abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205735060
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
Kantar
De Hond
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205739443
Nog maar eens de poll erin gooien. Fok lijkt me eigenlijk best een goede representatie van het land. :D Niemand is het eens. Volgens de een is het kabinet te rechts, volgens de ander veel te links.

En ook de oplossingen lijken meer wensdenken dan serieus te kunnen werken.

POLL

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2022 10:00:08 ]
pi_205739821
Volgens mij klopt het plaatje in de OP niet Etto. Sommige zetelaantallen en ik zie JA21 niet.

Edit: JA21 wel gevonden, maar er staat geen pijltje.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_205739855
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 10:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Volgens mij klopt het plaatje in de OP niet Etto. Sommige zetelaantallen en ik zie JA21 niet.

Edit: JA21 wel gevonden, maar er staat geen pijltje.
Klopt. Overigens is de OP niet van Etto maar van de reeks, ik zal straks kijken of er een beter plaatje is.
pi_205742252
Psychiatriecrisis! Mooi zo'n serie over crises in Nederland want de serie maakt uitstekend duidelijk dat de partijen D66, CDA en VVD overklotsen van de onkunde.
quote:
Toenmalig minister Edith Schippers van Volksgezondheid liet er in 2017 geen twijfel over bestaan. Binnen een jaar zouden alle wachtlijsten in de geestelijke gezondheidszorg (ggz) zijn verdwenen. Nu 5 jaar later blijkt het tegenovergestelde het geval en vooral mensen met ernstige psychische klachten moeten lang wachten.
https://eenvandaag.avrotr(...)t-tot-meer-suicides/

Wat wellicht de kern van de problemen is is dat met de adviezen aan de Rutte kabinetten onvoldoende gebeurt. Nederland heeft immers voldoende instanties die de kabinetten regelmatig adviseren over vanalles. Denk bijvoorbeeld aan de WRR, het SCP, het PBL, de RvS, Algemene Rekenkamer en de Ombudsman. Daarnaast zijn er commissies die met adviezen komen. Je had Borstlap over de arbeidsmarkt, Roemer over de arbeidsmigranten, en Remkes over stikstof. Gisteren in EenVandaag werd uitgelegd dat er in 2007 al een rapport was geschreven met daarin aanbevelingen voor de woningmarkt, ook niks mee gebeurt. Ik heb wel eens een analyse gelezen waarin werd uitgelegd dat als wel die adviezen waren opgevolgd er veel van de crises waar Nederland nu mee kampt er niet zouden zijn of veel minder diep zouden zijn. Opvallend is dat als het grootkapitaal op de deur klopt Rutte wel opeens wel wakker wordt. Kijk, dat rapport over de woningmarkt wordt genegeerd maar als Polman opbelt omdat hij van de dividendbelasting af wil komt Rutte wel meteen in actie. Nu ging dat afschaffen uiteindelijk niet door maar het contrast in actiebereidheid bij Rutte spreekt boekdelen. Bij die wens om de dividendbelasting af te schaffen voelde hij de noodzaak daarvoor in zijn diepste vezels.

Mijn stelling luidt dan ook: Als je de lobbycratie waarin de stem van het grootkapitaal het luidst in doorklinkt prefereert boven de democratie dan is een stem op VVD, D66 of CDA een uitstekende keuze.
pi_205742715
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:29 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Psychiatriecrisis! Mooi zo'n serie over crises in Nederland want de serie maakt uitstekend duidelijk dat de partijen D66, CDA en VVD overklotsen van de onkunde.
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)t-tot-meer-suicides/

Wat wellicht de kern van de problemen is is dat met de adviezen aan de Rutte kabinetten onvoldoende gebeurt. Nederland heeft immers voldoende instanties die de kabinetten regelmatig adviseren over vanalles. Denk bijvoorbeeld aan de WRR, het SCP, het PBL, de RvS, Algemene Rekenkamer en de Ombudsman. Daarnaast zijn er commissies die met adviezen komen. Je had Borstlap over de arbeidsmarkt, Roemer over de arbeidsmigranten, en Remkes over stikstof. Gisteren in EenVandaag werd uitgelegd dat er in 2007 al een rapport was geschreven met daarin aanbevelingen voor de woningmarkt, ook niks mee gebeurt. Ik heb wel eens een analyse gelezen waarin werd uitgelegd dat als wel die adviezen waren opgevolgd er veel van de crises waar Nederland nu mee kampt er niet zouden zijn of veel minder diep zouden zijn. Opvallend is dat als het grootkapitaal op de deur klopt Rutte wel opeens wel wakker wordt. Kijk, dat rapport over de woningmarkt wordt genegeerd maar als Polman opbelt omdat hij van de dividendbelasting af wil komt Rutte wel meteen in actie. Nu ging dat afschaffen uiteindelijk niet door maar het contrast in actiebereidheid bij Rutte spreekt boekdelen. Bij die wens om de dividendbelasting af te schaffen voelde hij de noodzaak daarvoor in zijn diepste vezels.

Mijn stelling luidt dan ook: Als je de lobbycratie waarin de stem van het grootkapitaal het luidst in doorklinkt prefereert boven de democratie dan is een stem op VVD, D66 of CDA een uitstekende keuze.
dit heeft toch meer te maken met de ideologie van de VVD?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:58:29 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205746683
Het enige land ter wereld waar asielzoekers op een cruiseschip slapen terwijl er een tent leeg staat en eigen inwoners onder een brug
https://nos.nl/artikel/24(...)nog-niet-naar-velsen

25 miljard voor stikstof en de eigen inwoners worden geen huizen voor gebouwd -O- -O- 8)7
Maar Rutte heeft het voor elkaar , hij mag nog een keertje MP zijn
quote:
Kabinet stap alsjeblieft op en ga iets anders doen

Er staat een tent voor het COA in Ter Apel.
Een paviljoentent met slaapplekken voor tweehonderd mensen. Die tent staat leeg.
Zevenhonderd mensen slapen buiten.
Voor het eerst sinds het bestaan van Artsen Zonder Grenzen bieden zij hulp in Nederland, omdat de overheid het laat afweten. Artsen Zonder Grenzen. Noodhulp. In Nederland.
Zij vergelijken de situatie in Ter Apel met het beruchte Griekse opvangkamp Moria.
Waarom staat die tent met tweehonderd slaapplekken leeg?
Vanwege de bureaucratische rot die al een jaar of twintig en een stuk of acht kabinetten lang de fundering van onze samenleving zodanig aanvreet dat het huis nu instort.
Het huidige kabinet toont niet de wil noch de macht om er ook maar iets aan te doen.
De tent is geplaatst door het ministerie van Justitie, maar staat op de grond van de Dienst Justitiële Inrichtingen in de gemeente Westerwolde.
Als het om verantwoordelijkheid nemen gaat, wijzen deze drie partijen naar elkaar. Dus slaapt er niemand in de tent.
Het houdt een keer op voor dit kabinet.
Stap alsjeblieft op. Kijk goed uit waar je loopt. Pas op dat je niet verdrinkt in het moeras dat eens een goed functionerend zorgsysteem was, want er is niemand om je eruit te trekken.
Laat alles vallen en ga iets anders doen.
Pas op dat je niet struikelt over de ingestorte puinhopen van de woningmarkt. En kijk even omhoog, dan zie je een woonminister met een bouwhelm op, die bovenop een berg stenen staat te poseren voor alweer een kekke foto op zijn Twitter-account.
In onhaalbare doelen en valse beloftes kan niemand wonen.
In desinformatie de Eerste Kamer is woedend op Hugo de Jonge en het is niet de eerste keer dat hij wordt beticht van luchtspiegelingen kan ook niemand wonen.
Wie pech heeft, kan überhaupt geen betaalbare woning vinden.
Blijf in het buitenland, minister van Buitenlandse Zaken, met je doorzichtige stikstofgedraai omdat je bang bent dat je partij wordt gedecimeerd.
Hou er gewoon mee op..

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 25-08-2022 21:28:40 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_205747289
In welk universum leeft dit kabinet?

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ld-gaat-naar-rusland
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205747359
quote:
Net als je denkt dat het niet erger kon...

:')
pi_205747365
Dit is toch Jiskefet man...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205747366
quote:
Dit is wel gênant in het kwadraat ja. Jetten valt ook wel behoorlijk door de mand zeg.
zie email 27 oktober
  donderdag 25 augustus 2022 @ 21:47:23 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205747378
quote:
Wut? Hoe dan?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 25 augustus 2022 @ 21:47:50 #13
346939 Janneke141
pi_205747386
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:46 schreef trein2000 het volgende:
Jetten valt ook wel behoorlijk door de mand zeg.
Hoezo, had je die in een eerder stadium wel kwaliteiten toegedicht?
pi_205747387
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wut? Hoe dan?
Ja ik geef het op hoor... dit... hersenen... pijn...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205747435
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wut? Hoe dan?
Dit kan echt niet. Motie van wantrouwen waardig dit, opkrassen.
zie email 27 oktober
  donderdag 25 augustus 2022 @ 21:52:17 #16
346939 Janneke141
pi_205747451
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dit kan echt niet. Motie van wantrouwen waardig dit, opkrassen.
Ik denk niet dat die een meerderheid krijgt :')
pi_205747491
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar dit kan toch niet? Gemeenten voor veel geld benadelen om Rusland te bevoordelen. Op basis van een interpretatie van EU-wetgeving dat geen enkel ander land deelt. Daarbij mogelijk nog zelf de wets schendend ook.

Kansloos in het kwadraat.
zie email 27 oktober
  donderdag 25 augustus 2022 @ 21:54:47 #18
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205747493
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:45 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Net als je denkt dat het niet erger kon...

:')
Denken dat dit kabinet het beste met Nederland voor heeft, is dan ook achterlijk.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 25 augustus 2022 @ 21:56:25 #19
346939 Janneke141
pi_205747523
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dit kan toch niet? Gemeenten voor veel geld benadelen om Rusland te bevoordelen. Op basis van een interpretatie van EU-wetgeving dat geen enkel ander land deelt. Daarbij mogelijk nog zelf de wets schendend ook.

Maar Jetten is kennelijk overtuigd van zijn eigen gelijk, aangezien hij weigert om het beleid aan te passen. Dan neem ik aan dat de rest van de regering, en derhalve ook de coalitiefracties in de Kamer, daar wel achter staan. En is een MvW dus weer gewoon kansloos.

Ik zie het overigens zelfs nog wel gebeuren dat Forum een MvW in dit specifieke geval niet zou steunen :')
pi_205747533
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Kan hij op zijn minst tekst en uitleg geven in de Kamer. FFS dit kan toch niet?!
pi_205747549
quote:

[..]

En driemaal raden waar de gemeenten de schade gaan verhalen nu het niet bij het Rijk kan.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 21:58:41 #22
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205747554
Ik wil het gewoon ook allemaal niet meer weten, slecht voor mijn humeur.
pi_205747571
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:58 schreef BasEnAad het volgende:
Ik wil het gewoon ook allemaal niet meer weten, slecht voor mijn humeur.
Precies dit... ik kap er gewoon mee. Was niks, wordt niks, heel dit deplorabele kabinet van wereldvreemden
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205747596
quote:

[..]

Het maakt nu uit hoe je het interpreteert. Als het resultaat is dat er een enorme geldstroom van Nederland naar Rusland volgt, dan stem je toch eerst met de rest van Europa af hoe je dat probleem moet oplossen, in plaats van zonder nadenken daartoe te beslissen?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_205747605
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:01 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het maakt nu uit hoe je het interpreteert. Als het resultaat is dat er een enorme geldstroom van Nederland naar Rusland volgt, dan stem je toch eerst met de rest van Europa af hoe je dat probleem moet oplossen, in plaats van zonder nadenken daartoe te beslissen?
Dat hoef je helemaal niet af te stemmen. De EU zegt letterlijk: lidstaten gaan over de eigen interpretatie.
zie email 27 oktober
pi_205747627
Ik dacht dat het niet meer erger kon, asjeblieft ga weg kabinet dit is niet meer te verkopen
pi_205747670
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:04 schreef Cupfighter het volgende:
Ik dacht dat het niet meer erger kon, asjeblieft ga weg kabinet dit is niet meer te verkopen
Fouten maken kan, doe ik ook doet iedereen. Maar er zo halsstarrig aan vasthouden maakt het pijnlijk. Heel pijnlijk.
zie email 27 oktober
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 06:55:55 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205748958
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat hoef je helemaal niet af te stemmen. De EU zegt letterlijk: lidstaten gaan over de eigen interpretatie.
maar nederland doet graag aan zelfkastijding , dus die legt adviezen uit als strenge regels
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:22:10 #29
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205749014
quote:
_O- _O- _O-

Ja heel simpel te verklaren eigenlijk. Het is niet alleen Rob Jetten van de extreem progressieven van d66. Maar ook nog Rob Jetten de berufspoliticus die indekken en afschuiven bij de partijopleiding met de paplepel tot zich heeft mogen nemen. In een kabinet waar Rutte veel meer op heeft met zijn zorgvuldig gecreëerde omerta (op dezelfde indek en afschuifnormen geschoeid) dan welk ander onderwerp dan ook. Dat kan alleen maar ongelukken geven.
pi_205749108

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2022 09:33:37 ]
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:52:05 #31
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205749145
quote:

[..]

Als dit klopt is het een enorme, en peperdure blunder.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:04:51 #32
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205749235
Sowieso is het achteraf gewoon niet handig geweest om van het Russische gas af te koppelen, de voordelen wegen niet op tegen de nadelen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:30:42 #33
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205749349
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 08:04 schreef -XOR- het volgende:
Sowieso is het achteraf gewoon niet handig geweest om van het Russische gas af te koppelen, de voordelen wegen niet op tegen de nadelen.
Oke Gerhard
pi_205749385
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 15:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dit heeft toch meer te maken met de ideologie van de VVD?
Nou, naast het Rutte en Polman voorbeeld dat ik gaf kan ik ook wel wat zeggen over D66. Jetten en Vijlbrief willen naar nieuwe gasvelden boren in de Noordzee. Daarmee kiezen ze voor de wil van de fossiellobby in plaats van de tegenstanders daarvoor veelal hoogleraren die terecht zeggen in een brief dat meer CO2 uitstoot echt onverantwoord is. Bedrijven in de fossiel willen graag boren en verkopen dat door te zeggen dat je met de opbrengsten daarvan de energietransitie juist kan versnellen. Maar geld is helemaal niet de bottleneck voor deze transitie maar dat zijn de handjes. Handjes die in dit geval ook nog eens worden ingezet voor fossiel in plaats van voor groene energie. Als je nu zou beginnen met boren duurt het nog minstens twee jaar voordat dat gas de huiskamers instroomt. De mankracht daarvoor kun je veel beter gebruiken voor het vergroten van het groene energie aanbod. Aan geld is echt wel aan te komen door bijvoorbeeld de grote vermogens meer te belasten of de staatsschuld te verhogen. Dat laatste kan makkelijk uit want met een koelere Aarde immers minder kosten door bijvoorbeeld schade als gevolg van weersextremen of droog vallende rivieren waardoor er minder vervoerd kan worden. Maar ja, Jetten is toch gevallen voor de lobby voor fossiel, de wetenschap heeft het nakijken. Ik denk dat Menno Snel een grote rol heeft gespeeld bij die keuze van Jetten. Deze oud staatssecretaris zat voor D66 in Rutte 3 maar is nu lobbyist voor fossiel en zal vast korte lijntjes hebben met dit kabinet.

En tot slot moet mij dit toch van het hart: ik kan maar moeilijk wennen aan het idee dat de partij D66 die zich zeer klimaat bewust presenteert een lobbyist voortbrengt die zich sterk maakt voor fossiel.

O ja, een link naar de brief kan je hier vinden:
https://www.google.com/ur(...)Vaw_otIVIl9zcYi58rpD
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:46:13 #35
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205749448
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 08:30 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Oke Gerhard
Ja leuk, alleen moet je je afvragen of deze maatregel uiteindelijk niet schadelijker is voor Oekraine dan voor Rusland.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_205749639
Dit ziet er wel heel beroerd uit. Ben wel benieuwd naar de reacties op kamervragen. Maar als Duitsland, Italië, Frankrijk, Zwitserland, Tsjechië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten SEFE als Duits beschouwen, dan ben je wel heel eigenwijs als je dat niet over neemt. Ik denk niet dat Nederland op het gebied van buitenlandse politiek ook maar op 1 onderwerp meer kennis heeft dan die landen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:38:27 #37
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205749831
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 09:11 schreef Hanca het volgende:
Dit ziet er wel heel beroerd uit. Ben wel benieuwd naar de reacties op kamervragen. Maar als Duitsland, Italië, Frankrijk, Zwitserland, Tsjechië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten SEFE als Duits beschouwen, dan ben je wel heel eigenwijs als je dat niet over neemt. Ik denk niet dat Nederland op het gebied van buitenlandse politiek ook maar op 1 onderwerp meer kennis heeft dan die landen.
Het is lastig hem hier nog het voordeel van de twijfel te gunnen als je ziet hoe het er in buurlanden aan toegaat en wat het resultaat van zijn beleid lijkt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_205750634
Zolang je maar het huidig narratief ondersteund kan je in dit land carrière maken, dat doen de media en alle (semi) overheidsorganisaties dan ook, samen met het grootkapitaal wat heerlijke winsten maakt. De bevolking krijgt maar 1 boodschap door. We doen het voor het klimaat / de vrijheid van Oekraïne.

Dat daar helemaal niets van terecht komt en dat dit ongelofelijk back-fired wordt nu nog voor lief genomen maar alle tekenen wijzen erop dat we terecht komen in een situatie met hoge inflatie / een ineenstortend monetair systeem / energie armoede / hoge werkeloosheid / woningtekort en ineenstortende nuts functies als gezondheidszorg, onderwijs en politie.

Het is hoog tijd om alle internationale verdragen te her-evalueren en te kiezen voor verstandig nationaal beleid. Dat kan niet met de huidige partijen. Ik heb geen idee wat voor kabinet deze taak aan kan. Ik ben somber gestemd wat dat betreft.

Het worden 5 tot 10 zware jaren.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:43:27 #39
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_205751043
Wanneer gaat het vallen?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_205757352
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 22:04 schreef Cupfighter het volgende:
Ik dacht dat het niet meer erger kon
Blijkbaar wel

quote:
Het kabinet wil dat gemeenten dit jaar nog woningen regelen voor twintigduizend statushouders. Normaal gesproken krijgen deze asielzoekers met een verblijfsvergunning een woning toegewezen. Maar op dit moment verblijven bijna zeventienduizend van hen nog in een azc. Mede hierdoor stokt de doorstroming en zijn er enorme problemen in aanmeldcentrum Ter Apel.

Het plan van het kabinet is onderdeel van een pakket maatregelen waar vrijdag over wordt gepraat.

https://www.nu.nl/politie(...)d-statushouders.html
Pakket maatregelen om problemen bij Ter Apel op te lossen: we geven ze meer woningen.

En het erge is nog, als het uiteindelijk allemaal valt gaan ze net als tijdens corona gewoon lekker anderhalf jaar demissionair verder. Want oh, overal crisis. Gas, asielzoekers, stikstof, nee dan moeten we echt even snel ingrijpen en nog wat wetten er doorheen jagen.
pi_205760636
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 20:38 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Blijkbaar wel
[..]
Pakket maatregelen om problemen bij Ter Apel op te lossen: we geven ze meer woningen.

En het erge is nog, als het uiteindelijk allemaal valt gaan ze net als tijdens corona gewoon lekker anderhalf jaar demissionair verder. Want oh, overal crisis. Gas, asielzoekers, stikstof, nee dan moeten we echt even snel ingrijpen en nog wat wetten er doorheen jagen.
Het ergste vind ik nog dat de oppositie zo verdeeld is, dat er geen alternatief kan worden gevormd. De helft van de oppositie bestaat momenteel uit politici die de wildste uitspraken doen (Wilders, FvD, maar ook BBB en JA21, terwijl aan de andere kant Volt en SP lekker schoppen). In de volgende periode, vanaf ultimo 2025, kan er geen regering worden gevormd zonder minimaal één van de zittende regeringspartijen. Dus de combinatie die uiteindelijk moet gaan regeren na Rutte-4, zal maanden moeten bakkeleien over komma’s in de kantlijn, voor een fatsoenlijk en betrouwbaar kabinet kan worden gevormd,
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 02:23:24 #42
346939 Janneke141
pi_205760642
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 02:17 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Het ergste vind ik nog dat de oppositie zo verdeeld is, dat er geen alternatief kan worden gevormd. De helft van de oppositie bestaat momenteel uit politici die de wildste uitspraken doen (Wilders, FvD, maar ook BBB en JA21, terwijl aan de andere kant Volt en SP lekker schoppen). In de volgende periode, vanaf ultimo 2025, kan er geen regering worden gevormd zonder minimaal één van de zittende regeringspartijen. Dus de combinatie die uiteindelijk moet gaan regeren na Rutte-4, zal maanden moeten bakkeleien over komma’s in de kantlijn, voor een fatsoenlijk en betrouwbaar kabinet kan worden gevormd,
Ik denk niet dat Rutte een probleem heeft met een formatie die opnieuw anderhalf jaar duurt. Jij?
pi_205760648
Zeer zorgwekkende geluiden in de Telegraaf weer: https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter

quote:
„Een onveilige werksfeer”, constateert een minister zelfs over de omgangsvormen binnen Rutte IV, nu ’men elkaar vanuit de coalitie en het kabinet publiekelijk afvalt’. „Het is geen team dat voor elkaar staat en rugdekking geeft als het moeilijk wordt”, klaagt de bewindspersoon. Een fractievoorzitter uit de coalitie beaamt dat de sfeer niet goed is.
Je hebt toch het idee dat ze nog net niet rollebollend over straat gaan. Dit lijkt in alles op een kabinet in z’n nadagen…
zie email 27 oktober
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 02:30:04 #44
346939 Janneke141
pi_205760651
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 02:27 schreef trein2000 het volgende:
Zeer zorgwekkende geluiden in de Telegraaf weer: https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
[..]
Je hebt toch het idee dat ze nog net niet rollebollend over straat gaan. Dit lijkt in alles op een kabinet in z’n nadagen…
Wie gaat het kabinet laten vallen dan?
pi_205760655
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 02:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Rutte een probleem heeft met een formatie die opnieuw anderhalf jaar duurt. Jij?
Hij niet nee.
pi_205760656
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 02:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wie gaat het kabinet laten vallen dan?
Woppert, die kan niet meer terug straks. De dood of de gladiolen.
zie email 27 oktober
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 02:32:44 #47
346939 Janneke141
pi_205760657
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 02:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Woppert, die kan niet meer terug straks. De dood of de gladiolen.
Die kijkt wel uit. Die gaat vier zetels halen bij de komende verkiezingen.
pi_205760661
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 02:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die kijkt wel uit. Die gaat vier zetels halen bij de komende verkiezingen.
Liever 6 nu dan vier na de onvermijdelijke val na de Statenverkiezingen. Wanneer het kabinet de EK definitief verliest.
zie email 27 oktober
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 02:43:58 #49
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205760664
Dit kabinet kan niet meer door met zo´n mp.

De geschiedenis nu kennis is lastig, maar ik vind Rutte (zeker de afgelopen 3 jaren) een zéér waardeloze mp. Doe mij Balkenende maar.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_205760832
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 02:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit zijn toch echt geluiden die we zeker de laatste 2 jaar van Rutte III ook al hoorden, dat de ministers continue ruzie hadden. Er lijkt nu alleen meer te lekken.

De reden om bij elkaar te gaan zitten (er is geen alternatief), geldt volgens mij alleen maar meer dan toen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')