Klopt. Overigens is de OP niet van Etto maar van de reeks, ik zal straks kijken of er een beter plaatje is.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Volgens mij klopt het plaatje in de OP niet Etto. Sommige zetelaantallen en ik zie JA21 niet.
Edit: JA21 wel gevonden, maar er staat geen pijltje.
https://eenvandaag.avrotr(...)t-tot-meer-suicides/quote:Toenmalig minister Edith Schippers van Volksgezondheid liet er in 2017 geen twijfel over bestaan. Binnen een jaar zouden alle wachtlijsten in de geestelijke gezondheidszorg (ggz) zijn verdwenen. Nu 5 jaar later blijkt het tegenovergestelde het geval en vooral mensen met ernstige psychische klachten moeten lang wachten.
dit heeft toch meer te maken met de ideologie van de VVD?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:29 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Psychiatriecrisis! Mooi zo'n serie over crises in Nederland want de serie maakt uitstekend duidelijk dat de partijen D66, CDA en VVD overklotsen van de onkunde.
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)t-tot-meer-suicides/
Wat wellicht de kern van de problemen is is dat met de adviezen aan de Rutte kabinetten onvoldoende gebeurt. Nederland heeft immers voldoende instanties die de kabinetten regelmatig adviseren over vanalles. Denk bijvoorbeeld aan de WRR, het SCP, het PBL, de RvS, Algemene Rekenkamer en de Ombudsman. Daarnaast zijn er commissies die met adviezen komen. Je had Borstlap over de arbeidsmarkt, Roemer over de arbeidsmigranten, en Remkes over stikstof. Gisteren in EenVandaag werd uitgelegd dat er in 2007 al een rapport was geschreven met daarin aanbevelingen voor de woningmarkt, ook niks mee gebeurt. Ik heb wel eens een analyse gelezen waarin werd uitgelegd dat als wel die adviezen waren opgevolgd er veel van de crises waar Nederland nu mee kampt er niet zouden zijn of veel minder diep zouden zijn. Opvallend is dat als het grootkapitaal op de deur klopt Rutte wel opeens wel wakker wordt. Kijk, dat rapport over de woningmarkt wordt genegeerd maar als Polman opbelt omdat hij van de dividendbelasting af wil komt Rutte wel meteen in actie. Nu ging dat afschaffen uiteindelijk niet door maar het contrast in actiebereidheid bij Rutte spreekt boekdelen. Bij die wens om de dividendbelasting af te schaffen voelde hij de noodzaak daarvoor in zijn diepste vezels.
Mijn stelling luidt dan ook: Als je de lobbycratie waarin de stem van het grootkapitaal het luidst in doorklinkt prefereert boven de democratie dan is een stem op VVD, D66 of CDA een uitstekende keuze.
quote:Kabinet stap alsjeblieft op en ga iets anders doen
Er staat een tent voor het COA in Ter Apel.
Een paviljoentent met slaapplekken voor tweehonderd mensen. Die tent staat leeg.
Zevenhonderd mensen slapen buiten.
Voor het eerst sinds het bestaan van Artsen Zonder Grenzen bieden zij hulp in Nederland, omdat de overheid het laat afweten. Artsen Zonder Grenzen. Noodhulp. In Nederland.
Zij vergelijken de situatie in Ter Apel met het beruchte Griekse opvangkamp Moria.
Waarom staat die tent met tweehonderd slaapplekken leeg?
Vanwege de bureaucratische rot die al een jaar of twintig en een stuk of acht kabinetten lang de fundering van onze samenleving zodanig aanvreet dat het huis nu instort.
Het huidige kabinet toont niet de wil noch de macht om er ook maar iets aan te doen.
De tent is geplaatst door het ministerie van Justitie, maar staat op de grond van de Dienst Justitiële Inrichtingen in de gemeente Westerwolde.
Als het om verantwoordelijkheid nemen gaat, wijzen deze drie partijen naar elkaar. Dus slaapt er niemand in de tent.
Het houdt een keer op voor dit kabinet.
Stap alsjeblieft op. Kijk goed uit waar je loopt. Pas op dat je niet verdrinkt in het moeras dat eens een goed functionerend zorgsysteem was, want er is niemand om je eruit te trekken.
Laat alles vallen en ga iets anders doen.
Pas op dat je niet struikelt over de ingestorte puinhopen van de woningmarkt. En kijk even omhoog, dan zie je een woonminister met een bouwhelm op, die bovenop een berg stenen staat te poseren voor alweer een kekke foto op zijn Twitter-account.
In onhaalbare doelen en valse beloftes kan niemand wonen.
In desinformatie de Eerste Kamer is woedend op Hugo de Jonge en het is niet de eerste keer dat hij wordt beticht van luchtspiegelingen kan ook niemand wonen.
Wie pech heeft, kan überhaupt geen betaalbare woning vinden.
Blijf in het buitenland, minister van Buitenlandse Zaken, met je doorzichtige stikstofgedraai omdat je bang bent dat je partij wordt gedecimeerd.
Hou er gewoon mee op..
Net als je denkt dat het niet erger kon...quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
In welk universum leeft dit kabinet?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ld-gaat-naar-rusland
Dit is wel gênant in het kwadraat ja. Jetten valt ook wel behoorlijk door de mand zeg.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wut? Hoe dan?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoezo, had je die in een eerder stadium wel kwaliteiten toegedicht?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:46 schreef trein2000 het volgende:
Jetten valt ook wel behoorlijk door de mand zeg.
Ja ik geef het op hoor... dit... hersenen... pijn...quote:
Ik denk niet dat die een meerderheid krijgtquote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit kan echt niet. Motie van wantrouwen waardig dit, opkrassen.
Maar dit kan toch niet? Gemeenten voor veel geld benadelen om Rusland te bevoordelen. Op basis van een interpretatie van EU-wetgeving dat geen enkel ander land deelt. Daarbij mogelijk nog zelf de wets schendend ook.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die een meerderheid krijgt
Denken dat dit kabinet het beste met Nederland voor heeft, is dan ook achterlijk.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:45 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Net als je denkt dat het niet erger kon...
Maar Jetten is kennelijk overtuigd van zijn eigen gelijk, aangezien hij weigert om het beleid aan te passen. Dan neem ik aan dat de rest van de regering, en derhalve ook de coalitiefracties in de Kamer, daar wel achter staan. En is een MvW dus weer gewoon kansloos.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dit kan toch niet? Gemeenten voor veel geld benadelen om Rusland te bevoordelen. Op basis van een interpretatie van EU-wetgeving dat geen enkel ander land deelt. Daarbij mogelijk nog zelf de wets schendend ook.
Kansloos in het kwadraat.
Kan hij op zijn minst tekst en uitleg geven in de Kamer. FFS dit kan toch niet?!quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die een meerderheid krijgt
En driemaal raden waar de gemeenten de schade gaan verhalen nu het niet bij het Rijk kan.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dit kan toch niet? Gemeenten voor veel geld benadelen om Rusland te bevoordelen. Op basis van een interpretatie van EU-wetgeving dat geen enkel ander land deelt. Daarbij mogelijk nog zelf de wets schendend ook.
Precies dit... ik kap er gewoon mee. Was niks, wordt niks, heel dit deplorabele kabinet van wereldvreemdenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:58 schreef BasEnAad het volgende:
Ik wil het gewoon ook allemaal niet meer weten, slecht voor mijn humeur.
Het maakt nu uit hoe je het interpreteert. Als het resultaat is dat er een enorme geldstroom van Nederland naar Rusland volgt, dan stem je toch eerst met de rest van Europa af hoe je dat probleem moet oplossen, in plaats van zonder nadenken daartoe te beslissen?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat hoef je helemaal niet af te stemmen. De EU zegt letterlijk: lidstaten gaan over de eigen interpretatie.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het maakt nu uit hoe je het interpreteert. Als het resultaat is dat er een enorme geldstroom van Nederland naar Rusland volgt, dan stem je toch eerst met de rest van Europa af hoe je dat probleem moet oplossen, in plaats van zonder nadenken daartoe te beslissen?
Fouten maken kan, doe ik ook doet iedereen. Maar er zo halsstarrig aan vasthouden maakt het pijnlijk. Heel pijnlijk.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:04 schreef Cupfighter het volgende:
Ik dacht dat het niet meer erger kon, asjeblieft ga weg kabinet dit is niet meer te verkopen
maar nederland doet graag aan zelfkastijding , dus die legt adviezen uit als strenge regelsquote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat hoef je helemaal niet af te stemmen. De EU zegt letterlijk: lidstaten gaan over de eigen interpretatie.
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als dit klopt is het een enorme, en peperdure blunder.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oke Gerhardquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 08:04 schreef -XOR- het volgende:
Sowieso is het achteraf gewoon niet handig geweest om van het Russische gas af te koppelen, de voordelen wegen niet op tegen de nadelen.
Nou, naast het Rutte en Polman voorbeeld dat ik gaf kan ik ook wel wat zeggen over D66. Jetten en Vijlbrief willen naar nieuwe gasvelden boren in de Noordzee. Daarmee kiezen ze voor de wil van de fossiellobby in plaats van de tegenstanders daarvoor veelal hoogleraren die terecht zeggen in een brief dat meer CO2 uitstoot echt onverantwoord is. Bedrijven in de fossiel willen graag boren en verkopen dat door te zeggen dat je met de opbrengsten daarvan de energietransitie juist kan versnellen. Maar geld is helemaal niet de bottleneck voor deze transitie maar dat zijn de handjes. Handjes die in dit geval ook nog eens worden ingezet voor fossiel in plaats van voor groene energie. Als je nu zou beginnen met boren duurt het nog minstens twee jaar voordat dat gas de huiskamers instroomt. De mankracht daarvoor kun je veel beter gebruiken voor het vergroten van het groene energie aanbod. Aan geld is echt wel aan te komen door bijvoorbeeld de grote vermogens meer te belasten of de staatsschuld te verhogen. Dat laatste kan makkelijk uit want met een koelere Aarde immers minder kosten door bijvoorbeeld schade als gevolg van weersextremen of droog vallende rivieren waardoor er minder vervoerd kan worden. Maar ja, Jetten is toch gevallen voor de lobby voor fossiel, de wetenschap heeft het nakijken. Ik denk dat Menno Snel een grote rol heeft gespeeld bij die keuze van Jetten. Deze oud staatssecretaris zat voor D66 in Rutte 3 maar is nu lobbyist voor fossiel en zal vast korte lijntjes hebben met dit kabinet.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dit heeft toch meer te maken met de ideologie van de VVD?
Ja leuk, alleen moet je je afvragen of deze maatregel uiteindelijk niet schadelijker is voor Oekraine dan voor Rusland.quote:
Het is lastig hem hier nog het voordeel van de twijfel te gunnen als je ziet hoe het er in buurlanden aan toegaat en wat het resultaat van zijn beleid lijkt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 09:11 schreef Hanca het volgende:
Dit ziet er wel heel beroerd uit. Ben wel benieuwd naar de reacties op kamervragen. Maar als Duitsland, Italië, Frankrijk, Zwitserland, Tsjechië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten SEFE als Duits beschouwen, dan ben je wel heel eigenwijs als je dat niet over neemt. Ik denk niet dat Nederland op het gebied van buitenlandse politiek ook maar op 1 onderwerp meer kennis heeft dan die landen.
Blijkbaar welquote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:04 schreef Cupfighter het volgende:
Ik dacht dat het niet meer erger kon
Pakket maatregelen om problemen bij Ter Apel op te lossen: we geven ze meer woningen.quote:Het kabinet wil dat gemeenten dit jaar nog woningen regelen voor twintigduizend statushouders. Normaal gesproken krijgen deze asielzoekers met een verblijfsvergunning een woning toegewezen. Maar op dit moment verblijven bijna zeventienduizend van hen nog in een azc. Mede hierdoor stokt de doorstroming en zijn er enorme problemen in aanmeldcentrum Ter Apel.
Het plan van het kabinet is onderdeel van een pakket maatregelen waar vrijdag over wordt gepraat.
https://www.nu.nl/politie(...)d-statushouders.html
Het ergste vind ik nog dat de oppositie zo verdeeld is, dat er geen alternatief kan worden gevormd. De helft van de oppositie bestaat momenteel uit politici die de wildste uitspraken doen (Wilders, FvD, maar ook BBB en JA21, terwijl aan de andere kant Volt en SP lekker schoppen). In de volgende periode, vanaf ultimo 2025, kan er geen regering worden gevormd zonder minimaal één van de zittende regeringspartijen. Dus de combinatie die uiteindelijk moet gaan regeren na Rutte-4, zal maanden moeten bakkeleien over komma’s in de kantlijn, voor een fatsoenlijk en betrouwbaar kabinet kan worden gevormd,quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 20:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Blijkbaar wel
[..]
Pakket maatregelen om problemen bij Ter Apel op te lossen: we geven ze meer woningen.
En het erge is nog, als het uiteindelijk allemaal valt gaan ze net als tijdens corona gewoon lekker anderhalf jaar demissionair verder. Want oh, overal crisis. Gas, asielzoekers, stikstof, nee dan moeten we echt even snel ingrijpen en nog wat wetten er doorheen jagen.
Ik denk niet dat Rutte een probleem heeft met een formatie die opnieuw anderhalf jaar duurt. Jij?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:17 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Het ergste vind ik nog dat de oppositie zo verdeeld is, dat er geen alternatief kan worden gevormd. De helft van de oppositie bestaat momenteel uit politici die de wildste uitspraken doen (Wilders, FvD, maar ook BBB en JA21, terwijl aan de andere kant Volt en SP lekker schoppen). In de volgende periode, vanaf ultimo 2025, kan er geen regering worden gevormd zonder minimaal één van de zittende regeringspartijen. Dus de combinatie die uiteindelijk moet gaan regeren na Rutte-4, zal maanden moeten bakkeleien over komma’s in de kantlijn, voor een fatsoenlijk en betrouwbaar kabinet kan worden gevormd,
Je hebt toch het idee dat ze nog net niet rollebollend over straat gaan. Dit lijkt in alles op een kabinet in z’n nadagen…quote:„Een onveilige werksfeer”, constateert een minister zelfs over de omgangsvormen binnen Rutte IV, nu ’men elkaar vanuit de coalitie en het kabinet publiekelijk afvalt’. „Het is geen team dat voor elkaar staat en rugdekking geeft als het moeilijk wordt”, klaagt de bewindspersoon. Een fractievoorzitter uit de coalitie beaamt dat de sfeer niet goed is.
Wie gaat het kabinet laten vallen dan?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:27 schreef trein2000 het volgende:
Zeer zorgwekkende geluiden in de Telegraaf weer: https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
[..]
Je hebt toch het idee dat ze nog net niet rollebollend over straat gaan. Dit lijkt in alles op een kabinet in z’n nadagen…
Hij niet nee.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Rutte een probleem heeft met een formatie die opnieuw anderhalf jaar duurt. Jij?
Woppert, die kan niet meer terug straks. De dood of de gladiolen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wie gaat het kabinet laten vallen dan?
Die kijkt wel uit. Die gaat vier zetels halen bij de komende verkiezingen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Woppert, die kan niet meer terug straks. De dood of de gladiolen.
Liever 6 nu dan vier na de onvermijdelijke val na de Statenverkiezingen. Wanneer het kabinet de EK definitief verliest.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die kijkt wel uit. Die gaat vier zetels halen bij de komende verkiezingen.
Dit zijn toch echt geluiden die we zeker de laatste 2 jaar van Rutte III ook al hoorden, dat de ministers continue ruzie hadden. Er lijkt nu alleen meer te lekken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:27 schreef trein2000 het volgende:
Zeer zorgwekkende geluiden in de Telegraaf weer: https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
[..]
Je hebt toch het idee dat ze nog net niet rollebollend over straat gaan. Dit lijkt in alles op een kabinet in z’n nadagen…
Zelfs ik denk momenteel: Laat het maar vallen. En dan hopen dat rechts (BBB/Omtzigt) de boel gaat overnemen. Tikkeltje populistisch maar ben zo ontzettend D66-moe.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je heel nuchter kijkt is dat natuurlijk niet heel positief. Ik ben er ook wel klaar mee maar de enige oplossing is dat het PVV-electoraat wat meer gaat stemmen op BBB of dat soort partijen. Dan heb je genoeg rechtse stemmen voor een rechts kabinet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:21 schreef Scorpie het volgende:
Dit kabinet is natuurlijk ten dode opgeschreven.
De boel gaat snel klappen.
Ja als we weer een jaar op een formatie moeten wachten blijven de hoofdpijndossiers nog langer liggen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als je heel nuchter kijkt is dat natuurlijk niet heel positief. Ik ben er ook wel klaar mee maar de enige oplossing is dat het PVV-electoraat wat meer gaat stemmen op BBB of dat soort partijen. Dan heb je genoeg rechtse stemmen voor een rechts kabinet.
Alle andere opties zijn behoorlijk ten dode opgeschreven.
BBB: Stikstofprobleemontkenning;quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als je heel nuchter kijkt is dat natuurlijk niet heel positief. Ik ben er ook wel klaar mee maar de enige oplossing is dat het PVV-electoraat wat meer gaat stemmen op BBB of dat soort partijen. Dan heb je genoeg rechtse stemmen voor een rechts kabinet.
Ja PVV en FvD zijn totaal kansloos maar die kerncentrales wil de VVD ook en over die stikstof willen ze ook echt wel praten. Dat zou met JA21 en BBB best goedkomen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
BBB: Stikstofprobleemontkenning;
PVV: Uit de EU;
JA21: Kerncentrales bouwen.
FvD:![]()
![]()
![]()
VVD realiseert zich dat er geen kerncentrales gebouwd gaan worden. Dat staat alleen maar in hun standpuntenopsomming om stemmen te trekken want voor veel mensen lijkt het de oplossing.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja PVV en FvD zijn totaal kansloos maar die kerncentrales wil de VVD ook en over die stikstof willen ze ook echt wel praten. Dat zou met JA21 en BBB best goedkomen.
Dan is dit land reddeloos verloren.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:34 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
VVD realiseert zich dat er geen kerncentrales gebouwd gaan worden. Dat staat alleen maar in hun standpuntenopsomming om stemmen te trekken want voor veel mensen lijkt het de oplossing.
Lijkt me niet, er zijn gelukkig veel meer opties. Sowieso zou BBB steeds botsen met de rechter, over onhoudbaar gesproken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Met energie komt het wel weer goed. Helaas liggen er meer dossiers en daar heb ik een hard hoofd in. Ook populisme baart me zorgen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan is dit land reddeloos verloren.
Over stikstof valt weinig te praten, de rechter eist dat dit gebeurt. Politieke partijen gaan alleen over het hoe, niet over het of en hoeveel.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja PVV en FvD zijn totaal kansloos maar die kerncentrales wil de VVD ook en over die stikstof willen ze ook echt wel praten. Dat zou met JA21 en BBB best goedkomen.
Dat mag. Ik maak me ook zorgen maar bij mij zit die zorg meer in de Groenlinks/D66 club die mij veel te groot is.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Met energie komt het wel weer goed. Helaas liggen er meer dossiers en daar heb ik een hard hoofd in. Ook populisme baart me zorgen.
Wat frisse gezichten bij de middenpartijen zou inderdaad erg fijn zijn. Maar ik blijf er bij dat er steeds meer een strijd tussen conservatief en progressief (zal geen links versus rechts meer zeggenquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lijkt me niet, er zijn gelukkig veel meer opties. Sowieso zou BBB steeds botsen met de rechter, over onhoudbaar gesproken.
Maar rondom verkiezingen kan er veel gebeuren, we weten nog niet eens wie de lijsttrekker is van de PvdA en of VVD, D66 en CDA wel door zouden gaan met hun huidige leider. Zeker het CDA zou ik adviseren een nieuwe leider die nog nooit in Den Haag is geweest behalve als toerist aan te stellen. Lijkt me hun enige kans. En je hebt joker Omtzigt (die net zo goed met PvdA en GL in zee kan gaan, maar wel stemmen van rechts kan trekken) ook nog.
Mijn voorkeur is zoals altijd het midden. Met een kleine hang naar links, zeker na 10 jaar VVD. Doe maar weer eens een PvdA premier.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 08:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat frisse gezichten bij de middenpartijen zou inderdaad erg fijn zijn. Maar ik blijf er bij dat er steeds meer een strijd tussen conservatief en progressief (zal geen links versus rechts meer zeggen) aan het ontstaan is.
En dat zie je ook bij zo'n asielcrisis, de narratieven lopen zo ontzettend uiteen. Conservatief heeft het alleen maar over de asielstroom indammen en progressief heeft het alleen maar over dat het zo zielig is en iedereen moet worden opgevangen. Ik zie daar maar 1 oplossing voor: Of we gaan volledig over links, of we gaan volledig over rechts. Hebben we in ieder geval consistent beleid.
En mijn voorkeur is dan toch rechts.
Nee dat laatste is dus exact wat ik zeg. De enige manier om over rechts te gaan is dat er meer mensen op partijen als JA21 of BBB gaan stemmen. Daar wil de VVD echt wel mee in zee. (Beetje zoals met de LPF in 2002) Maar dan heb je genoeg 'redelijke' rechtse stemmen nodig en moet je geen 30 zetels verspillen aan FVD en PVV.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 08:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn voorkeur is zoals altijd het midden. Met een kleine hang naar links, zeker na 10 jaar VVD.
Maar er is toch denk ik ook niemand die denkt dat PVV of FvD in een regering komen of dat die überhaupt een regering langer dan een paar maanden overeind kunnen houden? Zolang rechts Nederland op zulke figuren stemt, zit een nog rechtser kabinet dan het huidige er dus (gelukkig) niet in.
Als je alleen naar de cijfertjes kijkt wel. Als je naar de gevolgen van dit beleid ben ik er wat minder blij mee. Ze hebben dit bewerkstelligd door alles over de schutting te flikkeren bij gemeenten en voorzieningen kapot te bezuinigen. Een van de redenen waarom dit land nu helemaal aan het vastlopen is.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 08:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:hanca Denk trouwens wel dat het goed is om te blijven benadrukken dat het financiële beleid van de laatste kabinetten uitstekend is, zeker als je dit vergelijkt met de rest van Europa. Het populistische gezeur dat het op dat vlak slecht gaat vind ik dan ook flauwekul.
Jij wil graag een kabinet dat de rechtsstaat negeert? Lijkt me geen goed plan.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 08:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Al die rechterlijke problemen die jij dan noemt komen daarna wel, en als puntje bij paaltje komt dan is daar altijd wel weer wat mogelijk en kan de politiek bepaalde dingen ook gewoon negeren. Zeker Europese regeltjes. Dat doen namelijk zoveel landen, we hoeven niet altijd het braafste jongetje van de klas te zijn.
Misschien gaan ze bij de VVD liever eerst over rechts om hun rechterflank te laten zien dat het niet werkt ipv meteen over links en ze hun rechterflank kwijtraken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 09:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij wil graag een kabinet dat de rechtsstaat negeert? Lijkt me geen goed plan.
En VVD en CDA stapten inderdaad al 2 keer in een onstabiele situatie met dergelijke populistische partijen. Om de eerste keer na 3 maanden en de tweede keer na 18 maanden met een gevallen kabinet te zitten. Met alle maanden er tussen veel gedoe, geruzie en een boze achterban. De vraag is, zijn ze bij de VVD zo stom om zich 3 keer aan die steen te stoten?
Onderschat het CDA nooit. Als je lokaal nog steeds de landelijke partij met de meeste zetels bent, heb je gewoon nog steeds een behoorlijke potentie. Het deel van het CDA dat nu in Den Haag zit is wel uitgespeeld, maar voor hetzelfde geld halen ze een enorm stemmenkanon uit de tientallen bestuurders die de partij rijk is.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 09:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Misschien gaan ze bij de VVD liever eerst over rechts om hun rechterflank te laten zien dat het niet werkt ipv meteen over links en ze hun rechterflank kwijtraken.
CDA is wel uitgespeeld nu lijkt me.
Politieke partijen gaan ook over regels waar een rechter over oordeelt. Men zou ook andere minder stringente regels kunnen doorvoeren. Laat de rechter dan maar oordelen hoe het dan zit.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 07:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Over stikstof valt weinig te praten, de rechter eist dat dit gebeurt. Politieke partijen gaan alleen over het hoe, niet over het of en hoeveel.
De rechter wordt er steeds bij gehaald maar dat is niet de wetgevende macht toch?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 10:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Politieke partijen gaan ook over regels waar een rechter over oordeelt. Men zou ook andere minder stringente regels kunnen doorvoeren. Laat de rechter dan maar oordelen hoe het dan zit.
Boze achterban viel ook wel mee. Ik was vooral boos op het gefaal van de LPF en PVV, de coalitieakkoorden van 2002 en 2010 vond ik uitstekend. Maarja als je op radicaal-rechts zulke debielen hebt die weigeren hun zegeningen te tellen (dat ze eindelijk hun rechtse kabinet hebben) en de coalities meteen weer opblazen dan komt er inderdaad weinig van terecht.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 09:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij wil graag een kabinet dat de rechtsstaat negeert? Lijkt me geen goed plan.
En VVD en CDA stapten inderdaad al 2 keer in een onstabiele situatie met dergelijke populistische partijen. Om de eerste keer na 3 maanden en de tweede keer na 18 maanden met een gevallen kabinet te zitten. Met alle maanden er tussen veel gedoe, geruzie en een boze achterban. De vraag is, zijn ze bij de VVD zo stom om zich 3 keer aan die steen te stoten?
Met als gevolg dat wij mogen opdraaien voor de hulp aan landen die het minder voor elkaar hebben. De 40 miljard aan coronasteun voor Italië bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 08:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:hanca Denk trouwens wel dat het goed is om te blijven benadrukken dat het financiële beleid van de laatste kabinetten uitstekend is, zeker als je dit vergelijkt met de rest van Europa. Het populistische gezeur dat het op dat vlak slecht gaat vind ik dan ook flauwekul.
Gaat niet, want dit gaat om europese regels. Verder kan een rechter ook voor een versoepeling van regels liggen als dit bijvoorbeeld de kwaliteit van leven aan tast of dat voor toekomstige generaties doet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 10:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Politieke partijen gaan ook over regels waar een rechter over oordeelt. Men zou ook andere minder stringente regels kunnen doorvoeren. Laat de rechter dan maar oordelen hoe het dan zit.
Dat laatste is natuurlijk een gotspe, daarmee kan de rechter naar het hem/haar uitkomt politieke oordelen vellen. Zou wat zijn, dat de rechter een streep zet door de massa immigratie omdat het de kwaliteit van leven van autochtone Nederlanders aantast. Toch hebben ze zoiets wel gedaan in het Urgenda arrest.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gaat niet, want dit gaat om europese regels. Verder kan een rechter ook voor een versoepeling van regels liggen als dit bijvoorbeeld de kwaliteit van leven aan tast of dat voor toekomstige generaties doet.
Ja, laten we een bananenrepubliek worden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 10:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de rest van de EU negeren ze ook een hoop regels. NL is het enige land dat serieus de stikstofuitstoot doorgeeft. En (toevallig?) hebben geen van de andere landen een stikstofcrisis.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:25 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja, laten we een bananenrepubliek worden.
Nederland heeft dus een voorbeeldfunctie. Op naar een betere wereld. We mogen erg blij zijn met D66 in dit kabinet, want anders werd er vast een 'kop-in-het-zand-steken'-beleid gevoerd. Dat bepaalde landen net doen alsof er geen crisis is, maakt het nog geen waarheid. Je kunt niet voor altijd de feiten blijven ontkennen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:28 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
In de rest van de EU negeren ze ook een hoop regels. NL is het enige land dat serieus de stikstofuitstoot doorgeeft. En (toevallig?) hebben geen van de andere landen een stikstofcrisis.
Geen van die andere landen hebben dan ook een veedichtheid die überhaupt maar in de buurt komt bij die van Nederland.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:28 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
In de rest van de EU negeren ze ook een hoop regels. NL is het enige land dat serieus de stikstofuitstoot doorgeeft. En (toevallig?) hebben geen van de andere landen een stikstofcrisis.
Het is krankzinnig dat wij in dit overbevolkte land ook nog "natuur / (19e -eeuws cultuurlandschap / parken)" in stand willen houden door de grond niet te rijk te maken. Waarom willen wij in dit kleine land wat eigenlijk een grote stad is ook nog zorgen voor biodiversiteit. Dat kan niet samen gaan (blijkt). Laat die soorten maar leven in DE of FR.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:32 schreef laforest het volgende:
[..]
Nederland heeft dus een voorbeeldfunctie. Op naar een betere wereld. We mogen erg blij zijn met D66 in dit kabinet, want anders werd er vast een 'kop-in-het-zand-steken'-beleid gevoerd. Dat bepaalde landen net doen alsof er geen crisis is, maakt het nog geen waarheid. Je kunt niet voor altijd de feiten blijven ontkennen.
Je zou net zo goed kunnen zeggen dat het krankzinnig is dat we in dit overbevolkte land zoveel ruimte aan de landbouw geven. Iets wat helemaal niet noodzakelijk is voor onze eigen voedselvoorziening.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:57 schreef zoost het volgende:
[..]
Het is krankzinnig dat wij in dit overbevolkte land ook nog "natuur / (19e -eeuws cultuurlandschap / parken)" in stand willen houden door de grond niet te rijk te maken. Waarom willen wij in dit kleine land wat eigenlijk een grote stad is ook nog zorgen voor biodiversiteit. Dat kan niet samen gaan (blijkt). Laat die soorten maar leven in DE of FR.
Dit is typisch hedendaags D66. Wij ( de stads elite) hoeven niet te kiezen. Wij willen en biodiversiteit in de stadsparken en heel de wereld binnenhalen en dat moet dan maar ten koste gaan van de boeren. Bah!
En jezelf dan ook nog heel verheven voelen.
Juist. QFT!quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je zou net zo goed kunnen zeggen dat het krankzinnig is dat we in dit overbevolkte land zoveel ruimte aan de landbouw geven. Iets wat helemaal niet noodzakelijk is voor onze eigen voedselvoorziening.
Waarom moet de natuur altijd het onderspit delven?
Het gaat om de intensiviteit van de land en veebouw, die is te dik geworden. Niet de schuld van de huidige boeren, maar van vorig beleid.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je zou net zo goed kunnen zeggen dat het krankzinnig is dat we in dit overbevolkte land zoveel ruimte aan de landbouw geven. Iets wat helemaal niet noodzakelijk is voor onze eigen voedselvoorziening.
Dan lijkt het mij logisch dat je ook tegen massaimmigratie bent? Dat gaat uiteindelijk toch ook ten koste van de natuur?quote:
Er is geen verplichting dat door te geven. Is ook niet nodig want alles is zichtbaar vanuit de ruimte. Vive la France!quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:28 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Rampzalige, intensieve bio-industrie vergelijken met het opvangen van oorlogsvluchtelingen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:09 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Dan lijkt het mij logisch dat je ook tegen massaimmigratie bent? Dat gaat uiteindelijk toch ook ten koste van de natuur?
Nee, dat is niet krankzinnig. Ten eerste het bespaard 25 miljard die je aan andere zaken kunt uitgeven. Ten tweede de boeren zorgen voor voedsel voor NL en andere gebieden. Ten derde houden ze natuurlandschap in stand zonder dat dat geld kost.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Immigranten zijn niet per se vluchtelingen hè.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:14 schreef laforest het volgende:
[..]
Rampzalige, intensieve bio-industrie vergelijken met het opvangen van oorlogsvluchtelingen.
Ik ben een kosmopolie, en van mij mogen immigratieregels wereld afgeschaft worden zodat alle mensen kunnen wonen waar ze willen.
Natuur in Nederland bestaat niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kwaadaardige onzin.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Natuur in Nederland bestaat niet.
Hou nou eens op met deze leugen.
Oh, ik zal het mijn oude professoren vertellen die mij biologie hebben onderwezen op de universiteit.quote:
Men noemt het geen natuur, omdat al het land gecultiveerd is (behalve Biesbosch). Echter, dat is een incorrecte manier om er naar te kijken, en een verouderde kijk die in het onderwijs van de jaren 70 past.quote:
De vraag wat je echte natuur mag noemen en of je de gebieden die zijn beïnvloed door menselijk ingrijpen nog natuur mag noemen vind ik eigenlijk helemaal niet relevant voor de discussie.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Natuur in Nederland bestaat niet.
Hou nou eens op met deze leugen.
Het is inderdaad een dooddoener.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:30 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De vraag wat je echte natuur mag noemen en of je de gebieden die zijn beïnvloed door menselijk ingrijpen nog natuur mag noemen vind ik eigenlijk helemaal niet relevant voor de discussie.
Immigratie zou vrij moeten zijn over de hele wereld. 1 planeet, 1 mensheid.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:22 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Immigranten zijn niet per se vluchtelingen hè.
Maar goed, ik denk dat wanneer we 25+ miljoen inwoners hebben er ook niet veel ruimte meer zal zijn voor de natuur.
En met iets meer stikstof ontstaat er weer andere natuur met andere soorten. Ik zie echt het probleem niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:30 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De vraag wat je echte natuur mag noemen en of je de gebieden die zijn beïnvloed door menselijk ingrijpen nog natuur mag noemen vind ik eigenlijk helemaal niet relevant voor de discussie.
Ook de natuurgebieden die sterk zijn gevormd door menselijk ingrijpen hebben een bepaalde soortenrijkdom van planten en dieren opgeleverd. Een soortenrijkdom die door de stikstofneerslag wordt aangetast. En of je dat nu natuur wilt noemen of niet, het gaat om de vraag of je die soortenrijkdom van planten en dieren die we in Nederland nog hebben wilt beschermen.
En welk sociaal zekerheidsstelsel? Welke Pensioenwetgeving?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:32 schreef laforest het volgende:
[..]
Immigratie zou vrij moeten zijn over de hele wereld. 1 planeet, 1 mensheid.
Basisinkomen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:33 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
En welk sociaal zekerheidsstelsel? Welke Pensioenwetgeving?
Je kan het zo denigrerend omschrijven als je wil maar dat verandert weinig aan het feit dat wij een (welbewust) een verplichting zijn aangegaan om het te beschermen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:29 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Het zijn intensief beheerde stadsparken. Geen echte natuur.
Die wil gewoon even lekker bashen op asielzoekers en grijpt daar elk onderwerp voor aan. Jammer dat je met die domheid steeds interessante discussies doodslaat maar dan heeft hij zijn lolletje ook weer gehad.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Gaat een beetje offtopic hier. Het begon met de stelling dat Nederland braaf stikstofcijfers doorgeeft en andere EU landen niet en dus zou Nederland zich ook niet aan regels hoeven te houden.
Dat heb ik ontkracht omdat landen het niet verplicht zijn deze informatie te leveren en dat dat ook niet nodig is door satelliettechnologie
Het is dus een dwaling van @:Tlaloc die blijkbaar onvoldoende is geinformeerd en daardoor verkeerde conclusies trekt.
En die verplichting kunnen we ook weer intrekken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je kan het zo denigrerend omschrijven als je wil maar dat verandert weinig aan het feit dat wij een (welbewust) een verplichting zijn aangegaan om het te beschermen.
Sja.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:51 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Die wil gewoon even lekker bashen op asielzoekers en grijpt daar elk onderwerp voor aan. Jammer dat je met die domheid steeds interessante discussies doodslaat maar dan heeft hij zijn lolletje ook weer gehad.
Al hadden we alleen onze eigen informatie dan nog kun je de conclusie trekken dat we de natuur al veel te lang hebben uitgewoond. Dat weten die boeren zelf ook wel maar ja hunnie!!1!quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 13:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Sja.
Hier het bewuste artikel dat ook in NWS is besproken.
https://nos.nl/collectie/(...)tof-niet-aan-brussel
Er staat duidelijk dat landen niet verplicht zijn om die informatie door te geven. Er zijn boeren die dat niet doorgeven door andere landen gebruiken om de verontwaardigingskaart te trekken.
Naar mijn mening hadden de NOS journalisten wat beter hun werk mogen doen door te melden dat die informatie beschiknaar is uit satellietdata want hoe ze het brengen is stemmingmakerij.
Het is al tientallen jaren bekend en weer wil men uitstellen en door hun macht de coalitie destabiliseren. Ik vind dat een ernstige zaak.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 13:03 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Al hadden we alleen onze eigen informatie dan nog kun je de conclusie trekken dat we de natuur al veel te lang hebben uitgewoond. Dat weten die boeren zelf ook wel maar ja hunnie!!1!
Als de EU en de rest daar ook mee akkoord gaat ja, maar waarom zouden ze dat doen voor een land dat in alle andere gevallen van lidstaten heeft geëist dat ze zich koste wat kost aan hun verplichtingen moesten?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 13:00 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
En die verplichting kunnen we ook weer intrekken.
In 1998 is de boeren al duidelijk gemaakt dat de mest problematiek dusdanige vormen aannam dat de veestapel omlaag zou moeten. Het heeft tot 2022 geduurd voordat de regering daar echt op gaat ingrijpen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 13:03 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Al hadden we alleen onze eigen informatie dan nog kun je de conclusie trekken dat we de natuur al veel te lang hebben uitgewoond. Dat weten die boeren zelf ook wel maar ja hunnie!!1!
In duitsland en Wallonie weet geen enkele boer ergens vanquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 14:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:
'Stikstof' als symbool voor een falende overheid
Heb je een bewijs van die ernstige beschuldiging?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In duitsland en Wallonie weet geen enkele boer ergens van
, hier wordt het gebruikt om de woningbouw te dwarsbomen
Omdat ze nu voor statushouders ook niet kunnen bouwen , gooit men er 25 miljard tegen aan, dat straks rechtstreeks naar de maffia verdwijnt
Uhm watte? Welke maffia?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:30 schreef michaelmoore het volgende:
dat straks rechtstreeks naar de maffia verdwijnt
dezelfe maffia die de 17 000.000.000 heeft ontvangen die uitgegeven is zonder factuur en budget tijdens de coronaquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Uhm watte? Welke maffia?
[ afbeelding ]
Nogmaals, enig bewijs voor je grove beschuldigingen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dezelfe maffia die de 17 000.000.000 heeft ontvangen die uitgegeven is zonder factuur en budget tijdens de corona
Waar heb jij het over manquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dezelfe maffia die de 17 000.000.000 heeft ontvangen die uitgegeven is zonder factuur en budget tijdens de corona
Europese regels zijn geen natuurwetten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gaat niet, want dit gaat om europese regels
En ook een VVD'er die zich afvraagt wat de partij precies voor de kiezer doet:quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:58 schreef trein2000 het volgende:
Hé kijk, onrust bij de achterban, die hadden we al even niet gehad. De CU dit keer.
Rutte zal wel een knieval hiervoor maken. Want he! Dan kan ie langer premier blijven.quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:07 schreef trein2000 het volgende:
Mogelijk zelfs extra congres.
[ twitter ]
Dit gaat om de gezinshereniging. Ik snap de moeite en pijn, die voel ik ook. Maar als je dan leest dat gezinshereniging in de asielcentra 13.000 plekken in nemen waardoor er nu mensen in de kou op de grond liggen, is dat een ethische afweging. En dan snap ik de keus om eerst de mensen die hier al binnen te zijn te verzorgen. Eerlijk gezegd was ik verbaast dat gezinshereniging zonder verblijf hier kon, ik had van statushouders begrepen dat dat niet ging.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:58 schreef trein2000 het volgende:
Hé kijk, onrust bij de achterban, die hadden we al even niet gehad. De CU dit keer. [ twitter ]
Met de val komen de eventuele idealen van het CU niet dichterbij. Verder is het inderdaad onzinnig en onwenselijk om nu te beknibbelen op gezinshereniging, maar ik vrees voor de CU dat een komend kabinet niet makkelijker daarin gaat zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2022 06:53 schreef Lurf het volgende:
Krokodillentranen. Probeer als ingezetene maar eens een partner uit het (visum-plichtige) buitenland naar Nederland te laten komen. Dat lukt je zelfs met een woning en een vast inkomen niet makkelijk. Overigens zou ik het prima vind als de CU hierom het kabinet laat vallen. Alles voor de goede zaak.
Wat ook weer grotendeels veroorzaakt wordt door het schrijnend tekort aan woningen, waarvan de bouw straks ook weer stil ligt door de stikstofproblematiek.quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:27 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Met de val komen de eventuele idealen van het CU niet dichterbij. Verder is het inderdaad onzinnig en onwenselijk om nu te beknibbelen op gezinshereniging, maar ik vrees voor de CU dat een komend kabinet niet makkelijker daarin gaat zijn.
Het is allemaal symptoombestrijding, de oorzaak ligt voor een groot deel toch in de gebrekkige uitstroom van de AZC's.
Volgensmij is het probleem toch echt de instroom bij de AZC's. Uitstroom het probleem noemen is pas symptoombestrijding.quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:27 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Met de val komen de eventuele idealen van het CU niet dichterbij. Verder is het inderdaad onzinnig en onwenselijk om nu te beknibbelen op gezinshereniging, maar ik vrees voor de CU dat een komend kabinet niet makkelijker daarin gaat zijn.
Het is allemaal symptoombestrijding, de oorzaak ligt voor een groot deel toch in de gebrekkige uitstroom van de AZC's.
Een erg links kabinet kan volgens de huidige peilingen rekenen op maximaal 30 zetelsquote:Op maandag 29 augustus 2022 09:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
46 Fokkers inmiddels gestemd. 13 over links, 13 over rechts, 11 willen een soort nationaal kabinet en 9 een nog breder middenkabinet. De landelijke verdeeldheid aardig in beeld gebracht.![]()
[poll=4352]
De enige hoop is dan zo'n beetje Pieter Omtzigt dus als grote redelijke sociaaldemocratische middenpartij. Op uiterst rechts verdwijnen er nog altijd zo'n 30 zetels in de prullenbak waar nooit mee te regeren zal zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Een erg links kabinet kan volgens de huidige peilingen rekenen op maximaal 30 zetels. Hoop echt dat er voor de verkiezingen een nieuwe grote partij op staat waar we jaren mee vooruit kunnen. Liefst iets sociaal democratisch. Hoewel we er economisch onder Rutte structureel heel goed op staan zijn we qua sociale voorzieningen en zorg en onderwijs achteruit gehold. En bestuurlijk is het een puinhoop.
Nee, want de keten is gemaakt op instroom en uitstroom en bij die tweede stokt het - statushouders zitten steeds langer in het AZC waarmee ze dus plekken innemen van mensen in afwachting van hun asielzaak. De problemen zitten voornamelijk aan de uitstroomkant.quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgensmij is het probleem toch echt de instroom bij de AZC's. Uitstroom het probleem noemen is pas symptoombestrijding.
Pieter Omtzigt is een goedkope rechtse populist waar niemand iets van hoeft te verwachten.quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
De enige hoop is dan zo'n beetje Pieter Omtzigt dus als grote redelijke sociaaldemocratische middenpartij.n.
lol. Van der Plas, Wilders en Eerdmans idem dito.quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:45 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Pieter Omtzigt is een goedkope rechtse populist waar niemand iets van hoeft te verwachten.
Ben er ook niet kapot van maar je moet wat.quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:45 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Pieter Omtzigt is een goedkope rechtse populist waar niemand iets van hoeft te verwachten.
Nee, de instroom is niet bijzonder en toch loopt het vast. Dus is het probleem dr uitstroom.quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgensmij is het probleem toch echt de instroom bij de AZC's. Uitstroom het probleem noemen is pas symptoombestrijding.
Misschien komt dat puur door zijn lange termijn, maar buiten Rutte zie je ook gewoon niemand voor je als MP. Best pijnlijk is dat toch welquote:
Zoals het nu staat: de leider van de VVD.quote:
Van Haga is er ook nog. En Thierry!quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
lol. Van der Plas, Wilders en Eerdmans idem dito.
Als er een kant geen klagen heeft over veel te veel media-aandacht, is het wel de rechterflank. Politici aan die flank zijn eigenlijk alleen per definitie incompetent en alleen met zichzelf bezigquote:Op maandag 29 augustus 2022 11:14 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Van Haga is er ook nog. En Thierry!
Wat Nederland nodig heeft is een nieuw rechts geluid om de teleurgestelde kiezer terug te winnen deel 4,5,6 en 7.
Hopelijk dat bij de volgende upcoming rechtse stem de media deze persoon wel een eerlijke kans geven en zijn/haar splinterpartij willen kickstarten met uitgebreide interviews en talkshowoptredens! Dat is wat dit land nodig heeft.
Van mij mogen ze het een keer proberen. VVD, BBB, PVV, JA21. Hebben we dat tenminste gehad.quote:Op maandag 29 augustus 2022 11:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als er een kant geen klagen heeft over veel te veel media-aandacht, is het wel de rechterflank. Politici aan die flank zijn eigenlijk alleen per definitie incompetent en alleen met zichzelf bezig
Alsjeblieft niet. We hebben zoiets gehad met Rutte I. Was verschrikkelijk. Ook in een jaar kan zo'n kabinet zo veel kapot maken dat je er jaren over doet om het te herstellen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 11:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Van mij mogen ze het een keer proberen. VVD, BBB, PVV, JA21. Hebben we dat tenminste gehad.
Die BBB, JA21 etc, waar halen die capabele ministers en bestuurders vandaan? Ik heb geen zin in weer die LPF ellende.quote:Op maandag 29 augustus 2022 11:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Van mij mogen ze het een keer proberen. VVD, BBB, PVV, JA21. Hebben we dat tenminste gehad.
Nou, gewoon niet. Blijft geen maand zitten zoiets en daarom komt het er ook niet. Een informateur gaat van te voren zeggen; 'Nee, jongens, gaat 'm niet worden'.quote:Op maandag 29 augustus 2022 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Die BBB, JA21 etc, waar halen die capabele ministers en bestuurders vandaan? Ik heb geen zin in weer die LPF ellende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |