Klopt. Overigens is de OP niet van Etto maar van de reeks, ik zal straks kijken of er een beter plaatje is.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Volgens mij klopt het plaatje in de OP niet Etto. Sommige zetelaantallen en ik zie JA21 niet.
Edit: JA21 wel gevonden, maar er staat geen pijltje.
https://eenvandaag.avrotr(...)t-tot-meer-suicides/quote:Toenmalig minister Edith Schippers van Volksgezondheid liet er in 2017 geen twijfel over bestaan. Binnen een jaar zouden alle wachtlijsten in de geestelijke gezondheidszorg (ggz) zijn verdwenen. Nu 5 jaar later blijkt het tegenovergestelde het geval en vooral mensen met ernstige psychische klachten moeten lang wachten.
dit heeft toch meer te maken met de ideologie van de VVD?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:29 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Psychiatriecrisis! Mooi zo'n serie over crises in Nederland want de serie maakt uitstekend duidelijk dat de partijen D66, CDA en VVD overklotsen van de onkunde.
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)t-tot-meer-suicides/
Wat wellicht de kern van de problemen is is dat met de adviezen aan de Rutte kabinetten onvoldoende gebeurt. Nederland heeft immers voldoende instanties die de kabinetten regelmatig adviseren over vanalles. Denk bijvoorbeeld aan de WRR, het SCP, het PBL, de RvS, Algemene Rekenkamer en de Ombudsman. Daarnaast zijn er commissies die met adviezen komen. Je had Borstlap over de arbeidsmarkt, Roemer over de arbeidsmigranten, en Remkes over stikstof. Gisteren in EenVandaag werd uitgelegd dat er in 2007 al een rapport was geschreven met daarin aanbevelingen voor de woningmarkt, ook niks mee gebeurt. Ik heb wel eens een analyse gelezen waarin werd uitgelegd dat als wel die adviezen waren opgevolgd er veel van de crises waar Nederland nu mee kampt er niet zouden zijn of veel minder diep zouden zijn. Opvallend is dat als het grootkapitaal op de deur klopt Rutte wel opeens wel wakker wordt. Kijk, dat rapport over de woningmarkt wordt genegeerd maar als Polman opbelt omdat hij van de dividendbelasting af wil komt Rutte wel meteen in actie. Nu ging dat afschaffen uiteindelijk niet door maar het contrast in actiebereidheid bij Rutte spreekt boekdelen. Bij die wens om de dividendbelasting af te schaffen voelde hij de noodzaak daarvoor in zijn diepste vezels.
Mijn stelling luidt dan ook: Als je de lobbycratie waarin de stem van het grootkapitaal het luidst in doorklinkt prefereert boven de democratie dan is een stem op VVD, D66 of CDA een uitstekende keuze.
quote:Kabinet stap alsjeblieft op en ga iets anders doen
Er staat een tent voor het COA in Ter Apel.
Een paviljoentent met slaapplekken voor tweehonderd mensen. Die tent staat leeg.
Zevenhonderd mensen slapen buiten.
Voor het eerst sinds het bestaan van Artsen Zonder Grenzen bieden zij hulp in Nederland, omdat de overheid het laat afweten. Artsen Zonder Grenzen. Noodhulp. In Nederland.
Zij vergelijken de situatie in Ter Apel met het beruchte Griekse opvangkamp Moria.
Waarom staat die tent met tweehonderd slaapplekken leeg?
Vanwege de bureaucratische rot die al een jaar of twintig en een stuk of acht kabinetten lang de fundering van onze samenleving zodanig aanvreet dat het huis nu instort.
Het huidige kabinet toont niet de wil noch de macht om er ook maar iets aan te doen.
De tent is geplaatst door het ministerie van Justitie, maar staat op de grond van de Dienst Justitiële Inrichtingen in de gemeente Westerwolde.
Als het om verantwoordelijkheid nemen gaat, wijzen deze drie partijen naar elkaar. Dus slaapt er niemand in de tent.
Het houdt een keer op voor dit kabinet.
Stap alsjeblieft op. Kijk goed uit waar je loopt. Pas op dat je niet verdrinkt in het moeras dat eens een goed functionerend zorgsysteem was, want er is niemand om je eruit te trekken.
Laat alles vallen en ga iets anders doen.
Pas op dat je niet struikelt over de ingestorte puinhopen van de woningmarkt. En kijk even omhoog, dan zie je een woonminister met een bouwhelm op, die bovenop een berg stenen staat te poseren voor alweer een kekke foto op zijn Twitter-account.
In onhaalbare doelen en valse beloftes kan niemand wonen.
In desinformatie de Eerste Kamer is woedend op Hugo de Jonge en het is niet de eerste keer dat hij wordt beticht van luchtspiegelingen kan ook niemand wonen.
Wie pech heeft, kan überhaupt geen betaalbare woning vinden.
Blijf in het buitenland, minister van Buitenlandse Zaken, met je doorzichtige stikstofgedraai omdat je bang bent dat je partij wordt gedecimeerd.
Hou er gewoon mee op..
Net als je denkt dat het niet erger kon...quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
In welk universum leeft dit kabinet?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ld-gaat-naar-rusland
Dit is wel gênant in het kwadraat ja. Jetten valt ook wel behoorlijk door de mand zeg.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wut? Hoe dan?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoezo, had je die in een eerder stadium wel kwaliteiten toegedicht?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:46 schreef trein2000 het volgende:
Jetten valt ook wel behoorlijk door de mand zeg.
Ja ik geef het op hoor... dit... hersenen... pijn...quote:
Ik denk niet dat die een meerderheid krijgtquote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit kan echt niet. Motie van wantrouwen waardig dit, opkrassen.
Maar dit kan toch niet? Gemeenten voor veel geld benadelen om Rusland te bevoordelen. Op basis van een interpretatie van EU-wetgeving dat geen enkel ander land deelt. Daarbij mogelijk nog zelf de wets schendend ook.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die een meerderheid krijgt
Denken dat dit kabinet het beste met Nederland voor heeft, is dan ook achterlijk.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:45 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Net als je denkt dat het niet erger kon...
Maar Jetten is kennelijk overtuigd van zijn eigen gelijk, aangezien hij weigert om het beleid aan te passen. Dan neem ik aan dat de rest van de regering, en derhalve ook de coalitiefracties in de Kamer, daar wel achter staan. En is een MvW dus weer gewoon kansloos.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dit kan toch niet? Gemeenten voor veel geld benadelen om Rusland te bevoordelen. Op basis van een interpretatie van EU-wetgeving dat geen enkel ander land deelt. Daarbij mogelijk nog zelf de wets schendend ook.
Kansloos in het kwadraat.
Kan hij op zijn minst tekst en uitleg geven in de Kamer. FFS dit kan toch niet?!quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die een meerderheid krijgt
En driemaal raden waar de gemeenten de schade gaan verhalen nu het niet bij het Rijk kan.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dit kan toch niet? Gemeenten voor veel geld benadelen om Rusland te bevoordelen. Op basis van een interpretatie van EU-wetgeving dat geen enkel ander land deelt. Daarbij mogelijk nog zelf de wets schendend ook.
Precies dit... ik kap er gewoon mee. Was niks, wordt niks, heel dit deplorabele kabinet van wereldvreemdenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:58 schreef BasEnAad het volgende:
Ik wil het gewoon ook allemaal niet meer weten, slecht voor mijn humeur.
Het maakt nu uit hoe je het interpreteert. Als het resultaat is dat er een enorme geldstroom van Nederland naar Rusland volgt, dan stem je toch eerst met de rest van Europa af hoe je dat probleem moet oplossen, in plaats van zonder nadenken daartoe te beslissen?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat hoef je helemaal niet af te stemmen. De EU zegt letterlijk: lidstaten gaan over de eigen interpretatie.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het maakt nu uit hoe je het interpreteert. Als het resultaat is dat er een enorme geldstroom van Nederland naar Rusland volgt, dan stem je toch eerst met de rest van Europa af hoe je dat probleem moet oplossen, in plaats van zonder nadenken daartoe te beslissen?
Fouten maken kan, doe ik ook doet iedereen. Maar er zo halsstarrig aan vasthouden maakt het pijnlijk. Heel pijnlijk.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:04 schreef Cupfighter het volgende:
Ik dacht dat het niet meer erger kon, asjeblieft ga weg kabinet dit is niet meer te verkopen
maar nederland doet graag aan zelfkastijding , dus die legt adviezen uit als strenge regelsquote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat hoef je helemaal niet af te stemmen. De EU zegt letterlijk: lidstaten gaan over de eigen interpretatie.
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als dit klopt is het een enorme, en peperdure blunder.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oke Gerhardquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 08:04 schreef -XOR- het volgende:
Sowieso is het achteraf gewoon niet handig geweest om van het Russische gas af te koppelen, de voordelen wegen niet op tegen de nadelen.
Nou, naast het Rutte en Polman voorbeeld dat ik gaf kan ik ook wel wat zeggen over D66. Jetten en Vijlbrief willen naar nieuwe gasvelden boren in de Noordzee. Daarmee kiezen ze voor de wil van de fossiellobby in plaats van de tegenstanders daarvoor veelal hoogleraren die terecht zeggen in een brief dat meer CO2 uitstoot echt onverantwoord is. Bedrijven in de fossiel willen graag boren en verkopen dat door te zeggen dat je met de opbrengsten daarvan de energietransitie juist kan versnellen. Maar geld is helemaal niet de bottleneck voor deze transitie maar dat zijn de handjes. Handjes die in dit geval ook nog eens worden ingezet voor fossiel in plaats van voor groene energie. Als je nu zou beginnen met boren duurt het nog minstens twee jaar voordat dat gas de huiskamers instroomt. De mankracht daarvoor kun je veel beter gebruiken voor het vergroten van het groene energie aanbod. Aan geld is echt wel aan te komen door bijvoorbeeld de grote vermogens meer te belasten of de staatsschuld te verhogen. Dat laatste kan makkelijk uit want met een koelere Aarde immers minder kosten door bijvoorbeeld schade als gevolg van weersextremen of droog vallende rivieren waardoor er minder vervoerd kan worden. Maar ja, Jetten is toch gevallen voor de lobby voor fossiel, de wetenschap heeft het nakijken. Ik denk dat Menno Snel een grote rol heeft gespeeld bij die keuze van Jetten. Deze oud staatssecretaris zat voor D66 in Rutte 3 maar is nu lobbyist voor fossiel en zal vast korte lijntjes hebben met dit kabinet.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dit heeft toch meer te maken met de ideologie van de VVD?
Ja leuk, alleen moet je je afvragen of deze maatregel uiteindelijk niet schadelijker is voor Oekraine dan voor Rusland.quote:
Het is lastig hem hier nog het voordeel van de twijfel te gunnen als je ziet hoe het er in buurlanden aan toegaat en wat het resultaat van zijn beleid lijkt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 09:11 schreef Hanca het volgende:
Dit ziet er wel heel beroerd uit. Ben wel benieuwd naar de reacties op kamervragen. Maar als Duitsland, Italië, Frankrijk, Zwitserland, Tsjechië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten SEFE als Duits beschouwen, dan ben je wel heel eigenwijs als je dat niet over neemt. Ik denk niet dat Nederland op het gebied van buitenlandse politiek ook maar op 1 onderwerp meer kennis heeft dan die landen.
Blijkbaar welquote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:04 schreef Cupfighter het volgende:
Ik dacht dat het niet meer erger kon
Pakket maatregelen om problemen bij Ter Apel op te lossen: we geven ze meer woningen.quote:Het kabinet wil dat gemeenten dit jaar nog woningen regelen voor twintigduizend statushouders. Normaal gesproken krijgen deze asielzoekers met een verblijfsvergunning een woning toegewezen. Maar op dit moment verblijven bijna zeventienduizend van hen nog in een azc. Mede hierdoor stokt de doorstroming en zijn er enorme problemen in aanmeldcentrum Ter Apel.
Het plan van het kabinet is onderdeel van een pakket maatregelen waar vrijdag over wordt gepraat.
https://www.nu.nl/politie(...)d-statushouders.html
Het ergste vind ik nog dat de oppositie zo verdeeld is, dat er geen alternatief kan worden gevormd. De helft van de oppositie bestaat momenteel uit politici die de wildste uitspraken doen (Wilders, FvD, maar ook BBB en JA21, terwijl aan de andere kant Volt en SP lekker schoppen). In de volgende periode, vanaf ultimo 2025, kan er geen regering worden gevormd zonder minimaal één van de zittende regeringspartijen. Dus de combinatie die uiteindelijk moet gaan regeren na Rutte-4, zal maanden moeten bakkeleien over komma’s in de kantlijn, voor een fatsoenlijk en betrouwbaar kabinet kan worden gevormd,quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 20:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Blijkbaar wel
[..]
Pakket maatregelen om problemen bij Ter Apel op te lossen: we geven ze meer woningen.
En het erge is nog, als het uiteindelijk allemaal valt gaan ze net als tijdens corona gewoon lekker anderhalf jaar demissionair verder. Want oh, overal crisis. Gas, asielzoekers, stikstof, nee dan moeten we echt even snel ingrijpen en nog wat wetten er doorheen jagen.
Ik denk niet dat Rutte een probleem heeft met een formatie die opnieuw anderhalf jaar duurt. Jij?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:17 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Het ergste vind ik nog dat de oppositie zo verdeeld is, dat er geen alternatief kan worden gevormd. De helft van de oppositie bestaat momenteel uit politici die de wildste uitspraken doen (Wilders, FvD, maar ook BBB en JA21, terwijl aan de andere kant Volt en SP lekker schoppen). In de volgende periode, vanaf ultimo 2025, kan er geen regering worden gevormd zonder minimaal één van de zittende regeringspartijen. Dus de combinatie die uiteindelijk moet gaan regeren na Rutte-4, zal maanden moeten bakkeleien over komma’s in de kantlijn, voor een fatsoenlijk en betrouwbaar kabinet kan worden gevormd,
Je hebt toch het idee dat ze nog net niet rollebollend over straat gaan. Dit lijkt in alles op een kabinet in z’n nadagen…quote:„Een onveilige werksfeer”, constateert een minister zelfs over de omgangsvormen binnen Rutte IV, nu ’men elkaar vanuit de coalitie en het kabinet publiekelijk afvalt’. „Het is geen team dat voor elkaar staat en rugdekking geeft als het moeilijk wordt”, klaagt de bewindspersoon. Een fractievoorzitter uit de coalitie beaamt dat de sfeer niet goed is.
Wie gaat het kabinet laten vallen dan?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:27 schreef trein2000 het volgende:
Zeer zorgwekkende geluiden in de Telegraaf weer: https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
[..]
Je hebt toch het idee dat ze nog net niet rollebollend over straat gaan. Dit lijkt in alles op een kabinet in z’n nadagen…
Hij niet nee.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Rutte een probleem heeft met een formatie die opnieuw anderhalf jaar duurt. Jij?
Woppert, die kan niet meer terug straks. De dood of de gladiolen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wie gaat het kabinet laten vallen dan?
Die kijkt wel uit. Die gaat vier zetels halen bij de komende verkiezingen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Woppert, die kan niet meer terug straks. De dood of de gladiolen.
Liever 6 nu dan vier na de onvermijdelijke val na de Statenverkiezingen. Wanneer het kabinet de EK definitief verliest.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die kijkt wel uit. Die gaat vier zetels halen bij de komende verkiezingen.
Dit zijn toch echt geluiden die we zeker de laatste 2 jaar van Rutte III ook al hoorden, dat de ministers continue ruzie hadden. Er lijkt nu alleen meer te lekken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:27 schreef trein2000 het volgende:
Zeer zorgwekkende geluiden in de Telegraaf weer: https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
[..]
Je hebt toch het idee dat ze nog net niet rollebollend over straat gaan. Dit lijkt in alles op een kabinet in z’n nadagen…
Zelfs ik denk momenteel: Laat het maar vallen. En dan hopen dat rechts (BBB/Omtzigt) de boel gaat overnemen. Tikkeltje populistisch maar ben zo ontzettend D66-moe.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je heel nuchter kijkt is dat natuurlijk niet heel positief. Ik ben er ook wel klaar mee maar de enige oplossing is dat het PVV-electoraat wat meer gaat stemmen op BBB of dat soort partijen. Dan heb je genoeg rechtse stemmen voor een rechts kabinet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:21 schreef Scorpie het volgende:
Dit kabinet is natuurlijk ten dode opgeschreven.
De boel gaat snel klappen.
Ja als we weer een jaar op een formatie moeten wachten blijven de hoofdpijndossiers nog langer liggen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als je heel nuchter kijkt is dat natuurlijk niet heel positief. Ik ben er ook wel klaar mee maar de enige oplossing is dat het PVV-electoraat wat meer gaat stemmen op BBB of dat soort partijen. Dan heb je genoeg rechtse stemmen voor een rechts kabinet.
Alle andere opties zijn behoorlijk ten dode opgeschreven.
BBB: Stikstofprobleemontkenning;quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als je heel nuchter kijkt is dat natuurlijk niet heel positief. Ik ben er ook wel klaar mee maar de enige oplossing is dat het PVV-electoraat wat meer gaat stemmen op BBB of dat soort partijen. Dan heb je genoeg rechtse stemmen voor een rechts kabinet.
Ja PVV en FvD zijn totaal kansloos maar die kerncentrales wil de VVD ook en over die stikstof willen ze ook echt wel praten. Dat zou met JA21 en BBB best goedkomen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
BBB: Stikstofprobleemontkenning;
PVV: Uit de EU;
JA21: Kerncentrales bouwen.
FvD:![]()
![]()
![]()
VVD realiseert zich dat er geen kerncentrales gebouwd gaan worden. Dat staat alleen maar in hun standpuntenopsomming om stemmen te trekken want voor veel mensen lijkt het de oplossing.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja PVV en FvD zijn totaal kansloos maar die kerncentrales wil de VVD ook en over die stikstof willen ze ook echt wel praten. Dat zou met JA21 en BBB best goedkomen.
Dan is dit land reddeloos verloren.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:34 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
VVD realiseert zich dat er geen kerncentrales gebouwd gaan worden. Dat staat alleen maar in hun standpuntenopsomming om stemmen te trekken want voor veel mensen lijkt het de oplossing.
Lijkt me niet, er zijn gelukkig veel meer opties. Sowieso zou BBB steeds botsen met de rechter, over onhoudbaar gesproken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Met energie komt het wel weer goed. Helaas liggen er meer dossiers en daar heb ik een hard hoofd in. Ook populisme baart me zorgen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan is dit land reddeloos verloren.
Over stikstof valt weinig te praten, de rechter eist dat dit gebeurt. Politieke partijen gaan alleen over het hoe, niet over het of en hoeveel.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja PVV en FvD zijn totaal kansloos maar die kerncentrales wil de VVD ook en over die stikstof willen ze ook echt wel praten. Dat zou met JA21 en BBB best goedkomen.
Dat mag. Ik maak me ook zorgen maar bij mij zit die zorg meer in de Groenlinks/D66 club die mij veel te groot is.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Met energie komt het wel weer goed. Helaas liggen er meer dossiers en daar heb ik een hard hoofd in. Ook populisme baart me zorgen.
Wat frisse gezichten bij de middenpartijen zou inderdaad erg fijn zijn. Maar ik blijf er bij dat er steeds meer een strijd tussen conservatief en progressief (zal geen links versus rechts meer zeggenquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lijkt me niet, er zijn gelukkig veel meer opties. Sowieso zou BBB steeds botsen met de rechter, over onhoudbaar gesproken.
Maar rondom verkiezingen kan er veel gebeuren, we weten nog niet eens wie de lijsttrekker is van de PvdA en of VVD, D66 en CDA wel door zouden gaan met hun huidige leider. Zeker het CDA zou ik adviseren een nieuwe leider die nog nooit in Den Haag is geweest behalve als toerist aan te stellen. Lijkt me hun enige kans. En je hebt joker Omtzigt (die net zo goed met PvdA en GL in zee kan gaan, maar wel stemmen van rechts kan trekken) ook nog.
Mijn voorkeur is zoals altijd het midden. Met een kleine hang naar links, zeker na 10 jaar VVD. Doe maar weer eens een PvdA premier.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 08:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat frisse gezichten bij de middenpartijen zou inderdaad erg fijn zijn. Maar ik blijf er bij dat er steeds meer een strijd tussen conservatief en progressief (zal geen links versus rechts meer zeggen) aan het ontstaan is.
En dat zie je ook bij zo'n asielcrisis, de narratieven lopen zo ontzettend uiteen. Conservatief heeft het alleen maar over de asielstroom indammen en progressief heeft het alleen maar over dat het zo zielig is en iedereen moet worden opgevangen. Ik zie daar maar 1 oplossing voor: Of we gaan volledig over links, of we gaan volledig over rechts. Hebben we in ieder geval consistent beleid.
En mijn voorkeur is dan toch rechts.
Nee dat laatste is dus exact wat ik zeg. De enige manier om over rechts te gaan is dat er meer mensen op partijen als JA21 of BBB gaan stemmen. Daar wil de VVD echt wel mee in zee. (Beetje zoals met de LPF in 2002) Maar dan heb je genoeg 'redelijke' rechtse stemmen nodig en moet je geen 30 zetels verspillen aan FVD en PVV.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 08:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn voorkeur is zoals altijd het midden. Met een kleine hang naar links, zeker na 10 jaar VVD.
Maar er is toch denk ik ook niemand die denkt dat PVV of FvD in een regering komen of dat die überhaupt een regering langer dan een paar maanden overeind kunnen houden? Zolang rechts Nederland op zulke figuren stemt, zit een nog rechtser kabinet dan het huidige er dus (gelukkig) niet in.
Als je alleen naar de cijfertjes kijkt wel. Als je naar de gevolgen van dit beleid ben ik er wat minder blij mee. Ze hebben dit bewerkstelligd door alles over de schutting te flikkeren bij gemeenten en voorzieningen kapot te bezuinigen. Een van de redenen waarom dit land nu helemaal aan het vastlopen is.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 08:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:hanca Denk trouwens wel dat het goed is om te blijven benadrukken dat het financiële beleid van de laatste kabinetten uitstekend is, zeker als je dit vergelijkt met de rest van Europa. Het populistische gezeur dat het op dat vlak slecht gaat vind ik dan ook flauwekul.
Jij wil graag een kabinet dat de rechtsstaat negeert? Lijkt me geen goed plan.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 08:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Al die rechterlijke problemen die jij dan noemt komen daarna wel, en als puntje bij paaltje komt dan is daar altijd wel weer wat mogelijk en kan de politiek bepaalde dingen ook gewoon negeren. Zeker Europese regeltjes. Dat doen namelijk zoveel landen, we hoeven niet altijd het braafste jongetje van de klas te zijn.
Misschien gaan ze bij de VVD liever eerst over rechts om hun rechterflank te laten zien dat het niet werkt ipv meteen over links en ze hun rechterflank kwijtraken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 09:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij wil graag een kabinet dat de rechtsstaat negeert? Lijkt me geen goed plan.
En VVD en CDA stapten inderdaad al 2 keer in een onstabiele situatie met dergelijke populistische partijen. Om de eerste keer na 3 maanden en de tweede keer na 18 maanden met een gevallen kabinet te zitten. Met alle maanden er tussen veel gedoe, geruzie en een boze achterban. De vraag is, zijn ze bij de VVD zo stom om zich 3 keer aan die steen te stoten?
Onderschat het CDA nooit. Als je lokaal nog steeds de landelijke partij met de meeste zetels bent, heb je gewoon nog steeds een behoorlijke potentie. Het deel van het CDA dat nu in Den Haag zit is wel uitgespeeld, maar voor hetzelfde geld halen ze een enorm stemmenkanon uit de tientallen bestuurders die de partij rijk is.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 09:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Misschien gaan ze bij de VVD liever eerst over rechts om hun rechterflank te laten zien dat het niet werkt ipv meteen over links en ze hun rechterflank kwijtraken.
CDA is wel uitgespeeld nu lijkt me.
Politieke partijen gaan ook over regels waar een rechter over oordeelt. Men zou ook andere minder stringente regels kunnen doorvoeren. Laat de rechter dan maar oordelen hoe het dan zit.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Over stikstof valt weinig te praten, de rechter eist dat dit gebeurt. Politieke partijen gaan alleen over het hoe, niet over het of en hoeveel.
De rechter wordt er steeds bij gehaald maar dat is niet de wetgevende macht toch?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 10:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Politieke partijen gaan ook over regels waar een rechter over oordeelt. Men zou ook andere minder stringente regels kunnen doorvoeren. Laat de rechter dan maar oordelen hoe het dan zit.
Boze achterban viel ook wel mee. Ik was vooral boos op het gefaal van de LPF en PVV, de coalitieakkoorden van 2002 en 2010 vond ik uitstekend. Maarja als je op radicaal-rechts zulke debielen hebt die weigeren hun zegeningen te tellen (dat ze eindelijk hun rechtse kabinet hebben) en de coalities meteen weer opblazen dan komt er inderdaad weinig van terecht.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 09:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij wil graag een kabinet dat de rechtsstaat negeert? Lijkt me geen goed plan.
En VVD en CDA stapten inderdaad al 2 keer in een onstabiele situatie met dergelijke populistische partijen. Om de eerste keer na 3 maanden en de tweede keer na 18 maanden met een gevallen kabinet te zitten. Met alle maanden er tussen veel gedoe, geruzie en een boze achterban. De vraag is, zijn ze bij de VVD zo stom om zich 3 keer aan die steen te stoten?
Met als gevolg dat wij mogen opdraaien voor de hulp aan landen die het minder voor elkaar hebben. De 40 miljard aan coronasteun voor Italië bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 08:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:hanca Denk trouwens wel dat het goed is om te blijven benadrukken dat het financiële beleid van de laatste kabinetten uitstekend is, zeker als je dit vergelijkt met de rest van Europa. Het populistische gezeur dat het op dat vlak slecht gaat vind ik dan ook flauwekul.
Gaat niet, want dit gaat om europese regels. Verder kan een rechter ook voor een versoepeling van regels liggen als dit bijvoorbeeld de kwaliteit van leven aan tast of dat voor toekomstige generaties doet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 10:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Politieke partijen gaan ook over regels waar een rechter over oordeelt. Men zou ook andere minder stringente regels kunnen doorvoeren. Laat de rechter dan maar oordelen hoe het dan zit.
Dat laatste is natuurlijk een gotspe, daarmee kan de rechter naar het hem/haar uitkomt politieke oordelen vellen. Zou wat zijn, dat de rechter een streep zet door de massa immigratie omdat het de kwaliteit van leven van autochtone Nederlanders aantast. Toch hebben ze zoiets wel gedaan in het Urgenda arrest.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gaat niet, want dit gaat om europese regels. Verder kan een rechter ook voor een versoepeling van regels liggen als dit bijvoorbeeld de kwaliteit van leven aan tast of dat voor toekomstige generaties doet.
Ja, laten we een bananenrepubliek worden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 10:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de rest van de EU negeren ze ook een hoop regels. NL is het enige land dat serieus de stikstofuitstoot doorgeeft. En (toevallig?) hebben geen van de andere landen een stikstofcrisis.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:25 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja, laten we een bananenrepubliek worden.
Nederland heeft dus een voorbeeldfunctie. Op naar een betere wereld. We mogen erg blij zijn met D66 in dit kabinet, want anders werd er vast een 'kop-in-het-zand-steken'-beleid gevoerd. Dat bepaalde landen net doen alsof er geen crisis is, maakt het nog geen waarheid. Je kunt niet voor altijd de feiten blijven ontkennen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:28 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
In de rest van de EU negeren ze ook een hoop regels. NL is het enige land dat serieus de stikstofuitstoot doorgeeft. En (toevallig?) hebben geen van de andere landen een stikstofcrisis.
Geen van die andere landen hebben dan ook een veedichtheid die überhaupt maar in de buurt komt bij die van Nederland.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:28 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
In de rest van de EU negeren ze ook een hoop regels. NL is het enige land dat serieus de stikstofuitstoot doorgeeft. En (toevallig?) hebben geen van de andere landen een stikstofcrisis.
Het is krankzinnig dat wij in dit overbevolkte land ook nog "natuur / (19e -eeuws cultuurlandschap / parken)" in stand willen houden door de grond niet te rijk te maken. Waarom willen wij in dit kleine land wat eigenlijk een grote stad is ook nog zorgen voor biodiversiteit. Dat kan niet samen gaan (blijkt). Laat die soorten maar leven in DE of FR.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:32 schreef laforest het volgende:
[..]
Nederland heeft dus een voorbeeldfunctie. Op naar een betere wereld. We mogen erg blij zijn met D66 in dit kabinet, want anders werd er vast een 'kop-in-het-zand-steken'-beleid gevoerd. Dat bepaalde landen net doen alsof er geen crisis is, maakt het nog geen waarheid. Je kunt niet voor altijd de feiten blijven ontkennen.
Je zou net zo goed kunnen zeggen dat het krankzinnig is dat we in dit overbevolkte land zoveel ruimte aan de landbouw geven. Iets wat helemaal niet noodzakelijk is voor onze eigen voedselvoorziening.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:57 schreef zoost het volgende:
[..]
Het is krankzinnig dat wij in dit overbevolkte land ook nog "natuur / (19e -eeuws cultuurlandschap / parken)" in stand willen houden door de grond niet te rijk te maken. Waarom willen wij in dit kleine land wat eigenlijk een grote stad is ook nog zorgen voor biodiversiteit. Dat kan niet samen gaan (blijkt). Laat die soorten maar leven in DE of FR.
Dit is typisch hedendaags D66. Wij ( de stads elite) hoeven niet te kiezen. Wij willen en biodiversiteit in de stadsparken en heel de wereld binnenhalen en dat moet dan maar ten koste gaan van de boeren. Bah!
En jezelf dan ook nog heel verheven voelen.
Juist. QFT!quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je zou net zo goed kunnen zeggen dat het krankzinnig is dat we in dit overbevolkte land zoveel ruimte aan de landbouw geven. Iets wat helemaal niet noodzakelijk is voor onze eigen voedselvoorziening.
Waarom moet de natuur altijd het onderspit delven?
Het gaat om de intensiviteit van de land en veebouw, die is te dik geworden. Niet de schuld van de huidige boeren, maar van vorig beleid.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je zou net zo goed kunnen zeggen dat het krankzinnig is dat we in dit overbevolkte land zoveel ruimte aan de landbouw geven. Iets wat helemaal niet noodzakelijk is voor onze eigen voedselvoorziening.
Dan lijkt het mij logisch dat je ook tegen massaimmigratie bent? Dat gaat uiteindelijk toch ook ten koste van de natuur?quote:
Er is geen verplichting dat door te geven. Is ook niet nodig want alles is zichtbaar vanuit de ruimte. Vive la France!quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:28 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Rampzalige, intensieve bio-industrie vergelijken met het opvangen van oorlogsvluchtelingen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:09 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Dan lijkt het mij logisch dat je ook tegen massaimmigratie bent? Dat gaat uiteindelijk toch ook ten koste van de natuur?
Nee, dat is niet krankzinnig. Ten eerste het bespaard 25 miljard die je aan andere zaken kunt uitgeven. Ten tweede de boeren zorgen voor voedsel voor NL en andere gebieden. Ten derde houden ze natuurlandschap in stand zonder dat dat geld kost.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Immigranten zijn niet per se vluchtelingen hè.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:14 schreef laforest het volgende:
[..]
Rampzalige, intensieve bio-industrie vergelijken met het opvangen van oorlogsvluchtelingen.
Ik ben een kosmopolie, en van mij mogen immigratieregels wereld afgeschaft worden zodat alle mensen kunnen wonen waar ze willen.
Natuur in Nederland bestaat niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kwaadaardige onzin.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Natuur in Nederland bestaat niet.
Hou nou eens op met deze leugen.
Oh, ik zal het mijn oude professoren vertellen die mij biologie hebben onderwezen op de universiteit.quote:
Men noemt het geen natuur, omdat al het land gecultiveerd is (behalve Biesbosch). Echter, dat is een incorrecte manier om er naar te kijken, en een verouderde kijk die in het onderwijs van de jaren 70 past.quote:
De vraag wat je echte natuur mag noemen en of je de gebieden die zijn beïnvloed door menselijk ingrijpen nog natuur mag noemen vind ik eigenlijk helemaal niet relevant voor de discussie.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Natuur in Nederland bestaat niet.
Hou nou eens op met deze leugen.
Het is inderdaad een dooddoener.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:30 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De vraag wat je echte natuur mag noemen en of je de gebieden die zijn beïnvloed door menselijk ingrijpen nog natuur mag noemen vind ik eigenlijk helemaal niet relevant voor de discussie.
Immigratie zou vrij moeten zijn over de hele wereld. 1 planeet, 1 mensheid.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:22 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Immigranten zijn niet per se vluchtelingen hè.
Maar goed, ik denk dat wanneer we 25+ miljoen inwoners hebben er ook niet veel ruimte meer zal zijn voor de natuur.
En met iets meer stikstof ontstaat er weer andere natuur met andere soorten. Ik zie echt het probleem niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:30 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De vraag wat je echte natuur mag noemen en of je de gebieden die zijn beïnvloed door menselijk ingrijpen nog natuur mag noemen vind ik eigenlijk helemaal niet relevant voor de discussie.
Ook de natuurgebieden die sterk zijn gevormd door menselijk ingrijpen hebben een bepaalde soortenrijkdom van planten en dieren opgeleverd. Een soortenrijkdom die door de stikstofneerslag wordt aangetast. En of je dat nu natuur wilt noemen of niet, het gaat om de vraag of je die soortenrijkdom van planten en dieren die we in Nederland nog hebben wilt beschermen.
En welk sociaal zekerheidsstelsel? Welke Pensioenwetgeving?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:32 schreef laforest het volgende:
[..]
Immigratie zou vrij moeten zijn over de hele wereld. 1 planeet, 1 mensheid.
Basisinkomen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:33 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
En welk sociaal zekerheidsstelsel? Welke Pensioenwetgeving?
Je kan het zo denigrerend omschrijven als je wil maar dat verandert weinig aan het feit dat wij een (welbewust) een verplichting zijn aangegaan om het te beschermen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:29 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Het zijn intensief beheerde stadsparken. Geen echte natuur.
Die wil gewoon even lekker bashen op asielzoekers en grijpt daar elk onderwerp voor aan. Jammer dat je met die domheid steeds interessante discussies doodslaat maar dan heeft hij zijn lolletje ook weer gehad.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Gaat een beetje offtopic hier. Het begon met de stelling dat Nederland braaf stikstofcijfers doorgeeft en andere EU landen niet en dus zou Nederland zich ook niet aan regels hoeven te houden.
Dat heb ik ontkracht omdat landen het niet verplicht zijn deze informatie te leveren en dat dat ook niet nodig is door satelliettechnologie
Het is dus een dwaling van @:Tlaloc die blijkbaar onvoldoende is geinformeerd en daardoor verkeerde conclusies trekt.
En die verplichting kunnen we ook weer intrekken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je kan het zo denigrerend omschrijven als je wil maar dat verandert weinig aan het feit dat wij een (welbewust) een verplichting zijn aangegaan om het te beschermen.
Sja.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:51 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Die wil gewoon even lekker bashen op asielzoekers en grijpt daar elk onderwerp voor aan. Jammer dat je met die domheid steeds interessante discussies doodslaat maar dan heeft hij zijn lolletje ook weer gehad.
Al hadden we alleen onze eigen informatie dan nog kun je de conclusie trekken dat we de natuur al veel te lang hebben uitgewoond. Dat weten die boeren zelf ook wel maar ja hunnie!!1!quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 13:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Sja.
Hier het bewuste artikel dat ook in NWS is besproken.
https://nos.nl/collectie/(...)tof-niet-aan-brussel
Er staat duidelijk dat landen niet verplicht zijn om die informatie door te geven. Er zijn boeren die dat niet doorgeven door andere landen gebruiken om de verontwaardigingskaart te trekken.
Naar mijn mening hadden de NOS journalisten wat beter hun werk mogen doen door te melden dat die informatie beschiknaar is uit satellietdata want hoe ze het brengen is stemmingmakerij.
Het is al tientallen jaren bekend en weer wil men uitstellen en door hun macht de coalitie destabiliseren. Ik vind dat een ernstige zaak.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 13:03 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Al hadden we alleen onze eigen informatie dan nog kun je de conclusie trekken dat we de natuur al veel te lang hebben uitgewoond. Dat weten die boeren zelf ook wel maar ja hunnie!!1!
Als de EU en de rest daar ook mee akkoord gaat ja, maar waarom zouden ze dat doen voor een land dat in alle andere gevallen van lidstaten heeft geëist dat ze zich koste wat kost aan hun verplichtingen moesten?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 13:00 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
En die verplichting kunnen we ook weer intrekken.
In 1998 is de boeren al duidelijk gemaakt dat de mest problematiek dusdanige vormen aannam dat de veestapel omlaag zou moeten. Het heeft tot 2022 geduurd voordat de regering daar echt op gaat ingrijpen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 13:03 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Al hadden we alleen onze eigen informatie dan nog kun je de conclusie trekken dat we de natuur al veel te lang hebben uitgewoond. Dat weten die boeren zelf ook wel maar ja hunnie!!1!
In duitsland en Wallonie weet geen enkele boer ergens vanquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 14:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:
'Stikstof' als symbool voor een falende overheid
Heb je een bewijs van die ernstige beschuldiging?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In duitsland en Wallonie weet geen enkele boer ergens van
, hier wordt het gebruikt om de woningbouw te dwarsbomen
Omdat ze nu voor statushouders ook niet kunnen bouwen , gooit men er 25 miljard tegen aan, dat straks rechtstreeks naar de maffia verdwijnt
Uhm watte? Welke maffia?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:30 schreef michaelmoore het volgende:
dat straks rechtstreeks naar de maffia verdwijnt
dezelfe maffia die de 17 000.000.000 heeft ontvangen die uitgegeven is zonder factuur en budget tijdens de coronaquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Uhm watte? Welke maffia?
[ afbeelding ]
Nogmaals, enig bewijs voor je grove beschuldigingen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dezelfe maffia die de 17 000.000.000 heeft ontvangen die uitgegeven is zonder factuur en budget tijdens de corona
Waar heb jij het over manquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dezelfe maffia die de 17 000.000.000 heeft ontvangen die uitgegeven is zonder factuur en budget tijdens de corona
Europese regels zijn geen natuurwetten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gaat niet, want dit gaat om europese regels
En ook een VVD'er die zich afvraagt wat de partij precies voor de kiezer doet:quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:58 schreef trein2000 het volgende:
Hé kijk, onrust bij de achterban, die hadden we al even niet gehad. De CU dit keer.
Rutte zal wel een knieval hiervoor maken. Want he! Dan kan ie langer premier blijven.quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:07 schreef trein2000 het volgende:
Mogelijk zelfs extra congres.
[ twitter ]
Dit gaat om de gezinshereniging. Ik snap de moeite en pijn, die voel ik ook. Maar als je dan leest dat gezinshereniging in de asielcentra 13.000 plekken in nemen waardoor er nu mensen in de kou op de grond liggen, is dat een ethische afweging. En dan snap ik de keus om eerst de mensen die hier al binnen te zijn te verzorgen. Eerlijk gezegd was ik verbaast dat gezinshereniging zonder verblijf hier kon, ik had van statushouders begrepen dat dat niet ging.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:58 schreef trein2000 het volgende:
Hé kijk, onrust bij de achterban, die hadden we al even niet gehad. De CU dit keer. [ twitter ]
Met de val komen de eventuele idealen van het CU niet dichterbij. Verder is het inderdaad onzinnig en onwenselijk om nu te beknibbelen op gezinshereniging, maar ik vrees voor de CU dat een komend kabinet niet makkelijker daarin gaat zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2022 06:53 schreef Lurf het volgende:
Krokodillentranen. Probeer als ingezetene maar eens een partner uit het (visum-plichtige) buitenland naar Nederland te laten komen. Dat lukt je zelfs met een woning en een vast inkomen niet makkelijk. Overigens zou ik het prima vind als de CU hierom het kabinet laat vallen. Alles voor de goede zaak.
Wat ook weer grotendeels veroorzaakt wordt door het schrijnend tekort aan woningen, waarvan de bouw straks ook weer stil ligt door de stikstofproblematiek.quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:27 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Met de val komen de eventuele idealen van het CU niet dichterbij. Verder is het inderdaad onzinnig en onwenselijk om nu te beknibbelen op gezinshereniging, maar ik vrees voor de CU dat een komend kabinet niet makkelijker daarin gaat zijn.
Het is allemaal symptoombestrijding, de oorzaak ligt voor een groot deel toch in de gebrekkige uitstroom van de AZC's.
Volgensmij is het probleem toch echt de instroom bij de AZC's. Uitstroom het probleem noemen is pas symptoombestrijding.quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:27 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Met de val komen de eventuele idealen van het CU niet dichterbij. Verder is het inderdaad onzinnig en onwenselijk om nu te beknibbelen op gezinshereniging, maar ik vrees voor de CU dat een komend kabinet niet makkelijker daarin gaat zijn.
Het is allemaal symptoombestrijding, de oorzaak ligt voor een groot deel toch in de gebrekkige uitstroom van de AZC's.
Een erg links kabinet kan volgens de huidige peilingen rekenen op maximaal 30 zetelsquote:Op maandag 29 augustus 2022 09:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
46 Fokkers inmiddels gestemd. 13 over links, 13 over rechts, 11 willen een soort nationaal kabinet en 9 een nog breder middenkabinet. De landelijke verdeeldheid aardig in beeld gebracht.![]()
[poll=4352]
De enige hoop is dan zo'n beetje Pieter Omtzigt dus als grote redelijke sociaaldemocratische middenpartij. Op uiterst rechts verdwijnen er nog altijd zo'n 30 zetels in de prullenbak waar nooit mee te regeren zal zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Een erg links kabinet kan volgens de huidige peilingen rekenen op maximaal 30 zetels. Hoop echt dat er voor de verkiezingen een nieuwe grote partij op staat waar we jaren mee vooruit kunnen. Liefst iets sociaal democratisch. Hoewel we er economisch onder Rutte structureel heel goed op staan zijn we qua sociale voorzieningen en zorg en onderwijs achteruit gehold. En bestuurlijk is het een puinhoop.
Nee, want de keten is gemaakt op instroom en uitstroom en bij die tweede stokt het - statushouders zitten steeds langer in het AZC waarmee ze dus plekken innemen van mensen in afwachting van hun asielzaak. De problemen zitten voornamelijk aan de uitstroomkant.quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgensmij is het probleem toch echt de instroom bij de AZC's. Uitstroom het probleem noemen is pas symptoombestrijding.
Pieter Omtzigt is een goedkope rechtse populist waar niemand iets van hoeft te verwachten.quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
De enige hoop is dan zo'n beetje Pieter Omtzigt dus als grote redelijke sociaaldemocratische middenpartij.n.
lol. Van der Plas, Wilders en Eerdmans idem dito.quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:45 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Pieter Omtzigt is een goedkope rechtse populist waar niemand iets van hoeft te verwachten.
Ben er ook niet kapot van maar je moet wat.quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:45 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Pieter Omtzigt is een goedkope rechtse populist waar niemand iets van hoeft te verwachten.
Nee, de instroom is niet bijzonder en toch loopt het vast. Dus is het probleem dr uitstroom.quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgensmij is het probleem toch echt de instroom bij de AZC's. Uitstroom het probleem noemen is pas symptoombestrijding.
Misschien komt dat puur door zijn lange termijn, maar buiten Rutte zie je ook gewoon niemand voor je als MP. Best pijnlijk is dat toch welquote:
Zoals het nu staat: de leider van de VVD.quote:
Van Haga is er ook nog. En Thierry!quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
lol. Van der Plas, Wilders en Eerdmans idem dito.
Als er een kant geen klagen heeft over veel te veel media-aandacht, is het wel de rechterflank. Politici aan die flank zijn eigenlijk alleen per definitie incompetent en alleen met zichzelf bezigquote:Op maandag 29 augustus 2022 11:14 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Van Haga is er ook nog. En Thierry!
Wat Nederland nodig heeft is een nieuw rechts geluid om de teleurgestelde kiezer terug te winnen deel 4,5,6 en 7.
Hopelijk dat bij de volgende upcoming rechtse stem de media deze persoon wel een eerlijke kans geven en zijn/haar splinterpartij willen kickstarten met uitgebreide interviews en talkshowoptredens! Dat is wat dit land nodig heeft.
Van mij mogen ze het een keer proberen. VVD, BBB, PVV, JA21. Hebben we dat tenminste gehad.quote:Op maandag 29 augustus 2022 11:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als er een kant geen klagen heeft over veel te veel media-aandacht, is het wel de rechterflank. Politici aan die flank zijn eigenlijk alleen per definitie incompetent en alleen met zichzelf bezig
Alsjeblieft niet. We hebben zoiets gehad met Rutte I. Was verschrikkelijk. Ook in een jaar kan zo'n kabinet zo veel kapot maken dat je er jaren over doet om het te herstellen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 11:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Van mij mogen ze het een keer proberen. VVD, BBB, PVV, JA21. Hebben we dat tenminste gehad.
Die BBB, JA21 etc, waar halen die capabele ministers en bestuurders vandaan? Ik heb geen zin in weer die LPF ellende.quote:Op maandag 29 augustus 2022 11:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Van mij mogen ze het een keer proberen. VVD, BBB, PVV, JA21. Hebben we dat tenminste gehad.
Nou, gewoon niet. Blijft geen maand zitten zoiets en daarom komt het er ook niet. Een informateur gaat van te voren zeggen; 'Nee, jongens, gaat 'm niet worden'.quote:Op maandag 29 augustus 2022 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Die BBB, JA21 etc, waar halen die capabele ministers en bestuurders vandaan? Ik heb geen zin in weer die LPF ellende.
BBB moet hopen dat Omtzigt niet begint, dan kan het waarschijnlijk veel CDAers oprapen. Maar ik denk dat de meest capabele mensen liever even afwachten wat Omtzigt doet.quote:Op maandag 29 augustus 2022 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Die BBB, JA21 etc, waar halen die capabele ministers en bestuurders vandaan? Ik heb geen zin in weer die LPF ellende.
Zo'n labiel figuur kan toch niet gaan puinruimenquote:Op maandag 29 augustus 2022 12:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
BBB moet hopen dat Omtzigt niet begint, dan kan het waarschijnlijk veel CDAers oprapen. Maar ik denk dat de meest capabele mensen liever even afwachten wat Omtzigt doet.
Dat is eigenlijk altijd het probleem met zulke partijen. Ze hebben vaak een populaire voorman/vrouw, maar verder is het een organisatie van niks.quote:Op maandag 29 augustus 2022 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
BBB zal in Mark van den Oever wel een geschikte kandidaat zien.quote:Op maandag 29 augustus 2022 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Wie, Omtzigt of Van der Plas? Ik ben allesbehalve een Omtzigt-fan, maar 100% liever hem dan Van der Plas. Niet alleen toont die elk debat aan geen enkele kennis te hebben (ook niet over het boerenleven) en zit ze aan de leiband van het grootkapitaal, ook is ze qua inhoud gewoon vrijwel gelijk aan JA21 en dus moeten we er alleen maar meer ellende van verwachten.quote:Op maandag 29 augustus 2022 12:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zo'n labiel figuur kan toch niet gaan puinruimen
Ik geloof dat BBB al heeft gezegd geen banden met FDF te willen hebben.quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:17 schreef Steven184 het volgende:
[..]
BBB zal in Mark van den Oever wel een geschikte kandidaat zien.
Oh eens hoor. Absoluut. Maar na zoveel crisissen kan je daar niet iemand zetten die zelf bijna op omvallen staat. Dat worden Bruno Bruins taferelen maal 10quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wie, Omtzigt of Van der Plas? Ik ben allesbehalve een Omtzigt-fan, maar 100% liever hem dan Van der Plas. Niet alleen toont die elk debat aan geen enkele kennis te hebben (ook niet over het boerenleven) en zit ze aan de leiband van het grootkapitaal, ook is ze qua inhoud gewoon vrijwel gelijk aan JA21 en dus moeten we er alleen maar meer ellende van verwachten.
Daarom ook mijn hoop op de vorige pagina dat Aboutaleb of Timmermans lijsttrekker willen worden en zo de PvdA de grootste kunnen maken (is volgens mij haalbaar).quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh eens hoor. Absoluut. Maar na zoveel crisissen kan je daar niet iemand zetten die zelf bijna op omvallen staat. Dat worden Bruno Bruins taferelen maal 10
Dat zouden wel mensen zijn die ervoor kunnen zorgen dat de linkse politiek wat serieuzer genomen wordt jaquote:Op maandag 29 augustus 2022 13:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daarom ook mijn hoop op de vorige pagina dat Aboutaleb of Timmermans lijsttrekker willen worden en zo de PvdA de grootste kunnen maken (is volgens mij haalbaar).
Uit de aflevering van College Tour kreeg ik sterk het idee dat hij al een aardige achterban heeft & aan het regelen is. Met kundige mensen. Dus stel er komt een Partij Omtzigt, ben ik benieuwd of hij daar voor de schermen een groter rol in gaat spelen (als fractievoorzitter / minister / whatever). Of dat hij vooral inhoudelijk bezig blijft en het besturen van een partij aan anderen laat.quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh eens hoor. Absoluut. Maar na zoveel crisissen kan je daar niet iemand zetten die zelf bijna op omvallen staat. Dat worden Bruno Bruins taferelen maal 10
Ik mis nog steeds een serieuze linkse partij (qua sociale zaken) met een wat rechtser migratiebeleid. Dus een echte arbeiderspartij, die de lage- en middenklasse ondersteunt/beschermt.quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daarom ook mijn hoop op de vorige pagina dat Aboutaleb of Timmermans lijsttrekker willen worden en zo de PvdA de grootste kunnen maken (is volgens mij haalbaar).
Het CDA moet gewoon een kundig lijsttrekker aan nemen, en vervolgens om hun knietjes vergiffenis vragen aan Omtzigt, zodat hij weer terug kan keren in de CDA gelederen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 12:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
BBB moet hopen dat Omtzigt niet begint, dan kan het waarschijnlijk veel CDAers oprapen. Maar ik denk dat de meest capabele mensen liever even afwachten wat Omtzigt doet.
Daar is gewoon bijna geen vraag naar in Nederland, maar belangrijker: er zijn geen serieuze politici in Nederland die zo denken. Linkse mensen die niet denken 'we willen iedereen die het moeilijk heeft helpen', maar die echt in het hokje 'alleen Nederlanders moeten hulp krijgen' denken, dat past toch niet echt.quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik mis nog steeds een serieuze linkse partij (qua sociale zaken) met een wat rechtser migratiebeleid. Dus een echte arbeiderspartij, die de lage- en middenklasse ondersteunt/beschermt.
Dus een serieuze / light variant van de PVV zeg maar.
BBB staat qua stikstofdossier veel te haaks op de plannen van de huidige coalitie. Die gaan dus niet gewoon mee regeren. Dat is typisch zo'n one-issuepartij die even het momentum heeft. Zoals we dat 100x eerder hebben gezien met een shitload aan faalpartijen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
De enige hoop is dan zo'n beetje Pieter Omtzigt dus als grote redelijke sociaaldemocratische middenpartij. Op uiterst rechts verdwijnen er nog altijd zo'n 30 zetels in de prullenbak waar nooit mee te regeren zal zijn.
Ik acht het nog steeds niet geheel onrealistisch dat de BBB en/of Omtzigt straks gewoon gaan meeregeren.
Hij wilde ook lijsttrekker van het CDA worden (omdat zijn favoriet Hoekstra niet wilde), dat verbaasde me toen enorm.quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Uit de aflevering van College Tour kreeg ik sterk het idee dat hij al een aardige achterban heeft & aan het regelen is. Met kundige mensen. Dus stel er komt een Partij Omtzigt, ben ik benieuwd of hij daar voor de schermen een groter rol in gaat spelen (als fractievoorzitter / minister / whatever). Of dat hij vooral inhoudelijk bezig blijft en het besturen van een partij aan anderen laat.
Hij is hopelijk slim genoeg om z'n eigen zwaktes te kennen
De SP voldoet hier toch precies aan?quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Uit de aflevering van College Tour kreeg ik sterk het idee dat hij al een aardige achterban heeft & aan het regelen is. Met kundige mensen. Dus stel er komt een Partij Omtzigt, ben ik benieuwd of hij daar voor de schermen een groter rol in gaat spelen (als fractievoorzitter / minister / whatever). Of dat hij vooral inhoudelijk bezig blijft en het besturen van een partij aan anderen laat.
Hij is hopelijk slim genoeg om z'n eigen zwaktes te kennen
[..]
Ik mis nog steeds een serieuze linkse partij (qua sociale zaken) met een wat rechtser migratiebeleid. Dus een echte arbeiderspartij, die de lage- en middenklasse ondersteunt/beschermt.
De SP dus?quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Goede frame weer...quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar is gewoon bijna geen vraag naar in Nederland, maar belangrijker: er zijn geen serieuze politici in Nederland die zo denken. Linkse mensen die niet denken 'we willen iedereen die het moeilijk heeft helpen', maar die echt in het hokje 'alleen Nederlanders moeten hulp krijgen' denken, dat past toch niet echt.
Dat is geen frame, als je het buitenlanderbeleid van de PVV wil dan is dat natuurlijk gewoon het geval.quote:
Nee, dat het is of "iedereen helpen" of "alleen Nederlanders", dat is de frame.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is geen frame, als je het buitenlanderbeleid van de PVV wil dan is dat natuurlijk gewoon het geval.
Ik zeg niet dat iedere linkse persoon dat moet vinden (dat moet iedereen lekker zelf weten), maar dat er blijkbaar geen serieuze politici te vinden zijn die die combi willen. En dat vind ik eigenlijk logisch, maar dat doet er natuurlijk niet toe.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat het is of "iedereen helpen" of "alleen Nederlanders", dat is de frame.
Iedereen helpen kan ook met ontwikkelingshulp namelijk. Dat je als links persoon achter dit beleid zou moeten staan is absurd. Laat staan dat je niet kritisch kunt zijn op zaken als immigratie, multiculturalisme en integratie.
Dus alleen rechtse stemmers mogen kritiek hebben op aangehaalde zaken? Links is een soort utopisch "de wereld is van iedereen"-gebeuren?quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat iedere linkse persoon dat moet vinden (dat moet iedereen lekker zelf weten), maar dat er blijkbaar geen serieuze politici te vinden zijn die die combi willen. En dat vind ik eigenlijk logisch, maar dat doet er natuurlijk niet toe.
Bij de PvdA zijn vaker vragen geweest in deze richting, maar duidelijk bleek steeds dat kamerfractie, bestuurders e.d. deze richting helemaal niet op willen.
Dat heb ik toch niet gezegd, lees eens wat ik zeg...quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus alleen rechtse stemmers mogen kritiek hebben op aangehaalde zaken? Links is een soort utopisch "de wereld is van iedereen"-gebeuren?
Het CDA moet gewoon weg. Kutpartij.quote:Op maandag 29 augustus 2022 13:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het CDA moet gewoon een kundig lijsttrekker aan nemen, en vervolgens om hun knietjes vergiffenis vragen aan Omtzigt, zodat hij weer terug kan keren in de CDA gelederen.
Dit staat in elk links partijprogramma.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als links persoon zou het je juist moeten opvallen dat voor Nederlanders aan de onderkant er al decennia niets wordt gedaan. Wat heet: actief VVD-beleid heeft laagverdieners, werklozen en uitkeringsgerechtigden bijna gecriminaliseerd.
Bron? Want een partij heeft niet direct bestaansrecht omdat ze linkse ideeën hebben gecombineerd met verzinsels over mensen met de verkeerde huidskleur.quote:Nu ook in de middenklasse klappen vallen is het des te fnuikender dat men aan de andere kant waarneemt dat voor nieuwkomers wel van alles geregeld kan worden. Desnoods met dwang.
Zeg maar de SP of wil je een soort PVDA maar dan met een wat meer racistische ondertoonquote:Op maandag 29 augustus 2022 13:51 schreef Piles het volgende:
quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:31 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dit staat in elk links partijprogramma.
[..]
Bron? Want een partij heeft niet direct bestaansrecht omdat ze linkse ideeën hebben gecombineerd met verzinsels over mensen met de verkeerde huidskleur.
Bronnen bestaan niet in Einar's la-la land, enkel wanneer ze in z'n straatje passen. Ook dat is geen verrassing verder.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Geen bron dus? Geen verrassing verder.
manmanmanquote:Op maandag 29 augustus 2022 14:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zeg maar de SP of wil je een soort PVDA maar dan met een wat meer racistische ondertoon
Gaap. Onze huisconservatief dacht weer eens te kunnen scoren met een ononderbouwd tedentieus kutverhaal waarin het geheel toevallig weer de schuld was van DE BUITENLANDERS (voor een verandering eens niet WOKE) en vindt het dan vervelend dat er gehint wordt op zijn voorkeur om af te geven op iedereen die in het verkeerde land geboren is. Dat de huisconservatief ook een keer een van zijn slechte, onsamenhangende kutverhalen zou kunnen onderbouwen, gaat er natuurlijk niet in - immers, in zijn hoofd is het toch allemaal waar, en dat is het enige wat zou moeten tellen!quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
De progressieve intelligentsia speelt wederom de racisme-kaart.
Sterk, jongens. Super sterk weer.
Jij doet een uitspraak. Jij mag dan toch de bron echt wel aanleveren hoor - die bal ligt niet bij mij. Maar de bron bestaat natuurlijk niet, want niets van wat je zegt heeft enige wortel in de realiteit.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bronnen bestaan niet in Einar's la-la land
Sorry ligt aan mij ik begrijp de argumentatie nooit zo als men vluchtelingen niet wil helpen, ik ga dan altijd maar uit van racistische motieven maar dat kan ik mis hebben. Ook vind ik het lastig wat "rechtser" hier betekent migratie beleid met minder inmenging van de overheid?quote:
Dat was ik ook nog vergeten: niet alleen is kritiek op het beleid racistisch, het is ook conservatief.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:46 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Gaap. Onze huisconservatief dacht weer eens te kunnen scoren met een ononderbouwd tedentieus kutverhaal waarin het geheel toevallig weer de schuld was van DE BUITENLANDERS (voor een verandering eens niet WOKE) en vindt het dan vervelend dat er gehint wordt op zijn voorkeur om af te geven op iedereen die in het verkeerde land geboren is. Dat de huisconservatief ook een keer een van zijn slechte, onsamenhangende kutverhalen zou kunnen onderbouwen, gaat er natuurlijk niet in - immers, in zijn hoofd is het toch allemaal waar, en dat is het enige wat zou moeten tellen!
Onderbouw gewoon eens iets van je eindeloze gejank waar je al je posts mee vult, zodat we zien waarom je precies zo'n - blijkbaar gefundeerde - hekel hebt aan mensen uit het buitenland.
Wat versta jij onder 'vluchtelingen niet willen helpen'?quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Sorry ligt aan mij ik begrijp de argumentatie nooit zo als men vluchtelingen niet wil helpen, ik ga dan altijd maar uit van racistische motieven maar dat kan ik mis hebben. Ook vind ik het lastig wat "rechtser" hier betekent migratie beleid met minder inmenging van de overheid?
Al ben ik het wel eens dat er links wel eens wat meer variatie mag komen, zo is links maar pro kernenergie als groene backup nog ver te zoeken.
Aan de andere kant een groter blok vormen is ook wel handig zoals de CDA ooit deed door de christelijken samen te voegen. Maar een nederlands sociaal democratisch appel (NSDAP) is ook tactisch weer niet handig
Een rechtser immigratie beleid betekend in mijn woordenboek minder vluchtelingen helpen of vluchtelingen minder helpen. Ik weet niet hoe piles het definieert?quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'vluchtelingen niet willen helpen'?
Vluchtelingen help je alleen door ze hier te vestigen?quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een rechtser immigratie beleid betekend in mijn woordenboek minder vluchtelingen helpen of vluchtelingen minder helpen. Ik weet niet hoe piles het definieert?
Nee hoor, dat staat er niet.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat was ik ook nog vergeten: niet alleen is kritiek op het beleid racistisch, het is ook conservatief.
Veel gejank, veel gehuil, veel getrappel over het grote boze WOKE waar je zo bang voor bent. Een bron hoe nieuwkomers nou zo gepamperd worden in Nederland ontbreekt vooralsnog. Erg verrassend, Etto is weer eens niet in staat om een bijdrage te leveren aan een discussie en is boos dat mensen geen genoegen nemen met zijn verzinsels.quote:blablabla
Vluchtelingen help je in ieder geval niet door ze in het land waar ze naartoe gevlucht zijn aan hun lot over te laten. Of minder aan ontwikkelingshulp te doen. Of door een rechtser immigratie beleid.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vluchtelingen help je alleen door ze hier te vestigen?
Dit wordt interessant...quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:56 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee hoor, dat staat er niet.
Kritiek op het beleid is niet racistisch noch conservatief. Jij daarentegen...
[..]
Veel gejank, veel gehuil, veel getrappel over het grote boze WOKE waar je zo bang voor bent. Een bron hoe nieuwkomers nou zo gepamperd worden in Nederland ontbreekt vooralsnog. Erg verrassend, Etto is weer eens niet in staat om een bijdrage te leveren aan een discussie en is boos dat mensen geen genoegen nemen met zijn verzinsels.
quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vluchtelingen help je in ieder geval niet door ze in het land waar ze naartoe gevlucht zijn aan hun lot over te laten. Of minder aan ontwikkelingshulp te doen. Of door een rechtser immigratie beleid.
Vooral als je het zoals voorgesteld combineert met een linkse partij. Dat betekent in de praktijk een socialer beleid (lees voordelen) maar dan wel voor een selecte groep mensen (vandaar rechtser migratie beleid)
Welke rechtse partijen stellen dat voor?quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vluchtelingen help je in ieder geval niet door ze in het land waar ze naartoe gevlucht zijn aan hun lot over te laten. Of minder aan ontwikkelingshulp te doen. Of door een rechtser immigratie beleid.
Vooral als je het zoals voorgesteld combineert met een linkse partij. Dat betekent in de praktijk een socialer beleid (lees voordelen) maar dan wel voor een selecte groep mensen (vandaar rechtser migratie beleid).
De user piles stelt dat voor daar reageerde ik op en daar reageerde jij op met "manmanman" ik probeer alleen te verduidelijken waar mijn wellicht wat kort door de bocht term rascistisch vandaan kwam.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke rechtse partijen stellen dat voor?
Die term wordt wel heel erg snel van stal gehaald, niet?quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De user piles stelt dat voor daar reageerde ik op en daar reageerde jij op met "manmanman" ik probeer alleen te verduidelijken waar mijn wellicht wat kort door de bocht term rascistisch vandaan kwam.
Een goed idee zou zijn, gezien het gebrek aan woningen, om het te verbieden om meer dan één huis te bezitten.quote:
Klopt maar ik vind het gewoon een wat wonderlijk gegeven dat tegenwoordig vaak geopperd wordt, wel graag links dus opkomend voor de minder bedeelden en als doelstelling minder verschillen binnen de bevolking. Maar en dan komt een hele grote maar, niet voor iedereen! Want we moeten we reeel blijven en alleen een specifieke groep aan ons beleid blootstellen en de andere groep vooral niet.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die term wordt wel heel erg snel van stal gehaald, niet?
Dat zou racistisch zijn wanneer men bijvoorbeeld enkel voor blanke inwoners dat opkomen zou inzetten. Hoeven we het niet eens over mensen van buiten te hebben. Opkomen, in eerste instantie, voor de burgers van je eigen land - blank, zwart, geel, rood - lijkt me van een geheel andere orde.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt maar ik vind het gewoon een wat wonderlijk gegeven dat tegenwoordig vaak geopperd wordt, wel graag links dus opkomend voor de minder bedeelden en met minder verschil binnen de bevolking. Maar en dan komt een hele grote maar, niet voor iedereen! Want we moeten we reeel blijven en alleen een specifieke groep aan ons beleid blootstellen en de andere groep vooral niet.
Lol dan komen er helemaal geen woningen meer bij straks.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een goed idee zou zijn, gezien het gebrek aan woningen, om het te verbieden om meer dan één huis te bezitten.
Gaat om de moraal he.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Lol dan komen er helemaal geen woningen meer bij straks.
Je bent overduidelijk conservatief, aangezien je een hekel hebt aan iedereen die niet voldoet aan je ernstig bekrompen hokjesgeest. Je wil voor mensen kunnen bepalen hoe ze zich kleden en hoe ze zich voelen, je wordt woedend als mensen zich druk maken om problemen waar je je niets bij voor kunt stellen aangezien jij, de grote Etto van Belgie, wel even gaat bepalen wat problemen zijn om je druk over te maken en wat niet. Je wil bepalen wat kinderen leren en horen op school, niet omdat je enig verstand hebt van lesgeven, maar omdat je denkt dat jij mag bepalen wat goed is voor kinderen. Je wil bepalen welke behandelingen mensen kunnen krijgen, niet omdat je daar voor hebt doorgeleerd of onderzoek naar hebt gedaan, maar omdat je denkt dat het ontzettend belangrijk is dat je nergens opgebaseerde gevoel leidend is.quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit wordt interessant...
Racistisch en conservatief...
Geef daar eens een voorbeeld van, dat racisme en conservatisme van mij.
Je geouwehoer over 'geen bronnen' scharen we zoals gewoonlijk in de cop-out schuifla.
Makkelijk lullen voor iemand zonder respectabele opleiding of bezit (klootjesvolk noemde jij dat toch?).quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een goed idee zou zijn, gezien het gebrek aan woningen, om het te verbieden om meer dan één huis te bezitten.
Tja, sloop een peiler onder de woningmarkt (de huurhuizen), maakt het vast allemaal beter...quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar ik vroeg om specifieke voorbeelden van een racistische inborst, Einar. Niet om wat je in je totale onkunde begrijpend te kunnen lezen bij elkaar verzonnen hebt.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:15 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je bent overduidelijk conservatief, aangezien je een hekel hebt aan iedereen die niet voldoet aan je ernstig bekrompen hokjesgeest. Je wil voor mensen kunnen bepalen hoe ze zich kleden en hoe ze zich voelen, je wordt woedend als mensen zich druk maken om problemen waar je je niets bij voor kunt stellen aangezien jij, de grote Etto van Belgie, wel even gaat bepalen wat problemen zijn om je druk over te maken en wat niet. Je wil bepalen wat kinderen leren en horen op school, niet omdat je enig verstand hebt van lesgeven, maar omdat je denkt dat jij mag bepalen wat goed is voor kinderen. Je wil bepalen welke behandelingen mensen kunnen krijgen, niet omdat je daar voor hebt doorgeleerd of onderzoek naar hebt gedaan, maar omdat je denkt dat het ontzettend belangrijk is dat je nergens opgebaseerde gevoel leidend is.
Kortom, aartsconservatief. Gewoon een zeer bekrompen geest met een zeer zeer zeer beperkt voorstellingsvermogen en een erg treurig egocentrisch wereldbeeld, waarbij je daadwerkelijk lijkt te denken dat wat je ter plekke verzint ook automatisch de enige waarheid is.
Verder speel je hier vooral de gekwelde linkse geest, die zich zogenaamd ontzettend druk maakt om de geteisterde onderkant van de samenleving, maar als puntje bij paaltje komt, dan maak je je eigenlijk vooral druk om de, ja wat zou het zijn, rechtmatige onderklasse (?), de niet-migranten, in ieder geval, degenen die in je fantasiewereld onderdrukt worden door de migratiestromen van de tirannieke overheid. Je maakt je vooral druk om zaken als hoeveel megastallen je op uit kunt kijken (het liefst zoveel mogelijk) en hoeveel mensen er in Nederland mogen wonen (het liefst zo min mogelijk, maar jij wel, want het is echt megabelangrijk dat Etto van Belgie in Nederland mag blijven wonen hoewel hij vindt dat er verder niemand mag wonen).
Zo kunnen we nog wel even doorgaan, maar waarom zouden we? Ik snap niet waarom je je zo druk zou maken om dat je door sommigen gezien wordt als een xenofobe conservatieve zak? Immers, je gedraagt je constant als een conservatieve xenofobe zak.
En zelf doe je niets anders dan 'schelden' met woorden die in jouw bekrompen geest heel erg zijn, zoals WOKE (ow wat erg, kijk je ook elke dag onder je bed om te zien of er geen WOKE-monster ligt?), noem je mensen at random onderdeel van de Randstedelijke Elite, ga zo maar door; het enige wat je doorgaans bijdraagt is zelfverzonnen labels plakken op mensen die je zelfverzonnen problemen zouden veroorzaken. (Een bron voor het een of het ander heb je in ieder geval nog nooit geleverd.)
Own gewoon je eigen gedrag eens en blijf niet hangen in een soort laffe ontkenningsfase, daar heeft niemand wat aan.
Van mij hoeft dat huisjesmelken ook niet zo, zeker niet wanneer het op grote schaal gebeurt. Maar een huizentekort los je alleen op met meer huizen. Uiteindelijk is het zo simpel.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoeft ook niet; je kunt ze ook doneren aan de overheid om bijvoorbeeld daklozen of statushouders in te vestigen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:17 schreef laforest het volgende:
[..]
Makkelijk lullen voor iemand zonder respectabele opleiding of bezit (klootjesvolk noemde jij dat toch?).
Ja, die huurhuizen staan niet leeg. En een gezonde huizenmarkt heeft een bepaald percentage huurhuizen in een vrije sector. Volgens mij wijkt Nederland niet echt van dat percentage af, de prijzen zijn alleen omhoog geschoten omdat er ook bij die huizen een tekort is.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van mij hoeft dat huisjesmelken ook niet zo, zeker niet wanneer het op grote schaal gebeurt. Maar een huizentekort los je alleen op met meer huizen. Uiteindelijk is het zo simpel.
quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:05 schreef papert het volgende:
[..]
De SP voldoet hier toch precies aan?
Oh, dan ben ik niet helemaal bijquote:
Waarom nou weer meteen een racistische ondertoonquote:Op maandag 29 augustus 2022 14:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zeg maar de SP of wil je een soort PVDA maar dan met een wat meer racistische ondertoon
Je gaat wel snel van 'Migratiebeleid' naar 'Vluchtelingen niet willen helpen'...quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Sorry ligt aan mij ik begrijp de argumentatie nooit zo als men vluchtelingen niet wil helpen, ik ga dan altijd maar uit van racistische motieven maar dat kan ik mis hebben. Ook vind ik het lastig wat "rechtser" hier betekent migratie beleid met minder inmenging van de overheid?
quote:Op maandag 29 augustus 2022 14:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Sorry ligt aan mij ik begrijp de argumentatie nooit zo als men vluchtelingen niet wil helpen, ik ga dan altijd maar uit van racistische motieven maar dat kan ik mis hebben.
Geruchten lees ik over 500 euro extra voor de armste groep. Ik vind het nog steeds onverstandig om naar inkomen te kijken (al mag de armste groep wel wat hebben, ook voor de boodschappen), maar er komt dus blijkbaar wel wat aan, ook voor de middeninkomens.quote:Extra compensatie
Het lijkt steeds waarschijnlijker dat dit jaar alsnog extra compensatie komt voor de hoge energierekeningen, een aanvullend gebaar bovenop de 1300 euro voor de laagste inkomens. De politieke wil is er echt, verzekerde minister van sociale zaken Karien van Gennip vorige week nog in de Tweede Kamer.
...
Ook steun voor middengroepen
Het kabinet werkt aan een pakket waarin ook de middeninkomens steun kunnen verwachten, niet alleen de laagste. Het kabinet gaat “zowel de mensen met een beperkte beurs alsook breed de middengroepen” helpen, aldus Rutte. Dat betekent in de praktijk al snel: belastingverlaging, bijvoorbeeld via de eerste schijf van de inkomstenbelasting, de inkomens tot bijna 70.000 euro.
Ook Van Gennip zegt dat het kabinet zowel de lage inkomens als de lage middeninkomens structureel lastenverlichting wil geven, al zal niet alle pijn van de inflatie kunnen worden weggenomen. “Zodat ze bij een volgende tegenslag niet weer in de problemen komen maar echt vooruit kunnen, zodat hun kinderen dus ook vooruit kunnen en zodat ze niet hoeven te kiezen tussen nieuwe gympjes of een boodschappenwagentje.”
Met dank aan minister Kaag danquote:Op maandag 29 augustus 2022 15:49 schreef Hanca het volgende:
https://www.trouw.nl/nieu(...)rachtsteun~bd7de2da/
[..]
Geruchten lees ik over 500 euro extra voor de armste groep. Ik vind het nog steeds onverstandig om naar inkomen te kijken (al mag de armste groep wel wat hebben, ook voor de boodschappen), maar er komt dus blijkbaar wel wat aan, ook voor de middeninkomens.
En minister Schouten van armoedebeleid en minister Van Gennip.quote:
Ik weet dat die Van Gennip zo slecht zichtbaar is. Maar ze is nog altijd minister (van SZW)quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
En minister Schouten van armoedebeleid en staatssecretaris Van Gennip.
En wat is een rechtser beleid omtrent expats? Ik heb rechts zich nooit horen uitspreken voor of tegen expats?quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:37 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Oh, dan ben ik niet helemaal bij
[..]
Waarom nou weer meteen een racistische ondertoon
[..]
Je gaat wel snel van 'Migratiebeleid' naar 'Vluchtelingen niet willen helpen'...
Migratiebeleid gaat wel wat verder dan alleen vluchtelingen opvangen
Wat dacht je van de vele arbeidsmigranten, expats etc uit Europa bijvoorbeeld.
Excuus... je hebt helemaal gelijk. Maar ze heeft zo'n achtergrondrol dat ik haar staatssecretaris maaktequote:Op maandag 29 augustus 2022 15:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet dat die Van Gennip zo slecht zichtbaar is. Maar ze is nog altijd minister (van SZW)
https://nos.nl/artikel/24(...)ag-op-houd-rug-rechtquote:Achterban D66 roept Kaag op: 'Houd rug recht'
Geen idee waar en wanneer, dus geen idee of ik kom. Verwacht het eigenlijk niet als ik naar mijn agenda voor de komende 4 weken kijk.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:55 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
@:hanca je moet binnenkort op pad.
[ONverstandig om de armsten gewoon zo cash geld te geven, dat gaat echt niet naar de structurele rekeningen zoals de zorg, huur, en energie.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:49 schreef Hanca het volgende:
https://www.trouw.nl/nieu(...)rachtsteun~bd7de2da/
[..]
Geruchten lees ik over 500 euro extra voor de armste groep. Ik vind het nog steeds onverstandig om naar inkomen te kijken (al mag de armste groep wel wat hebben, ook voor de boodschappen), maar er komt dus blijkbaar wel wat aan, ook voor de middeninkomens.
Binnenkort mogen we allemaal weer op pad naar de stembus.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:55 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
@:hanca je moet binnenkort op pad.
Dat ging de 1300 euro van de vorige keer wel, dus waar komt die aanname vandaan?quote:Op maandag 29 augustus 2022 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[ONverstandig om de armsten gewoon zo cash geld te geven, dat gaat echt niet naar de structurele rekeningen zoals de zorg, huur, en energie.
Schade waarvoor? Voor alle 4 is opblazen zeer onaantrekkelijk. CDA decimeert, VVD geeft een kras op het blazoen van hun leider terwijl ze nog geen opvolger hebben, D66 ziet de progressieve kant van het spectrum decimeren en CU zou haar imago van zeer betrouwbare partner waar je altijd op kunt bouwen kwijt zijn en wel eens tal van verkiezingen kunnen wachten voor een nieuwe kans, als die er al komt.quote:Op maandag 29 augustus 2022 19:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Binnenkort mogen we allemaal weer op pad naar de stembus.
Het is wachten op het moment dat iemand de inschatting maakt dat bij elkaar blijven meer schade aanricht dan uit elkaar gaan.
Wat mij zo frappeert is dat die solidariteit (in woord, dan) van je zich vooral richt op alles en iedereen behalve gewone Nederlanders. Maar goed, D66.quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:17 schreef laforest het volgende:
[..]
Makkelijk lullen voor iemand zonder respectabele opleiding of bezit (klootjesvolk noemde jij dat toch?).
Onredelijke eisen stellen zoals je eigendommen afgeven aan de overheid heeft niks met solidair zijn te maken. Dat is gewoon staatsroof voorstellen, aka communisme.quote:Op maandag 29 augustus 2022 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat mij zo frappeert is dat die solidariteit (in woord, dan) van je zich vooral richt op alles en iedereen behalve gewone Nederlanders. Maar goed, D66.
Zeker. Nu gaat het dan ook niet gebeuren. Maar soms moet je pijn nemen bij de dreiging van nog meer pijn. CDA kan niet terug op stikstof, CU heeft ook een ondergrens als het op asiel aankomt. Kabinetten kunnen ook breken ook al lijkt het voor alle partijen zeer onaantrekkelijk. Vraag is alleen wanneer dat punt komt. Zolang men denkt in de redenatie die jij hanteert gaat het goed natuurlijk. Maar zou mij niet verbazen als snel gaatquote:Op maandag 29 augustus 2022 19:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Schade waarvoor? Voor alle 4 is opblazen zeer onaantrekkelijk. CDA decimeert, VVD geeft een kras op het blazoen van hun leider terwijl ze nog geen opvolger hebben, D66 ziet de progressieve kant van het spectrum decimeren en CU zou haar imago van zeer betrouwbare partner waar je altijd op kunt bouwen kwijt zijn en wel eens tal van verkiezingen kunnen wachten voor een nieuwe kans, als die er al komt.
Om nog te zwijgen over de schade voor het land die het zou aanbrengen om nu de boel op te blazen.
wie moet er hier eigendommen afgevenquote:Op maandag 29 augustus 2022 20:11 schreef laforest het volgende:
[..]
Onredelijke eisen stellen zoals je eigendommen afgeven aan de overheid heeft niks met solidair zijn te maken. Dat is gewoon staatsroof voorstellen, aka communisme.
Deze partijen zitten bij elkaar omdat het de enige optie is. Met de huidige peilingen is het alleen maar meer de enige optie. Ik zie het ze eigenlijk nog wel lang volhouden, zolang ze wat gedaan krijgen in de Eerste Kamer. Als dat echt niet gaat, dan kiezen ze een geschikt moment om te vallen (Eindverslag rapport Groningen als meest waarschijnlijke optie, een perfecte reden om de stekker er uit te trekken als nobele daad ipv als ruziemoment).quote:Op maandag 29 augustus 2022 20:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zeker. Nu gaat het dan ook niet gebeuren. Maar soms moet je pijn nemen bij de dreiging van nog meer pijn. CDA kan niet terug op stikstof, CU heeft ook een ondergrens als het op asiel aankomt. Kabinetten kunnen ook breken ook al lijkt het voor alle partijen zeer onaantrekkelijk. Vraag is alleen wanneer dat punt komt. Zolang men denkt in de redenatie die jij hanteert gaat het goed natuurlijk. Maar zou mij niet verbazen als snel gaat
Heb het eerder over het dedain waarmee je over lieden 'zonder bezit en respectabele opleiding' spreekt.quote:Op maandag 29 augustus 2022 20:11 schreef laforest het volgende:
[..]
Onredelijke eisen stellen zoals je eigendommen afgeven aan de overheid heeft niks met solidair zijn te maken. Dat is gewoon staatsroof voorstellen, aka communisme.
Ik reageer op dit:quote:Op maandag 29 augustus 2022 20:17 schreef Malavita het volgende:
[..]
wie moet er hier eigendommen afgeven
quote:Op maandag 29 augustus 2022 15:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je schreef zelf in een ander topic dat jij klootjesvolk was. Dat was geen algemene statement. Ik reageerde op jou.quote:Op maandag 29 augustus 2022 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb het eerder over het dedain waarmee je over lieden 'zonder bezit en respectabele opleiding' spreekt.
Zou iemand iets dergelijks over asielzoekers zeggen, kom je waarschijnlijk weer met een pseudo-ethisch verhaal op de proppen om de racisten en xenofoben van stevige repliek te voorzien.
Begrijp ik verder goed dat het onder dwang afnemen of herbestemmen van panden tegen de wens van de gemeente in dan weer onder het predicaat 'redelijk' valt?
Nee, ik stelde dat iemand al heel snel 'klootjesvolk' is voor bepaalde lieden wanneer het afvinklijstje niet voldoet. Lieden die heel graag over hun bezit en opleiding praten, bijvoorbeeld, en de zorgen en problemen van dat volk graag weg bagatelliseren en tegelijkertijd achten dat dat volk niet zo moet zeuren over hun eigen socio-economische positie.quote:Op maandag 29 augustus 2022 20:27 schreef laforest het volgende:
[..]
Je schreef zelf in een ander topic dat jij klootjesvolk was. Dat was geen algemene statement. Ik reageerde op jou.
Ik spreek over mijn particuliere eigendommen en mensen in eenzelfde positie zoals ik. Ik vind het afnemen van eigendommen van burgers direct door overheid fout. Wat de regering en gemeenten onderling hebben is niet echt mijn zaak.
Nee, jij schreef zelf dat je er toe behoorde toen ik je wat vroeg.quote:Op maandag 29 augustus 2022 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, ik stelde dat iemand al heel snel 'klootjesvolk' is voor bepaalde lieden wanneer het afvinklijstje niet voldoet. Lieden die heel graag over hun bezit en opleiding praten, bijvoorbeeld, en de zorgen en problemen van dat volk graag weg bagatelliseren en tegelijkertijd achten dat dat volk niet zo moet zeuren over hun eigen socio-economische positie.
quote:
Op basis van:quote:Op maandag 29 augustus 2022 20:31 schreef laforest het volgende:
[..]
Nee, jij schreef zelf dat je er toe behoorde toen ik je wat vroeg.
[..]
Dat mensen die niks weg te geven hebben (of iets hebben om af te nemen door de overheid) makkelijk kunnen gaan claimen dat dingen afgepakt mogen worden van mensen die wel iets hebben. Dat vind ik raar. Dat zou niet zeggen als het om jou zou gaan. That's all.quote:Op maandag 29 augustus 2022 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op basis van:
VEM2012 in NWS / Topinkomens stijgen; bestuursvoorzitter 40 keer zoveel als personeel
Maar al zou ik een niet-geschoolde dagloner zijn: wat verandert dat precies aan de gemaakte observatie?
Dat heb ik dan weer met mensen die zelf nergens last van hebben en claimen dat mensen die dat wel hebben alsnog alles moeten slikken.quote:Op maandag 29 augustus 2022 20:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat mensen die niks weg te geven hebben (of iets hebben om af te nemen door de overheid) makkelijk kunnen gaan claimen dat dingen afgepakt mogen worden van mensen die wel iets hebben. Dat vind ik raar. Dat zou niet zeggen als het om jou zou gaan. That's all.
Daar ging het mij om.
Dit zeggen de boeren ook over het voorstel om de veestapel te laten krimpen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 20:11 schreef laforest het volgende:
[..]
Boeren zeggen zoveelquote:Op maandag 29 augustus 2022 20:41 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Dit zeggen de boeren ook over het voorstel om de veestapel te laten krimpen.
quote:Beste ChristenUnie-vrienden,
Afgelopen vrijdag was Don Ceder namens onze fractie in Ter Apel. Hij was daar getuige van de mensonterende omstandigheden, met mensen die daar wachten op hun aanmelding van de asielprocedure en noodgedwongen buiten moeten slapen. Dit is Nederland onwaardig en kunnen we zo niet laten bestaan. Afgelopen vrijdag kondigde het kabinet een aantal maatregelen aan om samen met de gemeentes die de opvang verzorgen, belangrijke stappen te zetten om uit deze humanitaire crisis te komen. Naast een aantal goede stappen, zijn er ook onderdelen waar wij gemengde gevoelens over hebben. Hierover schreef Don Ceder vrijdag al deze blog.
Het siert de leden van de ChristenUnie dat zij asielafspraken van het kabinet kritisch onder de loep nemen. Want omzien naar vluchtelingen in nood ligt na aan het hart van de christelijk-sociale politiek. Dat is ook de reden waarom wij als fractie en onze bewindslieden in het kabinet juist op dit thema op het scherpst van de snede opereren.
Dat leden van de ChristenUnie niet alleen maar tevreden zijn met de asielafspraken die het kabinet heeft gemaakt, snap ik ook. Dat ze het onbestaanbaar vinden dat asielzoekers nachten achter elkaar in de buitenlucht moeten slapen, snap ik nog veel beter. Dat ís ook onbestaanbaar. Als recent iets door een morele ondergrens is gezakt, dan is het de opvang van asielzoekers. Maar of dat ook geldt voor de afspraken die het kabinet heeft gemaakt, is een andere vraag.
Om een einde te maken aan de onmenselijke taferelen in Ter Apel moet de opvang drastisch beter. Bij een hoge instroom – met na twee Coronajaren veel nareizende familieleden en nu ook veel Oekraïners – is gekozen voor een tijdelijke vertraging van de komst van nareizigers met maximaal zes maanden. Die periode moet gebruikt worden voor de bouw van een tweede aanmeldcentrum, voor een wet voor een eerlijke en desnoods gedwongen verdeling van asielzoekers over alle gemeenten en voor meer capaciteit zodat mensen fatsoenlijk kunnen worden opgevangen.
We maken die afspraken in een land dat bitter verdeeld is over migratie. Er zijn in de Kamer zo’n 80 zetels die een strenger asielbeleid willen, tegenover zo’n 70 zetels die een humaner beleid willen. Met coalities die altijd door het politieke midden gaan, is het onvermijdelijk dat er bij migratie alleen maar afspraken kunnen worden gemaakt die een mengeling zijn van streng en humaan. Dat geldt ook voor de vorige week gemaakte afspraken. Los van de keus en positie van de ChristenUnie zou ik niet weten hoe dat anders zou kunnen.
Ik sta altijd open voor gesprek over de keuzes die wij als fractie maken. Maar als gesteld wordt dat de afspraken een moreel en ethisch faillissement inluiden, dan raakt me dat. Dat raakt aan de politieke en persoonlijke integriteit van de mensen die namens de ChristenUnie binnen het kabinet en vanuit de Kamer hebben geknokt voor wat ze waard zijn. Ik heb gezien hoe ze voorop zijn gegaan in de politieke strijd voor humaniteit en afspraken die nog aanvaardbaar zijn. En mét resultaat. Er wordt werk gemaakt van extra huisvesting en fatsoenlijke opvang, waar alle gemeenten aan bijdragen. Er komt meer geld, meer stabiliteit in de capaciteit van de IND en het COA. Dat is in samenspraak en onder de verantwoordelijkheid van mij gebeurd en daarom sta ik nu ook pal voor hen. Omdat ik onze mensen die deze politieke knokpartij zijn aangegaan totaal vertrouw.
Dit is de derde keer in korte tijd dat er flink op onze Gideonsbende wordt ingebeukt. Dat begon met Corona en een eindeloze stroom aan indringende en onverzoenlijke eisen aan onze fractie. We hebben onze rug recht gehouden, het virus volstrekt serieus genomen en tegelijk gestreden voor de vrijheid van de samenleving en tegen vormen van vaccinatiedwang. En deze zomer zien we eenzelfde polarisatie rond stikstofbeleid waarin absolute eisen worden gesteld, op straffe van harde oordelen. ‘Als jullie niet doen wat ik wil, beëindig ik mijn lidmaatschap, stem ik nooit meer op jullie, ben je een slecht christen.’ Dat maakt normale gesprekken en een rustige afweging steeds moeilijker.
Het roept de vraag op of we de boel nog bij elkaar kunnen houden in ons landje. Of we nog een beetje geduld met elkaar hebben en genoegen kunnen nemen met een uitvoerig bevochten compromis ergens in het midden van de polder. Het roept ook de vraag op of de ChristenUnie daar überhaupt deel van uit kan en wil maken. Willen we een getuigenispartij zijn waarin je altijd je hart kunt laten spreken, maar nooit de volle verantwoordelijkheid voor halfbakken besluiten in een gebroken wereld hoeft te nemen? Of een partij die verantwoordelijkheid wil nemen, om idealen iets dichterbij te brengen.
In het laatste van de geschiedenis komt alles goed. Dan zijn er geen tranen meer, geen vervolging, geen oorlog, geen vluchtelingen, geen slechte opvang, geen halfbakken compromissen. Dan breekt Christus’ vrederijk aan. Voor die tijd leven we in – wat Dietrich Bonhoeffer noemt – het ‘voorlaatste’. Daarin is het behelpen met krabbelaars zoals wijzelf en ikzelf, in een soms waardeloze wereld. Maar daarin kun je het wel minder slecht maken en voor veel – niet voor iedereen en niet altijd dus – mensen het verschil maken. Dat is wat ik wil. Of ik dat ook kan, hangt af van vertrouwen van je partij en je kiezers. Zolang ik dat heb, doe ik wat ik kan.
Dank voor jullie meeleven, jullie ook bemoedigende berichten en jullie gebeden. Werk maken van ons geloof middenin een gepolariseerde en gebroken wereld kan alleen samen. Daarom gaan we ook graag met jullie het gesprek aan op een ledenbijeenkomst waarin er veel ruimte zal zijn om ook jullie zegje te doen. Wees welkom! Wellicht tot ziens daar!
Met een hartelijke groet, in Christus verbonden,
Gert-Jan Segers
Volgens mij niet, energiemaatschappijen zoeken geregeld de media op omdat mensen hun voorschotten verlagen i.p.v. verhogen, daarnaast zijn er ook andere terugkomende - maar niet sexie - vaste lasten zoals zorgverzekering die steeds moeilijker te incasseren zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2022 19:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat ging de 1300 euro van de vorige keer wel, dus waar komt die aanname vandaan?
Goed opgelet bij de cursus Rutte-doctrine wel. Beetje brabbelen over verantwoordelijkheid, op de emotie spelen en de vertrouwensvraag op tafel leggen om af te sluiten met: ik doe lekker wat ik wil en anders stuurt u mij maar weg.quote:Op maandag 29 augustus 2022 21:13 schreef Hanca het volgende:
Een wat mij betreft heel eerlijke, diepe brief van Segers:
[..]
Wat een onzin. Deze brief komt echt diep uit zijn ziel. Je kunt hem niet harder raken dan met de zin dat hij door de ethische ondergrens raakt. En het hardst wordt hij geraakt als mede CU leden dat zeggen. Dit is geen op de emotie spelen, dit is zeer, zeer geëmotioneerd zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2022 22:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goed opgelet bij de cursus Rutte-doctrine wel. Beetje brabbelen over verantwoordelijkheid, op de emotie spelen en de vertrouwensvraag op tafel leggen om af te sluiten met: ik doe lekker wat ik wil en anders stuurt u mij maar weg.
Chapeau wel.
Ze kunnen toch gewoon tegen dat plan over gezinshereniging stemmen of zie ik dat verkeerd? Die maatregel staat niets over in het regeerakkoord.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 07:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat een onzin. Deze brief komt echt diep uit zijn ziel. Je kunt hem niet harder raken dan met de zin dat hij door de ethische ondergrens raakt. En het hardst wordt hij geraakt als mede CU leden dat zeggen. Dit is geen op de emotie spelen, dit is zeer, zeer geëmotioneerd zijn.
En ja, als CU leden zeggen dat iemand door de morele en/of ethische ondergrens zakt, zeggen ze gewoon dat hij of zij weg moet. Want die grens bewaken is nou net een of misschien wel de hoofdtaak van de CU politici. Er ligt dus gewoon een motie van wantrouwen. Als de CU vergadering hierin zegt dat de CU politici door de ondergrens zijn gezakt, dan zal in elk geval Segers weg moeten.
Ja, dat kunnen ze dan doen (al lijkt me dat dit pakket compleet als 1 stemming wordt gebracht). Maar Segers is dan al echt wel onhoudbaar binnen de CU. Er is namelijk dan tegen hem gezegd door de meerderheid van het congres dat hij niet functioneert. En eigenlijk nog wel wat ergers dan dat.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 07:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ze kunnen toch gewoon tegen dat plan over gezinshereniging stemmen of zie ik dat verkeerd? Die maatregel staat niets over in het regeerakkoord.
Prima verhaal maar die 'Gideonsbende' is wel wat kansloos, wat jij?quote:Op maandag 29 augustus 2022 21:13 schreef Hanca het volgende:
Een wat mij betreft heel eerlijke, diepe brief van Segers:
[..]
quote:God liet Gideon zijn leger terugbrengen tot slechts 300 man, vaak de "Gideonsbende" genoemd. Met dit kleine leger voerde hij een verrassingsaanval uit. Gideon gaf eenieder een ramshoorn (sjofar), fakkel en een pot van aardewerk. Het leger omsingelde in stilte de Midjanieten, en op Gideons teken brak eenieder zijn pot en blies op de ramshoorn. In de paniek die volgde gingen de Midjanieten elkaar te lijf en door dit wonder won aldus het leger van Gideon van de Midjanieten.
Richteren 10: Het leger van de Midjanieten had onder leiding van Zebach en Salmunna een kamp gebouwd bij de plaats Karkor. Het leger had nog maar 15000 soldaten. Er waren er al 120.000 gedood.
Pff, brr als dat klopt wat je zegt. Het is dus nog steeds een partij met stekerige Gereformeerden die je zo laten kletteren ondanks dat Segers met zijn beperkte zetelaantal buitengewoon veel zaken weet binnen te halen voor de CU.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 07:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat een onzin. Deze brief komt echt diep uit zijn ziel. Je kunt hem niet harder raken dan met de zin dat hij door de ethische ondergrens raakt. En het hardst wordt hij geraakt als mede CU leden dat zeggen. Dit is geen op de emotie spelen, dit is zeer, zeer geëmotioneerd zijn.
En ja, als CU leden zeggen dat iemand door de morele en/of ethische ondergrens zakt, zeggen ze gewoon dat hij of zij weg moet. Want die grens bewaken is nou net een of misschien wel de hoofdtaak van de CU politici. Er ligt dus gewoon een motie van wantrouwen. Als de CU vergadering hierin zegt dat de CU politici door de ondergrens zijn gezakt, dan zal in elk geval Segers weg moeten.
Tja, als je de bijbelse achtergrond niet kent en hebt is dat wellicht een wat verwarrende term, inderdaad. Maar een gideonsbende staat synoniem voor een heel kleine strijdbare groep die wel grote resultaten weet te halen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 08:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Prima verhaal maar die 'Gideonsbende' is wel wat kansloos, wat jij?120.000 man om zeep geholpen.
[..]
Met Gideon loopt het trouwens niet goed af. Maar daar gaat het dus allemaal niet om, het gaat er om dat een kleine groep grote resultaten kan halen als ze vertrouwen op God, dat is waar Gideon en een Gideonsbende voor staat in de christelijke literatuur.quote:Toen zeiden de mannen van Israël tegen Gideon: "We willen graag dat jij onze koning wordt, en na jou je zoon en je kleinzoon. Want jij hebt ons van de Midianieten bevrijd." Maar Gideon antwoordde: "Ik word jullie koning niet en mijn zoon ook niet. De Heer is jullie Koning."
Ja, die zitten er nog steeds tussen. Maar het is vooral ook een partij waarbij de morele, ethische ondergrens belangrijker is dan wat dan ook. Al had Segers op 1 punt na het hele regeerprogramma zelf mogen schrijven en dat ene punt was iets waarbij de regering door die ondergrens zou zakken, dan was het hele pakket onaanvaardbaar voor de christenunie en zouden ze er voor bedanken. Dit geldt ook of misschien wel juist voor Segers, trouwens.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 08:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Pff, brr als dat klopt wat je zegt. Het is dus nog steeds een partij met stekerige Gereformeerden die je zo laten kletteren ondanks dat Segers met zijn beperkte zetelaantal buitengewoon veel zaken weet binnen te halen voor de CU.
Dit is een politicus.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 07:08 schreef Hanca het volgende:
Dit is geen op de emotie spelen, dit is zeer, zeer geëmotioneerd zijn.
...en een mens.quote:
Absoluut maar wel eentje die na zijn draai t.a.v. Rutte wel wat van zijn geloofwaardigheid heeft verloren. In Den Haag zeker één van de integere personen maar het blijft een politicus. Emotie is daarvoor ook gewoon een instrument.quote:
Ik heb het idee dat je geen besef hebt hoe diep de opmerking dat je door de morele, ethische ondergrens zakt er bij een mens als Segers in hakt, zeker als dat van een mede-christenunielid komt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 09:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Absoluut maar wel eentje die na zijn draai t.a.v. Rutte wel wat van zijn geloofwaardigheid heeft verloren. In Den Haag zeker één van de integere personen maar het blijft een politicus. Emotie is daarvoor ook gewoon een instrument.
Je kent Segers?quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 09:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je geen besef hebt hoe diep de opmerking dat je door de morele, ethische ondergrens zakt er bij een mens als Segers in hakt, zeker als dat van een mede-christenunielid komt.
Ik ken mensen die met Segers hebben samengewerkt.quote:
Dat imago is de CU kwijt sinds ze het kampioenschap meloenslikken hebben gewonnen. Nu eruit stappen is idd schadelijk, maar ze hadden niet aan boord moeten stappen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 19:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Schade waarvoor? Voor alle 4 is opblazen zeer onaantrekkelijk. CDA decimeert, VVD geeft een kras op het blazoen van hun leider terwijl ze nog geen opvolger hebben, D66 ziet de progressieve kant van het spectrum decimeren en CU zou haar imago van zeer betrouwbare partner waar je altijd op kunt bouwen kwijt zijn en wel eens tal van verkiezingen kunnen wachten voor een nieuwe kans, als die er al komt.
Om nog te zwijgen over de schade voor het land die het zou aanbrengen om nu de boel op te blazen.
Ik heb het over het imago in Den Haag. Onder andere partijen. CU is nu voor iedereen een partner waar ze in principe prima mee willen praten, omdat je weet dat ze zich aan hun woord houden en duidelijk zijn.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 09:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat imago is de CU kwijt sinds ze het kampioenschap meloenslikken hebben gewonnen. Nu eruit stappen is idd schadelijk, maar ze hadden niet aan boord moeten stappen.
Dat laatste ben ik niet met je eens, maar ik herinner me Gert Schutte nog en dat was een ander soort politicus dan Segers, een op wie ik wel had kunnen stemmen. Sindsdien is de koers flink veranderd.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 10:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het over het imago in Den Haag. Onder andere partijen. CU is nu voor iedereen een partner waar ze in principe prima mee willen praten, omdat je weet dat ze zich aan hun woord houden en duidelijk zijn.
Dat het niet ideaal was om weer aan boord te stappen ben ik het helemaal met je eens. Ik vond dat ook onwenselijk. Maar ik zag na het totale vastlopen met PvdA en/of GL en het onmogelijk zijn van een minderheidsoptie toch ook echt geen andere optie. Langer vast zitten in het demissionaire kabinet was niet alleen slecht voor het land, maar ook voor de partij een onmogelijke spagaat. En uiteindelijk denk ik dat ze er een heel mooi regeerakkoord uit hebben gesleept.
Ik waardeer je volharding.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 09:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, als je de bijbelse achtergrond niet kent en hebt is dat wellicht een wat verwarrende term, inderdaad. Maar een gideonsbende staat synoniem voor een heel kleine strijdbare groep die wel grote resultaten weet te halen.
Zoals je trouwens kunt lezen in de bijbel doodde Gideon en zijn mannen die 120.000 man niet, ze maakten alleen lawaai waarna ze elkaar doodden. Maar sowieso staat de bijbel in het OT inderdaad vol oorlogen waarbij inderdaad vaak vreselijke aantallen om komen. De belangrijkste les van Gideon in de bijbel is dit:
[..]
Met Gideon loopt het trouwens niet goed af. Maar daar gaat het dus allemaal niet om, het gaat er om dat een kleine groep grote resultaten kan halen als ze vertrouwen op God, dat is waar Gideon en een Gideonsbende voor staat in de christelijke literatuur.
Als die al bestaat, heb ik die hier nog nooit gezien. Voor zover ik weet ben ik hier het enige CU lid. Ik ben inderdaad actief hier (zeker op dagen als vandaag, waar ik door mijn ziekte weinig kan doen), maar zeker niet gelieerd met de CU zelf.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 11:11 schreef MoreDakka het volgende:
De Webcare van de CU is wel heel actief hier.
Het is een flauwe troll doelende op jouw aanwezigheid hier.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:03 schreef Hanca het volgende:
Als die al bestaat, heb ik die hier nog nooit gezien
Ja, dat snap ik. Maar meestal spreek je over een webcare als een heel aantal mensen samen over elkaar heen buitelen, die vaak ook redelijk op hetzelfde moment opduiken. Ik ben toch echt maar alleen. En mijn aanwezigheid valt vooral op omdat de rest zo stil isquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het is een flauwe troll doelende op jouw aanwezigheid hier.
Jarenlang wel CU gestemd (geen lid) maar al een tijdje geswitched omdat ik vind dat CU teveel idealen laat gaan vanwege regeringsdeelname.
Misschien is het juist wel positief, wij kennen hun functioneren niet toch?quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 15:25 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen leegloop bij EZK, gaat lekker of niet Adriaansens & Jetten?
Wie weet staan die wel aan de basis van dat gedoe met gascontracten voor gemeentes?quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 15:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Misschien is het juist wel positief, wij kennen hun functioneren niet toch?
In elk geval vind ik bij 2 mensen de term 'leegloop' wel overdreven. Bij 2 kan het nog toeval zijn.
Die eerste verkast naar de VNO (dat mag blijkbaar gewoon?) en die tweede is het oneens met visie van de politieke leiding op hoe het departement gerund moet worden. Dus ik denk dat Adriaansens & Jetten zeker in het tweede geval er niet rouwig om gaan zijn, nee.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 15:25 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het is in elk geval niet zo dat dat ministerie de afgelopen jaren altijd vlekkeloos opereerde. Ja, met corona die steunpakketten was echt knap. Maar rondom gas/groningen en ook op gebied van klimaat gaat er toch al jaren genoeg mis.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 15:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie weet staan die wel aan de basis van dat gedoe met gascontracten voor gemeentes?
quote:Beste Anne, Pieter en Wopke,
We zien al langer de problemen in Ter Apel en in de totale asielketen buiten alle proporties groeien. Terecht dat er een extra debat aankomt waarin dit besproken gaat worden. Goed van je, Anne, dat je zelf ook ter plaatse bent gegaan om je goed te laten informeren. Omdat we zorgen hebben over de situatie en over de koers van ons CDA willen wij, een groep betrokken én bezorgde CDA-leden, jullie aandachtspunten meegeven.
Het lijkt logisch om de mensen die hier naartoe komen als schuldigen aan te wijzen. Wopke, in je interview voor het AD deed je eigenlijk zoveel door te stellen dat immigratie naar beneden moet. Maar het is niet de schuld van de vluchteling dat wij geen bed voor hem of haar kunnen regelen. In geen geval kan het falen van opeenvolgende kabinetten er toe leiden dat wij als CDA pleiten voor het weren van mensen die op de vlucht zijn.
De leden van het CDA hebben in opeenvolgende partijcongressen resoluties aangenomen over thema’s voor vluchtelingen en internationale hulp en ontwikkeling. Daaruit spreekt een duidelijke lijn. Ondanks dat deze resoluties met grote meerderheden aangenomen werden hebben we hier heel weinig effect van gezien. En het AD-interview past in die lijn.
We moeten een eerlijk verhaal vertellen, trouw aan onze beginselen en de verantwoordelijkheid die we dragen. Zowel over de omvang, als zeker ook over de oorzaken, zodat we dan ook goede voorstellen kunnen verwachten voor oplossingen. We kunnen niet de gestrande mensen in Ter Apel of Tubbergen gebruiken om te praten over een ‘forse migratiebeperking’. Vluchtelingen zijn maar een klein aandeel van de totale immigratie, en juist voor hen is opvang van levensbelang. Een andere opstelling zal vragen om voorbij de makkelijke ‘oplossing’ van rechts (grenzen dicht en terugsturen, ze kosten ons alleen maar geld) of van links (doe niet zo moeilijk) te gaan.
Het zal daarnaast vragen om een andere opstelling in Europa. Minder ieder op zich en meer gezamenlijk. Dan kunnen we werk maken van de afspraken met de zuidelijke landen over het dragen van de last en vooral ook als Europa afspraken met regimes van veilige landen om ongewenste asielzoekers weer terug op te nemen. Maar de Nederlandse overheid heeft ook hier veel doen. Goed dat er ingegrepen wordt bij gemeenten die hun taken niet uitvoeren en er een tweede aanmeldcentrum komt. Maar richt de aandacht ook op de langere termijn. Bouw een robuust COA en een robuust IND op zodat zij in de toekomst wel in staat zijn om voldoende capaciteit te leveren. En maak sluitende afspraken met de gemeenten over wat zij nodig hebben. Kom financiële afspraken met gemeenten en veiligheidsregio’s na. En denk na over een slimmer immigratiebeleid, waar legale routes bijvoorbeeld ook aansluiten bij de behoefte aan arbeidskrachten. Daarmee herstel je de draagkracht die hard nodig is in de samenleving.
En vooral: let op de boodschap die jullie uitzenden. Deze wordt opgemerkt en draagt bij aan de beeldvorming. Bij deze het signaal dat wij als leden van het CDA hoge verwachtingen van jullie hebben om met een beter verhaal te komen.
De afgelopen vrijdag door het kabinet voorgestelde maatregelen om gezinshereniging uit te stellen, moeten voldoen aan Europese regelgeving.
Ook heeft Nederland het Vluchtelingenverdrag en het Internationaal Verdrag voor de Rechten van het Kind ondertekend. Dat is niet vrijblijvend Dit mag nooit uit het oog worden verloren. Hierop hebben wij al in 2018/19 nadrukkelijk gewezen rondom de discussie over het Kinderpardon. Ook mogen we nooit vergeten dat zij onze naasten zijn. Gelijkwaardig aan iedere ander.
Gezien de omvang van de menselijke en bestuurlijke crisis, én gezien het verschil in lijn tussen partijtop en leden sturen we een afschrift hiervan aan het partijbestuur om het uit te nodigen om op het komende congres hier een bredere discussie met elkaar over te voeren. Maar los van het partijcongres gaan we ook in de tussentijd graag het gesprek aan, want dit raakt aan de kern waar wij als christendemocraten voor staan!
Voor wat het waard is:quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 15:25 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Heeft niet zo veel met een motie van de kamer te maken, kernenergie staat in het regeerakkoord. Daar komt Jetten niet zo maar onderuit en dat wist hij, zeker als onderhandelaar, heel goed toen hij minister werd.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 09:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor wat het waard is:
[ twitter ]
Rutger van den Noort, tja.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 09:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor wat het waard is:
[ twitter ]
Moties wegen vaak wel zwaar natuurlijk. Maar idd, juist politieke duiders moeten nauwkeurig zijn in hun bewoordingen.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 10:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heeft niet zo veel met een motie van de kamer te maken, kernenergie staat in het regeerakkoord. Daar komt Jetten niet zo maar onderuit en dat wist hij, zeker als onderhandelaar, heel goed toen hij minister werd.
Die aanname steeds door allerlei politieke duiders (en ook kamerleden, trouwens) dat een minister verplicht is alle moties van de kamer zo maar uit te voeren begint ook wel vervelend te worden.
Uiteraard!quote:Op woensdag 31 augustus 2022 10:48 schreef loveli het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)fdrolspelers-zwijgen
Ben benieuwd of er dit jaar gelekt wordt.
De leuke dingen zijn uitgelekt. Maar waar halen ze die 10 miljard vandaan?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 11:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja zeg, de Prinsjesdagplannen zijn gelekt. Wat verbazingwekkend!
En wat er in 2023 gebeurd vind ik nou ook niet super spannend, inkomstenbelasting omlaag (gaat dat echt het verschil maken)?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 12:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Geen maatregelen voor de rest van het jaar...
Zoals ik al zei.
Niet verrassend, maar alsnog absurd.
Staat er in, hogere belasting op winst en voor energiebedrijven via de mijnbouwheffing.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 11:32 schreef loveli het volgende:
[..]
De leuke dingen zijn uitgelekt. Maar waar halen ze die 10 miljard vandaan?
De niet-asociale liberalen zijn er ook nog.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 21:19 schreef trein2000 het volgende:
VVD kamerlid De Neef kapt er mee, vind asielbeleid ijskoud en kan dat niet meer naar zichzelf verantwoorden…
Nogal een random moment, na 20 jaar in allerlei gelederen van de VVD bewogen te hebben.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 21:19 schreef trein2000 het volgende:
VVD kamerlid De Neef kapt er mee, vind asielbeleid ijskoud en kan dat niet meer naar zichzelf verantwoorden…
Dappere zet en ik begrijp hem volkomen.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 21:19 schreef trein2000 het volgende:
Wegrennen voor de problemen.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 21:19 schreef trein2000 het volgende:
Bij bedrijven, ZZPers en DGA’squote:Op woensdag 31 augustus 2022 11:32 schreef loveli het volgende:
[..]
De leuke dingen zijn uitgelekt. Maar waar halen ze die 10 miljard vandaan?
En tot nu toe stond de VVD al die jaren dat hij daar niet alleen lid was, maar zelfs een belangrijk medewerker, bekend om hun enorme medemenselijkheid richting asielzoekers? Hij werkte gewoon voor de fractie tijdens Rutte 1, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 21:19 schreef trein2000 het volgende:
Poosje daten met een gemeenteraadslid van de PvdD doet blijkbaar iets met jequote:Op woensdag 31 augustus 2022 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nogal een random moment, na 20 jaar in allerlei gelederen van de VVD bewogen te hebben.
Hij was Rutte’s speechschrijverquote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
En tot nu toe stond de VVD al die jaren dat hij daar niet alleen lid was, maar zelfs een belangrijk medewerker, bekend om hun enorme medemenselijkheid richting asielzoekers? Hij werkte gewoon voor de fractie tijdens Rutte 1, bijvoorbeeld.
Volgens mij was dat daar voor, maar de tijdlijn op verschillende sites loopt wat door elkaar. In elk geval werkt hij al bijna 20 jaar voor de VVD in Den Haag, het is niet een nieuweling die verrast kan zijn door de VVD hun standpunt over asiel. Dat is in 20 jaar niet zo veel veranderd.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:34 schreef Greetje21 het volgende:
[..]
Hij was Rutte’s speechschrijver
Het is gewoon puur opportunisme.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:36 schreef Raw85 het volgende:
Oja want je kunt natuurlijk nooit van gedachten veranderen in een decennium. Vrijwel niemand die nu in de TK zit is het 100% eens met z’n partij. Dat hij het aandurft om afstand te nemen van waar hij eerder deel van uitmaakte vind ik dapper.
Ja, dat natuurlijk wel. Maar ik vind het wel opvallend dat iets waar hij blijkbaar tot voor kort erg achter stond (hij liet zich op de kieslijst plaatsen) nu zo'n probleem is. Het lijkt me niet dat hij bij de VVD zat vanwege hun focus op dierenrechten (zijn belangrijkste onderwerp), dan zijn er wel betere partijen in de kamer.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:36 schreef Raw85 het volgende:
Oja want je kunt natuurlijk nooit van gedachten veranderen in een decennium. Vrijwel niemand die nu in de TK zit is het 100% eens met z’n partij. Dat hij het aandurft om afstand te nemen van waar hij eerder deel van uitmaakte vind ik dapper.
Hij was zijn speechschrijver en medewerker, wat wellicht ook verklaart waarom hij op de lijst kwam.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij was dat daar voor, maar de tijdlijn op verschillende sites loopt wat door elkaar. In elk geval werkt hij al bijna 20 jaar voor de VVD in Den Haag, het is niet een nieuweling die verrast kan zijn door de VVD hun standpunt over asiel. Dat is in 20 jaar niet zo veel veranderd.
quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:41 schreef EinarBoe het volgende:
Goed dat/als er VVD'ers met een hart bestaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |