abonnement Unibet Coolblue
pi_206021770
twitter
  Overall beste user 2022 zondag 18 september 2022 @ 18:53:05 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206021900
Ik lees een bericht dat het Oekraense leger de Oskil is overgestoken. Heeft iemand een bevestiging?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206021923
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:53 schreef Ulx het volgende:
Ik lees een bericht dat het Oekraense leger de Oskil is overgestoken. Heeft iemand een bevestiging?
Waren die dat niet sowieso al een paar dagen in Kupiansk?
  zondag 18 september 2022 @ 18:56:28 #5
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206021947
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:53 schreef Ulx het volgende:
Ik lees een bericht dat het Oekraense leger de Oskil is overgestoken. Heeft iemand een bevestiging?
Dat las ik eer/gisteren al.

ISW bevestigd het.

twitter


Is indrukwekkend dat het offensief nog steeds gaande is, overigens.
&lt;signature here&gt;.
pi_206022008
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Overall beste user 2022 zondag 18 september 2022 @ 19:04:33 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206022046
twitter


Aardig whatif-artikel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206022068
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 19:04 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Aardig whatif-artikel.
Niet gelezen maar dat kan nergens op slaan omdat het onmogelijk te verstellen is wat er zou gebeuren.
Ze zijn beide zo onvoorspelbaar als wat.
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zondag 18 september 2022 @ 19:08:38 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206022095
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 19:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Niet gelezen maar dat kan nergens op slaan omdat het onmogelijk te verstellen is wat er zou gebeuren.
Ze zijn beide zo onvoorspelbaar als wat.
Trump probeerde Zelenskyy te chanteren, dus ik denk dat je rustig kunt stellen dat hij de kant van Rusland had gekozen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206022100
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 19:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Trump probeerde Zelenskyy te chanteren, dus ik denk dat je rustig kunt stellen dat hij de kant van Rusland had gekozen.
Ja dan weet je nog niet hoe het er nu bijstond.
Als het al klopt dat hele vermeende verhaal
Vakman pur sang
pi_206022129
quote:
7s.gif Op zondag 18 september 2022 18:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Volgens mij is het heel kort samengevat: wat is iedereen toch dom dat ze dat de pro-oekraine propaganda geloven, want vanzelfsprekend is rus de goodguy, en als "stevige onderbouwing" lijkt figuur te refereren naar dat er over joden transporten gezegd werd dat ze naar betere plek gingen en daar trapte ook iedereen in, blijkbaar.

Kan niet instaan voor de historische correctheid van het e.e.a, overigens.
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
is door een Staatstrol vertaald uit het russisch met google translate, die maakt er een puinzooi van
Dacht ik ook, dit soort wartaal vind je soms ook op door een machine vertaalde gebruiksaanwijzingen.
  zondag 18 september 2022 @ 19:13:22 #12
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206022147
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 19:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Trump probeerde Zelenskyy te chanteren, dus ik denk dat je rustig kunt stellen dat hij de kant van Rusland had gekozen.
Trump riep in het begin ook op zijn Trumps dat hij allang kernonderzeeers richting Rusland had gestuurd als ie nog president was geweest en Biden maar een slappe zak was.

Die man is een windvaan van gigantische proporties en roept en doet wat hem het beste uit komt, niet gehinderd door enige mogelijke wereldwijde gevolgen. Dus weet niet of ie nu voor Rusland hetgene gedaan zou hebben als waar Poetin op zou hopen.
pi_206022166
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 19:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Trump riep in het begin ook op zijn Trumps dat hij allang kernonderzeeers richting Rusland had gestuurd als ie nog president was geweest en Biden maar een slappe zak was.

Die man is een windvaan van gigantische proporties en roept en doet wat hem het beste uit komt, niet gehinderd door enige mogelijke wereldwijde gevolgen. Dus weet niet of ie nu voor Rusland hetgene gedaan zou hebben als waar Poetin op zou hopen.
Alleen heeft de poging tot chantage plaatsgevonden, de onderzeers sturen was nooit meer dan geleuter in de ruimte.
pi_206022182
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 19:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Trump riep in het begin ook op zijn Trumps dat hij allang kernonderzeeers richting Rusland had gestuurd als ie nog president was geweest en Biden maar een slappe zak was.

Die man is een windvaan van gigantische proporties en roept en doet wat hem het beste uit komt, niet gehinderd door enige mogelijke wereldwijde gevolgen. Dus weet niet of ie nu voor Rusland hetgene gedaan zou hebben als waar Poetin op zou hopen.
Oh hij zag wel handel en stuurde op een akkoord voor landenruil met Oekrane in betaling van iets zodat het zonder oorlog geregeld zou zijn.
Ook tiefus fout maar met minder bloedvergieten.
Erger dan nu kan eigenlijk ook niet.
Vakman pur sang
  zondag 18 september 2022 @ 19:16:20 #15
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206022184
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 19:04 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Aardig whatif-artikel.
Zinloos artikel met een parade aan open deuren.

Ja voor de toekomst wel handig. Want de Trumps moeten uit het witte huis blijven willen we als westen nog wat overhouden
pi_206022187
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 19:04 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Aardig whatif-artikel.
Had ook echt maar 2 kanten op kunnen gaan met trump, of hij veroordeelde het wel maar deed verder weinig want geen zin in een oorlog, of hij zou meteen met nukes dreigen en het halve Amerikaanse leger in Oekrane plaatsen.
Met die man weet je het echt gewoon niet.

Weet niet wat ik gevaarlijker vind, een biden die voorspelbaar is of een clown trump die alles doet op basis van hoe hij zich op dat moment voelt.
pi_206022212
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 19:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Had ook echt maar 2 kanten op kunnen gaan met trump, of hij veroordeelde het wel maar deed verder weinig want geen zin in een oorlog, of hij zou meteen met nukes dreigen en het halve Amerikaanse leger in Oekrane plaatsen.
Met die man weet je het echt gewoon niet.

Weet niet wat ik gevaarlijker vind, een biden die voorspelbaar is of een clown trump die alles doet op basis van hoe hij zich op dat moment voelt.
Die zogenaamde onvoorspelbaarheid van Trump wordt nogal overschat. Het was gewoon vrij standaard isolationistisch gedachtengoed dat hij aanhing.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 zondag 18 september 2022 @ 19:18:50 #18
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206022217
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 19:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Had ook echt maar 2 kanten op kunnen gaan met trump, of hij veroordeelde het wel maar deed verder weinig want geen zin in een oorlog, of hij zou meteen met nukes dreigen en het halve Amerikaanse leger in Oekrane plaatsen.
Met die man weet je het echt gewoon niet.

Weet niet wat ik gevaarlijker vind, een biden die voorspelbaar is of een clown trump die alles doet op basis van hoe hij zich op dat moment voelt.
Hij zou niks hebben gedaan. Poetin zou dat niet goed hebben gekeurd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 18 september 2022 @ 19:19:04 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_206022220
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Oh hij zag wel handel en stuurde op een akkoord voor landenruil met Oekrane in betaling van iets zodat het zonder oorlog geregeld zou zijn.
Ook tiefus fout maar met minder bloedvergieten.
Erger dan nu kan eigenlijk ook niet.
Rusland belonen voor haar x-jaarlijkse imperialistische bloedvergieten en landjepik was absoluut de slechtere optie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 18 september 2022 @ 19:20:54 #20
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206022235
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 19:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Had ook echt maar 2 kanten op kunnen gaan met trump, of hij veroordeelde het wel maar deed verder weinig want geen zin in een oorlog, of hij zou meteen met nukes dreigen en het halve Amerikaanse leger in Oekrane plaatsen.
Met die man weet je het echt gewoon niet.

Weet niet wat ik gevaarlijker vind, een biden die voorspelbaar is of een clown trump die alles doet op basis van hoe hij zich op dat moment voelt.
In het geval van trump is dit stukje goed te voorspellen want hij had de Russen vrij spel gegeven. Zoals overal.

Punt 2: trump is vele malen gevaarlijker. Biden is onze westerse hegemonie aan het redden. Natuurlijk een kwestie van welke kant hang je aan maar als je maar iets westers in je hebt is de keuze tussen trump vs biden een eitje
pi_206022258
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 19:19 schreef speknek het volgende:

[..]
Rusland belonen voor haar x-jaarlijkse imperialistische bloedvergieten en landjepik was absoluut de slechtere optie.
Heb je die genocides niet meegekregen?

Nah ja hoe dan ook waren er betere scenario’s te bedenken. Denk dat de doden al op de 1 miljoen zitten nu? (Samen?)
Vakman pur sang
pi_206022274
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heb je die genocides niet meegekregen?
Welke?

quote:
Nah ja hoe dan ook waren er betere scenario’s te bedenken. Denk dat de doden al op de 1 miljoen zitten nu? (Samen?)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 18 september 2022 @ 19:25:25 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_206022283
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heb je die genocides niet meegekregen?

Nah ja hoe dan ook waren er betere scenario’s te bedenken. Denk dat de doden al op de 1 miljoen zitten nu? (Samen?)
Je hebt meegekregen dat de genocides gepleegd zijn in door Rusland bezette gebieden? De oplossing was volgens jou meer gebieden door Rusland te laten bezetten?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206022439
Serieus. Lieden die nu nog beweren dat we alles wat we nu meemaken alleen doen voor Oekrane..
We doorstaan deze shit omdat we niet kunnen tolereren dat een land vol dubieuze schofterige klootzakken met een blinde adoratie voor een zielloze dictator het misschien in zijn verlopen kop krijgt steeds een stap verder te gaan. Wat Rusland flikt bij Oekrane is pure genocide, dat goedpraten of nuanceren maakt je of een domoor of puur slecht.
pi_206022458
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 19:25 schreef speknek het volgende:

[..]
Je hebt meegekregen dat de genocides gepleegd zijn in door Rusland bezette gebieden? De oplossing was volgens jou meer gebieden door Rusland te laten bezetten?
Ja nee zonder bloedvergieten. Net zoals de Krim in 2014.
Ja dit kan eigenijk niet natuurlijk maar nu is het eindresultaat wellicht hetzelfde maar dan met 1mil doden.
Vakman pur sang
pi_206022720
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 19:38 schreef Seeburg54 het volgende:
Serieus. Lieden die nu nog beweren dat we alles wat we nu meemaken alleen doen voor Oekrane..
We doorstaan deze shit omdat we niet kunnen tolereren dat een land vol dubieuze schofterige klootzakken met een blinde adoratie voor een zielloze dictator het misschien in zijn verlopen kop krijgt steeds een stap verder te gaan. Wat Rusland flikt bij Oekrane is pure genocide, dat goedpraten of nuanceren maakt je of een domoor of puur slecht.
De Russen zijn samen met Nazi-Duitsland WO II begonnen. Geef dat volk de mogelijkheid en ze beginnen met alle plezier de volgende wereldoorlog.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 18 september 2022 @ 20:01:05 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206022724
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja nee zonder bloedvergieten. Net zoals de Krim in 2014.
Ja dit kan eigenijk niet natuurlijk maar nu is het eindresultaat wellicht hetzelfde maar dan met 1mil doden.
Je vergeet de zuiveringen op De Krim te vermelden
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 18 september 2022 @ 20:03:07 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206022737
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 19:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Had ook echt maar 2 kanten op kunnen gaan met trump, of hij veroordeelde het wel maar deed verder weinig want geen zin in een oorlog, of hij zou meteen met nukes dreigen en het halve Amerikaanse leger in Oekrane plaatsen.
Met die man weet je het echt gewoon niet.

Weet niet wat ik gevaarlijker vind, een biden die voorspelbaar is of een clown trump die alles doet op basis van hoe hij zich op dat moment voelt.
Of optie 3. Trump was samen met Poetin bij Vkusno & Tochka gaan eten :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206022766
quote:
84s.gif Op zondag 18 september 2022 20:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Of optie 3. Trump was samen met Poetin bij Vkusno & Tochka gaan eten :T
Dat had nooit ontstaan als Trump president was gebleven.
  zondag 18 september 2022 @ 20:10:11 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_206022806
twitter

Hoeveel westerse inlichtingendiensten zijn er al in Zelensky zijn DMs gegleden?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206022884
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 20:10 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Hoeveel westerse inlichtingendiensten zijn er al in Zelensky zijn DMs gegleden?
Ga er maar vanuit dat die tank door experts uit meerdere NATO-lidstaten bekeken gaat worden. Waarschijnlijk in Oekraine of Polen want oekrainse experts zullen ook een kijkje willen nemen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Overall beste user 2022 zondag 18 september 2022 @ 20:18:09 #32
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206022890
twitter


Deze kan wel in de OP.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 18 september 2022 @ 20:23:54 #33
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206022967
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:17 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ga er maar vanuit dat die tank door experts uit meerdere NATO-lidstaten bekeken gaat worden. Waarschijnlijk in Oekraine of Polen want oekrainse experts zullen ook een kijkje willen nemen.
Maar volgens wiki hebben de Russen 750-1000 van die dingen. Dan zouden ze toch zo onderhand wel vaker in een.best aardige staat voorbij de gekomen moeten zijn? Of hebben de Russen nog 980 van die krengen ergens in een loods staat?
  Overall beste user 2022 zondag 18 september 2022 @ 20:25:17 #34
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206022988
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Maar volgens wiki hebben de Russen 750-1000 van die dingen. Dan zouden ze toch zo onderhand wel vaker in een.best aardige staat voorbij de gekomen moeten zijn? Of hebben de Russen nog 980 van die krengen ergens in een loods staat?
Of de onderdelen zijn verkocht en ze doen het niet meer.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206023040
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Maar volgens wiki hebben de Russen 750-1000 van die dingen. Dan zouden ze toch zo onderhand wel vaker in een.best aardige staat voorbij de gekomen moeten zijn? Of hebben de Russen nog 980 van die krengen ergens in een loods staat?
Ik geloof niet dat ze er zoveel hebben. Iedere randdebiel kan een wikipagina vullen
pi_206023059
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Maar volgens wiki hebben de Russen 750-1000 van die dingen. Dan zouden ze toch zo onderhand wel vaker in een.best aardige staat voorbij de gekomen moeten zijn? Of hebben de Russen nog 980 van die krengen ergens in een loods staat?
Of er daadwerkelijk zoveel van zijn valt te betwijfelen inderdaad.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206023068
Als er toch iemand is die ervaring met Wunderwaffen hebben dan zijn het de Duitsers wel.
pi_206023078
Hoe veel Iraanse drones heeft Rusland nu? Oekrane heeft daar wel moeite mee lijkt het.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206023125
quote:
9s.gif Op zondag 18 september 2022 20:33 schreef Tocadisco het volgende:
Als er toch iemand is die ervaring met Wunderwaffen hebben dan zijn het de Duitsers wel.
Die experimenteerden met een tank die zo zwaar was dat hij op veel wegen onbruikbaar was, ook zo'n fantastisch idee.



Het enige overgebleven exemplaar staat in een museum in Rusland trouwens, ergens vind ik het jammer dat de Russen hem in hun wanhoop (nog) niet naar de frontlinie gestuurd hebben.
pi_206023128
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:34 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe veel Iraanse drones heeft Rusland nu? Oekrane heeft daar wel moeite mee lijkt het.
De Shahed 136 zou wel eens succesvol kunnen zijn maar hoeveel de russen van dit type hebben is mij onbekend. Voor ons is het te hopen dat deze drone succesvol is want de defensietop van de NAVO is nog te naief terzake effectieve GOEDKOPE afweer.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 18 september 2022 @ 20:40:15 #41
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206023134
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:34 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe veel Iraanse drones heeft Rusland nu? Oekrane heeft daar wel moeite mee lijkt het.
En de andere kant van de vraag, wat is er gebeurd met al die switchblades? Daar heb ik amper wat van gezien qua resultaten. Javelins, Himars, artillerie, van veel worden resultaten trots gedeeld. Maar van die switchbladrs was er vooraf een hoop enthousiasme en daarna.... nix.
  zondag 18 september 2022 @ 20:41:48 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206023152
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Maar volgens wiki hebben de Russen 750-1000 van die dingen. Dan zouden ze toch zo onderhand wel vaker in een.best aardige staat voorbij de gekomen moeten zijn? Of hebben de Russen nog 980 van die krengen ergens in een loods staat?
Dit is een "update" T90-M
Volgens wiki de eerste onbeschadigde.

quote:
In September 18 in Kharkiv Oblast, Ukraine a T-90M was captured, the first confirmed in the war.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/T-90

oa. compleet andere geschutskoepel. Dus de CIA wil vast weten hoe hoog die kan.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 18 september 2022 @ 20:43:10 #43
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_206023162
Ondertussen in de Zuidelijke Kaukasus...

twitter
pi_206023176
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:43 schreef Tokamak het volgende:
Ondertussen in de Zuidelijke Kaukasus...

[ twitter ]
Is zij ooit nog wel eens in Washington?
pi_206023183
quote:
9s.gif Op zondag 18 september 2022 20:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Die experimenteerden met een tank die zo zwaar was dat hij op veel wegen onbruikbaar was, ook zo'n fantastisch idee.

[ afbeelding ]

Het enige overgebleven exemplaar staat in een museum in Rusland trouwens, ergens vind ik het jammer dat de Russen hem in hun wanhoop (nog) niet naar de frontlinie gestuurd hebben.
Dat die lompe tank Maus werd genoemd vind ik wel grappig.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206023204
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:43 schreef Tokamak het volgende:
Ondertussen in de Zuidelijke Kaukasus...

Er gaat iets gebeuren.
WOIII, kan niet anders.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206023217
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]
En de andere kant van de vraag, wat is er gebeurd met al die switchblades? Daar heb ik amper wat van gezien qua resultaten. Javelins, Himars, artillerie, van veel worden resultaten trots gedeeld. Maar van die switchbladrs was er vooraf een hoop enthousiasme en daarna.... nix.
Ik denk dat er al wel veel doorheen is. Om zo maar even een heleboel bij te bouwen is niet realistisch, daarom is de steun van de VS ook niet oneindig. Het wordt steeds lastiger.

Maar idd, je hoort er niks meer over.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206023219
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:43 schreef Tokamak het volgende:
Ondertussen in de Zuidelijke Kaukasus...

[ twitter ]
Ingewikkeld conflict zeg.
Vakman pur sang
pi_206023220
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:00 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De Russen zijn samen met Nazi-Duitsland WO II begonnen. Geef dat volk de mogelijkheid en ze beginnen met alle plezier de volgende wereldoorlog.
WW1 ook door de Russen en de Duitsers door hun mobilisatie.
  Overall beste user 2022 zondag 18 september 2022 @ 20:49:51 #50
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206023222
quote:
9s.gif Op zondag 18 september 2022 20:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Die experimenteerden met een tank die zo zwaar was dat hij op veel wegen onbruikbaar was, ook zo'n fantastisch idee.

[ afbeelding ]

Het enige overgebleven exemplaar staat in een museum in Rusland trouwens, ergens vind ik het jammer dat de Russen hem in hun wanhoop (nog) niet naar de frontlinie gestuurd hebben.
De VS was bezig met de T-28 van 95 ton en de Britse TOG2 woog ook iets in die richting.

Het was gewoon een wapenwedloop.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 18 september 2022 @ 20:50:23 #51
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_206023225
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2022 20:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Is zij ooit nog wel eens in Washington?
Volgensmij wazemt ze testosteron. Ze laat overal opgefokte mannetjes achter, waar ze ook komt.
pi_206023230
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:43 schreef Tokamak het volgende:
Ondertussen in de Zuidelijke Kaukasus...

[ twitter ]
Wat zou er gaan gebeuren?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206023236
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat zou er gaan gebeuren?
Oorlogje?
Vakman pur sang
  zondag 18 september 2022 @ 20:55:06 #54
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206023265
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 20:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat die lompe tank Maus werd genoemd vind ik wel grappig.
Briljant ontwerp van die ouwe Nazi: Prof. Porsche.


Dat mannetje is niet Charlie Chaplin. :P

[ Bericht 13% gewijzigd door Hyperdude op 18-09-2022 21:04:26 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206023275
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:48 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk dat er al wel veel doorheen is. Om zo maar even een heleboel bij te bouwen is niet realistisch, daarom is de steun van de VS ook niet oneindig. Het wordt steeds lastiger.
Ligt eraan. Himars productie was al opgeschroeft naar 1 stuks per 10 minuten en wordt snel verder verhoogd naar 1 stuks per 5 minuten. Er worden dan dus 288 Himars raketten per dag geproduceerd.



[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 18-09-2022 21:01:36 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 18 september 2022 @ 20:56:59 #56
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206023290
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja nee zonder bloedvergieten. Net zoals de Krim in 2014.
Ja dit kan eigenijk niet natuurlijk maar nu is het eindresultaat wellicht hetzelfde maar dan met 1mil doden.
Wat een grenzeloze naieviteit.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206023291
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ligt eraan. Himars productie was al opgeschroeft naar 1 stuks per 10 minuten en wordt snel verder verhoogd naar 1 stuks per 5 minuten. Er worden dan dus 288 Himars per dag geproduceerd.

Blijft wel apart dan dat Oekrane er maar 16 heeft en misschien nu zelfs wat minder omdat er een deel door Rusland kapot geschoten is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206023295
twitter

quote:
Dit nieuws gaat Poetin harder raken dan een al dan niet tactische kernbom: Alla Poegatsjova, de diva van Rusland en daarvoor de Sovjet-Unie, spreekt zich openlijk en spijkerhard uit tegen de oorlog. Dit heeft meer impact dan de hele Russische oppositie bij elkaar.

Aanleiding: haar man Maxim Galkin, een populaire comedian, sprak zich al eerder uit tegen de oorlog en was door het Kremlin op de lijst van 'buitenlandse agenten' geplaatst. Misschien met de intentie Pugatsjova af te schrikken. Het werkte averechts.

Op insta schreef ze: 'Zet mij ook maar op de lijst van buitenlandse agenten, want ik ben solidair met mijn man, een oprecht en eerlijk persoon, een echte patriot van Rusland. Ik wens voor mijn moederland welvaart, vrede, vrijheid van meningsuiting en een einde aan de dood van onze jongens voor fictieve doelen in een oorlog die van Rusland een verschoppeling maakt.' Geloof me, elke Rus zal dit binnenkort hebben gehoord of gelezen. Misschien gaat de passieve meerderheid eens nadenken over het nut van deze kloteoorlog.

eind
twitter


Dit is groot.
Definitely not CIA
  Overall beste user 2022 zondag 18 september 2022 @ 20:59:18 #60
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206023300
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:58 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Blijft wel apart dan dat Oekrane er maar 16 heeft en misschien nu zelfs wat minder omdat er een deel door Rusland kapot geschoten is.
Dit gaat over de raketten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 18 september 2022 @ 20:59:38 #61
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206023303
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:43 schreef Tokamak het volgende:
Ondertussen in de Zuidelijke Kaukasus...

[ twitter ]
Dus Iran gaat met 45k man Armenie bijstaan omdat hulp van CSTO uitblijft?
Dit gaat een interessante proxyoorlog tussen Iran en Israel worden

twitter
pi_206023307
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Wat een grenzeloze naieviteit.
nee hoor.
Vakman pur sang
  zondag 18 september 2022 @ 21:01:34 #63
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206023343
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:59 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dus Iran gaat met 45k man Armenie bijstaan omdat hulp van CSTO uitblijft?
Dit gaat een interessante proxyoorlog tussen Iran en Israel worden

[ twitter ]
Associeerde Iran zich niet juist meer met Rusland, tegen Saoedi Arabi en de Saoedi Arabi met de VS?
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 21:05:12 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206023345
was er niet ook een topic over Azerbedjan/Armenie?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206023363
Zoveel vragen, maar niemand die het weet.

Die reeks ook maar eens gaan volgen dan.
pi_206023394
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
nee hoor.
Jawel.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 18 september 2022 @ 21:12:42 #68
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206023418
Isral steunt de moslims, en Iran de niet-moslims?
Voor wie moet ik nu zijn?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206023434
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:58 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Blijft wel apart dan dat Oekrane er maar 16 heeft en misschien nu zelfs wat minder omdat er een deel door Rusland kapot geschoten is.
Het gaat over Himars raketten, daarvan worden er nu circa 144 per dag geproduceerd en dat gaat naar 288 stuks per dag. Er zouden circa 540 lanceertrucks zijn geproduceerd in de VS. De productie daarvan wordt nu ook opgevoerd vanwege de grote vraag uit o.a. Polen en de Baltics.

http://military-today.com/artillery/himars.htm
quote:
https://www.thedefensepost.com/2022/06/07/poland-himars-us/

Poland to Acquire 500 HIMARS From US

Polish Defense Minister Mariusz Błaszczak has announced that the country will acquire 500 High Mobility Artillery Rocket Systems (HIMARS) to support its military modernization efforts.

In a social media post, the minister revealed that he has signed a letter of request (LOR) to acquire US-made M142 HIMARS launchers.

Poland-based factories will reportedly produce some significant components of the system to ensure a “high level of Polonization.”

The country also seeks to ensure that the weapon system can easily be integrated with its battlefield management system.

“We are increasing the capabilities of our rocket and artillery forces,” Błaszczak said. “I have signed an LOR related to the acquisition of about 500 M142 HIMARS launchers for more than 80 batteries of the Homar system.”


[ Bericht 8% gewijzigd door Digi2 op 18-09-2022 21:23:07 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206023480
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:59 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dus Iran gaat met 45k man Armenie bijstaan omdat hulp van CSTO uitblijft?
Dit gaat een interessante proxyoorlog tussen Iran en Israel worden

[ twitter ]
Zal ook wel een grote afgang worden voor het Iraanse leger. Mooi dat de wereld in korte tijd te zien krijgt dat twee schurkenstaten eigenlijk niets voorstellen.
pi_206023482
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 21:12 schreef Hyperdude het volgende:
Isral steunt de moslims, en Iran de niet-moslims?
Voor wie moet ik nu zijn?
Ja wth. Dus straks steunt de VS Armeni en Isral steunt Azerbeidzjan.

Dus Iran en de VS samen met Armeni tegen Azerbeidzjan, Isral en Turkije en ergens ertussen nog Rusland.
  zondag 18 september 2022 @ 21:17:52 #72
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206023491
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:58 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Blijft wel apart dan dat Oekrane er maar 16 heeft en misschien nu zelfs wat minder omdat er een deel door Rusland kapot geschoten is.
Ach, dan krijgen ze misschien een nieuwe. Er zijn er genoeg.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206023504
quote:
6s.gif Op zondag 18 september 2022 21:17 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Zal ook wel een grote afgang worden voor het Iraanse leger. Mooi dat de wereld in korte tijd te zien krijgt dat twee schurkenstaten eigenlijk niets voorstellen.
Dat eerste weten we echt niet. Die drones doen het ook buitengewoon goed voor Rusland.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Overall beste user 2022 zondag 18 september 2022 @ 21:19:40 #74
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206023512
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 21:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat eerste weten we echt niet. Die drones doen het ook buitengewoon goed voor Rusland.
bron?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 18 september 2022 @ 21:19:43 #75
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206023515
quote:
6s.gif Op zondag 18 september 2022 21:17 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Zal ook wel een grote afgang worden voor het Iraanse leger. Mooi dat de wereld in korte tijd te zien krijgt dat twee schurkenstaten eigenlijk niets voorstellen.
Als die proxy oorlog echt komt gaat dit de 1e echte drone oorlog worden tussen 2 drone grootmachten. Israel de nr1 drone superpower en Iran met kwalitatief mindere drones maar toch wel 100en daarvan heeft.

Ben benieuwd of Drone Dome ook geleverd wordt om al die Iraanse drones kapot te laseren.
Maar Azerbeidzjan heeft sowieso Iron Dome om Iraanse drones kapot te schieten

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 18-09-2022 21:25:50 ]
pi_206023561
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Maar volgens wiki hebben de Russen 750-1000 van die dingen. Dan zouden ze toch zo onderhand wel vaker in een.best aardige staat voorbij de gekomen moeten zijn? Of hebben de Russen nog 980 van die krengen ergens in een loods staat?
Ik lees regelmatig dat die bewaard worden voor een conflict met de NAVO, om daarna te horen dat dat nu al gaande is in Oekrane.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206023568
Even de ramen dichthouden.

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206023610
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 21:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat eerste weten we echt niet. Die drones doen het ook buitengewoon goed voor Rusland.
Het Iraanse leger stelt niets voor met hun kartonnen straaljagers. Die drones schijnen ook ontzettend slecht te zijn.
  zondag 18 september 2022 @ 21:27:20 #79
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206023625
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 21:26 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Het Iraanse leger stelt niets voor met hun kartonnen straaljagers. Die drones schijnen ook ontzettend slecht te zijn.
Heb je het nieuws gemist waar de Ukrainers melden dat de Iraanse drones echt invloed hebben op de oorlog? Er zijn meerdere Ukrainse artillery en IFVs vernietigd
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 21:29:22 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206023644
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 21:27 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Heb je het nieuws gemist waar de Ukrainers melden dat de Iraanse drones echt invloed hebben op de oorlog? Er zijn meerdere Ukrainse artillery en IFVs vernietigd
eindigde dat bericht met 'we hebben meer betere shit nodig nu gratis anders gaat het mis!!!!!'?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 18 september 2022 @ 21:29:36 #81
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206023648
Indirect helpt Israel de Ukrainers als ze Iraanse drones bij de komende Azerbeidzjan oorlog vernietigen. Dan heeft Iran zelf al hun drones nodig en kunnen ze minder naar Rusland sturen
pi_206023654
quote:
15s.gif Op zondag 18 september 2022 21:23 schreef Aether het volgende:
Even de ramen dichthouden.

[ twitter ]


“De dood van onze jongens”

Maar het niet erg vinden dat er heel veel onschuldige Oekraners vermoord zijn door “hun” arme Russische jongens.
Hou toch op.
pi_206023674
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 21:27 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Heb je het nieuws gemist waar de Ukrainers melden dat de Iraanse drones echt invloed hebben op de oorlog? Er zijn meerdere Ukrainse artillery en IFVs vernietigd
Gaat dan om de Shahad 136 vermoed ik.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206023706
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 21:29 schreef quirina het volgende:

[..]
“De dood van onze jongens”

Maar het niet erg vinden dat er heel veel onschuldige Oekraners vermoord zijn door “hun” arme Russische jongens.
Hou toch op.
Zij heeft het lef om als prominent figuur zich uit te spreken tegen deze oorlog. Dan moet je ook goed weten hoe je dit brengt en hoe je het meeste effect kunt sorteren bij je eigen volk.
  zondag 18 september 2022 @ 21:34:17 #85
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206023730
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206023734
Als je je uitspreekt keur je de gehele oorlog af.
pi_206023766
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206023774
quote:
Leuk, maar het is niet zo alsof het de hele oorlog ineens weer in het voordeel van Rusland doet kantelen en zij weer vol in het offensief kunnen. Er zijn geen wonderwapens die fundamentele tekortkomingen kunnen compenseren.
pi_206023786
quote:
86s.gif Op zondag 18 september 2022 21:37 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Wat heeft dit met Oekrane te maken?
pi_206023838
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 21:38 schreef polderturk het volgende:

[..]
Wat heeft dit met Oekrane te maken?
dat de hele kaukasus regio destabiliseert vanwege de oorlog in oekraine en het laten afweten van het russische leger. Men ruikt kansen nu dat rusland niet meer de (vermeende) macht heeft die het ooit had. Maar er is inderdaad een apart topic voor oorlog tussen armenie en azerbeidjan
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 18 september 2022 @ 21:45:00 #92
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206023876
Iraanse drones worden volop gebruikt maar op verzoek van Iran publiceert Rusland geen informatie. Tis natuurlijk een vermoeden van een random persoon op Twitter maar tis opvallend dat Rusland het niet aan het inwrijven is.
twitter
  zondag 18 september 2022 @ 21:50:17 #93
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206024029
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 21:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Iraanse drones worden volop gebruikt maar op verzoek van Iran publiceert Rusland geen informatie. Tis natuurlijk een vermoeden van een random persoon op Twitter maar tis opvallend dat Rusland het niet aan het inwrijven is.
[ twitter ]
Een kamikaze drone, dat is toch gewoon niet veel anders dan een raket?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 18 september 2022 @ 21:57:22 #95
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206024057
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 21:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Een kamikaze drone, dat is toch gewoon niet veel anders dan een raket?
Een raket die 6 uur kan rondhangen totdat de high value target tevoorschijn komt
pi_206024076
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 21:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Een kamikaze drone, dat is toch gewoon niet veel anders dan een raket?
Veel beter stuurbaar en daardoor preciezer en beter aanpasbaar echter lijkt me?
pi_206024091
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 21:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
bron?
Paar topics terug werd dat benoemd. Zoek maar ergens op, is vast wel te vinden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206024115
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 21:27 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Heb je het nieuws gemist waar de Ukrainers melden dat de Iraanse drones echt invloed hebben op de oorlog? Er zijn meerdere Ukrainse artillery en IFVs vernietigd
Ja dit idd
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206024159
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 21:57 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Een raket die 6 uur kan rondhangen totdat de high value target tevoorschijn komt
Ah ja dat is wel een verschil inderdaad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206024188
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 21:27 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Heb je het nieuws gemist waar de Ukrainers melden dat de Iraanse drones echt invloed hebben op de oorlog? Er zijn meerdere Ukrainse artillery en IFVs vernietigd
Dat is positief nieuws. NAVO-top kan straks moeilijk meer wegkomen, er is buiten de IDF een gapend gat in GOEDKOPE en effectieve drone afweer.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 18 september 2022 @ 22:07:07 #101
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206024223
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 22:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat is positief nieuws. NAVO-top kan straks moeilijk meer wegkomen, er is buiten de IDF een gapend gat in GOEDKOPE en effectieve drone afweer.
Jup, IDF is het enige leger die effectieve drone afweer heeft
  Overall beste user 2022 zondag 18 september 2022 @ 22:15:36 #102
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206024339
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 22:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat is positief nieuws. NAVO-top kan straks moeilijk meer wegkomen, er is buiten de IDF een gapend gat in GOEDKOPE en effectieve drone afweer.
HELWS is op dit moment in test in een NASAMS.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 18 september 2022 @ 22:16:18 #103
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 18 september 2022 @ 22:30:17 #104
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 zondag 18 september 2022 @ 22:31:36 #105
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206024526
quote:
Hopelijk heeft hij gelijk,
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 18 september 2022 @ 22:31:50 #106
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 18 september 2022 @ 22:34:16 #107
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206024546
Lijkt me wel wat voor een toeristenattractie om door dat gebied te rijden en die achtergelaten troep te zien
twitter
pi_206024555
quote:
Igor Girkin. Kan iemand me uitleggen dat de man pro Oekrans post maar toch de hoofd dader is van MH17?
Vakman pur sang
pi_206024618
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 22:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Igor Girkin. Kan iemand me uitleggen dat de man pro Oekrans post maar toch de hoofd dader is van MH17?
Wat voor dingen zegt hij dan die pro Oekrane zijn?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_206024627
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 22:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Igor Girkin. Kan iemand me uitleggen dat de man pro Oekrans post maar toch de hoofd dader is van MH17?
Is jouw wereld dermate zwartwit?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206024634
quote:
99s.gif Op zondag 18 september 2022 22:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Wat voor dingen zegt hij dan die pro Oekrane zijn?
Best veel, check @Girkingirkin maar.
Er is iets vreemds mee.
Vakman pur sang
pi_206024661
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 22:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Best veel, check @:Girkingirkin maar.
Er is iets vreemds mee.
Maar is het pro Oekrane of is het realistisch? Als ik 'ik hoop dat Oekrane wint' of 'we zijn de lul'? Dat maakt verschil.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 18 september 2022 @ 22:47:38 #113
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206024695
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 22:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Lijkt me wel wat voor een toeristenattractie om door dat gebied te rijden en die achtergelaten troep te zien
[ twitter ]
Eerste 10 seconden.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206024697
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 22:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
HELWS is op dit moment in test in een NASAMS.

Laser heeft zijn beperkingen, met name mist gooit roet in het eten. Dat is o.a. waarom je een combi nodig hebt met zoiets als Iron dome. Een Patriot systeem of dergelijk voldoen niet, te duur en vooral tegen swarms geen goede optie.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206024715
[
quote:
99s.gif Op zondag 18 september 2022 22:45 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Maar is het pro Oekrane of is het realistisch? Als ik 'ik hoop dat Oekrane wint' of 'we zijn de lul'? Dat maakt verschil.
Het is pro Oekrans, alles wat op dat account gedeeld wordt, zelfs de muziek.

twitter
Vakman pur sang
pi_206024731
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 22:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hopelijk heeft hij gelijk,
Maar waar zit hij ergens? in Rusland?
pi_206024734
Noemt Russen Z-nazis
twitter
Vakman pur sang
pi_206024767
quote:
Girkin 4 president!!1
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206024786
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[
[..]
Het is pro Oekrans, alles wat op dat account gedeeld wordt, zelfs de muziek.

[ twitter ]
Tsja, misschien is hij bang. Heeft hij veel van zijn vriendjes verloren aan de blauw gele gehaktmolen, of aan de bloedzuiger in het Kremlin.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_206024794
quote:
99s.gif Op zondag 18 september 2022 22:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Tsja, misschien is hij bang. Heeft hij veel van zijn vriendjes verloren aan de blauw gele gehaktmolen, of aan de bloedzuiger in het Kremlin.
Meeh
Er is iets mee, snap het niet iig.
Vakman pur sang
pi_206024807
quote:
99s.gif Op zondag 18 september 2022 22:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Tsja, misschien is hij bang. Heeft hij veel van zijn vriendjes verloren aan de blauw gele gehaktmolen, of aan de bloedzuiger in het Kremlin.
Als je als Rus bang bent, zou ik overdreven pro deze invasie zijn.
pi_206024828
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:
snap het niet iig.
Dat was me al duidelijk! :7
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_206024844
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Meeh
Er is iets mee, snap het niet iig.
Volgens mij is dat twitter account niet van hem.
Girkin zit op telegram:
https://t.me/strelkovii/3168
pi_206024888
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 22:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Ze hebben echt enorme aantallen buitgemaakt
[ afbeelding ]
En hoeveel heeft Oekrane verloren?

quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 22:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Noemt Russen Z-nazis
[ twitter ]
Oekrainiers gevangen genomen door de Russen? Er staat vertaald "Gevangen genomen door z-nazi's".
mon citoyens vous serez unis.
  zondag 18 september 2022 @ 23:05:18 #125
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206024915
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[
[..]
Het is pro Oekrans, alles wat op dat account gedeeld wordt, zelfs de muziek.

[ twitter ]
zo hoort het ook
mooi dat zelfs de vrienden van Putin hem nu laten vallen
niet welkom bij de begrafenis en nu laten zijn vrienden hem openlijk vallen
https://www.kp.ru/daily/27440.5/4642656/

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 18 september 2022 @ 23:06:37 #126
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206024928
Als je dit zo leest krijg je haast medelijden met die soldaat. Van z'n eenheid van 19 man is er nog maar 3 man over.
Een van z'n maten werd de 1e dag al gedood door een sniper. Hij zit verstopt in een kelder en het hele gebied zit vol met Ukrainers. Hij gaat proberen naar Rusland te vluchten. De andere persoon aan de telefoon geeft hem waardeloos advies: blijf in de kelder en wacht tot onze jongens het gebied weer terugveroveren.

twitter


[ Bericht 3% gewijzigd door slashdotter3 op 18-09-2022 23:33:30 ]
pi_206024929
quote:
7s.gif Op zondag 18 september 2022 23:02 schreef HSG het volgende:

[..]
En hoeveel heeft Oekrane verloren?
[..]
Oekrainiers gevangen genomen door de Russen? Er staat vertaald "Gevangen genomen door z-nazi's".
Niet Z-nazis gevangen genomen. Vandaar ook de blauwe ducktape voor die monden.
Dat account is 100% pro Oekrans.
Vakman pur sang
pi_206024938
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Meeh
Er is iets mee, snap het niet iig.
Ik dacht jij wel lang genoeg in deze reeks meepost om te weten dat dit niet dezelfde Igor Girkin is.
pi_206024945
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 23:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Niet Z-nazis gevangen genomen. Vandaar ook de blauwe ducktape voor die monden.
Dat account is 100% pro Oekrans.
Twitter is sowieso onbetrouwbaar. Iedereen op Twitter kan maar doen alsof.
mon citoyens vous serez unis.
pi_206024949
Nog een heel verhaal over de identiteit van Igor Girkin (jong vrouwtje heeft die trouwens)
Maar half gelezen, doe ik morgen even.

https://www.bellingcat.co(...)ys-cover-identities/
Vakman pur sang
pi_206024957
quote:
4s.gif Op zondag 18 september 2022 23:07 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik dacht jij wel lang genoeg in deze reeks meepost om te weten dat dit niet dezelfde Igor Girkin is.
Toch worden steeds tweets gebruikt van dat account met de boodschap dat het van de Russische nationalist Igor Girkin komt.
Vakman pur sang
pi_206024974
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 23:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Toch worden steeds tweets gebruikt van dat account met de boodschap dat het van de Russische nationalist Igor Girkin komt.
Mensen hebben zich hier idd wel eens vergist. Maar ik dacht dat het inmiddels wel bekend was dat de twitter IgorGirkin iemand anders is.
  zondag 18 september 2022 @ 23:15:47 #133
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206025017
https://www.reddit.com/r/(...)ernal_talks_on_tank/
German FM indicates (!) NATO-internal talks on tank & IFV deliveries

In one of Germany's lead political talk shows, "Anne Will", German foreign minister Annalena Baerbock obviously did NOT confirm that Leopard2 and Marder deliveries are in the works. However, listening closely "in between the lines", discussions in that regard seem to be on their way.

TLDR: She indicated Germany wants repair and ammo logistics to be figured out first before it commits to delivering Leopard2 tanks and Marder IFVs.

First, she mentioned that the deliveries of PzH2000, Gepard, and MARSII, among others, positively impacted Ukraine's ability to withstand and fight back against the Russian atrocities. She also lauded the Ukrainian army's ability to use the Western deliveries effectively in combat. She also noted, however, that particularly repair logistics for e.g. the PzH2000 are currently an issue. Basically, she indicated that NATO knows that the Ukrainian soldiers CAN fight with the modern weapons, but (currently) CANNOT repair them. (Note: Possibly, NATO also does not WANT Ukrainians to be able to repair them for military intel reasons.) She specifically mentioned that on her way back from her visit to Kyiv, she visited a repair facility for modern equipment that is currently being constructed somewhere at the Polish-Ukrainian border.

If I understand the "in between the lines" thing correctly, she basically stated: "If we deliver tanks and IFVs, we want the repair logistics to be sorted out first. Germany cannot provide those capabilities as our engineering resources would need to focus on getting the Leopard2 tanks and Marder IFVs combat-ready. We're currently looking for partners that would take over the repair logistics and Poland with its repair facility at the Polish-Ukrainian border might be a candidate for that."

Besides repair capabilities, she also indicated that ammo logistics aren't figured out yet. Basically, Germany is currently low on (tank and IFV) ammo, due to, well, Merkel government decisions throughout the last 16 years that negatively impacted combat readiness of the German Bundeswehr. To replenish ammo stocks, Germany wants to invest ~20 bn EUR of its 100 bn EUR "Zeitenwende" budget in ammo alone. Thus, Germany currently wouldn't be able to satisfy Ukraine's expected wartime demand in tank and IFV ammo. She mentioned that Germany is working closely with partners on all things related to weapon deliveries.

Again, if I understand the "in between the lines" thing correctly, if she wouldn't be a diplomat, she would have said something like: "Look, while we have tanks and IFVs in storage, we currently lack ammo for them. We're in talks with partners to figure this out but haven't closed a deal with our NATO partners yet."
  zondag 18 september 2022 @ 23:18:24 #134
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206025047
Afgelopen nacht, busstation die als hotel diende voor Russische soldaten

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/09/18/7368014/
About 200 occupiers killed in the explosion in Svatove in Luhansk Oblast – Head of Luhansk Oblast Military Administration
pi_206025093
Mad Max meets Oekraine _O_

  zondag 18 september 2022 @ 23:28:44 #136
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206025144
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 22:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Ze hebben echt enorme aantallen buitgemaakt
[ afbeelding ]
Pff, geeneens vliegtuigen en helikopters.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 18 september 2022 @ 23:32:45 #137
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206025170
quote:
7s.gif Op zondag 18 september 2022 23:02 schreef HSG het volgende:

[..]
En hoeveel heeft Oekrane verloren?
Als ze evenveel materiaal hebben verloren als de Russen zijn ze er onder de streep nog steeds op vooruit gegaan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_206025191
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 23:32 schreef zalkc het volgende:

[..]
Als ze evenveel materiaal hebben verloren als de Russen zijn ze er onder de streep nog steeds op vooruit gegaan.
Dat vraag ik niet. Ik vraag hoeveel Oekrane verloren is.
mon citoyens vous serez unis.
  zondag 18 september 2022 @ 23:36:26 #139
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206025199
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 23:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Toch worden steeds tweets gebruikt van dat account met de boodschap dat het van de Russische nationalist Igor Girkin komt.
Igor Girkin op twitter is niet de oorlogsmisdadiger igor girkin. Dat telegram kanaal is van de oorlogsmisdadiger.
&lt;signature here&gt;.
pi_206025238
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[
[..]
Het is pro Oekrans, alles wat op dat account gedeeld wordt, zelfs de muziek.

[ twitter ]
Dit account is niet van Igor girkin / strelkov...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 18 september 2022 @ 23:43:01 #141
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206025256
Heftig filmpje, iemand wordt tegen zijn wil gerecrutreerd maar beide partijen kunnen vechten dus die gast wordt in een chokehold gewurgd en daarna komen nog wat andere agenten hem in elkaar meppen

https://www.reddit.com/r/(...)lization_in_the_dnr/
More "Assisted" Mobilization in the DNR
pi_206025291
quote:
7s.gif Op zondag 18 september 2022 23:35 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat vraag ik niet. Ik vraag hoeveel Oekrane verloren is.
https://en.m.wikipedia.or(...)_Russo-Ukrainian_War

Over oekrainse verliezen aan voertuigen, artillery etc. maken de russen cijfers bekend maar of die betrouwbaar zijn? Volgens die cijfers zouden er ondertussen al meer Himars-trucks uitgeschakeld zijn dan er door de VS geleverd zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206025377
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 23:43 schreef slashdotter3 het volgende:
Heftig filmpje, iemand wordt tegen zijn wil gerecrutreerd maar beide partijen kunnen vechten dus die gast wordt in een chokehold gewurgd en daarna komen nog wat andere agenten hem in elkaar meppen

https://www.reddit.com/r/(...)lization_in_the_dnr/
More "Assisted" Mobilization in the DNR
Die is al wel vaker gepost, maar weer een waardevolle gemotiveerde soldaat erbij zo te zien.
pi_206025383
twitter
pi_206025392
Al 60.000 km2 bevrijd. Dat is groter dan het oppervlakte van Nederland.

twitter
  Overall beste user 2022 maandag 19 september 2022 @ 00:10:49 #146
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206025398
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 00:06 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Chuck Norris schiet vanuit zijn heup met die dingen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206025423
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 23:43 schreef slashdotter3 het volgende:
Heftig filmpje, iemand wordt tegen zijn wil gerecrutreerd maar beide partijen kunnen vechten dus die gast wordt in een chokehold gewurgd en daarna komen nog wat andere agenten hem in elkaar meppen

https://www.reddit.com/r/(...)lization_in_the_dnr/
More "Assisted" Mobilization in the DNR
De oorlog gaat echt fantastisch voor Rusland :')
  Overall beste user 2022 maandag 19 september 2022 @ 00:20:03 #148
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206025432
twitter


Inderdaad een goed punt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 september 2022 @ 00:24:09 #149
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206025444
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 00:20 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Inderdaad een goed punt.
Mooi gebied om te annexeren O-)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206025462
Lijkt me een beetje voorbarig.
pi_206025492
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 00:30 schreef Tocadisco het volgende:
Lijkt me een beetje voorbarig.
dat zeker
  maandag 19 september 2022 @ 00:43:34 #153
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206025556
quote:
Dat is niet onverwacht .. .in Oezbekistan hebben ze als voormalige Soviet-staat een hardgrondige hekel aan Rusland. Althans, als ik een Oezbeekse collega mag geloven.
pi_206025567
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 00:43 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Wow, klinkt als dat ze dinsdag Sievierodonetsk in handen hebben.
WE moeten nog even kijken of dit waar is, maar hoe dan ook denk ik dat binnen korte tijd Rusland gedwongen zich uit dat hele gebied terug te trekken, het begint daar een enorme 'Pocket' te worden voor de Russen waar ze steesd meer ingesloten raken.
  Overall beste user 2022 maandag 19 september 2022 @ 01:00:40 #157
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206025577
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2022 00:58 schreef skysherrif het volgende:

[..]
WE moeten nog even kijken of dit waar is, maar hoe dan ook denk ik dat binnen korte tijd Rusland gedwongen zich uit dat hele gebied terug te trekken, het begint daar een enorme 'Pocket' te worden voor de Russen waar ze steesd meer ingesloten raken.
Maar dan gaat de gehele logistiek nog verder naar de klote. Ze kunnen ook troepen vanuit het zuiden overbrengen, maar dan loop je daar weer een risico. Maar dat is hun probleem.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206025591
Oei, Nancy Pelosi in Armeni. Waar de roep om uit de “Russische NAVO” (CTSO) te stappen gigantisch is nadat Rusland weigerde Armeni te steunen in diens verdediging tegen Azerbeidzjaanse agressie, ondanks dat dat wel een kerntaak is van de CTSO.

Poetin’s empire is crumbling…de master strateeg lijkt zich in een onomkeerbare situatie te hebben genesteld met gigantische gevolgen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 19 september 2022 @ 01:09:23 #159
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206025602
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 01:06 schreef Aloulu het volgende:
Oei, Nancy Pelosi in Armeni. Waar de roep om uit de “Russische NAVO” (CTSO) te stappen gigantisch is nadat Rusland weigerde Armeni te steunen in diens verdediging tegen Azerbeidzjaanse agressie, ondanks dat dat wel een kerntaak is van de CTSO.

Poetin’s empire is crumbling…de master strateeg lijkt zich in een onomkeerbare situatie te hebben genesteld met gigantische gevolgen.
Dat rare wijf zouden ze aan Rusland uit moeten leveren.
  Overall beste user 2022 maandag 19 september 2022 @ 01:41:17 #160
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206025680
twitter


Een stelletje moordenaars heeft hun verdiende loon gekregen. Hopelijk wordt de overgebleven 10% door de Russen zelf gexecuteerd wegens lafheid. De enige goeie Russische soldaat is tenslotte een dode Russische soldaat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206025948
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 01:41 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Een stelletje moordenaars heeft hun verdiende loon gekregen. Hopelijk wordt de overgebleven 10% door de Russen zelf gexecuteerd wegens lafheid. De enige goeie Russische soldaat is tenslotte een dode Russische soldaat.
Ja als er maar 1% waar is van zo’n tweet.
Proberen Russen deze misdaden naar Aziaten of Mongolen te schuiven? Is dit idd de brigade?
Wie heeft dit onderzocht?
Vakman pur sang
pi_206025984
twitter


Rob is weer eens slecht genformeerd moet ik toegeven
Vakman pur sang
  maandag 19 september 2022 @ 07:47:16 #164
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206026020
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 01:41 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Een stelletje moordenaars heeft hun verdiende loon gekregen. Hopelijk wordt de overgebleven 10% door de Russen zelf gexecuteerd wegens lafheid. De enige goeie Russische soldaat is tenslotte een dode Russische soldaat.
Dat was volgens mij al wat langer bekend. Was ook discussie over of de Russen opzettelijk die unit de vernieling in geholpen hebben om te zorgen dat er geen lastige rechtszaken of getuigen meer zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206026022
twitter
Vakman pur sang
pi_206026040
Waarom Kaliningrad? Ligt best een eind van Ukraine af.
Of is dat om Duitsland en Polen bang te maken?
Of de noordelijke Europese landen.
pi_206026053
twitter


Blijkbaar loopt het Russische leger zo leeg op het Oekraense avontuur dat ze nu zelfs strategisch belangrijke locaties elders in het land serieus aan het verzwakken zijn.
pi_206026057
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 07:51 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]

Blijkbaar loopt het Russische leger zo leeg op het Oekraense avontuur dat ze nu zelfs strategisch belangrijke locaties elders in het land serieus aan het verzwakken zijn.
Die gaan naar Kaliningrad, Rostov ,Belgorod,Bryansk natuurlijk
pi_206026079
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206026099
Zag Putin net een beetje lachend zeggen op het journaal dat de winst die behaald is in Ukraine niets voorstelt.
pi_206026146
twitter
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206026153
Ja dat verhaal dat NATO in Ukraine zit gaat aardig in de Russische propagandamachine
Hoop dat de landen rond Kaliningrad alert zijn op een eventuele inval van Russische ellende.
pi_206026157
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 08:02 schreef quirina het volgende:
Zag Putin net een beetje lachend zeggen op het journaal dat de winst die behaald is in Ukraine niets voorstelt.
Ja omdat die denkt van ik kan elke stad wegvagen wat ik wil met m’n nukes.

Als hij dat zou doen, mag ik hopen dat elke Oekraense eenheid linea recta elke Russische stad in as legt onderweg naar Moskou.
Beter om “er uit te gaan” with a bang, Als t ware.
pi_206026161
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2022 08:10 schreef Aether het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Ik wil even melden dat die State TV uit de 2e tweet bsoluut niks met mij van doen heeft :)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206026169
Rusland heeft nog niet zo lang geleden Perzische tapijten binnengekregen van Iran
pi_206026188
Ik heb het gevoel dat dit heel smerig af gaat lopen.
pi_206026199
Oorlogen zijn altijd smerig
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206026226
Komen we er wel achter of Iran nukes kan maken.
pi_206026252
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 08:22 schreef quirina het volgende:
Komen we er wel achter of Iran nukes kan maken.
Ik denk dat je er gerust van uit kunt gaan dat ls dat het geval is, de VS en Isral daar allang actie tegen hadden ondernomen.
Iran ligt onder het vergrootglas van hun inlichtingendiensten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206026258
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 01:06 schreef Aloulu het volgende:
Oei, Nancy Pelosi in Armeni. Waar de roep om uit de “Russische NAVO” (CTSO) te stappen gigantisch is nadat Rusland weigerde Armeni te steunen in diens verdediging tegen Azerbeidzjaanse agressie, ondanks dat dat wel een kerntaak is van de CTSO.

Poetin’s empire is crumbling…de master strateeg lijkt zich in een onomkeerbare situatie te hebben genesteld met gigantische gevolgen.
Pelosi in Armeni bevalt de Russen totaal niet, zoals ze daar kwam om te luisteren naar wat de Armenen nodig hebben op defensiegebied. Nog niks formeels, maar de Amerikanen lijken hiermee een veiligheidsgarantie af te willen geven. Armeni is echt Ruslands achtertuin. Pelosi's bezoek ligt net zo gevoelig als haar bezoek aan Taiwan voor China was.
pi_206026269
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 08:31 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Pelosi in Armeni bevalt de Russen totaal niet, zoals ze daar kwam om te luisteren naar wat de Armenen nodig hebben op defensiegebied. Nog niks formeels, maar de Amerikanen lijken hiermee een veiligheidsgarantie af te willen geven. Armeni is echt Ruslands achtertuin. Pelosi's bezoek ligt net zo gevoelig als haar bezoek aan Taiwan voor China was.
Leuk wespennest wel, als zowel de VS als aartsvijand Iran samen Armeni steunen, en Isral Azerbaidzan :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 19 september 2022 @ 08:44:31 #182
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 19 september 2022 @ 08:47:33 #183
8369 speknek
Another day another slay
pi_206026317
quote:
Net zoals op de Krim hadden ze mensen nodig om voor te stemmen in het referendum.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206026335
quote:
Goh, Rusland heeft nog nooit zo gehandeld /s
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 19 september 2022 @ 08:59:43 #185
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 19 september 2022 @ 08:59:50 #186
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206026392
Ah "eindelijk" wat serieuze media die nucelaire dreiging vermelden. Daar tel ik dat praat programmaatje overigens niet bij.
pi_206026414
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 08:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Leuk wespennest wel, als zowel de VS als aartsvijand Iran samen Armeni steunen, en Isral Azerbaidzan :D
Never waste a good Balkan crisis
pi_206026446
Biden gaat wel troepen sturen naar Taiwan als China Taiwan aan gaat vallen. Ideale situatie voor Rossiya.
Maw Ukraine mag doodvallen en het uitzoeken met Europa.
  maandag 19 september 2022 @ 09:12:08 #189
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206026497
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 08:59 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ah "eindelijk" wat serieuze media die nucelaire dreiging vermelden. Daar tel ik dat praat programmaatje overigens niet bij.
Putin gaf al aan in dat in oktober dat die satanbom klaar zou zijn. Ik denk niet dat het bij maar wat dreigen blijft en bovendien in hoeverre houden de veiligheidsdiensten Iran in de gaten?
https://www.dailymail.co.(...)ize-nuke-strike.html
  maandag 19 september 2022 @ 09:23:37 #191
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206026567
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 09:08 schreef quirina het volgende:
Biden gaat wel troepen sturen naar Taiwan als China Taiwan aan gaat vallen. Ideale situatie voor Rossiya.
Maw Ukraine mag doodvallen en het uitzoeken met Europa.
Er is niet superveel overlap tussen het spul dat naar Oekraine gaat en het spul dat voor de verdediging van Taiwan nodig is..
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_206026577
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 09:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er is niet superveel overlap tussen het spul dat naar Oekraine gaat en het spul dat voor de verdediging van Taiwan nodig is..
het gaat niet om spul maar om American boots on the ground.
pi_206026579
quote:
In twee weken lijkt mij rijkelijk laat. Die troepen zijn dan in het voorjaar van 2023 inzetbaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206026584
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 08:31 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Pelosi in Armeni bevalt de Russen totaal niet, zoals ze daar kwam om te luisteren naar wat de Armenen nodig hebben op defensiegebied. Nog niks formeels, maar de Amerikanen lijken hiermee een veiligheidsgarantie af te willen geven. Armeni is echt Ruslands achtertuin. Pelosi's bezoek ligt net zo gevoelig als haar bezoek aan Taiwan voor China was.
Appels en bloemkolen of chinezen en russen vergelijken.

taiwan is officieel volgens amerikaanse wet onderdeel van china.

Armenia is niks van Rusland nooit iets geweest van rusland. Armenie was veroverd onder sovjet unie, maar zijn altijd gebieden geweest met eigen bevolking.
pi_206026643
Azerbeidzjan krijgt denk ik wel steun van Turkije
  maandag 19 september 2022 @ 09:45:59 #196
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206026705
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 09:15 schreef quirina het volgende:

[..]
Putin gaf al aan in dat in oktober dat die satanbom klaar zou zijn. Ik denk niet dat het bij maar wat dreigen blijft en bovendien in hoeverre houden de veiligheidsdiensten Iran in de gaten?
https://www.dailymail.co.(...)ize-nuke-strike.html

Dailymail. Tja

Iran wordt over het algemeen uitermate goed in de gaten gehouden. In het bijzonder op nucleaire ontwikkelingen.
  maandag 19 september 2022 @ 09:46:37 #197
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206026708
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 09:08 schreef quirina het volgende:
Biden gaat wel troepen sturen naar Taiwan als China Taiwan aan gaat vallen. Ideale situatie voor Rossiya.
Maw Ukraine mag doodvallen en het uitzoeken met Europa.
Het is geen of-of situatie

[ Bericht 0% gewijzigd door Rode_Wijn op 19-09-2022 10:02:27 ]
pi_206026726
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 07:49 schreef quirina het volgende:
Waarom Kaliningrad? Ligt best een eind van Ukraine af.
Of is dat om Duitsland en Polen bang te maken?
Of de noordelijke Europese landen.
Alles om de echte Russen uit Moskou en St. Petersburg te ontzien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206026744
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 09:15 schreef quirina het volgende:

[..]
Putin gaf al aan in dat in oktober dat die satanbom klaar zou zijn. Ik denk niet dat het bij maar wat dreigen blijft en bovendien in hoeverre houden de veiligheidsdiensten Iran in de gaten?
https://www.dailymail.co.(...)ize-nuke-strike.html

Mocht dat gebeuren dan gaan we een interessante eeuw toegemoed; het geeft een vrijbrief aan andere landen om ook actie te ondernemen. Noord-Korea heeft eerder al aangegeven het ook preventief in te zetten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206026746
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 09:08 schreef quirina het volgende:
Biden gaat wel troepen sturen naar Taiwan als China Taiwan aan gaat vallen. Ideale situatie voor Rossiya.
Maw Ukraine mag doodvallen en het uitzoeken met Europa.
aanname, ik moet dat nog zien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206026765
Ik gaf Iran altijd een soort van voordeel van de twijfel (of eigenlijk: ik heb me altijd verwonderd over de westerse steun aan Saudi Arabie en tegelijkertijd de afkeer jegens Iran), maar wat mij betreft schiet Isral alle tactische doelen en wapendepots in dat land helemaal naar de galemiezen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206026766
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206026805
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2022 09:55 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Even serieus. Ik denk wel dat ze een gebrek aan tandartsen hebben in Rusland.
Er lopen zoveel lui daar met verrotte gebitten. En ik hoorde van een Turkse collega dat veel Russische toeristen in Turkije hun gebit laten doen.
  maandag 19 september 2022 @ 10:00:35 #204
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206026811
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 07:49 schreef quirina het volgende:
Waarom Kaliningrad? Ligt best een eind van Ukraine af.
Of is dat om Duitsland en Polen bang te maken?
Of de noordelijke Europese landen.
Kgrad is wel grappig.

Want de categorie russen die er wonen, zijn bijna prinsjes. Ze zijn zo goed als zo welvarend als reguliere moskovieten, en vele malen welvarender dan gemiddelde in de stront wonende russen, bij de gratie van dat Kgrad het meest westelijk ligt, en ze (iig voorheen) een zeer europese levensstijl gewend waren.

Dus voor russen die apolitiek zijn en niet lastig gevallen willen worden met deze stompzinnige oorlog en daarom gaan muiten -> Kgrad in de gaten houden.
&lt;signature here&gt;.
pi_206026825
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 09:59 schreef quirina het volgende:

[..]
Even serieus. Ik denk wel dat ze een gebrek aan tandartsen hebben in Rusland.
Er lopen zoveel lui daar met verrotte gebitten. En ik hoorde van een Turkse collega dat veel Russische toeristen in Turkije hun gebit laten doen.
Klassieke derde wereld issues.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206026869
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 19 september 2022 @ 10:08:16 #207
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206026871
Frontlinie verschuift elke dag nu

https://www.telegraaf.nl/(...)estellen-neergehaald
'Russen verloren afgelopen dagen vier gevechtsvliegtuigen'

Volgens het Britse ministerie van Defensie heeft Rusland de afgelopen tien dagen zeker vier gevechtsvliegtuigen verloren boven Oekrane. Het totaal aantal verloren gegane toestellen zou daardoor zijn opgelopen naar 55. Waar de toestellen werden neergehaald, vermeldt het ministerie niet. In het noordoosten van het land is Oekrane bezig met een snelle opmars en werd volgens president Zelenski al ruim 8000 vierkante kilometer land heroverd.

Volgens de Britten zijn de Russische verliezen 'mogelijk deels te verklaren doordat Russische piloten grotere risico's nemen om luchtsteun te verlenen aan grondeenheden die onder druk staan van Oekrane'.

Daarnaast weten Russische piloten vaak niet precies waar ze vliegen, aldus de Britten. Er is dan ook een 'realistische mogelijkheid' dat gevechtsvliegtuigen boven door Oekrane heroverd gebied zijn verdwaald en daar onder vuur zijn genomen. Dat zou mede komen doordat de frontlinies de afgelopen dagen snel zijn verschoven.

Het ontbreekt de Russen volgens het Verenigd Koninkrijk aan een militair overwicht in het Oekraense luchtruim. Dat zou een van de grootste zwakke plekken zijn van de Russische oorlogsinspanningen.

================
Britten: Russen verliezen steeds meer gevechtsvliegtuigen
De Russische strijdkrachten verloren in Oekrane de afgelopen anderhalve week waarschijnlijk minstens vier gevechtsvliegtuigen. Dat meldt het Britse ministerie van Defensie, dat op basis van eigen inlichtingen updates geeft over het verloop van de oorlog in het Oost-Europese land.

De Britten vermoeden dat de Russische luchtmacht steeds grotere risico's neemt en mede daardoor meer toestellen verliest. Russische piloten proberen om grondtroepen te ondersteunen die worden geconfronteerd met oprukkende Oekraners. Die voeren momenteel een tegenoffensief uit.

Het ontbreekt de Russen volgens het Verenigd Koninkrijk aan een militair overwicht in het Oekraense luchtruim. Dat zou een van de grootste zwakke plekken zijn van de Russische oorlogsinspanningen. De Britten schatten dat de Russische luchtmacht sinds het begin van de invasie zo'n 55 vliegtuigen heeft verloren.

De Russen gebruiken naast vliegtuigen ook drones, onbemande vliegtuigjes. Die zouden onder meer van Iran zijn gekocht. Een Oekraense functionaris zegt dat al restanten zijn teruggevonden van de aanvalsdrone Shahed-136, bericht The New York Times. Bij de eerste aanval met zo'n drone zou Oekraense artillerie zijn opgeblazen die was geleverd door de Verenigde Staten.

Oekraense officieren zien de Iraanse toestellen als beangstigend effectief, schrijft de krant. Het gebruik van de 'kamikaze-drones' met explosieven zou voor de Russen een goed alternatief zijn voor aanvallen met artillerie, zegt een Oekraense kolonel tegen The New York Times. "Het is makkelijker om zo'n drone in te zetten dan het is om honderd artilleriegranaten af te vuren."

[ Bericht 35% gewijzigd door slashdotter3 op 19-09-2022 10:26:58 ]
pi_206027038
Grappig hoe een stukje geschiedenis zo actueel kan zijn. De kijk van Marx op het conflict en hoe de vernedering van de Krim oorlog de Russen dwong om in de spiegel te kijken en te zien hoe achterlijk ze zijn

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 19 september 2022 @ 10:27:48 #209
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206027067
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 09:59 schreef quirina het volgende:

[..]
Even serieus. Ik denk wel dat ze een gebrek aan tandartsen hebben in Rusland.
Er lopen zoveel lui daar met verrotte gebitten. En ik hoorde van een Turkse collega dat veel Russische toeristen in Turkije hun gebit laten doen.
Doen veel Nederlanders ook.
  maandag 19 september 2022 @ 10:30:11 #210
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206027094
quote:
Oekraense officieren zien de Iraanse toestellen als beangstigend effectief, schrijft de krant. Het gebruik van de 'kamikaze-drones' met explosieven zou voor de Russen een goed alternatief zijn voor aanvallen met artillerie, zegt een Oekraense kolonel tegen The New York Times. "Het is makkelijker om zo'n drone in te zetten dan het is om honderd artilleriegranaten af te vuren."
Let op die laatste zin...

Is dat besef er ook bij alle Europese legers die zich nu aan het bewapenen zijn?
  maandag 19 september 2022 @ 10:31:12 #211
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206027102
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:08 schreef slashdotter3 het volgende:
Frontlinie verschuift elke dag nu

https://www.telegraaf.nl/(...)estellen-neergehaald
'Russen verloren afgelopen dagen vier gevechtsvliegtuigen'

Volgens het Britse ministerie van Defensie heeft Rusland de afgelopen tien dagen zeker vier gevechtsvliegtuigen verloren boven Oekrane. Het totaal aantal verloren gegane toestellen zou daardoor zijn opgelopen naar 55. Waar de toestellen werden neergehaald, vermeldt het ministerie niet. In het noordoosten van het land is Oekrane bezig met een snelle opmars en werd volgens president Zelenski al ruim 8000 vierkante kilometer land heroverd.

Volgens de Britten zijn de Russische verliezen 'mogelijk deels te verklaren doordat Russische piloten grotere risico's nemen om luchtsteun te verlenen aan grondeenheden die onder druk staan van Oekrane'.

Daarnaast weten Russische piloten vaak niet precies waar ze vliegen, aldus de Britten. Er is dan ook een 'realistische mogelijkheid' dat gevechtsvliegtuigen boven door Oekrane heroverd gebied zijn verdwaald en daar onder vuur zijn genomen. Dat zou mede komen doordat de frontlinies de afgelopen dagen snel zijn verschoven.

Het ontbreekt de Russen volgens het Verenigd Koninkrijk aan een militair overwicht in het Oekraense luchtruim. Dat zou een van de grootste zwakke plekken zijn van de Russische oorlogsinspanningen.

================
Britten: Russen verliezen steeds meer gevechtsvliegtuigen
De Russische strijdkrachten verloren in Oekrane de afgelopen anderhalve week waarschijnlijk minstens vier gevechtsvliegtuigen. Dat meldt het Britse ministerie van Defensie, dat op basis van eigen inlichtingen updates geeft over het verloop van de oorlog in het Oost-Europese land.

De Britten vermoeden dat de Russische luchtmacht steeds grotere risico's neemt en mede daardoor meer toestellen verliest. Russische piloten proberen om grondtroepen te ondersteunen die worden geconfronteerd met oprukkende Oekraners. Die voeren momenteel een tegenoffensief uit.

Het ontbreekt de Russen volgens het Verenigd Koninkrijk aan een militair overwicht in het Oekraense luchtruim. Dat zou een van de grootste zwakke plekken zijn van de Russische oorlogsinspanningen. De Britten schatten dat de Russische luchtmacht sinds het begin van de invasie zo'n 55 vliegtuigen heeft verloren.

De Russen gebruiken naast vliegtuigen ook drones, onbemande vliegtuigjes. Die zouden onder meer van Iran zijn gekocht. Een Oekraense functionaris zegt dat al restanten zijn teruggevonden van de aanvalsdrone Shahed-136, bericht The New York Times. Bij de eerste aanval met zo'n drone zou Oekraense artillerie zijn opgeblazen die was geleverd door de Verenigde Staten.

Oekraense officieren zien de Iraanse toestellen als beangstigend effectief, schrijft de krant. Het gebruik van de 'kamikaze-drones' met explosieven zou voor de Russen een goed alternatief zijn voor aanvallen met artillerie, zegt een Oekraense kolonel tegen The New York Times. "Het is makkelijker om zo'n drone in te zetten dan het is om honderd artilleriegranaten af te vuren."
Maar geen bevestiging van deze vier verliezen terwijl het front toch voorruit ging.

Zo verzinnen de Ukraieners nog steeds 250+ neergeschoten vliegtuigen.

En de Russen 600 vliegtuigen.
  maandag 19 september 2022 @ 10:35:38 #212
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206027137
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:31 schreef PluggieOD het volgende:
Maar geen bevestiging van deze vier verliezen terwijl het front toch voorruit ging.
Het is deze ronde zelfs het engelse MOD die dit meld.

Van wie wil je bevestiging op dit punt, van het kremlin zelf? :)
&lt;signature here&gt;.
  maandag 19 september 2022 @ 10:35:55 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_206027142
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:31 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Maar geen bevestiging van deze vier verliezen terwijl het front toch voorruit ging.

Zo verzinnen de Ukraieners nog steeds 250+ neergeschoten vliegtuigen.

En de Russen 600 vliegtuigen.
De meeste vliegtuigen zijn geen gevechtsvliegtuigen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 19 september 2022 @ 10:36:34 #214
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206027148
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2022 10:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het is deze ronde zelfs het engelse MOD die dit meld.

Van wie wil je bevestiging op dit punt, van het kremlin zelf? :)
Jij gelooft de 600 neergeschoten Ukraiense vliegtuigen ook.
  maandag 19 september 2022 @ 10:37:53 #215
8369 speknek
Another day another slay
pi_206027156
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2022 10:24 schreef Slayage het volgende:
Grappig hoe een stukje geschiedenis zo actueel kan zijn. De kijk van Marx op het conflict en hoe de vernedering van de Krim oorlog de Russen dwong om in de spiegel te kijken en te zien hoe achterlijk ze zijn

[ twitter ]
Damn, niks veranderd :o.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 19 september 2022 @ 10:38:31 #216
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206027165
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 10:35 schreef speknek het volgende:

[..]
De meeste vliegtuigen zijn geen gevechtsvliegtuigen.
Geef eens een lijstje.
  maandag 19 september 2022 @ 10:41:52 #217
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206027201
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:36 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Jij gelooft de 600 neergeschoten Ukraiense vliegtuigen ook.
Nee, want zoveel hadden ze er niet.

Maar ik zie je hier vaak het riedeltje afdraaien dat je het niet geloofd, omdat het niet "bevestigd" is.

Vind je het dan erg raar dat ik je vraag wat je wel een bevestiging vind?

Ikzelf ben bv geneigd alles wat oekraine zegt met korrel zout te nemen, zegt het engelse MOD het, gaat de waarschijnlijkheid al omhoog.

Hier dag in dag uit roepen dat je het allemaal niet geloofd voegt niet zo veel toe. ;)

Het gaat immers nooit zwart-wit zijn, in dat beide zijde ruiterlijk toegeven hoe het met de verliezen zit.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 19 september 2022 @ 10:43:13 #218
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206027211
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2022 10:24 schreef Slayage het volgende:
Grappig hoe een stukje geschiedenis zo actueel kan zijn. De kijk van Marx op het conflict en hoe de vernedering van de Krim oorlog de Russen dwong om in de spiegel te kijken en te zien hoe achterlijk ze zijn

[ twitter ]
Dat leest als een actueel commentaar.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 19 september 2022 @ 10:43:24 #219
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 19 september 2022 @ 10:43:32 #220
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206027214
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 10:37 schreef speknek het volgende:

[..]
Damn, niks veranderd :o.
Eh, jawel, ze hebben spoorwegen sinds die tijd wat beter voor elkaar.

En voor de rest is er idd niks veranderd. :')

L'histoire se rpte.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 19 september 2022 @ 10:43:58 #221
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206027219
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:30 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Let op die laatste zin...

Is dat besef er ook bij alle Europese legers die zich nu aan het bewapenen zijn?
Jazeker. De Russen zijn alleen wat langzamer van begrip.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 19 september 2022 @ 10:44:17 #222
8369 speknek
Another day another slay
pi_206027223
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:38 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Geef eens een lijstje.
https://www.oryxspioenkop(...)during-2022.html?m=1

Met foto's
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 19 september 2022 @ 10:44:33 #223
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206027228
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2022 10:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, want zoveel hadden ze er niet.

Maar ik zie je hier vaak het riedeltje afdraaien dat je het niet geloofd, omdat het niet "bevestigd" is.

Vind je het dan erg raar dat ik je vraag wat je wel een bevestiging vind?

Ikzelf ben bv geneigd alles wat oekraine zegt met korrel zout te nemen, zegt het engelse MOD het, gaat de waarschijnlijkheid al omhoog.

Hier dag in dag uit roepen dat je het allemaal niet geloofd voegt niet zo veel toe. ;)

Het gaat immers nooit zwart-wit zijn, in dat beide zijde ruiterlijk toegeven hoe het met de verliezen zit.
Ik zie je vaak alleen maar Twitter copieren.

En vooral aangeven dat je er geen verstand van hebt, en niet veel verder komt dan dat: Twitter copieren.
  maandag 19 september 2022 @ 10:46:03 #224
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206027244
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:44 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Ik zie je vaak alleen maar Twitter copieren.

En vooral aangeven dat je er geen verstand van hebt, en niet veel verder komt dan dat: Twitter copieren.
Ow, het gaat nu ineens over mij? :)

Maar ik vroeg: wat is dan een bevestiging voor jou?

En vooral elke dag hier pedant roepen dat je het niet geloofd, want het is niet "bevestigd" :W
&lt;signature here&gt;.
pi_206027284
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 08:59 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ah "eindelijk" wat serieuze media die nucelaire dreiging vermelden. Daar tel ik dat praat programmaatje overigens niet bij.
Er was een tijd dat je compleet belachelijk gemaakt werd als je een nucleaire dreiging bespreekbaar probeerde te maken.

Gelijk krijgen kost soms wat tijd, een paar maanden valt nog mee.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206027315
https://liveuamap.com/en/(...)t-industrial-zone-of

Als Rusland maar wanhopig genoeg wordt zien ze een kerncentrale dus als legitiem doelwit.
  maandag 19 september 2022 @ 10:54:07 #227
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206027321
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2022 10:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

En vooral elke dag hier pedant roepen dat je het niet geloofd, want het is niet "bevestigd" :W
Mijn vak is waarheidsvinding.

Jouw vrijetijdsbesteding is de halve dag Twitter copieren. Anders inderdaad.
pi_206027342
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:54 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Mijn vak is waarheidsvinding.

Jouw vrijetijdsbesteding is de halve dag Twitter copieren. Anders inderdaad.
Ik was terug aan het lezen, het gaat het hele weekend gewoon door. Best treurig.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  maandag 19 september 2022 @ 10:56:38 #229
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206027345
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:54 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Mijn vak is waarheidsvinding.

Jouw vrijetijdsbesteding is de halve dag Twitter copieren. Anders inderdaad.
En gaat er dan antwoord komen op de vraag wat precies "bevestiging" inhoud? Nee h? :)

Dat snap ik, want keiharde criteria uiteenzetten maakt dat je niet meer elke dag hard kan roepen dat het "niet waar is, want het is niet "bevestigd!".

En waarheidsbevinding is je "vak" nogal niet. :')

Wow.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 19 september 2022 @ 10:57:06 #230
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206027349
Echte mannen gaan het leger in!

https://www.aljazeera.com(...)o-volunteer-soldiers
Russia turns to trucks and big wages to woo volunteer soldiers
In the Russian city of Rostov, soldiers in camouflage and black masks show their guns and offer recruitment contracts.



Soldiers in camouflage and black masks showed their guns to interested passersby and handed out colour brochures titled 'Military service on a contract - the choice of a real man' [Reuters]
  maandag 19 september 2022 @ 10:58:49 #231
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206027366
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2022 10:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
En gaat er dan antwoord komen op de vraag wat precies "bevestiging" inhoud? Nee h? :)

Dat snap ik, want keiharde criteria uiteenzetten maakt dat je niet meer elke dag hard kan roepen dat het "niet waar is, want het is niet "bevestigd!".

En waarheidsbevinding is je "vak" nogal niet. :')

Wow.
Er zijn drie mensen hier die er vakmatig wat vanaf weten.
Bij alle 3 heb je inmiddels luid laten weten dat jij er veel meer vanaf weet.

Dat kan. Vraag me vooral af wat je wel doet overdag in je leven.
pi_206027371
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2022 10:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Echte mannen gaan het leger in!

https://www.aljazeera.com(...)o-volunteer-soldiers
Russia turns to trucks and big wages to woo volunteer soldiers
In the Russian city of Rostov, soldiers in camouflage and black masks show their guns and offer recruitment contracts.

[ afbeelding ]

Soldiers in camouflage and black masks showed their guns to interested passersby and handed out colour brochures titled 'Military service on a contract - the choice of a real man' [Reuters]
En die echte mannen roepen straks huilend om hun moeder, als ze straks in een Oekrans weiland hun ingewanden proberen terug te stoppen *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 19 september 2022 @ 10:59:56 #233
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206027378
Kijk, weer een!

twitter


En voor het domme volk hierzo,

Dit is een mogelijkheid. Er is geen garantie dat het daadwerkelijk zo is ;)
&lt;signature here&gt;.
  maandag 19 september 2022 @ 11:00:34 #234
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206027388
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2022 10:59 schreef ExTec het volgende:
Kijk, weer een!

[ twitter ]

En voor het domme volk hierzo,

Dit is een mogelijkheid. Er is geen garantie dat het daadwerkelijk zo is ;)
Ah, je zat weer op Twitter.

Heb je een RF regie, c/n, bort en eenheid voor ons?
  maandag 19 september 2022 @ 11:00:47 #235
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206027389
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:58 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Bla bla bla bla
Maar je gaat dus niet uiteenzetten, wat in jouw optiek een bevestiging is? :)

Dat dacht ik al ;)
&lt;signature here&gt;.
  maandag 19 september 2022 @ 11:01:15 #236
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206027392
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2022 11:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar je gaat dus niet uiteenzetten, wat in jouw optiek een bevestiging is? :)

Dat dacht ik al ;)
Zie de post boven je.

Dat ging ook alweer mis bij je.
  maandag 19 september 2022 @ 11:01:53 #237
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206027396
Succes verder op Twitter vandaag Extec. Ik ga weer iets doen.
  maandag 19 september 2022 @ 11:02:08 #238
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206027400
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 11:00 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Ah, je zat weer op Twitter.

Heb je een RF regie, c/n, bort en eenheid voor ons?
Sorry, wie is "ons"? :)

En sinds wanneer moeten mijn posts aan jouw criteria voldoen?

Wie de f*ck denk je dat je bent? :)
&lt;signature here&gt;.
pi_206027406
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2022 11:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Sorry, wie is "ons"? :)

En sinds wanneer moeten mijn posts aan jouw criteria voldoen?

Wie de f*ck denk je dat je bent? :)
Je bent vergeten een paar dingen dik te drukken of cursief te maken.

Dat is altijd zo komisch.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  maandag 19 september 2022 @ 11:04:01 #240
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206027409
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2022 11:03 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Sorry, zei je iets?

Nee?

Dat dacht ik al ;)
&lt;signature here&gt;.
  maandag 19 september 2022 @ 11:04:07 #241
8369 speknek
Another day another slay
pi_206027411
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:58 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Er zijn drie mensen hier die er vakmatig wat vanaf weten.
Bij alle 3 heb je inmiddels luid laten weten dat jij er veel meer vanaf weet.

Dat kan. Vraag me vooral af wat je wel doet overdag in je leven.
Ik bedoel zelfs de commandant van de Wehrmacht blijkt niet zo heel goed genformeerd. Wat doe je met het lijstje wat ik je net gegeven hebt. Niets waarschijnlijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 19 september 2022 @ 11:05:28 #242
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206027428
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 11:04 schreef speknek het volgende:

[..]
Wat doe je met het lijstje wat ik je net gegeven hebt. Niets waarschijnlijk.
Welk lijstje? Oryx? Dat is nu wel boeiend. Namen en rugnummers, en alleen bevestigingen meenemen.
  maandag 19 september 2022 @ 11:07:03 #243
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206027445
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 11:05 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Welk lijstje? Oryx? Dat is nu wel boeiend. Namen en rugnummers, en alleen bevestigingen meenemen.
In jouw parallelle universum, waar jij denkt dat jij iets te zeggen hebt over wie wat precies waar post.

In de echte wereld mogen mensen hier ook dingen posten die niet voldoen aan jouw criteria.

Criteria die je overigens weigert uiteen te zetten ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_206027447
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2022 10:49 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Er was een tijd dat je compleet belachelijk gemaakt werd als je een nucleaire dreiging bespreekbaar probeerde te maken.

Gelijk krijgen kost soms wat tijd, een paar maanden valt nog mee.
Mwa, er waren meer mensen die vonden dat de bommen elk moment konden vallen dan mensen die ontkenden dat het een optie was.

Ja, er is een verhoogde dreiging, maar ik denk nog steeds dat de kans erg klein gaat zijn.
  maandag 19 september 2022 @ 11:08:47 #245
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206027470
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2022 11:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
In jouw parallelle universum, waar jij denkt dat jij iets te zeggen hebt over wie wat precies waar post.

In de echte wereld mogen mensen hier ook dingen posten die niet voldoen aan jouw criteria.

Criteria die je overigens weigert uiteen te zetten ;)
Vind je het gek dat je geen baan hebt?
  maandag 19 september 2022 @ 11:12:24 #246
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206027521
Gerapporteerd :)
&lt;signature here&gt;.
  maandag 19 september 2022 @ 11:15:26 #247
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206027572
Goed nieuws, voor de mensen die van BigMacs houden, in Oekraine.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_206027680
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2022 11:15 schreef ExTec het volgende:
Goed nieuws, voor de mensen die van BigMacs houden, in Oekraine.

[ twitter ]
Wil je bij deze echt belangrijke zaken wel even een link naar een bevestiging van Ronald zelf geven?

:P
  maandag 19 september 2022 @ 11:28:27 #249
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 19 september 2022 @ 11:37:59 #250
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206027788
Zo, voordeur op slot.
twitter
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 19 september 2022 @ 11:42:31 #251
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206027826
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 11:37 schreef Perrin het volgende:
Zo, voordeur op slot.
[ twitter ]
Voor die landen is het ook daadwerkelijk een veiligheids issue dus ergens snap ik het wel, maar wmb blijt Nederland gewoon open. Helemaal isoleren werkt vaak niet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 19 september 2022 @ 11:53:54 #252
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206027934
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 11:23 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Wil je bij deze echt belangrijke zaken wel even een link naar een bevestiging van Ronald zelf geven?

:P
Ja, precies, anders is het immers "niet bevestigd" ;)
&lt;signature here&gt;.
  maandag 19 september 2022 @ 12:02:22 #253
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206028055
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 11:04 schreef speknek het volgende:

[..]
het lijstje dat ik je net heb opgestuurd
Nog geen lijstje ontvangen met 250 vliegtuigen welke van de Russen vernietigd zijn van je.

Er is denk ik iets misgegaan?
pi_206028144
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 11:04 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik bedoel zelfs de commandant van de Wehrmacht blijkt niet zo heel goed genformeerd. Wat doe je met het lijstje wat ik je net gegeven hebt. Niets waarschijnlijk.
De Wehrmacht is al een tijdje opgeheven :P
  maandag 19 september 2022 @ 12:10:36 #255
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206028153
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2022 11:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Voor die landen is het ook daadwerkelijk een veiligheids issue dus ergens snap ik het wel, maar wmb blijt Nederland gewoon open. Helemaal isoleren werkt vaak niet.
NL geeft ook geen visa uit aan russen. Niet zo zeer vanwege dit, maar vanwege een tit for tat, omdat rus veel ambassade personeel heeft weggestuurd, en dat verpakt als: we hebben niet genoeg personeel meer om visa's uit te geven.
&lt;signature here&gt;.
pi_206028169
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:02 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Nog geen lijstje ontvangen met 250 vliegtuigen welke van de Russen vernietigd zijn van je.

Er is denk ik iets misgegaan?
Je bent hatelijk irritant.
pi_206028284
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:12 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Je bent hatelijk irritant.
Het internet heeft mensen ook een beetje kapot gemaakt denk ik. Je kunt wel fotografisch bewijs willen hebben van elk vernietigd stukje materieel in een oorlog, maar zo werkt dat in de praktijk niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206028332
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:20 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het internet heeft mensen ook een beetje kapot gemaakt denk ik. Je kunt wel fotografisch bewijs willen hebben van elk vernietigd stukje materieel in een oorlog, maar zo werkt dat in de praktijk niet.
Moet je ook niet willen. Je kan er altijd voor kiezen mensen links te laten liggen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_206028379
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:20 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het internet heeft mensen ook een beetje kapot gemaakt denk ik. Je kunt wel fotografisch bewijs willen hebben van elk vernietigd stukje materieel in een oorlog, maar zo werkt dat in de praktijk niet.
Sommige mensen willen echter een oneindige hoeveelheid bewijs hebben voor iets wat tegen hun wereldbeeld in gaat, wat opgebouwd is door wat losse hersenscheten van wat opiniemakers ... waar diezelfde hoeveelheid aan bewijslast omgekeerd dus niet voor gold.
  maandag 19 september 2022 @ 12:35:15 #260
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206028501
De VS blokkeert of vertraagt wel vaker wapenverkopen van Israel (die altijd beter en goedkoper zijn) omdat ze liever willen dat Amerikaanse producten worden afgenomen.

https://www.israelhayom.c(...)ow-3-defense-system/
US silence delaying German procurement of Israel's Arrow 3 defense system
The assessment in Israel is that had there been no opposition to the move among government officials, the sale would have already been approved. On the other hand, given that Jerusalem's request has not been denied, some estimate that eventually, Washington will give the green light.
  maandag 19 september 2022 @ 12:38:53 #261
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206028554
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:20 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het internet heeft mensen ook een beetje kapot gemaakt denk ik. Je kunt wel fotografisch bewijs willen hebben van elk vernietigd stukje materieel in een oorlog, maar zo werkt dat in de praktijk niet.
De Russen claimen:
600 vernietigde vliegtuigen.

De reactie: onzin.

De Ukraieners claimen:
250 vernietigde vliegtuigen.

De reactie: dat klopt. "want het Ukraiense ministerie zegt dit zelf".

Ik betoog dat dit niet klopt. Voor veel mensen is het een voetbalwedstrijd. Al dan niet te winnen door de hele dag Twitter berichten bij je naratief te plaatsen. En afhankelijk van de bron, voor welke club je bent, is iets waar. Iemand die zegt "ho, klopt dit wel", die val je vervolgens persoonlijk aan.

Propaganda is van alle tijden. Met internet zit iedereen in zijn eigen informatiebubbel.

Een forum als dit vind je ook in Rusland. Daar staat exact hetzelfde als hier: alleen 180 graden gedraait. Daar heb je dezelfde personen die de hele dag berichtjes lopen te copieren zonder filter.
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Sommige mensen willen echter een oneindige hoeveelheid bewijs hebben voor iets wat tegen hun wereldbeeld in gaat, wat opgebouwd is door wat losse hersenscheten van wat opiniemakers ... waar diezelfde bewijslast omgekeerd dus niet voor gold.
Dat gaat niet over deze discussie.

We weten overigens allebei dat dat lijstje van 250 vliegtuigen er simpelweg niet is. Omdat het onzin is. Maar we zien hier "Ja, maar het zijn niet alleen gevechtsvliegtuigen". En we zijn zo weer 10 berichten verder met onzin.

Iedereen kan zeggen "ik denk 4000". "Ik vermoed maar 300". Dus iets als Oryx is wel een bron. Als we bij 1100+ min of meer bevestigde uitgeschakelde tanks zijn. Daar kun je iets mee.

Overigens houdt het engelse MoD het op "maar" 55 vernietigde Russische toestellen. Fascinerend niet. ;)
  maandag 19 september 2022 @ 12:40:56 #262
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206028588
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:20 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het internet heeft mensen ook een beetje kapot gemaakt denk ik. Je kunt wel fotografisch bewijs willen hebben van elk vernietigd stukje materieel in een oorlog, maar zo werkt dat in de praktijk niet.
Probleem bij vliegtuigen is ook dat ze vaak neerstorten daar waar oekraine er niet bij kan.

Bv deze, die liep in de gaten omdat er een jammer pod opzit die allicht van interesse is voor westerse geheime diensten:

twitter


Maar die is dus tijden geleden al neergehaald, maar foto's zijn er nu pas, sinds oekraine er bij kan.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 19 september 2022 @ 12:42:05 #263
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206028602
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:38 schreef PluggieOD het volgende:
De reactie: dat klopt. "want het Ukraiense ministerie zegt dit zelf".
Kun je even quoten waar iemand dat zei? :)

Ik heb het niet gezien namelijk ;)
&lt;signature here&gt;.
  maandag 19 september 2022 @ 12:47:33 #264
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 19 september 2022 @ 13:08:18 #265
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206028958
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 19 september 2022 @ 13:39:37 #267
8369 speknek
Another day another slay
pi_206029366
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:02 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Nog geen lijstje ontvangen met 250 vliegtuigen welke van de Russen vernietigd zijn van je.

Er is denk ik iets misgegaan?
Misschien heb je niet op de link geklikt? Of bedoel je dat er "maar 229" staan in plaats van 250?
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:10 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
De Wehrmacht is al een tijdje opgeheven :P
Kijk ik ben ook niet up to date :P.
De Bundeswehr, bedoelde ik.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206029389
'Rusland valt kerncentrale aan, explosie op 300 meter van reactor'
https://nos.nl/artikel/24(...)00-meter-van-reactor
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 19 september 2022 @ 13:49:56 #269
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206029528
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 13:39 schreef speknek het volgende:

Kijk ik ben ook niet up to date :P.
De Bundeswehr, bedoelde ik.
Da's het totaal, incl. Luftwaffe en Marine, je bedoeld de Heer ;)
&lt;signature here&gt;.
  maandag 19 september 2022 @ 13:57:56 #270
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 19 september 2022 @ 13:58:35 #271
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206029655
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 13:39 schreef speknek het volgende:

[..]
Misschien heb je niet op de link geklikt? Of bedoel je dat er "maar 229" staan in plaats van 250?
Deze prive Oryx lijst zijn Aircraft, Helicopters en UAV. 125 drones meegeteld.

55 vliegtuigen. Zie hier waar het Engelse MoD zijn getal vandaan komt. Fascinerend niet?

De Ukraiense officiele lijst heeft het over 250+ vliegtuigen, 250+ helicopters, en bijna 1000 drones.
"Ja maar dat is de officiele lijst, dus dat klopt, wie the f*ck denk je wel niet dat je bent"

En dat is dus onzin/verzonnen/propaganda/zwets/bullshit.
pi_206029666
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 13:39 schreef speknek het volgende:

Misschien heb je niet op de link geklikt? Of bedoel je dat er "maar 229" staan in plaats van 250?
Jij telt de heli's en UAV's/Drones mee?

55 Fighters en 1 transportkist in totaal...
  maandag 19 september 2022 @ 14:00:33 #273
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 19 september 2022 @ 14:06:21 #274
8369 speknek
Another day another slay
pi_206029752
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 13:58 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Deze prive Oryx lijst zijn Aircraft, Helicopters en UAV. 125 drones meegeteld.

55 vliegtuigen. Zie hier waar het Engelse MoD zijn getal vandaan komt. Fascinerend niet?

De Ukraiense officiele lijst heeft het over 250+ vliegtuigen, 250+ helicopters, en bijna 1000 drones.
"Ja maar dat is de officiele lijst, dus dat klopt, wie the f*ck denk je wel niet dat je bent"

En dat is dus onzin/verzonnen/propaganda/zwets/bullshit.
Ohja ongetwijfeld zijn de cijfers opgeklopt (zeker als je naar het aantal doden kijkt, dat is altijd zo'n zeer consistent rond getal), alhoewel er ook niet van alles visuele confirmatie zal zijn. De lijst van Oryx is natuurlijk de absolute ondergrens, niet het meest waarschijnlijke aantal.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206029753
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 11:01 schreef PluggieOD het volgende:
Succes verder op Twitter vandaag Extec. Ik ga weer iets doen.
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:02 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Nog geen lijstje ontvangen met 250 vliegtuigen welke van de Russen vernietigd zijn van je.

Er is denk ik iets misgegaan?
:')
  maandag 19 september 2022 @ 14:06:34 #276
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206029757
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 13:58 schreef PluggieOD het volgende:
"Ja maar dat is de officiele lijst, dus dat klopt,
Wie heeft dat gezegd? Kun je dat quoten?

Ik zie dat nergens staan, namelijk ;)

2de keer dat ik het vraag h?

Best kinderlijk, eerst bij elkaar fantaseren wat anderen zeggen, en dan daar op gaan reageren ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_206029814
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 14:06 schreef speknek het volgende:

[..]
Ohja ongetwijfeld zijn de cijfers opgeklopt (zeker als je naar het aantal doden kijkt, dat is altijd zo'n zeer consistent rond getal), alhoewel er ook niet van alles visuele confirmatie zal zijn. De lijst van Oryx is natuurlijk de absolute ondergrens, niet het meest waarschijnlijke aantal.
Er zal sowieso altijd wel een grote onzekerheidsmarge om hangen omdat de enige partij die met een definitief aantal kan komen (Rusland) dat van zijn leven niet gaat doen.
pi_206029971
Gecastreerde gevonden in graf bij Izyum. Wat kunnen mensen toch diep zinken. Hopelijk wordt Rusland zo snel mogelijk teruggedreven zodat dit soort gruwelijkheden stoppen. :(

Vertaling:

In een massabegrafenis in de buurt van Izyum werd het lichaam van een man met sporen van marteling ontdekt - zijn handen waren vastgebonden en zijn scrotum werd afgesneden (pas op, deze foto's zijn het bewijs van een misdaad)

We waarschuwen u dat sommige van de foto's u misschien onaanvaardbaar vindt, maar we laten de oorlog zien zoals die wordt ervaren door het hele land, inclusief ons.

Vandaag heeft het onderzoek in Izyum het lichaam van een burger opgegraven met sporen van marteling. Zijn handen waren op zijn rug gebonden en zijn scrotum was afgesneden, zei de lijkschouwer na een visueel onderzoek. De identiteit van de man en zijn leeftijd zijn op dit moment niet vastgesteld. Het lichaam lag in het graf met het nummer 91.

De opgraving gaat door voor de tweede dag. Begrafenissen met bijna 500 graven werden ontdekt aan de rand van Izyum. Burgers die zijn omgekomen tijdens de bezetting van Izyum door het Russische leger, zijn erin begraven. Ze ontdekten ook een massagraf met de lichamen van 17 Oekraense soldaten. Het onderzoek stelt hun identiteit vast.

Bron (waarschuwing nsfw foto's):
https://graty.me/uk/news/(...)oto-dokazi-zlochinu/
pi_206029983
Gatverdamme.
pi_206029991
Ja nee ik ga niet op die link klikken.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206030288
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 14:25 schreef Jemoederniet het volgende:
Gecastreerde gevonden in graf bij Izyum. Wat kunnen mensen toch diep zinken. Hopelijk wordt Rusland zo snel mogelijk teruggedreven zodat dit soort gruwelijkheden stoppen. :(

Vertaling:

In een massabegrafenis in de buurt van Izyum werd het lichaam van een man met sporen van marteling ontdekt - zijn handen waren vastgebonden en zijn scrotum werd afgesneden (pas op, deze foto's zijn het bewijs van een misdaad)

We waarschuwen u dat sommige van de foto's u misschien onaanvaardbaar vindt, maar we laten de oorlog zien zoals die wordt ervaren door het hele land, inclusief ons.

Vandaag heeft het onderzoek in Izyum het lichaam van een burger opgegraven met sporen van marteling. Zijn handen waren op zijn rug gebonden en zijn scrotum was afgesneden, zei de lijkschouwer na een visueel onderzoek. De identiteit van de man en zijn leeftijd zijn op dit moment niet vastgesteld. Het lichaam lag in het graf met het nummer 91.

De opgraving gaat door voor de tweede dag. Begrafenissen met bijna 500 graven werden ontdekt aan de rand van Izyum. Burgers die zijn omgekomen tijdens de bezetting van Izyum door het Russische leger, zijn erin begraven. Ze ontdekten ook een massagraf met de lichamen van 17 Oekraense soldaten. Het onderzoek stelt hun identiteit vast.

Bron (waarschuwing nsfw foto's):
https://graty.me/uk/news/(...)oto-dokazi-zlochinu/
Ga ook niet klikken, maar "gelukkig" zijn deze lichamen op tijd ontdekt en worden deze misdaden tegen de mensheid gedocumenteerd.
pi_206030464
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 14:51 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Ga ook niet klikken, maar "gelukkig" zijn deze lichamen op tijd ontdekt en worden deze misdaden tegen de mensheid gedocumenteerd.
Ik zou persoonlijk bij de daders hetzelfde doen.
Kut Russen :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 19 september 2022 @ 15:11:05 #283
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206030500
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 14:11 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Er zal sowieso altijd wel een grote onzekerheidsmarge om hangen omdat de enige partij die met een definitief aantal kan komen (Rusland) dat van zijn leven niet gaat doen.
Omdat ze het te druk hebben met de castratie-administratie? }:|
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206030517
De ware reden waarom Russische soldaten vreselijke beulen zijn. lees dit artikel maar
https://www.independent.c(...)-sadists-535346.html
pi_206030522
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 14:28 schreef Barbusse het volgende:
Ja nee ik ga niet op die link klikken.
Ik heb het voor je gedaan. De foto's vallen mee, hoor.
pi_206030587
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 14:51 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Ga ook niet klikken, maar "gelukkig" zijn deze lichamen op tijd ontdekt en worden deze misdaden tegen de mensheid gedocumenteerd.
Tja naar mijn mening doet het er verder niet echt meer toe of je nou 5000 oorlogsmisdaden begaan hebt of 5001. Het is lang niet schokkend meer. Zelfs Rusland die pal naast een kernreactor bombardeerd maakt weinig indruk meer.

Het enigste wat het des te meer aangeeft is wat voor stinkend vlees je in de kuip hebt als je met Rusland van doen hebt. Enige verantwoordelijkheid gaan ze toch nooit nemen, dus het is alleen hopen dat dat stinkland implodeert vroeg of laat.
  maandag 19 september 2022 @ 15:28:19 #287
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206030621
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 14:11 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Er zal sowieso altijd wel een grote onzekerheidsmarge om hangen omdat de enige partij die met een definitief aantal kan komen (Rusland) dat van zijn leven niet gaat doen.
Alsof de Russische legerleiding een fatsoenlijke inschatting kan maken op basis van die pyramide van leugens van hun ondergeschikten. Eenheden die volledig uitgehold zijn worden gerapporteerd als gevechtsklaar om maar geen slecht nieuws te hoeven melden. Tja.

Is cultuurdingetje. #nieuwleiderschap
Huilen dan.
pi_206030683
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 15:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik heb het voor je gedaan. De foto's vallen mee, hoor.
Misschien, maar ik heb al teveel ranzigheid gezien. Noem me een watje, maar gruwelijkheden begaan tegen zowel gevangen genomen militairen alsook onschuldige burgers beginnen op m'n zenuwen te werken. Alsof we nog in de middeleeuwen leven :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206030702
Hahahaha.
_O-
twitter
pi_206030723
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 15:12 schreef quirina het volgende:
De ware reden waarom Russische soldaten vreselijke beulen zijn. lees dit artikel maar
https://www.independent.c(...)-sadists-535346.html
De waarom (het leger zo is) vraag wordt niet behandeld.
pi_206030734
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 19 september 2022 @ 15:40:15 #292
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206030740
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 15:38 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
De waarom (het leger zo is) vraag wordt niet behandeld.
De beulerij wordt iig cultureel overgedragen.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 19 september 2022 @ 15:43:56 #293
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206030781
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 15:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Misschien, maar ik heb al teveel ranzigheid gezien. Noem me een watje, maar gruwelijkheden begaan tegen zowel gevangen genomen militairen alsook onschuldige burgers beginnen op m'n zenuwen te werken. Alsof we nog in de middeleeuwen leven :{
Al die beschaving lijkt soms maar een dun laagje chroom inderdaad.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206030836
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 15:43 schreef nixxx het volgende:

[..]
Al die beschaving lijkt soms maar een dun laagje chroom inderdaad.
Ja precies. Oorlog is al gruwelijk genoeg. Overgegeven militairen en burgers martelen en vermoorden, just because you can, ik kan er met de pet niet bij :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206031007
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206031279
Meer dreigementen.

twitter
  Overall beste user 2022 maandag 19 september 2022 @ 16:30:07 #297
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206031336
twitter


prima.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206031356
4 extra pzh2000.

BITTE BITTE BITTE JAAAAAAA !!!!!!

twitter
  Overall beste user 2022 maandag 19 september 2022 @ 16:37:59 #299
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206031435
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 16:31 schreef polderturk het volgende:
4 extra pzh2000.

BITTE BITTE BITTE JAAAAAAA !!!!!!

[ twitter ]
Itali zou er ook een stuk of wat leveren. Daar hoor ik alleen niets meer over.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206031896
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206031957
quote:
Mooie rondjes aan het maken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')