Wolven zijn Europa's eigen. Heel Europa. Zuid-europa, west-europa, scandinavie, Rusland, de Balkan... letterlijk overal met bossen.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 21:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zoals het niet introduceren van uitheemse soorten in een biotoop?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
Het zijn toch echt de boeren die over de wolven jammeren, dus niet heel gek om het te hebben over de boeren die verwachten dat de hele wereld ondergeschikt is (dan wel gemaakt wordt) aan hun bedrijfsvoering. Gelukkig is jouw gejammer over het vermeende gejammer van al die 'linkse en progressieve users' totaal niet vermoeiend.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:21 schreef HowardRoark het volgende:
Hoe groot is dit probleem nu eigenlijk met die wolven? Daar moeten toch gewoon maatregelen voor te treffen zijn. Er zijn 12 wolven in Nederland lees ik? Haha, nou, laten het er 20 zijn, dat kun je moeilijk een probleem noemen. Juist mooi dat die dieren zich hier weer vestigen sinds een aantal jaar.
En trouwens ook weer bijzonder om te zien dat er een aantal links en progressieve users in een topic over wolven en bevers, gaan jammeren over boeren en de veeteelt. Wat een verschrikkelijk vermoeiend volk blijft dat toch.
Die terroristen jammeren over alles, zijn toch niet meer serieus te nemen ......quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het zijn toch echt de boeren die over de wolven jammeren, dus niet heel gek om het te hebben over de boeren die verwachten dat de hele wereld ondergeschikt is (dan wel gemaakt wordt) aan hun bedrijfsvoering. Gelukkig is jouw gejammer over het vermeende gejammer van al die 'linkse en progressieve users' totaal niet vermoeiend.
quote:Op donderdag 6 oktober 2022 14:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wolven zijn Europa's eigen. Heel Europa. Zuid-europa, west-europa, scandinavie, Rusland, de Balkan... letterlijk overal met bossen.
Weet je wie wel uitheems zijn, echter?Over welke tijdspanne mogen we iets uitheems noemen. Neanderthalers liepen hier al 40.000 jaar geleden rond samen met de uitgestorven mammoet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk je niet dat het meer zo is dat de overheid op alle fronten postzegelbeleid voert en niet naar de consequenties van hun beleid kijkt, of beter gezegd, daar geen boodschap aan hebben?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het zijn toch echt de boeren die over de wolven jammeren, dus niet heel gek om het te hebben over de boeren die verwachten dat de hele wereld ondergeschikt is (dan wel gemaakt wordt) aan hun bedrijfsvoering.
Ik hoor dat men de boeren een hogere prijs wil gevenquote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Denk je niet dat het meer zo is dat de overheid op alle fronten postzegelbeleid voert en niet naar de consequenties van hun beleid kijkt, of beter gezegd, daar geen boodschap aan hebben?
Asielbeleid is een groot goed, maar betekend ook dat je de consequenties daarvan moet accepteren (meer huizen bouwen, meer infrastructuur). Asiel en migratiebeleid worden ook niet aangepast aan het stikstofbeleid.
Afschaffen van Melkquota, melkveehouders aanmoedigen dan uit te breiden om 2 jaar later met fosfaatbeleid te komen waardoor deze melkveehouders met te grote stallen zitten die ze niet kunnen vullen en wel moeten betalen
Oostvaardersplassen, voor de Natuur zetten we daar grote grazers in, (met alle rampzalige gevolgen van dien) maar beperken die door er een hek omheen te zetten. Maar wolven laat men wel vrij door NL rennen. Dat is nogal met 2 maten meten.
We moeten van het gas af, aan de warmtepomp, maar er wordt, ondanks alle waarschuwingen, niet geïnvesteerd in het hoogspanningsnet. Hele regio's zitten nu op slot.
Groene stroom moet gesubsidieerd maar vervolgens komt die stroom niet bij de burger terecht maar bij Giga datacenters.
Bevers zijn goed, ook al graven ze onder dijken, muskusratten zijn slecht want die graven onder dijken.
De overheid is notoir onbetrouwbaar als zakenpartner en zo schizofreen in haar beleid
Vind je het gek dan mensen daar horendol en boos over worden?
Dan zouden boeren die dat wel bedrijfsrisico willen dragen dus volgens jouw redenering hun jachtgeweer kunnen gebruiken om wolven te knallen?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat de belastingbetaler vervolgens mag betalen, want boeren zijn per definitie zielig en daardoor ontslagen van bedrijfsrisico en daarom verdienen ze het het zoveel mogelijk subsidie te krijgen.
Je mist het punt nogalquote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik hoor dat men de boeren een hogere prijs wil geven
De beste manier is om het aantal koeien met 20 % te verminderen
Trouwens koeien horen in de stal dan zal er ook geen wolf eentje kunnen aanvallen
Koeien hoorden toch in de weide te kunnen grazen omdat dat natuurlijk is? Zodat de wolf die hier overal golden arches ziet flink natuurlijk tekeer kan gaan.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Trouwens koeien horen in de stal dan zal er ook geen wolf eentje kunnen aanvallen
Binnenkort "Koe in de stal melk" voor de vrienden van Bor de Wolfquote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:42 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Koeien hoorden toch in de weide te kunnen grazen omdat dat natuurlijk is? Zodat de wolf die hier overal golden arches ziet flink natuurlijk tekeer kan gaan.
Succes met uitzoeken wat natuurlijk is. De spin doctors en lobbyclubs kunnen hun hart weer ophalen de komende tijd. Ik zie over een tijd wel welke club er gewonnen heeft.
Ja, maar de kinderen....quote:Op donderdag 6 oktober 2022 08:54 schreef Isdatzo het volgende:
Ja joh er worden dagelijks meer dan een miljoen(!) dieren geslacht in Nederland, en dat is allemaal geen probleem. Maar o-wee wanneer een wolf een schaap te grazen neemt hoor.
Koeien in de stal is meer efficient met drie keer per dag melken en is veiliger tegen de wolven en je kunt de Methaan afvangenquote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:42 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Koeien hoorden toch in de weide te kunnen grazen omdat dat natuurlijk is? Zodat de wolf die hier overal golden arches ziet flink natuurlijk tekeer kan gaan.
Succes met uitzoeken wat natuurlijk is. De spin doctors en lobbyclubs kunnen hun hart weer ophalen de komende tijd. Ik zie over een tijd wel welke club er gewonnen heeft.
Hoi michaelmoore wil je NU Noek haar account teruggeven?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, maar de kinderen....
En de oma's.
Ik jammer nergens over, ik benoem slechts iets dat voor iedereen in dit topic waarneembaar is.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het zijn toch echt de boeren die over de wolven jammeren, dus niet heel gek om het te hebben over de boeren die verwachten dat de hele wereld ondergeschikt is (dan wel gemaakt wordt) aan hun bedrijfsvoering. Gelukkig is jouw gejammer over het vermeende gejammer van al die 'linkse en progressieve users' totaal niet vermoeiend.
Terroristen?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die terroristen jammeren over alles, zijn toch niet meer serieus te nemen ......
I don’t care (intensieve veeteelt is nou eenmaal veel efficienter), maar het zou zomaar kunnen dat dat hier de ene dierenwet de andere dierenwet in de kont bijt. Dat is altijd het probleem van die dingen, de ene wet heeft bijgevolgen of tegengestelde effecten voor een andere wet. Ik wens ze er succes ermee. Dat de sterkste lobbyclub moge winnen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Koeien in de stal is meer efficient met drie keer per dag melken en is veiliger tegen de wolven en je kunt de Methaan afvangen
Dan kan de wolf in de weides lopen en zich volvreten met ganzen en schapen
Weleens in een melkstal geweest?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 22:12 schreef michaelmoore het volgende:
Koeien horen binnen, dat is modern melkveehouder
Niet in de weide dan komt er stikstof van en methaan uitstoot
Dus eigen schuld
Maar daar kan je wel makkelijk gaas omheen zettenquote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:59 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Weleens in een melkstal geweest?
Daar komt de wolf ook gewoon binnen hoor als die dat wil.
Paar waakhonden met wolfshalsbanden bij je beesten houden.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja het is mij wel weer duidelijk: dierenleed is alleen erg wanneer de boer daardoor keiharde euro's misloopt. Als ze zo begaan zijn met het welzijn van hun vee, dan zetten ze toch lekker een hek om die schapen?
Als de koeien binnen staan dan hoeft dat dus niet, ook weer een voordeel van megastallenquote:Op donderdag 6 oktober 2022 20:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Paar waakhonden met wolfshalsbanden bij je beesten houden.
Wat doen ze als ze in Australié last hebben van dingo's?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 20:56 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik zie in mijn omgeving heel opmerkelijk gedrag nu “de wolf “ terug is. Mensen die elkaar doodsangst aan het aanjagen zijn over hun schaapjes, hun pony’s, hun kindjes. Zoveel emoties, zo weinig ratio het is echt verbijsterend.
“Pleur dan op naar de stad wanneer je niet met natuur kunt omgaan doos” is tegenwoordig mijn standaard antwoord.
Je lacht je toch je ballen uit je broek wanneer je in Australië of om het even welk Afrikaans land woont en je hoort van de Nederlandse problemen met “de wolf”?
Zou natuurlijk niet lang hebben geduurd voordat een Turken hater vol jaloezie hier de een van de top herdershond van de wereld probeert af te kraken. De honden worden zelfs naar Afrika geëxporteerd om kuddes tegen jachtluipaarden en andere rovers te beschermen. Als zo'n hond geen bewezen reputatie had dan zouden ze ook niet worden geëxporteerd of artikels vol geschreven over worden.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:59 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Als het een roedel wolven betreft, is zo'n hond vaak alsnog de lul. Wolven werken als groep, dit soort honden niet. Zijn wel video's te vinden van wolven die Kangals verscheuren als groep. Ze lokken ze in de val, omsingelen en vallen aan als groep. De andere Kangals schijten em vervolgens.
Op zich eens, desalniettemin wint een enkele Kangal over het algemeen niet van een roedel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:20 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Zou natuurlijk niet lang hebben geduurd voordat een Turken hater vol jaloezie hier de een van de top herdershond van de wereld probeert af te kraken. De honden worden zelfs naar Afrika geëxporteerd om kuddes tegen jachtluipaarden en andere rovers te beschermen. Als zo'n hond geen bewezen reputatie had dan zouden ze ook niet worden geëxporteerd of artikels vol geschreven over worden.
Een Europees oftewel Euraziatische wolf weegt gemiddeld 35kg terwijl een goed getrainde Kangal al gauw 70kg weegt. Daarnaast laat de Kangal de wolf ver achter zich met zijn stevige spierbouw en grootte. Dan heb ik het niet eens over de ongelofelijke bijtkracht van 743psi van de Kangal waarmee het dier de krachtigste kaken in de hondenwereld heeft!!
Vervolgens kom je met nog meer onzin dat een Kangal door een groep wolven in de val gelokt worden terwijl Kangals erg bekend staan om hun intelligentie en teamwork. Een kudde wordt ook niet beschermd door enkel 1 Kangal maar vaak zitten er in een kudde standaard 3 of 4 Kangals. In Nederland jagen de wolven vrijwel alleen. Dan nog zou het geen probleem zijn voor een flinke Kangal om 2 of zelfs 3 wolven af te schrikken.
Voor de rest praten we over Nederland waar het vee op eigen terrein gevoerd wordt. De Kangal hoeft dus alleen een terrein van zoveel m2 te beschermen ipv kilometers lange routes over bergen afleggen.
Ik zie eigenlijk liever dat de baasjes, die er vaak de oorzaak van zijn dat die honden vals worden, worden opgegeten.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 11:37 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nice. Dat bakbeest kan ook meteen alle viezevalse pitbulls en staffords opeten.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:20 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Zou natuurlijk niet lang hebben geduurd voordat een Turken hater vol jaloezie hier de een van de top herdershond van de wereld probeert af te kraken. De honden worden zelfs naar Afrika geëxporteerd om kuddes tegen jachtluipaarden en andere rovers te beschermen. Als zo'n hond geen bewezen reputatie had dan zouden ze ook niet worden geëxporteerd of artikels vol geschreven over worden.
Een Europees oftewel Euraziatische wolf weegt gemiddeld 35kg terwijl een goed getrainde Kangal al gauw 70kg weegt. Daarnaast laat de Kangal de wolf ver achter zich met zijn stevige spierbouw en grootte. Dan heb ik het niet eens over de ongelofelijke bijtkracht van 743psi van de Kangal waarmee het dier de krachtigste kaken in de hondenwereld heeft!!
Vervolgens kom je met nog meer onzin dat een Kangal door een groep wolven in de val gelokt worden terwijl Kangals erg bekend staan om hun intelligentie en teamwork. Een kudde wordt ook niet beschermd door enkel 1 Kangal maar vaak zitten er in een kudde standaard 3 of 4 Kangals. In Nederland jagen de wolven vrijwel alleen. Dan nog zou het geen probleem zijn voor een flinke Kangal om 2 of zelfs 3 wolven af te schrikken.
Voor de rest praten we over Nederland waar het vee op eigen terrein gevoerd wordt. De Kangal hoeft dus alleen een terrein van zoveel m2 te beschermen ipv kilometers lange routes over bergen afleggen.
Ze vangen niet alleen muizen en vogels, ook kikkers en salamanders.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:48 schreef Tanatos het volgende:
Eigenlijk nogal hypocriet dat we ons zo druk maken over het geringe aantal slachtoffers van een paar wolven, en meestal voorbij gaan aan de slachtpartijen die huiskatten aanrichten.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind katten leuk en lief, maar het zijn wel moordenaars.
En loslopende honden in de bossen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:48 schreef Tanatos het volgende:
Eigenlijk nogal hypocriet dat we ons zo druk maken over het geringe aantal slachtoffers van een paar wolven, en meestal voorbij gaan aan de slachtpartijen die huiskatten aanrichten.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind katten leuk en lief, maar het zijn wel moordenaars.
Maar niet omdat de honden ze daadwerkelijk te pakken krijgen maar omdat ze tegen een hek/prikkeldraad aan rennen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En loslopende honden in de bossen.
Best veel reeën sneuvelen daardoor.
Ja, klopt, maar ik heb iets dergelijks ook helemaal niet beweerd.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:11 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ze vangen niet alleen muizen en vogels, ook kikkers en salamanders.
Bij boeren draait het puur om geld, en dat is belangrijker dan het leven van het dier. Daarom willen ze ook geen goede voorzieningen treffen want nogmaals, geld.
Precies dit.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:53 schreef Noek het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar oh no, niet een koe die we elke avond als gehaktbal eten. ZielUG!!!
Die koe is gewoon gered van een miserabel kutleven waar ze als baarmoeder en later als vlees wordt gebruikt.
quote:Natuurfotografen omsingelen wolf op Veluwe: 'Een wolf moet bang zijn voor mensen'
Zoogdiervereniging Nederland is bezorgd over een vandaag opgedoken filmpje waarop is te zien hoe een jonge wolf op de Veluwe bijna wordt omsingeld door een groep natuurfotografen. Het dier lijkt totaal niet bang, en dat is een probleem, zegt Maurice La Haye.
"Alle ongelukken met wolven die de afgelopen tien jaar zijn gebeurd in de wereld, gebeurden met wolven die aan mensen gewend waren geraakt", zegt La Haye. "Jonge wolven zijn vaak nog niet bang en verkennend, maar dat moeten ze snel afleren."
'Moet bang zijn'
Snel ingrijpen door het parkbeheer is vereist, denkt La Haye. "Een wolf moet bang zijn voor mensen. Dat is nu nog te leren door het dier aan het schrikken te maken en gericht het bos in te jagen. Dat kan zelfs met rubber kogels. Als de wolf mensen maar gaat associëren met gevaar."
Dat doet deze jonge wolf duidelijk niet, blijkt uit de beelden die Omroep Gelderland vandaag naar buiten bracht:
Verantwoordelijkheid
Maar het betekent ook dat de natuurfotografen hun verantwoordelijkheid hadden moeten weten. "Als je ziet dat een wolf zich niet schuw gedraagt moet je het contact met mensen beperken. Want door dit contact ga je een probleemsituatie creëren."
Op de Veluwe leven momenteel zo'n twintig wolven. Daarmee is het grootste leefgebied voor de wolven, wel vol. Er is daar plaats voor drie tot vier roedels.
Ik ben niet zo lang geleden op Vancouver Island geweest. Dat is voor een groot gedeelte oerbos waar mountain lions, zwarte beren en ook wolven wonen. Een van dingen die daar van je gevraagd wordt als je een wolf tegenkomt is om stenen, stokken en wat er meer voor handen is naar 'm te gooien. Niet omdat je als mens iets van een wolf te vrezen hebt, maar om ze vooral te leren dat ze bang voor mensen moeten zijn.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:07 schreef the-eye het volgende:
'Een wolf moet bang zijn voor mensen'
https://www.msn.com/nl-nl(...)4384af56050b8e29640a
[..]
quote:De gedeputeerde zei dat hij was geschrokken van de onrust in Drenthe. Hij signaleert wat dat betreft een kloof tussen de provincie en de landelijke politiek. "Als de wolf zich in het Haagse Bos zou vestigen, zouden er andere reacties op komen dan nu", stelde hij na afloop. "Wij wonen ook in een gebied met veel voorzieningen, en daar zijn zorgen over."
Ik kan me anders herrineren dat lieve roodkapje toch danig geschrokken was van de boze wolf , vraag dat maar eens aan grootmoeder, koste haar toch haast het leven van grootmoeder als die niet gered was uit de buik van de boze wolf en vervangen door een aantal bakstenenquote:Op maandag 10 oktober 2022 18:17 schreef Boezeidekoe het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. Neem nu Midas en zijn zoon Wolfje. Wolfje is gewoon vriendjes met boerderij dieren en zal ze nooit wat aandoen. Midas is al zijn hele leven op jacht naar de biggetjes maar heeft ze nog nooit te pakken kunnen krijgen. Zelfs de kippen van Bruin Beer kan hij niet eens ongezien stelen. En aangezien ook Bruin Beer zelf niet de handigste jager is(vraag maar aan Broer konijn) zou je kunnen stellen dat zelfs beren in Nederland geen gevaar vormen voor mensen en andere dieren.
Wisten jullie dat zowel Bruin Beer als Midas Wolf weleens de booswichtenclub zijn uitgezet omdat ze nooit resultaat boeken tijdens hun jachtpraktijken?
Ze zijn wel bang voor auto's maar helaas is dat niet de natuurlijke habitat van de mensquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:07 schreef the-eye het volgende:
'Een wolf moet bang zijn voor mensen'
https://www.msn.com/nl-nl(...)4384af56050b8e29640a
[..]
Ik onderschrijf je mening over de kracht en pracht van de Kangel. Schitterende beesten mits goed getraind en daar heb ik wel mijn vraagtekens bij.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 11:24 schreef Werkperd het volgende:
Waarom doen boeren moeilijk als daar een goede oplossing voor is?
Hier heb je er eentje, de Turkse Kangal:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben er geen voorstander van dat Kangals als huisdieren gebruikt worden. De kans is inderdaad groot dat na een massa import het dier uiteindelijk zal eindigen in woonwijken. Dat moet je niet willen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:49 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik onderschrijf je mening over de kracht en pracht van de Kangel. Schitterende beesten mits goed getraind en daar heb ik wel mijn vraagtekens bij.
Meeste Hollandse boeren en erfhouders zijn een collie, labrador, boerboel of dobermann gewend. Een Kangel is echt wel even andere koek en die wil je ook echt alleen op een erf zien en niet in een woonwijk.
Ik ben persoonlijk dan ook geen voorstander van het massaal binnenhalen van Kangels ter verdediging van vee.
die beesten zijn nog erger dan wolvenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:08 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ben er geen voorstander van dat Kangals als huisdieren gebruikt worden. De kans is inderdaad groot dat na een massa import het dier uiteindelijk zal eindigen in woonwijken. Dat moet je niet willen.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:08 schreef Werkperd het volgende:
Ben er geen voorstander van dat Kangals als huisdieren gebruikt worden. De kans is inderdaad groot dat na een massa import het dier uiteindelijk zal eindigen in woonwijken. Dat moet je niet willen.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:23 schreef michaelmoore het volgende:
Die beesten zijn nog erger dan wolven.
Overigens allemaal verboden als huisdier.
Dit dus. Ik word een beetje moe van die boeren. Ik kon altijd wel redelijk mijzelf verplaatsen in hun omtrent dat gezeik over stikstof en dat ze uitgekocht zouden worden. Maar met dit gezeik over de wolf ben ik helemaal klaar met dat gezeur en gejank van ze. Ze denken totaal niet in oplossingen, alles moet maar voor hun geregeld worden. De wolf is terug. Wees dankbaar. Doe wat aan dat vee van je, en stop lui te zijn. Er zijn genoeg maatregelen om de wolf te ontmoedigen jouw schaapje te pakken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:11 schreef ijs_beer het volgende:
Daarnaast, zijn vossen die af en toe een kip wegjatten bij iemand dan ook nieuwsartikelen waard?
Gaan ze straks dat dier afschieten omdat de mens em niet met rust laat. Zoals de walrus Freya die afgemaakt werd omdat de mensen te dichtbij kwamen en kinderen met stokken gingen gooien waardoor ze bijna niet meer sliep.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:31 schreef deedeetee het volgende:
https://www.nu.nl/295791/(...)lf-op-de-veluwe.html![]()
Komen ze ook het ook op de foto zetten als dit dier wanneer hij volwassen is een mens aanvalt ?
Nou, die hadden we eigenlijk al…. Runderen zijn normaliter niet de makkelijkste prooien, zelfs niet binnen een ruime omheining.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:21 schreef Twiitch het volgende:
Misschien kunnen we bloeddorstige koeien fokken die zo'n wolf helemaal naar de tering helpen. Een roofkoei ofzo.
Wat is een roedel volgens jou? Want de Europese wolf maak niet zulke grote roedels. Meestal zijn het ouderparen met jongen. Zodra die zelfstandig zijn gaan ze meestal weg. Er zijn wel roedels van een stuk of 10, maar niet in deze gebieden. Veel hoger dan 5 a 6 leden komt het meestal niet, iig niet op het jacht terrein.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:40 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Op zich eens, desalniettemin wint een enkele Kangal over het algemeen niet van een roedel.
Dan bouwen ze een hek van 5600 km.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 21:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wat doen ze als ze in Australié last hebben van dingo's?
rondom nederland dusquote:Op donderdag 13 oktober 2022 06:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan bouwen ze een hek van 5600 km.
Nieuwe realiteit, krullebol. Wen er maar alvast aan.quote:
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 06:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm sliding like a lizard on my belly and back
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 07:15 schreef the-eye het volgende:
[..]Oh, je hebt een foto gevonden op het internet. Knap, hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
Men wil al een hek om Friesland neerzetten dus die activiteiten zijn er al welquote:Op donderdag 13 oktober 2022 06:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat heet research Captain. Zou je ook 's moeten doenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 07:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, je hebt een foto gevonden op het internet. Knap, hoor.
Hek om Friesland? Is het niet makkelijker om Friesland langs de rand los te tikken en te laten wegdrijven? Gaat niemand missen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Men wil al een hek om Friesland neerzetten dus die activiteiten zijn er al wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |