SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waren die dat niet sowieso al een paar dagen in Kupiansk?quote:Op zondag 18 september 2022 18:53 schreef Ulx het volgende:
Ik lees een bericht dat het Oekraense leger de Oskil is overgestoken. Heeft iemand een bevestiging?
Dat las ik eer/gisteren al.quote:Op zondag 18 september 2022 18:53 schreef Ulx het volgende:
Ik lees een bericht dat het Oekraense leger de Oskil is overgestoken. Heeft iemand een bevestiging?
Niet gelezen maar dat kan nergens op slaan omdat het onmogelijk te verstellen is wat er zou gebeuren.quote:
Trump probeerde Zelenskyy te chanteren, dus ik denk dat je rustig kunt stellen dat hij de kant van Rusland had gekozen.quote:Op zondag 18 september 2022 19:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet gelezen maar dat kan nergens op slaan omdat het onmogelijk te verstellen is wat er zou gebeuren.
Ze zijn beide zo onvoorspelbaar als wat.
Ja dan weet je nog niet hoe het er nu bijstond.quote:Op zondag 18 september 2022 19:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump probeerde Zelenskyy te chanteren, dus ik denk dat je rustig kunt stellen dat hij de kant van Rusland had gekozen.
quote:Op zondag 18 september 2022 18:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens mij is het heel kort samengevat: wat is iedereen toch dom dat ze dat de pro-oekraine propaganda geloven, want vanzelfsprekend is rus de goodguy, en als "stevige onderbouwing" lijkt figuur te refereren naar dat er over joden transporten gezegd werd dat ze naar betere plek gingen en daar trapte ook iedereen in, blijkbaar.
Kan niet instaan voor de historische correctheid van het e.e.a, overigens.
Dacht ik ook, dit soort wartaal vind je soms ook op door een machine vertaalde gebruiksaanwijzingen.quote:Op zondag 18 september 2022 18:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
is door een Staatstrol vertaald uit het russisch met google translate, die maakt er een puinzooi van
Trump riep in het begin ook op zijn Trumps dat hij allang kernonderzeeers richting Rusland had gestuurd als ie nog president was geweest en Biden maar een slappe zak was.quote:Op zondag 18 september 2022 19:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump probeerde Zelenskyy te chanteren, dus ik denk dat je rustig kunt stellen dat hij de kant van Rusland had gekozen.
Alleen heeft de poging tot chantage plaatsgevonden, de onderzeers sturen was nooit meer dan geleuter in de ruimte.quote:Op zondag 18 september 2022 19:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Trump riep in het begin ook op zijn Trumps dat hij allang kernonderzeeers richting Rusland had gestuurd als ie nog president was geweest en Biden maar een slappe zak was.
Die man is een windvaan van gigantische proporties en roept en doet wat hem het beste uit komt, niet gehinderd door enige mogelijke wereldwijde gevolgen. Dus weet niet of ie nu voor Rusland hetgene gedaan zou hebben als waar Poetin op zou hopen.
Oh hij zag wel handel en stuurde op een akkoord voor landenruil met Oekrane in betaling van iets zodat het zonder oorlog geregeld zou zijn.quote:Op zondag 18 september 2022 19:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Trump riep in het begin ook op zijn Trumps dat hij allang kernonderzeeers richting Rusland had gestuurd als ie nog president was geweest en Biden maar een slappe zak was.
Die man is een windvaan van gigantische proporties en roept en doet wat hem het beste uit komt, niet gehinderd door enige mogelijke wereldwijde gevolgen. Dus weet niet of ie nu voor Rusland hetgene gedaan zou hebben als waar Poetin op zou hopen.
Zinloos artikel met een parade aan open deuren.quote:
Had ook echt maar 2 kanten op kunnen gaan met trump, of hij veroordeelde het wel maar deed verder weinig want geen zin in een oorlog, of hij zou meteen met nukes dreigen en het halve Amerikaanse leger in Oekrane plaatsen.quote:
Die zogenaamde onvoorspelbaarheid van Trump wordt nogal overschat. Het was gewoon vrij standaard isolationistisch gedachtengoed dat hij aanhing.quote:Op zondag 18 september 2022 19:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Had ook echt maar 2 kanten op kunnen gaan met trump, of hij veroordeelde het wel maar deed verder weinig want geen zin in een oorlog, of hij zou meteen met nukes dreigen en het halve Amerikaanse leger in Oekrane plaatsen.
Met die man weet je het echt gewoon niet.
Weet niet wat ik gevaarlijker vind, een biden die voorspelbaar is of een clown trump die alles doet op basis van hoe hij zich op dat moment voelt.
Hij zou niks hebben gedaan. Poetin zou dat niet goed hebben gekeurd.quote:Op zondag 18 september 2022 19:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Had ook echt maar 2 kanten op kunnen gaan met trump, of hij veroordeelde het wel maar deed verder weinig want geen zin in een oorlog, of hij zou meteen met nukes dreigen en het halve Amerikaanse leger in Oekrane plaatsen.
Weet niet wat ik gevaarlijker vind, een biden die voorspelbaar is of een clown trump die alles doet op basis van hoe hij zich op dat moment voelt.
Rusland belonen voor haar x-jaarlijkse imperialistische bloedvergieten en landjepik was absoluut de slechtere optie.quote:Op zondag 18 september 2022 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh hij zag wel handel en stuurde op een akkoord voor landenruil met Oekrane in betaling van iets zodat het zonder oorlog geregeld zou zijn.
Ook tiefus fout maar met minder bloedvergieten.
Erger dan nu kan eigenlijk ook niet.
In het geval van trump is dit stukje goed te voorspellen want hij had de Russen vrij spel gegeven. Zoals overal.quote:Op zondag 18 september 2022 19:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Heb je die genocides niet meegekregen?quote:Op zondag 18 september 2022 19:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Rusland belonen voor haar x-jaarlijkse imperialistische bloedvergieten en landjepik was absoluut de slechtere optie.
Welke?quote:Op zondag 18 september 2022 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb je die genocides niet meegekregen?
quote:Nah ja hoe dan ook waren er betere scenario’s te bedenken. Denk dat de doden al op de 1 miljoen zitten nu? (Samen?)
Je hebt meegekregen dat de genocides gepleegd zijn in door Rusland bezette gebieden? De oplossing was volgens jou meer gebieden door Rusland te laten bezetten?quote:Op zondag 18 september 2022 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb je die genocides niet meegekregen?
Nah ja hoe dan ook waren er betere scenario’s te bedenken. Denk dat de doden al op de 1 miljoen zitten nu? (Samen?)
Ja nee zonder bloedvergieten. Net zoals de Krim in 2014.quote:Op zondag 18 september 2022 19:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Je hebt meegekregen dat de genocides gepleegd zijn in door Rusland bezette gebieden? De oplossing was volgens jou meer gebieden door Rusland te laten bezetten?
De Russen zijn samen met Nazi-Duitsland WO II begonnen. Geef dat volk de mogelijkheid en ze beginnen met alle plezier de volgende wereldoorlog.quote:Op zondag 18 september 2022 19:38 schreef Seeburg54 het volgende:
Serieus. Lieden die nu nog beweren dat we alles wat we nu meemaken alleen doen voor Oekrane..
We doorstaan deze shit omdat we niet kunnen tolereren dat een land vol dubieuze schofterige klootzakken met een blinde adoratie voor een zielloze dictator het misschien in zijn verlopen kop krijgt steeds een stap verder te gaan. Wat Rusland flikt bij Oekrane is pure genocide, dat goedpraten of nuanceren maakt je of een domoor of puur slecht.
Je vergeet de zuiveringen op De Krim te vermeldenquote:Op zondag 18 september 2022 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja nee zonder bloedvergieten. Net zoals de Krim in 2014.
Ja dit kan eigenijk niet natuurlijk maar nu is het eindresultaat wellicht hetzelfde maar dan met 1mil doden.
Of optie 3. Trump was samen met Poetin bij Vkusno & Tochka gaan etenquote:Op zondag 18 september 2022 19:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat had nooit ontstaan als Trump president was gebleven.quote:Op zondag 18 september 2022 20:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of optie 3. Trump was samen met Poetin bij Vkusno & Tochka gaan eten
Ga er maar vanuit dat die tank door experts uit meerdere NATO-lidstaten bekeken gaat worden. Waarschijnlijk in Oekraine of Polen want oekrainse experts zullen ook een kijkje willen nemen.quote:Op zondag 18 september 2022 20:10 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Hoeveel westerse inlichtingendiensten zijn er al in Zelensky zijn DMs gegleden?
Maar volgens wiki hebben de Russen 750-1000 van die dingen. Dan zouden ze toch zo onderhand wel vaker in een.best aardige staat voorbij de gekomen moeten zijn? Of hebben de Russen nog 980 van die krengen ergens in een loods staat?quote:Op zondag 18 september 2022 20:17 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat die tank door experts uit meerdere NATO-lidstaten bekeken gaat worden. Waarschijnlijk in Oekraine of Polen want oekrainse experts zullen ook een kijkje willen nemen.
Of de onderdelen zijn verkocht en ze doen het niet meer.quote:Op zondag 18 september 2022 20:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maar volgens wiki hebben de Russen 750-1000 van die dingen. Dan zouden ze toch zo onderhand wel vaker in een.best aardige staat voorbij de gekomen moeten zijn? Of hebben de Russen nog 980 van die krengen ergens in een loods staat?
Ik geloof niet dat ze er zoveel hebben. Iedere randdebiel kan een wikipagina vullenquote:Op zondag 18 september 2022 20:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maar volgens wiki hebben de Russen 750-1000 van die dingen. Dan zouden ze toch zo onderhand wel vaker in een.best aardige staat voorbij de gekomen moeten zijn? Of hebben de Russen nog 980 van die krengen ergens in een loods staat?
Of er daadwerkelijk zoveel van zijn valt te betwijfelen inderdaad.quote:Op zondag 18 september 2022 20:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die experimenteerden met een tank die zo zwaar was dat hij op veel wegen onbruikbaar was, ook zo'n fantastisch idee.quote:Op zondag 18 september 2022 20:33 schreef Tocadisco het volgende:
Als er toch iemand is die ervaring met Wunderwaffen hebben dan zijn het de Duitsers wel.
De Shahed 136 zou wel eens succesvol kunnen zijn maar hoeveel de russen van dit type hebben is mij onbekend. Voor ons is het te hopen dat deze drone succesvol is want de defensietop van de NAVO is nog te naief terzake effectieve GOEDKOPE afweer.quote:Op zondag 18 september 2022 20:34 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe veel Iraanse drones heeft Rusland nu? Oekrane heeft daar wel moeite mee lijkt het.
En de andere kant van de vraag, wat is er gebeurd met al die switchblades? Daar heb ik amper wat van gezien qua resultaten. Javelins, Himars, artillerie, van veel worden resultaten trots gedeeld. Maar van die switchbladrs was er vooraf een hoop enthousiasme en daarna.... nix.quote:Op zondag 18 september 2022 20:34 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe veel Iraanse drones heeft Rusland nu? Oekrane heeft daar wel moeite mee lijkt het.
Dit is een "update" T90-Mquote:Op zondag 18 september 2022 20:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/T-90quote:In September 18 in Kharkiv Oblast, Ukraine a T-90M was captured, the first confirmed in the war.
Is zij ooit nog wel eens in Washington?quote:Op zondag 18 september 2022 20:43 schreef Tokamak het volgende:
Ondertussen in de Zuidelijke Kaukasus...
[ twitter ]
Dat die lompe tank Maus werd genoemd vind ik wel grappig.quote:Op zondag 18 september 2022 20:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die experimenteerden met een tank die zo zwaar was dat hij op veel wegen onbruikbaar was, ook zo'n fantastisch idee.
[ afbeelding ]
Het enige overgebleven exemplaar staat in een museum in Rusland trouwens, ergens vind ik het jammer dat de Russen hem in hun wanhoop (nog) niet naar de frontlinie gestuurd hebben.
WOIII, kan niet anders.quote:Op zondag 18 september 2022 20:43 schreef Tokamak het volgende:
Er gaat iets gebeuren.
Ik denk dat er al wel veel doorheen is. Om zo maar even een heleboel bij te bouwen is niet realistisch, daarom is de steun van de VS ook niet oneindig. Het wordt steeds lastiger.quote:Op zondag 18 september 2022 20:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En de andere kant van de vraag, wat is er gebeurd met al die switchblades? Daar heb ik amper wat van gezien qua resultaten. Javelins, Himars, artillerie, van veel worden resultaten trots gedeeld. Maar van die switchbladrs was er vooraf een hoop enthousiasme en daarna.... nix.
Ingewikkeld conflict zeg.quote:Op zondag 18 september 2022 20:43 schreef Tokamak het volgende:
[ twitter ]
WW1 ook door de Russen en de Duitsers door hun mobilisatie.quote:Op zondag 18 september 2022 20:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Russen zijn samen met Nazi-Duitsland WO II begonnen. Geef dat volk de mogelijkheid en ze beginnen met alle plezier de volgende wereldoorlog.
De VS was bezig met de T-28 van 95 ton en de Britse TOG2 woog ook iets in die richting.quote:Op zondag 18 september 2022 20:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die experimenteerden met een tank die zo zwaar was dat hij op veel wegen onbruikbaar was, ook zo'n fantastisch idee.
[ afbeelding ]
Het enige overgebleven exemplaar staat in een museum in Rusland trouwens, ergens vind ik het jammer dat de Russen hem in hun wanhoop (nog) niet naar de frontlinie gestuurd hebben.
Volgensmij wazemt ze testosteron. Ze laat overal opgefokte mannetjes achter, waar ze ook komt.quote:Op zondag 18 september 2022 20:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is zij ooit nog wel eens in Washington?
Wat zou er gaan gebeuren?quote:Op zondag 18 september 2022 20:43 schreef Tokamak het volgende:
[ twitter ]
Briljant ontwerp van die ouwe Nazi: Prof. Porsche.quote:Op zondag 18 september 2022 20:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat die lompe tank Maus werd genoemd vind ik wel grappig.
Ligt eraan. Himars productie was al opgeschroeft naar 1 stuks per 10 minuten en wordt snel verder verhoogd naar 1 stuks per 5 minuten. Er worden dan dus 288 Himars raketten per dag geproduceerd.quote:Op zondag 18 september 2022 20:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat er al wel veel doorheen is. Om zo maar even een heleboel bij te bouwen is niet realistisch, daarom is de steun van de VS ook niet oneindig. Het wordt steeds lastiger.
Wat een grenzeloze naieviteit.quote:Op zondag 18 september 2022 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja nee zonder bloedvergieten. Net zoals de Krim in 2014.
Ja dit kan eigenijk niet natuurlijk maar nu is het eindresultaat wellicht hetzelfde maar dan met 1mil doden.
Blijft wel apart dan dat Oekrane er maar 16 heeft en misschien nu zelfs wat minder omdat er een deel door Rusland kapot geschoten is.quote:Op zondag 18 september 2022 20:56 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ligt eraan. Himars productie was al opgeschroeft naar 1 stuks per 10 minuten en wordt snel verder verhoogd naar 1 stuks per 5 minuten. Er worden dan dus 288 Himars per dag geproduceerd.
quote:Dit nieuws gaat Poetin harder raken dan een al dan niet tactische kernbom: Alla Poegatsjova, de diva van Rusland en daarvoor de Sovjet-Unie, spreekt zich openlijk en spijkerhard uit tegen de oorlog. Dit heeft meer impact dan de hele Russische oppositie bij elkaar.
Aanleiding: haar man Maxim Galkin, een populaire comedian, sprak zich al eerder uit tegen de oorlog en was door het Kremlin op de lijst van 'buitenlandse agenten' geplaatst. Misschien met de intentie Pugatsjova af te schrikken. Het werkte averechts.
Op insta schreef ze: 'Zet mij ook maar op de lijst van buitenlandse agenten, want ik ben solidair met mijn man, een oprecht en eerlijk persoon, een echte patriot van Rusland. Ik wens voor mijn moederland welvaart, vrede, vrijheid van meningsuiting en een einde aan de dood van onze jongens voor fictieve doelen in een oorlog die van Rusland een verschoppeling maakt.' Geloof me, elke Rus zal dit binnenkort hebben gehoord of gelezen. Misschien gaat de passieve meerderheid eens nadenken over het nut van deze kloteoorlog.
eind
Dit gaat over de raketten.quote:Op zondag 18 september 2022 20:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Blijft wel apart dan dat Oekrane er maar 16 heeft en misschien nu zelfs wat minder omdat er een deel door Rusland kapot geschoten is.
Dus Iran gaat met 45k man Armenie bijstaan omdat hulp van CSTO uitblijft?quote:Op zondag 18 september 2022 20:43 schreef Tokamak het volgende:
[ twitter ]
Associeerde Iran zich niet juist meer met Rusland, tegen Saoedi Arabi en de Saoedi Arabi met de VS?quote:Op zondag 18 september 2022 20:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dus Iran gaat met 45k man Armenie bijstaan omdat hulp van CSTO uitblijft?
Dit gaat een interessante proxyoorlog tussen Iran en Israel worden
[ twitter ]
Jawel.quote:
Het gaat over Himars raketten, daarvan worden er nu circa 144 per dag geproduceerd en dat gaat naar 288 stuks per dag. Er zouden circa 540 lanceertrucks zijn geproduceerd in de VS. De productie daarvan wordt nu ook opgevoerd vanwege de grote vraag uit o.a. Polen en de Baltics.quote:Op zondag 18 september 2022 20:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Blijft wel apart dan dat Oekrane er maar 16 heeft en misschien nu zelfs wat minder omdat er een deel door Rusland kapot geschoten is.
quote:https://www.thedefensepost.com/2022/06/07/poland-himars-us/
Poland to Acquire 500 HIMARS From US
Polish Defense Minister Mariusz Błaszczak has announced that the country will acquire 500 High Mobility Artillery Rocket Systems (HIMARS) to support its military modernization efforts.
In a social media post, the minister revealed that he has signed a letter of request (LOR) to acquire US-made M142 HIMARS launchers.
Poland-based factories will reportedly produce some significant components of the system to ensure a “high level of Polonization.”
The country also seeks to ensure that the weapon system can easily be integrated with its battlefield management system.
“We are increasing the capabilities of our rocket and artillery forces,” Błaszczak said. “I have signed an LOR related to the acquisition of about 500 M142 HIMARS launchers for more than 80 batteries of the Homar system.”
Zal ook wel een grote afgang worden voor het Iraanse leger. Mooi dat de wereld in korte tijd te zien krijgt dat twee schurkenstaten eigenlijk niets voorstellen.quote:Op zondag 18 september 2022 20:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dus Iran gaat met 45k man Armenie bijstaan omdat hulp van CSTO uitblijft?
Dit gaat een interessante proxyoorlog tussen Iran en Israel worden
[ twitter ]
Ja wth. Dus straks steunt de VS Armeni en Isral steunt Azerbeidzjan.quote:Op zondag 18 september 2022 21:12 schreef Hyperdude het volgende:
Isral steunt de moslims, en Iran de niet-moslims?
Voor wie moet ik nu zijn?
Ach, dan krijgen ze misschien een nieuwe. Er zijn er genoeg.quote:Op zondag 18 september 2022 20:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat eerste weten we echt niet. Die drones doen het ook buitengewoon goed voor Rusland.quote:Op zondag 18 september 2022 21:17 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Zal ook wel een grote afgang worden voor het Iraanse leger. Mooi dat de wereld in korte tijd te zien krijgt dat twee schurkenstaten eigenlijk niets voorstellen.
bron?quote:Op zondag 18 september 2022 21:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat eerste weten we echt niet. Die drones doen het ook buitengewoon goed voor Rusland.
Als die proxy oorlog echt komt gaat dit de 1e echte drone oorlog worden tussen 2 drone grootmachten. Israel de nr1 drone superpower en Iran met kwalitatief mindere drones maar toch wel 100en daarvan heeft.quote:Op zondag 18 september 2022 21:17 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Zal ook wel een grote afgang worden voor het Iraanse leger. Mooi dat de wereld in korte tijd te zien krijgt dat twee schurkenstaten eigenlijk niets voorstellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |