abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206273275
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:35 schreef Qarrad het volgende:
Als Rutte nu maatregelen zou aankondigen ter voorbereiding op een mogelijke escalatie waarbij Nederland zwaar getroffen zou worden, dan zou de schade zwaarder zijn door gekte die erop zou volgen (pleepapier is dan de minste zorg) dan op zou wegen tegen het effect van de voorbereidingen zelf.
Er lijkt me geen enkele reden om zo'n absurde reactie te gaan geven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206273277
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Een ambassade is dat inderdaad.
Dat is een misverstand. Een ambassade is gewoon grondgebied van het land waar die ambassade staat.
Цой жив
pi_206273281
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:37 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dat is een misverstand. Een ambassade is gewoon grondgebied van het land waar die ambassade staat.
Oke, maar hebben wel een onschendbare status toch?
pi_206273288
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:30 schreef Confetti het volgende:
Niet om paniek te zaaien maar ik vind de ogenschijnlijk afwachtende houding van de Nederlandse regering erg zorgelijk. We moeten ons voorbereiden op armageddon zodat het land toch nog kan blijven voortbestaan in enige vorm daarna. Dit kan letterlijk in een paar dagen escaleren, en het enige wat Rutte roept is dat we internationaal moeten samenwerken blabla.

Bouw toch eens bunkers ofzo.
Het is een beetje als met covid of de energie crisis, liefst pas reageren als het te laat is.
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:38:17 #230
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_206273289
quote:
6s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:34 schreef vosss het volgende:

[..]
Laffe herder dat het is :r

Ps: ik heb hem even geappt of ik mee mag :@
Ik ga ook mee.
En zeg gewoon tegen iedereen dat er niks aan de hand is. En als de kernkoppen hier eenmaal inslaan vervolgens komen met blogjes en filmpjes dat er hulp onderweg is, en dat we enorm meevoelen voor de grote offers die wij samen moeten doen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:39:17 #231
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206273298
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Er lijkt me geen enkele reden om zo'n absurde reactie te gaan geven.
Hoe bedoel je dit? Dat die door mij voorziene reactie vanuit de bevolking absurd is om te verwachten of dat mijn reactie hier absurd is?
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:39:21 #232
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206273299
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://m.bild.de/politik(...)2388.bildMobile.html

Ik weet niet of je Duits spreekt?
Bild is een beetje de Duitse Telegraaf, veel chocoladeletters maar geen totale onzin.
Ja maar alleen de Bild dus. Wacht ff op beelden denk ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206273301
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Een Duitse consulaat raken met je Russische rakketten is precies wat je niet moet doen als je hoopt een kentering te krijgen in de Duitse steun voor de Oekraïners.
pi_206273303
Ik weet niet hoor..zo'n bunker staat er niet zomaar. Ze kunnen van uit Den Haag nog niet eens zorgen dat iedereen in Ter Apel onderdak zit.
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:40:06 #235
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206273307
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:58 schreef Lurf het volgende:

[..]
Niet alleen hiermee. Het is al eerder geopperd dat Rusland een oorlog wil met de NAVO, omdat verliezen van Oekraïne binnenlands meer gezichtsverlies oplevert dan verliezen van de NAVO. En met de logica die Poetin tot nu toe tentoongespreid heeft geloof ik dat scenario wel. Zaak is om het hoofd koel te houden en je niet uit te laten lokken, en systematisch door te gaan met het afbreken van Rusland, stukje voor stukje, tot er helemaal niets meer van over is. Geduld en volharding loont in dit geval.
Beleger Rusland op alle manieren.
Wear. Them. Out.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:40:15 #236
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206273308
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:30 schreef Confetti het volgende:
Niet om paniek te zaaien maar ik vind de ogenschijnlijk afwachtende houding van de Nederlandse regering erg zorgelijk. We moeten ons voorbereiden op armageddon zodat het land toch nog kan blijven voortbestaan in enige vorm daarna. Dit kan letterlijk in een paar dagen escaleren, en het enige wat Rutte roept is dat we internationaal moeten samenwerken blabla.

Bouw toch eens bunkers ofzo.
Hoe bereid je je voor op een Nucleaire winter? En hoe veel tijd hebben we daar voor? En hoe weet jij wat de regering wel of niet doet?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206273312
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dit? Dat die door mij voorziene reactie vanuit de bevolking absurd is om te verwachten of dat mijn reactie hier absurd is?
Het is een tikkeltje paniekerig; er is hier niks aan de hand ;)
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 10 oktober 2022 @ 11:40:30 #238
284411 crew  heywoodu
pi_206273314
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ga ook mee.
En zeg gewoon tegen iedereen dat er niks aan de hand is. En als de kernkoppen hier eenmaal inslaan vervolgens komen met blogjes en filmpjes dat er hulp onderweg is, en dat we enorm meevoelen voor de grote offers die wij samen moeten doen.
Nuttiger dan leiders die in een gebouw zitten waar net een grote bom ontploft.
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:40:40 #239
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_206273319
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:37 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Geen idee hoe dat precies zit.

Maar realistisch gezien: een ambassade in een (hoofd)stad van een land wat in een hevige oorlog is lijkt mij geen veilig gebied. Je werknemers zou je dan moeten evacueren (dat zijn ze ook, neem ik aan). Dat niet doen en bij een eventuele voltreffer gaan janken zou ook geen optie moeten zijn.
pi_206273321
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:39 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik weet niet hoor..zo'n bunker staat er niet zomaar. Ze kunnen van uit Den Haag nog niet eens zorgen dat iedereen in Ter Apel onderdak zit.
Dat is vooral vanwege procedurele/politieke redenen, niet omdat de capaciteit er niet is of snel kan komen.
pi_206273323
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, ik bedoel Rutte's eventuele reactie naar de bevolking dat iets dergelijks aanstaande is.
pi_206273327
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Het is een beetje als met covid of de energie crisis, liefst pas reageren als het te laat is.
Klopt. Doen alsof 'het toch niet gaat gebeuren'. Als het voortbestaan van je land mogelijk op het spel staat mag je toch wel verwachten dat men meer rekening houdt met het zwartste scenario. Ik snap dat niet alles publiekelijk wordt besproken, maar onze regering kennende ook niet in de achterkamertjes.

We kunnen op de internationale partners rekenen om indien nodig Rusland te vernietigen, maar verder is het na zo'n oorlog ieder voor zichzelf.
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:42:06 #243
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206273337
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nee, ik bedoel Rutte's eventuele reactie naar de bevolking dat iets dergelijks aanstaande is.
Dat denk ik ook, en dat het meer kwaad dan goed zou doen op dit punt hierdoor.
pi_206273338
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kul.
Een ambassade is een klein stukje land in een land dus De NL ambassade daar is NLs grondgebied daar gelden onze wetten .
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:44:32 #245
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206273358
Het is trouwens geen ambassade maar een visa kantoortje. Niet eens banden met de ambassade.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206273360
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:42 schreef MMXMMX het volgende:

[..]
Een ambassade is een klein stukje land in een land dus De NL ambassade daar is NLs grondgebied daar gelden onze wetten .
Fout, een ambassade is grondgebied van het land waar het staat en ook de wetten van dat land gelden daar.
Цой жив
pi_206273363
Hier trouwens nog eens een extra reden om niet onder het motto "ja maar nukes" toe te geven aan de Russen, de volgende clown staat alweer in de wachtrij:
North Korea says missile tests simulated striking South with tactical nuclear weapons
pi_206273366
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:42 schreef MMXMMX het volgende:

[..]
Bullshit. Er geldt diplomatieke onschendbaarheid, de politie mag de ambassade niet betreden zonder toestemming van de ambassadeur maar dat was het dan ook. Het is gewoon grondgebied van het ontvangende land en hun wetten gelden.
zie email 27 oktober
pi_206273373
quote:
"Er wordt hier al weken opgeroepen tot harder ingrijpen van Poetin, vooral door de nationalisten, propagandisten en hardliners rondom hem", zegt correspondent Iris de Graaf vanuit Moskou. "Volgens deze groep heeft Kiev de afgelopen weken bewezen niet te willen onderhandelen, en is het nu duidelijk een 'terroristische vijand onder leiding van de VS en de NAVO'. Daar reageerde Poetin al op door de mobilisatie af te kondigen. De aanval op de Krimbrug, een enorme vernedering voor Poetin, lijkt hier beschouwd te worden als druppel die de emmer deed overlopen om opnieuw voluit aan te vallen, in de vorm van grootschalige raketaanvallen op militaire- en burgerdoelen in heel Oekraïne."

"Later vandaag heeft Poetin overleg met de veiligheidsraad, waarin hij waarschijnlijk met een toespraak komt. We verwachten dat hij het daar zal gaan hebben over deze 'rode lijn' en mogelijk ook over nieuwe doelen of eventuele opschaling van de zogenaamde 'speciale militaire operatie'."
NOS.nl
pi_206273377
Er zijn enkele bunker projecten met alles erop en eraan.
Als je genoeg geld hebt, heb je hier toegang toe, kost wel een flinke maandelijkse bijdrage ;)
Deze bunkers zijn niet door de overheid gebouwd.

Onze overheid is bezig met CO2 reductie, wat denk je, dat de overheid bunkers laat bouwen?
Zorg gewoon voor jezelf man i.p.v. bij de overheid om hulp te smeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')