SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
Misschien ziet Rusland de hele wereld wel als Russisch.....quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
China ziet idd Taiwan gewoon als Chinees daarom zeggen ze dat ook (zonder dat ze zichzelf hypocriet vinden, zijn ze natuurlijk wel).
Ik denk niet dat UA nu gedesillusioneerd afhaakt, wat jij?quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:16 schreef trein2000 het volgende: [..] Beetje een ‘bommen op Rotterdam’ strategie dit. Maar wie zijn toch de nazi’s in dit conflict.
![]()
Zodat de bevolking deze terreur in het kwadraat moet ondergaan? Die stoppen nooit, die vechten tot de laatste man.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat UA nu gedesillusioneerd afhaakt, wat jij?
Ik ben klaar met Saudi-Arabië en het hypocriete opstelling van het westen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:19 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben echt hélemaal klaar met die tering Russen![]()
En met alle goedpraters/pro Rusland trollen.
Geef Oekraïne die ATACMS, geef ze Patriots, ga meehelpen om Russische doelen op Oekraïns grondgebied te vernietigen. Gooi alles op alles om die kut Russen eruit te schoppen
Wijzig maar.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:18 schreef trein2000 het volgende:
Er staat fakenews, propaganda, je reinste leugenachtige berichtgeving in de TT.
Dan ben je vast en zeker ook wel bereid om geen van olie afgeleide producten te gebruiken toch? Zou anders wel hypocriet van je zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:20 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik ben klaar met Saudi-Arabië en het hypocriete opstelling van het westen.
Alles om de olie toch?
Dat hebben de Amerikanen ooit 100% express per ongeluk gedaan in Belgrado.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:11 schreef alopio het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als een raket zn doel mist en per ongeluk de chinese ambassade raakt.
Alleen als je aangeeft dat het altijd al van jou is geweest. Naderhand uiteraard even een eerlijke peiling in het huis houden met de nieuwe bewoners met de vraag of iedereen akkoord is.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:21 schreef Momo het volgende:
Als ik het huis van Erno binnen val en mensen vermoord, is het dan ook mijn huis?
En zelfs dan is men nog mild bezig, want eigenlijk zou je massaal militaire doelen in Rusland moeten aanvallen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:19 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben echt hélemaal klaar met die tering Russen![]()
En met alle goedpraters/pro Rusland trollen.
Geef Oekraïne die ATACMS, geef ze Patriots, ga meehelpen om Russische doelen op Oekraïns grondgebied te vernietigen. Gooi alles op alles om die kut Russen eruit te schoppen
Blijkbaarquote:Op maandag 10 oktober 2022 10:21 schreef Momo het volgende:
Als ik het huis van Erno binnen val en mensen vermoord, is het dan ook mijn huis?
https://en.m.wikipedia.or(...)e_Russian_Federationquote:Op maandag 10 oktober 2022 10:21 schreef Momo het volgende:
Ja, het is allemaal wel leuk geweest Erno. Je hebt je lolletje gehad dus lazer nu maar weer op.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:22 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.or(...)e_Russian_Federation
Hier staat hoeveel slachtoffers gevallen zijn bij het proces van hereniging van De Krim met Rusland.
Nee, als de buurman van Erno zijn huis binnenvalt moet die weg, maar dan spreken we af dat de buurman van Erno stopt met zn huis vernielen en de bewoners vermoorden, en Erno dan stopt met proberen zn buurman zijn huis uit te slaan. Om het snel op te lossen krijgt de buurman van Erno wel de tuin van Erno om bij zijn eigen huis te trekken. Dan is het probleem opgelost en heeft de buurt ook geen last meer van de overlastquote:Op maandag 10 oktober 2022 10:21 schreef Momo het volgende:
Er komt wat uit SA maar niet veel. Maar toch helaas.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dan ben je vast en zeker ook wel bereid om geen van olie afgeleide producten te gebruiken toch? Zou anders wel hypocriet van je zijn.
Roep dat gewoon eerlijk dat je het recht van de sterkste uitstekend vindt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Alleen als je aangeeft dat het altijd al van jou is geweest. Naderhand uiteraard even een eerlijke peiling in het huis houden met de nieuwe bewoners met de vraag of iedereen akkoord is.
Met vertaling? Ik spreek geen Russisch.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:25 schreef Confetti het volgende:
Schijnt een stream te zijn van de veiligheidsraad nu volgens SKY. Iemand een linkje?
Echt, in wat voor fantasiewereld leef jij? De volksrepubliek China heeft nooit ook maar enige macht in Taiwan gehad.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:17 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Taiwan is integraal onderdeel van China, net als HongKong en Macau. Het Westen heeft niets te zoeken in deze Chinese gebieden. Het bezoek van Pelosi aan het Chinese eiland Taiwan werkt enkel provocerend en polariserend.
https://isgeschiedenis.nl(...)-van-de-krim-tatarenquote:Op maandag 10 oktober 2022 10:22 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Hier staat hoeveel slachtoffers gevallen zijn bij het proces van hereniging van De Krim met Rusland.
Doe er wat aan dan!quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:27 schreef Momo het volgende:
[..]
https://isgeschiedenis.nl(...)-van-de-krim-tataren
Flikker nou eens op met je getrol. Na die hele act in COR ben je niet geloofwaardig. Je post gewoon tegen de stroom in voor aandacht. Moeten we nog steeds overal mondkapjes dragen en alle maatregelen terug?
Oh maar dat is al langer zo: wanneer Rusland militair klappen krijgt en teruggedrongen wordt dan zijn ze nergens te bekennen maar zodra de rakettenregens weer eens op Oekraïense burgerdoelen inslaan komen ze massaal uit hun holen gekropen om te betogen dat Oekraïne moet gaan onderhandelen in plaats van provoceren.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:26 schreef StateOfMind het volgende:
Het is trouwens wel opvallend, de laatste weken was het vrij rustig met de pro Russische trollen, en nét nu er massale Russische raketaanvallen zijn, komen ze weer massaal tevoorschijn.
Hier en in OOR.
Ik stel voor om ze als human shield naar Oekraïne te sturen.
Mooi doelwit. Biem.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:29 schreef Perrin het volgende:
Meetings op hoog niveau overal. Oktober wordt een boeiende maand.
[ twitter ]
Stik in je mondkapje.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:22 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ze betaald worden ?quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh maar dat is al langer zo: wanneer Rusland militair klappen krijgt en teruggedrongen wordt dan zijn ze nergens te bekennen maar zodra de rakettenregens weer eens op Oekraïense burgerdoelen inslaan komen ze massaal uit hun holen gekropen om te betogen dat Oekraïne moet gaan onderhandelen in plaats van provoceren.
Zo ontzettend vermoeiend.
Dit is zo’n post waarbij het zo doodzonde is dat je maar 1 like kan zetten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:27 schreef Momo het volgende:
[..]
https://isgeschiedenis.nl(...)-van-de-krim-tataren
Flikker nou eens op met je getrol. Na die hele act in COR ben je niet geloofwaardig. Je post gewoon tegen de stroom in voor aandacht. Moeten we nog steeds overal mondkapjes dragen en alle maatregelen terug?
Als je dat vroeger een keer eerder hebt gedaan en dat huis daardoor een tijdje in bezit had wel. Dan zegt Erno 'weet je wat, ik geef je de bovenverdieping en de keuken en dan moet jij beloven niet meer van mijn huis af te pakken!'quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:21 schreef Momo het volgende:
Komt wel goed zie ikquote:Op maandag 10 oktober 2022 10:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is zo’n post waarbij het zo doodzonde is dat je maar 1 like kan zetten.
Wat ben jij ineens netjes geworden. Met je figuurlijk.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Stik in je mondkapje.
(figuurlijk)
quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:32 schreef nixxx het volgende:
Dank aan de mod die de TT verwijderd heeft.
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat het nou meer of minder treurig zou maken. Zal ook wel niet veel schelen, zo dicht bij het absolute dieptepunt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ze betaald worden ?
Dat is al een tijdje geleden begonnen ben ik bang..quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:37 schreef Sunri5e het volgende:
De derde wereld oorlog is helaas vandaag echt begonnen…
Nou nou, niet te hard van stapel lopenquote:Op maandag 10 oktober 2022 10:37 schreef Sunri5e het volgende:
Het gekke is dat dit gevoel bij mij ook overheerst.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:37 schreef Sunri5e het volgende:
Kijkend naar de reactie van China ben ik het daar niet mee eens.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:37 schreef Sunri5e het volgende:
quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:32 schreef nixxx het volgende:
Dank aan de mod die de TT verwijderd heeft.
Die zijn er al.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoog tijd om Oekraïne he-le-maal vol te zetten met ATACMS.
Geen idee, lijkt bedoeld om duidelijk te maken dat Russische onderzeeers alles willen en kunnen doorknippen ofzo?quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat is vreemd. Is er een bepaald nut omdat eiland zonder stroom te laten zitten?
Ja maar dat kan toch niet zonder een reactie van Denemarken gaan mocht dat uitkomen? Lijkt mij niet in het belang van Rusland om zo'n symbolische daad te plegen met alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen idee, lijkt bedoeld om duidelijk te maken dat Russische onderzeeers alles willen en kunnen doorknippen ofzo?
Diep adem halen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het gekke is dat dit gevoel bij mij ook overheerst.
Ik troost me bij de gedachte dat je deze marginale figuren in het echt niet of nauwelijks tegenkomt en dat die idioten zich vooral concentreren in topics als deze.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:35 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is wel erg zonde dat het topic nu ook overdag wordt vergald. Die drek van figuren als Pokkehandtas daar kan je nog wel voorbij scrollen maar dit is wel treurig hoor.
Idd. Hopelijk gaan we nu eindelijk echt los met zowel de strengste politieke maatregelen als het leveren van luchtafweer, lange-afstand raketten en zwaar materieel aan Oekraine.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:39 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Op zich nog best aardige score voor het hele land, maar het moet dus nog omhoog.
Estland heeft trouwens gezegd deze week te stemmen om Rusland een terroristische staat te noemen.
quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:39 schreef speknek het volgende:
Estland heeft trouwens gezegd deze week te stemmen om Rusland een terroristische staat te noemen.
Nog niet genoeg. Willen we meer of minder ATACMS???quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die zijn er al.
De VS moet ff sign-off'en voor een paar klinkende doelen in belgorod, of putin z'n villa, of rostov.
Oh ik ben nuchter hoor, dank je. Ik doel meer op de intensivering van het conflict. Ik maak mij geen persoonlijke zorgen over mijn gezin of zelfs over Nederland. Dat maakt de situatie echter niet minder treurig helaas.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Diep adem halen.
Er wonen 44 miljoen mensen in Oekraine, dit is vervelend, tragisch voor de overledenen, maar voor de rest heeft het natuurlijk geen impact.
Dit was wel de buitencategorie aan idiote TT’s. Bovendien mag er imo best wel waardering zijn voor het werk van de modjes.quote:
Wat dat betreft is het redelijk (geld)verspilling van Rusland. Ze hadden die raketten beter op legerdoelen af kunnen schieten maar iets zegt me dat ze daar niet precies genoeg voor zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Diep adem halen.
Er wonen 44 miljoen mensen in Oekraine, dit is vervelend, tragisch voor de overledenen, maar voor de rest heeft het natuurlijk geen impact.
Bij dat soort figuren heb ik altijd het beeld van een smoezelig sociaal flatje waar de gordijnen de gansedag dicht zitten. Zo'n omgekeerde NL vlag voor het raam of aan de gevel. Waar dan een shag rokende uitkeringstrekker dag in dag uit op een pc uit 2003 op internet zit. De hele dag zoekend naar wat er allemaal wel niet mis is in de wereld en daardoor enorm bevattelijk is voor complottheorieeen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik troost me bij de gedachte dat je deze marginale figuren in het echt niet of nauwelijks tegenkomt en dat die idioten zich vooral concentreren in topics als deze.
Als ik hier vanuit het niets voor untermensch uitgemaakt wordt en de mods laten dat gewoon staan en diezelfde mods noemen mij een teringhond als ik ze er netjes op wijs dat dat toch niet de bedoeling is dan kan ik persoonlijk weinig respect op brengen voor die mods.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit was wel de buitencategorie aan idiote TT’s. Bovendien mag er imo best wel waardering zijn voor het werk van de modjes.
Lijkt me een uitgemaakte zaak: ik heb nog niemand ook maar enigszins succesvol zien betogen dat dat niet het geval zou zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:39 schreef speknek het volgende:
Helaas kan ik posts maar 1x plussen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Bij dat soort figuren heb ik altijd het beeld van een smoezelig sociaal flatje waar de gordijnen de gansedag dicht zitten. Zo'n omgekeerde NL vlag voor het raam of aan de gevel. Waar dan een shag rokende uitkeringstrekker dag in dag uit op een pc uit 2003 op internet zit. De hele dag zoekend naar wat er allemaal wel niet mis is in de wereld en daardoor enorm bevattelijk is voor complottheorieeen.
En dan vanuit het eigen falen in het leven een soort stockholsyndroom de honger om het eigen nest te bevuilen. Een beeld van de marginalen in het leven dus. Eigenlijk zou je ze geen aandacht moeten geven zoals je dat offline ook niet zou doen.
Ik mis het plaatje van die vieze man met lang haar achter z’n pc met de gordijnen dichtquote:Op maandag 10 oktober 2022 10:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Bij dat soort figuren heb ik altijd het beeld van een smoezelig sociaal flatje waar de gordijnen de gansedag dicht zitten. Zo'n omgekeerde NL vlag voor het raam of aan de gevel. Waar dan een shag rokende uitkeringstrekker dag in dag uit op een pc uit 2003 op internet zit. De hele dag zoekend naar wat er allemaal wel niet mis is in de wereld en daardoor enorm bevattelijk is voor complottheorieeen.
En dan vanuit het eigen falen in het leven een soort stockholsyndroom de honger om het eigen nest te bevuilen. Een beeld van de marginalen in het leven dus. Eigenlijk zou je ze geen aandacht moeten geven zoals je dat offline ook niet zou doen.
O daar is ie al.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Erno heeft weer z'n momentje gehad hoor:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik mis het plaatje van die vieze man met lang haar achter z’n pc met de gordijnen dicht
Verder precies dit inderdaad.
Types als Simonyan zitten wel front row om met een knuppel te worden afgetuigd op een parkeerplaats zodra dit achter de rug is he.quote:
Je geeft een aardige omschrijving van mijn broerquote:Op maandag 10 oktober 2022 10:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Erno is jouw broer?quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:51 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Je geeft een aardige omschrijving van mijn broer
jA mAaR aMeRiKa, pUtIn kOn nIeT aNdErS hIj wErd gEdWonGen dOoR hEt WeSteN. zEleNsKy wIl aLleEn TeRrEuR, hIj zOu dE KriM, lUhAnsK en DonEtSk mOeTen AfsTaAnquote:
De tweets eronder zijn nog interessanter:quote:
quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:51 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Je geeft een aardige omschrijving van mijn broer
Ja, dat zou op zich prima zijn ware het niet dat er ondertussen allerlei kanalen zijn die inspelen op deze figuren, en ze tegenwoordig ook politiek vertegenwoordigd zijn. Deels omdat nepnieuws en inspelen op de angsten van mensen een prima verdienmodel is, en deels omdat nepnieuws en propaganda klaarblijkelijk een effectieve manier is om het westen te destabiliseren.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Eens. Nazi's met nukes is het nu. Niet gedacht dat je dit anno 2022 zou hebben.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ] Hij heeft gelijk, imo.
Ik kreeg net deze reaksie op twitter:quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:53 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
jA mAaR aMeRiKa, pUtIn kOn nIeT aNdErS hIj wErd gEdWonGen dOoR hEt WeSteN. zEleNsKy wIl aLleEn TeRrEuR, hIj zOu dE KriM, lUhAnsK en DonEtSk mOeTen AfsTaAn
quote:De EU + NATO landen hebben, begin 2022, d stam Oekraine toestemming gegeven om oa Russen uit te moorden in Oekraine en daarna delen v Rusland te bezetten [BRON: Nazie AZOV militairen]. Toen d stam Oekraine begon met h afslachten v mensen in Donetsk en omgeving greep Rusland in.
Want?quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:37 schreef Sunri5e het volgende:
Nu zijn er geen nukes ingezet maar wordt Rusland alsnog een paria.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:54 schreef Bensel het volgende:
lijkt er op dat rusland wat cruise missiles heeft opgespaard om dit te kunnen doen. Lekker gebruiken op burgerdoelen, dat helpt ook echt om het tij te keren op een slagveld waar je verliest.
Tsja maar zodra je iets op russisch grondgebied raakt schreeuwen ze moord en brand...quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:54 schreef verbijstering het volgende:
Hmm ik krijg het idee dat Rusland met deze massale raketaanvallen een tegenaanval wil uitlokken
Net zoals de nazi's dat deden in de tweede wereldoorlog.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Niet fijn wakker worden met de Fuhrer die weer boos loopt rond te stampen.![]()
Maargoed, ze kunnen militair niet winnen dus wordt het maar ordinair terreur.
Goed punt. Het is erg zichtbaar tegenwoordig aangewakkerd door het internet en het verdienmodel er achter. En dat ze in de politiek vertegenwoordigt zijn is "zorgwekkend". Knap dat je de energie hebt er een gesprek mee aan te gaan. Ik mijd ze lieverquote:Op maandag 10 oktober 2022 10:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, dat zou op zich prima zijn ware het niet dat er ondertussen allerlei kanalen zijn die inspelen op deze figuren, en ze tegenwoordig ook politiek vertegenwoordigd zijn. Deels omdat nepnieuws en inspelen op de angsten van mensen een prima verdienmodel is, en deels omdat nepnieuws en propaganda klaarblijkelijk een effectieve manier is om het westen te destabiliseren.
Al met al bijzonder zorgwekkend. Op internet kan je ze het beste doodzwijgen (hoe moeilijk ook), maar waar ik vroeger altijd dacht 'laat maar lullen' ga ik er tegenwoordig liever tegenin. Dan maar niet gezellig op feestjes hoor
.
Dit ja. Dit gelul is zover bezijden de waarheid dat het gênant is.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, dat zou op zich prima zijn ware het niet dat er ondertussen allerlei kanalen zijn die inspelen op deze figuren, en ze tegenwoordig ook politiek vertegenwoordigd zijn. Deels omdat nepnieuws en inspelen op de angsten van mensen een prima verdienmodel is, en deels omdat nepnieuws en propaganda klaarblijkelijk een effectieve manier is om het westen te destabiliseren.
Al met al bijzonder zorgwekkend. Op internet kan je ze het beste doodzwijgen (hoe moeilijk ook), maar waar ik vroeger altijd dacht 'laat maar lullen' ga ik er tegenwoordig liever tegenin. Dan maar niet gezellig op feestjes hoor
.
Niet alleen hiermee. Het is al eerder geopperd dat Rusland een oorlog wil met de NAVO, omdat verliezen van Oekraïne binnenlands meer gezichtsverlies oplevert dan verliezen van de NAVO. En met de logica die Poetin tot nu toe tentoongespreid heeft geloof ik dat scenario wel. Zaak is om het hoofd koel te houden en je niet uit te laten lokken, en systematisch door te gaan met het afbreken van Rusland, stukje voor stukje, tot er helemaal niets meer van over is. Geduld en volharding loont in dit geval.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:54 schreef verbijstering het volgende:
Hmm ik krijg het idee dat Rusland met deze massale raketaanvallen een tegenaanval wil uitlokken
Geduld is een wapen dat nooit weigert jongens. Dat moeten we nooit vergeten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:58 schreef Lurf het volgende:
[..]
Niet alleen hiermee. Het is al eerder geopperd dat Rusland een oorlog wil met de NAVO, omdat verliezen van Oekraïne binnenlands meer gezichtsverlies oplevert dan verliezen van de NAVO. En met de logica die Poetin tot nu toe tentoongespreid heeft geloof ik dat scenario wel. Zaak is om het hoofd koel te houden en je niet uit te laten lokken, en systematisch door te gaan met het afbreken van Rusland, stukje voor stukje, tot er helemaal niets meer van over is. Geduld en volharding loont in dit geval.
Dunne lijn wel als ze dit soort massale aanvallen op burgerdoelen blijven uitvoeren..quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:58 schreef Lurf het volgende:
[..]
Geduld en volharding loont in dit geval.
Wat wou je dan doen? Je laten provoceren? Dat is vermoedelijk net de bedoeling van Rusland.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dunne lijn wel als ze dit soort massale aanvallen op burgerdoelen blijven uitvoeren..
De leeuw?quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:02 schreef Stoorzendert het volgende:
Loeki gaat zich ook actief mengen in de oorlog? (Onbevestigd)
quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:02 schreef Stoorzendert het volgende:
Moet hij vooral doen, dan is het einde Lukashenko.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:02 schreef Stoorzendert het volgende:
quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:02 schreef Stoorzendert het volgende:
Denk dat Polen dan niet meer te houden is.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:02 schreef Stoorzendert het volgende:
Hoe lang zouden ze nodig hebben? 2 weken?quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:04 schreef fjs het volgende:
[..]
Denk dat Polen dan niet meer te houden is.
Misschien heeft Putin gedreigd hem te laten vallen en kan hij niet anders. Ik zou niet verbaasd zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eerst zien dan geloven. Dit zou zelfmoord zijn
Budgetbak dokter Phil weet zelf vast ook al dat hij niet populair is, en dat een actievere inmenging zijn positie nog wankeler zou maken. Ik zie hem er eerder voor aan om toezeggingen te doen en die dan zo min mogelijk na te komen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:02 schreef Stoorzendert het volgende:
Maar als Rusland olie heeft dan moet het westen toch Oekraïne in de steek laten en de andere kant opkijken? Dat doen ze met Saudi-Arabië en Jemen ook.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Rusland heeft ook olie toch? Waar blijven die Amerikanen?
En het begin van WO3quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Misschien heeft Putin gedreigd hem te laten vallen en kan hij niet anders. Ik zou niet verbaasd zijn.
Maar dan nog zou dit het einde voor Lukashenko betekenen.
quote:
Leest als: Rusland heeft aan Loekie gevraagd troepen te leveren want hij heeft er zelf nog te weinig over.quote:Ondertussen zijn Putler en Lukashenko zojuist de oprichting van gezamenlijke regionale troepenmacht overeengekomen.
Oprichting van een troepenmacht, dat klinkt al logischer. Papier is geduldig.quote:
Valt te bezien. Moeten eerst afwachten of Belarus zichzelf niet uit elkaar scheurt.quote:
Misschien kunnen de Polen daar even de boel denazificeren. Zetten we die tichanovskaya op de troon en klaar.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niemand is bang voor Lukashenko.
Denk dat Tshikhanouskaya een fles Moët open kan trekken als Lukashenko dit doorzet, hoor.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oprichting van een troepenmacht, dat klinkt al logischer. Papier is geduldig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poetin zou trots zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien kunnen de Polen daar even de boel denazificeren. Zetten we die tichanovskaya op de troon en klaar.
Iedereen tegen Rusland, Belarus en Noord Korea, met wat boegeroep van Venezuelaquote:Op maandag 10 oktober 2022 11:10 schreef ExTec het volgende:
WO3 is onzin.
Want het gaat niet gebeuren dat de hele wereld met elkaar oorlog gaat voeren.
Het wordt hooguit iedereen tegen rusland.
Tja, Loekie, als je Oekraine aanvalt, dan kan je wat raketten terug verwachten.quote:
Lijkt mij ook zeer betrouwbare informatie. Oekraine is immers totaal niet bezig om het eigen land te beschermen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:11 schreef Seeburg54 het volgende:
Dus Loeki heeft info dat Oekraïne Belarus wil binnenvallen..wie zal dat nou toch in zijn oor hebben gefluisterd.
Zo de waard is..
quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:10 schreef ExTec het volgende:
WO3 is onzin.
N-Korea gaat hier echt geen partij zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Iedereen tegen Rusland, Belarus en Noord Korea, met wat boegeroep van Venezuela
100% ditquote:Op maandag 10 oktober 2022 10:58 schreef Lurf het volgende:
[..]
Niet alleen hiermee. Het is al eerder geopperd dat Rusland een oorlog wil met de NAVO, omdat verliezen van Oekraïne binnenlands meer gezichtsverlies oplevert dan verliezen van de NAVO. En met de logica die Poetin tot nu toe tentoongespreid heeft geloof ik dat scenario wel. Zaak is om het hoofd koel te houden en je niet uit te laten lokken, en systematisch door te gaan met het afbreken van Rusland, stukje voor stukje, tot er helemaal niets meer van over is. Geduld en volharding loont in dit geval.
En Hongarije roept ook wel boe.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Iedereen tegen Rusland, Belarus en Noord Korea, met wat boegeroep van Venezuela
Ik denk ook dat we het effect zien van het feit dat veel mensen tegenwoordig enkel nog de op het wereldtoneel relatief vreedzame jaren '90, '00 en '10 kennen. Wat ver-van-je-bed-conflictjes, maar geen grootschalige proxy-oorlogen tussen grote militaire machten, al kon Syrië wel op steun van Rusland rekenen natuurlijk. Dit is vooral nog een conflict waarin Rusland forse militaire middelen inzet om een buurland te veroveren, dat met nog relatief marginale steun van andere landen overeind blijft.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:10 schreef ExTec het volgende:
WO3 is onzin.
wtf...quote:
Noord-Korea zou je idd in 1 dag van de kaart vegen als je ervoor zou gaan.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
N-Korea gaat hier echt geen partij zijn.
Als dat zo zou zijn dan had de hele wereld wel sancties tegen Rusland, alleen het Westen heeft sancties.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:10 schreef ExTec het volgende:
WO3 is onzin.
Mee eens. Tijd voor een dictatuur in de EU en het afschaffen van de vrijheid van meningsuiting.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als Hongarije nu nog boe roept dan sodemieteren we ze per direct de EU uit.
Met NK hadden we 40 jaar geleden al moeten afrekenen. Toen ze nog geen kernwapens hadden. Nu zijn we te laat.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Noord-Korea zou je idd in 1 dag van de kaart vegen als je ervoor zou gaan.
Is ook een heel land apart, de meeste inwoners weten niet eens hoe de buitenwereld (buiten NKorea) eruit ziet als je die verhalen leest van mensen die naar Zuid-Korea weten te vluchten.
Volgens mij ook het enige land ter wereld wat in feite een grote gevangenis is.
Ik lees net dat er onderhoud wordt gepleegd aan de kabel sinds enige tijd en dat de stroomstoring al sinds vrijdag is.quote:
De raket is poep en het consulaat is een ventilator. Oeps.quote:
Wat is FORTE?quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:17 schreef Aether het volgende:
FORTE vliegt een stuk dichterbij sinds vandaag
https://www.flightradar24.com/FORTE10/2dc90b5a
De legerleiding en soldaten van Belarus weigeren te vechten in Oekraïne. De kans is groot dat er dan tanks voor de deur staan bij Loekiequote:Op maandag 10 oktober 2022 11:17 schreef bleiblei het volgende:
Probleem wordt denk ik wel dat als Belarus zich gaat mengen, Oekraïne weer het noorden moet gaan verdedigen.
En heb niet de indruk dat ze daar de bandbreedte voor hebben.
Maar als aan de andere kant het volk daar dermate opgehitst wordt dat in Belarus intern de vlam in de pan schiet... Is het resultaat voor Oekraïne in the end misschien wel positief. Mits het Belarus leger zich ook keert tegen Lukashenko & de Russen.
Onder de Wit-Russen is helemaal geen draagvlak voor deze oorlog.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:17 schreef bleiblei het volgende:
Probleem wordt denk ik wel dat als Belarus zich gaat mengen, Oekraïne weer het noorden moet gaan verdedigen.
Maar als aan de andere kant het volk daar dermate opgehitst wordt dat in Belarus intern de vlam in de pan schiet... Is het resultaat voor Oekraïne in the end misschien wel positief. Mits het Belarus leger zich ook keert tegen Lukashenko & de Russen.
Zou kunnen, maar of het als een aanval wordt beschouwd is natuurlijk voornamelijk een politiek besluit.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:18 schreef NoXia het volgende:
[..]
Wordt niet gezien als aanval op een land.
Niet perse, want tot nu toe is het voor veel landen een ver van mijn bed show. India bijvoorbeeld heeft 1,4 miljard mensen om zelf voor te zorgen, dus die kijken er vooral opportunistisch naar.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:17 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn dan had de hele wereld wel sancties tegen Rusland, alleen het Westen heeft sancties.
Als we de experts mogen geloven heeft Oekraïne nog wel het nodige achter de hand. Hele in het westen opgeleide eenheden die nog niet aan het front gesignaleerd zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:17 schreef bleiblei het volgende:
Kul.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:19 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Dat is duits grondgebied, nu moet NATO wel ingrijpen
Wel handig dat de Duitse ambassade geraakt is. Misschien komt er nu meer Duitse hulpquote:
NAVO spionagedrone. Vliegt al de hele oorlog rond, nu kennelijk dichterbij. Vertrekken uit Italië.quote:
Maar die hadden toen ook al Rusland (Sovjet Unie) en China als bondgenoot.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Met NK hadden we 40 jaar geleden al moeten afrekenen. Toen ze nog geen kernwapens hadden. Nu zijn we te laat.
Nog steeds geen bewijs dat ze die nu wel hebben behalve wat vage tests en heel veel normale raket lanceringen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Met NK hadden we 40 jaar geleden al moeten afrekenen. Toen ze nog geen kernwapens hadden. Nu zijn we te laat.
Duitsland zal niet heel blij zijn wel?quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:18 schreef NoXia het volgende:
[..]
Als er olie in de grond had gezeten was het al klaar geweest met die hele Kim-dynastie hoor.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:21 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Maar die hadden toen ook al Rusland (Sovjet Unie) en China als bondgenoot.
Lijkt me niet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Duitsland zal niet heel blij zijn wel?
Een actie triggered niet een artikel 5quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:23 schreef Starhopper het volgende:
Als de Russen de elektrakabel van Denemarken hebben doorgeknipt, dan is dat 100% zeker een artikel 5, toch?
Want er is een speeltuin bestookt?quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:22 schreef Nielsch het volgende:
Aanvallen op burgerdoelen door heel Oekraïne, Baudet had waarschijnlijk een stijfje deze ochtend. Als de Russen hier ooit nog een kinderspeelplaats gaan aanvallen, mag ik toch open dat die Lancelot van hem daar rondbanjert.
Belarus heeft zich al geprobeerd te mengen, dat werd keihard gesaboteerd door hun eigen bevolking. Hele spoorlijnen werden gesloopt. Waar Poetin een ruime meerderheid van de Russen achter zich vindt, wil 90% van de Belarussen die Loekasjenko weg.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:17 schreef bleiblei het volgende:
Dat ligt allemaal maar net aan de keuzes die genomen worden door, in dit geval, Denemarken. En de reacties daarop en dergelijken.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:23 schreef Starhopper het volgende:
Als de Russen de elektrakabel van Denemarken hebben doorgeknipt, dan is dat 100% zeker een artikel 5, toch?
Jep, zo zie ik het ook.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:24 schreef Spablauw214 het volgende:
Rusland probeert ons nu te provoceren dat is wel duidelijk imo.
Ja.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Want er is een speeltuin bestookt?
Wat wel en niet artikel 5 is is tot op zekere hoogte ook afhankelijk van interpretatie/politieke wil. Maar als blijkt dat tot tweemaal toe cruciale infrastructuur is gesaboteerd en er bewust een ambassade is aangevallen ga je wel steeds meer die kant op.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:23 schreef Starhopper het volgende:
Dat gaf wel wat reuring op de plek van inslagquote:
Er is een speeltuin geraakt, ja.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja klopt allemaal wel, maar nu moeten er wel weer vele soldaten verplaatst worden naar die grenzen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Belarus heeft zich al geprobeerd te mengen, dat werd keihard gesaboteerd door hun eigen bevolking. Hele spoorlijnen werden gesloopt. Waar Poetin een ruime meerderheid van de Russen achter zich vindt, wil 90% van de Belarussen die Loekasjenko weg.
Mee eens, dit is wel een serieuze escalatie (opnieuw).quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat wel en niet artikel 5 is is tot op zekere hoogte ook afhankelijk van interpretatie/politieke wil. Maar als blijkt dat tot tweemaal toe cruciale infrastructuur is gesaboteerd en er bewust een ambassade is aangevallen ga je wel steeds meer die kant op.
Mwah, de volgende keer dat schip of whatever tot zinken brengen is voldoende lijkt me.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat wel en niet artikel 5 is is tot op zekere hoogte ook afhankelijk van interpretatie/politieke wil. Maar als blijkt dat tot tweemaal toe cruciale infrastructuur is gesaboteerd en er bewust een ambassade is aangevallen ga je wel steeds meer die kant op.
Lukashenko is elke vorm van legitimiteit en draagvlak kwijt hè. Hij zit er nog omdat Wit-Rusland een politiestaat is en verder niet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja klopt allemaal wel, maar nu moeten er wel weer vele soldaten verplaatst worden naar die grenzen.
Verwacht niet dat orders vanuit de opperbevelhebber in Belarus zomaar genegeerd kunnen worden. Leuk dat er soms een treinstation wordt opgeblazen, maar dat verandert hier niks aan.
Tsja maar dan heb je twee mogelijkheden dus:quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:26 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Er is een speeltuin geraakt, ja.
Het hoeft geen doelwit geweest te zijn om geraakt te kunnen worden.
Om het nog leuker te maken...het schijnt dat grotendeel van het leger in opstand zou komen als Belarus zich zou mengen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Belarus heeft zich al geprobeerd te mengen, dat werd keihard gesaboteerd door hun eigen bevolking. Hele spoorlijnen werden gesloopt. Waar Poetin een ruime meerderheid van de Russen achter zich vindt, wil 90% van de Belarussen die Loekasjenko weg.
Ja dus? Daarmee kan hij gewoon troepen verplaatsen naar de grens.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lukashenko is elke vorm van legitimiteit en draagvlak kwijt hè. Hij zit er nog omdat Wit-Rusland een politiestaat is en verder niet.
Ja.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Alleen wie beschermd hem danquote:Op maandag 10 oktober 2022 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dus? Daarmee kan hij gewoon troepen verplaatsen naar de grens.
Hoe ga je dat bewijzen?quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:23 schreef Starhopper het volgende:
Het is toch gewoon Duits grondgebied?quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:18 schreef NoXia het volgende:
[..]
Een ambassade is dat inderdaad.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:29 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het is toch gewoon Duits grondgebied?
Als ze accuraat waren dan zouden wel meer en betere doelwitten zijn uitgekozen en geraakt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja maar dan heb je twee mogelijkheden dus:
1) De raketten zijn niet erg accuraat (men weet dit) en vuurt ze toch af op steden.
2) De raketten zijn erg accuraat en men wilde dus wel gewoon die speeltuin raken.
Nederland heeft weinig in de pap te brokkelen. Kan slechts afwachten wat de grote spelers willen/kunnen doen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:30 schreef Confetti het volgende:
Niet om paniek te zaaien maar ik vind de ogenschijnlijk afwachtende houding van de Nederlandse regering erg zorgelijk. We moeten ons voorbereiden op armageddon zodat het land toch nog kan blijven voortbestaan in enige vorm daarna. Dit kan letterlijk in een paar dagen escaleren, en het enige wat Rutte roept is dat we internationaal moeten samenwerken blabla.
Bouw toch eens bunkers ofzo.
Ik kan qua eten wel ff vooruit hier, maar als stroom en water wegvalt ben ik snel klaarquote:Op maandag 10 oktober 2022 11:30 schreef Confetti het volgende:
Niet om paniek te zaaien maar ik vind de ogenschijnlijk afwachtende houding van de Nederlandse regering erg zorgelijk. We moeten ons voorbereiden op armageddon zodat het land toch nog kan blijven voortbestaan in enige vorm daarna. Dit kan letterlijk in een paar dagen escaleren, en het enige wat Rutte roept is dat we internationaal moeten samenwerken blabla.
Ja. Maar ik begrijp dat kremlin.ru dat niet laat zien. En de FVD whatsapp groep ook niet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Op militair vlak ja. Op het vlak van bescherming van de burgerbevolking is het toch echt een Nederlandse politieke keuze.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nederland heeft weinig in de pap te brokkelen. Kan slechts afwachten wat de grote spelers willen/kunnen doen.
Dan zou Rutte moeten toegeven dat het tijd voor paniek is. Zie ik hem niet doen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:30 schreef Confetti het volgende:
Die vertrekt met de oranjes op tijd naar veiligere oorden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dan zou Rutte moeten toegeven dat het tijd voor paniek is. Zie ik hem niet doen.
Hetzelfde als waarom ze Oekraïne geen wapens wilden geven.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:33 schreef speknek het volgende:
Het Duitse consulaat in Kyiv is ook geraakt. Ben benieuwd wat ze nu gaan bedenken waarom ze geen reactie moeten geven.
Laffe herder dat het isquote:Op maandag 10 oktober 2022 11:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die vertrekt met de oranjes op tijd naar veiligere oorden.
Ik las wel dat het alleen een beruchte bron is die dat meldt. Is daar meer over te vinden?quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:33 schreef speknek het volgende:
Het Duitse consulaat in Kyiv is ook geraakt. Ben benieuwd wat ze nu gaan bedenken waarom ze geen reactie moeten geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Frutsel op 10-10-2022 11:56:42 ]<signature here>.
https://m.bild.de/politik(...)2388.bildMobile.htmlquote:Op maandag 10 oktober 2022 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik las wel dat het alleen een beruchte bron is die dat meldt. Is daar meer over te vinden?
Er lijkt me geen enkele reden om zo'n absurde reactie te gaan geven.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:35 schreef Qarrad het volgende:
Als Rutte nu maatregelen zou aankondigen ter voorbereiding op een mogelijke escalatie waarbij Nederland zwaar getroffen zou worden, dan zou de schade zwaarder zijn door gekte die erop zou volgen (pleepapier is dan de minste zorg) dan op zou wegen tegen het effect van de voorbereidingen zelf.
Dat is een misverstand. Een ambassade is gewoon grondgebied van het land waar die ambassade staat.quote:
Oke, maar hebben wel een onschendbare status toch?quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:37 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat is een misverstand. Een ambassade is gewoon grondgebied van het land waar die ambassade staat.
Het is een beetje als met covid of de energie crisis, liefst pas reageren als het te laat is.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:30 schreef Confetti het volgende:
Ik ga ook mee.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Laffe herder dat het is
Ps: ik heb hem even geappt of ik mee mag
Hoe bedoel je dit? Dat die door mij voorziene reactie vanuit de bevolking absurd is om te verwachten of dat mijn reactie hier absurd is?quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er lijkt me geen enkele reden om zo'n absurde reactie te gaan geven.
Ja maar alleen de Bild dus. Wacht ff op beelden denk ik.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://m.bild.de/politik(...)2388.bildMobile.html
Ik weet niet of je Duits spreekt?
Bild is een beetje de Duitse Telegraaf, veel chocoladeletters maar geen totale onzin.
Een Duitse consulaat raken met je Russische rakketten is precies wat je niet moet doen als je hoopt een kentering te krijgen in de Duitse steun voor de Oekraïners.quote:
Beleger Rusland op alle manieren.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:58 schreef Lurf het volgende:
[..]
Hoe bereid je je voor op een Nucleaire winter? En hoe veel tijd hebben we daar voor? En hoe weet jij wat de regering wel of niet doet?quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:30 schreef Confetti het volgende:
Het is een tikkeltje paniekerig; er is hier niks aan de handquote:Op maandag 10 oktober 2022 11:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Dat die door mij voorziene reactie vanuit de bevolking absurd is om te verwachten of dat mijn reactie hier absurd is?
Nuttiger dan leiders die in een gebouw zitten waar net een grote bom ontploft.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga ook mee.
En zeg gewoon tegen iedereen dat er niks aan de hand is. En als de kernkoppen hier eenmaal inslaan vervolgens komen met blogjes en filmpjes dat er hulp onderweg is, en dat we enorm meevoelen voor de grote offers die wij samen moeten doen.
Geen idee hoe dat precies zit.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:37 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat is een misverstand. Een ambassade is gewoon grondgebied van het land waar die ambassade staat.
Dat is vooral vanwege procedurele/politieke redenen, niet omdat de capaciteit er niet is of snel kan komen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:39 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik weet niet hoor..zo'n bunker staat er niet zomaar. Ze kunnen van uit Den Haag nog niet eens zorgen dat iedereen in Ter Apel onderdak zit.
Nee, ik bedoel Rutte's eventuele reactie naar de bevolking dat iets dergelijks aanstaande is.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Dat die door mij voorziene reactie vanuit de bevolking absurd is om te verwachten of dat mijn reactie hier absurd is?
Klopt. Doen alsof 'het toch niet gaat gebeuren'. Als het voortbestaan van je land mogelijk op het spel staat mag je toch wel verwachten dat men meer rekening houdt met het zwartste scenario. Ik snap dat niet alles publiekelijk wordt besproken, maar onze regering kennende ook niet in de achterkamertjes.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het is een beetje als met covid of de energie crisis, liefst pas reageren als het te laat is.
Dat denk ik ook, en dat het meer kwaad dan goed zou doen op dit punt hierdoor.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel Rutte's eventuele reactie naar de bevolking dat iets dergelijks aanstaande is.
Een ambassade is een klein stukje land in een land dus De NL ambassade daar is NLs grondgebied daar gelden onze wetten .quote:
Fout, een ambassade is grondgebied van het land waar het staat en ook de wetten van dat land gelden daar.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:42 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Een ambassade is een klein stukje land in een land dus De NL ambassade daar is NLs grondgebied daar gelden onze wetten .
Bullshit. Er geldt diplomatieke onschendbaarheid, de politie mag de ambassade niet betreden zonder toestemming van de ambassadeur maar dat was het dan ook. Het is gewoon grondgebied van het ontvangende land en hun wetten gelden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:42 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Een ambassade is een klein stukje land in een land dus De NL ambassade daar is NLs grondgebied daar gelden onze wetten .
NOS.nlquote:"Er wordt hier al weken opgeroepen tot harder ingrijpen van Poetin, vooral door de nationalisten, propagandisten en hardliners rondom hem", zegt correspondent Iris de Graaf vanuit Moskou. "Volgens deze groep heeft Kiev de afgelopen weken bewezen niet te willen onderhandelen, en is het nu duidelijk een 'terroristische vijand onder leiding van de VS en de NAVO'. Daar reageerde Poetin al op door de mobilisatie af te kondigen. De aanval op de Krimbrug, een enorme vernedering voor Poetin, lijkt hier beschouwd te worden als druppel die de emmer deed overlopen om opnieuw voluit aan te vallen, in de vorm van grootschalige raketaanvallen op militaire- en burgerdoelen in heel Oekraïne."
"Later vandaag heeft Poetin overleg met de veiligheidsraad, waarin hij waarschijnlijk met een toespraak komt. We verwachten dat hij het daar zal gaan hebben over deze 'rode lijn' en mogelijk ook over nieuwe doelen of eventuele opschaling van de zogenaamde 'speciale militaire operatie'."
Zoals ik het begrijp gaat het om de visa-afdeling van doet consulaat.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is trouwens geen ambassade maar een visa kantoortje. Niet eens banden met de ambassade.
Dus een verdwaalde raket in een door oorlog verscheurd land zou een ander, in theorie compleet willekeurig land, bij een oorlog kunnen betrekken.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bullshit. Er geldt diplomatieke onschendbaarheid, de politie mag de ambassade niet betreden zonder toestemming van de ambassadeur maar dat was het dan ook. Het is gewoon grondgebied van het ontvangende land en hun wetten gelden.
Wat kost zoiets?quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:45 schreef hangtime het volgende:
Er zijn enkele bunker projecten met alles erop en eraan.
Als je genoeg geld hebt, heb je hier toegang toe, kost wel een flinke maandelijkse bijdrage
Deze bunkers zijn niet door de overheid gebouwd.
Onze overheid is bezig met CO2 reductie, wat denk je, dat de overheid bunkers laat bouwen?
Zorg gewoon voor jezelf man i.p.v. bij de overheid om hulp te smeken.
Must watch:quote:
Lul verhaal. Taak van de overheid is de veiligheid van zijn burgers. Als Zwitserland en Finland dit kunnen, en andere landen, kunnen wij het ook. Het is een kwestie van geld en willen. Maar zoals met alles, pas bouwen als het te laat is en het geen nut meer heeft.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:45 schreef hangtime het volgende:
Als je genoeg geld hebt, heb je hier toegang toe, kost wel een flinke maandelijkse bijdrage
Onze overheid is bezig met CO2 reductie, wat denk je, dat de overheid bunkers laat bouwen?
Wat? Dat is uiteindelijk een politiek besluit.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dus een verdwaalde raket in een door oorlog verscheurd land zou een ander, in theorie compleet willekeurig land, bij een oorlog kunnen betrekken.
En dat allemaal zonder enige eigen verantwoordelijkheid?
Een betere vraag is waarom je jarenlang in zoiets zou willen wonen terwijl de samenleving totaal in elkaar stort en het maar de vraag is of dat zich ooit nog hersteld.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:45 schreef hangtime het volgende:
ja joh bouw ff bunkers voor 17 miljoen mensen. Gaat vast goedkomen als we al niet eens genoeg huizen kunnen bouwenquote:Op maandag 10 oktober 2022 11:30 schreef Confetti het volgende:
Fallout van Bethesda, maar dan irl.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een betere vraag is waarom je jarenlang in zoiets zou willen wonen terwijl de samenleving totaal in elkaar stort en het maar de vraag is of dat zich ooit nog hersteld.
Londen zal het dit keer niet worden. Kunnen ze op Sint Maarten gaan zitten ofzo.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die vertrekt met de oranjes op tijd naar veiligere oorden.
Ook zo'n figuur die ik het wel gun om meer dood dan levend achter een auto aangesleurd te worden door de straten van Grozny.quote:
Ik doelde meer op hetgeen @hangtime op doelde en niet een eigen gemaakte schuilkelder in je tuin.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Must watch:
Deze dude heeft inmiddels ook al een gangenstelsel aangemaakt. In essentie is bij alle zelfmade bunkers het vooral van belang om goed gewapend beton te storten i.p.v. aan te modderen met zeecontainers e.d.
Ja, blijkbaar.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat? Dat is uiteindelijk een politiek besluit.
Sleutel hebben zodat de lift naar beneden kan, want met de knoppen kan dat niet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er zit een enorme bunker onder waterlooplein in AmsterdamWaarschijnlijk doen de wc's en douches het niet meer maar deze is wel gebouwd voor het geval van een nuke.
Heb alleen geen idee hoe je erin komtEr zit ergens in een metrohalte een ingang.
Zijn tijd komt nog welquote:Op maandag 10 oktober 2022 11:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook zo'n figuur die ik het wel gun om meer dood dan levend achter een auto aangesleurd te worden door de straten van Grozny.
daar passen vast 1 miljoen mensen inquote:Op maandag 10 oktober 2022 11:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er zit een enorme bunker onder waterlooplein in AmsterdamWaarschijnlijk doen de wc's en douches het niet meer maar deze is wel gebouwd voor het geval van een nuke.
Heb alleen geen idee hoe je erin komtEr zit ergens in een metrohalte een ingang.
Maar nevenschade is natuurlijk niet vergelijkbaar met een doelbewuste aanval. Zoals gezegd: politiek besluit. Maar strikt genomen is het geen grondgebied van de zendende staat.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:57 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar.
Ik bedoel, natuurlijk is er een grote kans dat je ambassade geraakt wordt in de hoofdstad van een door oorlog verscheurd land. Wat zijn dan de regels?
Het als een aanval zien op je grondgebied lijkt me niet alleen nogal vergezocht maar ook niet erg realistisch.
Ja en dan?quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hallo Internationaal Strafhof! Weer eentje voor op het lijstje.
Afhankelijk van de ruimte die je nodig hebt en welk contract je kiest. Voor 2 personen tussen de 5k en 10k per maand.quote:
Bijna vergeten: veertig verborgen bunkers in Amsterdamquote:Op maandag 10 oktober 2022 11:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Een doelbewuste aanval zou een ander verhaal zijn inderdaad.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar nevenschade is natuurlijk niet vergelijkbaar met een doelbewuste aanval. Zoals gezegd: politiek besluit. Maar strikt genomen is het geen grondgebied van de zendende staat.
Nee dat is zo. Ik kom ook vaak in Seoul vanwege familie, daar is het toch beter geregeld. Overal bordjes naar de dichtstbijzijnde bunker en er zijn er duizenden volgens mij. Van heel klein tot heel groot.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:58 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
daar passen vast 1 miljoen mensen in![]()
DIt soort vergelijkingen hebben al lang geen zin meer.quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:00 schreef Frutsel het volgende:
Officieel nog geen bewijs dat de Oekraine achter de brug aanval zit (als het al een aanval was natuurlijk)
Schijnbaar wijst Rusland naar de Oekraine en dan rechtvaardigen ze deze raketaanval.
Nou wij wijzen na MH17 naar Rusland...
Wat rechtvaardigt dat?
quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:44 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Fout, een ambassade is grondgebied van het land waar het staat en ook de wetten van dat land gelden daar.
Heb je daar een bron van ?quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:44 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Fout, een ambassade is grondgebied van het land waar het staat en ook de wetten van dat land gelden daar.
Wat gaat dat feitelijk veranderen? Er zijn al grote problemen bij een kleinschalige mobilisatie.quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit leest wel als een opmaat naar een formele oorlogsverklaring.
quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:02 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
[..]
Heb je daar een bron van ?
Ben daar wel in geïnteresseerd
https://www.cees.nl/nl/actueel/hommeles-op-de-ambassadequote:"Om maar direct een wijdverbreid misverstand uit de weg te ruimen: Alle ambassades in ons land zijn gewoon Nederlands grondgebied en daar gelden Nederlandse wetten. Iets anders is de onschendbaarheid van ambassades en diplomaten, waarbij de achterliggende gedachte is, dat diplomaten hun werk ongehinderd moeten kunnen doen en ter voorkoming dat diplomaten in oorlogstijd of bij politieke spanningen worden dwarsgezeten door het gastland."
Is ambassade grondgebied?quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:02 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
[..]
Heb je daar een bron van ?
Ben daar wel in geïnteresseerd
Niks. Maar Rusland gaat nu all-in en probeert een reactie van de NAVO uit te lokken.quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat gaat dat feitelijk veranderen? Er zijn al grote problemen bij een kleinschalige mobilisatie.
Ja, het word nu wel een beetje tijd voor een echte oorlog.quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Death by suicide. Putin verzint zijn eigen off-rampquote:Op maandag 10 oktober 2022 12:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niks. Maar Rusland gaat nu all-in en probeert een reactie van de NAVO uit te lokken.
Nee dat weet iedereen inmiddels (op een enkele sjappie na dan) ook wel. Het is het zoveelste bewijs dat het gewoon een terreurstaat is.quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
DIt soort vergelijkingen hebben al lang geen zin meer.
Rusland doet gewoon waar het zin in heeft... daar maken ze echt geen 'rechtvaardige' afwegingen in.
Dit is echt te absurd voor woorden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:02 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Zelensky weigert om De Krim en de voormalige Volksrepublieken Donesk en Luhansk te erkennen als onderdeel van Rusland. Als je als Oekraïne toegeeft dat je geen enkele controle hebt over De Krim en de Volksrepublieken Donesk en Luhansk en deze gebieden wilt afstoten aan Rusland zijn we al een heel stuk dichter bij vrede. De huidige houding van Zelensky houdt de Speciale Militaire Operatie gewoon in stand.
Als hij liever van de NAVO wil verliezen dan van Oekraïne moet hij dat vooral doen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niks. Maar Rusland gaat nu all-in en probeert een reactie van de NAVO uit te lokken.
Dus putin gaat nu echt aanvallen ofzo?quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vraag is, is het een laatste stuiptrekking met het laatste beetje materiaal waarmee ze dit soort ellende aan kunnen richten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Klopt, nu komen de 2 miljoen goed getrainde troepen pas te voorschijn.quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus putin gaat nu echt aanvallen ofzo?
Het kost toch tijd om orcs te groeien in de grond.quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Klopt, nu komen de 2 miljoen goed getrainde troepen pas te voorschijn.
quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:45 schreef hangtime het volgende:
Je kan beter dat soort absurd volk geen aandacht geven en er niet nog uren later op reagerenquote:Op maandag 10 oktober 2022 12:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit is echt te absurd voor woorden.
Rusland mag dus willekeurig gebieden innemen en annexeren, en als het land dat binnengevallen is tegensputtert, dan is dat land verantwoordelijk voor de gevolgen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |