Er lijkt me geen enkele reden om zo'n absurde reactie te gaan geven.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:35 schreef Qarrad het volgende:
Als Rutte nu maatregelen zou aankondigen ter voorbereiding op een mogelijke escalatie waarbij Nederland zwaar getroffen zou worden, dan zou de schade zwaarder zijn door gekte die erop zou volgen (pleepapier is dan de minste zorg) dan op zou wegen tegen het effect van de voorbereidingen zelf.
Dat is een misverstand. Een ambassade is gewoon grondgebied van het land waar die ambassade staat.quote:
Oke, maar hebben wel een onschendbare status toch?quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:37 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat is een misverstand. Een ambassade is gewoon grondgebied van het land waar die ambassade staat.
Het is een beetje als met covid of de energie crisis, liefst pas reageren als het te laat is.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:30 schreef Confetti het volgende:
Niet om paniek te zaaien maar ik vind de ogenschijnlijk afwachtende houding van de Nederlandse regering erg zorgelijk. We moeten ons voorbereiden op armageddon zodat het land toch nog kan blijven voortbestaan in enige vorm daarna. Dit kan letterlijk in een paar dagen escaleren, en het enige wat Rutte roept is dat we internationaal moeten samenwerken blabla.
Bouw toch eens bunkers ofzo.
Ik ga ook mee.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Laffe herder dat het is
Ps: ik heb hem even geappt of ik mee mag
Hoe bedoel je dit? Dat die door mij voorziene reactie vanuit de bevolking absurd is om te verwachten of dat mijn reactie hier absurd is?quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er lijkt me geen enkele reden om zo'n absurde reactie te gaan geven.
Ja maar alleen de Bild dus. Wacht ff op beelden denk ik.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://m.bild.de/politik(...)2388.bildMobile.html
Ik weet niet of je Duits spreekt?
Bild is een beetje de Duitse Telegraaf, veel chocoladeletters maar geen totale onzin.
Een Duitse consulaat raken met je Russische rakketten is precies wat je niet moet doen als je hoopt een kentering te krijgen in de Duitse steun voor de Oekraïners.quote:
Beleger Rusland op alle manieren.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:58 schreef Lurf het volgende:
[..]
Niet alleen hiermee. Het is al eerder geopperd dat Rusland een oorlog wil met de NAVO, omdat verliezen van Oekraïne binnenlands meer gezichtsverlies oplevert dan verliezen van de NAVO. En met de logica die Poetin tot nu toe tentoongespreid heeft geloof ik dat scenario wel. Zaak is om het hoofd koel te houden en je niet uit te laten lokken, en systematisch door te gaan met het afbreken van Rusland, stukje voor stukje, tot er helemaal niets meer van over is. Geduld en volharding loont in dit geval.
Hoe bereid je je voor op een Nucleaire winter? En hoe veel tijd hebben we daar voor? En hoe weet jij wat de regering wel of niet doet?quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:30 schreef Confetti het volgende:
Niet om paniek te zaaien maar ik vind de ogenschijnlijk afwachtende houding van de Nederlandse regering erg zorgelijk. We moeten ons voorbereiden op armageddon zodat het land toch nog kan blijven voortbestaan in enige vorm daarna. Dit kan letterlijk in een paar dagen escaleren, en het enige wat Rutte roept is dat we internationaal moeten samenwerken blabla.
Bouw toch eens bunkers ofzo.
Het is een tikkeltje paniekerig; er is hier niks aan de handquote:Op maandag 10 oktober 2022 11:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Dat die door mij voorziene reactie vanuit de bevolking absurd is om te verwachten of dat mijn reactie hier absurd is?
Nuttiger dan leiders die in een gebouw zitten waar net een grote bom ontploft.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga ook mee.
En zeg gewoon tegen iedereen dat er niks aan de hand is. En als de kernkoppen hier eenmaal inslaan vervolgens komen met blogjes en filmpjes dat er hulp onderweg is, en dat we enorm meevoelen voor de grote offers die wij samen moeten doen.
Geen idee hoe dat precies zit.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:37 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat is een misverstand. Een ambassade is gewoon grondgebied van het land waar die ambassade staat.
Dat is vooral vanwege procedurele/politieke redenen, niet omdat de capaciteit er niet is of snel kan komen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:39 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik weet niet hoor..zo'n bunker staat er niet zomaar. Ze kunnen van uit Den Haag nog niet eens zorgen dat iedereen in Ter Apel onderdak zit.
Nee, ik bedoel Rutte's eventuele reactie naar de bevolking dat iets dergelijks aanstaande is.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Dat die door mij voorziene reactie vanuit de bevolking absurd is om te verwachten of dat mijn reactie hier absurd is?
Klopt. Doen alsof 'het toch niet gaat gebeuren'. Als het voortbestaan van je land mogelijk op het spel staat mag je toch wel verwachten dat men meer rekening houdt met het zwartste scenario. Ik snap dat niet alles publiekelijk wordt besproken, maar onze regering kennende ook niet in de achterkamertjes.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het is een beetje als met covid of de energie crisis, liefst pas reageren als het te laat is.
Dat denk ik ook, en dat het meer kwaad dan goed zou doen op dit punt hierdoor.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel Rutte's eventuele reactie naar de bevolking dat iets dergelijks aanstaande is.
Een ambassade is een klein stukje land in een land dus De NL ambassade daar is NLs grondgebied daar gelden onze wetten .quote:
Fout, een ambassade is grondgebied van het land waar het staat en ook de wetten van dat land gelden daar.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:42 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Een ambassade is een klein stukje land in een land dus De NL ambassade daar is NLs grondgebied daar gelden onze wetten .
Bullshit. Er geldt diplomatieke onschendbaarheid, de politie mag de ambassade niet betreden zonder toestemming van de ambassadeur maar dat was het dan ook. Het is gewoon grondgebied van het ontvangende land en hun wetten gelden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:42 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Een ambassade is een klein stukje land in een land dus De NL ambassade daar is NLs grondgebied daar gelden onze wetten .
NOS.nlquote:"Er wordt hier al weken opgeroepen tot harder ingrijpen van Poetin, vooral door de nationalisten, propagandisten en hardliners rondom hem", zegt correspondent Iris de Graaf vanuit Moskou. "Volgens deze groep heeft Kiev de afgelopen weken bewezen niet te willen onderhandelen, en is het nu duidelijk een 'terroristische vijand onder leiding van de VS en de NAVO'. Daar reageerde Poetin al op door de mobilisatie af te kondigen. De aanval op de Krimbrug, een enorme vernedering voor Poetin, lijkt hier beschouwd te worden als druppel die de emmer deed overlopen om opnieuw voluit aan te vallen, in de vorm van grootschalige raketaanvallen op militaire- en burgerdoelen in heel Oekraïne."
"Later vandaag heeft Poetin overleg met de veiligheidsraad, waarin hij waarschijnlijk met een toespraak komt. We verwachten dat hij het daar zal gaan hebben over deze 'rode lijn' en mogelijk ook over nieuwe doelen of eventuele opschaling van de zogenaamde 'speciale militaire operatie'."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |