Nee; het is iets wat pro-Russische chatters nog steeds naar voren kunnen brengen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:51 schreef Ulx het volgende:
Kan er misschien een apart topic over de inzet van nukes komen? Elke dag hetzelfde verhaaltje lezen is ook saai.
Het is Rusland's laatste troef denk ik..quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
Rosenberg benoemt dat ook in zijn stuk, die ik hierboven heb gepost, waarin hij een Russische krant quote dat de nucleaire escalatie nooit zo groot is geweest sinds de Cuba crisis.
daarna nog even ietsje door naar het oosten (Starobilsk bijvoorbeeld) en Luhansk ligt in HIMARS-bereikquote:
Dreigen ermee in de hoop dat het Westen en Oekraïne gas terug nemen is hun grootste troef, niet het daadwerkelijk inzetten.quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is Rusland's laatste troef denk ik..
Elk rondje is weer anders, net als op hardcore feesten .quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:53 schreef Aether het volgende:
Lekker rondjes vliegen: https://www.flightradar24.com/TI32/2db242b2
Even wat real time data naar Kyjiv sturen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:53 schreef Aether het volgende:
Lekker rondjes vliegen: https://www.flightradar24.com/TI32/2db242b2
Standaard rondje wat ze doen, ze vliegen wel vaker over laatste tijdquote:Op maandag 3 oktober 2022 14:54 schreef Rabieluh het volgende:
Er kwamen net 2 straaljagers erg laag over in Zeeland, moeten ze weer verdwaalde russen onderscheppen?
Nee hoor.quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:54 schreef Rabieluh het volgende:
Er kwamen net 2 straaljagers erg laag over in Zeeland, moeten ze weer verdwaalde russen onderscheppen?
Uiteraard, maar heb toch m'n twijfels bij Putin en co hoe ver men durft te gaan.quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dreigen ermee in de hoop dat het Westen en Oekraïne gas terug nemen is hun grootste troef, niet het daadwerkelijk inzetten.
Lijkt me een beetje raar dat putin daar middelen voor heeft als in ukraïne alles en iedereen onder de voet gelopen wordt.quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:54 schreef Rabieluh het volgende:
Plus ze hebben geen materiaal genoeg om de boel te onderhouden en ze hebben technici ook al naar het front gestuurd.quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lijkt me een beetje raar dat putin daar middelen voor heeft als in ukraïne alles en iedereen onder de voet gelopen wordt.
Tactische nuke op Bløf.quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:54 schreef Rabieluh het volgende:
(In de wereld van @slashdotter3) Die journalist: weet je wat? Ik ga een soort van Breaking news brengen en dan gooi ik er een heel makkelijk verifieerbaar feitje in dat niet klopt. Dat gaat vast goedkomen!!quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:23 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
3km wideDie rivier is nergens 3km breed
[ twitter ]
Probleem voor Poetin is dat Oekraïne dan nog steeds niet zal stoppen met het Russische leger op hun sodemieter geven. Ze hebben tenslotte geen keus.quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Uiteraard, maar heb toch m'n twijfels bij Putin en co hoe ver men durft te gaan.
Er zijn twee mogelijkheden:quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Uiteraard, maar heb toch m'n twijfels bij Putin en co hoe ver men durft te gaan.
Ja, Kornwerderzand heeft stand gehoudenquote:Op maandag 3 oktober 2022 12:37 schreef xFriendx het volgende:
Bij Kornwerderzand zijn de Duitsers nog wel tot stoppen gebracht als de verhalen kloppen.
Ik vind de lijst anders best aardig. Ze hangen het alleen niet aan de grote klok.quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:47 schreef Slayage het volgende:
Ook de fransozen hebben laten zien dat ze geen Europese leiderschapsrol op zich kunnen nemen wanneer er nood aan de man is. Wel goed dat de fransozen onderling ook hierover discussiëren
[ twitter ]
Daar hebben we REBEL01 voor:quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:54 schreef Rabieluh het volgende:
En Jake en Bart dan?quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:55 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Standaard rondje wat ze doen, ze vliegen wel vaker over laatste tijd
Ach, je kunt ook gewoon op pad gestuurd worden zonder wapen en te horen krijgen dat jij het wapen van degene voor je aan het front op mag pakken nadat 'ie gesneuveld is. Weet je ook gelijk voor wie jouw wapen is.quote:Op maandag 3 oktober 2022 14:42 schreef skrn het volgende:
[..]
[..]
Nog erger, je kan dat ding met je leven verdedigen van je eigen troepen. Lig je lekker te maffen, blijkt volgende dag je hele equipment weggeroofd.
De F16's gebruiken ze om snel te kunnen onderscheppen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:01 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Daar hebben we REBEL01 voor:
https://www.flightradar24.com/REBEL01/2db2d1f5
[ afbeelding ]
quote:Voor de verdediging van het Nederlandse luchtruim staan altijd 2 bewapende F-16’s paraat. Tot 31 december 2016 bewaakte Nederland alleen het Nederlandse luchtruim. Sinds 1 januari 2017 bewaken België en Nederland afwisselend het luchtruim van België, Nederland en Luxemburg. De jachtvliegtuigen beschermen de Benelux-landen tegen civiele en militaire vliegtuigen waarvan een dreiging uitgaat.
quote:Quick Reaction Alert
De Nederlandse F-16’s staan op Vliegbasis Volkel 24 uur per dag, 7 dagen per week. Dit heet de Quick Reaction Alert (QRA). De QRA komt in actie wanneer een vliegtuig het luchtruim van de Benelux binnenvliegt zonder van tevoren een vluchtplan ingediend te hebben en zonder zich te identificeren. Dit kan gaan om een gevechtsvliegtuig van een ander land, maar ook om een passagierstoestel. Op de vliegbasis staan altijd 2 vliegers en 2 technici klaar.
Oekraïne heeft vrienden, dus dat komt wel goed.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:03 schreef HSG het volgende:
https://fd.nl/economie/14(...)en-en-lege-schatkist
Oekraïne heeft te maken met een lege schatkist.
Vind je het gek?quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:03 schreef HSG het volgende:
Ja die vullen wij wel weer.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:06 schreef YStec het volgende:
[..]
Oekraïne heeft vrienden, dus dat komt wel goed.
Die hebben ze wel degelijk.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:09 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Plottwist: Rusland heeft al jaren geen nukes meer.
So what?quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:03 schreef HSG het volgende:
De nukes zijn zo slecht onderhouden dat het ook al een gevaar is om ze af te schieten.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:09 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Die vrienden hebben ook geen eindeloze voorraad cash.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:06 schreef YStec het volgende:
[..]
Oekraïne heeft vrienden, dus dat komt wel goed.
Naar Antalya. Dat staat er toch?quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:09 schreef xzaz het volgende:
Uhh wat gaat deze doen? https://www.flightradar24.com/THY8NF/2db2d1ba
Naar Turkije?quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:09 schreef xzaz het volgende:
Uhh wat gaat deze doen? https://www.flightradar24.com/THY8NF/2db2d1ba
Eentje wel (de VS).quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die vrienden hebben ook geen eindeloze voorraad cash.
De vraag is hoeveel van die wapens nog operationeel zijn. Als ze hun kernwapens net zo goed onderhouden als hun vloot en legeronderdelen, zou het wel eens in erbarmelijke staat kunnen zijn.quote:
Via Europa?quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Naar Antalya. Dat staat er toch?
De strategische nukes doen het prima hoor. Tactische weten we niet zo goed.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De nukes zijn zo slecht onderhouden dat het ook al een gevaar is om ze af te schieten.
Die vliegen niet laag over Zeeland (en daarvoor Brabant, want hier kwamen ze ook overquote:Op maandag 3 oktober 2022 15:02 schreef Aether het volgende:
[..]
En Jake en Bart dan?
https://www.flightradar24.com/BART10/2db29853
https://www.flightradar24.com/JAKE11/2db2810a
https://www.flightradar24.com/IAM1495/2db26673
Nou, gouden tijden voor oudijzerhandelaars daar hoor.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vind je het gek?
In deze situatie ga je niet lekker ondernemen en investeren in Oekraïne.
Een rechtstreekse route Moskou-Antalya gaat over het oorlogsgebied.quote:
Geldt alleen voor EU/Russische maatschappijen.quote:
Zou me niks verbazen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:09 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Ik dacht dat ze daar al weg waren of in ieder geval , zich klaarmaakten om weg te gaan, omdat de Malinesen hen hadden verzocht om te vertrekken, omdat de Malinesen vonden dat ze met Rusland in zee moesten, Rusland zou immers geen koloniale macht zijnquote:Op maandag 3 oktober 2022 14:51 schreef HSG het volgende:
[..]
Ze hebben hun handen ook al vol aan Mali.
Ok en wat ga je er mee doen?quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:14 schreef quirina het volgende:
[..]
Zonder dollen..
Ik heb wel goud ja en nee dan heb ik het niet over oorbellen .
vermoed dat de nukes de enige wapens zijn die spik en span zijn daarquote:Op maandag 3 oktober 2022 15:09 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Denken dat Rusland geen koloniale macht was.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze daar al weg waren of in ieder geval , zich klaarmaakten om weg te gaan, omdat de Malinesen hen hadden verzocht om te vertrekken, omdat de Malinesen vonden dat ze met Rusland in zee moesten, Rusland zou immers geen koloniale macht zijn
Dat waag ik te betwijfelen, de Verenigde Staten besteden aan het onderhoud van hun nucleaire arsenaal alleen al meer dan de hele Russische legerbegroting.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
vermoed dat de nukes de enige wapens zijn die spik en span zijn daar
ja en dan het leeuwendeel aan loonkosten zekerquote:Op maandag 3 oktober 2022 15:19 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat waag ik te betwijfelen, de Verenigde Staten besteden aan het onderhoud van hun nucleaire arsenaal alleen al meer dan de hele Russische legerbegroting.
Op de een of andere bizarre manier hebben ze wel de halve planeet daarvan weten te overtuigen. Misschien vinden die allemaal dat wat Rusland doet niet telt omdat het alleen maar buurlanden zijn die ze koloniseren of zo.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Denken dat Rusland geen koloniale macht was.
Alsof die niet tot aan hun nek toe in de schulden zitten.quote:
Zij koloniseerden vooral richting naar het oosten inclusief Alaska. Toen waren er ook de nodige volkeren het slachtoffer geweest.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Op de een of andere bizarre manier hebben ze wel de halve planeet daarvan weten te overtuigen. Misschien vinden die allemaal dat wat Rusland doet niet telt omdat het alleen maar buurlanden zijn die ze koloniseren of zo.
Ongetwijfeld minstens een deel. Net zoals een deel van de Russische troepen ook prima in orde was (speciale eenheden etc).quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het is alleen voor Russische maatschappijen verboden via of naar Europa te vliegen. De enige uitzondering is luchtvracht tbv bevoorrading kerncentrales. Die zie je heel af en toe vliegen op FRquote:
ja parachutisten enzo, die hebben ook een flinke draai om de oren gehadquote:Op maandag 3 oktober 2022 15:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ongetwijfeld minstens een deel. Net zoals een deel van de Russische troepen ook prima in orde was (speciale eenheden etc).
De onderzeeboten vanwaaruit ze gelanceerd worden willen nog wel eens zonder opgaaf van reden permanent op de zeebodem blijven liggen..quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
De strategische nukes doen het prima hoor. Tactische weten we niet zo goed.
tijd voor een tweede druk dan van die handleidingquote:Op maandag 3 oktober 2022 14:45 schreef quirina het volgende:
[..]
Niet.
Hij zal alleen maar harder dreigen.
Heb Putin nooit een nederlaag horen erkennen, staat ook niet in de KGB handleiding.
Special forces waren ook niet goed uitgerust hoor. Fatsoenlijke optics op hun wapens was meestal al afwezig.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ongetwijfeld minstens een deel. Net zoals een deel van de Russische troepen ook prima in orde was (speciale eenheden etc).
Dat heb je goed gezien jaquote:Op maandag 3 oktober 2022 15:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Is dit weer zo’n computergame filmpje?
Ik vond het wel forse explosies in vergelijking met andere films, maar goed, ik ben geen expert.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is toch vrij duidelijk te zien bij die ontploffingen enzo?
Kijk bv eens naar de biems en hoe er telkens heel snel op biems in- en uitgezoomd wordt. En daarnaast, welk proffessioneel leger is er nou zo dom om met verlichting aan te rijden?quote:
Het Russische leger heeft wel vaker domme dingen gedaan. Enfin, ik ben overtuigdquote:Op maandag 3 oktober 2022 15:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kijk bv eens naar de biems en hoe er telkens heel snel op biems in- en uitgezoomd wordt. En daarnaast, welk proffessioneel leger is er nou zo dom om met verlichting aan te rijden?
Ik twijfelde al tussen Arma en DCS.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Leuk. Uit welke game komt dat dan?
Er kan nog genoeg bespaard worden op fenomenen als bijstand, zorgtoeslag, Harz iv enz.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die vrienden hebben ook geen eindeloze voorraad cash.
Dit dus. Het is hun enige troef. Het hebben van nukes is de grootste reden waarom de NAVO nu nog niet heeft ingegrepen. Ze zijn wel heel dom als ze hun nukes dan niet goed onderhouden. En ik weet dat we hier graag doen alsof die Russen in alles falen en niks voor elkaar hebben, maar ik denk niet dat ze zó dom zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Geen enkel land wil echt kernwapens gebruiken. Omdat je dan waarschijnlijk ook zelf kernwapens om de oren krijgt. De wapens zijn een beetje te groot om echt te gebruiken.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ze zijn wel heel dom als ze hun nukes dan niet goed onderhouden. En ik weet dat we hier graag doen alsof die Russen in alles falen en niks voor elkaar hebben, maar ik denk niet dat ze zó dom zijn.
Dat kan de besten overkomen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:54 schreef Ronzz het volgende:
Ik ook, sorry voor het delen van nepnieuws.
nepban +1quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:54 schreef Ronzz het volgende:
Ik ook, sorry voor het delen van nepnieuws.
quote:Washington
CNN
—
In an effort to overcome Biden administration resistance to providing it with a new set of powerful, long-range rocket systems, the Ukrainian government is now offering the US full and ongoing visibility into their list of intended Russian targets, multiple officials familiar with the discussions tell CNN.
The remarkable transparency essentially gives the US veto power over Ukrainian targeting of Russia and is meant to convince the administration that providing the critical weapons would not lead to strikes inside Russian territory, which the US fears would escalate the war and draw it directly into a conflict with Russian President Vladimir Putin.
At issue are the Army Tactical Missile Systems, or ATACMS, surface-to-surface missiles that can fly around 200 miles (300 kilometers), about four times the distance of the rockets used by the HIMARS mobile systems the US began sending to Ukraine four months ago.
Despite Ukraine’s proposal, the Biden administration still has not approved the new long-range ATACMS weapons, and argues that Ukraine is doing well with the HIMARS systems it currently has. In fact on Wednesday the administration announced funding for 18 more HIMARS for Ukraine, bringing the total to over 30 US systems.
There are also concerns inside the administration that providing the longer-range ATACMS weapons would cross a red line in the eyes of Moscow, which would see the US becoming “a direct party to the conflict.”
Als ze toch zo gek zijn om er eentje (of meer) af te voeren hebben we het wel deels te danken aan zware onderschatting hun kant op. ''Ja, die nukes zijn toch niet onderhouden, als ze ze al hebben/ze gaan er echt geen een inzetten, is enkel bluf''.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Geen enkel land wil echt kernwapens gebruiken. Omdat je dan waarschijnlijk ook zelf kernwapens om de oren krijgt. De wapens zijn een beetje te groot om echt te gebruiken.
Het maakt dus geen fuck uit of ze echt goed onderhouden zijn, ermee dreigen is genoeg.
Overigens was het ook wel slim geweest als Rusland zijn reguliere leger goed getraind en onderhouden had.
Het is aan het westen te danken omdat op dit forum werd gevraagd of die dingen nog goed onderhouden zijn?quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ze toch zo gek zijn om er eentje (of meer) af te voeren hebben we het wel deels te danken aan zware onderschatting hun kant op. ''Ja, die nukes zijn toch niet onderhouden, als ze ze al hebben/ze gaan er echt geen een inzetten, is enkel bluf''.
Verder natuurlijk enkel Rusland aan te rekenen op dat moment hoor. Is maar één partij die zo'n conflict daadwerkelijk zou starten/start. Maar de onderschatting die ik hier zie... ik hoop niet dat die lijn zich doortrekt naar de partijen die daadwerkelijk scenario's aan het schetsen zijn/de beslissingen nemen. Andere kant op kan het natuurlijk ook zo zijn dat ik Rusland overschat. Hoop dat we er nooit achter komen of Rusland daadwerkelijk zo gek is om het te doen.
Niet echt, voor het jaarlijkse onderhoud van de nukes in de VS is al meer dan 37 miljard nodig (en zij lopen ook vet achter in onderhoud). De Russen hebben méér nukes, maar spenderen maar 8 miljard. En de corruptie van de Russen kennende kun je daar zo de helft van af halen. Die wapens zijn echt niet spik en span.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Des te meer redenen voor de Russen om ze maar te gebruiken voor de houdbaarheidsdatum verlopen isquote:Op maandag 3 oktober 2022 16:20 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Niet echt, voor het jaarlijkse onderhoud van de nukes in de VS is al meer dan 37 miljard nodig (en zij lopen ook vet achter in onderhoud). De Russen hebben méér nukes, maar spenderen maar 8 miljard. En de corruptie van de Russen kennende kun je daar zo de helft van af halen. Die wapens zijn echt niet spik en span.
Ik heb het niet echt specifiek over dit forum. Je leest en hoort het op zoveel plekken.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is aan het westen te danken omdat op dit forum werd gevraagd of die dingen nog goed onderhouden zijn?
Really?
Het maakt me in ieder geval minder ongerust voor 'end of the world' scenario's. Ze moeten echt keuzes maken wat ze waar gooien. Helaas zal Eindhoven en Rotterdamse haven wel enigszins prio hebben. Maar wellicht dat hun arsenaal eerst richting Oekraine gaat. Dát land willen ze immers tot overgave dwingen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Des te meer redenen voor de Russen om ze maar te gebruiken voor de houdbaarheidsdatum verlopen is![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |