Ja okee. Ik wilde nog bijna de TT noemen: "Geef Guana AANDACHT" maar dat was misschien een beetje too muchquote:Op maandag 3 oktober 2022 19:58 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Voor mij, dat ik een aandachtvragende post had
Kinderen die vragen...quote:
quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:00 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja okee. Ik wilde nog bijna de TT noemen: "Geef Guana AANDACHT" maar dat was misschien een beetje too much
Nee nu zal HFL8 voor eeuwig blijven staanquote:Op maandag 3 oktober 2022 20:00 schreef NailQueen het volgende:
Dan zeg ik ook niet waar die typfout in de OP staat
Jaquote:
Die bedoel ik helemaal nietquote:Op maandag 3 oktober 2022 20:01 schreef Meke het volgende:
[..]
Nee nu zal HFL8 voor eeuwig blijven staan
Ode aan @Cyan9quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:02 schreef Guanabana het volgende:
Die punt in de TT kan natuurlijk niet.
Dan heb je niet grondig genoeg te lezenquote:
@AgnesGru is nog maar net in Spanje. Zo snel leert ze de taal niet.quote:
Nouja ik ben helemaal niet in Spanje dus in dat gevalquote:Op maandag 3 oktober 2022 20:06 schreef usagi414 het volgende:
[..]
@:AgnesGru is nog maar net in Spanje. Zo snel leert ze de taal niet.
I second thisquote:Op maandag 3 oktober 2022 20:13 schreef Arizona het volgende:
@:molloot200 wat fijn dat je je eerste werkdag overleefd hebt! Hoe was het?
@:guanabana ik ben veel te nieuwsgierig naar je vreselijke 48 uur. Dus: vertel!
Wij zijn gewoon allebei even schaamteloos nieuwsgierig Mekequote:
Rijlesangst en -zorgen weerquote:Op maandag 3 oktober 2022 20:13 schreef Arizona het volgende:
@:guanabana ik ben veel te nieuwsgierig naar je vreselijke 48 uur. Dus: vertel!
Preciesquote:Op maandag 3 oktober 2022 20:21 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij zijn gewoon allebei even schaamteloos nieuwsgierig Meke
Dat is een herkenbare eigenschapquote:Op maandag 3 oktober 2022 20:21 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij zijn gewoon allebei even schaamteloos nieuwsgierig Meke
Wat een goede beslissingquote:Op maandag 3 oktober 2022 20:24 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Rijlesangst en -zorgen weerVanaf zaterdagavond zitten dubben of ik wel of niet door wil gaan, op een gegeven moment ook mezelf gek zitten maken (door vage voorwaarden overal online) dat ik niet meer af kon van het afgesproken pakket, omdat ik de factuur al binnen had.
Nou ja, bottomline, na heel de tijd in spanning gezeten te hebben hem eind van de middag aan de telefoon gehad en afgesproken dat ik afzie van het uitgebreide pakket + examens, dat voelde teveel als druk (ook financieel). Ga nu eerst 6 lesuren nemen en daarna beslissen of ik verder ga of niet.
Dan kan ik zelf ook kijken of hij inderdaad zo geïrriteerd reageert als ik dacht en of ik dat trek of niet.
Man man man wat kan ik mezelf toch helemaal gek maken.
Dat klinkt wel als een prima oplossing! Jammer van het gepieker vooraf (maar ook heel herkenbaarquote:Op maandag 3 oktober 2022 20:24 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Rijlesangst en -zorgen weerVanaf zaterdagavond zitten dubben of ik wel of niet door wil gaan, op een gegeven moment ook mezelf gek zitten maken (door vage voorwaarden overal online) dat ik niet meer af kon van het afgesproken pakket, omdat ik de factuur al binnen had.
Nou ja, bottomline, na heel de tijd in spanning gezeten te hebben hem eind van de middag aan de telefoon gehad en afgesproken dat ik afzie van het uitgebreide pakket + examens, dat voelde teveel als druk (ook financieel). Ga nu eerst 6 lesuren nemen en daarna beslissen of ik verder ga of niet.
Dan kan ik zelf ook kijken of hij inderdaad zo geïrriteerd reageert als ik dacht en of ik dat trek of niet.
Ja gewoon, begripvol en aardigquote:Op maandag 3 oktober 2022 20:26 schreef Meke het volgende:
[..]
Wat een goede beslissing![]()
Hoe reageerde hij aan de telefoon?
Ja kut hè, is altijd zo en volgende keer zit je weer net zoveel in de stressquote:Op maandag 3 oktober 2022 20:30 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja gewoon, begripvol en aardigWas uiteraard weer eens helemaal niet nodig geweest dat ik twee dagen lang in peak anxiety zat, maar omdat hij op zondag (begrijpelijkerwijs) weekend hield en vandaag overdag gewoon aan het werk was wist ik pas eind van de middag waar ik aan toe was.
Muy bueno!quote:
Was jij nu al in Finland geweest?quote:Op maandag 3 oktober 2022 21:10 schreef Meke het volgende:
[..]
Fijn![]()
![]()
Zie je wel @:usagi414, ging helemaal goed
Ja, half augustusquote:Op maandag 3 oktober 2022 21:32 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Was jij nu al in Finland geweest?Ik weet het niet meer.
oh.quote:
Omfg.quote:Op maandag 3 oktober 2022 13:41 schreef H_T het volgende:
[..]
Twente en de eerste plaatsen zijn al ingenomen! Voortaan moeten we het hebben over Laa-Laadorp, HengePo en Tinky OverDinkel. Kolonel Dipsy heeft nog geen plaats veroverd. De geruchten gaan dat als hij niet snel iets vindt dat bij zijn naam past hij maar genoegen gaat nemen met Groenlo
Heel leukquote:
Wijs besluit genomen, zo.quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:24 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Als je naar een bekende gaat is het volgens mij vaak extra leuk, dan leer je een land echt anders kennen ook! (En dan schijnt Finland toch ook weer anders te zijn dan de rest van Scandinavië)quote:Op maandag 3 oktober 2022 21:37 schreef Meke het volgende:
[..]
Heel leuk![]()
Ik had er niet zoveel van verwacht, want ik ging vooral met een vriendin
En snapte nooit de hype voor Scandinavië helemaal, maar ben om. Ik zat in Turku, in het zuidzuidwesten een beetje
Leuke stad, het weer was lekker.
Ohhhh, dat klinkt echt als de ultieme ontspanning.quote:En het hoogtepunt was een middag naar zo'n typisch Fins saunahuisjePrivébezit van familievrienden, en daar kon je dan heeerlijk tussen de ruisende bomen en het kabbelende water een boekje lezen in het zonnetje, even in de sauna, even boekje lezen, niemand in de buurt
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oja en ik heb Sipsi ja dippi ontdekt, zo lekkerrquote:Op maandag 3 oktober 2022 21:37 schreef Meke het volgende:
[..]
Heel leuk![]()
En snapte nooit de hype voor Scandinavië helemaal, maar ben om. Ik zat in Turku, in het zuidzuidwesten een beetje
En het hoogtepunt was een middag naar zo'n typisch Fins saunahuisjePrivébezit van familievrienden, en daar kon je dan heeerlijk tussen de ruisende bomen en het kabbelende water een boekje lezen in het zonnetje, even in de sauna, even boekje lezen, niemand in de buurt
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja de mensen zijn ZO terughoudend, dat vond ik wel heel grappig om te zien somsquote:Op maandag 3 oktober 2022 21:40 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Als je naar een bekende gaat is het volgens mij vaak extra leuk, dan leer je een land echt anders kennen ook! (En dan schijnt Finland toch ook weer anders te zijn dan de rest van Scandinavië)
[..]
Ohhhh, dat klinkt echt als de ultieme ontspanning.Zie het al helemaal voor me. Echt zo'n 'kom, we gaan plekje'.
quote:Op maandag 3 oktober 2022 21:42 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja de mensen zijn ZO terughoudend, dat vond ik wel heel grappig om te zien somsMaar wel heel beleefd
We zaten per ongeluk ingesloten door een marathon dus konden niet weg
En toen gingen we mensen aanmoedigen, werden ze heeel opgelaten van
![]()
Nou precies dát, en had een heel leuk boek, dat scheelt ook nog weer in de beleving
quote:Op maandag 3 oktober 2022 21:40 schreef Meke het volgende:
[..]
Oja en ik heb Sipsi ja dippi ontdekt, zo lekkerrEn ik kwam erachter dat ik iemand viavia ken in de Eurovision movie (!)
![]()
Sipsi ja dippi is chips met dipsEen soort kruidenmix die je aanlengt met creme fraiche en dan dipt in chips
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Omg hoezo snapte je de hype niet van dit:quote:Op maandag 3 oktober 2022 21:37 schreef Meke het volgende:
[..]
Heel leuk![]()
En het hoogtepunt was een middag naar zo'n typisch Fins saunahuisjePrivébezit van familievrienden, en daar kon je dan heeerlijk tussen de ruisende bomen en het kabbelende water een boekje lezen in het zonnetje, even in de sauna, even boekje lezen, niemand in de buurt
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hahahahahaquote:Op maandag 3 oktober 2022 21:42 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja de mensen zijn ZO terughoudend, dat vond ik wel heel grappig om te zien somsMaar wel heel beleefd
We zaten per ongeluk ingesloten door een marathon dus konden niet weg
En toen gingen we mensen aanmoedigen, werden ze heeel opgelaten van
![]()
Nou precies dát, en had een heel leuk boek, dat scheelt ook nog weer in de beleving
JA HALLO WE WILLEN WETEN HOE HET OP JE WERK WASquote:Op maandag 3 oktober 2022 21:47 schreef molloot200 het volgende:
[..]Tijdens mijn vakantie met vrienden in Bologna ontmoetten wij ook Finnen, en die karakterbeschrijving ken ik wel. Maar ook echt heel vriendelijk en kalm en rustig.
Een Fins meisje die wij toen ontmoetten deed als studie "Forest Engineering". Klinkt echt als iets stereotypisch Fins ook
Ja maar niet zo ingeburgerdquote:Op maandag 3 oktober 2022 21:48 schreef ijs_beer het volgende:
[..]Maar dipsausjes met crème fraiche hebben we NL toch ook? Of mis ik nu iets?
Ja kweeniequote:Op maandag 3 oktober 2022 21:49 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Omg hoezo snapte je de hype niet van dit:
[ [url=https://assets.simpleviewcms.com/simpleview/image/fetch/c_fill,f_jpg,h_400,q_65,w_587/https://media.newmindmedi(...)0%26t%3D4]afbeelding[/url] ]
Mooiste plek waar ik ooit ben geweest
(Maar dat is Noorwegen en niet Finland)
Hahaha jaquote:Op maandag 3 oktober 2022 21:50 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Hahahahaha
Wie zijn die gekken die gaan staan aanmoedigen!![]()
[ afbeelding ]
Ze voldoen dus ook echt aan het stereotype, die Finnen. Grappig.
DAT HEB IK TOCH IN HET VORIGE DEEL AL GEZEGD, DAT NIEMAND DAAROP HEEFT GEREAGEERD IS NIET MIJN PROBLEEMquote:Op maandag 3 oktober 2022 22:05 schreef Meke het volgende:
[..]
JA HALLO WE WILLEN WETEN HOE HET OP JE WERK WAS
JIJ DENT DAT WIJ GENOEGEN NEMEN MET ÉÉN ZIN?!?!?!quote:Op maandag 3 oktober 2022 22:13 schreef molloot200 het volgende:
[..]
DAT HEB IK TOCH IN HET VORIGE DEEL AL GEZEGD, DAT NIEMAND DAAROP HEEFT GEREAGEERD IS NIET MIJN PROBLEEM
Wat wil je dan allemaal nog horen?quote:Op maandag 3 oktober 2022 22:15 schreef Meke het volgende:
[..]
JIJ DENT DAT WIJ GENOEGEN NEMEN MET ÉÉN ZIN?!?!?!
Is het een mooi kantoor?quote:Op maandag 3 oktober 2022 22:17 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Wat wil je dan allemaal nog horen?
Jij snoodaard!quote:
Hahahaha! Ja. Mooi kantoor, modern, ik denk vrij recentelijk gerenoveerd of zo. Sfeervol ookquote:Op maandag 3 oktober 2022 22:19 schreef Meke het volgende:
[..]
Is het een mooi kantoor?
Heb je al een e-mailadres?
Heb je al een laptop?
Waren het leuke collega's?
Begin je een beetje in een klasje of in je uppie?
Waren ze een beetje lief voor je?
Heb je wel gelachen vandaag?
Was er lekkere koffie?
Waren er lekkere wijven?
O nee dat laatste misschien niet
Jawel, dat laatste wel!quote:Op maandag 3 oktober 2022 22:19 schreef Meke het volgende:
[..]
Is het een mooi kantoor?
Heb je al een e-mailadres?
Heb je al een laptop?
Waren het leuke collega's?
Begin je een beetje in een klasje of in je uppie?
Waren ze een beetje lief voor je?
Heb je wel gelachen vandaag?
Was er lekkere koffie?
Waren er lekkere wijven?
O nee dat laatste misschien niet
quote:Op maandag 3 oktober 2022 22:27 schreef Guanabana het volgende:
Nou goed bezig hoor, ik heb nog nooit ergens een laptop gehad!
Ja, ik ben mij er eentjequote:
+1 voor Finkers-referentie.quote:
Nou dat klinkt topquote:Op maandag 3 oktober 2022 22:25 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Hahahaha! Ja. Mooi kantoor, modern, ik denk vrij recentelijk gerenoveerd of zo. Sfeervol ookJa, ik heb al een e-mailadres en laptop. Ja, de collega's waren leuk, toegankelijk, fijne eerste gesprekken gehad. Ik begin in een klein groepje. Ja, ze waren lief. Ja, ik heb gelachen en dat is altijd fijn
IK LUST GEEN KOFFIE
Dat laatste was niet mijn directe focus vandaag, maar van het groepje nieuwe beginnenden ben ik wel de enige man
![]()
Ik moet overigens wel weer wennen aan mijn wekker zetten, dat heb ik zo niet gemist
quote:Op maandag 3 oktober 2022 22:27 schreef Guanabana het volgende:
Nou goed bezig hoor, ik heb nog nooit ergens een laptop gehad!
Eens!quote:Op maandag 3 oktober 2022 22:28 schreef molloot200 het volgende:
Hunted én Expeditie Robinson tegelijk op dezelfde dag is zo niet fijn
Altijdquote:
Of ik heb alleen laag pauperwerk gedaan Meke!quote:Op maandag 3 oktober 2022 22:29 schreef Meke het volgende:
[..]![]()
Ik dacht dat de meeste bedrijven dat tegenwoordig wel hadden
Minstens de helft was wel niet op kantoor.quote:Op maandag 3 oktober 2022 22:28 schreef Meke het volgende:
[..]
Nou dat klinkt topOp de koffie en de wekker en het gebrek aan opvallend lekkere wijven na
Ja maar ik óók en ook bij laag pauperwerk had ik een laptopquote:Op maandag 3 oktober 2022 22:29 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Of ik heb alleen laag pauperwerk gedaan Meke!
Nou wie weet wat er nog binnengelopen komtquote:Op maandag 3 oktober 2022 22:30 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Minstens de helft was wel niet op kantoor.
Thee was wel goed maar daar kan je ook niet zo veel mee mis.
Ik heb ook een eigen computer en er is maar 1 laptop voor als er iemand thuis gaat werkenquote:Op maandag 3 oktober 2022 22:31 schreef Guanabana het volgende:
Je kunt toch ook op een computer werken die geen laptop is, of ben je dan een totale loser?
Jaquote:Op maandag 3 oktober 2022 22:31 schreef Guanabana het volgende:
Je kunt toch ook op een computer werken die geen laptop is, of ben je dan een totale loser?
Leukquote:Op maandag 3 oktober 2022 22:32 schreef Fred_B het volgende:
Wij zijn weer terug uit Evian! Zo’n lang weekend is toch eigenlijk heel kort als je op pad bent.
Het Meer van Geneve is overigens een prima aanrader voor een korte trip. Geneve is een uurtje vliegen, en alles langs het meer is goed te bereiken. Uiteraard is Zwitserland wat aan de prijs, dus is het handiger in Frankrijk te overnachten. Wij deden dat dus in Evian. Dat is als plaatsje ‘wel aardig’. Het is vooral lollig dat je zelf water kan tappen uit de openbare bron, ook een leuke sociale gebeurtenis. De stad had zijn gloriedagen honderd jaar terug, en er is nu weinig meer te doen. We waren dan ook drie van de vier dagen in Zwitserland. Lausanne is een goed half uur varen, en dat is een leuke stad, met een oud centrum, veel parken en een leuk havengebied. In de buurt ligt Vevey (spreek uit Vuh-vee, maar dat wist u), met Les Terrasses de Lavaux. Dat zijn terrasvormige wijngaarden op de zonrijke noordhelling van het meer, met ook bossen, oude dorpjes en uitzichtpunten. Dat was absoluut het letterlijke en figuurlijke hoogtepunt van de trip. Zie hieronder een voorbeeld
[ afbeelding ]
Wat dat betreft dus een geslaagde trip
Hoe deden jullie dat in Corona danquote:Op maandag 3 oktober 2022 22:33 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb ook een eigen computer en er is maar 1 laptop voor als er iemand thuis gaat werken
Er zijn ook mensen vuilnisman hè! Denk je dat die een laptop hebben, nou?!quote:Op maandag 3 oktober 2022 22:33 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja![]()
Nee maar vanuit bedrijfsperspectief lijkt me dat ook ingewikkeld, of doet niet iedereen aan kantoortuinen met flexwerken tegenwoordig en makkelijk kunnen thuiswerken
Ja nee ik heb het wel een beetje over kantoorbanen, jaquote:Op maandag 3 oktober 2022 22:34 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen vuilnisman hè! Denk je dat die een laptop hebben, nou?!
(Ik ben geen vuilnisman).
Neequote:Op maandag 3 oktober 2022 22:35 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja nee ik heb het wel een beetje over kantoorbanen, ja![]()
Wel vuilnisvrouw?
Vuilnismens?quote:
Oh maar dan heb ik dat ookquote:Op maandag 3 oktober 2022 22:34 schreef Meke het volgende:
* Meke blijkt een compleet vertekend beeld te hebben van hoe de meeste bedrijven zijn ingericht tegenwoordig, blijkbaar
Oh grappigquote:Op maandag 3 oktober 2022 22:36 schreef Guanabana het volgende:
Tijdens corona (toen had ik nog ander werk trouwens, toen was ik ook net begonnen daar) kon ik gewoon thuiswerken op mijn eigen laptop.
Bij mij ook blijkbaarquote:Op maandag 3 oktober 2022 22:37 schreef Meke het volgende:
[..]
Oh grappigEn dat kon ook allemaal met bedrijfsgegevens enzo? Die van ons zijn echt zwaarbeveiligd met allemaal VPN-verbindingen
Ik moest een dingetje installeren op mijn desktop en kon toen zo op de werkdesktop komenquote:Op maandag 3 oktober 2022 22:37 schreef Meke het volgende:
[..]
Oh grappigEn dat kon ook allemaal met bedrijfsgegevens enzo? Die van ons zijn echt zwaarbeveiligd met allemaal VPN-verbindingen
Dat is het ook. Uiteraard niet overal. Maar iets bijzonders is het al lang niet meerquote:Op maandag 3 oktober 2022 22:29 schreef Meke het volgende:
[..]![]()
Ik dacht dat de meeste bedrijven dat tegenwoordig wel hadden
Wat is je e-mailadres?quote:Op maandag 3 oktober 2022 22:25 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Hahahaha! Ja. Mooi kantoor, modern, ik denk vrij recentelijk gerenoveerd of zo. Sfeervol ookJa, ik heb al een e-mailadres en laptop. Ja, de collega's waren leuk, toegankelijk, fijne eerste gesprekken gehad. Ik begin in een klein groepje. Ja, ze waren lief. Ja, ik heb gelachen en dat is altijd fijn
IK LUST GEEN KOFFIE
Dat laatste was niet mijn directe focus vandaag, maar van het groepje nieuwe beginnenden ben ik wel de enige man
![]()
Ik moet overigens wel weer wennen aan mijn wekker zetten, dat heb ik zo niet gemist
quote:Op maandag 3 oktober 2022 22:45 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik werk al 4 jaar lang op mijn eigen laptop
Ja klinkt als een VPN inderdaadquote:Op maandag 3 oktober 2022 22:47 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik moest een dingetje installeren op mijn desktop en kon toen zo op de werkdesktop komen(oke dit klinkt digibeet boomer
)
Maar goed, dat was verder ook geen spannend huge bedrijf ofzo
Maar bij jou is het ook wel logisch gezien de grote van jouw werkgeverquote:Op maandag 3 oktober 2022 22:45 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik werk al 4 jaar lang op mijn eigen laptop
Mijn collega heeft er wel een gekregen andersquote:Op maandag 3 oktober 2022 22:53 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar bij jou is het ook wel logisch gezien de grote van jouw werkgever
Dat is dan wel heel raarquote:Op maandag 3 oktober 2022 22:56 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Mijn collega heeft er wel een gekregen anders
Nee was geen VPN, was gewoon iets om in de werkomgeving te komen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 22:50 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja klinkt als een VPN inderdaadMaar vind dat nogal wat om van je werknemers te vragen eigenlijk. Dan gebruik je je eigen privélaptop veel meer dan normaal en die moet het ook allemaal maar aankunnen enzo
Hoe ver ben je?quote:Op maandag 3 oktober 2022 22:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
Disney Dreamlight Valley is een verslavende game
ER hoort op de donderdagavond.quote:Op maandag 3 oktober 2022 22:28 schreef molloot200 het volgende:
Hunted én Expeditie Robinson tegelijk op dezelfde dag is zo niet fijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |