Oké, en dan?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat de Amerikanen de Russen duidelijk genoeg gemaakt hebben wat die "catastrofale gevolgen" voor dat walgelijke land met zijn verderfelijke regime kunnen zijn.
Wat moet ik hier in lezen?quote:
En nu, nadat de verkiezingen genoemd zijn, is het helemaal stil.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:26 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
? Je beweerde dat Italie grotendeels pro Russisch is. Dat is niet hetzelfde als wat je hier nu beweert. Snap je zelf het verschil of niet?
Heb je die Italiaanse bronnen nog voor @capricia en mij?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 19:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lees eens Italiaanse kranten en media.
En Europese enquêtes
[ twitter ]
Waarschijnlijk heel hard aan het zoeken nu.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:36 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Heb je die Italiaanse bronnen nog voor @:capricia en mij?
Dan weten de juiste Russen dat, meer mensen gaat het nl. ook niet aan.quote:
Als we nu mogelijkheid hebben om Rusland 'catastrofale gevolgen' te laten ondervinden, zonder dat dat verstrekkende consequenties voor onszelf zou hebben, waarom zouden we dat dan niet al lang hebben gedaan om dit te beëindigen? Welke logica of plausibele verklaring zou er zijn om dat niet te doen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dan weten de juiste Russen dat, meer mensen gaat het nl. ook niet aan.
'Friesland is de provincie waar men het meeste klompen draagt'quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Italië is het meest pro-Russische land van west Europa.
Nou duidelijker dan dit kan ik het niet maken.
Iets met een "gouden brug" ofzo...quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als we nu mogelijkheid hebben om Rusland 'catastrofale gevolgen' te laten ondervinden, zonder dat dat verstrekkende consequenties voor onszelf zou hebben, waarom zouden we dat dan niet al lang hebben gedaan om dit te beëindigen? Welke logica of plausibele verklaring zou er zijn om dat niet te doen?
Met welk doel?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Iets met een "gouden brug" ofzo...
Zucht...quote:
Het is geen gezuig. Ik probeer gewoon de logica achter de redenering te achterhalen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zucht...
Waarom reageer ik ook op je kansloze gezuig.
En daarnaast is de reclame campagne niet heel goed geweest.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:05 schreef Wantie het volgende:
Rusland zijn wapenexport is 4/5e gezakt sinds de start van de oorlog in Oekraïne, waarbij het hele spectrum er omheen in gevaar is, van wapenverkoop tot het aanbieden van onderdelen en onderhoud.
Van de 60 vermisten waren er 65 gemobiliseerd? Hoe moet ik dat zien?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:47 schreef ExTec het volgende:
Zou best eens kunnen dat die lijn waar je je over kan geven, idd roodgloeiend staat.
[ twitter ]
Je moet het andersom zienquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:16 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Van de 60 vermisten waren er 65 gemobiliseerd? Hoe moet ik dat zien?
Dat is zoiets als 'ik heb 3 appels waarvan 5 elstars'?
Niet de volledige quote denkquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:16 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Van de 60 vermisten waren er 65 gemobiliseerd? Hoe moet ik dat zien?
Dat is zoiets als 'ik heb 3 appels waarvan 5 elstars'?
Helemaal voor..quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Iets met een "gouden brug" ofzo...
Hoezo zijn dat mijnen? Zo simpel zijn zelfs de Russen toch niet?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:22 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Vooral niet uitwijken voor overstekende dieren.
Poetin die kernwapens inzet op eigen grondgebied? Of hoe zie je de grenzen dan?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:23 schreef Stoorzendert het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met dat commentaar van Rutte waarin hij zegt dat elk gebruik van een kernbom desastreuze gevolgen heeft? Vergat hij het stukje 'op Oekraïns grondgebied', of gaat dat over algemeen gebruik, dus ook een test?
Ik zou met trillende handjes aan het stuur zittenquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:22 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Vooral niet uitwijken voor overstekende dieren.
Wat is het anders?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoezo zijn dat mijnen? Zo simpel zijn zelfs de Russen toch niet?
Eén manier om er achter te komenquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:25 schreef sp3c het volgende:
Denk niet dat er een reactie komt als ze zelf Moskou nuken ofzo
Vergeet niet dat wapenexports een zeer belangrijke vorm van diplomatie is. Je bindt landen langdurig aan jouw industrie.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:05 schreef Wantie het volgende:
Rusland zijn wapenexport is 4/5e gezakt sinds de start van de oorlog in Oekraïne, waarbij het hele spectrum er omheen in gevaar is, van wapenverkoop tot het aanbieden van onderdelen en onderhoud.
Ik denk dat we het allemaal door de vingers zien als hij per ongeluk Moskou nuked.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:23 schreef Stoorzendert het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met dat commentaar van Rutte waarin hij zegt dat elk gebruik van een kernbom desastreuze gevolgen heeft? Vergat hij het stukje 'op Oekraïns grondgebied', of gaat dat over algemeen gebruik, dus ook een test?
quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:27 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Ik denk dat we het allemaal door de vingers zien als hij per ongeluk Moskou nuked.
Kans is veel groter dat hij er eentje dropt in Siberie ofzo. Een kernbom-explosie in 4K beeld en gelivestreamed in het Westen zal angstaanjagend zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:25 schreef sp3c het volgende:
Denk niet dat er een reactie komt als ze zelf Moskou nuken ofzo
Dat was mijn vraag straks ook aan jou. Maar dat bedoel ik nu niet. Wat bedoelt Rutte met grote gevolgen voor Rusland als ze een kernbom laten ontploffen. Het stukje 'op Oekraïns grondgebied' werd er uit gelaten. Dus ook als Rusland een kernproef doet in Rusland zelf? Ik weet dat het sinds 1980 verboden is om bovengrondse kernproeven te doen, maar toch...quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Poetin die kernwapens inzet op eigen grondgebied? Of hoe zie je de grenzen dan?
Hoezo? Iedereen weet wat die dingen kunnen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kans is veel groter dat hij er eentje dropt in Siberie ofzo. Een kernbom-explosie in 4K beeld en gelivestreamed in het Westen zal angstaanjagend zijn natuurlijk.
Rusland 🇷🇺 Wonen de meeste Putin fans, betekend het dat iedereen Putin fan is?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
'Friesland is de provincie waar men het meeste klompen draagt'
Betekent dat dat de Friezen massaal schoenen haten en massaal klompen dragen of zouden de meeste Friezen toch gewoon schoenen dragen?
Een mijn graaf je normaalgesproken in? Die leg je toch niet zo op de weg zodat je kunt zien waar je niet moet rijden / zijn?quote:
Filmpje van 22 april:quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoezo zijn dat mijnen? Zo simpel zijn zelfs de Russen toch niet?
Ja dan lachen we allemaal wel in ons vuistjequote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:27 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Ik denk dat we het allemaal door de vingers zien als hij per ongeluk Moskou nuked.
In het digitale tijdperk zal de impact veel groter zijn dan een test vroeger. Vroeger kreeg je ook amper beelden te zien, en was het ook daadwerkelijk een test. Nu zou het een bedreiging zijn.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:30 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Hoezo? Iedereen weet wat die dingen kunnen.
Fair.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:27 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Zijn mijnen niet per definitie een oorlogsmisdaad? Niet dat Poetin dat iets boeit, maar die kan dan toegevoegd worden aan de lange lijst.quote:
Het filmpje van de tsar bomba laat weinig aan de verbeelding over. Erger dan dat zal het niet zijn.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
In het digitale tijdperk zal de impact veel groter zijn dan een test vroeger. Vroeger kreeg je ook amper beelden te zien, en was het ook daadwerkelijk een test. Nu zou het een bedreiging zijn.
Nee, alleen specifieke mijnenquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:32 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Zijn mijnen niet per definitie een oorlogsmisdaad? Niet dat Poetin dat iets boeit, maar die kan dan toegevoegd worden aan de lange lijst.
In Rusland zelf? Als in de oude grenzen? Denk niet dat dat een extreme reactie van het westen op gaat leveren.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag straks ook aan jou. Maar dat bedoel ik nu niet. Wat bedoelt Rutte met grote gevolgen voor Rusland als ze een kernbom laten ontploffen. Het stukje 'op Oekraïns grondgebied' werd er uit gelaten. Dus ook als Rusland een kernproef doet in Rusland zelf? Ik weet dat het sinds 1980 verboden is om bovengrondse kernproeven te doen, maar toch...
Misschien een idee om toe te geven dat je fout zat met je stevige stelling? Of om met die Italiaanse bronnen te komen die je blijkbaar nauwlettend in de gaten houdt?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rusland 🇷🇺 Wonen de meeste Putin fans, betekend het dat iedereen Putin fan is?
Volgens deze site die enkele verdragen uiteenzet, niet per definitie en de VS en Rusland hebben ook niet het laatste verdrag ondertekend. https://guide-humanitarian-law.org/content/article/3/mines-1/quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:32 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Zijn mijnen niet per definitie een oorlogsmisdaad? Niet dat Poetin dat iets boeit, maar die kan dan toegevoegd worden aan de lange lijst.
Laat m maar. Die gast raakt verward in z'n eigen dislogicaquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:35 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Misschien een idee om toe te geven dat je fout zat met je stevige stelling? Of om met die Italiaanse bronnen te komen die je blijkbaar nauwlettend in de gaten houdt?
En anders misschien beter om je klep even te houden?
Helemaal niet want ik heb 100% gelijk, vandaar dat er een paar zitten te raaskallen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:35 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Misschien een idee om toe te geven dat je fout zat met je stevige stelling? Of om met die Italiaanse bronnen te komen die je blijkbaar nauwlettend in de gaten houdt?
En anders misschien beter om je klep even te houden?
Beetje dom van Poetin om een kernbom op zijn eigen land te gooien denk je niet?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag straks ook aan jou. Maar dat bedoel ik nu niet. Wat bedoelt Rutte met grote gevolgen voor Rusland als ze een kernbom laten ontploffen. Het stukje 'op Oekraïns grondgebied' werd er uit gelaten. Dus ook als Rusland een kernproef doet in Rusland zelf? Ik weet dat het sinds 1980 verboden is om bovengrondse kernproeven te doen, maar toch...
Italië is vooral heel erg ItaIiëquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ben ik de enige die Italie overigens rekent tot Zuid Europa en niet West Europa?!
De grootste rechtse winnaar, Meloni, is helemaal niet pro Poetin.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Helemaal niet want ik heb 100% gelijk, vandaar dat er een paar zitten te raaskallen.
Ook de laatste verkiezingen (en rechtse winst) in Italië zijn hoogstwaarschijnlijk stevig gefinancierd door Moskou.
https://www.reuters.com/w(...)election-2022-09-14/
Maar nee volgens jullie zijn Italianen zeker 80% pro Oekraïns. Nou bewijs dat dan?
Als je op die tour gaat is Italië ook 2 landen in 1 en dus ook weer niet echt heel erg Italië.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Italië is vooral heel erg ItaIië
Ik waardeer je moedige pogingen om deze knaap wat bij te brengen, maar het is verspilde energiequote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
De grootste rechtse winnaar, Meloni, is helemaal niet pro Poetin.
Hoe kom je daarbij
Jij doet stevige uitspraken, dus jij moet wat bewijzen. Maar als je wordt tegengesproken ga je ineens lafjes doelpalen verschuiven of roepen dat anderen Italiaanse kranten/media moeten volgen. Nou, toevallig doen Capricia en ik dat, maar het lijkt erop dat we het allebei hebben gemist. Maar na 2x vragen kom je nog steeds niet met die Italiaanse bronnen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Helemaal niet want ik heb 100% gelijk, vandaar dat er een paar zitten te raaskallen.
Ook de laatste verkiezingen (en rechtse winst) in Italië zijn hoogstwaarschijnlijk stevig gefinancierd door Moskou.
https://www.reuters.com/w(...)election-2022-09-14/
Maar nee volgens jullie zijn Italianen zeker 80% pro Oekraïns. Nou bewijs dat dan?
Omdat iemand op het internet het verkeerd had.quote:
quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 19:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Italië is zelfs grotendeels pro Rusland.
Yep, maar de Russen zijn wel erg dol op mijnen: https://militaryleak.com/(...)bat-debut-in-ukrainequote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En Oekraïne gebruikt zelf ook mijnen tegen de Russen
Ze is verstandig en daarom heeft ze ook gewonnen maar de samenwerking van de 3 rechtse partijen is heel verdeeld over de kwestie. Al zijn ze het eens dat China de vijand is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
De grootste rechtse winnaar, Meloni, is helemaal niet pro Poetin.
Hoe kom je daarbij
https://foreignpolicy.com/2022/09/27/italy-china-russia-right/quote:. In the run-up to the elections, however, some cracks emerged. Berlusconi faced a strong backlash when he was caught parroting Russian propaganda on national television, stating that Russian President Vladimir Putin’s objective was merely to “replace [Ukrainian President Volodymyr] Zelensky with a government made up of decent people.” Similarly, Salvini has repeatedly insisted on the need to reevaluate sanctions against Moscow, as these “are not damaging the sanctioned party but rather those who are imposing the sanctions.”
These episodes have led to questions about the supposed unity of the right-wing coalition on foreign-policy issues, especially in light of their decades-old relationships with Putin. Berlusconi’s personal friendship with Putin dates back to their first encounter in 2001, and Forza Italia’s leader has often minced his words on Russia’s aggressive posture, calling the 2014 Crimean referendum “democratic” and asking the European Union to “make Kyiv accept Russia’s conditions.” In 2015, in a now-deleted Facebook post, Salvini criticized Italian President Sergio Mattarella for not endorsing his anti-immigration stances at the European Parliament and expressed his wishes to “exchange two Mattarella for half a Putin” while wearing a T-shirt with Putin’s face; Salvini’s former spokesperson is now being investigated for allegedly attempting to covertly channel Russian oil money into the League party.
Yep. Dat rechtse blok gaat na de witte broodsweken instorten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze is verstandig en daarom heeft ze ook gewonnen maar de samenwerking van de 3 rechtse partijen is heel verdeeld over de kwestie. Al zijn ze het eens dat China de vijand is.
[..]
https://foreignpolicy.com/2022/09/27/italy-china-russia-right/
Ja nu krabbel jij terug. Jammer.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Yep. Dat rechtse blok gaat na de witte broodsweken instorten.
Maar nu weer terug over Rusland aub.
Ik denk dat zelfs geen voorbereiding een betere voorbereiding is dan dat we van Rusland hebben gezien.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:50 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn de conventionele voorbereidingen al getroffen om inmiddels in te grijpen in Oekraïne indien Rusland nucleair gaat aanvallen?
Waarom werd dat dan niet getriggered bij de vorige keren dat ze op russisch grondgebied aanvallen deden? Dat gebeurde zelfs 2-3 keer meteen na de russische invasie.quote:
Italië is leuk!quote:
Je weet dat jouw tabel niet over wapensteun aan Oekraïne gaat?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:11 schreef Lospedrosa het volgende: [..] Ja nu krabbel jij terug. Jammer. Nog even naar de verdeeldheid over wapensteun. [ afbeelding ] Toch een duidelijk teken dat Italië nog niet om is.
Dan heb je me niet goed begrepen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja nu krabbel jij terug. Jammer.
Nog even naar de verdeeldheid over wapensteun.
[ afbeelding ]
Toch een duidelijk teken dat Italië nog niet om is.
Ja!quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom werd dat dan niet getriggered bij de vorige keren dat ze op russisch grondgebied aanvallen deden? Dat gebeurde zelfs 2-3 keer meteen na de russische invasie.
Voor zover ik begrijp, is het in de geschiedenis uiterst zeldzaam dat er bovengrondse kernproeven zijn gedaan met raketten. De beelden die we te zien hebben gekregen uit de jaren '60, waren van bommen (waaronder de Tsar Bomba) die uit vliegtuigen waren gedropt. De kans dat een vliegtuig nu nog zo'n bom kan afwerpen boven vijandelijk gebied is volgens mij niet zo groot meer.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:34 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Het filmpje van de tsar bomba laat weinig aan de verbeelding over. Erger dan dat zal het niet zijn.
Die grafiek gaat niet over wapensteun maar over het verhogen van het defensiebudgetquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is een oud filmpje. Echt tijd voor een update in 8k.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:34 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Het filmpje van de tsar bomba laat weinig aan de verbeelding over. Erger dan dat zal het niet zijn.
Over Kosovo deden we 78(?) Dagenquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs geen voorbereiding een betere voorbereiding is dan dat we van Rusland hebben gezien.
Ik heb reden om aan te nemen dat sommige legers een permanente destructieve capaciteit hebben, of snel kunnen opschalen.
Ik denk ook dat een luchtcampagne á la 1e Golfoorlog om alle Russische troepen in Ukraine kapot te bombarderen (waar Patreus het over had, hypothetically) best een paar weken mag duren.
Alle partijen hebben zich ingegraven.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Biden luistert ook naar Rob die duiding geeft.
Die enquête gaat gewoon doodleuk niet eens over wapensteun aan oekraine.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://ecfr.eu/publicati(...)-the-war-in-ukraine/quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die grafiek gaat niet over wapensteun maar over het verhogen van het defensiebudget
Hoe goed is je Engels
Open anders een Rob de Wijk adoratietopic ofzoquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Biden luistert ook naar Rob die duiding geeft.
De B-83 is gewoon operationeel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Voor zover ik begrijp, is het in de geschiedenis uiterst zeldzaam dat er bovengrondse kernproeven zijn gedaan met raketten. De beelden die we te zien hebben gekregen uit de jaren '60, waren van bommen (waaronder de Tsar Bomba) die uit vliegtuigen waren gedropt. De kans dat een vliegtuig nu nog zo'n bom kan afwerpen boven vijandelijk gebied is volgens mij niet zo groot meer.
Dat hypersonische signaal gaat verloren in het nucleaire signaal, dus dat is nutteloos.quote:Een succesvolle aantoonbare nucleaire test met een hypersonische raket (waarvan werd gezegd dat die deze herfst gereed zouden zijn) zou dus wel even een reality check zijn, in plaats van wat korrelige beelden van 60 jaar geleden. Er wordt hier en daar ook nogal getwijfeld aan de staat van het Russische nucleaire arsenaal. Het kan dus ook het signaal "we zijn er nog" afgeven.
Het heeft uberhaupt weinig zin.quote:Daarnaast heeft een enkele bom van die magnitude als de Tsar Bomba niet zoveel zin. Je kunt 'beter' () meerdere kleinere kernkoppen in een raket stoppen en die verspreid neer laten komen om grotere verwoesting te realiseren.
Het alternatief was waarschijnlijk Ab Osterhaus die weer eens komt vertellen dat covid echt nog niet voorbij is.quote:
Maar je bent natuurlijk niet verplicht dat geld bij gezondheidszorg weg te halen, zoals de vraag suggereert.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://ecfr.eu/publicati(...)-the-war-in-ukraine/
Het hele rapport.
Het is toch duidelijk (zie Duitsland) dat je je defensiebudget moet verhogen wil je echt bijdragen aan Oekraïne?
[ afbeelding ]
Omdat ze niet zo slim zijn?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:26 schreef capricia het volgende:
Dit filmpje is hier al lang gepost.
Maar ik begrijp gewoon niet dat ze zo dicht op elkaar lopen.
Ik ben geen militair. En ken alleen maar oorlog uit oorlogsfilms. Maar zelfs ik weet dat.
Waarom lopen ze zo dicht op elkaar? Waarom begrijpen ze niet dat dat niet slim is?
[ twitter ]
Dit kan ik niet als een professioneel leger zien. Dit is echt bizar slecht.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat ze niet zo slim zijn?
Je kunt je eigen voorraad laten afnemen, zowel NL als DE hebben die PzH2000s geleverd die niks aan het doen waren, zelfde geld voor Gephards, het kan dat je spul hebt wat je uit wil faseren, dat je dat geeft, de VS met humvee's, NL die M113 variant, je kunt het vervangen naar voren halen - niet perse dus.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is toch duidelijk (zie Duitsland) dat je je defensiebudget moet verhogen wil je echt bijdragen aan Oekraïne?
Laten we vooral niet doen wat de Russen doen: onvoorbereid roekeloos gaan aanvallenquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs geen voorbereiding een betere voorbereiding is dan dat we van Rusland hebben gezien.
Ik heb reden om aan te nemen dat sommige legers een permanente destructieve capaciteit hebben, of snel kunnen opschalen.
Ik denk ook dat een luchtcampagne á la 1e Golfoorlog om alle Russische troepen in Ukraine kapot te bombarderen (waar Patreus het over had, hypothetically) best een paar weken mag duren.
Ok, we zijn voorbereid.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 22:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laten we vooral niet doen wat de Russen doen: onvoorbereid roekeloos gaan aanvallen
quote:Those who follow the Russian war in Ukraine were particularly astonished when Russian Foreign Minister Sergey Lavrov, generally viewed in Western capitals as a smooth operator lacking some of Russian President Vladimir Putin’s cruder tics, announced that it was totally consistent for the Jewish president of Ukraine, Volodymyr Zelensky, to be running a neo-Nazi junta because, Lavrov explained, former Nazi leader Adolf Hitler had “Jewish blood” and some of the “most ardent antisemites are usually Jews.”
But buried in the reporting on this frightful tirade was the fact that Lavrov was being interviewed on Zona Bianca—a talk show on Rete 4, a private station owned by former Italian Prime Minister Silvio Berlusconi’s Mediaset—and that his interviewer, Giuseppe Brindisi, did little more than toss softballs at the Putin henchman as he made these incredible statements. Indeed, Brindisi ended the interview with a salutary “buon lavoro,” according to Decode39, an Italian research institution, a salutation akin to “good luck with your work.”
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |