abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205770435
"De Oekraense president Volodymyr Zelensky wil samenwerken met de Amerikaanse talkshowhost Jimmy Fallon. In een videogesprek met hem vroeg de regeringsleider om steun van de komiek. Hij denkt dat beroemde mensen kunnen helpen om de aandacht van het Westerse volk voor de oorlog niet te laten verslappen."

https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

Verslapt bij u de aandacht voor deze krankzinnige oorlog al een beetje?
pi_205770627
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 05:00 schreef Knikkergeitje het volgende:
"De Oekraense president Volodymyr Zelensky wil samenwerken met de Amerikaanse talkshowhost Jimmy Fallon. In een videogesprek met hem vroeg de regeringsleider om steun van de komiek. Hij denkt dat beroemde mensen kunnen helpen om de aandacht van het Westerse volk voor de oorlog niet te laten verslappen."

https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

Nou, ik ben er in ieder geval niet 24 uur per dag mee bezig.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_205770635
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 05:00 schreef Knikkergeitje het volgende:
Eigenlijk niet, nee.
pi_205770694
Deze man vertelt duidelijk dat Rusland bezig is met een genocide.

Wat moet je nog meer weten?

Stuur de NAVO naar Oekrane.

twitter
  zondag 28 augustus 2022 @ 08:37:01 #6
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205770702
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 08:35 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
Such lovely people.
pi_205770719
quote:

[ twitter ]
Heb niet het idee dat dit de meest slimme van het stel is. Maar even goed zeer triest wat er uit zijn mond komt.

Waarbij ik overigens wel de opmerking wil maken dat de vertaling de hele context van zo'n filmpje kan veranderen.
  zondag 28 augustus 2022 @ 08:47:52 #8
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205770740
quote:

[ twitter ]
Die genocidale haat naar Oekraners leeft heel breed in de Russische samenleving.

En wij laten die lui ongehinderd met visums Europa binnen :(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_205770741
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 08:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Heb niet het idee dat dit de meest slimme van het stel is. Maar even goed zeer triest wat er uit zijn mond komt.

Waarbij ik overigens wel de opmerking wil maken dat de vertaling de hele context van zo'n filmpje kan veranderen.
Hij vertelt het werkelijke plan.
Rusland wil Oekrane de-Oekranizeren. Rusland wil het idee dat Oekrane bestaat wegvagen.
pi_205770765
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 08:48 schreef polderturk het volgende:

[..]
Hij vertelt het werkelijke plan.
Rusland wil Oekrane de-Oekranizeren. Rusland wil het idee dat Oekrane bestaat wegvagen.
In dit geval zal het best kloppen hoor. Ik hoor hem ook Oekrane en Russia zeggen. Ik bedoelde het ook meer in algemene zin.

Ik denk dat het onderhand wel duidelijk is wat de intenties van de Russen zijn.
pi_205770776
quote:

[ twitter ]
De meeste mensen hier kunnen echt niets met dit soort berichtgevingen. Men spreekt immers geen Russisch. Geen flauw idee dus of de ondertiteling klopt.
pi_205770792
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205770805
Die Marina heeft het talent zich druk te maken om zaken, dat iedereen allang weet..
pi_205770849
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 08:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De meeste mensen hier kunnen echt niets met dit soort berichtgevingen. Men spreekt immers geen Russisch. Geen flauw idee dus of de ondertiteling klopt.
Als de vertaling fout was, dan hadden Russisch taligen dat onder de tweet wel vermeld.
pi_205770914
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:14 schreef polderturk het volgende:

[..]
Als de vertaling fout was, dan hadden Russisch taligen dat onder de tweet wel vermeld.
Het is en blijft een waardeloze bron.
pi_205770960
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is en blijft een waardeloze bron.
Nog een Russisch sprekende die de video deelt. Meer dan 600 reacties eronder.

Denk je dat Russisch sprekenden onder het bericht het niet zouden aangeven als de vertaling verkeerd was?

twitter
  zondag 28 augustus 2022 @ 10:12:46 #17
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205771267
quote:

[ twitter ]
Ben het wel eens met de genocide uitspraak maar tegelijkertijd denk ik niet dat deze simpele soldaat de strategische plannen van het Kremlin kent
pi_205771295
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 08:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
'Hey Google!, wil je mijn tolk zijn?'
Google Home: 'Jazeker, welke taal zal ik voor je vertalen?'
'Russisch.'
Google Home: 'Goed, start na de piep!.'
[Start video met Russisch]
.....
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_205771326
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 10:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
'Hey Google!, wil je mijn tolk zijn?'
Google Home: 'Jazeker, welke taal zal ik voor je vertalen?'
'Russisch.'
Google Home: 'Goed, start na de piep!.'
[Start video met Russisch]
.....
Zeg mij dat je nog nooit gebruik hebt gemaakt van google-vertalen, zonder dat je mij zegt dat je nog nooit gebruik hebt gemaakt van google vertalen.
  zondag 28 augustus 2022 @ 10:22:34 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_205771340
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:34 schreef polderturk het volgende:

[..]
Nog een Russisch sprekende die de video deelt. Meer dan 600 reacties eronder.

Denk je dat Russisch sprekenden onder het bericht het niet zouden aangeven als de vertaling verkeerd was?

[ twitter ]
Door dood te gaan in Azovstal maakt deze Oekraner deze schending van het mensenrecht mogelijk

/Amnesty

Aan de andere kant ziet zijn schedel er nog zo puntgaaf uit omdat het tenminste geen Russische helm droeg.

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205771435
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 10:12 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ben het wel eens met de genocide uitspraak maar tegelijkertijd denk ik niet dat deze simpele soldaat de strategische plannen van het Kremlin kent
Hij is het product van jarenlange indoctrinatie door de Russische media en politiek. Dus ik denk wel dat hij de algemene gedachtengang verwoordt.
pi_205771443
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 10:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zeg mij dat je nog nooit gebruik hebt gemaakt van google-vertalen, zonder dat je mij zegt dat je nog nooit gebruik hebt gemaakt van google vertalen.
Leuk bedacht, maar je kunt op deze manier met bijvoorbeeld Google Nest videos vertalen.
Die vertaling is niet perfect, maar kun je wel gebruiken om bijvoorbeeld de ondertiteling te controleren op juistheid.
pi_205771451
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 10:22 schreef speknek het volgende:

[..]
Door dood te gaan in Azovstal maakt deze Oekraner deze schending van het mensenrecht mogelijk

/Amnesty

Aan de andere kant ziet zijn schedel er nog zo puntgaaf uit omdat het tenminste geen Russische helm droeg.

[ twitter ]
Hij kan met blote vuisten een Rus met een helm op zijn hoofd doodslaan.

Zo een waardeloze helm is het gevolg van Russische corruptie
pi_205771889
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 08:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bedank daar laffe dakhazen als Scholz, Merkel en Schrder maar voor.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205772279
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 08:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die genocidale haat naar Oekraners leeft heel breed in de Russische samenleving.

Wat een walgelijke stemmingmakerij zonder enige vorm van onderbouwing.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205772325
quote:
13s.gif Op zondag 28 augustus 2022 12:31 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Stel er wordt constant gezegd.
"We moeten af van het Russische idee"
"We moeten Rusland de-Russificeren".
pi_205772410
quote:
13s.gif Op zondag 28 augustus 2022 12:31 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
dit is vaak genoeg onderbouwd. Jij doet aan stemmingsmakerij, door telkens rusland te verdedigen in deze genocide, op te roepen om rusland zijn gang te laten gaan.
pi_205772727
Wanneer komen we eens tot de conclusie dat Rusland Oekrane niet kan innemen, maar dat Oekrane de gebieden die al bezet zijn niet meer terug kunnen krijgen? heel die 'Oekraine moet de oorlog winnen!!' retoriek die je toch veel ziet in het westen is ten dode opgeschreven.

Dit is een loopgravenoorlog, die nog jaren kan duren. We moeten het erover hebben hoe we daar mee omgaan. Elk jaar 80 miljoen naar Oekrane?
pi_205772748
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:09 schreef theunderdog het volgende:
Wanneer komen we eens tot de conclusie dat Rusland Oekrane niet kan innemen, maar dat Oekrane de gebieden die al bezet zijn niet meer terug kunnen krijgen? heel die 'Oekraine moet de oorlog winnen!!' retoriek die je toch veel ziet in het westen is ten dode opgeschreven.

Dit is een loopgravenoorlog, die nog jaren kan duren. We moeten het erover hebben hoe we daar mee omgaan. Elk jaar 80 miljoen naar Oekrane?
daarom bijven steunen. Oekraine als extra le verancier van gas, is goed voor nederland en europa. We doen dit voor onze vrijheid en democratie.

We moeten meer geld investeren om russische invloeden (lees kremlin van Poetin) te weren uit europa.
pi_205772779
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:12 schreef Korenfok het volgende:

[..]
daarom bijven steunen. Oekraine als extra le verancier van gas, is goed voor nederland en europa. We doen dit voor onze vrijheid en democratie.

We moeten meer geld investeren om russische invloeden (lees kremlin van Poetin) te weren uit europa.
Oekrane is een intens corrupt land. Zijn zijn nu enkel in oorlog met een land die nog corrupter is.

Maar het idee dat Oekrane vecht voor 'onze' vrijheden is grotesk.
pi_205772839
quote:

Hoe veel denk je dat die 80 miljoen precies is als je het afzet tegen de totale Nederlandse begroting?
pi_205772879
quote:
Wanneer komen we eens tot de conclusie dat Rusland Oekrane niet kan innemen, maar dat Oekrane de gebieden die al bezet zijn niet meer terug kunnen krijgen?
Oekrane houdt zich staande dankzij de steun die ze momenteel krijgen. Als je dat wegneemt, zal het niet lang meer duren voordat Rusland weer voortgang gaat boeken.

En dan krijg je hetzelfde in Moldavi, want waarom niet?

En los daarvan, waarom zou je jezelf straks nog in dezelfde chantagepositie brengen? Rusland heeft laten zien dat ze hun fossiele brandstoffen zullen inzetten als ze niet krijgen wat ze willen.

Pestkoppen stoppen niet met pesten als je hun gedrag door de vingers blijft zien.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2022 13:23:46 ]
pi_205772919
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:19 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Hoe veel denk je dat die 80 miljoen precies is als je het afzet tegen de totale Nederlandse begroting?
Niets. Maar dat is het punt toch helemaal niet?
pi_205772953
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:21 schreef YStec het volgende:

[..]
Oekrane houdt zich staande dankzij de steun die ze momenteel krijgen. Als je dat wegneemt, zal het niet lang meer duren voordat Rusland weer voortgang gaat boeken.

En dan krijg je hetzelfde in Moldavi, want waarom niet?

En los daarvan, waarom zou je jezelf straks nog in dezelfde chantagepositie brengen? Rusland heeft laten zien dat ze hun fossiele brandstoffen zullen inzetten als ze niet krijgen wat ze willen.

Pestkoppen stoppen niet met pesten als je hun gedrag door de vingers blijft zien.
Vast. Maar ik voel zelf niet echt de behoefte om slachtoffers van pesten te helpen, als ik er zelf geen voordeel in heb.
  zondag 28 augustus 2022 @ 13:31:51 #35
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205773011
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 01:54 schreef J.B. het volgende:

[..]
Wat de Duitsers vinden is toch niet meer relevant, die hebben het wat veiligheidsbeleid (en energiebeleid) betreft compleet verpest. Staat een mooi artikel in die Welt dit weekend over dat Oost-Europese staten flink investeren in defensie maar niks in Duitsland kopen omdat ze geen vertrouwen meer hebben in de Duitsers:

Wegen zgerlicher Ukraine-Hilfe – Osteuropa kauft keine deutschen Waffen mehr
https://www.welt.de/polit(...)hne-Deutschland.html
[..]

Dus de Duitsche oorlogsindustrie heeft straks nog maar 2 klanten. Het leger van Duitsland, en die van Ukraine.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205773012
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Vast. Maar ik voel zelf niet echt de behoefte om slachtoffers van pesten te helpen, als ik er zelf geen voordeel in heb.
Maar welke voordelen voor ons en/of de Oekraners hoop je met welke voor wijzing van beleid dan te behalen? Op goedkoper gas hoef je niet te rekenen en een prettiger leven voor de Oekaners in bezette gebieden (of in de rest van het land, het is immers niet zo alsof er een einde komt aan Ruslands ambities als ze die gebieden in het zuiden kunnen annexeren) zal er ook niet in zitten.
pi_205773038
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oekrane is een intens corrupt land. Zijn zijn nu enkel in oorlog met een land die nog corrupter is.

Maar het idee dat Oekrane vecht voor 'onze' vrijheden is grotesk.
dat zeg ik nergens, maar feitelijk is het wel zo. Rusland wil heersen over europa, wil onze vrijheden vernietigen en onze democratie kapot hebben.

Dus door oekraine rusland tegen te laten houden, vecht oekraine voor onze vrijheid.
pi_205773047
quote:

[..]
heel egocentrisch gezien is het ook beter als west-europese bedrijven de gas- en olievoorraden in oekraine kunnen exploiteren ipv een monopoliepositie aan rusland laten. je ziet waar dat laatste toe kan leiden.
pi_205773051
quote:

[..]
jou voordeel is dus jou vrijheid. vraagje steun jij fvd?
pi_205773073
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:31 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar welke voordelen voor ons en/of de Oekraners hoop je met welke voor wijzing van beleid dan te behalen? Op goedkoper gas hoef je niet te rekenen en een prettiger leven voor de Oekaners in bezette gebieden (of in de rest van het land, het is immers niet zo alsof er een einde komt aan Ruslands ambities als ze die gebieden in het zuiden kunnen annexeren) zal er ook niet in zitten.
Misschien moeten we niets veranderen. Die optie moet evengoed open gehouden worden. Waar het mij omgaat is de radicale retoriek die je niet zelden hoort. Alsof deze oorlog een soort voetbalwedstrijd is, waar je lekker een partij kan kiezen waar je voor staat te juichen.
  Moderator zondag 28 augustus 2022 @ 13:36:15 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205773081
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dus de Duitsche oorlogsindustrie
heeft straks nog maar 2 klanten. Het leger van Duitsland, en die van Ukraine.
Als ze gewoon normaal geld uit gaan/blijven geven lijkt me dat ook meer dan zat

Daarnaast lijkt het me sterk dat dat de enige twee klanten zijn in de toekomst, die shit staat als een huis
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205773088
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:33 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dat zeg ik nergens, maar feitelijk is het wel zo. Rusland wil heersen over europa, wil onze vrijheden vernietigen en onze democratie kapot hebben.

Dus door oekraine rusland tegen te laten houden, vecht oekraine voor onze vrijheid.
Nee, niet echt.
pi_205773106
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:34 schreef Korenfok het volgende:

[..]
jou voordeel is dus jou vrijheid. vraagje steun jij fvd?
Nee.
  zondag 28 augustus 2022 @ 13:43:02 #44
pi_205773212
quote:
88s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als ze gewoon normaal geld uit gaan/blijven geven lijkt me dat ook meer dan zat
Jij denkt aan die 100mrd nieuwe investeringen :Y
quote:
Daarnaast lijkt het me sterk dat dat de enige twee klanten zijn in de toekomst, die shit staat als een huis
Het probleem is dan ook de kwaliteit van Duitsche politici, niet van wapens :P
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 28 augustus 2022 @ 13:46:10 #45
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_205773262
twitter
pi_205773322
quote:
Valt me tegen, als je de berichten optelt zouden ze al op 170% moeten zitten.
  Moderator zondag 28 augustus 2022 @ 14:09:24 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205773618
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Jij denkt aan die 100mrd nieuwe investeringen :Y
[..]
Het probleem is dan ook de kwaliteit van Duitsche politici, niet van wapens :P
Ja dat snap ik wel maar er moeten wel echt heel veel landen afvallen voor ze nog maar twee klanten over hebben hoor
pi_205773725
twitter
pi_205773937
quote:
9s.gif Op zondag 28 augustus 2022 14:17 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Wat een lul die cameraman ;(
Цой жив
  zondag 28 augustus 2022 @ 14:33:46 #50
pi_205773976
quote:

Hallo het is geen Afghanistan. Het kost geld en moeite om land bezet te houden. Als Ukraine voldoende wapens krijgt kunnen ze elke mm terug veroveren.
  zondag 28 augustus 2022 @ 14:34:26 #51
pi_205773984
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oekrane is een intens corrupt land.
Rusland, de VS en Nederland ook, wat is je punt?
pi_205774079
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2022 14:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Hallo het is geen Afghanistan. Het kost geld en moeite om land bezet te houden. Als Ukraine voldoende wapens krijgt kunnen ze elke mm terug veroveren.
Hahaha awww. Heel cute.
pi_205774094
quote:

Wat jij zegt is onzin. Rusland gebruikt steeds ouder materieel. Inmiddels gebruiken ze T-60 tanks. Oekrane daarentegen gebruikt steeds moderner materieel. Rusland heeft zelfs een S-300 uit Syri naar Oekrane verscheept. Oekranse militairen worden nu zelfs op F-16's getrained. Oekrane heeft nu ook HARMS anti-radiation raketten. Het Russische leger bloedt dood. Ze gaan breken.
  zondag 28 augustus 2022 @ 14:43:01 #54
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205774097
quote:
9s.gif Op zondag 28 augustus 2022 14:17 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
De Russische Eifelschreck. :B
:')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205774100
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2022 14:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Rusland, de VS en Nederland ook, wat is je punt?
Corruptie is overal. Maar Nederland met Oekrane vergelijken qua corruptie is nogal debiel.

Maar ok, als je dat dan toch wil. Als wij in oorlog komen, verwacht ik van geen enkel land dat ze ons komen redden.
pi_205774107
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 14:42 schreef polderturk het volgende:

[..]
Wat jij zegt is onzin. Rusland gebruikt steeds ouder materieel. Inmiddels gebruiken ze T-60 tanks. Oekrane daarentegen gebruikt steeds moderner materieel. Rusland heeft zelfs een S-300 uit Syri naar Oekrane verscheept. Oekranse militairen worden nu zelfs op F-16's getrained. Oekrane heeft nu ook HARMS anti-radiation raketten. Het Russische leger bloedt dood. Ze gaan breken.
Dit heeft niets te maken met wat ik zeg.
  zondag 28 augustus 2022 @ 14:46:12 #57
pi_205774151
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 14:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Corruptie is overal. Maar Nederland met Oekrane vergelijken qua corruptie is nogal debiel.

Maar ok, als je dat dan toch wil. Als wij in oorlog komen, verwacht ik van geen enkel land dat ze ons komen redden.
Ik verwacht dat de hele NATO ons komt redden. Maar als er genoeg mensen zoals jij zijn, reken ik daar niet op, nee.
  zondag 28 augustus 2022 @ 15:05:58 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205774566
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:12 schreef Korenfok het volgende:

[..]

ik denk dat Ukraine Kherson terug gaat nemen , maar met veel moeite en dat er daarna gepraat gaat worden , de Crimea dat geloof ik helaas niet in
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_205774841
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 15:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat Ukraine Kherson terug gaat nemen , maar met veel moeite en dat er daarna gepraat gaat worden , de Crimea dat geloof ik helaas niet in
Ala Oekrane Kherson terugneemt, dan betekent dat de Russische linies gebroken zijn. Dan pakken ze de rest ook terug.

Rusland gebruikt steeds ouder materieel terwijl Oekrane steeds moderner materieel krijgt. Op een gegeven moment gaan de Russische linies breken. Dan is het snel voorbij.
pi_205775065
quote:

Wel 20 jaar Afghanistan, maar na 6 maanden geven we Oekrane op?
pi_205775122
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 15:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb propaganda bedreven voor het bemoeien in Afghanistan?
pi_205775212
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 15:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik heb propaganda bedreven voor het bemoeien in Afghanistan?
Nee maar je onderschat de wil en dat alleen maar omdat je huis stoken duurder wordt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 28 augustus 2022 @ 15:28:00 #63
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_205775242
quote:

[..]

De meest debiele post van de dag is weer gemaakt dames en heren. Niemand komt Nederland helpen :')

Pik daar is de Nato voor.
pi_205775322
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 15:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee maar je onderschat de wil en dat alleen maar omdat je huis stoken duurder wordt.
'alleen maar'...
pi_205775329
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 15:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
De meest debiele post van de dag is weer gemaakt dames en heren. Niemand komt Nederland helpen :')

Pik daar is de Nato voor.
'verwacht van niemand'...

Lezen blijft lastig.
  zondag 28 augustus 2022 @ 15:39:44 #66
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205775517
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 15:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
'verwacht van niemand'...

Lezen blijft lastig.
Jij niet maar Nederland wel.
pi_205775745
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 15:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als je nu voor een wapenstilstand tekent, met de huidige grenzen, dan gaat Rusland zich versterken en het over een paar jaar nogmaals proberen. Oekrane moet Rusland definitief verslaan op het slagveld zodat Rusland het nooit meer in zijn hoofd haalt om Oekrane aan te vallen.
  zondag 28 augustus 2022 @ 15:51:22 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205775813
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 15:47 schreef polderturk het volgende:

[..]
Als je nu voor een wapenstilstand tekent, met de huidige grenzen, dan gaat Rusland zich versterken en het over een paar jaar nogmaals proberen. Oekrane moet Rusland definitief verslaan op het slagveld zodat Rusland het nooit meer in zijn hoofd haalt om Oekrane aan te vallen.
putin moet dood en dugin ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 28 augustus 2022 @ 16:17:08 #69
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 28 augustus 2022 @ 16:32:44 #70
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205776799
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 15:47 schreef polderturk het volgende:

[..]
Op het slagveld dient Rusland zo veel manschappen en materieel te verliezen dat ze op korte termijn niet meer in staat zijn een bedreiging voor de Europese vrede en veiligheid te vormen. Westerse sancties dienen dan verder van kracht te blijven om te voorkomen dat Rusland zijn krijgsmacht nog ooit kan opbouwen tot de aantallen en "kwaliteit" van voor 24 februari.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205776803
quote:

[..]

Daar rekende Poetin ook op wat betreft Oekrane.

He was wrong, net als jij.
pi_205776810
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 16:36 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Op het slagveld dient Rusland zo veel manschappen en materieel te verliezen dat ze op korte termijn niet meer in staat zijn een bedreiging voor de Europese vrede en veiligheid te vormen. Westerse sancties dienen dan verder van kracht te blijven om te voorkomen dat Rusland zijn krijgsmacht nog ooit kan opbouwen tot de aantallen en "kwaliteit" van voor 24 februari.
100% mee eens.
pi_205776824
Hahaahaha

twitter
  zondag 28 augustus 2022 @ 16:47:33 #75
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_205777004
Naar goed dat iedereen hier Russisch kan lezen :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 28 augustus 2022 @ 16:53:59 #76
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205777115
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 16:47 schreef StateOfMind het volgende:
Naar goed dat iedereen hier Russisch kan lezen :')
In twitter zit een vertaalknopje.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 28 augustus 2022 @ 16:55:39 #77
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_205777136
Dan kan ie net zo goed de vertaalde versie hier neerzetten.

Daarnaast heeft lang niet iedereen Twitter
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_205777181
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 13:34 schreef Adames het volgende:

[..]
heel egocentrisch gezien is het ook beter als west-europese bedrijven de gas- en olievoorraden in oekraine kunnen exploiteren ipv een monopoliepositie aan rusland laten. je ziet waar dat laatste toe kan leiden.
De huidige energiecrisis is een peulenschil in vergelijking met wat ons te wachten staat wanneer de Russen deze oorlog zouden winnen en daarmee ook de Oekranse gas- en olievoorraden als wapen tegen (voornamelijk) West-Europa gaan inzetten. Er is voor het westen, maar vooral voor Europa, geen weg meer terug; willen we als Europeanen nog iets van welvaart behouden dan dient Rusland ten gronde gericht te worden.
pi_205777256
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 16:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De huidige energiecrisis is een peulenschil in vergelijking met wat ons te wachten staat wanneer de Russen deze oorlog zouden winnen en daarmee ook de Oekranse gas- en olievoorraden als wapen tegen (voornamelijk) West-Europa gaan inzetten. Er is voor het westen, maar vooral voor Europa, geen weg meer terug; willen we als Europeanen nog iets van welvaart behouden dan dient Rusland ten gronde gericht te worden.
Zat Gas in de Noordzee en (groene) ammoniak kan omgezet worden in waterstof. En persoonlijk weet ik dat er drie groene NH3 fabrieken in NL gaan komen.
pi_205777464
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 16:37 schreef polderturk het volgende:
Hahaahaha

[ twitter ]
Hahahaha

Moderator zondag 28 augustus 2022 @ 17:20:48 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205777511
Wtf is going on?
pi_205777568
Oekraners die Erdogan als held afschilderen terwijl hij ook goede zaken doet met Poetin/Rusland. _O-
  zondag 28 augustus 2022 @ 17:31:14 #83
pi_205777646
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 17:20 schreef sp3c het volgende:
Wtf is going on?
Een grote brand in Huissen?
pi_205777738
Erdogan is friend with benefits. Vriendje van Oekrane voor het graan en wapens envriendje van Putin voor de grondstoffen en gastvrij naar Russen die op vakantie willen of huizen kopen in Turkije. Alles wat geld oplevert voor Erdogan is fijn.
pi_205777762
En dan roept Erdogan “de Krim is van Oekrane” en dan geeft ie weer wat Roebels uit zodat Poetin weer blij kan kijken.
pi_205777844
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 17:24 schreef Tobias19xx het volgende:
Oekraners die Erdogan als held afschilderen terwijl hij ook goede zaken doet met Poetin/Rusland. _O-
Die hufter blijft van twee walletjes vreten.
  Moderator zondag 28 augustus 2022 @ 17:50:39 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205777863
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 17:38 schreef quirina het volgende:
Erdogan is friend with benefits. Vriendje van Oekrane voor het graan en wapens envriendje van Putin voor de grondstoffen en gastvrij naar Russen die op vakantie willen of huizen kopen in Turkije. Alles wat geld oplevert voor Erdogan is fijn.
Doettie goed
pi_205777887
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 17:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
Doettie goed
Wel laf. Die kiest straks gewoon de winnaar. Als EU zijnde moet je daar niet blij mee wezen. Een onbetrouwbare partner.
  Moderator zondag 28 augustus 2022 @ 18:22:58 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205778169
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 17:52 schreef Cherni het volgende:

[..]
Wel laf. Die kiest straks gewoon de winnaar. Als EU zijnde moet je daar niet blij mee wezen. Een onbetrouwbare partner.
Moet de EU zich maar eens luid en duidelijk uitspreken ipv langs de zijlijn stommerdje te spelen
pi_205778177
twitter
  zondag 28 augustus 2022 @ 18:25:07 #91
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205778201
Boem!

twitter
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205778288
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 17:48 schreef Cherni het volgende:

[..]
Die hufter blijft van twee walletjes vreten.
Ik vind het wel slim van hem.
In plaats van partij te kiezen probeert hij te bemiddelen en wat te verdienen, gezien de situatie in zijn land is dat wel slim.
pi_205778301
Bericht van 12 augustus, dus misschien is het hier al eerder langsgekomen. Voor mij is het nieuw.

https://nos.nl/artikel/24(...)sinds-inval-oekraine

quote:
Psychiater Chocholva vindt het een goede ontwikkeling dat Russen voor zichzelf proberen te zorgen door hun toevlucht te zoeken in de literatuur. "Het is een mooie vorm van zelfhulp, stukken beter dan dat men zich wendt tot bijvoorbeeld alcohol". Anderzijds blijft dat volgens haar een groot probleem in Rusland.

Ook is de vraag naar andere kalmerende middelen en medicijnen tegen depressie en angst sinds februari sterk gestegen. Zo is de verkoop van antidepressiva sinds eind februari verviervoudigd. Ook vrij verkrijgbare slaappillen en kalmerende medicijnen gaan als warme broodjes over de toonbank. Zoveel zelfs, dat volgens Forbes Rusland sommige apotheken inmiddels een flink tekort hebben aan zowel kalmerende middelen als antidepressiva. Want steeds meer patinten slaan medicijnen direct voor een heel jaar in, uit angst voor prijsstijgingen of chronische tekorten vanwege de Europese sancties.
Volledige tekst in de bron.

Dit schetst toch een wat ander beeld van 'de Russen' en hun steun voor de oorlog, dan we in dit topic doorgaans tegenkomen. En dit gaat dan over de welvarender gebieden waar psychiatrische hulp wordt geboden, zoals Sint-Petersburg. In de buitengebieden zal men wel naar de wodka grijpen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_205778364
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 18:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik vind het wel slim van hem.
In plaats van partij te kiezen probeert hij te bemiddelen en wat te verdienen, gezien de situatie in zijn land is dat wel slim.
Erdogan heeft heel duidelijk partij gekozen. 1, als lid van de Navo, aspirant lid van de eu. Ook turken zien zichzelf dichter bij europeanen als bij aziaten. daarnaast deze uitspraak: "Erdogan: ’Krim moet terug naar Oekrane’".
pi_205778420
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205778458
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 18:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
Moet de EU zich maar eens luid en duidelijk uitspreken ipv langs de zijlijn stommerdje te spelen
Zo lang de meeste Europese landen in de 'mimimimi, mijn winkeltje!'-modus zitten en een beetje laf blijven beweren "dat we niet in oorlog zijn met het Russische volk", terwijl Rusland wel degelijk de oorlog verklaard heeft aan de Europese bevolking door de gaskraan dicht te draaien, heeft een Erdogan geen enkele reden om honderd procent voor het westen te kiezen.
pi_205778680
Als Duitsland zo pal achter Oekrane staat mogen ze wel wat meer spullen leveren.
Dat geldt ook voor Nederland, Frankrijk, Spanje, Itali enz.
De meeste steun komt vooralsnog van de VS, GB en Oost-Europa.
twitter
  zondag 28 augustus 2022 @ 19:13:21 #98
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_205778740
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 18:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Zo lang de meeste Europese landen in de 'mimimimi, mijn winkeltje!'-modus zitten en een beetje laf blijven beweren "dat we niet in oorlog zijn met het Russische volk", terwijl Rusland wel degelijk de oorlog verklaard heeft aan de Europese bevolking door de gaskraan dicht te draaien, heeft een Erdogan geen enkele reden om honderd procent voor het westen te kiezen.
Inderdaad. Fuck eigen land.

Slava Ukraini!

Die eenheid heeft nooit bestaan dus waarom die verontwaardiging precies?
  Moderator zondag 28 augustus 2022 @ 19:17:40 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205778774
quote:

[..]
Nee precies

Dan kan ik het hem niet kwalijk nemen dat hij in zijn beleid voor Turken kiest

Mag Rutte ook wat meer doen wmb
pi_205778832
quote:

[..]
Rusland heeft de gaskraan niet dicht gedraaid, dat heeft de EU gedaan door Rusland zelf zware sancties op te leggen. Erdogan heeft overigens nooit voor het westen gekozen (vr dit conflict ook niet), die heeft altijd met de vinger naar het westen gewezen voor de ellende in moslimlanden en vertrouwt het ook niet gezien ze hem/Turkije ook als doelwit hadden/hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')