SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, ik ben er in ieder geval niet 24 uur per dag mee bezig.quote:Op zondag 28 augustus 2022 05:00 schreef Knikkergeitje het volgende:
"De Oekraense president Volodymyr Zelensky wil samenwerken met de Amerikaanse talkshowhost Jimmy Fallon. In een videogesprek met hem vroeg de regeringsleider om steun van de komiek. Hij denkt dat beroemde mensen kunnen helpen om de aandacht van het Westerse volk voor de oorlog niet te laten verslappen."
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
Verslapt bij u de aandacht voor deze krankzinnige oorlog al een beetje?
Eigenlijk niet, nee.quote:Op zondag 28 augustus 2022 05:00 schreef Knikkergeitje het volgende:
Verslapt bij u de aandacht voor deze krankzinnige oorlog al een beetje?
Such lovely people.quote:Op zondag 28 augustus 2022 08:35 schreef polderturk het volgende:
Deze man vertelt duidelijk dat Rusland bezig is met een genocide.
Wat moet je nog meer weten?
Stuur de NAVO naar Oekrane.
[ twitter ]
Heb niet het idee dat dit de meest slimme van het stel is. Maar even goed zeer triest wat er uit zijn mond komt.quote:Op zondag 28 augustus 2022 08:35 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Die genocidale haat naar Oekraners leeft heel breed in de Russische samenleving.quote:Op zondag 28 augustus 2022 08:35 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Hij vertelt het werkelijke plan.quote:Op zondag 28 augustus 2022 08:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heb niet het idee dat dit de meest slimme van het stel is. Maar even goed zeer triest wat er uit zijn mond komt.
Waarbij ik overigens wel de opmerking wil maken dat de vertaling de hele context van zo'n filmpje kan veranderen.
In dit geval zal het best kloppen hoor. Ik hoor hem ook Oekrane en Russia zeggen. Ik bedoelde het ook meer in algemene zin.quote:Op zondag 28 augustus 2022 08:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hij vertelt het werkelijke plan.
Rusland wil Oekrane de-Oekranizeren. Rusland wil het idee dat Oekrane bestaat wegvagen.
De meeste mensen hier kunnen echt niets met dit soort berichtgevingen. Men spreekt immers geen Russisch. Geen flauw idee dus of de ondertiteling klopt.quote:Op zondag 28 augustus 2022 08:35 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Als de vertaling fout was, dan hadden Russisch taligen dat onder de tweet wel vermeld.quote:Op zondag 28 augustus 2022 08:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De meeste mensen hier kunnen echt niets met dit soort berichtgevingen. Men spreekt immers geen Russisch. Geen flauw idee dus of de ondertiteling klopt.
Het is en blijft een waardeloze bron.quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:14 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als de vertaling fout was, dan hadden Russisch taligen dat onder de tweet wel vermeld.
Nog een Russisch sprekende die de video deelt. Meer dan 600 reacties eronder.quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is en blijft een waardeloze bron.
Ben het wel eens met de genocide uitspraak maar tegelijkertijd denk ik niet dat deze simpele soldaat de strategische plannen van het Kremlin kentquote:Op zondag 28 augustus 2022 08:35 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
'Hey Google!, wil je mijn tolk zijn?'quote:Op zondag 28 augustus 2022 08:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De meeste mensen hier kunnen echt niets met dit soort berichtgevingen. Men spreekt immers geen Russisch. Geen flauw idee dus of de ondertiteling klopt.
Zeg mij dat je nog nooit gebruik hebt gemaakt van google-vertalen, zonder dat je mij zegt dat je nog nooit gebruik hebt gemaakt van google vertalen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
'Hey Google!, wil je mijn tolk zijn?'
Google Home: 'Jazeker, welke taal zal ik voor je vertalen?'
'Russisch.'
Google Home: 'Goed, start na de piep!.'
[Start video met Russisch]
.....
Door dood te gaan in Azovstal maakt deze Oekraner deze schending van het mensenrecht mogelijkquote:Op zondag 28 augustus 2022 09:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
Nog een Russisch sprekende die de video deelt. Meer dan 600 reacties eronder.
Denk je dat Russisch sprekenden onder het bericht het niet zouden aangeven als de vertaling verkeerd was?
[ twitter ]
Hij is het product van jarenlange indoctrinatie door de Russische media en politiek. Dus ik denk wel dat hij de algemene gedachtengang verwoordt.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:12 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ben het wel eens met de genocide uitspraak maar tegelijkertijd denk ik niet dat deze simpele soldaat de strategische plannen van het Kremlin kent
Leuk bedacht, maar je kunt op deze manier met bijvoorbeeld Google Nest videos vertalen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeg mij dat je nog nooit gebruik hebt gemaakt van google-vertalen, zonder dat je mij zegt dat je nog nooit gebruik hebt gemaakt van google vertalen.
Hij kan met blote vuisten een Rus met een helm op zijn hoofd doodslaan.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Door dood te gaan in Azovstal maakt deze Oekraner deze schending van het mensenrecht mogelijk
/Amnesty
Aan de andere kant ziet zijn schedel er nog zo puntgaaf uit omdat het tenminste geen Russische helm droeg.
[ twitter ]
Bedank daar laffe dakhazen als Scholz, Merkel en Schrder maar voor.quote:Op zondag 28 augustus 2022 08:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
En wij laten die lui ongehinderd met visums Europa binnen
Wat een walgelijke stemmingmakerij zonder enige vorm van onderbouwing.quote:Op zondag 28 augustus 2022 08:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die genocidale haat naar Oekraners leeft heel breed in de Russische samenleving.
En wij laten die lui ongehinderd met visums Europa binnen
Stel er wordt constant gezegd.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat een walgelijke stemmingmakerij zonder enige vorm van onderbouwing.
dit is vaak genoeg onderbouwd. Jij doet aan stemmingsmakerij, door telkens rusland te verdedigen in deze genocide, op te roepen om rusland zijn gang te laten gaan.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat een walgelijke stemmingmakerij zonder enige vorm van onderbouwing.
daarom bijven steunen. Oekraine als extra le verancier van gas, is goed voor nederland en europa. We doen dit voor onze vrijheid en democratie.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:09 schreef theunderdog het volgende:
Wanneer komen we eens tot de conclusie dat Rusland Oekrane niet kan innemen, maar dat Oekrane de gebieden die al bezet zijn niet meer terug kunnen krijgen? heel die 'Oekraine moet de oorlog winnen!!' retoriek die je toch veel ziet in het westen is ten dode opgeschreven.
Dit is een loopgravenoorlog, die nog jaren kan duren. We moeten het erover hebben hoe we daar mee omgaan. Elk jaar 80 miljoen naar Oekrane?
Oekrane is een intens corrupt land. Zijn zijn nu enkel in oorlog met een land die nog corrupter is.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:12 schreef Korenfok het volgende:
[..]
daarom bijven steunen. Oekraine als extra le verancier van gas, is goed voor nederland en europa. We doen dit voor onze vrijheid en democratie.
We moeten meer geld investeren om russische invloeden (lees kremlin van Poetin) te weren uit europa.
Hoe veel denk je dat die 80 miljoen precies is als je het afzet tegen de totale Nederlandse begroting?quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:09 schreef theunderdog het volgende:
Wanneer komen we eens tot de conclusie dat Rusland Oekrane niet kan innemen, maar dat Oekrane de gebieden die al bezet zijn niet meer terug kunnen krijgen? heel die 'Oekraine moet de oorlog winnen!!' retoriek die je toch veel ziet in het westen is ten dode opgeschreven.
Dit is een loopgravenoorlog, die nog jaren kan duren. We moeten het erover hebben hoe we daar mee omgaan. Elk jaar 80 miljoen naar Oekrane?
Oekrane houdt zich staande dankzij de steun die ze momenteel krijgen. Als je dat wegneemt, zal het niet lang meer duren voordat Rusland weer voortgang gaat boeken.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:09 schreef theunderdog het volgende:
Wanneer komen we eens tot de conclusie dat Rusland Oekrane niet kan innemen, maar dat Oekrane de gebieden die al bezet zijn niet meer terug kunnen krijgen?
Niets. Maar dat is het punt toch helemaal niet?quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoe veel denk je dat die 80 miljoen precies is als je het afzet tegen de totale Nederlandse begroting?
Vast. Maar ik voel zelf niet echt de behoefte om slachtoffers van pesten te helpen, als ik er zelf geen voordeel in heb.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:21 schreef YStec het volgende:
[..]
Oekrane houdt zich staande dankzij de steun die ze momenteel krijgen. Als je dat wegneemt, zal het niet lang meer duren voordat Rusland weer voortgang gaat boeken.
En dan krijg je hetzelfde in Moldavi, want waarom niet?
En los daarvan, waarom zou je jezelf straks nog in dezelfde chantagepositie brengen? Rusland heeft laten zien dat ze hun fossiele brandstoffen zullen inzetten als ze niet krijgen wat ze willen.
Pestkoppen stoppen niet met pesten als je hun gedrag door de vingers blijft zien.
Dus de Duitsche oorlogsindustrie heeft straks nog maar 2 klanten. Het leger van Duitsland, en die van Ukraine.quote:Op zondag 28 augustus 2022 01:54 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat de Duitsers vinden is toch niet meer relevant, die hebben het wat veiligheidsbeleid (en energiebeleid) betreft compleet verpest. Staat een mooi artikel in die Welt dit weekend over dat Oost-Europese staten flink investeren in defensie maar niks in Duitsland kopen omdat ze geen vertrouwen meer hebben in de Duitsers:
Wegen zgerlicher Ukraine-Hilfe – Osteuropa kauft keine deutschen Waffen mehr
https://www.welt.de/polit(...)hne-Deutschland.html
[..]
Maar welke voordelen voor ons en/of de Oekraners hoop je met welke voor wijzing van beleid dan te behalen? Op goedkoper gas hoef je niet te rekenen en een prettiger leven voor de Oekaners in bezette gebieden (of in de rest van het land, het is immers niet zo alsof er een einde komt aan Ruslands ambities als ze die gebieden in het zuiden kunnen annexeren) zal er ook niet in zitten.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vast. Maar ik voel zelf niet echt de behoefte om slachtoffers van pesten te helpen, als ik er zelf geen voordeel in heb.
dat zeg ik nergens, maar feitelijk is het wel zo. Rusland wil heersen over europa, wil onze vrijheden vernietigen en onze democratie kapot hebben.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oekrane is een intens corrupt land. Zijn zijn nu enkel in oorlog met een land die nog corrupter is.
Maar het idee dat Oekrane vecht voor 'onze' vrijheden is grotesk.
heel egocentrisch gezien is het ook beter als west-europese bedrijven de gas- en olievoorraden in oekraine kunnen exploiteren ipv een monopoliepositie aan rusland laten. je ziet waar dat laatste toe kan leiden.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vast. Maar ik voel zelf niet echt de behoefte om slachtoffers van pesten te helpen, als ik er zelf geen voordeel in heb.
jou voordeel is dus jou vrijheid. vraagje steun jij fvd?quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien moeten we niets veranderen. Die optie moet evengoed open gehouden worden. Waar het mij omgaat is de radicale retoriek die je niet zelden hoort. Alsof deze oorlog een soort voetbalwedstrijd is, waar je lekker een partij kan kiezen waar je voor staat te juichen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar welke voordelen voor ons en/of de Oekraners hoop je met welke voor wijzing van beleid dan te behalen? Op goedkoper gas hoef je niet te rekenen en een prettiger leven voor de Oekaners in bezette gebieden (of in de rest van het land, het is immers niet zo alsof er een einde komt aan Ruslands ambities als ze die gebieden in het zuiden kunnen annexeren) zal er ook niet in zitten.
Als ze gewoon normaal geld uit gaan/blijven geven lijkt me dat ook meer dan zatquote:Op zondag 28 augustus 2022 13:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus de Duitsche oorlogsindustrie
heeft straks nog maar 2 klanten. Het leger van Duitsland, en die van Ukraine.
Nee, niet echt.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dat zeg ik nergens, maar feitelijk is het wel zo. Rusland wil heersen over europa, wil onze vrijheden vernietigen en onze democratie kapot hebben.
Dus door oekraine rusland tegen te laten houden, vecht oekraine voor onze vrijheid.
Nee.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
jou voordeel is dus jou vrijheid. vraagje steun jij fvd?
Jij denkt aan die 100mrd nieuwe investeringenquote:Op zondag 28 augustus 2022 13:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als ze gewoon normaal geld uit gaan/blijven geven lijkt me dat ook meer dan zat
Het probleem is dan ook de kwaliteit van Duitsche politici, niet van wapensquote:Daarnaast lijkt het me sterk dat dat de enige twee klanten zijn in de toekomst, die shit staat als een huis
Ja dat snap ik wel maar er moeten wel echt heel veel landen afvallen voor ze nog maar twee klanten over hebben hoorquote:Op zondag 28 augustus 2022 13:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij denkt aan die 100mrd nieuwe investeringen
[..]
Het probleem is dan ook de kwaliteit van Duitsche politici, niet van wapens
Hallo het is geen Afghanistan. Het kost geld en moeite om land bezet te houden. Als Ukraine voldoende wapens krijgt kunnen ze elke mm terug veroveren.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:09 schreef theunderdog het volgende:
Rusland, de VS en Nederland ook, wat is je punt?quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oekrane is een intens corrupt land.
Hahaha awww. Heel cute.quote:Op zondag 28 augustus 2022 14:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hallo het is geen Afghanistan. Het kost geld en moeite om land bezet te houden. Als Ukraine voldoende wapens krijgt kunnen ze elke mm terug veroveren.
Wat jij zegt is onzin. Rusland gebruikt steeds ouder materieel. Inmiddels gebruiken ze T-60 tanks. Oekrane daarentegen gebruikt steeds moderner materieel. Rusland heeft zelfs een S-300 uit Syri naar Oekrane verscheept. Oekranse militairen worden nu zelfs op F-16's getrained. Oekrane heeft nu ook HARMS anti-radiation raketten. Het Russische leger bloedt dood. Ze gaan breken.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:09 schreef theunderdog het volgende:
De Russische Eifelschreck.quote:
Corruptie is overal. Maar Nederland met Oekrane vergelijken qua corruptie is nogal debiel.quote:Op zondag 28 augustus 2022 14:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rusland, de VS en Nederland ook, wat is je punt?
Dit heeft niets te maken met wat ik zeg.quote:Op zondag 28 augustus 2022 14:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat jij zegt is onzin. Rusland gebruikt steeds ouder materieel. Inmiddels gebruiken ze T-60 tanks. Oekrane daarentegen gebruikt steeds moderner materieel. Rusland heeft zelfs een S-300 uit Syri naar Oekrane verscheept. Oekranse militairen worden nu zelfs op F-16's getrained. Oekrane heeft nu ook HARMS anti-radiation raketten. Het Russische leger bloedt dood. Ze gaan breken.
Ik verwacht dat de hele NATO ons komt redden. Maar als er genoeg mensen zoals jij zijn, reken ik daar niet op, nee.quote:Op zondag 28 augustus 2022 14:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Corruptie is overal. Maar Nederland met Oekrane vergelijken qua corruptie is nogal debiel.
Maar ok, als je dat dan toch wil. Als wij in oorlog komen, verwacht ik van geen enkel land dat ze ons komen redden.
ik denk dat Ukraine Kherson terug gaat nemen , maar met veel moeite en dat er daarna gepraat gaat worden , de Crimea dat geloof ik helaas niet inquote:Op zondag 28 augustus 2022 13:12 schreef Korenfok het volgende:
[..]
daarom bijven steunen. Oekraine als extra le verancier van gas, is goed voor nederland en europa. We doen dit voor onze vrijheid en democratie.
We moeten meer geld investeren om russische invloeden (lees kremlin van Poetin) te weren uit europa.
Ala Oekrane Kherson terugneemt, dan betekent dat de Russische linies gebroken zijn. Dan pakken ze de rest ook terug.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat Ukraine Kherson terug gaat nemen , maar met veel moeite en dat er daarna gepraat gaat worden , de Crimea dat geloof ik helaas niet in
Wel 20 jaar Afghanistan, maar na 6 maanden geven we Oekrane op?quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:09 schreef theunderdog het volgende:
Ik heb propaganda bedreven voor het bemoeien in Afghanistan?quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel 20 jaar Afghanistan, maar na 6 maanden geven we Oekrane op?
Nee maar je onderschat de wil en dat alleen maar omdat je huis stoken duurder wordt.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb propaganda bedreven voor het bemoeien in Afghanistan?
De meest debiele post van de dag is weer gemaakt dames en heren. Niemand komt Nederland helpenquote:Op zondag 28 augustus 2022 14:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Corruptie is overal. Maar Nederland met Oekrane vergelijken qua corruptie is nogal debiel.
Maar ok, als je dat dan toch wil. Als wij in oorlog komen, verwacht ik van geen enkel land dat ze ons komen redden.
'alleen maar'...quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee maar je onderschat de wil en dat alleen maar omdat je huis stoken duurder wordt.
'verwacht van niemand'...quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
De meest debiele post van de dag is weer gemaakt dames en heren. Niemand komt Nederland helpen
Pik daar is de Nato voor.
Jij niet maar Nederland wel.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
'verwacht van niemand'...
Lezen blijft lastig.
Als je nu voor een wapenstilstand tekent, met de huidige grenzen, dan gaat Rusland zich versterken en het over een paar jaar nogmaals proberen. Oekrane moet Rusland definitief verslaan op het slagveld zodat Rusland het nooit meer in zijn hoofd haalt om Oekrane aan te vallen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel 20 jaar Afghanistan, maar na 6 maanden geven we Oekrane op?
putin moet dood en dugin ookquote:Op zondag 28 augustus 2022 15:47 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als je nu voor een wapenstilstand tekent, met de huidige grenzen, dan gaat Rusland zich versterken en het over een paar jaar nogmaals proberen. Oekrane moet Rusland definitief verslaan op het slagveld zodat Rusland het nooit meer in zijn hoofd haalt om Oekrane aan te vallen.
Op het slagveld dient Rusland zo veel manschappen en materieel te verliezen dat ze op korte termijn niet meer in staat zijn een bedreiging voor de Europese vrede en veiligheid te vormen. Westerse sancties dienen dan verder van kracht te blijven om te voorkomen dat Rusland zijn krijgsmacht nog ooit kan opbouwen tot de aantallen en "kwaliteit" van voor 24 februari.quote:Op zondag 28 augustus 2022 15:47 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als je nu voor een wapenstilstand tekent, met de huidige grenzen, dan gaat Rusland zich versterken en het over een paar jaar nogmaals proberen. Oekrane moet Rusland definitief verslaan op het slagveld zodat Rusland het nooit meer in zijn hoofd haalt om Oekrane aan te vallen.
Daar rekende Poetin ook op wat betreft Oekrane.quote:Op zondag 28 augustus 2022 14:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
100% mee eens.quote:Op zondag 28 augustus 2022 16:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Op het slagveld dient Rusland zo veel manschappen en materieel te verliezen dat ze op korte termijn niet meer in staat zijn een bedreiging voor de Europese vrede en veiligheid te vormen. Westerse sancties dienen dan verder van kracht te blijven om te voorkomen dat Rusland zijn krijgsmacht nog ooit kan opbouwen tot de aantallen en "kwaliteit" van voor 24 februari.
In twitter zit een vertaalknopje.quote:Op zondag 28 augustus 2022 16:47 schreef StateOfMind het volgende:
Naar goed dat iedereen hier Russisch kan lezen
De huidige energiecrisis is een peulenschil in vergelijking met wat ons te wachten staat wanneer de Russen deze oorlog zouden winnen en daarmee ook de Oekranse gas- en olievoorraden als wapen tegen (voornamelijk) West-Europa gaan inzetten. Er is voor het westen, maar vooral voor Europa, geen weg meer terug; willen we als Europeanen nog iets van welvaart behouden dan dient Rusland ten gronde gericht te worden.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:34 schreef Adames het volgende:
[..]
heel egocentrisch gezien is het ook beter als west-europese bedrijven de gas- en olievoorraden in oekraine kunnen exploiteren ipv een monopoliepositie aan rusland laten. je ziet waar dat laatste toe kan leiden.
Zat Gas in de Noordzee en (groene) ammoniak kan omgezet worden in waterstof. En persoonlijk weet ik dat er drie groene NH3 fabrieken in NL gaan komen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 16:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De huidige energiecrisis is een peulenschil in vergelijking met wat ons te wachten staat wanneer de Russen deze oorlog zouden winnen en daarmee ook de Oekranse gas- en olievoorraden als wapen tegen (voornamelijk) West-Europa gaan inzetten. Er is voor het westen, maar vooral voor Europa, geen weg meer terug; willen we als Europeanen nog iets van welvaart behouden dan dient Rusland ten gronde gericht te worden.
Een grote brand in Huissen?quote:
Die hufter blijft van twee walletjes vreten.quote:Op zondag 28 augustus 2022 17:24 schreef Tobias19xx het volgende:
Oekraners die Erdogan als held afschilderen terwijl hij ook goede zaken doet met Poetin/Rusland.
Doettie goedquote:Op zondag 28 augustus 2022 17:38 schreef quirina het volgende:
Erdogan is friend with benefits. Vriendje van Oekrane voor het graan en wapens envriendje van Putin voor de grondstoffen en gastvrij naar Russen die op vakantie willen of huizen kopen in Turkije. Alles wat geld oplevert voor Erdogan is fijn.
Wel laf. Die kiest straks gewoon de winnaar. Als EU zijnde moet je daar niet blij mee wezen. Een onbetrouwbare partner.quote:
Moet de EU zich maar eens luid en duidelijk uitspreken ipv langs de zijlijn stommerdje te spelenquote:Op zondag 28 augustus 2022 17:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wel laf. Die kiest straks gewoon de winnaar. Als EU zijnde moet je daar niet blij mee wezen. Een onbetrouwbare partner.
Ik vind het wel slim van hem.quote:Op zondag 28 augustus 2022 17:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die hufter blijft van twee walletjes vreten.
Volledige tekst in de bron.quote:Psychiater Chocholva vindt het een goede ontwikkeling dat Russen voor zichzelf proberen te zorgen door hun toevlucht te zoeken in de literatuur. "Het is een mooie vorm van zelfhulp, stukken beter dan dat men zich wendt tot bijvoorbeeld alcohol". Anderzijds blijft dat volgens haar een groot probleem in Rusland.
Ook is de vraag naar andere kalmerende middelen en medicijnen tegen depressie en angst sinds februari sterk gestegen. Zo is de verkoop van antidepressiva sinds eind februari verviervoudigd. Ook vrij verkrijgbare slaappillen en kalmerende medicijnen gaan als warme broodjes over de toonbank. Zoveel zelfs, dat volgens Forbes Rusland sommige apotheken inmiddels een flink tekort hebben aan zowel kalmerende middelen als antidepressiva. Want steeds meer patinten slaan medicijnen direct voor een heel jaar in, uit angst voor prijsstijgingen of chronische tekorten vanwege de Europese sancties.
Erdogan heeft heel duidelijk partij gekozen. 1, als lid van de Navo, aspirant lid van de eu. Ook turken zien zichzelf dichter bij europeanen als bij aziaten. daarnaast deze uitspraak: "Erdogan: ’Krim moet terug naar Oekrane’".quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vind het wel slim van hem.
In plaats van partij te kiezen probeert hij te bemiddelen en wat te verdienen, gezien de situatie in zijn land is dat wel slim.
Zo lang de meeste Europese landen in de 'mimimimi, mijn winkeltje!'-modus zitten en een beetje laf blijven beweren "dat we niet in oorlog zijn met het Russische volk", terwijl Rusland wel degelijk de oorlog verklaard heeft aan de Europese bevolking door de gaskraan dicht te draaien, heeft een Erdogan geen enkele reden om honderd procent voor het westen te kiezen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
Moet de EU zich maar eens luid en duidelijk uitspreken ipv langs de zijlijn stommerdje te spelen
Inderdaad. Fuck eigen land.quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo lang de meeste Europese landen in de 'mimimimi, mijn winkeltje!'-modus zitten en een beetje laf blijven beweren "dat we niet in oorlog zijn met het Russische volk", terwijl Rusland wel degelijk de oorlog verklaard heeft aan de Europese bevolking door de gaskraan dicht te draaien, heeft een Erdogan geen enkele reden om honderd procent voor het westen te kiezen.
Nee preciesquote:Op zondag 28 augustus 2022 18:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo lang de meeste Europese landen in de 'mimimimi, mijn winkeltje!'-modus zitten en een beetje laf blijven beweren "dat we niet in oorlog zijn met het Russische volk", terwijl Rusland wel degelijk de oorlog verklaard heeft aan de Europese bevolking door de gaskraan dicht te draaien, heeft een Erdogan geen enkele reden om honderd procent voor het westen te kiezen.
Rusland heeft de gaskraan niet dicht gedraaid, dat heeft de EU gedaan door Rusland zelf zware sancties op te leggen. Erdogan heeft overigens nooit voor het westen gekozen (vr dit conflict ook niet), die heeft altijd met de vinger naar het westen gewezen voor de ellende in moslimlanden en vertrouwt het ook niet gezien ze hem/Turkije ook als doelwit hadden/hebben.quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |