pi_208463654
@SQ ssst!! O-)
  Moderator maandag 20 maart 2023 @ 11:43:25 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208463712
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 11:39 schreef WalkingOnSunshine het volgende:
@:SQ ssst!!
Ik had je ook al door ;) Wat tof dat je er toch weer voor gaat O+

Wij zijn flink aan het twijfelen. Mijn man wil 25/75 wel en ik 75/25. Steeds als ik ervoor wil gaan dan wil hij niet en andersom :') Maar die knoop moet wel snel doorgehakt worden, ik word alweer 41 dit jaar :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 20 maart 2023 @ 11:51:31 #155
502800 WalkingOnSunshine
WalkingOnSunshine
pi_208463839
Ja die twijfel snap ik wel hoor. Hier ook al een tijdje twijfel. Maar dit weekend eindelijk echt de knoop door gehakt. Ik wilde sowieso maar het was aan hem. Maar ik had mij er ook bij neergelegd als het niet zo was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu moet ik dus echt dingen gaan regelen :D ziekenhuis bellen vragen wat er precies op de verwijzing moet staan en afspraak maken. Huisarts bellen voor verwijzing. En zorgen dat ik weer foliumzuur ga slikken.
Ik vind het echt doodeng.
  maandag 20 maart 2023 @ 13:27:04 #156
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_208465117
Zijn jullie lid van Freya? Zo ja, heb je er wat aan?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Manager PR/Moderator maandag 20 maart 2023 @ 13:30:12 #157
269689 crew  Viv
pi_208465156
Wat tof @WalkingOnSunshine

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel succes!! :*
  Moderator maandag 20 maart 2023 @ 13:57:39 #158
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208465503
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 11:51 schreef WalkingOnSunshine het volgende:
Ja die twijfel snap ik wel hoor. Hier ook al een tijdje twijfel. Maar dit weekend eindelijk echt de knoop door gehakt. Ik wilde sowieso maar het was aan hem. Maar ik had mij er ook bij neergelegd als het niet zo was.

SPOILER
Nu moet ik dus echt dingen gaan regelen :D ziekenhuis bellen vragen wat er precies op de verwijzing moet staan en afspraak maken. Huisarts bellen voor verwijzing. En zorgen dat ik weer foliumzuur ga slikken.
Ik vind het echt doodeng.
Spannend hoor! En wat fijn dat je zo gesteund wordt en zoveel vertrouwen voelt, dat is uiteindelijk het meest belangrijke O+
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:27 schreef AgnesGru het volgende:
Zijn jullie lid van Freya? Zo ja, heb je er wat aan?
Ik ben lid, maar vooral omdat ik het een goed doel vind (het behartigen van onze belangen). Het tijdschrift gooide ik altijd weg en ik heb nu ook aangegeven het niet meer te hoeven ontvangen omdat dat zonde is van het papier. Maar ik blijf ze steunen :Y

Ook nog wel op het forum gepost en informatie gezocht maar ik vond uiteindelijk genoeg steun hier op fok, met name bij een groepje meiden waar ik tot op de dag van vandaag nog persoonlijk contact mee heb O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 20 maart 2023 @ 13:57:57 #159
502800 WalkingOnSunshine
WalkingOnSunshine
pi_208465508
@AgnesGru in het verleden lid geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er weinig aan had. Ze hebben wel een goede database met artikelen maar daar hoef je bij mij weten niet lid voor te zijn om ze te kunnen lezen. Voor lotgenoten contact zijn er sowieso verschillende forums te vinden.

@Viv hopelijk dit keer wel met het gewenste resultaat. Ik sta er wel anders in dan de vorige keer, toch met een positiever gevoel maar dat heeft ook met heel veel dingen te maken, met mijzelf als persoon maar ook de persoon die naast mij staat.
pi_208478451
Nou, dat was de laatste echo deze ronde. Veel eitjes, maar er zijn er maar twee groot genoeg. En sommige waren al kleiner dan de vorige keer, dus doorspuiten heeft ook geen nut meer. Geen punctie deze maand. Ze doen nog wel een IUI om iets van een kans te benutten.

Ergens blij dat je in ieder geval niet 1 van de 3 kansen verliest met een punctie met maar 2 eitjes, want dat voelt ook heel zonde. Hoop dat ze de medicijnen er gewoon de volgende ronde op kunnen afstemmen. We krijgen er ergens natuurlijk een soort van kans bij, maar dat voelt wel maar als een heel klein kansje. We zouden natuurlijk niet voor niets naar de ICSI gaan. Dus toch voornamelijk gewoon teleurgesteld en weer even schakelen.
pi_208481969
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 12:46 schreef Myraela het volgende:
Nou, dat was de laatste echo deze ronde. Veel eitjes, maar er zijn er maar twee groot genoeg. En sommige waren al kleiner dan de vorige keer, dus doorspuiten heeft ook geen nut meer. Geen punctie deze maand. Ze doen nog wel een IUI om iets van een kans te benutten.

Ergens blij dat je in ieder geval niet 1 van de 3 kansen verliest met een punctie met maar 2 eitjes, want dat voelt ook heel zonde. Hoop dat ze de medicijnen er gewoon de volgende ronde op kunnen afstemmen. We krijgen er ergens natuurlijk een soort van kans bij, maar dat voelt wel maar als een heel klein kansje. We zouden natuurlijk niet voor niets naar de ICSI gaan. Dus toch voornamelijk gewoon teleurgesteld en weer even schakelen.
Ooh echt even een tegenvaller ja! Ik zou ook naar ivf doorgaan iig gesprek maar nog geen plek… nu ook (nog) een iui om me koest te houden denk :')
pi_208482022
quote:

Eerste ronde is altijd lastig, is voor hun ook inschatten hoeveel medicatie moet je, wanneer echo, wanneer de volgende echo. Tis helaas geen exacte wetenschap }:|
pi_208484076
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 17:13 schreef Magica het volgende:

[..]
Ooh echt even een tegenvaller ja! Ik zou ook naar ivf doorgaan iig gesprek maar nog geen plek… nu ook (nog) een iui om me koest te houden denk :')
Hadden ze al teveel aanmeldingen, of gewoon nog wachtrij? Enige indicatie al wanneer je wel mag starten?
pi_208485261
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:34 schreef Myraela het volgende:

[..]
Hadden ze al teveel aanmeldingen, of gewoon nog wachtrij? Enige indicatie al wanneer je wel mag starten?
Geen idee eerlijk gezegd. Ze zeiden eerst je kan meteen door, later bleek toch niet zo te zijn. Halverwege mei nu gesprek over ivf maar dat duurt maar en duurt maar , en daarna weer vakanties zoals ze al zei, ja pfff
pi_208485372
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:21 schreef Magica het volgende:
Geen idee eerlijk gezegd. Ze zeiden eerst je kan meteen door, later bleek toch niet zo te zijn. Halverwege mei nu gesprek over ivf maar dat duurt maar en duurt maar , en daarna weer vakanties zoals ze al zei, ja pfff
Oh wat vervelend joh, dat het allemaal zo onduidelijk is ook.
pi_208485545
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:29 schreef Myraela het volgende:

[..]
Oh wat vervelend joh, dat het allemaal zo onduidelijk is ook.
Ja miss moet ik ook zelf duidelijker antwoord vragen… :D
pi_208492397
Even een update vanuit mijn kant :). Gisteren de echo gehad om te kijken of de miskraam volledig is gelukt (raar om te zeggen eigenlijk). Mijn vriendin heeft begin deze maand gekozen om de miskraam op te wekken middels medicatie. Het wachten duurde lang, dus dit voelde goed om te doen. Het plannen is wel fijn. Het ging gelukkig goed en het viel haar relatief mee. Wel een behoorlijke energy drainer en qua emoties voor beiden ook soms heftig.

Op de echo was gelukkig niets meer te zien. Sterker, het lichaam heeft zich zo snel hersteld dat er al een vrij grote follikel te zien was. Dat gebeurt volgens de gynaecoloog niet vaak zo kort na een miskraam. We hebben nog 4 cryo's en gaan dan binnenkort weer verder.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_208492446
quote:

Balen zeg. Je leeft natuurlijk soort van toe naar dat moment en ondergaat al genoeg. Dan is het wel een domper. Maar bekijk het ook zo dat het "zonde" is om een punctie door te laten gaan met potentieel weinig opbrengst.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  woensdag 22 maart 2023 @ 17:10:58 #169
502800 WalkingOnSunshine
WalkingOnSunshine
pi_208496303
@Myraela :* balen zeg. Het is wel zoeken naar de juiste dosis, ook al voelt het als een kleine kans wel fijn dat ze er een iui poging van maken. Dan is het toch niet geheel onbenut geweest allemaal.

@Magica :* wachten hoort wel een beetje bij dit traject, helaas.. Ik zou het ziekenhuis gewoon even bellen en zeggen dat je nog wat vragen hebt en dingen onduidelijk zijn. Mijn ervaring is dat ze daar nooit moeilijk over doen en altijd moeite doen om vragen te beantwoorden.

@Sideshowbobbie :* “fijn” dat de miskraam nu volledig is. Sterkte voor jou en je vriendin.

Nou gaat lekker hier, bel ik het ziekenhuis omdat ik nog wat vragen heb over de nieuwe verwijzing die ik nodig heb. Zijn ze alleen tussen 9-11 telefonisch bereikbaar, handig als je dan al aan het werk bent en niet met iedereen al wil delen dat je het traject weer in gaat en niet altijd de mogelijkheid hebt om even rustig te bellen. Ben benieuwd vooral naar de wachtlijst, kom er niet echt achter hoe lang die in Maastricht is
pi_208504087
Nou, de volgende domper. Er was dus inderdaad reden om direct de ICSI door te gaan. Vandaag naar het ziekenhuis, maar er bleek in het lab niets bewegelijks meer over te blijven na het spoelen. Geen IUI dus.

Wel een nieuw schema voor volgende maand. Een langer schema, andere medicijnen spuiten in plaats van de Cetrotide en een hogere dosis Gonal-F. En al een echo op dag drie.

Wel blij om meteen weer door te gaan, dan blijf ik niet te lang in deze teleurstelling hangen. Wel even puzzelen met een weekje Londen. Maar ik neem de spuiten gewoon mee, en als ik voor de echo eerder naar huis moet, dan moet dat maar. Hopelijk zijn de medicijnen geen probleem om over de grens mee te nemen, dat moet ik nog wel even uitzoeken.
  donderdag 23 maart 2023 @ 16:01:40 #171
502800 WalkingOnSunshine
WalkingOnSunshine
pi_208507342
@Myraela :* ik snap je domper. Wel fijn dat je meteen door kan.
Medicatie kan je meenemen. Als je vliegt moet je wel zorgen voor een actuele medicatie overzicht, in je handbagage en een brief van je behandelend arts waar in staat dat je de medicatie moet gebruiken. Check anders je vliegtuigmaatschappij even. Zorg ook voor een goed koeltas met elementen sommige medicatie moeten koel blijven
pi_208542807
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:50 schreef Myraela het volgende:
Nou, de volgende domper. Er was dus inderdaad reden om direct de ICSI door te gaan. Vandaag naar het ziekenhuis, maar er bleek in het lab niets bewegelijks meer over te blijven na het spoelen. Geen IUI dus.

Wel een nieuw schema voor volgende maand. Een langer schema, andere medicijnen spuiten in plaats van de Cetrotide en een hogere dosis Gonal-F. En al een echo op dag drie.

Wel blij om meteen weer door te gaan, dan blijf ik niet te lang in deze teleurstelling hangen. Wel even puzzelen met een weekje Londen. Maar ik neem de spuiten gewoon mee, en als ik voor de echo eerder naar huis moet, dan moet dat maar. Hopelijk zijn de medicijnen geen probleem om over de grens mee te nemen, dat moet ik nog wel even uitzoeken.
Jemig wat een rollercoaster! :{
Ik wist niet eens dat er ook te weinig eicellen kunnen opkomen, dacht dat je dan gewoon langer doorging met injecties... En enorm balen dat dan de IUI ook geen optie blijkt na al die hormoonspuiten, kan me je gevoel zo voorstellen.

Wij hadden de eerste twee IUI pogingen 1,2 miljoen zaadcellen, maar bij de derde nog slechts 200.000. Daarom willen ze nu direct verder met ICSI. Ik ben daarvoor nu al een week weer aan de pil, heel tegenstrijdig voelt dat.

Vanaf de 30e ga ik dan ook hormonen spuiten voor een eventuele punctie eind april. Aan de ene kant fijn om direct door te kunnen gaan, maar ik zie er ook wel tegenop. En voor vriend gaat het eigenijk ook allemaal wat te snel :{
pi_208542872
Echt fijn om ieders verhalen en ervaringen te lezen. Ik merk wel dat ik niet supergoed ben in regelmatig reageren maar lees wel vaak even bij.
Veel heftige verhalen :'( Dan merk ik ook dat ik nog vrij groen ben in dit traject en alle termen en verschillende opties. Ik hoop echt dat iedereen hier snel met een positieve test uitkomt :*
pi_208548204
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:29 schreef shankanana het volgende:
Jemig wat een rollercoaster! :{
Ik wist niet eens dat er ook te weinig eicellen kunnen opkomen, dacht dat je dan gewoon langer doorging met injecties... En enorm balen dat dan de IUI ook geen optie blijkt na al die hormoonspuiten, kan me je gevoel zo voorstellen.

Wij hadden de eerste twee IUI pogingen 1,2 miljoen zaadcellen, maar bij de derde nog slechts 200.000. Daarom willen ze nu direct verder met ICSI. Ik ben daarvoor nu al een week weer aan de pil, heel tegenstrijdig voelt dat.

Vanaf de 30e ga ik dan ook hormonen spuiten voor een eventuele punctie eind april. Aan de ene kant fijn om direct door te kunnen gaan, maar ik zie er ook wel tegenop. En voor vriend gaat het eigenijk ook allemaal wat te snel :{
Kan me voorstellen dat het allemaal snel gaat! Het is zo dubbel, aan de ene kant wil je natuurlijk de beste kansen pakken. Maar ICSI te horen krijgen, is toch ook gewoon even schrikken.

Ik wist ook niet dat te weinig eitjes krijgen een optie was. Ik had er ook helemaal geen rekening mee gehouden omdat het beeld was dat er niets mis was met mijn vruchtbaarheid. Al zegt dat natuurlijk niets over hoe je lichaam reageert op de hormonen, maar toch had ik het niet aan zien komen.

En ik snap dat de pil tegenstrijdig voelt. Sowieso is er als leek maar weinig van de medicijnen te begrijpen. Ik dacht eerst ook dat doorgaan met de hormonen om meer eitjes te krijgen een optie was. Maar omdat ik naast de hormonen ook al een remmer moest spuiten, kun je het dan niet meer boosten. Ik dacht dat de oplossing dan zou zijn om eerder en meer hormonen te spuiten en later de remmer, maar ik moet juist eerder (een andere) remmer gaan spuiten.

Veel succes de 30e! Ik begin dan ook weer met spuiten. Krijg je nu bij de ICSI wel een hogere dosis dan bij de IUI?
pi_208548296
@Myraela wat rot zo die teleurstelling op teleurstelling ;(
Bij mijn buurvrouw, die in traject zat ivm lesbische relatie en dus niet ivm vruchtbaarheidsproblemen oid, waren er ook maar 3 eitjes voor de punctie. Zij had extreem veel last van de hormonen dus ze hebben wel punctie gedaan toen. Drie embryo's, en de eerste terugplaatsing was meteen raak en is mijn nu 6 weken oude buurmeisje :). Dus klein aantal eitjes hóéft niet meteen iets te zeggen over kwaliteit. Geen garanties natuurlijk, en wil geen valse hoop geven want situatie is natuurlijk ook anders met jouw man, maar misschien is het fijn om een verhaal te horen waarbij weinig eitjes toch tot een doorgaande zwangerschap heeft geleid :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')