abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208548388
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:23 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Myraela wat rot zo die teleurstelling op teleurstelling ;(
Bij mijn buurvrouw, die in traject zat ivm lesbische relatie en dus niet ivm vruchtbaarheidsproblemen oid, waren er ook maar 3 eitjes voor de punctie. Zij had extreem veel last van de hormonen dus ze hebben wel punctie gedaan toen. Drie embryo's, en de eerste terugplaatsing was meteen raak en is mijn nu 6 weken oude buurmeisje :). Dus klein aantal eitjes hóéft niet meteen iets te zeggen over kwaliteit. Geen garanties natuurlijk, en wil geen valse hoop geven want situatie is natuurlijk ook anders met jouw man, maar misschien is het fijn om een verhaal te horen waarbij weinig eitjes toch tot een doorgaande zwangerschap heeft geleid :)
Thanks! Ja, de kans is er wel inderdaad. Maar ik ben toch wel erg blij dat ze ons de optie van IUI hebben aangeboden. Al was dat achteraf natuurlijk niets waard. Ik voel toch heel erg de druk van 'maar' drie rondes mogen proberen. Dus als er dan kans is dat het een volgende ronde wel beter aanslaat, dan wil ik dat wel proberen. Zo niet, dan hopen we inderdaad maar extra hard op een snelle plakker.
pi_208548988
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:29 schreef Myraela het volgende:

[..]
Thanks! Ja, de kans is er wel inderdaad. Maar ik ben toch wel erg blij dat ze ons de optie van IUI hebben aangeboden. Al was dat achteraf natuurlijk niets waard. Ik voel toch heel erg de druk van 'maar' drie rondes mogen proberen. Dus als er dan kans is dat het een volgende ronde wel beter aanslaat, dan wil ik dat wel proberen. Zo niet, dan hopen we inderdaad maar extra hard op een snelle plakker.
Snap ik absoluut! Bij m'n buurvrouw hebben ze volgens mij ook alleen de poging door laten gaan omdat ze echt heel heftige paniekaanvallen kreeg van de hormonen dus ze het niet heel erg zag zitten om nog een ronde te moeten spuiten. Als dat niet speelt zou ik in jouw positie er hetzelfde in gestaan hebben, je wil dan wel het gevoel hebben dat je poging ook echt zoveel mogelijk kansen oplevert. Ik duim voor je dat het aangepaste schema het beoogde effect heeft!
pi_208607311
Wij gaan ook rustig aan weer beginnen. Afspraken staan (preconceptioneel spreekuur, uitgangsecho, bloedprikken en intake bij fertiliteit).

Hopelijk is het ons nog een keer gegund.
  Manager PR/Moderator vrijdag 31 maart 2023 @ 21:21:18 #179
269689 crew  Viv
pi_208607852
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:43 schreef Cygne het volgende:
O+
  vrijdag 31 maart 2023 @ 21:28:24 #180
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208607955
Wat tof Cygne. Hoe oud zijn je kinderen nu?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 31 maart 2023 @ 21:33:16 #181
56471 pinquit
oh my lama!
pi_208608039
O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_208608221
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:28 schreef Lemijn het volgende:
Wat tof Cygne. Hoe oud zijn je kinderen nu?
6 en 1.5. De grote is helemaal idolaat van zijn broertje. O+
  vrijdag 31 maart 2023 @ 22:35:30 #183
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_208608923
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik gun iedereen gelukte kinderen he, dat is het punt niet.
Prrrrr
pi_208608995
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:35 schreef mspoez het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom wil je dat van ons weten?

Waarom staat deze vraag in een spoiler? Misschien vind je hem zelf eigenlijk een beetje ongepast in dit topic?

Wat is eigenlijk jouw antwoord op de vraag in de spoiler? Daar ben ik wel benieuwd naar.
pi_208609042
quote:
SPOILER
Maar wat is je punt wel?
  zaterdag 1 april 2023 @ 00:31:04 #186
502800 WalkingOnSunshine
WalkingOnSunshine
pi_208609999
quote:
Wij gaan ook rustig aan weer beginnen. Afspraken staan (preconceptioneel spreekuur, uitgangsecho, bloedprikken en intake bij fertiliteit).

O+ O+
Ik ben hier al eens geweest
pi_208615343
-edit want beetje negatief :+

[ Bericht 54% gewijzigd door Magica op 01-04-2023 15:05:36 ]
  zaterdag 1 april 2023 @ 17:43:00 #188
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208617242
quote:

O+
pi_208618574
@Myreala, wat een teleurstelling ;( Je vestigt veel hoop op een IVF-poging. Klote dat het dan zo loopt. Heb je nog last gehad van de hormonen?

Cygne O+ Dapper, weer het traject in! Hoop dat het soepeltjes verloopt voor jullie.
pi_208637129
quote:
SPOILER
Kan, maar je kan het proberen op te lossen toch?
Als je ziek wordt zegt de dokter ook niet: tja het zijn je genen

Terwijl dat vaak wel t geval is hehe
  Moderator maandag 3 april 2023 @ 07:36:59 #191
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208637640
quote:
SPOILER
Nee joh, nog nooit bij stilgestaan!?!(4#}^^{ :')

Laten we dit soort berichten even buiten dit topic laten, niet echt gepast.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_208640874
Na lang meelezen toch maar besloten om ook eens te posten.

Wellicht dat er meer mensen ervaring hebben met PCOS en nog tips hebben.

Mijn vriendin is in augustus gestopt met de pil, maar werd niet ongesteld. In november bij de huisarts (man) geweest, deze gaf aan dat we nog maar even geduld moesten hebben omdat het vaker voorkomt dat het even duurt voordat het weer op gang komt (max 1 jaar).
In januari besloten om een nieuwe afspraak te maken bij de huisarts, nu een vrouw. Zij vond het ook lang duren en door haar doorverwezen naar het ziekenhuis.
Na enkele onderzoeken moesten we een echo maken en bleek mijn vriendin PCOS te hebben (meer dan 50 eicelblaasjes, normaal heeft een vouw er tussen de 5-8).

Eerst een bloeding moeten opwekken en daarna Letrozol geslikt voor 5 dagen. Nu na 20 dagen eindelijk iets te zien, maar het lijkt erop dat er zich nu twee eitjes aan het ontwikkelen zijn. Ze gaan morgen in het ziekenhuis overleggen, maar waarschijnlijk slaan we deze ronde dus over.
Tevens moeten ze nog overleggen of ze nu weer dezelfde dosering moet slikken (5x 1 tablet of dat we nu gaan proberen 0,5 tablet, 1 tablet).
In ieder geval een spannende periode.
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
pi_208641004
Ik heb ook letrozol gebruikt, mocht met twee eicellen de ronde wel gebruiken en ik heb er gewoon een eenling aan overgehouden! Wel apart hoe dat per ziekenhuis verschilt, zij gaven aan het meestal vanaf 3 cellen pas af te raden omdat de kans dat ze allebei bevrucht worden best klein is. Sowieso is het natuurlijk maar een advies dat ze geven, je mag uiteindelijk zelf weten wat je er mee doet en of je het risico op een meerling durft te nemen.
pi_208644936
Geen ervaring met pcos, maar wel met iui, maar dan met clomid.

Eén of twee eicellen was sowieso een go (ik had het idee dat het ziekenhuis sowieso richt op 2 eicellen om de kans wat groter te maken). Bij eventueel 3 eicellen de keus bij ons.

Wij hadden uiteindelijk inseminatie bij 2 volgroeide eicellen en zwanger van 1 kind.
pi_208646333
Ik had met clomid de allereerste ronde twee eicellen, toen mocht ik ook niet door. Daarna 8, 5, 3, 0 en daarna een paar keer 1. Tegen die tijd had ik met 2 misschien ook wel door gemogen, maar omdat het de allereerste keer was niet. Toen hebben we ook maar geluisterd, we dachten ook wel als het zo makkelijk zou gaan, dan lukt het een volgende ronde ook wel. Daarna was het dus een tijd super frustrerend terwijl mijn dosis steeds verder omlaag ging.

Uiteindelijk gelukt via ivf trouwens :)
pi_208666443
Gisteren gebeld door de arts. We kregen niet echt een goed antwoord van de arts die belde. Uiteindelijk besloten dat we vandaag een nieuwe echo wilde laten maken om te kijken hoe de eicelblaajes zich ontwikkelen.
Beide eicel blaasjes zijn flink gegroeid, verwachting is komende dagen eisprong.
Omdat ze niet weten hoe vruchtbaar mijn vriendin is (eerste poging), vandaag met een andere arts overlegd en besloten dat we deze ronde laten lopen.
Volgende ronde met Letrozol moet ze één tablet, half tablet om-en-om slikken. Hopen dat er dan één eicel uitkomt en we een poging gaan wagen.

Gesprek van vandaag was gelukkig een stuk prettiger en duidelijker dan gisteren aan de telefoon.

@B.ertha wij zitten nu ongeveer dus in dezelde situatie. Blijft altijd een gok wat de juiste keuze nu is.
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
  donderdag 6 april 2023 @ 21:25:26 #197
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_208687243
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:48 schreef Cygne het volgende:

[..]
Maar wat is je punt wel?
Het is iets wat in mijn hoofd zit en waar ik me dingen over afvraag maar MaJo heeft gelijk en het hoort niet hier. Sorry dames, ik wens jullie dat het allemaal goed komt.
Prrrrr
pi_208719413
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:32 schreef Peacefulll het volgende:
@:myreala, wat een teleurstelling ;( Je vestigt veel hoop op een IVF-poging. Klote dat het dan zo loopt. Heb je nog last gehad van de hormonen?
Ik vind de hormonen best meevallen. Ik heb normaal ook altijd PMS-klachten, dus daar is het wel vergelijkbaar mee. Al had ik 1 dag waarop ik echt onwijs erg in de war was, vergeetachtig en gewoon verstrooid. Tijdens een rondje boodschappen constant ergens naartoe lopen en onderweg alweer vergeten wat ik eigenlijk ging pakken. Zo ben ik normaal nooit.

Ik ben ondertussen weer begonnen met een nieuwe stimulatie. Dit keer een langer schema met eerst Triptofem, wat ik wel een naardere prik vind. Sinds gisteren spuit ik de Gonal-F er weer bij, en dat is echt zoveel makkelijker en fijner. Die Triptofem moet ik soms echt even op m'n kiezen bijten op wel de hele spuit leeg te drukken, want dan voelt het echt alsof ik er een soort brandend zuur in spuit. :')

En Londen is prima gegaan met het spuiten. *O* Ik vond meenemen spannend, maar geen probleem met de douane. Was bang dat ik eerder terug zou moeten, maar m'n menstruatie en dus aanmelding kwamen precies op het juiste moment. Wel direct na aankomst door naar het ziekenhuis, maar dat was prima. Helemaal blij. *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 12:11 schreef White__Tiger het volgende:
Gisteren gebeld door de arts. We kregen niet echt een goed antwoord van de arts die belde. Uiteindelijk besloten dat we vandaag een nieuwe echo wilde laten maken om te kijken hoe de eicelblaajes zich ontwikkelen.
Beide eicel blaasjes zijn flink gegroeid, verwachting is komende dagen eisprong.
Omdat ze niet weten hoe vruchtbaar mijn vriendin is (eerste poging), vandaag met een andere arts overlegd en besloten dat we deze ronde laten lopen.
Volgende ronde met Letrozol moet ze één tablet, half tablet om-en-om slikken. Hopen dat er dan één eicel uitkomt en we een poging gaan wagen.

Gesprek van vandaag was gelukkig een stuk prettiger en duidelijker dan gisteren aan de telefoon.

@:B.ertha wij zitten nu ongeveer dus in dezelde situatie. Blijft altijd een gok wat de juiste keuze nu is.
Ingewikkeld gedoe wel allemaal. Wel fijn dat je meer duidelijkheid hebt gekregen. Uiteindelijk is het ook allemaal maar een beetje experimenteren, kijken waar een lichaam goed op aanslaat en dan de keuzes proberen te maken op basis van wat je gaandeweg leert. Hopelijk de volgende ronde wel een poging.
pi_208723084
quote:
14s.gif Op zondag 9 april 2023 21:03 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik vind de hormonen best meevallen. Ik heb normaal ook altijd PMS-klachten, dus daar is het wel vergelijkbaar mee. Al had ik 1 dag waarop ik echt onwijs erg in de war was, vergeetachtig en gewoon verstrooid. Tijdens een rondje boodschappen constant ergens naartoe lopen en onderweg alweer vergeten wat ik eigenlijk ging pakken. Zo ben ik normaal nooit.

Ik ben ondertussen weer begonnen met een nieuwe stimulatie. Dit keer een langer schema met eerst Triptofem, wat ik wel een naardere prik vind. Sinds gisteren spuit ik de Gonal-F er weer bij, en dat is echt zoveel makkelijker en fijner. Die Triptofem moet ik soms echt even op m'n kiezen bijten op wel de hele spuit leeg te drukken, want dan voelt het echt alsof ik er een soort brandend zuur in spuit. :')

En Londen is prima gegaan met het spuiten. *O* Ik vond meenemen spannend, maar geen probleem met de douane. Was bang dat ik eerder terug zou moeten, maar m'n menstruatie en dus aanmelding kwamen precies op het juiste moment. Wel direct na aankomst door naar het ziekenhuis, maar dat was prima. Helemaal blij. *O*
[..]
Ingewikkeld gedoe wel allemaal. Wel fijn dat je meer duidelijkheid hebt gekregen. Uiteindelijk is het ook allemaal maar een beetje experimenteren, kijken waar een lichaam goed op aanslaat en dan de keuzes proberen te maken op basis van wat je gaandeweg leert. Hopelijk de volgende ronde wel een poging.
Goed getimed :D
  donderdag 13 april 2023 @ 18:48:15 #200
112251 314
gimme pie!
pi_208761438
Sinds een paar weken hebben we nu 5 embryo's in de vriezer hier in Duitsland, maar vanwege de genetische checks bij onszelf wilden we die graag laten controleren (PID). In Duitsland is dat heel streng, toestemming van ethische commissie nodig, speciale kliniek die daarbij is aangesloten etc etc.
Nu contact opgenomen met het UZ Brussel, een hele reeks afspraken ingepland (allemaal op dezelfde dag, super!) en in plaats van "blind" terugplaatsen in Duitsland gaan we nu dus wachten tot we alle gesprekken in Brussel hebben gehad. Hopelijk mogen we dan de huidige embryo's naar Brussel versturen voor de controles, en zo hopelijk de Duitse bureaucratie omzeilen. En zo niet, als Brussel een stimulatie + punctie + controle in eigen beheer wil doen, dan weten we eigenlijk niet of we deze cryos wel willen gebruiken? Het is puur om de kansloze eruit te filteren, in plaats van 1 transfer per maand gevolgd door hoop, teleurstelling, verdriet, als zou blijken dat er iets "niet goed" mee was.
Die kans heb je altijd, ook in een volledig natuurlijk proces.

Iemand ervaring met UZ Brussel, terwijl stimulatie + punctie + bevruchting al gedaan was?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')