Klopt. Overigens is de OP niet van Etto maar van de reeks, ik zal straks kijken of er een beter plaatje is.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Volgens mij klopt het plaatje in de OP niet Etto. Sommige zetelaantallen en ik zie JA21 niet.
Edit: JA21 wel gevonden, maar er staat geen pijltje.
https://eenvandaag.avrotr(...)t-tot-meer-suicides/quote:Toenmalig minister Edith Schippers van Volksgezondheid liet er in 2017 geen twijfel over bestaan. Binnen een jaar zouden alle wachtlijsten in de geestelijke gezondheidszorg (ggz) zijn verdwenen. Nu 5 jaar later blijkt het tegenovergestelde het geval en vooral mensen met ernstige psychische klachten moeten lang wachten.
dit heeft toch meer te maken met de ideologie van de VVD?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:29 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Psychiatriecrisis! Mooi zo'n serie over crises in Nederland want de serie maakt uitstekend duidelijk dat de partijen D66, CDA en VVD overklotsen van de onkunde.
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)t-tot-meer-suicides/
Wat wellicht de kern van de problemen is is dat met de adviezen aan de Rutte kabinetten onvoldoende gebeurt. Nederland heeft immers voldoende instanties die de kabinetten regelmatig adviseren over vanalles. Denk bijvoorbeeld aan de WRR, het SCP, het PBL, de RvS, Algemene Rekenkamer en de Ombudsman. Daarnaast zijn er commissies die met adviezen komen. Je had Borstlap over de arbeidsmarkt, Roemer over de arbeidsmigranten, en Remkes over stikstof. Gisteren in EenVandaag werd uitgelegd dat er in 2007 al een rapport was geschreven met daarin aanbevelingen voor de woningmarkt, ook niks mee gebeurt. Ik heb wel eens een analyse gelezen waarin werd uitgelegd dat als wel die adviezen waren opgevolgd er veel van de crises waar Nederland nu mee kampt er niet zouden zijn of veel minder diep zouden zijn. Opvallend is dat als het grootkapitaal op de deur klopt Rutte wel opeens wel wakker wordt. Kijk, dat rapport over de woningmarkt wordt genegeerd maar als Polman opbelt omdat hij van de dividendbelasting af wil komt Rutte wel meteen in actie. Nu ging dat afschaffen uiteindelijk niet door maar het contrast in actiebereidheid bij Rutte spreekt boekdelen. Bij die wens om de dividendbelasting af te schaffen voelde hij de noodzaak daarvoor in zijn diepste vezels.
Mijn stelling luidt dan ook: Als je de lobbycratie waarin de stem van het grootkapitaal het luidst in doorklinkt prefereert boven de democratie dan is een stem op VVD, D66 of CDA een uitstekende keuze.
quote:Kabinet stap alsjeblieft op en ga iets anders doen
Er staat een tent voor het COA in Ter Apel.
Een paviljoentent met slaapplekken voor tweehonderd mensen. Die tent staat leeg.
Zevenhonderd mensen slapen buiten.
Voor het eerst sinds het bestaan van Artsen Zonder Grenzen bieden zij hulp in Nederland, omdat de overheid het laat afweten. Artsen Zonder Grenzen. Noodhulp. In Nederland.
Zij vergelijken de situatie in Ter Apel met het beruchte Griekse opvangkamp Moria.
Waarom staat die tent met tweehonderd slaapplekken leeg?
Vanwege de bureaucratische rot die al een jaar of twintig en een stuk of acht kabinetten lang de fundering van onze samenleving zodanig aanvreet dat het huis nu instort.
Het huidige kabinet toont niet de wil noch de macht om er ook maar iets aan te doen.
De tent is geplaatst door het ministerie van Justitie, maar staat op de grond van de Dienst Justitiële Inrichtingen in de gemeente Westerwolde.
Als het om verantwoordelijkheid nemen gaat, wijzen deze drie partijen naar elkaar. Dus slaapt er niemand in de tent.
Het houdt een keer op voor dit kabinet.
Stap alsjeblieft op. Kijk goed uit waar je loopt. Pas op dat je niet verdrinkt in het moeras dat eens een goed functionerend zorgsysteem was, want er is niemand om je eruit te trekken.
Laat alles vallen en ga iets anders doen.
Pas op dat je niet struikelt over de ingestorte puinhopen van de woningmarkt. En kijk even omhoog, dan zie je een woonminister met een bouwhelm op, die bovenop een berg stenen staat te poseren voor alweer een kekke foto op zijn Twitter-account.
In onhaalbare doelen en valse beloftes kan niemand wonen.
In desinformatie de Eerste Kamer is woedend op Hugo de Jonge en het is niet de eerste keer dat hij wordt beticht van luchtspiegelingen kan ook niemand wonen.
Wie pech heeft, kan überhaupt geen betaalbare woning vinden.
Blijf in het buitenland, minister van Buitenlandse Zaken, met je doorzichtige stikstofgedraai omdat je bang bent dat je partij wordt gedecimeerd.
Hou er gewoon mee op..
Net als je denkt dat het niet erger kon...quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
In welk universum leeft dit kabinet?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ld-gaat-naar-rusland
Dit is wel gênant in het kwadraat ja. Jetten valt ook wel behoorlijk door de mand zeg.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wut? Hoe dan?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoezo, had je die in een eerder stadium wel kwaliteiten toegedicht?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:46 schreef trein2000 het volgende:
Jetten valt ook wel behoorlijk door de mand zeg.
Ja ik geef het op hoor... dit... hersenen... pijn...quote:
Ik denk niet dat die een meerderheid krijgtquote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit kan echt niet. Motie van wantrouwen waardig dit, opkrassen.
Maar dit kan toch niet? Gemeenten voor veel geld benadelen om Rusland te bevoordelen. Op basis van een interpretatie van EU-wetgeving dat geen enkel ander land deelt. Daarbij mogelijk nog zelf de wets schendend ook.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die een meerderheid krijgt
Denken dat dit kabinet het beste met Nederland voor heeft, is dan ook achterlijk.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:45 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Net als je denkt dat het niet erger kon...
Maar Jetten is kennelijk overtuigd van zijn eigen gelijk, aangezien hij weigert om het beleid aan te passen. Dan neem ik aan dat de rest van de regering, en derhalve ook de coalitiefracties in de Kamer, daar wel achter staan. En is een MvW dus weer gewoon kansloos.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dit kan toch niet? Gemeenten voor veel geld benadelen om Rusland te bevoordelen. Op basis van een interpretatie van EU-wetgeving dat geen enkel ander land deelt. Daarbij mogelijk nog zelf de wets schendend ook.
Kansloos in het kwadraat.
Kan hij op zijn minst tekst en uitleg geven in de Kamer. FFS dit kan toch niet?!quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die een meerderheid krijgt
En driemaal raden waar de gemeenten de schade gaan verhalen nu het niet bij het Rijk kan.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dit kan toch niet? Gemeenten voor veel geld benadelen om Rusland te bevoordelen. Op basis van een interpretatie van EU-wetgeving dat geen enkel ander land deelt. Daarbij mogelijk nog zelf de wets schendend ook.
Precies dit... ik kap er gewoon mee. Was niks, wordt niks, heel dit deplorabele kabinet van wereldvreemdenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:58 schreef BasEnAad het volgende:
Ik wil het gewoon ook allemaal niet meer weten, slecht voor mijn humeur.
Het maakt nu uit hoe je het interpreteert. Als het resultaat is dat er een enorme geldstroom van Nederland naar Rusland volgt, dan stem je toch eerst met de rest van Europa af hoe je dat probleem moet oplossen, in plaats van zonder nadenken daartoe te beslissen?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat hoef je helemaal niet af te stemmen. De EU zegt letterlijk: lidstaten gaan over de eigen interpretatie.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het maakt nu uit hoe je het interpreteert. Als het resultaat is dat er een enorme geldstroom van Nederland naar Rusland volgt, dan stem je toch eerst met de rest van Europa af hoe je dat probleem moet oplossen, in plaats van zonder nadenken daartoe te beslissen?
Fouten maken kan, doe ik ook doet iedereen. Maar er zo halsstarrig aan vasthouden maakt het pijnlijk. Heel pijnlijk.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:04 schreef Cupfighter het volgende:
Ik dacht dat het niet meer erger kon, asjeblieft ga weg kabinet dit is niet meer te verkopen
maar nederland doet graag aan zelfkastijding , dus die legt adviezen uit als strenge regelsquote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat hoef je helemaal niet af te stemmen. De EU zegt letterlijk: lidstaten gaan over de eigen interpretatie.
quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als dit klopt is het een enorme, en peperdure blunder.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oke Gerhardquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 08:04 schreef -XOR- het volgende:
Sowieso is het achteraf gewoon niet handig geweest om van het Russische gas af te koppelen, de voordelen wegen niet op tegen de nadelen.
Nou, naast het Rutte en Polman voorbeeld dat ik gaf kan ik ook wel wat zeggen over D66. Jetten en Vijlbrief willen naar nieuwe gasvelden boren in de Noordzee. Daarmee kiezen ze voor de wil van de fossiellobby in plaats van de tegenstanders daarvoor veelal hoogleraren die terecht zeggen in een brief dat meer CO2 uitstoot echt onverantwoord is. Bedrijven in de fossiel willen graag boren en verkopen dat door te zeggen dat je met de opbrengsten daarvan de energietransitie juist kan versnellen. Maar geld is helemaal niet de bottleneck voor deze transitie maar dat zijn de handjes. Handjes die in dit geval ook nog eens worden ingezet voor fossiel in plaats van voor groene energie. Als je nu zou beginnen met boren duurt het nog minstens twee jaar voordat dat gas de huiskamers instroomt. De mankracht daarvoor kun je veel beter gebruiken voor het vergroten van het groene energie aanbod. Aan geld is echt wel aan te komen door bijvoorbeeld de grote vermogens meer te belasten of de staatsschuld te verhogen. Dat laatste kan makkelijk uit want met een koelere Aarde immers minder kosten door bijvoorbeeld schade als gevolg van weersextremen of droog vallende rivieren waardoor er minder vervoerd kan worden. Maar ja, Jetten is toch gevallen voor de lobby voor fossiel, de wetenschap heeft het nakijken. Ik denk dat Menno Snel een grote rol heeft gespeeld bij die keuze van Jetten. Deze oud staatssecretaris zat voor D66 in Rutte 3 maar is nu lobbyist voor fossiel en zal vast korte lijntjes hebben met dit kabinet.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 15:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dit heeft toch meer te maken met de ideologie van de VVD?
Ja leuk, alleen moet je je afvragen of deze maatregel uiteindelijk niet schadelijker is voor Oekraine dan voor Rusland.quote:
Het is lastig hem hier nog het voordeel van de twijfel te gunnen als je ziet hoe het er in buurlanden aan toegaat en wat het resultaat van zijn beleid lijkt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 09:11 schreef Hanca het volgende:
Dit ziet er wel heel beroerd uit. Ben wel benieuwd naar de reacties op kamervragen. Maar als Duitsland, Italië, Frankrijk, Zwitserland, Tsjechië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten SEFE als Duits beschouwen, dan ben je wel heel eigenwijs als je dat niet over neemt. Ik denk niet dat Nederland op het gebied van buitenlandse politiek ook maar op 1 onderwerp meer kennis heeft dan die landen.
Blijkbaar welquote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:04 schreef Cupfighter het volgende:
Ik dacht dat het niet meer erger kon
Pakket maatregelen om problemen bij Ter Apel op te lossen: we geven ze meer woningen.quote:Het kabinet wil dat gemeenten dit jaar nog woningen regelen voor twintigduizend statushouders. Normaal gesproken krijgen deze asielzoekers met een verblijfsvergunning een woning toegewezen. Maar op dit moment verblijven bijna zeventienduizend van hen nog in een azc. Mede hierdoor stokt de doorstroming en zijn er enorme problemen in aanmeldcentrum Ter Apel.
Het plan van het kabinet is onderdeel van een pakket maatregelen waar vrijdag over wordt gepraat.
https://www.nu.nl/politie(...)d-statushouders.html
Het ergste vind ik nog dat de oppositie zo verdeeld is, dat er geen alternatief kan worden gevormd. De helft van de oppositie bestaat momenteel uit politici die de wildste uitspraken doen (Wilders, FvD, maar ook BBB en JA21, terwijl aan de andere kant Volt en SP lekker schoppen). In de volgende periode, vanaf ultimo 2025, kan er geen regering worden gevormd zonder minimaal één van de zittende regeringspartijen. Dus de combinatie die uiteindelijk moet gaan regeren na Rutte-4, zal maanden moeten bakkeleien over komma’s in de kantlijn, voor een fatsoenlijk en betrouwbaar kabinet kan worden gevormd,quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 20:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Blijkbaar wel
[..]
Pakket maatregelen om problemen bij Ter Apel op te lossen: we geven ze meer woningen.
En het erge is nog, als het uiteindelijk allemaal valt gaan ze net als tijdens corona gewoon lekker anderhalf jaar demissionair verder. Want oh, overal crisis. Gas, asielzoekers, stikstof, nee dan moeten we echt even snel ingrijpen en nog wat wetten er doorheen jagen.
Ik denk niet dat Rutte een probleem heeft met een formatie die opnieuw anderhalf jaar duurt. Jij?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:17 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Het ergste vind ik nog dat de oppositie zo verdeeld is, dat er geen alternatief kan worden gevormd. De helft van de oppositie bestaat momenteel uit politici die de wildste uitspraken doen (Wilders, FvD, maar ook BBB en JA21, terwijl aan de andere kant Volt en SP lekker schoppen). In de volgende periode, vanaf ultimo 2025, kan er geen regering worden gevormd zonder minimaal één van de zittende regeringspartijen. Dus de combinatie die uiteindelijk moet gaan regeren na Rutte-4, zal maanden moeten bakkeleien over komma’s in de kantlijn, voor een fatsoenlijk en betrouwbaar kabinet kan worden gevormd,
Je hebt toch het idee dat ze nog net niet rollebollend over straat gaan. Dit lijkt in alles op een kabinet in z’n nadagen…quote:„Een onveilige werksfeer”, constateert een minister zelfs over de omgangsvormen binnen Rutte IV, nu ’men elkaar vanuit de coalitie en het kabinet publiekelijk afvalt’. „Het is geen team dat voor elkaar staat en rugdekking geeft als het moeilijk wordt”, klaagt de bewindspersoon. Een fractievoorzitter uit de coalitie beaamt dat de sfeer niet goed is.
Wie gaat het kabinet laten vallen dan?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:27 schreef trein2000 het volgende:
Zeer zorgwekkende geluiden in de Telegraaf weer: https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
[..]
Je hebt toch het idee dat ze nog net niet rollebollend over straat gaan. Dit lijkt in alles op een kabinet in z’n nadagen…
Hij niet nee.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Rutte een probleem heeft met een formatie die opnieuw anderhalf jaar duurt. Jij?
Woppert, die kan niet meer terug straks. De dood of de gladiolen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wie gaat het kabinet laten vallen dan?
Die kijkt wel uit. Die gaat vier zetels halen bij de komende verkiezingen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Woppert, die kan niet meer terug straks. De dood of de gladiolen.
Liever 6 nu dan vier na de onvermijdelijke val na de Statenverkiezingen. Wanneer het kabinet de EK definitief verliest.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die kijkt wel uit. Die gaat vier zetels halen bij de komende verkiezingen.
Dit zijn toch echt geluiden die we zeker de laatste 2 jaar van Rutte III ook al hoorden, dat de ministers continue ruzie hadden. Er lijkt nu alleen meer te lekken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 02:27 schreef trein2000 het volgende:
Zeer zorgwekkende geluiden in de Telegraaf weer: https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
[..]
Je hebt toch het idee dat ze nog net niet rollebollend over straat gaan. Dit lijkt in alles op een kabinet in z’n nadagen…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |