SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Nazi's waren gewoon de laatste die Rusland binnenvielen. De genocide, jodenhaat, dictatoriale bestuur, concentratiekampen, imperialisme, jezelf een herrenvolk wanen die mindere volken mogen onderwerpen en alles mee doen wat je wil, alles van dat delen ze met de Nazi's, dus dat is niet hoe zij Nazi's erg vinden. Dat ze Rusland binnenvielen, dat is wat ze erg maakt.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 12:59 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Poetin ziet nazisme anders dan hoe wij het zien. Het lijkt er op dat hij het gewoonweg ziet als westers=nazisme. Ik kan anders ook niet verklaren waarom je zo veel overeenkomsten ziet in het nazisme en het moderne Rusland.
Stalin viel van zijn stoel, en wilde niet geloven dat binnen een jaar en negen maanden het contract met Von Ribbentrop al eenzijdig en zonder voorafkondiging werd verbroken.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:02 schreef speknek het volgende:
[..]
De Nazi's waren gewoon de laatste die Rusland binnenvielen. De genocide, jodenhaat, dictatoriale bestuur, concentratiekampen, imperialisme, jezelf een herrenvolk wanen die mindere volken mogen onderwerpen en alles mee doen wat je wil, alles van dat delen ze met de Nazi's, dus dat is niet hoe zij Nazi's erg vinden. Dat ze Rusland binnenvielen, dat is wat ze erg maakt.
Jij wilde een voorbeeld, nou hier is je voorbeeld. Je krijgt precies wat je vraagt. Om dat te bewijzen zal ik de moeite nemen om terug te bladeren en jouw post, waarin je die specifieke vraag stelt, te quoten.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ah, een reactie van jezelf op een andere user quoten, waarin je hetzelfde beweert over mij. Verder niets. Sterk argument! Heb je ook nog iets concreets? Maak jezelf nou niet zo volslagen belachelijk man, het is droevig.
Dat keur je af. En nu vraag je om niets. Je helpt jezelf hier niet mee.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 20:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Heb je wat voorbeelden hiervan?
De verliezen worden weer aangevuld mensuhh...quote:Putin signs decree to increase size of Russian armed forces
(Reuters) - Russian President Vladimir Putin signed a decree on Thursday to increase the size of Russia's armed forces from 1.9 to 2.04 million, the RIA Novosti news agency reported.
The figure, which includes a 137,000 increase in the number of military personnel to 1.15 million, comes into effect on Jan 1.
Ik vraag je voorbeelden waarin ik me terugtrek uit de discussie met als argument dat mijn discussiepartner "te emotioneel" wordt, omdat dat volgens jou mijn modus operandi is. Je voorbeeld is een opmerking van jezelf gericht aan een andere user waarin je aangeeft dat ik dat doe.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij wilde een voorbeeld, nou hier is je voorbeeld. Je krijgt precies wat je vraagt. Om dat te bewijzen zal ik de moeite nemen om terug te bladeren en jouw post, waarin je die specifieke vraag stelt, te quoten.
[..]
Dat keur je af. En nu vraag je om niets. Je helpt jezelf hier niet mee.
Ook door haar eigen Finse oppositie.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:19 schreef byah het volgende:
De Finse premier wordt ook aardig zwartgemaakt door de boze buurman
Je vroeg om een voorbeeld, en die kreeg je.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:29 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vraag je voorbeelden waarin ik me terugtrek uit de discussie met als argument dat mijn discussiepartner "te emotioneel" wordt, omdat dat volgens jou mijn modus operandi is. Je voorbeeld is een opmerking van jezelf gericht aan een andere user waarin je aangeeft dat ik dat doe.
Je vindt een eerdere soortgelijke bewering van jezelf, waarin wederom geen woord van mijn kant voorkomt, een goed voorbeeld van iets dat ik doe? Verder gaat het allemaal wel?
De luidruchtigste Finse oppositie wordt net als veel rechtse clubjes ruim betaald door de Russen. Dus dat komt op hetzelfde neer.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Ook door haar eigen Finse oppositie.
Die verwijten haar onnodig hoge energieprijzen (door vijandige houding naar buur) waardoor een deel van de fFinse bevolking nauwelijks meer rond kan komen, terwijl mevrouw, al dan niet onder invloed van drugs, stralend staat te feesten met haar rijke influencer-vriendjes..
Ik snap die boosheid van veel Finnen wel.
Dat is een flinke claim!quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
De luidruchtigste Finse oppositie wordt net als veel rechtse clubjes ruim betaald door de Russen. Dus dat komt op hetzelfde neer.
Alsof het helpt als ze had afgezegd en thuis was gaan zittenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Die verwijten haar onnodig hoge energieprijzen (door vijandige houding naar buur) waardoor een deel van de fFinse bevolking nauwelijks meer rond kan komen, terwijl mevrouw, al dan niet onder invloed van drugs, stralend staat te feesten met haar rijke influencer-vriendjes..
Ze had een feestje. For crying out loud, wat een triest volk dat een ander niet een beetje plezier gunt.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Hoe is Oekraine Rusland binnengevallen dan, wat ze nazis maakt?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:02 schreef speknek het volgende:
[..]
De Nazi's waren gewoon de laatste die Rusland binnenvielen. De genocide, jodenhaat, dictatoriale bestuur, concentratiekampen, imperialisme, jezelf een herrenvolk wanen die mindere volken mogen onderwerpen en alles mee doen wat je wil, alles van dat delen ze met de Nazi's, dus dat is niet hoe zij Nazi's erg vinden. Dat ze Rusland binnenvielen, dat is wat ze erg maakt.
Ik vroeg om voorbeelden waarin ik dat argument gebruik om me uit de discussie terug te trekken, niet om een voorbeeld waarin jij tegen iemand anders zegt dat ik dat doe zonder ook maar een woord van mij daarin. Maar dat begrijp je zelf ook wel, mag ik hopen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je vroeg om een voorbeeld, en die kreeg je.
Wie zegt dat het over misgunnen van plezier gaat?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze had een feestje. For crying out loud, wat een triest volk dat een ander niet een beetje plezier gunt.
En het was niet onder invloed van drugs, want de afgedwongen drugstest was negatief.
Niet natuurlijk, maar als Oekraine zich verenigd met de Europeanen en de Amerikanen, dan is dat allemaal een voorop gezet plannetje om Rusland weer binnen te kunnen vallen, daarom zijn het allemaal Nazis.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoe is Oekraine Rusland binnengevallen dan, wat ze nazis maakt?
AL DAN NIET ONDER INVLOED VAN DRUGS!!!quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Dus dat Poetin zich bedreigd voelt omdat anderen misschien wel Rusland zouden binnenvallen, maakt dat die anderen nazis. Logisch.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Niet natuurlijk, maar als Oekraine zich verenigd met de Europeanen en de Amerikanen, dan is dat allemaal een voorop gezet plannetje om Rusland weer binnen te kunnen vallen, daarom zijn het allemaal Nazis.
DIKKE BMW JONGONSquote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:56 schreef YStec het volgende:
[..]
AL DAN NIET ONDER INVLOED VAN DRUGS!!!
MET HAAR RIJKE VRIENDJES.![]()
![]()
JANKEN!
Niet echt, maar dat is waarom ze ze nazi's noemen zonder dat ze voor ons enige nazi kenmerken hebben. Dat is overigens niet de reden voor de oorlog, dat is gewoon ordinair landjepik, een zelfidentificatie als dat ze voortdurend in strijd zijn met het westen (dat is letterlijk hoe ze het bestaan van het Russische rijk rechtvaardigen), en vooral een angst dat Oekraine welvarender wordt dan Rusland, maar dat is hoe ze die angst verkopen aan het eigen volk. En waarom ze ze dus nazi's noemen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dus dat Poetin zich bedreigd voelt omdat anderen misschien wel Rusland zouden binnenvallen, maakt dat die anderen nazis. Logisch.
En premiers.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:10 schreef quirina het volgende:
Finland heeft wel mooie gevangenissen.
Ik spreek regelmatig met Finnen en onder het gewone volk is er helemaal niemand die haar dat feestje kwalijk neemt. Het is gewoon de oppositie die daar een punt van maakt, en tsja...daar is het oppositie voor. Spijkers op laag water zoeken noem je zoiets.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze had een feestje. For crying out loud, wat een triest volk dat een ander niet een beetje plezier gunt.
En het was niet onder invloed van drugs, want de afgedwongen drugstest was negatief.
En wat is dan nu je antwoord? Na zijn lijst met bronnen? #nieuwsgierig.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:33 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat is een flinke claim!
Heb je een bron of zelfs maar iets van een onderbouwing?
klopt, maar de rusland trollen, doen er alles aan om te laten denken dat rusland enige relevantie heeft.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:09 schreef Barbusse het volgende:
Die inflatie was er al voor de oorlog wereldwijd, en is erger geworden door de Russische invasie van Oekrane. Daar heeft een Finse premier niet zoveel invloed op.
#Durftevragen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:15 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En wat is dan nu je antwoord? Na zijn lijst met bronnen? #nieuwsgierig.
Makkelijk praten als buitenstaander. Als Rutte nu elke week gefotografeerd wordt in de kroeg tot in de late uurtjes terwijl het volk amper te eten heeft is Nederland ook te klein. Zeker als hij dat met peperdure celebtrities zit te doen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Paar jaar terug hier overnacht: https://www.marriott.com/(...)24-b197-a979c79310b0quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:10 schreef quirina het volgende:
Finland heeft wel mooie gevangenissen.
Zolang ie niet de rekening van Lil' Kleine met de CC van de zaak betaald en hij niet aan het partyen is in het torentje. Kan ik er niet wakker van liggenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Makkelijk praten als buitenstaander. Als Rutte nu elke week gefotografeerd wordt in de kroeg tot in de late uurtjes terwijl het volk amper te eten heeft is Nederland ook te klein. Zeker als hij dat met peperdure celebtrities zit te doen.
Het enige wat ik hoor van m'n vriendin en haar familie, en ook een paar Finse vrienden, is dat ze het een beetje raar vinden dat een politicus zich graag omringt met celebrities. Maar dat ze feestjes viert, soit.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik spreek regelmatig met Finnen en onder het gewone volk is er helemaal niemand die haar dat feestje kwalijk neemt. Het is gewoon de oppositie die daar een punt van maakt, en tsja...daar is het oppositie voor. Spijkers op laag water zoeken noem je zoiets.
Dit was erchter gewoon bij haar(?) thuis. En thuis kun je gewoon lekker goedkoop Klok drinken.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Makkelijk praten als buitenstaander. Als Rutte nu elke week gefotografeerd wordt in de kroeg tot in de late uurtjes terwijl het volk amper te eten heeft is Nederland ook te klein. Zeker als hij dat met peperdure celebtrities zit te doen.
Karhu in dit gevalquote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit was erchter gewoon bij haar(?) thuis. En thuis kun je gewoon lekker goedkoop Klok drinken.
In mijn optiek is de oppostie er vooral om de regering scherp te houden en ter verantwoording te roepen als dat regeren niet goed gaat. Niet om te zaniken over de premier die eens een feestje heeft.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik spreek regelmatig met Finnen en onder het gewone volk is er helemaal niemand die haar dat feestje kwalijk neemt. Het is gewoon de oppositie die daar een punt van maakt, en tsja...daar is het oppositie voor. Spijkers op laag water zoeken noem je zoiets.
Als een premier niet eens een keer per week uit de band zou mogen springen zonder dat daarover gezanikt wordt, dan is het volk diep gezonken.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
En daarna een ijsduik nemenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:25 schreef quirina het volgende:
En daarna lekker de Finse sauna in.
als de finnen honger lijden (wat dus gelul) en zich druk maken over haar verjaardagsfeestje (wat gewoon rusisch getrol is), dan moeten ze misschien wat harder werken, en minder lullen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als een premier niet eens een keer per week uit de band zou mogen springen zonder dat daarover gezanikt wordt, dan is het volk diep gezonken.
Nee, daar begrijp ik helemaal niets van. Je vroeg om een voorbeeld, punt.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:37 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vroeg om voorbeelden waarin ik dat argument gebruik om me uit de discussie terug te trekken, niet om een voorbeeld waarin jij tegen iemand anders zegt dat ik dat doe zonder ook maar een woord van mij daarin. Maar dat begrijp je zelf ook wel, mag ik hopen.
De NATO en EU hebben briljante strategen die Rusland iedere keer weer een loer draaien.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Niet natuurlijk, maar als Oekraine zich verenigd met de Europeanen en de Amerikanen, dan is dat allemaal een voorop gezet plannetje om Rusland weer binnen te kunnen vallen, daarom zijn het allemaal Nazis.
Nare terreurstaat, IS is er niks bij.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:35 schreef Barbusse het volgende:
25 doden inmiddels door de raketaanval op het treinstation in Chaplyne...
De gezamenlijke inval met nazi Duitsland in Polen in september 1939 maakt de Russen tevens tot medeveroorzaker van WO II. Dat nazi Duitsland hen vervolgens in 1941, vergezeld van gruwelijkheden en misdaden tegen de mensheid, binnenviel pleit Rusland dan ook niet vrij van het feit dat ze net zo schuldig zijn aan het uitbreken van WO II als nazi Duitsland.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Rusland is inderdaad verworden tot niks meer dan een terroristenstaatquote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nare terreurstaat, IS is er niks bij.
Finnen houden wel van een slokkie, dus er zullen er weinig zijn die daar een probleem in zien.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het enige wat ik hoor van m'n vriendin en haar familie, en ook een paar Finse vrienden, is dat ze het een beetje raar vinden dat een politicus zich graag omringt met celebrities. Maar dat ze feestjes viert, soit.
Of je moet feesten met je rijke vriendjes op een moment dat een deel van jouw bevolking te horen heeft gekregen dat ze door jouw beleid straks Tussen de 700 en 100 aan energie mogen aftikken, is aan jou.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
...
Zoals ik Finnen ken zijn ze sowieso meer van het live and let live principe.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Finnen houden wel van een slokkie, dus er zullen er weinig zijn die daar een probleem in zien.
Meisje toch! Wat vreselijk. Nog vreselijker dan Putin die duizenden Oekrainers laat vermoorden bedoel je dan toch?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:48 schreef riazop het volgende:
[..]
Of je moet feesten met je rijke vriendjes op een moment dat een deel van jouw bevolking te horen heeft gekregen dat ze door jouw beleid straks Tussen de 700 en 100 aan energie mogen aftikken, is aan jou.
Het creeert wel een pregnant beeld van narcisme en schijt hebben aan de onderklasse.
Ja bepaalde users zijn ook vooral hun eigen onderbuik aan het projecteren op de Finse bevolking.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zoals ik Finnen ken zijn ze sowieso meer van het live and let live principe.
Die teest was gedaan 48 uur na dat feestje. Dan vind je niks meer.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
...
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:51 schreef riazop het volgende:
[..]
Die teest was gedaan 48 uur na dat feestje. Dan vind je niks meer.
Van mij mag ze trouwens best een xtc'tje slikken, coke snuiven of ghb wegtikken. Alleen zijn het wel producten die door haar eigen regering zijn verboden. Maar misschien geld tdat niet voor politic?
Als ik nu een snuif coke neem, is dat over 48 uur nog niet uit mijn systeem hoor, dat duurt wel wat langer.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:51 schreef riazop het volgende:
[..]
Van mij mag ze trouwens best een xtc'tje slikken, coke snuiven of ghb wegtikken. Alleen zijn het wel producten die door haar eigen regering zijn verboden. Maar misschien geld tdat niet voor politic?
Putin laat zijn volk niet verhongeren en staat niet op feestjes te snuiven voor de camera. Putin is eigenlijk een voorbeeld voor velen met zijn sobere leven in de bunker.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:50 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Meisje toch! Wat vreselijk. Nog vreselijker dan Putin die duizenden Oekrainers laat vermoorden bedoel je dan toch?
Narcisme is helemaal grappig uit de mond van een Putin en Trump fan
Doe mij ook zo'n bunker. Die dacha kost meer dan ik in mijn hele leven op zou kunnen snuiven.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Putin laat zijn volk niet verhongeren en staat niet op feestjes te snuiven voor de camera. Putin is eigenlijk een voorbeeld voor velen met zijn sobere leven in de bunker.
Je moet iets doen om de aandacht af te leiden van de echte schandalen in de wereld he? Het is als het piano-schetsje van Zelensky. Oh oh wat erg!quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ik nu een snuif coke neem, is dat over 48 uur nog niet uit mijn systeem hoor, dat duurt wel wat langer.
Wat lul jij nou manquote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:51 schreef riazop het volgende:
[..]
Als onze vriend Zelenski gaat feesten met Hollywoodsterren is het huis te klien hoor. Maak je geen illusies.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als een premier niet eens een keer per week uit de band zou mogen springen zonder dat daarover gezanikt wordt, dan is het volk diep gezonken.
En wie gaat die 500 pm extra energiekosten betalen? "live and let live" levert niks opquote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zoals ik Finnen ken zijn ze sowieso meer van het live and let live principe.
Wie stel jij voor dat het gaat betalen?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:02 schreef riazop het volgende:
[..]
En wie gaat die 500 pm extra energiekosten betalen? "live and let live" levert niks op
finland zit dan ook in een wat andere situatie dan Oekraine atmquote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:00 schreef riazop het volgende:
[..]
Als onze vriend Zelenski gaat feesten met Hollywoodsterren is het huis te klien hoor. Maak je geen illusies.
Zelfs zijn eigen klan zou haar bedenken hebben.
Komt hier nog een antwoord op? @riazop @Tobias19xxquote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:28 schreef Barbusse het volgende:
Wat is eigenlijk de echte redenatie van users als riazop en Tobias19xx dat Rusland het recht heeft om weer een soeverein land binnen te vallen? Oprechte vraag.
Ga toch heen, zelfs hier in Nederland maken we ons er niet eens druk om.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:02 schreef riazop het volgende:
[..]
En wie gaat die 500 pm extra energiekosten betalen? "live and let live" levert niks op
Ach, wacht maar dat de rekeningen op de deurmat vallen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ga toch heen, zelfs hier in Nederland maken we ons er niet eens druk om.
Waarom verheug je je daarop?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:08 schreef riazop het volgende:
[..]
Ach, wacht maar dat de rekeningen op de deurmat vallen.
Ik verheug me er nu al op.
Dan gaat het gepiep beginnen.
De Putin die opzettelijk een mondiale voedselcrisis heeft veroorzaakt, die Putin? Leider van de Russen die bij de inval in Oekraine van verbazing omvielen dat ze lantarenpalen en riolering hadden in Oekrane?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Putin laat zijn volk niet verhongeren en staat niet op feestjes te snuiven voor de camera. Putin is eigenlijk een voorbeeld voor velen met zijn sobere leven in de bunker.
Dat ze vrouw is zal me mijjn reet roesten.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:09 schreef mcmlxiv het volgende:
En dan dat Finse wijf. Sowieso, een wijf als premier! Wie heeft dat bedacht?
Maar zie je berhaupt nog een scenario voor je waarin die energiekosten niet gaan stijgen?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:02 schreef riazop het volgende:
[..]
Je suggestie dat ze drugs zou hebben gebruikt is een wanhopige poging tot deflectie van de gruwelijkheden die Rusland uithaalt in Oekrane.quote:
Tja, dan heeft het weinig zin. Ik vroeg om voorbeelden waarin ik iets structureel doe waarvan jij me beschuldigt, niet om voorbeelden waarin jij slechts zegt dat ik dat doe. Hier komen we verder toch niet uit, want je bent niet bereid om serieus te antwoorden met een concreet voorbeeld van mijn hand. Dat kan ook niet, want die voorbeelden zijn er niet. Maar goed, je hebt weer even feitenvrij iemand persoonlijk kunnen zwartmaken. Chapeau.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, daar begrijp ik helemaal niets van. Je vroeg om een voorbeeld, punt.
Met de in beslag genomen miljarden van Russische oligarchen een idee?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie stel jij voor dat het gaat betalen?
Wat eerder een beeld schetst van narcisme en schijt hebben aan je medeburgers zijn de paleisjes van Poetin en de jachten en optrekjes van de oligarchen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:48 schreef riazop het volgende:
[..]
Of je moet feesten met je rijke vriendjes op een moment dat een deel van jouw bevolking te horen heeft gekregen dat ze door jouw beleid straks Tussen de 700 en 100 aan energie mogen aftikken, is aan jou.
Het creeert wel een pregnant beeld van narcisme en schijt hebben aan de onderklasse.
En iedereen die is gearresteerd mag van de Russische ambassadeur naar Ruslandquote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:59 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Nu de paspoorten en toeristen nog
Volgens mij was er eerder vandaag ook een kleine brand gemeld vlakbij de centralequote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:23 schreef Perrin het volgende:
Hopen dat de brandstof koel genoeg blijft.
[ twitter ]
Ben benieuwd of dit Chernobyl 2.0 gaat worden. Het had allang fout kunnen gaan.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:23 schreef Perrin het volgende:
Hopen dat de brandstof koel genoeg blijft.
[ twitter ]
Hoef je niet eens voor gearresteerd te worden. (Dubbel) Paspoort inleveren en verbranden of opdonderen en de eerste tig jaar niet meer naar binnen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En iedereen die is gearresteerd mag van de Russische ambassadeur naar RuslandMooie deal! Zoiets mag de Russische ambassade hier ook wel doen.
[ twitter ]
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:27 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hoef je niet eens voor gearresteerd te worden. (Dubbel) Paspoort inleveren en verbranden of opdonderen en de eerste tig jaar niet meer naar binnen.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat Sandman, Riazop en Tobias, 1 persoon is. Zodra er een duidelijke niet te ontwijken vraag gericht aan 1 van de 3 gepost wordt. Verdwijnt die en popt direct de volgende op om weer door te gaan met zuigen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Komt hier nog een antwoord op? @:riazop @:Tobias19xx
Dacht dat het IAEA dichtbij een akkoord was vandaag over toegang tot de centrale. Nog niets weer over gehoord.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dit Chernobyl 2.0 gaat worden. Het had allang fout kunnen gaan.
Westenwind. Hoe dan ook.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dacht dat het IAEA dichtbij een akkoord was vandaag over toegang tot de centrale. Nog niets weer over gehoord.
Als dit soort "doelwitten" in de vuurlinie staan moet er allang met een VN-mandaat iets geregeld worden.
Maar goed, ook dit komt op het konto van de Russen. Hopen op een voor langere tijd oostenwind
Naja. De reputatie van AZOV helpt ook niet echt he.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Jij doet jouw werk, ik het mijne.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:16 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, dan heeft het weinig zin. Ik vroeg om voorbeelden waarin ik iets structureel doe waarvan jij me beschuldigt, niet om voorbeelden waarin jij slechts zegt dat ik dat doe. Hier komen we verder toch niet uit, want je bent niet bereid om serieus te antwoorden met een concreet voorbeeld van mijn hand. Dat kan ook niet, want die voorbeelden zijn er niet. Maar goed, je hebt weer even feitenvrij iemand persoonlijk kunnen zwartmaken. Chapeau.
Wat ik op reddit lees zijn er diesel generatoren, mogelijk is de diesel wel al gejat. Er schijnt ook een kolencentrale te zijn maar of die operationeel is (het lijkt er wel op).quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:49 schreef Starhopper het volgende:
Hoe gevaarlijk is dit? Is er geen noodstroom?
Laten we er dan maar het beste van hopenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat ik op reddit lees zijn er diesel generatoren, mogelijk is de diesel wel al gejat. Er schijnt ook een kolencentrale te zijn maar of die operationeel is (het lijkt er wel op).
quote:
Dit soort mensen verheugt zich ook op het moment dat we allemaal dood neer gaan vallen als gevolg van de bijwerkingen van onze experimentele vaccinatie.quote:
Coke is hier ook verboden, maar als ik nu een belletje pleeg heb ik over een kwartier een paar gram op tafel liggen.quote:
Je bent een beetje kinderachtig bezig. Ik vermoed dat je je vergist met je 'copout', dat je doelt op FLATTTENtheCURVE.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij doet jouw werk, ik het mijne.
De posts waar het om ging zijn gewist, net zoals een post in dit topic waarin ik e.e.a. beschreef. Misschien kan een MOD je helpen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 17:05 schreef OllieA het volgende:
[..]
Je bent een beetje kinderachtig bezig. Ik vermoed dat je je vergist met je 'copout', dat je doelt op FLATTTENtheCURVE.
Zoek het even uit en doe es ruiterlijk. Dat verbetert de sfeer.
Omdat riazop een hekel aan het westen, Nederland en blanken heeft.quote:
Oh ja, dat was die gast die tegen mij ook gelijk met "je bent emotioneel" begon zodra zijn eigen standpunten begonnen te wiebelenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 17:05 schreef OllieA het volgende:
[..]
Je bent een beetje kinderachtig bezig. Ik vermoed dat je je vergist met je 'copout', dat je doelt op FLATTTENtheCURVE.
Zoek het even uit en doe es ruiterlijk. Dat verbetert de sfeer.
Volgens onze Oekraense verslaggever Denys Davidov zijn de Russen zo'n 13,8 hectometer opgeschoven oostelijk van Soledar in drie dagen tijd.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 17:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Donbas: de Russen zijn heel dichtbij een dorpje dat ze willen veroveren.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
En zo waren er een paar users die dat deden. Vandaar dat ik die gedeelde strategie een leuke naam heb gegeven.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 17:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh ja, dat was die gast die tegen mij ook gelijk met "je bent emotioneel" begon zodra zijn eigen standpunten begonnen te wiebelen.
Kannonnenvoer.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 18:22 schreef riazop het volgende:
Het Russische leger wordt met 137.000 militairen uitgebreid tot 1.150.628 soldaten. De Russische president Vladimir Poetin heeft daarover een decreet ondertekend.
https://www.hln.be/buiten(...)militairen~a61eb8f1/
Als ze die mensen al vinden. Het wervingsprogramma loopt niet echt makkelijk. Dus Poetin kan een discreet tekenen dat er een miljard soldaten moeten komen, als de mensen niet willen/zijn heeft het geen zin.quote:
Aan het begin van dit conflict hadden ze in Oekrane op verkeersborden dingen geschreven als: 'Russen ga terug. Oekrane wordt je begraafplaats'..quote:
Wist niet dat je in Rusland geen 'zin' mocht hebben?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 18:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als ze die mensen al vinden. Het wervingsprogramma loopt niet echt makkelijk. Dus Poetin kan een discreet tekenen dat er een miljard soldaten moeten komen, als de mensen niet willen/zijn heeft het geen zin.
https://www.raamoprusland(...)rts-lacking-soldiers
Alleen bij een algemene mobilisatie maar dat kan alleen bij een oorlog. In het begin van de invasie werden ook dienstplichtigen ingezet wat volgens de Russische wet ook niet mag tenzij oorlog. Daar was toen ook veel ophef over. Aangezien het in Rusland nog steeds een ''speciale militaire operatie'' is en geen oorlog.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 18:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wist niet dat je in Rusland geen 'zin' mocht hebben?
Dat valt mij dan weer mee.
Letland zou wel eens een probleemgebied kunnen worden in de toekomst, daar heeft men te maken met een forse Russische minderheid, in Riga gaat het om 36,7% Russen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:59 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Nu de paspoorten en toeristen nog
Vraag me af of deze groep omsingelde Russen dezelfde groep is die gisteren werd afgeslacht met 150 doden en hetzelfde aantal gewonden.quote:
Ja zoals ik al zei: positief verrast.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 18:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Alleen bij een algemene mobilisatie maar dat kan alleen bij een oorlog. In het begin van de invasie werden ook dienstplichtigen ingezet wat volgens de Russische wet ook niet mag tenzij oorlog. Daar was toen ook veel ophef over. Aangezien het in Rusland nog steeds een ''speciale militaire operatie'' is en geen oorlog.
Ze proberen nu wel dienstplichtigen onderdruk te zetten om een contract te tekenen dat ze een beroepsmilitair zijn. Maar dat is ook 1 van de reden waarom nog minder dienstplichtigen zich melden dan voorgaande jaren. Nu proberen veel families/gezinnen onder de dienstplicht uit te komen. Voor de invasie was de Dienstplicht ook geen populair iets vanwege de ontgroeningen met zware mishandelingen enzovoort.
Ik weet niet of Russen buiten de invloedsfeer van Putin ook zo pro-Rusland zijn.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 18:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Letland zou wel eens een probleemgebied kunnen worden in de toekomst, daar heeft men te maken met een forse Russische minderheid, in Riga gaat het om 36,7% Russen.
De Russen lijken me wat dat betreft zoals de Turken: nationalistisch op een manier die vreemd voor ons is.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 18:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik weet niet of Russen buiten de invloedsfeer van Putin ook zo pro-Rusland zijn.
Ik heb met een goede Turkse collega daar ook eindeloos gesprekken over gevoerd. Ik heb oprecht het idee dat Erdogan het in ieder geval met de meeste Turken nog niet zo slecht voor heeft maar dat wij in ons nieuws een andere kant voorgeschoteld krijgen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 18:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De Russen lijken me wat dat betreft zoals de Turken: nationalistisch op een manier die vreemd voor ons is.
Waar was dit dan? Er was namelijk geen verschuiving aan het front gisteren buiten een Russisch offensief in Kherson waarbij de frontlinie een paar km opgeschoven is.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 18:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Vraag me af of deze groep omsingelde Russen dezelfde groep is die gisteren werd afgeslacht met 150 doden en hetzelfde aantal gewonden.
quote:
Toch is het bijzonder. Want ik weet 100% dat je niet zo gematigd zou oordelen als Duitsers nostalgisch zouden doen om het nazisme.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 19:00 schreef quirina het volgende:
Er zullen overal wel Russen janken omdat er een Sovjet Monument weggehaald wordt.
En anders jankt bald and bankrupt wel.
Wil niet meteen zeggen dat ze voor Putin zijn. Het gaat dan om de herinnering. Soort Russische trots.
Daar hebben ze lang over moeten onhandelen. Want Israel heeft onwijs veel te danken aan rijke Russische-Joden.quote:
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 19:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waar was dit dan? Er was namelijk geen verschuiving aan het front gisteren buiten een Russisch offensief in Kherson waarbij de frontlinie een paar km opgeschoven is.
Ik denk dat geen enkele leider het slecht voor heeft met zijn eigen land, ook Putin niet. Het probleem is echter hetgeen wat als slecht of goed bezien wordt afhankelijk is van het perspectief.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 18:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb met een goede Turkse collega daar ook eindeloos gesprekken over gevoerd. Ik heb oprecht het idee dat Erdogan het in ieder geval met de meeste Turken nog niet zo slecht voor heeft maar dat wij in ons nieuws een andere kant voorgeschoteld krijgen.
In het geval van de Russen is nu toch wel duidelijk wat er aan de hand is. Dan kun je voor of tegen zijn maar ik vraag me oprecht af of alle Russen dienniet meer in Rusland wonen ook nog zo over hun grote leider denken.
Niet gerapporteerd door het Oekranse ministerie, wellicht morgen.quote:
Tja. Landen die geen gevaar kennen, d.w.z. ver weg zitten van nu bijv. Rusland, die scoren laag. Lijkt me logisch.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 19:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat geen enkele leider het slecht voor heeft met zijn eigen land, ook Putin niet. Het probleem is echter hetgeen wat als slecht of goed bezien wordt afhankelijk is van het perspectief.
Waar ik in deze maar op doel is het gevoel dat men heeft bij het vaderland.
Deze statistiek is wat dat betreft wel interessant, het percentage inwoners dat bereid is voor het land te vechten:
74% – Finland
73% – Turkey
62% – Ukraine
59% – Russia
58% – Kosovo
55% – Bosnia and Herzegovina
55% – Sweden
54% – Greece
47% – Poland
46% – Serbia
41% – Latvia
39% – Switzerland
38% – Ireland
38% – Macedonia
38% – Romania
37% – Denmark
29% – France
28% – Portugal
27% – United Kingdom
26% – Iceland
25% – Bulgaria
23% – Czech Republic
21% – Austria
21% – Spain
20% – Italy
19% – Belgium
18% – Germany
15% – The Netherlands
Internationaal gezien staat Pakistan overigens op #1 met 96%
https://brilliantmaps.com/europe-fight-war/
Klopt. Ik denk ook dat sommige Nederlanders wakker zijn geschud. De vijand is vaak niet een bevrijder die je kwaadaardig regime omver komt werpen. Of waar je je zonder gevolgen aan kunt overgeven omdat je geen zin hebt om te sterven voor het vaderland.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 19:31 schreef wpor het volgende:
[..]
Tja. Landen die geen gevaar kennen, d.w.z. ver weg zitten van nu bijv. Rusland, die scoren laag. Lijkt me logisch.
We zijn echt zo de lul, bij een crisis. Ik zou maar oppassen voor die Hollander met die tattoos, die rent je zo overhoop.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 19:31 schreef wpor het volgende:
[..]
Tja. Landen die geen gevaar kennen, d.w.z. ver weg zitten van nu bijv. Rusland, die scoren laag. Lijkt me logisch.
Hahaha, zeg je dat thuis ook tegen je vrouw als ze klaagt wanneer je thuis een berg sjachereinig bent omdat je baas je leven zuur maakte?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 17:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De sfeer word niet door mij bepaald, maar door Rusland.
Precies. Tenslotte hebben zij (naja de Soviets) wel meer dan 20.000.000 mensen geofferd in onze bevrijding van de Nazi's. En dat is hier in West-Europa nauwelijks erkend, tenminste, niet toen ik op school zat, tijdens de koude oorlog.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 19:00 schreef quirina het volgende:
Er zullen overal wel Russen janken omdat er een Sovjet Monument weggehaald wordt.
En anders jankt bald and bankrupt wel.
Wil niet meteen zeggen dat ze voor Putin zijn. Het gaat dan om de herinnering. Soort Russische trots.
Ik zou willen stellen dat we de slimste van de wereld zijn. Wij weten met onze hersenen dingen voor elkaar te krijgen die anderen met brute kracht niet voor elkaar kunnen krijgen. En als hersenen niet meer werken, dan kunnen we altijd nog brute kracht gebruiken.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:29 schreef Lospedrosa het volgende:
De Europeanen (west) laten best lang over zich heen lopen. Maar zijn uiteindelijk de sterksten van deze wereld. Als ze het zat zijn zetten ze massa vernietiging in tegen andere etniciteiten.
Misschien iets moderner, gas is steeds duurder.
Is dat een Repentless Copout?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:20 schreef RetepV het volgende:
Het is niet erg hoor. Iedereen die een beetje emotioneel is vergeet wel dat hij het zelf is die de sfeer aan het bepalen is.
Ik weet niet, wat is dat dan precies?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is dat een Repentless Copout?
Dat klopt inderdaad. Stort Europa in een mega crisis is incl honger en we veroveren de wereld opnieuw en bouwen hem compleet en beter op.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:31 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik zou willen stellen dat we de slimste van de wereld zijn. Wij weten met onze hersenen dingen voor elkaar te krijgen die anderen met brute kracht niet voor elkaar kunnen krijgen. En als hersenen niet meer werken, dan kunnen we altijd nog brute kracht gebruiken.
En zo is het precies. Geniale strategie van NATO/EU.quote:
Rusland viel samen met de Nazis Polen binnen en gingen daarna vrolijk verder naar boven. Dat zou jij Amerika ook zien doen? Rusland heeft zichzelf bevrijd omdat Hitler zo dom was Rusland binnen te vallen. Die hebben ons zeker niet uit goede wil bevrijd. Hoe krijg je het uit je toetsenbord.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
Precies. Tenslotte hebben zij (naja de Soviets) wel meer dan 20.000.000 mensen geofferd in onze bevrijding van de Nazi's. En dat is hier in West-Europa nauwelijks erkend, tenminste, niet toen ik op school zat, tijdens de koude oorlog.
Daarentegen waren het de Amerikanen die ons "bevrijd" hebben. Ten koste van wel 150.000 mensen.
Het is een schande, hoe mij dat geleerd werd. Pas veel later begon ik te begrijpen hoe het werkelijk zat.
Ondanks wat de Russen nu doen, hebben ze wel even ons bevrijd van de Nazi's. En daar verdienen ze erkenning voor. Kun je zeggen dat de Soviets het voor zichzelf deden en niet voor ons. Maar dat kun je net zo goed van de Amerikanen zeggen, dus dat is geen argument.
20 miljoen doden was ook niet voor de gein.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:36 schreef wpor het volgende:
[..]
Rusland viel samen met de Nazis Polen binnen en gingen daarna vrolijk verder naar boven. Dat zou jij Amerika ook zien doen? Rusland heeft zichzelf bevrijd omdat Hitler zo dom was Rusland binnen te vallen. Die hebben ons zeker niet uit goede wil bevrijd. Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
Dat deden ze voor ons? Je mist m'n punt.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
20 miljoen doden was ook niet voor de gein.
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Stort Europa in een mega crisis is incl honger en we veroveren de wereld opnieuw en bouwen hem compleet en beter op.
LOL, nogal benepen eurocentrisch dit.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:31 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik zou willen stellen dat we de slimste van de wereld zijn. Wij weten met onze hersenen dingen voor elkaar te krijgen die anderen met brute kracht niet voor elkaar kunnen krijgen. En als hersenen niet meer werken, dan kunnen we altijd nog brute kracht gebruiken.
Verkeerde linkjequote:
Zie je geen filmpje?quote:
Een of andere vage serie?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zie je geen filmpje?
Nee, alleen dit fragment.quote:
Ik denk dat velen in Oost-Europa die "bevrijding" door de Sovjets eerder als het verdrijven van de ene bezetter door de andere zien. Vergeet ook niet dat de Sovjet-Unie WO II, samen met nazi-Duitsland, gestart is door Polen binnen te vallen, waarna Finland aangevallen en de Baltische staten binnengevallen en bezet werden. De door de Russen bezette Oost-Europese landen konden pas in de herfst van 1989 hun "bevrijding" vieren.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
Precies. Tenslotte hebben zij (naja de Soviets) wel meer dan 20.000.000 mensen geofferd in onze bevrijding van de Nazi's. En dat is hier in West-Europa nauwelijks erkend, tenminste, niet toen ik op school zat, tijdens de koude oorlog.
Daarentegen waren het de Amerikanen die ons "bevrijd" hebben. Ten koste van wel 150.000 mensen.
Het is een schande, hoe mij dat geleerd werd. Pas veel later begon ik te begrijpen hoe het werkelijk zat.
Ondanks wat de Russen nu doen, hebben ze wel even ons bevrijd van de Nazi's. En daar verdienen ze erkenning voor. Kun je zeggen dat de Soviets het voor zichzelf deden en niet voor ons. Maar dat kun je net zo goed van de Amerikanen zeggen, dus dat is geen argument.
Hey, misschien had je het nog niet gehoord? Amerika supportte de Nazi's. Totdat het eind 1941 bij wet verboden moest worden. En de reden van dat verbod was dat Amerika problemen met de Japanners begon te krijgen (nog voor Pearl Harbour) en hun oligarchen te veel geld aan de Nazi's aan het schenken waren. Terwijl er een wereldoorlog aan zat te komen en Amerika zelf dat geld nodig had om zijn wapenindustrie te moderniseren. Niet om ons te bevrijden, maar uit eigenbelang dus. Als Japan niet moeilijk begon te doen en als Churchill hen niet had omgepraat om de geallieerden te steunen, waren de Amerikanen nu nog de Nazi's schenkingen aan het doen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:36 schreef wpor het volgende:
[..]
Rusland viel samen met de Nazis Polen binnen en gingen daarna vrolijk verder naar boven. Dat zou jij Amerika ook zien doen?
Zag een vent in een zwembad 5 min kreunen alsof die moest poepen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, alleen dit fragment.
Paarlen voor de zwijnen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zag een vent in een zwembad 5 min kreunen alsof die moest poepen.
Dat klopt; trouwens indirect hebben de Amerikanen zo’n beetje hitlers oorlogsmachine betaald.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hey, misschien had je het nog niet gehoord? Amerika supportte de Nazi's. Totdat het eind 1941 bij wet verboden moest worden. En de reden van dat verbod was dat Amerika problemen met de Japanners begon te krijgen (nog voor Pearl Harbour) en hun oligarchen te veel geld aan de Nazi's aan het schenken waren. Terwijl er een wereldoorlog aan zat te komen en Amerika zelf dat geld nodig had om zijn wapenindustrie te moderniseren. Niet om ons te bevrijden, maar uit eigenbelang dus. Als Japan niet moeilijk begon te doen en als Churchill hen niet had omgepraat om de geallieerden te steunen, waren de Amerikanen nu nog de Nazi's schenkingen aan het doen.
Dat is ook een bijzondere manier om de geschiedenis uit te leggen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hey, misschien had je het nog niet gehoord? Amerika supportte de Nazi's. Totdat het eind 1941 bij wet verboden moest worden. En de reden van dat verbod was dat Amerika problemen met de Japanners begon te krijgen (nog voor Pearl Harbour) en hun oligarchen te veel geld aan de Nazi's aan het schenken waren. Terwijl er een wereldoorlog aan zat te komen en Amerika zelf dat geld nodig had om zijn wapenindustrie te moderniseren. Niet om ons te bevrijden, maar uit eigenbelang dus. Als Japan niet moeilijk begon te doen en als Churchill hen niet had omgepraat om de geallieerden te steunen, waren de Amerikanen nu nog de Nazi's schenkingen aan het doen.
Ik kan adviseren The Nordman 2022.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Paarlen voor de zwijnen.
De Soviet Unie had voortschrijdend inzicht tijdens de oorlog. Net als de Italianen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat velen in Oost-Europa die "bevrijding" door de Sovjets eerder als het verdrijven van de ene bezetter door de andere zien. Vergeet ook niet dat de Sovjet-Unie WO II samen met nazi-Duitsland, gestart is door Polen binnen te vallen, waarna Finland aangevallen en de Baltische staten binnengevallen en bezet werden. De door de Russen bezette Oost-Europese landen konden pas in de herfst van 1989 hun "bevrijding" vieren.
Wij hebben wel echt de geschiedenis fout uitgelegd gekregen op school. Een soort parallelle geschiedenis met duidelijke goed/fout scheiding.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:48 schreef Adames het volgende:
[..]
Dat is ook een bijzondere manier om de geschiedenis uit te leggen.
Behalve dat Letland lid is vd Navoquote:Op donderdag 25 augustus 2022 18:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Letland zou wel eens een probleemgebied kunnen worden in de toekomst, daar heeft men te maken met een forse Russische minderheid, in Riga gaat het om 36,7% Russen.
Ze hebben toch nog geen ATCAMS en het is ook nog maar de vraag of ze die krijgen toch?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus je hoort eerst het geluid van de ATACMS die op de grond ontploft en daarna pas de sonic boom waarmee het arriveert
[ twitter ]
[ twitter ]
Welke volkeren waren dat, die Soviets? En waarom schrijf je dat de Russen ons bevrijd hebben?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
De overwinnaar wint het recht om de geschiedenis te herschrijven. En die geschiedenis is flink herschreven.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:48 schreef Adames het volgende:
[..]
Dat is ook een bijzondere manier om de geschiedenis uit te leggen.
Sorry, ik liet me meeslepen. Waar ik Russen schreef bedoelde ik Soviets.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke volkeren waren dat, die Soviets? En waarom schrijf je dat de Russen ons bevrijd hebben?
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Sorry, ik liet me meeslepen. Waar ik Russen schreef bedoelde ik Soviets.
En daarom krijgen we van onze Peter een nog simpeler goed/fout verhaal voorgelegd.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wij hebben wel echt de geschiedenis fout uitgelegd gekregen op school. Een soort parallelle geschiedenis met duidelijke goed/fout scheiding.
Maar zo is het nooit; na een 50tal boeken over die tijd weer ik wel beter.
Ook al zo'n dooddoener die niet waar is.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
De overwinnaar wint het recht om de geschiedenis te herschrijven. En die geschiedenis is flink herschreven.
En daarna even de beest uitgehangen in Hongarije, Oekraine en Tsjechoslowakije.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Toch klopt het nog, want de slag die WOII in ons voordeel omkeerde was Stalingrad, dat in Rusland ligt en waar Russen vochten.
?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:01 schreef Adames het volgende:
[..]
En daarom krijgen we van onze Peter een nog simpeler goed/fout verhaal voorgelegd.
Duidelijk.
Misschien eens inlezen:quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:02 schreef Adames het volgende:
[..]
Ook al zo'n dooddoener die niet waar is.
20 miljoen soldaten overleden in de strijd tegen de Nazis?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
Precies. Tenslotte hebben zij (naja de Soviets) wel meer dan 20.000.000 mensen geofferd in onze bevrijding van de Nazi's.
Tja, de Amerikanen en Canadezen hebben Nederland bevrijd. Niet de Sovjets.quote:En dat is hier in West-Europa nauwelijks erkend, tenminste, niet toen ik op school zat, tijdens de koude oorlog.
Nou, eerst hadden de Sovjets een Pact met de Nazis om Europa tussen beide op te delen.quote:Het is een schande, hoe mij dat geleerd werd. Pas veel later begon ik te begrijpen hoe het werkelijk zat.
En de DDR en Polen...quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En daarna even de beest uitgehangen in Hongarije, Oekraine en Tsjechoslowakije.
Vergeet de Polen en Engelsen niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, de Amerikanen en Canadezen hebben Nederland bevrijd. Niet de Sovjets.
[..]
Vergeet de Baltische staten niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En daarna even de beest uitgehangen in Hongarije, Oekraine en Tsjechoslowakije.
Die Polen zijn ook best een heldhaftig volk.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vergeet de Polen en Engelsen niet.
En in de wo2 meerdere keren onder de bus gegooid.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Die Polen zijn ook best een heldhaftig volk.
De n had niet zonder de ander gekund.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
20 miljoen soldaten overleden in de strijd tegen de Nazis?
[..]
Tja, de Amerikanen en Canadezen hebben Nederland bevrijd. Niet de Sovjets.
[..]
Nou, eerst hadden de Sovjets een Pact met de Nazis om Europa tussen beide op te delen.
Pas nadat Hitler dat Pact brak en Stalin aanviel kwamen beide in oorlog.
En daarbij hebben de Amerikanen via lendlease de Sovjets flink geholpen met de Duitsers te verslaan.
Verder weet ik niet welk land nou het meeste heeft bijgedragen.
Het is algemeen bekend dat de Sovjets als eerste in Berlijn aankwamen en het regime hebben ontmanteld. Dat heb je neem ik aan wel op school geleerd.
Maar wie de meeste slachtoffers heeft, heeft niet automatisch het meeste bijgedragen.
Verder lees ik het verwijt dat je niet wist welk offer de Sovjets hebben gebracht. Dat heeft niets te maken met Amerika of het gebrek aan internet, maar aan je opleiding en welke literatuur je daarna hebt gelezen. Ik heb gewoon op school gekregen wat de Sovjets hebben gedaan in WW2, en mijn ouders hadden een boekenkast vol met literatuur over dit onderwerp.
Ja. Veel mensen kwijt geraakt aan zowel de Duitsers als de Russen (Bloedbad van Katyn bijv).quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
En in de wo2 meerdere keren onder de bus gegooid.
quote:. Wat begon als een onderneming om Lebensraum voor het Duitse volk te verkrijgen, eindigde in een totale vernietiging van grote delen van Oost-Europa.
De prijs voor de Sovjet-Unie was extreem hoog: zij verloor in de Tweede Wereldoorlog 21 tot 26,5 miljoen mensen, waaronder 12 tot 15 miljoen burgers — alleen al in het belegerde Leningrad meer dan negenhonderdduizend gedode burgers. Minstens acht, misschien tien miljoen, Sovjetsoldaten sneuvelden, ongeveer de helft van alle militaire verliezen in de hele oorlog. De Wehrmacht verloor meer dan drie miljoen man aan gesneuvelden en aan Duitse zijde waren er anderhalf miljoen burgerdoden door oorlogshandelingen aan het Oostfront. Van de twee tot drie miljoen Duitse krijgsgevangenen zou een half miljoen niet naar het vaderland terugkeren. De opmars van het Rode Leger ging gepaard met het opzettelijk deporteren en ombrengen van meer dan een miljoen Duitse burgers. Daarnaast vonden ook massale verkrachtingen van vrouwen plaats.
Bij deze aantallen zijn de militaire verliezen en burgerdoden bij andere Oost-Europese landen niet meegerekend. Duizenden Polen, Oekraners, Esten, Letten en Russische burgers die aan de verkeerde kant van het front hadden gevochten of hadden gecollaboreerd werden terechtgesteld of naar de kampen gezonden.
Meer dan 80% van alle Duitse verliezen in de Tweede Wereldoorlog is geleden aan het oostfront. Aan het oostfront bevond zich grofweg driekwart van het Duitse leger en het is ook in Rusland dat zij de oorlog verloren. Toen in 1944 de geallieerden in Frankrijk landden, was de strijd al voor een groot deel gestreden. Het oostfront bleek het beslissende strijdtoneel van de gehele oorlog, met als consequentie dat Europa in twee blokken werd verdeeld, met tot het eind van de Koude Oorlog een communistisch Oostblok.
Dan vergeet je nog de opstand in Warschau. Toen het Rode leger even een gevechtspauze hield tot de Duitsers dat hadden plat geslagen op een paar km afstand.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Veel mensen kwijt geraakt aan zowel de Duitsers als de Russen (Bloedbad van Katyn bijv).
Maar alsnog echt een trots volk met een bijzondere, heldhaftige, geschiedenis.
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dan vergeet je nog de opstand in Warschau. Toen het Rode leger even een gevechtspauze hield tot de Duitsers dat hadden plat geslagen op een paar km afstand.
quote:. Behalve direct aan het front ontplooiden de Duitsers ook daarachter activiteiten. De oorspronkelijke opzet was gericht geweest op economische onderwerping, met als gevolg een uithongeren van de stedelijke bevolking doordat het voedselsurplus naar Duitsland gevoerd zou worden — het informele Hungerplan — en het onmiddellijk uitroeien van alle ongewenste elementen zoals Joden en communisten. Hiervoor werden onder andere SS-Einsatzgruppen ingezet maar ook vaak normale Wehrmachteenheden. Aan de Jodenvervolging nam de plaatselijke bevolking vaak met groot enthousiasme deel. Dat enthousiasme was er onder de Baltische volkeren en de Oekraners ook voor de inval als geheel: men was blij van Stalin verlost te zijn en verwelkomde de Duitsers aanvankelijk als bevrijders. Hitler verbood echter hierop in te gaan; de Slaven werden immers allen beschouwd als Untermenschen. Weldra bekoelden de verhoudingen tussen de Duitsers en de bevolking in de bezette gebieden;
Misschien niet in aantallen maar in percentages kan je gewoon zeggen dat Polen het grootste offer heeft gebracht tijdens WO2. Hun bevolking is tijdens de oorlog dacht iets van 1/3 gekrompen. Daarnaast konden soldaten die Polen ontvlucht waren naar Engeland en zich daar hadden aangesloten bij het vrije Poolse leger nooit meer terug naar huis tijdens de bezetting van de Sovjet-Unie. Degene die dat wel deden werden daar vervolgd.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:38 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Ja. En het aantal Polen wat gewoon omdat ze Pools waren afgevoerd werden naar kampen alla Auschwitz enzo.
Oofquote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:26 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Nog een Russische soldaat die vertelt hoe goed het 2de grootste en beste leger ter wereld is georganiseerd.
Of de Duitsers die uit het ziekenhuis werden gehaald en ter plekke werden gefussileerd door de Amerikanen te Dachau.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:38 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Ja. En het aantal Polen wat gewoon omdat ze Pools waren afgevoerd werden naar kampen alla Auschwitz enzo.
Goed en waardevol dat je het evenwicht even herstelt. Als iemand Auschwitz noemt is het van wezenlijk belang om even wat geallieerde oorlogsmisdaden te noemen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:16 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Of de Duitsers die uit het ziekenhuis werden gehaald en ter plekke werden gefussileerd door de Amerikanen te Dachau.
Of de Marocchinate, massale slachtpartijen en verkrachtingen uitgevoerd door de geallieerden in Italie na Monte Cassino.
Oorlog is kudt.
Serieuze vraag: hoe durven soldaten als hem hier zo vrijuit over te praten?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:26 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Nog een Russische soldaat die vertelt hoe goed het 2de grootste en beste leger ter wereld is georganiseerd.
Gewoon zwakte denk ik, het zit 'm hoog. Mensen biechten veel op als ze het niet zint.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:25 schreef YStec het volgende:
[..]
Serieuze vraag: hoe durven soldaten als hem hier zo vrijuit over te praten?
Ik snap om eerlijk gezegd niet eens waarom ze erover praten, aangezien ze er niets aan hebben. Ze maken er juist vijanden mee. Anderen hebben er mogelijk wat aan, maar hij?
En dan vooral omdat het hem niet in een goed daglicht zet buiten Rusland.
Maar goed, dat was het.
Desillusie denk ik vooral. Dat zag je ook al bij die andere.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:25 schreef YStec het volgende:
[..]
Serieuze vraag: hoe durven soldaten als hem hier zo vrijuit over te praten?
Ik snap om eerlijk gezegd niet eens waarom ze erover praten, aangezien ze er niets aan hebben. Ze maken er juist vijanden mee. Anderen hebben er mogelijk wat aan, maar hij?
En dan vooral omdat het hem niet in een goed daglicht zet buiten Rusland.
Maar goed, dat was het.
Het ontging je misschien; de soviet unie behoorde bij de geaillieerden.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:23 schreef NoCigar het volgende:
[..]
is het van wezenlijk belang om even wat geallieerde oorlogsmisdaden te noemen.
Whoa, dus de troepen die de vrede moesten bewaken tussen Azerbaijan en Armenia worden weggehaald?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kijkt u eens, de boel valt uit mekaar. Maar het gaat top met de Russen hoor!
Ja. Ik had het niet moeten noemen. Het triggert sommigen. Mijn excuses.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:23 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Goed en waardevol dat je het evenwicht even herstelt. Als iemand Auschwitz noemt is het van wezenlijk belang om even wat geallieerde oorlogsmisdaden te noemen.
35% van de Russische bevolking is 18-44. Heb je het dus over 50 miljoen mensen. Als we het alleen over mannen hebben, dan pak em beet 25 miljoen. Waar gaan ze die 1.1 miljoen vandaan toveren? Lachwekkend.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 18:22 schreef riazop het volgende:
Het Russische leger wordt met 137.000 militairen uitgebreid tot 1.150.628 soldaten. De Russische president Vladimir Poetin heeft daarover een decreet ondertekend.
https://www.hln.be/buiten(...)militairen~a61eb8f1/
Ik las het al vaker: de Russen hebben een groot tekort aan soldaten.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kijkt u eens, de boel valt uit mekaar. Maar het gaat top met de Russen hoor!
Zeker. Maar daar wordt al maanden aan gewerkt.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 23:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik las het al vaker: de Russen hebben een groot tekort aan soldaten.
....
Er staan meer mensen op de payroll dan dat er daadwerkelijk zijn.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 23:08 schreef Joppiez het volgende:
[..]
35% van de Russische bevolking is 18-44. Heb je het dus over 50 miljoen mensen. Als we het alleen over mannen hebben, dan pak em beet 25 miljoen. Waar gaan ze die 1.1 miljoen vandaan toveren? Lachwekkend.
Daarom begon het spektakel ook met een aanval op Kiev, met de staart tussen de benen afdruipen noemen we dat.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 23:18 schreef riazop het volgende:
Denk dat de ambities momenteel niet veel verder reiken.
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 23:08 schreef Joppiez het volgende:
[..]
35% van de Russische bevolking is 18-44. Heb je het dus over 50 miljoen mensen. Als we het alleen over mannen hebben, dan pak em beet 25 miljoen. Waar gaan ze die 1.1 miljoen vandaan toveren? Lachwekkend.
Psies.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 23:23 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]Volgens mij komen er 'maar' 137k extra erbij, niet 1.1miljoen
Doel is het gebied ten NW van Donetsk waar het Yuzovsky schaliegasveld ligt waar dit nu allemaal over gaat.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 23:25 schreef riazop het volgende:
Een peloton van UA van 120 manschappen gelegerd in Bakhmut heeft nog 55 man over
https://www.nytimes.com/2(...)ndependence-day.html
Odessa innemen gaat hem sowieso niet worden. Deze is zwaar gefortifiseerd. Het in puin schieten zou misschien nog wel kunnen, maar gezien de tijd dat ze nodig hadden voor Mariupol wordt dat hem wss ook niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 23:18 schreef riazop het volgende:
[..]
Zeker. Maar daar wordt al maanden aan gewerkt.
Het zal wsl genoeg zijn om nog wat gebieden in de Donbas en misschien zelfs Odessa in te nemen. Denk dat de ambities momenteel niet veel verder reiken.
Dat is de verdeel en heers samenleving die vooral de VVD wil.quote:
Odessa zou zeker heel moeilijk zijn, maar de Russen hebben "wisselgeld" nodig bij de onderhandelingen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 00:35 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Odessa innemen gaat hem sowieso niet worden. Deze is zwaar gefortifiseerd. Het in puin schieten zou misschien nog wel kunnen, maar gezien de tijd dat ze nodig hadden voor Mariupol wordt dat hem wss ook niet.
Daar kunnen de meningen over verschillen, Stalingrad was een keerpunt, de Duitsers verloren daar het complete 6e leger, maar de Battle of Britain was m.i minstens even belangrijk, want de Duitsers verloren daar voor de rest van de oorlog hun luchtoverwicht.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Toch klopt het nog, want de slag die WOII in ons voordeel omkeerde was Stalingrad, dat in Rusland ligt en waar Russen vochten.
nee, ligt bij baudet die huilt met vijanden van het westen. Zij die willen heersen over het westen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 00:39 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Dat is de verdeel en heers samenleving die vooral de VVD wil.
Baudet?quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 01:01 schreef Korenfok het volgende:
[..]
nee, ligt bij baudet die huilt met vijanden van het westen. Zij die willen heersen over het westen.
Vvd heeft hier niks mee te maken. baudet gaat relatie aan met terroristen.
Staat die nou een schaap te neuken?quote:
Dat is wel heel erg slim van Putin trouwens. Je leger versterken, mocht je aangevallen worden en er een oorlog uitbreken.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 23:23 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]Volgens mij komen er 'maar' 137k extra erbij, niet 1.1miljoen
Dat klopt:quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:00 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Inclusief Oekranse soldaten. En Wit Russische soldaten enzo.
Weet je, het zou mij niets verbazen als de meerderheid van deze slachtoffers helemaal niet Rus is.
quote:The majority of the losses, excluding POWs, were ethnic Russians (5,756,000), followed by ethnic Ukrainians (1,377,400).[61] However, as many as 8 million of the 34 million mobilized were non-Slavic minority soldiers, and around 45 divisions formed from national minorities served from 1941 to 1943.[64]
Jaquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 01:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Staat die nou een schaap te neuken?
Ik weet niet of we dat nog kunnen..quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Stort Europa in een mega crisis is incl honger en we veroveren de wereld opnieuw en bouwen hem compleet en beter op.
In dezelfde maand, november '42, waren er maar liefst 3 keerpunten, Behalve Staligrad, verloor Duitsland de slag bij El Alamein, waarna Duitsland langzaam maar zeker Noord Afrika werd uitgedreven. En daarnaast verloor Japan Guadalcanal aan de VS.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 00:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar kunnen de meningen over verschillen, Stalingrad was een keerpunt, e Duitsers verloren daar het complete 6e leger, maar de Battle of Britain was m.i minstens even belangrijk, want de Duitsers verloren daar voor de rest van de oorlog hun luchtoverwicht.
Of je executeert ze en schuift het Duitsland het in de schoenen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:38 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Uiteindelijk was ons "geluk" dat meneer Adolf een iets te grote expansie drift had.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 08:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In dezelfde maand, november '42, waren er maar liefst 3 keerpunten, Behalve Staligrad, verloor Duitsland de slag bij El Alamein, waarna Duitsland langzaam maar zeker Noord Afrika werd uitgedreven. En daarnaast verloor Japan Guadalcanal aan de VS.
Het was een goed jaar zullen we maar zeggen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 08:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In dezelfde maand, november '42, waren er maar liefst 3 keerpunten, Behalve Staligrad, verloor Duitsland de slag bij El Alamein, waarna Duitsland langzaam maar zeker Noord Afrika werd uitgedreven. En daarnaast verloor Japan Guadalcanal aan de VS.
En aan chronische zelfoverschatting leed. Meneer zou zelf wel even de leiding over alle militaire zaken nemen, terwijl hij het nooit hoger dan korporaal had geschopt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 09:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Uiteindelijk was ons "geluk" dat meneer Adolf een iets te grote expansie drift had.
Tja wat wil je, die man zat op een gegeven moment aan alle drugs die op dat moment bestond.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 09:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
En aan chronische zelfoverschatting leed. Meneer zou zelf wel even de leiding over alle militaire zaken nemen, terwijl hij het nooit hoger dan korporaal had geschopt.
Lees overigens weinig de laatste tijd over de Russische opmars. Ik moet zeggen dat ik het ook niet heel veel meer gevolgd heb de laatste weken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 09:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Communicatie en logistiek hub uitgeschakeld.
Stapje voor stapje wordt het Russische leger in Kherson afgebroken
[ twitter ]
Putin heeft nu ook het gezag over de militaire zaken. Ik snap het wel. Jarenlang is hem voorgelogen dat het leger zo geweldig op orde was. Het tegendeel blijkt waar, dan wil hij de touwtjes in handen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 09:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
En aan chronische zelfoverschatting leed. Meneer zou zelf wel even de leiding over alle militaire zaken nemen, terwijl hij het nooit hoger dan korporaal had geschopt.
Metertje hier, meterje daar. Veel meer is het niet. Al is dat voor sommigen het bewijs dat de "Oekries" zwaar aan het verliezen zijn.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:06 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Lees overigens weinig de laatste tijd over de Russische opmars. Ik moet zeggen dat ik het ook niet heel veel meer gevolgd heb de laatste weken.
Wensdenken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Metertje hier, meterje daar. Veel meer is het niet. Al is dat voor sommigen het bewijs dat de "Oekries" zwaar aan het verliezen zijn.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:06 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Putin heeft nu ook het gezag over de militaire zaken. Ik snap het wel. Jarenlang is hem voorgelogen dat het leger zo geweldig op orde was. Het tegendeel blijkt waar, dan wil hij de touwtjes in handen.
Gedoemd om te mislukken.
Laatst zijn hier ook wat B-52's overgevlogen. Kwam er helaas te laat achter, want ik had er graag eens eentje willen zien vliegenquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:07 schreef PluggieOD het volgende:
60-0023/SPICY51 net t/o vanaf RAF Fairford. Waarschijnlijk een 2 ship.
Elke centimeter is er een hquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Metertje hier, meterje daar. Veel meer is het niet. Al is dat voor sommigen het bewijs dat de "Oekries" zwaar aan het verliezen zijn.
Dat gaat niet op vandaag tot morgen, eerst moet er lang armoede en tekorten aan alles zijn, dan komt het vuur weer boven.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 08:31 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik weet niet of we dat nog kunnen..
Ik krijg een beetje Lowlands vibes.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:36 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)o_happy_with_poland/
US soldiers not too happy with Poland...
Kennis uit defensie met hoge rang moest er ook halsoverkop naar toe.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:39 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik krijg een beetje Lowlands vibes.
Kan mij voorstellen dat je je daar de pleuris gaat vervelen na een paar maanden in zo'n tent.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Maar dat is toch ook precies hoe de het werkt? Jan Soldaat vecht zich dood in de frontlinie.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Waag jij je leven maar zodat ik daarmee kan pronken bij mijn meerderen![]()
Datquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kan mij voorstellen dat je je daar de pleuris gaat vervelen na een paar maanden in zo'n tent.
Lol, ik kreeg net een melding dat de nieuwe kustwacht heli in de buurt van mijn dorpje was, helaas niet over het dorp gevlogen de lamlullen.. Maar toen ik op ads radar keek om hem te volgen viel me een apart vliegtuig icoon op dat ik zelf nog niet gezien had in Europa... Bleek het een B52 te zijn, helaas ook niet over het dorp gevlogen..quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laatst zijn hier ook wat B-52's overgevlogen. Kwam er helaas te laat achter, want ik had er graag eens eentje willen zien vliegen
Het spectaculairste wat ik, tot nu toe, tijdens dit conflict heb zien vliegen is een RC-135.
Gewoon op Tiktok zetten welke functie elke tent heeft, ik denk dat die gast een tijdje achter de tralies verdwijnt, wat een sukkel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat is een Tiktok? Klinkt als een Pools kippenhok.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 11:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gewoon op Tiktok zetten welke functie elke tent heeft, ik denk dat die gast een tijdje achter de tralies verdwijnt, wat een sukkel.
Dit is een serieuze vraag?quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 11:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat is een Tiktok? Klinkt als een Pools kippenhok.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 11:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In Rusland is een groot deel van het internet geblokkeerd.
Ik weet dat het Chinese spyware is, wat met name populair is onder tienermeisjes.quote:
WAAROM HEBBEN SOLDATEN DE BEHOEFTE OM FUCKING RECENTE BEELDEN TE DELEN VAN EEN ACTIEVE CONFLICTquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Dat is om dezelfde reden, waarom jij je mening wilt etaleren met CapsLock..quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 11:16 schreef YStec het volgende:
[..]
WAAROM HEBBEN SOLDATEN DE BEHOEFTE OM FUCKING RECENTE BEELDEN TE DELEN VAN EEN ACTIEVE CONFLICT
Dit is toch een OpSec-overtreding/schending?
En dan via de TikTok-spyware ook nog eens.
vergelijkbare situatie bedankt ik snap het eindelijkquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 11:22 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat is om dezelfde reden, waarom jij je mening wilt etaleren met CapsLock..
Ongekende luxe, wat een jankers...quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Ja apart dit. Ziet er gewoon prima uit. En is 100x beter dan wat het zou zijn als het oorlog isquote:
Maandag kwam 60-0005 over mijn huis (Oxfordshire) op weg naar landing Fairford na lang rondjes gedraaid te hebben in zuid-oost Hongarije.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:07 schreef PluggieOD het volgende:
60-0023/SPICY51 net t/o vanaf RAF Fairford. Waarschijnlijk een 2 ship.
Maar wat doen die b52's daar?quote:
Dat tegenoffensief dat nooit kwam?quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 09:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Stapje voor stapje wordt het Russische leger in Kherson afgebroken
Polen is in een actief conflict?quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 11:16 schreef YStec het volgende:
[..]
WAAROM HEBBEN SOLDATEN DE BEHOEFTE OM FUCKING RECENTE BEELDEN TE DELEN VAN EEN ACTIEVE CONFLICT
Dit is toch een OpSec-overtreding/schending?
En dan via de TikTok-spyware ook nog eens.
Mooi toch? Daar had Oekrane Rusland even mooi tuk. Nu zitten er een berg Russen in de buurt van Kherson zonder fatsoenlijke loigistiek.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 12:06 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat tegenoffensief dat nooit kwam?
quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 12:09 schreef capricia het volgende:
Russische kogelvrije vesten gevonden en getest. Ze noemen het Sovjet-troep.
[ twitter ]
Bonus: Pikatchu patch.
Spierballen tonen, waarom niet? Scheelt uren in reactie-tijd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar wat doen die b52's daar?
Geen intel verzamelen en als dreiging is het nogal overdreven om meerdere B52's rondjes te laten cirkelen om Rusland alla minuut te kunnen bombarderen.
Naar Polen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Kennis uit defensie met hoge rang moest er ook halsoverkop naar toe.
Meer uitlegquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar wat doen die b52's daar?
Geen intel verzamelen en als dreiging is het nogal overdreven om meerdere B52's rondjes te laten cirkelen om Rusland alla minuut te kunnen bombarderen.
Sinds maart zijn de "russofonen" alleen maar veroverd Oekranse terrein aan het verliezen wanneer je naar de vierkante kilometers kijkt die ze bezetten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Al mijn kleren zijn kogelvrij.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 12:09 schreef capricia het volgende:
Russische kogelvrije vesten gevonden en getest. Ze noemen het Sovjet-troep.
[ twitter ]
Bonus: Pikatchu patch.
Die Russen zittten daar niet helemaal stil.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooi toch? Daar had Oekrane Rusland even mooi tuk. Nu zitten er een berg Russen in de buurt van Kherson zonder fatsoenlijke loigistiek.
Volgens mij is er al maanden een patstelling volgens de experts en schuiven beide partijen maar kleine stukjes heen en weer.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 12:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Sinds maart zijn de "russofonen" alleen maar veroverd Oekranse terrein aan het verliezen wanneer je naar de vierkante kilometers kijkt die ze bezetten.
Alsof de Duitse generaals het zo goed wisten. Amper benzine genoeg voor twee maanden bij d start van Barbarossa en wat roept de generale staf? "We willen niet naar de olievelden van de Kaukasus, we willen naar Moskou!"quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 09:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is een beetje een loopgravenoorlog oorlog geworden, we zijn weer terug in 1914.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 12:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens mij is er al maanden een patstelling volgens de experts en schuiven beide partijen maar kleine stukjes heen en weer.
De generaals wilden wel degelijk naar de Kaukasus, het was Hitler die bevel gaf naar Moskou op te rukken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 12:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Alsof de Duitse generaals het zo goed wisten. Amper benzine genoeg voor twee maanden bij d start van Barbarossa en wat roept de generale staf? "We willen niet naar de olievelden van de Kaukasus, we willen naar Moskou!"
Daar had Duitsland uiteraard helemaal niks aan. Stalin was gewoon ergens anders in een bunker gaan zitten.
Die korporaal had gewoon gelijk.
ww2 in color docu. Pls kijk hetquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 12:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Alsof de Duitse generaals het zo goed wisten. Amper benzine genoeg voor twee maanden bij d start van Barbarossa en wat roept de generale staf? "We willen niet naar de olievelden van de Kaukasus, we willen naar Moskou!"
Daar had Duitsland uiteraard helemaal niks aan. Stalin was gewoon ergens anders in een bunker gaan zitten.
Die korporaal had gewoon gelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |