abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205741751
"Imagine" is voor de elite.

Maar op dezelfde LP staat ook dit nummer. Dit draag ik op aan de klootjessoldaten aan de frontlinies, die daar helaas bij bosjes sneuvelen

pi_205741789
Who Killed Daria Dugina?
The activist, a rising figure in the ultranationalist milieu in Russia, died in a car bombing that could alter the course of the war in Ukraine.

https://www.nytimes.com/2(...)sia-ukraine-war.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205741822
twitter
  donderdag 25 augustus 2022 @ 14:02:05 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_205741978
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:59 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Poetin ziet nazisme anders dan hoe wij het zien. Het lijkt er op dat hij het gewoonweg ziet als westers=nazisme. Ik kan anders ook niet verklaren waarom je zo veel overeenkomsten ziet in het nazisme en het moderne Rusland.
De Nazi's waren gewoon de laatste die Rusland binnenvielen. De genocide, jodenhaat, dictatoriale bestuur, concentratiekampen, imperialisme, jezelf een herrenvolk wanen die mindere volken mogen onderwerpen en alles mee doen wat je wil, alles van dat delen ze met de Nazi's, dus dat is niet hoe zij Nazi's erg vinden. Dat ze Rusland binnenvielen, dat is wat ze erg maakt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205742036
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:02 schreef speknek het volgende:

[..]
De Nazi's waren gewoon de laatste die Rusland binnenvielen. De genocide, jodenhaat, dictatoriale bestuur, concentratiekampen, imperialisme, jezelf een herrenvolk wanen die mindere volken mogen onderwerpen en alles mee doen wat je wil, alles van dat delen ze met de Nazi's, dus dat is niet hoe zij Nazi's erg vinden. Dat ze Rusland binnenvielen, dat is wat ze erg maakt.
Stalin viel van zijn stoel, en wilde niet geloven dat binnen een jaar en negen maanden het contract met Von Ribbentrop al eenzijdig en zonder voorafkondiging werd verbroken.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 14:16:06 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205742124
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:12 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ah, een reactie van jezelf op een andere user quoten, waarin je hetzelfde beweert over mij. Verder niets. Sterk argument! Heb je ook nog iets concreets? Maak jezelf nou niet zo volslagen belachelijk man, het is droevig. :')
Jij wilde een voorbeeld, nou hier is je voorbeeld. Je krijgt precies wat je vraagt. Om dat te bewijzen zal ik de moeite nemen om terug te bladeren en jouw post, waarin je die specifieke vraag stelt, te quoten.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 20:19 schreef Repentless het volgende:

[..]
Heb je wat voorbeelden hiervan?
Dat keur je af. En nu vraag je om niets. Je helpt jezelf hier niet mee.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205742158
De Finse premier wordt ook aardig zwartgemaakt door de boze buurman
pi_205742159
quote:
Putin signs decree to increase size of Russian armed forces

(Reuters) - Russian President Vladimir Putin signed a decree on Thursday to increase the size of Russia's armed forces from 1.9 to 2.04 million, the RIA Novosti news agency reported.

The figure, which includes a 137,000 increase in the number of military personnel to 1.15 million, comes into effect on Jan 1.
De verliezen worden weer aangevuld mensuhh...
  donderdag 25 augustus 2022 @ 14:29:39 #11
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205742258
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Jij wilde een voorbeeld, nou hier is je voorbeeld. Je krijgt precies wat je vraagt. Om dat te bewijzen zal ik de moeite nemen om terug te bladeren en jouw post, waarin je die specifieke vraag stelt, te quoten.
[..]
Dat keur je af. En nu vraag je om niets. Je helpt jezelf hier niet mee.
Ik vraag je voorbeelden waarin ik me terugtrek uit de discussie met als argument dat mijn discussiepartner "te emotioneel" wordt, omdat dat volgens jou mijn modus operandi is. Je voorbeeld is een opmerking van jezelf gericht aan een andere user waarin je aangeeft dat ik dat doe.

Je vindt een eerdere soortgelijke bewering van jezelf, waarin wederom geen woord van mijn kant voorkomt, een goed voorbeeld van iets dat ik doe? Verder gaat het allemaal wel? :')
pi_205742271
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:19 schreef byah het volgende:
De Finse premier wordt ook aardig zwartgemaakt door de boze buurman
Ook door haar eigen Finse oppositie.

Die verwijten haar onnodig hoge energieprijzen (door vijandige houding naar buur) waardoor een deel van de fFinse bevolking nauwelijks meer rond kan komen, terwijl mevrouw, al dan niet onder invloed van drugs, stralend staat te feesten met haar rijke influencer-vriendjes..

Ik snap die boosheid van veel Finnen wel.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 14:31:26 #13
pi_205742284
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:29 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik vraag je voorbeelden waarin ik me terugtrek uit de discussie met als argument dat mijn discussiepartner "te emotioneel" wordt, omdat dat volgens jou mijn modus operandi is. Je voorbeeld is een opmerking van jezelf gericht aan een andere user waarin je aangeeft dat ik dat doe.

Je vindt een eerdere soortgelijke bewering van jezelf, waarin wederom geen woord van mijn kant voorkomt, een goed voorbeeld van iets dat ik doe? Verder gaat het allemaal wel? :')
Je vroeg om een voorbeeld, en die kreeg je.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 25 augustus 2022 @ 14:31:44 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205742288
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:30 schreef riazop het volgende:

[..]

Die verwijten haar onnodig hoge energieprijzen (door vijandige houding naar buur) waardoor een deel van de fFinse bevolking nauwelijks meer rond kan komen, terwijl mevrouw, al dan niet onder invloed van drugs, stralend staat te feesten met haar rijke influencer-vriendjes..

De luidruchtigste Finse oppositie wordt net als veel rechtse clubjes ruim betaald door de Russen. Dus dat komt op hetzelfde neer.

Zie o.a.:
We know Russia funds Europe's far Right. But what does it get in return?
Exclusive: Russia Backs Europe's Far Right
War puts Russian ties with EU radical parties on the spot
Why Britain's Tories are addicted to Russian money
Dancing with Putin: Has Europe finally had enough of politicians making big money from Russia?

Ze lopen er natuurlijk niet mee te koop, maar er is al vele jaren een heel duidelijk patroon te zien waarbij die schaamteloze clubjes goed betaald worden om Kremlin-propaganda te verspreiden.

[ Bericht 19% gewijzigd door Perrin op 25-08-2022 15:09:18 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_205742304
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
De luidruchtigste Finse oppositie wordt net als veel rechtse clubjes ruim betaald door de Russen. Dus dat komt op hetzelfde neer.
Dat is een flinke claim!

Heb je een bron of zelfs maar iets van een onderbouwing?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 25 augustus 2022 @ 14:34:45 #16
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205742313
quote:

[..]

Alsof het helpt als ze had afgezegd en thuis was gaan zitten :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205742319
quote:

[..]

Ze had een feestje. For crying out loud, wat een triest volk dat een ander niet een beetje plezier gunt.
En het was niet onder invloed van drugs, want de afgedwongen drugstest was negatief.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205742325
quote:

[..]
Hoe is Oekraine Rusland binnengevallen dan, wat ze nazis maakt?
  donderdag 25 augustus 2022 @ 14:37:39 #19
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205742326
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Je vroeg om een voorbeeld, en die kreeg je.
Ik vroeg om voorbeelden waarin ik dat argument gebruik om me uit de discussie terug te trekken, niet om een voorbeeld waarin jij tegen iemand anders zegt dat ik dat doe zonder ook maar een woord van mij daarin. Maar dat begrijp je zelf ook wel, mag ik hopen.
pi_205742332
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze had een feestje. For crying out loud, wat een triest volk dat een ander niet een beetje plezier gunt.
En het was niet onder invloed van drugs, want de afgedwongen drugstest was negatief.
Wie zegt dat het over misgunnen van plezier gaat?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  donderdag 25 augustus 2022 @ 14:56:27 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_205742475
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Hoe is Oekraine Rusland binnengevallen dan, wat ze nazis maakt?
Niet natuurlijk, maar als Oekraine zich verenigd met de Europeanen en de Amerikanen, dan is dat allemaal een voorop gezet plannetje om Rusland weer binnen te kunnen vallen, daarom zijn het allemaal Nazis.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205742477
quote:

[..]

AL DAN NIET ONDER INVLOED VAN DRUGS!!!

MET HAAR RIJKE VRIENDJES.

:'( :'( :'(

JANKEN!

:D
pi_205742493
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:56 schreef speknek het volgende:

[..]
Niet natuurlijk, maar als Oekraine zich verenigd met de Europeanen en de Amerikanen, dan is dat allemaal een voorop gezet plannetje om Rusland weer binnen te kunnen vallen, daarom zijn het allemaal Nazis.
Dus dat Poetin zich bedreigd voelt omdat anderen misschien wel Rusland zouden binnenvallen, maakt dat die anderen nazis. Logisch.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 15:06:59 #24
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205742552
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:56 schreef YStec het volgende:

[..]
AL DAN NIET ONDER INVLOED VAN DRUGS!!!

MET HAAR RIJKE VRIENDJES.

:'( :'( :'(

JANKEN!

:D
DIKKE BMW JONGONS
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 25 augustus 2022 @ 15:07:36 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_205742556
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dus dat Poetin zich bedreigd voelt omdat anderen misschien wel Rusland zouden binnenvallen, maakt dat die anderen nazis. Logisch.
Niet echt, maar dat is waarom ze ze nazi's noemen zonder dat ze voor ons enige nazi kenmerken hebben. Dat is overigens niet de reden voor de oorlog, dat is gewoon ordinair landjepik, een zelfidentificatie als dat ze voortdurend in strijd zijn met het westen (dat is letterlijk hoe ze het bestaan van het Russische rijk rechtvaardigen), en vooral een angst dat Oekraine welvarender wordt dan Rusland, maar dat is hoe ze die angst verkopen aan het eigen volk. En waarom ze ze dus nazi's noemen.
pi_205742560
De rijken feesten.
De armen leven als beesten.
pi_205742569
Die inflatie was er al voor de oorlog wereldwijd, en is erger geworden door de Russische invasie van Oekrane. Daar heeft een Finse premier niet zoveel invloed op.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205742580
Finland heeft wel mooie gevangenissen.
pi_205742597
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:10 schreef quirina het volgende:
En premiers.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205742603
quote:

[..]
Ik spreek regelmatig met Finnen en onder het gewone volk is er helemaal niemand die haar dat feestje kwalijk neemt. Het is gewoon de oppositie die daar een punt van maakt, en tsja...daar is het oppositie voor. Spijkers op laag water zoeken noem je zoiets.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 15:15:02 #31
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205742610
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:33 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Dat is een flinke claim!

Heb je een bron of zelfs maar iets van een onderbouwing?
En wat is dan nu je antwoord? Na zijn lijst met bronnen? #nieuwsgierig.
pi_205742620
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:09 schreef Barbusse het volgende:
Die inflatie was er al voor de oorlog wereldwijd, en is erger geworden door de Russische invasie van Oekrane. Daar heeft een Finse premier niet zoveel invloed op.
klopt, maar de rusland trollen, doen er alles aan om te laten denken dat rusland enige relevantie heeft.

Landen als Sirlanka wie zonder olie zitten, nood toestand uit geroepen, hebben geen sancties lopen. Hongarije gas problemen, maar wel afspraken met Rusland.

Gas problemen zijn er doordat volume laag is en hierdoor mensen heel veel geld kunnen verdienen met vat (niet alleen rusland), en door oorlog van rusland (onzekerheid In de wereld markt) blijft dit volume lag en de prijs dus hoog.

Dus inflatie is overal door het oppotten van cash tijdens covid, en het verlagen van de productie, want tijdens covid daalde prijzen.

Nu is dus aanbod laag en vraag is hoog.
pi_205742624
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:15 schreef bleiblei het volgende:

[..]
En wat is dan nu je antwoord? Na zijn lijst met bronnen? #nieuwsgierig.
#Durftevragen.

Die zien we niet meer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_205742626
quote:

[..]
Makkelijk praten als buitenstaander. Als Rutte nu elke week gefotografeerd wordt in de kroeg tot in de late uurtjes terwijl het volk amper te eten heeft is Nederland ook te klein. Zeker als hij dat met peperdure celebtrities zit te doen.
pi_205742630
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:10 schreef quirina het volgende:
Paar jaar terug hier overnacht: https://www.marriott.com/(...)24-b197-a979c79310b0

Voormalige gevangenis, nu een luxe hotel. Was wel erg tof :D

There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 15:20:09 #36
36431 bleiblei
pi_205742642
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:17 schreef Confetti het volgende:

[..]
Makkelijk praten als buitenstaander. Als Rutte nu elke week gefotografeerd wordt in de kroeg tot in de late uurtjes terwijl het volk amper te eten heeft is Nederland ook te klein. Zeker als hij dat met peperdure celebtrities zit te doen.
Zolang ie niet de rekening van Lil' Kleine met de CC van de zaak betaald en hij niet aan het partyen is in het torentje. Kan ik er niet wakker van liggen :P .
pi_205742661
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:14 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik spreek regelmatig met Finnen en onder het gewone volk is er helemaal niemand die haar dat feestje kwalijk neemt. Het is gewoon de oppositie die daar een punt van maakt, en tsja...daar is het oppositie voor. Spijkers op laag water zoeken noem je zoiets.
Het enige wat ik hoor van m'n vriendin en haar familie, en ook een paar Finse vrienden, is dat ze het een beetje raar vinden dat een politicus zich graag omringt met celebrities. Maar dat ze feestjes viert, soit.
pi_205742664
quote:

[..]
Dit was erchter gewoon bij haar(?) thuis. En thuis kun je gewoon lekker goedkoop Klok drinken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205742678
quote:
6s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit was erchter gewoon bij haar(?) thuis. En thuis kun je gewoon lekker goedkoop Klok drinken.
Karhu in dit geval 14.gif
pi_205742697
En daarna lekker de Finse sauna in.
pi_205742698
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:14 schreef Hathor het volgende:

[..]
In mijn optiek is de oppostie er vooral om de regering scherp te houden en ter verantwoording te roepen als dat regeren niet goed gaat. Niet om te zaniken over de premier die eens een feestje heeft.

En dat is precies in een notedop het probleem op dit moment: dat het kennelijk de bedoeling is zoveel mogelijk spijkers op laag water te zoeken en mensen van van alles te beschuldigen in de hoop dat je er zelf op een of andere manier beter uit komt.
pi_205742703
quote:

[..]
Als een premier niet eens een keer per week uit de band zou mogen springen zonder dat daarover gezanikt wordt, dan is het volk diep gezonken.
pi_205742704
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:25 schreef quirina het volgende:
En daarna lekker de Finse sauna in.
En daarna een ijsduik nemen O+
pi_205742746
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als een premier niet eens een keer per week uit de band zou mogen springen zonder dat daarover gezanikt wordt, dan is het volk diep gezonken.
als de finnen honger lijden (wat dus gelul) en zich druk maken over haar verjaardagsfeestje (wat gewoon rusisch getrol is), dan moeten ze misschien wat harder werken, en minder lullen.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 15:32:40 #45
pi_205742755
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:37 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik vroeg om voorbeelden waarin ik dat argument gebruik om me uit de discussie terug te trekken, niet om een voorbeeld waarin jij tegen iemand anders zegt dat ik dat doe zonder ook maar een woord van mij daarin. Maar dat begrijp je zelf ook wel, mag ik hopen.
Nee, daar begrijp ik helemaal niets van. Je vroeg om een voorbeeld, punt.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 15:33:54 #46
pi_205742763
quote:

[..]
De NATO en EU hebben briljante strategen die Rusland iedere keer weer een loer draaien. :Y
pi_205742787
25 doden inmiddels door de raketaanval op het treinstation in Chaplyne...
  donderdag 25 augustus 2022 @ 15:36:38 #48
38496 Perrin
pi_205742795
quote:
15s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:35 schreef Barbusse het volgende:
25 doden inmiddels door de raketaanval op het treinstation in Chaplyne...
Nare terreurstaat, IS is er niks bij.
pi_205742870
quote:

[..]
De gezamenlijke inval met nazi Duitsland in Polen in september 1939 maakt de Russen tevens tot medeveroorzaker van WO II. Dat nazi Duitsland hen vervolgens in 1941, vergezeld van gruwelijkheden en misdaden tegen de mensheid, binnenviel pleit Rusland dan ook niet vrij van het feit dat ze net zo schuldig zijn aan het uitbreken van WO II als nazi Duitsland.

Om nog maar te zwijgen over het Russische kolonialisme in Oost-Europa; in Oost-Europa werd de ene bezetter gewoon vervangen door de andere en aan die bezetting kwam pas in 1989/1990 een eind.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205742871
quote:
8s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:36 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nare terreurstaat, IS is er niks bij.
Rusland is inderdaad verworden tot niks meer dan een terroristenstaat :{
pi_205742892
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Het enige wat ik hoor van m'n vriendin en haar familie, en ook een paar Finse vrienden, is dat ze het een beetje raar vinden dat een politicus zich graag omringt met celebrities. Maar dat ze feestjes viert, soit.
Finnen houden wel van een slokkie, dus er zullen er weinig zijn die daar een probleem in zien.
pi_205742904
quote:

[..]
...
Of je moet feesten met je rijke vriendjes op een moment dat een deel van jouw bevolking te horen heeft gekregen dat ze door jouw beleid straks Tussen de 700 en 100 aan energie mogen aftikken, is aan jou.

Het creeert wel een pregnant beeld van narcisme en schijt hebben aan de onderklasse.
pi_205742914
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:47 schreef Hathor het volgende:

[..]
Finnen houden wel van een slokkie, dus er zullen er weinig zijn die daar een probleem in zien.
Zoals ik Finnen ken zijn ze sowieso meer van het live and let live principe.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 15:50:12 #54
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205742917
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:48 schreef riazop het volgende:

[..]
Of je moet feesten met je rijke vriendjes op een moment dat een deel van jouw bevolking te horen heeft gekregen dat ze door jouw beleid straks Tussen de 700 en 100 aan energie mogen aftikken, is aan jou.

Het creeert wel een pregnant beeld van narcisme en schijt hebben aan de onderklasse.
Meisje toch! Wat vreselijk. Nog vreselijker dan Putin die duizenden Oekrainers laat vermoorden bedoel je dan toch?

Narcisme is helemaal grappig uit de mond van een Putin en Trump fan
pi_205742921
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ja bepaalde users zijn ook vooral hun eigen onderbuik aan het projecteren op de Finse bevolking.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205742935
quote:

[..]
...
Die teest was gedaan 48 uur na dat feestje. Dan vind je niks meer.

Van mij mag ze trouwens best een xtc'tje slikken, coke snuiven of ghb wegtikken. Alleen zijn het wel producten die door haar eigen regering zijn verboden. Maar misschien geld tdat niet voor politic?
pi_205742946
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:51 schreef riazop het volgende:

[..]

Van mij mag ze trouwens best een xtc'tje slikken, coke snuiven of ghb wegtikken. Alleen zijn het wel producten die door haar eigen regering zijn verboden. Maar misschien geld tdat niet voor politic?
:')
pi_205742948
quote:

[..]

Als ik nu een snuif coke neem, is dat over 48 uur nog niet uit mijn systeem hoor, dat duurt wel wat langer.
pi_205742964
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:50 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Meisje toch! Wat vreselijk. Nog vreselijker dan Putin die duizenden Oekrainers laat vermoorden bedoel je dan toch?

Narcisme is helemaal grappig uit de mond van een Putin en Trump fan
Putin laat zijn volk niet verhongeren en staat niet op feestjes te snuiven voor de camera. Putin is eigenlijk een voorbeeld voor velen met zijn sobere leven in de bunker.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 15:55:03 #60
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205742974
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Putin laat zijn volk niet verhongeren en staat niet op feestjes te snuiven voor de camera. Putin is eigenlijk een voorbeeld voor velen met zijn sobere leven in de bunker.
Doe mij ook zo'n bunker. Die dacha kost meer dan ik in mijn hele leven op zou kunnen snuiven.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 25 augustus 2022 @ 15:55:40 #61
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205742978
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:52 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als ik nu een snuif coke neem, is dat over 48 uur nog niet uit mijn systeem hoor, dat duurt wel wat langer.
Je moet iets doen om de aandacht af te leiden van de echte schandalen in de wereld he? Het is als het piano-schetsje van Zelensky. Oh oh wat erg!

Alles om de aandacht af te leiden van een dictator die duizenden burgers, inclusief baby's en bejaarden vermoord, die systematisch vrouwen laat verkrachten, die bewust winkelcentra en stations bestookt, die genocide pleegt.
pi_205742985
quote:

[..]

Wat lul jij nou man :')
pi_205743003
twitter

Nu de paspoorten en toeristen nog :)
pi_205743015
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als onze vriend Zelenski gaat feesten met Hollywoodsterren is het huis te klien hoor. Maak je geen illusies.
Zelfs zijn eigen klan zou haar bedenken hebben.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 16:02:14 #65
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205743033
Ja goed verhaal man. Echt waar.
Huilen dan.
pi_205743037
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
En wie gaat die 500 pm extra energiekosten betalen? "live and let live" levert niks op
  donderdag 25 augustus 2022 @ 16:03:12 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205743042
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:02 schreef riazop het volgende:

[..]
En wie gaat die 500 pm extra energiekosten betalen? "live and let live" levert niks op
Wie stel jij voor dat het gaat betalen?
Huilen dan.
  Moderator donderdag 25 augustus 2022 @ 16:03:59 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205743055
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:00 schreef riazop het volgende:

[..]
Als onze vriend Zelenski gaat feesten met Hollywoodsterren is het huis te klien hoor. Maak je geen illusies.
Zelfs zijn eigen klan zou haar bedenken hebben.
finland zit dan ook in een wat andere situatie dan Oekraine atm
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205743058
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 01:28 schreef Barbusse het volgende:
Wat is eigenlijk de echte redenatie van users als riazop en Tobias19xx dat Rusland het recht heeft om weer een soeverein land binnen te vallen? Oprechte vraag.
Komt hier nog een antwoord op? @riazop @Tobias19xx
pi_205743064
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Wat lul jij nou man
Drugs zijn in Finland verboden.
pi_205743068
quote:

[..]
Ga toch heen, zelfs hier in Nederland maken we ons er niet eens druk om.
pi_205743077
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:05 schreef riazop het volgende:

[..]
In Nederland ook.
pi_205743100
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:05 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ga toch heen, zelfs hier in Nederland maken we ons er niet eens druk om.
Ach, wacht maar dat de rekeningen op de deurmat vallen.
Ik verheug me er nu al op.
Dan gaat het gepiep beginnen.
pi_205743107
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:08 schreef riazop het volgende:

[..]
Ach, wacht maar dat de rekeningen op de deurmat vallen.
Ik verheug me er nu al op.
Dan gaat het gepiep beginnen.
Waarom verheug je je daarop?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 25 augustus 2022 @ 16:10:37 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_205743122
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De Putin die opzettelijk een mondiale voedselcrisis heeft veroorzaakt, die Putin? Leider van de Russen die bij de inval in Oekraine van verbazing omvielen dat ze lantarenpalen en riolering hadden in Oekrane?
pi_205743163
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:09 schreef mcmlxiv het volgende:
En dan dat Finse wijf. Sowieso, een wijf als premier! Wie heeft dat bedacht?
Dat ze vrouw is zal me mijjn reet roesten.

Het is toch wel een heel ander niveau dan een Thatcher of Merkel.
pi_205743164
quote:

[..]
Maar zie je berhaupt nog een scenario voor je waarin die energiekosten niet gaan stijgen?
pi_205743182
quote:

[..]
Je suggestie dat ze drugs zou hebben gebruikt is een wanhopige poging tot deflectie van de gruwelijkheden die Rusland uithaalt in Oekrane.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 16:16:25 #79
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205743184
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, daar begrijp ik helemaal niets van. Je vroeg om een voorbeeld, punt.
Tja, dan heeft het weinig zin. Ik vroeg om voorbeelden waarin ik iets structureel doe waarvan jij me beschuldigt, niet om voorbeelden waarin jij slechts zegt dat ik dat doe. Hier komen we verder toch niet uit, want je bent niet bereid om serieus te antwoorden met een concreet voorbeeld van mijn hand. Dat kan ook niet, want die voorbeelden zijn er niet. Maar goed, je hebt weer even feitenvrij iemand persoonlijk kunnen zwartmaken. Chapeau.
pi_205743203
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wie stel jij voor dat het gaat betalen?
Met de in beslag genomen miljarden van Russische oligarchen een idee?
pi_205743225
Er is is geen sprake van een discussie als je niet inhoudelijk op vragen ingaat natuurlijk.
pi_205743259
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:48 schreef riazop het volgende:

[..]

Wat eerder een beeld schetst van narcisme en schijt hebben aan je medeburgers zijn de paleisjes van Poetin en de jachten en optrekjes van de oligarchen.

Dan heb je de mogelijkheid om je land mee te laten doen in de vaart der volkeren, geholpen door Merkel, en dan investeer je in casinokapitalisme en een imperialistisch waandenkbeeld, gebaseerd op angst.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 25 augustus 2022 @ 16:23:15 #83
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205743263
quote:
6s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:59 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]

En iedereen die is gearresteerd mag van de Russische ambassadeur naar Rusland :D Mooie deal! Zoiets mag de Russische ambassade hier ook wel doen.
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 25 augustus 2022 @ 16:23:42 #84
38496 Perrin
pi_205743270
Hopen dat de brandstof koel genoeg blijft.

twitter
pi_205743290
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:23 schreef Perrin het volgende:

[ twitter ]
Volgens mij was er eerder vandaag ook een kleine brand gemeld vlakbij de centrale :{
pi_205743304
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:23 schreef Perrin het volgende:

[ twitter ]
Ben benieuwd of dit Chernobyl 2.0 gaat worden. Het had allang fout kunnen gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205743308
quote:
84s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En iedereen die is gearresteerd mag van de Russische ambassadeur naar Rusland :D Mooie deal! Zoiets mag de Russische ambassade hier ook wel doen.
[ twitter ]
Hoef je niet eens voor gearresteerd te worden. (Dubbel) Paspoort inleveren en verbranden of opdonderen en de eerste tig jaar niet meer naar binnen.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 16:29:51 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205743326
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:27 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Hoef je niet eens voor gearresteerd te worden. (Dubbel) Paspoort inleveren en verbranden of opdonderen en de eerste tig jaar niet meer naar binnen.
:Y
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 25 augustus 2022 @ 16:30:30 #89
36431 bleiblei
pi_205743332
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:04 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Komt hier nog een antwoord op? @:riazop @:Tobias19xx
Ik krijg steeds meer het gevoel dat Sandman, Riazop en Tobias, 1 persoon is. Zodra er een duidelijke niet te ontwijken vraag gericht aan 1 van de 3 gepost wordt. Verdwijnt die en popt direct de volgende op om weer door te gaan met zuigen.
pi_205743335
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ben benieuwd of dit Chernobyl 2.0 gaat worden. Het had allang fout kunnen gaan.
Dacht dat het IAEA dichtbij een akkoord was vandaag over toegang tot de centrale. Nog niets weer over gehoord.
Als dit soort "doelwitten" in de vuurlinie staan moet er allang met een VN-mandaat iets geregeld worden.

Maar goed, ook dit komt op het konto van de Russen. Hopen op een voor langere tijd westen oostenwind

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 25-08-2022 16:47:20 ]
pi_205743371
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:30 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Dacht dat het IAEA dichtbij een akkoord was vandaag over toegang tot de centrale. Nog niets weer over gehoord.
Als dit soort "doelwitten" in de vuurlinie staan moet er allang met een VN-mandaat iets geregeld worden.

Maar goed, ook dit komt op het konto van de Russen. Hopen op een voor langere tijd oostenwind
Westenwind. Hoe dan ook.
pi_205743382
quote:

[..]
Naja. De reputatie van AZOV helpt ook niet echt he.
pi_205743485
quote:
6s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Westenwind. Hoe dan ook.
Scherp :') +1
  donderdag 25 augustus 2022 @ 16:49:48 #94
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205743508
Hoe gevaarlijk is dit? Is er geen noodstroom?
pi_205743514
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:47 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Scherp :') +1
8-)
  donderdag 25 augustus 2022 @ 16:50:29 #96
pi_205743519
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:16 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, dan heeft het weinig zin. Ik vroeg om voorbeelden waarin ik iets structureel doe waarvan jij me beschuldigt, niet om voorbeelden waarin jij slechts zegt dat ik dat doe. Hier komen we verder toch niet uit, want je bent niet bereid om serieus te antwoorden met een concreet voorbeeld van mijn hand. Dat kan ook niet, want die voorbeelden zijn er niet. Maar goed, je hebt weer even feitenvrij iemand persoonlijk kunnen zwartmaken. Chapeau.
Jij doet jouw werk, ik het mijne.
pi_205743542
quote:
84s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:49 schreef Starhopper het volgende:
Hoe gevaarlijk is dit? Is er geen noodstroom?
Wat ik op reddit lees zijn er diesel generatoren, mogelijk is de diesel wel al gejat. Er schijnt ook een kolencentrale te zijn maar of die operationeel is (het lijkt er wel op).
  donderdag 25 augustus 2022 @ 16:55:16 #98
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205743575
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wat ik op reddit lees zijn er diesel generatoren, mogelijk is de diesel wel al gejat. Er schijnt ook een kolencentrale te zijn maar of die operationeel is (het lijkt er wel op).
Laten we er dan maar het beste van hopen ;(
pi_205743616
quote:
99s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]
quote:

[..]
Dit soort mensen verheugt zich ook op het moment dat we allemaal dood neer gaan vallen als gevolg van de bijwerkingen van onze experimentele vaccinatie.
anonieme razernist
pi_205743662
quote:

[..]
Coke is hier ook verboden, maar als ik nu een belletje pleeg heb ik over een kwartier een paar gram op tafel liggen.
pi_205743714
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Jij doet jouw werk, ik het mijne.
Je bent een beetje kinderachtig bezig. Ik vermoed dat je je vergist met je 'copout', dat je doelt op FLATTTENtheCURVE.
Zoek het even uit en doe es ruiterlijk. Dat verbetert de sfeer.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 25 augustus 2022 @ 17:20:46 #102
pi_205743885
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 17:05 schreef OllieA het volgende:

[..]
Je bent een beetje kinderachtig bezig. Ik vermoed dat je je vergist met je 'copout', dat je doelt op FLATTTENtheCURVE.
De posts waar het om ging zijn gewist, net zoals een post in dit topic waarin ik e.e.a. beschreef. Misschien kan een MOD je helpen.

De sfeer word niet door mij bepaald, maar door Rusland.
pi_205743907
quote:

[..]
Omdat riazop een hekel aan het westen, Nederland en blanken heeft.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205744023
:o

India breaks streak of UN abstentions on Ukraine, votes against Russia
https://www.business-stan(...)-122082500133_1.html
  donderdag 25 augustus 2022 @ 17:49:51 #105
36431 bleiblei
pi_205744134
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 17:05 schreef OllieA het volgende:

[..]
Oh ja, dat was die gast die tegen mij ook gelijk met "je bent emotioneel" begon zodra zijn eigen standpunten begonnen te wiebelen :D .
  donderdag 25 augustus 2022 @ 17:49:55 #106
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205744135
Donbas: de Russen zijn heel dichtbij een dorpje dat ze willen veroveren.

twitter

Dit lijkt me precies het scenario waar die Black Hornet micro drones voor bedoeld zijn. 1~2km vooruit vliegen en zien waar de vijand is. En het is zo klein dat het op 20m hoogte al niet meer zichtbaar is

[ Bericht 3% gewijzigd door slashdotter3 op 25-08-2022 17:58:41 ]
pi_205744199
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 17:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Donbas: de Russen zijn heel dichtbij een dorpje dat ze willen veroveren.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Volgens onze Oekraense verslaggever Denys Davidov zijn de Russen zo'n 13,8 hectometer opgeschoven oostelijk van Soledar in drie dagen tijd.
Dit is gemiddeld 460 meter op een dag, maar dan zijn ze nog steeds een heel eind van het centrum van Soledar verwijderd.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 17:59:44 #108
pi_205744212
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 17:49 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Oh ja, dat was die gast die tegen mij ook gelijk met "je bent emotioneel" begon zodra zijn eigen standpunten begonnen te wiebelen :D .
En zo waren er een paar users die dat deden. Vandaar dat ik die gedeelde strategie een leuke naam heb gegeven.
pi_205744414
Het Russische leger wordt met 137.000 militairen uitgebreid tot 1.150.628 soldaten. De Russische president Vladimir Poetin heeft daarover een decreet ondertekend.

https://www.hln.be/buiten(...)militairen~a61eb8f1/
pi_205744437
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:22 schreef riazop het volgende:
Het Russische leger wordt met 137.000 militairen uitgebreid tot 1.150.628 soldaten. De Russische president Vladimir Poetin heeft daarover een decreet ondertekend.

Kannonnenvoer.
pi_205744484
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:24 schreef Hathor het volgende:

[..]
Kannonnenvoer.
Als ze die mensen al vinden. Het wervingsprogramma loopt niet echt makkelijk. Dus Poetin kan een discreet tekenen dat er een miljard soldaten moeten komen, als de mensen niet willen/zijn heeft het geen zin.
https://www.raamoprusland(...)rts-lacking-soldiers
pi_205744520
quote:
Aan het begin van dit conflict hadden ze in Oekrane op verkeersborden dingen geschreven als: 'Russen ga terug. Oekrane wordt je begraafplaats'..

Deze Rus had moeten oprotten.
pi_205744551
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:28 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Als ze die mensen al vinden. Het wervingsprogramma loopt niet echt makkelijk. Dus Poetin kan een discreet tekenen dat er een miljard soldaten moeten komen, als de mensen niet willen/zijn heeft het geen zin.
https://www.raamoprusland(...)rts-lacking-soldiers
Wist niet dat je in Rusland geen 'zin' mocht hebben?

Dat valt mij dan weer mee.
pi_205744705
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wist niet dat je in Rusland geen 'zin' mocht hebben?

Dat valt mij dan weer mee.
Alleen bij een algemene mobilisatie maar dat kan alleen bij een oorlog. In het begin van de invasie werden ook dienstplichtigen ingezet wat volgens de Russische wet ook niet mag tenzij oorlog. Daar was toen ook veel ophef over. Aangezien het in Rusland nog steeds een ''speciale militaire operatie'' is en geen oorlog.

Ze proberen nu wel dienstplichtigen onderdruk te zetten om een contract te tekenen dat ze een beroepsmilitair zijn. Maar dat is ook 1 van de reden waarom nog minder dienstplichtigen zich melden dan voorgaande jaren. Nu proberen veel families/gezinnen onder de dienstplicht uit te komen. Voor de invasie was de Dienstplicht ook geen populair iets vanwege de ontgroeningen met zware mishandelingen enzovoort.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 18:45:40 #116
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205744716
quote:
6s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:59 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]

Letland zou wel eens een probleemgebied kunnen worden in de toekomst, daar heeft men te maken met een forse Russische minderheid, in Riga gaat het om 36,7% Russen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 18:46:37 #117
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205744729
quote:
Vraag me af of deze groep omsingelde Russen dezelfde groep is die gisteren werd afgeslacht met 150 doden en hetzelfde aantal gewonden.

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 25-08-2022 18:52:46 ]
pi_205744731
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:44 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Alleen bij een algemene mobilisatie maar dat kan alleen bij een oorlog. In het begin van de invasie werden ook dienstplichtigen ingezet wat volgens de Russische wet ook niet mag tenzij oorlog. Daar was toen ook veel ophef over. Aangezien het in Rusland nog steeds een ''speciale militaire operatie'' is en geen oorlog.

Ze proberen nu wel dienstplichtigen onderdruk te zetten om een contract te tekenen dat ze een beroepsmilitair zijn. Maar dat is ook 1 van de reden waarom nog minder dienstplichtigen zich melden dan voorgaande jaren. Nu proberen veel families/gezinnen onder de dienstplicht uit te komen. Voor de invasie was de Dienstplicht ook geen populair iets vanwege de ontgroeningen met zware mishandelingen enzovoort.
Ja zoals ik al zei: positief verrast.
pi_205744805
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Letland zou wel eens een probleemgebied kunnen worden in de toekomst, daar heeft men te maken met een forse Russische minderheid, in Riga gaat het om 36,7% Russen.
Ik weet niet of Russen buiten de invloedsfeer van Putin ook zo pro-Rusland zijn.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 18:54:10 #120
56749 BlaZ
pi_205744826
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik weet niet of Russen buiten de invloedsfeer van Putin ook zo pro-Rusland zijn.
De Russen lijken me wat dat betreft zoals de Turken: nationalistisch op een manier die vreemd voor ons is.
pi_205744848
In Estland zijn de meeste Russen tegen de oorlog, maar ook hier zitten Putin fanaten tussen.
Zal voor Letland ook wel opgaan.
pi_205744868
twitter
pi_205744906
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De Russen lijken me wat dat betreft zoals de Turken: nationalistisch op een manier die vreemd voor ons is.
Ik heb met een goede Turkse collega daar ook eindeloos gesprekken over gevoerd. Ik heb oprecht het idee dat Erdogan het in ieder geval met de meeste Turken nog niet zo slecht voor heeft maar dat wij in ons nieuws een andere kant voorgeschoteld krijgen.

In het geval van de Russen is nu toch wel duidelijk wat er aan de hand is. Dan kun je voor of tegen zijn maar ik vraag me oprecht af of alle Russen dienniet meer in Rusland wonen ook nog zo over hun grote leider denken.
pi_205744926
Er zullen overal wel Russen janken omdat er een Sovjet Monument weggehaald wordt.
En anders jankt bald and bankrupt wel.
Wil niet meteen zeggen dat ze voor Putin zijn. Het gaat dan om de herinnering. Soort Russische trots.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 19:02:05 #125
56749 BlaZ
pi_205744944
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:46 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Vraag me af of deze groep omsingelde Russen dezelfde groep is die gisteren werd afgeslacht met 150 doden en hetzelfde aantal gewonden.
Waar was dit dan? Er was namelijk geen verschuiving aan het front gisteren buiten een Russisch offensief in Kherson waarbij de frontlinie een paar km opgeschoven is.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 19:05:55 #126
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 25 augustus 2022 @ 19:07:34 #127
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205744999
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 19:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Ghehe
[ twitter ]
_O_
pi_205745000
https://sofrep.com/news/r(...)to-filtration-camps/

Er was hier in dit topic gisteren discussie over het wel op niet ontvoeren van kinderen.

Hier is een bron.
pi_205745008
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 19:00 schreef quirina het volgende:
Er zullen overal wel Russen janken omdat er een Sovjet Monument weggehaald wordt.
Wil niet meteen zeggen dat ze voor Putin zijn. Het gaat dan om de herinnering. Soort Russische trots.
Toch is het bijzonder. Want ik weet 100% dat je niet zo gematigd zou oordelen als Duitsers nostalgisch zouden doen om het nazisme.

En nee, ik zet communisme niet op gelijke lijn qua kwaadaardigheid als het nazisme. Maar desalniettemin..
pi_205745019
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 19:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Ghehe
[ twitter ]
Daar hebben ze lang over moeten onhandelen. Want Israel heeft onwijs veel te danken aan rijke Russische-Joden.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 19:09:30 #131
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205745020
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 19:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Waar was dit dan? Er was namelijk geen verschuiving aan het front gisteren buiten een Russisch offensief in Kherson waarbij de frontlinie een paar km opgeschoven is.
twitter

twitter
  donderdag 25 augustus 2022 @ 19:12:00 #132
56749 BlaZ
pi_205745045
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik heb met een goede Turkse collega daar ook eindeloos gesprekken over gevoerd. Ik heb oprecht het idee dat Erdogan het in ieder geval met de meeste Turken nog niet zo slecht voor heeft maar dat wij in ons nieuws een andere kant voorgeschoteld krijgen.

In het geval van de Russen is nu toch wel duidelijk wat er aan de hand is. Dan kun je voor of tegen zijn maar ik vraag me oprecht af of alle Russen dienniet meer in Rusland wonen ook nog zo over hun grote leider denken.
Ik denk dat geen enkele leider het slecht voor heeft met zijn eigen land, ook Putin niet. Het probleem is echter hetgeen wat als slecht of goed bezien wordt afhankelijk is van het perspectief.
Waar ik in deze maar op doel is het gevoel dat men heeft bij het vaderland.

Deze statistiek is wat dat betreft wel interessant, het percentage inwoners dat bereid is voor het land te vechten:

74% – Finland
73% – Turkey
62% – Ukraine
59% – Russia
58% – Kosovo
55% – Bosnia and Herzegovina
55% – Sweden
54% – Greece
47% – Poland
46% – Serbia
41% – Latvia
39% – Switzerland
38% – Ireland
38% – Macedonia
38% – Romania
37% – Denmark
29% – France
28% – Portugal
27% – United Kingdom
26% – Iceland
25% – Bulgaria
23% – Czech Republic
21% – Austria
21% – Spain
20% – Italy
19% – Belgium
18% – Germany
15% – The Netherlands

Internationaal gezien staat Pakistan overigens op #1 met 96%
https://brilliantmaps.com/europe-fight-war/
  donderdag 25 augustus 2022 @ 19:19:28 #133
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205745137
Beetje ganant die 15%.
Tot je de 96% van Pakistan ziet. Het mafklapperland bij uitstek.
NL w/
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 25 augustus 2022 @ 19:20:34 #134
56749 BlaZ
pi_205745151
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 19:09 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Niet gerapporteerd door het Oekranse ministerie, wellicht morgen.
Wel is er nieuws uit Enerhodar: de water en electriciteit in de stad is afgesloten. Dit gaat overigens om de plaats waar de grootste nucleaire reactor van Europa staat.

Het zou dan dus "on the banks of the Dnipro" moeten zijn aangezien Nikopol en Enerhodar tegenover elkaar aan de Dnipro liggen.
pi_205745275
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 19:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik denk dat geen enkele leider het slecht voor heeft met zijn eigen land, ook Putin niet. Het probleem is echter hetgeen wat als slecht of goed bezien wordt afhankelijk is van het perspectief.
Waar ik in deze maar op doel is het gevoel dat men heeft bij het vaderland.

Deze statistiek is wat dat betreft wel interessant, het percentage inwoners dat bereid is voor het land te vechten:

74% – Finland
73% – Turkey
62% – Ukraine
59% – Russia
58% – Kosovo
55% – Bosnia and Herzegovina
55% – Sweden
54% – Greece
47% – Poland
46% – Serbia
41% – Latvia
39% – Switzerland
38% – Ireland
38% – Macedonia
38% – Romania
37% – Denmark
29% – France
28% – Portugal
27% – United Kingdom
26% – Iceland
25% – Bulgaria
23% – Czech Republic
21% – Austria
21% – Spain
20% – Italy
19% – Belgium
18% – Germany
15% – The Netherlands

Internationaal gezien staat Pakistan overigens op #1 met 96%
https://brilliantmaps.com/europe-fight-war/
Tja. Landen die geen gevaar kennen, d.w.z. ver weg zitten van nu bijv. Rusland, die scoren laag. Lijkt me logisch.
pi_205745320
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 19:31 schreef wpor het volgende:

[..]
Tja. Landen die geen gevaar kennen, d.w.z. ver weg zitten van nu bijv. Rusland, die scoren laag. Lijkt me logisch.
Klopt. Ik denk ook dat sommige Nederlanders wakker zijn geschud. De vijand is vaak niet een bevrijder die je kwaadaardig regime omver komt werpen. Of waar je je zonder gevolgen aan kunt overgeven omdat je geen zin hebt om te sterven voor het vaderland.

Een agressor is in de regel een kwaadaardig leger dat je vrouw, kinderen en baby's komt verkrachten en vermoorden. Niet altijd in die volgorde overigens.
pi_205745632
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 19:31 schreef wpor het volgende:

[..]
We zijn echt zo de lul, bij een crisis. Ik zou maar oppassen voor die Hollander met die tattoos, die rent je zo overhoop.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:08:56 #139
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:10:14 #140
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:15:18 #141
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205745993
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 17:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De sfeer word niet door mij bepaald, maar door Rusland.
Hahaha, zeg je dat thuis ook tegen je vrouw als ze klaagt wanneer je thuis een berg sjachereinig bent omdat je baas je leven zuur maakte?

"De sfeer wordt niet door mij bepaald, maar door mijn baas."

Moet je eens opletten hoe snel je vrouw er voor zal zorgen dat de sfeer niet meer door jouw baas wordt bepaald, maar door haarzelf. :+ :+ :+ :+ :P

Het is niet erg hoor. Iedereen die een beetje emotioneel is vergeet wel dat hij het zelf is die de sfeer aan het bepalen is.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:25:04 #143
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:27:59 #144
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205746094
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 19:00 schreef quirina het volgende:
Precies. Tenslotte hebben zij (naja de Soviets) wel meer dan 20.000.000 mensen geofferd in onze bevrijding van de Nazi's. En dat is hier in West-Europa nauwelijks erkend, tenminste, niet toen ik op school zat, tijdens de koude oorlog.

Daarentegen waren het de Amerikanen die ons "bevrijd" hebben. Ten koste van wel 150.000 mensen.

Het is een schande, hoe mij dat geleerd werd. Pas veel later begon ik te begrijpen hoe het werkelijk zat.

Ondanks wat de Russen nu doen, hebben ze wel even ons bevrijd van de Nazi's. En daar verdienen ze erkenning voor. Kun je zeggen dat de Soviets het voor zichzelf deden en niet voor ons. Maar dat kun je net zo goed van de Amerikanen zeggen, dus dat is geen argument.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:29:13 #146
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205746106
De Europeanen (west) laten best lang over zich heen lopen. Maar zijn uiteindelijk de sterksten van deze wereld. Als ze het zat zijn zetten ze massa vernietiging in tegen andere etniciteiten.
Misschien iets moderner, gas is steeds duurder.

We hebben het voor elkaar, kijken om ons heen, en laten het gebeuren.
Maar oh wee als we in het nauw komen, en alle remmen losgaan. Dan werken we een paar jaar massaal aan een oorlogsmachine en dan gaat alles eraan, Pakistan, India, China, Afrika en die kut Russen.
Vakman pur sang
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:31:15 #148
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205746152
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:29 schreef Lospedrosa het volgende:
De Europeanen (west) laten best lang over zich heen lopen. Maar zijn uiteindelijk de sterksten van deze wereld. Als ze het zat zijn zetten ze massa vernietiging in tegen andere etniciteiten.
Misschien iets moderner, gas is steeds duurder.
Ik zou willen stellen dat we de slimste van de wereld zijn. Wij weten met onze hersenen dingen voor elkaar te krijgen die anderen met brute kracht niet voor elkaar kunnen krijgen. En als hersenen niet meer werken, dan kunnen we altijd nog brute kracht gebruiken. :)
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:32:34 #150
pi_205746162
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:20 schreef RetepV het volgende:
Het is niet erg hoor. Iedereen die een beetje emotioneel is vergeet wel dat hij het zelf is die de sfeer aan het bepalen is.
Is dat een Repentless Copout?
pi_205746169
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Is dat een Repentless Copout?
Ik weet niet, wat is dat dan precies?

Ik zat niet in die discussie, ik brak alleen in om mijn 2 cents te geven over de manier waarop er gediscussieerd werd.

En ik vond het argument werkelijk een bullshit argument van iemand die niet weet wat het is om verantwoording te nemen.
pi_205746175
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:31 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik zou willen stellen dat we de slimste van de wereld zijn. Wij weten met onze hersenen dingen voor elkaar te krijgen die anderen met brute kracht niet voor elkaar kunnen krijgen. En als hersenen niet meer werken, dan kunnen we altijd nog brute kracht gebruiken. :)
Dat klopt inderdaad. Stort Europa in een mega crisis is incl honger en we veroveren de wereld opnieuw en bouwen hem compleet en beter op.
Vakman pur sang
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:34:44 #153
pi_205746195
quote:
En zo is het precies. Geniale strategie van NATO/EU.
Supply throttling.
pi_205746229
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:28 schreef RetepV het volgende:

[..]
Precies. Tenslotte hebben zij (naja de Soviets) wel meer dan 20.000.000 mensen geofferd in onze bevrijding van de Nazi's. En dat is hier in West-Europa nauwelijks erkend, tenminste, niet toen ik op school zat, tijdens de koude oorlog.

Daarentegen waren het de Amerikanen die ons "bevrijd" hebben. Ten koste van wel 150.000 mensen.

Het is een schande, hoe mij dat geleerd werd. Pas veel later begon ik te begrijpen hoe het werkelijk zat.

Ondanks wat de Russen nu doen, hebben ze wel even ons bevrijd van de Nazi's. En daar verdienen ze erkenning voor. Kun je zeggen dat de Soviets het voor zichzelf deden en niet voor ons. Maar dat kun je net zo goed van de Amerikanen zeggen, dus dat is geen argument.

Rusland viel samen met de Nazis Polen binnen en gingen daarna vrolijk verder naar boven. Dat zou jij Amerika ook zien doen? Rusland heeft zichzelf bevrijd omdat Hitler zo dom was Rusland binnen te vallen. Die hebben ons zeker niet uit goede wil bevrijd. Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
pi_205746247
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:36 schreef wpor het volgende:

[..]
Rusland viel samen met de Nazis Polen binnen en gingen daarna vrolijk verder naar boven. Dat zou jij Amerika ook zien doen? Rusland heeft zichzelf bevrijd omdat Hitler zo dom was Rusland binnen te vallen. Die hebben ons zeker niet uit goede wil bevrijd. Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
20 miljoen doden was ook niet voor de gein.
Vakman pur sang
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:38:04 #156
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205746262
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
20 miljoen doden was ook niet voor de gein.
Dat deden ze voor ons? Je mist m'n punt.

Onvoorstelbare getallen trouwens wel ja, bizar.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:38:42 #158
pi_205746274
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat klopt inderdaad. Stort Europa in een mega crisis is incl honger en we veroveren de wereld opnieuw en bouwen hem compleet en beter op.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:40:58 #159
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205746314
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:31 schreef RetepV het volgende:

[..]
LOL, nogal benepen eurocentrisch dit.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:42:43 #161
pi_205746350
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Verkeerde linkje ;)
Zie je geen filmpje?
pi_205746387
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Zie je geen filmpje?
Een of andere vage serie?
Maar kan fantasy niet verdragen, ook nooit de Harry Potter films kunnen dulden.

Nee non-fictie, daar houd ik van, qua boeken en films.
Vakman pur sang
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:44:26 #163
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205746394
Dus je hoort eerst het geluid van de ATACMS die op de grond ontploft en daarna pas de sonic boom waarmee het arriveert
twitter

twitter
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:44:52 #164
pi_205746401
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een of andere vage serie?
Nee, alleen dit fragment.
pi_205746402
quote:

[..]

Ik denk dat velen in Oost-Europa die "bevrijding" door de Sovjets eerder als het verdrijven van de ene bezetter door de andere zien. Vergeet ook niet dat de Sovjet-Unie WO II, samen met nazi-Duitsland, gestart is door Polen binnen te vallen, waarna Finland aangevallen en de Baltische staten binnengevallen en bezet werden. De door de Russen bezette Oost-Europese landen konden pas in de herfst van 1989 hun "bevrijding" vieren.
pi_205746410
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:36 schreef wpor het volgende:

[..]
Rusland viel samen met de Nazis Polen binnen en gingen daarna vrolijk verder naar boven. Dat zou jij Amerika ook zien doen?
Hey, misschien had je het nog niet gehoord? Amerika supportte de Nazi's. Totdat het eind 1941 bij wet verboden moest worden. En de reden van dat verbod was dat Amerika problemen met de Japanners begon te krijgen (nog voor Pearl Harbour) en hun oligarchen te veel geld aan de Nazi's aan het schenken waren. Terwijl er een wereldoorlog aan zat te komen en Amerika zelf dat geld nodig had om zijn wapenindustrie te moderniseren. Niet om ons te bevrijden, maar uit eigenbelang dus. Als Japan niet moeilijk begon te doen en als Churchill hen niet had omgepraat om de geallieerden te steunen, waren de Amerikanen nu nog de Nazi's schenkingen aan het doen.
pi_205746417
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, alleen dit fragment.
Zag een vent in een zwembad 5 min kreunen alsof die moest poepen.
Vakman pur sang
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:47:37 #168
pi_205746463
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zag een vent in een zwembad 5 min kreunen alsof die moest poepen.
Paarlen voor de zwijnen. ;(
pi_205746470
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:45 schreef RetepV het volgende:

[..]
Hey, misschien had je het nog niet gehoord? Amerika supportte de Nazi's. Totdat het eind 1941 bij wet verboden moest worden. En de reden van dat verbod was dat Amerika problemen met de Japanners begon te krijgen (nog voor Pearl Harbour) en hun oligarchen te veel geld aan de Nazi's aan het schenken waren. Terwijl er een wereldoorlog aan zat te komen en Amerika zelf dat geld nodig had om zijn wapenindustrie te moderniseren. Niet om ons te bevrijden, maar uit eigenbelang dus. Als Japan niet moeilijk begon te doen en als Churchill hen niet had omgepraat om de geallieerden te steunen, waren de Amerikanen nu nog de Nazi's schenkingen aan het doen.
Dat klopt; trouwens indirect hebben de Amerikanen zo’n beetje hitlers oorlogsmachine betaald.
Nou niet eens indirect, gewoon direct.
Vakman pur sang
pi_205746477
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:45 schreef RetepV het volgende:

[..]
Dat is ook een bijzondere manier om de geschiedenis uit te leggen.
pi_205746492
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Paarlen voor de zwijnen. ;(
Ik kan adviseren The Nordman 2022.
Als je houd van een beetje fixi en de en beetje saga met ontzettend mooie beelden en muziek van IJsland. (En een enorm mooie vrouw) en harde goede gevechten.
Vakman pur sang
pi_205746532
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik denk dat velen in Oost-Europa die "bevrijding" door de Sovjets eerder als het verdrijven van de ene bezetter door de andere zien. Vergeet ook niet dat de Sovjet-Unie WO II samen met nazi-Duitsland, gestart is door Polen binnen te vallen, waarna Finland aangevallen en de Baltische staten binnengevallen en bezet werden. De door de Russen bezette Oost-Europese landen konden pas in de herfst van 1989 hun "bevrijding" vieren.
De Soviet Unie had voortschrijdend inzicht tijdens de oorlog. Net als de Italianen.

Hier kunnen we ook wel wat voortschrijdend inzicht gebruiken. De Soviets hebben West-Europa bevrijd, alle feiten wijzen daarop.

Ik zou niet willen leven zoals de Soviets, ben blij dat ze zich na de bevrijding terug hebben getrokken achter hun eigen ijzeren gordijn. Helaas voor al die andere Soviet landen, maar die hebben meegedaan aan de revolutie, en net als er bij hen vele mensen waren die het niet leuk vonden, waren er in Rusland ook vele mensen die het niet leuk vonden en onderdrukt werden. Russen waren net zo goed slachtoffer. Maar dat gaat er om de n of andere reden niet in.

Maar niets daarvan doet iets af aan dat ze ons bevrijd hebben en dat we hen daar dankbaar voor horen te zijn. En nu ben ik genoeg off-topic geweest.
pi_205746534
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:48 schreef Adames het volgende:

[..]
Wij hebben wel echt de geschiedenis fout uitgelegd gekregen op school. Een soort parallelle geschiedenis met duidelijke goed/fout scheiding.

Maar zo is het nooit; na een 50tal boeken over die tijd weer ik wel beter.
Vakman pur sang
pi_205746553
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Behalve dat Letland lid is vd Navo

Veel van de russofonen in Letland zijn niet pro Poetin.

En verder is het onderwijs voor hun kinderen in het russisch gewaarborgd. (oa door eu wetten)
pi_205746564
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus je hoort eerst het geluid van de ATACMS die op de grond ontploft en daarna pas de sonic boom waarmee het arriveert
[ twitter ]
[ twitter ]
Ze hebben toch nog geen ATCAMS en het is ook nog maar de vraag of ze die krijgen toch?
pi_205746570
quote:

[..]

Welke volkeren waren dat, die Soviets? En waarom schrijf je dat de Russen ons bevrijd hebben?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205746574
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:48 schreef Adames het volgende:

[..]

De overwinnaar wint het recht om de geschiedenis te herschrijven. En die geschiedenis is flink herschreven.

Alleen vergaten ze dat de waarheid na verloop van tijd toch wel boven water zou komen. Voorzeker omdat ze toen nog niet konden bevroeden wat het internet teweeg zou gaan brengen.

Het is wel een beetje ironisch. Amerika heeft het internet uitgevonden. En het internet ondermijnt nu al hun leugens.

Daarmee zeg ik niet dat Amerika niks goeds heeft gedaan. Zeker hebben ze dat gedaan. En daar mogen we hen ook dankbaar voor zijn. Maar veel is toch doorspekt met leugens, en die vallen nu door de mand.
pi_205746649
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Welke volkeren waren dat, die Soviets? En waarom schrijf je dat de Russen ons bevrijd hebben?
Sorry, ik liet me meeslepen. Waar ik Russen schreef bedoelde ik Soviets.

Toch klopt het nog, want de slag die WOII in ons voordeel omkeerde was Stalingrad, dat in Rusland ligt en waar Russen vochten.
pi_205746713
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:56 schreef RetepV het volgende:

[..]
^O^
Inclusief Oekranse soldaten. En Wit Russische soldaten enzo.

Weet je, het zou mij niets verbazen als de meerderheid van deze slachtoffers helemaal niet Rus is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205746733
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wij hebben wel echt de geschiedenis fout uitgelegd gekregen op school. Een soort parallelle geschiedenis met duidelijke goed/fout scheiding.

Maar zo is het nooit; na een 50tal boeken over die tijd weer ik wel beter.
En daarom krijgen we van onze Peter een nog simpeler goed/fout verhaal voorgelegd.
Duidelijk.
pi_205746742
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:53 schreef RetepV het volgende:

[..]
De overwinnaar wint het recht om de geschiedenis te herschrijven. En die geschiedenis is flink herschreven.
Ook al zo'n dooddoener die niet waar is.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 21:03:00 #182
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205746761
quote:

[..]

Toch klopt het nog, want de slag die WOII in ons voordeel omkeerde was Stalingrad, dat in Rusland ligt en waar Russen vochten.
En daarna even de beest uitgehangen in Hongarije, Oekraine en Tsjechoslowakije.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_205746767
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:01 schreef Adames het volgende:

[..]
En daarom krijgen we van onze Peter een nog simpeler goed/fout verhaal voorgelegd.
Duidelijk.
?
Vakman pur sang
pi_205746795
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:02 schreef Adames het volgende:

[..]
Ook al zo'n dooddoener die niet waar is.
Misschien eens inlezen:
https://historiek.net/de-(...)azi-duitsland/69670/
Vakman pur sang
pi_205746883
quote:

[..]
Precies. Tenslotte hebben zij (naja de Soviets) wel meer dan 20.000.000 mensen geofferd in onze bevrijding van de Nazi's.
20 miljoen soldaten overleden in de strijd tegen de Nazis?

quote:
En dat is hier in West-Europa nauwelijks erkend, tenminste, niet toen ik op school zat, tijdens de koude oorlog.

Tja, de Amerikanen en Canadezen hebben Nederland bevrijd. Niet de Sovjets.

quote:

Nou, eerst hadden de Sovjets een Pact met de Nazis om Europa tussen beide op te delen.
Pas nadat Hitler dat Pact brak en Stalin aanviel kwamen beide in oorlog.
En daarbij hebben de Amerikanen via lendlease de Sovjets flink geholpen met de Duitsers te verslaan.

Verder weet ik niet welk land nou het meeste heeft bijgedragen.
Het is algemeen bekend dat de Sovjets als eerste in Berlijn aankwamen en het regime hebben ontmanteld. Dat heb je neem ik aan wel op school geleerd.
Maar wie de meeste slachtoffers heeft, heeft niet automatisch het meeste bijgedragen.

Verder lees ik het verwijt dat je niet wist welk offer de Sovjets hebben gebracht. Dat heeft niets te maken met Amerika of het gebrek aan internet, maar aan je opleiding en welke literatuur je daarna hebt gelezen. Ik heb gewoon op school gekregen wat de Sovjets hebben gedaan in WW2, en mijn ouders hadden een boekenkast vol met literatuur over dit onderwerp.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_205746895
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
En de DDR en Polen...
pi_205746913
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:11 schreef Wantie het volgende:

[..]

[..]

Vergeet de Polen en Engelsen niet. ;)
pi_205747087
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vergeet de Baltische staten niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205747094
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:13 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Vergeet de Polen en Engelsen niet. ;)
Die Polen zijn ook best een heldhaftig volk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205747100
twitter

Nog een Russische soldaat die vertelt hoe goed het 2de grootste en beste leger ter wereld is georganiseerd.
pi_205747106
Even weer eens het oostfront bekijken. De grootste militaire situatie ooit, met de meeste slachtoffers ooit.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oostfront_(Tweede_Wereldoorlog)
Vakman pur sang
pi_205747113
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Die Polen zijn ook best een heldhaftig volk.
En in de wo2 meerdere keren onder de bus gegooid.
pi_205747163
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
20 miljoen soldaten overleden in de strijd tegen de Nazis?
[..]
[..]
Nou, eerst hadden de Sovjets een Pact met de Nazis om Europa tussen beide op te delen.
Pas nadat Hitler dat Pact brak en Stalin aanviel kwamen beide in oorlog.
En daarbij hebben de Amerikanen via lendlease de Sovjets flink geholpen met de Duitsers te verslaan.

Verder weet ik niet welk land nou het meeste heeft bijgedragen.
Het is algemeen bekend dat de Sovjets als eerste in Berlijn aankwamen en het regime hebben ontmanteld. Dat heb je neem ik aan wel op school geleerd.
Maar wie de meeste slachtoffers heeft, heeft niet automatisch het meeste bijgedragen.

Verder lees ik het verwijt dat je niet wist welk offer de Sovjets hebben gebracht. Dat heeft niets te maken met Amerika of het gebrek aan internet, maar aan je opleiding en welke literatuur je daarna hebt gelezen. Ik heb gewoon op school gekregen wat de Sovjets hebben gedaan in WW2, en mijn ouders hadden een boekenkast vol met literatuur over dit onderwerp.
De n had niet zonder de ander gekund.
De rol van de sovjet unie wordt wel een beetje weggeschreven in de schoolboeken vind ik persoonlijk.
Zonder de aanval vanuit het oosten had de aanval vanuit het westen minder kans gemaakt.
pi_205747182
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]
En in de wo2 meerdere keren onder de bus gegooid.
Ja. Veel mensen kwijt geraakt aan zowel de Duitsers als de Russen (Bloedbad van Katyn bijv).
Maar alsnog echt een trots volk met een bijzondere, heldhaftige, geschiedenis.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205747198
Als je dat zo terug bekijkt had Duitsland toch ook wel enorme ambities, de wereld veroveren is in alle opzichten megalomaan. En toch zijn ze tot een bepaald punt heel ver gekomen.
Opzich, wel realiseert van de enorme wreedheden, was dit enorm ambitieus en moeten ze enorme ballen hebben gehad.

quote:
. Wat begon als een onderneming om Lebensraum voor het Duitse volk te verkrijgen, eindigde in een totale vernietiging van grote delen van Oost-Europa.

De prijs voor de Sovjet-Unie was extreem hoog: zij verloor in de Tweede Wereldoorlog 21 tot 26,5 miljoen mensen, waaronder 12 tot 15 miljoen burgers — alleen al in het belegerde Leningrad meer dan negenhonderdduizend gedode burgers. Minstens acht, misschien tien miljoen, Sovjetsoldaten sneuvelden, ongeveer de helft van alle militaire verliezen in de hele oorlog. De Wehrmacht verloor meer dan drie miljoen man aan gesneuvelden en aan Duitse zijde waren er anderhalf miljoen burgerdoden door oorlogshandelingen aan het Oostfront. Van de twee tot drie miljoen Duitse krijgsgevangenen zou een half miljoen niet naar het vaderland terugkeren. De opmars van het Rode Leger ging gepaard met het opzettelijk deporteren en ombrengen van meer dan een miljoen Duitse burgers. Daarnaast vonden ook massale verkrachtingen van vrouwen plaats.

Bij deze aantallen zijn de militaire verliezen en burgerdoden bij andere Oost-Europese landen niet meegerekend. Duizenden Polen, Oekraners, Esten, Letten en Russische burgers die aan de verkeerde kant van het front hadden gevochten of hadden gecollaboreerd werden terechtgesteld of naar de kampen gezonden.

Meer dan 80% van alle Duitse verliezen in de Tweede Wereldoorlog is geleden aan het oostfront. Aan het oostfront bevond zich grofweg driekwart van het Duitse leger en het is ook in Rusland dat zij de oorlog verloren. Toen in 1944 de geallieerden in Frankrijk landden, was de strijd al voor een groot deel gestreden. Het oostfront bleek het beslissende strijdtoneel van de gehele oorlog, met als consequentie dat Europa in twee blokken werd verdeeld, met tot het eind van de Koude Oorlog een communistisch Oostblok.
Vakman pur sang
pi_205747200
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Veel mensen kwijt geraakt aan zowel de Duitsers als de Russen (Bloedbad van Katyn bijv).
Maar alsnog echt een trots volk met een bijzondere, heldhaftige, geschiedenis.
Dan vergeet je nog de opstand in Warschau. Toen het Rode leger even een gevechtspauze hield tot de Duitsers dat hadden plat geslagen op een paar km afstand.
pi_205747242
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:34 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dan vergeet je nog de opstand in Warschau. Toen het Rode leger even een gevechtspauze hield tot de Duitsers dat hadden plat geslagen op een paar km afstand.
^O^
Ja. En het aantal Polen wat gewoon omdat ze Pools waren afgevoerd werden naar kampen alla Auschwitz enzo.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205747248
quote:
. Behalve direct aan het front ontplooiden de Duitsers ook daarachter activiteiten. De oorspronkelijke opzet was gericht geweest op economische onderwerping, met als gevolg een uithongeren van de stedelijke bevolking doordat het voedselsurplus naar Duitsland gevoerd zou worden — het informele Hungerplan — en het onmiddellijk uitroeien van alle ongewenste elementen zoals Joden en communisten. Hiervoor werden onder andere SS-Einsatzgruppen ingezet maar ook vaak normale Wehrmachteenheden. Aan de Jodenvervolging nam de plaatselijke bevolking vaak met groot enthousiasme deel. Dat enthousiasme was er onder de Baltische volkeren en de Oekraners ook voor de inval als geheel: men was blij van Stalin verlost te zijn en verwelkomde de Duitsers aanvankelijk als bevrijders. Hitler verbood echter hierop in te gaan; de Slaven werden immers allen beschouwd als Untermenschen. Weldra bekoelden de verhoudingen tussen de Duitsers en de bevolking in de bezette gebieden;
Vakman pur sang
pi_205747335
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:38 schreef capricia het volgende:

[..]
^O^
Ja. En het aantal Polen wat gewoon omdat ze Pools waren afgevoerd werden naar kampen alla Auschwitz enzo.
Misschien niet in aantallen maar in percentages kan je gewoon zeggen dat Polen het grootste offer heeft gebracht tijdens WO2. Hun bevolking is tijdens de oorlog dacht iets van 1/3 gekrompen. Daarnaast konden soldaten die Polen ontvlucht waren naar Engeland en zich daar hadden aangesloten bij het vrije Poolse leger nooit meer terug naar huis tijdens de bezetting van de Sovjet-Unie. Degene die dat wel deden werden daar vervolgd.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 21:53:47 #200
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205747479
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:26 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Nog een Russische soldaat die vertelt hoe goed het 2de grootste en beste leger ter wereld is georganiseerd.
Oof
twitter
  donderdag 25 augustus 2022 @ 22:16:49 #201
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_205747741
quote:

[..]
^O^
Of de Duitsers die uit het ziekenhuis werden gehaald en ter plekke werden gefussileerd door de Amerikanen te Dachau.
Of de Marocchinate, massale slachtpartijen en verkrachtingen uitgevoerd door de geallieerden in Italie na Monte Cassino.

Oorlog is kudt.
pi_205747793
twitter

Wie was dat toch die claimde dat het allemaal de schuld van Zelensky was dat gedoe met gas want dan moesten we de turbines maar teruggeven? En iedereen die zei “dan verzinnen ze wel weer wat anders” voor gek verklaarde?
zie email 27 oktober
pi_205747813
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:16 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Of de Duitsers die uit het ziekenhuis werden gehaald en ter plekke werden gefussileerd door de Amerikanen te Dachau.
Of de Marocchinate, massale slachtpartijen en verkrachtingen uitgevoerd door de geallieerden in Italie na Monte Cassino.

Oorlog is kudt.
Goed en waardevol dat je het evenwicht even herstelt. Als iemand Auschwitz noemt is het van wezenlijk belang om even wat geallieerde oorlogsmisdaden te noemen.
anonieme razernist
pi_205747833
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:26 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Serieuze vraag: hoe durven soldaten als hem hier zo vrijuit over te praten?

Ik snap om eerlijk gezegd niet eens waarom ze erover praten, aangezien ze er niets aan hebben. Ze maken er juist vijanden mee. Anderen hebben er mogelijk wat aan, maar hij?

En dan vooral omdat het hem niet in een goed daglicht zet buiten Rusland.

Maar goed, dat was het.
pi_205747899
Wat is dit voor een zinloze ww2 discussie tussendoor dan?

Als je wil leren van de geschiedenis moet je niet 1 oorlog aanhalen.
pi_205747904
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:25 schreef YStec het volgende:

[..]

Ik snap om eerlijk gezegd niet eens waarom ze erover praten, aangezien ze er niets aan hebben. Ze maken er juist vijanden mee. Anderen hebben er mogelijk wat aan, maar hij?

Maar goed, dat was het.
Gewoon zwakte denk ik, het zit 'm hoog. Mensen biechten veel op als ze het niet zint.
pi_205747932
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:25 schreef YStec het volgende:

[..]

Maar goed, dat was het.
Desillusie denk ik vooral. Dat zag je ook al bij die andere.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 22:36:24 #208
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_205747948
quote:
14s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:23 schreef NoCigar het volgende:

[..]
is het van wezenlijk belang om even wat geallieerde oorlogsmisdaden te noemen.
Het ontging je misschien; de soviet unie behoorde bij de geaillieerden.
pi_205748072
twitter

Kijkt u eens, de boel valt uit mekaar. Maar het gaat top met de Russen hoor!
zie email 27 oktober
  donderdag 25 augustus 2022 @ 23:02:36 #210
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 25 augustus 2022 @ 23:05:24 #211
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205748225
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Whoa, dus de troepen die de vrede moesten bewaken tussen Azerbaijan en Armenia worden weggehaald? :D
Het was bemiddeling van Rusland die er destijds voor zorgde dat het Armeense leger niet volledig werd weggevaagd :X
pi_205748228
quote:
14s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:23 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Goed en waardevol dat je het evenwicht even herstelt. Als iemand Auschwitz noemt is het van wezenlijk belang om even wat geallieerde oorlogsmisdaden te noemen.
Ja. Ik had het niet moeten noemen. Het triggert sommigen. Mijn excuses.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205748256
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:22 schreef riazop het volgende:

35% van de Russische bevolking is 18-44. Heb je het dus over 50 miljoen mensen. Als we het alleen over mannen hebben, dan pak em beet 25 miljoen. Waar gaan ze die 1.1 miljoen vandaan toveren? Lachwekkend.
pi_205748259
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik las het al vaker: de Russen hebben een groot tekort aan soldaten.
Ik weet niet in hoeverre dat propaganda is. Maar er zijn inmiddels steeds meer signalen dat het wel serieus is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205748323
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 23:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik las het al vaker: de Russen hebben een groot tekort aan soldaten.
....
Zeker. Maar daar wordt al maanden aan gewerkt.

Het zal wsl genoeg zijn om nog wat gebieden in de Donbas en misschien zelfs Odessa in te nemen. Denk dat de ambities momenteel niet veel verder reiken.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 23:18:14 #216
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205748325
:') _O-

twitter
  donderdag 25 augustus 2022 @ 23:19:42 #217
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_205748333
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 23:08 schreef Joppiez het volgende:

[..]
35% van de Russische bevolking is 18-44. Heb je het dus over 50 miljoen mensen. Als we het alleen over mannen hebben, dan pak em beet 25 miljoen. Waar gaan ze die 1.1 miljoen vandaan toveren? Lachwekkend.
Er staan meer mensen op de payroll dan dat er daadwerkelijk zijn.

Dat is nu net het corruptie probleem. Je hebt op papier 50 man. In werkelijk 35. Het verschil verdwijnt.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 23:22:11 #218
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205748360
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 23:18 schreef riazop het volgende:
Denk dat de ambities momenteel niet veel verder reiken.
Daarom begon het spektakel ook met een aanval op Kiev, met de staart tussen de benen afdruipen noemen we dat.
zie email 27 oktober
  donderdag 25 augustus 2022 @ 23:23:18 #220
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205748370
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 23:08 schreef Joppiez het volgende:

[..]
:? Volgens mij komen er 'maar' 137k extra erbij, niet 1.1miljoen
  donderdag 25 augustus 2022 @ 23:24:39 #221
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_205748386
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 23:23 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Psies.
pi_205748392
Een peloton van UA van 120 manschappen gelegerd in Bakhmut heeft nog 55 man over

https://www.nytimes.com/2(...)ndependence-day.html
  donderdag 25 augustus 2022 @ 23:25:21 #223
8369 speknek
Another day another slay
pi_205748393
Komen ze erbij of is het vervanging :').
  donderdag 25 augustus 2022 @ 23:50:07 #224
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_205748523
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 23:25 schreef riazop het volgende:
Een peloton van UA van 120 manschappen gelegerd in Bakhmut heeft nog 55 man over

https://www.nytimes.com/2(...)ndependence-day.html
Doel is het gebied ten NW van Donetsk waar het Yuzovsky schaliegasveld ligt waar dit nu allemaal over gaat.
Oorspronkelijk bedoelt voor Koninklijke Shell.

Bij inname heeft Rusland met de Krim twee van de drie in handen.

De derde ligt bij Lviv/Lvov. Het Oleska schaliegasveld - oorspronkelijk bedoelt voor Chevron.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 23:57:12 #225
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205748556
twitter

Bijzondere gang van zaken
pi_205748569
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 23:57 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Baudet en de zijnen moeten ergens door betaald worden.
pi_205748678
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 23:18 schreef riazop het volgende:

[..]
Zeker. Maar daar wordt al maanden aan gewerkt.

Het zal wsl genoeg zijn om nog wat gebieden in de Donbas en misschien zelfs Odessa in te nemen. Denk dat de ambities momenteel niet veel verder reiken.
Odessa innemen gaat hem sowieso niet worden. Deze is zwaar gefortifiseerd. Het in puin schieten zou misschien nog wel kunnen, maar gezien de tijd dat ze nodig hadden voor Mariupol wordt dat hem wss ook niet.
pi_205748688
quote:
[ twitter ]

Dat is de verdeel en heers samenleving die vooral de VVD wil.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205748751
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 00:35 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Odessa innemen gaat hem sowieso niet worden. Deze is zwaar gefortifiseerd. Het in puin schieten zou misschien nog wel kunnen, maar gezien de tijd dat ze nodig hadden voor Mariupol wordt dat hem wss ook niet.
Odessa zou zeker heel moeilijk zijn, maar de Russen hebben "wisselgeld" nodig bij de onderhandelingen.

Ik denk dat ze minstens het gebied willen houden dat ze nu hebben plus nog de resterende Donbas
pi_205748755
quote:

[..]

Daar kunnen de meningen over verschillen, Stalingrad was een keerpunt, de Duitsers verloren daar het complete 6e leger, maar de Battle of Britain was m.i minstens even belangrijk, want de Duitsers verloren daar voor de rest van de oorlog hun luchtoverwicht.
pi_205748757
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 00:39 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Dat is de verdeel en heers samenleving die vooral de VVD wil.
nee, ligt bij baudet die huilt met vijanden van het westen. Zij die willen heersen over het westen.

Vvd heeft hier niks mee te maken. baudet gaat relatie aan met terroristen.
pi_205748775
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 01:01 schreef Korenfok het volgende:

[..]
nee, ligt bij baudet die huilt met vijanden van het westen. Zij die willen heersen over het westen.

Vvd heeft hier niks mee te maken. baudet gaat relatie aan met terroristen.
Baudet? _O- Die doet er echt niet toe. Klein partijtje in de oppositie, VVD en met name D'66 gaan om met terroristen.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205748781
quote:
Staat die nou een schaap te neuken?
pi_205748786
Wie weet is er 'kompromat' van Baudet, een of ander bizar seksfilmpje.
Beproefde methode om mensen chantabel te maken.
pi_205748871
pi_205748880
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 23:23 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dat is wel heel erg slim van Putin trouwens. Je leger versterken, mocht je aangevallen worden en er een oorlog uitbreken.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:01:30 #237
56749 BlaZ
pi_205748962
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:00 schreef capricia het volgende:

[..]
^O^
Inclusief Oekranse soldaten. En Wit Russische soldaten enzo.

Weet je, het zou mij niets verbazen als de meerderheid van deze slachtoffers helemaal niet Rus is.
Dat klopt:

quote:
The majority of the losses, excluding POWs, were ethnic Russians (5,756,000), followed by ethnic Ukrainians (1,377,400).[61] However, as many as 8 million of the 34 million mobilized were non-Slavic minority soldiers, and around 45 divisions formed from national minorities served from 1941 to 1943.[64]
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:10:34 #238
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205749255
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 01:11 schreef Hathor het volgende:

[..]
Staat die nou een schaap te neuken?
Ja _O-
pi_205749331
quote:
[ twitter ]

Ik kan niet vinden wie die Natalia Vorontsova is, hoor.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:26:58 #240
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205749332
twitter
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:31:25 #241
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205749356
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 20:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik weet niet of we dat nog kunnen..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205749476
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 00:59 schreef Hathor het volgende:

[..]
Daar kunnen de meningen over verschillen, Stalingrad was een keerpunt, e Duitsers verloren daar het complete 6e leger, maar de Battle of Britain was m.i minstens even belangrijk, want de Duitsers verloren daar voor de rest van de oorlog hun luchtoverwicht.
In dezelfde maand, november '42, waren er maar liefst 3 keerpunten, Behalve Staligrad, verloor Duitsland de slag bij El Alamein, waarna Duitsland langzaam maar zeker Noord Afrika werd uitgedreven. En daarnaast verloor Japan Guadalcanal aan de VS.
pi_205749537
quote:

[..]
^O^
Of je executeert ze en schuift het Duitsland het in de schoenen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Katyn_massacre
pi_205749646
twitter
twitter
twitter
pi_205749719
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 08:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
In dezelfde maand, november '42, waren er maar liefst 3 keerpunten, Behalve Staligrad, verloor Duitsland de slag bij El Alamein, waarna Duitsland langzaam maar zeker Noord Afrika werd uitgedreven. En daarnaast verloor Japan Guadalcanal aan de VS.
Uiteindelijk was ons "geluk" dat meneer Adolf een iets te grote expansie drift had.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_205749748
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 08:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het was een goed jaar zullen we maar zeggen.
pi_205749765
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 09:24 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Uiteindelijk was ons "geluk" dat meneer Adolf een iets te grote expansie drift had.
En aan chronische zelfoverschatting leed. Meneer zou zelf wel even de leiding over alle militaire zaken nemen, terwijl hij het nooit hoger dan korporaal had geschopt.
pi_205749801
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 09:30 schreef Hathor het volgende:

[..]
En aan chronische zelfoverschatting leed. Meneer zou zelf wel even de leiding over alle militaire zaken nemen, terwijl hij het nooit hoger dan korporaal had geschopt.
Tja wat wil je, die man zat op een gegeven moment aan alle drugs die op dat moment bestond.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:34:50 #249
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:46:46 #250
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205749887
Communicatie en logistiek hub uitgeschakeld.
Stapje voor stapje wordt het Russische leger in Kherson afgebroken
twitter
pi_205750050
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 09:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Communicatie en logistiek hub uitgeschakeld.
[ twitter ]
Lees overigens weinig de laatste tijd over de Russische opmars. Ik moet zeggen dat ik het ook niet heel veel meer gevolgd heb de laatste weken.
pi_205750056
quote:

[..]
Putin heeft nu ook het gezag over de militaire zaken. Ik snap het wel. Jarenlang is hem voorgelogen dat het leger zo geweldig op orde was. Het tegendeel blijkt waar, dan wil hij de touwtjes in handen.

Gedoemd om te mislukken.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:07:42 #253
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_205750065
60-0023/SPICY51 net t/o vanaf RAF Fairford. Waarschijnlijk een 2 ship.
pi_205750083
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:06 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Lees overigens weinig de laatste tijd over de Russische opmars. Ik moet zeggen dat ik het ook niet heel veel meer gevolgd heb de laatste weken.
Metertje hier, meterje daar. Veel meer is het niet. Al is dat voor sommigen het bewijs dat de "Oekries" zwaar aan het verliezen zijn.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:10:28 #255
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205750089
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Metertje hier, meterje daar. Veel meer is het niet. Al is dat voor sommigen het bewijs dat de "Oekries" zwaar aan het verliezen zijn.
Wensdenken.
Huilen dan.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:11:40 #256
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205750097
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:06 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Putin heeft nu ook het gezag over de militaire zaken. Ik snap het wel. Jarenlang is hem voorgelogen dat het leger zo geweldig op orde was. Het tegendeel blijkt waar, dan wil hij de touwtjes in handen.

Gedoemd om te mislukken.
pi_205750100
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:07 schreef PluggieOD het volgende:
Laatst zijn hier ook wat B-52's overgevlogen. Kwam er helaas te laat achter, want ik had er graag eens eentje willen zien vliegen :')

Het spectaculairste wat ik, tot nu toe, tijdens dit conflict heb zien vliegen is een RC-135.
pi_205750173
quote:

[..]
Elke centimeter is er een h ;)
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:26:03 #259
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205750233
Soldaten worden gedwongen risico's te nemen om foto's te nemen waarmee officieren kunnen faken dat ze militair succes hebben geboekt bij het veroveren van gebied.

Waag jij je leven maar zodat ik daarmee kan pronken bij mijn meerderen ^O^
twitter
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:36:18 #260
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205750367
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 08:31 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik weet niet of we dat nog kunnen..
Dat gaat niet op vandaag tot morgen, eerst moet er lang armoede en tekorten aan alles zijn, dan komt het vuur weer boven.
Vakman pur sang
pi_205750384
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:36 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)o_happy_with_poland/
US soldiers not too happy with Poland...
Ik krijg een beetje Lowlands vibes. :')
pi_205750402
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:39 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Ik krijg een beetje Lowlands vibes. :')
Kennis uit defensie met hoge rang moest er ook halsoverkop naar toe.
Vakman pur sang
pi_205750480
quote:
Kan mij voorstellen dat je je daar de pleuris gaat vervelen na een paar maanden in zo'n tent.
pi_205750507
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:26 schreef slashdotter3 het volgende:

Waag jij je leven maar zodat ik daarmee kan pronken bij mijn meerderen ^O^

Maar dat is toch ook precies hoe de het werkt? Jan Soldaat vecht zich dood in de frontlinie.
[..]
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:52:08 #266
62913 Blik
The one and Only!
pi_205750515
Ach, het is geen Ter Apel...
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:53:26 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205750533
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Kan mij voorstellen dat je je daar de pleuris gaat vervelen na een paar maanden in zo'n tent.
Dat

En als Jan Soldaat niet klaagt dan heb je hem verwend
pi_205750573
quote:
8s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Laatst zijn hier ook wat B-52's overgevlogen. Kwam er helaas te laat achter, want ik had er graag eens eentje willen zien vliegen :')

Het spectaculairste wat ik, tot nu toe, tijdens dit conflict heb zien vliegen is een RC-135.
Lol, ik kreeg net een melding dat de nieuwe kustwacht heli in de buurt van mijn dorpje was, helaas niet over het dorp gevlogen de lamlullen.. Maar toen ik op ads radar keek om hem te volgen viel me een apart vliegtuig icoon op dat ik zelf nog niet gezien had in Europa... Bleek het een B52 te zijn, helaas ook niet over het dorp gevlogen..
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_205750628
quote:
Gewoon op Tiktok zetten welke functie elke tent heeft, ik denk dat die gast een tijdje achter de tralies verdwijnt, wat een sukkel.
pi_205750646
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:00 schreef Hathor het volgende:

[..]
Gewoon op Tiktok zetten welke functie elke tent heeft, ik denk dat die gast een tijdje achter de tralies verdwijnt, wat een sukkel.
Wat is een Tiktok? Klinkt als een Pools kippenhok.
[..]
pi_205750653
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:02 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Wat is een Tiktok? Klinkt als een Pools kippenhok.
Dit is een serieuze vraag?
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:03:38 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205750661
Soort Twitter/YouTube combo als ik het goed begrijp
pi_205750663
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:02 schreef Hathor het volgende:

[..]
In Rusland is een groot deel van het internet geblokkeerd.
pi_205750670
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In Rusland is een groot deel van het internet geblokkeerd.
_O-
pi_205750692
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:02 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik weet dat het Chinese spyware is, wat met name populair is onder tienermeisjes.

Wat het in een serieus topic doet weet ik ook niet.
[..]
pi_205750807
quote:
WAAROM HEBBEN SOLDATEN DE BEHOEFTE OM FUCKING RECENTE BEELDEN TE DELEN VAN EEN ACTIEVE CONFLICT

Dit is toch een OpSec-overtreding/schending?

En dan via de TikTok-spyware ook nog eens.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2022 11:16:47 ]
pi_205750859
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:16 schreef YStec het volgende:

[..]
WAAROM HEBBEN SOLDATEN DE BEHOEFTE OM FUCKING RECENTE BEELDEN TE DELEN VAN EEN ACTIEVE CONFLICT

Dat is om dezelfde reden, waarom jij je mening wilt etaleren met CapsLock..
pi_205750891
Beelden zijn op z'n minst 3 weken oud; hij heeft het ook op YouTube gepload.

Z'n TikTok-account bestaat niet meer, en zijn Instagram- en Twitter-accounts ook niet meer. :').

Snap sowieso niet waarom het leger niet stricter omgaat met wat er op de telefoons staat.
pi_205750899
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:22 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dat is om dezelfde reden, waarom jij je mening wilt etaleren met CapsLock..
vergelijkbare situatie bedankt ik snap het eindelijk
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:33:55 #280
13456 AchJa
Shut up!!!
  FOK!fotograaf vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:36:33 #281
364681 over_hedge
pi_205750984
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ongekende luxe, wat een jankers... :')
Ja apart dit. Ziet er gewoon prima uit. En is 100x beter dan wat het zou zijn als het oorlog is :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205751095
Die zijn tegenwoordig gewend op een knopje te drukken voor een grote boem.

Modder is viesbah.
[..]
pi_205751119
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:07 schreef PluggieOD het volgende:
Maandag kwam 60-0005 over mijn huis (Oxfordshire) op weg naar landing Fairford na lang rondjes gedraaid te hebben in zuid-oost Hongarije.
pi_205751173
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
60-0005
Maar wat doen die b52's daar?
Geen intel verzamelen en als dreiging is het nogal overdreven om meerdere B52's rondjes te laten cirkelen om Rusland alla minuut te kunnen bombarderen.
pi_205751315
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 09:46 schreef slashdotter3 het volgende:

Dat tegenoffensief dat nooit kwam?
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:08:27 #286
8369 speknek
Another day another slay
pi_205751338
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:16 schreef YStec het volgende:

[..]

Polen is in een actief conflict?
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:09:11 #287
236264 crew  capricia
pi_205751352
Russische kogelvrije vesten gevonden en getest. Ze noemen het Sovjet-troep.

twitter

Bonus: Pikatchu patch. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205751426
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:06 schreef riazop het volgende:

[..]
Dat tegenoffensief dat nooit kwam?
Mooi toch? Daar had Oekrane Rusland even mooi tuk. Nu zitten er een berg Russen in de buurt van Kherson zonder fatsoenlijke loigistiek.
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:16:42 #289
236264 crew  capricia
pi_205751441
Beide Russen gewond. Een aan zijn been, en een aan zijn nek.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:17:16 #290
8369 speknek
Another day another slay
pi_205751448
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:09 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]
pi_205751451
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Geen intel verzamelen en als dreiging is het nogal overdreven om meerdere B52's rondjes te laten cirkelen om Rusland alla minuut te kunnen bombarderen.
Spierballen tonen, waarom niet? Scheelt uren in reactie-tijd.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:25:46 #292
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205751561
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Meer uitleg

pi_205751582
quote:

[..]
Sinds maart zijn de "russofonen" alleen maar veroverd Oekranse terrein aan het verliezen wanneer je naar de vierkante kilometers kijkt die ze bezetten.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:30:09 #295
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_205751594
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:09 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]
Al mijn kleren zijn kogelvrij.
Zelfs mijn sokken 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_205751663
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Mooi toch? Daar had Oekrane Rusland even mooi tuk. Nu zitten er een berg Russen in de buurt van Kherson zonder fatsoenlijke loigistiek.
Die Russen zittten daar niet helemaal stil.

Afgelopen week naderden ze Mikolaiv en namen weer een 40km2 gebied in.

https://nationalinterest.(...)-held-kherson-204433
pi_205751685
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:29 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Sinds maart zijn de "russofonen" alleen maar veroverd Oekranse terrein aan het verliezen wanneer je naar de vierkante kilometers kijkt die ze bezetten.
Volgens mij is er al maanden een patstelling volgens de experts en schuiven beide partijen maar kleine stukjes heen en weer.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:36:28 #298
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205751695
quote:

[..]
Alsof de Duitse generaals het zo goed wisten. Amper benzine genoeg voor twee maanden bij d start van Barbarossa en wat roept de generale staf? "We willen niet naar de olievelden van de Kaukasus, we willen naar Moskou!"
Daar had Duitsland uiteraard helemaal niks aan. Stalin was gewoon ergens anders in een bunker gaan zitten.
Die korporaal had gewoon gelijk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205751698
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Volgens mij is er al maanden een patstelling volgens de experts en schuiven beide partijen maar kleine stukjes heen en weer.
Het is een beetje een loopgravenoorlog oorlog geworden, we zijn weer terug in 1914.
pi_205751712
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Alsof de Duitse generaals het zo goed wisten. Amper benzine genoeg voor twee maanden bij d start van Barbarossa en wat roept de generale staf? "We willen niet naar de olievelden van de Kaukasus, we willen naar Moskou!"
Daar had Duitsland uiteraard helemaal niks aan. Stalin was gewoon ergens anders in een bunker gaan zitten.
De generaals wilden wel degelijk naar de Kaukasus, het was Hitler die bevel gaf naar Moskou op te rukken.
  FOK!fotograaf vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:39:17 #301
364681 over_hedge
pi_205751736
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
ww2 in color docu. Pls kijk het
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')