abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 6 oktober 2022 @ 20:45:28 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206229063
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 20:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
Paar waakhonden met wolfshalsbanden bij je beesten houden.
Als de koeien binnen staan dan hoeft dat dus niet, ook weer een voordeel van megastallen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 6 oktober 2022 @ 20:56:58 #102
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206229218
Ik zie in mijn omgeving heel opmerkelijk gedrag nu “de wolf “ terug is. Mensen die elkaar doodsangst aan het aanjagen zijn over hun schaapjes, hun pony’s, hun kindjes. Zoveel emoties, zo weinig ratio het is echt verbijsterend.

“Pleur dan op naar de stad wanneer je niet met natuur kunt omgaan doos” is tegenwoordig mijn standaard antwoord.

Je lacht je toch je ballen uit je broek wanneer je in Australië of om het even welk Afrikaans land woont en je hoort van de Nederlandse problemen met “de wolf”?
  donderdag 6 oktober 2022 @ 21:18:48 #103
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206229554
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 20:56 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik zie in mijn omgeving heel opmerkelijk gedrag nu “de wolf “ terug is. Mensen die elkaar doodsangst aan het aanjagen zijn over hun schaapjes, hun pony’s, hun kindjes. Zoveel emoties, zo weinig ratio het is echt verbijsterend.

“Pleur dan op naar de stad wanneer je niet met natuur kunt omgaan doos” is tegenwoordig mijn standaard antwoord.

Je lacht je toch je ballen uit je broek wanneer je in Australië of om het even welk Afrikaans land woont en je hoort van de Nederlandse problemen met “de wolf”?
Wat doen ze als ze in Australié last hebben van dingo's?
pi_206234401
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:59 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Als het een roedel wolven betreft, is zo'n hond vaak alsnog de lul. Wolven werken als groep, dit soort honden niet. Zijn wel video's te vinden van wolven die Kangals verscheuren als groep. Ze lokken ze in de val, omsingelen en vallen aan als groep. De andere Kangals schijten em vervolgens.
Zou natuurlijk niet lang hebben geduurd voordat een Turken hater vol jaloezie hier de een van de top herdershond van de wereld probeert af te kraken. De honden worden zelfs naar Afrika geëxporteerd om kuddes tegen jachtluipaarden en andere rovers te beschermen. Als zo'n hond geen bewezen reputatie had dan zouden ze ook niet worden geëxporteerd of artikels vol geschreven over worden.

Een Europees oftewel Euraziatische wolf weegt gemiddeld 35kg terwijl een goed getrainde Kangal al gauw 70kg weegt. Daarnaast laat de Kangal de wolf ver achter zich met zijn stevige spierbouw en grootte. Dan heb ik het niet eens over de ongelofelijke bijtkracht van 743psi van de Kangal waarmee het dier de krachtigste kaken in de hondenwereld heeft!!

Vervolgens kom je met nog meer onzin dat een Kangal door een groep wolven in de val gelokt worden terwijl Kangals erg bekend staan om hun intelligentie en teamwork. Een kudde wordt ook niet beschermd door enkel 1 Kangal maar vaak zitten er in een kudde standaard 3 of 4 Kangals. In Nederland jagen de wolven vrijwel alleen. Dan nog zou het geen probleem zijn voor een flinke Kangal om 2 of zelfs 3 wolven af te schrikken.

Voor de rest praten we over Nederland waar het vee op eigen terrein gevoerd wordt. De Kangal hoeft dus alleen een terrein van zoveel m2 te beschermen ipv kilometers lange routes over bergen afleggen.
pi_206234548
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:20 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Zou natuurlijk niet lang hebben geduurd voordat een Turken hater vol jaloezie hier de een van de top herdershond van de wereld probeert af te kraken. De honden worden zelfs naar Afrika geëxporteerd om kuddes tegen jachtluipaarden en andere rovers te beschermen. Als zo'n hond geen bewezen reputatie had dan zouden ze ook niet worden geëxporteerd of artikels vol geschreven over worden.

Een Europees oftewel Euraziatische wolf weegt gemiddeld 35kg terwijl een goed getrainde Kangal al gauw 70kg weegt. Daarnaast laat de Kangal de wolf ver achter zich met zijn stevige spierbouw en grootte. Dan heb ik het niet eens over de ongelofelijke bijtkracht van 743psi van de Kangal waarmee het dier de krachtigste kaken in de hondenwereld heeft!!

Vervolgens kom je met nog meer onzin dat een Kangal door een groep wolven in de val gelokt worden terwijl Kangals erg bekend staan om hun intelligentie en teamwork. Een kudde wordt ook niet beschermd door enkel 1 Kangal maar vaak zitten er in een kudde standaard 3 of 4 Kangals. In Nederland jagen de wolven vrijwel alleen. Dan nog zou het geen probleem zijn voor een flinke Kangal om 2 of zelfs 3 wolven af te schrikken.

Voor de rest praten we over Nederland waar het vee op eigen terrein gevoerd wordt. De Kangal hoeft dus alleen een terrein van zoveel m2 te beschermen ipv kilometers lange routes over bergen afleggen.
Op zich eens, desalniettemin wint een enkele Kangal over het algemeen niet van een roedel.
pi_206234556
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:37 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Nice. Dat bakbeest kan ook meteen alle viezevalse pitbulls en staffords opeten.
Ik zie eigenlijk liever dat de baasjes, die er vaak de oorzaak van zijn dat die honden vals worden, worden opgegeten.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206234600
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:20 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Zou natuurlijk niet lang hebben geduurd voordat een Turken hater vol jaloezie hier de een van de top herdershond van de wereld probeert af te kraken. De honden worden zelfs naar Afrika geëxporteerd om kuddes tegen jachtluipaarden en andere rovers te beschermen. Als zo'n hond geen bewezen reputatie had dan zouden ze ook niet worden geëxporteerd of artikels vol geschreven over worden.

Een Europees oftewel Euraziatische wolf weegt gemiddeld 35kg terwijl een goed getrainde Kangal al gauw 70kg weegt. Daarnaast laat de Kangal de wolf ver achter zich met zijn stevige spierbouw en grootte. Dan heb ik het niet eens over de ongelofelijke bijtkracht van 743psi van de Kangal waarmee het dier de krachtigste kaken in de hondenwereld heeft!!

Vervolgens kom je met nog meer onzin dat een Kangal door een groep wolven in de val gelokt worden terwijl Kangals erg bekend staan om hun intelligentie en teamwork. Een kudde wordt ook niet beschermd door enkel 1 Kangal maar vaak zitten er in een kudde standaard 3 of 4 Kangals. In Nederland jagen de wolven vrijwel alleen. Dan nog zou het geen probleem zijn voor een flinke Kangal om 2 of zelfs 3 wolven af te schrikken.

Voor de rest praten we over Nederland waar het vee op eigen terrein gevoerd wordt. De Kangal hoeft dus alleen een terrein van zoveel m2 te beschermen ipv kilometers lange routes over bergen afleggen.

In deze video's zie je meerdere Kangals die het afleggen tegen de tactieken van de wolf. Ook genoeg waar de wolven verliezen, vooral 1 op 1 of 3 vs 3, maar de Kangal is niet onverslaanbaar. Integendeel.
pi_206234630
Eigenlijk nogal hypocriet dat we ons zo druk maken over het geringe aantal slachtoffers van een paar wolven, en meestal voorbij gaan aan de slachtpartijen die huiskatten aanrichten.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind katten leuk en lief, maar het zijn wel moordenaars.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206234835
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:48 schreef Tanatos het volgende:
Eigenlijk nogal hypocriet dat we ons zo druk maken over het geringe aantal slachtoffers van een paar wolven, en meestal voorbij gaan aan de slachtpartijen die huiskatten aanrichten.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind katten leuk en lief, maar het zijn wel moordenaars.
Ze vangen niet alleen muizen en vogels, ook kikkers en salamanders.

Bij boeren draait het puur om geld, en dat is belangrijker dan het leven van het dier. Daarom willen ze ook geen goede voorzieningen treffen want nogmaals, geld.
pi_206234841
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:48 schreef Tanatos het volgende:
Eigenlijk nogal hypocriet dat we ons zo druk maken over het geringe aantal slachtoffers van een paar wolven, en meestal voorbij gaan aan de slachtpartijen die huiskatten aanrichten.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind katten leuk en lief, maar het zijn wel moordenaars.
En loslopende honden in de bossen.

Best veel reeën sneuvelen daardoor.
pi_206234865
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:12 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
En loslopende honden in de bossen.

Best veel reeën sneuvelen daardoor.
Maar niet omdat de honden ze daadwerkelijk te pakken krijgen maar omdat ze tegen een hek/prikkeldraad aan rennen.
Ze zouden om te beginnen kunnen zorgen dat er bij hondenlosloopgebieden andere hekken komen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206234886
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:11 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ze vangen niet alleen muizen en vogels, ook kikkers en salamanders.

Bij boeren draait het puur om geld, en dat is belangrijker dan het leven van het dier. Daarom willen ze ook geen goede voorzieningen treffen want nogmaals, geld.
Ja, klopt, maar ik heb iets dergelijks ook helemaal niet beweerd.

Dat vind ik te kort door de bocht, de meeste boeren geven best om hun dieren maar de supermarkten knijpen ze uit en maken schaalvergroting noodzakelijk.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206234922
Ik zeg ook niet dat je dat beweert.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:44:46 #114
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206235263
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:53 schreef Noek het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar oh no, niet een koe die we elke avond als gehaktbal eten. ZielUG!!!
Die koe is gewoon gered van een miserabel kutleven waar ze als baarmoeder en later als vlees wordt gebruikt.
Precies dit.

Over wat voor plaag hebben we het nu eenmaal, :')? Enkele wolven. Niet eens tientallen. Met hun ‘plaag’, :'). Ik vind het juist mooi dat de wolf terugkomt, O+. De mekkerboer ziet ook alleen maar euro’s en zodra een schaap of koe ten prooi valt aan de wolf verdampt er ineens geld. Geen levend wezen, maar geld.

Op tv was een gast en die vond een hek ‘niet haalbaar’. Waarom niet, denk ik dan? Kosten? Onwelwillendheid? Als je wil kan je best een omheining plaatsen maar ja, geld. Gaan toch niet de wolf weer de deur wijzen vanwege wat boeren? Dieren zou ik willen beschermen (dus ook de koe O+ ) maar het gaat niet om dierenwelzijn. De boer beschermt zijn product.

Oh, en ik las ergens in het topic dat omheining geen optie was omdat schapen dan niet weg kunnen komen als er een wolf is? Alsof ze dat nu wel kunnen, :'). Of er ligt een sloot bij, of een andersoortige afbakening. Een betere, wolfbestendige kost echter meer dan een schrikkeldraadje of kippengaas.

Edit: begrijp me niet verkeerd. Het zal vast wel iets met sommige boeren doen als ze hun vee opengereten in de wei zien liggen (zou ik zelf echt vreselijk vinden :'( ). Alleen net niet genoeg om daadwerkelijk maatregelen te treffen want dan is het toch wat meer product dan dier.

[ Bericht 5% gewijzigd door ChipsZak. op 07-10-2022 16:24:12 ]
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_206237364
Onlang was ik bij een sanctuary in Duitsland. Daar vangen ze allerhande dieren op die daar oud worden en uiteindelijk sterven ze daar. In de omgeving was een roedel wolven gespot dus vangen ze nu ook spaanse berghonden op die afgedankt worden of in de bergen worden gevonden. Die beschermen de dieren nu daar.

Er is ook een Friese boerin die 2 van die honden bij haar kippen heeft, die dus in een wei lopen (nu even niet, al heel lang niet :'( ) maar dan beschermen die honden de kippen tegen roofvogels, vossen, etc.

Maar ja, alles is moeilijk dus wat wild is en leeft moet maar dood. Dat je je eigen dieren de dood injaagt, dat is geen punt want geld.
Go hard or go home
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:07:10 #117
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206244159
'Een wolf moet bang zijn voor mensen'
https://www.msn.com/nl-nl(...)4384af56050b8e29640a

quote:
Natuurfotografen omsingelen wolf op Veluwe: 'Een wolf moet bang zijn voor mensen'

Zoogdiervereniging Nederland is bezorgd over een vandaag opgedoken filmpje waarop is te zien hoe een jonge wolf op de Veluwe bijna wordt omsingeld door een groep natuurfotografen. Het dier lijkt totaal niet bang, en dat is een probleem, zegt Maurice La Haye.
"Alle ongelukken met wolven die de afgelopen tien jaar zijn gebeurd in de wereld, gebeurden met wolven die aan mensen gewend waren geraakt", zegt La Haye. "Jonge wolven zijn vaak nog niet bang en verkennend, maar dat moeten ze snel afleren."
'Moet bang zijn'

Snel ingrijpen door het parkbeheer is vereist, denkt La Haye. "Een wolf moet bang zijn voor mensen. Dat is nu nog te leren door het dier aan het schrikken te maken en gericht het bos in te jagen. Dat kan zelfs met rubber kogels. Als de wolf mensen maar gaat associëren met gevaar."

Dat doet deze jonge wolf duidelijk niet, blijkt uit de beelden die Omroep Gelderland vandaag naar buiten bracht:
Verantwoordelijkheid

Maar het betekent ook dat de natuurfotografen hun verantwoordelijkheid hadden moeten weten. "Als je ziet dat een wolf zich niet schuw gedraagt moet je het contact met mensen beperken. Want door dit contact ga je een probleemsituatie creëren."

Op de Veluwe leven momenteel zo'n twintig wolven. Daarmee is het grootste leefgebied voor de wolven, wel vol. Er is daar plaats voor drie tot vier roedels.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:31:28 #118
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_206244403
https://www.nu.nl/295791/(...)lf-op-de-veluwe.html 8)7
Komen ze ook het ook op de foto zetten als dit dier wanneer hij volwassen is een mens aanvalt ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:37:40 #119
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206244472
De mens lijkt een groter probleem dan de wolf. Homo economicus die vooral loopt te janken over geld en probeert via wat gruwelijke plaatjes subsidie los te peuteren. Homo mongolius die jonge wolven opzoekt “want ze zijn zo schattig “.
pi_206245494
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:07 schreef the-eye het volgende:
'Een wolf moet bang zijn voor mensen'
https://www.msn.com/nl-nl(...)4384af56050b8e29640a
[..]

Ik ben niet zo lang geleden op Vancouver Island geweest. Dat is voor een groot gedeelte oerbos waar mountain lions, zwarte beren en ook wolven wonen. Een van dingen die daar van je gevraagd wordt als je een wolf tegenkomt is om stenen, stokken en wat er meer voor handen is naar 'm te gooien. Niet omdat je als mens iets van een wolf te vrezen hebt, maar om ze vooral te leren dat ze bang voor mensen moeten zijn.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 10 oktober 2022 @ 18:04:20 #121
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_206277437
https://nos.nl/artikel/24(...)pen-koeien-en-pony-s

quote:
De gedeputeerde zei dat hij was geschrokken van de onrust in Drenthe. Hij signaleert wat dat betreft een kloof tussen de provincie en de landelijke politiek. "Als de wolf zich in het Haagse Bos zou vestigen, zouden er andere reacties op komen dan nu", stelde hij na afloop. "Wij wonen ook in een gebied met veel voorzieningen, en daar zijn zorgen over."
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 10 oktober 2022 @ 18:17:13 #122
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_206277565
Ik zie het probleem niet zo. Neem nu Midas en zijn zoon Wolfje. Wolfje is gewoon vriendjes met boerderij dieren en zal ze nooit wat aandoen. Midas is al zijn hele leven op jacht naar de biggetjes maar heeft ze nog nooit te pakken kunnen krijgen. Zelfs de kippen van Bruin Beer kan hij niet eens ongezien stelen. En aangezien ook Bruin Beer zelf niet de handigste jager is(vraag maar aan Broer konijn) zou je kunnen stellen dat zelfs beren in Nederland geen gevaar vormen voor mensen en andere dieren.

Wisten jullie dat zowel Bruin Beer als Midas Wolf weleens de booswichtenclub zijn uitgezet omdat ze nooit resultaat boeken tijdens hun jachtpraktijken?
  maandag 10 oktober 2022 @ 19:21:41 #123
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206278260
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 18:17 schreef Boezeidekoe het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. Neem nu Midas en zijn zoon Wolfje. Wolfje is gewoon vriendjes met boerderij dieren en zal ze nooit wat aandoen. Midas is al zijn hele leven op jacht naar de biggetjes maar heeft ze nog nooit te pakken kunnen krijgen. Zelfs de kippen van Bruin Beer kan hij niet eens ongezien stelen. En aangezien ook Bruin Beer zelf niet de handigste jager is(vraag maar aan Broer konijn) zou je kunnen stellen dat zelfs beren in Nederland geen gevaar vormen voor mensen en andere dieren.

Wisten jullie dat zowel Bruin Beer als Midas Wolf weleens de booswichtenclub zijn uitgezet omdat ze nooit resultaat boeken tijdens hun jachtpraktijken?
Ik kan me anders herrineren dat lieve roodkapje toch danig geschrokken was van de boze wolf , vraag dat maar eens aan grootmoeder, koste haar toch haast het leven van grootmoeder als die niet gered was uit de buik van de boze wolf en vervangen door een aantal bakstenen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206283159
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:07 schreef the-eye het volgende:
'Een wolf moet bang zijn voor mensen'
https://www.msn.com/nl-nl(...)4384af56050b8e29640a
[..]

Ze zijn wel bang voor auto's maar helaas is dat niet de natuurlijke habitat van de mens :)

Idioot dat het Wolvenplan nu weer is uitgesteld. Het vorige uit 2019 is achterhaald. Toen was er net een wolf in Nederland; fase 4 was 'territoriale wolf met welpen' en fase 5 'al tien jaar een territoriale wolf met welpen: zo ver in de toekomst dat we hier nog niets voor hoeven te bedenken'. Alleen kwam fase 4 jaren eerder dan verwacht en hebben we nu, drie jaar na invoering van het plan, al tenminste 35 wolven in Nederland.
pi_206283240
Goh, dieren eten andere dieren en dan ook nog eens andere dieren die op hun gebruikelijke menu staan. In het geval van de wolf dan. De bever vind ik wel een ander verhaal.
pi_206283281
Boertjes doen weer eens huilie huilie.
pi_206283292
Bevers zijn leuke beestjes, zitten hier in de buurt ook.
pi_206284733
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:24 schreef Werkperd het volgende:
Waarom doen boeren moeilijk als daar een goede oplossing voor is?

Hier heb je er eentje, de Turkse Kangal:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik onderschrijf je mening over de kracht en pracht van de Kangel. Schitterende beesten mits goed getraind en daar heb ik wel mijn vraagtekens bij.

Meeste Hollandse boeren en erfhouders zijn een collie, labrador, boerboel of dobermann gewend. Een Kangel is echt wel even andere koek en die wil je ook echt alleen op een erf zien en niet in een woonwijk.
Ik ben persoonlijk dan ook geen voorstander van het massaal binnenhalen van Kangels ter verdediging van vee.
pi_206289471
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 12:49 schreef FYazz het volgende:

[..]
Ik onderschrijf je mening over de kracht en pracht van de Kangel. Schitterende beesten mits goed getraind en daar heb ik wel mijn vraagtekens bij.

Meeste Hollandse boeren en erfhouders zijn een collie, labrador, boerboel of dobermann gewend. Een Kangel is echt wel even andere koek en die wil je ook echt alleen op een erf zien en niet in een woonwijk.
Ik ben persoonlijk dan ook geen voorstander van het massaal binnenhalen van Kangels ter verdediging van vee.
Ben er geen voorstander van dat Kangals als huisdieren gebruikt worden. De kans is inderdaad groot dat na een massa import het dier uiteindelijk zal eindigen in woonwijken. Dat moet je niet willen.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:23:35 #130
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206289745
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:08 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ben er geen voorstander van dat Kangals als huisdieren gebruikt worden. De kans is inderdaad groot dat na een massa import het dier uiteindelijk zal eindigen in woonwijken. Dat moet je niet willen.
die beesten zijn nog erger dan wolven

oveigens aallemaal verboden als huisdier
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206290343
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2022 20:08 schreef Werkperd het volgende:

Ben er geen voorstander van dat Kangals als huisdieren gebruikt worden. De kans is inderdaad groot dat na een massa import het dier uiteindelijk zal eindigen in woonwijken. Dat moet je niet willen.
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2022 20:23 schreef michaelmoore het volgende:

Die beesten zijn nog erger dan wolven.

Overigens allemaal verboden als huisdier.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:11:29 #132
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_206290583
TS en z'n wolvenobsessie weer hoor.

Zullen we eens het aantal dieren dat we met z'n allen opvreten naast die paar van de wolven zetten? Verder, als die eigenaar gewoon een beetje goede omheining fixt is er geen enkel probleem.

Daarnaast, zijn vossen die af en toe een kip wegjatten bij iemand dan ook nieuwsartikelen waard? Want dan ga ik alvast even wat indienen voor de FP.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_206295138
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:11 schreef ijs_beer het volgende:

Daarnaast, zijn vossen die af en toe een kip wegjatten bij iemand dan ook nieuwsartikelen waard?
Dit dus. Ik word een beetje moe van die boeren. Ik kon altijd wel redelijk mijzelf verplaatsen in hun omtrent dat gezeik over stikstof en dat ze uitgekocht zouden worden. Maar met dit gezeik over de wolf ben ik helemaal klaar met dat gezeur en gejank van ze. Ze denken totaal niet in oplossingen, alles moet maar voor hun geregeld worden. De wolf is terug. Wees dankbaar. Doe wat aan dat vee van je, en stop lui te zijn. Er zijn genoeg maatregelen om de wolf te ontmoedigen jouw schaapje te pakken.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 19:14:42 #134
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_206301108
Geef boeren gewoon het recht de wolf te bejagen op eigen terrein. Enfin, die vrijheid meten ze zichzelf wel aan verwacht ik.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  woensdag 12 oktober 2022 @ 19:25:49 #135
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_206301288
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:11 schreef ijs_beer het volgende:
TS en z'n wolvenobsessie weer hoor.

Misschien draagt hij dit legendarische ( :D ) wolvenshirt wel:
pi_206302040
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:31 schreef deedeetee het volgende:
https://www.nu.nl/295791/(...)lf-op-de-veluwe.html 8)7
Komen ze ook het ook op de foto zetten als dit dier wanneer hij volwassen is een mens aanvalt ?
Gaan ze straks dat dier afschieten omdat de mens em niet met rust laat. Zoals de walrus Freya die afgemaakt werd omdat de mensen te dichtbij kwamen en kinderen met stokken gingen gooien waardoor ze bijna niet meer sliep.

Ziek!
Go hard or go home
pi_206302256
En ze heten vaak John.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 20:08:18 #138
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206302280
quote:
11s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:21 schreef Twiitch het volgende:
Misschien kunnen we bloeddorstige koeien fokken die zo'n wolf helemaal naar de tering helpen. Een roofkoei ofzo.
Nou, die hadden we eigenlijk al…. Runderen zijn normaliter niet de makkelijkste prooien, zelfs niet binnen een ruime omheining.
We hebben, zeker hier in Nederland, hele makke koeien gefokt. Er zijn vele andere koeienrassen die veel beter weerbaar zijn, alleen zijn die wat minder gericht op enorme hoeveelheden melk produceren en de meer ‘hands on’ manier van boeren hier.

Kijk bv de vele kuddes in Amerika maar, die gewoon naar de semi wildernis gebracht worden en waar af en toe iemand eens komt kijken. Leven met wolven, beren, coyote’s en andere gevaren.
Er gaan er wel een paar dood, maar al met al valt het reuze mee.
Maar dat zijn dan ook geen runderen waarmee je een knuffel een koe dag kunt organiseren. Ze zijn niet tam zeg maar.

We fokken zelfs hier en daar op hoornloos en onthoornen de meeste runderen. Terwijl die wolf die langskomt zich misschien wel twee keer zal bedenken als hij in aanraking komt met zo’n hoorn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 20:09:19 #139
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206302299
Wolven +1
  woensdag 12 oktober 2022 @ 20:31:36 #140
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206302775
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:40 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Op zich eens, desalniettemin wint een enkele Kangal over het algemeen niet van een roedel.
Wat is een roedel volgens jou? Want de Europese wolf maak niet zulke grote roedels. Meestal zijn het ouderparen met jongen. Zodra die zelfstandig zijn gaan ze meestal weg. Er zijn wel roedels van een stuk of 10, maar niet in deze gebieden. Veel hoger dan 5 a 6 leden komt het meestal niet, iig niet op het jacht terrein.

Kudde bewakers worden vrijwel nooit alleen ingezet. Er zijn verschillende vormen, van een goed weerbare hond die waarschuwt en helpt tot meerdere honden die bij de kudde leven en zelfstandig beschermen.
Die honden kennen elk lid van de kudde en de kudde kent hen (zijn totaal ontspannen bij ze en zijn kennen ze als ‘save route’). Ze zijn alleen iets lastiger in te zetten hier omdat ze niet enkel tegen wolven beschermen, maar tegen alles wat een potentiële bedreiging voor de kudde (hun familie) kan zijn.
Hoe meer een kuddebewaker bij de kudde leeft, hoe effectiever hij is tegen ook een roedel wolven. Maar dat maakt de hond wel minder geschikt voor drukker bevolkte gebieden.

Slimme hekken, dat is in een land als Nederland essentieel. Goed geplaatste wildroosters, wat hekken en slimme omheining zal veel bij kunnen dragen. Als de wolvenpopulatie gaat groeien, waar het wel op lijkt, is het handig om na te denken over gebieden/routes makkelijker en minder toegankelijk maken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_206305919
Leer wolven bevers eten. Opgelost.
High in the clouds is no way to be free
  donderdag 13 oktober 2022 @ 06:55:53 #142
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206305950
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 21:18 schreef the-eye het volgende:

[..]
Wat doen ze als ze in Australié last hebben van dingo's?
Dan bouwen ze een hek van 5600 km.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 13 oktober 2022 @ 07:01:00 #143
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206305954
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 06:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dan bouwen ze een hek van 5600 km.
rondom nederland dus

das een goed idee
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 13 oktober 2022 @ 07:05:52 #144
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206305959
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 07:01 schreef michaelmoore het volgende:

Ik ben een enorme zeiksnor
Nieuwe realiteit, krullebol. Wen er maar alvast aan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 13 oktober 2022 @ 07:15:49 #145
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206305986
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 06:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dan bouwen ze een hek van 5600 km.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206306011
Boeiend, voor onze vleesconsumptie slachten we 1,5 miljoen kippen, 45.000 varkens en 5.000 koeien PER DAG. Dat gaat vaak ook op zeer pijnlijke en afschuwelijke manieren En dan gaan janken wanneer er in een maand tijd een paar koeien worden doodgebeten. Man man man wat zijn er een hoop hypocriete debielen in dit land.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 13 oktober 2022 @ 07:26:04 #147
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206306017
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 07:15 schreef the-eye het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, je hebt een foto gevonden op het internet. Knap, hoor.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 13 oktober 2022 @ 15:08:14 #148
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206310086
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 06:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dan bouwen ze een hek van 5600 km.
Men wil al een hek om Friesland neerzetten dus die activiteiten zijn er al wel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 13 oktober 2022 @ 19:49:46 #149
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206313200
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 07:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Oh, je hebt een foto gevonden op het internet. Knap, hoor.
Dat heet research Captain. Zou je ook 's moeten doen :6
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:23:58 #150
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206322019
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 15:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Men wil al een hek om Friesland neerzetten dus die activiteiten zijn er al wel
Hek om Friesland? Is het niet makkelijker om Friesland langs de rand los te tikken en te laten wegdrijven? Gaat niemand missen. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')