abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209617556
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:22 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]
Resultaat tot nu toe: van de 12 embryo's bij de terugplaatsing is een verse teruggeplaatst en wel 1 ! :') ingevroren. Whooptiedoo -O-
Hoe kan dat dan, ze waren toch niet van goede kwaliteit ofzo?
pi_209628469
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 22:22 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]
Resultaat tot nu toe: van de 12 embryo's bij de terugplaatsing is een verse teruggeplaatst en wel 1 ! :') ingevroren. Whooptiedoo -O-
Oef dat is wel even een tegenvaller op z'n zachts gezegd ;(
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_209654913
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 14:43 schreef Magica het volgende:

[..]
Hoe kan dat dan, ze waren toch niet van goede kwaliteit ofzo?
Bij eerdere pogingen zien ze bij onze embryo's veel fragmentatie. Dat zal nu ook wel het geval zijn.
Ze weten niet waar dat door veroorzaakt wordt of wat er aan te doen is.
pi_209657759
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 15:17 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]
Bij eerdere pogingen zien ze bij onze embryo's veel fragmentatie. Dat zal nu ook wel het geval zijn.
Shit zeg! Heel frustrerend lijkt me :{

Hier net de tweede echo gehad, punctie op donderdag of vrijdag... ondanks dat er maar twee eitjes groot genoeg lijken ;(

De kans voelt zo wel heel klein.
pi_209658301
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 19:36 schreef shankanana het volgende:
Hier net de tweede echo gehad, punctie op donderdag of vrijdag... ondanks dat er maar twee eitjes groot genoeg lijken ;(

De kans voelt zo wel heel klein.
Oh meh, dat is inderdaad wat teleurstellend. Maar misschien is er dan gewoon zoveel energie naar de eitjes gegaan dat het wel hele goede zijn. O+
pi_209658504
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 15:17 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]
"Ze weten niet", is daar wel onderzoek naar gedaan? Er is steeds meer onderzoek dat dit vaak ligt aan de dna fragmentatie van sperma. Daar is wel iets aan te doen met specifieke vitaminepreparaten geloof ik. In Duitsland zijn ze daar al verder mee. Als dat nog niet is gedaan, misschien toch interessant om eens naar te vragen of zelfs te overwegen een (hopelijk nooit komende) volgende poging in het buitenland te doen.
:*
pi_209691604
Punctie gehad vandaag. Het viel me qua pijn redelijk mee. Omdat er maar 2 follikels groot genoeg waren om aan te prikken heb ik het zonder verdoving gedaan.

Na de punctie mag je op een scherm meekijken of ze de eicellen kunnen vinden in de bakjes... heel vreemde gewaarwording, erg spannend.

En ze vonden er maar eentje :')

Tja...

Zoals ze daar ook zeiden, je kunt er niks over zeggen. Maar een tikje teleurstellend was het wel. Als die ene het wel goed doet is er zondag een terugplaatsing. Dus we blijven hopen!
pi_209697119
Hoi! Ik heb nog hier nog nooit gepost, maar na lang meelezen heb ik toch besloten om ook eens te posten.

Korte samenvatting van onze situatie: wij proberen inmiddels 2,5 jaar zwanger te worden zonder resultaat (1 jaar zelf, 6 rondes IUI, 1 ronde IVF). IVF was niet super geslaagd (veel follikels, weinig embryo's én van matige/slechte kwaliteit, geen verse terugplaatsing, OHSS). Over twee weken hebben wij onze laatste terugplaatsing uit deze ronde.

Shankanana, hopelijk mogen jullie zondag terugplaatsen! Sterkte met wachten...
pi_209698135
Welkom Sinaas. Matige eerste ivf-poging maar hopelijk wel de laatste die je nodig hebt.

Shankanana, met 2 follikels toch de punctie door laten gaan? Hebben jullie ook overwogen om te stoppen en opnieuw te beginnen met stimuleren? Zo ging bij mij de eerste poging ooit, vandaar mijn vraag.

Ik ben helaas ongesteld geworden. We zijn er verdrietig van -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door BobbyMcGee op 29-06-2023 22:23:04 ]
  Manager PR/Moderator donderdag 29 juni 2023 @ 22:19:34 #285
269689 crew  Viv
pi_209698281
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 20:31 schreef B.ertha het volgende:

[..]
"Ze weten niet", is daar wel onderzoek naar gedaan? Er is steeds meer onderzoek dat dit vaak ligt aan de dna fragmentatie van sperma. Daar is wel iets aan te doen met specifieke vitaminepreparaten geloof ik. In Duitsland zijn ze daar al verder mee. Als dat nog niet is gedaan, misschien toch interessant om eens naar te vragen of zelfs te overwegen een (hopelijk nooit komende) volgende poging in het buitenland te doen.
:*
[/quote]

Ik heb me wat ingelezen en tot dusver vind ik het wetenschappelijk bewijs hiervoor nog niet heel overtuigend. Maar mocht je een goede bron hebben, dan hou ik me aanbevolen.

Ik ga het wel bespreken, misschien een baat het niet dan schaadt het niet kwestie. Alhoewel ik het ook wel heftig vind om naast alle medicatie ook nog te supplementeren. Ik vind de terugplaatsing van cryo's ook heftig door het vaker moeten denken aan medicatie; terwijl het verder in alle opzichten minder belastend is.
pi_209699761
Ik had gehoopt dat de eerste resultaten hiervan beschikbaar zouden zijn want enorm grootschalig onderzoek: https://www.radboudumc.nl/lopende-onderzoeken/summer-studie

Hier nog eentje die het heel uitlegt. Voordeel is dat het heel vrij beschikbare vitamines zijn en dat de man het moet innemen. Iets verder googelen en je vindt ook dagelijkse hoeveelheden (die zijn iig voor vitamine C flink hoger dan de normale adh in je gewone potje multivitamine).

Verder laat ik het helemaal aan jou hoor, snap ook als je gewoon doktersadvies wilt volgen :)

[ Bericht 27% gewijzigd door B.ertha op 30-06-2023 06:47:53 ]
pi_209700140
Dank, dit helpt me wel op gang :Y
pi_209700968
Hier was de cryo-terugplaatsing weer geen succes. Poging nummer 9 dus inmiddels. Nog 2 cryo's over en dan zijn we door de behandelingen heen...
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_209710578
He verdorie @BobbyMcGee en @Sideshowbobbie :{
Ik duim voor jullie!

De punctie ging eigenlijk pas vanaf drie follikels door zei de arts, maar omdat ik nu al zo ver was deden ze het toch, langer stimuleren was niet aan de orde.

Misschien omdat ik al zo oud ben :')
pi_209711821
Jeetje slecht nieuws allemaal.. sterkte voor iedereen :*
pi_209711852
Had vandaag een echo, maar links konden ze weer eens niet zien. Het verschilt ook per dag blijkbaar maar ik heb het idee dat sommigen het veel beter kunnen zien dan anderen.. (hardhandiger zijn enzo, hard duwen op buik enzovoorts)
Hopelijk is hij bij de punctie wel te zien. Anders doen ze het alleen met rechts aldus de arts vandaag -O-
pi_209726758
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 23:17 schreef Magica het volgende:
Had vandaag een echo, maar links konden ze weer eens niet zien. Het verschilt ook per dag blijkbaar maar ik heb het idee dat sommigen het veel beter kunnen zien dan anderen.. (hardhandiger zijn enzo, hard duwen op buik enzovoorts)
Hopelijk is hij bij de punctie wel te zien. Anders doen ze het alleen met rechts aldus de arts vandaag -O-
Dit had ik ook! Voel me nu wel een beetje een sukkel dat ik er tijdens de punctie niet meer naar gevraagd heb. Ze hebben nu bij de punctie helemaal niet links gekeken, terwijl het bij de laatste echo niet lukte om daar iets te zien.

Zoals een beetje verwacht zit een terugplaatsing morgen er niet in. (Al had ik stiekem toch wel hoop, ik weet ook niet wat beter is: proberen niet te veel te verwachten of juist alle vertrouwen hebben...Either way ben je teleurgesteld)
  zondag 2 juli 2023 @ 08:26:19 #294
354103 Magica
gna gna
pi_209728656
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 23:27 schreef shankanana het volgende:

[..]
Dit had ik ook! Voel me nu wel een beetje een sukkel dat ik er tijdens de punctie niet meer naar gevraagd heb. Ze hebben nu bij de punctie helemaal niet links gekeken, terwijl het bij de laatste echo niet lukte om daar iets te zien.

Zoals een beetje verwacht zit een terugplaatsing morgen er niet in. (Al had ik stiekem toch wel hoop, ik weet ook niet wat beter is: proberen niet te veel te verwachten of juist alle vertrouwen hebben...Either way ben je teleurgesteld)
Pff dat laatste snap ik zo goed…
Ja over die linkse eierstok.. heb al gevraagd of ik niet bij de verpleegkundige maar alleen bij de arts kon komen (die hebben ander apparaat) dit was ok.
Maar heb ooit een afspraak gehad met de big boss daar, een professor ofzo? :') die zag ook niks. En verpleegkundige weer wel, die ging bijna op mijn buik liggen. Dat heb ik liever dan dat ik voor Jan lul kom :{
pi_209736144
Wat een slecht nieuws allemaal. Sterkte met het verwerken...

@BobbyMcGee Bedankt voor het welkom heten :). Mocht je een (N=1)ervaring willen met gebruik van het middel uit de Summer studie dan kun je mij eventueel een bericht sturen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 23:27 schreef shankanana het volgende:

[..]
Wat teleurstellend dat je niet mag terugplaatsen, hopelijk gaat de embryo goed de vriezer in.

Ik vind het wel/geen verwachtingen hebben heel herkenbaar. Wij mogen over iets meer dan een week terugplaatsen, maar gezien de matige kwaliteit van dit laatste embryo zijn de verwachtingen laag. Ik probeer mezelf soms aan te praten om veel vertrouwen te hebben, maar dat voelt verkeerd. Net als het hebben van lage verwachtingen.
pi_209800799
quote:
Wat teleurstellend dat je niet mag terugplaatsen, hopelijk gaat de embryo goed de vriezer in.
Oh ik formuleerde het misschien wat onduidelijk, maar er is helaas geen embryo ontstaan uit die ene eicel. Dus helaas ook niks in de vriezer :{

quote:
Ik vind het wel/geen verwachtingen hebben heel herkenbaar. Wij mogen over iets meer dan een week terugplaatsen, maar gezien de matige kwaliteit van dit laatste embryo zijn de verwachtingen laag. Ik probeer mezelf soms aan te praten om veel vertrouwen te hebben, maar dat voelt verkeerd. Net als het hebben van lage verwachtingen.
Ja ik vind het zo gek hoe ik hier mee omga, tegelijk nuchter, maar ook heel wanhopig. Voor mij overheerst ook wel een gevoel van spijt, omdat ik al wat ouder ben.

Ik geloofde heel lang niet zo in zo'n traject. De toenmalige gynaecoloog zei anderhalf jaar geleden ook tegen ons dat de kans om zwanger te worden met een traject niet groter zou zijn dan zonder.

Nu denk ik waren we toen toch maar direct met IVF begonnen... heeft echt nul zin om zo te denken, maar ja.
pi_209800815
In elk geval duim ik voor jullie terugplaatsing @sinaas

ergens deze dagen toch?
  vrijdag 7 juli 2023 @ 20:28:30 #298
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_209801429
Begin van de week eerste echo, wel voldoende blaasjes maar niet groot genoeg. Vandaag weer echo, ze zijn wel iets gegroeid maar minimaal. Dus nu dosis Gonal F opgehoogd. Dus duimen dat begin volgende week het wel voldoende is.

De (mogelijke) punctie schuift hiermee ook een aantal dagen op.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_209803864
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 20:28 schreef AgnesGru het volgende:
Begin van de week eerste echo, wel voldoende blaasjes maar niet groot genoeg. Vandaag weer echo, ze zijn wel iets gegroeid maar minimaal. Dus nu dosis Gonal F opgehoogd. Dus duimen dat begin volgende week het wel voldoende is.

De (mogelijke) punctie schuift hiermee ook een aantal dagen op.
Hopelijk slaat de hogere dosis aan! Fijn dat er in elk geval genoeg blaasjes zijn. Nu weer even spannend dus, ik duim met je mee.
pi_209850988
@AgnesGru Succes met het laten groeien van de blaasjes. Hopelijk doet de hogere dosering zijn werk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 19:59 schreef shankanana het volgende:
Oh ik formuleerde het misschien wat onduidelijk, maar er is helaas geen embryo ontstaan uit die ene eicel. Dus helaas ook niks in de vriezer :{
Sorry... Dat had ik verkeerd begrepen. Wat enorm balen en teleurstellend.

Onze terugplaatsing is helaas geannuleerd. Om een of andere stomme reden was ik vergeten dat het annuleren van de terugplaatsing ook een mogelijkheid was. Ik vind het toch naar dat ze je daar gewoon op je werk mee overvallen. (Niet dat ik het liever in het ziekenhuis pas had gehoord, maar het is niet echt nieuws waarna je lekker weer aan de slag gaat). We proberen het maar weer een plekje te geven en dan op naar ronde 2...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')