Denk jij dat Putin zomaar zijn verlies neemt?quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:11 schreef HSG het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)etin-kernwapen-inzet
Gaat niet gebeuren.
Ach drama in de marge... grappig maar verder boeit 't weinig. Laat rob lekker z'n ding doen op een gegeven moment draait ie wel bij.quote:
Neen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Denk jij dat Putin zomaar zijn verlies neemt?
( ik vraag het me gewoon af)
Denk jij dat het vaccine niet schadelijk is?quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook nietquote:
De NAVO gaat niks doen. Als puntje bij paaltje komt denken de leden liever aan zichzelf.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is te optimistisch. Het gaat ze wel lukken alleen niet deze week.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:33 schreef xzaz het volgende:
Deze week Cherson zal wel mooi zijn
Van eind februari: https://nos.nl/collectie/(...)nders-dan-het-westenquote:Op maandag 3 oktober 2022 16:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik ook niet![]()
Volgens mij nuked-ie nog liever de hele wereld dan dat hij verliest.
(bij wijze van spreken)
Onbeperkt eten en zuipen in Turkije.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:09 schreef xzaz het volgende:
Uhh wat gaat deze doen? https://www.flightradar24.com/THY8NF/2db2d1ba
( ik vraag het me gewoon af)quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Onbeperkt eten en zuipen in Turkije.
Dit zinnetje vat alles wel samen; ""We moeten niet nerveus worden, maar Poetin ook niet verder vernederen."quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:33 schreef Aether het volgende:
[..]
Van eind februari: https://nos.nl/collectie/(...)nders-dan-het-westen
Denk jij dat hij een keus heeft? De man werpt al een jaar of 8 rode lijn na rode lijn op wat betreft Oekraïne en heeft helemaal niks kunnen doen om de ineenstorting van z'n leger te kunnen voorkomen. Maar hey, als Oekraïne nu nog verder gaat dan heeft het echt een probleem he!quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:33 schreef HSG het volgende:
[..]
De NAVO gaat niks doen. Als puntje bij paaltje komt denken de leden liever aan zichzelf.
Welke 3 fronten zijn dit? Gewoon oprechte vraag. Dat het Oekraïns leger als een tiet gaat zie ik, maar wat tellen ze als de 3 fronten? Kherson, Noord-Oost en? Of is Noord-Oost verdeeld in 2 fronten? Als in over de Oskil en dan in de regio Donetsk?quote:
Volgens mij is het idee dat het 3e front nog niet bekend is, of zoveel mogelijk geheim wordt gehouden. Misschien is de aanval nog niet begonnen. Dat dacht ik eerst iig.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:38 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Welke 3 fronten zijn dit? Gewoon oprechte vraag. Dat het Oekraïns leger als een tiet gaat zie ik, maar wat tellen ze als de 3 fronten? Kherson, Noord-Oost en? Of is Noord-Oost verdeeld in 2 fronten? Als in over de Oskil en dan in de regio Donetsk?
Als ik eerlijk ben, ben ik best bang voor wat hij gaat doen als hij in een hoek gedreven wordt.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:36 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Denk jij dat hij een keus heeft? De man werpt al een jaar of 8 rode lijn na rode lijn op wat betreft Oekraïne en heeft helemaal niks kunnen doen om de ineenstorting van z'n leger te kunnen voorkomen. Maar hey, als Oekraïne nu nog verder gaat dan heeft het echt een probleem he!
Je bent bang voor kernbommen, wat begrijpelijk is. Maar dat zorgt niet voor een overwinning voor poetin, slechts verlies voor iedereen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben, ben ik best bang voor wat hij gaat doen als hij in een hoek gedreven wordt.
Precies, als ze zelfs in het Kremlin het idee krijgen dat de oorlog eigenlijk verloren is..quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben, ben ik best bang voor wat hij gaat doen als hij in een hoek gedreven wordt.
Nou schijnbaar heeft de hele wereld Rusland vóór de invasie overschat en niet een beetje ook. Als je ziet hoe de russen naar het front worden gestuurd is het enkel te danken aan de kwantiteit van hun leger dat ze er nog zitten.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ze toch zo gek zijn om er eentje (of meer) af te voeren hebben we het wel deels te danken aan zware onderschatting hun kant op. ''Ja, die nukes zijn toch niet onderhouden, als ze ze al hebben/ze gaan er echt geen een inzetten, is enkel bluf''.
Verder natuurlijk enkel Rusland aan te rekenen op dat moment hoor. Is maar één partij die zo'n conflict daadwerkelijk zou starten/start. Maar de onderschatting die ik hier zie... ik hoop niet dat die lijn zich doortrekt naar de partijen die daadwerkelijk scenario's aan het schetsen zijn/de beslissingen nemen. Andere kant op kan het natuurlijk ook zo zijn dat ik Rusland overschat. Hoop dat we er nooit achter komen of Rusland daadwerkelijk zo gek is om het te doen.
Het stuk nog niet gelezen maar is dat een quote van Rob de Wijk?quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dit zinnetje vat alles wel samen; ""We moeten niet nerveus worden, maar Poetin ook niet verder vernederen."
Die gedachte begrijp ik nooit zo goed, de taal die het Kremlin bezigt moet ons toch juist extra alert maken van het feit dat ze wel eens hele foute keuzes kunnen gaan maken daar?quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je die lijn doortrekt kun je toch bijna onmogelijk nog vrees hebben voor die nukes, die ze in de eerste plaats sowieso nooit van plan zijn te gebruiken.
Als ze dan al kernbommen inzetten, om een gebied wat ze een jaar geleden niet eens bezitten. Wat gebeurd er dan als Rusland zelf aangevallen wordt? Dan hebben ze geen escalatie mogelijkheden meer.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, als ze zelfs in het Kremlin het idee krijgen dat de oorlog eigenlijk verloren is..
Afghanistan hebben ze toch ook niet genuked?quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, als ze zelfs in het Kremlin het idee krijgen dat de oorlog eigenlijk verloren is..
Het enge aan Putin is dat niemand hem met 100% zekerheid kan lezen. Hij heeft ooit eens gezegd dat als hij Rusland niet kan krijgen/behouden hij het niemand anders gunt. Soortgelijke uitspraak althans. Denk niet dat het iemand is die rustig z'n verliest erkent, aftreedt en rustig richting Den Haag rijdt. Die blaast liever de hele wereld op (inclusief z'n eigen land) dan dat hij rustig aftreedt en verlies erkent. Of nou ja, dat is hoe hem zie in ieder geval.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je bent bang voor kernbommen, wat begrijpelijk is. Maar dat zorgt niet voor een overwinning voor poetin, slechts verlies voor iedereen.
Ja, maar Rusland is niet in gevaar. Zelfs als die gebieden in Oekrainse handen vallen is Rusland als staat niet in gevaar.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het enge aan Putin is dat niemand hem met 100% zekerheid kan lezen. Hij heeft ooit eens gezegd dat als hij Rusland niet kan krijgen/behouden hij het niemand anders gunt. Soortgelijke uitspraak althans. Denk niet dat het iemand is die rustig z'n verliest erkent, aftreedt en rustig richting Den Haag rijdt. Die blaast liever de hele wereld op (inclusief z'n eigen land) dan dat hij rustig aftreedt en verlies erkent. Of nou ja, dat is hoe hem zie in ieder geval.
Dat is briljant! Je pest Putin net zo lang tot ie kernwapens gebruikt, en dan kan je zonder problemen Rusland binnen vallenquote:Op maandag 3 oktober 2022 16:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als ze dan al kernbommen inzetten, om een gebied wat ze een jaar geleden niet eens bezitten. Wat gebeurd er dan als Rusland zelf aangevallen wordt? Dan hebben ze geen escalatie mogelijkheden meer.
Blaffende honden bijten niet.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die gedachte begrijp ik nooit zo goed, de taal die het Kremlin bezigt moet ons toch juist extra alert maken van het feit dat ze wel eens hele foute keuzes kunnen gaan maken daar?
Jah!quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Mensen op twitter: like deze ! Dat zal Rob leren.
Zojuist was ik n.b. de eerste![]()
Heb je deze ook gezien?quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Mensen op twitter: like deze ! Dat zal Rob leren.
Zojuist was ik n.b. de eerste![]()
Als je pretendeert een leiderschapsrol te willen is een "best aardige" lever niet genoeg lijkt me,maar natuurlijk ook de politieke dimensie van de uitgingen van Macron was mogelijk nog schadelijker met zijn "we moeten Putin een off ramp geven" en "we moeten Putin niet vernederen" maar ook de uitingen "de Navo is hersendood" was schadelijk voor onze veiligheid in Europa, blijkt nu de Navo alive and kicking is.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik vind de lijst anders best aardig. Ze hangen het alleen niet aan de grote klok.
https://en.wikipedia.org/(...)_Russo-Ukrainian_War
Maar dat is in jouw ogen. In de ogen van het Westen. Het gaat er om hoe hij het ziet.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, maar Rusland is niet in gevaar. Zelfs als die gebieden in Oekrainse handen vallen is Rusland als staat niet in gevaar.
Schijnt dat de Russen ook geprobeerd hebben om een stuk in Oost Afrika te koloniseren, maar daar werden ze door andere Europese mogendheden verjaagd.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:24 schreef HSG het volgende:
[..]
Zij koloniseerden vooral richting naar het oosten inclusief Alaska. Toen waren er ook de nodige volkeren het slachtoffer geweest.
Tja mensen die vreemde eend serieus nemen kan ik niet echt begrijpen. Vooral toen hij zei dat Oekraïne maar wat grondgebied moest opgeven omdat Tsjechië en Slowakije ook zonder oorlog los van elkaar verder gingen...quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heb je deze ook gezien?![]()
[ twitter ]
Waar ben je bang voor en waarom?quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar dat is in jouw ogen. In de ogen van het Westen. Het gaat er om hoe hij het ziet.
Maar verder is de Wijk geen ijdeltuit die ontzettend vol van zichzelf is hoor.quote:
Waarschijnlijk ook nog in roebels. Daar heb je helemaal geen reet aanquote:Op maandag 3 oktober 2022 16:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat heeft Belarus aan die 5 miljard als de schade van oorlog en sancties een veelvoud daarvan zijn
[ twitter ]
Putin doet wat ie kan. Zijn gelul betekend niets. Als de situatie verandert, verandert zijn gelul mee.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het enge aan Putin is dat niemand hem met 100% zekerheid kan lezen. Hij heeft ooit eens gezegd dat als hij Rusland niet kan krijgen/behouden hij het niemand anders gunt. Soortgelijke uitspraak althans. Denk niet dat het iemand is die rustig z'n verliest erkent, aftreedt en rustig richting Den Haag rijdt. Die blaast liever de hele wereld op (inclusief z'n eigen land) dan dat hij rustig aftreedt en verlies erkent. Of nou ja, dat is hoe hem zie in ieder geval.
Zou "raak!" weten dat Han ten Broeke en Rob de Wijk dikke vrienden zijn en beide bij HCSS zitten? Vreemde tweet dit.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heb je deze ook gezien?![]()
[ twitter ]
Er waren genoeg Pro-Russen daar.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:34 schreef xzaz het volgende:
Er wonen toch ook mensen die wel blij zijn met de Russen daar?
Egoïstisch gezien ben ik bang (groot woord overigens) dat hij een kernwapen inzet (of zelfs meerderen) en het daarna dus rustig aan escaleert naar een grotere schaal kernoorlog (Rusland die dan weer reageert met een nog grotere nuke - of meerderen als de NAVO mee gaat vechten in Oekraïne na die eerste nuke). Waarom? Nou, heel gek, maar ik waardeer m'n leven op zich welquote:Op maandag 3 oktober 2022 16:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waar ben je bang voor en waarom?
Dat klopt idd.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar dat is in jouw ogen. In de ogen van het Westen. Het gaat er om hoe hij het ziet.
Is het in theorie mogelijk dat hij de chain of command dusdanig heeft ingericht dat hij zelf letterlijk met een druk op de knop kan afvuren? Als dat technisch mogelijk is zie ik hem daar wel voor aan.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat klopt idd.
Maar Poetin moet het idee van nukes alsnog verkopen aan de bevolking, EN het leger. Want is het is in feite zelfmoord. Dus de hele chain of command voor het lanceren van nukes moet daarachter staan. Ik betwijfel dat ten zeerste nu.
Maar je hebt gelijk; ik weet niet wat er in de hoofden van die lui rond gaat.
Dat ging idd rond omdat de mannen die de koffertjes hadden (zijn er twee die beide nodig zijn) opeens verdwenen waren, iig voor een tijd. Dat was vaag.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Is het in theorie mogelijk dat hij de chain of command dusdanig heeft ingericht dat hij zelf letterlijk met een druk op de knop kan afvuren? Als dat technisch mogelijk is zie ik hem daar wel voor aan.
Heel wat keer naar Tasty. Period.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook nog in roebels. Daar heb je helemaal geen reet aan
Poetlul kan alles!quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Is het in theorie mogelijk dat hij de chain of command dusdanig heeft ingericht dat hij zelf letterlijk met een druk op de knop kan afvuren? Als dat technisch mogelijk is zie ik hem daar wel voor aan.
ijshockey kan die geen reet vanquote:Op maandag 3 oktober 2022 17:02 schreef quirina het volgende:
[..]
Poetlul kan alles!
Vrachtauto rijden, op beren rijden, tijgers temmen, judoën, ijshockeyen, pianospelen. Heb t allemaal gezien.
Ja dan wordt de wereld effectief bestuurd door de staatshoofden die met kernwapens gooien.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:58 schreef sp3c het volgende:
Oekraine is helemaal nietbelangrijk genoeg om M.A.D. uit te testen of zelfs op te blazen
stel hij gooit een kernbom en niemand reageert dan gaan we pas echt een kutwereld tegemoet ... it's not gonna happen
Ik denk niet dat 'm dat wat interesseert als puntje bij paaltje komt. Poetin lijkt me zo'n iemand van als ik moet gaan, dan trek ik de hele wereld wel met me mee de verdoemenis in. Begrijpelijk ook wel als je zo resentful bent en zo veel macht hebt.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je bent bang voor kernbommen, wat begrijpelijk is. Maar dat zorgt niet voor een overwinning voor poetin, slechts verlies voor iedereen.
Poetin verliest dan ook de rest van Rusland, terwijl het verlies in principe gewoon bij de gebieden in Oek. kan blijven.
En uitleggen aan iedere oligarch en generaal waarom al hun westerse bezittingen in beslag zijn genomen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat klopt idd.
Maar Poetin moet het idee van nukes alsnog verkopen aan de bevolking, EN het leger. Want is het is in feite zelfmoord. Dus de hele chain of command voor het lanceren van nukes moet daarachter staan. Ik betwijfel dat ten zeerste nu.
Maar je hebt gelijk; ik weet niet wat er in de hoofden van die lui rond gaat.
Een extremist die om nukes riep is onlangs wel op de vingers getikt door het Kremlin.
zou hij uberhaupt zoveel macht hebben?quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk niet dat 'm dat wat interesseert als puntje bij paaltje komt. Poetin lijkt me zo'n iemand van als ik moet gaan, dan trek ik de hele wereld wel met me mee de verdoemenis in. Begrijpelijk ook wel als je zo resentful bent en zo veel macht hebt.
Een kernbom op Oekraïne zal artikel 5 triggeren, tenminste de fallout kan worden gezien als een aanval op een naburig navo land en zo zou je het ook gewoon moeten zien.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:58 schreef sp3c het volgende:
Oekraine is helemaal nietbelangrijk genoeg om M.A.D. uit te testen of zelfs op te blazen
stel hij gooit een kernbom en niemand reageert dan gaan we pas echt een kutwereld tegemoet ... it's not gonna happen
Lijkt me stug dat de Roemenen ook actief meedoen, maar op zich geen slecht idee om nu van de gelegenheid gebruik te maken.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:06 schreef capricia het volgende:
Gaat hier een tweede front komen?
[ twitter ]
dan had hij het al gedaan toen hij van Kiev afgetrapt werdquote:Op maandag 3 oktober 2022 17:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Een kernbom op Oekraïne zal artikel 5 triggeren, tenminste de fallout kan worden gezien als een aanval op een naburig navo land en zo zou je het ook gewoon moeten zien.
Kijkend naar de immer dode ogen van Poetin gaat hij het gewoon doen.
Shogyu zit wel in z'n pocket iig. Die heeft ie nodig voor kernwapens, twee mensen minimaal om te autoriseren. 2e machtigste man Patrushev zou ook graag all out war gaan.Gerasimov vind het volgens mij helemaal niks wat er gebeurt maar volgens mij is hij doodsbang.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
zou hij uberhaupt zoveel macht hebben?
ik betwijfel het
Bron?quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
Schijnt dat de Russen ook geprobeerd hebben om een stuk in Oost Afrika te koloniseren, maar daar werden ze door andere Europese mogendheden verjaagd.
Denk het niet.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:06 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Lijkt me heel sterk. Wat heeft Roemenië daar te zoeken? En Moldavie heeft een waardeloos prutleger wat helemaal niks kan.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:06 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ja, is nu een deep fake.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:09 schreef quirina het volgende:
Shoigu die eerst ook ineens verdween in het begin van de oorlog!
met “gezondheidsklachten”.
Herinneren jullie dat nog?
Misschien zou je kunnen proberen je leven kutter te maken zodat het minder erg is als je het verliest.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Egoïstisch gezien ben ik bang (groot woord overigens) dat hij een kernwapen inzet (of zelfs meerderen) en het daarna dus rustig aan escaleert naar een grotere schaal kernoorlog (Rusland die dan weer reageert met een nog grotere nuke - of meerderen als de NAVO mee gaat vechten in Oekraïne na die eerste nuke). Waarom? Nou, heel gek, maar ik waardeer m'n leven op zich welKunnen we wel met z'n allen roepen dat hij het nooit doet, maar daar ben ik niet zo zeker van. Ik kan het niet met zoveel zekerheid zeggen als sommigen hier (en elders) in ieder geval.
Of gewoon je er bij neerleggen en hopen dat het een nucleaire apocalypse wordt want de mensheid is toch een kankergezwel. Kwestie van perspectief.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Misschien zou je kunnen proberen je leven kutter te maken zodat het minder erg is als je het verliest.
Andere kant van de munt, rus daar ook ongenadig uitgeschopt worden, is mss wel de nekslag voor het regime in moskou.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:13 schreef SillyWalks het volgende:
Moldavië is deels zo arm vanwege het Transnistrië dilemma. Als Transnistrië wordt opgelost, kan Moldova eindelijk bij Roemenië, en kan er een soort Marshall-plan voor Roemenië bedacht worden mbt investeringen, corruptie-bestrijding, etc.
Jaquote:Op maandag 3 oktober 2022 16:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan gooit hij er nog 1 op Oekraine. En dan?quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja
Er is geen andere weg ,
Al s hij met kernwapens gaat werken dan gaat de NATO met conventionele wapens alle schepen van Rusland torpederen heeft de NATO laten weten
Want een aanval met kernwapens op een land in Europa is een aanval op de NATO
dus geen weerwoord met kernwapens
Wat levert hem dat op? Oekraïne gaat zich niet overgeven.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dan gooit hij er nog 1 op Oekraine. En dan?
Nee, het gaat er juist niet om hoe hij het ziet, want dan kan je niets anders dan hem altijd zijn egoïstische klote-zin te geven.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan gaan ze zich terugtrekken richting het zuiden. Of zijn ze al naar het oosten gevlucht?quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:24 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Russen hebben blijkbaar brug in Dudchany opgeblazen.
[ afbeelding ]
Ingezoomd duidelijk te zien dat vrijwel alles van de stad aan het noorden is, Oekraine zal de stad denk ik binnenkort in handen hebben.
Lukashenko wil afstand van Poetin net als Kazachstan , anders dan zet Poetin er maar zo een andere president neer met de eerstvolgende "verkiezingen" in Belarussiaquote:Op maandag 3 oktober 2022 16:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat heeft Belarus aan die 5 miljard als de schade van oorlog en sancties een veelvoud daarvan zijn
[ twitter ]
quote:
Dus toch. Ik had het gisteren al over deze brug (en de andere twee verderop) en het viel me al op dat ze niet verder kwamen dan Dudchany zelf. Dus had al het vermoeden dat de brug kapot was.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:24 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Russen hebben blijkbaar brug in Dudchany opgeblazen.
[ afbeelding ]
Ingezoomd duidelijk te zien dat vrijwel alles van de stad aan het noorden is, Oekraine zal de stad denk ik binnenkort in handen hebben.
Volgens mij kan je hier wel relatief makkelijk omheen. Denk dat de brug vandaag pas is opgeblazen, maar wel eens met awt je gisteren zei dat het onzin was dat Oekraieners al 70km ver konden oprukken zonder dat de brug hier of Mylove zoud worden opgeblazen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:28 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dus toch. Ik had het gisteren al over deze brug (en de andere twee verderop) en het viel me al op dat ze niet verder kwamen dan Dudchany zelf. Dus had al het vermoeden dat de brug kapot was.
Dan gaat de pincer-move niet door. Ze moeten er omheen. Of een ponton aanleggen.
Voor zoiets zou je meer bronnen moeten zien. Dit is namelijk precies een ding wat je ook kan triggeren met geruchten (wat dan de bedoeling is).quote:
Het is een inham van een kilometer die daar zit, dus je zou er (mits het geen enorme modderbende is daar) zonder al te veel moeite omheen kunnen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Volgens mij kan je hier wel relatief makkelijk omheen. Denk dat de brug vandaag pas is opgeblazen, maar wel eens met awt je gisteren zei dat het onzin was dat Oekraieners al 70km ver konden oprukken zonder dat de brug hier of Mylove zoud worden opgeblazen.
De reacties onder de tweet verraden al genoeg.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Voor zoiets zou je meer bronnen moeten zien. Dit is namelijk precies een ding wat je ook kan triggeren met geruchten (wat dan de bedoeling is).
En dan? Als hij gooit dat gooit hij.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dan gooit hij er nog 1 op Oekraine. En dan?
Ik zat al even te kijken en er zijn redelijke zandpaden daarquote:Op maandag 3 oktober 2022 17:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is een inham van een kilometer die daar zit, dus je zou er (mits het geen enorme modderbende is daar) zonder al te veel moeite omheen kunnen.
Tuurlijk niet je maatje Poetin gaat dit gewoon afleggen en wordt op het moment suprême intern afgezet. Zo gaat het al eeuwen in Rusland en hun historie. Zijn avontuur, zijn risico. Faalt zwaar, en daar wordt die als het er echt op aankomt voor verantwoordelijk gehouden in een split second. Zijn macht op weg naar dat moment brokkelt snel af door de verliezen. Zijn leger stelt weinig meer voor, dan heb je wat warlords zoals Kadyrov en Wagner die nu nog loyaal zijn maar straks niet meer omdat de strijd om de macht uitbreekt.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:16 schreef Discombobulate het volgende:
Of gewoon je er bij neerleggen en hopen dat het een nucleaire apocalypse wordt want de mensheid is toch een kankergezwel. Kwestie van perspectief.
Hou ik vredesnaam eens op met mensen die niet helemaal in de pas lopen met de algemeen geaccepteerde mening weg te zeggen als Poetinvriend.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:35 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Tuurlijk niet je maatje Poetin gaat dit gewoon afleggen en wordt op het moment suprême intern afgezet. Zo gaat het al eeuwen in Rusland en hun historie. Zijn avontuur, zijn risico. Faalt zwaar, en daar wordt die als het er echt op aankomt voor verantwoordelijk gehouden in een split second. Zijn macht op weg naar dat moment brokkelt snel af door de verliezen. Zijn leger stelt weinig meer voor, dan heb je wat warlords zoals Kadyrov en Wagner die nu nog loyaal zijn maar straks niet meer omdat de strijd om de macht uitbreekt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |